Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Cluj
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 15 Aug 2006 21:19:49    Titlul subiectului: Stiri / Articole de presa despre transportul local - Cluj 31020

Ia cititi si va cruciti pina unde au ajuns cei de la BERD. Cine i-a chemat pe astia?
Auzi acolo, BERD OFERA solutii. Unele s-au pus deja in aplicare: desfiintarea troleibuzelor.
"BERD oferă soluții pentru RATUC
De ce scârție transportul în comun al Clujului
Raportul realizat de expertul angajat de BERD relevă că transportul public în comun al municipiului Cluj-Napoca se confruntă cu probleme grave. Astfel, parcul auto al RATUC este învechit, peste jumătate din mijloacele de transport din parc depășind durata de viață economică, șinele de tramvai sunt deteriorate, viteza de funcționare a mijloacelor de transport este mult afectată de aglomerările de trafic și, nu în ultimul rând, este încălcată legea întrucât nu există o convenție care să reglementeze relația dintre RATUC și Municipalitate, aceasta făcându-se în prezent după ureche. Soluția tehnică și economică pentru fluidizarea transportului în comun este eliminara rutelor de tramvai, înnoirea parcului auto al RATUC, renovarea infrastructurii și un plan urbanistic eficient.
Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) în cadrul programului de colaborare cu Primăria Cluj-Napoca analizează posibilitatea implementării unui proiect de îmbunătățire a transportului public și facilităților de parcare din municipiu. Prima fază a proiectului a constat în realizarea unui raport de către un consultant DHV care conține verificarea rapidă a sistemului de transport public existent și a posibilităților de parcare. Această verificare s-a axat pe avantajele și riscurile implicării băncii precum și asupra identificării proiectelor fiabile pentru bancă. După prima etapă, BERD va decide dacă va trece la etapa a doua în funcție de rezultatele discuțiilor cu reprezentanții orașului. Obiectivul etapei a 2–a constă în a elabora proiectul propus și pregătirea datelor de intrare pentru Raportul Final al Băncii.
Momentul adevărului
În urma analizării transportului în comun din municipiu expertul angajat de BERD a ajuns la mai multe concluzii. Astfel, cererea transportului urban a stagnat pe parcursul ultimilor ani datorită scăderii numărului populației și a creșterii numărului de proprietarilor de autoturisme. Partea nord-vestică a rutei tramvaiului a pierdut mult din rentabilitate datorită declinului accentuat al activităților economice din zona industrială nordică. Înlocuirea parcului de mijloace de transport a rămas în urmă datorită lipsei mijloacelor economice, iar parcul existent este relativ învechit. Peste jumătate din mijloacele de transport din parc au depășit durata de viață economică. troleibuzele și autobuzele sunt produse în România, însă tramvaiele trebuie importate ceea ce face înlocuirea acestora relativ costisitoare.
Șinele de tramvai sunt deteriorate, în special cele curbe. Sistemul de cabluri electrice suspendate ale tramvaiului și troleibuzelor funcționează fără probleme. Viteza de funcționare (frecvența) mijloacelor de transport este mult afectată de aglomerările de trafic.
Relațiile juridice și contractuale dintre municipalitate și RATUC trebuie definite și adaptate conform legislației în vigoare. Transportul public din Cluj nu a fost dat în exploatarea RATUC pe baza unui contract de concesiune așa cum se cere în legislația în vigoare. De la înființare, între RATUC și Municipalitate nu s-au încheiat convenții, contracte sau documente scrise pentru a clarifica relația acestora din punct de vedere legal. Lipsa unui contract de concesiune este în principal, în contradicție cu reglementările legale. Rămâne de văzut dacă efectul ar fi semnificativ altul în cazul în care administrarea ar fi încredințată prin contract de concesionare, având în vedere că nu există nici o firmă concurentă locală și chiar dacă ar exista, atâta timp cât nu este privatizată RATUC ar avea drept de preempțiune pentru acest contract. În prezent RATUC păstrează echilibrul dintre cheltuieli și venituri, chiar și în condițiile unui rezultat pozitiv redus. Societatea nu poate influența nivelul biletelor poate numai să adapteze nivelul costului în funcție de nivelul veniturilor. De cele mai multe ori acest lucru duce la economisirea costurilor de întreținere. Nivelul serviciilor de întreținere este probabil mai scăzut decât cel necesar întreținerii parcului de autovehicule și infrastructurii în condiții optime.
Alternativa câștigătoare: fără tramvaie
Expertul BERD răspunde și la întrebarea: ce măsuri trebuie luate pentru însșnătoșirea sistemului de transport urban, atât din punct de vedere tehnic, cât și economic. Din punct de vedere tehnic, logic este să se rezolve cu prioritate cea mai urgentă problemă, deci să se reabiliteze șinele de tramvai. Însă din punct de vedere strategic și economic, se pare că nu aceasta ar fi alegerea corectă pe termen lung. La scara orașului și a fluxurilor de pasageri, tramvaiul nu este necesar. În plus, în România nu se mai produc tramvaie, astfel încât ele trebuie importate, ceea ce face înlocuirea parcului de tramvaie costisitoare și nerentabilă, dacă se dorește menținerea unor prețuri scăzute. Dacă s-ar pune acum problema construirii sau nu a unei linii de tramvai în Cluj, răspunsul ar fi cu siguranță negativ. Mai mult, s-a ajuns la concluzia că partea de nord-est a liniei de tramvai și-a pierdut o mare parte din funcțiile pe care le îndeplinea. Toate aceste considerente sugerează că o investiție în linia de tramvai nu este cea mai bună alegere. Alternativa este o investiție în înlocuirea troleibuzelor, sistemul care deservește principalele rute ale orașului. Aceasta ar duce la ameliorarea calității și confortului transportului unui număr considerabil de călători. Pentru a face o demonastrație credibilă raportul calculează două variante de viabilizare a transportului în comun: varianta A care presupune renovarea infrastructurii și a parcului auto pentru menținerea în bune condiții rutelor de tramvai iar, a doua presupune desființarea rutelor de tramvai și renovarea infrastructurii și înnoirea parcului auto de troleibuze și autobuze care ar urma să fie suplimentate pentru a acoperi și locațiile deservite de tramvaie. Investițiile necesare pentru realizarea variantei B sunt semnificativ reduse față de cele necesare pentru realizarea variantei A. Reînnoirea parcului auto este mai ieftină cu circa 5 milioane de Euro, iar modernizarea infrastructurii, cu circa 11 milioane de Euro. În total, pentru varianta B care presupune eliminarea tramvaielor di transportul clujean sunt necesare investiții mai mici cu 15.903.710 Euro decât pentru varianta care prevede continuarea vechiului sistem de transport. Din punct de vedere economic s-a ajuns la concluzia că cheltuielile de exploatare determină profitabilitatea unei firme. Trecerea în revistă a cheltuielilor de exploatare a celor trei mijloace de transport, tramvaie, troleibuze și autobuze relevă că din punctul de vedere al cheltuielilor cu plata salariilor și al cheltuielilor cu materialele, exploatarea tramvaiului este relativ ieftină în comparație cu cea a troleibuzelor și autobuzelor, ca rezultat al capacității superioare a tramvaielor. Cu toate acestea, dacă luăm în considerare cheltuielile de amortizare, exploatarea tramvaielor este mai costisitoare, din cauza cantității ridicate de investiții necesare. În concluzie soluția unui transport alternativ eficient pune în lumină opțiunea eliminării tramvaielor din cadrul transportului public al municipiului."
Remus FLORESCU
Data aparitiei: 2005-01-07 Buna Ziua Ardeal
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2018
Mesaje: 706
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mie 16 Aug 2006 01:03:32    Titlul subiectului: 31058

Traducere de pe siteul www.transindex.ro:
"Transportul in comun clujean va fi dezvoltat din banii UE
R.A.T.U.C. vrea sa fie printre primii companii care sa-si dezvolte infastructura cu bani proveniti din UE. Recent au dat publicitatii rezultatul licitatiei pt. reconstructia liniei de tramvai. Au venit deja foarte multe reclamatii din partea locuitorilor privind tramvaiele prea zgomotoase. Conform ziarului [i]Szabadság
schimbarea liniei de rulare ar costa in jur de 30 de milioane de euro, care, conform planului, va fi finantat din banii proveniti din Bruxel. Totodata, o parte din tramvaie va fi schimbata cu tramvaie noi."[/i]transindex.ro, Szabadság, euractiv.hu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 03 Oct 2006 16:29:51    Titlul subiectului: trtrtrtrtrt 34793

"Buna ziua ARDEAL"
"Tramvai UE de 30 milioane euro
Având în vedere necesitatea modernizării liniei de tramvai din Cluj-Napoca, Consiliul Local, în parteneriat cu Regia Autonomă de Transport Urban Călători (ratuc) Cluj-Napoca, a elaborat un proiect menit să reglementeze tocmai acest aspect, de altfel mai mult decât necesar pentru clujeni. Momentan, lucrările se află în stadiul de discuții, în această perioadă efectuându-se un studiu de fezabilitate, pentru a se decide varianta optimă de modernizare.
Astfel, în urma acestui proiect, se vor moderniza 25,8 km cale simplă de tramvai și 246.500 mp tramă stradală. Mai mult, în cadul acestui proiect se are în vedere și înlocuirea, respectiv protejarea rețelelor subterane tehnico-edilitare ce subtraversează linia de tramvai cu materiale moderne. Dacă lucrările vor decurge conform planurilor, clujenii se vor putea mândri cu o nouă linie de tramvai, la standarde europene.
UE sponsorizează
Finanțarea investiției se ridică la suma de 29,532 milioane euro, din care 22,149 euro reprezintă fonduri nerambursabile primite de la Uniunea Europenă (UE) și 7, 383 euro reprezintă banii alocați din bugetul Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, cu mențiunea că sumele sunt fără TVA. Astfel, cu fonduri nerambursabile de la UE în proporție de 75%, Primăria promite cu surle și trâmbițe o modernizare a liniilor de tramvai. Odată cu începerea primelor investiții asupra liniei de tramvai, respectiv anul I (2007 probabil), Primăria intră în posesia a 5,559 milioane euro de la UE, în anul II - 6,585 euro de la UE și în anul III suma de 10,005 milioane euro proveniți tot de la UE, fără TVA. În luna septembrie a anului trecut a avut loc prima licitație publică deschisă, în vederea alegerii celei mai avantajoase oferte din punct de vedere tehnico-financiare pentru modernizarea liniei de tramvai. Din păcate, ofertanții de atunci nu au îndeplinit una dintre cerințele cuprinse în caietul de sarcini, și anume metodologia de izolare fonică și antivibratoare a căii de rulare tramvaie.
Astfel, licitația a fost reluată în data de 29 noiembrie 2005, fiind adjudecată în data de 14 decembrie 2005 după o analiză prealabilă a comisiei de evaluare compusă de specialiști din cadrul Direcției Tehnice a Primăriei municipiului Cluj-Napoca, precum și din cadrul ratuc.
În aceste condiții, în ceea ce privește proiectul de înlocuire, respectiv protejare a rețelelor subterane tehnico-edilitare ce subtraversează linia de tramvai, se dezbate încă varianta optimă de modernizare pentru ca mai apoi, în funcție de aceasta, să se continue lucrările. De altfel, în caietul de sarcini, aceste lucrări sunt notate sub variabila ‘‘dacă este cazul’‘. Documentația pentru studiul de fezabilitate a fost elaborată de către societatea comercială S.C. Iprotim Timișoara, în asociere cu firma germană Schubler Plan Berlin. ‘‘În cadrul acestui studiu de fezabilitate s-au tratat soluții tehnice de principiu pentru modernizarea subtraversărilor cu rețele de apă, canal, gaz și termoficare, în baza avizelor deținătorilor acestei rețele. Pentru rețelele electrice și de telecomunicații, ce necesită proiectare strictă de specialitate, au fost preluate soluții elaborate în subcontracte de către Electrica S.A.-AISE Cluj și Romtelecom SA-Unitatea Regională’‘, a declarat Liviu Neag, director general ratuc. Mai mult, în data de 1 august 2006 va avea loc o licitație deschisă pe baza soluțiilor tehnice stabilite prin studiul de fezabilitate, în vederea elaborării proiectului tehnic și a documentației licitației în vederea achiziției de materiale principale de import și a documentației pentru licitația în vederea încheierii unui contract de executare de lucrări și detalii de execuție.
Linia de tramvai din municipiul Cluj-Napoca a fost pusă în funcțiune în anul 1987, însumând 25,8 km cale simplă pe traseul Cartierul Mănăștur - str. Plopilor - spl. Independenței - str. G. Barițiu - str. Horea - Piața Gării - str. Căii Ferate - str. Oașului - Bd. Muncii. Lucrările de modernizare a căii de rulare sunt necesare în scopul preîntâmpinării unor consecințe grave cum ar fi creșterea întreruperilor de circulație datorate remedierii liniei distruse, creșterea numărului de deraieri a materialului rulant și deranjamente în traficul general, creșterea numărului de personal pentru întreținerea și revizia tramvaielor actuale și imposibilitatea introducerii unor tramvaie moderne în circulație. Astfel, alinierea la standarde internaționale a liniei de tramvai va determina consumuri energetice cu 56% mai reduse și cheltuieli de exploatare cu 30% mai mici decât celelalte tipuri de mijloace de transport în comun.
Odată cu modernizarea liniei de tramvai, va crește confortul publicului călător, se va îmbunătăți siguranța în circulație și Clujul se va încadra în parametri de mediu-zgomot și vibrații normali.
În această perioadă se dezbate un studiu de fezabilitate în vederea modernizării liniei de tramvai din Cluj-Napoca. Primăria și Regia Autonomă de Transport Urban Călători Cluj-Napoca lucrează cot la cot. UE sponsorizează Clujul cu 75 % din valoarea întregului megaproiect. Calea de rulare a liniei de tramvai va fi izolată fonic și antivibrantă."
Alina Crâncău
redactie@bza.ro
http://www.bza.ro/fullnews1.php?ID=10192&IDQ=ratuc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 10 Aug 2007 07:52:41    Titlul subiectului: 81278

Bibliobuzul cultural
INIȚIATIVĂ
Biblioteca Județeană "Octavian Goga", din Cluj-Napoca, va pune la dispoziția cititorilor, în premieră națională, un nou tip de serviciu, un bibliobuz care va deservi cu cărți zonele izolate din județ și va suplini lipsa bibliotecilor comunale. Potrivit Mediafax, investiția se ridică la aproape 50.000 de euro

Compact București, 09.09.2007
==================================================
Hm, în premieră națională... Nu prea cred asta, dar de, trebuia să dea bine la ziar, nu?
Și o rugăminte către cei din zona Clujului, încercați să-i faceți ceva poze înainte să apuce să deservească "cu cărți zonele izolate din județ" și să suplinească "lipsa bibliotecilor comunale", fiindcă mă tem că, la câtă "sete de cultură" este prin acele zone izolate, în foarte scurt timp autobuzul va ajunge la fier vechi iar cărțile, când se va constata că nu au valeți, joker-i și ași, vor ajunge pe focuri, în corturi, "să se încălzește și puradeii"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 323
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Vin 10 Aug 2007 11:46:16    Titlul subiectului: 81303

Da, buna asta cu premiera nationala. in Bucuresti existau vreo 10-12 bibliobuze Roman 111 in custodia bibliotecii municipale "Mihail Sadoveanu" care deserveau diferite zone ale orasului. autobuzul sosea dimineata, pe la orele 9-10 intr'un punct (in intersectii de regula) si "isi deschidea usile" pentru cititori pana seara la ora 18. cartile erau dispuse pe rafturi metalice si sursa principala de lumina era de la luminatorul din tavan. autobuzele erau vopsite rosu cu galben-ocru si aveau pe lateral numere de ordine albe, mari (in Drumul Taberei parca venea Nr. 4 sau 7, nu mai tin minte) precum si inscriptia Bibliobuz - Biblioteca bla-bla-bla. in fiecare zi lucratoare isi schimbau locatia, si la pranz erau pline de copii. cartile se imprumutau pe o saptamana, pe baza de abonament (copiii pana in 14 ani trebuiau sa prezinte un buletin al parintelui/tutorelui). hm... aproape uitasem de chestia asta cu bibliobuzul Smile. oricum, era simpatic...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 1738
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 11 Apr 2008 22:57:57    Titlul subiectului: 91800

Un articol din 8 aprilie care prezinta ideile de dezvoltare ale celor de la RATUC.

Se vorbeste de intalnirea URTP, sistem nou de ticketing (deh... cuvantul neaos 'taxare' nu mai e la moda), modernizarea parcului, urmarirea prin GPS. La final apare ca nuca in perete un paragraf despre autobuze ecologice... la Iasi!

http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=11150

Nr. 1026, (marți, 8 aprilie 2008

"Transportul local intră în era digitală

Viitorul pentru călătorii RATUC: sistem electronic de ticketing și autobuze monitorizate prin GPS.
Directorul Regiei Autonome Transport Urban Călători Cluj (RATUC), Liviu Neag, a anunțat ieri introducerea în municipiul Cluj a unui sistem electronic integrat pentru distribuirea biletelor, investiție de 10 milioane de euro. De asemenea, pentru anul acesta, Primăria Cluj intenționează să cumpere 30-40 de autobuze noi, în valoare de 100 de milioane de lei, pentru dotarea parcului RATUC, regie aflată în subordinea administrației locale.

“Noi avem o asociație profesională, Uniunea Română de Transport Public. Astăzi (ieri – n. red.) ne-am întâlnit la Sibiu pentru a semna acordul de aderare la structura similară europeană. Acest lucru ne va da posibilitatea reală de a accesa fonduri structurale pentru a demara modernizări reale ale serviciilor de transport în comun de la Cluj, dar și din țară”, a explicat Liviu Neag.

Directorul RATUC a precizat că avantajul de a face parte dintr-o asociație europeană a transportatorilor publici nu va fi valorificat doar pentru accesarea de fonduri europene pentru modernizarea liniei de tramvai de la Cluj, proiect de peste 30 de milioane de euro, care vizează reabilitarea a 26 de kilometri de șine, ci și pentru introducerea sistemului de ticketing (eliminarea biletelor tipărite pe hârtie și eliberarea acestora în sistem electronic) pe autobuzele, troleibuzele și tramvaiele din municipiu.

10 milioane de euro pentru ticketing…

La o evaluare preliminară, introducerea unui sistem integrat de ticketing la Cluj-Napoca presupune o investiție de peste 10 milioane de euro, bani necesari atât pentru achiziționarea validatoarelor electronice de bilete care trebuie montate în stațiile RATUC, cât și pentru dotarea mijloacelor de transport cu sisteme de control al respectivelor bilete. “Este deja pe lista noastră să uzăm de banii europeni pentru a implementa sistemul la Cluj.

Finanțările europene nu se rambursează în proporție de 80-90%, ceea ce înseamnă că noi trebuie să venim, în cazul ticketing-ului, cu maxim 200.000 de euro pentru cofinanțare. Totul este în capul nostru, însă deocamdată la nivel de Guvern nu s-a declanșat sesiunea oficială pentru depunerea proiectelor, deoarece ghidurile pe partea noastră, de transport local plus infrastructură aferentă, nu s-au elaborat încă”, a subliniat Neag.

… și 27 de milioane de euro pentru autobuze noi

Ticketing-ul, afirmă reprezentanții RATUC, necesită, pentru a fi implementat cu succes, o anumită configurație a parcului de mașini deținut de regia locală. în prezent, acesta se compune din 380 de mașini (230 de autobuze, 110 troleibuze și 40 de garnituri de tramvaie), multe din acestea fiind mai vechi de 20 de ani.

“Parcul trebuie dotat cu mașini noi, pe care să fie mult mai ușor de implementat sistemul de ticketing”, susține Neag. în acest sens, municipalitatea va organiza în perioada următoare o licitație pentru achiziționarea de autobuze noi pentru RATUC Cluj.

“Vom încerca să încheiem un contract pe mai mulți ani cu o societate care să ne furnizeze, într-o primă etapă, în 2008, circa 30-40 de autobuze. în următorii ani vom cumpăra și troleibuze. Pentru 2008 sunt prevăzuți de la bugetul local circa 100.000.000 de lei (circa 27 de milioane de euro – n. red.) pentru investițiile de la RATUC”, a explicat șeful Direcției Tehnice a Primăriei, Sorin Apostu.

Sistemul de ticketing funcționează deja în București, în rețeaua Metrorex și pe aproximativ 48 de linii de autobuze, 14 linii de troleibuze și 18 linii de tramvai, administrația capitalei cumpărând peste 300 de mașini dotate cu cititoare de cartele.

GPS pe toate liniile de transport clujene

Directorul RATUC a atras atenția că un alt proiect de modernizare a liniilor de transport în comun vizează introducerea sistemului de monitorizare prin GPS pe toate cele 32 de trasee (șase linii pentru troleibuze, 23 pentru autobuze și trei pentru tramvaie – n. red.) pe care regia le are în municipiu.

“Anul trecut s-au investit circa 30.000 de euro pentru monitorizarea prin GPS a liniilor din cartierul Grigorescu. în prezent, tot nodul de transport local Grigorescu este monitorizat, grație respectivului proiect-pilot”, a afirmat Neag. El a adăugat că GPS-ul permite culegerea de date exacte asupra locului unde se află fiecare autobuz, călătorii sunt anunțați din timp asupra stațiilor unde mașinile opresc, iar regia poate evalua consumul de carburanți, dar și realizările șoferilor.

“Există mesaje prestabilite, iar în caz de blocaje, pene sau alte situații neprevăzute, șoferul transmite dispecerului situația, iar noi putem interveni. în următoarea perioadă vom merge în fața Consiliului Local cu ceea ce am realizat, tocmai pentru a cere sprijin financiar pentru extinderea sistemului de monitorizare la toate liniile din oraș”, a conchis directorul RATUC.

Luminița SILEA
luminitasilea@ziuadecj.ro
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 1738
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 25 Iul 2008 21:02:37    Titlul subiectului: 96245

Posibila achizitie a unor autobuze noi la RATUC:

http://www.citynews.ro/Parcul-RATUC-se-innoieste-de-6-milioane-de-euro+13758
City News a scris:

Primaria municipiului Cluj-Napoca a anuntat o licitatie pentru achizitionarea mai multor autobuze pentru reteaua de transport in comun. Municipalitatea este dispusa sa plateasca in jur de 22 de milioane de lei (adica aproximativ sase milioane de euro) pentru modernizarea mijloacelor de transport in comun din oras.

Noile autobuze vor fi dotate in conformitate cu standardele europene si vor oferi calatorilor cat mai multe avantaje posibile. Din suma pe care o are la dispozitie, primaria poate sa achizitioneze in jur de 35 de autobuze sau 50 de troleibuze. Noile masini vor avea obligatoriu factor de poluare euro4, aer conditionat si podea joasa. “Inca nu stim exact ce fel de masini vom cumpara dar vor avea cat mai multe dotari posibile”, a explicat Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Urban de Calatori (RATUC) Cluj.

In urma cu doi ani, parcul auto a RATUC a fost completat cu mai multe masini noi. Astfel in prezent, RATUC are 238 de autobuze (dintre care 46 sunt noi) si 110 troleibuze (dintre care 27 sunt noi).
Parca un troleu nou era mai scump decat un autobuz nou?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Noi/2012
Mesaje: 199

MesajTrimis: Sâm 26 Iul 2008 01:08:01    Titlul subiectului: 96249

Cred ca vroia sa spuna 50 autobuze sau 35 troleibuze.
Oricum find vorba despre o licitatie, doar niste inconstienti sau niste baieti destepti anunta inainte de deschiderea ofertelor cati bani vrea sa cheltuie pe noile achizitii, deci se poate intampla orice.
Avand in vedere cine este primar la Cluj ar fi foarte interesant daca s-ar achizitiona troleibuze, caci colegul lui de partid George Scripcaru este primar din nou in Brasov si a facut praf tot ce inseamna transport ecologic. Mai mult, in Brasov se doreste achizitia de noi autobuze, nici vorba de noi troleibuze.

Daca sunteti de acord. ar fi interesant daca am realiza un topic nou in care sa prezentam, cu date din presa sau oficiale, preturile autobuzelor/ troleibuzelor achizitionate in tara si nu numai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mbm



Data înscrierii: 24/Mai/2008
Ultima vizita: 02/Aug/2008
Mesaje: 7
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 29 Iul 2008 00:51:04    Titlul subiectului: 96388

"Oricum find vorba despre o licitatie, doar niste inconstienti sau niste baieti destepti anunta inainte de deschiderea ofertelor cati bani vrea sa cheltuie pe noile achizitii, deci se poate intampla orice. "

Gresesti. Conform legii privind achizitiile publice, pentru orice licitatie trebuie facut public bugetul orientativ, estimat de catre autoritatea contractanta. Conform legii, orice oferta peste acest buget va fi descalificata. Vezi orice licitatie pe www.e-licitatie.ro (unde sunt trecute toate licitatiile).
Prea mult suspectam noi romanii ca totul este aranjat etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 25 Oct 2008 00:01:10    Titlul subiectului: 100002

clon a scris:
Acces interzis pe Podul Garibaldi
CLUJ-NAPOCA. Sâmbătă și duminică podul Garibaldi va fi închis. Serviciul de Exploatare RATUC a anunțat realizarea unor lucrări asupra căii de rulare a tramvaielor pe Splaiul Independenței (în zona podului Garibaldi).
Acestea se vor desfășura sâmbătă, 25 octombrie, între orele 5.30 – 23.00 și duminică 26 octombrie, între orele 6.00 – 14.00, când pe linia de tramvaie 101 se va circula cu autobuze. După finalizarea lucrărilor se va relua circulația cu tramvaie. Pe durata execuției lucrărilor accesul pe podul Garibaldi va fi interzis.

articol de la: http://www.clon.ro/stiri/cluj/articol/acces-interzis-pe-podul-garibaldi/cn/news-20081024-02055382

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Oct/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 27 Oct 2008 23:51:46    Titlul subiectului: 100134

In seara zilei de vineri s-a lucrat pana noaptea tarziu, fara sa se tina cont de orele de liniste. In mod normal, in astfel de situatii, impozitul pe luna in curs ar trebui sa fie diminuat pentru locuitorii din imediata vecinatate a zonei unde s-a lucrat, reducerea impozitului constituind un fel de despagubire pentru vacarmul pe care au trebuit sa-l rabde: flex care taie asfaltul, picamer si motoarele excavatoarelor si camioanelor. In plus, ar trebui sa se puna problema legalitatii unor astfel de lucrari care implica nivel ridicat de zgomot dupa ora 22.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 12 Noi 2008 12:32:20    Titlul subiectului: 100964

Cluj Online a scris:
Transport Grigorescu - Mihai Viteazul
CLUJ-NAPOCA. Pentru o mai bună deservire a călătorilor cu trasportul în comun, RATUC a decis să reînființeze linia 28, începând cu data de 13 noiembrie.
În zilele lucrătoare se va putea pleca din cartierul Grigorescu de la orele: 6.32 – 6.48 – 7.05 – 7.21 – 7.39 – 7.57 – 8.15 – 8.45 – 9.05 – 9.50 – 10.25 – 11.00 – 11.50 (…) 17.20 – 17.55 – 18.35 – 19.20 – 20.00. Din Piața Mihai Viteazul vor fi curse pe linia 28 la orele: 6.46 – 7.02 – 7.19 – 7.46 – 7.54 – 8.12 – 8.30 – 9.00 – 9.22 – 10.10 – 10.45 – 11.18 – 12.08 (…) 17.37 – 18.15 – 18.52 – 19.40 – 20.17– 21.30 – 22.20. Cu abonamentul pe linia 28, clujenii vor putea circula pe linia 28B sau pe liniile 41, până în Piața Mihai Viteazul sau 26, până pe strada Dacia.

Articol gasit la http://www.clon.ro/stiri/cluj/articol/transport-grigorescu---mihai-viteazul/cn/news-20081111-05452505 sper sa fie de folos Wink

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 1738
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 25 Dec 2008 19:54:53    Titlul subiectului: 103032

Pana in primavara dispar autobuzele 'vechi' :

http://www.monitorulcj.ro/cms/site/m_cj/news/ratuc_se_leapada_de_vechituri_54355.html

Monitorul de Cluj a scris:
Autobuzele vechi din parcul auto al RATUC vor disparea pina in primavara, a declarat Liviu Neag, directorul Regiei, intr-un interviu acordat pentru monitorul. Mai mult, in urmatorii ani vor disparea si controlorii si se va trece pe o modalitate de taxare automata.

Cind vor disparea autobuzele "comuniste"? - Pina la anul in primavara. Ele vor fi inlocuite cu unele noi, care sa faca fata normelor europene.

Cu tramvaiele cum ramine? - Acum se desfasoara in oras modernizari si reabilitari la sine. Pentru achizitionari de noi tramvaie se vor accesa fonduri europene. In momentul de fata, exista studii de specialitate deja facute. Dar inca un an sau doi va trebui sa ne descurcam cu unele second, cumparate din Germania.


Este hazlie afirmatia cu disparitia controlorilor - nu sistem automat de taxare NU implica nicidecum disparitia controalelor!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 26 Dec 2008 02:48:14    Titlul subiectului: 103065

Clon a scris:
Programul transportului în comun
Clujenii vor putea apela la transportul în comun în perioada 20 decembrie-4 ianuarie. În zilele de 20 și 27 decembrie, respectiv 3 ianuarie circulația se va desfășura între orele 5.30-23.00, conform programului pentru zilele de sâmbătă.
În Ajun de Crăciun vor fi mijloace de transport între orele 5.00-22.00, iar în 31 decembrie de la 5.00 la 21.00, conform programului de transport pentru zilele lucrătoare. În zilele de 21, 25, 26, 28 decembrie, respectiv 1, 2 și 4 ianuarie circulația se va desfășura de la 6.00 la 23.00, conform programului pentru zilele de duminică. În zilele de 22, 23, 29 și 30 decembrie transportul în comun se va desfășura între orele 5.00-23.15 conform programului din zilele lucrătoare. Programul de funcționare a punctelor de vânzare a biletelor și abonamentelor va fi corespunzător cu programul de transport.

Articol preluat de la: http://www.clon.ro/stiri/cluj/articol/programul-transportului-238n-comun/cn/news-20081222-03323940

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 16 Ian 2009 00:03:28    Titlul subiectului: 104314

Cluj Online a scris:
Modernizare cu bani europeni
Modernizarea liniei de tramvai din Cluj-Napoca se va face prin accesarea fondurilor europene, datorită faptului că suma necesară investiției este mare.
Conform estimărilor, modernizarea liniei d e tramvai ar necesita între 35 și 40 milioane de euro, bani care nu pot fi asigurați din bugetul local sau din fondurile Regiei Autonome de Transport Urban Călători Cluj. „Studiul de dezabilitate a fost pre-avizat. Proiectul tehnic a fost finalizat. Acum se lucrează la documentația necesară pentru accesarea fondurilor europene” a spus Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători Cluj. El a precizat că modernizarea nu este o investiție izolată, fiind vorba de modernizarea completă a zonei parcurse de linia de tramvani. „Acest proiect este prin într-un plan general de dezvoltare al orașului. Nu se modernizează doar linia de tramvai, ci și carosabilul, rețeaua de alimentare cu apă, cea de alimentare cu energie sau chiar și trotuarul” a spus Liviu Neag. În ceea ce privește achiziția de tramvaie moderne, directorul RATUC a arătat că primul pas este realizarea unei infrastructuri care să deservească mijloace de transport moderne, iar în pasul următor este inclusă achiziționarea lor.

Articolul l-am gasit aici

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 26 Ian 2009 12:24:29    Titlul subiectului: 104942

http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=21035

" . . . . . . . . . . . . .

Veti pãstra gratuitãtile pentru pensionari? Existã plângeri cã la primele ore ale diminetii autobuzele sunt supraaglomerate cu pensionari.

Solutia este una constructivã. Nu trebuie sã luãm gratuitãtile pentru a fi mai putinã aglomeratie. Din contrã, trebuie sã suplimentãm mijloacele de transport în comun în cursul diminetii. Vor fi pãstrate aceleasi gratuitãti pentru elevi, studenti si pensionari, la nivelul de acum. "

. . . . . . . . . . . . . . .

Dacã veti ajunge primar, ce planuri de dezvoltare a Clujului pe termen mediu si lung aveti? Ce prevede acel Plan Integrat de Dezvoltare?

Strategia pe termen scurt, mediu si lung se regãseste în mai toate deciziile pe care le luãm. Tot ce discutãm, astãzi, în Comisia de Urbanism are legãturã cu aceastã strategie. De exemplu, vrem stadion pe aceeasi locatie: si de aceea ne punem problema circulatiei în zonã si peste 10, 20 ori 30 de ani. Ne trebuie reabilitarea liniei de tramvai. Aceasta nu începe neapãrat doar pentru cã s-au gãsit bani europeni, ci pentru cã s-a fãcut un studiu clar, care a demonstrat cã este cel mai eficient mijloc de transport având în vedere numãrul persoanelor transportate si al vitezei cu care se deplaseazã. 78 de pesoane în troleibuz, 300 de persoane în tramvai, plus cã troleibuzul trebuie sã stea la coadã, pe când tramvaiul are linia lui. Directiile reale de dezvoltare ale Clujului nu sunt foarte multe. Cea mai clarã posibilitate de a dezvolta Clujul este înspre sud, unde facem acest prim inel. Trebuie sã tinem cont de conformatia geograficã a municipiului. întâi trebuie sã ne recuperãm terenurile care sunt în municipiu, care au fost rãspândite ba pe la RADP, ba pe la Ministerul Apãrãrii, care, oricum, nu le mai sunt utile lor. E adevãrat cã administratia trebuia sã se trezeascã ceva mai devreme si sã nu piardã unele terenuri în favoarea companiilor de salubritate, de exemplu.
"

N-am mai gasit un astfel de punct de vedere pertinent!
Imi place modul de abordare a problemelor, se cauta solutii constructive, adica daca e aglomeratie, se mai introduc vehicule, nu se renunta la gratuitati.

Se reia insa in mod stupid si ideea ca troleibuzul ramane blocat in trafic s.a.m.d. Pai normal sa ramana blocat daca nu-i faceti banda exclusiva si nu luati masuri aspre contra idiotilor care circula si parcheaza cum ii taie capul, impiedicand circulatia fluenta a troleibuzelor...


Se doreste extinderea retelei de tramvai, vazut ca mijlocul de transport cel mai eficient. Bravo lui!

Dar cum se pupa viziunea acestuia cu cea a papagalilor de la Constanta, Brasov etc care su desfiintat tramvaiul?!? Nu se cam bat cap in cap rezultatele "studiilor"?!? Nu-i intreaba nimnie de sanatate pe nesimtitii aia de la Constanta si Brasov?!? Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Lun 26 Ian 2009 16:32:04, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 26 Ian 2009 16:29:17    Titlul subiectului: 104957

Catalin Ghita a scris:
Nu se cam bat cap in cap rezultatele "studiilor"?!? Nu-i intreaba nimeni de sanatate pe nesimtitii aia de la Constanta si Brasov?!? Evil or Very Mad

Mai nou si pe cei din Resita dupa cate articole anti-tramvai am citit pe acolo Confused

_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 10/Noi/2018
Mesaje: 385
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 12 Mar 2009 15:17:45    Titlul subiectului: 107784

Au sosit primele doua autobuze MJT, urmeaza sa fie verificate si testate (pe mai multe linii, incepand cu 31 si 35) de catre cei de la RATUC, si in functie de rezultate se vor face comenzile ulterioare.

Articolul:
http://www.ziuadecj.ro/action/article?ID=22601


Dupa cum se vede si pe fotografia inclusa in articol, una din masini a primit numarul de parc 801.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 12 Mar 2009 20:02:35    Titlul subiectului: 107812

Acesta este tipul autobuzelor?


testy_mjt_wrz2008_ar_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.02 kb
 Vizualizat:  de 25709 ori

testy_mjt_wrz2008_ar_1.jpg



testy_mjt_wrz2008_ar_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.91 kb
 Vizualizat:  de 25708 ori

testy_mjt_wrz2008_ar_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Oct/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 16 Mar 2009 00:06:41    Titlul subiectului: 107997

Autobuzele de care zici au si numere de parc: 800, respectiv 801. Cel putin interesant, avand in vedere ca numarul de parc cel mai mare a fost 719
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 1738
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 16 Mai 2009 19:41:14    Titlul subiectului: 111024

Se cumpara alte 10 autobuze second-hand:

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10/ratuc-mai-cumpara-zece-autobuze-45805/

City News a scris:
Regia Autonoma de Transport Urban Calatori (RATUC) Cluj-Napoca a anuntat organizarea unei licitatii pe data de 30 iunie pentru achizitionarea a zece autobuze second-hand, la un pret care sa nu depaseasca 340.000 de euro, dupa ce municipalitatea a mai cumparat in octombrie anul trecut 25 de astfel de autovehicule din Ungaria. Motivul care a stat la baza acestei decizii a fost unul care tine de administrarea financiara a RATUC.

"Vrem sa cumparam autobuze, dar numai daca gasim si reusim sa le luam la un pret foarte bun. Daca nu, renuntam. Mai avem resurse proprii pe care suntem obligati sa le cheltuim in acest scop. Dar in cazul in care nu reusim sa obtinem un pret foarte bun, vom redirectiona banii. Sunt destule alte lucruri la care putem sa ii folosim", a explicat directorul RATUC, Liviu Neag.

In ceea ce priveste cele 25 de autobuze cumparate de primarie in toamna de la firma maghiara Magyar Jarmutechnikai, la un pret de aproape 190.000 de euro pentru o masina, Neag nu a dorit sa comenteze situatia. "Acelea sunt o alta poveste. Nu au venit decat doua, deocamdata, in luna martie", a mentionat directorul RATUC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 10/Noi/2018
Mesaje: 385
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 16 Mai 2009 20:25:53    Titlul subiectului: 111029

Autorul articolului incurca un pic lucrurile. Autobuzele cumparate din Ungaria nu sunt second-hand ci noi, iar in privinta cantitatii, din cate stiu nu s-a finalizat contractul pentru toate, ci se spunea ca daca vor fi multumiti de primele doua, se vor mai putea cumpara altele, pana la un total de maxim 25 de unitati.
Probabil este vorba din nou de vehicule RATParis. Ziaristul a vrut sa para bine informat dar a dovedit opusul.

(p.s. faptul ca la numerotarea MJT-urilor s-a lasat un gol atat de mare, si afirmatia directorului ca acele autobuze sunt "alta poveste" ma duce cu gandul la varianta ca se doreste aducerea unor autobuze Irisbus si nu celelalte 23 MJT.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Oct/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 17 Mai 2009 14:59:31    Titlul subiectului: 111050

1. Există o gaură zdravănă în ceea ce privește numerele de parc. Este vorba de intervalul 720-799, având în vedere că ultimul Irisbus are numărul 719 iar primul MJT numărul de parc 800. Logic ar fi ca intervalul 720-799 să fie ocupat de autobuze noi
2. Cât privește autobuzele second, ar putea fi vorba de intervalul 390-449.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 1738
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 10 Iul 2009 22:10:13    Titlul subiectului: 113799

Posibila introducere a suporturilor de biciclete pe autobuzele si troleele din Cluj - cred ca ar fi o premiera nationala si oricum un semn de civilizatie pentru regia clujeana:

http://www.ziare.com/Primarul_Clujului_vrea_autobuze_cu_suport_pentru_biciclete-812423.html

Ziare.com a scris:
Primarul Clujului Sorin Apostu i-a cerut sefului Regiei Autonome de Transport Calatori (RATUC) sa studieze posibilitatea amplasarii pe troleibuze si autobuze a unor suporturi care sa transporte bicicletele.

Clubul de Cicloturism Napoca a solicitat aceasta propunere mai ales pentru anumite zone in care biciclistii intampina dificultati la urcare din cauza pantei inclinate, potrivit Ziua de Cluj.

Directorul RATUC, Liviu Neag, nu a fost foarte incantat de aceasta idee insa primarul i-a cerut sa puna in aplicare planul pentru ca nu este atat de complicat precum pare.

Radu Mititean, coordonatorul activitatii CCN, a inmanat participantilor o serie de observatii in scris legate de traseul pistelor propuse in Cluj-Napoca. "Oricum, mai aveti timp sa studiati traseele pistelor propuse de municipalitate doua-trei luni, pentru ca acestea vor fi marcate treptat, asa ca, in cazul in care exista neconcordante sau anumite rute nu sunt bune, puti face recomandari, atat dumneavoastra, cat si alti biciclisti", a afirmat Sorin Apostu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Pok



Data înscrierii: 25/Apr/2009
Ultima vizita: 28/Oct/2016
Mesaje: 38
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 11 Iul 2009 09:45:57    Titlul subiectului: 113817

Idea asta este foarte buna! Îmi aduce aminte de o poză din S.U.A. care arăta o sală de sport la care se urca pe niște scări... rulante.
Cu alte cuvinte, dacă tot te dai cu bicicleta dă-te cu bicicleta nu cu auto-, troleibuzul. Părerea mea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Următoare
Pagina 1 din 23

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community