Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Rețele de contact ale troleibuzelor din România
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 01 Noi 2005 20:58:45    Titlul subiectului: Rețele de contact ale troleibuzelor din România 724

La trecerea sub unui pod/mini-tunel, firele de contact sunt aproximativ lipite de o fasie de tabla (nu cunosc denumirile exacte), care este sustinuta de bare ale partii de sus din interior a podului, soferul intotdeauna ia piciorul de pe acceleratie, urmand sa actioneze pedala la iesirea vehiculului de sub pod, chit ca nu pune frana, dar nici pedala de acceleratie nu e niciodata actionata in asemenea locuri. De ce?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2005 01:20:41    Titlul subiectului: 749

Probabil pentru că dacă ar merge mai repede i-ar sări capatori, care s-ar lovi de tavan și ar fi afectați și ei și rețeaua de contact.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 1031
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2005 17:47:18    Titlul subiectului: radu 809

Deci...sigur este vorba de un pod care este mai mic....adica reteaua este la un nivel mai jos decat 4,5m.acolo firul este prins din metru in metru tocmai pentru a nu permite firului sa faca burta dar nici sa atinga tavanul podului prin ridicarea sub forta captatoriilor.deobicei firele de contact la astfel de poduri sunt puse chiar in coltul din dreapta la intrare pentru a putea permite masinilor inalte sa aiba accest pe sub pod fara a atinge reteaua.daca podul nu este numai jos ci si relativ scurt...maxim 50 de metrii atunci reteaua este scoasa de sub tensiune...deci...chiar la intrare si iesire de sub pod exista un stalp care tine reteaua dar care are si niste intrerupatoare pe ambele fire.astfel troleibuzul merge pe sub pod doar din enertie fara a avea curent...se poate spune ca este o retea falsa....cam asa se practica....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2005 17:55:21    Titlul subiectului: 811

Este vorba de podurile cu cale ferata, deci podul nu este scund si nici nu are lungimea mare (pe poduri se afla una-doua linii de cale ferata de tren).
Firele de contact sunt prinse sub pod de trei ori-patru ori din metru in metru. E interesanta chestia cu "reteaua falsa". Wink Laughing
Stiu ca sunt multe manevre practicate de soferii vehiculelor mari.
La troleibuz am observat, imi place sa ma asez pe primele locuri pe partea dreapta, iar cand e aglomeratie stau dupa cabina tocmai sa vad comportamentul soferilor.
Daca soferul franeaza in curba, atunci vehiculul ia curba mai usor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 6087
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 08 Noi 2005 12:32:57    Titlul subiectului: 1614

Iata un detaliu cu un astfel de "pod" de scanduri pentru reteaua de troleibuze. Poza este facuta in Targoviste, undeva apropae de gara, nu cunosc denumirea exacta a zonei.


RETEA-007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.47 kb
 Vizualizat:  de 26089 ori

RETEA-007.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2017
Mesaje: 142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 00:34:02    Titlul subiectului: 1673

si detaliu la sub un pod la capatul troleibuzului 202(201) in Ploiesti la statia Pod Inalt.


IMG_0020.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  171.98 kb
 Vizualizat:  de 26062 ori

IMG_0020.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2005 19:05:44    Titlul subiectului: *Rețele de contact ale troleibuzelor din România 5510

Propun un subiect care sper să găsească și interesați: poze cu diferite elemente ale rețelei de contact de troleibuz din orașul în care locuiește. Pozele pot să fie și intersecții troleibuz-tramvai sau troleibuz-troleibuz. Pozele să reflecte diferite particularități: forma consolelor, sistemul de prindere al consolei și al firului de contact, macaze, separatori de rețea etc.
Remarcati acel element de curbă unic în București.



IMGP0231_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.12 kb
 Vizualizat:  de 25592 ori

IMGP0231_1.jpg



IMGP0230.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.81 kb
 Vizualizat:  de 25592 ori

IMGP0230.JPG



IMGP0229.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.22 kb
 Vizualizat:  de 25592 ori

IMGP0229.JPG



imgp0232_101.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.62 kb
 Vizualizat:  de 22645 ori

imgp0232_101.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 1031
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2005 23:32:39    Titlul subiectului: 5583

acele treceri de tramvai peste troleibuze sunt un model elvetian...modelul curba din ultima poza este intr adevar unic...nu l am mai vazut...dar cel din prima imagine sunt cele clasice si din punctul meu de vedere au o personalitate aparte...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 02:08:57    Titlul subiectului: 0000000 5592

Pe Str. Pajurei, un stâlp susține 3 rânduri de fire (de fapt, sunt vreo 3 stâlpi în sitauația asta), respectiv firele de pe cele 2 sensuri și firul de intrare în depou.
Firul de la marginea drumului face dreapta, spre străduța care duce la depou....străduță pe care e și un sens de întoarcere, însă macazul de primire se face imediat după ieșirea din curbă(probabil că un stălp nu putea susține...4 console). Și am găsit acolo niște separatoare foarte vechi...probabil de când s-a făcut depoul.
Mergem acum la Brașov. Pe Str. Hărmanului, cu puțin după ieșirea din capătul Triaj (rețea re-pusă anul acesta, după redeschiderea podului) s-au folosit consolele oblice (tradiționale Brașovului)...un pic modificate față de cele originale (ca sistem de prindere a firului):


Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Lun 03 Apr 2006 22:29:43, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 6087
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 09 Dec 2005 13:10:17    Titlul subiectului: 5851

1. Iata cum se prezinta reteaua constanteana in zona policlinica CFR.
2. - 3. Un sistem neobisnuit de stalpi si console in Slatina. Probabil ca fiind pe aproape ALRO nu s-au scumpit prea tare...
Fraierii aia din Slatina au avut o retea extrem de buna de care si-au batut joc si care inca poate fi repusa in functiune cu cheltuieli minime... Aici un macaz la care directia folosita "inainte" (dar care de fapt facea stanga), conduce la Garajul Eltrans, cea "spre dreapta" (care mergea de fapt inainte), eliminata partial, in bascalie, cred ca ducea la ALRO. Cum se poate asa ceva?!? De ce n-au inlaturat macazul cu totul daca nu-si mai avea rostul? Mari tampiti...
4. O portiune din reteaua din Targoviste in zona PavCom. Si ei au o retea extrem de buna in general, foarte intinsa, ca lungime, de care isi bat joc unii "alesi"... Evil or Very Mad
Aici o zona unde reteaua a fost agatata de un utilaj greu
5. Acum reteaua care m-a incantat cel mai tare dintre retelele din tara, cea din Targu-Jiu. Au o retea extrem de buna, iar troleibuzele sunt si ele intretinute si circula foarte bine, atat ca tinuta de drum cat si ca timpi. In poza, zona Garii.
M-a frapat asemanarea dintre stalpii de sustinere a retelei de aici, din Targu-Jiu, si cei din Slatina.



RETEA-0007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.28 kb
 Vizualizat:  de 24747 ori

RETEA-0007.jpg



retea-005_119.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.93 kb
 Vizualizat:  de 22633 ori

retea-005_119.jpg



retea-007_170.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.22 kb
 Vizualizat:  de 22644 ori

retea-007_170.jpg



retea-004_177.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.19 kb
 Vizualizat:  de 22630 ori

retea-004_177.jpg



retea-013_586.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.77 kb
 Vizualizat:  de 22639 ori

retea-013_586.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 09 Dec 2005 20:20:16    Titlul subiectului: 5903

Acelasi tip de stalp si acelasi tip de consola pot fi vazute si in Iasi si Vaslui.
In Iasi s-au montat pe tronsoanele Pacurari-Octav Bancila si Piata Eminescu-Tg. Cucu. Intre Octav Bancila (intre Pacurariul Vechi si Piata Eminescu) exista acelasi tip de stalp, insa s-au folosit traversee si nu console.
Foto: Piata Independentei, Iasi, 9 septembrie 2005.

In Vaslui aceasta combinatie se regaseste pe intreg parcursul singurei linii de troleibuz.
Foto: capatul de la Gara (sediul Transurb), Vaslui, 13 septembrie 2005.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 16:07:42    Titlul subiectului: 1111111 6027

Catalin Ghita a scris:
Un sistem neobisnuit de stalpi si console in Slatina. Probabil ca fiind pe aproape ALRO nu s-au scumpit prea tare...
Modelul celor 3 stâlpi făcuți buchet este folosit și în Piatra Neamț. Inițial, stâlpii erau normali, simpli, însă fiind prea subțiri nu puteau susține consolele. De aceea, au mai sudat "în buchet" încă 2 stâlpi mai mici pe lângă cel inițial, stâlpii sudați ulterior având înălțimea numai până la clema de prindere a tiranților consolelor. Mai departe, spre bec, stâlpul se continuă simplu.
Dacă este cineva din Piatra Neamț și are cameră foto digitală, îl rog să pună aici o poză pentru tot poporu'. Stâlpii de care zic se află pe bulevardul unde este noul sediu BCR, ăla frumos de-ți ia ochii.
1. Platforma de retragere a troleibuzelor, amplasată în spatele capătului liniilor 32 și 33 (27 aprilie 1999). Pe atunci era nou construită.
2. Încă una, din aceeași zonă: Bd. Valea Cetății - capătul troleibuzelor 32 și 33 (27 aprilie 1999).
2. 2 mai 1999: pe bulevardul Victoriei, prin zona cofetăriei Dacia. Se poate observa rețeaua troleibuzelor (parcă 31 circula pe acolo), elementele rețelei fiind destul de vechi.
Dealtfel, la colțul bd. Victoriei cu bd. Gării, exista o consolă veche de (prin anii '70-'80), al cărei diametru era vizibil mai mare decât al consolelor folosite astăzi. Și fixatorii lanțului de izolatori ai firelor de contact erau vechi (de aceeași vârstă cu cei de pe str. Lungă).
3. Pe bd. Valea Cetății, în stația de urcare de la capătul liniilor 32 și 33, aruncând cu privirea în lungul bulevardului (27 aprilie 1999).
4. Mi-am amintit și eu, într-adevăr, 32 trecea pe bd. Victoriei.
Acum, însă, mergem pe bd. Griviței, imediat după intersecția cu str. Aurel Vlaicu și, stând în stația lui ... (chiar că nu mai știu ce troleibuz trecea pe acolo), privim spre Bartolomeu.
Dacă aș fi avut cameră foto digitală, aș fi repetat poza. Din cauza camionului nu se vede și rețeaua de pe sensul contrar de mers. Chiar în dreptul camionului s-ar fi putut vedea macazul desființat care separa linia ce cotea la stânga pe str. Aurel Vlaicu de linia ce mergea drept pe bd. Griviței.
În momentul fotografierii (27 aprilie 1999), troleibuzele de pe bd. Griviței erau de mult o amintire. Iar eu eram în săptămâna de miere... Very Happy
bd. Gării, chiar la gară, văzut de pe o bancă.
Tramvaiul 101 circula, în schimb troleibuzul 10 fusese și el de mult desființat. Totuși, exista o linie de troleibuz care folosea rețeaua: troleibuzele veneau de pe str. Aurel Vlaicu.
Banca pe care stăteam era în fața stâlpului unde se afla montată comanda macazului. Datorită faptului că pe consola oblică erau montate piese de curbă, dispozitivul de comandă a macazului era montat după ce se terminau piesele de curbă, direct pe fir.
Caracteristice pentru Brașov erau piesele de curbă pentru unghiuri de 45 grade, piese care erau mai lungi decât cele standard și susținute de 2 lanțuri de izolatori (așa-numitele "curbe duble"). Dacă are cineva, sau poate face, o poză cu astfel de piese de curbă, îl rog să o posteze aici. Dacă mai există capătul liniei 2, la Pe Tocile, sau rețeaua de contact la Poarta Schei, acolo pot fi întâlnite astfel de piese de curbă. De asemenea, la intersecția bd. Mihail Kogălniceanu și Griviței, în zona Camerei de Comerț și Industrie (Centrul Civic).
Astfel de elemente de curbă nu se întâlneau decât la rețele de contact din Brașov și Sibiu. Numai că la Sibiu multe elemente românești au fost înlocuite cu altele ungurești, din câte am înțeles, iar acele curbe au dispărut.



Brasov - depoul Valea Cetatii (mini)1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.14 kb
 Vizualizat:  de 24742 ori

Brasov - depoul Valea Cetatii (mini)1.jpg



2brasov_-_capat_32_si_33__mini__146.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.38 kb
 Vizualizat:  de 22650 ori

2brasov_-_capat_32_si_33__mini__146.jpg



3brasov_-_bd._victoriei__mini__417.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.01 kb
 Vizualizat:  de 22650 ori

3brasov_-_bd._victoriei__mini__417.jpg



4brasov_-_bd._valea_cetatii__mini__105.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.41 kb
 Vizualizat:  de 22650 ori

4brasov_-_bd._valea_cetatii__mini__105.jpg



5brasov_-_gara__mini__214.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.84 kb
 Vizualizat:  de 22650 ori

5brasov_-_gara__mini__214.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 23:42:19    Titlul subiectului: Câteva poze de pe linia 66 6397

Linia 62 - bd. Iuliu Maniu, la Veteranilor - suspensie catenara.
Acest model de retea este unic în țară. Se poate întâlni numai în București.
În anii '70 era întâlnit și pe alte trasee, în prezent desființate (81, 82, 83, 94 etc.)

Linia 66 - șos. Colentina - consolă dreaptă cu cablu izolat (soluție recentă, prezentă în aproape 50% din rețeaua de troleibuze bucureșteană).

Linia 66 - șos. Colentina - consolă dreaptă cu lanț de izolatori (modelul tradițional, apărut în anii '70).

Linia 66 - șos. Colentina - consolă dreaptă cu lanț de izolatori model URSS (modelul tradițional, impus prin anii '60 datorită faptului că materialul din care erau făcuți acești izolatori era mai ieftin decât ceramica).

Liniile 71, 93 - bd. Vasile Milea, la Faberrom (fostă APACA) - separator de rețea vechi, însă numai pentru firul exterior.

Linia 86 - Cal. Griviței, de la intersecția cu șos. Nicolae Titulescu spre podul Grand - noua amenajare a liniei 86 pe suspensie catenară.

Linia 86 - Cal. Griviței inters. cu șos. N. Titulescu - suspensie elastică pe traverseu.

Linia 86 - Cal. Griviței, inters. cu șos. N. Titulescu - piesă intermediară a suspensiei catenare (între 2 stâlpi sunt montate 2 astfel de piese; se pot monta maxim 4).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 01:08:32    Titlul subiectului: 6438

Console oblice au fost folosite si in Cluj pe Bd. Budai Nagy Antal (actual Dorobantilor) cat a circulat troleibuzul pe acolo, de candva din anii 70 pana in 1988.
Reteaua a fost demontata undeva pe la mijlocul anilor 90.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Sep/2017
Mesaje: 1031
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 01:15:54    Titlul subiectului: 6440

tare mi se pare macazul de sus din schei care pe langa ca este de asemenea suspendat si sta in greutatea firului...nici nu are distantier intre cele doua intrari...este de asemenea superb....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 21:03:23    Titlul subiectului: Nu, nu sunt astea 6598

radu a scris:
tare mi se pare macazul de sus din schei care pe langa ca este de asemenea suspendat si sta in greutatea firului...nici nu are distantier intre cele doua intrari...este de asemenea superb....
Poate că acum este cea mai complexă lucrare de rețea de traseu.
Însă în 1987 alta era situația...
Pe atunci, în București, în intersecția str. Știrbei Vodă+Cal. Plevnei, exista o intersecție de 3 linii de troleibuz, în formă de triunghi. Linia 85 trecea prin intersecție drept (pe Cal. Plevnei), linia 69 făcea la stânga în intersecție (de pe Cal. Plevnei pe str. Știrbei Vodă), iar liniile 71 și 93 făceau de asemenea la stânga în intersecție, numai că invers (de pe str. Știrbei Vodă pe Cal. Plevnei). Acolo exista o intersecție în triunghi între toate aceste linii. În momentul în care Ceaușescu a hotărât construirea enormei și oribilei clădiri din care el să privească defilările de 23 August (clădire care trebuia să fie sediul Casei Radio, iar acum este lăsată în paragină, după cum și merită, dealtfel - acolo a fost hipodromul), toate liniile de troleibuz au fost desființate.
În anii '90 au fost refăcute liniile de troleibuz, însă intersecția este mult lărgită, din cauza demolărilor. A dispărut amenajarea aceea în formă de triunghi și datorită faptului că s-au modificat sensurile de circulație (una dintre curbe a devenit interzisă).
A rămas acum intersecția dintre bd. Alex. Obregia-str. Emil Racoviță-str. Nițu Vasile ca cea unde este întâlnită lucrarea de rețea cea mai complexă din București. Tot acolo se află și depoul Berceni, cu intrările și ieșirile sale, deci vă puteți imagina câte fire se desfășoară pe deasupra. Intersecția este în formă de trident, cu un rond circular în mijloc, iar depoul se află în stânga acestui trident. Acolo se pot întâlni 4 linii de troleibuz pe un singur traverseu, pe același sens de mers, una din linii fiind de rezervă, pentru troleibuzele care ies din depou. Cu prima ocazie o să fac și acolo câteva poze, singura obiecție este că în București s-a cam lăsat frig și nu știu dacă temperaturile negative sunt un lucru bun pentru aparatul foto digital.
Mai pun încă 2 poze:
1) Linia 73 - suspensie catenară în curbă ușoară la dreapta. Zona: bd. Alex. Obregia, cinema Cultural, în stația troleibuzului.

Linia 73 - suspensie catenară în curbă ușoară la dreapta. Aceeași zonă, însă după plecarea din stație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 21:44:35    Titlul subiectului: 6610

A disparut si macazul liniei 65 spre Calea Victoriei. Linia aia a fost dezafectata. Ma refer la macazul de la gara in sensul spre P-ta Sf. Voievozi.
Sus
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 6087
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 10:43:57    Titlul subiectului: Re: Mă simt obligat să precizez 6727

PSC a scris:
A rămas acum intersecția dintre bd. Alex. Obregia-str. Emil Racoviță-str. Nițu Vasile ca cea unde este întâlnită lucrarea de rețea cea mai complexă din București. Tot acolo se află și depoul Berceni, cu intrările și ieșirile sale, deci vă puteți imagina câte fire se desfășoară pe deasupra. Intersecția este în formă de trident, cu un rond circular în mijloc, iar depoul se află în stânga acestui trident. Acolo se pot întâlni 4 linii de troleibuz pe un singur traverseu, pe același sens de mers, una din linii fiind de rezervă, pentru troleibuzele care ies din depou.
1. Iata zona cu pricina.
2. O alta situatie interesanta s-a petrecut in timpul lucrarilor de reabilitare a Caii Plevnei. Atunci, toate troleibuzele care mergeau spre Gara de Nord au circulat deviate. Practic s-au deconectat, cel putin mecanic, portiunile de retea neutilizate, in locul lor fiind realizata o curba la dreapta, astfel ca troleibuzele, dupa ce treceau Podul Cotroceni mergeau pe langa A.N.E.F.S. si apoi faceau dreapta pe Calea Plevnei.



RETEA-0032.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.72 kb
 Vizualizat:  de 24762 ori

RETEA-0032.jpg



retea-0045_627.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.57 kb
 Vizualizat:  de 22639 ori

retea-0045_627.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 10:54:29    Titlul subiectului: 6729

Am observat ca in Bucuresti, retelele de troleibuz care intersecteaza linii de trmvai si intra pe strada cu tramvaiul, linia care vireaza stanga intersecteaza oblic reteaua de tramvai. Acest lucru se poate vedea de exemplu la Apaca.
La Iasi, reteaua de troleibuz intersecteaza intotdeauna perpendicular reteaua de tramvai, exceptand curbele liniei de tramvai. Intr'una din intersectii, pentru virajul stanga, reteaua de troleibuz face o curba de 90°, de fapt erau chiar doua intersectii, dar o retea de troleibuz a disparut. In alta intersectie, reteaua de troleibuz facea o curba dubla pentru a intersecta perpendicular reteaua de tramvai si apoi sa continue pe o directie oblica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2017
Mesaje: 6087
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 12:16:18    Titlul subiectului: 6734

In privinta modului de realizare a intersectiilor troleibuz/troleibuz sau troleibuz/tramvai pot spune ca sunt incantat de ceea ce vad la RATB. In primul rand imi place faptul ca la macazurile de "insumare" (2directii->1directie), macazul propriu zis este pus intr-o zona astfel aleasa incat troleibuzul s-o parcurga oricum cu viteza redusa, inainte cu 10 metri de o statie, de exemplu. Situatie intalnita, de exemplu, la Gradina Botanica sau Pod Cotroceni. Adica macazul, in loc sa fie amplasat exact in intersectie, unde ar impune circulatia lenta a troleibuzelor si implicit a celorlalte vehicule, este amplasat mult mai departe, intr-o zona in care sa nu incurce atat de mult circulatia. Astfel, troleibuzul, in loc sa incetineasca o data la macaz si o data in statie, incetineste o singura data.
La fel, macazele "bifurcatie" (1directie->2directii) sunt plasate de regula imediat dupa o statie, pentru ca troleibuzul sa le parcurga oricum cu viteza redusa. Apoi dupa trecerea pe bifurcatie, cele doua ramificatii merg paralel pana la intersectie unde apoi isi urmeaza fiecare drumul ei. situatie intalnita, de exemplu, in statia "Leu" unde se separa 61/62 de 71/93 sau la Piata Rosetti, unde se separa imediat dupa statie troleibuzele care intorc la Rosetti (61/91) de celelalte, desi mai au o portiune comuna de parcurs.
Repet, respect pentru partea logica in amenajarea intersectiilor electrice la RATB. In sens negativ remarc modul in care au fost gandite si realizate aceste intersectii electrice la Cluj, dupa cum vedeti si in poza asta, sau la Sibiu, din ce am vazut din pozele voastre, cu macaze "in scurt", amplsate aiurea, direct deasupra intersectiei...



RETEA-0005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.49 kb
 Vizualizat:  de 24751 ori

RETEA-0005.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2017
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 14:21:35    Titlul subiectului: 000000 6737

Catalin Ghita a scris:
In privinta modului de realizare a intersectiilor troleibuz/troleibuz sau troleibuz/tramvai pot spune ca sunt incantat de ceea ce vad la RATB.
decat sa foloseasca solutii dezvoltate in atelierele proprii sau sisteme cu design vechi de 40 de ani pt macazuri si incrucisari, RATB mai bine ar cumpara/copia elemente de incrucisari din afara care permit rularea pe ele cu viteza mai mare... (vezi Atena si alte orase din vest)
La unele macazuri si incrucisari se si vede cum troleul (ma refer la captator) tremura destul de mult si troleibuzu' este obligat sa incetineasca... de asemenea unghiul de incidenta al ramificatiilor in/din macaze este si el neadecvat unor viteze mai mari Sad
si sa nu mai zic de amplasarea nu foarte inspirata a retelei de contact. De exemplu pe bd. obregia consolele si sistemul de suspensie al retelei au fost inlocuite, dar reteaua nu a fost mutata mai spre axul drumul, cu toate ca de peste 15 ani masinile ocupa banda dreapta. Nici in alte cazuri (de exemplu intersectii) reteaua de contact nu urmareste drumul optim pt troleibuz in intersectie (de ex. la matei voievod cu pache protopopescu, mai exact incrucisarea cu reteaua de tramvai, intersectia ferdinand/mihai bravu).
Daca s-ar adresa problemele astea s-ar face din troleibuz un vehicul mai agil si nu ar mai fi depasit asa de des de autobuze...
ca o paranteza, imi amintesc ca acum cativa ani si RATB a experimentat cu macazuri cu comanda dubla (la p-ta kogalniceanu).. bine ca le-au inlocuit inapoi cu modelul cu comanda simpla
iar sistemul de actionare a macazului cu pedala de acceleratie mi se pare nitel anacronic si el, dar in fine Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 15:30:15    Titlul subiectului: 6749

Macazele de la Grădina Botanică, atât cel de unire de pe partea cu Grădina Botanică, cât și cel de despărțire aflat pe celălalt sens(chiar înainte de curbă) sunt cam periculoase.... mai mereu sar captatoarele acolo.... de obicei de vină sunt copacii ale căror ramuri cresc nestingherite printre firele rețelei. Dar mai e și viteza mare a troleibuzelor care coboară dinspre P-ța. Leul (mai ales Dac-uri care nu au frâne așa bune).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 18:12:06    Titlul subiectului: Poze promise pentru mai târziu 6787

Catalin Ghita a scris:
O alta situatie interesanta s-a petrecut in timpul lucrarilor de reabilitare a Caii Plevnei. Atunci, toate troleibuzele care mergeau spre Gara de Nord au circulat deviate. Practic s-au deconectat, cel putin mecanic, portiunile de retea neutilizate, in locul lor fiind realizata o curba la dreapta, astfel ca troleibuzele, dupa ce treceau Podul Cotroceni mergeau pe langa A.N.E.F.S. si apoi faceau dreapta pe Calea Plevnei.
Intersecția în triunghi se afla la o stație depărtare de intersecția pozată aici (despre care spui).
Pun aici două poze cu cele mai vechi elemente de rețea de troleibuz existente în București la ora actuală. Este vorba despre fosta linie de acces și retragere (de pe șos. Nordului-bd. Ficusului) în fostul depou de troleibuze Băneasa (sau cum s-o fi numit), pe locul lui aflându-se de vreo 35 ani autobaza Nordului. Depoul de troleibuze a fost desființat în anii '70 și transformat în autobază. La momentul înființării, autobaza avea doar autobuze IK 4 și Ikarus 280 (cele articulate). Tot atunci, în anii '70, a fost desființată și linia de troleibuz. Din fericire pentru noi, cei născuți mai spre anii '80 și care n-am apucat acele vremuri, pe trei dintre vechii stâlpi au fost uitate câte 3 perechi de elemente de rețea: mufele pentru prinderea consolelor și clemele pentru prinderea tiranților acestora; ba chiar și bucăți tăiate din vechii tiranți, bucăți care și acum se leagănă în bătaia vântului, fiind atârnate în cleme.
Pozele au fost făcute pe bd. Ficusului, pe lângă autobaza Nordului. Ulterior am vrut să pozez și alți stâlpi pe care și acum, după 40 ani, se pot vedea urmele prinderii rețelei de troleibuz. Dar am renunțat la idee, fiindcă era prea frig și deja mă luase un barosan la ochi, crezând că-i fotografiez vila.
1) Bd. Ficusului - un stâlp pe care mai există încă mufa de prindere a consolei și clema de prindere a tirantului (săgețile galbene).

2) Bd. Ficusului - vedere detaliată a stâlpului. Săgeata galbenă de sus arată bucata de sârmă care era odată tirantul consolei. Săgeata galbenă de jos indică locul unde era montată consola.

Bineînțeles, la vremea respectivă nu existau atâtea cabluri pe stâlpi...
Precizare: aceste elemente de rețea au o vechime de peste 40 ani. În tot acest timp, nimeni nu le-a mișcat de acolo.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 21:41:20    Titlul subiectului: 6826

In interiorul garajului ramasesera console si chiar retea si in anii '80 chiar spre sfarsitul lor. Imi amintesc ca am vazut odata venind pe langa calea ferata spre Constanta, in zona Parcului Herastrau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 22:12:32    Titlul subiectului: 17725

Retelele de troleibuz din Piata universitatii.Ale lui 82,83.Ce vremuri.Foto dupa almanah auto din 1977.Scuze de calitate dar si hartia a imbatranit . Sad
Sus
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community