Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

O prezentare completa a vechilor troleibuze din Galati
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 11 Aug 2007 23:28:10    Titlul subiectului: O prezentare completa a vechilor troleibuze din Galati 81401

In cadrul acestui subiect am sa ofer schite si informatii despre fiecare troleibuz care a circulat in Galati. Recunosc ca as fi putut sa postez aceste informatii in cadrul unui alt topic existent in lista pentru orasul Galati insa ideea mea este aceea de a imprima materialului pe care intentionez sa-l prezint, pe langa esenta informativa, un caracter " still remember".
Pentru inceput, am sa amintesc ca in anii 1988-1989 s-au desfasurat lucrarile de montare a instalatiilor necesare pentru asigurarea functionarii troleibuzelor. Prima linie asigura legatura intre Micro 19 si Centru. Cuprindea 7 statii. Traseul a primit numarul 101 si este utilizat la Galati si in prezent, in anumite imprejurari, atunci cand o anumita portiune din linia 102 ( data in functiune cca un an mai tarziu) nu putea fi intrebuintata. Cauze:
-lucrari la terasament pe Strada Domneasca;
-lucrari la instalatia necesara functionarii troleibuzelor pe strada Domneasca;
-diferite forme de organizare si manifestare a populatiei ( greve, proteste, festivitati, comemorari...) care implica Strada Domneasca.
In vara anului 1989 au fost aduse primele 7 troleibuze. Marca acestora era DAC117E iar numerele lor de parc erau: 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207.
201 a rezistat pana pe la sfarsitul anilor '90. Culoarea pe care am prezentat-o in schita este cea de dinainte de casare. La o serie de troleibuze s-au operat modificari, in special s-au modificat stopurile si s-a renuntat la gemuletul pentru traseu de dupa cea de-a treia usa ( prima de dupa articulatie).
La 201, stopurile au fost inlocuite cu altele provenind de la un autobuz vechi. Stopurile de schimb nu prezentau forme individuale pentru fiecare indicator ( o forma pentru becul de frana, una pentru semnalizator, una pentru stop si una pentru marsarier) ci aveau structura completa, adica forma acoperea toate cele patru becuri si era tipica DAC-urilor vechi de prin anii 1979-1982. Stopurile "noi" au fost amplasate orizontal ( si nu vertical, cum ar fi fost pozitia lor normala).
In urma utilizarii frecvente la orele de varf, usile troleibuzului 201 ( ca si la alte troleibuze) nu se mai inchideau bine, erau aplecate si functionau greu. Unele abia se deschideau, altele se izbeau cu zgomot de marginea spatiului aferent usii. Panourile ce alcatuiau tavanul au fost de cateva ori inlocuite insa se umflau mereu din cauza conditiilor meteorologice ( in special a umezelii). Cu putin timp inainte de casare imi amintesc ca la 201 abia ardeau cateva becuri in plafon. Iluminatul la deschiderea usilor - reprezentat printr-o singura lampa amplasata pe cutia de manipulare a usilor, la jumatatea distantei dintre usi - nu se mai practica de multa vreme.
Numarul de parc 201, in faza initiala, era amplasat la jumatatea troleibuzului ( dupa a doua usa) si era scris cu caractere mai mari. Pe urma, dupa re-vopsire, numarul a fost trecut deasupra usii soferului cu caractere mai mici. La Galati se practica - in prezent - amplasarea numarului de parc deasupra usii soferului.
Am sa postez schita troleibuzului 201:



201.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.06 kb
 Vizualizat:  de 16666 ori

201.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Iul/2017
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 00:17:23    Titlul subiectului: 81409

Lada cu contactori din spatele șoferului a existat tot timpul sau s-a făcut și acolo "operația" de la noi? Adică:
-desființarea lăzii și montarea a două banchete în locul acesteia:
-mutarea compresorului și alternatorului din stânga în dreapta
-mutarea contactorilor în locul compresorului și alternatorului
În Cluj, la toate DAC 117 E s-a făcut treaba descrisă mai sus; nu mai există niciun troleibuz cu acea ladă în salon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 01:05:01    Titlul subiectului: 81418

Din pacate, aceasta operatie nu s-a efectuat la nici unul din troleibuzele DAC117E care au circulat in Galati. Lada cu contactori a ramas la locul stabilit din fabrica pana cand troleibuzele au fost casate.

Al doilea troleibuz din lot, cu numarul de parc 202. Schema de vopsea prezentata este cea de dinainte de casare. Si la acest troleibuz stopurile au fost schimbate si inlocuite cu altele de la DAC-urile vechi, dar, spre deosebire de 201, acestea au fost montate vertical. Au existat anumite... dubii referitoare la originea remorcii de la troleibuzul 202. Am sa mentionez ca remorca este cea originala. Schema de vopsea provine de la o reclama ( nu mai retin cu exactitate acea reclama) care a fost prezenta si pe troleibuzele 203 si 222. Usile aveau cam aceeleasi probleme ca la 201. Becurile de iluminare la deschiderea usilor pentru vizibilitatea la trepte functionau. Chiar in ultima perioada - cea de dinainte de casare - imi amintesc ca luminau slab, chiar insuficient pentru scopul lor. Nu toate becurile din plafon erau functionale. Problemele apareau la spatele remorcii, acolo unde dupa ce se inlocuiau placajele nu se mai efectuau si conexiunile pentru ultimele becuri din plafon. La 201 si la 202, becurile de pe caroserie ( in numar de patru, doua in partea din fata si doua in partea din spate ) nu mai functionau de multa vreme. Aceste becuri - o parte din sursele mele le intituleaza becuri de balizare, sau becuri pentru inaltime - nu erau greu de schimbat dar scopul lor, dpdv al traseelor urmate, era considerat inutil.
Intre primele scaune pentru pasageri aflate dupa usi si elementul stang al usii respective exista un placaj, montat din fabrica, care protejeaza practic picioarele pasagerilor asezati pe acele scaune. La Galati, placajele acelea cedau mereu si inca repede, in comparatie cu mijloacele de transport existente in alte orase din tara. Probabil e vorba si de putina disciplina... 202 nu mai avea acele placaje si nici barele derivate din cele ce asigurau, in partea stanga a usilor, legatura intre podea si plafon.
202 a rezistat mai mult ca 201, desi ambele troleibuze au fost utilizate frecvent ( aproape zi de zi, pe parcursul intregului program de lucru)



202.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.27 kb
 Vizualizat:  de 16648 ori

202.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 21/Sep/2017
Mesaje: 492
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 01:36:52    Titlul subiectului: 81422

Nu stiti cam prin ce an a fost casat 201? Poate gresesc dar am impresia ca 201 a fost casat odata cu 211 si tin minte perfect ca aratau la fel:aceeasi vopsea si acelasi format de cifre:erau mici si rotunjite.
Inainte ca 202 sa aiba reclama cu CIELO in partea din fata pe fundal albastru si MATIZ in partea din spate pe fundal galben,era vopsit in alb cu dungi albastre pe diagonala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 02:03:19    Titlul subiectului: 81426

Cele mai multe evenimente de care imi amintesc atunci cand discut despre troleibuzele din Galati au in centru troleibuzul cu numarul de parc 203. In primul an, la putina vreme dupa ce reteaua de troleibuze a fost data in functiune, in timpul unei furtuni, troleibuzul 203 aflat in statia de la Agentia de Voiaj a "tras" cu unul din tangoane firul de alimentare direct pe carosabilul umed. S-au produs flame, scantei si... circulatia a fost oprita pana cand cei de la RATU au intervenit cu mijloace proprii sa remedieze defectiunea.
Intr-o vreme, 203 a avut un sofer cam... temperamental. Am avut si eu parte de o gluma proasta din partea acestui sofer, mai precis, m-a vazut fugind dupa troleibuz - incercam sa-l prind in statie - si apoi, cand am dat sa ma urc, mi-a inchis usile in nas si a plecat repede-repede... Soferul radea, probabil i s-a parut c-a facut o gluma buna. Si in fine, imi amintesc si de un alt incident desfasurat tot in zona Agentiei de Voiaj, mai precis in statia de vis-a-vis, cunoscuta sub denumirea de Trei Star: a iesit o altercatie intre un sofer de maxi-taxi si soferul de pe 203 care s-a soldat c-o plecare violenta a troleibuzului. Acesta a atins cu remorca usa din partea stanga a microbuzului si daca... soferul acestuia nu se ferea la timp, ar fi fost grav accidentat. Geamul portierei de la maxi-taxi a fost facut tandari iar portiera indoita. Am inteles ca dupa acest eveniment, soferului de pe troleibuzul 203 i-a fost desfacut contractul de munca.
Lasand amintirile de o parte, despre 203 pot afirma ca a suferit - dpdv al stopurilor - aceeasi modificare ca la 202. Troleibuzul a facut reclama la Viata Libera si a fost o perioada vopsit in culorile caracteristice reclamei in cauza - portocaliu cu dunga lata de culoare alba la mijloc - apoi a fost vopsit in albastru cu alb si apoi in galben cu albastru - ca si 202 - pentru o reclama de care nu-mi mai amintesc exact. Iluminarea interioara era buna, soferul avea posibilitatea sa aprinda fie randul de becuri din plafon amplasate in partea stanga a sensului de mers, fie cele din partea dreapta. Aceasta optiune era valabila pentru toate troleibuzele. Placajele din tavan au avut aceeasi soarta ca si la primele doua troleibuze prezentate anterior si au creat aceeleasi probleme. Troleibuzul a fost casat in perioada in care cei de la autobaza l-au scos din functiune si pe 202. Iata o schema a lui 203 in perioada in care era vopsit in alb cu albastru:



203.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.36 kb
 Vizualizat:  de 16643 ori

203.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 21/Sep/2017
Mesaje: 492
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 02:09:39    Titlul subiectului: 81427

Tin minte exact ca 203 a fost casat inainte de 202 si pe 202 l-au transformat in 203...sub 3 se vedea 2-ul anterior.Ca si 208 de altfel care a fost transformat in 210.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 02:10:51    Titlul subiectului: 81428

E vorba despre o permutare de numere. Troleibuzul 203 "si-a prelungit" activitatea pe baza lui 202. Nu prea inteleg eu rostul acestor permutari. 202 trebuia sa ramana cu numarul lui iar 203 la casare. Oricum, dupa ce s-a produs schimbarea de numere, "falsul" 203 n-a mai circulat multa vreme. Stiam de permutarea lui 208 cu 210 dar nu am sesizat-o si pe cea a lui 202 cu 203.Nu stiu cu exactitate data cand 201 si 211 au fost casate. Anul, daca nu ma insel, este 2002. Intr-adevar, cele 2 troleibuze aratau aproape identic. Imi amintesc si de schema lui 202, cea alba cu dungi verticale albastre. Ii conferea un "look" mai... occidental.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 19:31:20    Titlul subiectului: 81446

Imi cer scuze pentru modificarea unui desen apartinand lui Ovidiu (,,Amiralul Byrd"), dar nu am gasit alta solutie de a arata schema de culori a primului troleibuz si a primei serii de 7 troleibuze care au sosit in Galati in 1989. Mentionez ca desenul apartine in totalitate lui Amiralul Byrd, eu numai am inlocuit culoarea rosie cu maro si albul cu crem.


201_471.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.36 kb
 Vizualizat:  de 16612 ori

201_471.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 22:01:40    Titlul subiectului: 81451

Despre troleibuzul 204 pot afirma ca a fost printre primele casate. Interiorul era deteriorat - musamalele de pe podea erau rupte, prinse cu benzi metalice, panourile din podea erau inlocuite cu altele, de la diverse autobuze, placajele din lemn si metal din podea erau deteriorate, panourille din tavan umflate si fixate tot cu benzi metalice si suruburi. 204 era unul dintre troleibuzele care nu prindea viteza mare. Pana si materialul articulatiei era rupt si daca se intampla sa te afli pe suprafata circulara mobila ( care se afla intre partea principala a mijlocului de transport si remorca ) in conditii meteo nefavorabile, puteai simit ploaia si ninsoarea. Stopurile lui 204 au fost modificate ca la troleibuzul 203. Perioada de functionare a acestui troleibuz a fost relativ redusa: 204 nu a beneficiat de "prelungirea perioadei de functionare". Totusi, imi amintesc ca in interior barele scaunelor pentru pasageri fusesera vopsite in albastru deschis si cateva scaune fusesera inlocuite. Iata si o schita a lui 204:


204.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.05 kb
 Vizualizat:  de 16600 ori

204.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 22:23:40    Titlul subiectului: 81454

Troleibuzul 205: Perioada de functionare aproape zilnica. Linia de traseu pe care era des intrebuintat:102. La interior arata mult mai bine ca 204. Barele scaunelor erau vopsite tot in albastru deschis ( ca la 204), iluminarea era relativ buna. Stopurile erau cele originale ( din fabrica). Podeaua se gasea insa in aceeleasi conditii de uzura si "carpire" avansata.
Nici 205 nu prindea viteza prea mare, uneori "zumzaia" si incepea sa vibreze atunci cand soferul il forta peste limitele deja coborate din cauza uzurii. Sa vedem si o schita a lui 205:



205.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.35 kb
 Vizualizat:  de 16595 ori

205.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 22:46:33    Titlul subiectului: 81458

Troleibuzul 206 a absentat vreme indelungata de pe traseele locale. Ajunsesem chiar sa cred ca fusese casat. M-am inselat insa, si am avut ocazia sa-l vad intr-un week-end in "Probe" pe strada Brailei. Fusese refacut aproape de la zero.
Cateva saptamani mai tarziu am avut ocazia sa calatoresc cu 206. Arata bine in interior, usile ( cu o singura exceptia la usa III) functionau bine dar aveau elementii schimbati, luati probabil de la un autobuz model mai vechi. Sistemul de iluminare functiona in doua variante ( bine si inteles ca dupa un asemenea RK toate becurile erau functionale) : pe partea stanga sau pe partea dreapta a sensului de mers. Becurile indicatoare de la usi nu erau insa functionale. Cu timpul, capacele acelor becuri ajunsesera sa fie atat de prafuite si patate de vaselina si uleiuri incat abia daca se mai cunostea profilul acelor becuri. Surprinzator, desi refacut aproape in intregime, 206 n-a avut parte de prea multa "actiune". A fost utilizat des dar pe o perioada scurta de timp. A fost casat in prima jumatate a anilor 2000 desi arata si functiona bine. Iata o schita a lui 206 dupa ce a iesit de la RK:



206.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.38 kb
 Vizualizat:  de 16592 ori

206.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 22:48:03    Titlul subiectului: 81459

A existat un singur troleibuz in Galati care avea traseul iluminat cu un tub de neon de 40 w. Este vorba de lacasul de deasupra parbrizului,iar troleul in cauza era alb cu albastru, arata frumos atat la exterior cat si la interior si facea reclama la un detergent parca!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2007 23:09:16    Titlul subiectului: 81463

Ultimul troleibuz din seria celor sapte achizitionate in 1989 are numarul de parc 207. A fost un troleibuz rezistent, a circulat sub reclama celor de la "Viata Libera" si a fost casat in prima jumatate a anilor 2000. Era obosit, incepuse sa vibreze la viteze medii. Interiorul nu arata foarte rau ( dar nici bune), plafonul din articulatie era umflat si primise "tratamentul" cu benzi metalice si suruburi de fixare ca la 204. Stopurile erau modificate ca la 201 ( stopuri de DAC-uri vechi, uniprofilate, amplasate in plan orizontal ). Burduful avea si el cateva gauri. Usile functionau bine iar becurile... aproape toate functionau. In articulatie, ultimele doua becuri de pe partea dreapta a sensului de mers nu mai existau. Se schimbase un placaj in plafon - care s-a umflat si s-a valurit la cateva luni de la montare. Traseul pe care era des utilizat era 104. Iata si o schema lui 207:

Troleibuzul care avea montat un tub de neon in spatiul pentru traseu de deasupra cabinei era 221. Facea reclama la "GALA" si era cel mai bine intretinut troleibuz din tot parcul TRANSURB-ului.

Un an mai tarziu (1990) s-a inaugurat linia de troleibuz 102. Aceasta linie asigura legatura intre Micro 19 si Parcul C.F.R. si avea 14 statii (ulterior, in anul 2002 s-a mai introdus o statie pentru mijloacele de transport care circulau pe strada Brailei; ma refer la statia de vis-a-vis de Universitate).
Traseul 102 poate fi considerat " o prelungire" a lui 101. In Centru ( ma refer la zona centrala a orasului) s-a introdus macaz... manual ( adica soferii troleibuzelor care circulau pe 101 trebuiau sa coboare din cabina si sa "mute" tangoanele pe "derivata" pentru a se indrepta spre statia de la Loto Pronosport ).
102 este cel mai lung traseu de troleibuz din Galati. In perioada posterioara inaugurarii ( dupa anii 1990) RATU a ajuns la urmatoarele concluzii:
-linia 102 are randament mare;
-pe linia 102, se obtine eficienta maxima daca se utilizeaza troleibuze articulate.
Aceasta idee a determinat achizitia unui lot de alte patru DAC-uri 117E, cu numerele de parc 208, 209, 210 si 211.

Am sa mai adaug o informatie succinta referitoare la primul lot de 7 troleibuze pe care l-am prezentat mai sus: cand troleibuzele au fost date in folosinta nu aveau la spate cei doi tamburi necesari pentru infasurarea firelor care permit manipularea tangoanelor. Sistemul de "prindere" al firelor se realiza in partea stanga a sensului de mers, mai precis pe lateralul articulatiei unde exista un fel de "carlig".
Prin urmare, la primele troleibuze din Galati, tamburii pentru fire nu au fost instalati in fabrica ( ca la ROCAR-urile 217E ) ci au fost montati ulterior de mecanicii de la RATU.



207.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.56 kb
 Vizualizat:  de 16587 ori

207.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 21/Sep/2017
Mesaje: 492
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2007 14:37:41    Titlul subiectului: 81504

Mi-amintesc ca 205 era singurul troleibuz care avea indicator de traseu in spate.Era un suport de tabla in care era introdusa placuta de traseu.Nu era mare,incapeau doar placute mici(de-ajuns sa scrie doar 102de ex.)si era singurul care avea nr.de parc 205 amplasat si in fata.
Ce pot sa adaug despre 206 e ca a fost casat odata cu 202(203).Ce trist am fost cand le-am vazut in autobaza...
Despre 207 pot sa-ti zic ca la el imi placea pasiunea soferului pentru box.Pe geamul din spatele cabinei erau numai postere cu box.In prezent,acel sofer lucreza pe cobre(diferite de la o saptamana la alta)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2007 15:52:18    Titlul subiectului: 81524

Referitor la placutele de traseu pot afirma cu certitudine ca in primii ani de functionare, toate cele 7 troleibuze au beneficiat de ele. Aceste placute erau din tabla, aveau forma patrata si erau amplasate pe bara de sustinere pentru pasageri de dupa cea de-a patra usa. Privite din exteriorul troleibuzului, placutele "apareau" in partea din dreapta jos a lunetei. In cazul lui 205, este foarte posibil ca placuta de traseu amplasata in dreptul lunetei sa fi rezistat mai mult decat la celelalte troleibuze. Aceste placute nu proveneau din fabrica ci... de la vechile DAC-uri articulate ale Transurb-ului. Dintr-o sursa neoficiala am aflat ca aceste placute au fost confectionate in atelierele autobazei impreuna cu altele, de forma dreptunghiulara. Cele din urma erau amplasate in partea superioara a primului geam de dupa cea de-a doua usa. Am sa mentionez faptul ca placutele dreptunghiulare au fost utilizate doar pentru autobuze. In cazul troleibuzelor, rolul placutei dreptunghiulare a fost suplinit de gemuletul oval aflat dupa cea de-a treia usa.
Intr-o anumita perioada, troleibuzul 205 a fost, intr-adevar, singurul care avea numar de parc in partea din fata. Toate troleibuzele din Galati au avut numerele de parc inscriptionate in partea din fata, pe laterale si in partea din spate in primii ani de functionare. Pe urma, dupa procesele de vopsire succesiva, mecanicii nu au mai trecut numarul de parc in partea din fata a troleibuzelor ( in unele cazuri nu l-au mai trecut nici pe partea din spate si nici pe laterale - cazul lui 211). Exceptie a facut - dupa cum bine a remarcat si Deprodio - troleibuzul 205.

Dupa cum am amintit anterior, urmatorul lot de troleibuze cuprindea 4 DAC-uri 117 E, cu numerele de parc: 208, 209, 210 si 211.

208 a fost unul dintre cele mai rezistente troleibuze ale RATU Galati si totodata, cel mai rezistent troleibuz din lotul sau. In schita de mai jos este prezentat in schema de culoare originala ( cea cu care a venit din fabrica ). In aceeasi schema de culoare au venit si 209, 210 si 211.
Din punct de vedere al interiorului, troleibuzul 208 s-a mentinut satisfacator. Placajele din plafon au rezistat mai bine la diferitii factori de mediu, semn ca izolarea a fost realizata - in fabrica - cu mai multa atentie decat la troleibuzele din lotul precedent (201-207). Recunosc ca si 208 a suferit schimbari ale panourilor insa acestea au rezistat mai mult, in comparatie cu cele de la alte troleibuze. Iluminatul interior - desi nu toate becurile de pe partea stanga erau functionale - asigura vizibilitate buna. Becurile de deasupra usilor au fost utilizate abia in ultima perioada de functionare a lui 208. Barele pentru pasageri s-au dovedit mult mai rezistente decat la alte troleibuze si aceelasi lucru il pot afirma si despre podea - chiar daca a mai necesitat "carpeli" in unele locuri. Traseul pe care era des utilizat acest troleibuz era 102.
Din punct de vedere tehnic, sistemele s-au dovedit rezistente si functionale pentru perioade mari de timp. Dupa ce troleibuzul 210 a fost casat, 208 i-a "imprumutat" numarul de parc si a mai rulat cateva luni - aproape zilnic - pana la casare.



208.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.84 kb
 Vizualizat:  de 16468 ori

208.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2007 16:07:43    Titlul subiectului: 81525

Troleibuzul 209 era considerat un troleibuz de... viteza. Soferul acestuia il conducea foarte repede pe strazile orasului si foarte bine, fara franari sau porniri bruste. Troleibuzul s-a mentinut bine la interior. Singurele doua probleme majore erau: iluminatul din plafon si usile strambate, care de multe ori se inchideau aiurea. In partea din spate a troleibuzului se putea observa linia de sudura existenta intre tabla originala si alte table atasate in scopul de a acoperi gaurile si rugina rezultate in urma factorilor de mediu. Uneori ma gandesc ca, daca acest troleibuz n-ar fi fost condus cu atata... repeziciune, poate ar fi supravietuit mai mult.
Oricum, ceea ce i-a grabit timpul de casare a fost accidentul din fata Cofetariei Laura - cca 100 de metri distanta de statia de la Agentia de Voiaj - cand troleibuzul 209 a lovit din plin o Lada caramizie. Partea din fata a troleibuzului a fost grav avariata si conducerea RATU a decis sa nu-l mai trimita la reparatii ci direct la casare. In acel incident a mai fost implicat un mijloc de transport in comun - nu mai retin exact care. Cel din urma, din cate fusesem informat la acea vreme, si-a reluat dupa putin timp activitatea pe traseele locale.



209.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.9 kb
 Vizualizat:  de 16465 ori

209.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2007 16:30:40    Titlul subiectului: 81531

Despre troleibuzul 210 pot spune ca, din punct de vedere al duratei de functionare pe traseele locale, a fost al doilea din lotul celor patru (primul a fost 208). La interior, podelele erau intr-o stare avansata de uzura, panourile din lemn trosneau sau se clatinau atunci cand calcai pe ele iar o parte din scaune fusesera inlocuite ( imi amintesc ca in remorca, unul dintre scaune fusese pus invers, adica cu fata in directia opusa sensului de mers iar in dreptul sau panoul lateral si elementele de etansare lipseau facand astfel vizibile elementele de rezistenta ale caroseriei si totodata o portiune din tabla exterioara ), Plafonul era destul de bun; majoritatea panourilor erau umflate doar in dreptul celor doua trape de aerisire iar in remorca, cineva rau-intentionat sparsese unul dintre placaje. Iluminatul era destul de bun si asta fiindca o serie de becuri nu mai aveau abajururile protectoare care "acaparau" din luminozitate.
Troleibuzul 210 a avut amplasata pe lateral reclama "Arabesque". Dupa ce s-a renuntat la aceasta reclama ( pe langa 210, la Arabesque au mai facut reclama troleibuzele 215 si 218), troleibuzul a ramas in culorile prezentate in schema de mai jos pana la casare.
In urma unui RK, 210 a primit stopuri noi (ca model nu erau diferite de cele pe care le primise din fabrica ) si becuri de balizare. Cele din urma s-au ars repede si nu au mai fost inlocuite.



210.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.5 kb
 Vizualizat:  de 16463 ori

210.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 14 Aug 2007 16:45:36    Titlul subiectului: 81532

Ultimul din lotul celor patru a fost troleibuzul 211. S-a defectat destul de repede si a fost casat odata cu 201 desi 211 nu avea "vechimea urbana" si "oboseala de traseu" a primului troleibuz de la RATU. Interior arata bine insa defectiunile tehnice nu au mai permis amanarea termenului de casare. Ca schema de culoare arata aproximativ ca 201. Din punct de vedere functional, in ultima sa perioada de activitate 211 se deplasa cu viteza redusa.
S-a preferat casarea in locul unei refaceri. Un cuvant de spus au avut si transportatorii privati care erau in plina dezvoltare ( din cauza lor troleibuzele articulate incepusera sa devina ineficiente. 211 a fost considerat un caz... pierdut)



211.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.24 kb
 Vizualizat:  de 16462 ori

211.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 15 Aug 2007 02:42:18    Titlul subiectului: 81543

In anul 1991 parcul de troleibuze din Galati s-a innoit cu un lot alcatuit din alte 4 DAC-uri 117E, care aveau numerele de parc 212, 213, 214 si 215.
Troleibuzele 212 si 213 au beneficiat de RK-uri in jurul anilor 2000. Au fost refacute si desi functionau corespunzator, au fost casate cativa ani mai tarziu.
Cu 212 am avut ocazia sa calatoresc deseori. Comportament si aspect ireprosabil.
Imi amintesc de o singura defectiune la suspensia rotilor duble din partea dreapta a sensului de mers, mai precis socurile cauzate de asperitatile carosabilului nu mai erau amortizate ci se transmiteau intregului vehicul. Ghinionul a facut ca sa ma asez in acea zi pe unul din scaunele amplasate in zona rotilor duble. Am ajuns acasa cu dureri de cap... Troleibuzul a rulat in acea zi pe parcursul intregului program cu defectiunea aceea - nu inteleg de ce nu l-au retras imedat pentru reparatii - si abia in urmatoarea zi mecanicii de la RATU au remediat defectiunea.
Desi a trecut prin RK, 212 nu a primit becuri de balizare noi, Aceelasi lucru il pot afirma si despre sistemul de iluminare pentru usi. Imi amintesc ca podeaua fusese acoperita cu mocheta gri-verzuie iar panourile din podea aveau rame metalice noi. Mecanicii au montat un burduf nou, au inlocuit toate placajele ( dupa schimbare aveau culoarea alba) si au vopsit barele scaunelor pentru pasageri ( culoare albastra ).
Raportandu-ma la perioada in care s-a realizat RK-ul si la gradul in care a fost refacut troleibuzul 212, consider ca perioada de casare a fost stabilita mult prea devreme. Iata si o schita a lui 212 in perioada de dupa RK:



212.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.79 kb
 Vizualizat:  de 16427 ori

212.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 15 Aug 2007 02:55:57    Titlul subiectului: 81544

Troleibuzul 213, dupa cum am amintit, a trecut si el printr-o revizie capitala. La interior nu s-a acordat insa aceeasi atentie ca la 212. Existau scaune de culori diferite ( albe, galbui si maron ), podeaua avea un aspect uzat iar o parte din panourile laterale aveau culori diferite. De asemenea, una din barele fixate de elementele de consolidare ale plafonului din articulatie a cedat si nu a mai fost inlocuita pana la casare ( este vorba de bara din partea stanga a sensului de mers ). Becurile de balizare nu au fost inlocuite si nici cele amplasate pe cutiile de comanda ale usilor.
Iluminatul interior era insa corespunzator, usile functionau ireprosabil ( fusesera reglate) si, dpdv tehnic, troleibuzul se comporta bine.
213 a promovat pentru cateva luni reclama la autoturismele Daewoo alaturi de troleibuzul 217. In acea perioada era vopsit in albastru cu rosu. Am sa postez o schita a lui 213 dupa ce a iesit din RK:



213.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.02 kb
 Vizualizat:  de 16426 ori

213.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 15 Aug 2007 03:09:31    Titlul subiectului: 81545

Consider ca, o mare parte din troleibuzele apartinand RATU Galati ar mai fi putut rezista ani buni pe traseele locale. 214 este unul dintre acestea. Dpdv exterior, 214 nu arata prea bine. Se observau urme de rugina in partea inferioara a usilor, pragurilor si aparatorilor. In anumite portiuni se observau suprafete grunduite, acoperite sporadic cu straturi de vopsea.
Evaluarea interiorului aducea rezultate mai bune: scaune rezistente, podea acceptabila, plafon umflat pe portiuni reduse, iluminat corespunzator. Treptele au fost intarite cu suprafete metalice dure, lipsite de modele si asperitati. S-au sudat si "coltari" pentru protejarea muchiilor treptelor.
214 avea doua becuri de balizare functionale - cele din partea din fata.
Dpdv tehnic, 214 se comporta bine. Nu era un troleibuz de viteza dar nici nu vibra la viteza medie. In schita de mai jos am prezentat acest troleibuz in schema de vopsea de dinainte de casare:



214.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.54 kb
 Vizualizat:  de 16425 ori

214.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 15 Aug 2007 03:21:41    Titlul subiectului: 81546

Troleibuzul 215 a promovat, o perioada de timp, reclama corespunzatoare firmei Arabesque. Dpdv exterior arata ingrijit, avea jenti vopsite in alb si becuri de balizare functionale. In plus, in partea din fata, in lacasul pentru traseu existent in partea superioara a cabinei, fusesera instalate in pozitie orizontala doua stopuri care indicau comenzile de frana si semnalizare. Un alt semnalizator rosu era amplasat pe caroserie si lumina in permanenta.
Usile functionau bine - o exceptie se inregistra la usa a IV-a unde unul dintre elementi fusese indoit in urma unui accident - iluminatul interior era satisfacator, scaunele si barele de sustinere se prezentau in stare buna. Troleibuzul se putea deplasa si cu viteze mari insa nici unul dintre soferii pe care i-a avut nu l-a alergat peste 50 [Km/h] ( din cate am observat eu). Iata si o schema corespunzatoare perioadei in care s-a renuntat la reclama celor de la Arabesque:



215.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.07 kb
 Vizualizat:  de 16424 ori

215.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 16 Aug 2007 13:12:08    Titlul subiectului: 81570

In anul 1991, pe langa lotul de troleibuze 212-215 a mai fost achizitionat un lot cuprinzand alte 4 troleibuze DAC articulate. Acestea sunt: 216, 217, 218 si 219.

Inainte de a trece la prezentarea acestora am sa amintesc faptul ca exista o serie de diferente de natura constructiva intre lotul format din troleibuzele 212-215 si cel alcatuit din troleibuzele 216-219. Iata o parte din aceste diferente:
-lotul 212-215 avea trei trepte ( cu podeaua ) la fiecare usa pe cand lotul 216-219 avea patru trepte;
-mocheta corespunzatoare lotului de troleibuze 216-219 era cauciucata si prezenta striuri orizontale;
-lotul de troleibuze 212-215 avea un singur bec de iluminare amplasat in partea inferioara a panoului de comanda al usilor pe cand "generatia" 216-219 avea doua becuri dispuse simetric pe panou;
-la lotul de troleibuze 212-215, barele de sprijin pentru calatori amplasate in dreptul usilor erau joase; acestea erau formate dintr-o singura "teava" invelita in material plastic de culoare gri, prelucrata dupa o anumita forma; in cazul lotului de troleibuze 216-219, aceste bare de sustinere erau formate din doua elemente: o "teva" verticala, ce asigura legatura dintre podea si plafon, la care se racorda o alta "teava" prelucrata pentru a oferi sprijin calatorilor la urcarea sau coborarea pe scari.

Troleibuzul 216, spre sfarsitul existentei sale, s-a dovedit a fi cel mai zgomotos troleibuz din intregul parc de troleibuze al RATU Galati. Atunci cand soferul accelera, troleibuzul huruia ingrozitor, generand impresia ca in orce moment se poate dezmemebra. 216 a trecut printr-un RK si in urma acestuia, dpdv al interiorului, pot afirma - estimativ - ca a fost refacut in proportie de 40%. Mocheta s-a ros repede scotand la iveala suprafetele lemnoase ale podelei si ale placajelor existente in partea inferioara a habitaclului, sistemul de iluminare aferent actionarii usilor a fost... extras ( se vedeau gaurile unde fusesera montate suportii becurilor), stopurile au fost schimbate ulterior ( in schita mea 216 are stopurile sale originale) cu altele provenind de la autobuzele DAC model vechi, pozitionate in plan orizontal ( ca la 201 ). Iluminarea interioara era relativ buna. Becurile de balizare nu erau functionale. Troleibuzul se deplasa destul de repede insa... pasagerii trebuiau sa faca fata zgomotului infiorator si senzatiei ciudate de... dezintegrare.
Iata o schita a lui 216, dupa R.K. :



216.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.5 kb
 Vizualizat:  de 16428 ori

216.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 16 Aug 2007 13:38:26    Titlul subiectului: 81571

Troleibuzul 217 a prezentat, de-alungul timpului sau de functionare, doua reclame: Apple Computers si Daewoo. In schita pe care am prezentat-o mai jos, acest troleibuz are schema de vopsea ramasa de la cea de-a doua reclama (Daewoo).
Dpdv tehnic troleibuzul 217 a avut o prezentare satisfacatoare; eu consider ca si-a indeplinit rolul cu succes. Dpdv al interiorului, 217 a primit scaune suplementare in partea din spate a remorcii, musamaua, desi s-a ros si s-a rupt in unele locuri a fost peticita cu benzi si forme metalice, iluminarea interioara era relativ buna. Becurile de balizare si cele din partea inferioara a cutiei de comanda a usilor nu erau functionale.
Din punctul meu de vedere, 217 ar mai fi rezistat cativa ani pe traseele locale daca cei de la RATU ar fi operat cateva schimbari tehnice si i-ar fi refacut aspectul exterior:

Troleibuzul 217 si cel cu numarul de parc 213 au avut pe laterale aceeasi reclama la ,,Cielo"-Rodae Automobile-Daewoo.



217.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.66 kb
 Vizualizat:  de 16280 ori

217.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Aug/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 16 Aug 2007 14:11:03    Titlul subiectului: 81572

Troleibuzul 218 a promovat - ca si cel prezentat anterior - de-a lungul existentei sale doua reclame: Apple Computers si Arabesque. In schita pe care am realizat-o, 218 apare in schema de vopsea caracteristica firmei Apple Computers. In momentul in care am realizat schita, reclama nu mai era afisata pe troleibuz.
Dpdv tehnic, troleibuzul a functionat bine si aproape zilnic.
Traseul pe care era mai des utilizat era 104. In interior, pe placajele frontale ale cutiilor de comanda ale usilor (de culoare crem-galbuie) era scris cu initiale rosii "Pastrati curatenia ! ". Mentionez ca acest mesaj nu a avut nici o valoare pentru pasagerii lipsiti de bun-simt. Placajele laterale, de culoare maroniu inchis, s-au dovedit mai rezistente ca la alte troleibuze si abia spre sfarsitul activitatii "urbane" a lui 218 o parte din acestea au fost inlocuite cu panouri de culoare alba. De asemenea, cateva scaune fusesera schimbate iar mocheta carpita in special in portiunile de trafic intens din dreptul usilor. Imi amintesc ca una dintre tablele laterale ale suprafetei interioare de acces pentru usa fusese "intarita" cu o tabla galbena pe care era scris numarul autobuzului 8153. Sistemul de iluminare interior asigura vizibilitate buna. Becurile de balizare din partea din fata a troleibuzului erau functionale.
Judecand dupa starea de functionare si dupa aspect, troleibuzul 218 a fost casat din exces de zel.



218.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.45 kb
 Vizualizat:  de 16277 ori

218.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community