Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 30 Noi 2005 23:28:09 Titlul subiectului: Tramvaie Tatra T4R si T4D |
4839 |
|
Vagoanele Tatra T4R au fost aduse in Iasi noi, si au fost introduse in circulatie in anii 1978 (40 de bucati) si 1981 (30 de bucati). Au fost numerotate #201-#270 si au circulat atat solo, cat si cuplate cate 2 (ambele vagoane fiind alimentate de la retea). In privinta numerotarii, Monografia transportului public de calatori din Municipiul Iasi (1898 - 1998) (documentare si redactare: ing. Constantin V. Ostap, ing. Eugenia G. Ursescu) prezinta vagoanele T4R cu numere de forma 3xx. De asemenea, un panou in relief aflat la intrarea in fostul sediu al Sectiei 2 (actualul sediu al Sectiilor 3 si 4) infatiseaza, printre altele, un vagon Tatra T4R (desenat) cu numarul 304. Problema este ca absolut nimeni dintre persoanele pasionate din regie nu confirma aceasta numerotare la un moment dat, ci doar pe cea cunoscuta si de noi, cu 2xx.
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Dum 23 Apr 2006 20:07:34, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 30 Noi 2005 23:39:28 Titlul subiectului: |
4843 |
|
Iata o relatare din Monografia transportului public de calatori din Municipiul Iasi (1898 - 1998) (documentare si redactare: ing. Constantin V. Ostap, ing. Eugenia G. Ursescu), privitoare la vagoanele Tatra T4R aduse in anul 1978 in Iasi.
Vagonul T4R care apare in imaginea din Monografie este #247 (fotografiat in a doua jumatate a anilor '90).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 30 Noi 2005 23:52:40 Titlul subiectului: |
4846 |
|
In imagine: panoul de la intrarea in Sectiile 3 si 4.
Tatrele apartin de Sectia 2. In anul 2003 sectiile 2 si 3 au schimbat sediile intre ele, insa a fost pastrat pe acest panou desenul cu vagonul Tatra. Initial, alaturi de acest vagon era desenat un Timis 2, imaginea sa fiind inlocuita acum cu cea a unui GT4 ex-Stuttgart.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 00:08:33 Titlul subiectului: |
4852 |
|
Iata o imagine cu vagoanele Tatra T4R din Iasi in anii '80 (in incinta Sectiei 2 din Depoul Gara).
Atentie: nu exista permisiunea de republicare a acestei imagini. Proprietarul fotografiei este domnul inginer Dorian Geba.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 00:45:15 Titlul subiectului: |
4867 |
|
Din cele 70 de vagoane T4R, in circulatie mai exista doar: #202, #203, #209, #210, #211, #218, #220, #222, #225, #229, #234, #235, #240, #243, #247, #250, #255, #257, #258, #259, #261, #262, #268. #238 este folosit ca vagon-scoala. Restul au fost casate, unele din ele fiind inlocuite, in 1998 si 2000, cu vagoanele T4D aduse din Halle.
Ultime renumerotari: #257 (ex-#224), #262 (ex-#212) si #229 (ex-#239?). Nu stiu daca actualul #203 a avut acelasi numar inainte de 2003 (din pacate, in aceasta privinta nu m-a putut ajuta nimeni).
#233 a fost taiat recent (octombrie). In depou mai existau, in octombrie, #263 si vechiul #229, insa vor fi in curand dezmembrate si acestea (#263 e posibil sa nu mai existe in acest moment - nu am mai fost de aproape o luna la Depoul Dacia).
#233 proaspat dezmembrat nu este acelasi cu #233 din imaginea de mai sus (nu am putut afla istoria celor 2, insa persoanele care au facut afirmatia stiu sigur ca ultimul #233 a avut alt numar).
Vagoanele Tatra T4R circula pe traseele 2, 5 si 11. Uneori sunt trimise si pe 6 si 7, pentru suplimentare.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 01 Dec 2005 01:01:08, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 10:34:59 Titlul subiectului: |
4888 |
|
Este o mica problema legata de aceasta numerotatie.
In Monografie scrie ca primul tramvai care a circulat pentru probe a fost 326, iar primul cu calatori a fost 350. Pe de alta parte, tramvaiele Tatra nu au venit toate 70 odata, asa ca e cam ciudata aceasta numerotare.
Faptul ca nemtii, care s'au documentat inclusiv din surse CKD si ale regiilor de transport care au primit tramvaiele, nu mentioneaza numerotarea 3xx la Iasi, ma face sa cred ca aceasta a fost "inventata" de autorii monografiei, pe baza unor informatii incorecte, alimentate poate si de cei care au creat celebrul panou de la Depoul Central cu Tatra cu nr.304.
In afara unor cauze obiective (vezi ST7 / ST8), nu au existat cazuri de renumerotare a unei serii intregi de vehicole, deci nici la Tatra nu cred ca ar fi fost cazul. La Bucuresti a existat acea numerotare ciudata la DAC112UDM: 4201-4220 -> 2201-2220, serie continuata cu 2xxx.
O singura explicatie posibila ar fi ca tramvaiele au venit din Cehia cu un fel de numere provizorii, asa cum au avut si prototipurile CKD mentionate in sursele si siturile germane. Probabil ca la Iasi au venit Tatre cu numere de tipul 0304, 0326 si 0350 (asa le scriau cehii), dar acestea au fost apoi inlocuite cu numere de parc RATP. Vezi 001 si 002 la troleibuzele DAC312 din Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 10:07:16 Titlul subiectului: 2222222222 |
5399 |
|
Am vazut un vagon facut praf in fata, care era tras pe una din liniile din partea din fata a depoului. Nu mai avea pantograf. Credeam ca e 255.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 18:20:45 Titlul subiectului: |
5451 |
|
Avand in vedere renumerotarea vagoanelor Tatra, actualul vagon 203 a fost 231, asta dupa accidentul din 97 din CUG, unde 203 a fost facut praf, l-am vazut in depou dupa accident!
Intradevar #255 a fost implicat intr-un accident grav, cand iau cedat franele pe strada Arcu si a intrat in V2A-ul #371. Vagonul #203, de culoare albastra a fost implicat intr-un accident in martie 1997 langa rondul vechi CUG, cand remorca vagonuli Timis #343 a deraiat, intrant pe linia cealalta si lovind Tatra #203. Dupa accident acesta a fost lasa in parcul de la gara pe ultima linie din dreapta cum stai cu fata la depou. Pe #255 l-am vazut in hala Tatrelor dupa accident.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 18:49:33 Titlul subiectului: |
5452 |
|
Mici corecturi:
#255 a intrat in #370 (singurul cu reclama Ardaf). La #255 nu franele au fost problema, ci alt aspect.
#203 a fost lovit de remorca lui #335 (vatman fiind cel care ulterior a lucrat pe #110 pana la mutarile din 2003 iar acum nu mai lucreaza in regie).
Isi mai aminteste cineva care au fost protagonistii accidentului din CUG din 1991 (prima inchidere a tronsonului Pd. Ros-CUG 2)?
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 19:00:14 Titlul subiectului: |
5453 |
|
Corect #255 a intrat in #370, aici am gresit, dar remorca care a intrat in #203 este a lui #343, am fotografiile din ziar.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 19:13:06 Titlul subiectului: |
5455 |
|
In privinta lui #335 ma bazam pe informatiile primite din 2 surse diferite (una dintre surse vorbea despre faptul ca #335 se afla in probe in CUG, cu 2 remorci - ce-i drept, la acea vreme #335 circula cu 2 remorci, aspect sustinut si de un material video -, insa a doua sursa spunea ca nici vorba despre 2 remorci, insa ambele surse indicau acelasi vatman ca fiind implicat). Fotografia, insa, e argument de necontestat.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Dec 2005 22:58:54 Titlul subiectului: 11111111 |
5707 |
|
Dar sa mai lasam lucrurile negre deoparte si sa speram ca nu vom mai vedea asa ceva vreodata. Asa ca va voi arata fotografii cu machete de Tatre. Machetele sunt realizate la scara 1:50. Aceasta este singura care are instalatie electrica de iluminat.
#212 noaptea!
#253
Vagon motor Tatra T4D #272
Descriere: |
Vagon motor TATRA T4R #212 |
|
Mărime fișier: |
47.77 kb |
Vizualizat: |
de 53699 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.31 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.27 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.71 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 07 Dec 2005 23:52:04 Titlul subiectului: aaaaaaaa |
5719 |
|
Vagon Tatra K2D #1028
Vagon Tatra K2 #275
Machetele sunt statice, nu ca n-as vrea sa fie functionale, dar asta implica costuri destul de mari, iar alimentarea vagonului #212 este realizata cu un incarcator de telefon mobil care este legat la doua lamele de aluminiu, una pe o sina, una pe cealalta. Vagonul are si el doua lamele care vin in contact cu cele de pe sina, legate la randul lor la instalatia de leduri.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.52 kb |
Vizualizat: |
de 53708 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.04 kb |
Vizualizat: |
de 50747 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 01:11:57 Titlul subiectului: |
6172 |
|
Stopurile Tatrelor T4R din Iași sunt ovale? Așa par în poză. Dacă e așa, înseamnă că sunt diferite de cele ale T4R-urilor din București.(dreptunghiulare).
Oricum, mi se par mai bune stopurile de pe T4R din București(care sunt orientate spre spate)....cele de pe T4R din Iași mi se par prea laterale (și prea greu de văzut din spate).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 01:14:14 Titlul subiectului: |
6175 |
|
Este tipul de stop cu care au venit in 1978 si 1981.
La Tatrele T4D aduse din Halle se observa urmele de la stopurile originale, de acelasi tip ca cele de la T4R.
T4D #219 a venit cu stopuri clasice, insa montate pe alti suporti si in alte locuri. La fel T4D #246 si T4D #251.
T4D #249 a venit cu stopuri clasice montate in pozitiile clasice.
La Bucuresti e clar ca RATB a montat alte stopuri la Tatrele T4R. Acelasi lucru s-a intamplat si la Arad.
Se vad foarte bine din spate. Problema e alta: capacele de plastic sunt ca vai de ele si ceea ce se vede noaptea - din prisma culorilor - nu mai are nimic in comun cu ce ar trebui sa indice o asemenea lampa.
Unele capace sunt decolorate, peste altele s-a dat din greseala cu vopsea, nu mai exista delimitari intre culori, etc.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 02:00:41 Titlul subiectului: |
6197 |
|
Măcar, dacă mergi noapte în spatele unui vagon (care să zicem că se retrage la depou și are iluminatul interior închis) vezi ceva? Sau ai toate șansele să-l bușești(asta în cazul în care umbli cu farurile stinse ori ești pieton)?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 02:06:33 Titlul subiectului: |
6198 |
|
Iata si exemplul unui T4D (#253) la care este vizibil faptul ca a avut stopuri clasice. Stopul pe care il are acum provine de la un Timis 2 (#332) si l-a inlocuit pe cel rotund - montat pe acelasi suport - pe care l-a avut cand a venit din Halle.
Dr2005 a scris: | Măcar, dacă mergi noapte în spatele unui vagon (care să zicem că se retrage la depou și are iluminatul interior închis) vezi ceva? Sau ai toate șansele să-l bușești(asta în cazul în care umbli cu farurile stinse ori ești pieton)? | Daca lampa este in regula, se vede fara probleme. Amplasarea nu deranjeaza absolut deloc.
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Dum 11 Dec 2005 02:12:16, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 08:16:19 Titlul subiectului: 00000000000000 |
6203 |
|
Macheta vagonului #212 arata clar ca pozitionarea clasica a triplelor nu incomodeaza cu nimic observarea vagonului pe timp de noapte, cu atat mai mult delimiteaza mai bine gabaritul vagonului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
22.86 kb |
Vizualizat: |
de 52773 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.21 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.65 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 18:38:40 Titlul subiectului: 1111111 |
6298 |
|
Tatra T4D #230 intersectia Tesatura
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.06 kb |
Vizualizat: |
de 52761 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.62 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.84 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.27 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 18:49:39 Titlul subiectului: 000000 |
6304 |
|
1. #236 in Podu Ros
2. Tatra T4D #251 si GT 4 #126
3. #251
4. Tatra T4R #255
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.79 kb |
Vizualizat: |
de 52807 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.4 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.05 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.89 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 23:03:58 Titlul subiectului: 11111111 |
6405 |
|
Cateva tipuri de pozitionare ale stopurilor la Tatre. Imaginile au fost decupate din fotografii preluate de pe: www.strassenbahn-halle.de
In ultima poza avem clasicele triple ale Tatrelor, vagonul #7720 din Bratislava - Slovacia
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.74 kb |
Vizualizat: |
de 52522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.91 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
14.46 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
14.56 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 21:53:46 Titlul subiectului: 000000000 |
6635 |
|
#230 si #251
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.7 kb |
Vizualizat: |
de 52513 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.66 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.42 kb |
Vizualizat: |
de 50725 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 17:29:43 Titlul subiectului: Tramvaiele Tatra din Iași |
7691 |
|
1. Vagon TATRA T4R #220, zona Podu Ros - IASI
2. #220
3. #220 plecand din statia Podu Ros - IASI
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.9 kb |
Vizualizat: |
de 51153 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.01 kb |
Vizualizat: |
de 49743 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.79 kb |
Vizualizat: |
de 49743 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 17:36:54 Titlul subiectului: 000000 |
7696 |
|
1. Vagon T4D #266, a circulat in Halle - Germania, avand culorile originale rosu si gri a fost revopsit in galben si rosu. Cartier Tatarasi (Flora) - IASI, traseul 11.
2. #266
3. Vagon motor TATRA T4D #241 - Tatarasi Iasi, traseul 11(Dacia - Podul de Piatra - Gara Internationala - Tesatura - Metalurgie - Tatarasi Nord).
4. #241
5. Vagon Tatra T4R #211, statia Alexandru cel Bun - IASI, traseul 11
6. Tatra #211
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.99 kb |
Vizualizat: |
de 51158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.76 kb |
Vizualizat: |
de 49743 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.11 kb |
Vizualizat: |
de 49743 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.8 kb |
Vizualizat: |
de 49743 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
25.56 kb |
Vizualizat: |
de 49739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.99 kb |
Vizualizat: |
de 49739 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 19:12:51 Titlul subiectului: 0000 |
7708 |
|
Imi aduc aminte ca si in Iasi au circulat Tatre in regim de "dubla" (6 la numar), dar vagonul 2 era alimentat direct de la retea prin pantograf iar comenzile erau preluate printr-un cablu legat la prizele din fata si spatele vagoanelor, la fel ca la Tatrele din Bucuresti. In poza nu se vede daca vagonul 2 are pantograf. In cazul lipsei acestuia este evidenta solutia, dar nu estetica!
Informatia mi-a fost intarita de spusele vatmanului de pe #210 care a lucrat pe una din "duble". O sa ma interesez pe la Depou si printre vatmani.
Solutia de a alimenta vagonul 2 cu un cablu de alimentare nu este prea grozava din punct de vedere tehnic, iar dpdv estetic sa nu mai vorbim. "Ingeniozitatea" aceasta este demna de anii '20, se putea gasi alt traseul al cablului de alimentare al celui de-al doilea vagon, nu sa faca vagonul sa arate de parca ar avea stalpi de telegraf pe el.
|
|
Sus |
|
|
|