Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele vechi ale transportului local din Piatra Neamt
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 09 Iul 2007 00:43:33    Titlul subiectului: Autobuzele vechi ale transportului local din Piatra Neamt 80151

Am sa prezint, pentru inceput, cinci poze cu cele mai vechi autobuze articulate autohtone care au deservit transportul local in Piatra Neamt (DAC-uri). Desenele acestora le-am realizat in Autocad.
Sigla RATUC NEAMT reprezinta vechea denumire a fostului TRANSURBAN. Mai precis: Regia Autonoma de Transport Urban Calatori.
Autobuzele pe care le-am prezentat au functionat pana pe la sfarsitul anilor '90. Iata-le in ordinea numarului de parc:



31-NT-317.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.27 kb
 Vizualizat:  de 24543 ori

31-NT-317.JPG



31-NT-334.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52 kb
 Vizualizat:  de 24543 ori

31-NT-334.JPG



31-NT-554.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.49 kb
 Vizualizat:  de 24543 ori

31-NT-554.JPG



31-NT-720.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.51 kb
 Vizualizat:  de 24543 ori

31-NT-720.JPG



31-NT-761.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.41 kb
 Vizualizat:  de 24543 ori

31-NT-761.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 09 Iul 2007 23:38:27    Titlul subiectului: 80185

O noua serie de autobuze :
Primele patru (1391, 1850, 2282 si 2374) nu au mai apucat noua numerotare de la TRANSURBAN ( cea de tipul NT-xx-RTU ).
Ultimele patru autobuze erau inca functionale in anul 2000:
2288 : (NT-37-RTU), 2344 : (NT-48-RTU), 4206 : (NT-28-RTU) si 4489: (NT-49-RTU)
Din cate am aflat, prin anii '90, transportul local se baza foarte mult pe autobuzele articulate. Traseele deservite de aceste autobuze erau lungi si asigurau legatura dintre orasul Piatra Neamt si o parte din localitatile din judet, precum Garcina, Girov, Roznov, Savinesti, Cut, Izvoare...
In interiorul orasului Piatra Neamt cea mai frecventata linie era Gara - Darmanesti, de cele mai multe ori deservita de DAC-uri scurte si ROMAN-uri 112. O alta linie, dar cu frecventa mai redusa ca Gara-Darmanesti era Ocol-ul, care asigura legatura intre Piata mare si Scolile Normale.
DIn cate imi amintesc, prin anii 1990, transportul local avea mai multe autobuze articulate decat scurte. Articulatele erau DAC-uri si IKARUS-uri 280.



31-NT-1391.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.51 kb
 Vizualizat:  de 24514 ori

31-NT-1391.JPG



31-NT-1850.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.23 kb
 Vizualizat:  de 24514 ori

31-NT-1850.JPG



31-NT-2282.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.35 kb
 Vizualizat:  de 24514 ori

31-NT-2282.JPG



31-NT-2374.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.81 kb
 Vizualizat:  de 24514 ori

31-NT-2374.JPG



31-NT-2288.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.93 kb
 Vizualizat:  de 24514 ori

31-NT-2288.JPG



31-NT-2344.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.33 kb
 Vizualizat:  de 24514 ori

31-NT-2344.JPG



31-NT-4206.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.43 kb
 Vizualizat:  de 24514 ori

31-NT-4206.JPG



31-NT-4489.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.13 kb
 Vizualizat:  de 24514 ori

31-NT-4489.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 10 Iul 2007 22:51:55    Titlul subiectului: 80216

Un nou set de schite reprezentand DAC-uri scurte si DAC-uri articulate.
DAC-urile scurte pe care le-am prezentat pot fi considerate “veteranele fostului parc auto TRANSURBAN”. Toate functionau in 2001, si cu exceptia lui 1383 ( pe care nu l-am mai vazut in 2002 in “ograda” TRANSURBAN-ului) au primit numere noi:
370 – NT-36-RTU
1383 – xxxxxxxxxx
1443 – NT-41-RTU
2053 – NT-26-RTU
4397 – NT-44-RTU
Cel mai rezistent si mai utilizat autobuz DAC din lotul celor scurte a fost, in opinia mea, 31-NT-370. Are “ceva” ani la activ si ultima oara cand l-am vazut (prin 2002) arata bine.
Cele 3 DAC-uri articulate pe care le-am desenat nu au apucat seria de numere noi si semnificative TRANSURBAN-ului. Ca sa fiu mai clar, initialele RTU simbolizeaza : Regia Transport Urban.
Autobuzul 1541 era functional prin anul 1999. Ultimul element al usii a patra fusese inlocuit cu o bucata de tabla alba, identica cu vopseaua autobuzului. Nu l-am reprezentat in schema fiindca am presupus ca bucata de tabla era “ceva” temporar, care fie anunta apropierea zilelor de casare, fie suplinea geamul pana ce ar fi fost posibila o noua inlocuire.
Autobuzul 3003 este printre primele pe care le-am vazut la Piatra Neamt. Initial era vopsit ca 2984. Din lotul sau, daca nu ma insel, mai faceau parte urmatoarele autobuze: 2984, 2991, 2993, 2994, 2995. (Afirm acest lucru fiindca, pe la sfarsitul anilor ’80, toate erau vopsite ca 2984 si aveau numere de inmatriculare apropiate). Ultima vopsea pe care mi-o amintesc la 3003 este cea prezentata in schema.
De 2984… ? Imi amintesc si azi dupa-amiaza de la sfarsitul anilor ’80 cand se deplasa incet pe strada Darmanesti catre autobaza, cu roata din dreapta a remorcii sparta, producand un zgomot infundat, specific situatiei in cauza. Probabil ca autobuzul nu avea roata de rezerva si surprinzator, nimeni de la autobaza nu a trimis o masina sa aduca o alta roata…



31-NT-370.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.29 kb
 Vizualizat:  de 24491 ori

31-NT-370.JPG



31-NT-1383.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.72 kb
 Vizualizat:  de 24491 ori

31-NT-1383.JPG



31-NT-1443.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.77 kb
 Vizualizat:  de 24491 ori

31-NT-1443.JPG



31-NT-2053.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.2 kb
 Vizualizat:  de 24491 ori

31-NT-2053.JPG



31-NT-4397.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.49 kb
 Vizualizat:  de 24491 ori

31-NT-4397.JPG



31-NT-1541.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.19 kb
 Vizualizat:  de 24491 ori

31-NT-1541.JPG



31-NT-2984.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.05 kb
 Vizualizat:  de 24491 ori

31-NT-2984.JPG



31-NT-3003.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.37 kb
 Vizualizat:  de 24491 ori

31-NT-3003.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 11 Iul 2007 17:03:41    Titlul subiectului: 80258

O serie de IKARUS-uri cu 2 si 4 usi, functionabile in 2000. In anul 2001, autobuzele 523 si 604 nu le-am vazut nici la strada, nici in curte. Nu stiu daca in intervalul dintre vara lui 2000 si vara lui 2001 cele doua Ikarus-uri au fost casate. Sau poate, stateau binisor in garaje, la "conservare".
Celelalte au primit urmatoarele numere:
420 - NT-45-RTU;
550 - NT-34-RTU;
EUP - a ramas cu vechiul numar de inmatriculare NT-01-EUP;
FPT - a ramas cu vechiul numar de inmatriculare NT-01-FPT.



31-NT-420.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.88 kb
 Vizualizat:  de 24478 ori

31-NT-420.JPG



31-NT-523.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.03 kb
 Vizualizat:  de 24478 ori

31-NT-523.JPG



31-NT-550.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.16 kb
 Vizualizat:  de 24478 ori

31-NT-550.JPG



31-NT-604.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.87 kb
 Vizualizat:  de 24478 ori

31-NT-604.JPG



NT-01-EUP.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.82 kb
 Vizualizat:  de 24478 ori

NT-01-EUP.JPG



NT-01-FPT.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.84 kb
 Vizualizat:  de 24478 ori

NT-01-FPT.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2007 22:38:48    Titlul subiectului: 80304

Autobuzele IKARUS 280 pe care le cunosc din Piatra Neamt:
-420;
-490;
-523;
-550;
-604;
-966;
-CHE;
-setul FPR, FPS, FPT;
-setul EUN, EUP, EUR, EUS, EUT.
In anul 2001, cu exceptia lui FPS si a lui EUS (despre care am presupus c-au fost casate), toate IKARUS-urile erau functionale.
Urmatoarele imagini reprezinta schitele IKARUS-urilor neprezentate inca pe Forum:



NT-01-CHE.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.97 kb
 Vizualizat:  de 24449 ori

NT-01-CHE.JPG



NT-01-EUN.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.83 kb
 Vizualizat:  de 24449 ori

NT-01-EUN.JPG



NT-01-EUR.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.27 kb
 Vizualizat:  de 24449 ori

NT-01-EUR.JPG



NT-01-EUS.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.16 kb
 Vizualizat:  de 24449 ori

NT-01-EUS.JPG



NT-01-EUT.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.34 kb
 Vizualizat:  de 24449 ori

NT-01-EUT.JPG



NT-01-FPR.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.16 kb
 Vizualizat:  de 24449 ori

NT-01-FPR.JPG



NT-01-FPS.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.35 kb
 Vizualizat:  de 24449 ori

NT-01-FPS.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2007 22:45:57    Titlul subiectului: 80306

Si... desi am postat pe Forum doua poze cu NT-29-RTU (ex 490 si actual BZ-64-VOI) si cu NT-40-RTU (ex 966), am sa prezint, in cadrul acestui "topic". si schitele acestora, asa cum aratau in 2001, ultima oara cand le-am vazut:


31-NT-490.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.24 kb
 Vizualizat:  de 24448 ori

31-NT-490.JPG



31-NT-966.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.58 kb
 Vizualizat:  de 24448 ori

31-NT-966.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 16 Iul 2007 00:59:32    Titlul subiectului: 80349

Orasul Piatra-Neamt a avut autobuze Roman 112 pana pe la jumatatea anilor '90. Imi amintesc ca ultimul pe care l-am vazut functional era 31-NT-288. Era si singurul ramas din generatia sa din curtea RATUC-ului. In urmatorul an l-au casat si pe el. Am vazut una din tablele pe care era scris numarul de parc al autobuzului incorporata in peretele unei hale de reparatii a autobazei.
Din pacate, nu mai retin cu exactitate ultima schema de vopsire a acestui autobuz. Prima ( si daca nu ma insel, cea din fabrica) era similara cu cea a lui 284 ( reprezentat in schita 1).
Din cate imi amintesc, cel mai mic numar de parc atribuit autobuzelor din Piatra-Neamt era 284 (un Roman 112). Am notat toate autobuzele Roman 112 pe care le cunosc din Piatra-Neamt. Acestea sunt:
284, 288, 311, 371, 1224, 1382, 1590, 1921, 1988, 2342, 2348, 2801, 2805, 2809, 2810, 2811, 2824, 2940, 3531.
Cele la care imi amintesc in intregime schema de vopsire le-am prezentat mai jos.



31-NT-284.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.66 kb
 Vizualizat:  de 24398 ori

31-NT-284.JPG



31-NT-1224.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.99 kb
 Vizualizat:  de 24398 ori

31-NT-1224.JPG



31-NT-1382.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.59 kb
 Vizualizat:  de 24398 ori

31-NT-1382.JPG



31-NT-2342.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.1 kb
 Vizualizat:  de 24398 ori

31-NT-2342.JPG



31-NT-2348.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.2 kb
 Vizualizat:  de 24398 ori

31-NT-2348.JPG



31-NT-2805.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.6 kb
 Vizualizat:  de 24398 ori

31-NT-2805.JPG



31-NT-2824.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.73 kb
 Vizualizat:  de 24398 ori

31-NT-2824.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 16 Iul 2007 15:48:01    Titlul subiectului: 0000000000 80361

O sugestie: Inainte de 1989, nu exista regie autonoma. Deci, incearca sa vezi cum se numea exact intreprinderea de transport de acolo iar desenele sa aiba sigla respectiva. Asta mai ales in cazul autobuzelor care nu au prins Revolutia.

Autobuzul în cauză provine din două autobuze diferite? Încearcă să-ți aduci aminte cum arăta interiorul. La Cluj a fost un astfel de autobuz (număr de parc 202) ca cel din imagine, la care:
-partea din față provenea dintr-un autobuz interurban fabricat în 1979
-partea din spate provenea dintr-un autobuz urban ceva mai nou (cam de prin 1984)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 16 Iul 2007 22:57:14    Titlul subiectului: 80372

Da, inainte de 1989 nu existau Regii Autonome (nimic nu era "autonom" pe vremea comunismului, nu?!). Sigla R.A.T.U.C. figureaza pe masinile transportului local din Piatra Neamt de dinainte de Revolutie si a ramas neschimbata pana cand autobaza a devenit societate pe actiuni: S.C. TRANSURBAN S.A.
R.A.T.U.C. mi s-a spus ca insemna Regia Autonoma de Transport Urban Calatori de mai multi localnici din vecinatatea autobazei. Raspunsul pe care l-am primit "data" din perioada de dupa Revolutie, si cum sigla ramasese neschimbata...
Banuiesc ca inainte de Revolutie R.A.T.U.C. insemna Regia Transport Urban Calatori, initiala "A" facand parte din cuvantul "Regia".
Referitor la Nt-40-RTU (ex 966): schema de vopsea pe care am prezentat-o este prima de care imi aduc aminte (adica asa era vopsit 966 cand l-am vazut prima data) si asta se intampla dupa anii '90. Autobuzul PARE sa provina din doua IKARUS-uri articulate, unul care avea doua usi (cea de-a doua amplasata dupa articulatie) si celalalt cu patru usi (doua usi dupa articulatie). De la primul PROBABIL ca s-a luat partea din fata iar de la al doilea, remorca. POATE asa se explica de ce 966 are o usa in fata si doua dupa articulatie. Afirmatia pe care am facut-o este doar o ipoteza perosnala pe care n-o pot sustine cu argumente solide. N-am remarcat schimbari care sa indice "fuziunea" a doua IKARUS-uri diferite. Probabil a fost re-asamblat cu multa atentie... Imi amintesc ca in interior era echipat cu scaune imburetate, tapitate cu material de culoare maro-inchis... Arata excelent si la exterior, ultima oara cand l-am vazut era in stare buna de functionare.
Mentionez ca siglele RATUC si TRANSURBAN pe care le-am introdus pe schitele mele CORESPUND perioadelor de functionare ale autobuzelor prezentate. O parte din autobuze le-am reprezentat in culorile si sub sigla corespunzatoare perioadei in care le-am observat in Piatra-Neamt. Denumirea RATUC a fost pastrata si-n anii de dupa Revolutie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 17 Iul 2007 01:38:04    Titlul subiectului: 80376

O alta serie de DAC-uri articulate. Dintre acestea, in 2001, autobuzele cu numarul de parc 1617, 1625 si 3916 nu le-am mai vazut in curtea autobazei. Presupun ca au fost casate; 1625 si 3916 erau vechi si uzate iar 1617 era si el vechi dar mai bine intretinut.
Doi ani la rand (1997, 1998) am avut ghinionul de a nu-l observa pe 2375. Fie a fost tinut in garaj, la "conservare", fie a fost utilizat pe trasee in anumite perioade ale anului cand eu nu ma aflam in Piatra-Neamt. Cert este ca am avut surpriza placuta de a-l vedea refacut in autobaza prin anii 1999, 2000. "Colegul" sau, 2374, n-a avut parte de aceeasi soarta...
Autobuzele cu numerele de parc 2993 si 2995 ramasesera in anul 2000 singurele reprezentate ale lotului 29xx. In vara lui 2001, autobuzul 2993 statea dezmembrat in curtea autobazei iar 2995 inca mai functiona. Cele doua aveau numerele de parc :
2993: NT-33-RTU;
2995: NT-35-RTU.



31-NT-1617.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.12 kb
 Vizualizat:  de 24354 ori

31-NT-1617.JPG



31-NT-1625.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.49 kb
 Vizualizat:  de 24354 ori

31-NT-1625.JPG



31-NT-2375.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.12 kb
 Vizualizat:  de 24354 ori

31-NT-2375.JPG



31-NT-2993.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.03 kb
 Vizualizat:  de 24354 ori

31-NT-2993.JPG



31-NT-2995.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.69 kb
 Vizualizat:  de 24354 ori

31-NT-2995.JPG



31-NT-3916.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.64 kb
 Vizualizat:  de 24354 ori

31-NT-3916.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 17 Iul 2007 15:05:28    Titlul subiectului: 80379

Am remarcat ca ai respectat tipul usilor la DAC-uri. Ca sa fiu mai clar: prima serie de DAC-uri (1979-1982) aveau geamurile de pe usi mai mici decat seria de dupa 1983. In primul caz, ferestrele coboara doar pana in dreptul partii de sus a rotilor, cum e cazul acestui autobuz:

iar la DAC-urile fabricate dupa 1983, ferestrele de pe usi coboara pana la nivelul podelei, cum e cazul acestui autobuz:

Un alt aspect legat de ferestrele DAC-urilor:
A. marimea ferestrelor. Exista 4 "marimi", fara a lua in considerare fereastra soferului si ferestrele de pe usi. Pentru a nu lungi prea mult vorba, schema unui DAC 117 UD, indiferent de generatie se prezinta astfel:

U 1 4 U 4 4 A U 2 2 U
S 3 4 2 4 4 A 2 2 2 2
unde:
1, 2, 3, 4 = marimile ferestrelor
U=usi
A=articulatia; sunt doi de "A" care corespund partii articulatiei de pe partea usilor, respectiv de pe partea opusa acestora
S=fereastra soferului
La Ikarus 280, situati este cam cum ai redat-o in schema:
U 2 2 U 4 4 A U 2 2 U
S 5 2 2 4 4 A 2 2 2 2

Deci, nu exista corespondent al 3-ului, dar in locul acesteia apare 5; situatia e similara, oarecum Romanurilor 112, cu mentiunea ca in locul 5-ului este 4 iar pe partea usilor, in loc de 2 ferestre "2" apare 1 si 4, ca la DAC
Evident, in cazul Ikarusurilor 280 suburbane, doua din usile acestuia sunt inlocuite cu ferestre de tip "2"
B. Posibilitatea / imposibilitatea deschiderii ferestrelor. Toate DAC-urile, indiferent dca sunt "117" au "112" au avut ferestre fixe pe partea usilor. Singurele DAC-uri care au fiecare fereastra cuparte mobila e seria 1979-1982. Probabil, multi de pe forum vor spune ca sunt tipicar, ca am ceva cu ferestrele, dar:
-e un aspect care priveste direct pasagerii (exceptie facand autobuzele cu aer conditionat)
-e un element distinctiv pentruseriile de DAC-uri, asta daca la vreuna din RK-uri nu se inlocuieste fereastra fixa cu una mobila sau viceversa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2007 00:21:50    Titlul subiectului: 80387

Recunosc ca atunci cand am realizat schemele am intampinat ceva probleme cu geamurile autobuzelor. De-alungul timpului, o parte din aceste ferestre au fost inlocuite (am vazut cazuri in care geamuri de DAC si IKARUS au fost inlocuite cu geamuri de ROMAN 112, geamuri de la usi de DAC-uri au fost inlocuite cu table...). O parte dintre autobuzele de la RATUC Neamt erau vechi (anii '80- '85) iar o parte dintre cele achizitionate "mai recent" (ca de exemplu 4489, 4490...) au suferit transformari capitale. Am sa-mi sustin afirmatiile prin doua schite diferite ale aceeluiasi autobuz. Este vorba de 4490. Atunci cand a fost achizitionat arata ca-n imaginea 1 iar atunci cand l-am vazut ultima oara (era in curs de dezmembrare) arata total diferit, ca in figura 2.
IN CONCLUZIE, atunci cand am realizat aceste scheme, am respectat o serie de notatii care prevedeau urmatoarele aspecte:
-tipul autobuzului;
-modul de vopsire;
-sigla corespunzatoare (R.A.T.U.C. sau TRANSURBAN);
-forma usilor;
-modificari substantiale.
-perioade de functionare;
-an de casare sau perioade de conservare (cu aproximatie);
-trasee frecventate des;
-RK-uri...
Nu am tinut cont de dimensiunile si modul de deschidere al geamurilor precum si o serie de aspecte ( pe care le-am considerat si care s-au dovedit "variabile" din punct de vedere al timpului) precum table adaugate, usi de aceelasi tip inlocuite de la alte autobuze...
Am sa justific aceasta "variabilitate": dintre schitele mele ai ales autobuzul 1391 si intamplarea face ca 1391 sa fie potrivit pentru ceea ce doresc sa sustin: acesta a avut geamul unuia dintre elementele usii a treia inlocuite cu o bucata de tabla. Dupa o perioada, elementul respectiv (este vorba de elementul din dreapta al celei de-a treia usi) a fost schimbat cu un altul, de culoare alba si cu dunga albastra (probabil de la 3815 sau 2391, nu stiu exact...). La scurt timp, elementul schimbat a fost vopsit in culoarea autobuzului de nu se mai recunostea seria de modificari operate. (Fireste, elementul de schimb avea geam si nu tabla).Prin urmare, iata de ce consider ca o serie de "inlocuiri" au caracter variabil.
Am sa revin la cazul cel mai elcovent: autobuzul 4490. O parte din modificarile masive pe care le-a suferit sunt exprimate in cele doua desene. Am sa amintesc si un zvon care insa nu mi-a fost confirmat in mod oficial si anume faptul ca "identitatea" autobuzului (numar de parc, placutele de inmatriculare, acte, .....s.a.m.d.....) a fost "transferata" unui alt autobuz, mai vechi. In acest caz am reprezentat corespunzator modul de operare (deschidere) al geamurilor :



31-NT-4490 (initial).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.64 kb
 Vizualizat:  de 24312 ori

31-NT-4490 (initial).JPG



31-NT-4490 (final).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.79 kb
 Vizualizat:  de 24312 ori

31-NT-4490 (final).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2007 02:08:21    Titlul subiectului: 80388

Alte DAC-uri nearticulate. Toate cele opt pe care le-am prezentat au fost casate pana in anul 2001. Autobuzul cu numarul de parc 335 era cel mai vechi dintre autobuzele DAC nearticulate pe care il stiam in Piatra-Neamt. Ultima oara l-am vazut pe la sfarsitul anilor ’80, pleca din statia Darmanesti spre Gara. Era un autobuz uzat excesiv, motorul abia mai putea sa asigure puterea necesara deplasarii vehiculului. Exterior arata destul de bine. Autobuzul cu numarul de parc 1074 a fost o alta surpriza pe care am vazut-o prin 1996-1997. Autobuzul era fabricat prin anii ’80 si nu imi amintesc sa-l fi vazut vreodata in Piatra-Neamt inainte de 1996. Primul geam de langa prima usa fusese inlocuit cu unul mai mic, probabil de la un ROMAN 112. In anii urmatori nu l-am mai vazut in Piatra-Neamt. Autobuzul 1396 era cel pe care-l puteam admira cel mai bine din toata curtea autobazei de la Piatra-Neamt. Era amplasat mereu intre doua cladiri si totodata aproape de gardul imprejmuitor al autobazei. Cel mai des era utilizat pe liniile Darmanesti-Ciritei, Darmanesti-Cut si Darmanesti-Izvoare. Autobuzul 2052, desi arata bine exterior, a disparut din curtea autobazei la sfarsitul anilor ’80. Nu stiu daca a fost casat sau pastrat in vre-un garaj… Schema de culoare pe care o avea a aparut in anii urmatori la autobuzul 4398. Nu stiu daca autobuzele au fost vopsite identic sau daca 2052 n-a devenit…4398. Ultima vopsea a lui 4398 este prezentata in figura 8. Autobuzul 2105 a fost unul dintre DAC-urile rezistente ale autobazei. In schema initiala era vopsit in galben, cu o dunga rosie sub geamuri. In figura 5 am redat ultima vopsea a lui 2105. In vara anului 2000, angajatii autobazei l-au retras de pe trasee si au inceput sa-l dezmembreze. Autobuzul 2541 si-a pastrat culoarea rosie de prima data cand l-am vazut pana prin anul 2000. Desi a apucat noua numerotare de la TRANSURBAN, din cate imi amintesc, nu a beneficiat de un numar nou de inmatriculare. Alte doua cazuri similare: 1383 si 554. (cel din urma se pregatea de casare). La spate a avut o tabla rosie, care inlocuia luneta lipsa. Autobuzul 2849 a fost singurul dintre autobuzele prezentate care a primit numar nou: NT-32-RTU. In 2001 statea dezmembrat in curtea autobazei. Autobuzul 4398 (achizitionat cu 4397) a suferit numeroase interventii. Nu era un autobuz la fel de utilizat ca 4397. Cei de la autobaza l-au vopsit si l-au reparat de multe ori, probabil ca nu era rezistent si intretinut in mod corespunzator. 4397 si-a pastrat schema de vopsire originala din fabrica. 4398 a fost vopsit o data ca 2052 ( asta daca 2052 n-a devenit 4398) si a doua oara in schema reprezentata in figura 8. Nu l-am vazut in 2001 nici in curte si nici pe traseele locale. Probabil a fost casat sau conservat.
Iata desenele:



31-NT-335.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.59 kb
 Vizualizat:  de 24310 ori

31-NT-335.JPG



31-NT-1074.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.62 kb
 Vizualizat:  de 24310 ori

31-NT-1074.JPG



31-NT-1396.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.04 kb
 Vizualizat:  de 24310 ori

31-NT-1396.JPG



31-NT-2052.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.13 kb
 Vizualizat:  de 24310 ori

31-NT-2052.JPG



31-NT-2105.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.08 kb
 Vizualizat:  de 24310 ori

31-NT-2105.JPG



31-NT-2541.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.58 kb
 Vizualizat:  de 24310 ori

31-NT-2541.JPG



31-NT-2849.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.73 kb
 Vizualizat:  de 24310 ori

31-NT-2849.JPG



31-NT-4398.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.26 kb
 Vizualizat:  de 24310 ori

31-NT-4398.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2007 11:09:52    Titlul subiectului: 80408

1. Referitor la transferul de identitate. 4490 pare a fi din seria "scundelor" adică a acelor autobuze cu înălțime puțin mai mică decât restul DAC-urilor. "Scundele" sunt singurele autobuze articulate care îndeplinesc, simultan, două condiții:
-au stopuri formate din elemente distincte
-au numai ferestre fixe pe partea ușilor
Seria respectivă (fabricată între a doua jumătate a lui 1987 și 1989, poate 1990) s-a caracterizat, printre altele, printr-o calitate discutabilă. Este de înțeles că regia nemțeană să fi preferat casarea autobuzului respectiv și "transferul de identitate" unui autobuz mai vechi, dar mai bun. La Cluj au avut loc astfel de schimbări. De exemplu, 578 a devenit 529 și a dispărut relativ repede iar numărul 578 a fost luat de un autobuz mai vechi.
2. 4490 alb cu dungă albastră. Să o luăm pe rând:
A. sunetul; încearcă să-ți aduci aminte dacă autobuzul respectiv avea cutie automată sau manuală. Dacă respectiva cutie de viteze era automată (cu 3 trepte, dacă bine știu), este vorba categoric de un autobuz hidramat din seria 1979-1982, contemporan cu 31-NT-317. Dacă respectiva cutie e manuală, atunci lucrurile nu sunt clare, dat fiind faptul că multora dintre hidramate li s-a schimbat cutia de viteze cu una mecanică (sincronizată). Totuși, dacă numărul treptelor de viteză e 5, e un indiciu că respectiva cutie e de Roman; cutia de viteze de DAC avea, în anii '80, 4 trepte
B. Poziția stopurilor. Autobuzele DAC hidramate (seria 1979-1982) și cele din 1983-1984 aveau stopurile situate cam la nivelul podelei, ori cel din schema ta le are considerabil mai sus, asemenea DAC-urilor fabricate în perioada 1986-1987
C. Ușile: nu sunt caracteristice hidramatelor
D. Ferestrele: Este aspectul cel mi puțin relevant, deși schimbarea tuturor ferestrelor fixe cu ferestre mobile o văd ca fiind lipsită de sens. Înțeleg dacă se înlocuiau 1-2 geamuri, dar nu toate 6. Se creează disconfort pasagerilor, din cauza curentului format (exceptând zilele caniculare, când curentul de aer e binevenit). De asemenea, gemulețul aferent numărului de linie poate să "apară" sau să "dispară", deci face parte din elementele cu variabilitate mare; teoretic, gemulețul este caracteristic autobuzelor DAC începând cu 1986; în schema ta, gemulețul respectiv nu apare nici la 4490 galben cu roșu, nici la 4490 al cu albastru
E. Capacele de vizitare. Toate autobuzele DAC, indiferent de generație au capace de vizitare deasupra:
-punții din față
-ventilatorului și radiatorului; în dreapta acestuia, sub scaune,se găsește un căpăcel mic, care acoperă ceva la rezervorul de combustibil
-motorului la care se adaugă un capac de vizitare aflat în stânga celui care acoperă motorul (capacul respectiv acoperă, printre altele, cablul de accelerație)
-cutiei de viteze
-diferențialului
-în spatele apărătorilor roților motoare
iar dacă autobuzul e articulat, mai există:
-două capace semicirculare, care formează platforma rotundă corespunzătoare articulației
-un capac deasupra osiei C, de dimensiuni mai mici
La autobuzele mai vechi de 1986 și la o parte a celor din 1986 primul capac de vizitare - care acoperă osia A - are exact aceeași lățime cu celelalte; ulterior, acesta e puțin mai îngust. De asemenea, căpăcelul corespunzător rezervorului de combustibil poate avea
-forma unui pătrat cu colțurile rotunjite
-formă de dreptunghi, așezat transversal
F. Scările. Autobuzele DAC vechi aveau scări cu modele formate din grupuri de 2 liniuțe paralele. Cele puțin mai noi aveau modele formate din grupuri de 3 liniute paralele iar cele și mai noi au modele formate din grupuri de 5 liniute paralele. O parte din autobuzele DAC din 1986 aveau mușama pe scări.

E din 1991?
3. Cand ai vazut prima data DAC-uri nearticulate in Piatra Neamț? La Cluj, acestea au început să sosească începând cu vara lui 1985, dar în alte orașe, prezența lor a fost mult mai redusă. În cazul municipiului Piatra Neamț, se justifică atâtea "scurte" sau ar fi fost logică achiziționarea mai multor articulate și doar câteva scurte
4. Schemele de culoare sunt foarte variate. Mi-a atras atenția schema:
alb-gri
galben-violet; modul de îmbinare al celor două culori complementare pare reușit

Pot spune că sunt vopsite cu gust (chiar dacă respectivele culori sunt, uneori, puțin țipătoare), cu o singură excepție

Ce-a pățit? Albastrul acela e ca nuca în perete
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 13:06:06    Titlul subiectului: 80433

4490, cel galben cu dunga rosie este din seria DAC-urilor articulate scunde, cu stopuri distincte. Cel de-al doilea 4490, adica cel alb cu albastru nu era un DAC scund. Stopurile si geamurile usilor erau pozitionate corespunzator schemei pe care am reprezentat-o. Geamurile de pe partea dreapta aveau deschidere. Singura problema este aceea ca nu am calatorit cu cel de-al doilea 4490 asa ca nu pot furniza informatii despre interior. Mentionez ca l-am vazut in curs de descompunere in curtea autobazei, mai precis se afla intr-o stare avansata de... dezasamblare. Doua usi si majoritatea geamurilor lipseau deja. Celelalte geamuri ramase pe partea dreapta (erau vreo doua sau trei) aveau deschidere si am presupus ca si celelalte ar fi avut, conform DAC-urilor vechi de prin 1980, dupa cum ai precizat si tu. Surprinzator, la spate autobuzul avea inca placuta de inmatriculare. In mod normal, aceasta ar fi trebuit scoasa din primele zile de cand incepuse casarea. Nu stiu de ce nu au scos-o! Poate fiindca era in acea perioada in care se schimbau numerele vechi cu cele noi (de tipul NT-xx-RTU) si placuta cea veche nu prezenta prea mult interes. Am vazut cu ochii mei placuta de inmatriculare atasata la locul ei, pe spatele autobuzului. La Piatra-Neamt ma duceam mai mult vara si in perioadele premergatoare casarii nu l-am vazut la strada pe 4490. Nici primul 4490 si nici cel de-al doilea 4490 nu aveau gemulet pentru traseu in partea dreapta a articulatiei, intre usile 3 si 4.
Referitor la 31-NT-4398: nu stiu cu exactitate anul in care a fost achizitionat de Transurban. Conform notatiilor mele, in prima jumatate a anilor '90 el era deja in curtea Transurban-ului, impreuna cu 4397.
Prima data am vazut DAC-uri articulate in Neamt prin 1986. Era, de fapt, prima oara cand vizitam orasul. Nu am luat notite atunci. Am revenit insa in 1988 si am luat la cunostinta informatii referitoare la o parte din autobuze. Erau foarte multe ROMAN-uri 112, si DAC-uri 117. Surprinzator, nu am vazut prea multe DAC-uri 112. Am sa ofer si explicatia confirmata in mod oficial: traseele din Piatra-Neamt sun lungi si ies in afara orasului. Practic, este o retea de sate si comune invecinate orasului si care pastreaza legatura cu "centrul" judetului Neamt (adica Piatra-Neamt ) prin trasee specifice: Gara-Garcina; Gara-Girov; Darmanesti-Cut, Gara-Roznov, Darmanesti-Izvoare. Pentru traseele cele mai lungi (si majoritatea erau lungi) se utilizau DAC-uri articulate si IKARUS-uri articulate. Liniile cele mai frecvente erau cele ce duceau spre Savinesti. Se forma cate un convoi de autobuze atunci cand aveau loc schimburile la combinatul de fibre sintetice... ROMAN-urile 112 erau utilizate pe traseele interne, mai precis Darmanesti-Gara, si, uneori OCOL-ul, adica Piata Mare-Scolile Normale. Pe cea de-a doua linie interna se utilizau si DAC-uri articulate. Alte trasee pe care am vazut DAC-uri scurte si ROMAN-uri 112 erau: Darmanesti - Cut, Darmanesti-Izvoare, Darmanesti-Ciritei, Darmanesti-1Mai, Darmanesti-IVV...
Prin urmare, inainte ca troleibuzele si maxi-taxi sa se dezvolte in oras, logica prevedea mai multe autobuze articulate si mai putine scurte. Insa, dupa ce traseele troleibuzelor s-au suprapus peste o parte a celor de la RATUC, rentabilitatea si distributia autobuzelor pe trasee a avut mult de suferit.
Culoarea de pe 1617 nu este chiar... violet ci un albastru inchis... spre o tenta de violet. Autobuzul cu numarul de parc 2375 arata, prima oara cand l-am vazut, ca 2374. O perioada a disparut din curtea autobazei si de pe traseele locale, am presupus ca a trecut printr-un RK si apoi a fost conservat sau trimis pe trasee in anumite perioade ale anului ( probabil iernile, cand eu nu eram in oras). Am sa precizez ca, desi nu am calatorit cu 2375 dupa "infrumusetare", arata bine din punct de vedere constructiv. Si vopseaua, desi cam exotica si cam, ...nepotrivita, fusese aplicata cu grija si nu in bataie de joc, cum am vazut prin alte parti... in alte orase... la alte autobuze...



31-NT-2374.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.81 kb
 Vizualizat:  de 24244 ori

31-NT-2374.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 22:32:14    Titlul subiectului: 80450

Alte DAC-uri scurte si DAC-uri articulate:
1958: a fost re-inmatriculat in 42RTU, functionabil in 2001;
2301: casat in prima jumatate a anilor '90;
2514: casat in prima jumatate a anilor '90;
2528: a fost re-inmatriculat in 43RTU, functionabil in 2001;
EUU: nu a suferit schimbare de numar, functionabil in 2001.
Iata desenele:



31-NT-1958.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.53 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

31-NT-1958.JPG



31-NT-2301.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.91 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

31-NT-2301.JPG



31-NT-2514.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.65 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

31-NT-2514.JPG



31-NT-2528.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.64 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

31-NT-2528.JPG



NT-01-EUU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.31 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

NT-01-EUU.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 22:55:19    Titlul subiectului: 80452

Ultimul lot de autobuze romanesti achizitionat de S.C. TRANSURBAN S.A. era format din 16 ROCAR-uri. Dintre acestea, 14 erau scurte iar 2 articulate. Iata cateva detalii:
02 RTU, 06 RTU, 09 RTU, 11 RTU, 13 RTU, 17 RTU- sunt ROCAR-uri scurte, similare cu 10 RTU pe care l-am prezentat in schema.3.
03 RTU, 05 RTU – sunt ROCAR-uri scurte, similare cu 04 RTU pe care l-am reprezentat in schema 1.
08 RTU – ROCAR scurt, similar cu 07 RTU pe care l-am prezentat in schema 2. Diferenta intre 03, 04, 05 RTU si 07, 08 RTU, este – din punct de vedere exterior – nuanta dungii din partea inferioara a autobuzului, dupa cum de altfel am reprezentat-o si-n schite.
12 RTU era singurul ROCAR galben din lot;
16 RTU era singurul ROCAR portocaliu scurt din lot. Varianta articulata avea numarul de parc 14 RTU. 15 RTU, initial arata ca 14 RTU, insa, ultima oara cand l-am vazut, avea o nuanta mai inchisa, cu tenta clara de rosu.
Sa prezint si schitele:



NT-04-RTU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.48 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

NT-04-RTU.JPG



NT-07-RTU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.46 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

NT-07-RTU.JPG



NT-10-RTU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.66 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

NT-10-RTU.JPG



NT-12-RTU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.77 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

NT-12-RTU.JPG



NT-14-RTU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.09 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

NT-14-RTU.JPG



NT-15-RTU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.86 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

NT-15-RTU.JPG



NT-16-RTU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.5 kb
 Vizualizat:  de 24225 ori

NT-16-RTU.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 01:17:30    Titlul subiectului: 80453

După Revoluție, Rocar a mai scos două serii de autobuze articulate:
-seria 1992, de culoare gri-crem
-seria 1996
"Schema" ambelor serii era, din fabrică:
201201A2012
S01010A1010
Unde 2=usa, S=fereastra soferului, 0=fereastra fixa, 1=fereastra mobila.
Deci, ferestre "alternative": alternanta "binara" a ferestrelor de pe partea opusa usilor si o alternanta "ternara" pe partea usilor
Dimensiunile ferestrelor de pe partea opusa usilor sunt aceleasi cu cele ale seriilor anterioare "scundelor", din acest motiv nu am considerat necesar sa "incarc" schema cu prea multe amanunte. Si totusi, intre seria 1992 si seria 1996 sunt unele diferente vizibile si pentru un ochi mai putin experimentat. sa o luam pe rand:
A. Schema de culoare din fabrica. Seria din 1992 era un fel de gri-crem, idem cu cea a autobuzelor 9201-9210 (exceptand 9205, care era un 112 UDM) din Constanta. Seria din 1996 avea schema de culoare gri cu rosu in partea de jos, schema de culoare similara UDM-urilor din acea perioada. NT 15 pare a avea o schema asemanatoare seriei 1996. O schema tipica de culoare pentru seria din 1996 este autobuzul BZ-02-MEM. Poate îl cunoști; scuze de off-topic, dar e un autobuz care pare bine întreținut
B. Scarile. Seria din 1992 avea scarile formate din 3 trepte: 2+podeaua; cea din 1996 avea 4 trepte: 3+podeaua. In plus, seria din 1996 avea, pe lateral, un fel de gemulet rotund, aflat langa usa a II-a
C. (nu sunt sigur). Peretele despartitor al cabinei soferului avea 4 geamuri la seria din 1996(unul dintre ele fiind montat pe partea mobila a peretelui despartitor), fiind similar cu cel al autobuzelor 112 UDM; seria din 1992 avea perete despartitor diferit; daca bine imi aduc aminte, era incomplet.
Ati avut asa ceva prin Neamț?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Noi/2018
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 07:58:25    Titlul subiectului: 1111111111 80461

Au fost (sunt?) 2 buc NT14RTU si NT15RTU-in poza


NT16RTU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.6 kb
 Vizualizat:  de 24205 ori

NT16RTU.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 15:03:14    Titlul subiectului: 80478

Lotul de ROCAR-uri despre care am vorbit fusese adus prin 1996. In vara acelui an, ( in august eram deja la Piatra-Neamt ) autobuzele functionau pe trasee.
Nici eu nu stiu ce s-a intamplat cu 14 si 15 RTU. Elementele caracteristice, precizate de OAB corespund. Din cate imi amintesc erau patru trepte (podeaua +3) la fiecare usa ( ca si la celelalte autobuze din lot), iar peretele care despartea cabina soferului de restul autobuzului era similar cu cel de la ROCAR-urile scurte. Pentru OAB: nu stiu la ce te referi cand spui de gemuletul cel mic de dupa usa a 2-a. Nu-mi amintesc sa fi vazut vre-un gemulet mic nici la 14 si nici la 15 RTU. Schema ferestrelor este corespunzatoare, ma bucur ca Mariooo a postat imaginea aceea ( eu nu mai tineam minte exact daca erau sau nu geamuri cu deschidere la 14 si 15 RTU pe partea usilor ) Suplementar, pot adauga faptul ca pe scarile usilor se aflau mochete ( mai precis cauciuc striat), montat din fabrica. La Galati am vazut asa ceva la troleibuzele 217E (220, 221 si 222).
Un alt aspect pe care as dori sa-l lamuresc este reprezentarea scaunelor de tip ROCAR pentru calatorii din mijloacele de transport in comun. Aceste scaune au culori diferite, din cate am inteles, fiecare simbolizeaza cate un... aspect referitor la proprietatile fizice ale scaunului respectiv. Care este simbolistica lor?
17 RTU si cele doua ROCAR-uri articulate aveau scaune ROCAR de tip gri. 04 si 05 RTU aveau scaune albastre, la 05 RTU, in ultima vreme, imi amintesc ca montasera si cateva scaune galbene ( tot de tip ROCAR) in locul celor albastre care se sparsesera... 12 RTU avea scaune albastre. La celelalte autobuze din lotul ROCAR nu mai retin cu exactitate culoarea scaunelor ( 09 RTU - gri, 07 si 08 RTU - albastre, 13 RTU- tot albastre...)
Intrucat nu am gasit poze cu interioarele autobuzelor ROCAR din Neamt, am sa postez o poza de pe TRANSIRA, cu interiorul troleibuzului 124, fotografiat de dl Sintea in acest an la Dumbrava. Adresa acestei fotografii este: http://www.neamt1.lx.ro/dumbrava/index.html . Se observa ca troliebuzul 124 are scaune ROCAR de culoare gri, similare cu cele de la autobuzele 14, 15, 17... RTU despre care am discutat.



interior%20124.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.83 kb
 Vizualizat:  de 24353 ori

interior%20124.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 16:36:55    Titlul subiectului: 80479

Citat:
Pentru OAB: nu stiu la ce te referi cand spui de gemuletul cel mic de dupa usa a 2-a. Nu-mi amintesc sa fi vazut vre-un gemulet mic nici la 14 si nici la 15 RTU
Uită-te la poza al cărei link îl dau aici:
http://buzau.stfp.net/DataZ/A/l/BZ02MEM-8-DW:1.jpg
Dacă te uiți în stânga ușii a II-a, chiar deasupra trapei corespunzătoare acumulatorului, (la același nivel cu ușița corespunzătoare rezervorului de combustibil, dar nu în dreapta, ci în stânga ușii a II-a) vei vedea o "chestie" rotundă, foarte mică. Este ceva "de siguranță". Știu că seria de autobuze 112 UDM din 1996 era prezent elementul respectiv și userul ATM a confirmat și el exitența acelei "chestii" la autobuzele articulate din Buzău (BZ-02-MEM), precum și scara alcătuită din 4 trepte
În legătură cu scaunele:
1. Până în 1993 inclusiv, scaunele erau alcătuite din două elemente tapițate - șezut + spătar iar cadrul spătarului era sigur rectangular, cu colțurile rotunjite. Daca, la RK, au apărut scaune din plastic, netapițate, există niște indicii că, inițial, au fost scaune tapițate:
-două elemente distincte, dar din plastic
-scaune de tip "scoică", dar montate pe cadre rectangulare (am văzut așa ceva la troleibuzul 494 din Constanța)
2. Începând cu 1994, scaunele erau de tip "scoică", adică șezutul și spătarul formau o singură unitate iar cadrul diferă radical. Caracteristic pentru 1994 era culoarea albastră a scaunelor, un albastru nici deschis, dar nici închis
3. În 1995, scaunele erau un albastru spre indigo. Uneori, culoarea tindea către violet
4. În 1996 și după, scaunele erau gri
Un alt aspect: volanul. Până în 1995 inclusiv, volanul autobuzelor Rocar era mare, cu buton în mijloc, buton de la care se putea acționa claxonul (frecvent, însă, claxonul se acționa de la o manetă de lângă volan). Începând cu 1996, dimensiunile volanului s-au diminuat și s-a renunțat la butonul din mijloc. Volanul Rocarurilor 117 UD din 1996 cum erau: cu buton sau fără? S-a aplicat jnoul "format" de volan și la "117" sau doar la "112"?
În legătură cu mocheta de cauciuc striat. Ambele aveau așa ceva sau unul din autobuz avea cauciuc striat iar unul cauciuc cu "sclipici"? la un moment dat se spunea pe forum că, printre ultimele Rocar 117 UD ar fi fost asemenea exemplare. Dacă ambele autobuze de la voi aveau cauciuc striat, înseamnă că mușamaua cu sclipici a apărut prin 1997. Mușamaua cu sclipici apare și la Rocarul de Simon.
Autobuzul contemporan celor menționate (este vorba de AB-02-MAO) nu avea nici un fel de mușama pe treptele scărilor, ci aveau niște modele formate din grupuri de 5 liniuțe paralele. E posibil ca cele două Rocaruri 117 de la voi să fi fost făcute la comandă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 21 Iul 2007 01:21:15    Titlul subiectului: 80503

Da, elementul de siguranta - dar nu cu gemulet rotund - era dupa a doua usa, dupa a treia usa si inaintea celei de-a patra usi ( in cazul articulatelor). Erau deci, 3 capacele insa, in locul sticlei rotunde erau amplasate niste cercuri din tabla, vopsite in culorile autobuzelor. Banuiesc ca initial au fost gemulete din sticla care, fie au fost sparte, fie au fost demontate de buna voie, si inlocuite mai apoi cu aceste rotunduri din tabla. Sincer, nu prea afectau imaginea autobuzelor. La ROCAR-urile scurte existau 2 astfel de capacele ( sau, mai precis, rotunduri din tabla), unul amplasat dupa usa a doua iar celalalt amplasat inaintea usii a treia.
Din punct de vedere al scaunelor: TOATE ERAU DE TIP ROCAR ( mai precis aveau aceeasi forma) IAR DIFERENTA - DIN PUNCT DE VEDERE EXTERIOR - CONSTA DOAR IN NUANTELE DE CULOARE CE INTRA IN COMPOZITIA MATERIALULUI PLASTIC. Din cate stiu eu, sunt scaune ROCAR galbene, albastre, gri... Cel mai des intalnite sunt cele gri. Fiecare culoare simbolizeaza ceva specific materialului din care a fost produs scaunul. As dori sa aflu mai multe detalii.
Referitor la musamaua de pe scarile si podelele celor doua autobuze articulate: striurile sunt drepte asemanatoare unor "linii proeminente" (cam fortata expresia, recunosc). Majoritatea autobuzelor au astfel de "mochete" dar nu si pe scari. De exemplu, la Galati, troleibuzele 217 E aveau mocheta pe trepte ( care, cu exceptia troleibuzului 221 unde probabil au fost inlocuite) au fost repede distruse de incaltamintea calatorilor. Am mai vazut musama pe trepte si la alte troleibuze 217E, probabil au fost loturi in care s-a pus musama pe scari... Ce pot sa mai afirm este ca dupa RK, o serie de autobuze au primit fel de fel de musamale colorate, imi amintesc de autobuzul 4397 care avea mocheta de culoare maron deschis, fara striuri. Dar asta, dupa cum am precizat, dupa RK. Acest autobuz avea 3 trepte la usa si am sa mentionez ca si cea de-a doua treapta fusese... mochetata. Nu mai tin minte cu exactitate, dar parca si 1958 a avut trepte mochetate similar cu autobuzele 14 si 15 RTU. Stiu sigur ca mocheta din interior era cauciucata cu striuri dar nu sunt la fel de sigur ca si treptele sa fi fost mochetate. Cauciuc cu sclipici nu am vazut nici la 14 si nici la 15 RTU. Eu am vazut prima oara mocheta cu slipici la ROCAR-urile U 312 B. Pe urma la ROCAR-urile de SIMON. Cam prin 1997... 1998. Mochetele cu sclipici de la ROCAR-urile U 312 B s-au uzat repede ( cred ca nu erau de aceeasi calitate cu cele de la ROCAR-urile de SIMON ) si la primele R.K.-uri au fost majoritatea inlocuite cu table interioare, benzi de fixare a mochetelor, sau alte categorii de mochete. (Treaba asta se intampla la Galati).
Pentru o parte din autobuzele care au circulat la Piatra-Neamt ( si pe care am avut ocazia sa le remarc ) nu am postat schemele intocmite in AUTOCAD. Am evitat sa le postez din 2 motive:
-multe scheme sunt identice ( ca vopsea si ca marca de autobuz ) prin urmare, n-ar fi nici o diferenta intre 2 astfel de autobuze decat numarul de parc;
-de o serie din schemele de vopsea ale unor autobuze mai vechi nu-mi mai amintesc cu exactitiate si nici notitele mele nu sunt prea exacte. Pentru a nu induce in eroare pe cei care urmaresc si/sau contribuie la subiectele postate pe FORUM, am evitat sa introduc schite vagi, nesigure.
Pe de alta parte, m-am gandit sa intocmesc o lista cu toate autobuzele pe care le cunosc din Piatra Neamt, in functie de numarul de parc.
Iata lista (mentionez ca toate schitele la care fac referire cele 3 tabele le-am postat deja pe FORUM):



Tabel 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.16 kb
 Vizualizat:  de 24314 ori

Tabel 1.JPG



Tabel 2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.3 kb
 Vizualizat:  de 24314 ori

Tabel 2.JPG



Tabel 3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.15 kb
 Vizualizat:  de 24314 ori

Tabel 3.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 21 Iul 2007 22:18:48    Titlul subiectului: 80523

Am sa imi cer scuze pentru faptul ca in schemele mele s-a strecurat o eroare referitoare la un numar de parc al unui IKARUS. Este vorba de NT-38-RTU, care a avut numarul vechi de parc 31-NT-623 si nu 31-NT-523, dupa cum am notat din greseala in Tabel si in schite.
Am sa postez si desenul rectificat:



31-NT-623.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.28 kb
 Vizualizat:  de 24297 ori

31-NT-623.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 22 Iul 2007 20:03:35    Titlul subiectului: 80539

Schemele altor doua autobuze care au circulat la RATUC Neamt: ROMAN-ul 112 cu numarul de parc 875 si DAC-ul 117, cu numarul de parc 3917. Judecand dupa marca si dupa numarul de parc, autobuzele 3916 si 3917 fac parte din aceelasi lot. Despre 3917 mi s-a spus ca geamul aflat inaintea articulatiei a fost inlocuit cu unul care nu avea deschidere. Era singurul geam care nu avea deschidere pe partea dreapta a autobuzului. Am presupus ca acesta putea fi schimbat oricand cu un altul corespunzator ( adica cu deschidere), prin urmare, in schema mea, toate geamurile sunt cu deschidere pe partea dreapta. Pentru comparatie, am adaugat si schita lui 3916.


31-NT-875.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.25 kb
 Vizualizat:  de 24276 ori

31-NT-875.JPG



31-NT-3917.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.58 kb
 Vizualizat:  de 24276 ori

31-NT-3917.JPG



31-NT-3916.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.64 kb
 Vizualizat:  de 24276 ori

31-NT-3916.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 30/Oct/2018
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2007 00:24:55    Titlul subiectului: 80634

In dotarea parcului de autobuze al Transurban-ului am remarcat, de-alungul anilor, o multitudine de marci de autobuze. Cele mai numeroase erau marcile romanesti: DAC, cu cele 2 “forme”, 112 si 117, ROMAN 112, ROCAR 112 si 117… Altele, de provenienta straina, erau reprezentate prin Ikarus-uri de tip 280, cu 2 si 4 usi, “hibrizi” de Ikarus (Ikarus-urile articulate, cu 3 usi), Ikarus-uri scurte interurbane, autobuze de provenienta franceza ( 2 bucati, donate de primaria din Renne), autobuzele Iveco, midibuze…
Ikarus-urile scurte interurbane care apartineau regiei de transport locale aveau urmatoarele numere de parc: 331, 396, 521, 522, 523, 531, 532. Erau utilizate des pentru transporturile de muncitori pentru Savinesti, pentru transporturi de excursionisti sau pentru curse directe. Usile acestora se inchideau manual si s-ar fi uzat repede daca aceste autobuze s-ar fi folosit pe liniile interne de frecventa mare, precum Darmanesti-Gara sau Darmanesti-Savinesti.
Autobuzele de provenienta franceza, au avut numerele de parc UZP si UZR. Nu stiu marca acestora. Pot afirma despre ele ca nu erau articulate, schema de vopsire (frantuzeasca) era alba cu dungi late, albastre, si, din punct de vedere functional, nu s-au dovedit prea rezistente. La casare, in curtea autobazei, am vazut doar pe unul dintre ele. Nu stiu daca era UZP sau UZR, fiindca nu mai avea placuta de inmatriculare. Celalalt am banuit ca fusese deja casat sau se gasea in vre-un garaj, asteptand sa primeasca “piese de completare” de la cel aflat deja in curs de dezmembrare. Cert este ca in urmatorii ani nu l-am mai vazut pe liniile locale si nici in autobaza.
Midibuzele pe care le-am remarcat in Piatra-Neamt erau 3 la numar : 49RTU, 50RTU, 51RTU. Pe acestea 3 le-am vazut eu, nu stiu daca erau mai multe. Ele functionau deja pe liniile locale in anul 2001. Nu stiu marca lor si nici orasul din care provin.
Am sa adaug si o corectare pentru lista de autobuze. Corectarea implica autobuzul ROMAN 112, cu numarul 31-NT-3125. Desi l-am vazut de multe ori prin Piatra-Neamt pe la jumatatea anilor ’90, el nu apartinea Transurban-ului, ci Transmoldaviei. Confirmarea provine din surse oficiale. Eroarea provine din doua motive:
-autobuzul a fost vazut de mai multe ori oprind in statii apartinand Transurban-ului (Darmanesti, statia de la Spitalul Judetean, Gara…);
-autobuzul a fost vazut de cateva ori pe drumul principal pe care obisinuiesc sa se retraga autobuzele Transurban-ului.
Lista cu autobuze a fost verificata si am primit confirmarea ca nu mai exista alte erori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community