Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole din presa locala
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2017
Mesaje: 6123
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2009 14:07:26    Titlul subiectului: 108765

http://www.editie.ro/new/mod.php?mod=stiri&idcat=11&idstire=82413&title=Fratii-Bacriz--trasi-pe-dreapta

"Fără concurență | RAT Craiova rămâne singură pe piața transportului în comun
Frații Bacriz, trași pe dreapta


Nicușor FOTA, 29 martie 2009, 23:33

Consiliul Local votează joi un proiect ce abrogă hotărârea prin care firma iordanienilor era autorizată să efectueze transport în regim de maxi-taxi.

Transportul public în sistem privat a durat ceva mai mult de un deceniu în Bănie Începând de luna viitoare, în oraș va activa însă un singur operator: RAT Craiova, care va primi în gestiune directă executarea serviciului de transport public în comun, printr-o hotărâre a Consiliului Local Municipal supusă adoptării în ședința extraordinară din 2 aprilie. Orice dispoziție contrară, inclusiv hotărârea de consiliu care reglementa intrarea pe piață a firmei Bacriz, se abrogă.

Consilierii locali ar trebui să adopte săptămâna aceasta un proiect de hotărâre privind “programul de transport public local de persoane, prin curse regulate, din municipiul Craiova”.

Primăria a optat pentru gestiunea directă

Surpriza este conținută de articolul nr. 2 al proiectului, care prevede:

“Se aprobă gestiunea directă pentru executarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate pentru traseele cuprinse în Programul prevăzut la art. 1 din prezenta hotărâre și darea în administrare a acestor trasee către Regia Autonomă de Transport Craiova”.

Municipalitatea craioveană avea la dispoziție două modalități de atribuire a activității de transport în comun și a traseelor din oraș: le putea scoate la licitație, ca întreg sau pe bucăți (așa-numita gestiune delegată) sau le putea da în gestiune directă unui operator din subordinea Consiliului Local Municipal. Edilii au optat pentru a doua variantă, iar operatorul care va zburda în exclusivitate pe traseele de transport în comun din oraș este RAT Craiova.

Veste-șoc pentru fratele Ahmad

Primind în gestiune directă “executarea serviciului de transport public local de persoane”, RAT Craiova rămâne singură pe piață. Practic, se pune capăt activității firmei fraților Bacriz, care concurează regia Primăriei, efectuând transport cu microbuzul în oraș de mai bine de 10 ani. Pentru a nu mai exista nici un dubiu cu privire la acest lucru, autorii proiectului de hotărâre au prevăzut la articolul nr. 3 că, “pe data prezentei hotărâri, își încetează efectele Hotărârile Consiliului Local al Municipiului Craiova nr. 186/1998, nr. 206/1998, nr. 87/2000, nr. 320/2002, nr. 49/2003 și nr. 241/2005, precum și alte acte administrative de autoritate care conțin dispoziții contrare”. Ori hotărârea cu nr. 186/1998 este chiar aceea prin care s-a dat liber microbuzelor Bacriz pe străzile din Craiova. Aceasta va fi abrogată deci în ședința de joi, lăsând firma privată fără bază legală pentru desfășurarea activității pe raza municipiului.

Contactat telefonic, Ahmad Bacriz, administratorul firmei Frații Bacriz SRL, nu a putut comenta în prea multe cuvinte intenția Primăriei Craiova, precizând doar că nu știa nimic despre inițiativa municipalității și că este pentru prima oară când aude de acest proiect.

“Când se aprobă? Joi? Eu știam că ședințele de consiliu sunt la sfârșit de lună. Nu am ce comenta, pentru că nu știam nimic. E prima oară când aud de acest lucru”,

a spus Ahmad Bacriz.

Eliminarea de pe piață, promisiune din campanie

Mutarea municipalității nu este totuși una intempestivă, fiind anunțată de primarul Solomon încă din campania pentru alegerile locale din 2008, când edilul-șef spunea că vrea să-i scoată din oraș pe frații Bacriz, pe care-i numea “acești frați Petreuș”. La vremea respectivă, democrat-liberalii craioveni erau acuzați de adversarii din PSD, în frunte cu viceprimarul Sorin Iordache, că ar fi vitregit RAT Craiova în folosul operatorului privat. Iordache spunea atunci că firma ar fi primit sprijin de la vârful Primăriei pentru face concurență neloială regiei locale, fapt ce a determinat reacția violentă a lui Solomon.

“Firma Bacriz a fost adusă de cineva care acum e în PSD și cei de acolo chiar finanțează campania electorală a anumitor candidați. Știți și voi bine cine era în Primărie când a venit firma fraților Bacriz! Dacă rămân la Primărie, vreau să-i scot de pe piață, pentru că legea îmi permite. Până acum nu-mi permitea legea. Frații Bacriz vor să stabilească prefectul, primarul Craiovei, șeful Poliției. De o lună mă sună, dar eu nu le mai răspund la telefon. Nu mi-e frică de acești frați Petreuș. Nu am nevoie de finanțare de la ei. Îmi susțin singur campania”,

declara, pe 31 martie 2008, Antonie Solomon.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2009 14:22:22    Titlul subiectului: 108768

Lasa ca le trece socul. La fel le-a trecut si dubagiilor de la Iasi cand au fost matrasiti.
Daca notiunea de operator privat ar insemna si la noi ceea ce inseamna in Europa, nu ar fi nimeni impotriva existentei lor si aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 30 Mar 2009 18:43:39    Titlul subiectului: 108781

Vroiau sa renunte la ei de mai mult timp dar din cate am inteles Prefectul primea anumite "atentii" de la patronul firmei Bacriz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 31 Mar 2009 19:04:36    Titlul subiectului: 108828

Foarte bine! Iti este jena sa te urci in mizeriile astea care au fost facute pentru a transporta cartofi, mere si alte chestii si care au ajuns sa ne transporte pe noi in oras! Soferul de pe DJ 43 BAK cand nu are taxatoare deschide usa impingand-o cu Maneta de la cutia de viteze, pe care o demonteaza cand vrea, ca nu este fixata cu nimic! Evil or Very Mad . Acum problema este alta: Toate autobuzele si microbuzele RAT o sa fie supra-aglomerate. Dupa parerea mea trebuie urgent facuta o achizitie, unde sa fie cumparate un numar de autobuze cel putin egal cu microbuzele bacrizului, si sa scoata rasurile alea de "misuna" pe 25 Iveco.
Sa speram ca ne vom alege cu autobuze noi, sau chiar SH (dar nu ca cele italienesti Exclamation Confused ), si nu cu niste DAC-uri scoase de la naftalina care sa ne umple de fum atat cand trec pe langa noi in statie cat si cand circulam cu ele.
P.S. Acum cateva zile am vazut un DAC pe traseul 2 care AVEA O GAURA, si nu nu exagerez cu nimic, in spatele autobuzului prin care se vedea in interior!, era in acel loc unde trebuia sa fie afisate traseele in spate, langa usa 3 si probabil si placajul din interior era smuls, deci rezulta ca cine merge cu asa ceva ajunge acasa cu ochii rosi si cu dureri de cap de la curent.
P.S.2: 90 % din DAC din craiova ar trebui casate din cauza gradului de uzura foarte ridicat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 01 Apr 2009 13:02:30    Titlul subiectului: 108873

Cosmin5 a scris:
Acum cateva zile am vazut un DAC pe traseul 2 care AVEA O GAURA, si nu nu exagerez cu nimic, in spatele autobuzului prin care se vedea in interior!, era in acel loc unde trebuia sa fie afisate traseele in spate, langa usa 3


"Gaura" a fost facuta de un grup de etnie rroma in zona parcului Mihai Bravu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 01 Apr 2009 20:47:19    Titlul subiectului: 108902

Pe postul local de televiziune "3TV-Oltenia", tocmai a avut loc o discutie cu privire la rivalitatea dintre cele doua societati de transport. Unul dintre invitati a precizat ca bacrizul pentru a-si putea prelungi licenta de transport a semnat un contract pentru 40 de autobuze noi la 65000 E+ TVA (asa a spus ma intreb oare ce poate sa fie la banii astea).
S-a mai spus si ca licenta arabilor expira in mai, iar realizatorii care au cerut pareri calatorilor despre cele doua societati au afirmat ca "de luni nu vor mai fi pe strazile craiovei decat cei de la RAT".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 11 Apr 2009 20:00:29    Titlul subiectului: 109370

Craiova (incluzand transportul public) face parte din programul Civitas Modern, derulat intre 2008 si 2012. Detalii:

http://www.civitas.eu/city_sheet.phtml?lan=en&id=97
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 01 Mai 2009 21:50:06    Titlul subiectului: 110318

A mai aparut inca un articol in cotidianul local "Gazeta de Sud", din pacate in care se descrie starea extrem de proasta a parcului RAT.
Sursa : http://www.gds.ro/Politica%20si%20comunitate/2009-04-28/RAT,+pe+jumatate+casat

RAT, pe jumătate casat
Politica si comunitate - Marian BADIRCI
(citeste alte articole de acelasi autor »)

Regia Autonomă de Transport Craiova a ieșit șifonată și după anul 2008: 42% din capacitatea de transport cu autobuze și minibuze a regiei e acoperită de mașini cu durata normală de funcționare depășită.



Operatorul care s-a angajat să suporte cererea de călători din toată Craiova acoperă aproape jumătate din afluxul deservit de autobuze și minibuze cu mașini expirate, după cum reiese din raportul de fundamentare a cheltuielilor previzionate de unitate pentru 2009. „RAT Craiova dispune de un parc de 210 autobuze și minibuze, din care 60 de autobuze tip UDM și IK au durata normală de funcționare depășită. Capacitatea de transport cu autobuzele și minibuzele din dotare este de 13.903 călători, din care 5.920 reprezintă capacitatea de transport cu autobuzele care au durata normală de funcționare depășită, reprezentând 42% din capacitate", se arată în nota de fundamentare privind achiziția de autobuze. Și asta nu e tot: „Ținând cont de ponderea crescută a parcului care nu mai prezintă siguranță în exploatare, implicând cheltuieli de reparații și întreținere destul de mari, regia va trebui să înlocuiască treptat parcul de autobuze vechi", se mai arată în documentul RAT Craiova. „Aceste autobuze sunt, într-adevăr, mai vechi de opt ani, cât este prevăzută în acest caz durata normală de funcționare. Regia intenționează însă să achiziționeze treptat mașini noi", a spus directorul general al RAT Craiova, Marian Teodorescu.

Rablele la rable trag

În teorie sună promițător să cumperi mașini noi. Practica arată însă că la fiecare început de an Regia prezintă același parc auto bun de casat, dar cumpără rable cu nemiluita, la suprapreț și cu durata normală de funcționare expirată din start. Un exemplu spune totul: în decembrie 2007, RAT cumpăra 21 de bucăți la preț dublu față de ofertele europene, un milion de euro în total, producție 1997-1999, plus 12 tramvaie tot second hand și cu un consum de curent mai ceva ca uzinele de aluminiu. Directorul de atunci, Virgil Boboc, recunoștea că prețul vechiturilor este umflat, dar dădea explicația stupidă că nu-l lasă Ordonanța nr. 34, a achizițiilor publice, să procedeze altfel. Asta, în vreme ce în alte orașe ale țării se putea. Așa se face că RAT a încheiat un contract împotriva regulilor comerțului din lumea întreagă: a luat marfă en-gros la preț de dublu en-detail. Suportat, în mare parte, din bugetul local - 550.000 de lei. Pe 11 octombrie 2008, RAT Craiova bagă în parc alte 40 de autobuze second hand, livrate de firma AMERISCO ENTERPRISES LTD, din Cipru, în baza unui contract cu Consiliul Local Craiova, nr. 159.752, din 6.11.2008. Cofinanțator - consiliul local. Cum se va înnoi parcul auto? Prin investiții. Numai că, în 2009, investițiile previzionate de RAT sunt de două milioane de lei, de zece ori mai mici decât cele din 2008.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 05 Mai 2009 15:51:57    Titlul subiectului: 110454

Alt articol care critica parcul auto al RAT:

http://craiova.time4news.ro/ultima-ora/rablele-rat-cosmar-pentru-doljeni/

Adevarul a scris:
Regia de transport locala vrea sa ia in leasing anul acesta 23 de autobuze noi. Peste 40% dintre craiovenii care merg cu RAT-ul sunt nevoiti sa calatoreasca in autobuze care ar fi trebuit demult scoase din uz.

Din peste 13.000 de craioveni, cati incap in autobuzele RAT, peste 5.000 calatoresc in autobuze cu durata normala de functionare demult depasita. 60 din cele 210 autobuze si microbuze aflate la dispozitia unitatii ar fi trebuit demult scoase din uz. Craiovenii spun ca situatia nu e una acceptabila, mai ales ca platesc acelasi pret indiferent de starea autobuzelor in care calatoresc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 20:42:40    Titlul subiectului: 111391

RAT, îngropată de mania ratelor

Restul: http://www.editie.ro/new/mod.php?mod=stiri&sectiune=online&idcat=11&idstire=84551&title=RAT--ingropata-de-mania-ratelor-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 07 Iun 2009 23:01:32    Titlul subiectului: 112142

Probleme juridice in relatia dintre RAT Craiova si Consiliul Local:

http://www.gds.ro/Actualitate/2009-06-02/Monopolul+RAT%2C+suspendat

Gazeta de Sud a scris:
Tribunalul Dolj a decis ieri suspendarea hotărârii prin care Consiliul Local Municipal (CLM) Craiova a delegat prin gestiune directă serviciul de transport public Regiei Autonome de Transport Craiova, instituind monopolul în domeniu. Prin această hotărâre, firma Frații Bacriz SRL, care prestează același tip de serviciu în Bănie, era eliminată de pe piață. Considerându-se afectată de decizia municipalității, SC Frații Bacriz SRL a cerut în instanță anularea hotărârii CLM, precum și suspendarea executării acesteia până la definitivarea procesului pentru anulare. Instanța a deliberat ieri în dosarul 6.988/63/2009, admițând cererea firmei Bacriz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 07 Iun 2009 23:06:53    Titlul subiectului: 112143

Cosmin5 a scris:
Unul dintre invitati a precizat ca bacrizul pentru a-si putea prelungi licenta de transport a semnat un contract pentru 40 de autobuze noi la 65000 E+ TVA (asa a spus ma intreb oare ce poate sa fie la banii astea).

Am citit in ziarul "Editie Speciala" mai demult ca ar fi vorba de autobuze BMC asemanatoare cu cele din lotul RAT.In articol scria ca 20 dintre ele urmau sa soseasca la finele lunii mai iar restul in iulie...
Urmeaza sa vedem cat de adevarat este.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 16 Iun 2009 22:52:36    Titlul subiectului: ? 112496

Luna mai a trecut deja, chiar si jumatate din iunie. Stie cineva ce s-a intamplat cu bacrizii? Si-au adus pana la urma autobuzele de care se tot vorbea prin "Editie Speciala"? A vazut cineva vre-un autobuz pe liniile Fratilor Bacriz care sa le apartina sau locuieste cineva in apropierea "depoului" adica curtea centrului comercial "Sucpi" care a zarit ceva masini noi in curte?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 02 Iul 2009 17:46:34    Titlul subiectului: 113350

Citat:
Tramvai cu rom pe tampon

Pe vreme de criză, distracțiile craiovenilor se diversifică, iar nevoia de adrenalină este ușor de satisfăcut cu un gest nebunesc, făcut în plină zi. Așa s-a gândit și o tânără de etnie romă, care a găsit un mijloc de deplasare gratuit, răcoros, distractiv, dar extrem de periculos.


Restul la: http://www.editie.ro/new/mod.php?mod=stiri&sectiune=online&idcat=21&idstire=86041&title=Tramvai-cu-rom-pe-tampon
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 00:11:55    Titlul subiectului: 113366

Nu putea sa se puna pe tamponul unui T4D? Acelea au si cutie de cuplaj electronic, deci ar fi primit si 600 V c.c. .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 02:28:22    Titlul subiectului: 113993

Citat:
Craiova, tramvai tractat de camion

Asta este solutia regiei craiovene cand un tramvai se strica.
http://www.realitatea.net/video_693761_dupa-modelul-un-tramvai-tras-de-cai--la-craiova-un-tramvai-e-tras-de----camion_474662.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 11:04:53    Titlul subiectului: 113998

Și ce vi se pare așa de anormal?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 22:16:11    Titlul subiectului: 114046

Mie nu mi se pare deloc anormal...
Eu am incercat sa transmit cat mai mult sentimentul celui care a filmat acest "fenomen" si a considerat ca este destul de important incat trebuie sa le arate si la altii un lucru total banal...
Legat de camioane Tatra:
Am avut si noi unul care acum zace in depoul de tramvaie.Probabil il vor taia in curand, daca nu au facut asta deja.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 26 Sep 2009 21:56:42    Titlul subiectului: 117611

Concedieri cu scandal la RAT Craiova:

http://www.gds.ro/Actualitate/2009-09-24/Concedieri+cu+scandal++la+RAT+Craiova

Gazeta de Sud a scris:
A izbucnit conflictul între conducerea RAT Craiova și sindicaliștii Regiei. Aceștia acuză administratorii RATC că vor acum să dea oameni afară în condițiile în care nu a trecut un an de când s-au făcut angajări, printre cei aduși în serviciu fiind și viitorul ginere al directorului.

Conducerea Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova a propus, săptămâna trecută, la ședința Consiliului de Administrație, ca 28 de angajați să fie dați afară, scopul disponibilizării fiind acela de a reduce cheltuielile. Consiliul de Administrație (CA) a aprobat o nouă organigramă a Regiei, cu 28 de posturi restructurate, care a fost înaintată consiliului local. Hotărârea de a trimite în șomaj 28 de oameni, în majoritate personal tesa și de reparații, a declanșat protestele sindicaliștilor Regiei. Emilian Fieruț, unul dintre liderii sindicaliștilor de la RAT, a explicat că în nota de fundamentare a hotărârii CA de a disponibiliza din personal se arată că o măsură anticriză a fost încetarea angajărilor în 2009, lucru care ar fi fals. „Aveam patru consilieri juridici, au mai angajat doi, în februarie și martie 2009. Acum, conducerea vine și îmi cere desființarea unui post de consilier juridic la Departamentul achiziții, adică acolo unde este cea mai mare nevoie. Acum se dau oameni afară, dar, pe 3 noiembrie 2008, domnul director l-a angajat ca economist pe Ionuț Bondoc, viitorul ginere“, a declarat Emilian Fieruț. „Nu este nici un viitor ginere, nici altceva. Ce spune domnul Fieruț e treaba dumnealui. Din punctul meu de vedere, am procedat conform normelor în vigoare“, a spus directorul RAT Craiova, Marian Teodorescu, refuzând să facă alte comentarii.
Marius Buzilă, purtătorul de cuvânt al RAT, a susținut că, până în prezent, conducerea a făcut tot posibilul să evite concedierile. „Sindicatele au fost informate cu privire la această restructurare. Doar s-au stabilit niște posturi din organizarea actuală a RAT, dar persoanele nu au fost stabilite nominal. În cadrul ședinței de consiliu s-a discutat ca nominalizările să fie făcute împreună cu sindicatele“, a declarat Marius Buzilă. Acesta a adăugat că disponibilizarea a 28 de oameni din totalul de 915 angajați este o măsură de a evita o concediere colectivă, ceea ce ar însemna în jur de 100 de angajați. În replică, Emilian Fieruț a declarat că a deschis deja o acțiune în instanță pentru suspendarea hotărârii Consiliului de Administrație al Regiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 13:53:39    Titlul subiectului: 118912

Directorul RAT cere angajatilor sa vina cu bani de acasa pentru stingerea datoriilor societatii:

http://www.cvlpress.ro/articol.php?id=6564

Cuvantul Liberatatii a scris:
Directorul general a propus ca fiecare angajat să contribuie cu 12,5% din salariu pentru a scăpa Regia de datorii. Salariații se plâng că au mai fost penalizați o dată, cu 10%, și-l trimit pe manager să prindă hoții. RAT Craiova are, în acest moment, restanțe de 1,3 milioane lei.

Directorul RAT Craiova, Marian Teodorescu, a găsit o modalitate absolut inedită de a scăpa Regia de datorii. Fostul director economic, numit nu demult în funcția de manager general, după plecarea lui Virgil Boboc, a propus, în ultima ședință pe care a avut-o cu sindicatele, ca fiecare angajat al Regiei, începând de la directori și până la șoferi, să lase în casierie o sumă fixă de bani care se va constitui într-un fond special cu care se vor plăti ulterior datoriile. "Am propus o penalizare salarială cu 12,5% pentru fiecare angajat, întrucât restanțele pe care le avem sunt mari, iar situația financiară trebuie să fie reglată până la sfârșitul anului", a declarat directorul Marian Teodorescu.

Angajații RAT Craiova își apără salariile susținând că aceste penalizări nu sunt singurele care le sunt aplicate în acest an. Potrivit liderilor sindicali, personalul Regiei a suferit o reducere de 10% din lefuri, care au fost aplicate tot în acest an, din rațiuni de criză. "Salariații nu pot fi de acord să fie penalizați salarial, deoarece, față de aceleași perioade ale anilor precedenți, volumul lor de muncă nu a scăzut. Și calitatea muncii pe care o fac este aceeași. De asemenea, în acest an au mai suportat rigorile unor reduceri salariale de 10% pe perioada lunilor iunie-august", mai spune Dămureanu. Mai mult, în ciuda deficiențelor financiare, organigrama Regiei s-ar fi mărit, fiind încadrați noi angajați.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2009 12:47:39    Titlul subiectului: 119187

Din nou calatori agresivi care lovesc controlorii:

http://www.gds.ro/Eveniment/2009-10-28/Controlor+RAT,+agresat

Gazeta de Sud a scris:
Un controlor al Regiei Autonome de Transport Craiova a fost bătut luni de un agent de pază pe care îl prinsese călătorind cu tramvaiul fără a avea bilet. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, în jurul orei 8.30, oamenii legii de la Secția 1 au fost sesizați de polițiștii comunitari că, în timp ce executau serviciul împreună cu Ionel Seică, angajat al RAT Craiova, pentru identificarea și sancționarea persoanelor care călătoresc cu tramvaiul fără tichet, un bărbat depistat fără bilet l-a lovit pe controlor. Un echipaj de polițiști s-a deplasat la fața locului, unde s-a stabilit că polițiștii comunitari și controlorul au depistat în tramvai un bărbat care circula fără bilet. Au coborât la următoarea stație, iar când polițiștii comunitari i-au cerut să se legitimeze, bărbatul a rupt-o la fugă. Controlorul l-a urmărit, iar când a fost aproape să îl ajungă, bărbatul s-a întors și i-a dat un pumn în față, după care și-a continuat fuga.
În urma verificărilor efectuate de polițiști, bărbatul a fost identificat în persoana lui Florian Pleșa, de 36 de ani, agent de pază, care a fost prins și condus la sediul secției, pentru audieri. Conform polițiștilor doljeni, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Craiova au apreciat că în acest caz nu sunt îndeplinite elementele constitutive ale infracțiunii de ultraj și au dispus continuarea verificărilor sub aspectul comiterii infracțiunii de loviri și alte violențe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2009 23:48:40    Titlul subiectului: 119939

RAT, cumpărător la preț umflat
Războiul continuă la Regia Autonomă de Transport Craiova, care a ajuns, în mai puțin de un an, de la stadiul de unitate profitabilă la cel de firmă în pragul falimentului.

restul: http://www.editie.ro/new/mod.php?mod=stiri&sectiune=online&idcat=4&idstire=90709&title=RAT--cumparator-la-pret-umflat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 09 Dec 2009 12:09:15    Titlul subiectului: 121036

Controale de la DNA si Curtea de Conturi la RAT Craiova:

http://www.indiscret.ro/221/dezvaluiri/7489/procurorii-dna-colindatori-la-usa-directorului-rat.html

Indiscret a scris:
Procurorii DNA, „colindători“ la ușa directorului RAT

Cu o întârziere de câteva luni bune, autoritățile statului, atât de mult enunțate în discursurile politicienilor „chiriași“ prin studiourile tv ale mogulilor, au înțeles că la RAT Craiova se întâmplă lucruri bizare. Așa se face că, în aceste zile, regia de transport craioveană este ținta a cel puțin două controale efectuate de inspectorii Curții de Conturi și procurorii DNA. Evident, ținta principală o constituie directorul Marian Teodorescu și afacerile lui necurate făcute pe bani publici.

Probabil că nu mai există mulți craioveni care să nu fi citit, măcar o dată, un articol despre ilegalitățile din curtea Regiei Autonome de Transport Craiova. Din nefericire, și asta deoarece la mijloc este vorba de bani publici, dezvăluirile din presa locală nu sunt decât vârful aisbergului, „afacerile“ grele ale lui Marian Teodorescu rămânând încă secrete. Și asta pentru că, încă de la instalarea în funcție, directorul RAT Craiova a avut grijă să plaseze în posturile-cheie numai oameni de încredere, de care era sigur că nu-l vor trăda. Numai că situația este pe cale să se schimbe radical, după ce două instituții importante ale statului și-au trimis angajații în control.

Inspectorii Curții de Conturi au venit singuri, procurorii DNA chemați
De mai bine de două săptămâni, angajații RAT Craiova au văzut că în instituție se întâmplă ceva. Și dacă la început nimeni n-a știut despre ce era vorba, misterul s-a risipit destul de repede: cineva controla documentele regiei! „Sunt cei de la Curtea de Conturi în control. Eu mă bucur că au venit, deși au cam întârziat vreun an jumate, că de atunci s-a aflat că Teodorescu și gașca lui fac ce vor cu banii regiei. Sper doar să nu se intervină politic și să îl scoată basma curată, așa cum fac cei care vin de la primărie“, a spus unul dintre angajații regiei. Surse din cadrul instituției spun însă că, pe lângă controlul Curții de Conturi, la regia de transport au dat iama și procurorii DNA Craiova, veniți ca urmare a unei sesizări: „Am înțeles că s-a depus o sesizare anonimă. Probabil însă că, dacă nu erau dezvăluirile din presă, nu i-ar fi dat curs“.

Numărul procurorilor de la ușa lui Teodorescu ar putea crește
După cum se știe, un rău nu vine niciodată singur. Iar acest lucru l-ar putea experimenta pe propria piele directorul RAT Craiova, Marian Teodorescu, care ar putea fi vizitat și de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Dolj. Asta după ce, în timpul campaniei electorale, mai multe autobuze ale regiei au fost puse la dispoziția unui partid politic, fără însă ca instituția să încaseze vreun ban pentru acest serviciu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 23 Ian 2010 01:34:31    Titlul subiectului: 122610

Regia falimentară de transport face pasul în era digitală

Citat:
Deși cu un pas în groapa falimentului, Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova demarează un program ambițios de modernizare a transportului public. Finanțarea de 1,2 milioane de euro vine însă din bani europeni, nu din vistieria pirpirie a unității.

Proiectul, scos la licitație de RAT în urmă cu trei zile, prevede montarea de calculatoare de bord, instalații de monitorizare GPS și camere video pe jumătate din autobuzele regiei, dar și în stațiile de călători. Metamorfoza digitală de la RAT e completată de un sistem nou de plată, cu carduri de călătorie personalizate și cu automate pentru comercializarea acestora.

Restul la: http://www.editie.ro/new/mod.php?mod=stiri&sectiune=online&idcat=3&idstire=92672&title=Autobuze-date-n-urmarire-prin-satelit
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 12:51:18    Titlul subiectului: 123119

Presupuse afaceri necurate la depoul de tramvaie:

http://www.indiscret.ro/227/dezvaluiri/7649/vatmanul-cernea-afacerist-pe-banii-rat-craiova-.html

Indiscret a scris:
Trebuie să vă reparați mașina, dar nu vreți să scoateți prea mulți bani din buzunar la un service auto? Aveți de bobinat vreun motor, însă sunteți prea zgârciți să apelați la o firmă de profil? Sunteți implicați în afaceri cu fier vechi și nu știți unde să găsiți cantități mari de cupru la prețuri ridicole? Dacă răspunsul este afirmativ, atunci nu trebuie decât să mergeți la Secția III tramvaie din cadrul Regiei Autonome de Transport Craiova, iar treaba este ca și rezolvată. Asta, bineînțeles, dacă reușiți să vă împrieteniți în prealabil cu Constantin Cernea, șeful secției în cauză, lucru deloc dificil dacă ținem cont că numărul „clienților“ care intră zilnic pe poarta depoului rivalizează cu orice supermarket care se respectă.

Despre neregulile și ilegalitățile din curtea Regiei Autonome de Transport Craiova, presa craioveană a scris de nenumărate ori. Și, de cele mai multe ori, fără vreun rezultat notabil, asta deoarece actuala conducere a regiei se bucură încă de sprijinul necondiționat al greilor din Primăria Craiova, conectați bine la furtunul cu bani care se scurg de ani buni din bugetul RAT. Totuși, până acum, principala țintă a penițelor ziariștilor a fost directorul instituției, Marian Teodorescu, o marionetă așezată în fruntea transportului public din Craiova, spre fericirea financiară a unor funcționari deștepți din administrația locală. Numai că, așa după cum veți vedea în cele ce urmează, în spatele lui Teodorescu, departe de ochii lumii, și alți directorași au găsit metode de a face bani frumoși pe spinarea „muribundei“ Regii Autonome de Transport Craiova.


Așa cum spuneam la început, de ani buni, Secția III tramvaie din cadrul RAT Craiova, al cărei domeniu oficial de activitate îl reprezintă întreținerea și reparația tramvaielor, s-a transformat într-un veritabil service auto, dar unde nu au acces decât prietenii și partenerii de afaceri ai șefului secției, Constantin Cernea. Folosind drept paravan raba utilizată la tractarea tamvaielor care se strică pe traseu, șeful Secției III reușește să achiziționeze piesele necesare reparațiilor pe banii regiei, scutindu-și astfel tovarășii de cheltuieli costisitoare. „Lucrurile sunt atât de banale în
curtea secției, încât acum nici nu mai încearcă să se ascundă. Se face totul în plină zi, sub privirile angajaților. Sunt momente când vin și mai multe mașini pe zi. Iar reparațiile se fac cu piesele și cu oamenii secției. În cazul în care nu avem noi piesele care le trebuie lor, se scoate la înaintare mașina folosită de noi pentru remorcarea tramvaielor, iar costurile sunt suportate din banii instituției. Cred că s-au băgat miliarde în acea rabă, pe hârtie doar, pentru că dacă ați vedea-o cum arată în realitate... Ca să vă faceți o idee, sunt cazuri în care vine raba să remorcheze un tramvai rămas pe șine și se strică și ea, de se blochează toată circulația tramvaielor în oraș“, ne-a spus unul dintre angajații Secției III. Însă lucrurile nu se opresc aici. Astfel, pe lângă mașini, subordonații lui Cernea sunt obligați să bobineze și motoare aduse tot de către prietenii și partenerii de afaceri ai șefului de la tramvaie, care scutesc astfel sume considerabile pe care le-ar fi plătit pentru această operațiune unor firme de profil. Dar nu doar apropiații lui Cernea apelează la această variantă, ci și anumiți angajați ai Primăriei Craiova, cum ar fi șeful Direcției economico-financiare, Nicolae Pascu. Mai exact, în urmă cu câteva luni, acesta și-a trimis șoferul, cu mașina de serviciu (DJ-12-PMC), pentru a lăsa la bobinat un motor, dându-le angajaților de la depou și un termen-limită pentru a-i executa lucrarea.

O altă afacere pusă pe picioare de către șeful Secției III tramvaie, Constantin Cernea, este legată de valorificarea cuprului și a altor metale ce se găsesc din plin prin curtea depoului. Astfel, regulat, pe poarta secției intră numeroase mașini aparținând unor firme craiovene, în special cele ale Verta Tel, sau chiar unor persoane fizice care de fiecare dată pleacă mai grele cu câteva sute de kilograme decât au venit. „Vin mereu și încarcă fier și cupru. La noi, la tramvaie, se găsesc din plin, pentru că din asta sunt făcute reductoarele, adică motoarele tramvaielor. Un reductor are aproape 400 de kilograme, iar cuprul am înțeles că este destul de scump dacă îl duci la Remat. Ori de câte ori intră un tramvai la reparații, cum apare și câte o mașină din asta, de cărat marfă. O trag chiar în ușa atelierului și încep să încarce. Numai că secția noastră sau RAT Craiova nu se aleg cu nimic pentru că banii nu ajung la noi, ci în buzunarele șefului de secție și ale prietenilor săi. Asta în condițiile în care majoritatea tramvaielor cu care ieșim noi pe traseu sunt în stare jalnică. Dar nu interesează pe nimeni acest aspect. Important pentru ei este să facă bani. Cât mai mulți bani“, a precizat un alt angajat al depoului. Iar dovada că afacerile din curtea Secției III tramvaie sunt cât se poate de profitabile pentru Constantin Cernea se găsește în cartierul Cernele, acolo unde acesta și-a ridicat, în doar câteva luni, o vilă de toată frumusețea.

Articolul este mai lung si contine si cateva filmulete.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community