Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele vechi ale transportului local din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 08 Aug 2007 15:26:46    Titlul subiectului: 81221

Desi am discutat cu cativa dintre soferii mai in varsta de la TRANSURB, n-am primit un raspuns concret in privinta celor 2 numere de parc, ZOS si ZON. Am sa mai incerc cateva surse... sau poate, intre timp, cineva dintre membrii FORUM-ului sau dintre vizitatorii FORUM-ului isi va aminti de cele doua autobuze (7777 si 7783) si ne va oferi informatiile exacte.

Sa revenim la... deceniul DAC-urilor articulate. Iata doua autobuze de care imi amintesc cu exactitate, aparute inainte de anii '90. Autobuzul cu numarul de parc 6292 era utilizat frecvent pe traseul 22. Celalalt autobuz ( 6293 ) l-am vazut mai rar.



31-GL-6292.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.57 kb
 Vizualizat:  de 18643 ori

31-GL-6292.JPG



31-GL-6293.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.47 kb
 Vizualizat:  de 18643 ori

31-GL-6293.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 08 Aug 2007 15:42:11    Titlul subiectului: 81223

Imi amintesc ca la Galati au circulat o multime de DAC-uri articulate, de culoare maron deschis. Iata numerele lor de parc ( cele de care imi amintesc ): 3611 ( reprezentat in schita), 3643, 3648, 3693, 3698, 8265, 8266, 8270, 8293, 8377, 8378.
Dintre acestea: 3643, 3648, 8266 si 8378 au primit culoarea galbena si reclama CAMEL ( reprezentata cu albastru ), 8377 a schimbat si el schema de vopsire ( intr-o perioada invecinata casarii imi amintesc ca arata alb cu bleu ), 8265 si 8293 si-au pastrat schemele de vopsire initiale si in ultima lor perioada de functionare aratau jalnic ( indoite, cu becuri lipsa, legaturi improvizate cu carpe si sarme... ), 3693 si 3698 au disparut relativ repede din schema traseelor locale.
Dintre numerele de parc ale acestor DAC-uri, 3643 a dainuit cel mai mult: in jurul anilor 2000 l-am vazut imprimat deasupra unui dreptunghi verde, vopsit pe un DAC 117. Dreptunghiul cel verde acoperea numarul initial al DAC-ului respectiv. Peste acel dreptunghi statea scris cu rosu: 3643.
Autobuzul cu numarul de parc 3611, dupa ce a fost retras de pe traseele locale, a fost transformat in Asistenta Tehnica si apoi casat. Daca imi amintesc corect, si autobuzul 8266 a fost taiat si transformat mai apoi in Asistenta Tehnica.



31-GL-3611.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.63 kb
 Vizualizat:  de 18610 ori

31-GL-3611.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 08 Aug 2007 16:03:48    Titlul subiectului: 81224

In primii ani de dupa Revolutie, am remarcat doua reclame de produse afisate pe lateralele DAC-urilor. Ma refer la Apple Computers si Camel.
Un intreg lot de DAC-uri a aparut la strada vopsit in reclama celor de la Apple Computers.Iata numerele lor de parc ( cele de care imi amintesc eu ): 7376, 8140, 8143, 8144, 8154, 8815, 8816.
Pe de cealalta parte, am sa prezint si numerele de parc ale DAC-urilor articulate care au "defilat" cu reclama "Camel" ( cele de care imi amintesc eu ): 595, 3648, 8135, 8161, 8179, 8266.
Schitele pe care le-am realizat nu prezinta cele doua reclame; autobuzele sunt redate in perioada dupa care s-a renuntat la aceste reclame. O parte din autobuze si-au pastrat insa culoarea "impusa" de reclame pana la casare. Celelalte care au rezistat si in jurul anilor 2000, au fost revopsite; acestea - din cate imi amintesc eu - sunt: 7376, 8135, 8143, 8144, 8154, 8815, 8816.



31-GL-8144.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.43 kb
 Vizualizat:  de 18606 ori

31-GL-8144.JPG



31-GL-8161.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.21 kb
 Vizualizat:  de 18606 ori

31-GL-8161.JPG



31-GL-8815.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.1 kb
 Vizualizat:  de 18606 ori

31-GL-8815.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 08 Aug 2007 16:44:17    Titlul subiectului: 81226

Printre aceste loturi de DAC-uri, prezentate mai sus, am sa amintesc alte doua autobuze articulate ( DAC 117 ): ma refer la 31-GL-1251 si 31-GL-8153. Amandoua au avut aceeasi schema de culoare ( DAC-uri scunde vopsite in galben ocru - culoarea originala din fabrica).
1251 a fost unul dintre cele mai rezistente autobuze. A fost vopsit de doua ori, in scheme distincte, a prins noua numerotare ( a capatat numarul de parc AKS). Nu mai exista in prezent - a fost casat cu 2-3 ani in urma. Ultima sa perioada de functionare si-a petrecut-o pe liniile de Cursa Conventie.
8153 a rezistat mai putin, in ultima sa perioada de functionare, judecand dupa fumul gros si cenusiu emanat de toba de esapament, cred ca avea motorul terminat. Tabla din lateral pe care scria numarul de parc 8153, a ajuns, dupa casare, in interiorul troleibuzului 218, in laterala interioara a celei de-a IV-a usi.
Intrucat ambele autobuze aratau ca 31-GL-8161 pe care l-am prezentat mai sus ( numai ca 1251 si 8153 n-au facut reclama la Camel) am sa postez ultima schita a lui 1251, de dinainte de casare. Deasupra primii usi se poate observa noul numar de parc iar pe lateral, intre cea de-a doua usa si burduf ( articulatie) se remarca vechiul numar de parc (1251), decolorat dar inca vizibil.



31-GL-1251.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.15 kb
 Vizualizat:  de 18604 ori

31-GL-1251.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 01/Mai/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Aug 2007 16:20:47    Titlul subiectului: 81260

Vis-a-vis de ceea ce spunea Amiralul Byrd, intr-adevar... primele reclame pe autobuzele articulate erau celebra ,,Rank Xerox" si celebrul mar multicolor... muscat din el!!! Aceste autobuze erau pe 26. Le stiu deoarece locuiesc in cartierul Micro13-b, capatul de linie al autobuzulelor 26, 22 si 11.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Aug 2007 20:53:54    Titlul subiectului: 81269

"Marul cel muscat" era simbolul celor de la Apple Computers. Pe langa reclamele pe care le-am amintit eu si Sergabi28, a mai fost si cea de la Viata Libera. Tot in primii ani de dupa Revolutie. Aceasta reclama a fost asezata atat pe lateralele autobuzelor ( 4750, 2675, 3693 si... bine si inteles, 3643) cat si pe troleibuze ( 207, 203 ). Autobuzele care faceau reclama la cotidianul principal al Galatiului - Viata Libera - erau vopsite in portocaliu cu dunga lata de culoare alba la mijloc. Pe dunga alba era "tiparit" "Viata Libera" si simbolul ales de conducerea cotidianului, capul de tigru. Si fiindca tot am amintit de 3643 in mesajele anterioare, iata-l prezentat intr-o schema dupa ce s-a renuntat la sigla celor de la Viata Libera.


31-GL-3643.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.59 kb
 Vizualizat:  de 18532 ori

31-GL-3643.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Aug 2007 21:23:44    Titlul subiectului: 81273

Ultimul DAC 117 care a fost achizitionat de RATU Galati a fost, daca nu ma insel, 8816. DAC-urile au inceput sa dispara de pe traseele locale inainte de anii 2000. Numarul traseelor pe care au fost apoi trecute DAC-urile "supravietuitoare" s-a redus treptat pana la cifra doi. Adica, in ultima perioada de functionare, DAC-urile erau trimise pe traseele 26 si 34. Imi amintesc de ultimele DAC-uri 117: 1251, 3311, 8140, 8143, 8144, 8154, 8815, 8816 si 7376. Toate au fost "retrase" pe Cursele Conventie cu exceptia lui 7376 si 8154, care continuau sa fie pastrate pe cele doua linii de transport local mai sus amintite.
8154, in ultima sa perioada de functionare, mergea cu toba de esapament sparta. Era usor de recunoscut datorita zgomotului infernal cauzat de spartura din toba.
7376 arata bine in comparatie cu celelalte DAC-uri 117 ramase la RATU. Dupa retragerea lui 8154 a fost singurul DAC articulat care a continuat sa suplineasca traseele 34 si 26. Avea totusi motorul obosit si s-a renuntat si la el. Am sa prezint o schita cu 7376 in ultima schema de vopsea ( cea de dinaintea casarii).



31-GL-7376.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.2 kb
 Vizualizat:  de 18529 ori

31-GL-7376.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 10 Aug 2007 22:10:46    Titlul subiectului: 81335

Citat:
-cu cativa ani inainte de aparitia lui 8815, 8816 si 8817, transportul local din Galati a avut un set de DAC-uri 117, cu numerele de parc ( cele pe care le cunosc eu): 8818, 8820, 8821, 8822, 8823. Acestea au fost casate inainte de aparitia celor doua DAC-uri 117 (8815, 8816) si a Ikarus-ului 280 in cauza ( 8817).
Ca aspect 8816 pare a face parte din seria 1992, cea la care am facut referire la Judetul Neamt:
-usile sunt caracteristice DAC-urilor postdecembriste
-scara pare a avea 3 trepte: 2+podeaua: uita-te printre cei doi elementi ai primei usi.
Ferestrele cu parte mobila de pe partea usilor au fost inlocuite cu ferestre fixe; initial, ferestrele din dreptul rezervorului de combustibil, din dreptul rotii mijloc dreapta si din dreptul rotii spate dreapta erau cu parte mobila.
Încearcă să-ți aduci aminte daca modelul are sau nu grupuri de 5 liniute paralele pe treptele scarilor; dacă are, e clar că 8816 e din seria 1992. Încearcă să-ți aduci aminte cum arăta peretele despărțitor al cabinei șoferului. Corespunde cu descrierea pe care am făcut-o la topicul județului Neamț?
Daca si 8815 e tot din 1992, casarea lui se justifica sau a fost un "moft"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 03/Mai/2024
Mesaje: 824
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Aug 2007 23:52:14    Titlul subiectului: 81348

Eu sunt de parere ca autobuzele articulate ar fi foarte folositoare la orele de varf,mai exact in intervalul orar 07:00-09:00 si 13:00-15:00,adik ma refer la imaginea in tiglina 2 de ex.in timp ce autobuzele COBRA si midibuzele sunt saturate de calatori CUC(de ex.)trece gol prin fata statiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 11 Aug 2007 00:06:01    Titlul subiectului: 81350

Nu stiu exact daca anul in care au fost achizitionate autobuzele 8815 si 8816 este anul 1992. Ce pot sa spun despre ele:
-au aparut impreuna cu alte autobuze pe care nu le vazusem pana atunci sub emblema celor de la Apple Computers. Aceste autobuze cred c-au format un lot: 7376, 8135, 8140, 8143, 8144, 8154, 8815, 8816. Toate au intrat pe trasee direct cu reclama mai sus amintita.
-scarile acestor autobuze au 3 trepte. Nu mai retin daca aceste trepte aveau model metalic ( acele liniute de care am mai discutat ) sau nu.
-referitor la cabina: iata o schema in sectiune a cabinei lui 8815:

Despre 8815 pot spune ca a "respectat" termenul de functionare "prescris" de fabrica. Am avut ocazia sa merg de cateva ori cu 8815. Mi-a lasat o parere buna.
Dupa ani de intrebuintare, gradul avansat de uzura nu a mai permis prelungirea termenului de casare ( asa cum s-a intamplat la alte autobuze printre care si 8816). Nu am efectuat o statistica insa pot spune ca 8815 a fost mult mai utilizat pe traseele locale decat 8816.
In ultima perioada a fost mutat pe traseele periferice (precum 26) si Curse Conventie.
Daca partea mecanica a lui 8815 era uzata, nu aceelasi lucru se putea spune despre aspectul si interiorul sau. Asa ca, la o prima privire, multi dintre dvs ar fi sustinut ca 8815 nu ar fi trebuit casat.



Cabina 8815.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.62 kb
 Vizualizat:  de 19742 ori

Cabina 8815.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 11 Aug 2007 00:41:33    Titlul subiectului: 81352

Ai dreptate. La orele de varf ar trebui introduse autobuze articulate. Insa TRANSURB-ul a pastrat doar trei autobuze articulate pe care le foloseste doar pe Curse Conventie.
Ideea asta cu autobuze spatioase la orele de varf este realizata in prezent pentru traseul 34. Amintesc ca 34 si-a mutat capatul din Centru la INTFOR ( ca si 10 de altfel). La orele de varf se introduc autobuze de tip ROCAR 112 si DAC 112 iar la orele mai putin aglomerate, functioneaza ISUZU-urile si PRESTIJ-urile.
Am gasit si o explicatie cat de cat plauzibila pentru "lejeritatea" IKARUS-ului CUC. Autobuzul - trebuie sa recunoastem - este destul de obosit dpdv tehnic. Probabil ca n-ar face fata unui numar mare de calatori. Imi amintesc inainte de lotul acela de ROMAN-uri 112 de care am mai scris... Majoritatea erau introduse pe liniile 26 si 34.
Cu ani in urma, in perioada in care ROMAN-urile 112 erau aproape de termenul lor de casare, s-a "intamplat" sa fie inghesuiala mare intr-un 34... S-a intamplat sa fiu si eu in el... S-a intamplat ca autobuzul in cauza sa fie GL-01-BTR si s-a intamplat ca pe dealul ce urca spre Palatul Telefoanelor, autobuzul sa se incinga... S-au ars curele, a iesit fum prin podea, s-au panicat calatorii. S-a intamplat ca motorul sa fie obosit.
Un fapt similar s-a intamplat cu 01 MKF utilizat frecvent pe traseul 21. Acesta nu s-a mai incins, motorul a renuntat pur si simplu sa mai functioneze.
Lasand gluma la o parte, consider esentiala achizitia unui numar de autobuze spatioase, care sa indeplineasca conditiile unui transport confortabil. Autobuzele articulate ar fi fost o solutie... fie ea si numai pentru orele de varf!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 11 Aug 2007 22:58:01    Titlul subiectului: 81404

Amiralul Byrd a scris:
Nu stiu exact daca anul in care au fost achizitionate autobuzele 8815 si 8816 este anul 1992. Ce pot sa spun despre ele:
-au aparut impreuna cu alte autobuze pe care nu le vazusem pana atunci sub emblema celor de la Apple Computers. Aceste autobuze cred c-au format un lot: 7376, 8135, 8140, 8143, 8144, 8154, 8815, 8816. Toate au intrat pe trasee direct cu reclama mai sus amintita.
-scarile acestor autobuze au 3 trepte. Nu mai retin daca aceste trepte aveau model metalic ( acele liniute de care am mai discutat ) sau nu.
-referitor la cabina: iata o schema in sectiune a cabinei lui 8815:
Era după sau înainte de Revoluție? Încearcă să-ți amintești. Dacă era după Revoluție, e cu siguranță seria 1992. De altfel, am două indicii că ar fi anul respectiv:
-reclama Apple Computers, tipică perioadei respective
-cabina șoferului
Citat:
Despre 8815 pot spune ca a "respectat" termenul de functionare "prescris" de fabrica.
2004, 2005? Teoretic, 12-13 ani. Ca număr de kilometri nu pot să mă pronunț. Depinde și cât de grele au fost condițiile în care a "trăit" 8315. 8315 a trecut măcar o RK?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 11 Aug 2007 23:15:01    Titlul subiectului: 81407

Din cate stiu eu, 8815 a trecut printr-un RK, dupa ce s-a renuntat la reclama de la Apple Computers si a fost revopsit. N-a supravietuit pana in 2004, a fost casat mai de vreme. O deosebita importanta o are si modul in care soferii "au grija" de autobuzele lor. Unii forteaza motorul, altii pleaca cu treapta a II-a din statie de se zguduie tot autobuzul si "maraie" ambreiajul... Am sesizat la 8815 - ca si la alte autobuze - anumite... fortari in perioada de functionare.
Referitor la cabinele autobuzelor din Galati: inainte de aparitia ROCAR-urilor care aveau cabina "inchisa" de restul autobuzului, delimitarea se realiza prin introducerea in partea dreapta, in continuarea celui de-al doilea perete cu geam de la cabina, a unei usi (majoritatea erau luate de la autobuzele casate). Aceasta usa era mobila si asigura accesul soferului din cabina in restul autobuzului. Forma usii respecta conturul scarilor, mai precis, fie era taiata dupa modelul scarilor, fie se efectua o operatie de decupare liniara, dupa suprafata celei de-a doua trepte iar spatiul ramas intre prima si a doua treapta se acoperea cu o bucata de tabla, placaj, cauciuc... In partea superioara, intre capatul usii montate si plafon exista un alt spatiu. Acesta fie ramanea liber pentru oglinda, fie se acoperea cu diferite materiale ( tabla, cauciuc sau rame cu ochiuri de geam). In cazul lui 8815, spatiul acela nu era acoperit - se observa din schita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Aug 2007 23:23:45    Titlul subiectului: 81772

Astazi am descoperit intr-una din agendele mele vechi o serie de schite si notatii referitoare la cateva din autobuzele vechi care au circulat in Galati.

Mai concret: in desenul de mai jos este prezentat autobuzul cu numarul de parc 803. A fost casat in jurul anilor '90. Nu mai retin daca schema de vopsea pe care am reprezentat-o este cea originala ( din fabrica ) sau a fost realizata ulterior de muncitorii de la autobaza.
In partea superioara a celui de-al treilea geam se poate observa un dreptunghi pe care este trecut un numar ( reprezentat cu rosu). Inainte de aparitia gemuletelor ovale pentru traseu ( la autobuzele articulate erau amplasate dupa a III-a usa iar la cele scurte dupa a II-a usa) soferii amplasau placute cu numerele de traseu in partea superioara a celui de-al treilea geam. In acest fel, desi se bloca partea mobila a geamului respectiv, calatorii nu mai erau nevoiti sa mearga pana in fata autobuzului pentru a vedea traseul pe care acesta il urmeaza.



803.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.83 kb
 Vizualizat:  de 18311 ori

803.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Aug 2007 23:27:43    Titlul subiectului: 81773

Urmatorul autobuz pe care l-am prezentat avea numarul de parc 1033. Imi amintesc ca era utilizat deseori pe traseul 32 ( Piata Mare - Trecere bac) si 25( Centru - Bazinul Nou). Si acest autobuz a fost casat in jurul anilor 1990. Schema de culoare pe care am reprezentat-o in desen nu este cea originala ( cea din fabrica).


1033.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.86 kb
 Vizualizat:  de 18310 ori

1033.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Aug 2007 23:35:31    Titlul subiectului: 81774

Alte doua DAC-uri 117 care provin din aceelasi lot de autobuze au fost 2589 si 2596. Pe langa acestea, din lotul respectiv mai facea parte autobuzul DAC 117 cu numarul de parc 2601. Din pacate, nu am schema de culoare a lui 2601 si prin urmare nu-l pot reprezenta.
Atat 2589 cat si 2596 sunt reprezentate in schemele originale de culoare. Ambele au fost casate in jurul anilor 1990.



2589.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.17 kb
 Vizualizat:  de 18307 ori

2589.JPG



2596.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.89 kb
 Vizualizat:  de 18307 ori

2596.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Aug 2007 23:49:04    Titlul subiectului: 81775

In desenul de mai jos este reprezentat autobuzul cu numarul de parc 2725. Acesta poate fi considerat un autobuz robust din punct de vedere tehnic. In urma trecerii prin RK, 2725 a suportat o serie de modificari precum adaugarea ochiului de geam pentru traseu de dupa cea de-a treia usa si elemente vechi ( dar bine intretinute ) pentru toate cele patru usi.
Oficial, numarul "2725" a fost casat in prima jumatate a anilor '90. In realitate, in cazul acestui autobuz a avut loc o "permutare" de numar: la putin timp dupa ce 2725 a fost retras din circulatie a re-aparut autobuzul 3311 ( "mort" de ceva ani) cu schema de vopsea si elementele caracteristice autobuzului 2725. Informatiile pe care le posed sustin aceasta permutare. Autobuzul 3311 ( ex-2725) a "prins" noua numerotare si a capatat numarul de parc CUA. A fost casat in jurul anilor 2000, dupa ce a fost condus pe traseele periferice ( precum 26) si pe Curse Conventie. Poate pare relativ comic insa tin sa mentionez ca acest autobuz a avut si o porecla: soferii, gardienii, controloarele si o parte din mecanici il botezasera "Rama"...



2725.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.69 kb
 Vizualizat:  de 18305 ori

2725.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 21 Aug 2007 23:53:50    Titlul subiectului: 81776

5005 este alt autobuz DAC 117 care a functionat in Galati in jurul anilor '90. Nu stiu daca schema de vopsea este cea originala sau a fost realizata in urma vre-unui RK de muncitorii autobazei. Iata schita:


5005.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.36 kb
 Vizualizat:  de 18304 ori

5005.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 22 Aug 2007 00:02:01    Titlul subiectului: 81777

Autobuzul 5024, judecand dupa numarul sau de parc, pare sa fi fost coleg de lot cu 5005, ca si DAC-urile articulate 5010, 5018 si 5020. Dintre acestea, 5024 a rezistat cel mai mult - pana in jurul anilor 1995 - si a fost utilizat deseori pe Curse Conventie. Imi amintesc ca in ultima sa perioada de functionare avea "tatuat" in partea din fata un paianjen iar pe lateral, o pata de culoare neagra ( ambele erau abtipilduri existente in acea vreme in comert).
Schema de culoare pe care am prezentat-o este cea cu care 5024 a fost casat:

Conform informatiilor pe care le posed, pot completa prezentarea cu urmatoarele autobuze:
Numar parc // Schema de culoare
893 ----------- identic cu 7270;
7775 ----------- identic cu 7270;
5713 ----------- identic cu 2589;
5723 ----------- identic cu 2589;
5701 ----------- identic cu 5005;
5702 ----------- identic cu 5005;
5703 ----------- identic cu 5005;
5704 ----------- identic cu 5005;
4966 ----------- identic cu 4910;



5024.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.72 kb
 Vizualizat:  de 18299 ori

5024.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 23 Aug 2007 13:02:29    Titlul subiectului: 81817

O parte din autobuzele ROCAR U312B au fost re-vopsite. Cel mai recent autobuz care a trecut prin revizie si a fost trimis pe traseu ( mai precis astazi deserveste traseul 9: Tiglina III - Gara C.F.R.) are numarul de parc GGI. Acest autobuz nu a primit o schema de vopsea diferita de cea anterioara, exceptie facand partea din spate, unde dunga portocalie a fost "inaltata" pana aproape de jumatatea tablei existente intre bara de protectie si luneta. La interior, GGI si-a pastrat scaunele originale, tip ROCAR, de culoare gri, cu exceptia unuia singur, care are culoarea galbena si provine - foarte probabil - de la ex-Dac-ul MKD ( casat de multa vreme ). In locurile in care podeaua era uzata s-au sudat placi metalice groase ( acestea acopera aproape in intregime suprafata existenta in fata celei de-a treia usi ) si s-au intarit marginile treptelor cu benzi metalice, prelucrate corespunzator. In rest, GGI este un autobuz bun, functioneaza bine si este intretinut cu grija. Iluminarea interioara este buna, becurile de balizare sunt toate functionale, la fel si cele din cadrul panourilor de comanda ale usilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 27 Aug 2007 14:10:48    Titlul subiectului: 66 82034

Cu cateva zile in urma am vazut autobuzul cu numarul de parc TZF fara dispozitivele de capsare a biletelor. Am banuit ca acest autobuz a fost trecut in grupul mijloacelor de transport ale Transurb-ului care efectueaza doar Curse Conventie. Banuiala mea a fost confirmata ieri, de unul dintre soferii cu care am avut ocazia sa intretin o scurta conversatie.
Am sa prezint, pe scurt, cateva detalii despre TZF:
-autobuzul face parte din lotul de Rocar-uri 112 cu numerele de parc: TZG, TZH si TZI;
-autobuzul este singurul care si-a pastrat schema originala de vopsea;
-dpdv al evolutiei sale, a existat o perioada cand TZF-ul a stat pe dreapta. Unii sustin ca a trecut printr-un RK amanuntit si apoi trecut in stare de conservare ( informatie neoficala);
-dupa revenire, a fost utilizat rareori pe traseele locale ( in special traseul 9) si deseori pe Cursele Conventie;
-s-a hotarat recent ca autobuzul sa fie utilizat doar pe traseele speciale. Prin urmare s-au demontat capsatoarele de bilete.
Concluzia mea: autobuzul cu numarul de parc TZF a fost utilizat prea putin pe traseele locale desi arata foarte bine si functioneaza perfect. Este singurul din lot care nu a fost utilizat - din cate cunosc eu - la randament maxim pe aceste trasee. Locul sau din cadrul "autobuzelor cu destinatii speciale" ar fi trebuit ocupat de un autobuz mai obosit, precum YGI sau BZE...
Cei interesati il pot remarca pe TZF la adresa http://galati.stfp.net/?veh=TZF . In poza respectiva se poate observa faptul ca TZF avea inca instalate capsatoarele de bilete...

Am aflat mai multe detalii despre autobuzul cu numarul de parc FRX. Din cate mi s-a relatat, autobuzul respectiv a fost realizat la comanda pentru o firma privata, insa, dupa ce acesta a ajuns in posesia proprietarului au aparut o serie de probleme ( ceva legat de autorizatii din cate mi s-a spus ) si a trebuit vandut. Noul sau proprietar a fost ( si este ) Transurb Galati.
Cateva detalii specifice despre FRX :
-scaune imburetate;
-aerisirile au fost montate pana la jumatatea ferestrelor;
Aspecte privitoare la modul de functionare al autobuzului:
-iluminare foarte buna;
-becuri de balizare functionale in partea din fata;
-becuri functionale in panourile de activare ale usilor, corespunzatoare iluminatului pentru accesul pe trepte;
-mocheta cauciucata, mentinuta in stare buna;
-starea panourilor din interior ( cele laterale + cele ce formeaza plafonul) relativ buna.
Autobuzul a trecut printr-un RK iar schema de culoare pe care a primit-o se poate observa in poza existenta la http://galati.stfp.net/?veh=FRX
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 31 Aug 2007 02:21:39    Titlul subiectului: 82202

Am avut ocazia ca in acest sfarsit de saptamana sa calatoresc cu autobuzul MKF care a trecut printr-un RK cu aproximativ o luna si jumatate in urma. Am remarcat ca si acest autobuz ( ca si GGI) a fost vopsit fara insa a i se schimba schema de culoare initiala.
MKF-ul este utilizat zilele acestea pe doua trasee: 21 (Gara C.F.R. - Gara Barbosi) si 31 (Micro 19 - Gara Barbosi). Este un autobuz vechi, are motorul obosit si abia mai rezista pe traseele locale. La interior arata multumitor, mecanicii au operat cateva schimbari la panourile laterale si la cele ce alcatuiesc plafonul. Podeaua arata mult mai bine comparativ cu cele ale altor autobuze, mai noi; uzura se observa doar in anumite portiuni ale zonelor de trafic intens ( zona scarilor sau culoarul dintre scaune). Iluminarea este buna, becurile existente in cutiile de comanda ale usilor sunt functionale, la fel si cele pentru balizare frontala.
In faza initiala, MKF-ul avea scaune imburetate... in prezent, in interiorul acestui autobuz se intrunesc cateva modele de scaune, dintre care majoritatea au spatarul si sezutul confectionat direct in atelier ( pentru o parte din scaunele duble s-a folosit un singur placaj pentru sezut si un singur placaj pentru spatar).
Desi MKF-ul arata bine la exterior iar vopseaua il face s-arate ca nou, zilele sale pana la casare par a fi numarate.

Din surse neoficiale am aflat ca, dupa ce se vor introduce la Galati noile mijloace de transport, o mare parte din autobuzele"veterane" ale Transurbului vor intra la casare. Printre "candidatele" la dezmembrare se numara YGI, BZE, BZF, MKF precum si un set de Rocar-uri U 312 B.
Poza de mai jos am preluat-o din cadrul Forum-ului. La orele de varf, autobuzul MKF este uneori trimis si pe traseul 34...



GL-01-MKF.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.27 kb
 Vizualizat:  de 17111 ori

GL-01-MKF.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2007 19:31:40    Titlul subiectului: 82483

Bine v-am regasit pe acest forum!
Cred ca va pot clarifica niste detalii referitoare la Ikarus-ul (CUC) din Galati: acesta a fost achizitionat in 1991 (second hand) din Germania, deci nu are nici o legatura cu setul de 14 Ikarus-uri din anii '80.
Odata cu el, a mai sosit in Galati si un Ikarus scurt, de tipul celor interjudetene, cu 2 usi manuale, care a fost inmatriculat cu nr. 31 GL 8818, si a fost folosit doar pe conventie. A fost casat prin 2001-2002.
Intr-adevar, imi amintesc cu nostalgie de acea perioada, in care am calatorit de multe ori cu Ikarus-urile pe traseul 24.
Din acea serie au facut parte:7750,7751,7752,7753,7754,7755,7756,7757,7758,7759,7973,7974,7975,7976. Daca nu ma insel, au aparut in Galati prin 1979 si erau noi. Majoritatea au fost casate in 1986.
Singurele care au mai supravietuit pana in 1989 au fost 7753,7754,7759.
7757 a fost scurtat si transformat in Asistenta Tehnica, ulterior i s-a schimbat si nr de inmatriculare (31 GL 4145), si a fost casat prin 1990.
7976 a fost scurtat si transferat la un club local de karting. Dupa revolutie, prin 1991, l-am revazut ca autobuz particular,iar pt vreo 2 ani a functionat pe unul din trasee (actualul 102 daca nu ma insel), dar ca autobuz particular.
Referitor la setul de DAC-uri din care face parte ZPA (ex 8816), acesta a aparut in Galati in 1991 si avea in componenta:
8135 (reinmatriculat mai tarziu ZOX) care a fost casat acum 2 ani
8140, casat prin 2001
8143 (reinmatriculat ZOZ), casat prin 2004
8144, casat prin 2001
8154, casat prin 2001
8161, care a fost scurtat,transformat in Asistenta Tehnica si casat prin 2002
7376, nu mai stiu cand a fost casat
8815, nu mai stiu cand a fost casat
8816 (ZPA)

Au fost si ultimele DAC-uri articulate, achizitionate de noi in Galati.
Au mai fost achizitionate in 1993 GL 01 MKH si GL 01 MKJ dar erau SH, reconditionate la Tg. Mures.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2007 20:41:56    Titlul subiectului: 82486

E asa cum ai scris:

7777-ZON
7783-ZOS
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2007 21:35:42    Titlul subiectului: 82487

Felitari pt acest topic Amirale Byrd!
Imi face placere sa revad schitele acestor autobuze si sa-mi reamintesc de ele. Pacat ca nu avem si poze cu ele din acea perioada.
In continuare, o sa incerc, sa refac din amintiri , o imagine completa a autobuzelor care au existat in Galati incepand cu 1980.
In 1980 a fost achizitionata o prima serie de 35 de DAC-uri articulate. Unele erau vopsite in rosu complet, altele in galben, cu o dunga alba sub geamuri (asemanator celei de la 3881).
Cele vopsite in rosu:
-5521,5522,5523( a fost transferat la Tecuci),5524,5525,5526,5527,5528,5529,5530,5531,5532
-791,792,794,795,796,799
-3041,3043,3063
Cele vopsite in galben:
-2051,2052
-1952,1953,1954
-793,797,798,803
-315,316,317,318,319

Majoritatea au fost casate in 1989.
Primul casat a fost 5529,implicat , din cate imi aduc aminte , intr-un incident (o surpare pe strada Brailei, la Potcoava). Nu sunt sigur, dar poate isi aduce cineva aminte...
Cel mai longeviv a fost 5531, care a fost casat in 1991.
Dintre toate, cel mai bine arata 803, dar pana in momentul RK-ului, cand majoritatea "accesoriilor" au fost transferate pe 2601.
Initial, toate erau dotate cu cutie de viteze automate, dar, dupa RK, aceste cutii au fost inlocuite cu unele clasice.
In 1989, 5524 a fost scurtat si transformat in asistenta tehnica.
Majoritatea au suferit un RK in perioada 1984-1985 cand au fost si revopsite. Dintre cele care si-au schimbat schema de culoare:
- 1953, 2051 si 5525 au fost vopsite in rosu cu o dunga galbena sub geamuri
- 315, 316, 319, 793, 798, 2052, 1952 si 1954 au fost vopsite in rosu
- 803 a fost revopsit in schema de culoare expusa mai sus de Amiralul Byrd
- 797 a fost revopsit albastru inchis cu o dunga portocalie sub geamuri
- 318 a fost revopsit complet in verde inchis
- 317 a fost revopsit in rosu-galben-rosu
- 5532 a fost revopsit in portocaliu cu o dunga alb-galbuie sub geamuri.

Mare parte din ele aratau dezastruos inca din 1987, mi le amintesc din "celebra" practica agricola, cand mergeam zilnic cu ele la camp (in special 315 si 799).
Pe toate fusese instalat, prin 1983, un sistem de radioficare, cu 4 difuzoare, cate unul deasupra fiecarei usi, prin care, se anuntau la un moment dat statiile, de catre sofer.
Dupa casarea lui 5528, in 1989, numarul acestuia a fost preluat de 5530 pt doar cateva luni, acesta fiind casat in 1990.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 2 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community