Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie Tatra T4R si T4D
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 135
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 25 Feb 2012 18:34:19    Titlul subiectului: 153448

Aceste pantografe au fost puse pe vagoanele T4R de cand au venit vagoanele T4D.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 20 Aug 2013 17:44:59    Titlul subiectului: 166528

O picatura de istorie recuperata - renumerotari si casari de Tatre T4R facute in anul 1997:

- casate: 203 (accident CUG), 214, 217, 220 (incendiu), 234, 238;
- propuse spre casare si cel mai probabil casate: 206, 257, 262, 266;
- renumerotate: 201 -> 203, 231 -> 238 (in 2006 renumerotat in 211, fara sa circule cu acest numar), 236 -> 217, 251 -> 214, 253 -> 220, 260 -> 234.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 25 Aug 2013 21:05:33    Titlul subiectului: 166653

Cand a avut loc incendiul cu vagonul 220?

Vagonul 228 accidentat in 1996 a fost reparat sau a fost casat si altul a fost renumerotat 228? Multa vreme era vizibil in depou, cam la 2-3 linii distanta de cea unde este astazi garat Timisul 342, un vagon Tatra lovit si descompletat (posibil doar scheletul), care de afara se vedea in partea de sus exact ca 228 lovit in spate din poza care a aparut de ceva timp pe net si facebook.

Renumerotarile explica de ce nu mai existau toate vagoanele inlocuite cu T4D, dar nu explica ce s'a intamplat cu 237, 242 si 249, care erau garate in spate, unde am pozat si Timisul 316 in anul 1999. In acea perioada, vagonul 262 vechi era garat pe prima linie dupa halele de revizie de la intrare. Nu am vazut insa pe altele decat cele mentionate.

Ar mai fi de mentionat renumerotarea dubioasa a unui vagon T4R, probabil 248, in 271, la inceputul anilor '90. Cred ca s'a datorat tot unui vagon reparat din canibalizarea altui vagon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 135
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2013 07:50:32    Titlul subiectului: 166656

Vag.248 a fost numerotat cu nr.271 avand un accident cu victima in str.Padurii cu un tigan.Tiganii urmarind nr.vag.248.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2013 09:12:19    Titlul subiectului: 166657

La finalul anului 1997 s-au aprobat pentru casare inca 5 T4R, iar in februarie 1998 se mentioneaza existenta a 9 vagoane pregatite pentru dezmembrare, propunandu-se retinerea in stare echipata a 5 caroserii a caror stare tehnica era acceptabila, pentru situatii de avarii grave sau reparatii la caroserii cu uzura avansata. Nu am numerele de parc.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2013 11:11:05    Titlul subiectului: 166661

MYSU a scris:
Vag.248 a fost numerotat cu nr.271 avand un accident cu victima in str.Padurii cu un tigan.Tiganii urmarind nr.vag.248.
Deja avem si precedentul 301 => 348. Nu vad de ce asemenea actiuni nu pot fi catalogate ca acte de terorism, astfel incat toti participantii sa fie retinuti pe durata nedeterminata, in stilul lansat cu succes de marele nostru aliat, SUA.

radub a scris:
La finalul anului 1997 s-au aprobat pentru casare inca 5 T4R, iar in februarie 1998 se mentioneaza existenta a 9 vagoane pregatite pentru dezmembrare, propunandu-se retinerea in stare echipata a 5 caroserii a caror stare tehnica era acceptabila...
In lipsa altor informatii decat cele existente aici, presupun ca au fost casate cele 4 vagoane propuse spre casare + 267 (daca nu a mai fost un accident care sa scoata definitiv din serviciu alt vagon, care sa fie inlocuit de acesta), iar diferenta pana la 9 caroserii echipate sa fie celelalte vagoane casate, in afara de 203 si 220.

Dupa cum se observa, casarile si renumerotarile mentionate au lasat golurile umplute de prima serie de vagoane T4D.

Nu imi amintesc sigur daca dupa 2000 mai exista la strada si alt vagon 212 de culoare rosie, pe langa 212 care este astazi 262, care era vopsit in albastru si era descompletat intr'o hala. Daca mai exista unul, e clar ca au refolosit un vagon dintre cele retrase din circulatie. Nu-mi amintesc sa fi vazut ceva taiat in depoul de la gara in acea perioada. Cat am ajuns atunci prin depoul Dacia, nu-mi amintesc sa fi vazut decat V2A retrase din circulatie (in parcul rece din fata) si ceva caroserii de Timis descompletate, insa nu Tatra. Unde se taiau Tatrele casate in acea perioada?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Aug 2013 13:03:38    Titlul subiectului: 166663

Cele 4 despre care am spus ca au fost propuse spre casare si probabil au si fost casate, aproape fara dubiu au fost taiate in 1997. Am lasat doar un mic loc de rezerva, pentru ca nu am gasit printre documentele studiate de mine ceva spus in clar despre taierea lor efectiva, ci doar despre motivele pentru care nu au fost taiate toate cele 10 vagoane aprobate la casare in prima parte a anului (201, 206, 231, 236, 251, 253, 257, 260, 262, 266). Dezmembrarile s-au desfasurat intre inceputul lui mai si sfarsitul lui octombrie (se motiveaza si durata mare a operatiunilor, cauzele fiind legate de lucrarile de reabilitare a liniilor din Copou si de mentinere in functiune a parcului activ, care necesitau concentrarea fortei de munca pe aceste directii). Decizia de casare s-a dat la inceputul lui aprilie, dar actele premergatoare fusesera facute, evident, mai inainte, si probabil ca nu au surprins si evenimentele in care au fost implicate 203 si 220 (despre care se spune ca a fost afectat in intregime la nivelul caroseriei, putandu-se pastra doar boghiurile). Cele 4 se aflau in parcul stocat inainte de emiterea deciziei, de prin ianuarie-februarie, fiind intr-o stare tehnica necorespunzatoare.
Ar mai fi de mentionat ca patinele scoase la dezmembrari erau destinate initial echiparii trenurilor Timis, numai ca socoteala de acasa nu s-a potrivit cu aia din targ (incompatibilitate constructiva) si operatiunea nu a prea avut succes.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 27 Aug 2013 01:17:42    Titlul subiectului: 166689

In privinta vagoanelor casate sau pastrate, pot spune doar atat:
- Am vazut vagoanele 237, 249 si 242 originale si ele apar in diverse fotografii, chiar daca nu li se vede numarul, care oricum era sters, dar totusi vizibil.
- Am vazut vagonul 262 original. Cel putin in 1997 era in locul pe care l-am indicat. Era un vagon vopsit in rosu deschis cu crem deschis spre alb. Pentru ca vagonul T4D l-am vazut foarte tarziu, posibil chiar in 1998, cred ca 262 original inca mai exista acolo. Vagonul avea numarul sters, dar inca vizibil, deci era dintre cele inlocuite de T4D.

Casarile au fost legate de achizitia de T4D din Germania? Cand au fost casate vagoanele 241 si 267 originale?

Cand si unde s'a produs incendiul la vagonul 220? Are legatura cu un incendiu mentionat tot pe forum cu un vagon care a ars complet in Podul Ros sau acela este incendiul cu vagonul Timis 333?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 27 Aug 2013 09:45:20    Titlul subiectului: 166704

In decembrie 1997 este mentionat un vagon 242 printre cele din parcul activ dar cu stare nesatisfacatoare tehnic si estetic. In cazul acestui vagon se constata ca prezinta urme de accident pe partea stanga, vopsea exfoliata, stalp usa 1 usor deformat.
Deciziile de casare de Tatre luate inaintea aducerii T4D-urilor nu au legatura cu acestea. Varianta achizitiei de vagoane sh (indiferent de care) a intrat in discutie mai tarziu, in prima faza ca alternativa la modernizarea de tramvaie Timis.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 27 Aug 2013 16:55:24    Titlul subiectului: 166724

Ma refeream la vagoanele pastrate, cele 3 din spate. E surprinzator ca au pastrat vagonul 242 in conditiile in care l-ai descris.

Atunci inseamna ca intre 1997 si 1998 s'au mai casat si celelalte doua vagoane (241 si 267) sau ele au inlocuit alte vagoane care s'au casat, dar faptul ca au dat numere peste 270 la unele vagoane T4D este o dovada ca nu s'a mai casat si altele.

Uitasem ca T4D au venit in 1998 si nu in 1997... Deci vagonul 262 pe care l-am vazut in depou exista inca dupa un an de cand a fost casat. Ca o paranteza, in anul 1998 a fost taiat si vagonul de marfa 84 sau cel putin a disparut din depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baertram



Data înscrierii: 15/Feb/2010
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 20
Locație: Darmstadt (Germania)

MesajTrimis: Sâm 08 Mar 2014 21:25:49    Titlul subiectului: 171675

After the V2A and Timis now I Žll share the first ex-German streetcars.
Lets begin with Halle:

June, the 8th 1999: Sreetcar 231 (ex Halle 1054) and 236 (ex Halle 1062) in Depot Gara.

_________________
Greatings out of Darmstadt
Jörg D.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 02 Aug 2015 17:44:43    Titlul subiectului: 180682

Tramvai Tatra T4D, nr. parc 231 (1998 ex HAVAG 1054, Halle/Saale, Germania), Piata Unirii, ca. 2000
Colectia Radu Czech-Cristina Albu
sursa foto: RATP Iasi



Tatra T4D 231 Piata Unirii Iasi ca. 2000.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.08 kb
 Vizualizat:  de 7323 ori

Tatra T4D 231 Piata Unirii Iasi ca. 2000.jpg



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ciubex



Data înscrierii: 20/Apr/2015
Ultima vizita: 21/Mai/2018
Mesaje: 20
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2015 22:44:44    Titlul subiectului: Tatra numar parc 262 181579

Am surprins de vreo cateva ori manevre prin Depoul din Dacia efectuate cu tramvaiul 262.
Prima poza, din 11 septembrie 2012, celelalte de astazi, 18 septembrie, 2015.
Este folosit, dupa cum se poate observa la manevrarea boghiurilor, e transformat intr-un fel de tractoras Smile
Ma trec fiorii amintirilor copilariei mele cand aud pocnind contactoarele Smile



Tatra_2015_09_18_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  199.6 kb
 Vizualizat:  de 7048 ori

Tatra_2015_09_18_2.jpg



Tatra_2015_09_18.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  225.29 kb
 Vizualizat:  de 7048 ori

Tatra_2015_09_18.jpg



Tatra_2012_09_11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  242.79 kb
 Vizualizat:  de 7048 ori

Tatra_2012_09_11.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 28
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 04 Iun 2017 23:01:58    Titlul subiectului: 190308

As dori sa fac niste fotografii lui "Tatrabella". Se poate intra in dpou daca nu lucrezi acolo? credeti ca paznicii mi-ar permite sa intru? Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2017 08:46:42    Titlul subiectului: 190309

Paznicii nu iau decizii privind accesul persoanelor straine in institutie. Pentru acces trebuie sa te adresezi oficial CTP, mentionand ce doresti sa vizitezi, cand si scopul vizitei. Dupa caz, primesti sau nu acceptul. O alta varianta de a intra in institutie este participarea la diverse actiuni organizate pentru public de CTP.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 07/Dec/2018
Mesaje: 161
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 22 Apr 2018 13:57:03    Titlul subiectului: 194503

O sa mai fie scos vreodata pe traseu acest vagon? Vad ca cel mai des iese ITB-ul si cel vechi din anii 30. Totusi acest vagon nu este chiar atat de depasit (e chiar mai nou decat unele GT4), asa ca ar fi interesant sa-l mai vedem.
Poate ca a mai iesit si nu stiu eu, de asta intreb.

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 06/Dec/2018
Mesaje: 396
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 22 Apr 2018 21:36:14    Titlul subiectului: 194504

Tramvaiul Tatra T4, cu număr de parc 262, singurul vagon de acest tip păstrat la Iași, este utilizat ca vehicul de manevră în incinta Depoului Dacia. În pofida aspectului estetic deteriorat, vagonul funcționează și este activ zilnic. Cu toate acestea, pentru a ieși în curse speciale cu călători, sunt necesare investiții pentru reabilitarea caroseriei și a salonului.
_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 570
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 22 Apr 2018 21:56:49    Titlul subiectului: 194505

Nu poate fi introdus în programul de reabilitare, ca garnitura istorica, precum s-a întâmplat și cu alte tramvaie vechi și foarte vechi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 07/Dec/2018
Mesaje: 161
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Apr 2018 10:17:43    Titlul subiectului: 194581

Silviu T-S a scris:
Tramvaiul Tatra T4, cu număr de parc 262, singurul vagon de acest tip păstrat la Iași, este utilizat ca vehicul de manevră în incinta Depoului Dacia. În pofida aspectului estetic deteriorat, vagonul funcționează și este activ zilnic. Cu toate acestea, pentru a ieși în curse speciale cu călători, sunt necesare investiții pentru reabilitarea caroseriei și a salonului.

Totusi observ in paginile precedente ale acestui topic ca acest Vagon arata excelent acum cativa ani. A fost reconditionat atunci? De ce nu a fost pastrat la fel ca ITB-ul la loc uscat? In fond, daca este utilizat la manevre si sta in ploaie o sa tot fie nevoie de reconditionare o data la cativa ani, ceea ce nu-si are rostul avand in vedere ca este un tramvai incarcat de istorie.

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 28 Mai 2018 18:52:02    Titlul subiectului: 195048

Două fotografii surprinse de profesorul american David Hadaller care a locuit în Iași în perioada 1987-1988.
Prima este realizată în Octombrie 1987 și în ea apare cuplul de Tatre 247+248. 248 era singurul "slave" din seria 24x așa că este absolut sigur că e el.
https://www.facebook.com/DrHadaller/photos/a.1590168717697612.1073741828.1590154747699009/1590388444342306/?type=3
A doua este realizată în Mai 1988 și în ea apare doar 247 rămas fără perechea lui.
https://www.facebook.com/DrHadaller/photos/a.1590168717697612.1073741828.1590154747699009/1721349424579540/?type=3
În perioada 1987-1989 a început încet renunțarea la cuplurile de Tatre, care și așa nu erau prea multe. La sfârșitul anului 1989 toate tatrele circulau solo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community