Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Dum 28 Ian 2007 09:38:25 Titlul subiectului: Hărți rețele/trasee, folosind Google Earth |
44867 |
|
Harta rețelei de metrou, apare și proiectul liniei M5
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
432.47 kb |
Vizualizat: |
de 54063 ori |
|
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
SUBWAY.zip |
Mărime fișier: |
13.17 kb |
Descărcat: |
de 5356 ori |
_________________
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 12:14:45 Titlul subiectului: Hărți ale rețelei de metrou |
82016 |
|
O hartă schematică foarte bună pentru cei care vor să se descurce la transportul cu metroul. Hărțile schematice vechi, cele afișate în ramele IVA, pe dispersoarele lămpilor de neon, sau în stațiile de metrou, acele panouri longitudinale portocalii erau/sunt foarte greoaie, eu unul nu înțelegeam nimic din ele, abia când am dat de harta asta, publicată într-o broșură promoțională Assos distribuită gratuit în stațiile de metrou (mai demult) m-am luminat și călătoria cu metroul a devenit simplă și ușor de înțeles.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.24 kb |
Vizualizat: |
de 52130 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 15:20:24 Titlul subiectului: |
82046 |
|
Doua scheme mai vechi
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
401.11 kb |
Vizualizat: |
de 52118 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
609.75 kb |
Vizualizat: |
de 52118 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 21 Feb 2008 09:33:10 Titlul subiectului: |
88941 |
|
O hartă actuală a rețelei Metrorex, cu magistralele marcate corect.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.99 kb |
Vizualizat: |
de 51748 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 28 Iul 2008 15:10:24 Titlul subiectului: |
96365 |
|
O hartă a rețelei de metrou, așa cum apare în Ghidul traseelor de transport in comun (1982) , disponibil integral la http://carti.tramclub.org/10
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.42 kb |
Vizualizat: |
de 50970 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Emilianm
Data înscrierii: 07/Aug/2008 Ultima vizita: 30/Aug/2010 Mesaje: 2 Locație: (Belgia)
|
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Dum 17 Aug 2008 21:39:20 Titlul subiectului: |
97085 |
|
De cand e harta asta?
Observ ca apar asa-numitele statii de perspectiva, de exemplu una intre Unirii si Tineretului (la Bd. Marasesti mai mult ca sigur), sau una intre Mihai Bravu si Dristor 1 (probabil la intersectia cu Calea Vitan).
Sincer sa fiu eu sunt pentru mai multe statii, in sensul de a fi mai dese. Chiar dace stau la 2 minute de statia Tineretului imi inchipui cum e sa stai la 10-15 minute de cea mai apropiata statie. De exemplu daca ai treaba in zona Vitan, nici nu te gandesti sa mergi cu metroul...
Si pierderea de timp pentru oprirea in noile statii va fi mica (2-3 minute pentru 4 statii, cred).
Insa in continuare va curge multa apa pe Dambovita pana vom vedea prima din aceste statii, asa ca discutiile sunt mai mult teoretice acum.
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2009 08:58:29 Titlul subiectului: |
104254 |
|
Practic a fost o combinatie ciudata care a tot schimbat numele intre M1 si M3. Initial M1 a fost considerat tronsonul Republica - Gara de nord cu linia Eroilor - Industriilor inclusa. Cand s-a dat in folosinta tronsonul Gara de Nord - Dristor 2, acesta a fost considerat pentru ceva timp M3. Deci practic trenurile circulau pe M1 +M3 in parcurs curent. Aceasta ciudatenie se datoreaza faptului ca initial M1 trebuia intr-adevar sa se termine la Gara de Nord iar M3, desi incepea tot de acolo, trebuia in principiu sa aibe alta statie, deci sa nu aibe legatura. Aceasta o puteti gasi in volumulul II omagial CCCF "1881-1981 Un secol de realizari".
Buuuun... Dupa aceasta perioada M1 a devenit Dristor 2 - Republica (cu extensia ulterioara Antilopa/Dep Pantelimon) iar M3 Industriilor - Eroilor. Cand trenurile celor doua magistrale circulau comun pana la Republica se considera ca tronsonul Eroilor - Republica este comun M1+M3.
Si de aici incepe nebunia caci dupa scurtarea trenurilor de Industriilor la Eroilor dupa un timp s-a considerat in scripte si in harti ca M1 este Republica - Eroilor - Industriilor desi trenul nu mai avea trasa directa iar M3 este pe Eroilor - Dristor 2 cu traseu comun pe Eroilor - Republica. Aceasta problema s-a pastrat pana de curand cand s-a revenit la situatia mai veche, odata cu deschiderea noului tronson Nicolae Grigorescu 2 - Linia de Centura care a fost inclus tot in M3, deci de aici tronsonul Eroilor - Industriilor a fost considerat din nou M3.
Aceasta problema s-a mainfestat si la nivelul culorilor de reprezentare. Daca initial M1 era rosie si M3 galbena, dupa inceperea alambicarii mai sus prezentate, aceastea s-au schimbat. Acum M1 e galbena si M3 e rosie.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2009 16:29:40 Titlul subiectului: |
104273 |
|
Deci ce stiu eu dupa hartile din BM.
M1:Republica-Nicolae Grigorescu1-Piata Uniri1-Eroilor-Gara de Nord-Obor-Dristor2
M2:Depou IMGB-Piata Uniri2-Universitate-Pipera
M3:Indutriilor-Erolilor cu prelungire pe M1 pana la Nicolae Grigorescu dupa care-Policolor-Linia de Centura.
M4:Gara de Nord-Basarab-1Mai cu prelungire cand va fii gata pana la Laromet.
_________________
|
|
Sus |
|
|
George_Catalin
Data înscrierii: 29/Mai/2007 Ultima vizita: 01/Ian/2017 Mesaje: 382 Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Ian 2009 16:59:32 Titlul subiectului: |
104276 |
|
M3 era metrou din acela fel ca si cele de pe M4 adica IVA . cand am ajuns la Eroilor sa iau spre Industriilor am schimbat Bombardierul cu IVA care trage la aceeasi linie. cand m-am intors de la Industriilor metroul IVA a mers doar pana la Eroilor. apoi se duce in tunel si vine pe linia pe care vine si metroul Republica - Eroilor - GDN - Dristor si pleaca iar spre Industriilor.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Ian 2009 18:39:02 Titlul subiectului: |
104280 |
|
Impiegatul a scris: | ...initial M1 trebuia intr-adevar sa se termine la Gara de Nord iar M3, desi incepea tot de acolo, trebuia in principiu sa aibe alta statie, deci sa nu aibe legatura. |
Mie tot nu mi-e clar... daca M3 ar fi trebuit sa se termine acolo (am vazut cele 5 propuneri in care Gara de Nord era statie terminus atat pt M1 cat si pt M3, propuneri la care s-a renuntat in final pentru a se face o statie normala, de tranzit ), atunci de ce Crangasi mai are 3 peroane? Nu acolo ar fi trebuit sa fie punctul de intalnire M1 cu M3(inelara)?
Oare odata cu constructia tronsonului GdN-Dristor 2 s-a renuntat si la ideea magistralei inelare?
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Ian 2009 19:10:31 Titlul subiectului: |
104281 |
|
In mare parte planurile initiale au fost schimbate radical pe parcurs. Totusi proiectul care includea cele 3 linii de la Crangasi nu a picat niciodata, fiind vorba de magistrala inelara de care pomenesti si tu, pe care am vazut-o mentionata in cateva locuri ca pornind de la Nicolae Grigorescu 2, mergand spre Eroii Revolutiei (unde urma sa se intalneasca si cu magistrala care vine de la Gara de Nord, prin Izvor pana la Gara Progresu), mai apoi sa intersecteze M5 (sau cum s-o numi cea din Drumul Taberei), Armata Poporului si in final Crangasi ca statie terminus. Asta ar fi rezolvat partea sudica a Bucurestiului cat de cat, inchizand un fel de cerc cu doua diametre (M1 intre Eroilor si Nicolae Grigorescu si M2).
Acum planurile astea nu mai au nici o valoare in ritmul constructiilor actuale. Chiar daca s-ar pune pe hartie niste proiecte concrete, pana la pornirea lucrarilor (darmite pana la finalizarea lor!) structura zonei s-ar putea sa nu mai impuna un metrou.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Ian 2009 20:58:22 Titlul subiectului: |
104286 |
|
Nu inteleg cum Crangasi trebuia sa faca parte dintr-o magistrala inelara si sa fie statie de corespondenta intre M1 si M3 si in acelasi timp Gara de Nord sa fie punct terminus pt cele 2 magistrale ....
Eu vad urmatoarele variante:
1. Magistrala inelara(M3) in planul initial cred ca era Pantelimon-Iancului-Pta Victoriei-Crangasi-Militari-Antiaeriana-Pta Sudului-Leontin Salajan(N Grigorescu)-Linia de Centura. M1 ar fi fost Republica-Eroilor-Crangasi-Gara de Nord. In acest caz legatura M1-M3 s-ar fi facut la Crangasi si se justifica cele 3 linii, dar nu mai vad logica a doua statii la GdN
2.Daca M1 si M3 s-ar fi terminat ambele la GdN asa cum s-a vehiculat (in statie comuna, statii suprapuse sau perpendiculare , nu conteaza) atunci legatura M1-M3 s-ar fi facut la Gara, in acest caz nu se mai justifica cele 3 peroane de la Crangasi si in plus nu ar mai fi existat o magistrala inelara. Pot avea cel mult un semiinel nordic care se termina la GdN si un semiinel sudic care pleca de la Crangasi, dar este un pic ciudat sa ai 2 noduri situate la o singura statie distanta (la vremea aceea Basarab nu exista).Plus ca in cazul in care s-ar fi mers pe doua semiinele diferite parerea mea ca ar fi trebuit 2 statii diferite la Crangasi sau oricum nu o statie cu trei linii daca ne uitam ce se intampla acum la Eroilor....
Este clar ca planurile s-au schimbat pe masura ce se construia, dar totusi cam haotic (cele doua variante de intersectie M1 cu M3 se vehiculau cam in acelasi timp, prin 1985-1986, cand Crangasi era construita si urma GdN...) si nu stiu daca ne vom lamuri asupra a ceea ce se intentiona exact.
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Joi 15 Ian 2009 22:39:11 Titlul subiectului: |
104297 |
|
Pentru ca Semiinelul de sud, cum se numeste planul tronsonului ce pleaca de la Crangasi nu a fost vazut ca M3. Cum am mai zis M3 a fost initial Gara de Nord - Dristor 2. Ca dovada pentru aceasta stau placile de tronson de la P-ta Victoriei 2, de la peron, care arata exact ce am zis mai sus.
Cred ca aici ne confruntam cu o selectare de prioritati, Semiinelul de sud fiind considerat de atunci ca o lucrare ce necesita o cheltuiala mult mai mare dat fiind faptul ca racordul fiind la Crangasi aceasta ar fi trecut foarte aproape de stavilarul Dambovita care ar fi pus mari probleme de structura.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Ian 2009 19:09:53 Titlul subiectului: |
104352 |
|
Impiegatul a scris: | Pentru ca Semiinelul de sud, cum se numeste planul tronsonului ce pleaca de la Crangasi nu a fost vazut ca M3. |
Tocmai asta este ciudatenia, ca tot M3 trebuia sa fie si la Crangasi.
Uite ce a gasit rosetti61 in almanahul Scanteia din anul 1986 despre Crangasi :
"...Este o statie de legatura intre magistrala I si III. de altfel, din aceasta insemnate decurg si cele trei etape de functionare ale statiei Crangasi, si anume: acum ea indeplineste rolul de statie terminus pe o ramificatie a magistralei I. A doua etapa va incepe la sfarsitul anului 1986 cand va tranzita calatoriile cu metroul spre Gara de Nord. A treia etapa va incepe cand se va circula pe magistrala III. Din aceste motive ea a fost dotata inca de la inceput cu trei linii..." .
Si despre Gara de Nord: "...peroanele care vor deservi tronsonul de legatura cu cu M1 se afla la nivelul inferior. Peroanele de la nivelul superior fac parte din M3 care porneste de aici spre Piata Victoriei - Stefan cel Mare - Obor - Granitul cu ramura spre statia Republica pe M1..."
Pasajele aste se bat cap in cap.Pana la urma nu s-a facut nici asa si practic s-a ajuns sa se construiasca o prelungire la M1 si cu capatul la Dristor 2. Pe harta din 87 apare M3 "in proectare" Gara de Nord- Pantelimon, iar in 88, cand deja era in constructie M3 este Pta Victoriei-Dristor 2 (in ambele harti disponibile la http://tramclub.org/viewtopic.php?t=4365 era figurata cu verde).De ce Dristor2 si nu Pantelimon nu se stie, dar se pare ca schimbarea s-a facut dupa ce se construise deja depoul Pantelimon, care a ramas fara obiect un timp.Ulterior s-a construit linia Republica-Pantelimon si s-a putut folosi si acest depou. In treacat fie spus si aici apare o ciudatenie si anume de ce statia Pantelimon are un singur peron....
Ar fi interesant daca cineva are harta in care M3 era Dristor 2-Eroilor pe care eu nu mi-o mai amintesc.
In concluzie cam multe schimbari la M3... Se vede ca a fost "copilul vitreg" al metroului si pana la urma l-au plasat pe tronsonul Industriilor-Eroilor.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Ian 2009 19:17:50 Titlul subiectului: |
104355 |
|
O harta ciudata ( disponibila la www.metroul.ro) in care semiinelul sudic trece pe la Pacii, nu pe la Armata Poporului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.76 kb |
Vizualizat: |
de 49957 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
swq2009
Data înscrierii: 30/Dec/2008 Ultima vizita: 13/Mar/2010 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 18 Ian 2009 15:04:30 Titlul subiectului: Hărți ale rețelei de metrou |
104479 |
|
In unele harti apare orarul micului tronson Republica-Pantelimon ca fiind impartit in doua.Prima data de la 5:30-8:30 si a doua data 13:30-21:30
|
|
Sus |
|
|
error357
Data înscrierii: 12/Dec/2008 Ultima vizita: 05/Mar/2014 Mesaje: 32 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Feb 2009 20:04:59 Titlul subiectului: |
106265 |
|
Iata ce surpriza placuta am avut astazi de dimineata:
E posibil sa fi scos de la naftalina acea rama sau e posibil sa o fi adus de pe alta magistrala pentru ca am mai nimerit acum un an si ceva intr-un vagon cu astfel de harti dar de atunci niciodata pina acum. Apropo, vagonul respectiv este nr.115a, asa ca fiti cu ochii pe el
Am mai vazut-o pe magistrala Eroilor - Industriilor. Perechea din care face parte este cuplata la mijlocul garniturii si e un vagon vopsit in galben, destul de curatel, fara mazgaleli.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.4 kb |
Vizualizat: |
de 49726 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.04 kb |
Vizualizat: |
de 49726 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Feb 2009 20:51:50 Titlul subiectului: |
106269 |
|
2 fotografii excelente ! Aici se vede clar lipsa statiei Basarab de pe M 1 si Gara de Nord statie terminus cu peron stanga !(Statie suprapusa)
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Mar 2009 18:42:21 Titlul subiectului: 4365 |
107010 |
|
Am observat ca pe relatia Industriilor au inceput sa dispara hartile din ramele IVA. Este o intamplare sau se pregateste ceva ?
|
|
Sus |
|
|
diesel_power
Data înscrierii: 16/Sep/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2016 Mesaje: 53 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 03 Mar 2009 10:18:33 Titlul subiectului: |
107070 |
|
Banuiesc ca pregatesc noile harti cu magistrala 3 completa de la Industriilor la Linia de centura.
Toate "Ivele", mai prapadite si amarate, zgomotoase, unele usi se deschid mai greu, dar banuiesc ca nu au bani sa cumpere alte BM.
|
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 08 Mar 2009 21:44:13 Titlul subiectului: |
107521 |
|
Rama cu acea harta a facut multa vreme si M1. De asemenea, mai exista una (nu-i stiu numarul) care la o lampa din zona usilor dintre vagoane nu are dispersorul standard din plastic ci un geam/plexi "flat" pe care este desenata cu vopsea o harta din vremurile bune ale metroului bucurestean.
Imi amintesc cum, inainte de '89, am vazut mai multe vagoane cu acest sistem la toate lampile din salon (cu si fara harta). Probabil o improvizatie datorata unei lipse de moment la o livrare, pentru ca ulterior au disparut.
Are cineva vreo poza cu vechea statie GdN, cea cu peron stanga?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 08 Mar 2009 23:15:53 Titlul subiectului: |
107529 |
|
De cand a fost deschisa traficului GN a avut peron dreapta - schema a fost facuta privind spre viitor, cand inca nu se stia exact cum va arata capatul de la Gara.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Vin 20 Mar 2009 18:27:25 Titlul subiectului: |
108272 |
|
Din rama 086 de pe magistrala M4
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.55 kb |
Vizualizat: |
de 49166 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.38 kb |
Vizualizat: |
de 49166 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Mar 2009 21:23:51 Titlul subiectului: |
108284 |
|
Ce nu inteleg eu la hartile astea este: de ce traseul continua dupa crangasi spre dreapta (adica spre est, ca dupa ce ca e stramba mai e si cu susu-n jos...)? Pe mine m-ar bulversa daca as veni din alta parte, fara sa cunosc sistemul si as vedea Dristor 1 intr-un capat al Bucurestiului si Dristor 2 in celalalt.
Stiu, e si harta mica pe langa, pentru o vedere completa, dar de ce sa o faca pe asta gresita cand cele dinainte erau corecte?
|
|
Sus |
|
|
|