Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Cluj
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 23, 24, 25  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 20 Iul 2011 22:59:28    Titlul subiectului: 146175

"RATUC imprumuta 5 mil. € pentru a cumpara troleibuze
Regia Autonoma de Transport Urban Calatori (RATUC) va contracta un credit cu o valoare ce depaseste 21,20 de milioane de lei. Banii vor fi folositi pentru achizitia de troleibuze, potrivit datelor publicate de regie.

La inceputul lunii august va avea loc licitatia organizata de RATUC pentru contractarea unui imprumut in valoare de 21,25 milioane de lei, adica peste cinci milioane de euro. Durata creditarii ar urma sa fie de patru ani, iar perioada de gratie va fi de sase luni.

“Banii vor fi utilizati pentru achizitia de mijloace de transport in comun, in special troleibuze”, a declarat directorul RATUC, Liviu Neag.

Valoarea dobanzilor platite de regie ar urma sa ajunga pana la valoarea de patru milioane de lei, conform anuntului de participare la licitatie. RATUC va garanta rambursarea creditului printr-un “acord de garantare”.

“Scadenta pentru acest credit va fi numai de anul viitor si vom incerca sa platim ratele din resurse proprii si daca va fi nevoie ne va sustine si Primaria cu bani de la bugetul local. Oricum, aceste aspecte se vor discuta numai pentru bugetul de anul urmator, cand va incepe rambursarea creditului”, a adaugat Neag.

Prima tragere din acest imprumut va fi de peste doua milioane de euro, programata in luna august a acestui an, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie varsata aproape toata suma in conturile regiei, conform calendarului din documentatia de licitatie."


Alexandra Pacurar

http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/ratuc-imprumuta-5-mil-eur-pentru-a-cumpara-troleibuze-123504
________________________________________________

"Manastur, prima zona cu transport in comun modern in 2012
Primele rezultate ale implementarii mai multor proiecte locale privind sistemul de transport in oras ar urma sa fie vizibile in primavara anului urmator pe tronsonul strada Bucium, cartierul Manastur – Piata Garii. Sistemul de ticketing si modernizarea liniilor de tramvai sunt principalele axe de dezvoltare a transportului modern in oras.

Vineri, Primaria Cluj-Napoca va depune proiectul european pentru sistemul te ticketing. “Este o investitie la nivelul transportului in municipiul Cluj – Napoca, extrem de importanta, care va modifica radical ceea ce inseamna astazi transportul in comun si care aduce aerul unui oras modern, dar si o decongestionare a traficului. Personal m-am ocupat in special de acest proiect si pot spune ca putem reduce mijlocele de transort in comun cu 30-40% daca nu mai avem bilet de linie”, a precizat primarul Sorin Apostu.

Noul sistem de transport din oras va permite un tranzit mai rapid si mai sigur. “Vom ajunge la gara in 20 de minute nu in 40 de minute si mai in siguranta ca acum. Senzorii din asfalt si de la semafoare pot percepe masinile si pot mari timpii de verde de la semafoare. Cand scoatem traficul greu din oras, cand implementam sistemul de ticketing, atunci vom cumpara noi mijloace de transport in comun si vom putea sa gestionam un transport urban eficient. Functional, primul tronson va fi Bucium – Gara, speram in mai 2012. Vor fi noi mijloace de transport si sistemul de ticketing pe noile rute. Daca plecati un an din Cluj, daca plecati azi si va intoarceti peste un an, nu o sa mai stiti sa circulati”, a declarat primarul Sorin Apostu.

Ce presupune sistemul de ticketing?

Cea mai mare schimbare legata de sistemul biletelor pentru autobuze, troleibuze, tramvaie si pe viitor si pentru trenurile “metropolitane” (care vor lega Clujul de comunele din Zona Metropolitana Cluj) este ca acestea vor avea o valabilitate orara. Acest lucru va permite calatorilor sa circule cu orice mijloc de transport, indiferent de linie, pentru a ajunge la destinatie.

“Astazi ei trebuie sa astepte autobuzul care circula pe linia pe care au abonament si trec autobuzele goale pe langa ei. Cu noul sistem se pot urca in orice autobuz daca au loc si daca merg doar o statie”, a declarat Sorin Apostu.

O alta propunere este introducerea tarifelor de weekened pentru transportul in comun la un pret mai bun ceea ce ar face mai atractiv sistemul public de circulatie.

“Urmarim sa scadem pretul biletelor la transportul in comun chiar daca pretul la benzina creste si sa marim aria de gratuitati pentru anumite grupe sociale”, a adaugat edilul.

Gara va fi un punct internodal, iar in noul sistem de transport vor fi incluse si trenurile, dar in prezent sunt discutii cu CFR pentru aceasta schimbare. “CFR e o societate si daca vreau sa inchiriez trenuri trebuie sa platesc pretul corect”, a declarat Apostu.

Valoarea totala a proiectului de ticketing este de 7,3 milioane de euro, din care 6,7 milioane de euro reprezinta finantare nerambursabila. Cu acesti bani se vor cumpara 61 de automate pentru eliberare de legitimatii de calatorie care vor functiona non-stop, se vor amenaja 7 centre de vanzare, 136 de validatoare de tichete, 327 de validatoare “dual” care vor fi montate in mijloacele de transport in comun, se vor amenaja noua puncte de transfer, un sediu central pentru management operational, vor fi create 35 de statii noi si 87 de statii vor fi modernizate.

Personalul RATUC nu va fi afectat de modernizare

Primarul Clujului a explicat ca personalul Regiei Autonome de Transport Urban de Calatori nu va fi afectat de modernizare. “Odata cu deschiderea sistemului de ticketing vor fi reduse posturile din chioscuri si de o parte din personal vom avea nevoie la distribuirea biletelor noi pentru ca avem si puncte cu vanzare. O alta parte din angajati va fi in autobuze cu indicatii «Aici validati»”, a precizat edilul.

Implementarea noului sistem va presupune si o perioada de tranzitie in care se va circula in paralel cu ambele tipuri de bilete."


Alexandra Pacurar

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10/manastur-prima-zona-cu-transport-in-comun-modern-in-2012-124977
___________________________________________

"140 de vehicule RATUC sunt echipate cu ventilatoare
Odata cu cresterea temperaturilor in perioada sezonului cald, clujenii care sunt nevoiti sa circule cu mijloacele de transport in comun au de infruntat si toropeala din interiorul acestora. Din totalul de 342 de vehicule care circula in prezent in municipiu, doar un numar de 140 dintre acestea beneficiaza de ventilatoare care permit racirea aerului. Sistemul functioneaza non-stop pe toate liniile de transport in comun.

Potrivit lui Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Urban Calatori (RATUC), sistemele de ventilatie sunt mai eficiente decat cele de aer conditionat, iar consumul energetic in cazul folosirii ventilatiei creste cu 8 pana la 10%.
“E ca la masina, odata ce pornesti aerul conditionat regimul termic optim se face in 3-4 minute. Dar in cazul vehiculelelor de transport in comun, unde exista cel putin 3 usi si opririle se fac la cateva minute, eficienta aerului conditionat este zero”, explica acesta.

“Si in sistemul de transport public din Madrid si Paris se folosesc tot ventilatoare in loc de aer conditionat”, a completat Liviu Neag.

Directorul RATUC recunoaste insa ca situatia este ingrozitoare raportata la vehicule vechi, in special in cazul tramvaielor care nu au in dotare niciun fel de sistem de racire si care fac ca orice calatorie sa devina un chin pentru clujeni.
Liviu Neag a precizat ca se doreste achizitionarea unor sisteme de ventilatie pentru modelele vechi, insa pana la concretizare clujenii mai au de rabdat zile fierbinti de vara pe mijloacele de transport in comun."


Ramona Costea

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10/140-de-vehicule-ratuc-sunt-echipate-cu-ventilatoare-122688/
___________________________________________________________

Și preferatul meu:

Prietenii autobuzelor si troleibuzelor

Cocosatul, Puricele, Franzela si Prichindelul se plimba zilnic in oras. Ii cunosc toti clujenii, dar putini se bucura cu adevarat sa ii vada, le urmaresc transformarile si colectioneaza fotografii cu ei. Nu sunt personaje din desene animate, ci mijloace de transport in comun. Poreclele le-au fost date de doi tineri clujeni, pasionati de ani de zile de ele.

Ovidiu Rusu (28 de ani) si Felix Rus (18 ani) impartasesc aceeasi pasiune: mijloacele de transport in comun. Nu rateaza nicio noutate din parcul RATUC si nicio ocazie de a fotografia vehiculele despre care stiu absolut tot. Preferatul lor este troleibuzul 106 - singurul din Cluj rosu complet - dar mai sunt si alte mijloace de transport care le sunt atat de simpatice, incat le-au dat si nume: Franzela este un Saviem, Prichindelul – un Grivbus, Purice - tramvaiul Tatra, Cocosatul - autobuzul Renault cu numarul 379 (si el singurul din oras cu mai multe “cocoase” pe partea exterioara a plafonului).

Motive

“De mic mi-au placut troleibuzele, dar din 2005 mai am un motiv pentru care le iubesc”, isi incepe Ovidiu povestea. „Atunci era mare criza de medicamente, iar eu am epilepsie si sunt dependent. Atunci un sofer de troleibuz m-a condus la singura sau la una dintre putinele farmacii din Cluj care mai elibera medicamente gratuite”, continua el.

Pentru ca exact in acelasi an a primit si un aparat foto digital, a inceput sa faca si poze in special troleelor – care sunt preferatele lui, dar si celorlalte autobuze si tramvaie care-si vad cuminte de treaba, strabatand neobosit orasul.

Prietenul sau, Felix Rus are si el o colectie de peste 5.000 de fotografii cu mijloace de transport in comun. “De mic mi-au placut troleibuzele si tramvaiele, dar si autobuzele imi plac. Nu vad ca sunt murdare, eu vad ceva frumos in ele. Imi plac mai mult vehiculele vechi, dar imi place si troleul nou transformat din autobuz, cu numarul 002”, marturiseste el.

Isi aminteste in cel mai mic detaliu cel mai fain mijloc de transport pe care l-a fotografiat vreodata – un tramvai din Budapesta. „De abia l-am prins in poza intreg, are 54 de metri lungime”, spune el.

Dovezi

De atata timp cat studiaza mijloacele de transport in comun, cei doi prieteni au inceput sa se priceapa la anumite probleme. „Dupa experienta cu soferul care m-a dus la farmacie am inceput sa vad traumele troleibuzelor. In foarte multe orase vor sa le scoata definitiv, ceea ce este o mare greseala. Sunt ecologice si sunt mult mai silentioase, mult mai bune pentru un oras fata de autobuze, care mai si costa enorm”, spune Ovidiu, precizand ca in cazul troleelor este mai greu, intr-adevar, cu intretinerea retelei de contact, dar ca

„Clujul infloreste in acest domeniu. Sunt niste troleibuzele Dac de 18 ani pe care le-au reconditionat si care circula fara nicio problema. Clujul are cea mai mare densitate de astfel de troleibuze si investeste si in trolee noi”, explica el cu entuziasm.

Troleul hibrid, transformat din autobuz, este printre preferatele lui Felix, chiar daca pe primul loc ramane Ikarusul. “Imi plac foarte mult Ikarusurile, din pacate aici au disparut, dar in Budapesta am avut ocazia sa ma dau cu ele. Cand m-am dus la Ferihegy, la aeroport aveam de ales intre un autobuz care ma ducea in 15 minute, sau un Ikarus care avea ruta ocolitoare si facea 35 de minute. Am preferat Ikarusul, chiar daca si soferul ma indruma spre autobuzul mai rapid”, a rememorat tanarul.

Propuneri

Cei doi pasionati s-au cunoscut pe forumul Tramclub, al comunitatii prietenilor mijloacelor de transport in comun, de care au aflat intamplator de pe Internet. Acolo au vorbit prima data si tot acolo au pus la cale primele sedinte foto cu vehiculele din reteaua clujeana de transport in comun. In paranteza fie spus, Tramclub mai intra un clujean, Valentin Ghita (37 de ani), profesor de muzica la Liceul Onisifor Ghibu si Liceul Eugen Pora. Pe acesta il intereseaza, insa, mai degraba detaliile tehnice legate de vehicule.

“Eu sunt pasionat moderat, baietii sunt cei mai pasionati. Pe mine m-a atras in primul rand sunetul scos de mijloacele de transport”, marturiseste el.

Felix si Ovidiu, in schimb, urmaresc tot ceea ce inseamna informatii despre mijloacele de transport in comun. La sfarsitul lui iunie, o stire publicata de toata presa locala i-a bucurat peste masura: autoritatile au anuntat inceperea lucrarilor de reabilitare a liniei de tramvai din Manastur.

“Clujul a fost singurul oras care a facut acest lucru, putem spune chiar de la zero. Constanta, de exemplu, a preferat sa scoata toate liniile de tramvai din oras si sa puna autobuze”, spune Ovidiu. Felix se gandeste la un proiect de promovare a mijlocelor de transport in comun – o expozitie cu fotografii de-ale lor - in... mijloacele de transport in comun, iar lui Ovidiu i-ar placea ca in loc sa fie duse la casare, mijloacele de transport ajunse in pragul pensionarii sa fie adunate intr-un muzeu. Bine, nu chiar toate, dar macar cate un Cocosat, un Purice sau o Franzela.

„Ne bucuram ca exista”

Directorul RATUC, Liviu Neag, spune ca se bucura ca exista si oameni care iubesc mijloacele de transport in comun.

“Exista fani ai transportului public in toata lumea; in Europa exista si o asociatie. Astfel de lucruri sunt benefice si in Romania. Avem o deschidere fata de astfel de initiative, ne bucuram ca exista oameni care iubesc transportul in comun”, spune el.

Directorul RATUC este, insa, destul de rezervat in ceea ce priveste expozitia propusa de Felix, din cauza spatiului restrans din mijloacele de transport in comun.

„Ar fi posibila o expozitie permanenta la sediul RATUC, de exemplu, sau intr-un alt spatiu al municipalitatii”, a precizat el.

Liviu Neag are o veste buna si pentru Ovidiu: „Ne preocupam sa pastram cate un exemplar din vehiculele care nu mai circula, ca sa le putem afisa eventual publicului”.


Elza Almasi

Reporterul ne-a luat interviu la toți 3 și a preluat câte ceva din ce a spus fiecare. Pozele au fost furnizate de mine și Felix (ikarus).

_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Iul/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 22 Dec 2011 17:31:13    Titlul subiectului: 151224

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Liviu_Neag-directorul_RATUC-risca_amenda_de_2000_de_lei_din_partea_ANI_0_613738981.html

"Liviu Neag, directorul RATUC, riscă amendă de 2.000 de lei din partea ANI

22 decembrie 2011

Autor: Silvia Boncuțiu

Liviu Neag, directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj , este pasibil de o amendă de până la 2.000 de lei din partea Agenției Naționale de Integritate pentru că nu și-a depus declarația de avere.

Liviu Neag, directorul RATUC, apare în dosarul de mită al primarului arestat Sorin Apostu. Procurorii anticorupție au arătat că parcul auto al instituției pe care o conduce a fost asigurat de firma Aspaziei Droniuc, denunțătoarea lui Apostu, prin intevenția acestuia. În urma acestor informații, organizația de tineret a PNL Cluj-Napoca a înregistrat la Agenția Națională de Integritate două cereri prin care solicită în copie declarațiile de avere ale lui Liviu Neag, directorul RATUC Cluj, pentru anii 2008, 2009, 2010, 2011, a purtătorului de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Mureșan și directorului RADP Cluj-Napoca, Ioan Morocăzan, pentru anii 2009, 2010, 2011. Potrivit lui Ioan Bildea, președintele organizației municipal de tineret a PNL Cluj-Napoca, niciunul nu și-a depus declarația de avere.

Citiți mai jos răspunsul primit de TNL Cluj-Napoca din partea ANI

Având în vedere solicitarea dumneavoastră adresată Agenției Naționale de Integritate în temeiul prevederilor Legii nr. 544/2001, vă aducem la cunoștință faptul că declarațiile de avere și de interese ale domnului LIVIU NEAG, domnului IOAN MOROCAZAN și doamnei OANA MUREȘAN nu se regăsesc în arhiva Agenției Naționale de Integritate.

Nedepunerea declarațiilor de avere și a declarațiilor de interese în termenele prevăzute de lege, precum și nedeclararea, în declarația întocmită, a cuantumului veniturilor realizate, sau declararea acestora cu trimitere la alte înscrisuri constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei. Agenția poate declanșa din oficiu procedura de evaluare, potrivit art.29 alin (1) din Legea 176/2010.

Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 6 din Legea 176/2010 de către persoanele responsabile cu implementarea prevederilor prezentei legi constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei. Aceeași sancțiune se aplică și conducătorului entității respective, dacă acesta nu îndeplinește obligațiile prevăzute de prezenta lege."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2012 14:53:51    Titlul subiectului: 155525

http://www.stiridecluj.ro/social/clujul-va-avea-statii-de-autobuz-futuriste-modernizate-din-fonduri-europene-foto

Citat:
Primaria Cluj-Napoca a realizat o simulare cu viitoarele statii de autobuz, care vor fi amenajate in oras din fonduri europene, o data cu implementarea sitemului de ticketing.

In total vor fi modernizate 122 de statii de autobuz, intre care 87 exista deja.

In simularea pe calculator au fost amplasate virtual statii moderne pe liniile de transport in comun care leaga cartierul Manastur de cartierul Marasti, dar si din Piata Mihai Viteazu si din Parcul Central.

Proiectul are o valoare totala (inclusiv TVA) de 39,967 milioane lei (aprox. 9.5 mil euro), din care 27,567 milioane lei suma nerambursabila solicitata. Acesta va fi implementat in 18 luni de la semnarea contractului de executie, dupa derularea procedurii de achizitie publica.

Pe langa modernizarea statiilor de autobuz mai vizeaza si modificarea sistemului de calatorie si renuntarea la biletele din hartie. "Acest proiect de modernizare a transportului in comun presupune atat modernizarea, amenajarea statiilor de transport in comun, care nu se prezinta intr-o situatie foarte buna in municipiu, dar si implementarea sistemului de ticketing, astfel incat sa renuntam la vechile bilete de hartie, care presupun si costuri mari. Vor fi introduse validatoare magnetice, care au la baza principiul calatoriei orare. Se va plati durata de calatorie si nu numarul calatoriilor. In intervalul unei ore, cetatenii vor putea schimba cate mijloace in comun vor dori pentru a ajunge la destinatie, fara a plati o calatorie separata", a precizat primarul Radu Moisin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2012 14:59:17    Titlul subiectului: 155526

Idee buna cu conditia sa nu stai blocat in trafic si cate 30 de minute
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2012 15:04:47    Titlul subiectului: 155527

Banuiesc ca daca pornesti cu tramvaiul de pe Bucium sa mergi la CUG si e coada si stai mai mult de o ora in tramvai, nu iti da amenda. Ar fi o aberatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 664
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2012 10:28:03    Titlul subiectului: 157206

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Clujul_va_avea_troleibuze_si_tramvaie_ecologice-iar_statiile_RATUC_vor_fi_dotate_cu_panouri_solare_0_734926800.html#

"Troleibuze, tramvaie și autobuze ecologice, stații RATUC dotate cu panouri solare, dar și grădinițe și școli reabilitate, toate din fonduri venite din partea Guvernului elvețian, de asta va beneficia municipiul Cluj-Napoca, după ce orașul a fost selectat într-un program de cooperare româno-elvețian.

Cluj-Napoca a fost selectat, alături de orașele Suceava, Arad și Brașov într-un program de finanțare prin programul de cooperare româno-elvețian pentru promovarea politicilor de eficiență energetică. Fondurile, în valoare de 31 de milioane de euro, vor fi folosite pentru reabilitarea, din punct de vedere termic, al școlilor, grădinițelor și creșelor, dar și pentru achiziționarea de autobuze și troleibuze ecologice.

„Am intrat în linie dreaptă pentru accesarea celor 31 de milioane de euro din proiectul cu Elveția pentru finanțarea reabilitării școlilor, a grădinițelor, a creșelor din punct de vedere termic astfel încât să fie mai multă căldură și mai puține cheltuieli cu întreținerea. De asemenea, putem depune proiecte în cadrul acestui program de 31 milioane de euro pentru achiziționarea de autobuze, troleibuze, tramvaie ecologice sau pentru modernizarea termoficării cu panouri solare pentru a putea diminua costurile cu căldura și întreținerea în municipiul Cluj-Napoca", a declarat primarul Emil Boc.

Municipalitatea și-a depus candidatura în 2011 pentru programul de îmbunătațire a mediului înconjurător, finanțat în proportie de 85% de Elveția. Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca participă cu restul de 15%."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Iul 2012 11:12:03    Titlul subiectului: 157208

Ce inseamna troleibuz ecologic ? Troleibuzele nu sunt in sine niste mijloace de transport ecologice ? Mi se pare aiurea termenul asta: troleibuze ecologice. Da bine daca pui cuvantul "ecologic" dupa orice, a devenit o moda !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2012 12:07:51    Titlul subiectului: 159932

La Cluj ar putea fi introduse microbuze pe Mehedinti; deja s-a anuntat pe unul din posturile de radio FM treaba asta. Motivele:
-Locuitorii vor un mijloc de transport
-Strada este ingusta
-Sunt foarte multe masini parcate iar autobuzul ar putea sa nu incapa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2012 13:32:10    Titlul subiectului: 159936

N-am fost niciodata pe Mehedinti, dar microbusul nu este o solutie pe termen lung, sa interzica parcarile pe o laterala macar sau stiu eu...sa bage mini/midi-buze...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2012 14:23:21    Titlul subiectului: 159938

Pe strada Mehedinți va fi foarte greu introducerea microbuzelor. Strada e mică și neîncăpătoare. Nu cred că se va face ceva.
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 664
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2012 17:37:45    Titlul subiectului: 159942

Eu am citit sau auzit undeva ca se va face linie pe strada Mehedinti, dupa ce se va finaliza parkingul pentru ca masinile parcate in zona ar incurca traficul de autobuze.

Autobuzele sunt cele mai indicate avand in vedere ca Mehedinti reprezinta o parte destul de mare din Manastur.

Ar trebui microbuze la fiecare 2-3 minute pentru a putea face fata numatului mare de locuitori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2012 17:48:39    Titlul subiectului: 159943

La ce parking te referi? Daca la cel dintre Mehedinti si Tazlau acesta s-a deschis de circa 2 luni si nu s-a schimbat nimic in zona. Eu acolo stau si n-ai cum sa introduci sub nici o forma autobuze. Efectiv n-ai unde alunga atata amar de masini.
Cu microbuze se poate, nu e chiar asa de ingusta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 664
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2012 18:52:27    Titlul subiectului: 159945

Eu parca auzeam ceva de 2 parkinguri in zona.

S-ar mai putea face sens unic, si astfel ar incapea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TatalLor



Data înscrierii: 21/Noi/2011
Ultima vizita: 28/Apr/2020
Mesaje: 119
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 25 Oct 2012 20:24:05    Titlul subiectului: 159947

S-ar mai putea si sens unic da, asta daca vrei sa faci o ora pana iesi la BIG dimineata Smile)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 664
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 17:00:35    Titlul subiectului: 161893

citynews.ro/eveniment/adio-fany-autobuzele-ratuc-vor-lega-clujul-de-floresti-1232009

Adio, Fany! Autobuzele RATUC vor lega Clujul de Florești
Cei 15.000 de navetiști din Florești vor circula de acum încolo cu autobuzele RATUC. Consilierii locali au votat, ieri, în unanimitate, ca regia să asigure transportul în comun între Cluj-Napoca și Florești începând cu luna aprilie.

Potrivit primarului comunei Florești, Horia Șulea, reprezentanții RATUC au promis un preț decent al biletelor, mult mai mic decât cel oferit de actualul operator, Fany. În prezent, un bilet cu o călătorie costă 3,5 lei, în condițiile în care la Cluj-Napoca prețul este valabil pentru două călătorii.

Consilierii locali din Florești au votat în unanimitate încheierea contractului cu RATUC. "Se impun mai multe autobuze și rute noi. Una dintre rutele noi ar fi Cetatea Fetei-Eroilor-Strada Cetății, iar alta Cluj-satul Tăuți", a declarat edilul din Florești.

Actualul operator de transport în comun, Fany, a fost des contestat de către floreșteni, din cauza prețurilor ridicate și a condițiilor proaste oferite navetiștilor. Acesta operează între Cluj și Florești din anul 2008. Numele firmei a fost legat și de dosarul penal în care fostul vicepreședinte al Consiliului Județean Cluj, Radu Bica, a fost condamnat pentru trafic de influență. Procurorii DNA Cluj au arătat că Bica a fost într-o vacanță în Austria pe banii patronului firmei de transport, Ștefan Cadar.

Licitația cu Fany s-a încheiat în 2008, iar locuitorii din Florești au reclamat că prețurile practicate erau "umflate".

"Vechea licitație cu cei de la Fany s-a semnat între Autoritatea Rutieră Română și Consiliul Județean Cluj. Cert este că de trei ani am încercat să supun atenției faptul că suntem o parte integrantă a zonei metropolitane, nu aparținem rutelor inter-județene", a arătat Horia Șulea.

Hotărârea de Consiliu Local votată ieri va trebui redactată în zece zile și transmisă Comisiei de Legalitate din cadrul Prefecturii Cluj, pentru validare. Aceasta poate fi contestată de comisie în următoarele șase luni.

Potrivit directorului RATUC Cluj, Liviu Neag, hotărârea a fost luată în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj, din care face parte și comuna Florești. "Regia este pregătită pentru a acoperi această zonă, a făcut-o și înainte. Legat de prețul biletelor, ce pot să vă spun este că va fi mai mic decât cel actual. Alte detalii rămâne să fie stabilite pe parcurs", a declarat Liviu Neag.


Oare RATUC are suficiente autobuze pentru a putea deservi si rutele din Floresti?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 17:45:42    Titlul subiectului: 161897

15000 de navetisti zilnic este o cifra mare. Si acest flux de calatori nu este repartizat uniform pe toata ziua, ci in orele de varf, dimineata si dupa masa/seara. Cum erau pana acum conditiile de transport ? Ce vehicule foloseau cei de la Fany ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 18:26:44    Titlul subiectului: 161900

In mare parte foloseau autobuze Setra S.H. articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 18:42:56    Titlul subiectului: 161904

15.000 nu e un număr așa mare de navetiști. Aceeași persoană trebuia să facă să zicem de 3 ori drumuri Cluj - Florești trebuia să plătească de 3 ori și asta asta înseamnă nu un navetist, ci 3 navetiști. De acea 15.000 nu e așa mare. Și un drum dus întors Cluj - Florești 7 lei, deci plătea 21 de lei !! Cred că RATUC va reduce la 4 lei dus întors.
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 20:45:49    Titlul subiectului: 161913

Am citit in presa ca va fi 2.5 lei cursa. Mie mi s-ar parea normal sa fie acelasi tarif ca si in Cluj...nu-i tot una ca fac un bilet pe 102, 26, etc sau compostez un bilet din Floresti pana in Mihai Viteazul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rooovidiu



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2017
Mesaje: 339
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2013 20:49:00    Titlul subiectului: 161914

Păi dacă gândim așa și cei din Gruia plătesc tot atâta cât cei din Mănăștur. Linia 38 este cea mai scurtă și linia 102 cea mai lungă și tariful e la fel. Ar trebui ca și Cluj Florești să fie la fel. Dar linia 31B are alt tarif. Nu știu care dar alt tarif îl are. 31B e singura care mai circulă spre comune.
_________________
TROLEIBUZELE SUNT CELE MAI TARI Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 664
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 17:27:31    Titlul subiectului: 162249

http://www.stiridecluj.ro/politic/ratuc-va-relua-transportul-de-calatori-pe-ruta-cluj-napoca-apahida-video-1


RATUC va relua transportul de călători pe ruta Cluj Napoca – Apahida

Primarul comunei Apahida, Grigore Fati, a declarat că RATUC va relua transportul de călători pe rura Cluj-Napoca - Apahida.

Edilul va înainta un proiect de hotărâre în Consiliul Local, iar apoi autobuzele își vor relua cursele.

”Am efectuat sondaje de opinie atât pe site-urile din localitate, cât și personal de responsabili din primărie care au intervieviat călători în stațiile de autobuz. Părerile au fost împărțite însă mai mult de 50% au dorit reintroducerea autobuzelor RATUC în localitate, lucru pe care după unele discuții cu domnul Liviu Neag, director RATUC, îl accept și eu”, a declarat primarul comunel Apahida, Grigore Fati, conform Apahida.ro.

Directorul RATUC Cluj, Liviu Neag, a declarat că autobuzele car vor circula pe această rută vor fi identice cu cele care circulă în oraș.

”Vor fi îmbunătățiri în ceea ce privește prețul biletelor și abonamentelor. Nu vreau să fac încă publice detaliile, însă vă pot spune că intenționăm să asigurăm continuitate din punctul debarcării autobuzelor de Apahida până în orice punct al orașului, pe una din liniile de transport din oraș”, a mai spus Grigore Fati

Autoritățile intenționează ca până în anul 2014 - 2015 să fie prelungită linia de troleibuz până în localitatea Câmpenești, din comuna Apahida.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Volk



Data înscrierii: 03/Apr/2012
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 66
Locație: (jud. CJ)

MesajTrimis: Vin 01 Feb 2013 17:46:09    Titlul subiectului: 162250

Nu sunt in stare sa faca linie de troleibuz nici in Cluj, sunt locuri unde jumatate de lucare este executata de 15 ani si in alte locuri este gata 100% si nu se foloseste troleibuzul. Nu sunt in stare sa faca in Floresti unde fluxul de calatori este mult mai mare decat la Apahida si distanta mult mai mica...
Habar nu are ce vorbeste, auzi, pana in Campenesti...povesti cu pesti!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Feb 2013 13:29:09    Titlul subiectului: 162617

Nu stiu daca s-a intamplat exact cum scrie in articolul de pe RTV. Conform acestui articol a avut loc o altercatie intre controlori si un tanar (fara bilet), tanarul iesind destul de sifonat. Acum pot clujenii de pe forum sa ne dea mai multe detalii ? Articolul se gaseste aici


Citat:
Tânăr lovit cu pumnii de controlorii de autobuz. Martorii spun că băiatul nu avea bilet

Bătaie între controlori și un călător. Incidentul a a vut loc la Cluj, iar martorii spun că tânărul a fost lovit cu palmele și pumnii de controlori pentru că nu ar fi avut bilet. Conducerea societății de transport din Cluj a deschis o anchetă în acest caz.
Scandalul a izbucnit când un tânăr a urcat în autobuz și a cerut un bilet, pe care l-a primit de la un alt călător. Controlorii, care erau deja în autobuz, au considerat că tânărul ar trebui sancționat și l-au dat jos la următoarea stație, unde, potrivit martorilor, l-au agresat.
"Cei doi controlori l-au luat de gât și l-au trântit pe chioșcul de ziare s-au bătut, s-au lovit de niște bătrânele care stăteau în stație după care s-au calmat când au văzut camerele de filmat", spune un martor.
"O sărit pe bietul băiat, eu stăteam cu sora mea în stație și peste noi au venit toți trei, numai că nu ne-au pus la pământ și-mi zice scroafă bătrână. Așa se comportă un controlor, că sunt mama lui nesimțitul", a spus o femeie.

Controlorii neagă acuzațiile și spun că nu a fost nicio bătaie.

"Un contravenient a fugit și noi am vrut să-l ținem până vine poliția. Toată lumea a sărit pe noi că noi nu avem nici un drept. Voi cetățenii aveți drepturi și obligații, nu? A sărit pe noi și lume zice că noi suntem de vină. Nu a fost nicio bătaie", a spus un controlor, potrivit România TV.
Reprezentanții Regiei Autonome pentru Transport Urban Cluj au deschis o anchetă în acest caz, iar dacă se dovedește că angajații au încălcat regulamentul vor fi sancționati, riscând să-și piardă locul de muncă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 22/Mai/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 11 Feb 2013 15:35:32    Titlul subiectului: 162618

În general, controlorul care prinde un pasager clandestin îi cere, pe loc o sumă de bani, considerabil mai mare decât prețul biletului. Dacă nu, îi cere să se legitimeze. Ceea ce nu îmi dau seama este:
-când se ia hotărârea de a coborî cu pasagerul clandestin la prima stație sau
-când se consideră necesară ducerea acestuia la cap de linie și predat poliției

De regulă, pasagerii forțați să meargă la cap de linie (și, care, nu de puține ori, fac scandal) sunt cei care nu au act de identitate la ei, dar, dacă am observat bine, au fost și pasageri fără act de identitate cu care s-a coborât la prima stație. De cele mai multe ori, pasagerii care se dau jos - cu controlorii - la prima stație, nu fac circ.

Din păcate, la această stare de lucruri contribuie - în sens negativ - și unele biblioteci care cer să fie lăsat buletinul pentru anumite materiale împrumutate. Este total ilegal ceea ce fac acestea și chiar am avut o dispută cu o astfel de bibliotecară, punându-i în vedere că, dacă mi se întâmplă ceva și se află că buletinul e la bibliotecă, nu e bine pentru respectiva. Am convins-o, astfel, să îmi accepte pașaportul, dar să nu deviem prea tare de la subiect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
darius 23



Data înscrierii: 25/Iul/2011
Ultima vizita: 12/Iul/2020
Mesaje: 664
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 17 Apr 2013 19:45:28    Titlul subiectului: 164079

http://www.citynews.ro/eveniment/ratuc-se-transforma-societate-comerciala-si-se-extinde-comunele-de-langa-cluj-napoca

"Transportul în comun spre comunele clujene Florești, Baciu, Apahida, Chinteni și Ciurila va fi realizat de aceiași regie autonomă care oferă aceste servicii și în municipiul Cluj-Napoca. RATUC se va transforma astfel din regie în societate comercială care va fi însă subordonată Primăriei Cluj-Napoca.

Am semnat, împreună cu primarii din Apahida, Florești, Baciu, Chinteni și Ciurila <<Asocia>>, care urmează să fie validată de instanță săptămâna care urmează, după care ne vom adresa Consiliul Local să scoată traseele cu aceste comune din lista lictiațiilor pentru transportul public de călători. Astfel, din vară, sperăm cât mai repede cu putință, RATUC să-și extindă transportul în zona metropolitană", a explicat Emil Boc.

Edilul Clujului a anunțat că, după validarea asociației, urmează să fie adoptate noi Hotărâri ale Consiliului Local, ca mai apoi RATUC să poată intra cu traseele în comunele respective.

Boc a mai explicat că asociația e deschisă tuturor comunelor, primele alese fiind cele care "au graniță comună cu municipiul Cluj-Napoca". "E deschisă și pentru Jucu și altele, acesta e doar primul pas. Cu siguranță va fi extins și în alte comune", a completat Emil Boc.

Potrivit primarului Clujului, "Asociația Metropolitană de Transport" este un ONG, care dispune modul în care transportul public se realizează în zona metropolitană.

"Regia se va transforma, în perspectivă, în societate comercială și va realiza transportul în zona metropolitană. Parcul auto va crește, bineînțeles, avem deja în plan să achiziționăm anul acesta între 10 și 15 autobuze. Și directorul RATUC (Liviu Neag - n.red.) a anunțat că e interesat de dezvoltarea părții de troleibuze, inclusiv pentru zona metropolitană. Floreștiu sau Apahida se pretează la troleibuze", a mai spus Emil Boc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 23, 24, 25  Următoare
Pagina 3 din 25

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community