Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 13 Dec 2019 15:01:45 Titlul subiectului: |
204446 |
|
E un troleibuz
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 13 Dec 2019 21:30:30 Titlul subiectului: |
204458 |
|
022 a fost tractat și el la Remat. Acesta a fost revopsit în 2017, fiind ultimul revopsit dintre DAC-uri, și cu siguranță era printre cele mai arătoase. Vopseaua lucea pe el inclusiv acum când a fost tractat. În altă ordine de idei, e păcat că am ajuns să ne aruncăm istoria la gunoi în felul ăsta - 022, fiind revopsit atât de recent, ar fi fost probabil unul dintre cele care necesitau cele mai puține restaurări pentru a fi păstrat ca amintire.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
389.43 kb |
Vizualizat: |
de 9457 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 14 Dec 2019 10:21:54 Titlul subiectului: |
204468 |
|
Anul acesta, Faraonul CTP, Liviu Neag a declarat pentru prima dată intenția de a înființa un muzeu. Nu cred că spunea acest lucru dacă nu avea ceva în plan. A pomenit inclusiv de un Saviem.
Eu zic să avem răbdare. S-a păstrat și un Timiș, ceva se va întâmpla.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 15 Dec 2019 21:49:37 Titlul subiectului: |
204501 |
|
080, 076, 056 și 020 au fost descompletate și așteaptă, cel mai probabil, să fie tractate la Remat. 055 era și el în curs de descompletare și probabil va avea aceeași soartă. Astfel, nu mai există niciun DAC 212E sau 217E complet; acestea erau ultimele rămase.
Nu le-am mai văzut pe 079, 135, 136 și caroseria lui 077. Nu știu dacă și acestea sunt deja fier vechi sau au fost doar mutate în spatele halei, unde erau înainte cele 4 troleibuze din imagine.
Din păcate ne putem lua adio de la 212E și 217E, și poate și de la 312E și 412E. E păcat, pentru că cele din Cluj chiar erau într-o stare excelentă și ar fi meritat păstrat câte un exemplar din fiecare (5 troleibuze...)
Singura veste bună e că momentan 007 pare întreg.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
227.74 kb |
Vizualizat: |
de 9279 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1961 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 16 Dec 2019 01:03:48 Titlul subiectului: |
204505 |
|
Era vorba ca va fi pastrat macar cate un troleibuz din fiecare tip. Sunt momente cand mie sila ce se intampla in tara , iar asta este unul dintre ele. A fost lansata o petitie pentru deschiderea unui muzeu al transporturilor in Cluj (pe care am semnat-o) ce va fi expus in acel muzeu daca va fi deschis pana la urma? Fotografii , machete si piese de autobuze/troleibuze? As fi preferat si vehicule scara 1/1. Daca nu au degand sa deschida muzeul acela , sau sa pastreze viitoare exponate , mai bine donau troileibuzele muzeului din Iasi , mai ales ca si Iasiul a avut DAC-uri articulate. Pun pariu ca daca castrosua le-a facut oferta celor de la CTP a fost refuzat , au preferat sa vanda aceste vehicule la "fer" vechi , sa castige si firma lui x ceva.
Zicea cineva mai sus ca nu ar avea rost pastrat mai mult de un vehicul din fiecare tip , eu nu sunt de acord. Uitati-va de exemplu la museul Wiener Linien cate vehicule din acelasi tip au si nu s-au apucat sa le arunce , maxim le-au donat prin alte orase (de exemplu au donat tramvaie M in Ploiesti , Braila si Oradea). In plus , daca ar fi deschise /finalizate toate cele 4 muzee de transport propuse in Romania (Iasi , Timisoara , Bucuresti , Cluj) s-ar putea face schimburi temporare de exponate. In plus cum se spunea mai sus , ar putea fi folosite in scopuri turistice , nu neaparat pentru romani cat pentru strainii care apreciaza vehiculele vechi de transport in comun , de exemplu nemti. Eu zic ca tot ar aduce un venit in plus CTP-ului. Si chiar daca ar fi pastrate ca si exponate statice, tot ar atrage vizitatori cu reclama adecvata si un pret de intrare corect. (Am vizitat cateva muzee in Anglia , si in majoritatea intrarea era gratuita , fiecare vizitator dona cat dorea.)
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 16 Dec 2019 11:49:51 Titlul subiectului: |
204514 |
|
O adresă scrisă către CTP sau un email către acel mail la care răspunde doar primarul (are un cont de yahoo parcă) poate ne va ajuta să lămurim situația actuală.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Dec 2019 13:47:54 Titlul subiectului: |
204515 |
|
tcm a scris: | Era vorba ca va fi pastrat macar cate un troleibuz din fiecare tip. Sunt momente cand mie sila ce se intampla in tara , iar asta este unul dintre ele. |
Atat poate Romania, atat ii duc capul pe decidenti si pe cei din autoritatiloe locale. In mintea lor ingusta (aici intra si primarul la socoteala) nu inteleg cum se poate pune in valoare istoria, inclusiv transportul in comun. In mintea lor, care nu prea exista, istoria este buna de valorificat la fier vechi. Sa ceri unui decident politic, fie el si de la primarie, sa gandeasca pe termen lung, este ca si cum i-ai cer sa zboare pe luna. Cat de deschis este Boc (care face poc) la acest subiect, cred ca se vede cu oxhiul liber.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 16 Dec 2019 14:46:59 Titlul subiectului: |
204517 |
|
135 si 136 sunt langa BRD, dar putin mai in spate.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 17 Dec 2019 11:24:39 Titlul subiectului: |
204544 |
|
Asa este, nu inteleg cat de important este chiar si istoria recenta. La noi istoria se reduce la daci, Mihai Viteazul si eventual 1918, dar si acolo doar pe declaratiile generalilor pe pensii speciale.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 17 Dec 2019 23:08:31 Titlul subiectului: |
204555 |
|
EXCEPTIONAL!!! Bravo dm!
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 19 Dec 2019 19:32:46 Titlul subiectului: |
204589 |
|
Toate DAC-urile 212E și 217E rămase au fost tractate la Remat, în starea în care sunt în poza de mai sus. La fel și 077.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
chris scooter
Data înscrierii: 13/Aug/2007 Ultima vizita: 06/Sep/2021 Mesaje: 12 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 19 Dec 2019 20:18:51 Titlul subiectului: |
204590 |
|
Interesant. Conform primei postari din 2005 pe acest subiect, existau 149 de troleibuze. Unele erau date ca iesite din uz, dar,ca idee, a fost la un moment dat un asemeea numar. Azi exista doar 82 plus cele 50 care urmeaza sa intre pe traseu. Total 132. Insa deja se pune problema retragerii unor mijloace din lotul din 2004. Oare unde e evolutia? Se promoveaza mersul cu mijloacele in comun dar numarul acestora e mult mai mic decat acum aproape 15 ani.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 19 Dec 2019 21:39:21 Titlul subiectului: |
204591 |
|
Prin 2005 multe DAC-uri fiind extrem de vechi aveau un singur șofer și circulau la un singur schimb. De aceea erau asa multe. Apoi odată cu aducerea Irisbuselor numărul troleibuzelor s-a redus pentru că acestea majoritatea circula la 2 schimburi. În prezent sunt în jur de 65 de troleibuze concomitent la ore de vârf. Deci cele 82 active din prezent sunt arhisuficiente. Din cate se pare vor fi retrase Agorele din 2004/2005 iar cu restul parcului plus cele 50 de troleibuze noi se vor crea și noi trasee pe lângă cele actuale. Asta e explicația pentru care s-a redus numărul de vehicule. Dacă mergeai prin 2004/2005 erau pline garajele de DAC-uri chiar și la ore de vârf pentru că circulau la un și singur schimb.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
chris scooter
Data înscrierii: 13/Aug/2007 Ultima vizita: 06/Sep/2021 Mesaje: 12 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 19 Dec 2019 22:39:05 Titlul subiectului: |
204593 |
|
Multumesc pentru lamuriri Volvo. Nu m-am gandit la aspectul asta.
|
|
Sus |
|
|
andreirus2000
Data înscrierii: 20/Dec/2018 Ultima vizita: 01/Apr/2022 Mesaje: 14 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 19 Dec 2019 23:32:47 Titlul subiectului: |
204594 |
|
[quote="Volvo"]Prin 2005 multe DAC-uri fiind extrem de vechi aveau un singur șofer și circulau la un singur schimb. De aceea erau asa multe. Apoi odată cu aducerea Irisbuselor numărul troleibuzelor s-a redus pentru că acestea majoritatea circula la 2 schimburi. În prezent sunt în jur de 65 de troleibuze concomitent la ore de vârf. Deci cele 82 active din prezent sunt arhisuficiente. Din cate se pare vor fi retrase Agorele din 2004/2005 iar cu restul parcului plus cele 50 de troleibuze noi se vor crea și noi trasee pe lângă cele actuale. Asta e explicația pentru care s-a redus numărul de vehicule. Dacă mergeai prin 2004/2005 erau pline garajele de DAC-uri chiar și la ore de vârf pentru că circulau la un și singur schimb.[/quote]
Dacă se retrag agorele din 2004/2005 și linile 33 și 34 vor fi troleibuze, ar însemna ca pe aceste linii vor circula și trolee articulate ? Ar rămâne 10 citelis nearticulate, dar insuficiente pt a acoperi linile 3,33,34 și 1 unde nu e nevoie de articulate tot timpul
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 20 Dec 2019 18:48:27 Titlul subiectului: |
204600 |
|
Eu nu cred ca le vor retrage, avand o durata de exploatare de 20 ani.
|
|
Sus |
|
|
withoutname
Data înscrierii: 29/Ian/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2022 Mesaje: 121
|
Trimis: Vin 20 Dec 2019 19:36:51 Titlul subiectului: |
204603 |
|
Dar nu mai este nevoie de ele. Oricum, sunt in stare destul de proasta.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Vin 20 Dec 2019 20:57:38 Titlul subiectului: |
204605 |
|
withoutname a scris: | Dar nu mai este nevoie de ele. Oricum, sunt in stare destul de proasta. |
Tocmai ca nu sunt deloc în stare proastă. Sunt chiar bine întreținute și ar mai merge cel puțin încă 5 ani dacă nu chiar 10.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 21 Dec 2019 10:52:50 Titlul subiectului: |
204609 |
|
Sunt chiar foarte bine intretinute. Lipsa de AC si consumul mai mare fiind singurele probleme notabile.
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 21 Dec 2019 11:24:50 Titlul subiectului: |
204611 |
|
Robert a scris: | Sunt chiar foarte bine intretinute. Lipsa de AC si consumul mai mare fiind singurele probleme notabile. |
Lipsa aerului conditionat e singura problema notabilă care se poate rezolva usor (a se vedea Citelis-urile bucureștene). Agorele articulate au motoare asincron trifazate și exact aceiași electronica ca Citelis-urile deci același consum. Iar Agorele simple chiar dacă au motor în curent continuu au choppere. Deci cam acelasi consum precum troleibuzele din generații mai noi. Ceea ce face CTP-ul cu retragerea lor e o mare prostie. Chiar dacă o parte vor fi reactivate când se vor deschide noile linii, e clar ca nu vor fi reactivate toate 42 (27 Agora S + 15 Agora L). Ceea ce trebuia sa faca CTP-ul era ca pe langa linile noi ce se vor face sa electrifice si 9 și 24 nu sa astepte încă cine stie cati ani până când vor putea lua troleibuze cu tehnologie In Motion Charging pentru aceste linii.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 21 Dec 2019 11:49:40 Titlul subiectului: |
204612 |
|
Toate Agorele vor fi retrase, sau numai cele scurte?
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 21 Dec 2019 12:19:08 Titlul subiectului: |
204613 |
|
Cele recarosate (articulatele) nu cred ca vor fi retrase prea curand, ele nu au 10 ani impliniti ca si troleibuze.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 21 Dec 2019 12:28:29 Titlul subiectului: |
204614 |
|
Revenind la Rocar-uri...
Pacat de bataia de joc a celor responsabili de ele... Le-au lasat doi ani sa se degradeze aiurea, de cand le-au scos din circulatie...
Ma asteptam sa le caseze pe majoritatea, spre exemplu ma asteptam sa le caseze pe 055, 056, 060, 077, 080, 086, insa nu am crezut ca le vor taia pe toate... Asta cu o luna dupa ce au declarat ca sunt interesati sa infiinteze un muzeu al transportului in comun la Cluj.
Dar sunt de parere ca totusi, 007 va ramane, intrucat este pastrat din 2011 de cand a fost retras din circulatie. Va ramane o urma de DAC pentru muzeu.
Si sunt de parere ca si 079 va ramane, fiind un model aparte. Poate chiar si un troleu De Simon.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 21 Dec 2019 12:33:44 Titlul subiectului: |
204615 |
|
Totusi, am o nelamurire: De ce le-au pastrat pana la sosirea noilor troleibuze Solaris? Numai pentru a justifica un numar mai mare de troleibuze?
Daca stiau ca le vor casa, de ce le-au mai tinut doi ani?
Sa nu imi spuneti ca le-au casat acuma pentru ca "trebuiau sa le faca loc celor noi", ca nu cred asa ceva... Nu cred ca vor aduce Solaris-urile la BRD...
|
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Sâm 21 Dec 2019 12:40:27 Titlul subiectului: |
204616 |
|
Rocar a scris: |
Sa nu imi spuneti ca le-au casat acuma pentru ca "trebuiau sa le faca loc celor noi", ca nu cred asa ceva... Nu cred ca vor aduce Solaris-urile la BRD... |
Solaris-urile vor fi bagate în circulație. La BRD vor fi aduse Agorele articulate și o parte din Agorele scurte câte vor încăpea. Restul Agorelor scurte vor rămâne în Gheorgheni. Nicio Agora nu va fi retrasă definitiv. Vor fi puse în conservare până vor fi făcute traseele noi. Atunci cele articulate și o parte din cele scurte vor fi repuse în circulație.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
|