Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele vechi ale transportului local din Piatra Neamt
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Iul 2007 00:39:36    Titlul subiectului: 80751

Autobuzele din Piatra-Neamt, apartinand TRANSURBAN-ului aveau casierite ( sau taxatoare, mai popular spus) care vindeau biletele calatorilor direct din mijloacele de transport in comun. Aceste casierite stateau intr-un fel de ghereta amenajata in incinta autobuzului. De regula, gheretele casieritelor erau amplasate:
-in cazul DAC-urilor scurte: la spate, inainte de cea de a treia usa.
-in cazul DAC-urilor articulate: la spate, inainte de cea de a patra usa.
-in cazul IKARUS-urilor articulate urbane: la spate inainte de cea de a patra usa.
-in cazul IKARUS-urilor articulate interurbane si a IKARUS-urilor articulate modificate: in articulatie, dupa cea de-a doua usa sau in fata celei de-a doua usi.
-in cazul autobuzelor ROMAN 112: la spate inainte de cea de-a treia usa.
La celelalte autobuze, utilizate pentru curse directe, taxatoarea statea de multe ori langa sofer.
Pentru corectitudinea calatorilor, s-a practicat, la Piatra-Neamt sistemul cu "usi blocate". M-am confruntat cu acest sistem inca din primul an in care am ajuns la Piatra-Neamt. Primul autobuz cu care am mers a fost 31-NT-2374. Usile a doua si a treia erau blocate cu bare metalice si, ori de cate ori soferul oprea autobuzul in statii, usile 2 si 3 dadeau sa se deschida dar barele le blocau. Sistemul prevedea:
-urcarea pe ultima usa a autobuzului ( acolo unde se afla casierita);
-coborarea pe prima usa a autobuzului.
Ceea ce am vazut la 2374 am vazut si-n anii urmatori la 31-NT-2382, cu care am mers la manastirea Bistrita si chiar la un autobuz ROMAN 112, cu numarul de parc 1382, cu care am calatorit intr-o zi spre Piata Mare. Bare de blocare am mai vazut si la 317, 720, 761, 2344, 2282...
La acest sistem s-a renuntat prin a doua jumatate a anilor 90, cand soferii "stiau" ce usi sa deschida si mai precis cand sa le deschida. Aici ma refer la faptul ca in statiile din apropierea capatului de traseu, soferul deschidea toate usile, pe cand, la plecarea de la capat si-n statiile premergatoare acestuia, functionale erau prima si a patra usa. Iata o imagine pe care am realizat-o in Autocad. Schita reprezinta sistemul primitiv de blocare al unei usi, in cazul prezentat este vorba de autobuzul 317. Am realizat schita din interiorul autobuzului. Se observa ca bara de culoare gri, montata orizontal, blocheaza ambele usi.
Iata o schita pe care am realizat-o in Autocad referitoare la “casuta” taxatoarei si locul de amplasament al acesteia. In cazul autobuzului 317, aceasta “casuta” este amplasata inaintea celei de-a patra usi ( ca la majoritatea Dac-urilor 117 ce au circulat in Piatra Neamt ):



Usa blocata la 317.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.88 kb
 Vizualizat:  de 21946 ori

Usa blocata la 317.JPG



casierie_31_nt_317_193.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.95 kb
 Vizualizat:  de 21336 ori

casierie_31_nt_317_193.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 30 Iul 2007 12:03:03    Titlul subiectului: 80814

Unul dintre autobuzele mele preferate apartinand RATUC Neamt a fost DAC-ul articulat (117UD) cu numarul de parc 317. Am sa prezint o schema cat mai precisa si mai detaliata a acestui autobuz, realizata personal in Autocad. Mentionez ca am utilizat toate datele pe care le aveam referitor la 317 cat si informatii tipice pentru realizarea elementelor de precizie dintre care, din pacate, o mare parte nu se pot remarca din cauza rezolutiei. Pentru inceput, o schita laterala:
Iata si o schema in sectiune orizontala ( am efectuat o "taiere" prin autobuz) pentru prezentarea interiorului. Scaunele pentru calatori sunt imburetate si invelite in material de culoare neagra ( vinilin ). In afara de instalarea casutei pentru taxatoare, nu s-au operat alte schimbari majore la interior. De precizat este faptul ca spatiul alocat soferului ( cabina ) nu este separata de restul autobuzului ( ca-n cazul ROCAR-urilor de exemplu). Singurul perete complet ( adica din podeaua autobuzului pana in plafon) este cel din spatele soferului, prevazut cu geam si perdeluta. Delimitarea celor doua spatii ( cel al soferului si cel al calatorilor) se realizeaza prin bare si placaje care nu depasesc inaltimea de 80 [cm]. Majoritatea DAC-urilor vechi care au fost intrebuintate pentru transportul local nu au cabine inchise.



31-NT-317 - detaliat.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.09 kb
 Vizualizat:  de 21906 ori

31-NT-317 - detaliat.JPG



sectiune_317_137.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.78 kb
 Vizualizat:  de 21338 ori

sectiune_317_137.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 06 Aug 2007 01:28:26    Titlul subiectului: 81141

Schema făcută de tine e foarte apropiată de ralitate, dar:
-capacul de vizitare care acoperă cutia de viteze este mai mic
-distanța dintre capacul de vizitare corespunzător cutiei de viteze și cel corespunzător diferențialului este considerabil mai mare decât cea dintre capacul cutiei de viteze și capacul motorului (cel din dreptul ușii a II-a)
-capacul de vizitare aferent radiatorului și ventilatorului este mai mare; practic, spațiul dintre acesta și capacul motorului e mult mai mic decât în schema ta. Ca să fiu mai clar; capacul aferent ventilatorului nu se "oprește" la limita ferestrelor 2 și 3, ci "continuă" puțin după această limită. Dacă te uiți atent, vei vedea că, în dreptul scării ușii a II-a se găsește atât capacul aferent motorului, cât și "capătul" capacului aferent ventilatorului. Ca reper, uită-te pe partea opusă ușilor oricărui autobuz DAC/Rocar; între osiile A și B vei vedea două trape: una mică și una mare; "demarcația" dintre cele două trape este exact la același nivel cu demarcația dintre capacul aferent ventilatorului și cel aferent motorului.
-în stânga capacului de vizitare corespunzător motorului se găsește un alt capac (acoperă, printre altele, cablul de accelerație), de formă mult mai alungită, capac situat lângă scaunele de pe partea stângă. Acel capac (care nu figurează în schemă) ajunge până în dreptul celui care acoperă cutia de viteze.
"Raportul" dintre capacele de vizitare și trapele dintre osiile A și B de pe partea opusă ușilor e următorul.
A. Trapa mică: aceasta corespunde capacului de vizitare corespunzător ventilatorului, dar capacul de vizitare începe mai din față.
B. Trapa mare corespunde capacelor de vizitare ale motorului și ale cutiei de viteze. Acolo unde se termină trapa mare, se termină și capacul cutiei de viteze.
Singurul oraș unde am văzut capac de vizitare aflat în imediata vecinătate a capacului diferențialului e Brașovul; acolo, între capacul cutiei de viteze și cel al diferențialului s-a practicat un capac suplimentar, de forma unui trapez isoscel, cu baza mare spre capacul cutiei și cu baza mică spre capacul diferențialului. Asta era în 2003, când în Brașov erau destul de multe DAC-uri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 06 Aug 2007 08:52:22    Titlul subiectului: 81143

Observatiile tale sunt corecte dar multe dintre podele autobuzelor, in urma RK-urilor au fost schimbate si modificate. Sincer sa fiu, nu stiu cand 317 a trecut prin RK-uri. Oricum in aproape 10 ani de functionare... Asa arata schema pe care o am notata, si acum, dupa aceste observatii, inclin sa cred ca 317 a suferit ceva modificari si la podea.
Prin urmare, am sa-mi corectez afirmatia precedenta ( cea in care am spus ca nu s-au operat schimbari majore in interior) : in urma RK-urilor podeaua a fost schimbata. Modificari la podea am mai vazut la 31-NT-4397 iar in tara, la majoritatea DAC-urilor vechi urbane si interurbane.
Si referitor la observatii: schemele de instalare a panourilor ( "capace de vizitare" cum mai sunt numite) difera la marcile de autobuze. 317 este un DAC 117 UD model vechi, achizitionat de RATUC Neamt prin anii 1980. Schema panourilor de la DAC-urile vechi difera extrem de mult de cea de la ROCAR-uri si de la DAC-urile mai recente. De cand l-am vazut pe 317 am retinut schema de culoare care a ramas neschimbata, ori, de cele mai multe ori, la Piatra-Neamt, dupa R.K.-uri se vopseau autobuzele. Una dintre exceptii a fost 4397, care a primit podea noua dar nu si alta vopsea ( de fapt n-a mai fost vopsit deloc!). Nu stiu daca 317 e o alta exceptie. La proiectarea de interior a lui 317, am respectat notatiile mele si informatii standard.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 06 Aug 2007 14:35:11    Titlul subiectului: 81156

1. Mi se pare mie sau 317 are (avea) schimbător de viteze?? DAC-urile din seria lui (1979-1982) erau, inițial, hidramate. Schimbarea cutiei automate cu una manuală nu mă miră. Și la Cluj a avut loc cel puțin o schimbare (la un DAC 117 interurban).
2. Prin schimbarea poziției celui de-al 4-lea capac de vizitare se asigură accesul la cardan. Practic, modificarea făcută echivalează cu practicarea acelui capac trapezoidal amintit mai sus.
3. În dreptul ușilor II și IV se găsesc două scaune, unul în spatele celuilalt. În cazul ușii a III-a se află doar un singur scaun. Este ca și cum cândva, scaunul care se afla chiar în spatele articulației, a fost scos. Chiar a fost scos sau nici nu a existat, în felul acesta crescând numărul locurilor în picioare?
4. Un aspect care mi se pare interesant - ca și concepție - este amplasarea ușii a III-a mult prea aproape de articulație. Știu sigur că la troleibuzele 217 E spațiul aferent scării a III-a este "ciupit" de lăcașul platformei circulare aferent articulației; lăcașul platformei circulare "intră" în spațiul aferent ușii a III-a. Văd că în schema ta platforma circulară "atinge" spațiul aferent scărilor; este un mic spațiu între platforma circulară și scara a III-a sau, și aici, este acea "ciupire" prezentă la troleibuzele DAC 217? Știu doar atât că DAC-urile din seria 1979-1982 aveau, inițial, un alt sistem de deschidere al ușii a III-a tocmai din cauza vecinătății ușii cu articulația. Cel puțin 3713 bucureștean avea sistem diferit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 06 Aug 2007 23:01:28    Titlul subiectului: 81171

Pentru inceput, 317 avea schimbator de viteze insa nu stiu daca provenea din fabrica sau fusese instalat de mecanicii RATUC-ului. Aceelasi lucru pot afirma si despre autobuzul 761. Si acesta din urma facea parte din generatia de DAC-uri pe care a amintit-o OAB ( 1979-1982) si avea schimbator de viteze.
Scaunul de langa articulatie - in cazul lui 317 - nu era acolo atunci cand am realizat schema. Sincer sa fiu, nu am realizat o schema de interior si la celelalte autobuze achizitionate in jurul anilor'80, mai precis ma refer la 334, 720, 761 si 554. Asa ca nu stiu daca acestea au avut sau nu scaun dupa articulatie.
Referitor la cea de-a treia usa: 317 nu avea "ciupitura". Pur si simplu, platforma circulara a articulatiei atingea marginea spatiului destinat celei de-a treia usi. DAC-urile 117 UD nu aveau patru trepte ( cu podeaua ) ca la ROCAR-uri si prin urmare, din cate mi s-a spus, spatiul pentru usi era putin mai redus ( ma refer in latime ). Discul articulatiei abia atingea muchia spatiului aferent celei de-a treia usi ( majoritatea DAC-urilor articulate se gaseau in aceasta... postura)
Observatiile precizate de OAB se regasesc, in mare parte, in schema de interior a autobuzului 31-NT-2382. Am sa postez si aceasta schita - realizata personal - nu inainte de a preciza faptul ca 2382 era unul dintre acele autobuze DAC cu bare de sustinere pentru calatori de culoare verde. Culoarea verde provenea din fabrica, probabil ca au fost scoase cateva loturi. Am avut si la Galati autobuze din acele loturi.
Schema de interior este diferita de cea a lui 31-NT-317. Scaunele nu sunt imburetate ( nu am mai reprezentat suruburile de fixare ale scaunelor datorita rezolutiei) iar in remorca, dispunerea lor este diferita fata de cea a lui 317. Aceelasi lucru se poate spune si despre panouri.
Desigur ca, de-alungul anilor de functionare, majoritatea autobuzelor au avut modificate schemele de dispunere a scaunelor pentru pasageri. S-au luat scaune de la unele autobuze si s-au pus la altele, s-au schimbat scaune imburetate ( sau pur si simplu s-a scos buretele ) cu scaune din lemn, chiar s-au "fabricat" scaune. Prin inlocuire si dupa RK-uri, multe autobuze au "pierdut" sau au "castigat" scaune.
OBSERVATIE: Schemele de interior ale celor 2 autobuze sunt singurele pe care am reusit sa le realizez dupa informatiile si materialele mele. Nu stiu cu exactitate schema de interior ale celor 2 autobuze inainte si dupa momentul in care mi-am cules informatiile adica nu cunosc modificarile anterioare sau posterioare momentului in care am notat schitele. Mai precizez faptul ca la scurta vreme dupa ce am cules materialul informativ, 317 a disparut de pe traseele locale iar 2382, desi a mai rezistat un an, nu am mai avut ocazia sa ma mai plimb cu el si sa remarc posibile modificari.



31-NT-2382.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.33 kb
 Vizualizat:  de 21762 ori

31-NT-2382.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 06 Aug 2007 23:31:36    Titlul subiectului: 81174

Este 2382 sau 2282? Ca să fiu mai clar, e schema de interior al acelui autobuz galben postat într-unul din mesajele anterioare sau e altul?
Capacul de deasupra motorului este considerabil mai lat ca celelalte. S-a modificat podeaua și la acest autobuz?
Văd că în dreptulușii a III-a, în locul a două scaune simple așezate unul în spatele celuilalt se găsesc:
-un scaun dublu (nu cred că așa a venit din fabrică; pare a fi o "tunare" făcută de cei din garaj)
-unul simplu
Încearcă să-ți aduci aminte dacă "modelul" treptelor scărilor era format din grupuri de câte două liniuțe așezate în divrse poziții sau grupuri de trei liniuțe așezate, de asemenea, în diverse poziții. Mă refer atât la 317 cât și la DAC-ul 2282 (2382??). Desigur, modelele de pe scări nu aucum să se regăsească în schemă, dar prezența, respectiv absența lor e un indiciu dacă regia nemțeană a schimbat scările sau le-a lăsat pe cele originale.
Oricum, autobuzele sunt "tunate", dar sunt curios până unde s-a mers cu tunarea:
-schimbătorul de viteze; faptul că un DAC din generația 1979-1982 are schimbător în condițiile în care "colegii" lui de generație nu au avut așa ceva - vezi 8205 din Constanța - arată că a fost modificat, că e greu de crezut că cei din Piatra Neamț au comandat, special, autobuze cu cutie mecanică.
-podeaua; schimbarea configurației capacelor de vizitare a necesitat ceva muncă; fiecare capac de vizitare acoperă o gaură de formă dreptunghiulară mărginită de un cadru metalic prins în podea. Ori, modificarea acelui cadru presupune un volum de muncă deloc de neglijat
-scaunele
Încearcă să-ți aduci aminte bordul lui 317. Bordul original avea, pe dreapta niște butoane albe pentru cutia automată. Evident, odată cu schimbarea cutiei, butoanele nu-și mai aveau rostul și nu exclud posibilitatea ca ele să fie scoase iar acolo să apară altceva. Semnul că acolo au fost astfel de butoane ar trebui un dreptunghi lung, orizontal, dreptunghi care ar trebui să se găsească pe partea dreaptă a bordului.
Când am redactat mesajul nu am văzut că, între timp, s-a scris un alt mesaj. Din această cauză mesajul meu conține unele întrebări care pot părea fără sens.
Citat:
S-au luat scaune de la unele autobuze si s-au pus la altele, s-au schimbat scaune imburetate ( sau pur si simplu s-a scos buretele ) cu scaune din lemn, chiar s-au "fabricat" scaune. Prin inlocuire si dupa RK-uri, multe autobuze au "pierdut" sau au "castigat" scaune.
Scaune din lemn? Schimbările de care zici au avut loc înainte sau după 1994? De regulă, cel puțin la noi, la RK-uri se puneau scaune de plastic din două componente:
-spătar
-șezut
iar la Constanța am văzut - pe un troleibuz 117 E - scaune albastre de tip "scoică" (albastre; model 1994) pe cadrele scaunelor originale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 07 Aug 2007 20:51:18    Titlul subiectului: 81194

Am postat mai de mult o lista cu autobuzele din Piatra-Neamt. 2282 si 2382 sunt doua autobuze distincte. Schema de interior este a lui 2382, cea corespunzatoare lui 2282 nu o am notata. Iata si schitele refacute ale celor doua autobuze:


Schema 31-NT-2282.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.49 kb
 Vizualizat:  de 21705 ori

Schema 31-NT-2282.JPG



Schema 31-NT-2382.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.4 kb
 Vizualizat:  de 21705 ori

Schema 31-NT-2382.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 07 Aug 2007 21:16:32    Titlul subiectului: 81195

Nu stiu in ce masura 2382 a fost... tunat. Toate scaunele - inclusiv cele din dreptul usii a III-a de care aminteste OAB - aveau bare verzi. Scarile erau metalice si cuprindeau, in model, doua striuri - sau liniute, dupa cum a afirmat OAB - dispuse in diverse pozitii. Schema metalica cu doua liniute am observat-o la mai multe DAC-uri articulate din Piatra-Neamt.
Referitor la butoanele corespunzatoare cutiei automate: nu mai retin cu exactitate schema de bord a lui 317. Nu am notat-o in schitele mele, imi pare rau.
Cei da la RATUC demontau scaunele de la autobuzele in curs de dezmembrare si le montau la autobuzele functionale ( banuiesc ca multe regii si firme de transport practica acest sistem. O parte din scaunele instalate in gheretele taxatoarelor proveneau de la autobuze casate. Tin sa precizez faptul ca aceste scaune se prezentau sub diferite aspecte. Iata cateva dintre ele:
-scaune imburetate, invelite in material maron ( vinilin );
-scaune imburetate, invelite in material negru (vinilin );
-scaune din lemn ( placaj) de culoare alba;
-scaune din lemn (placaj) de culoare crem;
-scaune din lemn (placaj) de culoare gri deschis;
-scaune confectionate in ateliere, de culoare alba, gri sau verde pal;
-scaune ROCAR de culoare albastra;
-scaune ROCAR de culoare galbena;
-scaune ROCAR de culoare gri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 07 Aug 2007 22:08:33    Titlul subiectului: 81196

Iata o schita cu principalele scaune pentru pasageri pe care le-am intalnit instalate in autobuzele RATUC-ului:
1 - scaun imburetat, invelit cu material negru ( vinilin );
2 - scaun imburetat, invelit cu material maron ( vinilin );
3 - scaun simplu, din placaj de culoare alba;
4 - scaun simplu, din placaj de culoare crem;
5 - scaun simplu, din placaj de culoare gri;
6 - scaun modificat, din placaj de culoare alba;
7 - scaun modificat, din placaj de culoare verde pal.
Practic vorbind, scaunele erau obtinute prin presarea mai multor placaje dintre care, primul placaj ( cel de la suprafata ) se prezenta in culorile mentionate mai sus.
Am sa revin la autobuzul 31-NT-317 cu o alta schita din interior: cabina soferului. Intr-unul din mesajele anterioare am afirmat faptul ca autobuzul 317 are un singur "perete" care uneste plafonul cu podeaua si anume cel din spatele soferului. O alta bara de sustinere se afla in vecinatatea primei usi si "ajuta" la delimitarea cabinei. Se poate observa ca, in cazul lui 317 ( ca si-n cazul multor alte autobuze ), cabina nu este izolata de restul autobuzului.



Tipuri de scaune.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.96 kb
 Vizualizat:  de 21661 ori

Tipuri de scaune.JPG



cabina_31_nt_317_174.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.3 kb
 Vizualizat:  de 21319 ori

cabina_31_nt_317_174.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 10 Aug 2007 00:37:33    Titlul subiectului: 81277

DAC 117 UD din 1992 ati avut? Îti dau niste indicii:
-scari cu 3 trepte (doua + podeaua), avand modele cu grupe de cate 5 striuri asezate in diverse poziții
-capace de vizitare cu 4 suruburi, nu cu 6 cum erau cele de generatie veche; mușamaua era gri, nu gălbuie cum era la primele DAC-uri 117
-cabina soferului nu era complet izolata de salon, dar, inafara peretelui despartitor din spatele soferului mai exista un perete, mai mare; peretele respectiv era oblic, formand un unghi obtuz cu peretele din spatele soferului. Capătul "noului" perete despartitor era in dreptul jumatatii usii 1. La Cluj, separarea completa a cabinei s-a facut prin adaugarea unui al treilea perete, perpendicular (ca si cel din spatele soferului), care unea peretele amintit mai sus cu usa I. Unul din elementii usii 1 era pentru pasageri, unul pentru sofer.
La seria restransa de DAC 117 UD model 1996 peretele despartitor ar trebui sa separe complet cabina soferului de salonul pasagerilor (avand, totusi, o usa glisanta pentru ca, eventual, soferul sa poata intra in salonul pasagerilor) si sa aiba 4 ferestre. Peretele despartitor "respecta" caracteristicile de mai sus sau era similar cu DAC-urile mai vechi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 10 Aug 2007 12:22:11    Titlul subiectului: 81307

Din cate imi amintesc eu - ma refer totodata atat la notitele mele cat si la informatiile pe care le-ai precizat ( OAB ) - TRANSURBAN-ul nu a avut DAC-uri 117 UD din generatia '92. Cei de la TRANSURBAN au preferat sa repare autobuzele vechi - majoritatea DAC-urilor articulate datau de dinainte de Revolutie - si abia in a doua jumatate a anilor '90 au achizitionat lotul de ROCAR-uri format din 14 autobuze ROCAR 112 ( 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 16 si 17 RTU) si 2 autobuze ROCAR 117 ( 14 si 15 RTU ). La majoritatea autobuzelor - exceptand ROCAR-urile - cabina soferului nu era total separata de restul autobuzului. S-au introdus diferite "artificii" si "modificari" dupa cum au considerat mai convenabil si mai rentabil mecanicii de la TRANSURBAN.
Recunosc c-au fost o serie de "permutatii" in randul autobuzelor DAC articulate ( adica numerele de parc au fost schimbate la diferite autobuze ) ca in cazul lui 4490 sau a lui 4489.
Ultimele doua autobuze amintite, achizitonate inainte de Revolutie, aveau cele mai mari numere de parc. De la 4490 si pana la lotul de ROCAR-uri nuam observat alte autobuze DAC 117 articulate - in afara celor pe care le stiam deja.
Si fiindca tot am discutat de cabinele autobuzelor de la RATUC (TRANSURBAN) Neamt si despre modul diversificat de separare a cabinei soferului de restul autobuzului, am sa prezint schita cabinei (sectiune - vedere din spate) a lui 31-NT-2382. Spre deosebire de 317, una dintre barele de sustinere ( de langa usa I ) lipseste iar fixarea barei despartitoare se realizeaza prin prindere de o bara vecina celei de la trepte. Panoul protector lipseste. De asemenea, se poate observa si placuta de traseu ( in partea dreapta, deasupra bordului).
Ulterior am inteles ca s-au mai operat schimbari la cabina: s-a scos bara de la trepte, s-a introdus un alt dispozitiv de prindere de bara de langa usa I pentru a facilita trecerea soferului in cabina... Mentionez ca schimbarile operate ulterior provin din surse neoficiale. Nu am vazut cu ochii mei aceste schimbari. Desenul pe care il reprezint l-am schitat dupa o calatorie spre manastirea Bistrita. Traseul de autobuz corespunzator este : Piata Mare-Manastirea Bistrita.



31-NT-2382.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.79 kb
 Vizualizat:  de 21598 ori

31-NT-2382.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 31 Aug 2007 01:32:10    Titlul subiectului: 82200

Iata si o imagine frontala a lui 317.


Frontal 317.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.01 kb
 Vizualizat:  de 21488 ori

Frontal 317.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 01 Sep 2007 00:10:12    Titlul subiectului: 82263

La Piatra-Neamt, placutele de trasee erau rareori montate in locasul aferent, amplasat in partea superioara a cabinei soferului. Se prefera utilizarea unor placute mai mici, care erau amplasate intr-un suport existent la extremitatea dreapta a bordului si uneori, se instalau dubluri ale acestor placute in spatele casutei taxatoarei.
Conform informatiilor primite, montarea placutelor de traseu in locasul existent in partea superioara a cabinei soferului s-a practicat prin anii '80. In prezent, am inteles ca aceasta modalitate de afisare a fost reluata de catre soferii de la Troleibuzul. Totodata am mai remarcat faptul ca toate IVECO-urile din Piatra-Neamt au afisaj deasupra cabinei - in acest caz, utilizarea placutelor de trasee ar fi inutila.
Cele doua dungi negre existente pe panoul de sub geamurile cabinei autobuzului 317 au fost trasate de muncitorii autobazei. Dupa ce 317 a fost casat, panoul cu dungi a fost "transferat" la DAC-ul articulat cu numarul de parc 2282.
Iata si o imagine frontala a autobuzului DAC 117 UD, cu numarul de parc 2382:



Frontal 2382.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.54 kb
 Vizualizat:  de 21463 ori

Frontal 2382.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 28 Sep 2007 23:23:30    Titlul subiectului: 83174

Conform spuselor unei persoane cu functie de conducere in cadrul SC Troleibuzul SA toate autobuzele DAC/Rocar 112 ex-Transurban cu numere de inmatriculare cu RTU nu (mai) exista in gestiunea SC Troleibuzul; unele au fost casate (taiate), altele vandute. Tot acea persoana mi-a spus ca nu mai exista nimic din fostul patrimoniu al Transurban in fostul depou de langa Scolile Normale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2012 18:35:32    Titlul subiectului: 151638

O fotografie, din Piatra Neamt, anul de gratie 1966. Fotografia a fost preluata de pe http://www.okazii.ro/


Piatra-Neamt 1966.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.21 kb
 Vizualizat:  de 17024 ori

Piatra-Neamt 1966.JPG



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 185

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2020 09:19:10    Titlul subiectului: 208752

Am gasit intamplator o fotografie foarte speciala in care se vede jumatate din autobuzul Grivbuz ce a apartinut Transurbanului. Am auzit de la soferi destul de multe despre el, insa niciodata n-am gasit niciodata poze in acest sens. Poate gasesc si poze cu autobuzele SC10 Very Happy


Spitalul-Judetean-Piatra-Neamt.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.27 kb
 Vizualizat:  de 7325 ori

Spitalul-Judetean-Piatra-Neamt.jpg



_________________
Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community