Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole din presa locala
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Lun 22 Feb 2010 22:16:09    Titlul subiectului: 123967

Salarii taiate:

http://craiova.time4news.ro/administrativ/angajatii-rat-platiti-ca-directorii/

Time4News a scris:
Angajatii Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova mai primesc o lovitura din partea conducerii. Dupa ce vara trecuta s-au ales cu lefurile reduse cu 10 procente si au fost obligati sa accepte tichete-cadou in loc de bani, s-au trezit si cu salariile pe ianuarie ciuntite, in baza unei prevederi absurde inserate in contractul colectiv de munca.

Neoficial, conducerea RAT Craiova a decis sa taie din retributiile angajatilor pentru a acoperi o parte dintre datoriile unitatii, ce se ridica la peste 200.000 de euro. Astfel, contractul colectiv de munca pe 2010 specifica, la alineatul II al articolului 116, ca "veniturile salariale ale angajatilor RAT Craiova vor fi calculate lunar in functie de indicatorii de performanta stabiliti in Contractul de Mandat nr. 100/7880/01.07.2009 cf. OUG 78/2008".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Noi/2017
Mesaje: 1731
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 08 Apr 2010 13:18:44    Titlul subiectului: 125552

S-a schimbat directorul RAT Craiova:

http://www.oltenasul.ro/nastase-sutru-este-noul-director-general-al-rat-craiova/

Oltenasul a scris:
Marian Teodorescu a renunțat la șefia regiei locale de transport și și-a reluat locul de director economic. În fruntea RAT Craiova a fost promovat directorul tehnic Năstase Șutru. Potrivit lui Șutru, rocada are caracter interimar, el urmând să conducă regia până la organizarea unui nou concurs. “Domul Teodorescu a cerut să se întoarcă pe postul de director economic. Am fost numit director general interimar, până la organizarea concursului. Sincer să fiu, e prematur să spun dacă voi participa la acest concurs. Sper ca în lunile următoare să facem regia să meargă mai bine decât până acum”, a declarat Șutru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mie 28 Apr 2010 10:56:52    Titlul subiectului: 2010-04-27 126333

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/Studentii-craioveni-practica-primaria-Craiova_0_251375388.html

"Studenții craioveni, practicanți la primărie

Bogdan Marica

Marți 27 apr 2010

Studenții craioveni vor învăța meserie de la angajații primăriei

Consilierul municipal Dan Magla propune ca studenții din Bănie să facă practică în instituțiile ce aparțin de primăria Craiova.

Propunerea concretizată într-un proiect de hotărâre ce urmează să fie supus votului în ședința de mâine prevede încheierea unui parteneriat între Primăria Craiova și instituțiile superioare de învățământ. „Parteneriatul va avea ca obiect participarea la procesul de instruire practică inclusă în planul de învățământ, în cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Craiova cât și al serviciilor publice de interes local”, se arată în raportul întocmit de consilierul local.

Consilierul a făcut deja repartizarea studențiilor veniți în practică la primărie. Acesta propune ca studenții de la Autovehicule Rutieră să lucreze alături de angajații Regiei de Transport Craiova, cei de la Agronomie și Horticultură la Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și a Fondului Locativ iar cei de la Științe Economice la serviciile financiar-contabile din insituțiile primăriei.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 15:17:04, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Lun 03 Mai 2010 16:17:37    Titlul subiectului: 2010-05-03 126547

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/Craiova-_Transportul_in_comun_intra_in_era_hi-tech_0_254974852.html

"Craiova: Transportul în comun intră în era hi-tech

Cristina Ghenea

Luni 3 mai 2010

80 de autobuze ale Regiei de Transport vor fi dotate cu verificatoare de bilete

Craiovenii vor avea parte, în următorii trei ani, de un sistem modern de transport, implementat deocamdată la nivel experimental. În cadrul proiectului Modern, “porția” Craiovei este de trei milioane de euro.

Tramvaie modernizate astfel încât să consume mai puțină energie electrică, autobuze care merg cu biodiesel, sisteme de e-ticketing, supraveghere video în stațiile de transport în comun și panouri care să anunțe călătorii unde este autobuzul pe care îl așteaptă sunt doar câteva dintre măsurile concrete care ar trebui luate în cadrul proiectului MODERN, în cadrul căruia Craiova este coordonator și care include alte trei orașe europene: Brescia din Italia, Vitoria din Spania și Coimbra din Portugalia. Practic, o parte din transportul în comun, dar și din traficul rutier din Bănie ar trebui coordonate exclusiv electronic. Deși autoritățile locale și Regia Autonomă de Transport sunt beneficiarii proiectului, cei care îl coordonează sunt membrii echipei IPA din Craiova. „Noi prezentăm bunele practici promovate în Uniunea Europeană și le legăm de prioritățile de dezoltare ale Primăriei Craiova. Astfel am ales câteva direcții de implementare, legate strâns între ele, însă totul va fi făcut la nivel demonstrativ”,a spus Gabriel Vlăduț, șeful proiectului. Finanțarea totală pentru cele patru orașe este de 15 milioane de euro, iar din acești bani Craiova are suma de trei milioane de euro.

Un proiect mai aproape de nevoile orașului

Craiovenii sunt de părere că atât autoritățile locale cât și cei care coordonează proiectul ar trebui să țină mai mult seama de realitățile din oraș. „Văd că au un sistem prin care vor ști în orice moment unde se află un autobuz, ca să nu mai întârzie. Mă întreb însă cum vor împiedica întârzierile dacă se crează un ambuteiaj în trafic, așa cum se întâmplă de multe ori la noi”, ne-a spus Claudia Zamfir, unul dintre craiovenii care s-au oprit ieri la cortul amplasat în Piața „Mihai Viteazul”, unde este promovat proiectul și unde coordonatorii proiectului așteaptă feedback de la locuitorii orașului.

Vor să închidă traficul în centru permanent

Una dintre propunerile făcute în cadrul proiectului prevede închiderea permanentă a traficului rutier în centrul Craiovei. Potrivit echipei care gestionează proiectul, măsura este necesară pentru reducerea noxelor din centru și va fi contracarată prin construirea pasajelor subteran și suprateran din centrul orașului. „Primăria a făcut deja un prim pas în acest sens, închizând traficul în weekend”, a spus Gabriel Vlăduț.
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 15:16:36, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mie 26 Mai 2010 13:38:39    Titlul subiectului: 2010-05-26 127548

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/Craiova-_A_platit_300_de_lei_sa-si_recupereze_masina_saltata_de_Regia_de_Transport_0_268773355.html

"Craiova: A plătit 300 de lei ca să-și recupereze mașina săltată ilegal din fața locuinței de Regia de Transport

Gabriela Popescu

Miercuri 26 mai 2010

Craiova: Florian Neacșu arată locul de unde i-a fost ridicată mașina, din fața locuinței sale.

Un craiovean a acționat astăzi în instanță Regia Autonomă de Transport pentru că i-a ridicat mașina din fața blocului. Bărbatul a plătit 300 de lei să-și recupereze automobilul iar acum este își cere banii înapoi, plus daune morale.

Florian Neacșu (54 de ani) povestește că săptămâna trecută angajații Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova i-au reținut autoturmisul pe care îl parcase în fața blocului de pe strada Mihail Kogălniceanu. „De un an de zile, de când mi-am cumpărat mașina, o staționez doar în locul ăsta”, ne-a spus craioveanul, care precizează că miercuri, 19 aprilie, se întorsese de la serviciu, când a sesizat că îi lipsește mașina. Oamenii care se aflau în zonă l-au informat despre cele petrecute.

Șoferul arată că în locul unde și-a lăsat mașina, parcarea nu este interzisă.

Sănătatea mamei, întreținută cu taxa mașinii

Bărbatul spune că s-a dus imediat la sediul Regiei, pentru a cere explicații. Nu a primit decât o solicitare de a achita o taxă de recuperare, în valoare de 300 de lei. Deși s-a împotrivit, în cele din urmă a dat banii. „Nu aveam încotro, că aveam nevoie de mașină să merg la Amărăști să-i duc mamei medicamente, că e bătrână și bolnavă. Până m-am împrumutat de ăștia 300 de lei, am stat cu frica-n sân să nu pățească ceva, că i se terminaseră medicamentele”, a adăugat Florian Neacșu.

Craioveanul a luat chitanța, doar ca să justifice în instanță faptul că a plătit RAT-ului 300 de lei.

"Să-mi dea banii înapoi!"

Zilele trecute a făcut rost de bani, de la un prieten, și i-a dat RAT-ului. Șoferul se consideră nedreptățit și îi acuză pe angajații Regiei de abuz în serviciu. Astăzi a dat în judecată instituția. „Să-mi dea banii înapoi, plus daune morale! Zilele astea am stat într-un stres continuu. Am și probleme cu inima. Am crezut că fac stop-cardiac, așa de rău mi-a fost. Dacă nu aveam cu ce să mă duc la mama, să-i dau pastilele, și pățea ceva, cine plătea?”, a completat olteanul. Vecinii din blocurile de vis-a-vis spun că nu este normal să se întâmple așa ceva. „Eram pe terasă și am văzut când i-au luat mașina. Nu văd cui a creat probleme, că nu încurca pe nimeni. Nu e posibil așa ceva, avem și noi mașini. Acum ne e și frică să nu ne-o ia cei de la RAT, că nu le convine unde am pus-o”, ne-a spus Marian Sabin (45 de ani).
"


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 15:16:12, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 06 Iun 2010 20:30:56    Titlul subiectului: 128024

Iata un articol din ziarul local "Gazeta de Sud" legat de activitatea firmei private de transport "Fratii Bacriz". Cum era de asteptat,
Monopolul pe transport, desființat de instanță
Actualitate - Marian BADIRCI
(citeste alte articole de acelasi autor »)

Hotărârea prin care Primăria Craiova a încercat să elimine firma SC Frații Bacriz SRL din transportul în comun din Bănie a fost anulată printr-o decizie a Tribunalului Dolj, rămasă definitivă.
Potrivit reprezentanților firmei Bacriz, ieri, în dosarul 8844/63/2009, Curtea de Apel Târgu Mureș a respins irevocabil recursul înaintat de Primăria Craiova la hotărârea Tribunalului Dolj. Menționăm că prin actul anulat, HCL nr. 231 din 2009, municipalitatea atribuia activitatea de transport public de persoane Regiei Autonome de Transport Craiova, revocând pe cale implicită hotărârile prin care îi atribuise și firmei Bacriz mai multe trasee din Craiova. Se pare că motivația însușită de judecători în luarea deciziei a fost că primăria, respectiv consiliul local, au adoptat HCL nr. 231 „prin abuz de putere“.


Justitia Romana demonstreaza inca o data ca NU lucreaza in folosul cetateanului...cineva a avut o intentie buna, insa datorita Justitiei nu a reusit sa scoata aceasta societate de pe piata transportului din Craiova chiar daca are nereguli grave, precum:
1. Modul de intrare pe piata suspect cu ajutorul fostului primar Vasile Bulucea;
2. Microbuzele murdare, inghesuite, care trec cu greu I.T.P.-ul, ATIPICE transportului public dintr-un oras mare, vechi si care sunt in neconcordanta cu cerintele UE.
3. "Masinile" si asa obosite burdusite la orele de varf cu un numar de calatori mai mare decat cel prevazut.
4. Soferii care vorbesc la telefon, depasesc viteza legala in oras, conduc doar cu cotul, taxatoarele care la coborare cer biletul pentru a-l re-vinde si, automat a-si sustrage mici venituri.
5. Dublarea de trasee: Traseele 7 si 4 dubleaza traseele RAT 1R si 2R, 2 dubleaza traseul 2 al RAT, iar 9 traseul 9. Care este diferenta? R.A.T. Circula cu autobuze mari de 100 locuri, low-floor: MAN, MB, Breda Menarini si ofera conditii bunicele.
Exemplele "din culise" sunt cu siguranta mult mai multe...
Sursa articolului: http://www.gds.ro/Actualitate/2010-06-04/Monopolul+pe+transport%2C+desfiintat+de+instanta
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 28 Sep 2010 20:36:53    Titlul subiectului: 134056

http://www.oltenasul.ro/rat-craiova-aproape-de-a-doua-invazie-extraterestra

"RAT Craiova, aproape de a doua invazie “extraterestră”

De Nicusor Fota

Publicat in data de 27 April 2010

RAT Craiova, aproape de a doua invazie extraterestră poze

Licitația pentru e-ticketing, monitorizare gps și supraveghere video a vehiculelor a fost câștigată de orădenii de la Alien Concept SRL, deja cunoscuți prin Craiova prin automatele de bilete cu apucături de-a dreptul “nepământene”.

Firma orădeană este cea care și-a făcut deja simțită prezența în Craiova, în stațiile de călători ale Regiei Autonome de Transport (RAT), prin automatele de bilete, ce au dublat rația de înjurături încasate zilnic de angajații RAT. Deși atribuit, contractul de achiziție publică de peste un milion de euro nu poate fi semnat până ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) nu rezolvă plângerile celorlalți ofertanți.

Directorul interimar al Regiei Autonome de Transport Craiova, Năstase Șutru, a declarat recent că licitația pentru implementarea sistemului de e-ticketing s-a finalizat, fără însă ca șefii regiei să poată semna contractul de achiziție publică. Procedura inițiată de RAT are în vedere modernizarea sistemului public de transport în comun din Craiova, prin instalarea de automate, de panouri electronice de afișaj în stațiile de călători, de camere de supraveghere video atât în autobuze, cât și în stații, de computere de bord în autovehiculele RAT și de validatoare de bilete electronice și implementarea unui sistem de gestionare a traficului prin GPS. Valoarea contractului a fost estimată de regie la 1,2 milioane de euro, investiția urmând a fi finanțată în parte din fonduri europene.
Potrivit lui Năstase Șutru, directorul interimar al RAT Craiova, firma ce a câștigat licitația inițiată de regie este Alien Concept SRL Oradea. “Licitația s-a încheiat. Au câștigat cei de la Alien Concept Oradea, însă nu s-a semnat încă niciun contract. Nu vom putea face acest lucru până ce CNSC nu soluționează contestațiile depuse anterior”, a afirmat Șutru. Din câte se pare, licitația RAT a fost câștigată de singura firmă participantă ce s-a abținut de la contestații, procedura de achiziție publică fiind renegată de trei dintre societățile înscrise în cursă. În acest sens, Năstase Șutru a precizat: “Doar două contestații sunt de soluționat. Cealaltă a fost neserioasă. Reprezentanții firmei contestatare nici măcar nu s-au prezentat la proces.”

Licitația RAT a fost contestată la CNSC de RADCOM SRL, prin societatea de avocatură Fenechiu și Asociații, și de firma LDG Plan Invest SRL. SC Future Expert Consult SRL București a mers chiar mai departe, contestând licitația și în instanță, o acțiune în acest sens fiind depusă la Curtea de Apel Craiova. Comisia de evaluare a ofertelor, constituită la nivelul regiei locale de transport și condusă de directorul de exploatare Marian Buzilă, a luat act de contestațiile depuse la CNSC, hotărând să nu suspende procedura de achiziție publică, finalizată, iată, prin adjudecarea de către Alien Concept.
Firma Alien Concept SRL este ce care a furnizat regiei locale de transport, în urmă cu doi ani, automatele de bilete amplasate în 20 de stații de călători din Craiova. Încă de la instalare, automatele cu pricina au căpătat o tristă reputație printre călătorii care folosesc autovehiculele RAT, regia fiind țintită mereu de reclamații cu privire la faptul că mașinăriile cu pricina fie se blocau din senin, fie îi lăsau pe utilizatori fără bilete ori bani. Mai-marii regiei au pus neregulile semnalate pe seama sabotării automatelor cu cartoane și coji de semințe și pe greșita lor utilizare de către craiovenii încă nepuși la curent cu minunile tehnologice de tablă, sistemul fiind considerat “experimental”.
"

Un articol mai vechi dar foarte foarte interesant Very Happy legat de sistemele ce se vor a fi implementate la RAT Craiova. Precizez ca de cateva zile s-au tot montat validatoare moderne in aproape toate autobuzele RAT (de tramvaie nu stiu, nu am mai circulat zilele astea, caut alternative din pacate poluante la zgomotosul tramvai...pana la reabilitarea liniei ). Mai precizez si ca sunt mult mai mici si elegante decat cele de pe MAN-urile noi sau decat cele galbene din Bucuresti de exemplu. Au instructiuni (scrise cam mic ce-i drept), un afisaj mic si doua butoane, carcasa de metal (deci rezistente la neandertalieni ). Eu unul sper sa se realizeze si celelalte planuri.... monitorizare prin GPS, panouri in statii (macar in cele foarte aglomerate), poate oamenii care vor citi pe ele o sa re renunte la a se mai urca in caru....microbuzele de la "Bacriz". Poate in curand se va aplica ideea asta si la transportul judetean, spre comune sau orase fara tren, ca microbuzele gen Craiova-Bucuresti, Craiova-Pitesti sau altele care dubleaza rutele de tren ar trebui desfiintate, dar deja suntem off.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Vin 21 Ian 2011 10:28:58    Titlul subiectului: 2011-01-20 139005

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/Big-Brother-autobuzele-craiovene-autobuzul_0_412159275.html

"Big Brother în stațiile și autobuzele craiovene. Cum vor afla oltenii în câte minute vine autobuzul

Bogdan Marica

Joi 20 ian 2011

Autobuzele RAT sunt supravegheate cu ajutorul camerelor video amplastate în intersecții

Craiovenii care circulă cu mijloacele de transport în comun sunt monitorizați cu 45 de camere video montate în 15 autobuze și alte 10 în cele mai tranzitate stații RAT.

Reprezentanții Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova și viceprimarul Mărinică Dincă au prezetat ieri, în cadrul unei conferințe de presă, rezultatele proiectului european MODERN, în valoare de 2,6 milioane de euro.

În urma implementării acestuia, au fost montate dispozitive GPS pe 60 de autobuze și 27 de tramvaie, monitorizarea acestora fiind făcută dintr-un centru amenajat la sediul RAT unde un angajat supraveghează cele două monitoare.

Locul unde se află autobuzele apare pe monitorul calculatorului

Astfel, călătorii sunt informați, cu ajutorul celor 20 de panouri digitale instalate în stații, în câte minute va sosi următorul mijloc de transport.

Panourile digitale sunt instalate în stațiile de autobuz

Pentru creșterea gradului de siguranță în autobuze, 15 vehicule sunt supravegheate video, în fiecare dintre ele fiind montate câte trei camere. Alte 10, cu unghi de filmare de 360 de grade, au fost instalate în cele mai circulate stații.

Cameră din interiorul unui autobuz

„În cazul în care avem o problemă cu unul dintre autobuze putem să verificăm foarte ușor uitându-ne pe monitor. Și autorii eventualele furturi din autobuze vor fi prinși cu ajutorul camerelor din autobuz care stochează imaginile pentru 72 de ore“, a declarat directorul RAT Marinel Florescu.

Călătorii pe bază de card

În cadrul aceluiași proiect, au fost montate pe 10 autobuze dispozitive care le permit autovehiculelor să funcționeze atât cu combustibil clasic, cât și cu bio-diesel, iar nouă tramvaie au fost dotate cu sisteme electronice de ultimă generație, cu ajutorul cărora se economisește 40 la sută din energia necesară.

Autobuzele funcționează pe bază de combustibil bio-diesel

De asemenea, au fost montate în 80 de autobze și 27 de tramvaie sisteme tip e-ticketing, care permit taxarea călătoriei pe bază de card.

Automatul de bilete din stația de la Universitate

Viceprimarul Mărinică Dincă a validat cardul pentru o călătorie

Automate care emit cartele electronice și permit reîncărcarea lor au fost amplasate în zece stații din Bănie. Și 20 de tonete au fost dotate cu sisteme de reîncărcare a cardurilor, acestea urmând să fucționeze din vara acestui an. Acelai proiect prevede și implementarea unui sistem de prioritate pentru tramvai. Sistemul de semaforizare de pe principalul boulevard al orașului a fost modificat, astfel încât vatmanul pote comanda culoare verde la semafoarele din trei intersecții importante."


Ultima modificare efectuată de către Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 15:13:26, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 24 Ian 2011 19:22:51    Titlul subiectului: 139127

Am fost atat de intrigat cand am citit articolul asta...arata pur si simplu PROSTIA LA EXTREME! Vai de tarisoara asta, dar mai ales de zona in care traiesc atatea sute de mii de oameni, Oltenia. Iata un articol din care se intelege, cam asa: Noi, craiovenii, suntem prosti ca nu desfiintam tramvaiul (mijlocul de transport nr1 in Europa) sa cumparam autobuze sovietice ca la Brasov si Constanta. Saracul om de rand...si te mai intrebi de ce toti sunt asa de suparati, cand mass-media le vinde parerile ieftine unor ziaristi amatori care stiu doar sa spuna ca nu-i bine orice lucru s-ar face si fara niciun pic de viziune spre viitor. Singurul lucru pe care-l apreciez este ca ofera informatii pretioase despre programele pe care regia le de va derula anul acesta. Cititi si voi.

Craiova nu renunță la tramvai
Politica si comunitate - Adrian DINU
(citeste alte articole de acelasi autor »)

În multe orașe din România, primăriile au renunțat la tramvaie, ca mijloace de transport în comun, considerându-le nerentabile. În Craiova, municipalitatea își pune însă mari speranțe în tramvai, investind sume consistente în refacerea liniilor, pe care să circule aceleași garnituri vechi de zeci de ani.

În tot mai multe orașe din România, existența tramvaiului - ca mijloc de transport în comun - este pusă sub semnul întrebării. În noiembrie 2006, edilii Brașovului au renunțat la tramvaie, considerând că acest mijloc de transport este nerentabil din cauza costurilor mult prea mari de întreținere a șinelor și garniturilor, dând astfel curs și insistențelor populației, deranjată de zgomot și trepidații. Liniile au fost scoase și vândute, iar banii rezultați s-au investit în autobuze ecologice. Cât despre drumuri, acestea au fost reasfaltate, încât nici nu-ți dai seama că a fost vreodată tramvai pe acolo.
Și Constanța a renunțat definitiv la tramvaie cu câțiva ani în urmă. În Iași și în Galați, traseele de tramvai s-au tot restrâns, iar, în Ploiești, mai sunt doar două din cele opt trasee de tramvai.
În Craiova, tramvaiul a fost introdus în 1987, ca urmare a indicațiilor PCR privind reducerea consumului energetic la nivel național. Acest mijloc de transport fusese planificat să facă legătura între platforma industrială de est și cea de vest, pe un traseu de 18,4 km de cale dublă.
Tramvaiele sunt considerate mult mai eficiente din punct de vedere al consumului și mult mai puțin poluante. În schimb, garniturile de tramvai, dar și infrastructura lor (cale ferată, rețea electrică) sunt mai costisitor de întreținut, confortul e îndoielnic, zgomotul și trepidațiile produse sunt considerabile, ocupă o bandă de mers din carosabil, iar în caz de accident sau defecțiune, tot traseul se blochează.
În prezent, Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova utilizează 34 de tramvaie, toate vechi, pe o linie la fel de învechită. Mai are, oare, vreun viitor tramvaiul craiovean?

Folosit de o treime din călători

Conducerea RAT Craiova consideră că tramvaiul din Bănie are viitorul asigurat. „Nici nu se pune problema să se renunțe la tramvaie, în condițiile în care acestea acoperă o treime din totalul călătoriilor cu mijloacele de transport în comun. Ca să nu mai spun că, în cursul acestui an, ne apucăm de reabilitarea liniei“, susține Marinel Florescu, director general RAT Craiova.
11 kilometri de cale de rulare a tramvaiului ar urma să intre în reparație chiar în 2011, pe bani europeni. Costul lucrărilor de reabilitare este estimat la 44 de milioane de lei, banii urmând să vină în proporție de 98% din fonduri comunitare, prin Programul Operațional Regional, și doar 2% de la consiliul local. Potrivit proiectanților, vor fi executate lucrări pe cinci tronsoane de pe Calea București și Calea Severinului, constând în realizarea unei linii elastice, ușor de întreținut și demontat, și care să permită traficul cu minimă zgâlțâială și zgomot redus.
Și alte lucrări ale municipalității iau în calcul păstrarea tramvaiului. Spre exemplu, pasajul care va trece peste intersecția de la kilometrul 0 al orașului este proiectat să includă și o linie dublă de tramvai.

Garnituri vechi pe linie modernizată

Dacă linia se va înnoi, rămâne de văzut și cu ce vom călători. Deocamdată, s-a trecut la modernizarea tramvaielor actuale.
27 vor fi dotate cu sisteme GPS și camere de supraveghere interioare. Nouă dintre ele vor avea și sisteme tip chopper, pentru reducerea consumului de energie cu circa 35-40%. Pe șapte dintre acestea, chopperele au fost deja instalate. Pe trei tramvaie au fost montate sisteme de tip „undă verde“, care schimbă culoarea semaforului atunci când tramvaiul se apropie, iar vatmanul acționează o telecomandă. Alte șase tramvaie urmează să aibă acest sistem, care este deja activ în trei intersecții din oraș: la Billa, Unirea și Electroputere.
Și totuși, tramvaiele Craiovei rămân aceleași vechituri în care te congelezi iarna și te coci vara. Au parcurs sute de mii de kilometri în Germania, în decursul câtorva decenii, apoi au ajuns pe șinele din Bănie.
„Parcul auto s-a tot înnoit, în schimb cel de tramvaie a rămas vechi. Ar fi normal ca, în 2012, când vom avea o linie performantă, pe care tramvaiul doar să fâșâie când trece, să avem și tramvaie noi. Sperăm ca, după ce va achiziționa în 2011 cele 20 de autobuze noi, primăria să găsească în 2012 fonduri ca să achiziționeze și zece tramvaie noi. În mod curent, utilizăm cam 20 de tramvaie. Să avem zece din ele noi, iar celelalte zece să fie cele mai bune din cele vechi, și ar fi foarte bine“, a spus directorul RAT Craiova.

Din nou troleibuze în Craiova

În paralel cu modernizarea tramvaielor, rămâne de actualitate și introducerea troleibuzelor în Bănie. De fapt, reintroducerea lor, după 70 de ani... Puțină lume știe că în Craiova au existat troleibuze, din mai 1943 și până în octombrie 1944. S-a renunțat însă la ele din cauza războiului și a... sovieticilor.


Sursa: http://www.gds.ro/Politica%20si%20comunitate/2011-01-24/Craiova+nu+renunta+la+tramvai
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 24 Ian 2011 19:54:24    Titlul subiectului: 139128

Asemenea gazetari de 2 bani ar trebui dati afara! Nu spun asta pentru ca acest individ (care probabil a facut facultatea la fara frecventa sau cu spaga) scrie un articol in care doreste scoaterea tramvaielor, ci pentru simplu fapt ca dezinformeaza fara pic de jena, asemenea unor latrai de la putere! Datele pe care le tot trambiteaza acest individ sunt eronate si par scrise la comanda politica sau comanda unui afacerist ce face afaceri cu autobuze Turcesti sau ex-Sovietcie..ori cine stie ce SH-uri rulate sute de Km prin Germania!

Sper sa nu va suparati....am facut si eu cateva comentarii cu privire la acest articol!
Citat:
...in Galați, traseele de tramvai s-au tot restrâns...
Nu s-au tot restrans pe cat zici, infrastructura galateana este intr-un program de modernizare!
Citat:
În noiembrie 2006, edilii Brașovului au renunțat la tramvaie, considerând că acest mijloc de transport este nerentabil din cauza costurilor mult prea mari de întreținere a șinelor și garniturilor, dând astfel curs și insistențelor populației, deranjată de zgomot și trepidații. Liniile au fost scoase și vândute, iar banii rezultați s-au investit în autobuze ecologice.
Domnu'.....sinele au fost vandute catre niste "baieti" care au afaceri cu fier vechi iar autobuzele sunt niste turcisme de 2 bani...care nu-s deloc ecologice si nici silentioase (eu am calatorit cu ele)! Ecologic este autobuzul cu biodiesel, troleibuzul sau tramvaiul...ori alt mijloc de transport in comun ce nu ne umple orasul cu noxe!
Citat:
Și Constanța a renunțat definitiv la tramvaie cu câțiva ani în urmă.
Si in Constanta multumita Primarului in uniforma nazista merg la Mamaia cu duba, iar MAZ-urile din primele serii stau sa se dezmembreze! Pe linai 101 (fosta linie de tramvai) circula niste MAZ-uri cam uzate si nu prea cred ca-s ecologice la fumul pe care il scot.
Citat:
În prezent, Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova utilizează 34 de tramvaie, toate vechi, pe o linie la fel de învechită. Mai are, oare, vreun viitor tramvaiul craiovean?
Romania are de atras bani europeni nerambursabili, unul din programe fiind REGIO! Cred ca modernizarea se face pe baza acestui program (adica primaria suporta doar 2%), asa ca mai citeste domnule inainte sa scrii aberatii...stiu ca in Romania multi prosti cred ce laturi aruncati voi prin hartiile astea numite ziare, dar printre ei mai sunt si oameni care nu inghit toate minciunile voastre!

Concluzie: imi este rusine ca traiesc intr-o tara in care tot felul de neaveniti isi dau cu parerea pe subiecte prea mari pentru nivelul lor de cunostinte!

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 24 Ian 2011 22:13:06    Titlul subiectului: 139141

Cosmin5 a scris:
În Iași și în Galați, traseele de tramvai s-au tot restrâns [...]

Tare aia cu Iasiul... La Iasi se reabiliteaza linia la foc continuu, plavan autointitulat ziarist. Peste 20 de kilometri doar in ultimii 3 ani si urmeaza sa deschidem o multime de santiere in anii urmatori, pe bani europeni. La documentare adevarata, plavanica, nu scribait cu enteres!

Trimiteti-i plavanului linkuri de pe acest forum de la Iasi, sa vada si el ce e aia reabilitare!

_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 25 Ian 2011 23:06:14    Titlul subiectului: 139167

Cu sau fara acest retard de gazetar, tramvaiul din Craiova are un viitor stralucit! Cautati pe google informatii despre cele doua pasaje de la km0 ale caror proiecte sunt parafate si finantate si ale caror lucrari incep in primavara, care vor avea pe langa benzile de circulatie si linia dubla de tramvai intre ele, deci va fi tot suspendat si tramvaiul. Va fi ea incurcata 2 ani de zile Craiova cu artera principala in santier, dar dupa va fi ceva deosebit, cu siguranta. Oricum ar trebui sa fie "tramvaizate" si liniile actuale de autobuz 1R/2R ppentru ca au un flux ridicat de calatori, cu autobuze la 5-6 minute la orele de varf, plus firma aia tampita de dube care din fericire au inceput sa fie cam goale, si anume Fratii Bacriz. De asemenea, cu cateva mici prelungiri s-ar putea duce tramvaiul pana la noul aeroport si zona industriala de langa el (putin probabil pentru ca e un drum european foarte circulat de TIR-uri) insa ar fi foarte ieftin si de efect. Daca sa faci o linie dubla pe 1/2 R ar fi greu, chestia cu prelungirea pana la aeroport ar putea fi facuta destul de usor existand deja tramvai pana la podul Electroputere, nu ar mai trebui decat 2-3 km pana la aeroport si zona industriala, lucru care ar desfiinta linia de autobuz 9/9b care dubleaza o buna parte din linia de tramvai numai ca iese mult din oras (singurul avantaj). Sper ca toate astea sa devina realitate in viitor ca nu e asa greu, mai ales ca judetul Dolj devine un important hub de transport atat din punct de vedere feroviar, rutier(vezi podul Calafat Vidin) cat si aeronautic. Nu mai zic de investitorii Ford care se stabilesc aici. Pacat ca o mare problema in viata romanilor o constituie niste rahati de jurnalisti amatori care cu parerile lor de oameni stricati "imbolnavesc" mintile naivilor. Daca nu se vor putea "tramvaifica" macar sa se "troleibuzifice" principalele trasee, si aici e vorba de: 1, 1R, 2R, 6, 9 si poate 24 si tot ar fi foarte bine!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Joi 03 Feb 2011 16:34:09    Titlul subiectului: 2011-02-03 139517

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/Craiova-Viceprimarii-Renault-functionarii-autobuzul_0_420558337.html

"Craiova: Viceprimarii au renunțat la Renault, funcționarii primăriei nu se mai plimbă gratis cu autobuzul

Bogdan Marica

Joi 3 feb 2011

Mașina închiriată de primărie s-a întors în curtea Regiei Autonome de Transport Craiova

Primăria Craiova a renunțat la un Renault Laguna din parcul auto al instituției. În timp ce mașina a fost returnată conducerii RAT Craiova, proprietarul de la care fusese închiriată, funcționarii primăriei au aflat că nu mai beneficiază de gratuitate pe autobuze și tramvai.

Legea privind reducerile de cheltuieli în administrație locală, care interzice autorităților prelungirea contractelor de închiriere, îi mai lasă pe viceprimarii Băniei fără o mașină de serviciu. După ce anul trecut au fost nevoiți să se despartă de Fordul Mondeo dat în primire acum doi ani primarului Antonie Solomon de către conducerea uzinei americane din Craiova contra unei chirii lunare modice de 100 de euro, acum edilii se văd nevoiți să renunțe la un alt automobil. Este vorba despre o mașină Renault Laguna, achiziționată de către Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova, în 2005, în baza unui contract de leasing.

Automobilul Ford Mondeo a fost dat în primire primarului Solomon în 2009

Bugetarii nu se mai plimbă gratis cu tramvaiul

Mașina fusese dată spre închiriere municipalității pentru o sumă modică de peste 100 de euro. De la 1 ianuarie 2011, edilii s-au văzut nevoiți să se despartă și de Renaultul care s-a întors la proprietarul de drept. „Mașina este deja în curtea regiei urmând să fie utilizată de noi“, a declarat Marinel Florescu, șeful RAT Craiova. În timp ce edilii au fost scos de la naftalină Mercedesul achiziționat în 2007, contra sumei de 30.000 de euro, funcționarii primăriei au fost informați că nu vor mai beneficia de gratuități pe mijloacele de transport în comun.

Funcționarii vor călători gratis doar dacă sunt plecați în interes de serviciu, în baza unei foi de drum semnată și ștampilată

Decizia a intrat în aplicare de la 1 ianuarie, salariații beneficiind de ani buni de gratuități pe toate traseele autobuzelor și tramvaielor.
„Toți cetățenii Craiovei trebuie să fie tratați la fel“, a declarat viceprimarul Mărinică Dincă.

Parcul auto al primăriei cuprinde în prezent șapte automobile: Merțanul pe care l-au ținut în garaj din martie 2010, de la săltarea lui Solomon de către procurorii DNA, o Daewoo Nubira, o Skoda Octavia, mașina de serviciu a răsposatului primar Vasile Bulucea, un Cielo și trei Dacii."



391.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.44 kb
 Vizualizat:  de 11969 ori

391.jpg




Ultima modificare efectuată Arhiva de Presa la Mar 26 Iul 2011 15:12:50, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin5



Data înscrierii: 31/Aug/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2014
Mesaje: 63
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 12 Mar 2011 01:48:54    Titlul subiectului: - 141034

Tramvaiul va circula doar intre Universitate si uzina Ford, pe perioada lucrarilor la pasaj
Tramvai, doar între Ford și Universitate
Actualitate - Adrian DINU

Lucrările la pasajul din Valea Vlăicii, programate să dureze 14 luni, vor scurta traseul tramvaiului craiovean. Municipalitatea a decis vineri, după ce s-a consultat cu specialiștii, să închidă jumătate din linia de tramvai pe perioada lucrărilor din Valea Vlăicii.
„Tramvaiul va circula doar între Ford și Universitate. Ca să aibă unde să întoarcă, vom face la Universitate o buclă temporară. De asemenea, vom amenaja o zonă de staționare la capătul dinspre Uzina Ford, facilitate necesară din cauza faptului că tramvaiele nu vor mai putea ajunge la depoul din Craiovița Nouă“, a explicat Teodor Sas, viceprimar al Craiovei.
Către zona de vest a municipiului - cartierele Nicolae Titulescu, Craiovița Nouă - circulația tramvaielor va fi suspendată pe toată perioada lucrărilor la pasaj. Acest sector de linie de tramvai va fi închis începând cu 28 martie, a precizat viceprimarul Sas
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mar 26 Iul 2011 14:55:25    Titlul subiectului: 146579

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/craiova-controale-arr_dolj-politie-microbuze-rat_craiova-sanctiuni_0_523748047.html

"Microbuzele din Bănie, bombe pe patru roți

Polițiști și angajați de la Registrul Auto Român (RAR) au verificat ieri toate autobuzele care au trecut pe Bulevardul Tineretului din Craiova. Mașinile RAT Craiova au fost trase pe dreapta și controlate de oamenii legii.

Microbuzele de la Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova au fost ținta oamenilor legii și a celor de la Registrul Auto Român (RAR) Dolj. Unii șoferi au contestat faptul că au fost opriți în trafic și au refuzat să semneze procesul verbal de constatare. Toți cei prinși în afara legii au fost sancționați drastic. De exemplu, la autovehiculul cu numărul de înmatriculare DJ-06- XBN, condus de Gheorghe Jitianu, au fost găsite două nereguli: caroseria degradată și noxe peste limita admisă de lege. „Nu înțeleg de ce ne puneți să semnăm. Avem toate verificările făcute la zi“, a spus șoferul din cadrul RAT Craiova."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 04 Aug 2011 14:45:05    Titlul subiectului: 147323

Primăria vrea tramvaie moderne cu fonduri europene


Gazeta de Sud a scris:

Proiectul depus spre aprobare vizează doar modernizarea liniei de tramvai din Craiova, însă municipalitatea vrea să ceară bani în viitor și pentru mijloacele ecologice de transport în comun

În doi ani, în Bănie tramvaiul va circula pe linii moderne, reabilitate cu fonduri europene. „Modernizarea infrastructurii de transport în comun pentru fluidizarea traficului forței de muncă între cele două platforme industriale ale Polului de creștere Craiova“ este cel mai recent proiect depus de municipalitate spre finanțare, în cadrul POR 2007-2013 Axa prioritară 1. Proiectul, cu o valoare estimată de 44,4 milioane de lei, fără TVA, presupune reabilitarea căii de rulare a tramvaiului pe porțiunea bulevardul Decebal, pod Electroputere - strada Caracal, reabilitarea a 11 kilometri de linii de tramvai și realizarea unui sistem pentru managementul traficului pe axa Calea București - bulevardul Nicolae Titulescu - Calea Severinului, după cum se arată în anunțul de intenție publicat de Primăria Craiova.
Cu banii primiți de la UE și guvern, care vor acoperi 98 la sută din investiție, municipalitatea și-a propus să modernizeze 10.878 de metri de linie de tramvai, cale simplă, 1.630 de metri de linie de tramvai, cale dublă, reabilitarea a zece peroane de tramvai și realizarea sistemului pentru managementul traficului pentru 16 intersecții.
„Pentru acest proiect am primit raport favorabil din partea evaluatorilor independenți, care sunt desemnați de către Ministerul Dezvoltării, iar în acest moment așteptăm vizita precontractuală. Aceasta se face înainte de semnarea contractului de finanțare și la ea participă și o comisie de la Agenția pentru Dezvoltare Regională“, a precizat Mărinică Dincă, viceprimarul Craiovei.

Verde la semafoare

Edilul a mai menționat că modernizarea include toată linia de tramvai din oraș, cu excepția celei de pe strada Caracal, între stația Petrom și Ford, și că se va lucra și la infrastructura liniei, care presupune piatra și fundația. Dincă a explicat și ce prevede realizarea acelui sistem de management al traficului pe axa sus-menționată: „Este acel sistem de culoare verde, cum se spune, prin care se urmărește fluidizarea circulației. Dacă ai prins verde la primul semafor, așa mergi până la capăt“.
Termenul de finalizare a lucrărilor este de 18 luni de la data adjudecării contractului, dar procedura nu va începe mai devreme de luna octombrie, așa că proiectul va demara cel mai probabil în primăvară.

Așteaptă noi fonduri UE

Orașul Craiova dispune, în prezent, de 34 de tramvaie, dintre care 28 sunt active, unele dintre acestea fiind învechite. În momentul în care s-a demarat proiectul de modernizare a liniilor de tramvai, municipalitatea a luat în calcul și achiziționarea de noi astfel de mijloace de transport în comun. Cum ele sunt însă foarte scumpe, o garnitură de tramvai ajungând și la două milioane de euro, se va încerca obținerea de fonduri europene pentru cumpărarea lor. „Se discută de ceva timp la nivelul Ministerului Dezvoltării posibilitatea de a se finanța de la Uniunea Europeană și mijloacele de transport în comun, mai ales cele ecologice, cum este cazul tramvaielor. În viitor se va lansa și o procedură privind accesarea de fonduri europene pentru aceste mijloace de transport, iar Primăria Craiova nu poate rata șansa asta, a modernizării cu fonduri UE“, a precizat viceprimarul Mărinică Dincă.
Acesta a mai menționat că primăria nu a renunțat nici la proiectul cu troleibuzele, care se află acum „în faza de temă de proiectare“.


http://www.gds.ro/Actualitate/2011-08-04/Primaria+vrea+tramvaie+moderne+cu+fonduri+europene
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2012 15:25:55    Titlul subiectului: 151683

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/craiova-rat-pierderi-pasaj_suprateran-constructie-combustibil-rute_ocolitoare-autobuze-inlocuire-tramvai-scumpire_0_604139694.html

"Pasajul suprateran face victime colaterale. Află cât a pierdut regia locală de transport din cauza lucrării din centrul Craiovei!

6 decembrie 2011

Autor: Cristina Ghenea

Autobuzele vechi nu vor dispărea prea curând din peisajul craiovean

Închiderea centrului Craiovei pentru construirea pasajului suprateran a provocat pierderi uriașe regiei locale de transport. Unitatea vrea să acopere sumele convingând primăria să contribuie din nou cu subvenții la plata abonamentelor pentru pensionari, elevi și studenți.

Coșmarul șoferilor craioveni, determinat de restricționarea circulației la kilometrul zero al Băniei pentru a permite ridicarea pasajului suprateran, a afectat grav și activitatea regiei de transport local. Unitatea a avut, în primele zece luni ale anului, pierderi de cinci milioane de lei după ce încheiase anul 2010 cu un profit de peste două milioane de lei. Conducerea regiei susține că autobuzele au fost nevoite să urmeze rute ocolitoare care au necesitat mai mult combustibil, iar tramvaiul a fost oprit pe mai mult de jumătate din lungimea totală. „Am fost nevoiți să înlocuim transportul electric cu cel auto, iar motorina e de 10 ori mai scumpă decât curentul electric. Anul acesta, motorina s-a scumpit cu 30%”,a spus Marinel Florescu, directorul Regiei Autonome de Transport, acesta precizând totuși că principala cauză a pierderilor a fost eliminarea subvențiilor pentru pensionari, elevi și studenți.

Subvențiile pentru pensionari, reintroduse?

Șeful RAT a adăugat că a redimensionat traseele, pentru a scădea consumul, însă unitatea va continua să aibă pierderi și anul viitor dacă primăria nu decide reluarea subvenționării abonamentelor pentru pensionari, elevi și studenți. „Subvențiile primite de la primărie au scăzut de la 44 la 21% anul acesta și este imposibil să anulăm această diferență. Am promisiuni ferme de la domnul primar că subvențiile vor reveni la același nivel ca acum un an, dacă nu în această lună, măcar în ianuarie”, a mai spus directorul.

Încă 50 de autobuze pentru transport ca la Paris

Călătorii intervievați ieri de „Adevărul” au susținut însă că, pe lângă prețul mare plătit pentru un bilet, călătoriile cu autobuzele RAT au un alt mare dezavantaj: condițiile. „Sunt niște jafuri de autobuze în care vara mori de cald și iarna nu tremuri de frig decât dacă nu mai ai loc să arunci un ac. Cred că sunt disperați dacă pun în circulație autobuze mai bătrâne ca mine”,a spus Viorel Calciu, în vârstă de 31 de ani. Deși în bugetul primăriei fusese prevăzută achiziția unui lot de autobuze noi, edilii au decis redirecționarea banilor. „Acum avem 148 de autobuze funcționale. Ca să avem un transport public de calitate, ca la Paris, ne-ar trebui 200 de autobuze funcționale”,a recunoscut directorul RAT, care a precizat că s-ar mulțumi și cu 20 de astfel de autovehicule. Potrivit acestuia, prețul mediu al unui astfel de autovehicul este de 140.000 de euro."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 20 Mar 2012 19:45:42    Titlul subiectului: 154273

Nereguli la RAT Craiova

http://www.gds.ro/Actualitate/2012-03-20/Nereguli+la+RAT+Craiova

Citat:

Un audit al primăriei a descoperit că directorul Marinel Florescu și-a dat un salariu mai mare decât cel legal și s-a plimbat nejustificat prin Dubai în anul financiar încheiat cu o pierdere de 6,4 milione de lei de instituția pe care o conduce

O echipă de control trimisă de primarul Antonie Solomon a picat pe nepusă masă, la începutul acestei luni, pe capul lui Marinel Florescu, directorul general al Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova. Auditorul Nicolae Tufan și inspectorul Gheorghe Burci de la Primăria Craiova au luat mai întâi la puricat tocmai ceea ce devenise aproape o obsesie pentru Solomon în ultima vreme: salariul directorului RAT, care n-ar trebui să fie mai mare decât al primarului.

Indemnizație cât cea de viceprimar

Cadrul legal al salarizării unui director de Regie de interes local îl reprezintă art. 3 indice 1 lit. c din Legea nr. 203/2009, potrivit căruia, „la nivelul regiilor autonome, societăților și companiilor de interes local aflate în coordonarea, subordonarea sau sub autoritatea unei unități administrativ-teritoriale de interes local, precum și al filialelor acestora“, directorul general/directorul beneficiază de o remunerație lunară acordată prin contractul de mandat, care „nu poate depăși nivelul indemnizației lunare acordată prin lege pentru funcția de viceprimar“. Mai mult, art. 3 indice 2 din același act normativ stipulează clar că „remunerația lunară a directorului general/directorului, stabilită prin contractul de mandat în condițiile art. 3 indice 1 alin. 1 este unica formă de recompensare în bani a activității depuse de persoana respectivă“ și că „directorului general/directorului nu i se pot acorda prin contractul de mandat alte beneficii, de orice formă, în afara celor prevăzute la art. 3 indice 1 alin. 2“.
La începutul anului 2010, nivelul salariului brut al unui viceprimar era de 4.948 de lei. De la 1.07.2010 și până la 31.12.2010, potrivit Legii nr. 118/2010, cuantumul brut al salariilor personalului plătit din fonduri publice s-a diminuat cu 25%, astfel că indemnizația funcției de viceprimar a scăzut la 3.711 lei. De la 1.01.2011, salariile bugetarilor s-au majorat cu 15%, indemnizația de viceprimar ajungând la 4.268 de lei.

30.000 de lei încasați nejustificat

Prin contractul de mandat încheiat cu Consiliul de Administrație al RAT Craiova în data de 27.05.2010, directorului general Marinel Florescu i s-a fixat remunerația lunară prevăzută de lege în acel moment, adică 4.948 de lei. Ulterior, însă, după cum a scos la iveală controlul de la primărie, Florescu nu și-a diminuat salariul cu 25%, pentru ca apoi să și-l mărească cu 15%. L-a păstrat ca la început, ba, mai mult, și-a mai dat și ceva bani în plus: 25% spor de vechime lunar, două prime de vacanță de câte 500 de lei (una în noiembrie 2010 și alta în iulie 2011) și o primă de Crăciun de 100 de lei (în decembrie 2011).
„S-a procedat la o recalculare a indemnizației cuvenite directorului general, constatându-se că, în perioada 1.05.2010 - 31.01.2012 indemnizația primită a depășit indemnizația funcției de viceprimar cu suma totală brută de 42.115 lei, iar în sumă netă diferența încasată în plus de directorul general a fost de 29.718 lei. Acordarea în plus a acestor bani este considerată plată nelegală cu care s-au influențat în plus cheltuielile de personal“, se arată în raportul întocmit de cei doi inspectori ai Primăriei Craiova, în urma controlului.
Cei 29.718 lei au intrat în plus în buzunarul directorului Marinel Florescu, dar, de fapt, paguba din bugetul RAT e de 53.665 de lei, fiind incluse aici impozitele și contribuțiile plătite din partea angajatorului și a angajatului.
Pentru cei 29.718 lei plătiți nejustificat, angajații primăriei au calculat și o dobândă de 1.366 de lei.

Directoru-n Dubai, Regia pe pierderi

Auditorii primăriei și-au aruncat o privire și prin facturile RAT Craiova, descoperind că, în martie 2011, Regia din subordinea primăriei a achitat către Uniunea Română de Transport Public (URTP) trei facturi în sumă totală de 10.369,28 lei. Era vorba, de fapt, de... decontarea cheltuielilor cu deplasarea directorului general Marinel Florescu în Emiratele Arabe Unite, la Congresul Transportatorilor de la Dubai. Din programul congresului nu au lipsit un tur al orașului, o vizită la mall-ul Burj Khalifa, dar și la unicul hotel de șapte stele din lume, Burj Al Arab.
Consiliul de Administrație al RAT îi aprobase, ce-i drept, directorului Florescu participarea la acest eveniment, dar asta în condițiile în care cheltuielile fuseseră estimate la 1.000 de euro. De fapt, deplasarea a costat aproape 2.500 de euro, iar Florescu nu a putut să prezinte inspectorilor de la primărie nici un document justificativ al acestor bani. De aici și concluzia echipei de la primărie că „plățile către URTP au fost făcute fără o justificare corespunzătoare, în sensul că au fost acceptate la plată facturi fără alte documente justificative care să certifice realitatea cheltuielilor, ceea ce a condus la o majorare a pierderilor unității“.
Comisia de audit nu putea trece cu vederea faptul că plimbarea prin Dubai a directorului RAT, Marinel Florescu, s-a făcut într-un an încheiat de Regia de Transport craioveană cu o pierdere de 6.417.849 de lei. Și dacă tot au ajuns la imensul cuantum al pierderii, inspectorii au amintit că legislația în vigoare impune să se taie din indemnizația directorului în asemenea situație. Potrivit art. 4 din Legea nr. 203/2009, „remunerația lunară a directorului general/directorului se diminuează proporțional cu gradul global de neîndeplinire a obiectivelor și criteriilor de performanță stabilite prin contractul de mandat, dar nu mai mult de 30% din nivelul acesteia“.

„Controlul nu are bază legală“

Nu putem încheia fără să prezentăm și punctul de vedere al lui Marinel Florescu despre controlul trimis pe capul său de primarul Antonie Solomon. Punct de vedere pe care nu a ezitat să și-l exprime în finalul raportului de audit, unde, semnând de luare la cunoștință, directorul general al RAT a consemnat olograf: „Controlul nu are bază legală, iar concluziile sunt netemeinice și nelegale“.
Am fost interesați să aflăm din ce cauză directorul Florescu consideră ilegal acest control, însă ieri n-am reușit să-l contactăm nici la telefon, nici la birou. Am încercat atunci să aflăm de la Elena Cîrstea, șefa Serviciului Personal și purtătoare de cuvânt a instituției, de ce RAT i-a plătit directorului o indemnizație mai mare decât permite legea. Răspunsul său a fost: „Nu sunt împuternicită să vă răspund la aceste întrebări. Întrebați-l pe domnul director“.
Primarul Solomon, cel care a dispus efectuarea acestei verificări, susține că nu s-a gândit încă dacă va cere sau nu schimbarea șefului de la RAT. „Nu m-am gândit dacă să cer sau nu schimbarea directorului. Nu vreau să se dea o interpretare politică acestui control, adică să creadă cineva că vreau să-l schimb pe directorul Florescu pentru că e pedelist. Am dorit doar să se înțeleagă că indemnizațiile directorilor de la Regiile subordonate primăriei nu pot fi mai mari decât cea a unui viceprimar. Celor de la RAT Craiova li s-a adus la cunoștință zilele trecute să reducă indemnizația directorului la nivelul celei de viceprimar, dar, din câte știu, RAT-ul a refuzat să aplice ce i-am zis noi“, a declarat Antonie Solomon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2012 10:50:53    Titlul subiectului: 157251

Noul director RAT Craiova caută soluții de eficientizare a regiei

Mai mulți controlori, mai multe mașini ridicate


http://www.gds.ro/Interviu/2012-07-13/Mai+multi+controlori%2C+mai+multe+masini+ridicate

Citat:
Născut în Craiova, în 1973, Alin Goga locuiește în București, însă de două zile s-a întors în orașul natal, fiind numit de primarul Lia Olguța Vasilescu în funcția de director general al Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova.

GdS: Cu ce „misiune“ v-ați întors la Craiova?
Alin Goga: Am fost consilier juridic la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). De acolo vin. Sunt adeptul transparenței, tocmai de aceea nu ascund că acolo aveam un salariu de 3.000 și ceva de lei, iar aici am în jur de 5.000 de lei.
Am venit în Craiova cu un obiectiv punctual: să aduc pe drumul cel bun Regia de Transport. E o regie foarte grea, poate cea mai grea după Regia de Termoficare. Practic, această instituție oferă un serviciu public, care însă nu e foarte atractiv, pe de-o parte din cauza parcului auto pe care îl ai, iar pe de altă parte, ești și foarte limitat, pentru că nu oferi decât transport de călători, n-ai o plajă mai largă de activități din care să scoți bani. Spre exemplu, în perioada vacanțelor, în special a celei de vară, când se circulă foarte puțin, pentru că elevii și studenții nu mai merg la cursuri, activitatea este mult redusă, lucru care se reflectă și asupra încasărilor regiei.
Am spus că am venit aici cu un obiectiv punctual, pentru că doresc să o ajut pe doamna primar Lia Olguța Vasilescu. Dânsa a vrut să aibă oameni bine pregătiți profesional, ceea ce e un avantaj și pentru dânsa, pentru că dacă ai oameni bine pregătiți profesional în echipa ta, te degrevează pe tine de niște responsabilități. Eu stau în București, familia mea este în București și mă voi întoarce acolo.

GdS: Când?
Alin Goga: Probabil că, dacă reușesc să pun în aplicare niște măsuri și să eficientizez activitatea, dovedind că sunt un manager bun, atunci mă voi întoarce mai repede. Dacă nu, oricum îmi voi da demisia pentru că înseamnă că am eșuat și trebuie să-i las locul altuia mai bun. Nu vreau să mă plâng, nu vreau să vorbesc despre greaua moștenire, dar trebuie să recunosc că aici, la RAT Craiova, nu e cea mai fericită situație.

„S-ar putea să înceapă o amplă campanie de ridicare a mașinilor“

GdS: Cum se prezintă situația financiară a Regiei de Transport în acest moment?
Alin Goga: Foarte grea. Față de nivelul propus, cifrele sunt cu mult mai mici. Nu vreau să vorbesc de măsuri ultraliberale - este totuși doar o zi de când am venit pe această funcție. Am foarte multe documente pe care le citesc pentru a mă familiariza cu situația de aici și sunt într-o activitate de evaluare. Cred că până miercuri o să pot să am o imagine completă și să ofer niște soluții - așa cum le văd eu - celor din Consiliul de Administrație. Bineînțeles, voi informa și conducerea primăriei despre ceea ce intenționez.

GdS: Circulați des cu mijloacele de transport în comun?
Alin Goga: O să vă fac o destăinuire: nu am permis de conducere. Tocmai de aceea, spre deosebire de alți directori, și când eram în Compania de Autostrăzi sau Ministerul Transporturilor, am circulat mult cu trenul și cu celelalte mijloace de transport în comun, așa că sunt un om normal, nu trăiesc într-un bloc de cristal și nici nu umblu cu vreun Bentley. Cunosc exact realitățile, fie și prin faptul că mama și tata, care sunt pensionari, vin și‑mi spun: „Era nenorocire de cald în autobuzul ăla! După ce că era aglomerație, mai era și unul nespălat care puțea a transpirație“.

GdS: Și atunci, cum vi s-a părut transportul în comun craiovean?
Alin Goga: Deplorabil. Dar nu e deplorabil de astăzi, ci de vreo 22 de ani încoace. Comparându-l cu transportul din București, credeți‑mă, este mult mai rău. Mult! Se vede că suferă din niște motive pe care nu vreau să le detaliez acum, pentru că - încă o dată spun - nu vreau să arunc vina asupra nimănui. Nu vreau să vorbesc de greaua moștenire. Eu îmi asum o situație, iar dacă voi identifica problemele și voi fi lăsat să aplic anumite măsuri, atunci va fi în regulă, dacă nu, o să merg mai departe.

GdS: Nu vreți să vorbiți de „greaua moștenire“. Puteți spune ceva, totuși, despre parcul auto învechit?
Alin Goga: Parcul auto învechit este o realitate. Dar ca să schimbi un parc auto trebuie să identifici și niște resurse financiare, iar să „arunc pisica“ în curtea primăriei mi se pare incorect. De aceea vreau să văd care sunt posibilitățile noastre reale și abia apoi să merg la primărie și să spun cinstit: „Eu am atât, îmi mai trebuie încă atât de la primărie. Îmi dați?“. Dar nu pot să le spun: „Dați-mi voi totul!“. Eu sunt o persoană proactivă, nu una pasivă, care să aștepte ca în povestea cu „Muieți-s posmagii?“.
Mai bine să începem să ne mișcăm cu tot ceea ce putem noi. Pentru că avem mai multe activități aducătoare de venit, poate mai facem și altele... Poate presa ne ajută să le facem cunoscut cetățenilor craioveni că oferim inclusiv servicii de reparații auto, iar oamenii ar putea fi încântați găsind la noi servicii de reparații la prețuri mult mai mici și de o calitate cel puțin la fel de bună ca în alte părți.
Îi avertizez pe cetățeni că s-ar putea să înceapă o amplă campanie de ridicare a mașinilor, pentru că nu este civilizat și este o lipsă de respect față de ceilalți cetățeni să-ți lași mașina unde vrei tu, pentru că vrei să cobori din mașină și să faci doar doi metri până într-un magazin de unde să-ți iei țigări. Este o chestiune de respect și de civism.

„Nimeni nu mai verifică dacă lumea merge cu bilet în autobuze“

GdS: Cu privire la această activitate de ridicări auto, au existat voci în cadrul fostei conduceri care au susținut desființarea ei, pentru că nu mai găsesc mașini pe care să le ridice...
Alin Goga: Nu-i adevărat, nu se poate așa ceva! Probabil că respectivii nu ieșeau deloc prin oraș, pentru că atunci poți să vezi cu ochii tăi, fără să faci abuzuri, destule astfel de cazuri. În definitiv, nu trebuie decât să aplice o lege în mod corect, fără nici un abuz. Iar cine greșește va plăti. Nu poți să-ți bați joc de restul oamenilor doar pentru că ai o mașină scumpă sau că te numești cine știe cum!
Totodată, o să profit de relația excelentă pe care o avem cu conducerea primăriei și o să solicităm sprijinul Poliției Locale. Și nu e vorba doar despre un ajutor dat pentru activitatea de ridicări auto, ci și cu privire la reintroducerea controalelor pe mijloacele de transport în comun, pentru că unul din motivele scăderii încasărilor regiei este faptul că nimeni nu mai verifică dacă lumea merge cu bilet în autobuze. Sau, dacă nu ni se va accepta o asemenea măsură, vom înțelege că este o posibilitate deosebită pe care Primăria Craiova o oferă cetățenilor orașului, aceea de a merge gratuit cu mijloacele de transport în comun.
Anul trecut, regia a avut cea mai mare pierdere din ultimii 20 de ani. Nu se mai poate merge așa. Este clar că numai o echipă managerială foarte slabă ar accepta să meargă înainte pe un drum care duce în jos. Am descoperit că avem încă o problemă: în urma unui raport al Finanțelor Publice, ni s-au imputat vreo zece milioane de lei și cu tot cu penalități s-au mai adăugat la ăștia încă zece milioane. Deci, nu era suficient că aveam o pierdere de șase milioane, a mai apărut o datorie de vreo 20 de milioane de lei, care deocamdată nu este activă, dar cândva anul viitor este posibil să se activeze dacă pierdem procesul de la Înalta Curte de Casație și Justiție, pe moment fiind suspendate măsurile dispuse de Finanțe. Deci, este o problemă gravă aici și, dacă nu iau niște măsuri deosebite împreună cu echipa managerială și cu sprijinul primăriei, riscăm să ne fie executat tot patrimoniul - clădiri, mijloace fixe etc.

GdS: În contextul în care multe alte orașe - Constanța, Brașov - renunță definitiv la tramvaie, care credeți că mai e viitorul tramvaielor în România, în general, și în Craiova, în mod special?
Alin Goga: În Constanța, domnul primar Radu Mazăre a scos, într-adevăr, tramvaiele din centrul orașului. Dar sunt avantaje și dezavantaje... Unul dintre avantaje este că ai consumuri mult mai mici, fiind pe energie electrică. Pe de altă parte, costul de înființare al unei linii este mult mai mare, iar ăsta e un dezavantaj. Alt dezavantaj este că ai o mobilitate redusă, în sensul că nu poți să ocolești eventuale obstacole.
Aici, în Craiova, o legătură est-vest realizată cu ajutorul tramvaielor, care să lege Fordul de Doljchim, cum este în orașul nostru, nu impietează traficul auto, întrucât Calea București este suficient de lată. În plus, sunt construite și aceste pasaje menite să fluidizeze traficul și atunci eu aș vedea - mai ales că există un proiect de reabilitare a căii de rulare a tramvaielor, făcut de primărie - chiar o modernizare a tramvaiului, în sensul transformării lui într-o linie de mare viteză, ca linia 41 din București, un fel de tren ușor urban, care să ofere o viteză mare de deplasare, inclusiv prin semafoare care să dea automat verde tramvaiului atunci când acesta se apropie de o intersecție. Pe de altă parte, și în privința tramvaielor vorbim tot de un parc învechit.

GdS: Dar un troleibuz în Craiova?
Alin Goga: Acum sunt niște troleibuze moderne, care funcționează chiar dacă sar de pe linia electrică, dar și aceste mijloace de transport au o mobilitate redusă din cauza ocolirii obstacolelor de pe carosabil. Nu vreau să mă pronunț în această privință. Știu că se intenționează înființarea unei linii de troleibuz Gară - Romanești. Dacă specialiștii din regie au ajuns la concluzia că este o idee bună, eu nu mă pot opune unei decizii pe care au luat-o ei.

„Intenția mea e să extindem sistemul cardurilor de călătorie“

GdS: Prin programul MODERN, implementat parțial cu fonduri europene, s-au introdus și în Craiova acele carduri de călătorie. Susțineți eliminarea biletelor pe hârtie și generalizarea acestelor carduri de călătorie?
Alin Goga: Eu sunt ecologist și sunt împotriva biletelor de hârtie. Mi se pare excelentă ideea, deja aplicată în București, unde au fost scoase biletele pe hârtie, luându-le locul niște carduri care sunt folosite și la metrou, dar și la autobuze, troleibuze sau la tramvai. Este o idee mult mai bună. Există astfel și o posibilitate de creștere a încasărilor, pentru că omul poate să-și pună în acest „portofel electronic“ o sumă mai mare decât cea pe care o dă în fiecare zi pe bilet, banii intrând automat în contul regiei. Putem avea niște încasări sustenabile, mult mai mari, care să ne dea posibilitatea să ne gândim și la niște investiții.
Pe de altă parte, putem să estimăm mai bine numărul de curse și de călători pe un anumit traseu, iar primăria va avea o situație mult mai fidelă a acestor călătorii, fără să mai apelăm la diverse artificii de statistică sau aproximări. Intenția mea ar fi, așadar, să extindem acest sistem de carduri de călătorie.

GdS: În privința traseelor, pregătiți ceva modificări?
Alin Goga: Sunt multe solicitări de la cetățeni în privința acestor trasee. Ieri am avut o discuție cu colegii despre cât de actuale mai sunt traseele, despre eventuala lor prelungire, despre cât de rentabile sunt. O să vedem ce facem, pentru că sunt oameni care spun că fac un kilometru jumătate până în cea mai apropiată stație ori că merge cu copilul pe jos mult, dar acum nu pot să fac pentru doi-trei oameni o prelungire de traseu. Ar însemna o cheltuire inutilă a resurselor, care nu se justifică, nici măcar în condițiile în care noi suntem un serviciu public, care nu e orientat spre profit. Dar nici spre pierdere! Trebuie să am o gândire judicioasă, să iau în calcul și avantajele, și dezavantajele.

GdS: Pentru că veniți din Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale, v-aș ruga să-mi răspundeți, în încheiere, la o întrebare care nu-i legată de RAT, ci de legăturile Craiovei cu restul țării. Care variantă o vedeți mai viabilă pentru îmbunătățirea sistemului rutier din Oltenia? Știu că sunt în discuție două variante: drum expres Craiova - Pitești sau Autostrada Sudului pe ruta Craiova - Alexandria - București...
Alin Goga: Personal, la drumul expres Craiova - Pitești aș modifica un pic studiul de fezabilitate și proiectul, iar cu o ușoară ajustare a cantităților aș face o autostradă. Pentru că drum expres ce înseamnă: nu ai bandă mediană care să despartă cele două sensuri de mers și nu ai bandă de urgență, dar sunt tot câte două benzi pe sens. De ce? Pentru că deja există un proiect, care este disponibil și ar putea fi lansat într-un parteneriat public-privat, să-l facă un investitor pe banii lui, costând undeva în jur de un miliard de euro. Autostrada Sudului, nu contest, este foarte necesară pentru că atrage după ea și investitori, iar sudul - Alexandria, Caracal - suferă de această lipsă a infrastructurii și a unei dezvoltări economice. Ar fi utilă această autostradă, mai ales că ar fi în prelungirea autostrăzii București - Constanța. Însă astăzi nu este proiectată, iar asta înseamnă minimum 18 luni pentru studiul de fezabilitate și proiectare, apoi, dacă ai finanțarea, lansezi toate loturile odată și toți constructorii lucrează fără întârzieri, iar tu poți să asiguri achiziția terenurilor, lucrarea se poate finaliza undeva în perioada 2016 - 2018. Asta în condițiile în care o autostradă către Pitești o putem avea, dacă ne grăbim, în 2014.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Iul 2012 11:11:03    Titlul subiectului: 157252

Momentan e cam habarnist nenea, da' nu-i bai, va invata el cum e cu transportul public. Pacat ca a pornit la drum cu aceste raspunsuri penibilute, total nedocumentate.
_________________
Mesajul de mai sus reprezinta exclusiv punctul de vedere al subsemnatului!
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 23 Aug 2012 00:12:03    Titlul subiectului: 158317

Tramvaiele își reiau circulația

http://www.gds.ro/Actualitate/2012-08-23/Tramvaiele+isi+reiau+circulatia

Citat:
Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova a solicitat ieri Primăriei Craiova avizul pentru reluarea circulației tramvaielor, începând cu data de 27 august, pe traseele inițiale, cele dinainte de începerea lucrărilor la pasajul suprateran. Astfel, tramvaiele vor trece din nou prin Valea Vlăicii, dar de această dată peste noul pasaj suprateran construit la kilometrul 0.
Pentru aprobarea reluării circulației tramvaielor este, însă, nevoie de întrunirea Comisiei de Sistematizare a Circulației Rutiere și Pietonale de pe lângă Primăria Craiova, întrucât problema este mult mai complicată. Nu e vorba doar de o simplă semnătură, ci trebuie desființate sensurile giratorii temporare instituite la intersecția străzii Iancu Jianu cu bulevardul Nicolae Titulescu și la intersecția dintre bulevardul Carol I cu Calea București. Totodată, trebuie pornite semafoarele de pe Calea București, de la Universitate, dar și cele de pe Nicolae Titulescu, de la intersecția cu strada Constantin Brâncuși. În ambele situații, trebuie concepută o secvență de funcționare a semafoarelor care să corespundă noilor modificări de trafic - adică, în primul dintre cazuri, închiderii unei porțiuni din Carol I, iar în celălalt caz, creării benzilor către și dinspre pasajul suprateran la intersecția bulevardului Nicolae Titulescu cu strada Constantin Brâncuși.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 07 Noi 2012 15:46:54    Titlul subiectului: 160333

Si R.A.T. Craiova a initiat procedura de achizitie a asigurarilor pe anul 2013 a parcului de vehicule.
Parcurgand lista cu vehicule ce se doreste a fi asigurate, aflam ca se au in vedere:
- 110 autobuze (nespecificate tipurile);
- 25 de autobuze Prestij (nominalizate distinct);
- 8 microbuze Iveco;
- 25+1 tramvaie (25 normale + 1 de serviciu);
plus autotursime, autoutilitare si autospecializate, dar astea ne intereseaza mai putin.

Ca observatii, din poze stim ca erau cel putin 30 de Prestij-uri, acum se pare ca vor ramane doar 25; cu placere constat ca din cele cel putin 38 de dube Iveco se doreste asigurarea a doar 8, sper sa scapama de cotetele astea ambulante.
Ramane de vazut daca poate identifica cineva mai exact ce anume includ cele 110 autobuze si 25+1 tramvaie.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Florin C



Data înscrierii: 21/Noi/2012
Ultima vizita: 08/Iul/2016
Mesaje: 19
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 05 Dec 2012 23:03:24    Titlul subiectului: 160886

RAT Craiova, are probleme financiare, si nu numai asta, dar directorul Alin Goga, a spus ca din cauza problemelor pe care le are regia, maine s-ar putea sa nu mai avem transport in comun in Craiova.
http://www.craiovaforum.ro/stiri/craiova-oltenia/craiova-pe-lista-neagra-a-comisiei-europene.html

http://www.craiovaforum.ro/stiri/craiova-oltenia/goga-rat-craiova-orasul-ar-putea-ramane-fara-transport-in-comun.html

http://www.craiovaforum.ro/stiri/craiova-oltenia/craiova-autobuzele-rat-fara-anvelope-de-iarna-motorina-se-fura-si-ea.html

Unii craioveni viseaza la autobuze noi, iar eu la extinderea liniei de tramvai si frecventa mai buna a mijloacelor de transport in comun, din pacate, vor ramane doar vise.

_________________
060 EA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2013 13:52:33    Titlul subiectului: 161870

Tramvaiele din Craiova, modernizate cu bani europeni

http://www.gds.ro/Administratie/2013-01-24/Tramvaiele+din+Craiova%2C+modernizate+cu+bani+europeni

Citat:
Primăria și RAT Craiova se vor asocia cu Oficiul Național de Cercetări Aerospațiale din Franța, pentru a reface tramvaiele, utilizând brevetul unui craiovean Tramvaiele hârbuite care rulează în prezent în Craiova urmează să fie modernizate cu fonduri europene nerambursabile, în cadrul unui pachet de proiecte depuse de Primăria Craiova și Regia Autonomă de Transport (RAT).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2013 13:00:58    Titlul subiectului: 162179

Flex-tramvaiul de Craiova

http://www.gds.ro/Actualitate/2013-01-31/Flex-tramvaiul+de+Craiova

Citat:
Printr-un dispozitiv patentat în 2003 de inventatorul craiovean Valentin Melușel, tramvaiul craiovean ar putea dobândi capacitatea unică de a-și coborî garda la sol în stații. Prototipul va fi realizat cu fonduri UE și asistență româno-franceză.

În 2003, inventatorul craiovean Valentin Melușel a înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) un dispozitiv revoluționar, denumit „boghiu purtător, cu roți independente și înălțime variabilă, pentru vehicule feroviare“. Potrivit descrierii, dispozitivul conține „un șasiu purtător, special construit pentru a permite, prin intermediul unor brațe de legătură, montarea unor roți independente și a unor elemente elastice, distanța până la fața superioară a șinei fiind reglată printr-un dispozitiv de reglare pe înălțime“. Originalitatea invenției lui Valentin Melușel constă în posibilitatea reglării pe înălțime a boghiului. Concret, datorită acestui mecanism, un tramvai ajuns în stație își poate coborî platforma până la nivelul scuarului, permițând accesul persoanelor cu handicap. Marii producători mondiali de tramvaie (Bombardier, Alstom, Siemens) au trecut de mult timp la conceptul de „podea joasă“ (low-floor), însă pentru ele infrastructura trebuie să fie impecabilă. În România, mai multe orașe au cumpărat tramvaie low-floor (Cluj, Oradea, Arad), însă în condiții de iarnă și din cauza infrastructurii proaste, circulația lor lasă de dorit. Boghiul purtător variabil patentat de Valentin Melușel ar putea rezolva această problemă. În 2005-2006, invenția craioveanului a câștigat medalia de aur la Salonul de Inventică de la Budapesta și argint - la Bruxelles și Zagreb.

Inovtrans - centru de cercetare cu asistență franceză

De curând, la Craiova a luat ființă Inovtrans - un pol de competitivitate economică (cluster) finanțat din fonduri UE ce urmărește dezvoltarea unor proiecte în domeniul fabricării materialului rulant (tramvaie) la care participă și Diaval SRL, societatea patronată de Valentin Melușel. Până în luna martie, în cadrul clusterului vor fi depuse zece proiecte (trei proiecte de investiții, patru proiecte de cercetare-dezvoltare-inovare și trei proiecte de tip soft) a căror valoare solicitată din fonduri nerambursabile se ridică la circa opt milioane de euro. Proiectele de investiții vizează realizarea unui centru de cercetare și mentenanță avansată pentru industria mijloacelor de transport în comun acționate electric; reabilitarea și dotarea infrastructurii pentru realizarea boghiurilor purtător și motor, reabilitarea halelor RAT Craiova și dotarea acestora pentru asamblarea finală a tramvaiului modernizat. În cadrul proiectelor de cercetare-dezvoltare-inovare (CDI) se va proiecta un nou sistem de acționare și conducere a vehiculelor electrice cu podea joasă, se va dezvolta partea de boghiuri cu înălțime variabilă ce va fi folosită la modernizarea tramvaielor. Prototipul de tramvai modernizat va fi realizat la Craiova. În acest proiect sunt implicate mai multe firme locale, precum și ONERA (Oficiul Național de Cercetări Aerospațiale din Franța). Valentin Melușel își va putea pune în practică invenția. „Am lucrat 26 de ani în domeniul cercetării și în majoritatea timpului m-am ocupat de boghiuri pentru rame electrice, tramvai, metrou. Prin dotarea cu aceste boghiuri reglabile în înălțime, tramvaiul se lasă la sol când staționează și se ridică atunci când pleacă din stație. Tramvaiele cu podea joasă folosite acum permit accesul persoanelor cu dizabilități, dar au probleme din cauza infrastructurii și a vremii“, a explicat Valentin Melușel.

Săptămâna viitoare este decisivă

Printre firmele locale implicate în proiect se numără Caromet SA Reșița, parte a grupului Serviciile Comerciale Române (SCR), controlat de Ștefan Vuza, și Feroviar Proiect SRL Reșița. Prima ar urma să execute noile boghiuri, în timp ce a doua societate s-ar ocupa de proiectarea lor. „Vom face niște calcule referitoare la costuri, apoi vom vedea dacă este posibilă conlucrarea între firmele angrenate. Proiectul este aprobat de principiu, însă rămâne să ne asumăm partea de investiții“, a precizat Mircea Sabău, directorul tehnic al Caromet SA. La rândul său, proiectantul spune că boghiul reglabil va face ca tramvaiul craiovean să fie unic în lume. „Alstom, Bombardier și Siemens produc tramvaie cu podea joasă, dar care nu au posibilitatea de reglare pe verticală. Din acest punct de vedere, prototipul realizat la Craiova va fi unic. Boghiurile vor fi testate pe niște cutii de tramvaie vechi, pentru a vedea cum funcționează. Participarea noastră în proiect depinde însă de participarea executantului, Caromet SA“, a declarat Grigore Pitea, directorul Feroviar Proiect SRL.



Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community