|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 20 Ian 2022 00:40:35 Titlul subiectului: |
212338 |
|
In Oradea nu sunt astfel de probleme deoarece serviciile de electricitate au fost cumparate de anul trecut pe o perioada de 12 luni , la un pret fix. Si asa este exagerat pretul de 6 lei al biletelor...
Frargment dintr-un articol aparut chiar azi-dimineata.
Bihoreanul: Și OTL, societate a Consiliului Local, beneficiază de un contract care îi asigură un preț bun tot pentru că a cumpărat prin licitație pe un an, în cursul verii trecute. "În august am achiziționat electricitate la 647 lei/Mwh (n.r. – 64,7 bani/kwh), preț care prin contract rămâne neschimbat până la 1 septembrie 2022", a declarat BIHOREANULUI directorul OTL, Adrian Revnic.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 20 Ian 2022 15:29:54 Titlul subiectului: |
212346 |
|
Ceea ce e de-a dreptul enervant la CTP e senzația asta că transportul în comun mai circulă doar pentru săraci pe care îi amețești cu un imperio la jumătate de oră.
Zero implicare pentru atragerea oamenilor spre transportul în comun, zero comunicare cu publicul. Măcar să fie pornită o amărâtă de pagină de fb care să fie actualizată în timp real cu accidentele/incidentele ce apar.
Iar cu tăierea asa de curse, mă întreb ce părere vor avea și vatmanii. Bănuiesc că nu sunt surmenați de muncă și nu înoată în bani, ca să fie mulțumiți că li se mai taie din ore suplimentare sau de weekend - în caz că se va implementa ideea tăierii de curse.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 05 Feb 2022 22:10:54 Titlul subiectului: |
212507 |
|
A iesit si 2214 in probe, eu l-am vazut doar in poze pe un profil al unui vatman. Era in depou, banuiesc ca l-au scos si la strada. Cred ca de maine sau de luni va putea iesi cu calatori. Din cate mi-am dat seama, 2112 si 2113 au stat foarte putin in probe, poate o singura zi.
Altfel, cu toate ca vremea a fost blanda, cu trafic la mai putin de jumatate fata de zilele lucratoare, numarul tramvaielor Imperio a fost destul de mic azi. Sau cel putin am vazut eu multe vagoane vechi pe liniile 3, 7 si 18b. Spre surpinderea mea, chiar si cuplul tatra 1124+175. Nu am nimic cu niciun model de tramvai, din partea mea daca le-am putea pastra pe toate. Insa in „lumina” nevoii de economie, chiar ma intreb de ce nu sunt scoase in primul rand vagoanele noi la traseu. Nu cred ca diferenta de consum e atat de neglijabila. Dar nah, e aceeasi cutuma aradeana cu ”vagonul meu pana la pensie”. Imi si imaginez ce suparari si certuri sunt daca, Doamne fereste, altcineva urca „la volanul masinii mele si o loveste”.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 17 Feb 2022 16:28:18 Titlul subiectului: |
212575 |
|
https://fb.watch/be43YoozXb/
Deci marii „pasionati” de istoria tramvaiului aradean din CTP au vrut sa caseze ULTIMUL T4R RAMAS, 140. Noroc ca printre consilierii locali se afla un fost angajat al CTP, acum el lucreaza la Astra, Ioan Chifa, care a sesizat problema si a depus un amendament pentru ca vagonul sa fie pastrat pentru Ghioroc. Ca prin minune, amendamentul a trecut, dl Chifa fiind in opozitie. Ma rog, nu intru in discutii politice doar ca, probabil, unii si-au dat seama ca nu e bine sa mai aiba o stire negativa legata de tramvaie pentru ca astea „prind” destul de bine pe internet, la comentarii si vizualizari.
140 nu e doar ”un model mai aparte de T4R”, e ultimul vagon dintr-o serie de 100 care au reprezentat prima modernizare adevarata a transportului in comun din Arad. Cand erau noi aratau ca niste bijuterii alb+crem, se pot vedea in pozele de atunci. Ma rog, nu are sa mai dezvolt aici subiectul asta. Si asa, 140 in ultimii ani avea usi de T4D (probabil de la 1121, primul T4D casat), iar inainte i se montasera butoane la usi si clapete pe prima treapta (desi din cate tin minte, aceste clapete au existat din fabrica, pentru a nu permite rulajul cu usile deschise. Dar la noi era comunsim si stim cum se circula, asa ca au fost sudate...). Aceste „modernizari” au fost folosite putin, insa usile au ramas „germane”. Sper sa fie vopsit in schema clasica, la un moment dat. Timisul 31-32 inca mai are reclama la dealerul auto Dacia Verbita. Sunt convins ca daca ar iesi la strada nu putini l-ar confunda cu un vagon din parc.
Se vor casa M8S 1016 (mare păcat, probabil din lipsă piese schimb) și...trei vagoane din muzeul de la Ghioroc: remorca restaurant 185 si, cu parere de rau pentru der219er, cuplul fost vagon de Crăciun 914+990. Nu stiu cu ce incurcau aceste vagoane care stau de ani de zile la Ghioroc, dar nah. Sa casezi unul dintre primele vagoane din tara exclusiv destinate copiilor...
Cine stie ce vremuri tulburi mai vin pentru tramvaiele aradene.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 17 Feb 2022 17:34:28 Titlul subiectului: |
212577 |
|
Dl. Chifa este un om bun si gestul sau arata asta inca o data. Probabil ca de aceea a trecut si amendamentul sau, caci cineva, sus, vegheaza...
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 17 Feb 2022 19:18:32 Titlul subiectului: |
212580 |
|
Pacat , credeam ca ce este in Ghioroc este in "siguranta'. Adica ce este acolo nu ar trebui casat. Pacat ca nu se incearca consevarea si restaurarea tramvaielor de acolo si deschiderea pentru vizitatori a acelui depou.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 18 Feb 2022 14:24:51 Titlul subiectului: |
212584 |
|
Nu știu ce va fi în condițiile financiare de azi și cu manangementul deosebit pe care îl avem. Depoul Ghioroc a fost cât de cât integrat în tururi turistice organizate de Consiliul Județean în toată zona Podgoriei. Însă au fost vizite mai degrabă ocazionale, nu cred că își permit să angajeze doi-trei oameni care să asigure o permanentă la muzeu. Dar cel puțin pe timp de vară, cu balta Ghioroc acolo și cu excursiile pe dealuri ce se mai pot face, cred că ar exista clienți. Numai să fie cine să gândească și organizeze lucrurile astea. Faptul că s-a dorit, poate din neglijență, casarea lui 140, demonstrează, din păcate, că în CTP nu prea mai există preocupare pentru istorie. Dar și cuplul Gotha reprezintă o părticică de istorie, poate și vagonul restaurant, chiar dacă a fost folosit foarte puțin.
Sunt convins că dacă ar mai fi activat dl Cuvineanu, fostul director tehnic, nu s-ar fi întâmplat așa ceva. Dl. Cuvineanu a și scris vreo două cărți despre tramvaie și foste mocănițe din Județul Arad.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 18 Feb 2022 14:50:24 Titlul subiectului: |
212585 |
|
Eu am fost la Ghioroc de doua sau 3 ori in ultimii ani, Niciodata nu am prins pe nimeni acolo. Ultima data era o masina parcata in depou si un caine tot latra , dar nu a iesit nimeni. Consider ca toate tramvaiele din Ghioroc , Timisul , Gothele , ITB-ul , Tramvaiul restaurant , (Tatra T4R-ul) ar merita restaurate si eventual folosite ocazional in scopuri turistice. Iar din punct de vedere al personalului , macar in weekend sa fie un om care sa ofere tururi in jurul depoului.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 18 Feb 2022 18:39:56 Titlul subiectului: |
212587 |
|
În afară de T4R, există o sursă a informației privind casarea celorlalte vehicule?
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 01 Mar 2022 19:32:13 Titlul subiectului: |
212631 |
|
După a doua călătorie cu Civitas, de data asta pe linie proastă și ambele cu același vagon - 2214, pot spune că modelul îmi place foarte mult. Este rigid în sensul bun, pe linie veche se comportă excelent, merge foarte lin. Scaunele sunt mai reușite decât cele din imperio clasic, atât dpdv al confortului cât și estetic. Un alt lucru ce mi-a plăcut...zgomotul roților, inclusiv un scârțâit în curbe. Sună aproape a vagon de tren. În general este, însă, mai silențios decât imperio clasic.
O achiziție bună, dar din păcate cu un handicap ce poate fi suplinit prin alocări mai inteligente ale vehiculelor pe linii: capacitatea scăzută. Poate că majoritatea curselor efectuate la un schimb 1 pe liniile 3 și 18b ar fi la o încărcare maxim medie, însă există cel puțin una-două curse din ambele linii (plecări din centru în jurul orelor 13.10,14.10 - mai ales,15.10 spre cartierele Vlaicu/Micalaca), la ieșirea elevilor de la școală, când se umplu cupluri tatra. Deocamdată, cele mai multe curse ale acestor vagoane sunt pe linia 7, o linie importantă dar unde nu există prea multe vârfuri pentru că nu leagă zone cu școli sau licee „bune”. Sunt trimise și pe 3 sau 18b, însă din câte observ ceva mai rar. Pe 3 domină imperio clasic iar pe 18 vagoanele vechi de toate tipurile, cu imperio fiind încă mai degrabă rarități.
De câteva zile a apărut și 2215.
Parcă la un moment dat era ceva discuție despre Autentic-ul de cale normală ce a fost plimbat prin mai multe orașe, că ar urma să fie transformat pentru noi. Nu știu ce s-a întâmplat, nu cred că să fie unul din cele 5 de până acum, 2214 sigur nu. Dacă nu a plecat la Galați, bănuiesc că e încă în curtea fabricii.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 15 Mar 2022 13:49:16 Titlul subiectului: |
212698 |
|
https://www.primariaarad.ro/dm_arad/portal.nsf/AllByUNID/5D93A4931AB1739BC22588050047444B/$FILE/1%20PH%20din%2015%2003%202022%20nr%20135.pdf
Din cauza ca la doua licitatii nu s-a inscris nimeni, primaria a renuntat la modernizarea vagoanelor GT6 si GT8, optand in schimb pentru achizitionarea a inca 3 vagoane noi de capacitate medie.
In linkul de mai sus avem un studiu de oportunitate folosit pentru proiectele europene de achizite material rulant si modernizare cale. Nu am avut rabdare sa il citesc pana la capat, probabil e actualizat in privinta renuntarii la modernizarea tramvaielor vechi. Altfel e util pentru cateva elemente de istorie recenta si inexact in privinta timpilor de succedare a tramvaielor. E facut inainte de achizitia vagoanelor Imperio civitas, deci nu ține cont de ele. Și repartizarea tipurilor de vagoane pe trasee e relativ inexacta.
Undeva in expunerea de motive a proiectului, proiectul 1 din lista ce se gaseste in linkul de mai jos, scrie ca e posibil sa revina la ideea de modernizare cand se vor gasi alte finantari si poate ofertanti. Dar, probabil ca de acum se vor putea casa si din vagoanele prevazute pentru modernizarea care nu includea si elemente de tractiune/franare, ci doar de caroserie. 31, 35, 36 GT6 si 1865 GT8 stau de aprox. 4 ani de zile.
https://www.primariaarad.ro/dm_arad/portal.nsf/AllByUNID/ordinea-de-zi-a-sedintei-din-data-de-15-03-2022-extraordinara-0001fa5e?OpenDocument
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 19 Apr 2022 13:56:33 Titlul subiectului: |
212904 |
|
2216 și...2218 au fost astăzi predate către CTP. S-a făcut și o mini ceremonie cu poze, a participat și primarul. Dau imediat link către pagina de facebook a primăriei unde găsiți poze.
Prin 2218 (nu știu ce e cu 2217, probabil tramvaiele au fost numerotate în fabrică înainte să fie clar ce vagon va ieși primul) se intră în alt proiect european față de cel prin care au fost livrate primele 6 Civitas și ultimele, deocamdată, 4 Imperio (1907-2010). Ar trebui să revăd ce am scris lunile trecute despre aceste proiecte, dar până să reținem ce a scris pe fb cineva din anturajul fabricii: vor fi 18 cu două module (avem deja 7 cu cele de azi) și 14 cu 3 module (bănuiesc că vom mai primi 4). Să vedem și care vor fi cele 3 vagoane Civitas livrate în locul renunțării la modernizarea vagoanelor vechi.
https://www.facebook.com/805907016113450/posts/5014667005237409/
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 06/Apr/2024 Mesaje: 278 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Joi 21 Apr 2022 09:49:37 Titlul subiectului: |
212913 |
|
^Felicitari! Ma bucur pentru calatori pentru ca primesc sansa de a folosi astfel de mijloace noi de transport in comun, desi una le detest aspectul...
Nu stiu daca sunt mai incapatoare sau cum sunt prin interior pentru ca din nefericire nu mai stau in Arad si nici nu am fost pe acolo sa vad personal cum sunt, insa din fotografii nu imi plac deloc! Insa inteleg totusi partea buna pentru calatorii pentru ca aceste tramvaie macar sunt noi noute, plus par mai incapatoare...
Oricum, aici o fotografie cu tramvaiele din Arad de alta data si de care mie una imi este nespus de dor...
Fotografia nu imi apartine, eu doar am postat-o aici pentru iubitori tramvaielor din Arad de alta data...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
503.91 kb |
Vizualizat: |
de 3934 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 29 Apr 2022 16:44:08 Titlul subiectului: |
213003 |
|
Din capitolul lucruri negative la CTP, azi starea jalnica a unor tramvaie care sunt inca scoase zilnic la strada.
Am fortat un drum cu tramvaiul in dauna masinii personale si am prins doua exemple negative, in sensul unor vagoane cu aspect mizerabil, neingrijite sau cu defecte tehnice demne de vremea Timisurilor.
Cuplul 303-313, forjat ani de zile pe linia de Ghioroc, inca se taraie fara macar sa i se aplice o vopsea noua la exterior. La interior inca se tine cat de cat, insa mirosul de praf statut e foarte puternic.
GT8 1861: doar remorcile timis din vremurile de glorie 90-93 mai hurducaiau in halul in care se prezinta acest vagon, altfel banuiesc destul de bun si apreciat. Are in mod clar ceva defect la boghiul 4 care il face sa ii tremure zgomotos segmentul 3. La interior, inafara tapiteriei care e schimbata mai recent (de cativa ani), nimic: vopsea decojita si acelasi miros de praf.
Cu toata consideratia fata de fanii tatrelor, insa doar cuplurile 1165-171 si 1120-199 arata cat de cat prezentabil.
La CTP exista politica de spre 0 investitii in vagoanele vechi. Sunt convins ca daca intrebi sefii, scot la inaintare nerentabilitatea si alternativa de a mai taia din curse. Pei cine sa mai mearga cu tramvaiul daca ii vine 1861, dupa cine stie cate minute de asteptat in statie, tremurand din toate incheieturile? Sau orice alt vagon lasat de izbeliste?
Avem 17 vagoane noi, de milioane de euro, care inca nu se vad in trafic asa cum ar trebui. Probabil unele au defecte, dar cu una-doua exceptii cred ca circula toate.
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 09 Mai 2022 12:02:07 Titlul subiectului: |
213031 |
|
Chifa Ioan a fost seful formatiei care mai demult a restaurat vagonul 140. Exista deci si o implicare sentimentala. Personal nu apreciez ca eficient economic mentinerea parcului mentionat dar nici nu critic o eventuala implicare nostalgica, care ar putea fi de inteles.
1016 a fost casat.
Izoletele (civitas) au ceva probleme care se doresc rezolvate in timp. Este tehnologie romaneasca nu cu Siemens iar pionieratul aduce probleme. Este si motivul pentru care lipseste 2217 care exista la ASTRA. Acelasi tip (4 module) vor fi la Bucuresti.
Autenticul este la ASTRA, nu cred ca va mai circula (poate ma insel).
Transportul public este puternic influentat politic. Daca se doreste social, asta e.
Se vor face investitii cu rezultate vizibile in vara asta, dar mai mult cosmetizare.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 09 Mai 2022 17:16:02 Titlul subiectului: |
213037 |
|
Un lucru cu adevărat surprinzător este reapariția cuplului tatra 1069-0150 după luni bune de repaos, credeam că va fi casat.
CTP are o istorie relativ recentă de recondiționare decentă a unor vagoane GT4 sau tatra. 407,697,623, 627 (care nu mai circulă din 2017, dacă mai există) arată foarte bine interior-exterior. M-ar bucura să văd din nou ceva RK-uri de acest gen, măcar s-ar demonstra că la CTP mai există ceva pasiune.
Cred că și 2213 are ceva probleme, l-am văzut acum câteva săptămâni înțepenit pe linie, de atunci nu țin minte să-l mai fi văzut la strada. Este însă posibil să mă înșel pentru că vagoanele noi sunt mult mai greu de deosebit între ele de la distanță. Cel mai simplu este în cazul 2112, care are display-uri cu leduri gri, nu galbene și, în opinia mea, arată mai bine, mai elegant. În rest...doar dacă le mai învățăm din cosmetizările personale pe care și le mai pun vatmanii titulari în cabine (fanioane cu UTA sau echipa de baschet feminin, de ex.).
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 10 Mai 2022 06:42:32 Titlul subiectului: |
213051 |
|
627 nu mai exista.
2213 are probleme. Nici un civitas nu e foarte bine pus la punct.
Acum, nu sunt bani sau oameni pentru reconditionari.
Prin cosmetizare inteleg orice investitie care nu vizeaza starea tehnica. Se vor implementa un ticketing modern, afisaje digitale, gps, comunicare, statii, dispecerizare, etc. E un proiect mai amplu la care se lucreaza deja.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 10 Mai 2022 11:42:51 Titlul subiectului: |
213052 |
|
Ar fi și cazul să fie implementat sistemul de ticketing și GPS, suntem cred singurul oraș care se dorește dezvoltat și care nu are așa ceva, în nicio stație. Va fi interesant când va scrie pe panou că următorul vagon va veni în 50 de minute, în serile de weekend. Ar fi ok de implementat și un sistem cu aplicație deschisă, să știm cam la câte minute se află un vehicul de o anumită stație. Atunci, da, s-ar face progrese reale pentru un transport modern și măcar persoanele care se descurcă cu aplicațiile și telefoanele smart vor putea ști aproximativ când să meargă în stație pentru a nu aștepta zeci de minute.
Prin astfel de sisteme se pot atrage mai mulți călători și atunci da, s-ar putea crește și numărul curselor. De fapt, cu un astfel de sistem mai flexibil, s-ar putea reintroduce măcar liniile 8 și 17, poate în zile lucrătoare și cu școală.
Dacă îmi amintesc bine și Imperio mai aveau perioade de absență dar în timp cred că s-au rezolvat toate problemele. La Galați care e situația? Acolo nu au fabrica lângă depou.
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 10 Mai 2022 16:06:09 Titlul subiectului: |
213055 |
|
Nu toate statiile vor avea acel sistem de comunicare. Nu stiu cate si care, dar daca subiectul prezinta interes, pot afla. Nu stiu de aplicatie, dar si de asta ma pot interesa.
Cu Imperio e poveste lunga. Da, au fost probleme care s-au rezolvat in timp, vor fi altele, n-am indoiala. E reletiv simplu de reparat insa extrem de scump. Cine a avut contact cu Siemens sau alte firme germane, stie. Imperio are multe calculatoare si echipamente de mii sau zeci de mii de euro. Si nu sunt extrem de fiabile.
Cred ca la Galati echipamentele sunt China. Au avut si acolo probleme, cel putin la implementare. Vom vedea comportamentul in timp, dar eu nu sunt foarte reticient in privinta chinezilor. De exemplu, climele primelor 6 Imperio sunt thermoking (SUA?), a ultimelor 4 sunt China. Climele thermoking au o eticheta care simbolizeaza interdictia de a calca pe capacul lor, cele chinezesti au material antiderapant pe capace. Asta ca idee...
|
|
Sus |
|
|
Andrei Andras
Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 384
|
Trimis: Mar 10 Mai 2022 17:59:11 Titlul subiectului: |
213059 |
|
La Galați tramvaiele au echipamente de la Siemens.
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 11 Mai 2022 07:36:51 Titlul subiectului: |
213067 |
|
China.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 15 Mai 2022 20:40:18 Titlul subiectului: |
213124 |
|
Ora 21:10. Erau vreo 20 de călători ce așteptau tramvaiul in statia Podgoria spre cartierul Micalaca. Următorul 18-la 21.28, următorul 7 - la 21.37. Înainte, pe ambele linii au trecut vagoane fix cu o ora în urmă - frecventa de weekend seara in Arad.
Azi o zi perfecta de plimbare prin centru, cu un mic concert de muzică populară în apropiere de zona Podgoria. Dar și în alte weekenduri cu vreme buna exista călători, tramvaie nu.
Cum în acest weekend s-a lucrat pe Voinicilor la înlocuirea asfaltului dintre linii, 7-le a întors la Vamă iar 18 in bucla veche din zona 300. Deci nu au putut fi folosite de călătorii care doreau să ajungă pe cealaltă parte de Micalaca, cu prețul unei rute ocolite.
Asta ca să vedeți bătaie de joc. Bine că circulă 3 tatre de școală (oare școlim pentru alte orașe europene?), vatmani (doritori de ore suplimentare?) se pare că nu avem. De fapt, nu, avem o conducere de toată...pricina la CTP.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 15 Mai 2022 21:50:25 Titlul subiectului: |
213125 |
|
Nu stiu daca ati fost sarcastic sau nu la partea cu scolirea pentru alte orase , dar da Aradul scolarizeaza vatmani pentru alte orase europene. Cel mai probabil pe Tatra erau instruiti viitori vatmani oradeni , teoretic ultima tura de vatmani care fac scoala in deplasare. In ultimii aproximativ 3 ani OTL a avut un parteneriat cu CTP pentru pregatirea vatmanilor , deoarece OTL nu are tramvai de scoala din 2008. Toata grupa era trimisa cu microbuzul , o data la cateva saptamani , pentru efectuarea orelor de practica. Se vorbeste ca de la vara se va face din nou scoala in Oradea.
Cat despre deviere , eu am vazut ca s-a anuntat ca vor fi deviate cele 3 linii (3 , 7 si 18/). Ca orarele sunt foarte prost gandite si ca nu au fost introduse autobuze in locul tramvaielor este partea a 2-a.
Off-topic: scoala la OTL este gratuita si este inclusa si deplasarea daca este cazul , cu conditia ca cei care o fac sa semneze contract pe 5 ani cu compania.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Ultima modificare efectuată de către tcm la Lun 16 Mai 2022 10:55:43, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 15 Mai 2022 22:47:11 Titlul subiectului: |
213131 |
|
Deci pentru CTP, școala e și un business. Bănuiesc că vreo câțiva vatmani noi sunt încadrați la CTP, dar daca diploma e recunoscută în orașe din Europa de Vest, atunci "se merita" o investiție personală în școală, așa cum se școlarizează și șoferii de TIR. Nu știu cât contează recunoașterea traseului la vatmani, așa cum cred că este cazul la mecanicii de locomotivă, deci daca poți folosi diploma de la Arad sa fii vatman la Viena, pe salariul se acolo, e ceva. (Măcar să te ajute pentru un prim pas, probabil sunt stagii de specializare serioase)
Desi tatrele nu mai domina numeric parcul de vehicule, școală cu vagon gol și semn de școală se face exclusiv pe tatre. Cel mai vechi vagon școală e 1127, folosit exclusiv pentru aceasta activitate de ani buni, iar ocazional se activează 1170 și mai nou 1087. După ce iau examenul, vatmanii cred că au un stagiu de specializare pe alt tip de vagon, mergând cu însoțitor câteva zile, dar în trafic normal, cu călători. Vatmani care trec pe Civitas posibil să aibă o zi in care sa se obișnuiască cu noul vagon, însă în acest caz e vorba de vatmani cu experiență care trec la următorul nivel.
Discuția despre școlarizare e interesantă și poate merita un loc mai general pe forum. Din punctul meu de vedere, a conduce un tramvai cu...picioarele (cum e cazul Tatra), e aproape total altceva decât a conduce cu mâinile (de obicei mâna stângă acționează controllerul, in Romania suntem marea majoritate dreptaci). Pe vremuri se făcea școală și pe Timiș, acum nu mai avem GT de școală.
Sunt sarcastic fata de majoritatea lucrurilor care se întâmplă mai nou în transportul în comun arădean. Nu îmi place ce se întâmplă: deși contextul e favorabil, nu se face nimic pentru a atrage călători. Dimpotrivă, toate acțiunile parca se fac împotriva lor. 😤
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|