Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele din Arad - Discutii generale
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 21:52:17    Titlul subiectului: Tramvaiele din Arad - Discutii generale 4075

Am o intrebare pentru cei din Arad:
Cum se dau numerele la tramvaie in Arad, pt ca din S'B-Atlas n'am inteles nimic ? Iata exemple:
1 = Timis2
(1-9,11,12)=GT4 ex Ulm
13=Timis2
(13,14)=GT4 ex Ulm
0108=DĂŒwag
108=T4R
0130,0132=DĂŒwag
130,132=T4R
150=T4R
0150=B4D
170,171,175=T4R
(170),(171),(175)j=B4D
Am inteles ca unele din paranteza nu sunt (inca) in serviciu, dar restul ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 685
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 23:51:41    Titlul subiectului: 4099

ManAndCat a scris:
Am o intrebare pentru cei din Arad:
Cum se dau numerele la tramvaie in Arad, pt ca din S'B-Atlas n'am inteles nimic ?

ManAndCat ai dreptate e o harababură în numerele de inventar la Arad. De ce?
Singura cauză este acela că tramvaiele second-hand achiziționate sunt puse în circulație păstrând numărul orașului din care provin!!!
Inițial tramvaiele erau inmatriculate în felul următor (n)+(n+1) adică vagonul remorcă era înmatriculat cu numărul consecutiv numărului vagonului motor.
Inițial ITB-urile au ocupat numerele de la 1 la 77. În 1978 s-au cumpărat cele 100 de bucătți de T4R numerotate în continuarea ITB-urilor adică de la 87 la 178 au fost numerotate. Azi mai sunt maxim 35 de bucăți. Însă ITB-urile de la 1 la 3x au fost treptat casate până în 1980. Tmișurile cumpărate în 1981 au fost numerotate de la 1 astfel au existat garniturile motor+remorcă 1+2 (există și azi) 3+4, 5+6, 7+8,..,13+14,15+16, 35+36,... și posibil au mai fost și numere mai mari dar eu momentan nu am imformație de așaceva. Numărul 35 există și azi circulă cu vagonul remorcă 14. De la numărul 36 până la 83 probabil au fost ITB-urile care au supraviețuit cel mai mult dar odată ce acestea au fost casate numerele până în 1992 s-au eliberat și a rămas această gaură în numerele de inventar. Timișurile cumpărate în 1984 au fost numerotate de la 180 la 231
tot în sistemul 180+181, 182+183,..., 230+231.
Observați că prima tranșă de Timișuri vagoanele motor au număr par și cele remorcă impar. Iar la tranșa a doua însă vagoanele motor au număr par și cele remorcă impar.
Azi în configurația originală (n)+(n+1) din momentul înmatriculării au rămas tramvaiele 1+2, 15+16, 31+32, 208+209, 212+213. MAi am poze cu tramvaie Timiș din Arad găsite recent pe un album foto de pe internet, făcute probabil prin 1988-94, pe care mai apare Timișul 23+24 și 19+20 în culoarea lor originală de fabrică. Mai am o poză cu 200+201 și cu 202+215.
Să trecem la tramvaiele second hand Primele au fost:
1995 Gotha ET57 din Halberstadt 37, 41, 42
1995 CKD T2D din Zwickau, având numerel 9xx,
1995 GT6 din Ludwighafen 0108, 0109, 113, 122, 130, 131, 132, 133, 138.
1995 GT4 Stuttgart numerotate 5xx, 6xx
1996 ZGT6 Bochum 33, 34, 35, 43, 44, 45, 53
1996 GT4 Stuttgart 4xx, 5xx
1997 GT4 DStuttgart 6xx
1998 T4D Halle 1027 și 1093 și B4D 149 163
1998 GT8 Essen 175x, 1760
2000 GT8 Essen 175x 1851
2001 GT8 Essen 17xx, 18xx
Ș.a.m.d.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 17:30:41    Titlul subiectului: 4139

Am observat tendinta de a pastra numerele originale, dar de ce se suprapun cu cele ale unor vehicole existente ? De exemplu, am o poza cu acel 0108 in care apare scris 108, desi S-B'Atlas spune ca 108 e un T4R.
O singura situatie de genul acesta este in Iasi, unde un GT4 cu nr.333 se suprapune cu un Timis2 utilitar cu acelasi numar. Cand am intrebat de ce, mi-au spus ca Timisul este de fapt 0333.
Totul e sa gaseasca un politist care sa-si aminteasca de la scoala ca 0 in fata unui numar nu conteaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 18:02:25    Titlul subiectului: 4143

ManAndCat a scris:
Totul e sa gaseasca un politist care sa-si aminteasca de la scoala ca 0 in fata unui numar nu conteaza.
Se pare ca in Arad conteaza "0"-ul !!! GT6-urile au acel 0 in fata, asa tin evidenta cei de la CTP Arad, desi e confuz.
Am vazut ca unele GT4 au numar exact ca al unui Timis, fara vreun 0 in fata, asta e si mai derutant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 685
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 20:49:19    Titlul subiectului: 4152

ManAndCat a scris:
Am observat tendinta de a pastra numerele originale, dar de ce se suprapun cu cele ale unor vehicole existente ? De exemplu, am o poza cu acel 0108 in care apare scris 108, desi S-B'Atlas spune ca 108 e un T4R.
O singura situatie de genul acesta este in Iasi, unde un GT4 cu nr.333 se suprapune cu un Timis2 utilitar cu acelasi numar. Cand am intrebat de ce, mi-au spus ca Timisul este de fapt 0333.
Și cei de la CTPArad au avut noroc că defapt acele tramvaie care se suprapun cu numere deja existente în parc au în față și un "0" că de n-ar fi așa... Și la Oradea între 11.2003 și 12.2004 au existat 2 tramvaie T4D 36 cu remorca B4D 136 și un alt T4D care este plug de yăpadă tot cu numărul 36 (nu 036), respectiv 35 T4D-MI cu remorca 135 și celălalt plug de zăpadă 35. Din 15 decembrie 2004 s-au revopsit plugurile și s-au renumerotat dar și așa plugul #43 are același număr ca și ultima garnitură de T4D+B4D adică 43+143 la plugul #43 puteau să pună numărul 45 la numerotare și era rezolvată treaba, dar nu știu de ce nu s-a procedat astfel...
Să exemplific și faptic ceea ce a susținut ManAndCat cu 108 și 0108
1. T4R 108+92 ieșind din Depoul UTA intrând în cursă cu ocazia suplimentării parcului circulant la ora de vârf în data de 04.11.2005
2. Și 108 GT6 ex Ludwigshafen 0108 la Pta UTA 15.08.2003 Foto: NZA



ar108+92.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.52 kb
 Vizualizat:  de 32491 ori

ar108+92.jpg



ar108_08.15.03_duwag_gt6_ludwigshf_depot_uta_128.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.86 kb
 Vizualizat:  de 28332 ori

ar108_08.15.03_duwag_gt6_ludwigshf_depot_uta_128.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 685
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 23:11:22    Titlul subiectului: 4204

Și nu a fost sau e singurul caz...
Defapt în Strassenbahn Atlas scrie că în Arad aceste tramvaie second hand care se suprapun cu numere deja existente în parc au primit un "0" în fața numărului dar acest "0" nu a fost afișat și pe vagon
Timiș2 motor #1 și GT4 01 ex Ludwigshafen (Lu) 01
Timiș2 vagon #2 și GT4 02 ex Lu 02
Timiș2 vagon #4 și GT4 04 ex Lu 04
Timiș2 motor #13 și GT4 013 ex Lu 013
Timiș2 vagon #14 și GT4 014 ex Lu 014
Timiș2 motor 35 și ZGT6 35 ex Bochum 35
T4R 108 și GT6 0108 ex Lu 108
T4R 109 și GT6 0109 ex Lu 109
T4R 110 și GT6
T4R [130] și GT6 0130 ex Lu 130 T4R a fost casat deja.
T4R 131 și GT6 0131 ex Lu 131
T4R 132 și GT6 0132 ex Lu 132 T4R 132 nu l-am văzut probabil a fost casat în 2004.
T4R 149 și B4D 149 ex Halle 149
T4R 150 și B4D-W 0150 ex Halle 0150
T4R 161 și B4D 0161 ex Halle 0161
T4R 170 și B4D 0170 ex Halle 0170
T4R 171 și B4D 0171 ex Halle 0171
T4R 177 și B4D 0177 ex Halle 0177
T4R 178 și B4D 0178 ex Halle 0178
Timiș2 230 și GT6 230 ex MĂŒllheim 230
Și culmea este chiar un număr care este afișat pe TREI vagoane de tramvai:
#167
Este
- T4R
- remorcă B4 ex MĂŒllheim legat după GT6 #254
- remorcă B4D ex Halle 0167.
Cred că ajunge!!!!

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 685
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 23:52:34    Titlul subiectului: 4216

GT6Z 35
Timiş2 35+14



ar35+14 Timis2 Pta UTA0067 15.08.jpg
 Descriere:
35+14 cu 2 ani mai devreme Foto: NZA
 Mărime fișier:  79.01 kb
 Vizualizat:  de 32511 ori

ar35+14 Timis2 Pta UTA0067 15.08.jpg



ar35+14 Depou Micalaca 14.05.jpg
 Descriere:
Timiş2 #35+14, adică celălalt 35 se ascundea în depou în aceeaşi zi
 Mărime fișier:  79.82 kb
 Vizualizat:  de 32511 ori

ar35+14 Depou Micalaca 14.05.jpg



ar35 GT6-Z ex Bochum str Muculus-Pta Romana 14.05.2005.jpg
 Descriere:
tramvai GT6Z cu numarul 35
 Mărime fișier:  73.44 kb
 Vizualizat:  de 32511 ori

ar35 GT6-Z ex Bochum str Muculus-Pta Romana 14.05.2005.jpg



_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 685
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 00:09:17    Titlul subiectului: 4218

Numărul magic: #167
-T4R 167
-B4D 0167
-B4 167



ar254+167.jpg
 Descriere:
GT6+B4 254+167 iesind din Dep UTA 05.08.2005
 Mărime fișier:  71.75 kb
 Vizualizat:  de 32504 ori

ar254+167.jpg



ar1119+0167 Calea I MAniu-Pta Podgoria-2 05.08.jpg
 Descriere:
1119+0167 Pta Podgoria spre Gara 05.08.2005
 Mărime fișier:  64.16 kb
 Vizualizat:  de 32501 ori

ar1119+0167 Calea I MAniu-Pta Podgoria-2 05.08.jpg



ar167+175 Bd Revolutiei Piata Caius Iacob 14.05.jpg
 Descriere:
T4R 167+175 spre Gară 15.04.2005
 Mărime fișier:  74.06 kb
 Vizualizat:  de 32501 ori

ar167+175 Bd Revolutiei Piata Caius Iacob 14.05.jpg



_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kidu
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 03:07:31    Titlul subiectului: 12222

Pe site-ul http://s134260722.online.de/drehscheibe-online/forum/read.php?f=5&i=19872&t=19781&v=t puteti gasi imagini de la vizita lui Folke Brockmann din 2003. Merita vazute! Sunt anumite lucruri ce nici eu nu am vazut pana acuma!
Sus
Kidu
Vizitator






MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 13:22:05    Titlul subiectului: Tramvaie din Arad105 12423

Ce am observat:
T4D - merge super, zgomot mic, viteza mare, f mare.
T4R - sunt ok, dar nu sunt ca si D-urile, sunt mai galagioase, motorul scoate altfel de zgomot.
GT4 - merg bestial, ador sa le aud cum merg. Au o viteza f mare, poate chiar mai mare decat T4D.
GT6 si GT8 sunt ceva mai lente decat GT4, dar sunt si ele silentioase.
Timisurile - dezastru. Indiferent ca e linia super, ele hurducaie, vibreaza si fac o galagie de trezesc tot cartierul.
Concluziile le trageti voi ....
Sus
Kidu
Vizitator






MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 23:41:34    Titlul subiectului: istoric arad 12832

Iata un istoric al companiei de transport din Arad.
Compania de Transport Public SA Arad este cel mai mare transportator din județ asigurând atât transport urban cât și suburban prin intermediul autobuzelor și tramvaielor.
Are ca acționari Consiliul Local Municipal cu 70% și Consiliul Județean cu 30 % .
*
1869 marchează începutul activității de transport public din Arad când s-au pus în circulație, pe trei linii, primele tramvaie trase de cai. 19 tramvaie de acest fel vor circula până în anul 1916
*
1907 - este achiziționat primul autobuz de către municipalitate
*
1908- Primăria Arad a înființat Societatea de transport cu autobuzele, societate care a fost prima de acest fel din România.
*
1910 - a fost inaugurată o linie suburbană care să lege orașul de localitățile învecinate din zona Podgoria ( o regiune aflată la 24 km distanță și binecunoscută pentru tradiția sa viticolă).
*
1913 linia Arad –Podgoria a fost electrificată și a devenit prima de acest fel din România și a 8 a din lume.
*
1914 - autobuzele au fost rechiziționate de armată
*
1928 - activitatea de transport cu autobuzele a fost preluată de către municipalitate
*
1938 – exista un număr de 30 de autobuze care deserveau 11 trasee
*
1945 - Intreprinderea Comunală a înființat o secție de autobuze efectuând atât transport urban, cât și suburban.
*
1946 - punerea în funcțiune a tramvaiului electric a făcut ca Aradul să devină unul dintre orașele cu o rețea de transport dintre cele mai complexe și moderne.
*
1973 –parcul de mașini totaliza 170 de unități
Prezent
*
începând cu 1995 societatea își extinde activitatea în aria județului
*
în prezent, SC Compania de Transport Public SA Arad are un parc de 170 de autobuze și 218 tramvaie
*
rețeaua de transport se întinde pe 284 km în zona urbană și 269 km în zona preurban
Sus
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 685
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 21 Ian 2006 00:39:19    Titlul subiectului: 13217

Tramvai electric (în afară de Săgeata Verde care nu e considerat tramvai) există la Arad doar din 1916, pana atunci a existat cel tras de cai.
_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mar/2017
Mesaje: 149

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2006 18:02:26    Titlul subiectului: Tramvaie din Arad11 15018

Astazi 05.02.2006, am iesit putin la o plimbare si am luat aparatul cu mine. Am facut si cateva poze, pentru a le pune pe site.




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2006 20:12:20    Titlul subiectului: 15086

Am fost si eu in 2004 in Arad. Am ramas uimit de cat de bine arata linia de tramvai fata de cea din Brasov. Acolo nu am auzit un tramvai decat atunci cand m-a sunat pentru ca mergeam pe linia lui. Asa de silentioase erau.
Mi-au placut tramvaiele Duwag care mergeau cuplate.
Din foto observ ca Aradul a ramas la fel. Mi-e dor de acest oras.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2006 21:44:57    Titlul subiectului: ghggggg 15091

Astazi am vizitat intr-un timp scurt Aradul impreuna cu doi prieteni, dar fiind singurul pasionat de tramvaie am facut putine poze.
Ii multumesc lui Zsizsi care m-a ajutat sa le identific, spunandu-mi si nr de parc, el cunoscand tot parcul de tramvaie ca pe propria palma. Este incredibil, a recunoscut tramvaie doar aratandu-i poza sub forma thumbail.
#1860 GT8 linia 3 in Centru.

#240 GT6

#43 ZGT6 linia 16 tot in centru

#1111+1080 cuplu T4D linia 10


#1030+1031 cuplu Tatra T4D linia 1 in centru

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 01:30:41    Titlul subiectului: 16378

desi sunt pasionat mai mult de troleibuze trebuie sa pun intrebarea cunoscatorilor din arad fata de un element oarecum comun...RETEAUA...fiind destul de interesat de prinderi, console, ancore...vreau sa intreb de ce in arad se foloseste un sistem "altfel" de prindere a retelei???sa fie de prin alte tari???am crezut initial ca fiind o retea foarte veche...s au folosit izolatori de portelan patrati...asa cum erau si in sibiu in urma cu 30-35 de ani...insa in urma cu un an s au facut renovari serioase la o linie de tramvai spre vestul orasului...si am vazut ca la retea s au folosit aceleasi cleme de prindere...si aceiasi izolatori pe care eu nu i am mai vazut pe altundeva in tara...stie cineva sa mi dea detalii???
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2006 00:07:36    Titlul subiectului: 111111 16675

zsizsi a scris:
Și 108 GT6 ex Ludwigshafen 0108 la Pta UTA 15.08.2003 Foto: NZA
Astea seamănă izbitor cu Duewag tip M din Brașov, doar că au un singur far.... Cele din Brașov sunt o versiune mai nouă?
Sa fie Duewag GT6? Atunci cele din Brașov sunt GT6M?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 23 Feb 2006 18:42:02    Titlul subiectului: 16727

Duewag GT6 (ma refer la cele din Arad aduse din Ludwigshafen) si Duewag M (ma refer la cele aduse in Brasov din Frankfurt am Main) au fost produse in aceeasi perioada. Am mai discutat in cadrul unui topic ce privea tramvaiele din Resita povestea denumirilor date vagoanelor produse de Duewag pentru diverse orase sau produse sub licenta Duewag.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 964
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 23:20:24    Titlul subiectului: 16872

Sunt mai nou pe aici, asa ca voi incerca sa aduc cateva comentarii. Prezenta tatrelor in depoul Ghioroc, poate fi explicata prin faptul ca s-ar putea ca acele tatre sa fie urmatoarele casate, desi #108 nu e nici pe departe printre cele mai proaste vagoane. Aici e insa si politca CTP-ului care vad ca prefera sa renunte la cateva tatre reconstruite la astra in `93 sau `94, in locul celor mai vechi. Ma refer in special la #161, # 148, # 99, # 121, care sunt casate iar # 144, # 150, sunt pastrate. Cand spun ca au fost casate, ma bazez pe faptul ca nu le-am mai vazut de foarte multa vreme, acestea avand si "domiciliul" in depoul UTA, unde nu ai o vizibilitate asa de buna.
In schimb, poti vedea tot ce misca in depoul Micalaca, ce se afla chiar sub pod... Laughing, unde stau timisurile, tramvaiele GT4, si 4 garnituri GT6 cu remorca. Denumirile modelelor de tramvaie le-am luat de pe acest forum, asa ca garniturile formate din: # 301-#311: # 302-#312, #303-#313, #304-#314, ma gandesc ca sunt GT6. Despre remorci nu stiu ce sa va spun. Mai sunt 2 garnituri asemanatoare , dar care au ajuns in Arad mai tarziu: #260-#183, si #258-celebrul #167. Vagoanele cu 3XX sunt folosite mai ales pe liniile preorasenesti:9, 10, 11, 12, iar ultimele 2 pe linia 3, desi din cand in cand mai sutn folosite in locul lui #1014-#1054, PE LINIA 11. ( tot gt6 dar si cu remorca articulata).
Cel mai mult imi plac ultimele Gt4 aduse din Ulm sau Ludwigsfaven, scrie mai sus intr-un post, sunt pe departe cele mai bine intretinute si cele mai estetice. Insa pacatuiesc la faptul ca nu au boghiu sub articulatie, astflel neputand rula la viteza unui gt6. Vagonul nr 7 a si fost casat, din aceasta cauza, imi aduc aminte ca si atunci cand circula scoatea un zgomot cam suspect, parca se rupea ceva in el... Confused
Timisurile reconstruite sunt rand pe rand casate, ultimiul lot fiind cred #218 si #221, desi nu am mai vazut nici #230-#185. Primele 2 vagoane nu formau un "cuplu" pe traseu. Erau cuplate in felul urmator: #218-#205 si #13-#221. Acum, din 2 garnituri a iesti una, # 13-221.
Atat deocamdata, din pacate aparat digital nu am, asa ca pot argumenta doar "teoretic". Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Noi/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 25 Feb 2006 00:07:59    Titlul subiectului: 16887

Din Ludwigshafen au fost aduse vagoane Duewag GT6. Nu au avut MF Esslingen GT4. #1-#9, #11-#14 au fost aduse din Ulm.
Vagoanele GT4 sunt dotate cu 2 motoare de 100 kW fiecare, iar tractiunea se realizeaza pe cate o singura osie a fiecarui boghiu (axa 2 a primului boghiu si axa 1 a celui de-al doilea). Motoarele sunt amplasate in puntea dura pe care se sprijina cele doua segmente, punte care se leaga si de cele doua boghiuri. Lipsa boghiului sub articulatie (in cazul GT6 este, oricum, purtator) nu-i afecteaza deloc performantele, avand in vedere proiectul acestui vagon.
Cu riscul de a fi din nou atacat verbal de catre unii, repet, vagonul MF Esslingen GT4 este o realizare de exceptie. O spun in primul rand cei care il exploateaza. Lucrurile ar fi tins spre perfectiune daca ar fi existat tractiune pe toate cele 4 osii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2006 02:09:36    Titlul subiectului: Tramvaie din Arad17 17032

Scotocind pe net, iată peste ce am dat:
http://beta.primariaarad.ro/hotariri.php?action=full&sid=315
"scoaterea din funcțiune a 14 mijloace fixe (tramvaie) aparținând patrimoniului Consiliului Local al Municipiului Arad"
"Nr. crt. Tip vagon Nr. inv. Valoare de inventar( lei) Nr. de depou An fabricație
1 TIMIȘ motor 617351 192.717.293 196 1985
2 TIMIȘ
motor 617601 210.697.354 204 1985
3 TIMIȘ
motor 611721 166.261.807 5 1981
4 TIMIȘ
remorcă 617352 76.029.916 197 1985
5 TIMIȘ
remorcă 611722 68.296.227 6 1981
6 TIMIȘ
remorcă 616382 46.746.974 181 1984
7 TATRA T4R 605690 29.266.444 96 1975
8 TATRA T4R 605740 32.387.178 101 1975
9 TATRA T4R 605630 41.440.107 90 1971
10 TATRA T4R 611500 19.263.055 172 1981
11 TATRA T4R 605930 24.139.252 120 1978
12 GOTHA
T2 motor 622020 5.097.406 920 1958
13 GOTHA
T2 rem. 622320 4.244.261 972 1958
14 GOTHA"
Interesant...nu știam că un Timiș e de 3 ori mai scump decât un T4R și că un Gotha valorează numai 5.097.406 lei vechi.
T2 rem. 622000 4.899.703 989 1958
x x x 921.486.977 x x
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
qwerty



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2011
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2006 12:48:11    Titlul subiectului: 17042

Astea sunt valorile de inventar, cele care se folosesc in contabilitate. Valoarea lor de intrare in contabilitate este mult mai mica decat cifrele actuale, asta datorita momentului cand au fost achizitionate (anii 80). De atunci, din cauza devalorizarii monedei nationale, toate au trecut prin mai multe reevaluari, pentru actualizarea valorii lor. Diferentele se explica prin momentul in care au suportat acele reevaluari si nu au nici o legatura cu preturile reale de achizitie.
Aia scrisa acolo nu e valoarea din momentul casarii, ci valoarea de inventar, adica aceea care e trecuta in contabilitate.
In momentul in care se caseaza un activ, valoarea lui este 0 (zero), deoarece este amortizat in totalitate!
Ei puteau sa le vanda la orice valoare, prost era ala care dadea, nu ei ca cereau!
Valoarea de inventar e suma de bani pe care au platit-o cand le-au cumparat. Deoarece rata inflatiei a avut o crestere impresionanta in anii 90, s-a apelat la reevaluari ale activelor pentru a le aduce la valoarea din momentul respectiv. Si astfel s-au obtinut acele valori de inventar.
In fiecare an de functionare s-a calculat o suma aferenta amortizarii fiecarui activ. Casarea se face atunci cand amortizarea = valoarea de inventar.
Valoarea unui activ in contabilitate este data de valoarea de inventar - amortizare, dar nu inseamna neaparat ca aceasta este si cat valoreaza in acel moment. Este doar o treaba de contabilitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 964
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2006 22:59:47    Titlul subiectului: 17308

Iata deci si soarta celebrului "tatra turbo" nr 96. Laughing Eu tin minte ca "tatra turbo" scria si pe 120, oricum atunci cand eram mic, tin minte ca existau 2 tatre "colorate". Ce e insa si mai interesant decat "tatra turbo", e ca pe geamul din spate a nr 96, a fost inscriptionat "MERCEDES". Laughing
Acel geam poate fi vazut si astazi pe #130, desi este mascat putin de #132. (cele 2 vagoane formeaza un cuplu).
Insa, interesant ar fi sa vedem ultimele tatre casate, deoarece am impresia ca dispar pe capete... Confused
Vad ca C.T.P.-ul pune ca an de fabricatie a vagoanelor "reconstruite", anul original ca sa zic asa, desi "reconstrructia", este de dupa cum ii spuine si numele mai mutl decat o reparatie capitala. Ma intreb daca nu au avut probleme cu licenta, mai ales in cazul tatrelor... Laughing
Alte inscriptii de pe acele tramvaie, nu imi amintesc, doar ca acele "indemnuri" cu "este interzis consumul de seminte" erau scrise pe geam cu vopsea care era f usor de razuit...
Dar o problema ce ma intereseaza este daca au sau nu vatmanii voie sa conecteze radioul la boxele din vagon. Tin minte ca pe cateva tatre inca mai exista boxe, iar demuult radio-ul, sau casetofonul mergea pe #114, sau #136, si desigur pe #96 si #120. Laughing Toate aceste vagoane acum nu mai exista. Singurul t4r ce mai are boxele este #163. Acum, ultima data am auzit radio-ul in GT4-le #06, si parca o data in #03.
Chiar cred ca muzica ar face calatoria mai placuta, chiar daca vad ca la multe vagoane sunt scoase boxele si inlocuite cu bucati de placaj, cam inestetic...daca un vagon are o facilitate, de ce sa nu o folosesti?
Question P.S. Pe #120, chiar am prins odata un vatman cu "chef", care anunta statiile. Laughing Dar si asta a fost demuult, eram f mic dar mai tin minte ca a anuntat statia "gara cfr". Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Noi/2017
Mesaje: 685
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 03 Mar 2006 22:16:01    Titlul subiectului: 17488

quiksilver a scris:
Alte inscriptii de pe acele tramvaie, nu imi amintesc,...

#162 "FORTZA UTA" existent (inca) si axi dar fara inscriptie...

Din surse sigure din Arad am aflat ca s-a votat casarea altor 10 tramvaie printre care cele 2 vagoane Timis oprite de cateva luni #218 (vagon motor) si #221 (vag remorca), 1 Gothaprobabil #37 sau #42 si 7 T4R (am corectat greseala)... probabil 3 dintre ele vor fi acelea oprite de mult 607 (nu a circulat a fost donor de piese), 628.

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2017
Mesaje: 964
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 04 Mar 2006 00:38:24    Titlul subiectului: 17501

Vatmanul de pe #162 e baiat valabil. Cool
Revenind la tramvaie, nu cred ca se caseaza 7 GT4-uri, ci 7 Tatre T4r. Intr-adevar, #607 si #595 nu au circulat niciodata, insa nu situ daca ele nu au fost casate de la inceput, pentru ca totuna ar fi fost sa le demonteze complet si sa tina piesele in hale, sau sa le tina asa cum sunt acum si sa le demonteze pe rand dupa necesitati. Nr. 628, e defect de aprox 3 ani cred, de pe la inceputul lui 2003, cand a fost o zapada mare, careia se pare ca nu i-a supravietuit. Nu stiu care poate fi impactul zapezii asupra unui tramvai, pt ca nu ma pricep la electromecanica,insa cert este ca a existat o tentativa de reparatie candva, deoarece initial era garat cu fata catre uzina electrica, si acum e invers. Insa, se pare ca nu va avea o soarta prea buna, deoarece am vazut ca au fost luate bucati de geam si puse pe alte vagoane.
GT4-uri casate de care imi amintesc eu au fost #575, casat cam la un an duap ce a fost adus, #624, casat tot de vreo 3 ani, care pur si simplu s-a rupt la mijloc, in zona burdufului, pe partea stanga spate, si gt4-le de care am mai vorbit, nr 07 adus din Ulm.
Pe undeva pe acest forum se vorbea de reclamele de pe tramvaie. In Arad, exista 3 GT6-uri care au avut reclame destul de interesante, pastrate pana nu demult(pana cand rugina a devenit prea insistenta). Mai exista insa reclama originala de pe unul dintre ele, asa-numitul "tramvai cu inimioare", #276. Embarassed Exista o poza cu el pe undeva prin arhiva "adevarul de arad", dar nu mai situ in ce numar.
Teoria conspiratiei: Singurele reclame care au supravietuit in Arad (inafara de #276, si Gt8 #264), sunt cele cu COCA-COLA, de pe pe GT6-urile #132 si 133, si de pe Gt4 #569. Cel putin #569 ar avea nevoie de o cosmetizare, dar... Shocked Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 1 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community