Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Cluj
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Feb/2020
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 07 Aug 2009 08:53:11    Titlul subiectului: 115068

50 de ani de troleibuze la Cluj:

http://www.ftr.ro/troleibuzul-a-implinit-50-de-ani-25396.php

Foaia Transilvana a scris:
Clujul este printre puținele orașe care mai folosesc transportul în comun cu troleibuzul, un mijloc de transport silențios, care preia 30-40% dintre călătorii din municipiu. Transportul electric urban a fost introdus în vara anului 1959, cu troleibuze din producție autohtonă. Acest tip de transport prietenos cu mediul, pentru că nu degajă gaze toxice, împlinește în acest an o jumătate de veac. Parcul auto RATUC deține acum 70 de troleibuze care circulă pe linii fixe, un avantaj deoarece traseul nu poate fi schimbat după grupurile de interes, a menționat Arpad Foldvari, directorul de exploatare al Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj. Prima linie RATUC făcea legătura între Gară și fosta IRA și era deservită de opt troleibuze. RATUC nu va marca aniversarea în nici un fel, cei peste 1.600 de angajați fiind ocupați cu asigurarea transportului de 21 ore pe zi, șapte zile pe săptămînă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 13:46:50    Titlul subiectului: 115590

Ca tot s-a amintit de S.U.A. iata un mod foarte practic de a fixa un suport pentru biciclete: in exterior, in partea frontala, de unde pot fi observate (si supravegheate de sofer). Majoritatea autobuzelor au montate astfel de dispozitive, am vazut o fotografie in care erau atasate patru biciclete pe acel suport. Sa vedem si doua poze, prima preluata de la http://www.flickr.com si a doua de la http://buzzer.translink.ca Poate vedem si la Cluj o astfel de idee pentru transportul bicicletelor.


1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.26 kb
 Vizualizat:  de 17359 ori

1.JPG



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  195.74 kb
 Vizualizat:  de 17359 ori

2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Feb/2020
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 23 Aug 2009 11:01:19    Titlul subiectului: 115883

Probleme cu taximetristii care opresc ilegal in refugiile RATUC:

http://www.monitorulcj.ro/cms/site/m_cj/news/taximetristii_alunga_ratuc_ul_din_statii_71162.html

Monitorul de Cluj a scris:
Alveolele destinate statiilor pentru masinile de transport in comun sint neincapatoare pentru taximetrele aflate in asteptare de clienti. Cum acestia nu se inghesuie, nici taxiurile nu pleaca, blocind traficul.

Statiile Regiei Autonome de Transport Urban de Calatori (RATUC) sint pline de taxiuri pe perioada verii.

Chiar daca acum orasul e ste mult mai aerisit decit de obicei, in statiile RATUC locul celor care asteapta autobuzul sau troleibuzul este luat de taximetristi.

„E destul de greu, ca mereu trebuie sa ne gindim unde sa oprim din cauza lor. Mai sint si unii care vin si isi lasa in statii masinile pina merg la cumparaturi. Va dati seama ca e greu sa faci slalom cu un autobuz de citeva zeci de tone“, spune un sofer al autobuzului care circula pe ruta 35.

„Normal ca sint nemultumiti soferii de autobuze. Mergeti numai pe Calea Floresti sau in Piata Marasti in statii sa vedeti ce se intimpla pe acolo“, spune si Liviu Neag, directorul RATUC.

In replica, taximetristii dau vina pe Primarie. „Pai sintem multi si nu sint destule locuri pentru taximetre. Unde sa parcam, in alte cartiere?“, exclama iritat Bogdan Neagsu, unul dintre taximetristii care ieri stationau in statia Observatorului. Cu toate acestea, exact taximetristii sint cei care cer municipalitatii sa elibereze mai multe autorizatii de taximetrie.

Potrivit reprezentantilor din cadrul RATUC, de foarte multe ori traficul prin oras e perturbat de autobuzele care opresc neregulamentar, din cauza autoturismelor parcate ilegal. In cazul troleibuzelor, situatia se complica. Anul trecut, un troleibuz care circula pe ruta 1 a fost nevoit sa astepte mai bine de o ora pina ce un echipaj de la Ridicari Auto din cadrul Primariei a ridicat o masina parcata in statia de pe strada Paris.


Locuitorii din Floresti cer transport in comun la preturi de RATUC:

http://cluj.time4news.ro/administrativ/locuitorii-din-floresti-cer-transport-in-comun-la-preturi-de-ratuc/

Time4News a scris:
Mai multi locuitori din Floresti au semnat o petitie online in atentia Primariei Cluj-Napoca prin care cer introducerea unei linii RATUC pe traseul Cluj-Napoca - Floresti. Petitionarii acuza faptul ca firma Fany, care face curse pe acest traseu, are abonamente foarte scumpe.

Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Public in Comun (RATUC) Cluj-Napoca, sustine ca regia pe care o conduce nu poate opera curse spre Floresti deoarece Consiliul Judetean a organizat o licitatie pentru aceasta ruta si firma Fany a fost declarata castigatoare. „Noi am pierdut licitatia organizata de Consiliul Judetean in favoarea firmei Fany. Cei care au organizat licitatia trebuie sa stie mai multe", a declarat Neag pentru Cetateanul Clujean.

Conform proprietarului Fany, preturile nu au crescut foarte mult de cand au preluat ei ruta. „Pretul a crescut de la 60 la 80 de lei pentru un abonament", arata Cristian Mahalean, directorul firmei Fany.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 25 Sep 2009 11:47:34    Titlul subiectului: 117520

Citat de pe Citznews.ro

"Biciclistii clujeni au, incepand de astazi, un ajutor atunci cand raman in pana sau cand pur si simplu nu mai au putere sa ajunga pana la destinatie. Primaria Cluj-Napoca si Regia Autonoma de Transport Urban Calatori (RATUC) au inaugurat astazi la pranz primele autobuze dotate cu suport pentru bicicleta. Acestea, doua la numar, vor functiona cate unul pe linia 35, Piata Garii - Zorilor, si linia 43, Grigorescu - Zorilor, via Manastur.

„Avand in vedere ca de anul viitor nu vom mai avea un tranzit atat de mare, ne-am permis sa ne gandim sa promovam acest mijloc de transport. De aceea, pana acum am si realizat peste zece kilometri de piste pentru biciclisti, iar in curand vom face si un parking pentru biciclete. Investitia apartine RATUC, ei s-au gandit ca in momentul in care un biciclist apeleaza la autobuz inseamna un calator in plus, deci un bilet vandut in plus”, a declarat primarul Sorin Apostu.

Lininile 35 și 43 fac legătură cu Cartiareul din vârful orașului cum ar veni la intrarea în cluj dinspre turda. de acea e mare nevoi de suport de biciclete pt linile acealea.
"

http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/suport-de-biciclete-pe-autobuze-in-premiera-la-cluj-58757/
Deci chiar se poate! nu credea că voi vedea așa ceva pe străzile din Cluj sau România

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Feb/2020
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 26 Sep 2009 20:52:26    Titlul subiectului: 117609

In cadrul articolului de mai sus apar si cateva fotografii cu autobuzul respectiv:

-
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 26 Sep 2009 23:51:16    Titlul subiectului: 117619

Din punctul meu de vedere, toată treaba asta este o găselniță a primăriei. Mă mir că d-l Neag a acceptat ideea respectivă, având în vedere că, la început, a fost sceptic.

S-a gândit careva că, prin montarea suportului pentru biciclete, lungimea totală a autobuzului depășește 12m? Legislația românească permite ca un autobuz cu două osii să aibă peste 12m lungime?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 18/Feb/2020
Mesaje: 8847
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Sep 2009 08:35:17    Titlul subiectului: 117664

Este totusi o idee buna, Clujul fiind si un oras turistic. De ce atata scepticism ? Sa treaca cateva luni sa vedem daca ideea este fezabila si pe urma sa discutam. Ideea s-ar putea aplica si in alte orase cum ar fi Brasov (linia 20 care merge la Poiana Brasov).

Ultima modificare efectuată de către guest la Lun 28 Sep 2009 10:15:31, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 28 Sep 2009 09:03:58    Titlul subiectului: 117670

Intr-adevăr poate fi o cheselniță a primarului, dar așa RATUC a luat în fața altor regii și la numai 2 autobuze (cu 2 șoferi buni) nu cred că e așa o mare dificultate de condus chiar dacă depășesc cei 12m.
Celălalt autobuz cred că e 370.

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Noi 2009 22:35:59    Titlul subiectului: 119892

Am vazut harta cea noua care a aparut.
Este oficiala? Este fain facuta, dar... nu inteleg de ce apare scrisa si in maghiara si nu in engleza? Clujul este un oras in dezvoltare calcat de foarte multi straini. Cum pot ei sa inteleaga harta aceea daca e numai in romana, maghiara si germana?
Deasemenea, cred ca ar trebui evidentiate un pic mai mult obiectivele de transport cum ar fi Gara si Aeroportul, sunt prea estompate...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Admin
Administrator/Moderator FORUM


Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Feb/2020
Mesaje: 580

MesajTrimis: Mie 11 Noi 2009 23:22:49    Titlul subiectului: 119896

Harta probabil ca nu este oficiala, in sensul ca nu este facuta de RATUC sau Primarie; cel mai probabil a fost facuta de un pasionat.

Iarasi ca banuiala e posibil ca domnul (sau doamna? Smile ) respectiv sa fie maghiar deci si-a trecut si in limba materna denumirile statiilor, strazilor, cartierelor - lucru firesc.

Cand am gasit harta pe net acum doua zile, imediat dupa ce am adaugat-o in colectia din site-ul tematic cu harti i-am trimis un mail si autorului la adresa din site pentru a-l felicita din doua motive, odata pentru calitatea lucrarii si inca o data pentru decizia de a o face public domain - e reconfortant sa vezi si astfel de oameni in comunitatea noastra unde multi se semneaza pe orice poza, insista pe 'precizarea obligatorie a sursei' si alte asemenea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Noi 2009 18:50:59    Titlul subiectului: 120659

Sa fie vorba despre pensionari plimbareti sau despre frecventa improprie?
Linkul pentru articolul de mai jos: http://www.ziare.com/actual/social/10-29-2009/primarul-din-cluj-le-cere-pensionarilor-sa-nu-circule-cu-autobuzele-la-orele-de-varf-935481

"Primarul din Cluj le cere pensionarilor sa nu circule cu autobuzele la orele de varf
Joi, 29 Octombrie 2009, ora 16:42

In incercarea de a elibera mijloacele de transport in comun, primarul din Cluj Napoca, Sorin Apostu, le-a cerut pensionarilor sa nu mai circule cu autobuzele in orele de varf.

"Rog pensionarii sa respecte orele de varf si sa sa acorde prioritate celor care se deplaseaza cu mijloacele de transport in comun in acele momente", a declarat primarul Sorin Apostu, potrivit Cluj Online.

Cu toate acestea pensionarii nu tin cont de rugamintea primarului si continua sa mearga cu mijloacele de transport in comun.

"Apropo de gratuitate ar trebui stabilit un regulament pentru toata lumea care este la pensie. Autobuzele sunt ticsite de bunici care cu siguranta nu merg cu nepotii la scoala. Dimineata si dupa-amiaza la orele inceperii si terminarii scolilor e dezastru si mai exista si pretentia de a le ceda locul pensionarilor", scrie intr-o sesizare facuta de un cetatean catre primar.

"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Feb/2020
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 22 Dec 2009 14:53:10    Titlul subiectului: 121569

Un incident ciudat - un sofer de autobuz tamponeaza o masina, are un 'schimb de replici' cu soferul acesteia iar ulterior e concediat (!) de catre conducerea RATUC:

http://monitorulcj.ro/cms/site/m_cj/news/ratuc_a_concediat_un_sofer_78570.html

Monitorul a scris:
Un sofer al RATUC care a fost implicat la inceputul acestei saptamini intr-o tamponare a fost concediat. Imediat dupa accident, soferul, care conducea unul dintre autobuzele articulate recent achizitionate din Franta, nu le-a explicat situatia pasagerilor pe care ii transporta, ci a preferat un schimb de replici cu conducatorul autoturismului cu care a intrat in coliziune. In urma accidentului din seara zilei de 14 decembrie, nu au rezultat pagube materiale pentru autobuz, iar autoturismul a suferit o avarie usoara (o deformare la bara de protectie). "Ne cerem scuze calatorilor care au fost parte la acest eveniment si mentionam ca lunar personalul de bord al RATUC este instruit privind regulile de circulatie si comportamentul fata de publicul calator", a tinut sa transmita directorul RATUC, Liviu Neag.

Totusi nu e cam exagerat? Stie cineva ce s-a intamplat de fapt?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Feb/2020
Mesaje: 1740
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 08 Feb 2010 11:39:15    Titlul subiectului: 123392

RATUC a declanșat războiul împotriva șoferilor indispiclinați

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/RATUC_a_declansat_razboiul_impotriva_soferilor_indispiclinati_0_202780089.html

Adevarul a scris:
Regia Autonomă de Transport Urban Călători a început o campanie împotriva șoferilor care blochează circulația tramvaielor și troiebuzelor din oraș. Conducerea instituției a recurs la publicarea numerelor de mașini ale celor care blochează traficul. Numai în ianuarie au existat 16 astfel de cazuri.

De exemplu, RATUC a făcut public faptul că în data de 4 februarie între orele 14.05 și 14.20, autoturismul cu GL 07 XXX a blocat traseul unui tramvai . Prin acest mesaj, regia face un apel către șoferi să respecte regulile și semnele de cirulație.

Gestul disperat al conducerii Regiei vine după ce, anul trecut peste 200 de șoferi au parcat neregulamentar, fie pe linia de tramvai sau pe traselul troleibuzelor, fie în stațiile de autobuz. Anul acesta, într-o singură lună 16 șoferi au pus la încercare atât răbdarea șoferilor RATUC, cât și pe cea a călătorilor care au fost nevoiți să aștepte în zadar în stație, pentru că mijlocul de transport a fost blocat în trafic.

Amenzile mici nu îi descurajează

Când o mașină blochează traseul mijloacelor de transport în comun, sunt anunțate prin dispecerat echipele de intervenție, cât cea a RATUC, cât și cea a Poliției Comunitare. Polițiștii comunitari vin însoțiți și de un angajat al Poliției Rutiere. Mașina este fotografiată, apoi ridicată. Șoferul indisciplinat se alege cu o amendă rutieră cuprinsă între 120 și 180 de lei, plus două puncte de penalizare.

Inspectorul de poliție Gina Pop, purtătorul de cuvânt al Poliției Cluj, spune că amenda rutieră nu îi descurajează prea mult pe șoferi. „Ei sunt mai mult speriați de suma pe care trebuie să o plătească pentrui recuperarea mașinilor ridicate”. Șoferul cu mașina luată trebuie să plătească 250 de lei pentru ridicare, plus plată pentru staționarea în baza RADP, câte 30 de lei pe zi.

Parchează pe lini de tramvai și pleacă la cumpărături

Ioan Bucur, 22 de ani, vatman de un tramvai din Cluj, spune că „numai ieri s-a întâmplat, pe strada I.L. Caragiale, să fie blocat de o mașină cu numere de Galați. Am dat telefon la 984, însă, până a venit un echipaj ca să descongestioneze traficul, cetățeanul a plecat și nu au mai avut ce-i face”. De asemenea, el spune că și astăzi i s-a întâmplat ceva asemănător.

„O domnișoară a blocat, timp de cinci minute, linia de tramvai. Foarte frecvent mi s-au întâmplat astfel de lucruri de-al lungul carierei. Am rugat deseori Poliția și Primăria să ia măsuri, pentru că, de multe ori, șoferii parchează pe linia de tramvai și apoi pleacă să își facă cumpărăturile”, a spus Ioan Bucur.

De partea cealaltă, reprezentanții Poliției și Primăriei spun că încearcă să găsească o soluție pentru evitarea unor astfel de situații, eventual prin montarea unor stâlpi pe liniile de tramvai, acolo unde este posibil.



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.65 kb
 Vizualizat:  de 15915 ori

4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 26 Feb 2010 23:29:21    Titlul subiectului: 124115

Scandal inceput in autobuz si finalizat la sectia de Politie... Exista de multe ori altercatii intre calatori si controlorii de bilete ai regiilor de transport, iata si la Cluj un astfel de caz, recent. In mare parte, neintelegerile provin de la calatorii care nu isi cumpara bilet sau abonament, sperand fie ca nu vor fi prinsi, fie ca vor "face fata" controlorilor... Se contureaza din nou, aspectul tipic romanesc, de a sari peste regulile de bun-simt. In episodul de mai jos, surprins in cotidianul "Adevarul de seara", se pare ca avem etalate mai multe astfel de cazuri...
Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/INCREDIBIL_Un_minor_agresat_de_controlorul_de_autobuz-incatusat_de_politisti-_-VIDEO_0_215378880.html

"INCREDIBIL Un minor agresat de controlorul de autobuz, încătușat de polițiști!

Polițiștii au încercat să-i pună minorului cătușeUn băiat minor, cu vârstă de 17 ani, a fost forțat fizic de către doi controlori de autobuz să coboare la stația Observatorului, din cartierul clujean Zorilor, pentru că nu avea bilet. La coborâre, unul din controlori l-a îmbrâncit și l-a lovit pe băiat, deoarece nu avea buletinul la el.

Polițiștii sosiți la fața locului au încercat să-l încătușeze tocmai pe tânărul agresat, în fața mulțimii.

„Am fost martorul unei scene incredibile, de circ ieftin, care dovedește încă o dată incompetența tipic românească: un controlor de bilete care ia la bătaie călătorii și niste polițiști care vor sa-i pună cătușele victimei, care a apelat la ajutorul Poliției”, ne-a povestit Mihai Hendea, care a asistat la circul produs în urmă cu o săptămână, reușind să și filmeze. Până și martorul a fost împins de polițiști, deoarece a încercat să filmeze toată scena.

„Băiatul lovit și-a chemat în ajutor mama avocată, tatăl și câțiva prieteni, asta după ce a sunat la Poliție. De aici și până la un circ în plină stradă nu a fost decât un pas. A doua parte a scandalului a început la apariția echipajului de Poliție”, ne-a mai spus el.


Pentru că victima nu avea niciun act asupra ei, polițistul solicitat să intervină a chemat părțile implicate să meargă împreună cu mașina cu girofar la secția 6, care se afla la 50 de metri. Mama băiatului bătut a refuzat să își lase copilul neînsoțit, moment în care furia polițistului a depășit orice limită, acesta intenționând să îi încătușeze fiul minor, care era victima altercației și cel care a apelat la 112.

După mai bine de 30 de minute de scandal între polițist și avocată, produs la doi pași de secția de Poliție, omul legii, depășit de situație, a chemat întăriri, deoarece mai era nevoie de o mașină ca să transporte 50 de metri cele 4 persoane implicate!

„Vizibil rușinați, colegii polițiști care au venit în ajutor au început să îi bruscheze pe cei aflați de față, după care au intrat în mașini, au pornit girofarele și sirenele, au trecut ilegal peste linia continuă și, în maxim 20 de secunde, după colț, au ajuns la secție”, ne-a povestit Mihai Hendea.

Ioan Păcurar, șeful Inspectoratului de Poliție al Județului Cluj, ne-a declarat că polițiștii pot interveni pentru a-i pune cătușele chiar și unui minor, atunci când acesta e recalcitrant și nu cooperează. „Dacă tânărul sau părinții decid că s-a comis o nedreptate, pot depune plângere, iar atunci putem investiga”, a spus Păcurar.

În ciuda insistențelor reporterilor Adevărul, directorul RATUC, Liviu Neag, nu a putut fi contactat, pentru a comenta atitudinea controlorului
."

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 01 Apr 2010 08:33:46    Titlul subiectului: 125281

Cluj-ul face un pas inainte spre modernizare si totodata de apropierea de standardele europene. Se pare ca la Cluj, spre deosebire de alte orase din estul Romaniei (cum ar fi Galati-ul de exemplu Twisted Evil ) sunt oameni capabili si dornici sa asigure un transport civilizat. Se investeste cu cap si cu masura, in mod cumpatat. Mai multe informatii aflati citind articolul de mai jos, postat in cotidianul "Adevarul", editia din 31.03.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/82_de_milioane_de_euro_de_la_Europa_0_235177011.html

"Ne-am urcat în primul tramvai spre Europa

Clujul este primul oraș cu Plan Integral de DezvoltareUrbană avizat de UE, în baza căruia vor fi acordate primele fonduri nerabursabile. Banii vor fi cheltuiți pentru reabilitarea liniei de tramvai, realizarea de trasee cicloturistice și introducerea sistemului de ticketing pe liniile RATUC.

Primăria Cluj-Napoca este prima din țară care a primit aviz din partea Comisiei Europene pentru Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU), pe baza căruia orașul va primi 82 de milioane de euro fonduri nerambursabile pentru proiecte care să îmbunătățească viața locuitorilor. Comisia interministerială se va întruni mâine pentru aprobarea finală a proiectului, care este, practic, o formalitate.

Primăria municipiului Cluj-Napoca are pregătite proiecte în valoare totală de circa140 de milioane de euro, din care 82 de milioane de euro vor fi obținuți, într-o primă fază, din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional.

„Au fost create mai multe direcții: o direcție economică, cu 5 proiecte importante, o direcție a infrastructurii urbane, cu 10 proiecte, și o direcție a asistenței sociale, cu 12 proiecte. Toate aceste proiecte însumează o valoare de 82 milioane de euro", a declarat primarul Sorin Apostu.

Cele 82 de milioane de euro ar urma să fie primite de municipiul Cluj-Napoca până în anul 2013, în calitatea sa de pol național de creștere.

Anul acesta ar putea începe, deja, lucrările pentru reabilitarea liniei de tramvai, modernizarea și extinderea sistemului de transport în comun în localitățile vecine, și introducerea sistemului de ticketing pe liniile de transport în comun ale RATUC. De asemenea, vor fi restaurate Parcul Central și clădirea vechiului cazino. Un alt proiect vizează realizarea unei rețele de trasee cicloturistice, bicicliștii vor avea și o rețea de stații de self-service. Proiectele economice vizează dezvoltarea parcurilor industriale și crearea unui centru regional de excelență pentru industrii creative.

2% de la municipalitate

Proiectele sociale ocupă, de asemenea, un loc important, lista incluzând construirea de case sociale, centre pentru persoane defavorizate și complexe de servicii sociale.

Planul Integral de Dezvoltare Urbană este primul avizat de Comisia Europeană în România. „Avizul a fost dat în urmă cu aproximativ o săptămână”, a afirmat primarul Apostu, care susține că PIDU Clujului va fi un model pentru celelalte municipalități. Primăria Cluj-Napoca va co-finanța proiectele cu 2% din suma acordată de UE.

Pe harta PIDU sunt marcate localitatile Cluj-Napoca, Florești, Apahida, Baciu, Cojocna, Jucu și Chinteni. Potrivit Planului, în Florești va fi construit un centru maternal, iar localitatea va fi inclusă, alături de Apahida, în rețeaua pentru bicicliști. din care mai face parte si Apahida. În “comuna Nokia”, Jucu, va fi dezvoltat parcul Tetarom III și un centru de recuperare neuropsihiatrică.

Din punct de vedere financiar, cea mai parte parte a fondurilor o vor absorbi proiectele implementate în Cluj-Napoca.
"

Poza postata mai jos apartine cotidianului "Adevarul"



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.13 kb
 Vizualizat:  de 15611 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andreiro18



Data înscrierii: 17/Noi/2006
Ultima vizita: 15/Feb/2020
Mesaje: 10
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 01 Apr 2010 10:30:17    Titlul subiectului: PIDU 125295

PLANUL INTEGRAT DE DEZVOLTARE pentru Polul de Crestere CLUJ-NAPOCA ZONA METROPOLITANĂ CLUJ 2009 – 2015 poate fi descarcat aici
Capitolul "Transport Public" il gasiti in pagina 81 a documentului.
Jos palaria pentru promovarea transportului ecologic cu tramvaie si troleibuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 03 Apr 2010 15:28:10    Titlul subiectului: 125427

Programul de functionare al mijloacelor de transport cu ocazia Sarbatorilor de Paste. Sursa: cotidianul "Adevarul", editia din 03.04.2010. Link-ul: http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Autobuze_speciale_de_Paste_la_Cluj_0_236976447.html

"Autobuze speciale de Paște

Patru farmacii au program non-stop, iar în noaptea de Înviere autobuzele vor circula la interval de jumătate de oră, până la ora 02.00. Astăzi, Iulius Mall este deschis până la 18.00, iar Polus Center până la 19.00.

În Noaptea de Înviere, RATUC a prelungit programul de circulație pentru cele mai importante linii de autobuz, respectiv 30, 25 și 46. Astfel, legăturile dintre cartiere și centru vor fi asigurate, până la ora 02.00, iar autobuzele vor circula din jumătate în jumătate de oră. (...)"


Poza postata mai jos apartine cotidianului "Adevarul":



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.27 kb
 Vizualizat:  de 15521 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 06 Apr 2010 01:41:39    Titlul subiectului: 125468

Mai demult, in Noaptea de Inviere, se reactivau, partial, fostele trasee 2 si 5 dupa urmatorul program:
-transportul pasagerilor din Gheorgheni, respectiv Marasti la Catedrala Ortodoxa
-stationarea autobuzelor in Piata Avram Iancu pe durata slujbei religioase
-transportul pasagerilor inapoi
De asemenea, procedura de mai sus era respectata si de autobuzele liniei 28 care, in acest caz, se prelungea pana in Piata Avram Iancu

Trebuie mentionat ca traseul 2 la care am facut referire nu este succesorul vechiului 2 Gara-Marasti, ci a vechiului 30 Gheorgheni - Piata Mihai Viteazul. De asemenea, 5-ul este succesorul lui 4 barat Piata Mihai Viteazul-Strada Aurel Vlaicu. Ambele trasee - atat 2 cat si 5 - au fost deservite de troleibuze. Din fericire, tendinta de desfiintare a traseelor de troleibuz a avut loc doar in 1994. Asta in conditiile in care se dorea introducerea troleibuzului pe:
-Brancusi (Gheorgheni)
-Calea Floresti
-Liviu Rebreanu (Borhanci)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 20 Apr 2010 22:08:13    Titlul subiectului: 126089

Noi informatii privitoare la modernizarile liniilor de tramvai. Sursa: cotidianul "Adevarul", editia din 20.04.2010. Link-ul: http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Linia_de_tramvai-modernizata_cu_bani_europeni_0_247175814.html

"Linia de tramvai, modernizată cu bani europeni

Tramvaiele din Cluj, reabilitate cu bani europeni

Modernizarea liniei de tramvai pe relația Piața Gării-Bulevarul Muncii va costa peste 86 milioane de lei. Din această sumă, puțin peste 70 de milioane vor fi asigurate, dacă proiectul va fi declarat eligibil, de Uniunea Europeană, prin Programul Operațional Regional.

De asemenea, modernizarea liniei de tramvai pe ruta Mănăștur-Piața Gării va costa 77, 5 milioane de lei, din care fonduri europene nerambrusabile aproximativ 63,8 milioane de lei, iar restul este contribuția Consiliului Local. “Liniile vor fi înlocuite complet, iar sub șina de metal, va fi pus cauciuc, pentru amortizarea zgomotului”, a precizat primarul Sorin Apostu. Lucrările sunt estimate să fie terminate în 46 de luni de la semnarea contractului de finanțare.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 07 Mai 2010 09:11:28    Titlul subiectului: 126682

Articol luat de pe citynews.ro
http://www.citynews.ro/cluj/reportaj-din-oras-15/de-la-tramvaiul-cu-cai-la-sute-de-linii-de-transport-80089/

In articol sunt multe greseli din cate stiu eu linia 1 a fost prima linie de troleibuz nu linia 4 dar citiți si va dati si voi cu parerea. Iar pozele sunt superbe, merită văzute.

"De la tramvaiul cu cai la sute de linii de transport

Transportul in comun din Cluj isi are inceputurile in secolul XIX, cand prin oras circulau faimoasele „tramvaie“ trase de cai. Intre timp, Clujul a ajuns sa aiba o retea de transport in comun relativ dezvoltata, bazata pe autobuze, troleibuze si tramvaie.

Transportul in comun din Cluj-Napoca a suferit o serie de modificari in functie de schimbarile din societate si inovatiile la nivel tehnologic. Cu toate ca si unele troleibuze care sunt astazi in circulatie in oras ne aduc aminte de vremuri indepartate, primele forme de transport in comun nu presupuneau nici macar existenta unor motoare. Situatia a fost cu totul alta si la nivel organizational, astfel ca actuala Regie Autonoma de Transport Urban Calatori (RATUC) Cluj-Napoca a avut mai multe denumiri printre care Intreprinderea Oraseneasca de Transport Cluj.

„Preistoria“ transportului in comun

Inceputurile formelor publice de transport in comun au aparut in a doua jumatate a secolului XIX, iar principiul dupa care au fost organizate a fost stabilirea unor relatii intre gara si cartierele orasului. Motivele care au stat la baza crearii a astfel de forme de transport au fost cresterea numarului de locuitori si extinderea orasului. In perioada respectiva, clujenii ajungeau dintr-o parte in alta a orasului cu vehicule care se deplasau pe sine cu tractiune hipo, adica trase de cai.

Cateva decenii mai tarziu, in anul 1883, varianta de transport cu tractiune animala este inlocuita cu una considerata moderna la momentul respectiv si anume tractiunea realizata cu locomotive cu abur. In aceasta perioada este creata linia principala de tramvai pe ruta gara - Centru - Manastur care avea o lungime de 3,3 kilometri si care reprezinta si astazi traseul principal al liniei de tramvai a Clujului. In 10 ani, linia de tramvai ajunge la 9,3 kilometri, iar prin oras circulau atat vagoane cu pasageri, cat si vagoane descoperite pentru marfa.

Tramvaiul, oprit de lipsa banilor

Circulatia tramvaiului este intrerupta la jumatatea lunii mai in anul 1902 ca urmare a costurilor ridicate pe care le implica functionarea acestuia si lipsa fondurilor pentru intretinerea vagoanelor si inlocuirea garniturilor vechi. Doi ani mai tarziu, autoritatile se hotarasc sa construiasca o linie de tramvai de dimensiuni mai reduse, dar si de aceasta data banii sunt o problema si se abandoneaza proiectul. Sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, cresterea numarului de locuitori si prosperitatea economica au impus rezolvarea situatiei transportului in comun in Cluj-Napoca.

Autobuze ca in Londra

Lipsa unor alternative mai la indemana a dus la introducerea in trafic a unor autovehicule mai speciale. Doua autocamioane “Saurer” ramase captura de razboi (dupa incheierea primului razboi mondial) si cumparate de municipalitate de la armata au fost reconditionate si carosate ca autobuze. Acestea circulau de la barierele Someseni (actuala Piata Marasti) si Calea Dorobantilor. Unul dintre acestea era deschis si cu etaj, asemanator cu popularele autobuze rosii londoneze. Cu toate acestea, cand plouaa, calatorii puteau sta si in partea de sus care era acoperita cu o rogojina. In jurul anului 1929 a aparut ideea construirii unei linii de tramvai pe traseul Gara - Cojocna, dar aceasta a ramas la nivel de plan.

De la “Rotatia” la RATUC

In ceea ce priveste organizarea la nivel institutional, in 1926 apare societatea “Rotatia” din care fac parte 32 de membri si 50 de autobuze. Trei ani mai tarziu ia nastere Uniunea Automobilelor de Calatori si Marfa. In 1931 se infiinteaza Asociatia Autocamionagiilor Profesionisti si Asociatia Proprietarilor de Autobuze “Rapid”. Aceasta din urma devine transportatorul exclusiv al clujenilor in 1929 si presupune curse pe 9 linii, dintre care 3 sunt sezoniere. Problemele apar si dupa cel de-al doilea razboi mondial din cauza numarului scazut al autovehiculelor si a lipsei de benzina, astfel ca autobuzele circula o perioada cu gaz metan.

In anul 1949 se infiinteaza Intreprinderea de Transporturi Comerciale (ITC) care isi amenajeaza sediul pe strada Maresal Foch la numarul 86-90. Aici functioneaza in prezent sediul RATUC, artera fiind cunoscuta ca Bulevardul 21 Decembrie 1989. In 1955, dezvoltarea orasului duce la suplimentarea numarului de autobuze, astfel ca numarul acestora ajunge la 54, iar liniile de tramvai se intind pe 69 de kilometri. Etape importante in evolutia transportului in comun au fost utilizarea de autobuze din productia interna si introducerea transportul electric urban cu troleibuze in 1959.

In aprilie 1986 incepe constructia liniei de tramvai a orasului si in octombrie 1987 devine circulabil primul tronson intre Piata Garii si Combinatul de Utilaj Greu. Cateva saptamani mai tarziu, clujenii au la dispozitie si cunoscuta ruta de tramvai Gara - Centru (strada Baritiu) - Manastur. Din 1997 si pana in prezent au fost achizitionate 56 de tramvaie din Germania. In 1991 se infiinteaza RATUC care detinea la sfarsitul anului 2009 un numar de 219 autobuze, 104 troleibuze si 40 de tramvaie.

Istoricul liniilor de troleibuz din Cluj

Prima linie de troleibuz a fost linia 4 care facea legatura intre Piata Garii si vama Someseni (actualul pod IRA).

In 1959 apare primul traseu de troleibuz si anume linia 4: Piata Garii - zona IRA.
In 1960 este creata linia 1 de troleibuz care circula pe traseul Manastur - Piata 1 Mai.
In 1964 se infiinteaza liniile 2: Gara - strada Fabricii si 25: Manastur - Cehoslovaciei - Slanic.

In anul 1967 apare o noua linie care pornea de pe strada Lingurarilor (actuala Primaverii) pana in cartierul Gheorgheni, pe traseul actual al liniei trei. Restul liniilor au aparut dupa 1991.

Cifrele transportului in comun din Cluj

360.000 de persoane beneficiaza zilnic de servicile RATUC.
160 de kilometri patrati este suprafata deservita de RATUC (din suprafata totala a orasului de 179 de kilometri patrati).
82 de chioscuri stau la dispozitia calatorilor pentru bilete si abonamente.
321 de statii sunt amenajate in oras pentru transportul in comun.
"

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Feb/2020
Mesaje: 6215
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 02 Iun 2010 13:33:54    Titlul subiectului: 127874

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Proiectele_de_reabilitare_a_liniei_de_tramvai_si_a_Parcului_Central_au_trecut_de_prima_evaluare_0_272972909.html

"Proiectele de reabilitare a liniei de tramvai și a Parcului Central au trecut de prima evaluare

Bianca Pădurean

Miercuri 2 iun 2010

Cluj
Tramvaiele din Cluj, reabilitate cu bani europeni

Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest a trimis Primăriei o scrisoare de acceptare a celor trei proiecte europene care solicită peste 205 milioane de lei prin Planul Operațional Regional (POR).

Cele trei proiecte depuse se referă la reabilitarea liniei de tramvai pe tronsonul Mănăștur-Piața Gării, Piața Gării-b-dul Muncii și reabilitarea Parcul Central. "Prima fază de evaluare a constat în stabilirea conformității administrative. Proiectele vor merge mai departe la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului care vo trimite la Cluj, în aceasă lună evaluatori independenți. Aceștia vor evalua aspectele financiare și tehnice ale proiectelor", a precizat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei. Dacă proiectele vor trece și de această fază, ele vor fi trimise la Bruxelles, pentru aprobare, după care ar urma contractarea.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Feb/2020
Mesaje: 6215
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 10 Iun 2010 11:24:59    Titlul subiectului: 128167

Din ciclul "Hai sa visam si sa vorbim prostii", auziti una buna: Laughing Shocked

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Andreea_Janosi_a_desenat_istoria_Clujului_0_277772255.html

" [ . . . ]

Tramvai subteran în Clujul viitorului

Cartea este fascinantă în primul rând datorită desenelor, care respectă îndeaproape stilul architectonic al clădirilor, și așezarea lor geografică, așa cum este evocată de istorici.

Spre exemplu, din carte aflăm că prima așezare a Clujului era situată în zona Calvaria, iar centrul orașului de azi era, pe atunci, un sătuc. În ultimele pagini, autorii și-au imaginat Piața Uniri peste 10-20 de ani, străbătută de o linie de tramvai subterană.

Pentru Andreea Jánosi acesta este primul proiect major de ilustrație de carte, și va continua proiectul pentru alte orașe, Sighișoara, Sibiu, Brașov, București, Timișoara, dar și pentru Debrecen și Budapesta.

Pe lângă grafică, artista este pasionată de film, aceasta realizând partea de desen animat din diferite producții de scurtmetraj. Anul acesta, Andreea Jánosi a fost prezentă la TIFF cu scurtmetrajul „Matia Matia“. Aceasta lucrează ca și grafician și la o editură de carte, și a colaborat cu mai multe publicații.

[ . . . ]
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Feb/2020
Mesaje: 6215
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 08 Dec 2010 23:31:04    Titlul subiectului: 137280

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/CLUJ-_Transportul_in_comun-pus_la_respect_0_385161533.html

"CLUJ: Transportul în comun, pus la respect

Radu Neag

Luni 6 dec 2010

Șoferii de pe mijloacele de transport în comun din Cluj vor putea fi văzuți de pasageri.

Doi tineri au reușit să strângă de la clujeni aproape o mie de semnături, pentru îmbunătățirea serviciilor privind transportul în comun. Ei vor să fie amplasate în autobuze câteva informații de identificare a șoferului și un număr de contact, pentru a avea unde să se adreseze călătorii în cazul unor eventuale plângeri sau reclamații.

Oare câți călători nu s-au săturat de cum accelerează sau frânează uneori șoferii de autobuze? Ori de cerșetorii care le strică ziua atunci când insistă să li se ofere bani. Doi tineri s-au gândit să ofere călătorilor șansa de a se adresa cuiva când au asemenea probleme. Iar asta simplu: prin amplasarea în fiecare autobuz, troleibuz sau tramvai a unor plăcuțe cu un număr de telefon de contact, numele șoferului și indicativul mijlocului de transport, pentru reclamații, dar și pentru eventuale sugestii.

O mie de clujeni au votat pentru

„Ne-am propus să îmbunătățim serviciile oferite de RATUC. Nu trebuie să se înțeleagă faptul că am avea ceva cu șoferii. Dimpotrivă, chiar și el și-ar putea îmbunătăți modalitatea de lucru atunci când va fi cazul, dacă va fi cazul“, a spus Tudor Hossu (26 de ani), membru al Clubului Cetățenilor cu Drepturi Depline (CCDD), inițiator al proiectului.

Ei au strâns circa o mie de semnături de la clujeni, pentru a se putea adresa RATUC. „Am vrut să vedem, în primul rând, dacă își doresc clujenii asta“, a declarat Oliver Kovacs (21 de ani), care se ocupă de proiect. Semnăturile au fost strânse atât pe stradă și în campusurile studențești, cât și pe internet. După câteva săptămâni, au contactat Regia Autonomă de Tansport Urban Călători Cluj-Napoca. Directorul a fost deschis în ceea ce privește inițiativa tinerilor. Potrivit acestuia, va fi formulat un răspuns săptămâna viitoare, dar în principiu urmează să se implementeze.

Plângere depusă direct din autobuz

„Cum se va reuși îmbunătățirea serviciilor? Simplu. Prin transparență. Călătorii, sau mai bine spus clienții acestui serviciu, vor putea să își exprime sugestiile, părerile sau frustrările mult mai ușor“, spun cei doi tineri, adăugând că în momentul de față e complicat să depui o plângere. „Trebuie să te adresezi RATUC, cu indicativul mijlocului de transport, ora la care s-a întâmplat și motivul. Unii coboară nervoși din autobuz și nu mai au chef să facă asta. Prin ceea ce vrem să facem noi, călătorii vor putea face plângere e loc, prin telefon“, a spus Oliver Kovacs.

De asemenea, șoferii care se grăbesc să ajungă la timp la capăt de linie și crează neplăceri în rândul clujenilor, se grăbesc să prindă culoarea verde sau, atunci când nu o prind frânează brusc, pot fi mult mai ușor evaluați și controlați de către conducere, consideră Tudor și Oliver. „Posibilitatea de a exercita o formă de control asupra șoferilor este o chestiune imperativă. Prin afișarea datelor de identificare ale acestuia, precum și prin afișarea vizibilă a formelor de sugestii și reclamații, se oferă posibilitatea de a sesiza aspectele pozitive sau negative ale atitudinii șoferului direct superiorilor acestuia“, au completat ei.

Pasager bătut de șofer

Un pasager al unui autobuz de pe ruta Cluj-Apahida a fost bătut cu bestialitate de șofer, în luna septembrie. Potrivit martorilor oculari, totul a pornit de la o frână puternică pusă de șofer, care a provocat nemulțimirea unui pasager aflat în mijlocul de transport în comun împreună cu prietena sa. Tânărul a început să vocifereze și să îl înjure pe șofer. Acesta a oprit autobuzul, l-a dat jos pe pasagerul nemulțumit și a început să îl lovească."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 09 Dec 2010 00:14:52    Titlul subiectului: 137294

Citat:
Cartea este fascinantă în primul rând datorită desenelor, care respectă îndeaproape stilul architectonic al clădirilor, și așezarea lor geografică, așa cum este evocată de istorici.
Cunosc versiunea maghiara a cartii respective si stiam ca urma sa apara una in limba romana; se adreseaza copiilor
Citat:
Spre exemplu, din carte aflăm că prima așezare a Clujului era situată în zona Calvaria, iar centrul orașului de azi era, pe atunci, un sătuc
De fapt, au fost doua asezari distincte: Castrul Cluj (Calvaria), si Satul Cluj (teritoriul unei parti a zonei centrale, care, in prezent, este cunoscuta cu denumirea de Orasul Vechi; cuprinde Piata Muzeului + strazile aferente)
Citat:
În ultimele pagini, autorii și-au imaginat Piața Uniri peste 10-20 de ani, străbătută de o linie de tramvai subterană.
De fapt, este o viziune a Pietei Unirii in doua perioade diferite. Jumatatea nordica este desenata asa cum se presupune ca a aratat in anul 1400 iar jumatatea sudica este desenata asa cum se presupune ca va arata in 2100. Ceea ce este revoltator din punct de vedere jurnalistic este faptul ca, pe desen scrie "metro", deci, cine a scris articolul putea sa se uite mai atent la desen.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Feb/2020
Mesaje: 6215
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 13 Iul 2011 10:41:05    Titlul subiectului: 145818

Un scurt istoric preluat de la www.citynews.ro

http://www.citynews.ro/cluj/chestiunea-zilei-15/de-la-tramvaiul-cu-cai-la-sute-de-linii-de-transport-80089

"De la tramvaiul cu cai la sute de linii de transport
Chestiunea zilei
06 Mai 2010

De la tramvaiul cu cai la sute de linii de transport

Transportul in comun din Cluj isi are inceputurile in secolul XIX, cand prin oras circulau faimoasele „tramvaie" trase de cai. Intre timp, Clujul a ajuns sa aiba o retea de transport in comun relativ dezvoltata, bazata pe autobuze, troleibuze si tramvaie.

Transportul in comun din Cluj-Napoca a suferit o serie de modificari in functie de schimbarile din societate si inovatiile la nivel tehnologic. Cu toate ca si unele troleibuze care sunt astazi in circulatie in oras ne aduc aminte de vremuri indepartate, primele forme de transport in comun nu presupuneau nici macar existenta unor motoare. Situatia a fost cu totul alta si la nivel organizational, astfel ca actuala Regie Autonoma de Transport Urban Calatori (RATUC) Cluj-Napoca a avut mai multe denumiri printre care Intreprinderea Oraseneasca de Transport Cluj.

„Preistoria" transportului in comun

Inceputurile formelor publice de transport in comun au aparut in a doua jumatate a secolului XIX, iar principiul dupa care au fost organizate a fost stabilirea unor relatii intre gara si cartierele orasului. Motivele care au stat la baza crearii a astfel de forme de transport au fost cresterea numarului de locuitori si extinderea orasului. In perioada respectiva, clujenii ajungeau dintr-o parte in alta a orasului cu vehicule care se deplasau pe sine cu tractiune hipo, adica trase de cai.

Cateva decenii mai tarziu, in anul 1883, varianta de transport cu tractiune animala este inlocuita cu una considerata moderna la momentul respectiv si anume tractiunea realizata cu locomotive cu abur. In aceasta perioada este creata linia principala de tramvai pe ruta gara - Centru - Manastur care avea o lungime de 3,3 kilometri si care reprezinta si astazi traseul principal al liniei de tramvai a Clujului. In 10 ani, linia de tramvai ajunge la 9,3 kilometri, iar prin oras circulau atat vagoane cu pasageri, cat si vagoane descoperite pentru marfa.

Tramvaiul, oprit de lipsa banilor

Circulatia tramvaiului este intrerupta la jumatatea lunii mai in anul 1902 ca urmare a costurilor ridicate pe care le implica functionarea acestuia si lipsa fondurilor pentru intretinerea vagoanelor si inlocuirea garniturilor vechi. Doi ani mai tarziu, autoritatile se hotarasc sa construiasca o linie de tramvai de dimensiuni mai reduse, dar si de aceasta data banii sunt o problema si se abandoneaza proiectul. Sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, cresterea numarului de locuitori si prosperitatea economica au impus rezolvarea situatiei transportului in comun in Cluj-Napoca.

Autobuze ca in Londra

Lipsa unor alternative mai la indemana a dus la introducerea in trafic a unor autovehicule mai speciale. Doua autocamioane "Saurer" ramase captura de razboi (dupa incheierea primului razboi mondial) si cumparate de municipalitate de la armata au fost reconditionate si carosate ca autobuze. Acestea circulau de la barierele Someseni (actuala Piata Marasti) si Calea Dorobantilor. Unul dintre acestea era deschis si cu etaj, asemanator cu popularele autobuze rosii londoneze. Cu toate acestea, cand plouaa, calatorii puteau sta si in partea de sus care era acoperita cu o rogojina. In jurul anului 1929 a aparut ideea construirii unei linii de tramvai pe traseul Gara - Cojocna, dar aceasta a ramas la nivel de plan.

De la "Rotatia" la RATUC

In ceea ce priveste organizarea la nivel institutional, in 1926 apare societatea "Rotatia" din care fac parte 32 de membri si 50 de autobuze. Trei ani mai tarziu ia nastere Uniunea Automobilelor de Calatori si Marfa. In 1931 se infiinteaza Asociatia Autocamionagiilor Profesionisti si Asociatia Proprietarilor de Autobuze "Rapid". Aceasta din urma devine transportatorul exclusiv al clujenilor in 1929 si presupune curse pe 9 linii, dintre care 3 sunt sezoniere. Problemele apar si dupa cel de-al doilea razboi mondial din cauza numarului scazut al autovehiculelor si a lipsei de benzina, astfel ca autobuzele circula o perioada cu gaz metan.

In anul 1949 se infiinteaza Intreprinderea de Transporturi Comerciale (ITC) care isi amenajeaza sediul pe strada Maresal Foch la numarul 86-90. Aici functioneaza in prezent sediul RATUC, artera fiind cunoscuta ca Bulevardul 21 Decembrie 1989. In 1955, dezvoltarea orasului duce la suplimentarea numarului de autobuze, astfel ca numarul acestora ajunge la 54, iar liniile de tramvai se intind pe 69 de kilometri. Etape importante in evolutia transportului in comun au fost utilizarea de autobuze din productia interna si introducerea transportul electric urban cu troleibuze in 1959.

In aprilie 1986 incepe constructia liniei de tramvai a orasului si in octombrie 1987 devine circulabil primul tronson intre Piata Garii si Combinatul de Utilaj Greu. Cateva saptamani mai tarziu, clujenii au la dispozitie si cunoscuta ruta de tramvai Gara - Centru (strada Baritiu) - Manastur. Din 1997 si pana in prezent au fost achizitionate 56 de tramvaie din Germania. In 1991 se infiinteaza RATUC care detinea la sfarsitul anului 2009 un numar de 219 autobuze, 104 troleibuze si 40 de tramvaie.

Istoricul liniilor de troleibuz din Cluj

Prima linie de troleibuz a fost linia 4 care facea legatura intre Piata Garii si vama Someseni (actualul pod IRA).

In 1959 apare primul traseu de troleibuz si anume linia 4: Piata Garii - zona IRA.
In 1960 este creata linia 1 de troleibuz care circula pe traseul Manastur - Piata 1 Mai.
In 1964 se infiinteaza liniile 2: Gara - strada Fabricii si 25: Manastur - Cehoslovaciei - Slanic.

In anul 1967 apare o noua linie care pornea de pe strada Lingurarilor (actuala Primaverii) pana in cartierul Gheorgheni, pe traseul actual al liniei trei. Restul liniilor au aparut dupa 1991.

Cifrele transportului in comun din Cluj

360.000 de persoane beneficiaza zilnic de servicile RATUC.
160 de kilometri patrati este suprafata deservita de RATUC (din suprafata totala a orasului de 179 de kilometri patrati).
82 de chioscuri stau la dispozitia calatorilor pentru bilete si abonamente.
321 de statii sunt amenajate in oras pentru transportul in comun.

Alexandra Pacurar"

Sunt mai multe poze, le-am atasat doar pe cele mai valoroase istoric.



5548_0000080089.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.93 kb
 Vizualizat:  de 11680 ori

5548_0000080089.jpg



6526_0000080089.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.34 kb
 Vizualizat:  de 11680 ori

6526_0000080089.jpg



7381_0000080089.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.87 kb
 Vizualizat:  de 11680 ori

7381_0000080089.jpg



8589_0000080089.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.93 kb
 Vizualizat:  de 11680 ori

8589_0000080089.jpg



8862_0000080089.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.98 kb
 Vizualizat:  de 11680 ori

8862_0000080089.jpg



9992_0000080089.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.15 kb
 Vizualizat:  de 11680 ori

9992_0000080089.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 22, 23, 24  Următoare
Pagina 2 din 24

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community