Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Știri și articole de presă legate de transportul botoșănean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 16 Mar 2009 13:06:07    Titlul subiectului: 108019

Ce va spuneam?!?

Iata cum se pregateste terenul pentru "revolutia maxi-taxi" si la Botosani: cica in weekend ar fi bine sa circule maxi-taxi, pentru "eficientizare"...

Dupa cum vedeti, "alesii" (ei intre ei, ei cu ei) se prefac ca mor de grija cetateanului-votangiu, dar nu stiu cum se face ca acest "mai bine pentru cetatean" se traduce mai mereu prin dube...

http://www.evenimentuldebotosani.ro/viewArticol.php?articol_id=32784

"Firma Eltrans, incapabila sa elimine pierderile

Eltrans SA, firma care asigura transportul cu tramvaie in Botosani, vrea sa elimine principalele pierderi, iar pentru asta ar trebui ca in week-end sa sisteze transportul de la Gara in Zona Industriala. Desi aceasta portiune aduce cele mai mari pierderi companiei, Eltrans nu are banii necesari pentru a lua aceasta masura. „Pentru asta ar trebui sa reabilitam bucla de la Gara, astfel ca ambele trasee sa poata intoarce la fosta Integrata pentru a nu mai circula fara calatori pana in Catamarasti. Din pacate, nu avem fondurile necesare pentru a realiza aceasta investitie, care, spun eu, ar fi trebuit sa fie realizata de mult. Anul acesta sunt slabe sanse pentru a o pune in practica din cauza conjuncturii economice”, a declarat Victor Ivanescu, directorul societatii subordonate Consiliului Local. La sfarsitul saptamanii, tramvaiele, indiferent daca vorbim despre linia 101 sau 102, circula de cele mai multe ori fara calatori. Faptul ca de la gara calatorii ar putea fi preluati de maxi-taxi ar duce la eliminarea de pierderi semnificative pentru societatea Eltrans si pentru bugetul local.

Ivanescu a precizat ca a solicitat Curtii de Conturi sa deruleze o verificare amanuntita la Eltrans pentru a se sti cu exactitate ce s-a intamplat cu societatea in perioada in care a fost condusa de fostul director Ioan Comarita. Acesta din urma a fost reangajat in cadrul firmei subordonate Consiliului Local, pe un post de conducere. Ivanescu a precizat ca intentioneaza sa faca o radiografie a activitatii firmei pentru ultimii ani, iar in cazul in care sunt descoperite nereguli sa fie sesizat Consiliul Local pentru a lua masurile de sanctionare a celor care se fac vinovati. (Bogdan Caliniuc)
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 467
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 16 Mar 2009 20:16:39    Titlul subiectului: 108038

Fara suparare, dar duma asta cu lipsa de eficienta a tramvaielor este chiar nefondata! In Arad am discutat cu un oficial al Companiei de Transport Public Arad care mi-a spus ca intotdeauna tramvaiul e mai economic decat transportul in comun rutier. Insa regula e simpla: pentru a economisi, trebuie sa investesti. Nu cunosc insa prea bine transportul din Botosani, si deci nu pot decat sa dau cu presupusul.
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 00:09:14    Titlul subiectului: 108060

La momentul actual tronsonul Gara-Fabrica de mobila este, intr-adevar, nerentabil intre orele de varf ale zilelor lucratoare si in celelalte zile. In aceasta etapa este nevoie de redeschiderea buclei din zona garii.

Pentru a sti exact despre ce vorbim, aceasta este de-acum celebra bucla:



IMG_5023.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.82 kb
 Vizualizat:  de 13536 ori

IMG_5023.JPG



IMG_5025.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.26 kb
 Vizualizat:  de 13536 ori

IMG_5025.JPG



IMG_5027.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.27 kb
 Vizualizat:  de 13536 ori

IMG_5027.JPG



IMG_5028.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.37 kb
 Vizualizat:  de 13536 ori

IMG_5028.JPG



IMG_5030.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.64 kb
 Vizualizat:  de 13536 ori

IMG_5030.JPG



IMG_5031.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.22 kb
 Vizualizat:  de 13536 ori

IMG_5031.JPG



IMG_5032.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.08 kb
 Vizualizat:  de 13536 ori

IMG_5032.JPG



IMG_5033.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.49 kb
 Vizualizat:  de 13536 ori

IMG_5033.JPG



IMG_5034.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.03 kb
 Vizualizat:  de 13536 ori

IMG_5034.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 00:11:09    Titlul subiectului: 108061

Continuare:


IMG_5035.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.26 kb
 Vizualizat:  de 13533 ori

IMG_5035.JPG



IMG_5036.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.68 kb
 Vizualizat:  de 13533 ori

IMG_5036.JPG



IMG_5037.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.61 kb
 Vizualizat:  de 13533 ori

IMG_5037.JPG



IMG_5038.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.63 kb
 Vizualizat:  de 13533 ori

IMG_5038.JPG



IMG_5039.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.39 kb
 Vizualizat:  de 13533 ori

IMG_5039.JPG



IMG_5040.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.97 kb
 Vizualizat:  de 13533 ori

IMG_5040.JPG



IMG_5055.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.03 kb
 Vizualizat:  de 13533 ori

IMG_5055.JPG



IMG_5056.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.19 kb
 Vizualizat:  de 13533 ori

IMG_5056.JPG



IMG_5057.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.87 kb
 Vizualizat:  de 13533 ori

IMG_5057.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 01:04:22    Titlul subiectului: 108066

Stai așa... văd că macazele există (credeam că nu sunt)... de ce nu se redeschide?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 01:08:51    Titlul subiectului: 108067

Nu in totalitate. La intrarea de pe Calea Nationala e ceva mai dificila problema (din pacate, in imagini nu se observa; era prea aglomerata strada si nu am putut fotografia acolo).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
StefanMz



Data înscrierii: 04/Sep/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 01:22:08    Titlul subiectului: 108072

Intr-adevar este o problema in afara orelor de varf. Eu personal vedeam vagoane pline la maxim dimineata in jur de ora 7:00 sau dupa-amiaza in jur de ora 16:00 in zilele lucratoare. In mare calatorii sunt cei care isi au locul de munca prin zona industriala sau elevi care merg sau vin de la scoala. Insa in afara orelor de varf e cam pustiu prin vagoanele ce trec prin zona industriala.

In afara de solutia maxi-taxi totusi ma gandesc ca s-ar putea incerca folosirea buclei chiar si in forma actuala: s-ar putea curata canalele sinelor, s-ar putea monta reteaua de contact acolo unde lipseste. Este adevarat, nu cred ca s-ar putea folosi si cea de a doua linie din spatiul de stocare, pentru ca se vede si in poze ca are niste portiuni de curba cam dificile, insa la linia 1 nu cred ca ar fi probleme.

In ce priveste traseele, ar putea fi un 101 scurtat in afara orelor de varf, adica Luceafarul - Gara, iar 102 sa ramana in forma actuala.
Sau, o solutie mai costisitoare, ar fi construirea a aproximativ 200 m de cale simpla pornind de la linia ce vine dinspre Fabrica de mobile pana la bucla astfel incat sa avem trei trasee: 101 Luceafarul - Gara, 102 Primaverii - Gara si un 103, sa zicem, care sa circule pe Fabrica de Mobila - Gara. Bineinteles cu tot cu grafice intocmite dupa fluxurile de calatori.

Pana la urma problema se rezuma la alocarea unor fonduri. Daca s-ar investi putin in infrastructura tramvaiului s-ar putea rentabiliza utilizarea acestui mijloc de transport in afara orelor de varf. Insa mi-e teama ca cei responsabili vor apela la o improvizatie, adica solutia cea mai iefitina: introducerea dubelor in locul tramvaiului. Nu m-ar mira aplicarea acestei solutii pentru ca se stie ca in multe din administratiile locale de la noi nu exista o strategie pe termen lung, o solutionare corecta si bine gandita a problemei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 20:34:30    Titlul subiectului: 108103

Sa inteleg ca la reabilitare Calea Nationala a ramas fara racorduri la bucla din zona garii?


CaleaNationala.JPG
 Descriere:
Botosani
 Mărime fișier:  98.92 kb
 Vizualizat:  de 13497 ori

CaleaNationala.JPG



_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
StefanMz



Data înscrierii: 04/Sep/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 22:13:35    Titlul subiectului: 108109

Citat:
Sa inteleg ca la reabilitare Calea Nationala a ramas fara racorduri la bucla din zona garii?

Dupa cum se vede si in pozele lui Radu, atat tramvaiele de pe 101 care vin dinspre Luceafarul, cat si cele de pe 102 care vin dinspre Primaverii pot intra in bucla, cel putin teoretic( a se vedea imaginea IMG_5057.JPG). De ce nu este folosit macazul si pentru a intra in bucla? Asta nu stiu sa va spun. Probabil cei de la Eltrans considera ca ar fi probleme in utilizarea lui atunci cand s-ar dori intrarea in bucla.
La iesirea din bucla tramvaiul poate pleca in orice directie, deci poate intra si pe Calea Nationala atat inspre Fabrica de Mobila, cat si spre Luceafarul.
In ceea ce priveste parerea mea de la o postare anterioara, ma refeream la faptul ca s-ar putea crea o intrare venind dinspre Fabrica de Mobila astfel incat sa se poate intra in bucla din orice directie ar veni tramvaiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 23:48:03    Titlul subiectului: 108127

Am extras cateva imagini de pe un film pe care l-am realizat in 2007 (ambele trasee filmate in intregime) pentru a vedea si celelalte racorduri.

Foto 1,2: intrarea pe bucla de la gara dinspre Calea Nationala (dinspre Centru si, din perspectiva tramvaiului, dinspre Primaverii):



10000.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.95 kb
 Vizualizat:  de 13478 ori

10000.jpg



10001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.63 kb
 Vizualizat:  de 13478 ori

10001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 23:53:57    Titlul subiectului: 108128

Foto 1: intrarea de pe str. Sucevei pe breteaua de legatura str. Sucevei-Calea Nationala (poate fi folosita pentru traseul 101 scurtat pana la bucla de la Gara, dar si pentru legatura 102-101 dinspre Primaverii catre Centru).
Foto 2: iesirea pe Calea Nationala a aceleiasi bretele.



20001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.33 kb
 Vizualizat:  de 13476 ori

20001.jpg



20000.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.5 kb
 Vizualizat:  de 13476 ori

20000.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Sep/2017
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Mar 2009 23:57:39    Titlul subiectului: 108131

Foto: iesirea de pe bucla de la Gara catre Primaverii (pe str. Sucevei).


20002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.05 kb
 Vizualizat:  de 13473 ori

20002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
StefanMz



Data înscrierii: 04/Sep/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Mar 2009 00:17:11    Titlul subiectului: 108192

Se pare ca bucla de la gara nu este chiar prioritatea numarul 1 in lista de investitii:
Citat:
Conducerea societății Eltrans a semnat împreună cu reprezentanți ai Primăriei recepția unei lucrări de înlocuire a șinei de tramvai din capătul de la depou. În valoare de 300.000 de lei, lucrarea a fost executată de firma suceveană Damiena și a pus punct deraierilor cărora societatea trebuia să le facă față în capăt de linie. “Se întâmpla destul de des și trebuia să folosim macaraua pentru a repune tramvaiele pe șină”, a explicat zilele trecute Victor Ivănescu, directorul general de la Eltrans, precizând că evenimentele neplăcute apăreau din cauza uzurii avansate a căii de rulare. Din spusele directorului întreaga cale de rulare a tramvaiului ar trebui reabilitată, însă costurile implicate de o astfel de lucrare sunt prea mari pentru bugetul municipiului.

Cele mai uzate segmente sunt cele din curbe, capetele de linie, prioritatea numărul 1 în ceea ce privește viitoarele lucrări fiind segmentul de întoarcere de pe strada Primăverii.

Sursa: Monitorul de Botosani, 16 martie 2009

Si inca un articol legat de strategia transportului in comun din Botosani:
Citat:
Semafoare prost sincronizate, lipsa pistelor pentru bicicliști și a amenajărilor pentru persoane cu handicap, încurajarea intereselor personale în defavoarea celor publice, au fost în egală măsură evidențiate de nemții ce au conceput strategia transportului în comun din municipiul Botoșani. Firma se numește VCDB (VerkehrsConsult Dresden-Berlin) și propune câteva variante pe care municipalitatea le are la dispoziție pentru ca transportul în comun din Botoșani să se apropie de standarde de reală civilizație.

Citat:
Firma germană arată că, deși străzile la Botoșani sunt destul de late, apar frecvent ambuteiaje, că semafoarele nu țin cont de trafic și că au timpi prea mari de așteptare. Că sunt anomalii precum intersecții giratorii cu semafor, că lipsesc cu desăvârșire pistele pentru bicicliști, iar trotuarele nu respectă condițiile necesare transportului cărucioarelor și persoanelor cu handicap, obstacolele constând în stâlpi sau gherete fiind dese.

Experții prezintă patru variante de acțiune și recomandă să nu se renunțe la tramvaie, microbuzele să fie folosite pentru periferii, să se introducă tariful unitar și, eventual să se introducă autobuze, care să fie tot de stat, dar care să ofere condiții bune călătorilor.

Cătălin Flutur, primarul municipiului, a declarat vineri că este normal ca nemții să fie atât de critici, date fiind standardele transportului în comun din Germania. Edilul șef a explicat că municipiul nu deține fondurile necesare pentru înlocuirea parcului de tramvaie în acest an, planificate fiind doar introducerea autotaxării și a sistemului GPS pentru urmărirea și anunțarea tramvaielor în stații. “În niciun caz nu vom renunța la tramvaie. Iar în ce privește suprapunerea traseelor îi voi lăsa pe cei în cauză să se înțeleagă”, a declarat primarul.

Sursa: Monitorul de Botosani, 16 martie 2009
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 20 Mar 2009 03:30:57    Titlul subiectului: 108245

radub a scris:
Nu in totalitate. La intrarea de pe Calea Nationala e ceva mai dificila problema (din pacate, in imagini nu se observa; era prea aglomerata strada si nu am putut fotografia acolo).

Care e problema ca nu mi-am dat seama nici de cand am fost in zona si nici din poze Wink

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 05 Mai 2009 15:13:01    Titlul subiectului: 110450

Autotaxarea la Eltrans se mai amana:

http://www.jurnalulbtd.ro/articol-Fara-autotaxare-anul-acesta-14-1770.html

Jurnalul de Botosani si Dorohoi a scris:
Societatea pe bază de tramvaie, SC Eltrans Botoșani, nu va aborda investiția referitoare la montarea de aparate de taxat în acest an fiindcă nu a fost prinși bani în buget. Directorul Victor Ivănescu precizează că investiția nu ar fi prea mare, mai mult ar costa aparatele de eliberat bilete care trebuie montate în fiecare stație.

„Mai este și varianta că ne pot fi închiriate de către firma respectivă sau să plătim în rate pe o perioadă mai îndelungată. Investiția noastră, banii pe care ar fi trebuit să îi dăm pe validoare în vagoane, nu ar fi mare de un miliard și ceva, dar costă mai mult cheltuielile cu infrastructura”, a precizat Victor Ivănescu, specificând că intervin cheltuieli pentru că automatele de bilete trebuie alimentate la energie electrică.

„În plus intervine și banii necesari pentru ele în sine. Unul ar costa în jur de 6.000 Euro bucata și avem 17 stații. Trebuie montate în fiecare stație că altfel călătorul poate spune și pe bună dreptate că nu a avut de unde procura bilete”, a mai adăugat directorul SC Eltrans Botoșani.


(sublinierea imi apartine Sad )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 15:06:48    Titlul subiectului: 2009-05-11 110806

Situatie financiara dezastruoasa si la Botosani:

http://www.monitorulbt.ro/Actualitate/2009-05-11/Situatie+financiara+dezastruoasa+la+Eltrans

Monitorul a scris:
Tramvaiul botoșănean traversează o perioadă dificilă. Societatea a încheiat anul 2008 cu o pierdere de aproape 500.000 de lei și datorii de peste 680.000. Aproape 500.0000 de lei reprezintă datoriile Eltrans către buget, iar peste 100.000 este valoarea facturilor neachitate E.ON Moldova pentru curentul electric folosit de mijloacele de transport în comun.

Calea de rulare nu a suportat modernizări de la înființarea Eltrans, în 1998, iar firul de contact este foarte uzat. Tramvaiele TATRA, aduse în același an la Botoșani, sunt cu mult peste vârsta de retragere, iar angajații Eltrans fac eforturi constante de a le ține în stare de funcționare. Situația societății a fost luată în discuție la ultima ședință a acționarilor, aceștia fiind în fapt consilierii locali. În cadrul întâlnirii, Gheorghe Vâzdoagă, ales PSD, i-a solicitat directorului să facă un plan de intervenții prioritare cu care să se prezinte în fața acționarilor pentru a solicita fonduri. “Tramvaiul face parte din imaginea municipiului Botoșani, iar starea jalnică a mijloacelor de transport ne afectează pe toți. Chiar dacă sunt vremuri de criză, trebuie să găsim soluții”, a spus consilierul.

Victor Ivănescu, managerul Eltrans, a preluat în urmă cu două luni conducerea societății, și este întru totul de acord că situația societății este dificilă. “Din păcate, despre nimic din ce-am găsit la Eltrans nu pot spune că funcționează fără probleme. Începând cu sediul, unde, pentru o centrală termică ineficientă plătim și câte 8.000 de lei pe lună, și terminând cu infrastructura de transport”, s-a plâns directorul.

Societatea a primit în acest an 350.000 de lei pentru investiții, însă necesarul depășește 450.000. Topul priorităților conceput de Victor Ivănescu include reabilitarea firului de control dintre cartierul Grivița și punctul terminus al traseului 101, uzura acestuia fiind foarte mare, și repunerea în funcțiune a buclei de întoarcere de la gară, care ar aduce economii consistente. Printre priorități figurează și reabilitarea căii de rulare a curbei de întoarcere din zona Fabrica de Mobilă. Ultima investiție a beneficiat anul trecut de 200.000 de lei, suma fiind însă insuficientă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhiva de Presa



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Mar/2017
Mesaje: 929

MesajTrimis: Sâm 16 Mai 2009 20:35:23    Titlul subiectului: 2009-05-16 111021

O postare intr-un blog despre taxatorii si controlorii din Botosani:

http://rotundu.blogs.jurnalulbtd.ro/2009/05/16/target-tul-bata-l-norocul-268

Citat:
Noul director al Eltrans, Victor Ivănescu, vrea ca vechile obiceiuri introduse în societate de către fostul Ioan Comarița să dispară. Iar unul din vechile obiceiuri intrat în subconștientul taxatorului era acela de a încasa bani fără să mai taie bilet, dijmuind astfel veniturile societății. Călătoresc de peste zece ani cu tramvaiul, zilnic fac cel puțin patru curse, și cunosc bine acest obicei al taxatorilor. Însă l-am tolerat, din punct de vedere jurnalistic, având în vedere salariile mici care le au. Și este în obiceiul angajaților de pretutindeni în lume ca, atunci când patronul nu-i plătește corespunzător munca, să-l fure.

Proaspătul director Victor Ivănescu vrea să stârpească obiceiul taxatorilor de a mai dijmui veniturile societății, fixându-le un venit minim lunar, un target, ca să fim în ton cu terminologia economiei de piață, în raport de care își vor primi și salariile. Realizează target-ul, iau leafa în întregime, îl depășesc, primesc mai mult decât salariul cu care este angajat.

Numai că această măsură de cuantificare a muncii prin stabilirea unui venit minim lunar de realizat are două tăișuri. Dacă venitul este supradimensionat și nu va putea fi realizat, taxatorul va prefera să fure în continuare, pentru a se îndestula la nivelul nevoilor familiale.
Iar de directorul va lua măsuri aspre de supraveghere, ca taxatorul să nu mai fure, își vor lua toți lumea în cap.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 17 Iun 2009 14:19:58    Titlul subiectului: 112520

Doua articole critice la adresa tramvaiului botosanean. Ma intreb oare cat va ma rezista tramvaiul acolo la imaginea negativa pe care o are, cel putin in presa...

http://www.adevarul.ro/articole/sina-de-tramvai-inamicul-masinii.html

Adevarul a scris:
Arterele care coincid cu traseele de tramvai sunt prevăzute cu două benzi de circulație pe sens. Pentru că prima bandă este de cele mai multe ori ocupată de autoturisme parcate, șoferii sunt nevoiți să circule pe linia de tramvai cu riscul de a rămâne fără cauciucuri. Bucățile de metal desprinse din plăcile ce alcătuiesc șina de tramvai și gropile de lângă linie sunt adevarate pericole pentru cauciucurile mașinilor.

“Eu nu am pățit, însă am colegi care și-au tăiat și două cauciucuri pe lună. Cei de la Eltrans mai repară ei din când în când, însă numai cârpesc. Cele mai mari probleme sunt în zonele unde se bifurcă liniile de tramvai și unde întorc acestea. Chiar dacă la anvelope ai garanție când le cumperi, aceasta nu este valabilă și în cazul cauciucurilor tăiate de șina de tramvai”, a declarat Cosmin Panait.

În zonele unde șina de tramvai traversează arterele de circulația, diferențele de nivel pun la grea încercare șoferii. Pe unele porțiuni, circulația nu se poate desfășura cu viteze mai mari de zece kilometri pe oră dacă șoferul își menajează mașina. Ultima lucrare de anvergură la calea de rulare a tramvaielor a fost făcută anul trecut. Intersecția în care cele două trasee ale tramvaiului se separă în apropierea Gării a fost decopertată, iar terasamentele șinelor de tramvai ranforsate tocmai pentru a elimina diferențele de nivel. Dacă în intersecție nu sunt acum probleme, după porțiunea unde s-a intervenit, capcanele pentru șoferi apar din nou.


http://www.evenimentuldebotosani.ro/viewArticol.php?articol_id=35414

Evenimentul a scris:
Din cauza a doua tramvaie care s-au stricat la intersectia dintre Calea Nationala si Sucevei, circulatia a fost blocata timp de jumatate de ora. Victor Ivanescu, directorul Eltrans, spune ca aceste probleme sunt inevitabile din cauza gradului ridicat de uzura a tramvaielor. „S-au stricat doua vagoane in mers si a fost blocata pentru ceva timp circulatia in acea zona. De fapt a fost ingreunata, nu blocata. Se intampla si nu putem sa prevenim asta deoarece vagoanele sunt asa cum sunt”, a spus Ivanescu. Tramvaiele care circula in Botosani sunt de provenienta second-hand, deci scoase din uz din tarile de provenienta din cauza gradului ridicat de uzura. Ultimele vagoane la mana a doua au fost aduse acum patru-cinci ani. Pana cand autoritatile locale nu vor investi sumele necesare pentru eliminarea unor pierderi importante prin punerea in functiune a buclei de tramvai din zona Garii si pana cand parcul de tramvaie nu va fi reimprospatat, macar cu vagoane second iesite din uz acum un an sau doi, problemele vor curge garla pentru Eltrans.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 12:02:19    Titlul subiectului: 113687

http://www.jurnalulbtd.ro/articol-Cu-3.5-milioane-de-euro-investiti-in-transportul-cu-microbuze-Balan-spera-sa-ramana-stapan-peste-transportul-local-14-1831.html

"Cu 3,5 milioane de euro investiți în transportul cu microbuze
Balan speră să rămână stăpân peste transportul local

Municipalitatea a organizat licitația pentru asigurarea transportului local pe bază de microbuze, după ce a expirat contractul cu SC Microbuzul SRL Botoșani. Pentru cele cinci trasee, stabilite prin Hotărâre de Consiliu Local, pe care se circulă la nivelul orașului Botoșani, au licitat șapte firme.
„Au participat șapte firme. Sunt cinci firme care au ofertat și au doar câte două microbuze. Suntem în perioada de evaluare a ofertelor”, a precizat primarul municipiului Botoșani, Cătălin Flutur, specificând că nu se va renunța la acest mijloc de transport, așa cum s-a întâmplat la Suceava, unde Primăria a introdus pe trasee autobuze proprii.
„Ei au un credit de 80 milioane de Euro, atât i-a costat autobuzele alea. Noi nu ne putem permite așa ceva. Noi facem zona de agrement cu 20 milioane de Euro, nu dăm pe autobuze”, a mai adăugat primarul Flutur.
La licitație a participat și firma ce a asigurat până acum transportul cu maxi taxi în Botoșani, aceasta având mari șanse să câștige toate traseele. Argumentul de bază fiind suma mare, respectiv peste 3,5 milioane de Euro, pe care patronul SC Microbuzul SRL a investit-o, în cei cinci ani, în cele 52 de mașini, service, spațiu de parcare și alte dotări menite să asigure un transport civilizat. (Eliza Sofian)
"

Poftim?!? Transport "civilizat"?!? Hai, ma, sa fim seriosi, ala care a scris articolul e de la tara, de i se pare "civilizat" maxi-taxi-ul? Sau e articol tip "pre-paid" Twisted Evil Evil or Very Mad
__________________________________________________________________________________

http://www.evenimentuldebotosani.ro/viewArticol.php?articol_id=36046

"Licitatie pentru traseele de maxi taxi

Activitatea de maxi-taxi a fost scoasa la licitatie de municipalitate. Intrucat contractul cu societatea Microbuzul, cea care desfasoara in Botosani activitatea de transport local in regim de maxi-taxi, a expirat, Primaria a scos la licitatie aceasta activitate. Potrivit primarului Catalin Flutur, la licitatie s-au inscris sapte firme. Cinci dintre firmele inscrise la au in dotare doar doua microbuze. „Marti, am avut licitatia si pentru asigurarea transportului local cu maxi-taxi in municipiul Botosani, pe cele cinci trasee stabilite de Consiliu Local. Acum se face evaluarea ofertelor firmelor inscrise la licitatie. Este in grafic si urmeaza sa desemnam castigatorul”, a precizat primarul municipiului Botosani. Societatea Microbuzul a fost singura din oras care a efectuat transport local cu maxi-taxi in ultimii ani. (Lacramioara Lupascu)
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 11:47:17    Titlul subiectului: 113742

Despre manariile din jurul afacerilor maxi-taxi:

http://www.jurnalulbtd.ro/articol-Patronul-RVG-in-vizorul-organelor-de-ancheta-pentru-100-Euro-12-1832.html

"Patronul RVG în vizorul organelor de anchetă pentru 100 Euro

Patronul firmei de transport local SC RVG Speed SRL Botoșani, Viorel Grigoraș este în atenția organelor de poliție pentru dare de mită, după ce un posesor de microbuz, cu licență prin RVG a pus în plicul cu oferte un plic mai mic cu 100 Euro.
Potrivit unei adrese înaintate de Primăria Botoșani către Poliția municipiului Botoșani, în data de 7 iulie, orele 10.00 la sediul instituției, în sala de ședințe a Consiliului Local s-a organizat licitația pentru delegarea gestiunii serviciului public de transport călători în sistem de maxi taxi.
În sală au fost prezenți membrii comisiei de licitație, reprezentanți din partea ANRSC, delegați ai firmelor ce și-au depus documentațiile pentru participarea la licitația publică. După demararea procedurilor specifice s-au deschis pe rând plicurile sigilate de către participanții la licitație. În unul dintre plicuri, respectiv în cel aparținând SC RVG Speed SRL, membrii comisiei au avut surpriza să găsească un alt plic mai mic, în care erau 100 Euro.
„Nu știm de ce l-a pus acolo, ori ca să verifice integritatea comisiei, ori din inconștiență. Era plic cu ștampila RVG. Nu l-am mai desfăcut, dar toți membrii comisiei au văzut. În cursul zilei de ieri am făcut o sesizare către Poliția municipiului Botoșani prin care am solicitat să se verifice dacă există elemente de natură penală, dacă s-a încercat mituirea comisiei sau este o altă problemă. A fost trimis și plicul la poliție și așteptăm rezultatul”, a spus unul din membrii comisiei, care a specificat că motivația adusă de reprezentantul RVG a fost că în ziua aia trebuia să îi trimită fetei la Iași niște bani, că pleca în concediu în Croația și din greșeală, a pus plicul.
„În momentul în care vom primi adresa oficială, vom declanșa cercetările, vom identifica suspectul. Competența noastră în cazul infracțiunilor de corupție este doar de a identifica suspectul după care ne vom declina competența către Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoșani”, a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, Manuela Ieremie.
Referitor la incident, patronul RVG, Viorel Grigoraș spune că nu a știut de organizarea licitației, că doar a delegat pe un posesor de licență să participe. „Nu m-am ocupat de licitație, nici nu am știut când este licitația. Un anume posesor de licență, Constantin Cârlan a participat la licitație, legal, prin firma mea. I-am dat împuternicire să participe cu mașina lui fiindcă are licență prin RVG. Am aflat pe urmă că dintr-o eroare a pus un plic care era pentru fata lui la Iași. Mașinile RVG în activitatea de maxi taxi nu vor fi văzute niciodată prin oraș. Nu-mi place cum se desfășoară activitatea de maxi taxi, a precizat Viorel Grigoraș. (Eliza Sofian)
"

Sa fii chiar atat de prost trebuie sa fie groaznic... Laughing Twisted Evil

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 12:30:01    Titlul subiectului: 114003

http://www.jurnalulbtd.ro/articol-Microbuzele-lui-Balan-ii-va-cara-pe-botosaneni-inca-cinci-ani-11-1835.html

"Microbuzele lui Balan îi va căra pe botoșăneni încă cinci ani

* sistem GPS pentru șoferii de maxi taxi care trag de timp

Firma ce a asigurat vreme de cinci ani transportul cu maxi taxi în municipiul Botoșani, SC Microbuzul SRL a câștigat licitația în vederea asigurării serviciului pentru încă aceeași perioadă de timp de acum încolo.
Argumentul de bază l-a constituit și suma mare, respectiv de peste 3,5 milioane de Euro, pe care patronul societății, Dumitru Balan a investit-o în cele 52 de mașini, service, spațiu de parcare și alte dotări menite să asigure un transport civilizat. Mai mult, investițiile vor continua, în maxim o lună, microbuzele urmând să fie supravegheate în trafic prin sistem de monitorizare GPS, investiție care sare lejer de 30.000 lei
.
„Voi monta un sistem de monitorizare GPS și în felul acesta se va vedea foarte bine în ce loc se află fiecare microbuz, în orice moment. Asta fiindcă șoferii trag de timp. În prima parte a timpului merg mai încet și scot timpul pe traseu. Ei, așa vor merge absolut uniform”, a declarat Dumitru Balan, specificând că măsura nu va duce la eliminarea dispecerilor, aceștia având în continuare rolul de a urmări fluxul de călători din stații. Cel mai tare trag de timp șoferii de maxi taxi de pe traseul 2.
„Trag de timp pe partea dinspre Cătămărăști spre Gară, apoi se încadrează normal. Trag un minut jumătate până la două minute și acolo știu că sunt des probleme din cauza asta. De aceea le pun sistem de monitorizare. Mai am niște măsuri pe care intenționez să le pun în practică. Să alimenteze dintr-un singur loc cu combustibil, plus un sistem de numărare a călătorilor. Un fel de cip separat care rupe umbra, radiația și văd exact câți călători au fost. Nu să fie 200 călători pe zi și șoferul să îmi spună că au fost doar 190. Că ei până acum mai fentau”, a mai adăugat patronul SC Microbuzul Botoșani. (Eliza Sofian)
"

Asa deci... mai suportati 5 ani de maxi-taxi... daca a facut omul "investitii"... Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 15:19:02    Titlul subiectului: 114011

Dube de 67.000 de euro bucata? Mai indoiesc... poate 3,2 milioane de euro a pompat primaria in firma aia pe post de subventie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 467
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 15:19:34    Titlul subiectului: 114012

Nu pot sa cred! Pur si simplu refuz sa cred o asemenea idiotenie din partea administratiei!!! Cum se poate ca intr-o tara in stadiu de civilizare care apartine unei Uniuni Europene sa se faca in continuare transport intr-un asemenea hal!

Mi se pare si aberant "scuza" ca s-au investit 3,5 milioane euro... Pai si? Mai bine de banii aia se incepea achizitia a catorva autobuze (chiar si second-hand) care sa ofere decenta cuvenita intr-un asemenea serviciu.

Din informatiile pe care le-am citit aici pe forum, sunt sanse ca in 2-3 ani sa fie interzis transportul in regim maxi-taxi. Atunci patronul poate lejer sa ceara daune Primariei Botosani. Cine va plati? Tot cetatenii, normal...

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 6092
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 15:32:35    Titlul subiectului: 114014

arthurarad a scris:
Mi se pare si aberant "scuza" ca s-au investit 3,5 milioane euro... Pai si? Mai bine de banii aia se incepea achizitia a catorva autobuze (chiar si second-hand) care sa ofere decenta cuvenita intr-un asemenea serviciu.
Uite, eu suspectez cel putin o chestie "ciudata": cat de curand, anul asta sau cel viitor, cel mai probabil, ca sa fie cat mai aproape, se vor face licitatii prin tara pentru concesionarea serviciului de transport cu maxi-taxi care va fi concesionat pe perioada maxima posibila, 6 ani; in 2011, cand ar trebui sa se aplice legea aia cu handicapatii, fie "guvernul" va lua decizia unei "derogari", (c-asa-i in RRomanistan) sau vor zice: "Contractul e facut, n-avem ce face, nu putem sa-l reziliem, bla-bla, trebuie sa-l lasam sa se deruleze pana expira si abia apoi vom face conform legii". adica dubagii se vor "asigura" pentru niste ani buni...
Sau "vor tine cont de criza, de investitiile deja facute si neamortizate" bla-bla si vor impinge din nou termenul de intrare in legalitate
etc, etc, etc.
Impotentii intelectual din politica nu sunt in stare sau au interesul sa nu rupa odata pisica-n doua... Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 16 Iul 2009 16:39:09, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 21:46:50    Titlul subiectului: 114167

Eternele probleme cu infrastructura pe duca si lipsa banilor la Botosani:

http://www.evenimentul.ro/articol/sc-eltrans-spera-la-bani-europeni-pentru-reabilitarea-caii-de-rulare.html

Evenimentul a scris:
Societatea Eltrans Botoșani va trebui să se descurce și în acest an cum poate referitor la infrastructură. Cei 16,8 kilometri de cale de rulare simplă ar trebui reabilitați, însă nu sînt fonduri. Este criză și obiectivul nu a putut fi încadrat nici în cadrul unui proiect cu finanțare europeană. Directorul Victor Ivănescu a apreciat că infrastructura este încă funcțională, chiar dacă mai intervin și incidente. "Calea de rulare încă funcționează. Avem obiective unde șina se uzează mai tare și bandajele tramvaielor de asemenea, la bucle de întoarcere și la curbe. Au fost cîteva obiective, din care o parte s-au rezolvat: Fabrica de Mobilă, Luceafărul, schimbătorul la intrarea în depou, curba de la intersecția Sucevei cu Calea Națională, făcută acum doi ani de zile. Ar mai fi curba pe Sucevei, la intrare în Primăverii și bucla de întoarcere de la Capătul lui unu, la 102", a precizat Victor Ivănescu, adăugînd că pentru calea de rulare nu se poate interveni punctual fiindcă necesită o investiție mare. A fost un proiect numai că nu a încăput și calea de rulare. Valoarea era foarte mare și bani au fost puțini. Un kilometru de rulare de reabilitat ajunge pînă într-un milion de euro. Anul trecut a fost făcut un studiu de fezabilitate pentru 5,2 km în ideea că poate intra în proiectul integrat, pe zona Centrului, dar valoarea proiectului era mult prea mare. "Era vorba de 6 milioane de Euro numai pentru calea de rulare, din 14 milioane, cît era valoarea totală. Era prea mult. Trebuiau să fie încadrate 6 proiecte mai mici și risca să nu fie declarat proiectul eligibil. Pînă în 2013 este o sumă de bani. Poate la anul se vor suplimenta banii, nu au fost consumați pe alte axe și o să îi transfere pe alte domenii", a mai adăugat directorul SC Eltrans Botoșani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community