|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 16 Mai 2022 10:50:15 Titlul subiectului: |
213146 |
|
"Diploma" de vatman este defapt categoria Tv pe permisul de conducere (poza atasata). Cata vreme permisul romanesc/european este recunoscut cel putin in tarile Uniunii , cred ca este recunoscuta si aceasta categorie , evident in cazul angajarii in alta tara probabil trebuie sa efectuati recunoasterea traseelor si sa fiti instruit pe tramvaiele respective.
Cel putin la OTL si depinzand de abilitati , vatmanii incepatori merg aproximativ o luna cu un vatman vechi. Acestia invata lucruri precum schimbarea macazurilor cu ajutorul patinei de comanda , sa estimeze sa nu ramana sub separatoare , limite de viteza , cum sa tina timpii etc.(nu stiu daca este nevoie de recunoasterea traseelor , din punctul meu de vedere traseele oradene sunt foarte simple si m-as descurca fara probleme inclusiv in Arad). Initial vatmanii noi sunt specializati doar pe vagoane KT4Dm. Apoi dupa cateva luni se face o specializare de cateva zile si pe ULF/Astra.
Pe ce trasee circula tramvaiele-scoala din Arad? Sau nu au un traseu stabilit?
Pentru discutii despre scoala de vatmani exista topicul Scoala de vatmani .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
797.08 kb |
Vizualizat: |
de 5153 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 16 Mai 2022 14:32:27 Titlul subiectului: |
213155 |
|
Nu știu dacă există sau nu trasee prestabilite, cred doar că se acoperă tot orașul.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 15 Iun 2022 17:11:43 Titlul subiectului: |
213755 |
|
Nu vreau să-i fac reclamă, dar cred că putem lua unele elemente din declarație cu titlul de informație.
Așadar, în iulie vor ieși încă 6 civitas aflate în lucru, în total 24 imperio+civitas. ”În doi ani?” vom avea 33 de civitas și imperio, restul de 9 fiind comandate. Se pregătește o licitație pentru încă „25 civitas”, ce vor fi livrate în...5-6 ani.
Sistemul de ticketing a început să fie instalat în unele vagoane, iată că s-au montat și primele panouri informative. Cred că voi merge eu cu un popă să facă slujbă pe ele atunci când le voi vedea funcționând...
Pentru cei care nu sunt din Arad: primarul Aradului, Călin Bibarț, are niște mesaje video perioadice pe facebook, făcute de imagine, le denumește „Rondul de seară”. Nu spun că e super credibilă sursa, dar în mare cred că se poate lua în considerare.
https://www.facebook.com/calinbibartarad
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 22 Iun 2022 15:36:51 Titlul subiectului: |
213808 |
|
Ieri am prins din nou un drum cu GT8 1861, iar sunetul existent în spatele vagonului este aceleași, pe care îl mai țin minte doar la remorcile timiș nemodernizate. Adică: boghiu cu roți pătrate (probabil) ce provoacă o vibrație așa de mare încât tremură zgomotos vreo 4 geamuri și alte câteva elemente din interior cum ar fi pereți, îmbinări de tot felul.
Mă întreb câte vagoane mult mai ok dpdv al confortului auditiv erau disponibile în depou la ora respectivă, dintre cele care prestează linia 6: tatra solo, GT6 și GT8. Eu cred că destul de multe, chiar dacă era zi lucrătoare.
Aceeași mirare și privind altă repartiție pe traseu. Poză pe facebook de sâmbătă (sau vineri) cu tatra 1122 având pantograful rupt în zona Gai. Sâmbătă sau duminică seara, același vagon e pozat cu pantograful rupt (și căzut pe șine) în Micălaca, pe linia 7. Două constatări/întrebări:
1. De ce nu s-a făcut o inspecție mai bună pentru pantograf, iată că nu a fost de-ajuns să fie strâns un șurub, ar fi trebuit așteptat până luni.
2. De ce, cu 95% din vagoane în depou și cu 18 vagoane imperio în circulație, pe o linie unde prestează vagoane Imperio, singurul vagon la ora respectivă (după 19) este unul vechi, fără aer condiționat?
Cred că „gestiunea” vagoanelor imperio este în continuare defectuoasă și nu știu din ce motive dacă un anumit vatman e „îndrăgostit” de vagonul lui (vechi), musai cu ăla iese, deși afară sunt peste 30 de grade și călătorii se topesc în niște vagoane construite pentru clima mult mai blândă din Germania.
Și eu aș vrea să păstrăm cât mai multe vagoane vechi, însă dacă ne plângem de călătorii tot mai puțin de ce nu facem chiar nimic să îi atragem spre tramvai?
Cu 18 vagoane, în curând 24, echipate cu aer condiționat, se poate face, măcar în weekend, un anunț publicitar de genul: de azi, în weekend, toate cursele tramvaielor 3, 7 și 18 b vor fi făcute cu vagoane imperio. ...Or veni ele la jumate de oră sau o oră, dar măcar când vin să nu fie saune pe roți.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 01 Aug 2022 07:46:15 Titlul subiectului: |
214084 |
|
Încă un stâlp de catenară doborât de mașină în curba de la gară. Accidentul cred că s-a petrecut dimineața devreme și, probabil, foarte puține tramvaie au fost prins dincolo de Podgoria. Am văzut autobuze pe relația UTA-Podgoria-Piața Romană și spre cartierul Micălaca. Un singur tramvai am văzut la stradă, M8S 1018 care pleca pe linia 12 de la Podgoria (cursă obișnuită de ora 11 cu plecare aprox. la 8 din Podgoria). Deci exista curent în catenară la Podgoria, dar tramvaie nu erau, cu excepția lui 1018, de unde am tras concluzia că accidentul a avut loc înainte să iasă din depou (majoritatea?) tramvaielor. Dacă accidentul avea lor în jurul orei 7, de ex, ar fi fost prinse destule vagoane afară pentru a asigura transport spre Micalaca/Aradul Nou: linia 7 transformată în fostul 8 sau o combinație cu vagoanele de 3 pentru a forma fostul 5 spre Aradul Nou. Nu știu însă care e situația spre Ar Nou și Căpitan Ignat. 1018 a circulat dintr-un motiv simplu, zilele astea înnoptează la Ghioroc în locul lui 303-313.
Dacă era o întrerupere a alimentării catenarei, s-a mai întâmplat, rămâneau pe loc vagoanele unde erau „prinse”, așa s-a mai întâmplat. Cert e că nu circula mai nimic, cu excepția cursei de linia 12.
Poate nu scriam toată teoria asta dacă nu aflam de accident doar de pe un grup de facebook. Nimic, nicio informație din partea unor surse oficiale ale CTP. Pe pagina lor de fb nu s-a mai scris din 2021 iar pe site...ultima știre e că se anulează ceva cursă de turnu. Iar vor lua capacele de la populația care nu va înțelege de ce nu circulă tramvaiele, sau va înțelege că nu circulă din vina lor, „a lu ăștia cu tramvaiele”.
Oare cât o mai merge cu „las că mere și așa”, inclusiv în comunicarea cu clienții/călătorii/arădenii? Ce să mai vorbim de străinii de oraș...ei nu prea înțeleg nimic nici când totul funcționează la capacitate maximă.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 01 Aug 2022 12:25:27 Titlul subiectului: |
214085 |
|
Update ora 13:25. Încă circulă tramvaie, niciun anunț oficial de niciunde (CTP, Primărie).
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 01 Aug 2022 14:13:18 Titlul subiectului: |
214086 |
|
Update ora 14:55. Până în urmă cu 10 minute am mai văzut autobuze.
Stâlpul doborât a fost într-o zonă unde și un stâlp vecin a avut aceeași soartă. Atunci s-a găsit soluția...pauzei, adică stâlpil nu a mai fost înlocuit și a rămas un interval dublu ca lungime între doi stâlpi. De data aceasta nu a mai fost posibil așa ceva și primăria sau CTP au fost nevoite să pună alt stâlp, motivul pentru care deranjamentul ține așa mult.
Oare cât va plăti șoferul vinovat pentru că a dat peste cap un oraș?
Managementul de trafic superb al CTP a ieșit însă din nou la iveală. În timp ce autouze Mercedes urbane, simple sau articulate, își așteptau obișnuite cursele spre localități limitrofe, pe traseul UTA-Podgoria-Piața Romană a fost trimis...ce s-a mai găsit prin garaj, inclusiv un King Long de tipul autocar, cu uși înguste și 3-4 trepte pe care bătrânii foarte greu le-au putut parcurge. Culoar îngust, în mod evident autobuze luate acum 12 ani pentru curse de județ (nu se pretează nici pentru alea, dar de sifonări prescrise nu are rost să mai vorbim acum). Haos cauzat de lipsa de empatie a CTP care nu se gândește la călători, ci doar la să le fie lor cât mai simplu, șoferii să nu schimbe vehiculul condus în funcție de nevoile de trafic. Doar la fel e și la tramvaie. Posibil ca săracul șofer de King Long să fi venit în oraș cu a lui cursă obișnuită de la țară (localități la 50 sau mai mult km depărtare) și pus să se dea prin oraș cu căruța în care abia te urci.
Ce să mai vorbim de plan de urgență? Sunt și concedii, greu de adus șoferi de acasă, asta o înțeleg. Dar bâlbe precum lipsa comunicării și repartizarea aiurea a autobuzelor/șoferilor nu.
*Problemele astea au intervenit pentru că încă nu e gata de modernizat segmentul UTA-Căpitan Ignat. Deci nu a mai existat traseu de rezervă prin care să ajungă tramvaiele în zona Podgoria. În depoul Micălaca avem doar relicve, așa că singurele vagoane care au circulat azi de dimineață și până acum prin centrul orașului cred că au fost 1018 și omida 1014-1054 (care înnoptează în Ghioroc/Sâmbăteni), pentru linia 12 - salvând măcar o rută pe care să nu fie trimis autobuz. Au circulat tramvaie doar între depoul UTA și Făt Frumos/Gai. Era fain să fie și timișul 31-32 funcțional, revizuit și cu asigurare.
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 06/Apr/2024 Mesaje: 278 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 01 Sep 2022 15:44:55 Titlul subiectului: |
214185 |
|
S-a hotărât casarea celor 4 vagoane GT4 rămase din cele care au fost oprite din 2017: 633, 584, 604 si...627. De asemenea, se vor casa Gotha rămasă, 37, și bogestra gt6 44. Ultimul vagon a parcurs rapid drumul de la vagon activ la casare, spre deosebire de altele care sunt imobilizate de ani de zile. Încă puțină „mișcare”, în ciuda celor 12 (până acum) Civitas-uri noi intrate în parc. Mă aștept în curând și la alte casări sau retrageri. Poate că e un semn ne-montarea afișajelor electronice pe unele din ele, aflate (încă) în circulație.
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 06/Apr/2024 Mesaje: 278 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Joi 01 Sep 2022 15:50:12 Titlul subiectului: |
214186 |
|
^Sper sa nu se atinga si de Timis 2 31-32! 😔 😢 😢. Din ultimele fotografii pe care le-am vazut online arata deplorabil si vazand casarea celirlalte vagone de la Ghioroc, ma cam ingrozeste gandul ca si acest ultim timis ar putea sa dispara curand...sper sa nu! 😔
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 06/Apr/2024 Mesaje: 278 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Joi 01 Sep 2022 23:34:37 Titlul subiectului: |
214188 |
|
Bogestra GT6 44, anul 2000
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
409.45 kb |
Vizualizat: |
de 4538 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 06/Apr/2024 Mesaje: 278 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Joi 01 Sep 2022 23:36:37 Titlul subiectului: |
214189 |
|
GT4 627 cand inca circula solo, inainte sa fie vagon motor pentru 626 si mai apoi remorca lui 407
Si remorca Timis 2 a cuplului 1-2
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
382.5 kb |
Vizualizat: |
de 4537 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 27 Sep 2022 11:02:26 Titlul subiectului: |
214373 |
|
Oprire temporară a circulației tramvaielor pe tronsonul Piața Romană – Căpitan Ignat
27.09.2022
Primăria Municipiului Arad, în colaborare cu Compania de Transport Public Arad, anunță publicul călător că, începând cu data de 03.10.2022, datorită unor lucrări de reabilitare a rețelei de transport, se suspendă circulația tramvaielor pe tronsonul Piața Romană – Căpitan Ignat.
Urmare a acestui fapt, vor avea loc următoarele modificări:
– Vagoanele aferente Liniei 18 b vor circula pe relațile :
Făt Frumos – Piața UTA – Căpitan Ignat și retur
Billa – Podgoria – Piața Romană și retur
Pe tronsonul Piața Romană – Capitan Ignat și retur tramvaiele vor fi înlocuite de autobuze (Linia 18 a) care vor opri în vecinătatea stațiilor de tramvai.
Vă mulțumim pentru înțelegere!
Sursa: https://ctparad.ro/
Ieri s-au făcut probe (oficiale) pe traseul Cocorilor - Căpitan Ignat, se poate găsi filmarea pe pagina primarului Călin Bibarț.
Din păcate, ciopârțirea liniei 18b lasă cartierul Alfa fără legătură directă cu centrul. Dar țin minte că prin 2008, când au început lucrările pe str. Kogălniceanu, CTP a introdus și linia 2 (Cpt Ignat - UTA - Piața Romană) și suplimentarea liniei de autobuz 21, însă arădenii din Alfa au vrut neapărat legătura mai scurtă până în piața Romană și astfel a fost introdus (doar) autobuzul 22 pe strada Hunedoarei, neasfaltată pe atunci. Sunt curios însă dacă acum, după vreo 10 ani de 18 barat (adică fără schimbare în Piața Romană pentru relația Alfa-Centru), nu vor exista comentarii privind revenirea la perioada lui 4 barat.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 27 Sep 2022 11:31:33 Titlul subiectului: |
214374 |
|
Nu inteleg de ce linia 18/ va fi impartita in doua si nu va circula pe relatia Capitan Ignat-UTA-Podgoria-Billa , nu era mai bine asa? Doar de la Fat Frumos spre UTA sunt linii de tramvai , la fel de la Piata Romana spre Podgoria. Va fi schimbata toata linia intre Capitan Ignat si Piata Romana sau doar portiunea de pe strada Padurii?
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 28 Sep 2022 08:04:04 Titlul subiectului: |
214377 |
|
Proiectul european cuprinde reabilitarea liniilor de pe str. Pădurii (acum Aurel Ardelean) și achiziția a 6 tramvaie „de capacitate medie” (Civitas). Prima dată s-a reabilitat tronsonul Cocorilor-Cpt. Ignat, acum urmează Cpt. Ignat-Kogălniceanu (cartier Alfa). În rest, toate liniile de pe acel traseu „prin spate” sunt reabilitate relativ recent (Cocorilor acum 20 de ani, dar starea liniei este relativ bună, Kogălniceanu acum aprox. 10 ani, Dornei-Preparandiei la fel).
Faptul că nu au vrut să găsească soluții mai practice pentru călători, pentru înlocuirea tramvaielor, cred că ține de două motive: economice și administrative. Economic - la numărul de călători existent (dar CTP nu face absolut nimic pentru a-i atrage, asta e altă tristă poveste) nu se justifică suplimentarea liniei de bus 21 sau introducerea unui traseu care nu există în vremuri normale (Cpt Ignat-UTA-Podgoria-Micălaca). Pe vremuri, până prin 2005 cred, exista linia de tramvai 13 cu două curse/zi pe acest traseu, cu întoarcere la Piața Romană. Era un fel de traseu de fabrică, asemeni liniei CET, pentru că mai existau ceva fabrici pe Pădurii. Dificultatea este că schimbatul tramvaiului la UTA, pentru cei care vor să ajungă la gară sau Atrium Mall, presupune traversarea întregii intersecții. Dar problema asta pare să nu fi fost atât de gravă încât să determine CTP să ceară aprobarea unui traseu care să facă dreapta la UTA, dinspre Cocorilor spre Gară.
Am scris „să ceară” pentru că la Arad indicativele/traseele sunt aprobate prin hotărâre de consiliu local (frecvențele însă nu, altă problemă). Așa că, pentru apariția unui nou indicativ, ex. 13, 22, 17, 2, etc, ar trebui hotărâre de consiliu local. De aceea și autobuzele afișează ori 18b ori...18a, denumirea oficială de pe siteul CTP.
Nu s-ar putea denumi 18b un traseu Cpt Ignat-Gară-Micalacă pentru că 18b va avea traseul vechiului 18, adică Piața Romană-Centru-Micalaca.
Actuala conformație a traseelor/indicativelor are deja vreo 10 ani (18b a apărut în 2011) și din cauze administrative sau de PR (în ideea că lumea a uitat vechile trasee) nu se folosesc alte indicative în cazul unor probleme sau lucrări la linie ce determină trimiterea vagoanelor pe trasee vechi, desființate. De exemplu, când sunt concerte în fața primăriei și se oprește circulația tramvaielor, anunțul oficial este de genul „linia 18b circulă pe relația Făt Frumos-Gară-Micalaca”, nu se amintește nimic de linia 17. Doar câțiva vatmani nostalgici mai afișează 17 (dacă mai au plăcuța).
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 28 Sep 2022 11:44:43 Titlul subiectului: |
214379 |
|
Exact de asta spuneam sa mearga spre gara , mi se pare o legatura mult mai importanta decat spre periferie.
Intrebam daca se moderizeaza tot pentru ca am vazut filmari din zona Bisericii Sarbesti unde linia este rupta si tramvaiele cad literalmente cativa centimetri de pe o bucata pe alta , riscul de deraiare fiind mare. Oricum felicitari Aradului , chiar daca transportul cu tramvaie a decazut in ultimii ani , ma bucur ca macar se modernizeaza liniile ; daca ar fi reparata si linia Podgoria-Ghioroc ar fi perfect. In Oradea se asteapta sa cada infrastructura noua din cer.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 28 Sep 2022 14:55:14 Titlul subiectului: |
214381 |
|
La Piața Sârbească nu e problema de vechime, ci de o greșeală de construcție, cred. Cu timpul, partea de asfalt de pe str. Kogălniceanu s-a tasat și a apărut o mare diferență de nivel (vreo 5 cm) față de strada Preparandiei, care e cu pavată cu dale. Sper ca problema să fie rezolvată lunile următoare, dacă se închide circulația.
Altfel și la noi infrastructura dă semne mari de oboseală, mai ales pe tronsoanele Vlaicu-Piața Romană. Avem deja vreo 3 curbe în unghi, o mulțime de îmbinări foarte gălăgioase și diferențe de nivel între trecerile rutiere asfaltate și partea de infrastructură tip CF, unde vagoanele Imperio lungi aproape că ating șina cu partea din spate, mai ales dacă au puțină viteză. Nu mai e foarte mare diferență de calitate între partea modernizată între 2006-2009 și infrastructura din Micălaca, veche de vreo 40 de ani.
Pentru partea din Micălaca există studii și proiecte, cred că se așteaptă oportunitatea de finanțare europeană.
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 06/Apr/2024 Mesaje: 278 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Mar 04 Oct 2022 14:41:20 Titlul subiectului: |
214409 |
|
Fotografie din depoul Micalaca 300 inainte de anul 2000:
In partea stanga a fotografiei pe prima linie se poate observa GT4 608, cateva vagoane utilitare, un cuplu Timis 2 care nu sunt sigura de numar de parc ar putea sa aibe, insa ar fi o combinatie de 3 numere si parca se distinge 5,6 sau 7 daca cineva se uita cu atentie cu zoom...ar putea sa fie 196-197 sau 206-207?
Pe linia 2 din stanga ar fi de observat cuplul Timis 2 222-223 (reclama Daewoo), 186-36. Mia apoi pe linia urmatoare ar fi 35-14, 17-18, 192-193 (...se poate citi cu zoom 19x de la nr. de parc, plus e usor de identificat si dupa farurile acelea de sus a lui 192) si mai urmeaza un Timis 2 care iarasi am o problema sa il identific 100% - e ciudat sa descriu, insa partea din fata a vagonului clar imi e cunoscuta, insa nu mai retin carui nr. de parc - din fotografie se vede la nr . de parc a vagonului remorca sa fie de tip 2xx ceea ce ma face sa cred fie e vorba despre 206-207, 208-209 sau poate 220-211, insa s-ar putea sa gresesc!
Linia 4 se poate observa un alt cuplu Timis 2 25-26, 182-183 chiar dupa aceea, apoi vine un cuplu Timis 2 cu reclama la tigari/tricolor - ar putea sa fie oricare din cele 3 care au purtat reclama asta (...204-181, 202-219 sau 226-187), insa tind sa cred ca e vorba despre 202-219 pentru ca acesta era singurul din cele 3 a carui reclama era mai putin contrastata, mai ''spalacita'' iar uitandu-ma cu zoom la fotografie, reclama acestui cuplu pare se prezinte acest detaliu. Mai urmeaza u cuplu in schema de culorii alb-rosu, insa nu as putea sa il identific nici cum? Poate quiksilver (sau alcineva de pe aici) cunoaste si mai multe detalii si despre acoperisul Timis 2 si il poate recunoaste...
Linia 5 incepe cu un cuplu GT4 tare interesant si anume 627-626 cand 627 circula ca si vagon motor! Nu am reusit sa identific umratorul GT4 care ar putea sa fie 555, insa nu imi amintesc daca 555 sau care GT4 avea reclama aceea cu Pizza? Apoi urmeaza Timisurile 224-227 si 33-34! Pe urmatoarele linii vagonele GT4 relativ recent aduse la Arad printre care 554, 569, 583, 584, 561, 575 sau 595 pe ultima linie etc.
Sunt curioasa daca mai identifica si alcineva alte vagone pe care eu nu am reusit sa o fac deloc sau nu cu certitudine alteori. Sper sa va placa aceasta fotografie care pe atat de veche, pe atat de incarcata de amintiri frumoase!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.46 MB |
Vizualizat: |
de 4278 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 04 Oct 2022 16:52:54 Titlul subiectului: |
214410 |
|
Cred că le știi mai bine decât mine, de unele detalii nu îmi amintesc.
Câteva completări/păreri. Timișul din spate, de pe linia 4 (am numărat și linia goala), cred că e 208-209. Mi se pare că disting puțin reclama cu Cappone-Kondratov, scris cu font mare.
Timișul din spatele lui 182-183 mi se pare mai degrabă a fi 15-16 decat unul dintre 202-219/204-181/226-187. Mi se pare că nu se disting ușile din mijloc iar 15-16 avea un roșu mai aprins decât 1-2, care era roșu inchis-visiniu. In spate sunt parca prea puține detalii pentru a-mi da seama. Mi se pare că văd mai mult gri, dar era prea devreme pentru 230-185 sau 13-221 să aibă culorile astea.
Pe linia 1, nu știu, posibil 196-197, daca ar fi sa pun pariu.
Gt4 din spatele lui 627-626 poate 555, da. Pe linia mai din dreapta, cu benzi ros-albastre la geamurile de la cabina, posibil 612.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 12 Noi 2022 13:10:44 Titlul subiectului: |
214667 |
|
In ultimele luni am vazut/primit poze cu tramvaie din Arad si toate Tatrele pareau sa aiba afisaje digitale. Nu vazusem sa aiba si alte tramvaie (in afara de Imperio/Civitas evident). Astazi am vazut niste poze cu tramvaie GT4 , GT6 si GT8 care aveau astfel de afisaje , dar culmea inca se folosesc si foi A4. Stie cineva mai multe detalii , cate tramvaie au primit afisaje , daca vor primi toate tramvaiele etc? Imi place ca pe lateral au fost instalate afisaje mari , care arata si numarul liniei si traseul , fata de Oradea unde Tatrele si unele autobuze au pe lateral afisaje mici care arata doar numarul liniei. Nu imi place ca linia este scrisa cu verde iar traseul cu alb , as fi preferat sa fie o singura culoare. Scrisul pare destul de mic si ilizibil.
Pozele nu imi apartin , sunt preluate de pe grupul Tramvaie Romanesti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
380.67 kb |
Vizualizat: |
de 3422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
394.92 kb |
Vizualizat: |
de 3422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
442.68 kb |
Vizualizat: |
de 3422 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
397.44 kb |
Vizualizat: |
de 3422 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 13 Noi 2022 20:38:01 Titlul subiectului: |
214736 |
|
Afișajele pentru tramvaiele vechi sunt parte a proeictului european prin care se implmentează proiectul de ticketing, iar echiparea standard pentru un vagon mai cuprinde validatoarele, sistemul de numărat pasagerii (senzori montați deasupra ușilor), un ecran display cu boxă și instlația GPS.
Sistemul a fost lansat, varianta în probe, la 1 noiembrie. Fiind în probe, încă sunt destule rateruri, nu funcționează încă toate panourile din stații, nici automatele de bilete. Când mi-am mai luat bilet prin aplicație și am încercat să îl validez, la fel, în unele tramvaie mergea, în altele nu. Din câte mi-am dat seama, sistemul de afișaj în stații al timpului când va trece următorul vagon, dar și cel din aplicație, funcționează în sistem off line, sau cel puțin așa funcționa atunci când am verificat ultima oară. Adică, poate nu m-am exprimat corect zicând „off line”, afișajele nu erau corelate cu poziția reală a vagoanelor ci mai degrabă cu programul stabilit de circulație. Am prins vagon deja plecat din stație iar afișajul arăta că trebuie să ajungăîn 2 minute.
Au primit afișaje (plus restul echipamentelor) aproape toate vagoanele vechi aflate în circulație. În ultima perioadă, singurul tramvai vechi pe care l-am văzut în circulație și căruia nu i-a fost instalat sistemul este GT6 107. Echipamentele au fost puse pe vagoane de vreo câteva luni, deci cine nu a primit până acum, probabil nu va mai primi și va fi curând retras. Oricum nu știu de ce a mai circulat 107 după 1 noiembrie, din moment ce tu ca și călător de bună credință îți cumperi bilet din aplicație sau îți încarci cardul și nu le poți folosi. Poate va fi mutat pe 107 echipamentul de pe alt vagon, cred că am mai scris pe aici că 276 a suferit un accident și nu cred că va mai ieși. În rest mai sunt câteva vagoane GT4 care absentează de ceva vreme, însă cel puțin 608 cred că are instalat sistemul. Nu știu de 406 și 012.
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 06/Apr/2024 Mesaje: 278 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Vin 02 Dec 2022 00:50:49 Titlul subiectului: |
215084 |
|
O poza din depoul Micalaca din 2007 sau 2008...cred ca e din ultimul an cu Timis-uri, acestea fiind toate sau aproape toate mai ramase in circulatie la vremea aceea, ultimele inainte de a fi toate casate la sfarsitul anului 2008...
In orice caz, aici putem observa Timis-uri precum 15-16, 224-227, 13-205, 17-18, 1-2, insa si unele vagoane demult disparute din nefericire precum GT4 din Ulm 13 (...un vagon asa de frumos, pacat ca a pierit asa de devreme intr-un incendiu cred? Sau parca se rupsese in doua?) - in orice caz, 486-567 formau inca un cuplu, 554, insa si vagonul remorca GT6 312 pe linia din spate (...cred ca tot anul in care acesta urma sa fie casat) - stiu ca in ultimul timp ''de viata'' ramas 302 a circulat parca solo?
Superba fotografie! <3 Sunt asa de recunoscatore tuturor acestor fotografi online care isi posteaza aici munca lor si prin asta ne da atata bucurie si noua pasionatilor de tramvaie demult disparute si cu care din nefericire nu avem atatea poze ca si amintiri - cel putin eu nu, eram prea mica sa realizez cat de valoroase sunt la vremea aceea...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.31 MB |
Vizualizat: |
de 3142 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 02 Dec 2022 22:41:18 Titlul subiectului: |
215112 |
|
Poza trebuie să fie făcută prin 2005-2006. Vagoanele M8S nu veniseră încă, ele au apărut în 2007 iar cele din Innsbruck în 2008. 302 a circulat solo după casarea lui 312, reconstruită destul de sumar după un incendiu. 013 și 06 au dispărut foarte devreme, cred că din cauza unor probleme tehnice. 07 a fost primul ex Ulm casat, însă în urma unui incendiu.
Informații din perioada 2005 există însă chiar aici pe forum, devenit deja o istorie alternativă a tramvielor noastre (la fel și cu celelalte județe).
|
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 16 Dec 2022 17:59:59 Titlul subiectului: Tramvaiele din Arad |
215206 |
|
Imagini istorice cu tramvaiele din Arad:
https://www.youtube.com/watch?v=QBq2jSSyNeQ
Vizionare plăcută!
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
|
Regwe
Data înscrierii: 03/Feb/2020 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 56
|
Trimis: Dum 12 Noi 2023 23:02:33 Titlul subiectului: |
217269 |
|
Știe cineva câte tramvaie sunt la Arad?
Cate sunt noi, câte sunt SH, funcționale.
Eventual si pe modele?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|