Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoricul traseelor din Brasov
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 09 Aug 2007 21:08:34    Titlul subiectului: Istoricul traseelor din Brasov 81270

Va propun sa postam aici diverse liste cu traseele de mai de mult. Incep eu cu o imagine din 'Les Guides Bleus - Roumanie', un ghid turistic al Romaniei aparut la o editura pariziana in 1966.

Pe pagina urmatoare se mentiona si linia 20 Piata 30 Decembrie - Poiana Brasov; banuiesc ca Piata 30 Decembrie de atunci e actuala Piata Unirii; cum pe atunci nu exista actualul drum de Poiana (zis si 'drumul nou' actualmente) autobuzele probabil ca o luau pe la Pietrele lui Solomon si pe actualul 'drum vechi' (acum acesta este un drum forestier inchis circulatiei auto).

Tot legat de acest 'drumul vechi' parintii mei care s-au stabilit in Brasov cam prin 1965-1967 imi povesteau ca urcau vara pe acel drum, pana in Poiana, cu autobuze descoperite.



bv1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.51 kb
 Vizualizat:  de 17547 ori

bv1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Iun/2018
Mesaje: 1070
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 10 Aug 2007 13:52:27    Titlul subiectului: 81312

Eu merg cu turistii in fiecare vara de vreo 5 ori pe vechiul drum.El a fost reabilitat in 2004 de Aristotel Cancescu:) Totusi mi se pare cam ingust pentru a avea un trafic pe 2 benzi, tinand cont de latimea lui, nu de faptul ca nu e asfaltat.Si daca se facea transport pe acea ruta, dupa o vara omorau autobuele, este panta cam abrupta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Iun/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 20 Dec 2008 14:01:01    Titlul subiectului: 102788

Am reprezentat in site-ul cu retele si reteaua de troleibuze din Brasov chiar inainte de inceperea lucrarilor de sistematizare in centrul civic, cam in jurul anului 1987. Totusi cum au trecut peste 20 de ani de atunci anumite detalii nu le mai cunosc bine, de aceea as avea urmatoarele intrebari:

- Cand a fost desfiintata intersectia accea complexa de la Hidromecanica, acolo unde convergeau 4 strazi (Lenin, Karl Marx, Harmanului si cea cu troleele 3,5,6,7,31 a carei nume nu-l mai stiu)? Intreb asta pentru a localiza mai exact in timp schita.
- Cum se desfasura circulatia troleelor 6 si 31 intre Hidromecanica si Livada Postei? Am reprezentat via Lenin - Teatrul Dramatic si apoi pe breteaua aceea ce lega Teatrul Dramatic cu Primaria (Casa de Casatorii) dar este posibil sa fi fost si via Karl Marx
- Pe sensul Rulmentul - Pe Tocile linia 2 mergea pe Lenin (asa am reprezentat acum) sau pe Karl Marx? Acelasi lucru si pentru liniile 2 barat si 16.
- Imi amintesc vag de o linie 6 barat... a existat sau nu in perioada din schita, adica inainte de desfiintarea intersectiei de la Hidromecanica?
- Circulatia in Valea Cetatii era asa cum am reprezentat-o eu, adica direct pe Bd. Muncii? Parca tin minte ca la un moment dat se ocolea pe Vasile Alecsandri, dar nu sunt sigur.

Orice alte observatii in legatura cu harta de mai sus sunt binevenite. Multumesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 02 Ian 2009 17:59:21    Titlul subiectului: 103542

In legatura cu schimbarile din Brasov: sunt destulde batran ca sa-mi amintesc de vechiul sisten de circulatie, cu dublu sens pe Karl Marx si pe Lenin (sper ca stiti despre ce vorbesc). Prin 78 - 80 s-a introduc noul sistem, cu sensuri unice. Deja conduceam atunci, desi nu prea des prin Brasovul natal ci mai mult prin Teleormanul de adoptie, si stiu ca multi soferi erau impotriva si (desi nu indrazneau cu voce tare) cam injurau. Probabil ca si acum injura multi, pana se obisnuiesc. Dar am bagat de seama ca cel putin in Bartolomeu e mult mai usor sa iesi (daca te lasa trenul) decat pe vremuri.
In al doilea rand, eu sunt un adept al troleibuzului, atunci cand sunt calator cu el, dar, la cat e de sinuos si de aglomerat orasul,cred ca micile autobuze care se fataie acum prin centru sunt mai putin "incurca lume" decat uriasele trolee articulate.
In al treilea rand, cine isi mai aduce aminte de singurul giratoriu din anii '60" Ala de la "Strungu'"?

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 03 Ian 2009 12:25:08    Titlul subiectului: 103568

S-ar putea sa am unele mici lapsusuri, dar:
troleibuzul 2 urca de la Rulmentul (intr-o perioada mai veche, anii '60, capatul era la Tractorul pentru toate troleleele - 2, 7, apoi a fost mutat la Rulmentul) pe 13 decembrie, Karl Marx, Iorga, 7 noiembrie etc. Au fost si perioade scurte cand toate troleele au fost deviate pe Lenin, nu mai stiu anii, cand K. M. a fost in reparatie. 7 venea din Tractorul pe 13 dec., o lua pe Castanilor pana la Patria si apoi stanga pe Lenin. Apoi a fost schimbat pe Karl Marx de la intersectia Ceasul Rau spre Strungu (Hidromecanica) si readus la vechiul traseu, pana de curand.
Pe Lenin urca, de la Strungui, linia 1, care continua de la Teatru pe Ghe Gheorghiu Dej si o facea la stanga pe 7 noiembrie. Troleul 6 a fot , dupa parerea mea, redundant, pentru ca el copia traseul lui 11, cu diferenta ca la revenire spre centru 11 mergea pe Lenin, de la Strungu, iar 6 pe Karl Marx. 11 intrea pe strada aceea de la Primarie pana in Iorga.
Sensul giratoriu de la Strungu si-a schimbat c onfiguratia dupa 80, cand i-a venit ideea lui Ceausescu sa aduca centrul civic la Strungu. Din Intersectia aceea, a patra artera era, ca si acum, Calea Bucurestiului.
Imi cer iertare daca am incurcat ceva.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 21:57:07    Titlul subiectului: 103793

Mai am o propunere: autobuzul 16.
Asta era masina pe care o foloseam eu cel mai mult, pentru ca facea statie chiar la poarta mea. In afara de faptul ca in statie asteptau tot felul de oameni (inclusiv betivii scapati de la Ceasu Rau, care mai incercau sa faca pipi in curte la mine), era masina noastra, mai ales ca parintii mei nu au avut niciodata (nici macar de gand sa-si ia) masina mica.
Avea cap de linie in Prund (Piata Unirii), cobora pe Sirul Beethoven, Strada Neagra (acum Balcescu), Lenin, Castanilor, Mihai Viteazu - pana la capatul strazii si al traseului, la Stadionul Tineretului - acum Silviu Ploiesteanu). Avea o periodicitate de 30 de minute, pe care o respecta intotdeauna!
La un moment dat, traseul a fost deviat, autobuzul ajungand pana la Strungu, facea giratoriul, apoi Karl Marx, Mihai Viteazu. In 1973, Mihai Viteazu a fost astupata la Ceasu Rau (s-a sistematizat (!) circulatia intr-o intersectie foarte grea), asa ca 16 intra de la Ceasu Rau pe 13 decembrie, apoi dreapta, pe Cantemir, si iar Mihai Viteazu. Nu mai stiu sa spun cand (dupa ce am plecat eu la facultate si apoi definitiv din zona), 16 a abandonat Mihai Viteazu si a intrat pe Grivitei, asa cum e acum, dar cu capat de linie tot la Stadionul Tineretului. Intre timp, linia a fost prelungita pana la depozitele din soseaua spre Cristian.
Pot sa povestesc si ce autobuze mergeau pe 16: la inceput, TV-uri, preferatul meu fiind unul albastru, 31-BV-4304 (sau, cum scria mare pe el, 4304). Daca-ti sti ce rau mi-a parut cand l-am vazut dezmembrat in spatele garajului ITB, unde e acum Bd. Grivitei!
Apoi, scurt timp, au fost Skode rosii, dupa care ROMAN, si ... am plecat de-acasa. Acum sunt MAN-uri (sau erau, anul trecut, cam in primavara, cand am mers cu 16 doar de dragul de a merge cu el).
O sa revin, daca vrea cineva, si cu alte linii, asa cum mi le amintesc eu din copilarie. Poate cu 17, care imi placea de asemenea.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 13:50:32    Titlul subiectului: 103810

Acum sunt MAN, MAZ, si Connecto, depinde de cum se formeaza programul din tura.
Nu l-ai prins pe 16 troleu, de la Municipal pana la Sirul Beethoven? Intorcea cu 3 si cu 4, daca nu ma insel. Orarul este cu 3-4 masini pe ora, in functie de intervalul la care circula.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 14:47:10    Titlul subiectului: 103814

Nu, asta chiar ca ma depaseste. Probabil in anii 80?
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 15:01:36    Titlul subiectului: 103816

Da, eu l-am prins la sfarsit de ani 80, sa zic 86-92, cand a fost facut din nou autobuz pana in Piata Unirii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 15:06:13    Titlul subiectului: 103817

Trebuie sa fie in perioada cand eu deja aveam masina, si nu mai foloseam mult itb, si oricum, in anii aia 16 nu mai venea pe Mihai Viteazu, pe la poarta mea. Eu locuiam aproape de Ceasu Rau, prima statie pe Mihai Viteazu, 16 mergea prin spate si oprea in fata la fostul ITB, actual Onix. De-aia nu mai stiu.
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 15:16:13    Titlul subiectului: 103819

16 cat o fost troleu si de cand il stiu eu, circula pe Grivitei, pe unde este si acum sarma pentru troleibuz, pe care circula acum liniile 5B si 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 19:20:46    Titlul subiectului: 103831

No, uite vezi, si asta e o noutate! Habar n-aveam ca 5 (B?) si 3 o iau pe Grivita acum! N-am mai mers de mult cu troleul prin Brasov, singura linie a ITB pa care o mai iau e 28, pt ca mai am o casuta prin Bartolomeu. Pai unde mai merg astea? 3 mergea de la Steagu la Poarta, iar 5 de la Steagu la Bartolomeu (de mult pana la gara Bartolomeu veche, apoi pana la cea noua, la sfarsit pana la stadionul Municipal). Mai e si un autobuz 5, cred, cu MAZ-uri verzi (mai e asa?) care merge pe traseul vechiului troleu, cred.
O data, 3 venea de la Steagu pe Calea Bucurestilor pana la Strungu, apoi, dupa giratoriu, urca pe Lenin si stanga pe 7 noiembrie, in timp ce 5 o lua de la Strungu pe Karl Marx, Iorga si dreapta pe Lunga.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 1085
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 19:58:20    Titlul subiectului: 103836

Schema traseelor la nivelul anilor 1984-1985


bv1984_85_184.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  274.51 kb
 Vizualizat:  de 16691 ori

bv1984_85_184.jpg



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Joi 08 Ian 2009 23:06:19    Titlul subiectului: 103894

Am promis o interventie despre autobuzul 17. E o linie veche de cand stiu eu ITB-ul, si, cu mici modificari, a circulat pe acelasi traseu tot timpul. Avea un capat de linie la ARLUS (Livada Postei, daca preferati), cu stanga str. Lunga, dreapta Iorga, Karl Marx, Strungu, Calea Bucurestiului, (fosta) Temelia (Acum ii zice Muncii?), trecea prin actuala curte a uzinei Steagu Rosu, pentru a ajunge la Noua, si intorcea unde era Strandul Noua (acum cativa ani era acolo un fel de bazar, n-am mai fost sa vad ce mai e). Dupa o vreme a fost prelungit pana la Zoo, dar parca n-a mers mult timp acolo. Apoi a inceput constructia cartierului de blocuri de la Noua, iar traseul a fost prelungit, nu prea stiu bine cum se cheama locul unde intorcea (si probabil ca mai intoare si acum). Pe vremea aia circulau autobuze TV, apoi Skode rosii, care mie imi placeau foarte mult. Imi amintesc ca intr-o zi de vara o astfel de Skoda rosie a proptit axa cardanica in asfalt dupa plecarea din statia de pe K MArx (corpul N, langa scoala nr. 5, unde invatam eu) si s-a vorbit prin oras de un accident al autobuzului 17. Porecla anilor '70 (nu vreau sa supar pe nimeni, imi cer iertare, dar e o realitate istorica) era "Moldobuzul", pentru ca la Noua locuiau foarte multi moldoveni.
La intoarcere, 17 venea pe exact acelasi traseu, doar la intrare la capatul de linie intra prin fata cinematografului "Maxim Gorki" (rebotezat, dupa renovare, "Barsa")
Cand Uzina a facut poarta langa palatul administrativ si strada aia (habar n-am cum se chema) a devenit curte uzinala, 17 a fost deviat pe Calea Bucuresti, soseaua aia marginita de plopi cu care se laudau brasovenii pana au inceput sa cada plopii. Dupa multa vreme, cand s-a inchis si demolat Temelia, 17 a ales drumul pe calea Bucurestilor, intr-o vreme, daca nu ma-nsel, intra cu troleele pe Berzei si iesea din nou in Calea Bucurestilor la actualul Sens giratoriu de la Carpatilor.
Pentru perioade scurte de timp, cand Karl MArx era in santier, 17 a mers pe Lenin intre Strungu si Teatru la urcare, apoi o lua la dreapta spre Iorga, iar la coborare direct pe Lenin in jos.
Imi placea sa merg cu 17 din mai multe motive: imi placeau Skodele alea rosii, la Noua ma duceau parintii destul de des in week enduri (ce de lume era colo! - la intoarcere spre casa rareori puteam urca in 17, si atunci veneam pe jos pana la capatul troleului si luam 5 sau 7 pana la Corpul N (5) sau ITB, pe 13 decembrie (7).
In cls. V - VII am frecventat un cerc de la casa Pionierilor, care era in apropiere de cimitirul sasesc de pe Livada Postei. Desigur ca alegeam sa iau 17 pana la capat, desi in 10 minute puteam face drumul si pe jos.
Daca tot nu plictisesc, mai spun si despre alte linii.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Ian 2009 14:51:17    Titlul subiectului: 103926

Da, interesante informatiile despre linia 17. Momentan este una din cele mai importante linii ale orasului, parca a 2-a, dupa studiul RAT.
Straduta despre care vorbesti, s-a reinfiintat si se cheama tot Poienelor si iese undeva la actualul capat sau pe drumul de acum al lui 17.
In Noua acum, zona se afla in reamenajare si anu trecut s-a deschis un Aqualand/park, care cica e tare frumos. Cartierul a fost la un moment dat zona de lupta stradala si gasti de toate infractiunile a orasului. Pare-se ca momentan, lucrurile s-au mai linistit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Vin 09 Ian 2009 18:22:52    Titlul subiectului: 103937

Un alt traseu cu care circulam din cand in cand este 12.
Nu imi placea in mod deosebit, dar oprea langa Sanepid, unde lucra mama mea, si uneori il luam din centru pana acolo.
Avea cap de linie in Prund, la un loc cu 10, 14, 15, 16, 18 (parca, cel care urca Intre Chietri (Pietrele lui solomon). Uneori era piata Prundului intesata de autobuze care asteaptau ora de plecare.
Cobora pe langa Securitate, pana la Poarta Schei, stanga pana la Spitalul nr. 1 (actuala maternitate), dreapta pe Baritiu - 7 Noiembrie, pana la Casa Armatei, dreapta pe Iorga, stanga pe Cuza Voda, la Dezrobirea (apoi CiBo, sau Suchard, cum i-o mai fi zicand acum). Cuza voda la un moment dat isi schimba denumirea in Avram Iancu, 12 mergea in jos pana la Sportul Popular (habar n-am cum ii zice acum) si acolo facea dreapta pana la Stadionul Steagului. Acolo avea cap de linie, cu 16, si la un moment dat cu 6. Acum 6 merge pana la Casa Armatei (Livada Postei).
La intoarcere avea exact acelsi trseu, cu exceptia portiunii de la Saguna in sus, pe Baritiu, pe langa Policlinica 1 (acum e Dermato-venerice, cred)(daca o mai fi, e si Casa Corpului Didactic in cladirea aia).
Bucata asrta de drum era un adevarat poligon de viteza pt autobuze. Cand porneau de la Policlinica (cred ca acum nu mai e statie acolo, pt ca oricum statia de alta data din Piata 23 August a fost mutata mult mai sus, aproape de Arhive.) toti soferii bagau tare, iar eu ma asezam langa sofer, era lacasul acela la TV-ri delimitat de placa de la primul scaum (era orientat paralel cu masina, perpendicular pe cellelalte, si era rezervat pt cei in drept) si bara de sustinere pentru coborare.
12 era deservit de TV-ri, chiar nu-mi amintesc daca pe vremea lor mai aparea si alt tip de masina pe linia asta.
A, si mai era un loc care imi placea mie la linia 12, virajul la dreapta la intrare pe Iorga, soferii isi incercau norocul intrand mereu foarte tare (chiar daca pasagerii normali protestau).(aici era o portiune de drum comuna pt 12 si 17).
Nu mai stiu precis, dar parca intr-o vreme 12 a fost sistat, acum habar n-am ce mai face, n-am mai avut nevoie de el.

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Ian 2009 02:03:13    Titlul subiectului: 103953

12 face bine mersi. Cum ti-am scris si in mesajul privat. Eu l-am prins de la inceput pe traseul Piata Unirii - Poarta Schei - Agriselor - Al I Cuza - Avram Iancu - Stadionul Tineretului.
Intr-o perioada a circulat la comun cu 19 - Pietrele lui Solomon - Piata Unirii. Apoi cand auvenit primele MAZ galbene, au fost din nou separate, deoarece, cred eu, MAZ nu incapeau pe latime pe stradutele inguste din Schei. Ulterior s-a revenit la cuplarea liniilor.
Din dec. 2006, 12 circula cu midibuze/autobuze pe traseul Stadionul Tineretului - Livada Postei, la 30 minute. Eu am propus si mentin ideea prelungirii actualului traseu pana Pe Tocile.
Deasemenea din dec. 2006 capatul de linii de la P Unirii din fata gardului bisericii Sf. Nicolae s-a desfiintat, actualmente fiind pietonal si o mica parcare. Oricum am inteles ca P Unirii va deveni pietonal 100% in curind, doar transportul in comun circulind pe-acolo... Momentan, la P Unirii sunt 2 statii: una la Peco si a doua imediat cum intri pe strada Prundului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 10 Ian 2009 12:10:26    Titlul subiectului: 103960

Pai da, zona Scheiului ar trebui sa devina, in conceptia primarului Scripcaru, o zona pur turistica, in care sa nu mai aiba acces decat masinile celor care locuiesc in Schei (dar ma intreb cum vor urca si aia, ca strazile sunt destul de prapadite.). Si apropo de strazile Scheiului,unde incapeau troleibuze articulate pana la capatul de pe Tocile, nu pot crede ca nu incape un MAZ.
Ceilalti muritori vor fi nevoiti sa ia "josul" sau sa plateasca o taxa serioasa.
Acum doi ani se vorbea despre construirea unei parcari subterane sub terenul de sport de la Saguna. Adica asa spunea presa locala, locuitorii din zona nu auzisera prea multe. Cele doua proiecte se cam bat capin cap.
Honni soit qui mal y pense, dar am impresia ca decizia asta a lui Scripcaru e influentata si de nevoielui personala de liniste; am inteles ca are si el o casa pe undeva pe Tocile (?).

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Ian 2009 20:00:57    Titlul subiectului: 103978

Scheii probabil ca vor intra si ei intr-un proces de reamenajare a strazilor si a stradutelor. Parcarea de la Saguna inca nu e sigura de constructie, nu are un status clar. Nu vad ce are casa lui Scripcaru de pe Warthe (eu asa am auzit) cu ce discutam noi aici.
Daca tot ai mentionat, troleibuzele mergeau pana Pe Tocile. De acolo, pentru ca ai uitat, ti-aduc aminte ca mai exista unrand de stradute si mai inguste care trebuie urcate inspre Pietrele lui Solomon. Or, un DAC intra milimetric. MAZ este nitel mai lat si orice miscare gresita se poate solda cu ceva tragedie, pe care apoi am comenta-o la infinit ca de ce nu s-a gandit nimeni ca ala e prea lat...
In fine, eu sper ca acea zona sa nu devina zona de masini si de urcat pe drumul vechi, pentru ca s-ar strica cu adevarat. Acea zona trebuie sa ramina linistita!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 10 Ian 2009 20:56:15    Titlul subiectului: 103980

Absolut de acord cu linistea din parta superioara a Scheiului. Era vorba de MAZ pana in Prund, nu pe Tocile, si chiar, nici eu nu cred ca ar avea vreun rost sa urci cine stie ce masini la drumul vechi. CU atat mai putin pe "ulite". Acolo chiar ca nu as permite de loc accesul auto, dar ce te faci cu toti locuitorii care au masina? Acolo undeva, pe Pajistei, locuieste si Anghel, cel care a fondat Prems, si el avea odata, acum vreo 10 ani, o limuzina (ca in filmele americane!) pe care reusea sa o strecoare prin labirintul ala. Iti garantez ca stiu bine Pajistei, am urcat-o de mii de ori si, inainte de invazia masinilor, o coboram cu sania. E strada unde a locuit mama mea cand era copil.
Eu stiam drumul vechi al Poienii doar ca partie de sanius, in nici un caz de autobuze. Acum o mie de ani, pana sa se construiasca drumul nou, pe cel vechi se urca cu masina, eu n-as numi-o autobuz, era un fel de camion rusesc amenajat cu banchete de autobuz. Mama mi-a spus ca inainte de al doilea Razboi Mondial acolo se mergea cu un fel de tancheta, era denumita "Senila" si a fost pomenita si de Mihail Sebastian in "Accidentul".

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 10 Ian 2009 21:03:36    Titlul subiectului: 103982

Ionescu a scris:
Scheii probabil ca vor intra si ei intr-un proces de reamenajare a strazilor si a stradutelor. !

Doamne fereste sa se intample una ca asta!

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Ian 2009 21:11:10    Titlul subiectului: 103983

Ma refeream la stradutele unde deja e asfalt...trebuie refacute ca-s pline de denivelari. Deocamdata s-a zis ca nu urca nimic pe drumul vechi al poienii si ca speram sa ramina asa!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Dum 25 Ian 2009 14:30:14    Titlul subiectului: 104909

Am promis, incerc sa ma tin de cuvant, sa povestesc despre vechile trasee (asa cum mi le amintesc eu), revin cu troleibuzul 2.
In copilaria mea, 2-ul avea terminus la palatul administrativ de la Tractoru, adica strada Turnului. Acolo era probabil destul de bine pentru muncitorii de la uzina, inca nu era foarte dezvoltata zona de locuinte la Rulmentul. Daca nu gresesc, parca in anii aia din antichitate era o linie de autobuz care mergea de la Tractoru la Rulmentu (stiu sa scriu romaneste, va asigur, dar asa pronuntau brasovenii atunci (cred ca si acum), nu stiu de ce as scrie altfel).
In vremea aceea, 13 decembrie era pavat cu piatra cubica, nu mai stiu sa spun exact in ce an a fost realizata cananalizarea, dupa care care strada a fost asfaltata. Cred ca dupa 64 -65, cand a fost asfaltat si Mihai Viteazu. 2 urca pe 13 pana la Ceasu Rau, dreapta pe Karl Marx (la intersectie era un militian in borcan, noi, copiii, ii spuneam "Castravete" - pai, daca statea in borcan!), care uneori inlocuia semafoarele. Inca nu exista cladirea mare a DSAPC (Institutul Proiect). In schimb era acolo un parculet trapezoidal, marginit de drum si de bazinul de retentie. In bazinul asta a cazut, in septembrie 1973, adica in perioada cand mesotistii culegeau cartofi, o duba TV de la Salvare care tocmai se ciocnise de un IMS al pompierilor, un accident extrem de spectaculos, pe care l-am vazut, si care nu a avut victime. Deci, K. M., apoi Iorga, Lunga, 7 Noiembrie, Baritiu, stanga prin fata Liceului Saguna, dreapta prin fata Securitatii, cu oprire chiuar in centrul Prundului (e siu acum un stalp de electricitate acolo), Birt, Pe Tocile. Adica traseul din ultimii ani. In unele perioade, 2 era dublat de 2 barat, cu terminus la Poarta Schei sau la Casa Armatei.
Troleibuzele de pe vremuri erau TV-iri, 2 sau 22. Majoritatea rosii, daca imi aduc bine aminte. Imi amintesc pe tanti casierita, care sedea intr-o colivie speciala in spate, langa usa de urcare. La un moment dat, in locul lui tanti care rupea bilete de 50 de bani dintr-un sul, a aparut un fel de masinarie in care bagai bani si rupeai singur biletul. Nu-mi amintesc daca nu cumva puteai sa te autoservesti cu bilet si fara sa pui bani in pusculita aia (parca da). Mult mai tarziu, dupa reaparitia incasatoarelor, au fost instalate compostoare, acel fier vechi nevopsit care a fermecat atat pe utilizatori incat l-au inportat, in anii '80, si cei de la IJTL Teleorman, parcul Rosiorii de Vede. In fond, care e diferenta intre ITBv,[/b] cum scria pe eparate, si un posibil ITRv, cum ar fi fost necesar aici?

_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Dum 25 Ian 2009 19:58:10    Titlul subiectului: 104917

Am gasit o poza cu amplasamentul statiei "Mihai Viteazu" a lui 16, prin anii 70. Nu se vede tablita cu statia, e pe stalpul de electricitate care nu apare in poza.


mihai viteazu 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.38 kb
 Vizualizat:  de 16314 ori

mihai viteazu 4.jpg



_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 16:56:18    Titlul subiectului: poiana 116354

Am gasit intr o revista romaneasca o poza a camionului descoperit care facea prin anii 50-60 traseul Brasov Poiana Brasov. Aveti cumva mai multe informatii? Ce tip era, erau mai multe pe traseu, ce faceau iarna, ca am inteles ca urca si cu schiori?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community