Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Cluj
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 06 Mai 2017 13:50:44    Titlul subiectului: 189981

Ramane sa vedem...oricum eu cred ca Solaris sau Iveco vor furniza din nou autobuze.

Turcismele nu sunt bine venite la Cluj si sper ca o sa gaseasca calitatea lor slaba un motiv excelent pentru descalificare. Mercedes nu cred ca ne permitem inca din pacate. Man ar fi interesant ca avem cateva si par bune...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 287
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 06 Mai 2017 21:08:47    Titlul subiectului: 189983

Eu unul sper să fie în continuare Iveco, sau chiar MAN, pentru că par mult mai OK decât Solaris (deși nici Solaris nu e deloc rău, mai ales în comparație cu Isuzu, BMC sau alte chestii de genul).
Mercedes nu-mi place de nicio culoare, dar asta e doar părerea mea.

_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 176
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 06 Mai 2017 21:56:19    Titlul subiectului: 189984

Solaris si Iveco cam au probleme cu calculatoarele din cate am auzit.
Mercedes chiar ar fi bun, au consumuri foarte bune si arata ok. MAN idem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 06 Mai 2017 22:03:31    Titlul subiectului: 189986

Subscriu la ce spuneti despre MAN, cred si eu ca ar fi ideale, dar inca nu stiu daca au participat la licitatie. Am vazut in schimb ca cei de la MAN au trimis la inceputul anului pentru teste, in Iasi si in alte orase din Romania, un autobuz MAN Lion's City, ceea ce arata ca au devenit interesati de piata de la noi. De asemenea, mi-ar placea si Volvo si Mercedes, dar ultimii nu nu au castigat niciodata la Cluj si nu cred ca vor reusi nici de aceasta data, in timp ce Volvo nu am auzit sa fi participat la licitatii organizate in Romania. Pana la urma sunt aproape sigur ca vor castiga cei de la Briaris care reprezinta Iveco, chiar as paria pe ei daca ar exista o astfel de oferta la casele de pariuri.

La final ii intreb pe cei care poate sunt mai bine informati ca mine cine a participat la licitatie si daca nu cumva au (re)inceput intre timp cei de la Astra sa fabrice si autobuze diesel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2017 22:17:11    Titlul subiectului: 189992

Alte promisiuni, dar nimic concret....

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/58091-autobuzele-electrice_-clujul-a%C5%9Fteapta-de-4-ani-dupa-promisiunile-lui-boc#sthash.Q2pzkACe.5gPZREG6.dpbs

Autobuzele electrice. Clujul așteaptă de 4 ani după promisiunile lui Boc

În 2013, primarul Clujului, Emil Boc, se lăuda că va introduce, în premieră pentru România, autobuze electrice pentru promovarea unui transport public ecologic și nepoluant.

La o distanță de 4 ani, Boc promite că luna aceasta se va încheia contractul pentru achiziționarea a 30 de autobuze electrice, neprecizând însă și termenul de livrare al acestora. “În ceea ce privește licitația pentru autobuze electrice, există toate șansele ca în această lună să se încheie contractul pentru achiziționarea a 30 de autobuze electrice în valoare de 71 milioane lei, fonduri provenite din programul elvețin. Vom avea în premieră în Cluj-Napoca autobuze electrice. Se va încheia contractul și vom vedea atunci termenul de livrare”, a spus Boc, joi, la radio. Costul unui autobuz variază între 300.000 și 500.000 de euro. Anul trecut, Primăria Cluj-Napoca spunea că ”strategia vizează în principal scăderea cu noxe de pe cele mai circulate linii și din zona centrală”. Astfel, se vor forma patru linii de transport public cu autobuze electrice. Acestea vor fi: aeroport­ - gară; P­iața Mihai Viteazu - gară; gară - Gheorgheni și Mănăștur­ - Mărăști. Potrivit caietului de sarcini, autobuzele electrice trebuie să aibă dotări full din punct de vedere al confortului și comunicării cu călătorul: podea joasă, rampă pentru persoane cu dizabilități, camere video interioare și exterioare, computer de bord, sistem electronic de numărare a călătorilor, aer condiționat. “S­a preferat varianta de autobuz cu mai puține baterii, care să nu reducă din numărul de locuri pentru călători. Autonomia va fi de 70 de kilometri. Vor fi cinci stații de încărcare, trei în care bateriile se vor umple rapid, între 5 și 10 minute și două pentru încărcare lentă, de până la opt ore”, spunea Boc. Regia Autonomă de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj-Napoca dispune, în prezent, de autobuze care folosesc drept combustibil motorina. - See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/58091-autobuzele-electrice_-clujul-a%C5%9Fteapta-de-4-ani-dupa-promisiunile-lui-boc#sthash.Q2pzkACe.5gPZREG6.dpuf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 287
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2017 15:59:51    Titlul subiectului: 189996

Am citit articolul și am rămas cu niște mari semne de întrebare în privința acestei infromații:
Citat:
Astfel, se vor forma patru linii de transport public cu autobuze electrice. Acestea vor fi: aeroport­ - gară; P­iața Mihai Viteazu - gară; gară - Gheorgheni și Mănăștur­ - Mărăști.


Sincer eu nu înțeleg de ce s-ar introduce autobuzele electrice pe aceste linii. Aeroport - Gară este linia de troleibuz 5, Gară - Gheorgheni este linia de troleibuz 3, iar Mănăștur - Mărăști sunt liniile de troleibuz 6 și 7.
Repet, este vorba de linii de troleibuz - vehicul ecologic și mult mai eficient decât autobuzul electric:
*Troleibuzele nu au pierderile de energie specifice autobuzelor electrice.
*Troleibuzele au capacitate mult superioară autobuzelor electrice.
*Troleibuzele nu trebuie reîncărcate, fiind mereu conectate la curent
*Troleibuzele recuperează multă energie la frânare, energie care ajunge tot în rețea.
*Troleibuzele au costuri mai mici de întreținere și durată mai lungă de viață în exploatare.
Așa că, de ce se dorește trimiterea acestor autobuze electrice pe niște trasee care sunt deja deservite de troleibuze?
Are vreun sens să circule vehiculele respecitve sub trasee acoperite în totalitate de rețea pentru troleibuz?

Acestea fiind spuse, sper că nu se are în vedere micșorarea rețelei de troleibuz, eliminându-se rețeaua de pe relațiile:
Sora - Piața Gării (3,4,5)
Piața Gării - Gheorgheni (3)
Piața Gării - Regionala CFR (4,5)
Mareșal C-tin Prezan - Aeroport - Arte Plastice (4,5,6,7)

Dacă cumva acesta e planul, eu unul chiar mă bucur că întârzie atât aceste autobuze electrice. Dacă se poate, nici să nu mai apară.

Autobuzele electrice respective, dacă au posibilitatea să funcționeze și sub formă de troleibuze, ar fi potrivite pe linii care circulă pe o distanță mare (dar nu în totalitate) sub firul de contact, cum ar fi 9, 30, 24barat sau 24. Cu alte cuvinte, dacă ar fi dotate cu captatoare ar putea circula, de exemplu, pe linia 30 cu captatoarele la rețea din Mărăști până la Sp. de Copii, unde și-ar da jos captatoarele și ar funcționa pe baza acumulatorilor până la capătul din Grigorescu.
Dacă nu vor fi dotate cu captatoare, cel mai bine ar fi să circule pe trasee care nu sunt deloc acoperite de rețeaua de troleibuz.

_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Carligu



Data înscrierii: 20/Ian/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 132
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2017 20:40:14    Titlul subiectului: 189999

Daca nu sunt articulate nu prea au ce cauta pe 30 . Poate pe linii gen 26, 27, 28 care nu au foarte multi calatori
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 176
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 09 Mai 2017 21:26:23    Titlul subiectului: 190000

Piata Mihai Viteazu - Gara? Shocked
Serios, aceasta linie mi se pare absolut inutila,exista atatea linii care deja conecteaza PMV de Gara...
Mai bine le-ar introduce pe linii deja existene, cum ar fi 9, 21, 24, 29, 32, 33, 50, 52.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 10 Mai 2017 22:18:58    Titlul subiectului: 190005

Viceprimarul Dan Tarcea a facut azi un anunt mai mult decat interesant:

”Suntem în discuții pentru încheierea acordului-cadru în vederea achiziționării a 30 de autobuze electrice, valoarea lor este de 71 de milioane de lei. Urmează să primim mai multe informații de la firma cu care suntem în discuții, iar dacă totul este în regulă putem să încheiem contractul la mijlocul acestei luni".


Asta inseamna ca se stie castigatorul licitatiei, desi nici el si nici Boc nu au spus ce firma a castigat. Cu cine sunt ei in discutii si ce informatii mai trebuie sa primeasca? Si ce trebuie sa fie in regula? Nu cumva o fi vorba de vreo omologare? Pana acum ori de cate ori exista o licitatie, cineva (Boc sau Neag de obicei) anunta de fiecare data castigatorii licitatiilor, acum pare sa fie o secretomanie... hai sa nu-i spun suspecta, dar cred ca nu gresesc daca spun ca lasa loc si de interpretari.


http://www.clujmanifest.ro/administratie/cele-10-autobuze-electrice-tot-mai-aproape-sa-ajunga-pe-strazile-din-cluj-napoca/

Cele 10 autobuze electrice, tot mai aproape să ajungă pe străzile din Cluj-Napoca

Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat că încă se poartă discuții privind achiziționarea celor 10 autobuze electrice, dar sunt șanse mari ca respectivul contract să fie încheiat la mijlocul lunii mai.

”Suntem în discuții pentru încheierea acordului-cadru în vederea achiziționării a 30 de autobuze electrice, valoarea lor este de 71 de milioane de lei. Urmează să primim mai multe informații de la firma cu care suntem în discuții, iar dacă totul este în regulă putem să încheiem contractul la mijlocul acestei luni. Contractul este pentru 30 de autobuze, doar 10 dorim să le achiziționăm acum, din fonduri elvețiene. Autobuzele electrice sunt o noutate și în Europa și trebuie să ne obișnuim cu ele, să vedem care sunt plusurile și care sunt minusurile”, a declarat Tarcea.

Autobuzele, achiziționate din fonduri elevețiene

Proiectul consta in achizitionarea a 10 autobuze complet electrice, construirea a 3 statii de incarcare lenta din care: 2 statii se vor construi pentru deservirea zilnica a autobuzelor la cele 2 capete ale liniei 30; o statie se va construi in depoul de reparatii (la capatul liniei 3) si va servi activitatilor de reparatii si intretinere, construirea a 11 statii de incarcare rapida (10 la cele 2 capete ale liniei 30 si o statie la depoul de reparatii). Autobuzele vor fi echipate cu sisteme de incarcare rapida pe timpul zilei (pana in 10 minute) si incarcare lenta pe timpul noptii la capetele liniilor. Acestea au o autonomie de 50-70 km si sunt dotate cu sisteme de climatizare, acces pentru persoanele cu handicap fizic. Statia de incarcare rapida pe tipul zilei este similara cu o linie de troleibus pe care autobuzul stationeaza, iar cu ajutorul unui sistem tip pantograf sau similar care se ridica face posibila incarcarea rapida. Statia de incarcare lenta pe timpul noptii este compusa dintr-un echipament care asigura cuplarea autobuzului la reteaua de joasa tensiune.

Implementarea unui nou tip de vehicul pentru transportul in comun va avea urmatoarele efecte din punct de vedere socio/economic:

Va creste confortul calatorilor transportati datorita emisiilor reduse de vibratii si zgomot;
Va contribui la imbunatatirea calitati aerului in zonele in care circula datorita emisiilor ZERO de poluanti;
Va reduce considerabil costurile proiectului datorita consumului de energie electrica in raport cu consumul de alte energii conventionale. Economiile pot fi folosite pentru achizitionarea de noi autobuze electrice.
Prin implementarea proiectului se preconizeaza realizarea economii de 69.813 RON/an, reducerea emisiilor de agenti poluanti (CO2, NOx, CO, Pb, zgomot), calitate mai buna a aerului si nivel scazut de zgomot in centrul orasului. Astfel se preconizeaza o reducere totala anuala a emisiilor de dioxid de carbon in valoare de 517.8 tCO2.

Perioada de implementare este de 18 luni.

Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 franci elvetieni incluzand T.V.A., reprezentand 32.094.021,91 lei. Din bugetul prevazut mai sus, maximum 6.456.938 CHF, echivalentul a 27.279.917,356 RON, reprezinta contributia elvetiana, iar minimum 1.139.460 CHF, echivalentul a 4.814.104,554 RON, reprezinta contributia Beneficiarului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 11 Mai 2017 06:07:31    Titlul subiectului: 190006

Lăsând la o parte secretomania, eu am o altă curiozitate. De când într-o licitație cu plicurile închise, după deschiderea plicurilor se poartă discuții și schimb de informații cu una din companiile participante.

Eu știam că după ce ai ales câștigătorul te apuci de discutat cu el. Oricum eu cred că această licitație se va lăsa cu contestații, fiind vorba de un contract destul de mare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 15 Mai 2017 13:55:57    Titlul subiectului: 190039

Un articol interesant despre licitatiile cu dedicatie organizate de CTP si de primarie. Daca lucrurile stau chiar asa cum se scrie in presa, cei de la CTP au ajuns sa inventeze licitatii pe care le castiga inevitabil o firma de casa.


http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/doua-proiecte-ale-clujului-un-singur-beneficiar-familia-din-brasov-care-a-mai-castigat-o-licitatie--158906.html

Două proiecte ale Clujului, un singur beneficiar. Familia din Brașov care a mai câștigat o licitație

O familie din Brașov a câștigat toate licitațiile în cadrul a două proiecte controversate de la Cluj.

Un grup de firme din Brașov câștigă toate licitațiile privind două dintre cele mai controversate proiecte pe fonduri europene de la Cluj, implementarea programelor de ticketing și bike sharing. Ultima licitație a avut loc în această primăvară: este vorba despre revizia sistemului de ticketing, câștigată de aceeași societate care administrează sistemul de bike sharing. Societatea este tot din Brașov, precum firmele care au realizat (cu mari întârzieri) proiectele originale; toate companiile duc către o singură familie, Bâgiu, apropiată de fostul PDL.

Și garanție, și mentenanță, și revizie. Tot ei

În prima parte a acestui an, Compania de Transport Public (CTP) a organizat o licitație pentru revizia sistemului de ticketing. Procedura lansată în ianuarie a fost anulată și pornită o alta, care a oferit un câștigător la final de aprilie. Potrivit caietului de sarcini, revizia trebuie realizată la 61 de aparate de eliberare legitimații de călătorie, 1072 de validatoare duale și 136 de validatoare de stație. Suma estimată pentru această operațiune era de peste 800.000 de lei.

Inițial, sistemul a fost implementat de asocierea Ramb Sistem SRL - CS Vision, firme care erau controlate de omul de afaceri brașovean Răzvan Bâgiu. Vă amintiți ce întârzieri a avut proiectul (finalizat teoretic în 2015, deși trebuia terminat practic în 2014) și că în continuare sunt foarte mulți clujeni care se plâng de calitatea acestui serviciu. În contractul cu Ramb Sistem SRL - CS Vision se prevede că firmele trebuie să asigure garanția și mentenanța sistemului timp de cinci ani, din momentul punerii în funcțiune. În mod expres, se arată că intervențiile trebuie asigurate la locul de amplasare a echipamentului, în 24 de ore de la solicitare. Contractul mai prevede și ca asocierea care a implementat proiectul să instruiască personalul CTP, câte 40 ore de angajat implicat în exploatarea și mentenanța sistemului.

Potrivit Dex, mentenánță s. f. - totalitatea operațiilor de întreținere și reparație ale unui sistem tehnic, iar revizie, s. f. - Cercetare nouă, control, verificare, revizuire; Ansamblul operațiilor executate asupra unei instalații, a unei mașini etc., care constă în reglarea pieselor și aparatajelor, în înlăturarea jocurilor survenite prin uzură etc.

Întrebat de ZIUA de CLUJ dacă era necesar un contract de revizie pentru sistemul de ticketing care are deja parte de garanție și mentenanță, directorul tehnic al Primăriei, Virgil Poruțiu, a declarat că da, subliniind că și la o mașină nouă aflată în garanție trebuie să se facă revizii.

Licitația a fost adjudecată în aprilie de Wind Technologies, unicul ofertant. Este societatea care administrează și sistemul de bike sharing, implementat de Viacor Engineering București - Rico SRL, unde Viacor Engeneering era la momentul contractului o altă firmă controlată de Răzvan Bâgiu.

Ei bine, așa cum am arătat în exclusivitate ZIUA de CLUJ și după licitația administrării sistemului de bike sharing (AICI), Wind Technologies este, conform Monitorului Oficial, fosta companie Romsana Internațional SRL, înființată de Gabriel Bâgiu, tatăl lui Răzvan. Gabriel Bâgiu a fost una dintre persoanele implicate în dosarul de corupție al președintelui Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu. Asociatul lui Bâgiu senior a fost inițial Carmen Maria Pozna, care avea apoi să devină asociat unic. Firma, redenumită Wind Technologies, a ajuns apoi la o altă doamnă, Camelia Borda, care i-a „pasat-o" înapoi Mariei Pozna. În martie 2017, doamna Pozna i-a cedat toate acțiunile sale unei tinere de 31 de ani originară din Rucăr, Argeș, Mariana Florina Pîrnuță.

Familia Bâgiu s-a umplut de bani, la Cluj

TICKETING. 21 de milioane de lei a fost oferta cu care asocierea dintre CS Vision și Ramb Infrastructură SRL, ambele conduse de Răzvan Bâgiu, a câștigat, în 28 iunie 2013, licitația pentru sistemul de ticketing de la Cluj. CS Vision s-a ocupat de soft și de validatoare duale pentru mijloacele de transport în comun, 327 la număr, iar Ramb SRL, de construirea stațiilor. Proiectul trebuia finalizat în vara lui 2014, dar a fost pornit cu pași mici în septembrie 2015. În legătură cu licitația există o anchetă DNA și DLAF (departamentul de luptă anti-fraudă pe fonduri europene) în desfășurare, deoarece - așa cum ZIUA de CLUJ a anunțat în exclusivitate - CS Vision a prezentat un document în legătură cu care există suspiciunea că ar fi fals.

Pentru că în contractul inițial s-au prevăzut numai 327 de validatoare, câte unul de autobuz, troleibuz sau tramvai, CTP a mai achiziționat 541, în valoare de circa 750.000 de euro, cu TVA inclus (1.457 de euro bucata, cu TVA inclus).

De pe urma primăriei și a CTP, CS Vision a mai făcut o grămăjoară de bani pe piața privată: toate firmele care au livrat autobuze Clujului a trebuit să cumpere validatoare duale de bilete compatibile cu sistemul celor de la CS Vision. Adică, altfel spus, să cumpere tot de la ei.

1.148

de validatoare a vândut la Cluj firma familiei Bâgiu, potrivit calculelor ZIUA de CLUJ. CTP le-a cumpărat cu 1.457 de euro, TVA inclus, privații cu 1.800 de euro fără TVA

6

milioane de euro au intrat în contul asocierii CS Vision - Ramb SRL numai de pe urma implementării sistemului de ticketing de la Cluj.

BIKE SHARING. Proiectul "Rețea de stații self-service de închiriere de biciclete", realizat cu bani europeni și atribuit pe vremea lui Sorin Apostu asocierii Viacor Engineering București - Rico SRL, prevedea amenajarea unor trasee ce însumează 59 kilometri de piste pentru biciclete. Bugetul total al proiectului a fost de 17,6 milioane de lei; din această sumă, 13,4 milioane de lei au fost asigurate de Uniunea Europeană. Proiectul trebuia să fie funcțional în vara anului 2013, dar a pornit la drum abia în noiembrie 2015. Surse ZIUA de CLUJ susțin că în legătură cu proiectul de bike sharing este posibil să se fi declanșat o alertă de nereguli și că banii europeni primiți ar putea fi returnați.

Așa cum ZIUA de CLUJ a mai scris, Viacor Engineering îi aparținea la momentul semnării contractului lui Răzvan Bâgiu, asociat cu mama sa, Maria. Juniorul a rămas în fruntea companiei după ce Corvin Nedelcu, partenerul său, s-a retas. În 2009, Nedelcu a intrat în subordinea premierului de la acea vreme, Emil Boc. A fost angajat la Ministerul Dezvoltării, consilier la cabinetul lui Vasile Blaga, apoi a ajuns consilier clasa I la ANOFM, iar pe 16 decembrie 2009 a preluat, temporar, funcția de secretar general adjunct al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, funcție deținută până în ianuarie 2010.

Despre Nedelcu se știe că a fost cadru militar și a lucrat în cadrul Serviciului de Protecție și Pază, fiind persoana însărcinată să îl protejeze pe Theodor Stolojan. Din această poziție, el a devenit chiar cavaler de onoare la nunta lui Vlad Stolojan, fiul parlamentarului european.

Administrarea acestui sistem a fost câștigată tot de Wind Technologies, după o licitație pe care a contestat-o. Valoarea acestui contract este de 7.205.647 lei fără TVA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2017 15:03:16    Titlul subiectului: 190181

Traficul infernal afecteaza si transportul public. Un sofer de troleibuz sustine ca s-a ajuns ca o cursa pe linia 3 (strada Unirii-Piata Mihai Viteazu) sa dureze o ora si 20 de minute, din cauza aglomeratiei.

http://www.stiridecluj.ro/social/sofer-ctp-cluj-am-facut-o-ora-20-cu-linia-3-pana-in-p-ta-mihai-viteazu


Șofer CTP Cluj: Am făcut o oră 20 cu linia 3 până în P-ta Mihai Viteazu

Un șofer CTP Cluj și-a pierdut răbdarea în trafic și a postat cât a făcut cu mașina de pe strada Unirii și până în Piața Mihai Viteazu.

”Pe linia 3 o cursa str Unirii - P.ta Mihai Viteazu 1.20 h”, a relatat șoferul.

”Parerea mea ca voi sunteți eroi deja in traficul asta... Macar noi ne mai strecuram si mai scapam dar voi...uuuaaa! Nu stiu cum rezistati. Spor de stres sper ca aveti la CTP”, a replicat un taximetrist.

Traficul în Cluj-Napoca se derulează greu, dar de fiecare dată când plouă lucrurile o iau razna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doodoo_74



Data înscrierii: 28/Iun/2007
Ultima vizita: 09/Iun/2017
Mesaje: 149
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Iun 2017 09:41:14    Titlul subiectului: 190288

Ieri am surprins un grup de 4 olandezi fani ai transportului în comun făcând poze profesionale în capăt linie Bucium. Posibil ca în viitorul apropiat sa apară noi poze pe forumurile lor de profil.

http://i.imgur.com/TPNDaVi.jpg

_________________
SA CIRCULAM MAI BINE !!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergiu.9



Data înscrierii: 26/Sep/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 176
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 02 Iun 2017 11:08:53    Titlul subiectului: 190290

Si eu i-am vazut,ma plimbam si eu pe acolo sa vad ce autobuze si troleibuze sunt azi la traseu cand i-am vazut facand poze. Dupa s-au urcat intr-un Tatra KT4Dm.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2017 16:38:45    Titlul subiectului: 190343

Gata si telenovela cu autobuzele electrice promise clujenilor inca din 2012. O firma din China a castigat licitatia. Primarul Clujului si directorul CTP sunt in prezent in China, la invitatia firmei castigatoare, Zhejiang CRRC.


http://linia9.ro/2017/06/07/pe-strazile-clujului-vor-circula-chinezarii-surse/

Pe străzile Clujului vor circula „chinezării”

O delegație a administrației locale clujene se află în China în aceste zile. Surse Linia9.ro susțin că primarul Emil Boc și însoțitorii acestuia au fost invitați de o companie care produce autobuze electrice. Municipiul Cluj-Napoca a organizat anul acesta, pentru a doua oară, o licitație pentru cumpărarea de autobuze electrice scurte. Prima dată procedura a fost anulată. Se urmărește semnarea unui contract-cadru pentru 30 de autobuze electrice, din care 10 ar urma să fie cumpărate acum, din fonduri elvețiene, și 20 în următorii trei ani, din bani europeni.

Primăria a ținut în mare secret numele societății care a câștigat licitația. Potrivit informațiilor noastre, câștigătoare ar fi fost societatea Zhejiang CRRC, subsiduară a CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd, și că aceasta a invitat delegația de la Primăria Cluj-Napoca să viziteze fabrica de autobuze electrice.

Zhejiang CRRC își prezintă noul model C12 ca un vehicul al viitorului. Echipat cu tehnologiile de bază pentru trenurile rapide, autobuzul urban C12 de astăzi reprezintă cele mai înalte tehnologii de fabricare a autobuzelor CRRC Times Electric, cu sistemul său de putere T de generația a cincea. Cu o lungime de 12 metri, vehiculul a trecut de certificarea vehiculelor energetice noi de la nivelul UE de mare viteză. Sistemul puternic de putere T integrat, standardizat, modularizat și inteligent a redus greutatea vehiculului cu 33% și poate reduce consumul de energie cu 52%. Oferind inteligență și fiabilitate ridicată, autovehiculul poate fi complet încărcat într-o oră datorită tehnologiei de reîncărcare a pistolului dublu cu curent continuu (DC). Odată complet încărcată, vehiculul este capabil să funcționeze 260 kilometri.


În afară de modernizarea tehnologiilor de bază, C12 are un acces scăzut la podea, cu înălțimea podelei mai mică de 340 mm deasupra solului. Vehiculul are facilități speciale pentru persoanele cu handicap. Pentru a reduce oboseala la volan, autobuzul a montat scaunul pentru reducerea vibrațiilor și oglinda retrovizoare controlată electronic pentru șoferii de autobuz. Un port de reîncărcare USB este disponibil și pe scaunul pasagerilor.

După ce a fost implicată în dezvoltarea și cercetarea noilor vehicule energetice timp de 15 ani, CRRC și-a însușit complet tehnologiile de electricitate și control. A vândut 15.000 de vehicule electrice și 30.000 de seturi de sisteme electrice de conducere și piese de schimb cheie de la sfârșitul anului 2015. Compania a contribuit la reducerea emisiilor de carbon cu 58 de milioane de tone. CRRC Times Electric a circulat la o serie de evenimente importante, cum ar fi Jocurile Olimpice de la Beijing din 2008, Shanghai Expo 2010, Jocurile Asiatice din Guangzhou, Cupa Mondială FIFA din Brazilia și Campionatul FIFB Asia.

Licitația câștigată de chinezi este a doua pentru cumpărarea de autobuze electrice la Cluj. Prima a avut loc anul trecut și s-a soldat cu un eșec. Depunerea ofertelor pentru licitație a avut loc în 1 iulie 2016, iar în data de 4 iulie 2016 o comisie a primăriei a deschis ofertele și a descoperit că există patru firme interesate: polonezii de la Solaris Bus&Coach, Anadolu Automobil Rom SRL – reprezentanta pentru România a companiei SOR Libchavy Cehia, Revicom Oil din București și Astra Vagoane Călători SA Arad – partenera CTP într-un alt contract prin care vor fi aduse 20 de troleibuze la Cluj; primul a sosit la începutul lunii iunie 2016. În secțiunea de evaluare a licitației, în termenul limită, s-a înscris doar oferta celor de la Astra Vagoane Călători SA Arad. Însă aceasta a fost declarată neconformă de către comisia de evaluare.


Pentru primele zece autobuze, bugetul este de 7.596.398 de franci elvețieni (echivalentul a 32.094.021,91 de lei), din care contribuția elvețiană nerambursabilă este de 6.456.938 de franci elvețieni (echivalentul a 27.279.917,35 de lei), reprezentând 85% din costurile eligibile.



neag-cu-autobuzul-electric-e1496825429857.jpg
 Descriere:
Emil Boc l-a fotografiat pe directorul CTP, Liviu Neag, cu linia de producție CRRC (SURSA FOTO: linia9.ro)
 Mărime fișier:  88.65 kb
 Vizualizat:  de 3188 ori

neag-cu-autobuzul-electric-e1496825429857.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2017 15:45:18    Titlul subiectului: 190368

Inca un articol despre despre transportul in comun, de data asta publicat pe pagina de internet a celor de la Radio Cluj. Nu stiu cat de documentat e, pentru ca autorul scrie ca vor fi luate 7 tramvaie din creditul luat de CTP de la BERD, ori in alte ziare s-a scris ca CTP n-a mai luat niciun credit de la BERD, ci de la o banca comerciala, iar in realitate e vorba despre 6 tramvaie, nu 7 (asa apare si pe anuntul SEAP).

Partea interesanta e ca directorul CTP a facut cateva declaratii despre proiectele pe fonduri europene. Aici nu mai apar cele 20 de autobuze electrice despre care s-a scris pana acum ci 20 de troleibuze si cred ca e mult mai bine asa.


http://radiocluj.ro/2017/06/06/vechile-tramvaie-de-mici-dimensiuni-vor-fi-istorie-la-cluj-napoca/


Vechile tramvaie de mici dimensiuni vor fi istorie la Cluj-Napoca

Vechile garnituri de tramvai vor fi păstrate așa… pentru nostalgici și ca să ne amintim ce a fost. Vor mai circula dacă sunt evenimente speciale, dar mai puțin. Probabil că doar în anumite ore, în anumite zile în care fluxurile sunt foarte mici și pentru anumite perioade în care, eventual, tramvaiele noi vor fi în zona de revizie sau vor avea nevoie de mici reparații accidentale. (directorul CTP Cluj, Liviu Neag)

Vechile tramvaie de mici dimensiuni vor fi istorie la Cluj-Napoca, începând cu anul 2018. Compania de Transport Public își înnoiește parcul cu șaptesprezece garnituri moderne, de minim douăzeci și șapte de metri lungime. Șapte dintre acestea vor fi cumpărate dintr-un împrumut contractat de CTP, iar celelalte zece fac parte dintr-un proiect european pentru care urmează să se depună cererea de finanțare. Directorul CTP, Liviu Neag, spune că proiectul european mai prevede achiziția a douăzeci de troleibuze și modernizarea unei părți a infrastructurii companiei.

Avem câteva programe în ceea ce privește partea de finanțare din fonduri europene. Și aici m-aș referi la cumpărarea a zece garnituri de tramvai, a douăzeci de troleibuze și, nu în ultimul rând, modernizări de linie de troleibuz, respectiv tramvai, o spălătorie modernă pentru secția de troleibuze și autobuze și o stație de redresare pentru alimentarea cu energie de tracțiune electrică pentru troleibuze, mă refer la cartierul Mănăștur. (Liviu Neag)

Directorul Liviu Neag speră că cele șapte tramvaie cumpărate din împrumutul contractat la BERD vor circula în Cluj-Napoca în prima jumătate a anului viitor. Achiziția celorlalte zece va fi făcută în funcție de rapiditatea cu care va fi aprobată cererea de finanțare pentru care CTP a întocmit deja dosarul.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 287
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2017 20:10:07    Titlul subiectului: 190375

Cu siguranță troleibuzele sunt mai bune decât autobuzele electrice, dar eu cred că se referă la cele 20 de Astra Town 118 care tocmai au venit...

Modernizarea liniei de troleibuz, în schimb, este un lucru foarte prielnic, și cred că ar crește vmo a troleibuzelor, care are de sufierit din cauze precum macazurile care trebuie abordate cu viteze foarte mici... O extindere ar fi, de asemenea, foarte bine venita.

_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2017 22:00:12    Titlul subiectului: 190376

Cele 20 de troleibuze Astra Town 118 nu au fost cumpărate pe fonduri europene, ci din visteria primăriei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 19/Iun/2018
Mesaje: 287
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2017 00:31:38    Titlul subiectului: 190379

Întreadevăr, am uitat aspectul ăsta. Ei bine, atunci nu pot decât să sper (și, dacă se confirmă, să mă bucur) că CTP a decis să cumpere troleibuze în loc de autobuze electrice Very Happy
_________________
Colecția mea de fotografii cu transportul public din Cluj-Napoca
https://www.facebook.com/transportcj/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 13 Iun 2017 15:08:46    Titlul subiectului: 190450

Scandal imens dupa licitatia pentru cele 50 de autobuze, licitatie care a fost castigata de Mercedes. 3 firme au depus contestatii, iar lucrurile sunt departe de a fi lamurite. Desi, potrivit directorului CTP deja ar fi trebuit sa avem un raspuns (asta spunea acum 2 saptamani) din partea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, acest lucru nu s-a intamplat deocamdata. Personal sper ca raspunsul sa fie favorabil CTP si sa se mentina decizia luata la finalul licitatiei, cand cei de la Mercedes au fost declarati castigatori.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/razboi-cu-autobuze-miza-este-de-11-milioane-de-euro--160059.html


"Război" cu autobuze. Miza este de 11 milioane de euro

O adevărată învălmășeală s-a produs după ce Compania de Transport Public Cluj a anunțat numele câștigătoarei licitației pentru 50 de autobuze noi.

Compania de Transport Public (CTP) a stabilit cine a câștigat licitația pentru achiziționarea celor 50 de autobuze scurte încă de acum două săptămâni. Este vorba despre Mercedes, care a propus un preț de aproape 219.500 euro pentru fiecare unitate pe care o va aduce la Cluj. Mercedes a fost singurul, dintre cei trei ofertanți, care nu a fost descalificat. "În faza evaluării tehnice și economici-financiare, a fost descalificată compania BMC. În finală au intrat Mercedes și Solaris. S-a trecut la etapa a doua a evaluării ofertei, unde s-a constatat că Solaris nu a respectat cerințele din caietul de sarcini și a fost de asemenea descalificată", declara, pentru Linia9.ro, Liviu Neag, directorul CTP. Numai că "războiul" nu s-a terminat.

3

contestații au fost formulate în legătura cu procedura organizată de CTP.

Isuzu, Solaris și BMC s-au adresat Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Isuzu nici măcar nu a apucat să depună o ofertă, la fel ca MAN. De altfel, din informațiile noastre, principala nemulțumire a celor trei societăți a fost organizarea concursului de pe o zi pe alta. Procedura a fost blocată inițial de contestarea caietului de sarcini, iar când s-a dat „verde” pentru licitație, totul s-a desfășurat în fix 24 de ore. Firmele au aflat la ora 16 că trebuie să depună oferta până a doua zi la ora 16.

Vehiculele trebuie să fie diesel, cu euro 6, modelul scurt, de 12 m, echipate full, cu camere video interioare și exterioare, computer de bord, sistem de numărare a călătorilor, trapă pentru persoane cu dizabilități și validatoare de ticketing.

CNSC va trebui să decidă acum dacă legea a fost respectată. CTP dă vina pe cei de la SEAP, sistemul electronic de achiziții publice, care au fost chemați să dea explicații la CNSC. Cum spuneam în titlu, nimeni nu e neutru în acest „război” pe aproape 11 milioane de euro. Sursele noastre susțin că Mercedes s-a implicat ca intervenient în favoarea CTP, la judecarea contestațiilor. În câteva zile vom vedea dacă procedura care a avut loc va fi validată sau va trebui reluată.

20

de milioane de euro a luat credit CTP pentru a cumpăra autobuze și tramvaie noi.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor este un organism independent, cu activitate administrativ – jurisdicțională, a cărui organizare și funcționare este reglementată de Legea nr. 101/2016, privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, respectiv a regulamentului de organizare și funcționare aferent. Instituția are în componența sa 11 complete de soluționare a contestațiilor, fiecare dintre acestea fiind formate din trei membri, dintre care unul (licențiat în drept) are calitatea de președinte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 13 Iun 2017 17:03:05    Titlul subiectului: 190453

Eu sincer mă și miram că cei de la Man nu au depus ofertă, mai ales după turul de forță realizat prin țară cu noul model. Nu înțeleg de ce nu se lasă un termen mai lung, fiindcă aceste licitații nu fac decât să scadă prețul pentru autobuzele achiziționate. Sau poate știm de ce.... Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2017 15:41:48    Titlul subiectului: 190526

Primaria a comandat un studiu de calitate a aerului, dar rezultatele nu sunt deloc bune. CTP, companie aflata in subordinea primariei, e in continuare pe primele locuri in topul poluatorilor din Cluj (intr-un studiu mai vechi era pe locul 5 in topul marilor poluatori). Potrivit studiului, in ultimii ani au murit mii de clujeni din cauza unor boli care au legatura cu poluarea.

Autorii studiului au atras atentia ca e obligatoriu ca primaria si CTP sa investeasca in transportul electric, pentru a limita proportiile dezastrului. Ei recomanda extinderea transportului cu vehicule electrice si achizitionarea de tramvaie, troleibuze si autobuze electrice si hibrid si au intocmit doua scenarii: ce se va intampla daca CTP mentine vechile autobuze luate second hand si nu investeste in reinnoirea flotei sale si ce se va intampla daca CTP va casa vechile autobuzele care polueaza si va investi in mijloace de transport public electrice.


http://www.monitorulcj.ro/actualitate/58675-viitor-sumbru-ce-se-va-intampla-cu-aerul-daca-nu-se-va-reduce-traficul-auto-in-cluj-napoca-scenariile-specialistilor#sthash.gim8VpTF.FZyTOlaX.dpbs


Scenariile specialiștilor
Scenariul 1 / anul 2021
“Măsurile minime prevăzute în plan nu sunt aplicate sau se întârzie aplicarea lor. Nu este realizată niciuna dintre centurile ocolitoare, nu se efectuează extinderi ale liniilor de tramvai și troleibuz, CTP Cluj nu-și înoiește parcul auto în special cu autovehicule electrice, hibride sau cel puțin cu motorizare Euro 5, creșterea traficului greu duc la valori mari de emisie de Nox asociate traficului de peste 2.345 tone/an”.


Scenariul 2 / anul 2021
“Măsurile minime prevăzute în planul de calitate a aerului sunt aplicate, se realizeazăcel puțin centura metropolitană: tronsonul de sud (Bucium – Selgros) cu nodurile de conectare necesare, centura metropolitană tronsonul Selgros – Bulevardul Muncii cu nodurile de conectare necesare. Se realizează extinderea liniilor de tramvai: extensie tramvai Bucium-Florești. CTP Cluj își înlocuiește parcul auto care iese din folosință doar cu autobuze electrice, hibrid și cu motorizare nouă (cel puțin Euro 5), reducerea traficului vor conduce la scăderea valorilor de emisii Nox asociate traficului de 1.000 tone/an”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 26 Iun 2017 19:13:59    Titlul subiectului: 190764

Inca un proiect fantezist cu care toti politicienii, de la comunisti si pana la actualii liberali, au "amenintat" Clujul, inca din 1980: monorailul. Cu ocazia vizitei sale in China, Boc le-a spus chinezilor ca vrea la Cluj metrou sau monorail.

http://linia9.ro/2017/06/25/dupa-40-de-ani-boc-readus-discutie-monorailul/


După 40 de ani. Boc a readus în discuție MONORAILUL

În disperarea de a nu găsi soluții pentru traficul de la Cluj, cel din timpul anului școlar, nu cel din vacanță, Primăria a lansat o discuție despre introducerea metroului în următorii 20-30 de ani. Specialiaștii au avut însă o reacție destul de reținută față de noul proiect vechi, lansat în spațiul public încă de Gheorghe Funar. Așa că municipalitatea a mers și mai mult în trecutul proiectelor Clujului, la monorail, pentru care există un proiect făcut încă din anii 1980.

Iată ce a declarat Emil Boc pentru un site din China, când a fost întrebat de metrou. „Haideți să vă spun că este una dintre soluții, nu singura. Noi, acum, suntem în procesul de reevaluare a strategiei privind orașul pe partea de infrastructură. Sunt mai multe propuneri. Una dintre ele este metroul, alta vizează un monorail, alta vizează extinderea și fluidizarea transportului public generalizat. Vom vedea care va fi soluția propusă de specialiști. În urma dezbaterii publice o vom tranșa în final și aici las deschise toate oportunitățile, pentru că nu trebuie să o tranșeze primarul, pentru că nu are toate cunoștințele de specialitate. Lăsăm specialiștii să creioneze actualizarea strategiei, după care o vom da spre dezbatere publică, după care vom lua decizia pe care o vom implementa”, a spus edilul șef al Clujului.

În campania electorală din 2012, fostul candidat la Primărie Marius Nicoară susținea ideea unui monorail peste albia Someșului. Nicoară calculase că linia ar urma să aibă 10 kilometri și să coste, cu stații și trenuri, circa 30 de milioane de euro. Pe atunci, acesta era în competiție directă cu Emil Boc; acum sunt colegi în PNL. Chiar și așa, Boc a introdus în bugetul pe 2013 bani pentru un studiu de fezabilitate pentru monorail, care însă nu au fost cheltuiți.

10

SISTEME DE MONORAIL AU FOST IMPLEMENTATE ÎN EUROPA, PÂNĂ ACUM, ÎN BELGIA, FINLANDA, GERMANIA (PATRU ORAȘE), IRLANDA, ITALIA, RUSIA, SPANIA. CELE MAI IMPORTANTE LOCALITĂȚI DESERVITE DE ACESTE SISTEME SUNT HELSINKI, MOSCOVA SAU DORTMUND. ÎN CHINA, INDIA, STATELE UNITE SAU AUSTRALIA NUMĂRUL ORAȘELOR CU MONORAIL ESTE MULT MAI MARE.

Un alt oraș pe jumătate european, din punct de vedere geografic, a aderat la ideea unui monorail. Municipalitatea metropolitană din Istanbul a organizat de curând o licitație pentru construirea unei linii monorail (Havaray), între cartierele Sefaköy și Bașakșehir, ambele situate în partea europeană a orașului. Linia va avea o lungime de 15 kilometri, iar bugetul estimat acestei construcții se ridică la 1,4 miliarde lire turcești (358 milioane euro). Potrivit proiectului, linia monorail care va traversa cartierele Küçükçekmece și Bașakșehir, va avea un număr de 17 stații și va fi integrată cu alte sisteme feroviare din zonele respective. După finalizarea lucrărilor, Havaray va opera un număr de 30 de trenuri monorail, urmând a fi interconectată cu alte sisteme de cale ferată, în specia cu 4 linii de metrou. Linia ar putea operațională începând cu 2019.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 400
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 26 Iun 2017 21:26:14    Titlul subiectului: 190765

Oare acești politicieni dragi au auzit de tramvai și de posibilitatea lui de extindere?

Au auzit de troleibuze dublu articulate, de tramvaie ușoare, de tren metropolitan și alte chestii mai puțin fanteziste. Noi nu suntem în stare să luăm mijloace de transport în comun și cârpim tramvaie vechi de 50 de ani. De unde o să cumpere Neag monorail second?!? Din câte știu Parisul nu are Smile)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ed



Data înscrierii: 01/Dec/2014
Ultima vizita: 30/Noi/2017
Mesaje: 257
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2017 13:58:40    Titlul subiectului: 190795

Boc a anuntat investitiile pe care primaria si CTP vor sa le faca in transportul public. Potrivit primarului, in perioada 2017-2018 ar urma sa se cumpere 50 de autobuze noi, 15 autobuze articulate noi, 10 autobuze electrice si 16 tramvaie (6 din fondurile CTP, 10 din fonduri europene). Plus inca 20 de troleibuze, care ar urma sa fie luate tot cu fonduri europene.

Interesant este ca se vorbeste si de achizitia a 10 minubuze. Din pacate, primarul nu spune cand vor fi reluate licitatiile pentru cele 50 de autobuze si pentru 6 tramvaie si nici cand vor incepe cele troleibuzele si tramvaiele care vor fi luate din banii UE.

De vazut daca intr-adevar se vor concretiza planurile lui Boc sau daca este vorba din nou despre simple promisiuni fara acoperire.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/raport-emil-boc-46-de-milioane-de-euro-pentru-transportul-in-comun--160735.html


RAPORT Emil Boc. 46 de milioane de euro pentru transportul în comun

Primarul Emil Boc a explicat, în raportul său, se investiții se fac în transportul public.

Primarul Emil Boc și-a publicat raportul de activitate pentru primul său an din al patrulea mandat. Boc alocă un spațiu important din lucrarea de 100 de pagini Companiei de Transport Public (CTP), pentru că scopul declarat este să-i determine pe cât mai mulți dintre clujeni „să folosească mijloacele de transport în comun, în locul mașinilor personale".

Primarul vorbește despre troleibuzele cumpărate în ultima perioadă, dar și despre intențiile de achiziții, care cuprind autobuze noi, diesel și electrice, troleibuze și tramvaie. În total, investiția în modernizarea flotei și a depoului de tramvaie CTP ajunge la 46 de milioane de euro, spune Emil Boc. 26 de milioane vor proveni din fonduri europene, iar 20, dintr-un credit contractat de CTP de la Raiffeisen și garantat de Primărie.

„Compania de Transport Public a achiziționat (în 2016) și a introdus în circulație (în 2016 și 2017) 20 de troleibuze noi. Noile troleibuze (Iveco Astra Town 118) au dotări de ultimă generație pentru a spori gradul de confort al clujenilor și pentru a-i determina pe cât mai mulți dintre ei să folosească mijloacele de transport în comun, în locul mașinilor personale.

Câteva caracteristici importante: capacitate de transport - 164 călători, din care 42 pe scaune; podea complet coborâtă; rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități; loc rezervat pentru utilizatori de scaune rulante pentru persoane cu dizabilități; spațiu destinat pentru cărucior pentru copii mici; sistem de încălzire cu aeroterme electrice pentru sezonul rece; sistem de ventilație și aer condiționat pentru sezonul cald; sistem supraveghere video interior și exterior; consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi; sistem electronic de control al frânării ABS/EBS/ASR.

Compania de Transport Public (CTP) dorește să continue înnoirea parcului auto și este în derulare licitația publică pentru achiziția a 50 de autobuze noi. De asemenea, sunt în pregătire licitații publice pentru încă 15 autobuze noi articulate și respectiv 10 minibuze.

Pentru perioada 2017-2018, ne propunem achiziționarea a încă 16 tramvaie noi, din care 10 tramvaie - din fonduri europene și alte 6 tramvaie - din fonduri proprii (pentru acestea procedura de achiziție este în pregătire). Tot din fonduri europene urmează să fie realizată modernizarea depoului de tramvaie, modernizarea rețelei de contact pentru troleibuze și vor fi achiziționate alte 20 de troleibuze noi. În total, avem în vedere investiții de aproximativ 46 de milioane de euro în Compania de Transport Public, din care cel puțin 26 de milioane de euro din fonduri europene. De asemenea, este în curs de finalizare licitația pentru achiziția a 10 autobuze electrice prin Programul de Cooperare Elvețiano-Romȃn, Obiectivul 1 al Ariei de concentrare 4 - Îmbunătățirea mediului înconjurător", se arată în raport.

De observat că se cumpără cele 15 autobuze articulate. Inițial se vornea despre 12. Licvitația va avea loc în 28 iulie. Cele 10 minibuze sunt pentru zonele cu flux mai mic de călători și cu probleme de acces.

Emil Boc vorbește și despre benzile dedicate. Acestea urmau să se amenajeze de la începutul anului, dar până la urmă s-a anunțat ca termen 15 august.

„În această vară, urmează să fie amenajată o bandă dedicată transportului în comun dinspre Mărăști spre Mănăștur, mai exact de pe Bd. 21 Decembrie 1989 la intersectia cu str. Petofi Sandor pȃnă pe strada Memorandumului. Aceasta presupune o serie de măsuri legate de circulație (interzicerea virajului la dreapta pe Regele Ferdinand și pe Joliot Curie), refacere programe de semaforizare, lucrări la partea de carosabil, semnalizare și marcaje orizontale. Această măsură a fost discutată în cadrul Comisiei de Circulație și propunerea a fost definitivată cu sprijinul experților de la Universitatea Tehnică", a arătat Emil Boc.

Pe tema benzii dedicate s-a spus că se va realiza o dezbatere publică, dar aceasta nu a avut încă loc. Municipalitatea a anunțat că mai dorește să facă o serie de măsurători de trafic în luna iulie, după deschiderea podului Traian.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Următoare
Pagina 20 din 22

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community