Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele vechi ale transportului local din Galati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2007 22:14:26    Titlul subiectului: 82488

In 1983 a fost achizitionat un prim lot de 10 autobuze, toate avand schema de culoare alb cu o dunga albastra putin mai jos de geamuri (genul 7775).
Acestea au avut urmatoarele numere de inmatriculare:
-8815,8816,8817,8818,8819,8820,8821,8822,8823,8824(transferat la Tecuci)
La numai 2 ani de la aparitie, majoritatea au fost revopsite:
-8815,8816,8817,8819,8820 au fost revopsite in rosu complet , cu o dunga alba subtire, undeva mai jos de geamuri
-8818 a fost revopsit in portocaliu, cu o dunga alba , subtire,undeva mai jos de geamuri
-8821 si 8823 au fost revopsite in portocaliu, cu o dunga alb-galbuie sub geamuri
-8822 a fost revopsit in rosu, cu o dunga galbena sub geamuri
Lui 8816 i s-au inlocuit la un moment dat si farurile, cu unele rotunde, provenite probabil de la vreun camion.
Cu exceptia lui 8815, care a fost transformat in asistenta tehnica, nici unul nu a "supravietuit" anului 1990, cand au fost casate. Majoritatea fusesera trase pe dreapta din 1989, din lipsa de piese de schimb.
Dupa parerea mea, dintre toate, cel mai bine intretinut a fost 8821.
Tot in 1983, a fost achizitionat un al doilea lot ,compus din 9 DAC-uri articulate, toate avand schema de culoare alb cu o dunga rosie mai jos de geamuri (similar cu 4750). Aceastea au avut numerele:
-8901,8902,8903,8904,8905,8906,8907,8908,8909(transferat la Tecuci).
Ca si prima serie, majoritatea au fost revopsite prin 1985-1986:
-8901, a fost revopsit in portocaliu, cu o dunga alba subtire, undeva mai jos de geamuri( de fapt, aceasta dunga era trasata sub un ornament metalic care se regasea cam la 20 cm sub geamuri, dar care nu a mai fost adaugat la autobuzele fabricate dupa 1985). Era practic vopsit la fel cu 8818.
-8902,8904,8906 si 8907 au fost vopsite in rosu complet
-8903 a fost revopsit in alb cu o dunga rosie in partea de jos
-8905 a fost revopsit in stilul lui 8815 , in rosu, cu o dunga alba, subtire , undeva mai jos de geamuri
-8908 a pastrat schema de culoare, dar a adaugat o dunga albastra la partea de jos.
Ca si la seria precedenta, fiabilitatea a lasat de dorit, majoritatea fiind trase pe dreapta inca din 1988-1989, si casate la inceputul lui 1990. Singurele care au "supravietuit" dupa 1989 au fost 8905 si 8908, care au fost casate prin 1991.
Tot in 1983, s-a mai achizitionat un lot de 2 autobuze DAC articulate:
-8946, vopsit in gri deschis cu o dunga rosie sub geamuri
-8947 ,vopsit la fel ca seria 8901-8909.
Ca si celelalte, au fost revopsite prin 1985-1986:
-8946 a fost revopsit in rosu cu o dunga alba subtire putin mai jos de geamuri
-8947 a fost revopsit in rosu, cu o dunga lata alba sub geamuri, pe care a fost scris numarul.
Din cate imi amintesc, ambele au fost casate in 1990.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2007 23:29:24    Titlul subiectului: 82494

In aprilie 1984 a fost achizitionat un lot de 5 DAC-uri articulate:
- 4910, 4951, 4966, 4971 vopsite in alb, cu o dunga galbena subtire sub geamuri, si una galbena mai lata (de latimea capacelor laterale de acces la motor) in partea de jos.
-4976 , vopsit in alb cu doua dungi gri inchis spre negru, una subtire sub geamuri si una mai lata in partea de jos.
Spre deosebire de seriile anterioare, acestea erau dotate din fabrica cu niste cutii metalice, plasate in partea de sus a ultimului geam de pe partea dreapta, pt afisarea traseului.
Ca particularitate, 4910, 4966 si 4976 aveau acele ornamente metalice situate pe laterale, cam la 20 cm sub geamuri.
In 1987, 4966 a aparut sub un nou nr. de inmatriculare (2675). De fapt 2675, facea parte din alta serie, pe care o sa o descriu mai jos; nu cunosc motivele pt care adevaratul 2675 a fost casat dupa numai 3 ani.
Toate au fost revopsite undeva prin 1989:
- 4910, 4951, 2675(ex 4966) si 4971 au fost revopsite in rosu, cu o dunga alba, lata, sub geamuri, dunga pe care a fost scris numarul de inmatriculare.
- 4976 a fost revopsit intr-o schema asemanatoare, doar ca nu era rosu, ci un visiniu inchis.
Majoritatea au fost casate prin 1994-1995.
Primul casat cred ca a fost 4971, desi nu arata atat de dezastruos. Dupa casarea lui 4971, 4951 a primit numarul 4971 si a mai rezistat cateva luni, dupa care a fost casat si el.
Tot in aceeasi perioada a fost casat si 4910. In ultima perioada avea gauri mari, cauzate de rugina ,pe sub mai toate geamurile.
4976 a primit numarul 3881 prin 1995 si a fost casat prin 1996.
Cel mai longeviv a fost 2675 (ex 4966) care a fost revopsit in 1994 in portocaliu-alb-portacaliu (ca 3693), facand reclama la Viata Libera. Personal, am mers cu el in 1996, si arata bine, desi motorul parea obosit, mergand destul de incet. Era folosit cu preponderenta pe traseul 9. A fost casat spre sfarsitul anilor '90 (1999 cred)
Ca parere personala, cred ca au fost, ca si fiabilitate, peste loturile din 1983.
Tot in 1984, dar in septembrie, e achiztionat un lot de 4 DAC-uri articulate:
- 2708,2721,2725, vopsite la fel ca 4910 (alb cu 2 dungi galbene)
- 2675, vopsit in alb cu o dunga lata galben-portocalie, situata intre partea superioara a capacelor laterale de acces la motor si cam 20 cm mai jos de geamuri.
Ca particularitate, 2708 si 2725 aveau acele ornamente metalice situate pe laterale, mai jos de geamuri, precum si geamuri mai late si mai scurte la usi.
In 1986, lui 2675 i-a fost inlocuita partea care despartea compartimentul soferului de restul autobuzului cu una de Ikarus, provenind de la unul casat.
Din pacate, 2675 avea sa fie casat in 1987 (nu cunosc motivele , poate ne ajuta cineva). Asa cum am spus mai sus , numarul lui a fost preluat de 4966.
In 1989 au fost revopsite 2708 si 2721:
- 2708 a fost revopsit in rosu, cu o dunga alba lata sub geamuri pe care era trecut numarul
- 2721 a fost revopsit in rosu complet.
Povestea lui 2725 a fost spusa anterior de Amiralul Byrd, deci nu o s-o mai repet.
2708 a fost casat in 1994, aratand destul de jalnic.
2721 a aparut in 1995, dupa un nou RK, revopsit in albastru cu o dunga alba sub geamuri, purtand numarul 5723 (acesta din urma fusese casat).
Avea si stopurile spate shimbate, ca la autobuzele anilor '90 (4 lampi separate ,amplasate langa bara). La cateva luni i-a fost schimbat din nou numarul, in 3693 (acesta fusese casat). In cele din urma a fost casat prin 1999-2000.
Cel mai longeviv din serie a fost 2725, reinmatriculat ulterior 3311 si apoi CUA . A fost casat prin 2002-2003, desi, arata foarte bine, cel putin la exterior.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 08 Sep 2007 23:49:23    Titlul subiectului: 82495

Banuiesc ca tot de la Targu Mures provin si autobuzele scurte cu numerele de parc MKA, MKB, MKC, MKD, MKE, MKF si MKG...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 00:15:01    Titlul subiectului: 82497

Autobuzele cu numerele:MKA,MKB,MKC,MKD,MKE,MKF,MKG au fost achizitionate de noi in 1993 (in toamna parca).
Doar MKH si MKJ au fost cumparate de la Tirgu Mures (SH), tot in 1993.
Si, tot in 1993 (in iunie) au fost achizitionate (tot SH) de la TG. Mures seria de ROMAN-uri: BTR,BTS,BTT,BTU,BTV,BTX,BTY,BTW,BTZ,BUA.
Toate aceste SH-uri au rezistat doar 5 ani , maximum, cu exceptia lui MKJ care a fost casat prin 2002.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 00:20:41    Titlul subiectului: 82498

Am sa prezint si eu un alt autobuz DAC 117 UD care a circulat la Galati in perioada anilor '80-'90. Ma refer la 31-GL-611.


611.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.8 kb
 Vizualizat:  de 17169 ori

611.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 00:37:40    Titlul subiectului: 82499

In lotul de autobuze MKA-MKG am remarcat urmatoarele aspecte:
-autobuzele MKA, MKB, MKC si MKF au in cadrul celor doua elemente rabatabile care alcatuiesc fiecare usa geamuri mai late si mai scurte ca la celelalte autobuze din lot: MKD, MKE, MKG;
-autobuzele MKF si MKC aveau scaune imburetate;
-autobuzul MKD avea scaune tip ROCAR de culoare galbena. A fost - daca nu ma insel - singurul autobuz din Galati cu scaune ROCAR de culoare galbena.
Ma gandeam ca, atunci cand se achizitioneaza un lot de autobuze noi, intre acestea nu ar trebui sa existe diferente prea mari (ma refer la aspectul interior-constructiv). Prin urmare, iata doua intrebari la care nu am aflat pana acum un raspuns:
-> De ce autobuzele MKA, MKB, MKC si MKF au altfel de usi decat cele existente la MKD, MKE si MKG?
-> De ce o parte din autobuzele din acest lot au avut scaune imburetate, altele scaune tip ROCAR (din plastic) si altele scaune din lemn presat si placaje?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 01:24:02    Titlul subiectului: 82500

Un alt DAC articulat care a apartinut I.J.T.L.-ului Galati a avut numarul de parc 617. Daca nu ma insel, 611 si 617 au facut parte din aceelasi lot.
Schema de culoare a autobuzului 617 este prezentata in schita de mai jos.



617.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.31 kb
 Vizualizat:  de 17164 ori

617.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 07:09:38    Titlul subiectului: 82501

La inceputul lui 1985 a fost achizitionata o serie de 5 DAC-uri articulate:
-2580 , vopsit in aceeasi schema de culoare ca 4910 (alb cu 2 dungi galbene)
-2589 si 2601, vopsite in alb cu o dunga galbena sub geamuri, pe care era trecut numarul de inmatriculare
-2596, vopsit in alb, cu o dunga portocalie sub geamuri, pe care era trecut numarul de inmatriculare
-2605, vopsit in galben, cu o dunga alba sub geamuri ( la fel ca 3881 ).
In 1986, la 2596, 2601 si 2605 s-a inlocuit partea care despartea compartimentul soferului de restul autobuzului cu cate una de Ikarus, provenita de la Ikarus-urile casate.
Tot de la Ikarus-urile casate au fost preluate barele de la scari, care ajutau la urcare-coborare; aceste bare au aparut pe 2596,2601 si 2605.
Toate au suferit un RK prin 1989, fiind revopsite astfel:
-2580 a fost revopsit in galben, cu o dunga rosie ,lata, in partea de jos
-2589,2596 si 2601 au fost revopsite in rosu, cu o dunga alba lata sub geamuri.
-2605 a fost revopsit in galben cu o dunga lata argintie sub geamuri ( parea bronz argintiu )
Dupa 1989, 2580 a fost folosit mai mult pe Cursele Conventie si traseul 12, fiind casat prin 1995.
2589 a fost casat in 1994, tot in acelasi an a aparut un alt 2589, care avea ornamentele metalice mai jos de geamuri si geamurile usilor late si scurte. Era vopsit in aceeasi schema de culoare cu primul 2589. Din pacate nu am reusit niciodata sa identific ce numar initial a avut acest autobuz ( posibil sa fie unul din seriile din 1983 )
Tot in 1994, 2596 a fost scurtat si transformat in asistenta tehnica, si a mai "trait" vreo 2 ani, fiind casat prin 1996
In 1995 au fost casate si 2601 si 2605. Pentru mult timp, 2605 a deservit doar traseul 11 (Parc CFR - Intfor).
O a doua serie de 5 DAC-uri articulate a fost achizitionata in 1985:
- 591, vopsit intr-un galben pai cu o dunga alba , lata sub geamuri
- 594,595,617 vopsite in galben cu o dunga alba, lata, sub geamuri
- 611 , vopsit in alb, cu 2 dungi galbene (schema de culoare ca la 4910)
Ca si la precedenta serie , dupa 1986, pe 594 si 617 s-a inlocuit partea din spatele soferului cu cate una provenind de la Ikarus-urile casate.
In plus, prin 1988, pe 594 s-au inlocuit si farurile cu unele de Ikarus.
In 1989, au trecut printr-un RK, unele fiind revopsite:
- 591 si 594 si-au pastrat culorile initiale
- 595 a fost revopsit in rosu complet
- 611 a fost revopsit in galben complet, ca in schita facuta de Amiralul Byrd
- 617 a fost revopsit in rosu cu dunga alba , lata, sub geamuri , ca in schita facuta de Amiralul Byrd
Majoritatea au fost casate in 1995.
Cel mai longeviv a fost 591; i s-a mai facut un RK in 1995, cand a fost revopsit in albastru cu o dunga alba, lata , sub geamuri. Tot in 1995, dupa casarea lui 1000, 591 i-a preluat numarul. A mai circulat ca 1000 pana prin 1998.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 08:23:00    Titlul subiectului: 82503

Conform informatiilor pe care le detin pot afirma ca 591 a fost vopsit intr-o perioada in rosu cu dunga alba lata sub geamuri. Avea lipit in partea superioara a parbrizului un autocolant dreptunghiular de culoare albastra.

Autobuzul 595 a prezentat reclama la Camel in ultimii ani de functionare. Dupa ce s-a renuntat la afisajele de pe lateral referitoare la Camel, autobuzul si-a pastrat schema de culoare galben-ocru, caracteristica reclamei respective.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 08:44:32    Titlul subiectului: 82505

Foarte posibil ca 591 sa fi fost si rosu, nu-mi mai amintesc exact; dar sfarsitul l-a prins vopsit in albastru.
595 de care ai amintit , cu reclame Camel, era de fapt 8266, care fusese "rebotezat" 595 dupa casarea acestuia.
A treia serie de DAC-uri articulate achizitionate in 1985 a fost compusa din 8 bucati:
- 4999, 5010, 5018, 5020, 5023 erau vopsite in galben , cu o dunga alba, lata, sub geamuri
- 5001, 5005, 5024 erau vopsite in alb, cu o dunga lata,, galben-portocalie, amplasata central (ca la primul 2675)
Ca si la precedentele serii, au fost preluate de pe Ikarus-urile casate, partile din spatele soferului la 5018 si 5024.
Prin 1989 au suferit un RK fiind revopsite:
- 4999, 5001, 5005, 5010, 5020 au fost revopsite in rosu , cu odunga lata, alba, sub geamuri
- 5023 a fost revopsit in rosu cu o dunga galbena , lata, sub geamuri
- 5018 si 5024 au disparut din "peisaj" pt. o buna bucata de vreme.
Prin 1991, 5024 a reaparut, vopsit in schema prezentata de Amiralul Byrd. Si la interior a fost reconditionat, i s-a inlocuit partea de Ikarus din spatele soferului cu una noua , facuta din PAL alb( arata chiar foarte bine).
A fost casat prin 1995, insa nu-mi explic de ce, arata foarte bine.
Tot in 1991 a reaparut si 5018, vopsit tot in culorile originale. Dupa casarea lui , in 1995, a raparut un alt 5018, prezentat de Amiralul Byrd, care era , in fapt, fostul 7775, cu cateva usi schimbate.
- 5005, 5010,si 5020 au fost casate prin 1995.
- 4999 a fost scurtat si transformat in asistenta tehnica, preluand locul lui 2596 pe asistenta tehnica , dupa casarea acestuia.
- 5023 a mai fost doar revopsit in 1995 in rosu cu o dunga alba, lata sub geamuri. i s-a inlocuit si burduful, tot in 1995. Oricum, arata jalnic. Deservea mai mult traseul 22 (Piata Energiei-Intfor) si a fost casat in 1996.
Cel mai longeviv a fost 5001; a suferit un nou RK prin 1993, a fost revopsit in albastru cu o dunga alba, lata, sub geamuri. I s-au inlocuit si stopurile spate cu unele de tip nou (4 elementi separati, situati langa bara spate). A reaparul insa ca 7270 . Arata foarte bine, parea nou. A fost casat prin 1998.
A patra serie de DAC-uri articulate achizitionata in 1985 a fost compusa din 4 bucati:
- 5701,5702,5713 vopsite in galben, cu o dunga alba, lata, sub geamuri
- 5723, vopsit in galben pai, cu o dunga alba, lata , sub geamuri.
5702 a preluat partea din spatele soferului de la un Ikarus casat.
In 1989 au trecut prin RK , fiind revopsite:
- 5701 a fost revopsit in portocaliu cu o dunga lata, galbena , centrala. Totodata i s-au inlocuit toate geamurile laterale dreapta cu unele provenind de la DAC-urile mai vechi, casate ( initial, geamurile de pe acea parte erau compacte, fara posibilitate de deschidere in partea superioara). A fost casat prin 1994. Dupa parerea mea, autobuzul particular FIG , prezentat in alt topic , este in fapt, 5701, scurtat.
- 5702 a fost revopsit in galben, cu o dunga rosie, lata, sub geamuri.Pe acea dunga era trecut numarul .
A fost reinmatriculat ca 4971 dupa casarea lui 4951( acesta preluase la randul sau nr. 4971 la casarea originalului)
In ultima perioada arata deplorabil; a fost casat prin 1995.
- 5713 a fost revopsit in rosu cu o dunga alba,lata, sub geamuri. La revopsire a preluat la interior , in cabina soferului, cateva "accesorii" preluate de pe 8819, care fusese casat. Dupa casarea lui 5701 in 1994, a preluat numarul acestuia, dar nu a mai rezistat mult, fiind casat in 1995. A fost utilizat mai mult pe Cursele Conventie.
- 5723 si-a pastrat culoare pana la casare, care s-a produs prin 1994-1995. Numarului lui a fost preluat de 2721, asa cum am spus undeva mai sus.
In perioada noiembrie-decembrie 1985 au mai fost achizitionate 3 DAC-uri articulate:
- 5175 si 5177 erau vopsite in galben, cu o dunga alba,lata,sub geamuri
- 5198 era vopsit in alb, cu 2 dungi galbene (schema de la 4910).
Toate au suferit un RK in 1989, fiind revopsite:
- 5175 si 5177 au fost revopsite in rosu cu o dunga alba,lata sub geamuri.
- 5198 a fost revopsit in rosu inchis complet (avea culoarea grundului)
Prin 1991-1992, 5175 a fost revopsit in schema initiala, doar ca galbenul era acum mai inchis, spre portocaliu. Dupa casarea lui 5024, a preluat numarul acestuia, dar, doar pt cateva luni, fiind si el casat prin 1995-1996.
5198 a fost casat prin 1993-1994.Dupa parerea mea, a fost doar revopsit in 1989, si arata destul de rau.
5177 a fost scurtat si transformat in asistenta tehnica prin 1996 , inlocuindu-l in acel post pe 4999.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 09:35:38    Titlul subiectului: 82508

In perioada martie-aprilie 1986, au fost achizitionate 3311 si 3315, urmate la scurt interval de timp de 3115. Toate erau vopsite in alb, cu 2 dungi galbene ( ca la 4910 ).
Prin 1990, au trecut de un RK, fiinf revopsite:
- 3311 a fost revopsit in alb , cu 2 dungi rosii; practic s-a pastrat schema de culoare, doar s-a inlocuit galbenul cu rosu. A fost casat prin 1995; numarul a fost preluat de 2725 in 1996.
- 3315 a fost revopsit in rosu, cu o dunga alba, lata sub geamuri. Prin 1994 si-a schimbat numarul in 877, iar in 1995 in 8377. A fost casat in 1996. Imi amintesc ca l-am vazut casat, undeva in spatele garajului Transurb.
- 3115 a fost revopsit ca si 3315; inca o revopsire, in portocaliu cu o dunga alba, lata sub geamuri, s-a facut in 1995; a fost folosit mai mult pe Cursele Conventie si casat in 1996.
In mai 1986 s-au achizitionat DAC-urile articulate 3879 si 3881. Ambele erau vopsite in galben, cu o dunga alba,lata, sub geamuri.
Ca element distinctiv, ambele aveau toate barele interioare imbracate intr-un plastic verde deschis.
Singura diferenta dintre ele era ca 3881 avea acel geam mic oval, pt afisarea traseului, in partea din spate de dupa a treia usa. A fost primul autobuz din Galati dotat cu acest element.
In 1990 au trecut printr-un RK, fiind revopsite in rosu cu o dunga alba, lata, sub geamuri.
Prin 1995, 3879 si-a schimbat numarul in 4976, dar pt scurt timp, fiind apoi casat; era folosit mai mult pe conventie.
3881 a mai suferit un RK prin 1995, cand a fost revopsit in albastru cu o dunga alba,lata sub geamuri. A reaparut insa ca 3932 (acesta fusese casat).Cred ca a mai purtat inca un numar dupa 3932 (posibil 6549) dar nu sunt sigur. A fost casat prin 1998-1999.
Tot in acea perioada (mai 1986), a aparut la Galati si 5704, fiind vopsit in galben cu o dunga alba,lata ,sub geamuri. In 1989, a fost revospit in galben cu dunga argintie in locul celei albe (ca la 2605). Era folosit mai mult pe Conventie.
A fost casat ,probabil, prin 1995.
In iunie 1986 s-au achizitionat inca 6 DAC-uri articulate:
845,847,877,880,893,920
Toate erau vopsite in alb , cu o dunga albastra sub geamuri , similar seriei 8815-8824 din 1983.
Au trecut printr-un RK in 1990-1991, fiind revopsite astfel:
- 845 a fost vopsit galben complet
- 847 a fost vopsit intr-o nuanta rosie-portocalie, cu o mica dunga alba sub geamuri
- 877 si 920 au fost vopsite in rosu cu o dunga alba , lata, sub geamuri.
- 880 a fost vopsit in portocaliu, cu o dunga galbena sub geamuri
- 893 a fost vopsit in albastru, cu o mica dunga alba sub geamuri. I s-au inlocuit si stopurile cu unele de tip nou (4 elementi).
Primul casat a fost 877, in 1994, numarul lui fiind preluat de 3315. Celelalte au fost casate prin 1995-1996. Prin 1995, inainte de casare, 880 fusese reinmatriculat ca 594.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 10:38:37    Titlul subiectului: 82512

La inceputul lui 1987 a fost achizitionata o prima serie de 3 autobuze DAC articulate:
- 999 vopsit in alb cu doua dungi galbene (ca la 4910)
- 1000 si 1033, vopsite in alb, cu o dunga albastra putin mai jos de geamuri ( aceeasi schema de culoare ca la seria din 1986)
Ca element distinct, 1000 si 1033 aveau elementele metalice care fixau barele orizontale din partea de sus de tavan vopsite in rosu.
999 , desi a venit cu celelalte doua, parea sa faca parte dintr-un lot mai vechi; nu avea nici acel geam oval pt afisarea traseului.
Prin 1990 au fost toate revopsite:
- 999 a devenit galben complet, ca in schita Amiralului Byrd
- 1000 a devenit rosu cu o dunga alba lata, sub geamuri
- 1033 a denit alb, cu doua dungi albastru-violet, ca in schita Amiralului Byrd.
Nu au rezistat foarte mult, fiabilitatea a lasat de dorit
Cu aproximatie, au fost casate prin 1994-1995.
Dupa casare, 591 a preluat numarul 1000, cu care a circulat pana la casare.
A urmat apoi, prin aprilie 1987, o alta serie de 3 DAC-uri articulate:
7270,7273 si 7274, toate vopsite in alb cu o dunga albastra putin mai jos de geamuri (ca la 1000 si 1033).
Si acestea aveau acele elemente metalice de fixare vopsite in rosu;
Si in acest caz s-au preluat partile care despart compartimentul soferului de restul autobuzului de la autobuzele Ikarus casate, 2 dintre ele ajungand pe 7273 si 7274.
Si la aceste modele fiabilitatea a lasat de dorit. De fapt, incepand cu 1987, cam tot ceea ce s-a mai adus pana la revolutie si chiar in 1990 a avut o viata din ce in ce mai scurta.
Prin 1993, 7270 a fost revopsit in gri-alb-gri, si i-a fost schimbat numarul in 5001. De fapt s-a produs o permutare, 5001 devenind 7270. A mai supravietuit vreo 2 ani dupa care a fost casat.
Prin 1992 a fost revopsit si 7273 in culorile originale , iar 7274 intr-un portocaliu, ca in schita Amiralului Byrd. In cazul lui 7274 consider ca a fost o bataie de joc, au fost sudate cateva table peste gaurile pricinuite de rugina, peste care nu s-a mai dat chit ci s-a vopsit direct. Arata ca dracu...
Din cate imi amintesc, nu cred ca au prins anul 1997.In toamna lui 1987 a mai fost achizitionat un DAC articulat: 5975, care era vopsit complet intr-um galben-ocru.
Prin 1991-1992 a fost revopsit in rosu cu o dunga alba sub geamuri si arata mult mai bine. Ca idee, insa, nu stiu sigur daca la revenirea in noua schema de culoare era de fapt 5975 original, s-au era un alt autobuz mai vechi cu numere schimbate.
A mai circulat pana prin 1996.
In vara lui 1987 au mai fost achizitionate inca 2 DAC-uri articulate: 7775 si 4750, care nu au sosit la cateva saptamani unul de altul.
Aceasta seria a continuat declinul celei precedente (economia comunista era in floare). Cele 2 autobuze aveau inlocuite elementele metalice care fixau barele superioare de tavan cu niste cleme din tabla, vopsite in rosu.
Initial 7775 era vopsit in alb cu o dunga albastra, iar 4750 in alb cu o dunga rosie.
7775 a fost revopsit in albastru/alb prin 1992, apoi i s-a schimbat si numarul de inmatriculare in 5018(prin 1994-1995), si a fost revopsit in schema prezentata de Amiralul Byrd.
4750 nu cred ca a mai prins vreo revopsire, cel mult cred ca i-a mai fost vopsita o dunga rosie in partea de jos.
Ambele au fost folosite mai mult pe conventii, fiind casate prin 1996.
Ultimele 2 autobuze achizitionate in 1987 au fost 2 DAC-uri articulate: 3134 si 3136. Ambele erau complet vopsite intr-un galben-ocru.
S-a facut un RK prin 1992, in urma caruia ambele au fost vopsite in galben, iar, la 3136 s-au schimbat si vechile stopuri cu unele de tip nou (4 elementi).
Primul casat a fost 3134, prin 1995. Statea de mult timp garat undeva in spatele garajului Transurb.
3136 a mai rezista pana prin 1997.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 21:09:47    Titlul subiectului: 82524

Astazi am descoperit alte materiale despre autobuzele vechi care au circulat la Galati.
Mai intai am sa prezint un alt lot de DAC-uri 117 UD, alcatuit din autobuzele cu numerele de parc 6548 si 6549. In aceeasi perioada (sfarsitul anilor '80) au aparut si DAC-urile 117 UD cu numerele de parc 6292 si 6293 (despre care am mai scris in cadrul acestui subiect) insa nu stiu daca acestea doua faceau parte din aceelasi lot cu 6548 si 6549.
Amebele autobuze (ma refer la 6548 si 6549) aratau ca 6292 (schema lui 6292 este postata in cadrul acestui subiect).
6548 a fost primul care a fost casat in a doua jumatate a anilor '90. Atat interiorul cat si exteriorul aratau jalnic (tablele fusesera in unele locuri mistuite de rugina, panourile din plafon si cele laterale erau umflate din cauza umezelii, mocheta era roasa iar podeaua, in unele locuri, prezenta gauri prin care se putea observa astfaltul strazilor).
6549 s-a dovedit a fi mai rezistent. Dupa casare, numarul de parc a fost atribuit unui alt autobuz (nu stiu exact numarul acestui autobuz) care efectuase reclama la Camel si-si pastrase schema de culoare corespunzatoare acestei reclame.
Iata si o schita a lui 6549, realizata dupa permutarea de numere de parc. Dreptunghiul verde a acoperit numarul de parc pe care l-a avut initial autobuzul din schita. Peste acest dreptunghi s-a scris cu rosu numarul de permutare, adica 6549.



6549.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.6 kb
 Vizualizat:  de 15955 ori

6549.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 22:08:11    Titlul subiectului: 82525

Voi continua prezentarea materialelor prin postarea catorva schite pe care le-am realizat in Autocad dupa notitele pe care le-am descoperit si care sustin in aceelasi timp informatiile prezentate de cg2005. As dori totodata sa-l felicit pe cg2005 pentru aportul de informatii pe care l-a furnizat pana acum in cadrul acestui subiect si pentru acuratetea prezentarii sale.

Mi-am organizat schitele autobuzelor in functie de ordinea de achizitie pe care a stabilit-o cg2005. Prin urmare, iata si primul autobuz, cu numarul de parc 798:



798.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.73 kb
 Vizualizat:  de 15951 ori

798.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 22:50:09    Titlul subiectului: 82527

Urmatorul DAC 117 UD are numarul de parc 8822:


8822.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.4 kb
 Vizualizat:  de 15948 ori

8822.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 23:16:35    Titlul subiectului: 82528

Din lotul de autobuze 8901-8909 am sa-l prezint pe 8906. Doresc sa precizez faptul ca si autobuzul 797, prezentat de cg2005, a avut intr-o perioada, o schema de vopsea asemanatoare cu 8906.


8906.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.93 kb
 Vizualizat:  de 15944 ori

8906.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 09 Sep 2007 23:55:07    Titlul subiectului: 82530

Iata-l si pe 4976. Schema de culoare a acestuia nu este cea originala - dupa cum a afirmat si cg2005.
4976 avea usi cu geamuri mai scunde si mai late, specifice autobuzelor DAC fabricate pana in anul 1982, interiorul fusese refacut in mare masura in urma unui RK iar motorul functiona bine (au fost insa si perioade cand pe toba de esapament a acestui autobuz ieseau trambe de fum iar motorul nu era bine reglat). In ultima sa perioada de functionare era utilizat deseori pe Cursele Conventie.



4976.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.42 kb
 Vizualizat:  de 15943 ori

4976.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2007 00:29:10    Titlul subiectului: 82531

In schita de mai jos am prezentat autobuzul 7775. Schema de culoare a acestuia este singura de care imi amintesc.
In interior, autobuzul fusese echipat cu scaune imburetate invelite in material (vinilin) de culoare neagra.
In partea din spate, acest autobuz avea doi catadioptri triunghiulari care ieseau mereu in evidenta. La acea vreme, 7775 era singurul autobuz care avea catadioptri.
Intr-o perioada, atat 7775 cat si 611 au avut dupa axa C (al treilea grup de roti) sort comun. Sistemul acesta prin care se inlocuiau sorturile corespunzatoare fiecarei roti cu unul comun se practica si la autobuzele autogarilor.



7775.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.78 kb
 Vizualizat:  de 15942 ori

7775.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2007 00:46:48    Titlul subiectului: 82532

Despre autobuzul cu numarul de parc 920 imi amintesc ca a avut intr-o anumita perioada a functionarii sale - probabil dupa un RK - schema de culoare prezentata mai jos. Aceeasi schema de culoare am regasit-o si in materialele mele care dateaza din acele vremuri. Iata si desenul:


920.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.42 kb
 Vizualizat:  de 15941 ori

920.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2007 00:53:51    Titlul subiectului: 82533

La informatiile prezentate de cg2005 mai am de adaugat urmatoarele:
-in lotul de autobuze 7270, 7273 si 7274 a mai existat un autobuz. Acesta avea numarul de parc 7271 iar schema acestuia corespundea cu cea a celorlalte trei autobuze din lot;
-autobuzul 3134 a fost vopsit intr-o perioada de timp in culoarea maron;
-autobuzul 5975 a fost vopsit si intr-o schema de culoare de forma albastru-alb-albastru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2007 12:46:52    Titlul subiectului: 82572

Iata si autobuzul 2580 in schema de culoare prezentata in materialele mele.


2580.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.52 kb
 Vizualizat:  de 15901 ori

2580.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2007 13:02:35    Titlul subiectului: 82573

Schema de culoare si schita autobuzului 5723


5723.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.6 kb
 Vizualizat:  de 15898 ori

5723.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 10 Sep 2007 13:19:29    Titlul subiectului: 82575

In schita de mai jos este reprezentat autobuzul cu numarul de parc 8377. In realitate, numarul de parc 8377 a fost permutat de la autobuzul original care fusese casat si trecut pe un alt autobuz. Culoarea din fabrica a lui 8377 era cea corespunzatoare autobuzului 3611 pe care l-am prezentat anterior.
Autobuzul care a primit numarul de parc 8377 - adica cel pe care l-am postat mai jos - a fost casat in schema de culoare prezentata in schita.



8377.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.85 kb
 Vizualizat:  de 15895 ori

8377.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 12 Sep 2007 00:31:17    Titlul subiectului: 82649

Incepand cu 1988 s-au achizitionat acele DAC-uri scunde, care au lasat foarte mult de dorit din pricina fiabilitatii.
Din primul lot, achizitionat in martie 1988, au facut parte 6548 si 6549. Amandoua erau vopsite in galben complet. Ca majoritatea autobuzelor noi, si-au facut debutul pe traseul 11 (Parc CFR-Intfor). Caracteristica principala, atat la aceasta serie cat si la cele care au urmat a fost "economia" : astfel, partea de mascare a dispozitivelor de actionare a usilor era confectionata din carton presat negru , care, datorita umezelii, a cedat la mai toate autobuzele. Ulterior, aceste masti au fost inlocuite cu altele metalice, luate de la DAC-urile mai vechi, casate. De asemenea, cele 3 trape din tavan au fost confectionate complet din tabla, fara a mai avea geam.
Prin 1992, ambele au fost revopsite, 6548 a devenit galben-portocaliu,in timp ce 6549 si-a pastrat culoarea.
Pe la inceputul lui 1995, a fost revopsit intr-un maroniu si a preluat numarul 3134 (acesta fusese casat)
Asa cum spunea si Amiralul Byrd, primul a cedat 3134 (ex 6548), care a fost casat prin 1995, deci nu a mai rezista mult cu noul numar.
6549 a fost casat mai tarziu, numarului lui fiind preluat de 2883 ( care la acea data purta numarul 3643, preluat de la DAC-ul casat).Avea ca particularitate acel dreptunghi verde, care acoperea vechiul numar, asa cum apare in schita Amiralului Byrd.

In aprilie 1988, s-a achizitionat al-II-lea lot de DAC-uri articulate, scunde: 6292 si 6293, primul vopsit in galben complet, iar al -II-lea in portocaliu complet. In opinia mea, 6292 a fost, de departe, cel mai prost autobuz detinut vreodata de Transurb.Dupa numai 3 ani, acest autobuz avea sudate table in locul lunetei si in locul a vreo 3-4 geamuri de la usi. Stopurile spate erau inlocuite cu unele de la DAC-urile casate, dispuse orizontal, langa bara. La scurt timp dupa schimbarea stopurilor, elementele exterioare din plastic colorat s-au spart, ramanad doar becurile... Burduful era rupt , iar amortizoarele erau terminate: la orele de varf, cand autobuzul era aglomerat, remorca se apleca mult spre dreapta, roata dreapta spate atingea caroseria, iar bara spate atingea asfaltul: drept urmare bara spate a cedat, fiind apoi inlocuita cu 2 jumatati de bara, fiecare preluata de la un alt DAc, de alta culoare... A fost casat prin 1993.
Nici 6293 nu a fost mult mai stralucit; mi-l amintesc in toamna lui 1994, cand nu mai avea mastile care acopereau mecanismele de actionare la usile 3-4; de altfel, ultima usa nici nu se mai deschidea... A fost casat la inceputul lui 1995.

In septembrie 1988, IJTL avea sa achizitioneze un autobuz "atipic":un Roman 111, scund, cu 2 usi manuale, de tipul celor din autogari,folosite la transportul interurban. Numarul de inmatriculare a fost 3987,era galben-ocru si a fost folosit doar pe Cursa Conventie. De fapt, la acea vreme , au sosit in Galati 3 astfel de autobuze: 3986,3987,3988; primul a fost achizitionat de Teatrul de Papusi, al doilea de IJTL, iar al treilea de Teatrul Muzical "Nae Leonard".
Revenind la 3987, acesta a avut intr-o perioada numele scrise pe laterale,ca si celelalte autobuze . A fost casat prin 1999.

In octombrie 1988 a fost achizitionat un lot de 6 DAC-uri articulate scunde, toate vopsite intr-un gri-maroniu, ca in schita Amiralului Byrd:
- 3611, 3643, 3648, 3693, 3698, 3932
Prin 1991-1992, 3648 a fost revopsit in galben-portocaliu si a facut reclama la Camel.
In 1993, 3693 a fost revopsit in portocaliu-alb-portocaliu si a facut reclama la cotidianul local "Viata Libera".
Cel mai dezastruos din serie a fost 3698; avea tabla atat in locul lunetei cat si a geamurilor usii 4.De multe ori l-am vazut ramas in pana de motor, asteptand Asistenta Tehnica. A fost casat in 1994.
In 1995 au fost casate si 3963 si 3932, numerele lor fiind preluate de 2721 si respectiv 3881 (asa cum am scris intr-un post anterior).
3643 a fost casat prin 1995, numarul lui fiind preluat de 2883.
Tot prin 1995, 3611 a fost scurtat si transformat in Asistenta Tehnica.
3648 a mai rezistat pana in 1996.

In noiembrie 1988 au mai fost aduse inca 6 DAC-uri articulate,scunde, avand toate aceesi culoare ca si la seria precedenta:
- 8265, 8266, 8270, 8293, 8377, 8378
Prin 1991-1992, 8266 si 8378 au fost revopsite in galben-portocaliu si au facut reclama la Camel.
In 1995, dupa casarea lui 595, 8266 a preluat acest numar si a mai circulat asa cam pana in 1998.
Primul care a cedat a fost 8377, acesta fiind casat in 1994; numarul lui a fost preluat initial de 3315; dupa casarea acestuia , a mai aparul un 8377 , albastru cu o dunga alba, ca in schita Amralului Byrd (cu mentiunea ca numarul era scris cu rosu); nu am reusit sa-l identific niciodata, era refacut total , atat la interior cat si la exterior, nimic nu "trada" originalul; nu era scund, si avea acele ornamente metalice situate pe laterale, putin mai jos de geamuri, specifice autobuzelor fabricate pana in 1984. Era clar, un autobuz dintr-un lot mai vechi, refacut; semana bine si cu MKJ-ul achizitionat SH de la TG. Mures, nu stiu daca a avut aceeasi origine sau nu...Oricum, in aceasta forma a mai rezistat pana prin 2000.
8265,8270 si 8293 au fost casate prin 1997 (posibil ca 8270 sa fi fost casat mai devreme). Din cate imi amintesc, 8265 deservea frecvent traseele de port (22,34).
Cel mai longeviv a fost 8378, desi era intr-o stare deplorabila. A fost folosit mai mult pe Cursele Conventie, pana spre sfarsitul lui 1999. Desi avea tabla in locul lunetei, prin 1998, aceasta a fost inlocuita cu o luneta provenita din casari.

La inceputul lui decembrie 1988, s-a achizitionat, in premiera, un lot de DAC-uri scurte si scunde:
- 3417, 3421, 3422, 3423, toate vopsite in galben
- 3418 si 3420, vopsite in rosu, cu o dunga alba sub geamuri.

Si acestea si-au facut debutul pe traseul 11.
Ca particularitate,3418 nu avea acel geam oval pt afisarea traseului, dar avea proiectoare de ceata in bara fata.
La scurt timp, 3420 a primit si un girofar, montat deasupra compartimentului de afisare al traseului, in fata.
Acest lot de 6 autobuze a stat la baza infiintarii traseului R (cursa rapida),la inceputul lui 1989: in fapt, aceata Cursa Rapida ( marcata cu un R mare verde) era traseul 10 (Micro 19-Parc CFR) dar care facea doar vreo 3 statii pe fiecare sens de mers.Biletul era mai scump (dublu parca) si aveau taxatoare. Dupa circa 6 luni, s-a terminat si cu acea aberatie, iar autobuzele au fost redistribuite pe traseele existente.
Prin 1994-1995, au fost revopsite:
- 3417 a fost vopsit in rosu inchis
- 3421 a fost vopsit in galben cu o dunga lata, albastru deschis, in partea de jos ( ca particularitate, unul din geamurile usii din mijloc era inlocuit cu o tabla)
- 3423 a fost vopsit in galben, cu o dunga lata, portocalie, in partea de jos.
- 3422 a fost vopsit in galben , cu 2 dungi albastru inchis, una mai lata jos, iar alta mai ingusta , sub geamuri. Era singurul care avea numarul inscris pe lateral, cu cifre mici si ingrosate, sub geamul oval de afisare al traseului.
- 3418 si-a pastrat culoarea
In 1993, 3420 a fost revopsit in portocaliu cu o dunga alba ,lata, sub geamuri; totodata , i s-a schimbat si numarul de inmatriculare, in 9163 (acesta a fost casat dupa numai 4 ani...)
Primul casat a fost 3422, in 1997, desi nu arata deloc rau.
Tot in 1997, 3418 a fost retras de pe trasee si folosit ca Asistenta Tehnica. A fost casat in 1998, impreuna cu 3421 si 3423.
3417 a mai rezistat pana in 2000. L-am vazut in 2000, tras pe dreapta, undeva in spatele garajului Transurb.
Tot pana in 2000 a rezistat si 9163 (ex 3420).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 12 Sep 2007 22:26:55    Titlul subiectului: 82685

O scurta completare la informatiile furnizate de cg2005:
-3418 a mai avut o schema de vopsea care imbina culorile rosu intens, galben si albastru. Numarul de parc a fost scris, ca si in cazul lui 3422, cu cifre mici si ingrosate. Din pacate, din materialele pe care le detin, nu pot furniza un desen concret referitor la schema de culoare a lui 3418. Tot ce pot afirma este ca autobuzul respectiv era vopsit in rosu intens iar dungile erau de culoare galbena si albastra. Schema de vopsire mi s-a parut cam... extravaganta si lipsita de gust.
-de regula, la Galati, numerele de parc se treceau la jumatatea autobuzului, mai precis dupa cea de-a doua usa. In cazul lui 3420, numarul de parc a fost trecut - din nu stiu care motive - inaintea celei de-a doua usi. Aceeasi observatie este valabila si pentru autobuzul 9163, dupa ce probabil a efectuat permutarea cu 3420. Mai concret: 9163 a fost initial vopsit in culoarea rosie si a avut numarul - vopsit cu galben - trecut dupa cea de-a doua usa. Dupa permutare, 9163 a aparut intr-o schema de culoare portocalie cu dunga alba, lata, sub geamuri iar numarul de parc a fost trecut pe lateral dar inaintea celei de-a doua usi. Aceelasi aspect l-am observat si la autobuzul 7764, tot dupa un RK. Acesta din urma a fost vopsit in aceeasi scema de culoare ca 9163 iar numarul a fost trecut tot inaintea celei de-a doua usi.
-autobuzul 8377 a avut pentru o perioada de timp numarul de parc vopsit in culoarea albastra. Probabil ca acesta a fost rescris cu rosu, dupa cum afirma cg2005, dupa ce vopseaua initiala s-a decolorat iar numarul de parc nu a mai fost lizibil.
----------------------------------------------------
In schema de mai jos am prezentat autobuzul 8378. Initial, acest autobuz a avut culoarea maron (culoarea originala din fabrica) iar apoi, dupa ce a renuntat la reclama pentru tigarile Camel si-a pastrat schema de vopsire - reprezentata in schita de mai jos - pana la casare.
Dupa cum a precizat si cg2005 , autobuzul arata dezastruos in ultima sa perioada de functionare. Avea gauri in podea, table sudate, cutiile de comanda ale usilor erau indoite iar vopseaua, atat in interior cat si in exterior, era zgaraiata. Burduful era rupt pe portiuni mari iar stopurile erau incomplete (in locul becurilor de marsarier ramasesera doar gaurile de profil dreptunghiular, semnalizatorul dreapta era spart, capacul din plastic transparent al indicatorului de frana din partea stanga era spart iar becul lipsea, capacul din plastic transparent al stopului din partea stanga fusese "fixat" prin intermediul a doua sarme subtiri). Semnalizatoarele laterale corespunzatoare articulatiei fusesera de mult distruse. Semnele de rugina fusesera acoperite cu bucati din tabla sudate in mod grosolan. Panourile din interior se gaseau intr-o faza avansata de deformare cauzata de umiditate. Atunci cand ploua sau ningea, imi amintesc ca prin lampile de iluminat amplasate in plafon se scurgeau picaturi de apa.
Autobuzul 8378 poate fi considerat - alaturi de 6292 si 6293 - un rezultat pripit cauzat de renuntarea la un set esential de materiale.



8378.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.42 kb
 Vizualizat:  de 15793 ori

8378.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 3 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community