Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Taxi Bus sau Service - o alternativa la masina personala

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Iun 2007 00:16:35    Titlul subiectului: Taxi Bus sau Service - o alternativa la masina personala 79322

Dupa ce am tot ascultat la infinit povestea cu sa dam in cap soferilor si sa-i inghesuim in tramvaie basesti, iata o solutie reala pentru reducerea (ei spun ca pana la 80%) a numarului de masini din trafic.
http://www.taxibus.org.uk/
sau
http://worcestershire.whub.org.uk/home/wcc-ht-pt-taxi-bus
Varianta mai primitiva exista de mai bine de 20 ani in tari arabe, de exemplu Siria. In aceasta tara, taxele vamale la automobile erau de 130%, in schimb ele scadeau extrem de mult pentru vehicule de transport, cum ar fi la noi masinile papuc, camionetele si microbuzele (probabil si autobuzele, dar particularii nu prea cumparau). De aceea, o gramada de microbuze, cred ca sub 18 locuri, invadasera orasele.
Cu toate ca mergeau ca in Romania, adica aproape la dublul capacitatii lor, ele se descurcau excelent in traficul foarte aglomerat de acolo, iar o calatorie costa 10 lire, adica 0.6 Roni, aproape jumatate din costul mediu al unei calatorii cu transportul in Romania. Pentru ca majoritatea vehiculelor erau albe (probabil ca luasera asa un lot mare), se numeau sobolani albi.
Problema mai interesanta apare insa aici: nu erau doar microbuze, ci si TAXIURI care mergeau pe un traseu aproape fix. Probabil ca mai intrau si pe stradute mici sa lase clientul, dar respectau traseul prestabilit, cu mici variatiuni legate de dorintele clientilor. Costul calatoriei era acelasi (10 lire). Ca regula (probabil nescrisa), femeile nu urcau in masini cu barbati (in afara de sofer), iar barbatii nu urcau in masini cu femei, decat daca barbatul statea in fata (nu cred ca femeia statea langa sofer), sau barbatul si femeia erau impreuna.
Atat microbuzul cat si taxibuzul se numeau la ei "service". Am mers o singura data si nu ma simteam prea bine, asa ca nu-mi amintesc prea mult, decat ca am avut si loc pe scaun, dar era 7 sau 8 dimineata si cred ca intr'o vineri, adica ziua lor libera. Cu masina mica am mers de mai multe ori. Evident ca am mers cu cineva, pentru ca si daca as fi citit ce scria pe ele, tot n'aveam timp sa citesc pana treceau ele. Oricum, langa sofer statea probabil un taxator sau ceva, care urla din cand in cand destiatia vehiculului Smile
Ar fi o idee sa se introduca asa ceva in Bucuresti. Ar fi o alternativa la masina personala, mai ales pentru cei care dupa ce merg cu ea, nu prea au unde s'o parcheze.
In loc sa astepti 25 minute la autobuzul 130 si pe urma sa mai stai inca atat la troleibuzul 77, poti frumos sa te uiti cu atentie dupa un microbuz pe care scrie mare: "CARTIERUL VALEA RINULUI" Smile si te urci in el. Evident, vor sari in sus cei care vor confunda sistemul cu dubele mioritice. Acesta este adevaratul maxi-taxi, domnilor.
In mod sigur, acest lucru nu ar duce la disparitia autobuzelor, troleibuzelor si tramvaielor, ci le-ar aduce la nivelul de aglomeratie din tarile civilizate, iar metroul ar completa acest peisaj mai aproape de realitate decat marmota din reclama.
Iar atunci cand macar un "service" din acesta ar trece pe strada mea, mi-ar conveni sa schimb 2-3 masinute din astea sau una + autobuz pana la serviciu sau in alta parte, la pretul de 1 RON / calatorie sau cu abonament, decat sa dau 20 RONi odata pe un taxi sau vreo 10 pe parcare cu masina, asta ca sa nu parchez pe undeva intr'un loc nesigur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 09/Noi/2017
Mesaje: 308
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Iun 2007 10:16:43    Titlul subiectului: 79336

Si diferenta intre astea si dubele mioritice (ok, in afara de aglomeratie), care e mai exact? Sistemul asta mai si deviaza de la traseu in anumite limite sau ce?
Ca vad ca statii fixe nu se mentioneaza, deci tot opresc unde vrea pasagerul sa urce/coboare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 03 Iun 2007 12:34:55    Titlul subiectului: 79338

Eu nu am vazut varianta vest, dar in al 2'lea link puteai vedea ca intr'o varianta britanica "taxibuzele" opresc in statiile autobuzelor pe al caror traseu merg.
In varianta orientala, ele opreau in general in statiile de autobuz. Pentru ca era vara cand le-am vazut, microbuzele mergeau de multe ori cu usa deschisa, dar nu-mi amintesc sa fi vazut calatori coborand printre masini, dar soferii faceau niste manevre cam enervante sa opreasca pe dreapta in diverse locuri. Cred ca masinile mici opreau exact ca taxiurile, dealtfel nici nu le deosebeai decat dupa ce scria pe ele (daca puteai).
La microbuze, diferenta intre taxibuz si duba este cel putin in ce am vazut eu ca: vehiculele sunt noi si sunt destinate transportului de persoane (nu dube modificate, cum am vazut in alte orase romanesti), par a fi ceva mai mici (cred ca intra in categoria automobilului ca numar de locuri, desi cred ca erau pana la 10 calatori peste capacitate), totusi nu erau extrem de aglomerate, probabil pentru ca erau destul de multe si cu destinatii variate, ceea ce impartea publicul calator mai bine.
Acolo nu se practica sistemul biletului (sau cel putin eu n'am vazut unul), deci nu cunosc detalii contabile ale problemei, dar ceea ce stiu este ca acolo evaziunea fiscala se poate incadra foarte usor in "subminarea economiei nationale", iar daca in Romania stiti ce a patit ultimul condamnat petnru asa ceva, va dati seama ca pe acolo inca se mai spanzura sub pod.
Este adevarat ca nu stiu daca microbuzele lor dubleaza peste 2/3 traseele de autobuz de acolo, dar avand in vedere ca ultimele sunt de stat, ma indoiesc, din motivele de mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Taxiuri Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community