Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Feb 2012 18:34:19 Titlul subiectului: |
153448 |
|
Aceste pantografe au fost puse pe vagoanele T4R de cand au venit vagoanele T4D.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Aug 2013 17:44:59 Titlul subiectului: |
166528 |
|
O picatura de istorie recuperata - renumerotari si casari de Tatre T4R facute in anul 1997:
- casate: 203 (accident CUG), 214, 217, 220 (incendiu), 234, 238;
- propuse spre casare si cel mai probabil casate: 206, 257, 262, 266;
- renumerotate: 201 -> 203, 231 -> 238 (in 2006 renumerotat in 211, fara sa circule cu acest numar), 236 -> 217, 251 -> 214, 253 -> 220, 260 -> 234.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 25 Aug 2013 21:05:33 Titlul subiectului: |
166653 |
|
Cand a avut loc incendiul cu vagonul 220?
Vagonul 228 accidentat in 1996 a fost reparat sau a fost casat si altul a fost renumerotat 228? Multa vreme era vizibil in depou, cam la 2-3 linii distanta de cea unde este astazi garat Timisul 342, un vagon Tatra lovit si descompletat (posibil doar scheletul), care de afara se vedea in partea de sus exact ca 228 lovit in spate din poza care a aparut de ceva timp pe net si facebook.
Renumerotarile explica de ce nu mai existau toate vagoanele inlocuite cu T4D, dar nu explica ce s'a intamplat cu 237, 242 si 249, care erau garate in spate, unde am pozat si Timisul 316 in anul 1999. In acea perioada, vagonul 262 vechi era garat pe prima linie dupa halele de revizie de la intrare. Nu am vazut insa pe altele decat cele mentionate.
Ar mai fi de mentionat renumerotarea dubioasa a unui vagon T4R, probabil 248, in 271, la inceputul anilor '90. Cred ca s'a datorat tot unui vagon reparat din canibalizarea altui vagon.
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Aug 2013 07:50:32 Titlul subiectului: |
166656 |
|
Vag.248 a fost numerotat cu nr.271 avand un accident cu victima in str.Padurii cu un tigan.Tiganii urmarind nr.vag.248.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Aug 2013 09:12:19 Titlul subiectului: |
166657 |
|
La finalul anului 1997 s-au aprobat pentru casare inca 5 T4R, iar in februarie 1998 se mentioneaza existenta a 9 vagoane pregatite pentru dezmembrare, propunandu-se retinerea in stare echipata a 5 caroserii a caror stare tehnica era acceptabila, pentru situatii de avarii grave sau reparatii la caroserii cu uzura avansata. Nu am numerele de parc.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 26 Aug 2013 11:11:05 Titlul subiectului: |
166661 |
|
MYSU a scris: | Vag.248 a fost numerotat cu nr.271 avand un accident cu victima in str.Padurii cu un tigan.Tiganii urmarind nr.vag.248. | Deja avem si precedentul 301 => 348. Nu vad de ce asemenea actiuni nu pot fi catalogate ca acte de terorism, astfel incat toti participantii sa fie retinuti pe durata nedeterminata, in stilul lansat cu succes de marele nostru aliat, SUA.
radub a scris: | La finalul anului 1997 s-au aprobat pentru casare inca 5 T4R, iar in februarie 1998 se mentioneaza existenta a 9 vagoane pregatite pentru dezmembrare, propunandu-se retinerea in stare echipata a 5 caroserii a caror stare tehnica era acceptabila... | In lipsa altor informatii decat cele existente aici, presupun ca au fost casate cele 4 vagoane propuse spre casare + 267 (daca nu a mai fost un accident care sa scoata definitiv din serviciu alt vagon, care sa fie inlocuit de acesta), iar diferenta pana la 9 caroserii echipate sa fie celelalte vagoane casate, in afara de 203 si 220.
Dupa cum se observa, casarile si renumerotarile mentionate au lasat golurile umplute de prima serie de vagoane T4D.
Nu imi amintesc sigur daca dupa 2000 mai exista la strada si alt vagon 212 de culoare rosie, pe langa 212 care este astazi 262, care era vopsit in albastru si era descompletat intr'o hala. Daca mai exista unul, e clar ca au refolosit un vagon dintre cele retrase din circulatie. Nu-mi amintesc sa fi vazut ceva taiat in depoul de la gara in acea perioada. Cat am ajuns atunci prin depoul Dacia, nu-mi amintesc sa fi vazut decat V2A retrase din circulatie (in parcul rece din fata) si ceva caroserii de Timis descompletate, insa nu Tatra. Unde se taiau Tatrele casate in acea perioada?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Aug 2013 13:03:38 Titlul subiectului: |
166663 |
|
Cele 4 despre care am spus ca au fost propuse spre casare si probabil au si fost casate, aproape fara dubiu au fost taiate in 1997. Am lasat doar un mic loc de rezerva, pentru ca nu am gasit printre documentele studiate de mine ceva spus in clar despre taierea lor efectiva, ci doar despre motivele pentru care nu au fost taiate toate cele 10 vagoane aprobate la casare in prima parte a anului (201, 206, 231, 236, 251, 253, 257, 260, 262, 266). Dezmembrarile s-au desfasurat intre inceputul lui mai si sfarsitul lui octombrie (se motiveaza si durata mare a operatiunilor, cauzele fiind legate de lucrarile de reabilitare a liniilor din Copou si de mentinere in functiune a parcului activ, care necesitau concentrarea fortei de munca pe aceste directii). Decizia de casare s-a dat la inceputul lui aprilie, dar actele premergatoare fusesera facute, evident, mai inainte, si probabil ca nu au surprins si evenimentele in care au fost implicate 203 si 220 (despre care se spune ca a fost afectat in intregime la nivelul caroseriei, putandu-se pastra doar boghiurile). Cele 4 se aflau in parcul stocat inainte de emiterea deciziei, de prin ianuarie-februarie, fiind intr-o stare tehnica necorespunzatoare.
Ar mai fi de mentionat ca patinele scoase la dezmembrari erau destinate initial echiparii trenurilor Timis, numai ca socoteala de acasa nu s-a potrivit cu aia din targ (incompatibilitate constructiva) si operatiunea nu a prea avut succes.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 27 Aug 2013 01:17:42 Titlul subiectului: |
166689 |
|
In privinta vagoanelor casate sau pastrate, pot spune doar atat:
- Am vazut vagoanele 237, 249 si 242 originale si ele apar in diverse fotografii, chiar daca nu li se vede numarul, care oricum era sters, dar totusi vizibil.
- Am vazut vagonul 262 original. Cel putin in 1997 era in locul pe care l-am indicat. Era un vagon vopsit in rosu deschis cu crem deschis spre alb. Pentru ca vagonul T4D l-am vazut foarte tarziu, posibil chiar in 1998, cred ca 262 original inca mai exista acolo. Vagonul avea numarul sters, dar inca vizibil, deci era dintre cele inlocuite de T4D.
Casarile au fost legate de achizitia de T4D din Germania? Cand au fost casate vagoanele 241 si 267 originale?
Cand si unde s'a produs incendiul la vagonul 220? Are legatura cu un incendiu mentionat tot pe forum cu un vagon care a ars complet in Podul Ros sau acela este incendiul cu vagonul Timis 333?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Aug 2013 09:45:20 Titlul subiectului: |
166704 |
|
In decembrie 1997 este mentionat un vagon 242 printre cele din parcul activ dar cu stare nesatisfacatoare tehnic si estetic. In cazul acestui vagon se constata ca prezinta urme de accident pe partea stanga, vopsea exfoliata, stalp usa 1 usor deformat.
Deciziile de casare de Tatre luate inaintea aducerii T4D-urilor nu au legatura cu acestea. Varianta achizitiei de vagoane sh (indiferent de care) a intrat in discutie mai tarziu, in prima faza ca alternativa la modernizarea de tramvaie Timis.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 27 Aug 2013 16:55:24 Titlul subiectului: |
166724 |
|
Ma refeream la vagoanele pastrate, cele 3 din spate. E surprinzator ca au pastrat vagonul 242 in conditiile in care l-ai descris.
Atunci inseamna ca intre 1997 si 1998 s'au mai casat si celelalte doua vagoane (241 si 267) sau ele au inlocuit alte vagoane care s'au casat, dar faptul ca au dat numere peste 270 la unele vagoane T4D este o dovada ca nu s'a mai casat si altele.
Uitasem ca T4D au venit in 1998 si nu in 1997... Deci vagonul 262 pe care l-am vazut in depou exista inca dupa un an de cand a fost casat. Ca o paranteza, in anul 1998 a fost taiat si vagonul de marfa 84 sau cel putin a disparut din depou.
|
|
Sus |
|
|
Baertram
Data înscrierii: 15/Feb/2010 Ultima vizita: 10/Feb/2024 Mesaje: 31 Locație: Darmstadt (Germania)
|
Trimis: Sâm 08 Mar 2014 21:25:49 Titlul subiectului: |
171675 |
|
After the V2A and Timis now I Žll share the first ex-German streetcars.
Lets begin with Halle:
June, the 8th 1999: Sreetcar 231 (ex Halle 1054) and 236 (ex Halle 1062) in Depot Gara.
_________________ Greatings out of Darmstadt
Jörg D. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 02 Aug 2015 17:44:43 Titlul subiectului: |
180682 |
|
Tramvai Tatra T4D, nr. parc 231 (1998 ex HAVAG 1054, Halle/Saale, Germania), Piata Unirii, ca. 2000
Colectia Radu Czech-Cristina Albu
sursa foto: RATP Iasi
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.08 kb |
Vizualizat: |
de 20631 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ciubex
Data înscrierii: 20/Apr/2015 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 20 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 18 Sep 2015 22:44:44 Titlul subiectului: Tatra numar parc 262 |
181579 |
|
Am surprins de vreo cateva ori manevre prin Depoul din Dacia efectuate cu tramvaiul 262.
Prima poza, din 11 septembrie 2012, celelalte de astazi, 18 septembrie, 2015.
Este folosit, dupa cum se poate observa la manevrarea boghiurilor, e transformat intr-un fel de tractoras
Ma trec fiorii amintirilor copilariei mele cand aud pocnind contactoarele
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
199.6 kb |
Vizualizat: |
de 20356 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
225.29 kb |
Vizualizat: |
de 20356 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
242.79 kb |
Vizualizat: |
de 20356 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 04 Iun 2017 23:01:58 Titlul subiectului: |
190308 |
|
As dori sa fac niste fotografii lui "Tatrabella". Se poate intra in dpou daca nu lucrezi acolo? credeti ca paznicii mi-ar permite sa intru?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 05 Iun 2017 08:46:42 Titlul subiectului: |
190309 |
|
Paznicii nu iau decizii privind accesul persoanelor straine in institutie. Pentru acces trebuie sa te adresezi oficial CTP, mentionand ce doresti sa vizitezi, cand si scopul vizitei. Dupa caz, primesti sau nu acceptul. O alta varianta de a intra in institutie este participarea la diverse actiuni organizate pentru public de CTP.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 22 Apr 2018 13:57:03 Titlul subiectului: |
194503 |
|
O sa mai fie scos vreodata pe traseu acest vagon? Vad ca cel mai des iese ITB-ul si cel vechi din anii 30. Totusi acest vagon nu este chiar atat de depasit (e chiar mai nou decat unele GT4), asa ca ar fi interesant sa-l mai vedem.
Poate ca a mai iesit si nu stiu eu, de asta intreb.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 22 Apr 2018 21:36:14 Titlul subiectului: |
194504 |
|
Tramvaiul Tatra T4, cu număr de parc 262, singurul vagon de acest tip păstrat la Iași, este utilizat ca vehicul de manevră în incinta Depoului Dacia. În pofida aspectului estetic deteriorat, vagonul funcționează și este activ zilnic. Cu toate acestea, pentru a ieși în curse speciale cu călători, sunt necesare investiții pentru reabilitarea caroseriei și a salonului.
_________________ ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 22 Apr 2018 21:56:49 Titlul subiectului: |
194505 |
|
Nu poate fi introdus în programul de reabilitare, ca garnitura istorica, precum s-a întâmplat și cu alte tramvaie vechi și foarte vechi?
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 26 Apr 2018 10:17:43 Titlul subiectului: |
194581 |
|
Silviu T-S a scris: | Tramvaiul Tatra T4, cu număr de parc 262, singurul vagon de acest tip păstrat la Iași, este utilizat ca vehicul de manevră în incinta Depoului Dacia. În pofida aspectului estetic deteriorat, vagonul funcționează și este activ zilnic. Cu toate acestea, pentru a ieși în curse speciale cu călători, sunt necesare investiții pentru reabilitarea caroseriei și a salonului. |
Totusi observ in paginile precedente ale acestui topic ca acest Vagon arata excelent acum cativa ani. A fost reconditionat atunci? De ce nu a fost pastrat la fel ca ITB-ul la loc uscat? In fond, daca este utilizat la manevre si sta in ploaie o sa tot fie nevoie de reconditionare o data la cativa ani, ceea ce nu-si are rostul avand in vedere ca este un tramvai incarcat de istorie.
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
|
Sus |
|
|
dey1986
Data înscrierii: 06/Iun/2011 Ultima vizita: 04/Dec/2023 Mesaje: 32 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 12 Mai 2020 16:55:26 Titlul subiectului: |
207057 |
|
De pe net adunate
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
268.76 kb |
Vizualizat: |
de 10330 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
477.36 kb |
Vizualizat: |
de 10330 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
268.76 kb |
Vizualizat: |
de 10330 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
369.57 kb |
Vizualizat: |
de 10330 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 26 Mar 2021 10:29:38 Titlul subiectului: |
210003 |
|
Raritate: Tatra T4D 257 în Depoul Gară. Anul 1998. Așa a arătat când a ajuns la Iași în ianuarie 1998. Vagonul a fost casat în 2002 (defecțiuni majore). I-a luat numărul Tatra T4R ex-224.
Sursa fotografiei: https://www.youtube.com/watch?v=6be-nC60hek
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
444.88 kb |
Vizualizat: |
de 7711 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 24 Aug 2022 12:17:32 Titlul subiectului: |
214151 |
|
Legat de dispariția Tatrelor de pe traseele centrale din Iași, am auzit un zvon cum că un domn cu părul cărunt (Fie-i țărâna ușoară!), n-a mai vrut să le vadă prin ”centru”, pentru că făceau de rușine orașul.
Explicația oficială, a fost frica să nu le cedeze frânele pe Copou sau Pădurii. Dar cum ani de zile au circulat bine mersi pe acolo, asta era cea mai mică problemă a lor.
Dar cum în perioada aia (mai 2003) au fost aduse GT4-urile din Halle, s-a decis mutarea lor la Dacia (acel ”schimb” între depouri, de care s-a mai vorbit pe aici). ”Victime” colaterale au fost și tramvaiele GT5, care au ajuns și ele la Dacia și au făcut în special traseul 5. Cu ele nu știu ce-o fi avut. Poate nu era destul loc pentru ele la Gară, din cauza primului lot de BE-uri.
P.S.: Dacă nu ar fi subfinanțat transportul public ani de zile, favorizând ”transportul alternativ”, cu vehicule de capacitate mică, unele transformate din dube de marfă în dube de pasageri, nici Tatrele nu mai arătau groaznic și nici troleibuzele nu mai erau greoaie.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 171 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 23 Sep 2022 12:37:39 Titlul subiectului: |
214361 |
|
Am dat acum peste un super videoclip din 1996. Are și Tatre și V2A și Timiș. Nu știam că tramvaiele timiș circulau și cu câte două remorci. Adevărate trenulețe.
https://youtu.be/Y5gkXK92hyw
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 31 Oct 2023 12:02:16 Titlul subiectului: |
217174 |
|
Azi am văzut ceva ce nu credeam că voi mai vedea în viața asta, TATRA T4R circulând prin Iași... într-un fel...
262 a fost scos la plimbare în fața de Depoului Dacia. Nu pot vedea în ce stare e, dar e bine că este funcțional.
|
|
Sus |
|
|
|