Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Rețele de contact ale troleibuzelor din România
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Joi 28 Aug 2008 12:29:03    Titlul subiectului: 97493

Cine a zis ca e nou sistemul? Sunt noi piesele Razz In vest se folosesc elemente elastice la prinderea retelei de multa vreme...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Sâm 16 Apr 2011 11:08:10    Titlul subiectului: Retea de contact a troleibuzelor din Romania 142660

Orase in care circulatia troleibuzelor a fost suspendata:

-Suceava (1 aprilie 2006)
-Iasi (2004; „opera” primarului Constantin Simirad)
-Vaslui (din 7 iulie 2009)
-Constanta (din 1 decembrie 2010; „opera” lui Radu Mazare)
-Braila (din 1999)
-Targoviste (din 2005)
-Slatina (din 2006)
-Satu Mare (din 2005)
-Sibiu (din 15 noiembrie 2009, „opera” sefului Tursib, Adrian
Popa).

La Brasov, reteaua de troleibuze a fost restransa semnificativ- "opera" primarului George Scripcaru.

Astfel, din cele 19 orase, de pe teritoriul actual al Romaniei, care au avut troleibuze (Suceava, Iasi, Vaslui, Piatra-Neamt, Galati, Constanta, Braila, Ploiesti, Bucuresti, Targoviste, Targu-Jiu, Slatina, Timisoara, Satu-Mare, Baia-Mare, Sibiu, Medias, Brasov, Cluj-Napoca), in prezent, troleibuzele mai circula in doar 10 orase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Dum 22 Mai 2011 21:03:13    Titlul subiectului: Troleibuze 143774

Personal am considerat că orașul cu cea mai bună rețea de troleibuze a fost Brașov, iar cel cu cea mai bună rețea de tramvaie a fost Arad.
La Arad, mi-a plăcut dispunerea liniilor în zonă proprie peste tot unde a fost posibil. Nu am mai fost în Arad din 1990, dar la vremea respectivă mi-a plăcut soluția amenajării de locuri de parcare pe generosul spațiu dintre liniile de tramvai - e vorba de bd. Revoluției (fost Republicii, parcă). Bineînțeles, la volumul de atunci al traficului, locurile de parcare erau suficiente...
La Brașov, mi-a plăcut nu numai traseele tuturor liniilor, ci și modul de construcție al rețelei de contact. Consolele oblice, îndeajuns de lungi, permiteau troleibuzului să-l ocolească pe plăvanul care își oprea mașina pe prima bandă acolo unde avea nevoie, poate chiar în vecinătatea stației. Fixatorii alcătuiți din două platbande ce se îmbinau cu șuruburi (două pentru strângerea pe consolă și unul pentru fixarea izolatorilor) permiteau demontarea sau montarea unui al doilea fir de circulație fără demontarea consolei, deci fără întreruperea circulației troleibuzului. Dar au existat și fixatori care nu permiteau acest lucru, alcătuiți dintr-un inel de care era sudată o platbandă aprox. triunghiulară, fixat de consolă prin tensiune cu o pereche de șuruburi. Acești fixatori s-au folosit la primele linii de troleibuz puse în exploatare în Brașov, în anii '60, consolele având diametru mai mare. De asemenea, sistemul de prindere a consolelor de stâlpi era și el ingenios conceput, astfel încât oricând o consolă oblică putea fi înlocuită cu una dreaptă și invers. Consolele erau forjate la un capăt și găurite, prinderea lor de colier realizându-se cu un simplu șurub. Pe același inel se puteau fixa atât console drepte, cât și oblice, nefiind nevoie decât de modificarea înălțimii la care era prins colierul pe stâlp. Și, în sfârșit, pentru ca rețeaua să aibă și un aspect estetic, atât consolele, cât și stâlpii, au fost vopsiți cu argintiu.
Dar au venit vremurile moderne și toate astea au dispărut. Cele câteva linii de troleibuz rămase în Brașov, căzute deliberat în desuetitudine și înlocuite cu dube și cu tot mai multe mașini personale reprezintă trista amintire a unei realizări înfăptuite în perioada comunistă. Știu că sună a nostalgie, dar nu sunt singurul care recunoaște că rețeaua de troleibuze brașoveană a fost una dintre cele mai bune din țară, dacă nu cumva cea mai bună.
Paradoxal, în București, oraș cu fonduri mai mari alocate transportului electric, s-au folosit console scurte, 95% drepte (nu mă refer la suspensiile catenare), singurele console oblice fiind prezente pe liniile 82 (Magistrala Nord-Sud, actual bd. Dimitrie Cantemir) și 94 (Splaiul Unirii), ambele linii fiind desființate cu ocazia sistematizării pentru noul Centru Civic, demolări efectuate în perioada 1985-1986). Numai în zona Bucur Obor a fost nevoie de lungirea în două etape a consolelor, înregistrându-se blocaje de zeci de minute ale troleibuzelor liniilor 66, 62 și 63 din cauza mașinilor parcate pe prima bandă (și uneori și pe a doua) și a imposibilității troleibuzelor de-a le ocoli.
Dar România nu este singura țară în care transportul electric cu troleibuze a fost suprimat.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Berti



Data înscrierii: 02/Apr/2010
Ultima vizita: 16/Iul/2014
Mesaje: 37
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 29 Sep 2013 00:02:05    Titlul subiectului: 167476

Totusi, exista orase unde se monteaza linii de troleibuz, de ex. Baia Mare. e prima oara cand vad asa ceva. Oare asa frumoase si lucioase au fost toate liniile inainte de folosire?


2013-09-27 16.18.57.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  922.36 kb
 Vizualizat:  de 7070 ori

2013-09-27 16.18.57.jpg



2013-09-27 16.23.44.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  933.85 kb
 Vizualizat:  de 7068 ori

2013-09-27 16.23.44.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cipiotul



Data înscrierii: 29/Dec/2013
Ultima vizita: 13/Noi/2017
Mesaje: 24
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Apr 2014 23:59:30    Titlul subiectului: 172453

in primul rand imi cer scuze ca invii topicul c-o problema relativ la subiect...
cunoaste careva locatia cladirii din poza de mai jos? am postat-o in subiectul cu troleibuze, pt ca se vad in poza liniile de troleibuz... si ma gandeam ca cineva care cunoaste mai bine istoria lor, poate-si aduce aminte unde e cladirea... poza e din jurul anilor '80... si cred ca e dintr-un oras din zona Moldovei... dar n-o gasesc nicaieri pe google maps...
e mai mult un pitic pe creier.. al meu si al catorva (zeci de) prieteni de pe facebook Smile)



10169323_289069454603145_6678507498099748337_n.jpg
 Descriere:
locatie necunoscuta
 Mărime fișier:  58.56 kb
 Vizualizat:  de 6588 ori

10169323_289069454603145_6678507498099748337_n.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2014 00:22:35    Titlul subiectului: 172454

As tinde sa zic Constanta...Modelul de prindere tip Brasov (cum imi place sa i spun) ce se vede pe consola lunga in dreapta pozei a fost folosit in mai multe orase. Asta daca intr-adevar poza e facuta inainte de 89. Dupa masini si lipsa oricarui tip de reclama as tinde sa spun ca e Constanta. Pana in 89 doar Bucuresti,Constanta, Cluj, Iasi, Timisoara, Sibiu,Suceava, Brasov, Medias, Galati si Braila aveau retea, ultimele 3 orase avand introdus sistemul chiar in anul 1989.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2014 13:48:41    Titlul subiectului: 172460

Imaginea este 100% din Constanta ,fiind de la intersectia b-dului Tomis cu strazile Ion Ratiu (in stanga pozei) si Poporului (in dreapta pozei). Zona era cunoscuta in anii '70-'80 sub denumirea de "Spic de grau", apoi sub numele de "Braseria Victoria", azi sunt numai banci peste tot, mai ceva ca-n Elvetia ! Troleibuzele de pe linia "43" vin din stanga pozei si intra pe b-dul Tomis ,avand apoi traseu comun cu troleibuzele liniei "42" , coborand apoi spre "Dacia" si mai departe spre Tomis III ,Brotacei ,Tic-Tac si in final Tomis-Nord (Ciresica). Astazi ,in locul troleibuzelor, avem autobuze MAZ , datorita "priceperii" si "conducerii intelepte" ale primarului cu basca rosie ! ! !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 21/Mar/2006
Ultima vizita: 15/Noi/2017
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Apr 2015 00:31:26    Titlul subiectului: old bucharest 178795

Niste vederi interesante din vechiul Bucuresti.

Observati consolele retelei de troleibuz de pe Magistrala N-S (Dimitrie Cantemir) si Bd. Aviatorilor

http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=19&t=147&sid=c7a03a752aa694747ba1450d834b4882&start=112
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RATB904



Data înscrierii: 21/Sep/2015
Ultima vizita: 25/Apr/2016
Mesaje: 67
Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)

MesajTrimis: Dum 10 Ian 2016 19:04:36    Titlul subiectului: 183228

Un element interesant de retea in Bucuresti. (Pta Kogalniceanu)
Inseamna cumva ca a fost o piesa de curba acolo?



IMG_6991.JPG
 Descriere:
Curba Desfiintata?
 Mărime fișier:  90.41 kb
 Vizualizat:  de 4052 ori

IMG_6991.JPG



_________________
DAF, Rocar de Simon si Iveco Rules!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 10 Ian 2016 20:53:45    Titlul subiectului: 183233

Cu siguranta! Era vorba de aceste elemente de pe ancora. Rolul curbei a fost probabil preluat de elementele curba de pe consola. Este pe directia Opera-Piata Universitatii
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community