Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Coltul presei. Despre transportul galatean
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2006 02:04:15    Titlul subiectului: ukukuk 17966

Un material interesant extras din "Monitorul de Galati" din 9-Martie-2006
adresa web: www.monitoruldegalati.ro
"Sofatul ca mod de viata
Manuela Mocleasa a reusit sa se afirme intr-o profesie care reprezinta in mod normal o incercare pentru cei mai multi barbati: soferia pe mijloacele de transport in comun, dovedind astfel ca, atit timp cit iti place ceea ce faci, nimic nu ti se poate parea prea greu.
De cind si-a inceput activitatea la Transurb, in 1988, Manuela Mocleasa poate spune ca le-a facut pe toate. A fost pe rind sofer, mecanic de intretinere si lucrator la corpul de control al societatii. Cea mai parte a timpului, respectiv 10 ani, a lucrat ca soferita pe un troilebuz si, mai nou, pe Isuzu. "Sint optimista, nu cedez usor si pot spune ca sint obisnuita cu greutatile. Cu siguranta este greu in meseria asta, insa m-am obisnuit inca de la inceput, iar colegii m-au acceptat fara probleme", ne declara cu umor soferita. Nu s-a gindit niciodata de ce s-ar putea apuca daca ar renunta la sofat, insa recunoaste ca i-ar fi extrem de greu, oricit de tentanta ar fi oferta. Familia a inteles-o si nu i-a dat batai de cap cind s-a ivit posibilitatea sa conduca un mijloc de transport in comun. "Nu au zis nimic cind le-am spus ca voi conduce un troleibuz. Mi s-a parut normal sa se intimple asa, pentru ca soferia este pina la urma o meserie ca oricare alta", afirma Manuela Mocleasa.
"Ii las pe oameni sa se convinga singuri de ce pot"
Galatencei i-ar face placere sa conduca si masina personala, o clasica Dacia, insa declara ca nu mai are timp si pentru asa ceva. Sa lucrezi in ture intr-o asemenea profesie s-a dovedit a fi prea mult chiar si pentru unii barbati, insa Manuela Mocleasa s-a adaptat. Nu acelasi lucru il poate spune in privinta calatorilor, care nu de putine ori i-au facut zile fripte doar pentru ca este femeie. "Colegii m-au acceptat inca de la inceput, dar cu calatorii e cu totul alta problema. Mi s-a spus de citeva ori ca locul meu e la cratita, si nu la volan, pentru ca li s-a parut lor ca am pus frina prea brusc la un semafor sau la o trecere de pietoni. Eu ii las insa pe oameni sa se convinga singuri de ce pot. Din acest motiv nu-mi prea place sa vorbesc despre mine si ii las pe ceilalti sa traga concluziile", incheie soferita. Manuela Mocleasa este doar una dintre soferitele care activeaza in cadrul societatii de transport public local care a dovedit inca o data, daca mai era nevoie, ca femeile nu sint cu nimic mai prejos decit barbatii, indiferent de profesia pe care si-au ales-o."
Autor: VALI TRUFASU



imagine.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.92 kb
 Vizualizat:  de 49944 ori

imagine.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 22 Mai 2006 16:19:04    Titlul subiectului: Coltul presei. Despre transportul galatean 23371

Astazi am citit in "Monitorul de Galati" un articol legat de transportul in comun. Iata articolul cu pricina. Se pare ca TRANSURB va aduce autobuze noi, concurand serios firmele private de maxi-taxi.
Nu dispar operatorii de transport
***************************
Societatile care administreaza transportul privat de persoane din Galati isi vor continua activitatea, desi conducerea Transurb a gasit solutia juridica pentru a-i trece pe transportatori sub umbrela sa.
Masura propusa de conducerea societatii publice de transport local este mai veche, dar pina acum nu reusise sa identifice modalitatea legala prin care acest lucru sa fie realizat. Desi acum proiectul pare viabil, exista o serie de inconveniente care il fac irealizabil, cel putin pentru urmatoarea perioada de timp. Primul provine chiar din curtea Transurb, care nu poate sa le ofere conditii de salarizare soferilor de pe maxi-taxi similare cu cele de care beneficiaza propriii angajati. Avantajul ar fi in schimb ca proprietarii de microbuze vor plati mai putini bani cu titlu de taxe catre societatea publica de transport local, aspect care a stirnit numeroase discutii si nemultumiri in rindul operatorilor de transport. Acestia din urma s-au opus inca de la inceput proiectului, sustinind ca Transurb incearca sa obtina monopolul in transportul de persoane din Galati. Nu trebuie uitat nici faptul ca municipalitatea a incheiat contracte de concesiune cu operatorii de transport pe o perioada de cinci ani, ceea ce inseamna ca trecerea transportatorilor in curtea societatii publice de transport local ar conduce la organizarea unei noi licitatii pentru traseele din oras. Multor transportatori le-ar suride ideea din motive lesne de inteles, dar proiectul mai trebuie sa treaca prin Consiliul Local dupa obtinerea avizului din partea Primariei. Cele doua institutii au rezerve in privinta proiectului, ezitind pina acum sa adopte o pozitie transanta in privinta lui. Prin urmare operatorii de transport pot sta linistiti deocamdata, desi vor avea o concurenta destul de serioasa odata cu punerea in circulatie a noilor autobuze ce vor fi achizitionate de Transurb. Autor: Vali TRUFASU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 10:03:29    Titlul subiectului: Infrastructura, proiecte de reabilitare transport in comun 24813

Am gasit pe internet acest document care vizeaza perioada 2005 - 2008.

S.C. TRANSURB S.A. GALATI
STR.BASARABIEI NR.4
TEL/FAX: 0236460743 Nr.______/__________2005
Catre,
PREFECTURA JUDETULUI GALATI
REFERITOR LA:
PROGRAM TRANSPORT PERSOANE
PRIN SERVICII REGULATE 2005 - 2008
Orasul Galati - resedinta a Euro regiunii SUD-EST, amplasata pe malul stang al Dunarii din sectorul Dunarea de Jos are o populatie de 3l5.000 locuitori, dispune de o retea de transport public local de calatori cu :
- tramvaie 67,9 km C.S.
- troleibuze 25,4 km C.S.
- autobuze
deservind o suprafata de 240 kmp.
Transportul cu tramvaie are o lunga traditie datand din anul 1900.
Actuala infrastructura a sistemului de transport cu tramvaie a fost gandita la nivelul anilor 1965 - 1970.
Pentru imbunatatirea conditiilor de transport ale locuitorilor din orasul Galati, s-a solicitat si se solicita reabilitarea a 6,5 km C.D. intre Micro 19 si Combinatul Siderurgic MITTAL STEEL Galati.
Tronsonul respectiv face legatura dintre 2 cartiere din care unul are 80.000 locuitori si altul 60.000 locuitori cu platforma siderurgica care numara in jur de 20.000 salariati.
Pe platforma industriala activeaza:
- S.C. MITTAL STEEL;
- Institutul de cercetari pentru produse si acoperiri metalice;
- Electrocentrale - producator de energie electrica si termica;
- IACMRSG intreprindere de constructii si montaje siderurgice;
- ATLAS - transporturi si utilaje specifice industriei siderurgice.
si multe alte firme mai mici care coopereaza cu firmele mari enumerate.
MITTAL STEEL produce cca. 5.000.000 tone de otel pe an, fiind cel mai mare poluator atmosferic, avand uzine proprii de var, cocs, produse refractare, gudroane, etc.
De aceea se impune mentinerea si dezvoltarea unui transport nepoluant.
Linia de tramvai pentru care se solicita reabilitarea, a fost construita pe etape intre anii 1971 ( 70 % ) - 1977 ( 30 % ) fiind amplasata direct pe pat de piatra sparta.
In Galati este specifica existenta solului de loess, care este instabil in timp si de aceea au aparut tasari in plan orizontal si vertical a liniei de tramvai, ceea ce ingreuneaza si incetineste exploatarea (ex.Gara CFR, str.Traian, B-dul G.Cosbuc).
Pe o portiune de 70 % linia de tramvai se suprapune cu transportul auto greu si intens frecventat, catre si dinspre Republica Moldova si Ucraina, Galatiul fiind amplasat la 8 km de trecerea frontierei.
OBIECTIVE PROPUSE 2005 - 2008 :
1. Reducerea poluarii atmosferice si fonice prin schimbarea parcului auto in proportie de 90 %;- achizitie autobuze EURO III - 90 buc.;
- achizitie de troleibuze cu CHOPPER - 30 buc;
- achizitie de tramvaie - 50 buc,
toate pentru accesul neangradit al persoanelor cu handicap.
Strategii in alegerea mijlocului de transport:
- vehiculele sunt in general oglinda transportului public si in special a intreprinderii de transport;
- scopul este de a se ajunge la o structura a vehiculelor atractiva, in aceasta incluzandu-se si conceptul de design in forma si culoare;
- spatiul destinat calatorilor trebuie sa fie omogen, placut si spatios, cu un interior prietenos si luminos;
- un design bun este si un mijloc prin care se poate impiedica vandalismul dar si o conditie in vederea cresterii nivelului de atractivitate si acceptare a transportului public.
2. Mentinerea in functiune a liniilor de tramvai printr-un program de reparatii anuale;
3. Optimizarea transportului prin :
- crearea de benzi speciale pentru transportul public local de calatori si prioritate la plecarea din statii;
- aplicarea sistemului “unda verde“ la transportul cu tramvaiele
( semafoarele preiau un semnal de la tramvaiul care circula, astfel incat la apropierea de intersectie semaforul se va schimba in culoarea verde pentru tramvai );
- sistem de urmarire a traficului prin dispozitive speciale (GPS);
- sisteme de anuntare automata in statii a timpului de sosire a vehiculului urmator si ruta
- monitorizarea centralizata a sistemului de transport (camere video, sisteme de urmarire montate pe vehicul, etc.);
- statii de asteptare a autovehiculelor, moderne;
- dispozitive automate de citire a legitimatiilor de calatorie in mijloacele de transport si de numarare a calatorilor.
3. Efecte scontate:
- reducerea poluarii atmosferice;
- realizarea unui transport ecologic;
- reducerea consumurilor energetice;
- reducerea evenimentelor rutiere;
- cresterea calitatii transportului;
- atragerea calatorilor pentru transportul public local de calatori.
DIRECTOR GENERAL,
Jr.Genica Totolici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 22 Iun 2006 00:14:42    Titlul subiectului: 26055

Iata ce scrie editia de astazi a cotidianului ,,Monitorul de Galati"-Joi-22-Iunie-2006-
***************************************
Primii pasi spre un transport civilizat
Municipalitatea si societatea publica de transport local au ajuns la un acord in privinta achizitionarii a 40 de autobuze si 15 trolee care se vor alatura celor 15 tramvaie ce vor fi aduse din Olanda.
Nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca cele mai multe dintre masinile din parcul auto al SC Transurb sint numai bune de aruncat la fier vechi. Din cauza imposibilitatii de a achizitiona noi masini costurile cu intretinerea si repararea celor existente au atins cote astronomice. Primaria si conducerea societatii publice de transport local s-au inteles de principiu asupra mijloacelor de transport ce vor fi cumparate, dar au pareri diferite cind vine vorba despre modalitatea de achizitionare a acestora. Astfel, municipalitatea se pronunta pentru cumpararea celor 40 de autobuze si 15 trolee cu banii jos, in timp ce SC Transurb opteaza pentru o achizitie in leasing. Directorul societatii, Genica Totolici, ne-a declarat ca cele 35 de miliarde de lei de care s-a tot discutat sint suficiente pentru achitarea avansului de 10% din valoarea autovehiculelor. Pina la urma important este ca s-a hotarit in sfirsit achizitionarea masinilor, proces pe care alte orase importante din tara l-au incheiat de ani buni. Lucrurile s-au complicat putin si in ceea ce priveste aducerea celor 15 tramvaie din Olanda, in conditiile in care costurile transportarii acestora pina la Galati sint destul de substantiale, problema urmind sa fie transata prin organizarea unei licitatii.
Contre intre transportatori
Operatorii privati din oras au sperat ca, odata cu intrarea in spatiul comunitar, forul deliberativ local va taia subventiile pentru societatea publica de transport local. Teodoru Dobritoiu, administrator al asociatiei Sherr, ne-a declarat ca dupa acest moment Transurb va fi nevoit sa-si alinieze tariful la cel practicat de transportatorii privati, inlaturindu-se astfel concurenta neloiala. Conducerea societatii publice de transport local sustine ca nu a fost vorba nici un moment de concurenta neloiala, precizind ca subventiile vor fi mentinute si dupa 2007. “Din discutiile pe care le-am avut cu reprezentanti ai unor transportatori locali din Europa am inteles ca subventiile sint mentinute in continuare. De fapt acest lucru este precizat si in legislatia europeana, ajungindu-se in unele cazuri la o subventie de pina la 80% din costul biletelor de calatorie”, afirma Genica Totolici. Tarifele practicate de societatea publica de transport local sint printre cele mai mici din tara, la Braila spre exemplu costul unui bilet fiind de 20.000 lei, la Cluj de 25.000 lei sau la Timisoara de 23.000 lei, dar nici serviciile nu impresioneaza. Conducerea societatii promite totusi ca va mentine tariful in situatia in care va intra in posesia noilor mijloace de transport, astfel incit sa poata trece pe linie moarta toate autobuzele care stau mai mult la reparatii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 22 Aug 2007 00:50:32    Titlul subiectului: ooooooooooooo 81779

Am sa postez trei articole despre situatia transportului local din Galati prezentata in presa locala:
Monitorul de Galati: Editia din 14.06.2007
Titlul articolului: Transportul local, in deriva
In timp ce in alte orase se discuta deja despre realizarea asa-numitelor trasee comerciale, dupa ce primariile au investit masiv in autobuze si troleibuze noi, la Galati autoritatile locale plimba de colo-colo proiectele ce vizeaza transportul local de persoane.
Galatiul este singurul oras din tara care nu are un transport urban de persoane. O spune directorul SC Transurb, Genica Totolici, dar si operatorii privati de transport, care reclama lipsa unei directii in ce priveste transportul de persoane. “Nu putem spune ca Galatiul are in prezent transport urban de persoane pentru ca acest lucru presupune ca transportul sa se realizeze numai cu autobuze, nu si cu microbuze. Cred ca ne lipseste o strategie in transport. Noi, la Transurb, am intocmit o strategie ce presupune achizitia de autobuze si troilebuze noi care sa asigure galatenilor conditii de transport civilizate. Cred insa ca aceasta strategie ar trebui intocmita de Primarie” ne-a declarat Genica Totolici.
Responsabilul cu transportul urban din Primarie, Ionel Neatu, sustine insa ca pina la aprobarea normelor metodologice pentru Legea nr. 92, municipalitatea nu poate fi trasa la raspundere in aceasta privinta si nici Consiliul Local. “Se va merge asa pina in 2010, cind va avea loc urmatoarea licitatie”, afirma Ionel Neatu.
Microbuze sau autobuze?
Culmea este ca operatorii de transport au incercat sa se alinieze la noile reglementari in domeniu cu ceva timp in urma, insa Primaria nu a spus nici da, nici ba. “Am cerut un raspuns din partea Primariei in legatura cu cererea noastra privind cumpararea unor autobuze. Am abandonat proiectul pentru ca nu am mai primit nici un raspuns”, ne-a declarat Teodoru Dobritoiu, administrator al operatorului de transport Sherr.
La rindul sau Genica Totolici reclama modul in care s-a organizat licitatia pentru concesionarea traseelor. “Transurb opereaza pe traseele principale, iar operatorii de transport pe cele secundare. La licitatie au fost introduse insa si traseele principale si nu este normal sa se intimple asta”, sustine Genica Totolici.
In replica Ionel Neatu afirma ca acest lucru s-a intimplat pentru ca Transurb nu are suficiente autobuze pentru a acoperi cererea de pe trasee. Cit se poate de corect, insa, ducind ideea pina la capat, ne intrebam cui se datoreaza acest fapt? Nu cumva primarului si finalmente Consiliului Local, care tergiverseaza de ani buni achizitia unor noi mijloace de transport?
Monitorul de Galati: Editia din 18.06.2007
Titlul articolului: Credit la nivel declarativ
Desi primarul Dumitru Nicolae a afirmat la conferinta de presa sustinuta marti ca in cadrul sedintei Consiliului Local se va aproba contractarea unui credit pentru innoirea parcului auto al Transurb, anuntul edilului sef al urbei a ramas doar la stadiul de intentie. Nu este prima data cind proiectele de hotarire anuntate de Dumitru Nicolae ca urmind a fi trecute pe ordinea de zi a sedintei Consiliului Local ramin doar subiectul conferintei de presa. Ramine de vazut cind alesii municipali vor aproba creditul contractat de Consiliul Local in vederea cumpararii a 30 de autobuze si 10 troleibuze.
Joi, in cadrul sedintei Consiliului Local, s-a aprobat proiectul de hotarire privind indicatorii tehnico-economici pentru achizitia a 30 de autobuze si 10 troleibuze, valoarea investitiei fiind de 37.540.800 de lei. Achizitionarea mijloacelor de transport in comun este necesara, tinind cont e faptul ca in prezent parcul auto al Transurb are in dotare un numar de 110 autobuze si 3 troleibuze, cele mai multe dintre ele fiind depasite fizic. Dupa ce alesii locali au aprobat proiectul de hotarire care prevede caracteristicile tehnice ale autobuzelor si troleibuzelor, urmeaza cea mai importanta etapa, aprobarea contractarii creditului necesar cumpararii acestora.
Monitorul de Galati: Editia din 20.07.2007
Titlul articolului: Epavele din transportul public ne costa anual 6.5 milioane de lei
In timp ce autoritatile locale trag mita de coada cu privire la achizitia unor noi autobuze si troleibuze care sa le ia locul celor vechi, alte orase mai au putin si isi inlocuiesc intregul parc auto.
Primaria Galati, prin reprezentantii sai, nu s-a tinut de cuvint si a inaintat spre aprobare Consiliului Local un proiect de hotarire ce vizeaza contractarea unui imprumut de doar 10 milioane de euro in vederea achizitiei de noi autobuze si troleibuze pentru societatea publica de transport local. Asta inseamna ca in loc de 50 de autobuze si 15 trolee vor fi cumparate in final doar 30 de autobuze si 10 trolee.
Pe cale de consecinta, Transurb va fi nevoita sa “pompeze” in continuare milioane de lei anual pentru intretinerea si repararea autobuzelor si troleibuzelor vechi de zeci de ani, care au un consum de 40 litri/100 km. Anul trecut, spre exemplu, Transurb a cheltuit peste 6,5 milioane de lei pentru achizitia de noi sisteme de frinare si acumulatori la autobuze sau tranzistori si bandaje pentru tramvaie, ca sa dam doar citeva exemple.
Prin comparatie, un mijloc de transport nou consuma circa 25 litri/100 km, ca sa nu mai vorbim de economia facuta pe partea de intretinere si reparatii. Mai exact, in loc de 4,8 milioane de lei, cit se cheltuie in prezent pe combustibil, s-ar aloca doar jumatate din suma, ceea ce reprezinta o reducere substantiala a cheltuielilor pe aceasta parte.
Ventilatie in loc de aer conditionat
Noile autobuze nu vor fi dotate insa cu aer conditionat, ci doar cu instalatii de ventilare a aerului, intrucit instalatiile de aer conditionat ar costa extrem de mult si ar fi in acelasi timp ineficiente. Conform spuselor directorului Transurb, Genica Totolici, distantele mici dintre statii ar face inutila aceasta facilitate, mai ales in conditiile in care asigurarea asa-numitei perdele de aer in mijloacele de transport ar fi extrem de costisitoare. Pina atunci Transurb trebuie sa se descurce cu actualul parc auto, unde un sfert dintre masini se afla permanent in revizie intrucit sint uzate atit fizic, cit si moral.
In plus, societatea publica de transport local nu poate conta decit pe o parte din subventia pentru bilete primita de la Consiliul Local. Astfel, anul trecut, din cele 11 milioane de lei s-au primit doar 6, ceea ce inseamna ca Transurb a pierdut 5 milioane de lei, intrucit banii nu se reporteaza pentru urmatorii ani.
Pe primele 6 luni ale anului in curs forul deliberativ local a mai alocat 6 milioane din totalul de 13,2 prevazut, ceea ce inseamna ca, daca se va respecta graficul amintit de plati, Transurb va mai pierde 1,2 milioane de lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 25 Aug 2007 01:27:47    Titlul subiectului: Coltul presei: despre Transurb Galati 81895

In cadrul acestui subiect am sa prezint o parte din articolele publicate in presa locala din Galati.
Primele materiale pe care le-am selectat apartin cotidianului "Viata Libera". Acestea au fost luate din "arhiva" ziarului respectiv dar, din pacate, nu ma pot pronunta asupra zilei de publicare.
Sa vedem planurile si intentiile de viitor ale principalului operator de transport in comun, Transurb Galati:
Cotidianul: "Viata Libera" Galati
Titlul articolului: Planuri după 2010
"TRANSPORTUL DE PERSOANE,
ÎN PAȘI MĂRUNȚI
Deși contractul de concesiune a traseelor de transport public în comun expiră abia în 2010, deja municipalitatea se gândește la ce soluții va adopta în viitor. Potrivit declarațiilor primarului Dumitru Nicolae, "probabil se va mări numărul de autobuze și troleibuze în dauna microbuzelor. Am primit de la europarlamentarul nostru, doamna Adriana Țicău, un raport al comisiei de transporturi din PE, în care se spune că printre operatorii pe care poate să-i fixeze Consiliul Local este și societatea proprie, cum e cazul Transurbului la noi și acesta e un lucru bun". În momentul de față transportul public de persoane este asigurat de societatea locală SC Transurb SA și de 23 de operatori privați, grupați în trei asociații. În Galați sunt 25 de trasee secundare pentru microbuze și 26 de trasee principale. Zilnic, în municipiul Galați, circulă în jur de 360 de microbuze. SC Transurb încearcă să își îmbunătățească parcul auto, prin achiziționarea de 50 de noi autobuze și 15 troleibuze, însă licitația se tot reface. O altă problemă privind circulația cu mijloacele de transport de stat se referă la menținerea sau nu a unor linii de tramvai din oraș, sau înlocuirea lor cu linii de troleibuze, în prezent problema punându-se pentru circulația de pe strada Traian.
Cât privește numărul clienților, un studiu al primăriei arată că în decurs de un an, Transurb SA a vândut de șapte ori mai multe bilete de călătorie decât operatorii privați. Astfel, în perioada mai 2006-mai 2007, SC Transurb SA a vândut bilete în valoare de 72 de milioane de lei, în timp ce operatorii privați au vândut bilete în valoare de 10,5 milioane lei.
Chiar dacă cifra nu reflectă numărul total al gălățenilor care aleg să circule cu microbuzele, rămâne de notat cât de important este ca șoferul microbuzului să dea bilete călătorilor care se urcă. Primarul a mai adăugat că de pe urma operatorilor privați, Consiliul Local mai încasează anual circa 600.000 de lei."
Cotidianul: "Viata Libera" Galati
Titlul articolului: Noutăți la "Transurb" SA Galați
"40 DE AUTOBUZE ȘI 15 TRAMVAIE
Parcul auto al Societății Comerciale "Transurb" SA Galați are în prezent 110 autobuze. Unele în stare bună, care corespund normelor europene, altele așteptând să fie înlocuite. "Nu peste mult timp urmează să desfășurăm licitația de achiziționare, în leasing, a 40 de autobuze, ne-a spus doamna Genica Totolici, director general al amintitei societăți. Situația s-a îmbunătățit un pic, prin punerea în funcțiune, pe traseu, a celor 15 tramvaie achiziționate, recent, din Olanda."
În privința transportului electric, nepoluant, "Transurb" SA are 66 de tramvaie, unele dintre ele fiind de prin 1955. În aceste condiții, cele 15 tramvaie "noi" salvează, oarecum, situația în municipiul Galați. "Românul e renumit pentru inventivitatea și pentru străduința lui de a se descurca în orice împrejurări, a adăugat doamna Genica Totolici. Avem oameni la întreținere care asta fac, întrețin, repară, pun în mișcare și aceste tramvaie vechi de 50 de ani, pentru a putea face față solicitărilor"...
În Galați, transport electric se face și cu troleul, singurul traseu fiind 102. Din lipsa banilor însă, nu numai că rețeaua nu a fost extinsă, cum se dorea la înființarea ei, dar în acest moment doar trei trolee se văd din când în când prin municipiul Galați. Ca să se reglementeze situația, adică să nu aștepți în stație mai mult de două minute (la troleu), potrivit studiilor ar trebui 15 trolee pe un traseu. "Am făcut și în această privință un proiect, însă, deocamdată, trebuie să rezolvăm achiziționarea celor 40 de autobuze", a spus interlocutoarea. "
Cotidianul: "Viata Libera" Galati
Titlul articolului: Transurb își întinerește parcul
"* Prețul unei călătorii s-ar putea scumpi, de la 1 iunie, până la 9.000 de lei
A doua jumătate a acestui an va prinde societatea locală de transport public Transurb în plin proces de întinerire a parcului auto. Încă din vară vor fi aduse 15 tramvaie de la Rotterdam (Olanda), urmând ca, probabil în perioada octombrie-noiembrie, alte 40 de autobuze, nou-nouțe, să intre pe traseele Galațiului.
Conform directorului general al Transurb, Genica Totolici, cele 15 tramvaie care vor fi luate de la olandezi nu sunt noi: "Ele sunt fabricate în 1985, dar țineți cont vă rog că tramvaiele care circulă acum la noi, aduse din Germania, sunt din 1950. Ca să aducem unele noi, ne-ar costa un milion de euro bucata. La acestea pe care le aducem din Olanda, nu vom avea de plătit decât transportul și taxele vamale. Pe 29 mai plecăm în Olanda pentru a finaliza ultimele detalii cu regia de transport din Rotterdam. În funcție de durata transportului până în România, tramvaiele olandeze ar putea ajunge la Galați în jurul datei de 1 iulie".
În ceea ce privește cele 40 de autobuze, există mai multe oferte, iar licitația va avea loc la sfârșitul lunii iunie. "Autobuzele vor fi noi și le vom cumpăra în leasing pe 5, 7 sau 10 ani, depinde de firma care va câștiga licitația".
Am mai întrebat-o pe directoarea Genica Totolici dacă, de la 1 iunie, se va scumpi biletul de călătorie. Nu ne-a confirmat data, ci doar majorarea viitoare de preț: "E normal să se mărească prețul unei călătorii, pentru că la ora actuală avem cel mai mic preț din țară - 7.500 de lei. Brăila are 12.000 de lei biletul de doi ani deja. Majorarea prețului la 9.000 de lei trebuie însă aprobată și de Consiliul Local", a mai spus Genica Totolici."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 29 Aug 2007 12:02:51    Titlul subiectului: 82104

Se sustine faptul ca, la Galati, daca nu ar exista transportul privat, Transurb-ul nu ar reusi sa faca fata numarului mare de calatori. Afirmatia a fost demonstrata pe parcursul zilelor in care, din diferite motive, soferii de maxi-taxi au participat la diferite forme de protest. Am sa prezint, in cateva articole apartinand cotidianului "Viata Libera" Galati, starea concreta a parcului de autobuze si al modului in care aceste autobuze frecventeaza traseele locale:
Cotidianul: "Viata Libera" Galati
Titlul articolului: AUTOBUZE CA VAI DE LUME
"Căldură mare și nervi când e vorba să aștepți într-o stație "Transurb", la o temperatură de peste 40 de grade. Așteptarea se prelungește și dacă alegi să călătorești cu un autobuz "de centru", darămite să râvnești la unul care să te ducă la periferia orașului. Grav este ca în zilele de weekend, de exemplu, să pornești înspre Cimitirul Sf. Lazăr ("Coca-Cola") sau în Valea orașului, bazându-te pe transportul urban, fie el comunitar sau particular. "Am dorit duminica trecută să merg în fostul cartier Bădălan, la Biserica «Sfântul Dimitrie», ne spune doamna Paula S. Am așteptat un tramvai sau un maxi-taxi peste treizeci de minute. Deși era ora 16,00, eram sufi¬cienți oameni care așteptau fără nicio speranță".
Ca să aflăm cum mai merge treaba la "Transurb", ne-am adresat doamnei Genica Totolici, director general la amintita societate. Domnia sa ne-a explicat cât de (ne)dotat este parcul auto al singurei societăți de transport urban, unde acționar principal este Consiliul Local Galați. Ne-a interesat preocuparea aleșilor noștri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport în comun și investițiile care s-au făcut în domeniu în ultimii ani, privind respectarea standardelor europene.
În prezent, parcul auto al "Transurb" SA Galați numără 110 autobuze, 80 de tramvaie și 3 trolee. Dar, din cele 110 autobuze, 65 sunt de tip "Rocar", achiziționate în 1990. La o socoteală simplă, reiese că 55 la sută din parcul auto al "Transurb" este necorespunzător tehnic și ecologic. Aceste mașini au termen de valabilitate de 12 ani; tehnic vorbind, utilizarea lor a tot fost prelungită de Consiliul de administrație al "Transurb", însă se vede fără niciun efort că emanațiile abundente de gaze dau de furcă și călătorilor, și pietonilor gălățeni. "Toate aceste mașini sunt non-euro!, ne spune un gălățean. Prezintă un grad ridicat de poluare, nu au posibilități reale de aerisire și gazele de eșapament se simt atât în interiorul autobuzului, cât și la exterior..."
Investițiile pe ultimii cinci ani
Cu un an în urmă, consemnam că pe străzile Galațiului își vor face apariția alte 50 de minibuze. Ne exprimam speranța că vom călători în condiții mai bune, ca în Europa civilizată; că vom aștepta mai puțin în stații. Însă, la un an de la consemnarea noastră, situația este mult mai gravă. Licitația pentru achiziționarea de autobuze - care ar fi trebuit să aibă loc în septembrie 2006 - nu s-a ținut nici până azi. Între timp, numărul celor 50 de minibuze s-a redus la 30! Probabil așteptatul în stații se va tot prelungi "până la următoarele alegeri", spun gurile rele. Și cine știe dacă mult anunțata licitație, amânată de aproximativ un an, "din interese obscure" (despre care o să vă vorbim într-un număr viitor), se va desfășura la sfârșitul lunii august 2007?
Până atunci însă, reamintim consilierilor locali că, din 2002, parcul auto al "Transurb" Galați nu a mai fost îmbunătățit! Din veniturile proprii ale amintitei societăți doar ce s-au putut cumpăra câteva utilaje pentru serviciile "Inspecție tehnică" și "Reparații Întreținere". Anul trecut, singura investiție asumată de Consiliul Local Galați a fost pentru cele 15 tramvaie, cumpărate la mâna a doua, și pentru care s-au alocat 10 miliarde lei (vechi); și tot atâtea pentru taxele vamale.
În consecință, ne plimbăm pe străzi europene cu mașini care scârțâie din toate încheieturile, cu un parc auto care, în proporție de 55 la sută, este necorespunzător tehnic și ecologic! Până când?"
Cotidianul: "Viata Libera" Galati
Titlul articolului: Tramvaiul, nemții și gălățenii
"Directorul general de la TRANSURB, Genica Totolici, recunoștea chiar săptămâna trecută că, dacă nu ar fi existat particularii cu microbuzele lor, firma tradițională de "transport în comun"nu ar fi făcut față. După un plan de dezvoltare minimă a unității, reiese că trebuie investite miliarde bune pentru achiziționarea de autobuze, troleibuze și tramvaie, parcul prezent fiind bătrân și bolnav, în ciuda unor eforturi financiare constante ale municipalității. Ca să nu mai vorbim despre șina de tramvai, uzată vai de mama ei, care cere vatmanilor să conducă pe alocuri cu mare atenție! Un metru liniar de linie ferată de tramvai costă sute de dolari. Primarul este ceva mai optimist: vom lua din nou tramvaie vechi din Germania, bine întreținute în serviciu; ne va costa numai transportul.
Fără să investim nimic de la bugetul local, avem însă poate cel mai funcțional transport în comun din țară, furnizat de microbuzele unor firme gălățene. Trei.
Pentru că românul este perfecționist, ca să dăm și taximetriștilor o pâine, circulația microbuzelor a fost oprită după ora 22,30. Oră la care și autobuzele TRANSURB se retrag! Urmează să închidem Faleza, teatrele să dea numai matinee și fetele să fie plimbate pe esplanada... blocului! Sindicatele gălățene deja și-au exprimat nemulțumirea, iar ieri ne-am confruntat și cu o grevă spontană de două ore a șoferilor de microbuze de la una din cele trei firme de maxi-taxi. Și s-a cunoscut! Orice defecțiune în transportul microbuzelor rupe ușile autobuzelor TRANSURB!
Pentru că nu merg cu autobuzul sau cu maxi-taxi, cei de la Consiliul Local au impus stații fixe. Deși consilierii au atacat de multe ori înainte, în conferințele de presă, faptul că microbuzele opresc tot în stațiile de autobuz, producând astfel haos, și primăria chiar a stabilit alte stații, marcate prin panouri, acum ne-am ales și cu stațiile reduse, și cu aglomerații în stațiile de autobuz. Colac peste pupăză, acum se impun și prețuri maximale. Pardon, minimale: dacă un maxitaximetrist "dă" mai ieftin decât altul, este amendat! Să lăsăm piața să se regleze singură, ca în economia de piață! Patronii se plâng că li se impun prețuri mari, întru câștigul TRASURB, care vinde bilete cu 2.500 lei mai puțin, beneficiind și de subvențiile Consiliului Local... Păi, nu?
S-a tot vorbit despre interese în acest domeniu: al operatorilor auto, al patronilor acestora, al grupurilor cu "spate"... La ultima întâlnire a Comisiei de Dialog Social, la care s-a discutat pe larg despre acest subiect, am întâlnit chiar paradoxul în care una dintre părțile implicate explica, nici mai mult, nici mai puțin, decât că reprezintă și sindicatul, și patronatul. "Curat-murdar!", cum spunea și nea Iancu... Singurul care nu se poate lăuda că a fost cumsecade reprezentat până acum este cetățeanul de rând, pe spinarea căruia se fac experimente, fără a fi întrebat.
Și pe vremea când se introduceau pentru prima oară tramvaie în oraș, în anii Ž30 (aduse tot la mâna a doua, din Germania...), izbucnise și atunci un scandal al transportului în comun. Unii acuzau de interese oculte în dezvoltarea tramvaiului pe marele proprietar Ștefan H. Șteban, om politic de frunte al urbei, care avea acțiuni la uzina de curent electric - de unde se alimentau liniile de tramvai. Tramvaiul, care lega orașul cu portul - pe atunci inima orașului - soluționa problema unui transport ieftin. Dar cei care prooroceau succesul mașinii cu motor pe benzină în dauna tramvaiului greoi, cu rută fixă, acuzau edilii că vor să bage curentul electric, produs de uzina al cărei acționar principal era primăria, pe gâtul cetățeanului, care ar fi meritat să meargă cu autobuzul, susțineau criticii timpului. Istoria se repetă?"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 15 Sep 2007 00:49:28    Titlul subiectului: 82799

Am sa postez un articol publicat recent in ziarul local "Monitorul de Galati", referitor la ceea ce ar trebui sa ne asteptam de la Transurb.
Cotidianul: "Monitorul de Galati", editia din 14.09.2007
Titlul articolului: Transurb asteapta innoirea parcului auto
"Desi nu are o data exacta, directorul SC Transurb SA, Genica Totolici, spune ca parcul auto galatean se va innoi, dar ca lucrurile merg foarte greu pentru ca pana la venirea sa la conducerea societatii nimeni nu si-a dat interesul pentru a aduce masini noi la societate.
“Suntem inca in procedura de licitatie, care dureaza doua luni de zile, si speram ca in cel mai scurt timp sa se tina si licitatia. Se vrea achizitionarea unor autobuze cu podea total coborata si circa 10 troleibuze”, a spus Genica Totolici.
Aceasta a mai precizat ca toate autobuzele si troleibuzele ce vor fi achizitionate vor fi dotate cu climatizare si nu vor avea aer conditionat pentru ca opririle dese ar afecta sistemul de aer conditionat si ar determina si un consum de combustibil dublu fata de normal. Totodata directorul Transurb spune ca, in privinta biletelor, cetatenii nu trebuie sa se ingrijoreze ca vor plati mai mult pentru o calatorie pentru transportul in comun din oras pentru ca, atata timp cat parcul auto nu este innoit, nu are sens sa creasca pretul biletelor.
“Scumpirea de bilete deocamdata nu se preconizeaza. Nici nu cred ca este necesara in conditiile in care oferim aceleasi conditii de calatorie”, a mai spus conservatoarea Genica Totolici."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 04 Iul 2008 07:50:39    Titlul subiectului: 95352

Sa vedem si cateva articole despre ceea ce se intampla in transportul in comun galatean in a doua jumatate a anului 1999...
La Transurb, salariile erau mici iar conditiile de munca dificile. Stresul intern care macina de ceva luni conducerea principalului operator de transport in comun a "erupt" pentru prima data intr-o actiune de protest a soferilor pe data de 19.07.1999. Momentul a fost insa rau ales iar o parte dintre cerinte gresit formulate. O zi mai tarziu, Judecatoria Galati a considerat ilegala actiunea de protest a celor de la Transurb.
Ambele articole au fost publicate in cotidianul "Viata Libera" in data de 19 si respectiv 20 iulie 1999.

"TRANSURB - O GREVA CU DUS-INTORS

• Santierul Naval si SIDEX au renuntat la colaborarea cu TRANSURB * Aceasta poate duce la "reducerea activitatii societatii de transport cu mai mult de jumatate", declara primarul Eugen Durbaca
* Inceputa miercuri, pe 14, greva nu luase inca sfarsit sambata, 17 iulie *

Greva spontana declansata in dimineata zilei de 14 iulie de salariatii TRANSURB nu a avut impactul social asteptat de acestia. Asta deoarece, fata de conflictul de munca (tot spontan) al soferilor din Bucuresti, conditiile in care s-a desfasurat (si se desfasoara in continuare) greva de la Galati sunt cu totul altele. In primul rand, in momentul opririi lucrului de catre angajatii TRANSURB, scolile si toate institutiile de invatamant intrasera deja in vacanta, ceea ce a redus considerabil riscurile unui "scurt-circuit" similar celui din Bucuresti, din timpul desfasurarii bacalaureatului. Nu trebuie neglijat nici faptul ca Galatiul este unul din orasele "cu traditie" in domeniul transportului privat de persoane, numeroasele maxi-taxi (de ordinul miilor) devenind deja o obisnuinta pentru majoritatea galatenilor. Deoarece multe din intreprinderile galatene dispun la ora actuala de propriile autobuze pentru transportul salariatilor, cei mai afectati de lipsa unui mijloc de transport "de stat" par a fi doar pensionarii, posesori ai unor abonamente devenite acum inutile. Numai ca vocea varstei a treia a incetat de mult sa mai fie luata in seama de catre mai-marii zilei.
In aceste conditii, se pare ca efectele grevei de la TRANSURB se vor intoarce ca un bumerang chiar impotriva respectivei societati, este de parere dl primar Eugen Durbaca. "Eu cred ca au facut cea mai mare greseala pentru ca au incetat lucrul. Santierul Naval a renuntat la serviciile oferite de TRANSURB, ceea ce a facut si SIDEX-ul, apeland la ATLAS. Astfel, e posibil ca in curand TRANSURB sa fie nevoita sa-si reduca activitatea cu mai mult de jumatate. Pe mine nu ma deranjeaza ca ei nu ies acum la munca si ma felicit pentru faptul ca n-am plecat urechea la anumite institutii de pe plan local, care imi cereau sa renunt la transportul privat de persoane. Acesta a functionat foarte bine in aceste zile. Voi organiza o licitatie pentru trasee, pe care TRANSURB o va castiga doar daca va indeplini conditiile impuse. Ca o parere personala, cred ca cei de acolo, asa cum procedeaza acum, ne fac sa ne intoarcem inapoi in '89. Mai ramane sa procedeze la fel si cei de la APATERM, apoi cei de la Salubritate si, ce facem, ne intoarcem in epoca de piatra?", ne-a declarat dl Durbaca.
Grevistii de la TRANSURB sunt in continuare adunati in fata autobazei din bulevardul George Cosbuc. Desi au obtinut majorarea salariilor cu 90 la suta, ei refuza sa-si reia activitatea atat timp cat dl Eugen Iordache ramane director general al societatii. Conform declaratiilor lor, pana la ora redactarii acestui material (sambata, 17 iulie, ora 18,00), nimeni din conducere nu a venit sa stea de vorba cu ei. Inclinam sa-i credem, pentru ca si toate eforturile noastre de a sta de vorba cu dl Iordache (chiar si telefonic) sau macar cu un alt reprezentant al administratiei TRANSURB au fost zadarnice. La ora actuala si in conditiile date, putem spune ca reluarea transportului in comun in municipiul Galati nu depinde decat de Consiliul local, actionarul unic al TRANSURB, care ar putea vota destituirea dlui Iordache din functia de director general. Conform propriei sale declaratii, primarul Eugen Durbaca va sustine aceasta varianta. Va fi oare de ajuns?
"

"Instanta a hotarat
GREVA DE LA TRANSURB ESTE ILEGALA



Judecatoria Galati a hotarat, ieri, incetarea grevei salariatilor de la TRANSURB SA, considerand-o ilegala. Impotriva acestei decizii se poate face apel, in termen de trei zile de la pronuntarea sa. Aceasta hotarare judecatoreasca vine in urma actiunii deschise de administratia societatii TRANSURB, reprezentata prin dnii Ion Grama - director economic si Gheorghe State - director tehnic, impotriva Comitetului de sindicat, respectiv, a dnilor Dumitru Lungu si Vasile Stroe.
In masura in care, asa cum am mai scris, greva celor de la TRANSURB a fost declansata spontan, fara a fi aprobata sau organizata de sindicat, ne permitem sa punem si noi doua intrebari (speram, nu retorice): pe ce criterii au fost alese cele doua persoane citate in instanta si cine va plati, totusi, pagubele inregistrate de TRANSURB pe perioada grevei?"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 09 Iul 2008 14:32:04    Titlul subiectului: 95530

Colegul nostru, Terry Ronald Lawson, a reusit, in cadrul unui articol publicat in cotidianul local "Impact Est", sa redea cu exactitate situatia in care se scalda, in prezent societatea de transport local Transurb Galati. Sustin afirmatiile dumnealui referitoare la gradul de poluare al autobuzelor vechi cat si acele afirmatii care pun in valoare beneficiile unui transport ecologic, generat in mare parte cu troleibuze si tramvaie.
Paradoxal, daca inainte de alegerile electorale din cursul acestui an se discuta tot mai frenetic despre achiztiile de autobuze si troleibuze MAZ, lucrurile au stagnat brusc dupa desemnarea castigatorilor. O parte dintre soferii cu care am avut prilejul sa discut mi-au spus ca lucrurile sunt intr-o... faza de avansare nula (expresie contradictorie dar foarte potrivita pentru situatia prezenta).
Mai jos, dupa introducerea formulata de ziaristii de la "Impact Est", articolul realizat de Terry Ronald Lawson:

"Tramvaie care nu duc acasa minti ratacite de edil

Pana si turistii straini au ochi sa vada ce resurse zac inca in transportul nepoluant cu troleibuze si tramvaie de la Galati. O scrisoare adresata candidatului la Primarie Silviu Vasilache de un englez poposit la Gurile Dunarii atrage atentia asupra locului si rostului transportului electric, ca necesitate intr-un oras imbacsit de fum si praf cum este Galatiul. Este o ocazie foarte nimerita de a le reaminti strategilor de la Transurb ca au lasat transportul cu troleibuze la un nivel jenant, de decor, marind la fel de jenant parcul de autobuze poluante, extrase din cimitirele de autobuze ale occidentului.
Terry Ronald Lawson este un entuziast sustinator al mijloacelor de transport clasice si nepoluante. Terry Ronald Lawson este din Portsmouth, Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord. Se afla in Galati, unde a descoperit cu incantare tramvaiele in functiune, in umar foarte mare fata de orase comparabile din Marea Britanie. Tot aici a descoperit un website al entuziastilor romani de mijloace de transport autentice (tramvaie, autobuze, locomotive), pe care posteaza deja imagini din Galati.

Transport si Turism in Galati – perceptia unui vizitator


Sunt un turist in Romania, venit din Marea Britanie, si recunosc ca doar putine aspecte ale istoriei si politicii galatene imi sunt familiare. Totusi, transportul in comun este una dintre pasiunile mele, subiect de care am fost intotdeauna interesat, chiar daca detin masini si motociclete de la varsta de 17 ani. Astfel, voi avea indrazneala de a-mi exprima opinia asupra celor ce urmeaza:

Tramvaiele

Cu mult timp in urma, majoritatea oraselor din Marea Britanie au avut retele electrice de tramvaie si troleibuze. S-au demodat insa si fiecare astfel de oras din Marea Britanie, cu o singura exceptie, a renuntat la acele retele si le-a inlocuit cu autobuze. Ulterior acesta s-a dovedit a fi un gest iresponsabil din partea edililor, fara viziune si interesati doar in castigurile pe termen scurt.

La ora actuala, in mai multe orase din Marea Britanie, printer care Manchester, Sheffield, Nottingham si de asemenea sudul Londrei, noi tramvaie au fost instalate la costuri astronomice, pentru a se asigura o alternativa non-poluanta a transportului public, aceste orase fiind deja suprasaturate de masini si alte vehicule. Astfel s-a corectat costisitoarea greseala comisa prin renuntarea la tramvaiele dinainte.

Singurul loc din Marea Britanie care nu a renuntat la tramvaie este Blackpool, o statiune de la malul marii, iar tramvaiele de acolo sunt acum o atractie turistica datorita faptului ca au fost pastrate in functiune si imbunatatite periodic. Unele dintre ele dateaza chiar din 1930.

In Galati exista deja o retea de tramvaie functionale care asigura transportul sigur si non – poluant a mii de locuitori, si care are de asemenea un mare potential turistic. Tipurile de tramvaie existente acum in Galati sunt unic combinate. Din cate stiu, Galatiul are ultimele doua tramvaie Tatra T3R din Romania. De asemenea, exista vagoane Tatra T4D in uz si 4 minunate tramvaie si locomotive Duewag L care dateaza din anii 50. Si in Braila sunt tramvaie MAN la fel de impresionante de la sfarsitul anilor 50 care inca sunt in functiune.

Dupa parerea mea, Transurb ar putea profita din reconditionarea acestor tramvaie Duewag L, Tatra T3 si Tatra T4, fara a le schimba insa aspectul initial, si ar putea sa le foloseasca simultan cu altele mai noi. Costurile de reconditionare ar fi mult mai mici acum decat mai tarziu, deoarece munca va fi probabil din ce in ce mai bine platita in Romania, ca si in restul Europei, iar pentru aceste lucrari laborioase s-ar putea profita de depoul deja existent (sau depoul Tatra cum este denumit ) si care este prea putin utilizat in prezent.


Troleibuzele
Similar, multe orase britanice au avut retele largi de troleibuze, si toate aceste sisteme, fara exceptie, au fost inchise si inlocuite de autobuze diesel. Atat Galatiul, cat si alte orase romanesti ar putea invata cu usurinta din greselile facute in trecut de Marea Britanie in privinta transportului public, greseli atat de regretate in prezent.

Transurb detine la ora actuala trei troleibuze moderne care circula pe traseul 102 pe langa o armata de autobuze diesel. Nu exista nici o logica sesizabila in acest aranjament, deci concluzia care se impune ar fi ca Galatiul are nevoie urgent de mai multe troleibuze pe traseul 102 !

Autobuzele

In primul rand as vrea sa mentionez ca soferii de autobuz si tramvai angajati la Transurb sunt de un profesionalism exemplar, si vorbesc eu insumi in calitate de detinator al permisului de conducere categoria D. De asemenea, am avut ocazia sa conduc multe autobuze si autocare istorice in Marea Britanie.

Cele mai bune dintre autobuzele Transurb sunt, in opinia mea, vehiculele DAB achizitionate recent, care au introdus in Galati conceptul de platforma joasa. Unele dintre autobuzele mai mici sunt de asemenea dragute, dar autobuzele Isuzu sunt depasite, si astfel si suna, nu doar arata. De asemenea, unele dintre autobuzele mai mari care circula in Galati isi arata pe deplin uzura si varsta.

Producerea otelului cu minimum de poluare a mediului devine o provocare pentru orice combinat siderurgic, si as fi crezut ca Mittal Steel ar fi profitat de sansa unui transport non-poluant pentru angajatii sai. Evident ca tramvaiele nu ajung in toate zonele orasului, dar numarul mare de autobuze diesel care se ingramadesc pe viaductul combinatului in baza contractelor cu acesta este surprinzator.

Maxi – Taxiurile

Fara indoiala maxi – taxiurile au adus un nivel de promptitudine a serviciilor necunoscut pana atunci. Soferii sunt de asemenea interesati sa aiba cat mai multi calatori, iar pretul convenabil ajuta la mentinerea unui sistem usor de utilizat. Majoritatea soferilor sunt prudenti, dar sunt si exceptii. Spre exemplu, un sofer cu care am calatorit recent a condus tot drumul tinand cu o mana telefonul mobil la care vorbea, in vreme ce cu cealalta manevra volanul, schimba vitezele, dadea restul…si bineinteles claxona.

In Marea Britanie a fost o revolutie a microbuzelor la sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90, dar a fost inabusita din motive pur economice. E mai usor sa platesti salariul unui sofer din biletele a 40 de calatori decat doar 10, spre exemplu. Raportul dintre salariul unui sofer si celelalte cheltuieli – ale vehiculului, combustibil si taxe – va fi mult mai ridicat in Marea Britanie decat in Romania, dar pentru cat timp?

Turismul

Galatiul are multe de oferit turistilor si in prezent. Faleza este superba, Gradina Botanica este fantastica si mai sunt bineinteles bisericile si cladirile istorice, muzeele, parcurile si fantanile arteziene de vazut. Exista de asemenea un mare potential care in prezent nu este exploatat – cum ar fi excursii turistice pe Dunare sau hidrobuze intre Galati si Braila. Neluand in seama situatia actuala, trebuie subliniat ca exista un potential unic pentru turistii fascinati de transport. Exista o nava cu aburi cu zbaturi istorica a Navromului, in prezent oarecum inaccesibila turistilor, tramvaiele din Galati si Braila pe care le-am mentionat deja, iar CFR-ul are o locomotiva cu aburi de calibru mic expusa in depou – dar din nou inaccesilbila turistilor. Exista multe companii specializate in transport turistic istoric si vacante. Aceasta va poate fi confirmat printr-o simpla cautare pe web.

Si, in final, oamenii

Cea mai mare atractie a Galatiului pentru mine o reprezinta oamenii. Bineinteles, peste tot exista oameni buni si mai putin buni, dar Galatiul (si Braila) chiar au multi locuitori cu adevarat draguti pe care am fost privilegiat sa-i cunosc. Va multumesc
."



articol.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.51 kb
 Vizualizat:  de 46833 ori

articol.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 29 Aug 2008 08:04:03    Titlul subiectului: 97515

O alta stire de senzatie din Monitorul de Galati de azi

Autobuzele vechi dispar din peisaj

In ciuda investitiei recente, parcul societatii de transport public local nu s-a marit foarte mult, intrucat o parte din autobuze vor fi trase pe dreapta. Operatiunea trebuia realizata cu ani in urma, insa Transurb nu avea resursele financiare necesare pentru a le inlocui. Conform informatiilor primite de la conducerea societatii de transport local, primele autobuze casate vor fi Dac-urile si Rocar-urile, ce vor fi scoase de pe cursele conventii si cele cateva trasee pe care mai opereaza in Galati. Locul lor va fi suplinit de DAB-urile aduse din Danemarca, insa cat de curand le va veni randul si autobuzelor marca ISUZU, dar si “Cobrelor”, care dau semne evidente de oboseala. Partea cea mai interesanta este ca noile achizitii vor permite SC Transurb SA sa eficientizeze la maxim sistemul de transport. Societatea va pune in functiune un sistem de monitorizare a mijloacelor de transport prin intermediul GPS-urilor montate pe fiecare dintre acestea. Astfel se va putea urmari in timp real respectarea graficelor de parcurs, dar si a consumurilor de ulei si combustibil.


Cred ca, ori cei de la ziar au fost dusi cu pluta, ori sunt ei dusi. Cum adica sa tai Cobrele, care nici nu am remarcat sa dea acele semne de oboseala mentionate de reporter. Pai daca nu se inlocuiesc cu nimic, apoi adio Transurb.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 31 Aug 2008 02:01:01    Titlul subiectului: 97575

Inceputul anilor 2000... mai exact, articolul postat mai jos, apartinand cotidianului local "Viata Libera" dateaza din 31.10.2002 si prezinta situatia tulbure in care se afla Transurb-ul.

"TRANSURB - incotro?

Societatea locala de transport public se afla intr-o situatie delicata Consiliul de Administratie a hotarat ieri casarea a patru troleibuze si noua autobuze Numai inlocuirea parcului de troleibuze ar costa peste 100 de miliarde de lei Privatizarea - o solutie?

De cativa ani, societatea locala de transport public, TRANSURB, aflata in administrarea Consiliului Local Galati, se chinuie sa se mentina pe linia de supravietuire. Situatia in care se afla societatea este destul de delicata mai ales ca, dupa ce a aparut alternativa la transportul de persoane - maxi-taxi-urile (in 1992), nu au mai fost preocupari prea mari pentru soarta societatii. Asa se face ca parcul are masini cu o durata de viata demult depasita, iar bani pentru inlocuirea acestora nu sunt. Mai mult, lipsa unui cadru legislativ adecvat in domeniu a dus la o stare de haos, iar disponibilizarile din combinat vor afecta si ele societatea, intr-o masura mai mare sau mai mica. Toate astea au insa efecte negative "cu bataie" pe termen lung.

Un tramvai costa 2 milioane de dolari

"Singurul care a inteles problema este primarul, spune directorul TRANSURB, Eugen Iordache. Dar, n-as vrea sa fiu in pielea dumnealui, pentru ca trebuie sa gandeasca si sa propuna Consiliului Local solutii.(...) La Galati este acum o stare de anormalitate in transportul public de persoane, iar intrarea in normalitate presupune costuri foarte mari".
Societatea mai are doar 10 tramvaie de 35 de ani, restul au 40 si 55 de ani. Alte 26 de autobuze au durata de serviciu demult expirata, iar din cele 17 troleibuze, doar trei sunt "in garantie". Pentru a cumpara masini noi trebuie bani buni. Un autobuz costa intre 120.000 si 170.000 de dolari, un troleibuz costa 225.000 de dolari, iar un tramvai ajunge la 2 milioane de dolari. Numai inlocuirea troleibuzelor costa peste 100 de miliarde de lei.
Parcul s-a invechit astfel si, pentru ca nu au fost bani pentru inlocuire, numarul masinilor s-a redus. Daca acum trei ani erau 23 de troleibuze, in 2002 numarul lor a ajuns la 17, iar Consiliul de Administratie a hotarat ieri casarea altor patru (plus alte noua autobuze). "Avem doar trei troleibuze moderne, aduse acum doi ani, restul arata asa cum le vede toata lumea. Toate celelalte 14 ar trebui casate pentru ca, pe langa faptul ca sunt foarte costisitoare, ajung sa fie si periculoase", a mai spus E. Iordache.

Strategia supravietuirii

Cate ceva s-a mai facut totusi. S-au primit niste tramvaie de la nemti, s-au mai cumparat niste masini. Printre ultimele achizitii ale TRANSURB se numara si cele 20 de midibuze Prestij, fabricate de Mitsubishi. Cele mai multe au intrat pe traseul 102, unde circula conform unui grafic strict completand numarul mijloacelor de transport din zona astfel incat la fiecare trei minute "apare ceva". Cinci midibuze au fost repartizate pe traseul 9, imbunatatind astfel circulatia spre Tiglina III si IV, iar altele au "suplimentat" traseul 11. "Am adoptat strategia supravietuirii. Am cumparat aceste midibuze, dar casam alte masini asa ca situatia nu se schimba prea mult", a comentat dl Iordache.

Amortizarea in afacerea cu tramvaie se face in 200 de ani

"Asa stau lucrurile acum. Dar, ce facem la anul? In primul trimestru al anului viitor trebuie sa gasim raspuns la intrebarea asta. Transportul in oras va trebui neaparat reorganizat si se impune si restructurarea TRANSURB, asta insemnand un alt mod de gandire in legatura cu acordarea subventiilor si, probabil, disponibilizari de personal, ne-a spus dl Iordache. Cat despre privatizare, aceasta se poate face in mai multe feluri. Poate veni cineva, cumpara si se ocupa de transport cu conditia sa-si recupereze banii si sa aiba si un profit. Numai ca amortizarea intr-o afacere cu tramvaie se face in 200 de ani. Se poate merge, de asemenea, pe ideea cascarabetelor. Costa putin, se amortizeaza repede. Sau mijloacele de transport ar putea fi date pe baza de licitatie unei firme private, dupa modelul francez."

Una peste alta cam asta este situatia la TRANSURB. Si nu-i roza deloc. Intr-un viitor apropiat insasi existenta acestui tip de transport la Galati va fi pusa sub semnul intrebarii. Asta ca sa nu mai amintim ca vrem sa intram in Europa si deja am inceput sa ne aliniem legislatia la cea europeana. In luna iulie, de exemplu, a aparut o lege prin care societatile de transport public sunt obligate sa se doteze pana la 1 ianuarie 2004 cu mijoace de transport care sa faciliteze si accesul persoanelor cu handicap. Or, un troleibuz care respecta legea asta costa 275.000 de dolari..."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 02 Sep 2008 15:45:56    Titlul subiectului: 97717

Perioada 'neagra" pentru istoria Transurb-ului a fost totodata determinata si de falimentarea uzinelor ROCAR, in 2002. Din pacate, Transurb-ul nu mai achizitionase autobuze autohtone din luna mai a anului 1997. Se considerase atunci ca parcul de autobuze era destul de numeros iar incasarile putine. La declin au mai participat si transportatorii privati, care, prin concurenta "necontrolata de lege" au reusit sa reduca semnificativ din veniturile Transurb-ului. Se mai spune ca putinele fonduri alocate au fost "risipite" pe mijloace de transport nerentabile (Isuzu si Prestij). Intre anii 1997-2003 s-au casat autobuzele vechi si o parte din troleibuze datorita gradului avansat de uzura. Intre 2003-2006, numarul de mijloace de transport casate s-a redus ca urmare a faptului ca parcul auto abia mai reusea sa suplineasca traseele locale si Cursele Conventie. Asta ca sa nu mai amintim ca pe zi se defectau in jur de 8-12 autobuze, care trebuiau reparate intr-un timp rapid...
Un alt articol din cotidianul "Viata Libera", publicat in data de 19.03.2003, in care se relateaza despre situatia dezastruoasa cu care se confrunta principalul operator de transport in comun din Galati.

"Un Transurb numit dorinta

Directorul Eugen Iordache a prezentat starea jalnica in care se afla transportul public din Galati * Municipalitatea intentioneaza sa transforme Transurb in operator unic(!) de transport
Mijloacele de transport din municipiul Galati sunt foarte vechi si depasite, atat moral cat si fizic. Aceasta a fost tema pe care a prezentat-o ieri directorul Transurb, Eugen Iordache, intr-o conferinta de presa. In prezent, Transurb are numai 183 de mijloace de transport - troleibuze, autobuze, minibuze - (fata de 284, cate erau in '92) si doar 71 de vagoane de tramvai (fata de 202 cate erau acum noua ani). Dintre acestea, 10 tramvaie care circula in prezent in municipiul Galati au o vechime de... 50 de ani! Este vorba despre tramvaiele care au fost aduse din Germania si care, paradoxal, in ciuda vechimii lor, sunt cele mai aratoase. Transurb deserveste 32 de trasee, respectiv noua cu autobuze, patru cu troleibuze, cinci cu minibuze si 14 cu tramvaie. De asemenea, mai sunt 121 de curse speciale, cunoscute sub numele de conventii, care transporta muncitorii de la ISPAT Sidex si SNDG la munca si inca 137 de curse speciale numai pentru combinat. Fata de 1990, cand Transurb transporta pe parcursul unui an un total de 92 de milioane de cetateni, astazi societatea transporta anual numai 78 de milioane de pasageri. O data cu scaderea numarului de clienti ai Transurb, societatea a inregistrat si scaderi ale incasarilor.
In opinia directorului Eugen Iordache, situatia jalnica in care se afla Transurb astazi a fost provocata si de aparitia operatorilor privati de transport in comun. "Daca la inceput transportul privat a aparut ca o necesitate, acum am ajuns in situatia in care fugim toti dupa acelasi calator, pe acelasi traseu, mai rau ca in lumea a saptea", a afirmat ieri Iordache. Se pare ca solutia pe care a gandit-o municipalitatea pentru a iesi din aceasta criza este una singura: transformarea SC Transurb in operator unic de transport, in conformitate cu prevederile Legii 284. Primarul a anuntat ca un astfel de regulament va fi supus aprobarii plenului Consiliului Local, dar ca, din pacate, pana acum nu au aparut normele metodologice de aplicare a Legii 284. Acest lucru ar insemna ca Transurb va coordona activitatea celorlalti operatori privati. O alta masura pe care intentioneaza primarul sa o ia este alocarea subventiilor catre Transurb in functie de trasee, si nu "la gramada", ca pana acum. Acest lucru ar stimula infiintarea de noi trasee, posibil catre Valea orasului, piata de pe Calea Prutului, pe bulevardul Cosbuc, la tunel (unde in doua luni se va repara strada), catre Filesti, Metro, Universitatea Danubius sau Barbosi. Primarul a mai anuntat ca intentioneaza sa sisteze alocarea subventiilor pentru cursele speciale (conventii), "asa, sa nu mai existe discutii". Tot acest set de masuri asemanator cu un pachet de legi foarte discutat in ultimele zile, va fi supus dezbaterii consilierilor locali din Galati.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 02 Sep 2008 22:18:05    Titlul subiectului: 97742

Imi amintesc ca pentru verificarea corectitudinii pasagerilor, Transurb a incercat mai multe solutii, printre care amintesc: instalarea unei gherete cu taxatoare inaintea ultimei usi pentru fiecare mijloc de transport sau angajarea personalului de la C.G.P. (Corpul Gardienilor Publici) care sa opreasca mijloacele de transport intre statii si sa verifice biletele sau abonamentele. La prima solutie s-a renuntat relativ repede intrucat casieritele trebuiau sa lucreze pe doua ture iar numarul de autobuze era - pe atunci - mare. Avantajul acestei incercari era ca pasagerii puteau cumpara bilete direct de la taxatoarele din ghereta. Dezavantajul principal era ca aceste angajate trebuiau platite cu salariul minim pe economie ori Transurb-ul nu putea face fata unui personal dublat. In ciuda pronosticurilor, propunerea a fost pusa in practica. Imi amintesc ca autobuzul cu numarul de parc ZOU (ex-9081) ramasese singurul care isi pastrase ghereta pentru taxatoare pana in preajma ultimului RK. Fireste, ghereta era goala iar uneori soferul isi depozita uneltele de interventie acolo...
Cea de-a doua varianta a constat in angajarea gardienilor publici pe post de controlori de bilete. Echipa de control nu era mereu aceeasi, uneori "controlorii" erau schimbati. Intamplarea a facut sa cunosc unul dintre acestia... Ajunsese sa pazeasca intrarea in incinta liceului C.N.V.A. (pe atunci se numea L.V.A.) unde eram elev si de multe ori stateam la discutii despre autobuzele si troleibuzele galatene. "Echipa de interventie" se deplasa de obicei cu un microbuz albastru, model TVR, pe care ajunsese sa-l cunosca majoritatea elevilor si studentilor care calatoreau la "risc". Pe langa acestia, era si "supra-controlul" Transurb-ului, format din personalul propriu. Desi nu am remarcat abateri de la conduita, am auzit calatori discutand despre asa-zisele intelegeri dintre sofer, gardieni si persoanele care ar fi trebuit sa plateasca amenda; se spunea ca persoana prinsa calatorind fraudulos "scapa" de chitanta daca platea "bacsis" la taxatori, care la randul lor imparteau cu soferul, asa, mai mult ca sa-si tina gura. Si cum daca gura soferului este inchisa nu inseamna ca si cea a calatorilor este la fel, zvonurile au ajuns pana la cei din conducerea Transurb-ului. Ruperea contractului dintre C.G.P. si Transurb a culminat cu agresarea unei controloare chiar sub ochii gardienilor publici, despre care s-a spus ca nu au intervenit pentru a stinge conflictul.
Zicala "daca vrei sa faci un lucru bun trebuie sa-l faci tu singurel" s-a potrivit si-n cazul principalului operator de transport in comun din Galati: conducerea autobazei a apelat tot la personalul propriu pentru a efectua controalele de bilete si abonamente.
Iata si un articol despre scindarea colaborarii dintre Transurb si C.G.P. publicat in cotidianul "Viata Libera", editia din 26.10.2002:

"TRANSURB ar putea renunta la serviciile gardienilor publici

Urmare a ultimelor evenimente cand la un control al TRANSURB a fost agresata o controloare, iar gardienii se uitau ca la spectacol fara sa faca nimic, relatia dintre societatea locala de transport public si Corpul Gardienilor Publici s-a "sifonat" putin. TRANSURB a facut o sesizare catre CGP dupa aceasta intamplare, mai ales ca au aparut nemultumiri si vizavi de activitatea de control a gardienilor. Dupa cate se pare, soferii si gardienii "pun mana de la mana" si mai scot un ban de pe urma celor care merg fara bilet.
"Am constatat mai de mult aceste lucruri, dar in ultima vreme ne-am gandit serios sa apelam la serviciile unei firme particulare de paza si protectie, spune directorul TRANSURB, Eugen Iordache. Singurul lucru care ma retine este faptul ca gardienii poarta uniforma unei institutii a statului."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
raven84



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 06/Aug/2013
Mesaje: 124
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Noi 2008 06:33:38    Titlul subiectului: 100531

Stire din Monitorul de Galati de azi

Un Fiat cu numere de Italia a lovit un autobuz "isuzu" Evil or Very Mad http://www.monitoruldegalati.ro/index.php?func=articol&domeniu=Eveniment&articol=4 (am pus link-ul pentru ca textul nu a mers copiat direct)
Oricum daca stirea e corect fotografiata, aia e o Cobra toata ziua Sad



untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  11.76 kb
 Vizualizat:  de 46322 ori

untitled.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Noi 2008 23:19:51    Titlul subiectului: 100589

Din informatiile pe care le-am primit, mijlocul de transport implicat in accident este un midibuz Cobra (si nu un Isuzu). Acesta are numarul de parc UXB. In ultima vreme, suprematia pe traseul 11 este detinuta de midibuzele Cobra; rar se introduc Prestij-uri sau Isuzu-uri, acestea avand rol de suplinitoare pentru Cobrele "chemate" la Cursele Conventie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 15 Dec 2008 09:27:51    Titlul subiectului: 102541

http://www.vlg.sisnet.ro/index.php?page=articol&id=28793

"PD-L vrea egalitatea de șanse (Shocked Shocked ) între Transurb și particulari

Consilierul local PD-L Cosmin Păun susține egalizarea tarifelor sistemului transportului "de stat" pentru călători cu cel din sistemul privat. Practic, la Galați să existe o competiție dreaptă între operatorii de transport public cu microbuze și cel al societății Consiliului Local, cu autobuze, troleibuze și tramvaie. Păun se declară sprijinitor al societății Transurb, a Consiliului, dar nu este de acord cu subvenționarea biletelor societății. Prețul real al unui bilet la Transurb este de 1,48 lei; fiind societate a Consiliului Local, aceasta dorește să beneficieze de o subvenție de 0,48 bani pe bilet – "lucru cu care nu suntem de acord!", spune consilierul, care a mai precizat: "Serviciile de maxi-taxi au un tarif de 1,5 lei și vom susține ca și Transurb‑ul să alinieze tariful de 1,5 lei pe bilet." Necazul unora dintre consilierii noștri, am mai spus‑o, este că trăiesc într‑un alt oraș, în care merg cu "mașină mică" și n‑au cum să știe, dacă nu întreabă, că prețul unei călătorii cu microbuzul era și ieri… tot un leu și nu 1,5 lei! În continuare, consilierul a mai întors‑o puțin, spunând că operatorii de maxi-taxi intenționează să ridice prețul. Păi, cine n‑ar vrea să ridice prețul la orice, dacă tot se poate? Chiar dacă benzina se ieftinește pe zi ce trece! Și oricum, dacă operatorii n‑ar fi avut de gând să scumpească, consilierul Păun le‑a dat acum o idee.

Pentru opinii, contactati autorul la adresa de e-mail: Victor Cilinc
"

Luati aminte, oameni buni, ce fac indivizii pe care i-ati ales sa va apere interesele! Dupa ce ca habar n-au de tarifele practicate, ei se "zbat" pentru ca aia cu maxi-taxi sa poata scumpi biletele si vorba aia, trebuie sa le scumpeasca si Transurb-ul, pentru ca privatii sa mareasca si tarifele, dar nici nu care cumva sa piarda calatori!

Grija pentru cetateni? Conditii bune si pret mic? Hai sa fim seriosi, ati pus botul la alegeri? Ati votat PSD sau PD-L, in functie de "ideologia" mareata a acestor partide? Teapa! Teapa de RRomania! Ei, uite ca s-a facut alianta "Sa ciordim impreuna", (PSD+PC)+PD-L! Sa va invatati minte sa mai mergeti la vot!
Li se rupe tuturor de noi, cei care folosim transportul public, ei au limuzine si firme de maxi-taxi, transportul civilizat cu autobuze, troleibuze si tramvaie chiar ii incurca, ar trebui poate eliminat, sa poata ei sa circule bine si pe linia de tramvai, cu girofarurile aprinse, sa poata firmele pe care le ocrotesc sa faca si mai multi bani!

Jeg de tara!

Rusine acestor cameleoni politici de care mi-e si scarba sa reamintesc!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 17 Dec 2008 08:59:28    Titlul subiectului: Scumpire calatorie 102614

Un articol din Realitatea TV:
http://www.realitatea.net/municipalitatea-galateana-scumpeste-caldura-si-transportul-in-comun-dupa-anul-nou_415441.html
Tot joi va fi luată în discuție scumpirea tarifelor în transportul public și privat din municipiu. Conform propunerilor existente, o călătorie cu microbuzele operatorilor privați va costa 1, 5 lei de la 1 ianuarie, față de 1 leu, cât costă acum. În rețeaua Transurb, societate al cărei acționar unic este Consiliul Local, prețul unui bilet cu două călătorii va fi de 2 lei, față de 1, 5 lei cât este acum.

Primarul Dumitru Nicolae nu a putut argumenta propunerea de scumpire a biletelor din transportul în comun, în condițiile în care prețurile carburanților sunt în coborâre. Operatorii privați fac, însă, presiuni pe lângă municipalitate încă din vară pentru a obține creșterea prețului unei călătorii, ultima scumpire datând din 2005 atât pentru maxi-taxi, cât și pentru autobuze, troleibuze și tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 17 Dec 2008 11:30:00    Titlul subiectului: 102622

Nu exista nici o justificare pentru valul de scumpiri in ceea ce priveste calatoria cu mijloacele de transport local sau maxi-taxi! Pana acum toata lumea (soferi si calatori) era multumita de preturile existente. In cazul Transurb-ului, silirea cresterii biletului (de catre Consiliul Local) mi se pare nejustificata, societatea avand profit substantial obtinut din cursele conventie realizate catre combinatul siderurgic, din reclamele afisate pe mijloacele de transport precum si din distribuirea de bilete si abonamente.
In cazul microbuzelor, sa nu ne facem iluzii cum ca nu ar fi aglomeratie la orele de varf... fiindca odata cu cresterea biletului (care in maxi-taxi oricum e inexistent dar deh, "exista" in mod simbolic) vor creste si pretentiile patronilor. Asadar, se va sta din nou minute in sir pe la semafoare, vor fi aceeleasi "intreceri" si alte semne de "concurenta primitiva".
In realitate, se pare ca suflul crizei nu a cam impresionat conducerea urbei... scumpirea biletelor are scopul de a imbogati pe unii, chiar si in plina criza economico-financiara. Adica, de nu se poate pastra sau creste nivelul de "jacmaneala" din agricultura, investitii... de ce sa nu se dea un "tun" in transportul local???
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 17 Dec 2008 12:03:51    Titlul subiectului: 102623

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Social&articol=1

"De la 1 ianuarie 2009,

Vom plăti mai mult pentru gigacalorie și transportul în comun

Gălățenii vor plăti, începând cu 1 ianuarie, cu 20 lei mai mult pe gigacalorie și cu 50 bani în plus pentru o călătorie cu maxi-taxi. Proiectele de hotărâre care reglementează aceste modificări va fi supus la votului, joi, în ultima ședință din acest an a Consiliului Local. Primarul Dumitru Nicolae nu a putut argumenta propunerea de scumpire a biletelor din transportul în comun, în condițiile în care prețurile carburanților sunt în coborâre
. . . . . . .

Se schimbă foaia: Mai scump cu maxi-taxi decât cu autobuzul

De la 1 ianuarie 2009, este posibil să plătim mai mult pentru o călătorie cu maxi-taxi și mai puțin pentru o călătorie cu mijloacele de transport în comun. Astfel, un bilet la autobuz, cu două călătorii va costa 1 leu ( Shocked ), iar un bilet la maxi-taxi va fi 1,5 lei. Proiectul de hotărâre care reglementează această modificare va fi supus la vot , joi, în ultima ședință din acest an a Consiliului Local.

Anunțul a fost făcut, ieri, de către edilul Galațiului, Dumitru Nicolae, care a precizat că decizia de a scumpi biletul pentru o călătorie cu maxi-taxi, de la 1 leu, la 1,5 lei, a venit în urma unei note de protest a transportatorilor privați. Conform celor declarate de către Dumitru Nicolae, aceștia sunt nemulțumiți de valoarea actuală a unei călătorii, chiar dacă benzina, motorina și piesele de schimb pentru mașini s-au ieftinit. De menționat este faptul că prețul de 1,5 lei este valoare maximă pentru un bilet de maxi-taxi, fiecare operator în parte având posibilitatea de a stabili oricare alt preț, mai mic decât valoarea maximă stabilită. Totodată, în cazul transportului în comun, cu autobuzele Transurb, în afară de ieftinirea biletului, s-au mai stabilit și categoriile de persoane care vor beneficia de gratuități și reduceri, pensionarii peste 65 de ani și persoanele cu hanidicap fiind de departe categoriile cele mai avantajate. "Ne-am hotărât ca biletul pentru transportul în comun cu autobuzele Transurb să fie de 1 leu și 1,5 lei biletul pentru maxi-taxi. În aceste condiții, Consiliul Local aprobă subvenții pentru următoarele categorii de persoane: pensionari peste 65 de ani - subvenționat complet, persoane cu handicap - gratuit, 50% reducere pentru studenți, elevi și pensionari până în 65 de ani. În plus, am introdus trei mii de pensionari pe caz de boală pentru care plătim complet, ca în cazul pensionarilor peste 65 de ani. În aceste condiții, în anul 2008 pentru persoane de peste 65 de ani - 13.971 de abonamente suportate de către Consiliul Local, persoane cu handicap - 897 abonamente, veterani de război - 134. În aceste condiții, bugetul local a suportat subvenții pentru transport în valoare de 260 de miliarde de lei vechi", a declarat Dumitru Nicolae.

Primarul Dumitru Nicolae nu a putut argumenta propunerea de scumpire a biletelor din transportul în comun, în condițiile în care prețurile carburanților sunt în coborâre. Operatorii privați fac, însă, presiuni pe lângă municipalitate încă din vară pentru a obține creșterea prețului unei călătorii, ultima scumpire datând din 2005 atât pentru maxi-taxi, cât și pentru autobuze, troleibuze și tramvaie." Shocked

I-auzi, frate, ce sensibil e primarul ala al Galatiului la "cererile" dubagiilor! Oare cumva trebuie platite politele din campania electorala?!?
Bai, nu-i mai suport!

Ca sa nu mai vorbim de ziarista lui peste, care a inteles cu dosul, cica un bilet ci 2 calatorii 1 leu... Shocked Fii, bre, serioasa macar...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 18 Dec 2008 08:37:00    Titlul subiectului: 102664

Un articol despre majorarile tarifelor pentru transportul public, editat de "Monitorul de Galati", in editia din 18.12.2008:

"Soarta transportului de persoane se tranșează la CL

Operatorii de maxi-taxi din Galați vor cere astăzi, în plenul forului deliberativ local, modificarea proiectului de hotărâre privind majorarea tarifelor în transportul public de persoane pe motiv că nu pot face față concurenței SC Transurb.

Majorarea tarifelor la SC Transurb și la operatorii de maxi-taxi tulbură din nou apele în transportul local. Operatorii din transportul local de persoane susțin că degeaba Consiliul Local va ridica plafonul până la care vor putea majora tarifele, atât timp cât nu îl pot pune în aplicare. ”La Transurb se majorează tariful la un leu iar la noi există posibilitatea să creștem prețul până la 1,5 lei. Dacă facem asta, ne pierdem toți călătorii. Toată lumea va prefera să stea în stație ca să meargă cu autobuzul iar noi putem merge acasă. Pe de altă parte, dacă nu mergem pe această majorare, nu ne mai acoperim cheltuielile. Cred că trebuie să se stabilească un preț unic, ca să asigurăm o egalitate de tratament”, ne-a declarat Teodoru Dobrițoiu, administratorul Sherr, cel mai mare operator din transportul privat de persoane din Galați.

Silviu Cârlan, administrator al operatorului ACJ Globe Tour, consideră că lucrurile vor evolua la extreme. ”Dacă hotărârea de Consiliu Local rămâne așa, sincer nu știu ce o să facem. O să analizăm după aceea. Vreau să vă spun totuși ce se poate întâmpla. Este posibil să ne pierdem 10% din clienți, dar să obținem profit dacă mergem pe majorarea cu 50% a tarifelor. Se poate totuși să tragem toate mașinile pe dreapta, pentru că nu ne permitem să mergem în pierdere iar clienții vor prefera să meargă cu autobuzul. Dacă se dorește ca încă 1.000 de persoane să îngroașe rândurile șomerilor alături de cei de la ArcelorMittal Galați...”, susține Silviu Cârlan.

”Suntem singurul oraș din țară unde mai sunt microbuze”

Extrem de categoric a fost directorul SC Transurb, Genica Totolici, care consideră că problema transportului cu microbuze trebuia rezolvată de mult timp în favoarea transportului cu autobuze. ”Nu este nimic de discutat în legătură cu tarifele. SC Transurb a propus o majorare a tarifului la un leu iar consilierii locali au fost de acord cu ea. Ceea ce solicită operatorii privați este de competența Consiliul Local și nu doresc să mă pronunț. Vă pot spune totuși că la ora actuală suntem singurul oraș din țară unde în transportul local mai sunt microbuze și nu doar autobuze”, ne-a declarat Genica Totolici.

Așa stând lucrurile, ședința de astăzi a Consiliului Local se anunță a fi extrem de încinsă, mai ales că administratorii operatorilor de transport și-au declarat intenția de a lua cuvântul în ședința de plen pentru a cere modificarea proiectului de hotărâre ce vizează majorarea tarifelor.
"

Fotografia de mai jos apartine cotidianului "Monitorul de Galati":



bus and maxi.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.15 kb
 Vizualizat:  de 45999 ori

bus and maxi.JPG




Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Vin 19 Dec 2008 09:15:26, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 19 Dec 2008 09:06:42    Titlul subiectului: 102728

"Linistea dinaintea furtunii" sau "cum sa ne ascundem de Mos Craciun" s-ar putea concretiza, in cateva cuvinte, ceea ce se intampla pe la C.L.-ul galatean... Pe langa totala lipsa de argumente privitoare la scumpirea biletelor de transport (desigur, o putem justifica cu "ironie" prin avarierea microbuzelor "alergate" de concurenta, prin distrugerea echipamentelor interioare in conditii de aglomeratie, prin manevre fortate in goana dupa clienti...) s-a avut pretentia de a se scumpi biletul (pardon, "calatoria", fiindca de bilet oricum nu avem parte) la un "modest" 1,7 roni. Nici 1,5 roni, propunerea C.L.-ului nu pare o solutie prea buna ca deh, creste redeventa si prin urmare unde e profitul "smuls la hoha" din buzunarele calatorilor?!
Dar, fiindca trebuie si un raspuns la intrebarea "Ce ati facut la sedinta?", mintile luminate au decis, in stilul "egalitate pentru toti", (oare de ce perioada ne amintim????) scumpirea biletului de autobuz (troleibuz, tramvai). Prin urmare, judecand dupa informatiile publicate deja in presa locala, un bilet de autobuz (cu doua calatorii), va costa 2 roni.
Mai jos, un articol apartinand cotidianului "Monitorul de Galati", editia din 19.12.2008:

"N-au vrut să se certe înainte de Crăciun

Consilierii locali au decis la unison retragerea de pe ordinea de zi a proiectului de hotărâre privind majorarea la 1,5 lei a prețului unei călătorii cu maxi-taxi.

Administratorii operatorilor privați de transport Sherr și ACJ Globe Tour vor propune un nou tarif forului deliberativ local în 2009. La propunerea consilierului local PC, Picu Roman, proiectul de hotărâre vizând majorarea tarifelor a fost scos de pe ordinea de zi, urmând să fie rediscutat. ”Trebuie să respectăm dorința proprietarilor de maxi-taxi de a face profit, dar trebuie să respectăm și oamenii care ne-au trimis in Consiliul Local. Dacă dânșii au solicitat majorarea cu 50% a tarifului, mi se pare normal să crească și redevența pe care o plătesc”, a declarat Picu Roman. Contactați de noi, Silviu Cârlan și Teodoru Dobrițoiu, administratorii celor doi mari operatori privați din transportul de persoane gălățean, consideră că o majorare a redevenței nu se justifică. ”Mi se pare absurd să crești din nou redevența, în condițiile în care eu plătesc cu 300 de milioane de lei vechi mai mult ca anul trecut”, a precizat Silviu Cîrlan.

Primarul vrea să facă ordine în transportul de persoane

La rândul său, primarul Dumitru Nicolae a scos în evidență faptul că operatorii privați nu s-au pus de acord cu privire la tarif. Mai întâi au solicitat un tarif de 1,7 lei pentru o călătorie cu maxi-taxi, însă municipalitatea a decis ca prețul maxim să fie de 1,5 lei. ”Toți cetățenii se plâng că nu primesc bilete în maxi-taxi. Deci trebuie să facem ordine”, a spus primarul Dumitru Nicolae. Tensiunile între Transurb și operatorii privați din transportul de persoane au fost aplanate de consilierii locali, care au votat în unanimitate proiectul de hotărâre vizând majorarea tarifului pentru o călătorie cu autobuzul la 1 leu. Operatorii privați din transportul de persoane consideră că retragerea proiectului de hotărâre vizând majorarea tarifelor este binevenită, întrucât le permite să analizeze la modul serios cheltuielile pe care le au și eventualul profit pe care îl vor scoate. ”Țin să vă spun că nu știam nimic de acest proiect de hotărâre. Am discutat cu Primăria și cu ceilalți colegi de-ai mei în legătură cu tarifele acum 6 luni de zile. De atunci nu ne-a mai întrebat nimeni nimic. Consider că trebuie făcută o analiză serioasă, în așa fel încât tariful pentru o călătorie să reflecte exact costurile pe care le avem. Totodată, consider că prețul la bilete trebuie să fie egal între toți operatorii din transportul gălățean, indiferent că vorbim de privați sau Transurb”, ne-a declarat Silviu Cîrlan, administrator ACj Globe Tour Galați
."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 19 Dec 2008 09:20:57    Titlul subiectului: 102729

Monitorul de Galati: a scris:
Totodată, consider că prețul la bilete trebuie să fie egal între toți operatorii din transportul gălățean, indiferent că vorbim de privați sau Transurb�, ne-a declarat Silviu Cîrlan, administrator ACj Globe Tour Galați[/i]."
Nesimtitii astia vor egalitate doar la tarife, dar de conditii de transport egale sau legalitate pentru toti nu spun o vorba! Evil or Very Mad
Privatii sa-si cumpere autobuze, mai intai, daca vor tarife egale!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 19 Dec 2008 11:42:05    Titlul subiectului: 102734

http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Social&articol=9#coment

"Vom plati mai mult pentru caldura, dar nu si pentru transportul In comun

Consilierii locali au votat aseara, In ultima sedinta a Consiliului Local din acest an, majorarea pretului gigacaloriei, de la 120, la 140 lei, de la 1 ianuarie 2009. In ceea ce priveste majorarea tarifelor la transportul In comun, s-a decis scoaterea de pe ordinea de zi a acestuia pe motiv ca problema scumpirii biletelor ar mai trebui dezbatuta. In rest, atmosfera de sarbatoare a pus stapânire pe Intreaga sedinta, dar mai ales pe cheful de munca al unor consilieri, care s-au grabit sa paraseasca sala de sedinta

. . . . .

Pentru transportul In comun vom plati la fel

In ceea ce priveste scumpirea biletelor pentru transportul In comun, o majorare de 50% In cazul unei calatorii cu maxi-taxi, consilierul local Picu Apostol Roman (PC) a propus eliminarea de pe ordinea de zi a proiectului care reglementa aceasta scumpire, pe motiv ca problema In cauza ar trebui discutata mai mult. Astfel, anul acesta cel putin, nu vom plati mai mult pentru o calatorie cu mijloacele de transport In comun, tarifele ramânând neschimbate atât la operatorii privati (maxi-taxi), cât si la operatorul public (Transurb). Conform declaratiilor primarului Dumitru Nicolae, operatorii maxi-taxi din Galati au cerut initial, printr-o nota de protest, scumpirea biletului de la 1 leu la 1,7 lei, ulterior propunându-se majorarea cu 50% a unui bilet la maxi-taxi.
"

Accesand link-ul unde este postata stirea, va puteti exprima opinia despre neregulile din transportul local galatean.
http://www.impartial.ro/index.php?func=articol&domeniu=Social&articol=9#coment
Luati atitudine pe toate caile legale disponibile impotriva afacerii maxi-taxi si a indivizilor care o pastoresc, obtinand profituri uriase pe seama noastra, a calatorilor transportati in conditii primitive!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 20 Dec 2008 22:36:11    Titlul subiectului: 102813

Desi s-a hotarat majorarea unei calatorii cu mijloacele Transurb la pretul de 1 leu, hotararea C.L.-ului nu a intrat deocamdata in vigoare. Da, se stie de scumpirea calatoriei insa in prezent pretul unui bilet Transurb este aceelasi: 1,5 RONI doua calatorii (adica 75 bani calatoria). Posibil ca majorarea sa se aplice de la 1 ianuarie 2009.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 1 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community