Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente/incidente legate de transportul public
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 20:56:39    Titlul subiectului: Accidente/incidente legate de transportul public 4672

Luni (28 noiembrie 2005) dimineata, in jurul orei 3, a aparut o defectiune in cablul subteran care porneste de la statia de redresare S4 (CET), fiind afectate tramvaiele care circula in Zona Industriala. Se pare ca defectiunea s-a produs ca urmare a lucrarilor care se executa la celelalte cabluri subterane din TV-Zona Industriala. Statia de redresare S2 (Bucsinescu) a alimentat zona afectata, insa a cedat in jurul orei 7, astfel incat circulatia tramvaielor a fost grav perturbata. S-a circulat doar pe traseul 6, insa au fost introduse tramvaie pe relatiile Gara-Tg. Cucu si Copou-Tg. Cucu. Intre Tg. Cucu si Tatarasi, Dancu, Baza 3 au circulat autobuze si microbuze "imprumutate" de la Autobuzul (biletele compostate pana in Tg. Cucu si abonamentele au fost valabile). In jurul orei 11 s-a reluat circulatia tramvaielor pe toate traseele.
In ciuda masurilor care au fost luate, pe timpul cat nu au circulat tramvaiele in zonele afectate haosul a fost de nedescris.
-----------------------------------------------------------------
RATP Iasi are 10 statii de redresare:
S1 - Gara (in incinta Depoului Gara)
S2 - Bucsinescu
S3 - Copou
S4 - CET (Zona Industriala)
S5 - CUG
S6 - Alexandru cel Bun
S7 - Canta
S8 - Tudor Vladimirescu
S9 - Poitiers
S10 - Cantemir


Ultima modificare efectuată Radu Czech la Joi 03 Iun 2010 23:29:43, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 13:32:55    Titlul subiectului: 4909

Au fost 2 accidente urate cu vagoanele Timis, dar vina nu a fost a tramvaielor in sine.
In Februarie 1984, vagonul 309 a deraiat la macazul de la depoul central si s'a rasturnat, in timp ce remorca (tot 309) si-a continuat deplasarea. Au fost multi raniti grav. Vagonul a fost casat.
Cauza "oficiala" a accidentului a fost vatmanul care ar fi adormit in cabina supraincalzita.
In Ianuarie 1996, vagonul 315 a deraiat la macazul de la baza pasarelei Alexandru. Vagonul cobora pasarela cu viteza mare, iar macazul era schimbat spre dreapta. Vagonul a intrat in patinaj si a deraiat. Cauza accidentului a fost tot vatmanul.
A mai avut loc o deraiere urmata de o tamponare intre remorca Timis care a deraiat si intrat pe linia de pe sensul celalalt si vagonul Tatra care mergea in sens opus. Dupa acest incident s'a desfiintat linia spre CUG.
Este posibil ca si deraierea vagonului 309 sa se fi datorat unei defectiuni tehnice, agravata de viteza vagonului.
Pe de alta parte, au existat vagoane care nu au circulat niciodata, sau in cel mai fericit caz un an sau 2:
305,305r,306,306r,307r,308,308r,310,311r,315,317,326,344+r,348+r(inainte ca 301 sa fie renumerotat). Unele au aparut sub alte numere mult mai tarziu, cu exceptia primelor (<315).
344 nu a circulat aproape de loc, apoi a fost transformat in utilitar (actualul 333). Remorca 344 a devenit actualul vagon utilitar 344 (transformat in vagon motor). 348+remorca originale nu au circulat niciodata.
Pentru RaduB: Acest 335 s'a incapatanat sa circule multa vreme si dupa aceea. A fost si unul din putinele Timisuri care nu a circulat cu alta remorca, pe langa 313, 339, 309 si 343. Penultimul nici n'a prea avut timp. Primele 2 au avut si o a 2'a remorca, dar nu au circulat niciodata fara a lor. 343 a circulat si fara remorca, dar nu cu alta.
Nota: 3XXr=remorca !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 13:49:02    Titlul subiectului: 4911

ManAndCat a scris:
A mai avut loc o deraiere urmata de o tamponare intre remorca Timis care a deraiat si intrat pe linia de pe sensul celalalt si vagonul Tatra care mergea in sens opus. Dupa acest incident s'a desfiintat linia spre CUG.
Au fost implicate Timis-ul #343 si Tatra #203 (una din cele care au purtat celebrul numar Smile).

Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Lun 19 Dec 2005 11:04:01, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 20:35:37    Titlul subiectului: acc 5670

Accidentul din 29 martie 1997, care a dus la scoaterea traseului 9: Gara-CUG
In poze vedeti si Tatra #255 dupa accident
Rectific nota din fotografie: V2A-ul este #370 nu #371



203.1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.53 kb
 Vizualizat:  de 33691 ori

203.1.JPG



2-203.2_884.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.45 kb
 Vizualizat:  de 30763 ori

2-203.2_884.jpg



3-203.3_137.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.89 kb
 Vizualizat:  de 30763 ori

3-203.3_137.jpg



4-255_464.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.7 kb
 Vizualizat:  de 30763 ori

4-255_464.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 21:01:04    Titlul subiectului: 5677

Daca tot am scanat ceva poze cu accidente, iata ca nu numai Tatrele o patesc. Pe 29 mai 1999, vagonului V2AM #361 i-a fost schimbat macazul dupa ce al doilea boghiu a trecut spre Padurii, apoi ultimul a plecat spre Elena Doamna (Hotel Europa).


361.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.85 kb
 Vizualizat:  de 34099 ori

361.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 21:59:13    Titlul subiectului: 5697

E, intr-adevar, macabru. Vatmanul de pe #255 (care in mod normal lucra pe V2A) a ramas la post pana in ultimul moment, cand vagonul s-a izbit de #370. A fost ranit grav, dar a scapat, fiind in continuare angajat al regiei.
Apropos de traseul (9b) pe care se afla #343, foarte putini din regie isi amintesc de faptul ca la orele de varf exista acest traseu in perioada respectiva (era acoperit cu vagoane Timis 2). Traseul 9b a avut si alte rute de-a lungul anilor '80-'90: CUG 2-Pd. Ros-Tg. Cucu-Gara-Alexandru cel Bun-Dacia si CUG 2-Pd. Ros-Tg. Cucu-Copou.
--------------------------------------------------------------------
Imi amintesc de ceva asemanator intamplat in Podu Ros, tot cu un V2A (#35x - nu imi mai amintesc exact numarul ; 4<=x<=6). A fost dus la depou in 2 bucati, boghiul de la mijloc ramanand la a doua sectiune.
Pacostea provenea de la macazurile cu limba mobila, extrem de uzata (indoita cu capetele in sus). De cand au fost introduse macazurile cu limba elastica, incidentele (urmate sau nu de deraieri) de acest tip s-au diminuat simtitor.
Imaginea de mai sus surprinde si scara mecanica #43, vopsita asa cum a sosit, in anii '90, in Iasi (un timp a fost pastrata si inscriptia CFR - ? - Lugoj).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 22:13:42    Titlul subiectului: 6386

As dori sa semnalez un lucru pe care l-am vazut de ceva timp in statia Tesatura si ma intreb destul de uimit cum de nu s-au luat ceva masuri pentru inlocuirea unui segment de vreo 3-4 metri de sina care are peretele interior al canalului aproape ros in totalitate? Ce e mai rau, este faptul ca sina este in curba ceea ce ar produce usor o deraiere. Sa speram ca nu se va intampla.
Am facut o sectiune a sinei pentru a arata exact ce s-a intamplat.
Am vazut lucrul asta de mult, inca nu am apucat sa le fotografiez, si le vad in fiecare zi in drum spre servici si ma mir ca nu se face nimic. Alta problema mare, dupa mine, ar fi carpeala in curba de la Tepro, cum vin vagoanele din Tatarasi spre Baza 3. Acolo e roasa sina foarte tare si nu stiu cat o sa mai tina. Dar dupa o deraiere de toata "frumusetea" poate o vor inlocui. Inca o data, nu sper la asa ceva! Smile
Faptul ca bucata de sina se afla in curba, peretele exterior al sinei a fost in contact direct cu bandajul rotilor. Linia e foarte veche si dea lungul anilor s-a tot subtiat, luand forma existenta.



linie.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.41 kb
 Vizualizat:  de 34063 ori

linie.JPG



3_558.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.18 kb
 Vizualizat:  de 30787 ori

3_558.jpg




Ultima modificare efectuată de către TATRA la Dum 11 Dec 2005 22:16:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 22:16:23    Titlul subiectului: 6387

TATRA a scris:
Daca tot am scanat ceva poze cu accidente, iata ca nu numai Tatrele o patesc. Vagonului V2AM i-a fost schimbat macazul dupa ce al doilea boghiu a trecut spre Padurii, apoi ultimul a plecat spre Elena Doamna. Nu puteam sa pun V2A-ul la sectiunea Tatrelor.

Acesta e celebrul incident relatat si in presa.
Am vazut si eu unul la macazul spre Copou. Era vagonul 364. Era cred in anul 2002 sau 2003.
TATRA a scris:
...unui segment de vreo 3-4 metri de sina care are peretele interior al canalului aproape ros in totalitate?
Foarte ciudat. Ce ar putea sa produca o asemenea deteriorare ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 22:20:45    Titlul subiectului: 6389

TATRA a scris:
As dori sa semnalez un lucru pe care l-am vazut de ceva timp in statia Tesatura si ma intreb destul de uimit cum de nu s-au luat ceva masuri pentru inlocuirea unui segment de vreo 3-4 metri de sina care are peretele interior al canalului aproape ros in totalitate? Ce e mai rau, este faptul ca sina este in curba ceea ce ar produce usor o deraiere. Sa speram ca nu se va intampla.
Situatiile de genul asta sunt frecvente. Fiind vorba despre peretele interior al canalului, riscurile sunt mai mici. O situatie mai grava mi se pare cea de la Mase Plastice, inainte de macazul de pe Bd. Tudor Vladimirescu: capetele aparatelor de dilatare (de tip vechi, pe lungimea sinei) s-au rupt si pe portiuni de cativa centimetri practic nu exista sina.
Tom a scris:
Foarte ciudat. Ce ar putea sa produca o asemenea deteriorare ?
O posibila deplasare de ecartament. Fiind si curba, totul e explicabil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 22:36:35    Titlul subiectului: 6395

Mase Plastice - linia de pe sensul spre TV:


Mase Plastice - linia de pe sensul dinspre TV:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 22:42:39    Titlul subiectului: 0000000000000 6398

Macazul de la Tepro pe sensul spre Baza 3 e deplorabil. Pe sensul celalalt s-a montat macaz cu limba elastica si e in stare buna.
----------------------------------------------------------------------
La probele facute primelor Be 4/4 aduse in Iasi (2003) au participat si reprezentanti ai Bernmobil. In Podu Ros au avut parte de o deraiere la macaz, iar la Cinci Drumuri si Hotel Europa le-au clantanit dintii in gura de la trepidatii. Starea caii de rulare le este cunoscuta (vin delegatii peste delegatii).
Un articol din cotidianul regional Evenimentul din 20 septembrie 2003: http://www.evenimentul.ro/local/article/44993,14,baseArticle.html.
Cred ca incidentul s-a produs in felul urmator: primul boghiu s-a dus spre Centru, dupa trecerea lui s-a schimbat macazul si boghiul al doilea a luat-o spre Podu de Piatra. Abia dupa asta a intervenit si deraierea.
Be-urile nu au mai ajuns pe 1 si 13.
Inca o precizare vis-a-vis de articol: intre timp, domnul Gherca a devenit directorul SC Autobuzul SA.
-------------------------------------------------------------------
Relatarea celebrului incident in care a fost implicat GT5 #370 pe 8 ianuarie 2004: http://www.evenimentul.ro/local/article/80619,14,baseArticle.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 11:14:20    Titlul subiectului: 6479

Legat de linia de la masse plastice: S'a scos din nou reteaua pe directia spre Tesatura ?
Despre vag. 370, am auzit ca a fost o scena comica legata de vagonul care tot impingea din spate alt vagon. Vatmanul vagonului din fata s'a dat jos si a vazut ca vagonul din spate nu avea vatman !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 11:25:31    Titlul subiectului: 6483

Astazi tramvaiele si troleibuzele nu au iesit la strada (nu am aflat inca motivul, insa il intuiesc). De aici haosul creat. Au fost trimise microbuzele galbene ale Autobuzul pe traseele tramvaielor (pe cat posibil se respecta parcursul acestora).
Tom a scris:
Legat de linia de la masse plastice: S'a scos din nou reteaua pe directia spre Tesatura ?
Nu, firul e in continuare acolo.
Vagonul in care s-a izbit #370 este #128. Dupa ce i-a fost refacut dosul, #128 a circulat un timp fara numarul de parc inscriptionat la spate.
---------------------------------------------------------------------
Astazi, timp de cateva ore E.ON Moldova a sistat furnizarea curentului electric catre RATP Iasi din cauza datoriilor. Cateva ore nu au iesit la strada tramvaiele si troleibuzele. Se spera ca se va gasi o solutie in cel mai scurt timp, impreuna cu Primaria Iasi.
P.S. S-a reluat alimentarea cu energie a RATP Iasi. Tramvaiele si troleibuzele circula din nou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihail75



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mai/2017
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 21 Dec 2005 16:41:48    Titlul subiectului: 8434

Nu am vazut personal, asa ca citez din "Evenimentul" de Iasi din 21.12:
<Autobuzele MAZ si-au primit botezul
Într-un oraș supraaglomerat cum este Iașul, evenimentele rutiere de tipul coliziunilor sînt foarte greu de evitat, mai ales în cazul vehiculelor mari. Primul incident de acest fel s-a petrecut săptămîna trecută, însă nu a avut urmări grave: un autoturism a intrat în spatele unui autobuz MAZ, dar, datorită barelor, vehiculul RATP n-a suferit nici o zgîrietură. Ieri însă, în intersecția din Podu Roș, șoferul unui autoturism Peugeot n-a apreciat bine distanța și a acroșat autobuzul cu numărul 08, care a fost zgîriat. "A sărit puțin vopseaua. Pagubele sînt minore, iar vinovat de producerea coliziunii a fost șoferul autoturismului", ne-a spus dl Cristi Stoica, directorul tehnic al RATP. (C.N.)>
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihail75



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mai/2017
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 21:22:36    Titlul subiectului: 01 13768

Gerul a facut "victime" si in rindul tramvaielor si troleelor din Iasi. Personal, am vazut ieri, luni, 2 tramvaie care se retrageau trase la depou si cel putin alte 3 carora nu li se inchideau unele usi. geamurile erau, bineinteles, inghetate bocna. E greu, la -24 grade.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2006 09:14:29    Titlul subiectului: 16601

Din ciclul "imbecilitate fara limite": http://www.evenimentul.ro/articol/un-mercedes-a-blocat-circulatia-tramvaielor.html.
[i]"Un Mercedes a blocat circulația tramvaielor
Ieri, pe la ora 10,40, circulația tramvaielor prin centrul orașului a fost perturbată pentru aproape jumătate de oră. Cauza nu a fost vreo defecțiune, ci o mașină parcată aiurea. Tramvaiele n-au putut trece de Mercedesul IS-69-PMC, parcat de Mihăiță Ciprian Triboi în fața magazinului Familia, exact pe șine.
Vatmanii au așteptat ceva timp și au anunțat Siguranța Circulației de la RATP, dar și pe polițiștii de la Rutieră. Un agent de circulație a venit să vadă despre ce e vorba, dar, pentru că șoferul nu era de găsit, omul legii a fost nevoit să apeleze la ajutorul cetățenilor pentru a muta mașina de lux din calea tramvaielor. "Șoferul a fost sancționat contravențional cu 1,5 milioane de lei vechi, pentru că a parcat neregulamentar", ne-a spus inspectorul Cristian Mîndru. Pe reprezentanții RATP nu i-a mulțumit această sancțiune. "Amenda este mică în comparație cu prejudiciul produs unității. În cele 15 minute cît a fost oprită circulația, s-au adunat foarte multe tramvaie și, chiar dacă întreruperea nu a durat mult, a fost nevoie de mult timp pentru ca tramvaiele să reintre în grafic. Vom calcula prejudiciul și îl vom imputa conducătorului auto. Dacă diferendul nu va fi soluționat pe cale amiabilă, ne vom adresa justiției", ne-a spus dl Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al regiei. Cazul de ieri nu este singurul: anul trecut, o șoferiță a lăsat mașina pe șinele din apropierea stației de tramvai de la Fundație, oprind circulația timp de jumătate de oră. (C.N., C.M.)"
[/i]
Zonele in care se intampla foarte des asemenea episoade: Palatul de Justitie (dupa iesirea din statia Hotel Moldova), vis-a-vis de Maternitatea Cuza-Voda si strada Cuza-Voda, pe portiunea dintre Filarmonica si Piata Unirii (unde s-a petrecut si incidentul - ma rog, prea putin spus - relatat). Da-le, Doamne, minte si bun simt...!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 07 Mar 2006 00:26:19    Titlul subiectului: 00000000 17769

O modernizare la statiile de redresare-transformare nu ar strica, dar deocamdata fac fata. Cea mai grava situatie a fost acum cateva luni cand, in urma unor lucrari neglijent efectuate de catre angajatii unei firme, cablurile de alimentare care porneau dintr-o substatie de redresare au fost sectionate. Sarcina a fost preluata cat de repede de o alta substatie, insa aceasta nu a putut duce incarcarea, fiind si perioada de varf, astfel ca a cedat. Cateva ore traficul a fost paralizat pe aproape toate traseele, deoarece substatia cu pricina alimenteaza tronsoane principale.
Alte incidente notabile nu-mi amintesc acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2006 19:26:58    Titlul subiectului: 18018

Vagoanele Tatra T4D #212 si #267 au fost implicate intr-un incident nu tocmai placut, din fericire fara victime. La urcarea pasarelei Alexandru #212 a ramas fara frane si s-a ciocnit cu #267 care era in spatele sau. Cele 2 vagoane sunt acum in reparatii si vor iesi la strada cat de curand, probabil saptamana viitoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Mar 2006 17:48:56    Titlul subiectului: 11111111 18948

22 martie 2006.
O zi neagra a transportului iesean cu tramvaiul Crying or Very sad
Ieri in jurul orei 19:15 am fost sunat de o colega de birou, care m-a anuntat faptul ca 3 tramvaie au fost implicate intr-un accident grav in centrul orasului, langa Colegiul National.
Am plecat imediat spre locul faptei, luand si camera cu mine. Era o coloana destul de mare de vagoane. Am stat cam 2 ore pe acolo facand poze si discutand cu cativa politisti de la rutiera. Din spusele lor, nu sunt raniti grav si ceea ce ma bucurat mult nu au fost morti. M-am bucurat mult cand i-am vazut pe cei doi vatmani (#128 si #331), vatmanul de pe #330 fiind transportat la spital.
Erau la ajunsi la locul accidentului cei de la Siguranta Circulatiei din cadrul RATP, conducerea regiei, Politia Rutiera, Gardienii Publici si alte autoritati ptr constatare si anchetarea cazului.
O scena oribila: incepuse sa picure afara, telefoane, camere foto si de filmat in jurul vagoanelor avariate.
Voi posta cateva fotografii cu vagoanele avariate.
2. Vagonul #330 a fost tras spre Copou cam 50-100 de metri cu masina de interventii #38. Masina a ramas infranata cu vagonul legat.
Iata cam cum arata GT4 #330 dupa ce a fost "dezlipit" de #331. Crying or Very sad
3. Vagonul #331. Ce sa spun? Pe de o parte faptul ca ii acorda prioritate lui #128 (traseul 3), a fost un lucru benefic ptr #330, altfel #330, care dupa parerea mea avea peste 70 km/h, s-ar fi rasturnat in curba si ar fi ajuns in blocul Tarom.
GT4 #128 si #331 Crying or Very sad
4. GT4 #128
Il fotografiasem pe 21 martie, a fost pus pe sine cu ajutorul unei parghii de deraiere (cred ca asa se spune), apoi a fost impins la depoul de la Gara de ST7 #105.
In imagine puteti vedea si vatmanul vagonului.
5. Vagonul #331 a fost remorcat la depou de un ST (#106 sau #108)
Spatele lui #331 dupa indepartarea lui #330.
STUTTGART #330 => AUGSBURG #331 => HALLE #128



DSC04784.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.6 kb
 Vizualizat:  de 33059 ori

DSC04784.JPG



2-330_270.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.24 kb
 Vizualizat:  de 30798 ori

2-330_270.jpg



3-128_331_551.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.39 kb
 Vizualizat:  de 30795 ori

3-128_331_551.jpg



4-vatman128_199.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.75 kb
 Vizualizat:  de 30793 ori

4-vatman128_199.jpg



5-331_838.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.45 kb
 Vizualizat:  de 30788 ori

5-331_838.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2018
Mesaje: 975
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 23 Mar 2006 17:54:18    Titlul subiectului: 18949

Se pare ca cel putin cele 2 vagoane galbene, s-au "rupt" la mijloc. Din aceasta cauza, in Arad s-au casat vreo 2 GT4-uri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Mar 2006 20:13:05    Titlul subiectului: 18966

TATRA a scris:
dupa parerea mea avea peste 70 km/h
Daca tramvaiul ala avea peste 70 km/h, azi era zi de doliu national. Nu ar mai fi ramas nimic din cele trei tramvaie.
Pentru a aproxima cel mai bine viteza, gandeste-te la cele 5 masini lovite: o luneta sparta, un pic de tabla indoita. Cam ce vezi la un impact intre doua masini pe la 50 km/h sa zicem... dar masinile au o tona... GT4 are 19,5 tone... (em ve patrat pe doi poate suna cunoscut)...
Sa vedem totusi ce-or sa spuna autoritatile...

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Mar 2006 20:43:47    Titlul subiectului: 18969

Din cate am auzit, vagonul #330 a ramas fara frane dupa plecarea din statia Universitate. Panta e destul de inclinata, vagonul este destul de greu. Cam cat crezi ca poate sa atinga un GT4 lasat sa "curga" pe panta dintre Universitate si Fundatie? Numai 50 km/h??? Eu nu cred. Ma rog, vom vedea rezultatele date de autoritati.
Pentru a acorda prioritate vehiculelor si tramvaielor ce trec spre Gara, vagonul #331 era cu cel putin 5 metri inapoi fata de pozitia din poza de mai sus, si cu franele activate. Trebuie o forta destul de mare ptr a misca din loc 20 de tone, pe o dostanta de 5 metri ,minim, apoi sa izbesti si sa deraiezi vagonul 128, care se deplasa pe traseul 3 spre Gara. O viteza de 50 km/h nu era de ajuns ptr a dezvolta forta de lovire necesara.
In ceea ce priveste masinile, depinde foarte mult cum au fost lovite. Daca era sa prinda vreo masina in plin, sigur nu mai supravietuiau ocupantii ei, iar vagonul deraia, eventual se rasturana.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2018
Mesaje: 975
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 23 Mar 2006 23:37:36    Titlul subiectului: 18976

Ce accident teribil!!! Nu cred ca GT4-urile prind 70 km/h, la acea viteza si la ce linii avem (cred ca si in Iasi), vagonul practic "danseaza" din mijloc. In panta, poate...dar nu au existat martori, interviuri? In 330 nu erau calatori, nu au relatat ce s-a intamplat? Bine ca a scapat vatmanul cu bine...
Sincer, nu cred ca va mai iesi mare lucru din cel 2 vagoane, 330 si 331. Puntile din mijloc s-au rupt, iar trebuei sudate alte fete si un alt spate pt 331. In Arad s-a facut o astfel de lipeala, pe #561, dupa ce a fost lovit din spate de alt tramvai. S-a folosit carcasa unui GT4 folosit pt piese, #595 cred.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 06:56:48    Titlul subiectului: 18983

S-a grabit sa prinda verde la semaforul de la Fundatie si a accelerat. A trecut prin rond, iar in apropiere de statia de linga Romtelecom si-a dat seama ca are o viteza prea mare. Atunci a actionat eronat frina pe baza de aer comprimat in loc sa actioneze intii frina electrica si patinele. In momentul in care s-a tras frina cu aer, rotile s-au blocat, dar tramvaiul nu s-a putut opri pentru ca are aderenta mica. In plus, frina cu aer se actioneaza la viteze foarte mici. Pur si simplu a alunecat ca o sanie. Blocarea rotilor a scos din calcul folosirea frinei electrice pentru ca motoarele nu functioneaza cu rotile blocate. Cind a vazut ca nu functioneaza frina electrica a inceput sa umble la automatul care face legatura cu reteaua. Acest lucru a scos din calcul si patinele, acestea fiind alimentate de la retea“, a explicat specialistul din regia de transport.
Totusi...in Fundatie tramvaiele nici macar nu au semafoare colorate, ci semafoate in forma de "T", speciale ptr tramvaie. Sincer eu nu am vazut vatman care sa se grabeasca sa prinda liber de trecere de la o distanta asa de mare, dupa Universitate, de unde nici macar nu se observa semaforul de tramvai din sensul giratoriu. Parerea mea: vatmanul nu este vinovat. Vinovatii sunt cei de la revizie, unii din ei, care lucreaza dupa principiul: las' ca azi tine, daca ai ceva probleme te retragi tu si mai vedem. Evil or Very Mad , O alta vina este a Sigurantei Circulatiei care nu face altceva decat sa supravegheze vatmanii cand vor sa scoata si ei de-o cafea, in rest stau la taclale in ronduri sau la sediu. RUSINE!!!


Ultima modificare efectuată TATRA la Vin 24 Mar 2006 16:02:24, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 09:29:41    Titlul subiectului: 18985

Este vorba despre primul semafor, cel din dreptul BCU. S-a mai intamplat ca vatmanii sa accelereze pentru a prinde ultimele secunde de verde. Combinat cu umezeala de afara din acea seara si cu faptul ca imediat dupa prima intersectie trebuie sa opreasca destul de scurt in rond, la urmatorul semafor, ipoteza ar putea fi plauzibila.
Te asigur ca persoana care a lansat ipoteza descrisa mai sus este foarte calificata pentru a descrie un posibil scenariu de tipul celui prezentat. Repet, posibil. Nimeni nu a afirmat ca exact asta este secventa de pasi prin care a trecut tramvaiul inainte de accident. Desi vatmanul poate beneficia de prezumtia de nevinovatie, obiectiv trebuie avute in vedere toate variantele.
Exista trei comisii care ancheteaza cazul si e mai bine sa nu ne lansam noi in speculatii.
quiksilver a scris:
Se pare ca cel putin cele 2 vagoane galbene, s-au "rupt" la mijloc. Din aceasta cauza, in Arad s-au casat vreo 2 GT4-uri.
Nu ti se pare normal sa se indoaie puntea dura de dedesubt, avand in vedere violenta impactului?
Nu cred ca puntile s-au rupt, cel mai probabil sunt indoite. Oricum, nu asta va duce la luarea unei decizii. E foarte posibil ca segmentul B al lui #331 sa fie inlocuit cu segmentul B al lui #330. "Norocul" face ca ambele vagoane sa fie nemodernizate. Botul lui #331 nu a avut prea mult de suferit in urma impactului cu #128.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Următoare
Pagina 1 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community