|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 12:55:45 Titlul subiectului: Autobuzele din Galați |
590 |
|
Autobuzele din Galati au o mare raspandire si vor avea viata lunga in orasul de la malul Dunarii.
Autobuzele au fost introduse in Galati cam tarzior...in 1955. Dar de atunci si pana acum au avut o mare si larga raspandire atat ca nr. de vahicule...cat si ca diversitate de modele si tipuri.
Iata numai cateva dintre ele: Mercedes-1944, Tudor-Vladimirescu-1965, DAC-uri de toate modelele, Ikarus articulate, si mai noi...Rocar de Simon, Guleryus-Cobra din Germania.
Se preconizeaza achizitionarea de 90 de autobuze ecologice, la standarde europene in curand. Sursa: sc TRANSURB-Galati-Operatorul principal de transport in comun din Galati
De cand se stie Galatiul cu autobuze, acestea au avut un sistem de numerotare specific, propriu. In loc de un numar de parc propriu-zis, era trecute de fapt ultimul grup de cifre de la numerele de inmatriculare.
De exemlpu, inainte de revolutie, autobuzul cu nr de inmatriculare: 31-GL-3245, avea scris, mare, pe partea laterala: 3245.
Dupa revolutie, s-a continuat pe un sistem similar, numai ca in locul acelui numar este trecut ultimul grup de litere din numarul de inmatriculare, adica GL-02-JEU, de exemplu, ar avea scris pe el doar JEU; daca se intampla sa se suprapuna aceleasi initiale, adica sa mai existe si un GL-40-JEU, sa zicem, atunci se adauga suplimentar si grupul de 2 cifre care urmeaza dupa indicativul judetului, dupa acel GL, si practic GL02JEU va purta inscriptia 02 JEU.
Descriere: |
Iata cateva autobuze existente in Galati .DAC-uri in general... |
|
Mărime fișier: |
154.19 kb |
Vizualizat: |
de 56531 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Mar 20 Dec 2005 19:55:31 Titlul subiectului: |
8276 |
|
Eu am ramas "axat" pe ceea ce a fost candva, ca transport public, Galatiul; nu prea am mai fost preocupat in ultima vreme (ultimii ani) de ceea ce s-a achizitionat, aici ma refer la minibuze.
Eu imi amintesc cu placere de autobuzele ROMAN, DAC si IKARUS din anii '80. Din pacate, toate s-au dus...
A mai fost o incercare prin 1993, cand Transurb-ul a achizitionat 10 autobuze ROMAN reconditionate la ISECO Targu-Mures, si 2 DAC-uri articulate, avand aceeasi origine. Din pacate, nu au avut viata prea lunga.
As dori tare mult sa stiu ce sa intimplat cu autobuzul 31-GL-7746. Ma poate ajuta cineva? Este o chestie afectiva...Era un Dac scurt care mergea aproape numai pe traseul 26 sau pe 34, din cind in cind si pe 22 sau pe 9, dar mai putin.
Oricum era rosu cu o dunga alba jos si sub geamuri.
Facea parte daca nu ma insel din primul sau al doilea lot de DAC-uri scurte care sau adus in Galati (aproape toate rosii). La un moment dat unul din ele, total rosu, cred ca 31-GL-7750, avea amindoua oglinzile verzi... Ma puteti ajuta?
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
cg2005
Data înscrierii: 18/Dec/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2013 Mesaje: 97 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2005 15:06:31 Titlul subiectului: |
10203 |
|
Esti sigur de numarul de inmatriculare?
A existat intr-adevar in Galati, un Ikarus articulat cu nr. de inmatriculare asemanator, 31-GL-7756, care a fost casat prin 1988-1989, odata cu celelalte 13 autobuze Ikarus din acea serie.
Dar dupa ce mi-ai zis schema de culoare, cred ca stiu despre ce e vorba: numarul de inmatriculare era de fapt 31-GL-7764, era singurul vopsit in acel fel. A facut parte dintr-un lot de DAC-uri scurte, 2 bucati la numar, achizitionate in august 1989. "Fratele" sau a fost 31-GL-7780, autobuzul cu oglinzi verzi de care aminteai.
31-GL-7764 a fost revopsit prin 1996 (nu-mi amintesc exact )in alb-orange si a fost casat in 2000 (l-am vazut dezmembrat, in curtea Transurb ) desi, dupa parerea mea nu era in cea mai proasta stare.
31-GL-7780 a rezistat mai mult, chiar a prins perioada schimbarii numerelor de inmatriculare cu cele de tip nou, prin 2001, cred. Noul sau nr. a fost GL-02-ZOP, a fost apoi transformat in Asistenta Tehnica si casat prin 2002-2003.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 20 Ian 2007 12:49:08 Titlul subiectului: |
44257 |
|
Am aflat care a fost cauza disparitiei temporare a autobuzului Rocar de Simon GL-03-PNO. Autobuzul in cauza, datorita unei grave defectiuni a motorului, a stat in ,AUTOBAZA-MIXTA Transurb unde a fost supus reparatiilor, care au durat asa mult deoarece piesa care trebuia inlocuita la motor era foarte scumpa si nu erau banii necesari, drept pentru care autobuzul a stat cuminte la adapost in hala acelei autobaze. Acum are motorul pus la punct si datorita bunavointei, simtului gospodaresc si a inimii personalului angajat al Transurb-Galati si al banilor proveniti 100% de la aceasta societate de transport public galateana. Acum face uzual traseul 22: Micro 13b - Centru - Gara CFR, Micro13b fiind si cartierul unde locuiesc.
Ceea ce ma bucur este ca desi parcul este vechi, vehiculele sunt intretinute bine! Adica oamenii isi fac treaba foarte bine si daca nu si-ar fi dat interesul, cred ca demult transportul in comun din oras ar fi fost la pamant!
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 24 Ian 2007 09:25:35 Titlul subiectului: |
44541 |
|
Cele câteva autobuze Rocar surprinse în excursia mea de la Galați:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.27 kb |
Vizualizat: |
de 54319 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.79 kb |
Vizualizat: |
de 54319 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.82 kb |
Vizualizat: |
de 54319 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 27 Apr 2007 11:08:47 Titlul subiectului: |
78550 |
|
Să vedem ceva poze făcute cu ocazia recentei vizite la Galați.
DAC-uri 112 UDM și un Ikarus 280:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.57 kb |
Vizualizat: |
de 54158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.26 kb |
Vizualizat: |
de 54158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.86 kb |
Vizualizat: |
de 54158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.55 kb |
Vizualizat: |
de 54158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.45 kb |
Vizualizat: |
de 54158 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 27 Apr 2007 11:12:17 Titlul subiectului: |
78551 |
|
Un Rocar 312. Ca o paranteză, cred că Galați-ul are în parc cel mai mare număr de Rocar-uri 312 din întreaga țară. Mi-am făcut și eu damblaua și am experimentat călătoria cu unul.
Pozele full-size vor apare curând pe http://galati.stfp.net
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.48 kb |
Vizualizat: |
de 54156 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.97 kb |
Vizualizat: |
de 54156 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.11 kb |
Vizualizat: |
de 54156 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 27 Apr 2007 11:14:35 Titlul subiectului: |
78552 |
|
Rocar de Simon. Transurb-ul are două astfel de autobuze, unul era în garaj, cu nu știu ce probleme, iar acesta era la traseu. Șoferul lui a fost mai mult decât amabil și m-a așteptat câteva secunde să fac pozele.
Remarcați că sunt în schema de vopsire originală, așa cum au ieșit pe poarta Rocar.
Al doilea De Simon, GL-03-PNN, era în garaj, așteptând să fie reparat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.98 kb |
Vizualizat: |
de 54154 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.59 kb |
Vizualizat: |
de 54154 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.98 kb |
Vizualizat: |
de 54153 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.91 kb |
Vizualizat: |
de 53191 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 27 Apr 2007 11:17:06 Titlul subiectului: |
78553 |
|
Un DAC 117 în plin proces de vopsire. Cum sunt înnebunit după DAC-urile 117, n-am rezistat tentației de a-i face un set de poze "Step-By-Step"..
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.51 kb |
Vizualizat: |
de 54151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.03 kb |
Vizualizat: |
de 54151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.76 kb |
Vizualizat: |
de 54151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.1 kb |
Vizualizat: |
de 54151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.3 kb |
Vizualizat: |
de 54151 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.92 kb |
Vizualizat: |
de 54151 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 10 Mai 2007 10:55:10 Titlul subiectului: |
78798 |
|
In sfarsit am aflat modelul de autobuze care vor sosi la Galati: "Mercedes-Conecto".
*******************************
Un articol preluat de la:
http://www.businessmagazin.ro/articole/Ne-cumparam-tramvaie-7425-1.html
Pe piata de autobuze, acum, cel mai bine dotat este Bucurestiul (o data cu venirea celor 500 de Citaro), dar si orase precum Timisoara (care a cumparat 55 de autobuze noi de la Evo Bus in 2004), Brasov (care a cumparat anul trecut 106 autobuze MAN) sau Sibiu (unde vor sosi la sfarsitul acestei luni 26 de autobuze MAN).
In total, pana acum, cele mai multe autobuze au fost vandute de Evo Bus (respectiv 720 din 1.310 vandute). Modelul Citaro (care este mai scump, respectiv 200.000 de euro, in special datorita FLF - „full low floor“ - podea coborata suta la suta) a fost adus numai la Bucuresti. „In celelalte orase in care am vandut autobuze, cum ar fi Craiova (50), Galati (40), Bacau (20), Baia Mare (20), Oradea (20), Brasov (15) si Timisoara (55), am dus modelul Conecto, cu podea inalta si o scara de acces, care costa in jur de 130.000 de euro“, spune Deniz Kuluhan, directorul de vanzari al Evo Bus. Dincolo de acestea, au mai vandut autobuze si producatorul din Belarus MAZ, mai ales in orasele din Moldova (Iasi) si Iveco.
********************************************
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 26 Iun 2007 21:47:55 Titlul subiectului: Lotul de autobuze 01 MKA - 01 MKJ |
79857 |
|
Lotul de autobuze 01 MKA - 01 MKJ
Cu mai bine de 10 ani in urma, pe vremea cand eram la liceu, regia de transport local (Transurb) a achizitionat un lot de DAC-uri cuprinzand 7 DAC-uri scurte, (01 MKA - 01 MKG ) si 2 DAC-uri articulate (01 MKH si 01 MKJ). Functionale mai sunt 01MKA ( utilizat des pentru Cursele Conventie ), 01 MKB (preferatul meu), 01 MKE, 01 MKF si 01 MKG. As dori sa aflu mai multe informatii despre ele. M-a surprins faptul ca 01 MKA, 01 MKB, 01 MKC si 01 MKF au geamurile usilor mai late si mai putin inalte comparativ cu al celorlalte autobuze din lot. Banuiesc ca multe dintre aceste autobuze au fost modificate. Referitor la 01 MKA si 01 MKE: am constatat ca sunt singurele autobuze functionale din lot care "au scapat" de aparatul de fotografiat. Poate reuseste cineva sa le surprinda pana reusesc eu...(am incercat de doua ori sa-l "prind" pe 01 MKA cu telefonul mobil insa nu am avut succes, prima oara din cauza unui maxi-taxi, a doua oara din cauza unui semafor... )
Am remarcat ca Transurb-ul utilizeaza o parte din autobuze doar pentru Cursele Conventie. Majoritatea acestor Curse Conventie au "cap de linie" Combinatul Siderurgic si Santierul Naval. De exemplu, autobuzele 01MKA sau 02JET nu le-am mai vazut de multa vreme efectuand trasee locale. De cate ori am ocazia sa le vad, ele sunt utilizate pentru Cursele Conventie. Aceelasi lucru il pot spune si despre autobuzele articulate. Transurb-ul are in prezent trei autobuze articulate: doua DAC-uri 117 ( ZPA - ex8816, YWD - ex2885) si un Ikarus 280 (CUC - ex8817) folosite pentru Curse.
O alta serie de autobuze sunt utilizate deseori pentru Cursele Conventie dar am avut ocazia sa le vad si pe traseele locale : 02TZF, 01MKE, 01FRX...
Rog pe cei care au poze cu autobuzele mai vechi, care au circulat in Galati, sa le posteze pe Forum. Cred c-ar fi frumos sa se reconstituiasca o parte din istoria transportului local galatean.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 27 Iun 2007 19:00:28 Titlul subiectului: |
79892 |
|
Judecând după pozele puse pe net... la București, deși am avut și multe scunde, niciunul nu avea ușile așa. E posibil să fie uși luate de pe vreun autobuz din'aintea scundelor (produs până în 1987), dar nu bag mâna în foc... pentru că ușile de pe genrațiile din'aintea scundelor arătau ca în atașament. Poate e un experiment local, rezultat din lipsa una geamuri de dimensiunea potrivită.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.01 kb |
Vizualizat: |
de 53443 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 08 Iul 2007 23:08:47 Titlul subiectului: Autobuzele vechi ale transportului local din Galati |
80147 |
|
Am sa prezint o serie de autobuze vechi, articulate, care au circulat in Galati intre anii 1990-2000. Schemele acestora le-am realizat in Autocad.
Prima poza: autobuzul cu numar de parc 999;
A doua poza: autobuzul 5018. Geamurile usilor 2 si 3 erau mai scurte si mai late ca cele de la usile 1 si 4. Am presupus ca elementele usilor 2 si 3 au fost achizitionate de la un alt autobuz, de tip mai vechi.
A treia poza : autobuzul 4910. Se poate observa ca toate cele 4 usi au geamuri scurte si late. Din acel lot, daca imi amintesc corect, mai faceau parte autobuzele 4951, 4966, 4971 si 4999.
A patra poza: autobuzul cu numar de parc 3881.
A cincea poza: autobuzul 5175. In ultima perioada in care a deservit transportul local imi amintesc ca geamul din spate fusese inlocuit cu o tabla (probabil din lipsa de geamuri de schimb sau poate ca autobuzul fusese luat in evidenta pentru casare si nu mai avea rost sa se opereze schimbarea respectiva).
A sasea poza: autobuzul 7270. Lotul din care facea parte mai era compus din autobuzele cu numar de parc 7271, 7273 si 7274. Primele doua (7271 si 7273 ) erau vopsite la fel ca 7270.
A saptea poza: autobuzul cu numar de parc 7274.
A opta poza: autobuzul 2883. Acesta a fost achizitionat de regia de transport local impreuna cu "fratele" 2885. Nu a rezistat insa la fel de mult. (2885 circula si astazi la Galati cu numarul de parc YWD). Dupa ce a fost retras din circuitul de trasee locale, a fost taiat si transformat in Asistenta Tehnica si apoi casat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.82 kb |
Vizualizat: |
de 52556 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.6 kb |
Vizualizat: |
de 52556 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.19 kb |
Vizualizat: |
de 52556 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.93 kb |
Vizualizat: |
de 52556 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.01 kb |
Vizualizat: |
de 52556 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.88 kb |
Vizualizat: |
de 52556 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.07 kb |
Vizualizat: |
de 52556 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.81 kb |
Vizualizat: |
de 52556 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 11 Iul 2007 00:30:32 Titlul subiectului: |
80220 |
|
Printre primele serii de DAC-uri scurte de care imi aminesc ca au circulat la Galati este cea compusa din 3417, 3418, 3420, 3421, 3422 si 3423. Dintre acestea, 3418 si 3420 erau rosii cu dunga alba sub geam iar celelalte erau galbene. In primele doua poze sunt reprezentate autobuzele cu numar de parc 3417 si 3420. Mentionez faptul ca 3417 a fost cel mai rezistent autobuz din lot. Prin anii 2000 imi amintesc ca l-am vazut pentru ultima oara vopsit in rosu inchis.
Un alt lot de DAC-uri scurte este cel compus din masinile 7764, 7777, 7780, 7783. Dintre acestea, 7764 si 7780 erau albe cu dungi late, de culoare rosu inchis iar 7777 si 7783 aveau o nuanta de alb galbui. Trei dintre aceste autobuze au supravietuit valului de inmatriculari impus de lege, mai precis, 7780 a devenit ZOP, 7777 a devenit ZON iar 7783 a devenit ZOS. Ultima vopsea a lui 7783 este reprezentata in schema 4. De amintit este faptul ca 7764 a fost revopsit in portocaliu cu alb, ca 9163, reprezentat in schema 8. Autobuzele 7764 si 9163 (si 9163 a fost revopsit) aveau aceeasi schema de culoare.
Lotul de DAC-uri scurte 9079, 9080, 9081, 9083, 9084 si 9085 implica aceeasi schema de vopsea pentru toate “componentele” sale. In schema 5 este prezentat 9081, cel mai longeviv autobuz din lot. (Inaintea sa, din lot, daca nu ma insel, fusese casat 9080). A prins si schimbarea de numar: 9081 a devenit ZOU. Mentionez faptul ca cel mai des autobuz din acest lot utilizat pe traseele locale (din cate am avut ocazia sa vad) a fost 9079. Din cate imi amintesc, 9079 a fost transformat, inainte de casare, in Asistenta Tehnica.
Lotul de DAC-uri scurte 9114, 9115 si 9116. Cele trei erau vopsite la fel, intr-o nuanta de portocaliu (culoarea cu care au iesit din fabrica). Primul care a cedat a fost 9114. Urmatorul, 9116, care, inainte de casare fusese vopsit in rosu inchis, la fel ca 3417. De 9116 imi aduc aminte ca l-am vazut prin 1999 sau 2000. Deservea linia 12, o linie cu frecventa redusa si care in prezent este suspendata. 9115 functioneaza si astazi. El are numarul de parc ZOV si este actuala Asistenta Tehnica a Transurb-ului.
Alte doua loturi de DAC-uri scurte au fost 9146, 9147 si 9162, 9163. Au fost rosii(culoarea de iesire din fabrica) si doar 9163 a suferit o schimbare de vopsea.
Am sa revin cu detalii referitoare si la celelalte loturi de DAC-uri scurte care au urmat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.51 kb |
Vizualizat: |
de 52514 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.7 kb |
Vizualizat: |
de 52514 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.32 kb |
Vizualizat: |
de 52514 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.43 kb |
Vizualizat: |
de 52514 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.67 kb |
Vizualizat: |
de 52514 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.72 kb |
Vizualizat: |
de 52514 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.91 kb |
Vizualizat: |
de 52514 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.91 kb |
Vizualizat: |
de 52514 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 11 Iul 2007 22:18:03 Titlul subiectului: |
80264 |
|
Un alt lot de patru DAC-uri beneficiau de urmatoarele numere de parc: 9202, 9203, 9204, 9205. Dintre acestea, primele trei erau rosii iar ultimul (9205) avea o nuanta de portocaliu deschis. Primul care a cedat a fost 9205. Urmatorul, 9203, care, inainte de casare avea o alta vopsea, prezentata in schita 2. Ultimele ramase, 9202 si 9204 au prins schimbarea numerelor de parc:
9202 a devenit ZOT;
9204 a devenit ZOW.
Au urmat alte doua DAC-uri, cu numerele de parc 9252 si 9253. Autobuzul 9252 este prezentat in schema 4. Autobuzul 9253 era rosu complet iar numarul sau de parc era scris cu vopsea alba. Din cate am fost informat de unul dintre gardienii care prin anii ’99-’00 se ocupau cu controlul biletelor si abonamentelor prin autobuze, 9253 a fost implicat intr-un accident undeva prin afara orasului. De atunci nu l-am mai vazut.
Urmatorul lot cuprinde 10 autobuze: 9349, 9350, 9351, 9352, 9353, 9354, 9355, 9356, 9357, 9358. Cu exceptia lui 9354 (care era alb cu dunga albastra in partea inferioara) toate erau albe cu dunga verde in partea de jos. O diferenta se remarca insa la spatele autobuzelor, mai precis, 9358, 9356 si 9352 aveau spatele vopsit in verde pana la luneta (asa erau prima oara cand le-am vazut).Toate au apucat noua numerotare:
9349 – YWE
9350 – YWL
9351 – YWH
9352 – YWG
9353 – YWC
9354 – YWF
9355 – YWJ
9356 – ADG
9357 – YWK
9358 – YWI
Nu stiu motivele pentru care 9356 a fost inmatriculat mai tarziu decat celelalte autobuze din lot. Printre ele, numarul de parc YWD a fost atribuit autobuzului articulat 2885. Cel mai rezistent s-a dovedit a fi 9349. In ultimele sale zile era utilizat deseori pe traseele 34 si 26, cunoscute de galateni (alaturi de traseele 21 si 31) ca fiind cele pe care functioneaza majoritatea autobuzelor vechi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.13 kb |
Vizualizat: |
de 52496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.1 kb |
Vizualizat: |
de 52496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.04 kb |
Vizualizat: |
de 52496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.31 kb |
Vizualizat: |
de 52496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.06 kb |
Vizualizat: |
de 52496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.53 kb |
Vizualizat: |
de 52496 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 13 Iul 2007 00:29:08 Titlul subiectului: |
80307 |
|
Lotul de autobuze 01 MKA - 01 MKJ
Iata cateva schite si poze referitoare la lotul prezentat. Am acordat o atentie deosebita acestui lot deoarece autobuzele componente sunt cele mai vechi din parcul TRANSURB-ului local care functioneaza pe traseele locale. (Cele mai vechi sunt Asistenta Tehnica, ex-autobuzul urban 9115, si cele 3 autobuze articulate care sunt utilizate pe Cursele Conventie: YWD- ex2885, ZPA- ex8816 si CUC- ex8817).
Schitele sunt realizate personal in Autocad iar pozele sunt "imprumutate" de pe Forum, de la adresa: http://galati.stfp.net
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.8 kb |
Vizualizat: |
de 53351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
352.52 kb |
Vizualizat: |
de 53351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.32 kb |
Vizualizat: |
de 53351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.43 kb |
Vizualizat: |
de 53351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.81 kb |
Vizualizat: |
de 53351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
585.91 kb |
Vizualizat: |
de 53351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
585.66 kb |
Vizualizat: |
de 53351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.87 kb |
Vizualizat: |
de 53351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.72 kb |
Vizualizat: |
de 53351 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 824 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 15 Iul 2007 12:04:44 Titlul subiectului: |
80336 |
|
Eu stiam ca pe 7777 l-a reinmatriculat in ZOS.Eu asa imi aeduc aminte,ca mergeam deseori in ultimul timp cu el pe traseul 26.Acum,poate gresesc eu....
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 18 Iul 2007 22:07:31 Titlul subiectului: Corespondenta numere vechi/numere noi ale autobuzelor |
80421 |
|
O parte din autobuzele vechi din Galati au fost renumerotate. Mai precis, 31-GL-xxxx a devenit GL-0x-aaa, unde x reprezinta cifre iar a reprezinta litere. Iata o lista cu autobuzele reinmatriculate:
am sa amintesc, pentru inceput de un lot de DAC-uri 112 care au circulat la Galati: 01 BTR, 01 BTS, 01 BTU, 01 BTV, 01 BTW, 01 BTX, 01 BTY, 01 BTZ, 01 BUA. Nu-mi amintesc cu exactitate daca in acest lot era si 01 BTP. ROMAN-urile erau albe cu dunga albastra in partea de jos. Nu stiu care au fost numerele lor initiale, mai mult ca sigur au fost achizitionate ( nu stiu din ce oras) si au avut numere vechi...
Alt lot de autobuze este 01MKA - 01MKJ, pe care l-am prezentat deja pe FORUM. Multe autobuze prezentau schimbari majore cand regia locala le-a scos prima oara pe trasee. Probabil au fost si ele achizitionate din alte orase...
Grupa ZON:
7777-ZON ?
7780-ZOP
7783-ZOS ?
9202-ZOT
9081-ZOU
9115-ZOV
9204-ZOW
8135-ZOX
8143-ZOZ
8816-ZPA
Am trecut in dreptul lui 7777 si a lui 7783 cate un semn de intrebare fiindca exista posibilitatea ca sa le fi notat din greseala pe dos in agenda mea corespunzatoare vremurilor in care au circulat cele doua autobuze. Rog pe cei care isi amintesc de aceste doua autobuze sa clarifice problema. Nu imi mai amintesc ce numar nou a primit DAC-ul articulat 31-GL-1251. Ultimele trei autobuze sunt DAC-uri articulate, celelalte sunt DAC-uri scurte, supravietuitoare ale diferitelor loturi achizitionate de-alungul anilor de autobaza.
Grupa YWC
9353-YWC
2885-YWD
9349-YWE
9354-YWF
9352-YWG
9351-YWH
9358-YWI
9355-YWJ
9357-YWK
9350-YWL
9356-ADG
Autobuzul 2885 este un DAC scund si articulat, celelalte sunt DAC-uri scurte.
8817-CUC ; autobuz IKARUS articulat (280)
CUA - autobuz DAC articulat, nu cunosc numarul vechi al acestuia ( e posibil sa fie 1251 sau 3311 ).
In prezent, cu exceptia autobuzelor MKA, MKB, MKE, MKF, MKG, ZPA, CUC, YWD si ZOV ( transformat in Asistenta Tehnica) nici unul dintre autobuzele cu numerele de parc prezentate mai sus nu se mai afla in circulatie.
L-am omis pe AKS. AKS avea numarul de parc 31-GL-1251. Eu asa imi amintesc. Promit sa revin cu un raspuns oficial cat mai curand posibil.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 31 Iul 2007 23:07:22 Titlul subiectului: |
80883 |
|
Am sa prezint o lista cu autobuzele functionale in prima perioada a anului 2007, in functie de marca autobuzului. Observatiile pe care le-am facut, referitoare la gradul de utilizare pe traseele locale si pe liniile de Curse Conventie sunt personale :
YWD – DAC 117 - utilizat deseori pentru Curse Conventie;
ZPA – DAC 117 - utilizat deseori pentru Curse Conventie;
CUC – IKARUS 280 - utilizat deseori pentru Curse Conventie;
ZOV – DAC 112 – este Asistenta Tehnica a TRANSURB-ului;
MKA – DAC 112 – utilizat deseori pentru Curse Conventie;
MKB – DAC 112 – utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
MKE – DAC 112 – utilizat rareori pe traseele locale si deseori pe Curse Conventie;
MKF – DAC 112 – utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
MKG - DAC 112 – utilizat rareori pe traseele locale si deseori pe Curse Conventie;
BZE - DAC 112 – utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
BZF - DAC 112 – utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
FRX - DAC 112 – utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
JET – DAC 112– utilizat deseori pentru Curse Conventie;
JEU – DAC 112 - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
JEV – DAC 112 - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
JEW – DAC 112 - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
TGO – ROCAR 112 – utilizat rareori pe trasee si des pe Curse Conventie;
TGP – ROCAR 112 - utilizat rareori pe trasee si des pe Curse Conventie;
TGR – ROCAR 112 - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
TZF – ROCAR 112 - utilizat rareori pe trasee si deseori pe Curse Conventie;
TZG – ROCAR 112 - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
TZH – ROCAR 112 - utilizat rareori pe trasee si deseori pe Curse Conventie;
TZI – ROCAR 112 - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
YGG – ROCAR 112 - utilizat rareori pe trasee si deseori pe Curse Conventie;
YGH – ROCAR 112- utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
YGI – ROCAR 112 - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
YGJ – ROCAR 112 - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
YGK – ROCAR 112 - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
PNY – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
SHO – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
SHP – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
SHR – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
SHS – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
YUD – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
YUE – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
CHE – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
CHF – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
CHG – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
EFO – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
EFP – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
GGE – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
GGF – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
GGG – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
GGI – ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
BWW- ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
BWV- ROCAR U312B - utilizat deseori atat pe trasee cat si pe Curse Conventie;
PNO –ROCAR DE SIMON- utilizat deseori pe trasee si rareori pe Curse Conventie;
PNN –ROCAR DE SIMON- utilizat deseori pe trasee si rareori pe Curse Conventie.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 02 Aug 2007 21:56:30 Titlul subiectului: |
80965 |
|
Un comentariu pe care as dori sa-l fac despre tipurile de autobuze intrebuintate de TRANSURB: nu sunt dintre cele mai fericite achizitii, sa nu ne fie cu suparare!
Am sa ma justific: autobuzele Cobra sunt mai puternice si mai usor de manevrat in comparatie cu batranele DAC-uri si ROCAR-uri din curtea TRANSURB insa ele nu sunt prea convenabile d.p.d.v. al transportului de calatori. Acestia au obiceiul de a inghesui in preajma celor doua usi cu toate ca loc pe culoarul dintre scaune este destul. De multe ori soferul este sufocat de calatori, nu are vizibilitate in oglinda din dreapta sa si uneori nici spatiu suficient pentru a manvra schimbatorul de viteze. Mai nou, ultimul lot de Cobre are tot doua usi insa cea de-a doua usa este formata din patru elemente si aici nu mai exista scara. Mai precis, la prima usa, cea din dreptul soferului exista doua trepte iar la cea de-a doua usa, nici o treapta.
Treptele se gasesc insa in interiorul autobuzului! Exista practic... ( si cam impropriu spus) doua... podele! O podea este la nivelul soferului si... este intrerupta in zona usii a doua, dupa care se continua pana la spatele autobuzului. Cea de-a doua podea este joasa - scopul ei este de a permite accesul invalizilor in mijlocul de transport. Totusi scarile din interiorul autobuzului sunt de multe ori o problema pentru calatori, au fost cazuri cand oamenii au alunecat si s-au accidentat. La orele de varf aceste autobuze, desi vin des in statie (la intervale de 5-8 minute), sunt pline si nu reusesc sa faca fata numarului mare de calatori.
O alta problema ar fi Isuzu-rile si Prestij-urile care la orele de varf par... depasite de situatie. Dupa parerea mea, ele ar trebui mentinute pe trasee cu numar redus de calatori, cum ar fi 10, 15, 26, 34... acolo unde se dovedeste ca sunt rentabile.
Este cam ciudat d.p.d.v. al logicii sa vina in statie un ROCAR U312B pe linia 9, aproape gol, iar in spate, un Prestij pe traseul 11, care se "chinuie" aproape un minut sa inchida usile din cauza numarului mare de pasageri din interior.
Recunosc ca imi plac DAC-urile si ROCAR-urile, chiar daca se misca mai greu. Sunt mai spatioase... Nu am nimic impotriva achizitiilor moderne de autobuze, dar macar aceste achizitii sa fie... mai bine orientate spre confortul si siguranta calatorilor.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 03 Aug 2007 21:36:01 Titlul subiectului: ngngnggngngngngngngngngn |
81028 |
|
O nedumerire: Cum a ajuns Ikarus-ul articulat (CUC) sa fie singurul de acest tip? Provine dintr-un lot mai mare de autobuze care au fost la un moment dat casate in afara de acest singur supravietuitor? Sau a fost singur inca de la inceput?
Si inca ceva: Acest autobuz (si eventualii fosti 'semeni' acum casati, daca au existat vreodata) a venit nou la Galati sau adus second-hand de undeva?
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 04 Aug 2007 20:42:33 Titlul subiectului: |
81090 |
|
In schita pe care am realizat-o si postat-o mai jos este reprezentat 8817 in prima schema de vopsea pe care o cunosc ( inainte de anul 2000 ). Sincer sa fiu, nu stiu exact daca acest autobuz a fost achizitionat solitar sau daca provine dintr-un lot mai vechi. Ceea ce pot afirma cu siguranta sunt urmatoarele:
-in momentul in care l-am vazut pentru prima oara, in Galati mai existau doua autobuze, DAC 117, cu numere de parc vecine: 8815 si 8816. Dintre acestea din urma, 8815 nu a rezistat mult, iar 8816 circula si astazi, este utilizat doar pentru Cursele Conventie si are numarul de parc ZPA.
-cu cativa ani inainte de aparitia lui 8815, 8816 si 8817, transportul local din Galati a avut un set de DAC-uri 117, cu numerele de parc ( cele pe care le cunosc eu): 8818, 8820, 8821, 8822, 8823. Acestea au fost casate inainte de aparitia celor doua DAC-uri 117 (8815, 8816) si a Ikarus-ului 280 in cauza ( 8817).
Probabil ca numerotarea autobuzelor achizitionate mai recent (ma refer la 8815, 8816 si 8817) s-a dorit a fi... o "succesiune" a lotului vechi de DAC-uri de care am amintit.
Ce pot sa spun despre 8817:
-prin anii 2000 a suferit un RK, apoi a primit schema de vopsea din prezent. A fost reconditionat insa schimbarile n-au rezistat prea mult.
-este utilizat doar pentru cursele conventie, s-au scos capsatoarele de bilete iar interiorul nu arata prea bine.
-din cate imi amintesc eu, nu a fost utilizat frecvent pe traseele locale.
-cei interesati il pot vedea aproape zilnic, stationat la orele amiezei putin mai jos de restaurantul Neacsu ( cel din Micro 19).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.44 kb |
Vizualizat: |
de 53480 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 05 Aug 2007 22:41:19 Titlul subiectului: |
81136 |
|
Tin sa precizez ca in 1982, imi aduc foarte bine aminte, erau multe autobuze Ikarus articulate de culoare rosie care circulau pe traseul 26. Iar autobuzele au fost noi.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 06 Aug 2007 01:12:39 Titlul subiectului: gngfnfngfngfngfnfg |
81140 |
|
Da, am mai auzit de aceste IKARUS-uri noi chiar de la cativa soferi de la TRANSURB. M-am gandit si la posibilitatea ca 8817 sa fi facut parte din acele loturi insa : pe 8817 l-am vazut prima oara prin oras sub sigla RATU in jurul anilor 2000, in schema de culoare pe care am prezentat-o mai sus. Au fost ani buni ( '90-'00) in care nu am vazut IKARUS-uri la Galati pe traseele locale. Parerea mea este ca acest autobuz a fost achizitionat.
Si... daca notitele nu-mi joaca feste, iata si unul dintre acele IKARUS-uri 280 de care a amintit Sergabi28:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.52 kb |
Vizualizat: |
de 53554 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 06 Aug 2007 09:09:02 Titlul subiectului: |
81144 |
|
Exact !!! Aceasta culoare erau cateva dar in marea majoritate erau rosii in aceeasi schema !!!
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|