Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele din Brașov, generalități
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 01/Iun/2021
Mesaje: 322
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2018 11:34:43    Titlul subiectului: 195787

De unde scoateti ca vor fi 300 de vehicule?

Vin aceste 105 autobuze noi, ce circula acum se vor casa. Tot parcul de auto al RATBV e vechi (>10ani), exceptand cele de interventie, cateva autoturisme, BMCurile albastre si cele mari de 12m.

Deci unde sunt 300 de vehicule? Vor ramane maxim 150 de busuri si troleibuze... cu tot cu cele noi.

Si nu o sa vina deodata, ci in transe. Primele ar trebui sa ajunga pana la toamna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2018 21:43:06    Titlul subiectului: 195846

Daca e cum spui atunci adio troleibuze.
Orice alt autobuz dintre cele casate e mai bun decat oricare din troleibuze la ce vechime au.
Estimez că 70 de autobuze vechi rămase vor suplini troleibuzele de pe 8 timp de 2-4 ani cu costuri minime.

Ar fi culmea ca celelalte linii să aibă autobuze noi nouțe, iar linia 8 si celelate 2-3 fantome să defileze cu niște trolee care se strică la tot pasul, iar Man Maz, Conecto si O405 mult mai noi si mai bune să fie aruncate.

De asemenea, ce rost are risipa sa ia alte 10 troleibuze second hand vechi de 30 de ani mai proaste decat orice Man sau Maz sau Conecto casat, sau alte 10 autobuze pe baterii.

Vorbesc ei de poluarea a 10 autobuze cei care au facut neatractiv transportul public si au indemnat la folosit taxiul si cazanul?

Poate vor găsi ceva cumpărători pentru autobuzele mai vechi (doar că vor cere preturi tembele să nu se vândă si să nu concureze prietenul de partid de la Bus Trade), asta dacă au ceva creier (si daca chiar ar vrea sa ajute transportul judetean că se tot se dau galantoni si cumpără autobuze cat Bucurestiul).

Că uite, nemții ne vând Citaro cu 20 ani vechime (si altele O405 O305G lafel de vechi mai demult), ăștia nu pot vinde nici Man cu 11 ani vechime. O parte ar putea sa le dea la pret foarte mic pentru firma din Săcele, ca un ajutor pentru comunitatea vecină. Eu, de eram primar le dadeam la pret de fier vechi regiei din Sacele dacă nu se gasesc cumpărători.

Dar cică, e doar inceputul modernizării, o etapă, să vedem ce drăcării mai fac aștia si cat mai indatorează municipalitatea ca să-și umple rezervoarele de bani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Iul 2018 22:25:23    Titlul subiectului: 195848

A fost anuntata intentia de achizitie a 25 de troleibuze noi cu 600.000 de euro bucata. E in planul de dezvoltare, nu inteleg de ce spui ca o sa dispara troleibuzul.
_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 434
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2018 06:15:22    Titlul subiectului: 195849

Sacele a achizitionat 5 autobuze de 18m second hand, model Volvo Hess, EX-Berna. Au anul de fabricatie 2002. Asa ca nici o sansa ca Sacele sa cumpere MAN de la RATBv care sunt intro stare tehnica destul de rea, dealtfel nu cred ca o sa cumpere nimeni nimic, poate doar Conecto-urile sa vrea cineva sa le cumpere.
Da, se doreste achizitionarea a 26 de troleibuze noi de 18m, pe fonduri europene, chiar azi discutandu-se aprobarea parteneriatului dintre MDRAP si Primaria Brasov in sedinta de Consiliu Local.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2018 16:34:28    Titlul subiectului: 195864

Păi la ce preturi vor cere RAT-ul evident că nu o să cumpere nimeni SH-uri de la dânșii. Vor cere mai mult ca importatorul Bus Trade căruia nu doreste să-i facă concurență fiind deținut de tovarașul de pahar si partid al tovarasului sef de municipiu.
Plus că nu prea s-ar complica nimeni cu ăștia, că nu se știe la câte matrapazlâcuri a făcut scripcaru, să nu tragă după el și pe alți colaboratori la o eventuală schimbare la DNA. Dacă vine vreun pesedist la DNA o să redeschidă toate dosarele fostilor PDL-iști

Cele 26 troleibuze noi dacă se vor lua, si e un daca mare de tot, că probabil vor spune că ptr o perioadă au destule mijloace de transport, sunt ca sa respecte articolul ala promulgat de Iohannis că trebuie minim 30% electric in achizitiile noi. Păi iese cam 30% cu cele 105 si 26 plus ceva cu baterii. Adica in jur de 25 de "autobaterii" vor lua cu care să se chinuie apoi că nu au infrastructura necesara si nici specialisti. Să vezi acolo bani aruncati.

Iar troleibuze asa scumpe unde or fi găsit? Niste troleibuze ieftine Maz ca la Galati nu erau bune mai ales că rețeaua e dezastru și stâlpii stau să cadă? sau ceva de pe la autohtoni nu se gaseste? cât de mare să fie fudulia la acești veniți de la țară în Transilvania abia la prima generație sau a doua?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lenta1



Data înscrierii: 09/Dec/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Iul 2018 19:32:16    Titlul subiectului: 195866

Inteleg ca e bine sa sustinem si industria din tara, dar de ce sa cumpere MAZ si alte troleibuze ieftine cand pot cumpara ceva mai scump dar de calitate, cum ar fi Skoda, Solaris, Hess, Van Hool, chiar si SOR? De ce sa ne limitam la ce e mai ieftin? Daca stam si gandim asa atunci de ce ne plangem de turcisme? Ca si alea is ieftine, in cazul asta nu vad problema.
Daca stam si gandim asa atunci niciodata nu o sa ii intereseze sa cumpere vehicule noi si performante, o sa ramanem cu rable in garaj care au circulat 1-2 ani maxim cu 100-200k kilometrii la bord si care nu mai pot fi reparate.

_________________
Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2019 17:16:15    Titlul subiectului: 201299

Mai mult de 3-4 troleibuze nu mai circulă. Mai mult de 2-3 fbw si 2-3 volvo nici nu mai ies pe zi la traseu, sunt extrem de vechi deși silențioase. Au cam 33 respectiv 43 ani vechime. Fac cu tura, din 7 functionale azi iese unul maine altul când anteriorul se odihneste, poimâine următorul. Probabil se strică des ca si autobuzele retrase care erau ineficiente in exploatare că consumau mult (cele man) se stricau des și cumulat cu pomenile electorale către anumite categorii produceau doar pagubă bugetului.

Pe 8 sunt cam 2-3 autobuze in medie (man, karsan), pe 7 doar autobuze, 10 si 33 tot asa, Foarte rar mai intră câte un troleibuz pe 7 și 33.
10 e asigurat de autobaza Craiter, deci nu poate avea troleibuz, sunt cu maz galben, alteori conecto sau altele mai noi. Autobuzele vechi mai intră doar unele rute care nu trec prin centru (3, 7, 8, 9, 10, 14, 15, 19, 21, 22, 25, 33, 34B, 37, 41), se consideră că strică imaginea orașului. Troleibuzele în centru nu sunt de peste 14 ani lafel considerându-se inferioare. Microbuze BMC din 2006 mai circulă rar pe 34B si 19, vreo 3-4 dacă mai sunt functionale și fac cu rândul acolo, o zi unul peste 2 zile altul, apoi 5 zile pauză.

Desi sunt mai silentioase si mai confortabile cred că trebuiau retrase troleibuzele nu autobuzele man si maz care erau mult mai noi si aveau caroseriile si interiorul mai curate. Doar că spre a nu atrage critici că Brasovul nu are deloc transport electric au decis să nu retragă oficial troleibuzele, ele circulând cum spuneam îin număr de 4-5 bucăti pe zi dintr-o flotă completă de automobile situată undeva la 250 bucăți. Doar că autobuzele vechi posibil sunt mai scump de intreținut, iar MAN-urile articulate erau foarte zgomotoase iar MAZ-urile verzi nu mai reușeau să urce panta din Răcădău în timpii necesari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2019 18:59:22    Titlul subiectului: 201300

Daca vin cele 26 de Solarisuri acestea vor circula exclusiv pe liniile 1,2,6 si 31? Sau vor putea acoperi si ce mai exista azi teoretic ca si linie de troleibuz?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 376

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2019 22:49:38    Titlul subiectului: 201302

Astea 26 doar pe 1, 2, 6, 31. Nu va rămâne niciunul pentru alte linii. Pentru liniile actuale trebuie lansată o licitație pentru alte 25 de trolee.

Troleibuze funcționale sunt 10 în momentul de față. 62, 66, 68, 69, 70, 72, 121, 122, 124, 131. Normal că nu ies toate la traseu pentru că mai există și libere și încă se mai poartă vrăjeala că "e mașina mea, nu se urcă nimeni pe ea", chit că poate un șofer trebuie să lucre cu respectiva în ziua x. În locul lui 65 care e defect îl avem pe 749 la traseu, pe 7 sau 8, cu șoferii lui 65.

FBW-urile sunt fabricate în 1983, deci 36 de ani, Volvo-urile în 1985 respectiv 1988, deci au 34 respectiv 31 de ani. Renault sunt din 1988 deci tot 31 de ani. Chiar sunt curios de unde a reieșit numărul de 43 de ani (?!)

BMC-uri Probus mai sunt funcționale 661 și 676 care circulă cu schimbul pe 19 și rareori pe 34b sau 37. Ar mai fi disponibil și 664 dar e "ordin de sus" să nu mai iasă, chit că e mai bun decât 661.

In centru mai au voie doar "autobuzele noi", ordin de la violonist, și anume Menarini, BMC Procity/Neo, Citaro (mai rar), dar mai scapă și dintre cele vechi câte 1-2 pe zi. Liniile cu acest tratament sunt 1, 2, 4, 5, 6, 16, 17, 20, 24, 28, 31, 34, 36, 41, 50, 61. De menționat este că pe 14 circulă doar MAZ-uri verzi, prietenii știu de ce.


Ultima modificare efectuată Andrei Andras la Vin 28 Iun 2019 23:05:44, modificat de 4 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 434
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 28 Iun 2019 22:51:58    Titlul subiectului: 201303

In prezent sunt functionale si circula Volvo-urile #62, #66, #68, #69, #70 si #72. FBW-urile #121, #122, #124, #131. In total 10 troleibuze care circula zilnic. Pe linile de troleibuz 3 si 33 mai scapa foarte rar cate un troleibuz( Renault-urile #308 si #310 au ITP-ul expirat si asteapta piese din Franta), linia 10 este deservita de garajul Harmanului cu autobuze de toate felurile, iar pe linile 7 si 8 circula atat troleibuze cat si autobuze MAN, Menarini de 12m si 18m, dar si singurul MAN articulat ramas activ #749, care este scos la traseu doar daca sunt prea putine troleibuze functionale.

Cele 26 de troleibuze Solaris vor circula in mod exclusiv pe linile 1,2,6 si 31. Tot ce se cumpara prin MDRAP este destinat electrificari rutelor care in prezent sunt deservite de autobuze diesel. Pentru linile actuale de troleibuz urmeaza sa se lanseze alta licitatie pentru achizitia a 25 de troleibuze articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2019 00:28:45    Titlul subiectului: 201304

Sincer, daca s-ar mai achizitiona inca 25 de troleibuze pe langa cele 26 de solarisuri atunci s-ar putea reveni la linii de troleibuz gen 3, chiar 4 si 32 cu o reconfigurare a retelei in giratia de la gara, 5B, 10,11, 33! Daca acestea ar fi cu baterii deja ne putem gandi la multe alte variante...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2019 11:43:52    Titlul subiectului: 201307

Roțile "cu spițe" din față ale FBW-urilor arată că ele ar fi produse înainte de anii 1980. Sunt niște rarități, posibil ultimele fabricate pe acest mod după 1980 cum spune colegul care sigur a văzut datele tehnice. Au avut o reparație și au fost modificate prin 2005 din ce-mi amintesc că se spunea. Nu pot să mă exprim despre partea tehnică a lor și uzură, dar deocamdată scaunele mari sub formă de bănci și tapițate plus materialele bune din interior și barele izolate cu material plastic și spațiul generos, fac să fie cele mai confortabile mijloace de transport din Brașov.

Dacă prinde cineva la traseu ultimul MAN articulat ar trebui pozat. Estte unul din cele cu afișaj iluminat albastru?

@Radu, în viziunea conducerii nu pot fi prea multe linii de troleibuz din ideea că încurcă traficul. Rețeaua este foarte veche de model sovietic cum era în URSS acum 100 de ani (dacă ați văzut documentare despre perioadele de atunci) degeaba ar aduce troleibuze fabricate in 2020 dacă le sar captatorii și stau 5 minute de încurcă circulația la orele de vârf prin centru sau merg foarte încet cu 5-15km pe oră unul după altul pe prima bandă a drumului. De aceea nu vor nici să refacă rețeaua în centru și vor să meargă pe baterii pe acolo. Străduțele după hidromecanica spre centru sunt foarte înguste și în pantă și foarte aglomerte dimineața sau la prânz că acolo sunt multe buticuri magazine școli facultăți. Zona e configurată pentru un trafic la nivelul celui din anii 50-70 când mergeau 2-3 automobile pe minut și nu era nici sens unic nu sute de mașini care umplu complet strada ca acum. Și oricum în zona centrală în afară de elevi studenți și pensionari toți cu gratuități care folosesc transportul public, restul angajaților de la buticuri merg cu mașina proprie, nu cred că se merită investit prea mult în transportul din zonă. În SUA transportul elevilor fiind cu autobuze aparținătoare școlilor care merg când e nevoie pe rutele proprii.

Troleibuzele aduse vor trebui modificate de producător ca să meargă pe tensiunea și caracteristicile rețelei actuale. Cred că doar troleibuze Maz dacă ar aduce ar putea fi full compatible cu rețeaua actuală.

Brașovul are din ce am auzit cea mai rentabilă și bună infrastructură de transport din țară, o spun toți care vin în vizită la Brașov, cred că și violonistul știe și nu vrea să facă pași înapoi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2019 15:22:08    Titlul subiectului: 201309

Hm...oare sa fie mai buna decat cea a Clujului? Apropos retele...acelasi model exista si in Cluj si in Baia Mare iar in aceste orase troleibuzele functioneaza destul de bine! Cred ca ar fi absolut bine venita o modernizare Kummler Matter dar in afara de zonele periferice din Timisoara nu s-a investit aproape deloc in infrastructura retelelor in Romania! Poate ajungem ca violonistul sa nu mai fie primar, dar linia de pe bulevardul Victoriei sa dainuie! Cine stie...poate prinde gustul dupa sosirea celor 26 Solaris! S-ar putea ca undeva, cineva sa i fi soptit ca uite ce tare e Clujul ca investeste in sistem! Subiectiv, cred ca asta e una dintre cauzele pentru care nu a dat letala la tot ce inseamna fir contact in Brasov!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 376

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2019 16:27:04    Titlul subiectului: 201310

Fantomele 5B sau 11 nu mai au ce căuta în oraș și linia 3 ar trebui desființată, iar în același timp trebuie să fie reînființată linia 30 pentru ca este cerere. Cu o legătură bună de la stadion spre Onix nici că s-ar simți lipsa 3-ului.

Rețeaua de pe Victoriei are zilele numărate pentru că se va "moderniza" iluminatul public. Pe 4 vor fi introduse electrice, la fel si pe 32 (chiar dacă 90% din traseu este dublat de rețea aeriană)

MAN-ul articulat ce mai circulă este 749, nu are niciun bec albastru.
Foto: sorinache



received_331474177744355.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.97 kb
 Vizualizat:  de 10936 ori

received_331474177744355.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2019 18:19:14    Titlul subiectului: 201311

Dar nu este dintre cele care aveau iluminatul afișajului în albastru și nici capace la roți. Înseamnă că acelea au fost tăiate, erau destul de bine întreținute și ele. Depinde și când e făcută poza.

Deci îl mai scoate pe 7 așa prin dos ascuns parcă de centrul orașului. Poate nu-l retrag oficial că are reclama pe el plătită încă de firma aia.

Mai există linia 11? Știam că 11 a fost desfințată de vreo 3 ani când au înființat 15. 30 era necesar, iar aiureala cu 7-le care merge ba la Roman ba la Răcădău e făcută parcă în stil de a încurca călătorii de parcă nu ar fi fost destule numere de traseu de alocat. Ar face parcă economie de numere.

Liniile ălea de troleibuz 33 10 și 3 sunt ca să iasă la numărul de linii de troleibuz ale unui oraș mare sau municipiu reședință, în realitate o singură linie de troleibuz există adică 8 deservită 50-75% de troleibuze.

Bine măcar pe pe situl oficial au updatat și nu mai scrie care e autobuz și care e troleibuz sau dubă că era aiurea înainte, căutai acolo vedeai de exemplu 17B sau 37 dubă și în stație venea un autobuz mare. Sau pe 7 33 8 și pe 10 scriau că sunt troleibuze și în stație venea autobuz.

Așa zisa aniversare de 60 ani de la înfințarea troleibuzului ne prinde cu un număr minim de troleibuze active pe care le numărăm pe degete. Este evident că este minim, că în nici un an nu a fost așa surplus mare de autobuze iar troleibuzele atât de vechi și uzate oarecum greu de menținut o zi întreagă la traseu fără să se defecteze.

Practic e un efort în plus pentru electricienii și muncitorii de la autobaza Rulmentul ca să mențină la stradă troleibuze de 30 ani vechime în timp ce autobuze mai noi funcționale sunt ori retrase ori hârbuite pe trasee cu câte 10 linii ferate de traversat. Posibil în 2020 să fie și mai mic numărul troleibuzelor urmând să crească puțin dacă vor aduce acelea prin proiect guvernamental pesedist.

Și decât să țină renaulturile ălea extrem de vechi pentru 33 și 3 mai bine trimiteau dubele BMC acolo decât să le rupă pe 34B și 19 peste liniile și drumurile prin depoul din Triaj sau să le țină retrase prin garajul din răcădău sau hărmanului.

Violonistul nu poate fi schimbat pentru că în primul rând face pe plac străinilor făcându-le comerț pe bani din împrumuturi, în al doilea rând chiar este apreciat de către cei care nu folosesc transportul public sau îl folosesc pe gratis. Îar în al treilea rând e din coloratura politică perenă de peste 10-15 ani precum și alte orașe mai de la vest și este protejat de justiție ca și ăia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2019 19:04:01    Titlul subiectului: 201312

radu a scris:
Hm...oare sa fie mai buna decat cea a Clujului? Apropos retele...acelasi model exista si in Cluj si in Baia Mare iar in aceste orase troleibuzele functioneaza destul de bine!
sunt și la ei ambuteiaje mari și plângeri că fac 2 km în 40 minute la unele ore cu mașina


Citat:
Cine stie...poate prinde gustul dupa sosirea celor 26 Solaris! S-ar putea ca undeva, cineva sa i fi soptit ca uite ce tare e Clujul ca investeste in sistem! Subiectiv, cred ca asta e una dintre cauzele pentru care nu a dat letala la tot ce inseamna fir contact in Brasov!
violonistul are o viziune proprie, nu cred că ia de la alții nimic. oricum a câștigat războiul cu Căncescu și este liber să facă ce vrea. Oricum e un fel de "Veorica" locală.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinache96



Data înscrierii: 15/Mai/2013
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 434
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2019 21:54:04    Titlul subiectului: 201314

MAN-ul articulat #749 e singurul pastrat activ din tot parcul RATBV. A fost pastrat pentru cazul in care nu vor mai fi destule troleibuze functionale, astfel fiind nevoie de autobuze articulate pe linile 7 si 8. Nu are nicio legatura cu reclama de pe el. In momentul in care vor mai fi reparate din troleibuze, #749 iara va sta in garaj.

Restul MAN-urilor articulate se afla in conservare in Valea Cetatii si in garajul de pe Harmanului. Poza cu #749 e facuta azi.

Linile 5B si 11 nu mai exista iar linia 7 circula doar la Roman cu o frecventa de 20 de minute.

Aniversarea a 60 de ani de troleibuz a fost o initiativa privata, a cativa pasionati din Brasov, nu a fost sprijinita de Primarie cu nimic.

Pe linia 33 la anumite ore troleibuzele Renault sau autobuzele de 12m sunt pline.

De troleibuzele actuale se va mai trage in continuare deoarece soferi care lucreaza pe ele, 80% din ei au numai categoria H(troleibuz), astfel ca nu pot sa conduca si autobuz.

Iar legat de retea, asa rea cum pare ea, in linie dreapta se atinge frecvent 50-60km/h.

Uite aici exemplu linia 8, unde soferul a mers chiar mai incet fata de cum merge deobicei deoarece ne era frica sa nu cumva sa sara captatori si sa lovim camera de retea:


https://youtu.be/RACBV1WQWT8
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1949
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 29 Iun 2019 22:57:52    Titlul subiectului: 201315

Ma scuzati ca ma bag , cum de au fost retrase autobuzele MAN articulate? Nu exista trasee aglomerate in Brasov? Sau nu sunt mai bune MAN-urile articulate decat MAZ-urile?
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 01/Iun/2021
Mesaje: 322
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 01 Iul 2019 10:50:28    Titlul subiectului: 201333

Chiar daca topicul este despre troleibuze raspund eu la intrebarea asta. Toate articulatele mai vechi de 15 ani au fost retrase si puse in conservare pentru ca au venit 35 de articulate noi tip Menarini Citymood 18 care pana in prezent fac fata cu brio la necesitatile de articulate din oras. Eu chiar am vazut o data si pe 8. Pacat ca nu l-am pozat.

Nu sunt suficiente troleibuze active pentru a deservi toate liniile de troleibuz, si daca nu se vor lua masuri in curand pentru a organiza licitatie pentru troleibuze in curand va ramane si 8ul fara ele.

A fost ratat o transa de HESS Swisstrolley 2 SH din Berna, care a ajuns in Ucraina. Daca se luau 5 din seria asta poate se ajungea sa fie repuse troleibuze pe 3, 7,10 si 33.

Revenind...

Toate troleibuzele noi care vor veni, (Solaris-Skoda Trollino TR31(?) probabil) vor fi echipate cu acumlatori care sa poate alimenta troleul pe o distanta de 5km, deci nu este exclus ca dupa un anumit timp sa le vedem si pe alte linii.

Vor sa organizeze licitatii pentru aurobuze full electric de 12 respectiv 18m care vor deservi restul liniilor din centru si gara adica: 14,17,28,32,36, si altele

Cum a zis si un coleg pasionat... Menariniurile vor fi ultimele autobuze diesel noi aduse in Brasov.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 02 Iul 2019 07:54:43    Titlul subiectului: 201375

Menarini Citymood 18 pe linia 8


IMG_3286-crop.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.79 kb
 Vizualizat:  de 10753 ori

IMG_3286-crop.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 01/Iun/2021
Mesaje: 322
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 09 Iul 2019 15:18:40    Titlul subiectului: 201433

Citat:
Toate troleibuzele noi care vor veni, (Solaris-Skoda Trollino TR31(?) probabil) vor fi echipate cu acumlatori care sa poate alimenta troleul pe o distanta de 5km, deci nu este exclus ca dupa un anumit timp sa le vedem si pe alte linii.

Rectific. Troleibuzele vor fi Solaris Trollino IV 18AC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 10 Iul 2019 16:50:34    Titlul subiectului: 201467

Și vor sosi în mandatul viitorului primar în caz că se schimbă.
Iar dacă vine unul mai întreg la minte poate va reface rețeaua și pe porțiunea de traseu întreruptă și vor circula normal fără improvizații și chinuială pe baterii.

Cred că altfel vom fi unici în lume cu autobuze negre și rețele de troleibuz de trafic intens întrerupte pe porțiuni de peste 25% din lungimea traseului. Cu siguranță va fi nevoie de ținut o autodepanare undeva la Livada Poștei pentru tractat unele dintre troleibuzele care vor refuza să pornească pe baterii uneori.

Cu siguranță actualul primar are ceva sechele din copilărie de la vreun film cu perioada războiului când erau spânzurați unii de cablurile electrice aeriene.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tubus



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 58
Locație: Brasov; Germania

MesajTrimis: Mar 23 Iul 2019 11:46:06    Titlul subiectului: 201783

RAT Brașov achiziționează fir pentru rețeaua de troleibuz Făget – Rulmentul

https://mobilitate.eu/rat-brasov-achizitioneaza-fir/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 21/Mai/2020
Mesaje: 232
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 23 Aug 2019 17:22:08    Titlul subiectului: 202265

Apropo de achiziție 8 electrice sau baterii, nu se știe exact ce. Probabil cu ceva autoturism Tesla bonus pentru beizadelele mai marilor bugetari locali de lux care au și pensie specială.

Unde vor circula ăstea?
În locul troleibuzelor de pe 8 presupun că acolo e nevoie.

Troleibuzele din Brașov sunt fabricate pe vremea lui Ceaușescu iar rețeaua pentru ele de pe vremea lui Gheorge Gheorgiu Dej.

Cred că doar in Cuba mai vezi așa ceva. Prin havana dacă mergi faci ceva "retroturism auto" ca pe linia 8 de la Brașov. Sau prin Cecenia. Sunt un pericol public că sunt reparate cu piese și bani ai șoferilor cumpărate de pe Olx sau din diverse dezmembrări, unele modificate apoi ca să se potrivească. Interesul amărâților de șoferi ăia câțiva aflați înainte de pensie de a nu fi dați afară. Nu putea lua Șoldoveanu' niște troleibuze decente Maz care sunt superieftine și fiabile sau Sh sau să-i trimită in plăți compensatorii?


Nu știu unde fac ITP-ul dar ălea pot oricând să o ia razna pe trotuar sau pe contrasens sau să ia foc. Nici măcar nu le-au mai spălat iar tapițeriile ălea sunt infecte de la câți țigani au cărat pe ruta Poienelor- Gară și retur cu escală la Gemenii II.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 23 Aug 2019 18:15:06    Titlul subiectului: 202268

Autobuzele electrice noi, conform caietului de sarcini, ar trebui să circule pe liniile 4 și 16. Deci nu au treabă cu troleibuzele. În plus, ar trebui lansată în curând o licitație pentru încă 25 de troleibuze noi, de data asta nu pentru extinderea rețelei, ci pentru înlocuirea materialului rulant inactiv sau vechi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 6 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community