Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele MAN
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 15/Aug/2019
Mesaje: 195
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 16 Iul 2019 18:56:52    Titlul subiectului: 201672

Și dacă sunt turcești la asamblare crezi că sunt hârburi și au durată de funcționare așa încât să justifice casarea prematură? Sunt asamblate în Turcia sub o licență a unei firme consacrate în domeniu nu sunt Dac-uri făcute fără licență în stil propriu. Ai văzut că dac 112 erau mai slabe decât Roman 111, ultimul fiind sub o licență.

De ce nu le spală puțin și nu le repară ca să le scoată la vânzare (cum fac firmele de transport din țările cu apă caldă când își innoiesc flota) la niște prețuri accesibile decât să le arunce la gunoi?? De banii rezultați se mai luau piese la troleibuzele de care încă trag.

Vă zic eu de ce, că domnul de la remat e din aceeași gașcă (de infractori)și are nevoie acolo ba de sârmă de cupru ba de șine de tren ba de troleibuze cu motor de cupru, ba de fierătanii de autobuze la tonă.

Motivul asamblării în Turcia nu dă dreptul să spunem că am luat gioarse ieftine și în 5 ani luăm altele ca să facem risipă și să facă unul vilele din comisioane. Doar nu sunt produse și asamblate în cort pe genunchi.

"Un autobuz trebuie să reziste 10-15 ani". Ok, ia să vedem cum stă treaba

-O305 la 18 ani vechime erau revândute spre a mai funcționa alți 5-10 ani la noi.
-O405 întradevăr or fi ajuns și ele pe la 1 milion de km.
-Citaro făcute in 1999 2001 sunt revândute in 2016 la aproximativ 15-17 ani vechime și culmea aici sunt considerate superioare. Adică la durată de funcționare depășită (aia de 10-15 ani invocată) și sunt scoase cu mândrie ce noile traseele preorășenești.

Dar MAN cu siguranță nu au nici 500 000 km parcurși având în vedere că din decembrie 2007 au mers preponderent cu un singur șofer, iar unele au zăcut luni de zile nefolosite că erau în mare surplus.

Înclin să cred că motivul casării articulatelor mai vechi fără să intru în conspirașii este gradul de poluare mai crescut plus faptul că erau greoaie și gălăgioase. Troleibuzele astea articulate Volvo și FNW deși prea vechi zburdă pe traseu față de acele autobuze cu burduf.

Troleibuzele Renault au fost o glumă proastă în 2011, mai degrabă prelungeau folosirea Veterelor. Și-au îngreunat situația aducând un număr redus de vehicule la care piesele nu se găseau ușor. Și uite consecințele, adică zac mai mult prin garaje și erau suplinite tot mereu cu autobuze și chiar troleibuze mari.

Chiar sunt surprins cum "Servici săcelene" folosește încă autobuzele Volvo și le mențin într-o stare chiar bună.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 07/Aug/2019
Mesaje: 328
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2019 07:46:45    Titlul subiectului: 201677

Am mai zis. Nu comenta daca nu stii realitateadin teren...

Sa te contrazic usor-usor...

Ai fost vreodata in depourile RATBv? Ai vazut in ce conditii stau vehiculele si se lucreaza acolo? Ma crezi cand iti zic ca o strada laterala din Brasov arata mai bine ca asfaltul din depourile RATBv?

Stii ca multi soferi isi reparau vehiculele din banii proprii ca sa poata lucra?

Stii ca nici un vehicul nu a avut RK pe cand cele aduse din strainatate a avut cel putin 2? De aceea sunt superioare. Cum de in Cluj troleibuzele DAC (ulterior ROCAR) fabricate in 1990 au rezistat pana in 2016? Sunt aceeasi fabricatie ca cele din Brasov si Constanta. Stii cum? Au fost reparate capital pe cand la noi se caseaza vehicule fara reparatie capitala. La noi daca se strica se arunca.

Repet si eu. Inca nu sunt casate articulatele doar acele la care reparatia ar fi costat mai mult decat valoarea masinii, in termeni financiar zis, nu era rentabil financiar. Ca daca te apuci sa faci RK la un vehicul trebuie facut in asa fel inca t sa scoata investitia, dar revin la problema de spatiu, UNDE?

Eu trag de masina mea care are 15 ani si stiu cum e cu piesele de schimb. Producatorii de vehicule sunt obligati de lege sa iti firnizeze piese noi pe o perioada de 10 ani dupa ce s-a terminat productia.

Cum vrei sa obtii piese de schimb la vehicule vechi de 30ani? Numai canibalizand altele care nu mai pot fi reparate la costuri accesibile. Asta fac si cei de la dezmembrari auto si asta facem toti care avem masini mai vechi de 10ani. Canibalizam alte vehicule.

Momentan singura solutie este reformarea de la 0 a transportului in comun. Vehicule noi, proceduri de intretinere, bani si stoc de piese de schimb, depou la standarde europene care sa fie incalzit si sa nu ploua in ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Aug/2019
Mesaje: 8017
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2019 10:35:34    Titlul subiectului: 201680

In concluzie si la RATBv, aceeasi sefi cretini, la fel ca si omologii lor din capitala.....

Este innaceptabil ca soferii sa vina cu bani de acasa pentru intretinerea MAN-urilor sau ce s-a intamplat cu RK-ul !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 15/Aug/2019
Mesaje: 195
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2019 19:41:34    Titlul subiectului: 201694

Nu poți spune că șeful e cretin câtă vreme în intreprindere se face ce se dă ordin din primărie de la primarul ales de lume. Conducerea RAT este asigurată de un om din PMP, adică partidul lui Băsescu așa că știm unde au curs și curg mai departe banii.

Ce spune ede este realitate dar cine-i vinovat că primăria nu toarnă niște asfalt in curțile ălea ??

Cine-i vinovat că unii șoferi își repară mașinile cu bani proprii iar alții strică mașinile și se perindă pe toate?

Cine-i vinovat că a angajat o grămadă de rubedenii inutile prin birouri care doar iau salariul?

De fapt cu reparația mașinilor din bani proprii se referă la unii șoferi de troleibuze care nu puteau conduce autobuze și trebuia să-și repare troleibuzul. Sunt câteva cazuri, nu cred că toți șoferii își reparau MAN-urile și BMC-urile cu banii de acasă și piese de pe OLX. Sunt exagerări.
Au fost întradevăr câțiva șoferi mai grijulii care și-au mai decorat autobuzele și le îngrijeau cât de cât.



Citat:
Cum vrei sa obtii piese de schimb la vehicule vechi de 30ani?
Corect, însă MAN-urile nu au 30 ani, au abia 12, iar alte orașe încă le folosesc cu succes. De ce nu le vând pentru piese la alte orașe la niște prețuri de nerefuzat dar mai mari decât fierul vechi?

Și apropo de cazul cu CLUJ-Napoca ce a folosit DAC-uri până în 2016, ei cum au putut iar Brașov cum nu poate? Cine-i de vină?

Hai să nu mai căutăm scuze la risipa incomensurbailă făcută aici la Brașov unde primarul analfabet împrăștie banii în lalele străine la 100 lei firul când Sere Brasov sau Codlea se inchideau din lipsă de clienți, sau a refuzat oferta de autobuze ieftine motorizate MAN de la Roman SA care putea să asigure piese și 40 de ani la ele?? Știți de ce a refuzat oferta Roman BV din 2006 2007? Din orgoliul ăla de ghiolban parvenit pe care l-a avut primarul față de industria locală și patronii locali care au refuzat să cotizeze la PDL și la bugetul personal atunci.

Știm cum e? hai să fim coconi, dar de carton.

Sunt curios ce mari realizări va afișa la noua candidatură în afară de "modernizarea flotei de transport" și alte câteva tâmpenii pompoase la denumire cu "transportul metropolitan" (3 autobuze pe la țară) și alte câteva proiecte pe hârtie sau in format digital neconcretizate dar care au tocat miliarde ajunse prin conturile rubedenilor și tovarășilor din cătunul neștiut.


Spațiu de ce nu este? pentru că-l dau gratis la "dezvoltatorii imobiliari" prieteni și rude din sătucul moldovenesc. E ditamai depoul de tramvaie, ce se face în el? stă-n paragină așteptând să se facă blocuri în el pe măsura extinderii cartierului.

Și ca să mai întreb tot retoric:
- cine-i vinovat că podul de la Timiș Triaj e în paragină de 2 ani și autobuzele de pe 19 și 34B își rup suspensiile peste liniile ferate din depoul CFR?

- cine-i vinovat de traseele gândite prostește să se suprapună și să nu aibă călători pe unele porțiuni când unele puteau fi scurtate pentru economie de carburant și la uzura mașinilor?

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Aug/2019
Mesaje: 8017
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Iul 2019 23:24:56    Titlul subiectului: 201699

Vrei sa stii cine e vinovat ?
Voi toti, brasovenii, sunteti vinovati. Voi ati legitimat un asemenea primar, care si-a batut joc de transportul in comun si care si-a batut joc de taxele si impozitele voastre.

Stii cine mai este vinovat ? Intreg personalul RATBv. Sunt complici. Au tyacut din gura. Trebuiau sa ia atritudine, sa faca greva generala, sa traga semnale de alarma.

Ce au facut ei in schimb ? Au facut in pantaloni pe ei de frica !
Sunt complici.

Rolul unui sofer nu este sa isi repare autobuzul, MAN, in cazul de fata.
E ca si cum un pilot de avion ar trebui sa repare avionul, nu cei de la mentenanta.

E o aberatie ca soferiis a vina cu bani de acasa.
Asa ca soferii si ceilalti angajati sunt complici, prin faptul ca au tacut.......

Vreti sa schimbati sistemul ? E simplu. Nu mai taceti din gura. Spuneti lucrurilor pe nume !

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 21/Aug/2019
Mesaje: 741
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 18 Iul 2019 06:21:25    Titlul subiectului: 201701

Ceea ce sunt sigur că se va întâmpla la următoarele alegeri, în iunie 2020.
Lăsând aspectele politice ale transportului public din Brașov și revenind la topic, eu am călătorit odată anul trecut cu un MAN articulat pe linia 25 și mie mi s-a părut foarte bun, era curat pe dinăuntru, se descurca de minune în trafic și avea un grad de încărcare ridicat. În privința detaliilor tehnice nu mă pronunț decât prin a spune că motorul mi s-a părut puțin cam zgomotos, dar ok față de Otokarele bucureștene sau BMC NeoCity-urile brașovene, deoarece nu sunt pe deplin cunoscător al situației tehnice ale autobuzelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tubus



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Aug/2019
Mesaje: 49
Locație: Brasov; Germania

MesajTrimis: Vin 19 Iul 2019 13:45:30    Titlul subiectului: 201744

De ce nu transforma citeva MAN-uri in Troleibuze?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
GS808



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 17/Aug/2019
Mesaje: 204
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2019 10:26:21    Titlul subiectului: 201759

Nu se vrea și nu are rost, bani aruncați degeaba. Mai bine s-ar fi luat 3-4 trolee SH pe care să le fi ținut 1-2-3 ani până când vin cele pt liniile actuale (dacă vor mai veni).
Eu aș fi transformat câteva MAZ-uri în trolee având și podea LF - 66%.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 15/Aug/2019
Mesaje: 195
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 21 Iul 2019 15:52:02    Titlul subiectului: 201772

Cum să pretindem să transforme atât de mult mașinile când ei nici un bec ars nu pot să schimbe? Ei nu pot să utilizeze cu rezultate bune ce au.

Au zăcut ani de zile nefolosite unele mașini noi din cauza unor defecțiuni minore.

Iar troleibuze unde să circule dacă nu mai este rețea suficientă?

La situația actuală pot trage de vechile autobuze pe linia 8 și 7 adică pe cele de troleibuz foarte bine încă vreo 5 ani canibalizând sutele de MAN-uri și MAZ-uri dacă nu se pricep să le spele și vândă pe profit.

Unele mașini arată rău din cauza tapițării cu reclame autocolante care apoi au fost date jos răzând suprafața caroseriei cu diverse obiecte ca-n comuna primitivă și julind astfel și vopseaua, tabla ruginind apoi. De ce credeți că nu tapițează Karsanele încă?? ptr că le-ar distruge caroseriile și la anul lumea la campania electorală ar zice uite ce jeguri au luat cu credit pe 10 ani și au scumpit și biletele.
Că la mașinile Karsan deja în interior se aude huruiala de la motor chiar și la cele scurte plus acel țiuit continuu și nu au nici scaune suficiente, practic nu sunt cu nimic mai bune decât ce aveau deja.

Singurul avantaj pentru călători este deschiderea compeltă a ușii din față și eliminarea "cotețului". Următorul pas trebuie să fie eliminarea simbolurilor și interdicților rămase din epoca comunistă cu "urcare" "coborâre" "ieșirea interzisă" și trecerea la sistemul din Germania și alte țări și orașe unde călătorul își deschide singur ușa apăsând acel buton. A fost acest sistem la vehiculele SH O305 G&S Vetter tramvaiele Tatra Duefang în vremea primarului anterior.

Un lucru pozitiv am vâzut la un BMC de 12m (adus in 2012) acum câteva luni care-și deschidea și în față complet ușile (ca la karsane), astfel lumea urca și cobora mai fluent și mașina statea mai puțin prin stații, făcea față foarte bine la niște ore aglomerate pe un traseu gen 6 sau 22.
Probabil e un șofer mai destupat la cap și mai performant, dar de regulă ei vor să țină coteț acolo învocând că nu văd afară prin geamul din dreapta al ușii din cauză că lumea ar sta și în zona aia.

Dar nici pe ălea nu le prea îngrijesc, folosesc la toate mașinile uleiuri neconforme nu originale, nu schimbă când trebuie consumabilele, astfel au colmatat și răcirile la MAN-uri aproape toate mergând cu trapa de la motor deschisă chiar și iarna.

Autobuzele sunt mașini mult mai pretențioase decât troleibuzele și tramvaiele și tocmai astea nu le îngrijesc. Evident motivul este să se tot cumpere și cheltuie că bani sunt prea mulți și trebuie furat din ei cât se mai poate.

De fapt după cum vedeți la un oraș relativ mic-mediu conducerea dă tunuri cumpărând sute de autobuze. Cam cum făcuse și Videanu la București cumpărând chiar mii de autobuze intr-un an. V-ați întrebat de ce? e simplu, pentru că la achiziții masive se ia multă șpagă. Sunt în joc contracte imense pentru producători care astfel sunt dispuși să dea șpagă mare ca să nu piardă o asemena oportunitate de afacere. Că 100-1000 autobuze pentru o uzină înseamnă luni de zile de funcționare și apoi un profit frumos.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW58



Data înscrierii: 15/Dec/2006
Ultima vizita: 07/Aug/2019
Mesaje: 328
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 22 Iul 2019 07:58:07    Titlul subiectului: 201774

De ce nu se transforme MANurile in troleibuze?

Iti dau motivul cel mai apasator, cum a zis si GS808. NU merita.

De ce?

1. Proasta intretinere a lor. Nu se stie cat de ruginit e sasiul, si daca asta e ruginit atunci doar autogenul il mai poate salva. Daca la o masina mica sa schimbi piesele ruginite din caroserie te costa 2000 lei cat o fi la autobuze.

2. Nu sunt LF sau ULF. Daca convertesti un autobuz in troleu e ca si cum ai construi un vehicul nou, asta trebuie omologat, iar daca nu faci LF sau ULF nu mai corespunde cu normele UE.

3. La intretinerea noastra nu ar rezista destul ca sa scoata banii.

4. Ce ar merita transformate ar fi Mercedesurile Citaro (in starea asta), MAZurile si BMCurile ProCity care deja din constructie sunt LF
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Baverescu



Data înscrierii: 29/Iun/2008
Ultima vizita: 15/Aug/2019
Mesaje: 195
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 22 Iul 2019 14:06:06    Titlul subiectului: 201776

Nu-i soluție cu transformat mașinile. De parcă ar fi în criza crizelor de mașini și s-ar apuca să producă ei mașini. Păi se produc la Steagu dacă e s-o luăm așa. Autobuze ieftine la standarde UE care vreo 7-10 ani tot țin.

Pentru transformat mașinile trebuie speciaiști aparatură ateliere performante nu cotețele ălea de pe vremea lui Ceaușescu unde nici curțile nu le-au mai asfaltat din anii 80-90. Ar putea s-o facă dacă ar fi colaborat cu Steagu și Nicolae, dar cum primăria e în conflict cu el nici vorbă.

Plus că ce ar face cu troleibuzele? pe ce trasee ar fi?
N-au zăcut troleibuze bune din lipsă de trasee și șoferi? Au mai făcut ei prostii cu RK pe la troleibuze care nici nu au mai ieșit la traseu, adică munca în zadar să se ia salariul. Amintiți-vă de Dac-ul care după RK a zăcut vreo 4 ani în garajul din Răcădău, Vetterul 206 și FBW-ul acela din prima serie la care schimbaseră și numărul de parc. Au investit în ălea dar nu le-au mai folosit.

Cu ce au acuma pot asigura lejer liniile 33 3 7 8, pe 33 pot trimite un BMC mic din cele care zac funcționale în garajul din Răcădău, lafel și pe 3. Sau Maz-uri și MAN-uri tot de acolo. De fapt mașinile ălea sunt funcționale toate dar au fost retrase din lipsă de validatoare. Nu are nici un sens să mai tragă de Renaulul ăla foarte vechi pentru care piese numai pe la muzee mai există.

Adică mai multă prostie și risipă cred că nici Videanu nu a făcut plus că mașini mai neîngrijite și mai hârbuite decât la Brașov la același nr de ani vechime nu am văzut nicăieri. Mai se laudă ei pe la bodegi cu "capitala tehnicii" când au ras tot ce era industrie și tehnică pentru a face turism cum spunea Căncescu.

_________________
Citat:Brasovu e din 2004 ftt de un dobitoc sinistru care nu-i din PSD.Si brasovenii in infinita genialitate il voteaza cu talent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community