Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2009 00:47:44 Titlul subiectului: |
108301 |
|
Hartile de orientare parca ar fi facute de cineva fara minte. Probabil este o pila a cuiva care s-a putut gandi la asa ceva (si cele de pe sectiunea Dristor 2 - GdN 1 sunt pur si simplu...evit cuvantul pentru ca e un forum civilizat). Hartile sunt destinate necunoscatorilor, deci ar trebui sa fie clare. Numai de asa ceva nu poate fi vorba !
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2009 09:49:40 Titlul subiectului: |
108313 |
|
Flo a scris: | Pe mine m-ar bulversa daca as veni din alta parte, fara sa cunosc sistemul si as vedea Dristor 1 intr-un capat al Bucurestiului si Dristor 2 in celalalt. |
Asta este rezultatul faptului ca incerci sa transpui un semicerc intr-o linie ... . Macar acolo sunt reprezentate corect magistralele actuale, ca daca incerci sa te orientezi dupa ce gasesti in statii nu ai nicio sansa (mai ales pe fosta M3 GdN-Dristor2 sunt niste "harti" de toata jena).
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2009 11:13:46 Titlul subiectului: |
108316 |
|
Dar pana acum au functionat unele foarte exacte, care aduceau la orizontala perfect magistralele (in afara de IMGB - Pipera, evident, dar cu tot cu M4). La Dristor 2 era o sageata catre Dristor 1 si invers si lucrurile erau cat se poate de clare.
Referitor la ce zice Sab, hartilor de dincolo de Gara de Nord le gasesc doar doua defecte: magistralele numerotate gresit si faptul ca nu scrie sensul in care merge trenul la linia pe care e harta.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2009 13:30:10 Titlul subiectului: |
108320 |
|
Repet, hartile sunt pentru cei care NU cunosc magistralele ! Unele sunt mizerabile deadreptul ! Iar pe sectiunea GdN 1 - Dristor 2, mai ales in statia Victoriei 1 care ei o denumesc Victoriei 2 sunt de multe ori situatii comice, involuntare evident ! Foarte multi din provincie vor sa ajunga la gara si o iau ori spre Obor ori se intorc spre M 2 - de unde au venit ! Iar Victoriei de pe M 2 e Victoriei 1 asta ca sa fie distractia la maxim ! Iar la Romana incurca lumea sensurile pe banda rulanta !
|
|
Sus |
|
|
yeu1
Data înscrierii: 03/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Feb/2010 Mesaje: 3 Locație: Targoviste
|
Trimis: Vin 27 Mar 2009 03:47:48 Titlul subiectului: |
108581 |
|
Ca o curiozitate pentru toata lumea scriu asta, chiar daca e posibil ca acest post sa nu isi aiba locul aici.
Am stat de vorba zilele astea cu 2 oameni care lucreaza la Metrorex la centru de control al traficului de la Piata Unirii. Printre altele am intrebat si care sunt magistralele de metrou, daca ele corespund cu cele aflate pe harta. Raspunsul m-a uimit putin:
M1 - Industriilor - LdC
M2 - Pipera - Depoul IMGB
M3 - Republica - Dristor 2
M4 - GdN2 - 1 Mai - (Laromet)
Cei 2 au spus ca toate hartile care sunt afisate pe internet + staii + trenuri sunt marcate gresit. Ei au justificat aceasta prin faptul ca Industriilor - Eroilor - Grigorescu a fost prima magistrala proiectata pentru Bucuresti si asa isi justifica indicativul M1. M3 a aparut mai tarziu ca prelungire a lui M1 de la Eriolor catre Semanatoarea.
Asta mi s-a spus, asta va scriu.
Printre altele am mai aflat ca in jurul lui 1 Iunie se va da drumul la circulatie intre Indutriilor si LdC, iar pentru moment, cei care suntem norocosi avem sanse sa ne dam cu metroul pe Industriilor - LdC in momentul in care trenurile fac accesul de la Industriilor la LdC si retragerea la Industriilor daca este cazul. Au ordin ca pe traseu sa ia calatori! Prietena mea a avut noroc sa se suie intr-o IVA care mergea la Industriilor, din statia Dristor 1, intr-o dimineata pe la ora 7:30.
Pana la data de 1 Iun se va monta ATP pana la Dristor 2. Momentan se lucreaza intre PV si Muncii. Se circula cu ordin de circulatie. Ramele fara ATP vor circula pe sectoarele dotate cu ATP pe BLA(de aici se remarca faptul ca in fiecare statie au ramas semnalele, iar intre statii au disparut), dar se permite iesirea din statie doar cu verde+ordin de circulatie comunicat prin statia radio de emisie-receptie.
Alte povesti care mi s-au mai spus: franele bruste la plecarile din statii are ramelor Bombardier sunt produse la actionarea semnalului de alarma, computerul de bord oprind trenul automat daca distatnta parcursa de la peron este <50m, in caz contrar trenul merge pana in urmatoarea statie.
|
|
Sus |
|
|
minimal
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Ian/2010 Mesaje: 20 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Mar 2009 11:06:17 Titlul subiectului: |
108646 |
|
Parerea mea este ca ar fi ceva mai logic si usor de retinut transformarea M1 + M3 in Magistralele 1A, respectiv 1B, avand in vedere ca exista tronsonul comun Eroilor - N.Grigorescu.
Magistrala 2 este complet separata si nu prezinta probleme de genul acesta, iar M4 ar putea fi lasata asa pentru a nu crea confuzie si ulterior ar trebui botezata M3 o viitoare magistrala din Dr. Taberei sau cea spre Aeroport.
In acest mod numerotarile magistralelor ar fi totodata in concordanta cu importanta si marimea liniei respective.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Apr 2009 16:23:13 Titlul subiectului: |
108986 |
|
O harta a retelei de metrou datata martie 1989, aparuta in suplimentul Scanteia al Jurnalului National din 01.04.
Apar cateva semne de intrebare :
1.Tronsonul NG2-Ldc este creditat doar cu 4,1 km fata de 4.7 km cat are oficial, Policolor este ultima statie. Apare si o statie la Centrul National de Chimie (?)
2. M4 este figurata numai pana la Pajura, are 4,5 km si 3 statii (oare atat sa fi fost proiectata initial ?) si nu se vede ca ar ajunge la GdN2, ci numai pana la Basarab
3.Tronsonul Crangasi-Basarab-GdN este figurat distinct, nu ca facand parte din M1 (se numeste "tronson de legatura cu GdN")
4. Se vorbeste de o "parcare" la Pantelimon pe M3. De remarcat ca tronsonul Republica-Pantelimon face parte din M3, desi M3 este figurata intre GdN si Dristor 2, deci nu mai are legatura cu proiectul vechi M3 Gdn-Pantelimon. Statia Antilopa/Pantelimon de pe acest tronson nu exista. Oare sa fie o improvizatie si aici, mai ales la felul cum arata ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
321.71 kb |
Vizualizat: |
de 25709 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 10:50:03 Titlul subiectului: Noua harta a retelei de metrou |
113411 |
|
Noua imfatisare a Magistralei III - asa cum apare in cel mai nou pliant tiparit de Metrorex...
Un numar de 4 statii de aceasta magistrala au primit denumiri noi:
- Industriilor - Preciziei
- Armata Poporului - Lujerului
- Policolor - Nicolae Teclu
- Linia de Centura - Anghel Saligny
Restul statiilor care au primit denumiri noi sunt:
- Semanatoarea - Petrache Poenaru
- IMGB - Dimitrie Leonida
- Depoul IMGB - Berceni
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.67 kb |
Vizualizat: |
de 25217 ori |
|
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 12:54:20 Titlul subiectului: |
113414 |
|
Si vad ca mai apare si Laminorului (fosta Laromet).
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 15:05:42 Titlul subiectului: |
113417 |
|
De ce s-or fi chinuit sa schimbe denumirea unei statii de a carei constructie nici macar nu s-au apucat si nici nu este clar daca se mai apuca vreodata? ...
|
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 17:23:43 Titlul subiectului: |
113427 |
|
Harta pozata intr-un Bm de pe M1.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.08 kb |
Vizualizat: |
de 25121 ori |
|
_________________
|
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 19:28:59 Titlul subiectului: |
113432 |
|
Eu nu inteleg de unde aceasta incapatanare a Metrorex sa numeasca liniile "magistrale". Doar fiindca in multe statii apar indicatoare spre "Linia 1" si "Linia 2", niste denumiri tehnice si de uz cel mult intern, indicatoare inutile si care creaza confuzie. In lume se practica mai mult indicarea directiei prin punctul cardinal sau prin capatul liniei si nu prin denumiri arbitrare "1" si "2" care nu sugereaza nimic.
Daca acum au schimbat denumirile statiilor, macar puteau sa o faca cu cap si sa puna in ordine anomaliile de denumire a liniilor (=magistrale in "Metrorex speech") si denumirile statiilor care sunt cu adevarat aiuritoare (Victoriei 1 pe linia 2, Gara de Nord 2 pe linia 4), etc. Iarasi ma uit cum fac altii mai cu cap si observ ca statia are un singur nume si fara indicativ. Si ar fi comod: "Statia P-ta Unirii, linia M2"; "Statia P-ta Victoriei, linia M1"; sau in statie: "Spre linia M2" si nu "spre P-ta Unirii 2". Calatorul percepe o statie nod de linii, nu e relevant ca d.p.d.v. tehnic sunt doua statii.
Nu stiu cati ati remarcat ca M1 de pe harti e aproximativ circulara si are culoarea galbena. Parca am mai vazut asta undeva. Puteau sa se inspire mai mult si mai cu cap din semnalistica de acolo.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 20:12:16 Titlul subiectului: |
113436 |
|
Macar incepand de astazi putem spune ca avem si noi 3 magistrale in adevaratul sens al cuvantului. M4 nu intra aici pentru ca nu poti spune magistrala unei linii de doar cateva statii. La noi Linia1 si Linia 2 denumesc cele doua sensuri de mers ale aceleiasi statii... Asta sa fie problema, cu denumirea...
BladHaund a scris: | Nu stiu cati ati remarcat ca M1 de pe harti e aproximativ circulara si are culoarea galbena. Parca am mai vazut asta undeva. Puteau sa se inspire mai mult si mai cu cap din semnalistica de acolo. |
Detaliaza, te rog...Oricum M1 a fost rosie in cea mai mare parte a vietii, ma rog si cu putin verde de la fosta M3 Gdn-Pantelimon/Dristor2(perioada "M1+M3"). De-abia odata cu scurtarea liniei de Militari la Eroilor si botezarea acesteia M3 s-au schimbat si culorile.
|
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 20:31:05 Titlul subiectului: |
113439 |
|
E o chestiune des intalnita sa existe o linie circulara de metrou. Ma amuza ca din cele de acolo, fix prima e galbena si se numeste "Linia circulara". Spuneam ca puteau sa nu ramana cu inspiratia din semnalistica la acest nivel, ar fi putut sa vada cum se face (cu cap) pe la cei mai vechi din lume si sa implementeze prin statii niste semne clare si ieftin de executat.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 20:49:12 Titlul subiectului: |
113441 |
|
Da, orasele cu o retea dezvoltata au si una sau mai multe linii circulare pentru a evita ca toate schimbarile sa se faca in centru. Numai ca la noi linia circulara nu trebuia sa arate asa...Ceea ce vedem astazi la M1 este o incropeala si nu stiu daca vom mai vedea vreodata la noi o linie circulara adevarata.
Insa nu stiu daca au ales culoarea galbena prin inspiratie...Si inainte M1 avea o ramura galbena si una rosie...
|
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 22:21:19 Titlul subiectului: |
113451 |
|
Se poate argumenta pe considerente istorice: primele mele amintiri cu metroul dateaza de prin '82-'83 (secolul trecut) si trenurile aveau schema de vopsire alb cu galben. Circulau pe singura "magistrala" existenta, M1.
Argumentul istoric se opreste insa aici: pe magistrala M2 a fost introdusa schema de vopsire alb-rosu, dar aceasta este figurata cu albastru acum pe harti.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 29/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 05 Iul 2009 00:52:54 Titlul subiectului: |
113455 |
|
Ca sa nu-ti mai rupi limba spunand "magistrala x" sau "linia y" (si prin alte parti se numeroteaza) se pot boteza (cum unii le au pe culori sau denumite dupa directii, ce-mi vine acum in minte la Londra - Jubilee Line si Victoria Line, etc) asa si la noi:
M1 Linia Republica,
M2 Linia Pipera
M3 Linia Saligny
M4 Linia Grivita
...
Alea viitoare: M5 Linia Drumul Taberei
M6 Linia Voluntari
M7 Linia Otopeni
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 05 Iul 2009 13:53:38 Titlul subiectului: |
113467 |
|
Ai dreptate aici dar decat sa le dea denumiri de capete de linie, la imaginatia celor de la Metrorex in materie de denumiri, asa cum au facut cu statiile, asa au sa gaseasca si pentru magistrale denumiri. Stiu eu, ceva de genul: Magistrala Dreptatii, Magistrala Libertatii, Magistrala Berceanu sau mai stiu eu ce...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Mie 08 Iul 2009 17:23:15 Titlul subiectului: |
113632 |
|
Pe metrorex.ro au aparut niste comunicate. Iata unul, sublinierile imi apartin:
Citat: | 03.07.2009
S.C. Metrorex S.A. informează publicul călător că, urmare finalizării lucrărilor de construcții montaj pe racordul Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny (Linia de Centură) și a lucrărilor de modernizare a instalațiilor de control al traficului pe secțiunea Gara de Nord – Dristor 2, începând cu data de 04 iulie 2009, se reorganizează circulația trenurilor, fără transbordare în stațiile Eroilor și Nicolae Grigorescu, distinct pe linia 1, Pantelimon – Nicolae Grigorescu – Eroilor – Gara de Nord – Piața Victoriei - Dristor și linia 3, Anghel Saligny (Linia de Centură) – Nicolae Grigorescu - Eroilor - Preciziei (Industriilor). |
He he. Linie sau magistrala, dragilor de la Metrorex?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 10:28:09 Titlul subiectului: |
114347 |
|
O chestie interesanta vazuta la Londra, pe care mi-as dori-o aplicata si la Bucuresti, este aceea ca barele de sustinere din ramele de metrou erau vopsite in culoarea cu care e reprezentata pe harta linia respectiva.
Adica: ramele de pe linia Central aveau barele de sustinere rosii, ramele de pe linia Circle aveau barele de sustinere galbene, ramele de pe linia District aveau barele de sustinere verzi s.a.m.d.
Desigur, mai erau si exceptii, in sensul ca mai apareau rame cu barele vopsite in alte culori, probabil rame redistribuite de pe liniile sau tronsoanele de linii inchide datorita lucrarilor si inlocuite cu autobuze.
Nu vi s-ar parea interesant ca ramele de pe M1 sa aiba barele rosii, cele de pe M2 albastre, cele de pe M3 galbene, de pe M4 verzi s.a.m.d.? Mie da.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
3mil
Data înscrierii: 06/Sep/2007 Ultima vizita: 08/Aug/2010 Mesaje: 148 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 11:02:14 Titlul subiectului: |
114348 |
|
Daca te uiti atent in BM, vei observa ca acele manare prinse de bare au culoarea galbena, respectiv albastra. La inceput, cand de-abia intrase BM pe M1, se mai tinea cont de acele manere (sa corespunda cu culoarea magistralei), dar acum, s-au cam amestecat.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 21:11:57 Titlul subiectului: |
114386 |
|
Catalin Ghita a scris: | Nu vi s-ar parea interesant ca ramele de pe M1 sa aiba barele rosii, cele de pe M2 albastre, cele de pe M3 galbene, de pe M4 verzi s.a.m.d.? Mie da. |
Ma rog, asta a fost varianta de culoare acum cativa ani, acum M1 este galbena si M3 este rosie... Dar la cate manevre au facut cu M1 si M3 vad ca si cei de la Metrorex le mai incurca.
Ideal ar fi ca si garniturile sa aiba caroseria diferita ca si culoare in functie de magistrala, dar asta ar insemna sa fie garnituri suficiente, sa nu le mai amestece in functie de cum bate vantul si sa aiba rezerve pentru fiecare magistrala in parte, ceea ce la noi este un pic mai greu deocamdata. Insa daca un tren este primavara pe M2, vara este adus pe M1 si iarna pe M3 ar trebui sa schimbe manerele/barele la fiecare mutare...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 11 Aug 2009 13:27:18 Titlul subiectului: |
115222 |
|
Iata o harta a unuia dintre proiectele retelei de metrou din Bucuresti.
Aceasta harta pare sa dea raspunsul la enigma denumirii "Magistrala I+III".
Asa cum vedeti, magistrala I, asa cum apare in acest proiect avea traseul Ciurel - Semanatoarea - Grozvesti - Eroilor - Izvor - Unirii - Timpuri Noi - Abator - Mihai Bravu - Leontin Salajan - Titan - Morarilor - Republica.
Existau 2 ramuri, numite "deviatii" - atentie, acele "cioturi" de magistrale sunt numite corect, dupa parerea mea, "deviatii" si nu magistrale cum e acum. De altfel si prin Londra, de exemplu, ramificatii precum Eroilor - Industriilor sunt considerate ca facand parte din aceeasi magistrala, nu ca magistrale separate.
Sa revenim. Deviatiile magistralei I, proiectate atunci erau:
- Deviatia Eroilor - Politehnica - Lujerului - Valea Cascadelor - I.R.E.M.O.A.S.
- Deviatia Semanatoarea - Podul Grant
In schimb, magistrala III era Morarilor - Soseaua Iancului - Pantelimon - Soseaua Colentina - Galati - Calea Dorobanti - Piata Victoriei - Gara de Nord - Pod Grant - Ciurel - Lujerului - Drumul Taberei - Antiaeriana - Soseaua Salaj- Autobuzul - Soseaua Giurgiului - Constantin Braincoveanu - Piata Sudului - Soseaua Oltenitei - Vitan - CET Vitan - Leontin Salajan - CNC - Dudesti II.
Dupa cum vedeti, magistrala I s-a construit in principiu dupa proiectul initial.
Insa din magistrala III proiectata nu s-a executat decat partea "nordica" si nu a mai fost construita ca magistrala separata, ci a fost "unita" cu magistrala I in zona Crangasi/Basarab.
Iata deci de ce i se spunea "magistrala I + III", pentru ca incorpora tronsoane din proiectele initiale ale ambelor magistrale.
Acum cateva comentarii:
1. Ca o parere personala, proiectul magistralei III de atunci era mult mai bine gandit decat ce a iesit acum, se asigurau legaturi cu Drumul Taberei, lucru esential, in conditiile de necesar de transport de acolo, dar si cu Antiaeriana, Giurgiului sau CET Vitan.
Statia "Autobuzul", desi era extrem de utila atunci, acum cred ca ar fi deservit o zona "moarta".
2. Se asigurau mult mai multe puncte de interconectare, micsorand aglomeratia (ganditi-va ce se intampla la Unirii, la pasajul de corespondenta; poate d-aia a si fost proiectat de capacitate mai mica) dar asigurand si timpi de transport/transbordare mai mici.
Ca puncte de transbordare erau:
- Piata Victoriei si Piata Sudului intre magistralele II si III
- Pod Grant, Ciurel, Lujerului, Leontin Salajan intre magistralele I si III
- Piata Unirii, intre magistralele I si II
- Semanatoarea si Eroilor, intre magistralele I si "deviatiile" magistralei
Mai multe legaturi, transbordari mai facile
3. Nu pricep ce anume reprezinta acel "ciot" Semanatoarea - Ciurel. Care ar fi fost rostul unei prelungiri de cateva sute de metri de la Semanatoarea spre Ciurel?!? Ce anume sa deserveasca acolo?!? Oare era gandita ca punct intermodal cu tramvaiele 41/42 (de pe vremuri)?!?
Unde anume e statia "Ciurel", mentionata si in alte lucrari? Exista oare vreo statie construita si abandonata sau a fost doar un proiect? Sau trenurile opreau unde e acum depoul Ciurel?
- Statia "Pod Grant" ce putea fi? O fi fost proiectata in locul unde acum sunt acele spatii largi/parcuri dintre Podul Grant si blocurile dintre Crangasi si Giulesti spre Gara?!?
- Remarcati ca se proiectase o intersectie a magistralelor I si III la Lujerului; de aici, examinand terenul, trag conscluzia ca singura posibilitate a magistralei III de a lega Podul Grant de Lujerului nu putea fi decat acea linie - abandonata acum - care merge parale oarecum cu Pasajul Lujerului.
In atasament aveti si harta in format mai mare.
Harta este preluata din lucrarea "Constructii pentru Transporturi in Romania", de Dumitru Iordanescu si Constantin Georgescu, lucrare editata de Centrala de Constructii Cai Ferate CCCF Bucuresti - 1986
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.92 kb |
Vizualizat: |
de 24079 ori |
|
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
HartaProiectMetrouRedimensionata.zip |
Mărime fișier: |
653.75 kb |
Descărcat: |
de 1155 ori |
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Aug 2009 20:01:41 Titlul subiectului: |
115247 |
|
Era un plan cat se poate de logic si asigurand o acoperire excelenta. Oare de ce s-a ajuns, in cele din urma, la o retea de metrou atat de diferita fata de plan?
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 11 Aug 2009 21:38:09 Titlul subiectului: |
115251 |
|
Pe baza acestui plan s-a discutat in alte topicuri legate in principal de ce s-a intamplat la GdN si cu M3.
Treaba cu M1+M3 nu era nicio enigma, practic cele doua magistrale trebuiau sa fie separate, nu sa existe o continuitate la Gara de Nord. M3 trebuia sa fie mult mai lunga, nu doar tronsonul care s-a executat (GdN-D2).
Acest plan initial (vorbim de un plan de dinainte de inceperea lucrarilor, adica anii 1975) a fost respectat in linii mari. Diferentele au inceput sa apara odata cu constructia magistralei inelare, care dintr-un motiv neelucidat a ajuns sa fie sparta in 2 bucati distincte GdN-Pantelimon si GdN-Dudesti (LdC). In plus au mai fost 2 abateri majore :
-M3 cu traseul GdN-Pantelimon nu a mai ajuns in Pantelimon ci a carmit brusc spre Dristor2 se pare din cauza unor probleme cu solul in zona Pantelimon.
-cineva (se pare Ceausescu) a insistat ca M1 sa ajunga neaparat la GdN, desi se ocolea mult. Astfel GdN trebuia sa fie capat pt 3 linii (M1+ cele 2 bucati distincte ale magistralei inelare) .Aici este cea mai mare diferenta fata de plan.
Cam astea sunt abaterile majore. In rest daca se va construi vreodata semiinelul de sud Crangasi-Dristor2 s-ar putea reveni la acest plan, adica M1 sa se opreasca la Crangasi, iar magistrala inelara sa fie Dristor2-Crangasi-Lujerului-Pta Sudului-Dristor3(?).Fata de acest plan difera doar capetele.
Nu s-a construit nimic de la Crangasi spre sud dintr-un motiv simplu. Nu erau inca gata bulevardele pe unde trebuia sa treaca metroul.
In rest in proiecte au aparut linii noi(M4,M5,M6), dar nu se schimba prea multe fata de acest plan .
Pe la Lujerului trebuia sa treaca un tunel de metrou ale carui inceputuri sunt arhicunoscute si se vad la Crangasi. Nu exista nicio legatura cu linia CFR din pasajul Lujerului.
Si trebuie sa privim partea buna a lucrurilor. Daca se construia exact dupa acel plan Dr Taberei nu ar fi avut decat o singura statie pe inelara. Asa, pentru ca M3 nu a mai putut ajunge in Pantelimon i-a lasat M5 cale libera de la Iancului spre Pantelimon si astfel Dr Taberei o sa aiba (nu se stie cand... ) o magistrala adevarata si inca una care o va lega direct de centru.
|
|
Sus |
|
|
|