Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele din Constanta
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 19 Ian 2007 22:49:03    Titlul subiectului: 44222

Tensiunea în Constanța a fost 825V până de curând... Berlieturile săracele sunt de 600 V.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mar 06 Mar 2007 09:29:37    Titlul subiectului: 77244

Contractul dintre Primaria Constanta si ROCAR s-a incheiat pt. 90 de autobuze si 30 de troleibuze.Timp de 6 (SASE) luni,a sosit la Constanta un singur troleibuz !!! Nu-l iubesc pe Mazare , dar oricine in locul lui ar fi considerat asta o mare bataie de joc si ar fi reziliat contractul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Joi 26 Apr 2007 09:15:28    Titlul subiectului: 78508

Poze facute de Benjamin Karl in 1995, 1996, 1998 si 2000:
http://www.strassenbahnbenny.de/
mail@strassenbahnbenny.de



Constanza_486_(1)_1995-07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.25 kb
 Vizualizat:  de 19609 ori

Constanza_486_(1)_1995-07.jpg



Constanza_486_(2)_1995-07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.2 kb
 Vizualizat:  de 19609 ori

Constanza_486_(2)_1995-07.jpg



Constanza_574_(2)_1995-07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.98 kb
 Vizualizat:  de 19609 ori

Constanza_574_(2)_1995-07.jpg



Constanza_587_(1)_1995-07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.03 kb
 Vizualizat:  de 19609 ori

Constanza_587_(1)_1995-07.jpg



Constanza_619_1998-08-09-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.4 kb
 Vizualizat:  de 19609 ori

Constanza_619_1998-08-09-1.jpg



constanza_621_1_1998_08_14_167.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.35 kb
 Vizualizat:  de 19232 ori

constanza_621_1_1998_08_14_167.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
chirila_alex



Data înscrierii: 21/Mar/2007
Ultima vizita: 04/Iun/2011
Mesaje: 69
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 30 Iul 2007 11:05:57    Titlul subiectului: 80806

Acum si troleele au primit aceea placuta de la primarie.
Cateva trolee:
- #406 cu placuta de inmatriculare
- #618 care nu se vede prea clar pe http://ratc.stfp.net/
- #619 care lipseste de pe http://ratc.stfp.net/



406.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.25 kb
 Vizualizat:  de 19406 ori

406.JPG



618.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.75 kb
 Vizualizat:  de 19406 ori

618.JPG



619.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.29 kb
 Vizualizat:  de 19405 ori

619.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stakee



Data înscrierii: 17/Mar/2008
Ultima vizita: 27/Oct/2009
Mesaje: 9
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 14 Apr 2008 11:31:18    Titlul subiectului: 91917

Troleu ROCAR oprind in statie pe I.C. Bratianu
http://www.youtube.com/watch?v=Iy3nFWfX3i4
Troleu ROCAR la scoala 8
http://www.youtube.com/watch?v=6znk-ywuCQ8
Troleu DAC pe I.C. Bratianu
http://www.youtube.com/watch?v=oOg9cKGTV0U
Troleu ROCAR pe I.C Bratianu
http://www.youtube.com/watch?v=R-3fBqZnaf0
DAC inspre Scoala 8
http://www.youtube.com/watch?v=pQ_qls_cIJ0
Rocar pleaca din statia Scoala 8
http://www.youtube.com/watch?v=u_MlyevsAew
Rocar gonind pe la Scoala 8
http://www.youtube.com/watch?v=8UAjsI-mqio
Rocar trece de pe bulevardul Ferdinand spre cartierul Palas
http://www.youtube.com/watch?v=dwxXk6lR6ZY
Rocar spre Tomis Mall peste catenara de tensiune (nu cunosc denumirea exacta)
http://www.youtube.com/watch?v=0FM_TuqUFKo
Rocar spre teatrul Fantasio
http://www.youtube.com/watch?v=P44B5HFJ74k
Rocar vis a vis pe bulevardul I.C.Bratianu
http://www.youtube.com/watch?v=NVewrP6ySm0
Rocar 626 pe bulevardul I.C.Bratianu
http://www.youtube.com/watch?v=9WwLI_bJwHQ
Rocar 637 pe bulevardul I.C.Bratianu
http://www.youtube.com/watch?v=Yjh_v8Jq2-g
Rocar dinspre cartierul Palas trece pe bulevardul Ferdinand
http://www.youtube.com/watch?v=4XFxG_YLXz4
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
phoenix12345



Data înscrierii: 16/Noi/2007
Ultima vizita: 11/Noi/2009
Mesaje: 9
Locație: Tuzla, Constanta

MesajTrimis: Dum 01 Mar 2009 16:16:10    Titlul subiectului: Manipularea din Constanta 106957

"Constănțenii așteaptă ca și troleibuzele de pe linia 48 să fie înlocuite pentru că sunt înguste, murdare și vechi. " o remarca a unui jurnalist de la Cuget Liber in articolul http://www.cugetliber.ro/1224450000/articol/28292/tramvaiele-au-fost-inlocuite-cu-autobuze-pe-linia-102/.

Nu inteleg cum a ajuns autorul la concluzia asta? Cu troleul mai mult ca sigur nu calatoreste, asa ca nu inteleg cum isi permite sa scrie asa ceva in ziar?

Inainte sa fie primar, Mazare a fost jurnalist la Telegraf. Daca nu ma insel acum el detine ziarul telegraf.

Observatia impartiala a deontologului se afla sub reclama.



deontolog_188.png
 Descriere:
Manipulare ieftina MAZaresciana.
 Mărime fișier:  100.49 kb
 Vizualizat:  de 17485 ori

deontolog_188.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 19:58:08    Titlul subiectului: 107020

Tare as vrea sa vad daca intr-adevar constantenii considera ca Rocar de Simon sunt "inghesuite,murdare si vechi" Evil or Very Mad Evil or Very Mad pai inseamna ca si primele MAZuri sunt la fel Twisted Evil Twisted Evil .Sau domnul primar mai vrea sa bage ceva banutii in buzunar!?Oricum troleibuzele din Constanta sunt singurul lucru bun care a mai ramas in oras...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 20:30:26    Titlul subiectului: 107025

Din pacate cred ca troleibuzul va mai exista in Constanta atata timp cat vor mai rezista Rocar-urile. Cand vor incepe sa cada pe capete, probabil ca vom avea autobuze si pe aceasta linie.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Marius-Cta



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Aug/2010
Mesaje: 31
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 20:32:01    Titlul subiectului: 107026

MAZ-urile vechi, cel putin unele dintre ele, zici ca au peste 10 ani...nu de mult am calatorit cu un MAZ vechi de linia 40, acest MAZ deservind de obicei linia 2, si nu m-am putut abtine sa remarc ca usa din mijloc o puteai deschide CU MANA pana la jumatate, aceasta fiind inchisa, ori n-am vazut acest lucru inca la troleibuze, ca sa nu mai zic de interior-ul vechilor MAZ-uri.
De altfel nici MAZ-urile noi n-o sa aiba o soarta prea buna, deja sunt multe care au graff-uri pe interior langa scaune, deci ce pot sa pun... insa ma distreaza cum au pus cei de la RATC "va rugam nu vandalizati autobuzele" sau" pastreaza mijlocul de transport nedeteriorat" Laughing de parca le citeste careva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 02 Mar 2009 20:53:40    Titlul subiectului: 107029

Nu are nici o legatura ca ai putut tu sa deschizi usile cu mana cu soarta troleibuzelor. Si apropos, cat au MAZ ca varsta de exploatare?
Graffiti pe interiorul masiniii se gasesc peste tot in lume, pentru ca si golani se gasesc peste tot in lume.
In al doilea rind, acel articol, de la link-ul respectiv se refera in principal la inlocuirea tramvaielor si mai putin la partea de troleibuz. Faptul ca un jurnalist adauga din burta-i vorbe si mai e si platit pentru asta, nu ma socheaza si nu ma surprinde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Mar 2009 23:56:30    Titlul subiectului: 107615

Observatia ca observatia, asta tine de subiectivismul fiecaruia dintre noi, dar ce ne facem cand jurnalistul respectiv dezinformeaza vadit, gazduind in mod repetat enunturi false de genul:
...
La sfârșitul anului 2012 Constanța ar fi putut avea, conform planului, tot parcul înnoit. (...)
Efortul financiar necesar s-ar ridica undeva la 154.700.000 lei dacă ar fi achiziționate modelele cele mai ieftine sau 297.500.000 lei pentru cele mai scumpe, iar banii ar putea veni de la Uniunea Europeană, dacă s-ar face proiecte pentru fonduri nerambursabile.
http://www.cugetliber.ro/1227132000/articol/30266/troleibuzul-cel-mai-ieftin-mijloc-de-transport-in-comun-ocolit-de-echipa-mazare/

„Investițiile în transportul electric ar fi fost colosale, peste măsura buzunarului constănțeanului, pentru că trebuia schimbată toată infrastructura. Doar că autoritățile din Constanța nu s-au gândit că banii ar putea veni din altă parte. Autobuzele nu pot fi cumpărate cu fonduri europene, pe când tramvaiele și troleibuzele pot fi achiziționate cu bani din fonduri europene nerambursabile sau guvernamentale”, a declarat...
http://www.cugetliber.ro/1231538400/articol/32788/constanta-ar-fi-putut-achizitiona-tramvaie-cu-fonduri-europene-nerambursabile/

Cazul jurnalistului constantean nu este izolat, media romaneasca fiind populata de oameni care nu au minime cunostinte despre subiectele pe care le prezinta. Intre timp, multi cititori sau telespectatori au devenit mai destepti decat respectivii jurnalisti si pur si simplu nu-i mai iau in considerare, cu subiecte cu tot. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Marius-Cta



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 24/Aug/2010
Mesaje: 31
Locație: Constanta

MesajTrimis: Mar 10 Mar 2009 21:08:30    Titlul subiectului: 107686

Citat:
Nu are nici o legatura ca ai putut tu sa deschizi usile cu mana cu soarta troleibuzelor.

Ba are. Ceea ce vroiam sa spune este ca, desi au o vechime mai mare decat MAZ-urile troleibuzele sunt intr-o stare mult mai buna. PRin exemplul dat mai sus am vrut sa spun ca intr-un Rocar de Simon nu poti face ceea ce am prezentat mai sus la MAZ. Deci Troleibuzele sunt mult mai superioare si inca prin multe alte motive fata de MAZ-uri.

Citat:
Si apropos, cat au MAZ ca varsta de exploatare?

Primele au fost aduse prin vara lui 2002.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aditu



Data înscrierii: 19/Mar/2009
Ultima vizita: 09/Mai/2014
Mesaje: 34
Locație: Constanta

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 04:18:29    Titlul subiectului: 111350

In poza facuta in curtea fostei Autobaze 1 din zona industriala care mai exista azi.apare si 'misteriosul' DAC 517.El era bijuteria liniei 42, chiar daca era cam scump la vedere.Avea RK-ul la zi si arata de 24 de K.

Este o poza facuta de Dr2005, in care apar mai multe autobuze casate iar undeva apare si DAC-ul 517. Se vede clar ca este vopsit exact asa cum mi-l aduc aminte: un fel de bej si albastru. Tot asa a ramas,bine intretinut (inainte sa fie casat). Se vede clar cum iese in evidenta. Este singurul troleibuz din poza. Pacat de el !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 11:03:30    Titlul subiectului: 111356

Și le mai amintește careva pe 546, 518, 500 și 494? Dar pe 558 (scund), cel care avea o fereastră de V3A chiar lângă lada contactorilor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 31/Mai/2018
Mesaje: 1093
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 15:05:16    Titlul subiectului: 111373

494 si 500 stiu ca erau inschema bleu cu dunga rosie (toata seria pana pe la 517?). 518 cred ca era primul in schema albastru jos + dunga rosie deasupra, restul alb/cream. Cand am fost ultima data la Constanta am vazut troleibuze pana la 545, deci de restul nu mai stiu.

Ce am spus eu mai sus e dela inceputul anilor '90. Informatia este deci foarte veche.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Sep 2009 11:59:19    Titlul subiectului: 116823

Un prieten din Germania a vizitat recent orasul si nu a gasit troleibuzele in circulatie. Care este situatia transportului cu troleibuze? Doresc un raspuns care sa corespunda realitatii, nu din auzite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Grozea Cristian



Data înscrierii: 07/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Mai/2018
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 14 Sep 2009 14:46:18    Titlul subiectului: 116829

Troleibuzele au fost scoase momentan pentru ca se asfalteaza o zona de pe Bulevardul I.C Bratianu si in loc de troleibuze merg autobuze MAZ.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Sep 2009 09:08:23    Titlul subiectului: 117716

Nici week-endul trecut nu circulau troleibuzele, datorita lucrarilor de asfaltare la bulevard. Am vazut circuland autobuze MAZ 103. In acest moment in Constanta nu mai exista transport electric.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Dec 2009 08:53:34    Titlul subiectului: 120955

Ieri cand am trecut prin Constanta, troleibuzele erau din nou la datorie, s-au terminat de ceva vreme lucrarile de asfaltare pe bulevardul Bratianu, fiind refacute si marcajele rutiere.
In zona intersectiei cu fosta linie a lui 102, reteaua de troleibuze este slab ancorata, captatorii avand un balans destul de mare. Ramane de vazut cat va mai rezista acest mijloc de transport in orasul MAZ-urilor.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 29 Oct 2010 09:10:58    Titlul subiectului: 135586

Mazare se pregateste sa-si desavarseasca "opera" de dez-electrificare a Constantei... Evil or Very Mad

Oare ce au gresit romanii de trebuie sa suporte masurile aiuristice ale unor politruci cu vederi retrograde?!?

http://www.replicaonline.ro/ratc_vrea_sa_schimbe_troleibuzele_48_cu_autobuze_43947.html

"RATC vrea sa schimbe troleibuzele 48 cu autobuze

Zilnic, zeci de călători ajung la destinație cu ajutorul troleibuzelor 48. Totuși, reprezentanții Regiei Autonome de Transport în Comun Constanța au în vedere scoaterea acestora din circulație: „Nu s-a luat încă o hotărâre concretă, dar se va face un calcul al eficienței troleibuzelor 48 și nu este exclusă retragerea acestora din circuit. Transportul pe această linie va fi însă asigurat, troleibuzele urmând să fie înlocuite cu autobuze”, a precizat, pentru „Replica”, de Constanța, Ibraim Temur, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport în Comun. Pe lângă discuțiile privind modernizarea parcului auto al RATC inclusiv pe linia 48, regia mai are o veste, dar nu atât de îmbucurătoare: constănțenii ar putea să ajungă puțin mai târziu iarna aceasta la serviciu. „De la începutul anului, pe fondul crizei, s-a constatat o reducere a numărului pasagerilor care folosesc mijloacele de transport în comun. Este posibil ca programul să suporte anumite modificării. Astfel, programul ar putea începe la ora 06.00 dimineața și să se termine la 22.00. În mod normal, programul începe la ora 5.15 și se termină la 23.00”, a adăugat Ibraim Temur. De altfel, și teama unor posibile restructurări a început să bată la poarta RATC-ului: „Casa Județeană de Pensii, care decontează cupoanele pensionarilor, ne datorează circa 60 de miliarde lei vechi, pe care nu sperăm să-i recuperăm în următoarea perioadă. La toate acestea se mai adaugă și lipsa pasagerilor”, a conchis Ibraim Temur.
Roxana CĂLINESCU
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Oct 2010 13:29:19    Titlul subiectului: 135607

Dar spune tu care e diferenta intre niste autobuze pe linia 48 sau niste troleibuze, avind in vedere ca e o singura linie?

LE: Desigur am vrut sa vad reactiile ONG... nimic, postarea articolului si in rest liniste totala! Oare de ce?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Dum 31 Oct 2010 15:30:29    Titlul subiectului: 135664

Ionescu a scris:
Dar spune tu care e diferenta intre niste autobuze pe linia 48 sau niste troleibuze, avind in vedere ca e o singura linie?
Una dintre diferente este esentiala si palpabila: in prezent se aloca fonduri europene colosale pentru EXTINDEREA sistemelor de transport electric, tramvai/troleibuz; atata timp cat ai inca o linie, poti cere fonduri pentru extindere/modernizare.
Daca linia de troleibuz dispare, atunci... pa! nu mai primesti fonduri, pentru ca nu mai ai CE sa extinzi si sa modernizezi...
Partea "proasta" e ca fondurile externe nu prea pot fi furate, deci nu prea "merita" efortul tarlicarilor ajusi peste noapte "oameni politici"...

Asta lasand la o parte "prostiile" cu ecologia care nu par sa fi bagate in seama de papagalii politici de RRomania...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iun/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 01 Noi 2010 12:52:35    Titlul subiectului: 135698

Oare pentru autobuze hibride (diesel-electrice) nu s-ar aloca fonduri? Ma refer aici la:
-Phileas, care are posibilitatea sa mearga 2-3 km folosind numai energia electrica stocata in acumulatoare
-Mercedes Citaro G Bluetec la care motorul diesel - de 4,7 L - merge doar cand e strict necesar. La Mercedes Citaro G obisnuit, motorul are o capacitate mult mai mare
La fiecare dintre acestea, frana este recuperativa, deci bateriile se incarca si de la motoarele electrice de tractiune, care trec in regim de generator

Cred ca ar trebui luata in considerare si varianta asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 18/Iun/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 05 Noi 2010 15:07:40    Titlul subiectului: 135911

Citat:
Nu s-a luat încă o hotărâre concretă, dar se va face un calcul al eficienței troleibuzelor 48 și nu este exclusă retragerea acestora din circuit. Transportul pe această linie va fi însă asigurat, troleibuzele urmând să fie înlocuite cu autobuze”, a precizat, pentru „Replica”, de Constanța, Ibraim Temur, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport în Comun.

Nu inteleg si cred ca n-am sa inteleg niciodata ratiunea unor astfel de actiuni, poate doar prostia si "florile de mucigai" din capul lui Mazariche sa fie explicatia...

Care este diferenta dintre un autobuz si un troleibuz?

Capacitatea de transport? Un tip de troleibuz are capacitatea identica cu a tipului echivalent de autobuz.

Viteza de deplasare? Ehe, credeti-ma ca am vazut in Bucuresti Ikarus-uri troleibuze "alergand" destul de tare pe Grivita, spre umirea si satisfactia mea... Si, vai, nu o data mi s-a intamplat sa fiu intr-un astfel de troleibuz condus indraznet... Vorba ceea, trebuie doar sa ai cu ce, benzi speciale de circulatie, retea, trei "oute" etc...

Manevrabilitatea? Troleibuzele sunt la fel de manevrabile ca si autobuzele, cu conditia ca reteaua de contact sa fie asezata inteligent deasupra strazii. Dau un exemplu, in Ploiesti, pe bd. Castanilor, firele de contact sunt prinse de sarme transversale deasupra strazii astfel ca troleibuzele pot circula lejer pe oricare dintre cele doua benzi de pe un sens. Exemple mai sunt, nu-mi vin acum toate in cap. Ideea este ca tipul de prindere de mai sus sau consolele mai lungi sau oricare alta solutie constructiva rezolva elegant problema "ocolirii masinilor parcate pe marginea strazii", o replica devenita laitmotiv...

Capacitatea de adaptare la trafic? Pai daca este sa se blocheze ceva intr-o intersectie, se blocheaza si tramvaiul, si troleibuzul, si autobuzul, si microbuzul, si taxiul, si mama masinii si cine s-o mai bloca... O vad aproape zilnic in Bucuresti... Cineva o sa zica acum ca troleibuzul nu se poate "strecura" in trafic atat de bine cum o face autobuzul... Pai, vezi mai sus ce am scris despre reteaua plasata cu cap deasupra strazii...

Si, pana la urma, oameni buni, vorba acelei reclame, pentru toate celelalte exista troleibuzele hibrid...

Deci... de ce se scoate si ultima linie de troleibuz din Constanta?...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Iun/2018
Mesaje: 6747
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Noi 2010 13:41:18    Titlul subiectului: 136221

Era previzibila aceasta operatiune. Actualele troleibuze mai merg inca cativa ani de acum incolo, dar pe urma ce fac, cumpara unele noi sau SH? Oricum, constantenii sa nu se lamenteze aici pe forum, Mazare a iesit cu majoritate la toate alegerile, asa ca suportati-l.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community