|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Dum 12 Aug 2007 21:57:20 Titlul subiectului: Istoric Regia Autonoma de Transport Craiova |
81461 |
|
Transportul in comun in Craiova a luat fiinta inca din septembrie 1948 cu un parc de 2 autobuze, primite de la Bucuresti si era inclus in cadrul Interprinderii de Gospodarire Comunala a orasului Craiova.
Autobuzele circulau pe un singur traseu care facea legatura intre Gara de Nord si Parcul Romanescu, zonele orasului cele mai importante la ora respectiva.
Pana in luna noiembrie a aceluiasi an, parcul auto crescuse la 10 autobuze, distribuite pe 2 trasee.
Datorita expansiunii industriale a Craiovei, transportul in comun a inceput sa se extinda, necesitand un numar mai mare de mijloace de transport care sa asigure deplasarea locuitorilor catre locurile de munca.
In anul 1967 sub denumirea de Interprinderea de Transport Craiova (ITC), se construieste o autobaza moderna pentru 200 autobuze, pe actuala strada Calea Severinului la nr. 23, unde si in prezent se afla sediul regiei.
Datorita cresterii numarului de locuitori al orasului Craiova, era necesara o alta autobaza pentru preluarea unei parti a parcului auto aflat intr-o continua crestere.
Astfel, in anul 1978 se construieste cea de-a doua autobaza, situata in cartierul Romanescu, pentru o capacitate de 200 autobuze.
In aceasta perioada, Interprinderea Judeteana de Transport Local Craiova asigura transportul de calatori, atat in interiorul orasului cat si in judet, avand autobaze in orasele Bailesti, Calafat si Filiasi.
Datorita necesitatii reducerii consumurilor energetice la nivel national, in anul 1987, in muncipiul Craiova s-a introdus transportul in comun cu tramvaiul, pe un traseu de 18,4 km cale dubla, care facea legatura intre platformele industriale de est si vest ale orasului.
In anul 1989, 2900 de salariati asigurau intretinerea si exploatarea unui parc de autovehicule de 342 autobuze si 49 tramvaie cu remorca.
In prezent Regia Autonoma de Transport Craiova detine un depou de tramvaie si doua autobaze, avand un parc activ de 190 autobuze si 49 tramvaie.
In cazul autobuzelor, urmarindu-se in timp evolutia economica a orasului, ceea ce implicit au influentat fluxurile de calatori, s-au stabilit traseele optime de circulatie si frecvente adaptate la conditiile cererii.
In politica investitionala a regiei a ultimilor 5 ani, ca rezultat al studiilor efectuate, a fost stabilita achizitionarea de autobuze de capacitate mare si medie, fara a afecta calitatea transportului si confortul calatorilor.
In prezent parcul auto cuprinde autobuze de tip BMC, IVECO si Prestij (Mitsubishi) cu capacitati de transport cuprinse intre 30 si 70 locuri si autobuze de tip MAN, ROCAR de SIMON, UDM 112, IKARUS cu capacitati de transport de peste 100 locuri.
La ora actuala in municipiul Craiova exista 5 circuite rapide efectuate cu autobuze de capacitate medie si 12 trasee interne distribuite uniform pe toata suprafata orasului, ce fac legatura intre zonele principale ale orasului.
In ceea ce priveste transportul electric, RAT Craiova detine un parc de 49 tramvaie distribuite pe 3 trasee.
In ultimii ani s-a reusit inlocuirea tramvaielor achizitionate odata cu infiintarea transportului electric in Craiova, cu tramvaie de capacitatii medii, cu consumuri energetice reduse. In anul 2005 s-a reusit achizitionarea de 16 tramvaie articulate, urmarind trecerea la tensiunea de alimentare a retelei la standardele Uniunii Europene.
O problema de importanta maxima din punct de vedere economic este corelarea capacitatii de transport a regiei cu fluxurile de calatori. In acest sens ciclogramele de circulatie ale tuturor traseelor din municipiul Craiova sunt flexibile, fiind adaptate la traficul fiecarei zone in parte.
Se urmareste continuu imbunatatirea conditiilor de transport a calatorilor si reducerea cheltuielilor de exploatare, prin optimizarea transportului in comun ce implica corelarea capacitatii de transport cu fluxurile de calatori de pe traseele deservite de regie, masuri ce se vor reflecta in pretul de cost al biletului de calatorie.
In dorinta eliminarii la maxim a emisiilor poluante din municipiul Craiova, se intentioneaza extinderea transportului electric cu tramvaie sau troleibuze.
Se studiaza de asemenea implementarea unui sistem electronic de urmarire prin sateliti artificiali a tuturor traseelelor deservite de Regia Autonoma de Transport din Craiova.
(text luat de pe site-ul http://www.rat-craiova.ro/index.php)
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Oct 2007 21:26:44 Titlul subiectului: |
84330 |
|
Dar troleibuzele care au circulat între mai 1943 și oct. 1944 de cine erau operate?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 14:22:07 Titlul subiectului: |
84461 |
|
Câteva imagini diverse.
1. Autobaza R.A.T. Craiova
2. Sigla R.A.T. Craiova
3. Stația de redresare din interiorul depoului.
4. Niște pantografe, provenind probabil de la Tatrele T4D casate.
5. Un rezervor/cisternă, care și el avea sigla R.A.T. Craiova. Și se plângeau unii că eu îmi puneam acea siglă peste tot...
6. Ceva rar, vă mai aduceți aminte de tuburile de gaz care echipau autobuzele pe vremea lui Ceaușescu? Deși în general ele sunt detestate, mie îmi plăceau, poate și fiindcă le îndrăgisem văzându-le zi de zi la autobuzele din Slobozia...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.27 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.37 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.59 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.38 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.46 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.78 kb |
Vizualizat: |
de 24258 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 13:18:23 Titlul subiectului: |
149261 |
|
În 1994 mai existau la Craiova autobuze "Ikarus-Zemun (Ikarbus)" IK4 și "Roman" 112?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mie 05 Oct 2011 14:37:40 Titlul subiectului: |
149271 |
|
Autobuzele IK4 si Roman 112 au circulat pana la mijlocul lui 1995.
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 19 Oct 2011 07:20:18 Titlul subiectului: |
149702 |
|
O alta filmare, din 2005, la bucla "Peco", langa depoul de tramvaie:
http://www.youtube.com/watch?v=_9Y3ArRVT5g
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
iahim
Data înscrierii: 03/Mai/2016 Ultima vizita: 30/Sep/2022 Mesaje: 155 Locație: Craiova
|
Trimis: Lun 06 Feb 2017 13:42:37 Titlul subiectului: |
188263 |
|
Intre mai 1943 si octombrie 1944 in Craiova au circulat 7 troleibuze aduse din Odessa (intre 1941-1944 Romania a administrat fasia de pamant dintre raurile Nistru si Bug denumita Guvernamantul Transnistriei). Acestea au fost returnate insa inapoi in Odessa, dupa ce Armata Rosie a recucerit-o.
Fotografia de mai jos este preluata de pe forumul craiova skyscrapercity, care la randul ei este preluata de pe pagina de Facebook ,,Oltenia mea" - o pagina pe care vi-o recomand si voua, unde puteti vedea fotografii din Oltenia, dar si cu autobuzele ce au circulat odata in Craiova.
Se pare ca troleibuzul se afla in fata Universitatii, pe atunci Palatul Justitiei, pe strada A. I. Cuza. Stie cineva ce traseu a avut si daca au fost mai multe trasee? De asemenea, ce marca este?
Din cate mi-a spus bunicul meu aceste troleibuze erau operate de primarie, insa nu prea sunt sigur de asta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.24 kb |
Vizualizat: |
de 13500 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andreirosu14
Data înscrierii: 02/Feb/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 394 Locație: Craiova, Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 05 Iul 2017 20:50:32 Titlul subiectului: |
190924 |
|
Din cate stiu, troleibuzele operate intre 1943-44 aveau un singur traseu (Gara-Parc).
|
|
Sus |
|
|
andreirosu14
Data înscrierii: 02/Feb/2017 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 394 Locație: Craiova, Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 28 Feb 2018 23:18:05 Titlul subiectului: |
193800 |
|
De mentionat faptul ca RAT Craiova a avut 2 autobaze date in folosinta pentru autobuze, una localizata pe Calea Severinului, la granita dintre cartierul Craiovita Noua si zona industriala a orasului (unde este, de asemenea si sediul regiei de transport), iar cealalta localizata pe strada Dimitrie Gerota, la marginea cartierului 1 Mai.
Prima autobaza de pe Calea Severinului a fost construita in anul 1967, ca mai apoi cea de pe Dimitrie Gerota sa fie terminata in anul 1978, cea din urma avand o capacitate de stocare de aprox. 200 de vehicule. Am sa discut despre cea de-a doua, dat fiind faptul ca a fost inchisa acum cativa ani.
Ca urmare a diminuarii pe parcursul anilor a parcului rulant de autobuze (daca in 1989 erau in jur de 342 de autobuze la activ, la momentul desfiintarii autobazei din 1 Mai erau aprox. 169 de vehicule), dar si din cauza unui proiect care a mutat Targul Municipal din vechiul amplasament, actualmente fiind construit Centrul Multifunctional, in jurul anilor 2011-2012, depoul isi pierde jumatate din spatiu, acea bucata fiind alocata de primarie pentru relocarea Targului Municipal din cartierul Romanesti in 1 Mai. Depoul si-a incetat mai tarziu activitatea, iar toate autobuzele au fost mutate in autobaza de pe Calea Severinului. In prezent Targul Municipal foloseste tot spatiul acesteia, in ciuda faptului ca toate cladirile fostui depou au ramas si dupa inchidere intacte. Au fost propuneri din partea fostului primar, cum ca s-ar vrea construirea unui cartier rezidential studentesc pe terenul fostei autobaze, dar a ramas in continuare la acelasi stadiu. O sa pun si cateva poze, dar separat. Daca am omis ceva sau am spus ceva eronat ma puteti corecta.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|