Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Hărți ale rețelei de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Aug 2009 23:55:50    Titlul subiectului: 115257

Iata cum trebuia sa arate PUZ -ul pentru Piata Moghioros ( care este denumirea actuala ?) in 1987. Este o diferenta fata de 1975, nu - i asa ? (1987 am pus un an aproximativ, nici eu nu mai stiu bine anii, oricum dupa ce M 3 o cotise la Dristor 2 in loc de Pantelimon, deci atentie, repet, 1987 este pus aproximativ)
Amanunte : Statia de pe Inelara peron stanga, statia de pe M 5 peron dreapta. Absolut sigur. Legatura se facea pe la capetele peronului, cum este la Unirii 1 acum



Moghioros 1989.jpg
 Descriere:
Puz pentru Piata Moghioros M 5 / Inelara - 1987
 Mărime fișier:  164.91 kb
 Vizualizat:  de 18791 ori

Moghioros 1989.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 00:40:04    Titlul subiectului: 115263

Din ce vad in plan M2 urma ca de la Piata Sudului sa o ia pe sub Nitu Vasile si actualul Bulevard Obregia, apoi ajungea la I.M.G.B.. De ce au ales oare pana la urma sa mearga pe sub Soseaua Berceni? Era mai bine pe sub Obregia. Acum Metroul are 4 statii in Berceni si toate sunt la marginea cartierului.

@ andrei 11: Piata Moghioros poarta denumirea de Piata Sergiu Celibidache acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 01:46:52    Titlul subiectului: 115264

Si inca multe lucruri ciudate si anume:

1) In planul initial era prevazuta o statie la Dorobanti si o statie la Vasile Lascar (in plan poarta denumirea de "Galati", dupa vechea denumire a strazii Vasile Lascar), statii la care s-a renuntat, in locul lor construindu-se o statie intre ele, actuala Stefan cel Mare. Astazi s-a revenit asupra vechiului plan si se doreste o statie la Dorobanti, care ar fi amplasata foarte aproape de Stefan cel Mare, si am auzit ca s-ar dori si o statie undeva la Lizeanu. Sunt curios, oare au sa inchida definitiv traficului de calatori statia Stefan cel Mare in favoarea celor doua noi statii ipotetice, existente in ideea originala?

2) Judecand dupa plan, pare-se ca statia Timpuri Noi s-ar fi numit initial Abator si ar fi fost localizata in dreptul fostului depou de tramvaie de la Splaiul Unirii, iar statia Timpuri Noi propriu-zisa ar fi fost localizata undeva in dreptul pasajului Marasesti, statia Mihai Bravu neexistand initial, denumirea de Mihai Bravu fiind rezervata pentru actuala statie Dristor.

3) Se pare ca in planul initial nu era prevazuta statie la Crangasi si nici la Basarab, ci la Podul Grant (idee pe care o vehiculasem si eu cu ceva postari in urma dar pentru care nu aveam dovada), precum si o extensie de la Semanatoarea la Ciurel (statia nu cred ca era localizata chiar in dreptul stavilarului, ci undeva mai spre sud, in dreptul McDonald's-ului, unde incep blocurile de pe Virtutiilor). In aceste doua statii se facea legatura cu magistrala inelara. Lucrul ciudat aici mi se pare faptul ca au prevazut doua extensii de doar o statie fiecare, idee la care bine ca au renuntat.

4) O serie de denumiri de statii initiale la care s-a renuntat ulterior din varii motive: Sincai pentru Tineretului, Valea Cascadelor pentru Pacii, Morarilor pentru Muncii (ulterior Costin Georgian), Soseaua Colentina pentru Obor, Piata Balcescu pentru Universitate, Floreasca pentru Aurel Vlaicu si cea mai ciudata pe care am lasat-o la final este Lujerului pentru Armata Poporului, denumire la care s-a revenit astazi. Laughing Si o denumire foarte ciudata, anume Dudesti II. De ce i-a spus asa si nu simplu Dudesti sau, stiu eu, Dudesti-Cioplea, daca voiau sa aminteasca de vechiul sat de pe locul cartierului Salajan si zonei industriale Policolor? Urma sa se faca vreo alta magistrala si urma un Dudesti I? Atunci de ce nu i-a zis din prima Dudesti I?...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 11:12:40    Titlul subiectului: 115273

O alta chestie interesanta este ca actuala statie Constantin Brancoveanu, in plan, era trecuta ca Piata Piscului. Exista in plan si o statie Constantin Brancoveanu care se afla pe inelara, probabil la intersectia Bulevardului Constantin Brancoveanu, cu strazile Izvorul Rece si srg. Nitu Vasile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 12:19:15    Titlul subiectului: 115275

Toate aceste aspecte cu Ciurel, Crangasi, Basarab, Dorobanti, Circ (Galati),Brancoveanu de pe inelara si alte statii care nu s-au mai executat au aparut in diverse momente in discutie (chiar tin minte ca treaba asta cu Brancoveanu pe inelara si cu M2 care ar fi mers prin centrul carierului Berceni mi-au sarit in ochi la momentul respectiv).
Detalii aici http://tramclub.org/viewtopic.php?t=7895&start=275
Acest plan este normal sa fi suferit transformari. Sa nu uitam ca si Bucurestiul s-a schimbat mult in zece ani scursi de la intocmirea acelui plan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 22:53:25    Titlul subiectului: 115308

Ma limitez la unele idei:
- Gara de Nord era in planul initial si trebuia sa se ajunga pe actuala varianta a lui M 1 ( Petrache Poenaru - Cartierul Crangasi - Gara). Ca trebuia sa aiba inca o statie in plus dupa Petrache Poenaru fata de ce are acum, este alta treaba.
- Gara de Nord trebuia sa fie cap de linie, comun cu capul de linie al Inelarei Mari ( Inelara Sud). In acest sens a fost proiectata si statia Crangasi. Diverse alte variante gasite de voi sunt diverse solutii care nu s-au concretizat din diverse motive
- Rarirea statiilor fata de proiectele gasite are o singura rezolvare, si anume economia de bani. Calculul unui buget pentru construirea unei linii a metroului se face pe km / tunel, aici fiind incluse si statiile. Aparitia unei statii in plus marea cu mult pretul / km - tunel pe care - l putea sustine economia Romaneasca. La fel a fost si cu pasajele subterane. Am mai spus de mult, la Dorobanti intr-o versiune era prevazuta statie cu pasaj pe axa Stefan cel Mare. Cum se cunoaste, au cazut amandoua.
Desi s-a mai discutat odata acest lucru, a ramas ca in gara rezolvarea problemei - vorba proverbului, referitor la harta repostata de Catalin - ea a mai fost odata pe forum la alt topic, nu inteleg tronsonul Petrache Poenaru( de pe M 1) - Ciurel de pe Inelara. Este un nonsens, desi chiar din Decembrie 1979 liniile ajungeau pana aproape de viitoarea statie Ciurel de pe inelara. Nu stiu ce trenuri ar fi circulat pe tronsonul Petrache Poenaru - Ciurel. Poate ne lamureste cineva.
Spun acest lucru pentru ca M 1 de la Petrache Poenaru se ducea " glont" pana la statia Grand (urmatoarea statie) unde facea cunostinta din nou cu Inelara.
M 2 spuneti voi ca avea un traseu mai logic in Berceni. Nu cunosc cartierul, nu contest acest lucru. Nu mi - e prea clar unde trebuia sa fie "Metalurgiei" ( Poate ne ajuta cineva cu o harta Bing Maps 3 G sau ceva echivalent. Poate nu toata lumea cunoaste cartierul Berceni.) Intreb pentru ca o statie la Big Berceni vad ca era prevazuta, nu inteleg totusi unde ar putea fi "Metalurgiei". Si eventual si pe unde ar putea veni inelara de la Giurgiului. La Piata Sudului ( Big Berceni - daca mai exista magazinul ( ?) ) era prevazut si un pasaj gen Obor, nu stiu pe ce axa - am uitat, oricum M 2 - cea actuala - are prevazuta adancimea necesara. Pasajul era pe muchie sa fie construit, dar nu mai erau bani. Repet, nu stiu pe ce axa - ca sunt vreo 3 axe posibile acolo, toate importante.
Revin la statia Gara de Nord din planul postat de Catalin. Observ ca statia este exclusiv pe inelara. Totusi cele 2 legaturi concomitente ale lui M 1 cu Inelara - de la Ciurel si de la Podul Grand ma incurca. Poate stie cineva o rezolvare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 01:00:00    Titlul subiectului: 115316

Am sa raspund la cateva intrebari ridicate de tine, Andrei.

In primul rand, intrebarea legata de traseul tunelurilor din Berceni. De la Piata Sudului tunelurile ar fi mers pe sub str. serg. Nitu Vasile, apoi pe sub str. Al. Obregia. Statia Metalurgiei ar fi fost unde este capatul actual al troleibuzelor 73 si 74 sau poate chiar mai la sud, in dreptul Intreprinderilor de Sere Berceni. Apoi tunelurile ar fi mers pe sub bd. Metalurgiei spre IMGB, cotind violent (curba de 90 de grade) pe sub cimitirele de acolo, ca sa se inscrie sub sos. Berceni. Lucrul ciudat aici este faptul ca, din cauza acestui traseu, ar fi fost nevoiti ca statia Piata Sudului s-o faca oarecum in curba, asa cum este Victoriei de pe M2, ori mai la sud, dupa BIG, ambele variante fiind total diferite de actualul amplasament al statiei.

In al doilea rand, tunelurile inelarei de sud ar fi mers pe sub str. Drumul Gazarului si str. Izvorul Rece, ajungand la Piata Sudului tot pe sub str. Nitu Vasile, pentru ca prin alta parte chiar nu avea pe unde merge, aparand o scurta portiune de tronson comun, tunele paralele, de genul celor de la Basarab.

Pentru clarificarea problemei, asa cum a spus si Andrei, pentru cei care nu cunosc cartierul, am atasat o harta mai jos. Am folosit denumirile statiilor din planul respectiv.



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  161.51 kb
 Vizualizat:  de 18617 ori

1.JPG



2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.5 kb
 Vizualizat:  de 18617 ori

2.JPG



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 10:58:44    Titlul subiectului: 115322

Din ce vad pe harta cred ca statia Metalurgiei ar fi fost mai la Nord, cred ca pe unde este Piata Straduintei. Dar cum intra inelara pe sub Drumul Gazarului venind pe sub Toporasi? O lua pe sub Soseaua Giurgiului? Acum daca se va mai construi inelara cred ca va ajunge la Zetarilor si o va lua pe sub Zetarilor-Anghel Alexandru-Luica. O poate lua si pe sub Toporasi-Giurgiului-Drumul Gazarului dar ar trebui sa aiba tunelurile suprapuse cu cele ale lui M4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 14:18:32    Titlul subiectului: 115327

Sa stii ca de multe ori mi-am pus si eu intrebarea asta, cu atat mai mult cu cat vad ca astazi, cand s-a ridicat din nou problema inelarei de sud, asa cum vad prin planurile marete ale Metrorex, aceasta va urma traseul din planul initial de dinainte de 1989, adica pe sub Toporasi - Drumul Gazarului, nicidecum Zetarilor - Luica (desi si eu optez mai mult pentru aceasta a doua varianta de traseu, pe sub Ferentari - Zetarilor - Luica): ce traseu vor urma tunelurile ca sa ajunga de sub Piata Toporasi pe sub Drumul Gazarului?

Sa nu uitam ca acest plan despre care discutam noi este unul de undeva de la mijlocul anilor '70, cand se puteau demola si reconfigura artere de circulatie. De aceea eu cred (repet, este pura speculatie) ca urmau niste demolari masive in zona si urma sa se construiasca un bulevard nou, mai la nord de Drumul Gazarului, pentru ca tunelurile sa se inscrie frumos si sa nu fie nevoite sa ia curbe imposibile si sa serpuiasca pe sub Giurgiului.

Mai jos am atasat o harta a zonei respective, asa cum cred eu ca s-ar fi facut. Am pozitionat si statia de corespondenta intre inelara si M4. Probabil ca la vremea aceea, mijlocul anilor '70, blocurile marcate de mine nu erau construite si poate bulevardul ar fi urmat alt traseu decat cel indicat de mine, poate o largire chiar a insusi Drumului Gazarului si crearea unei piete mai largi cu giratoriu, la intersectia cu Giurgiului. Rolling Eyes

Poate imi poti raspunde tu, Lucian, daca tot esti din zona, poate stii mai bine daca acele blocuri existau sau era vreun plan de creare a vreunui bulevard nou, sau daca esti prea tanar macar din ce ai auzit. Eu pe vremea aia nu prea am avut treaba cu cartierul Berceni, mai tarziu am facut cunostinta cu el. Smile



amplasament.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.66 kb
 Vizualizat:  de 18544 ori

amplasament.JPG



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 15:17:30    Titlul subiectului: 115330

Blocurile respective erau deja ridicate in jurul anulul 1975 - diferenta se vede cu ochiul liber" blocurile de la strada, intre Piata Progresul si Gazarului au fost realizate intre 1960-1970, concomitent cu cele de 4 etaje din spate; frontul de blocuri care ajunge la Luica, pe partea opusa cimitirului sunt construite dupa 1976. in afara de acest front, toata zona construita a fost realizata pana in 1970, cu adaugiri ulterioare. Oare faptul ca intre blocuri si Nitu Vasile e un spatiu verde rezida din faptul ca prin proiect a fost lasat loc pentru largirea ulterioara a strazii sau a fot creat de la inceput ca spatiu verde? Traseul M2 pe sub Metalurgiei era destul de ocolitor - servea totusi cartierul, insa prea multe curbe, ca la M1 in Titan, pentru a intra mai apoi pe Berceni, asa ca s-a ales varianta mai dreapta de la Piata Sudului pe sub Berceni, mai ales ca in perioada 78-82 se construia un nou ansamblu de locuinte acolo, asa ca la terminarea blocurilor era gata si metroul.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 18:12:55    Titlul subiectului: 115335

Kaustik a scris:
In al doilea rand, tunelurile inelarei de sud ar fi mers pe sub str. Drumul Gazarului si str. Izvorul Rece, ajungand la Piata Sudului tot pe sub str. Nitu Vasile, pentru ca prin alta parte chiar nu avea pe unde merge, aparand o scurta portiune de tronson comun, tunele paralele, de genul celor de la Basarab.

Poate tocmai asta este un motiv pentru care pt M2 a fost ales traseul actual. Oricum parerea mea este ca nu ar fi luat acea curba violenta la 90 grade de la Metalurgiei catre IMGB, ci traseul ar fi fost mult mai lin. Acolo sunt niste sere care puteau fi subtraversate foarte usor. Sau, cine stie, poate s-ar fi construit noi strazi .
Noi cand ne gandim la inelara ne raportam la cum sunt strazile acum. In mod cert la momentul inceperii lucrarilor ar fi fost trasate noi strazi (asta cred ca este si motivul pentru care au lasat inelara la sfarsit si s-au apucat chiar si de M4). De ex acum se vorbeste insistent de o strapungere Ghencea-Alexandriei. Sunt convins ca este o idee de dinainte de 1989, str Brasov nu putea sa se termine asa brusc in Ghencea.
Alt exemplu. Inelara vad ca venea din Crangasi (pod GRAND) la Lujerului, ori soseaua Virtutii care leaga cele 2 zone a fost croita dupa mijlocul anilor 80
Cat despre blocurile care stau in calea vreunui traseu, fiti siguri ca ar fi fost demolate. De ex in Militari s-a daramat un bloc ca sa faca loc pasajului Lujerului.
Ce mi se pare mie interesant este zona Pta Sudului unde sunt foarte multe statii. Se stie ca statiile in acea vreme erau proiectate la distante destul de mari una de alta, ori pe inelara sunt nu mai putin de 3 statii in acea zona .
andrei11 a scris:
- Gara de Nord era in planul initial si trebuia sa se ajunga pe actuala varianta a lui M 1 ( Petrache Poenaru - Cartierul Crangasi - Gara).
- Gara de Nord trebuia sa fie cap de linie, comun cu capul de linie al Inelarei Mari ( Inelara Sud). In acest sens a fost proiectata si statia Crangasi. Diverse alte variante gasite de voi sunt diverse solutii care nu s-au concretizat din diverse motive

Inca o data, vorbim probabil de planul de dinainte de inceperea vreunei lucrari la metrou. Daca ne uitam si pe text scrie ca M1 ar fi avut 2 derivatii :Militari si Semanatoarea-Podul Grant. Deci nici urma de GdN.GdN, asa cum se vede in schita era o statie pe inelara, inelara care ar fi trecut prin fata garii si nu ar fi subtraversat liniile CFR. Crangasi, asa cum arata acum,ar fi mers si pentru o inelara care ar fi trecut printr-o statie GdN de tranzit, nu cap de linie. Cele 2 peroane din margini erau ale inelarei si peronul din mijloc era cap de linie pentru M1. Dar in mod cert atunci cand s-a construit Crangasi statia Gdn trebuia sa fie cap de linie pentru 3 magistrale.



Pta Sudului.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.17 kb
 Vizualizat:  de 18466 ori

Pta Sudului.jpg



zona GdN.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.1 kb
 Vizualizat:  de 18457 ori

zona GdN.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 00:41:57    Titlul subiectului: 115345

Kaustik a scris:
:Poate imi poti raspunde tu, Lucian, daca tot esti din zona, poate stii mai bine daca acele blocuri existau sau era vreun plan de creare a vreunui bulevard nou, sau daca esti prea tanar macar din ce ai auzit. Eu pe vremea aia nu prea am avut treaba cu cartierul Berceni, mai tarziu am facut cunostinta cu el. Smile
Nu stiu prea multe, eu fiind nascut in 1989, dar blocul meu stiu ca a fost construit in 1980, deci, probabil, toate blocurile de pe Luica au fost construite in acel an.
Probabil nu se dorea un nou Bulevard ci inelara ar fi mers pe sub Soseaa Giurgiuylui intre Toporasi si Drumul Gazarului, M4 nefiind in plan in acel moment.

@ sab: Si in planurile actuale Semiinelul de Sud o ia pe sub Toporasi si Drumul Gazarului, deci nu vorbim numai de proiectul de atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 07:33:00    Titlul subiectului: 115350

Adevarat, insa crezi ca astia de acum sunt in stare sa faca vreun plan nou ? Iau tot planurile vechi si le prezinta ca proiectele lor, ce conteaza ca in practica nu pot fi realizate decat cu pretul unor demolari masive care nu mai sunt posibile in vremurile noastre .. Very Happy
M4,M5, M6, inelara de sud si nici macar M7 spre Otopeni nu sunt planuri post 1989. Oricum M4, M5, M6, M7 mai merg, insa semiinelul de sud are cele mai mici sanse de realizare dupa parerea mea. De aceea poate nu are nici macar numar....Sau poate se renuntase la el inca de pe vremea lui Ceausescu, ca dovada modificarile de la GdN, unde acest semiinel trebuia sa aiba capat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 15:57:38    Titlul subiectului: 115370

Inelara sud intre Sos Alexandriei si Giurgiului nu deserveste decat zonele de case, punctele importante ar fi intersectia Salaj/Ferentari si piata Ferentari. Altfel poate statea situatia daca zona se sistematiza din timp - apareau artere noi de circulatie, puncte de interes - str soldat Croitoru este realizata de asa maniera incat se putea continua pe un traseu cat de cat rectificat pana la Piata Ferentari (pe unde o ia 139 este destul de larga cu scuar pe mijloc - voiau sa bage tramvai pe acolo. In situatia actuala traseul ei iese destul de contorsionat.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 17:53:24    Titlul subiectului: 115375

Din ce am vazut in planuri Semiinelul de Sud nu ajunge la intersectia Calea Ferentari - Soseaua Salaj ci la intersectia Strada Amurgului - Soseaua Salaj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 19:15:46    Titlul subiectului: 115377

rosetti61 a scris:
str soldat Croitoru este realizata de asa maniera incat se putea continua pe un traseu cat de cat rectificat pana la Piata Ferentari (pe unde o ia 139 este destul de larga cu scuar pe mijloc - voiau sa bage tramvai pe acolo. In situatia actuala traseul ei iese destul de contorsionat.

Si eu am impresia ca aceasta strada urma fie prelungita si inelara sa treaca pe acolo. Totusi, ramane intrebarea legata de capatul semiinelului de sud. Unde ar mai putea fi dupa ce s-a intamplat la GdN? La Crangasi ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lucian-crusher



Data înscrierii: 25/Iul/2008
Ultima vizita: 21/Dec/2010
Mesaje: 100
Locație: Bucuresti 4 (Brancoveanu - Luica)

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 20:31:20    Titlul subiectului: 115381

Conform acestei harti postate de Emilianm pe prima pagina a acestui topic, Semiinelul de Sud va avea capatul la Crangasi.


metrouorban2vd1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.39 kb
 Vizualizat:  de 18244 ori

metrouorban2vd1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 22:04:36    Titlul subiectului: 115391

Bine, asa este in toate hartile.Inelul de sud este desenat cu alta culoare doar pana la Crangasi, dar nu prea vad cum poate avea capat acolo, avand in vedere ca cele 2 racorduri care trebuiau sa deserveasca acest tronson sunt pe extremele statiei. Ar trebui ca metroul sa soseasca la peronul nefolosit acum si sa plece tot de acolo (cu solutia total nefericita a traversarii ambelor sensuri M1). Sau poate sa plece impreuna cu M1 de la peronul actual spre Eroilor (dar pentru trecerea de la o linie la alta ar trebui manevre mai complicate decat se faceau la Eroilor pentru Militari, bineinteles cu blocarea completa a M1 pe perioada manevrelor).
Mai degraba as vedea M1 sa aiba punct terminus la Crangasi, nu inelara. Si inelara sa mearga pana la Dristor2. Pana la urma acum M1 este o struto-camila, partial linie circulara si partial magistrala E-V.
Si apropo de harta de mai sus, observati traseul inelarei in Dr Taberei pe sub bd 1 Mai....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1072
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 15 Aug 2009 01:08:22    Titlul subiectului: 115397

O idee ar fi ca M1 se va limita la Gara de Nord, iar magistrala Inel va fi de la Dristor 2-Gara de Nord - Vrangasi-Drumul Taberei-Berceni si inapoi pana la o noua statie Dristor3. Trenurile de M1 vor rebursa in remisa, prin modificara corespunzatoare a sensurilor - pentru ca au loc pentru pozarea liniei prin spatiul care acum este folosit ca depozit si inchis cu tabla la capatul spre remiza (cand trenul o ia spre Victoriei e imposibil sa nu se remarce spatiul respectiv. M1 va fi comuna cu Inel pana la Crangasi.
Altfel, la crangasi este posibila realizare auni c amere de trecere tip S ca la Grigorescu sau Unirii 2, prentu ca in x este deja spre Grozavesti - trebuie doar un mic santier, ca sa sparga tunelul in zona respectiva. Ca sa scape de deranj trenurile de semiinel ppot rebursa dincolo d eBAsarab spre Gara.
Traseul final al liniei spre Otopeni este cel de pe harta, 70% pe Ion Mihalache?
Pana la realizarea fizica a inelarei mai este.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Aug 2009 08:30:32    Titlul subiectului: 115401

Si cu stalpii din curba spre Victoriei ce faci? Ei de fapt te impiedica sa faci rebrusment acolo, nu peretele de tabla.. Very Happy . In plus, ca sa faci cap de linie la GdN cu doar 2 peroane cred ca este foarte dificil. Trebuie sa te corelezi cu ambele sensuri M1 (de aceea mi s-a parut imposibila si ideea vehiculata la un anumit moment cu un racord Eroii Revolutiei-Giurgiului din statia actuala M2 cu 2 peroane).
Este clar ca in momentul in care s-a modificat statia GdN a picat si planul cu capat de linie acolo (oare o mai fi existat o inelara de sud in acel moment ?). Trebuie gasita alta solutie pentru semiinelul de sud,asta daca se va construi vreodata. Parerea mea este ca nu.
Chiar si la Lujerului vad destul de dificila conectarea cu M3. Singurul amplasament al unei statii pentru inelara acolo cred ca este terenul pe care acum este complexul Sir. Ideal era o statie sub Pasajul Lujerului, dar daca nu au construit-o cand au facut pasajul acum cred ca este imposibil.
Nu stiu la ce adancime este M3 fata de pasaj, dar nu cred ca mai incape o statie intre M3 si pasaj.
Trebuie sa privim liniile asa cum ar trebui sa fie, o linie circulara si una aproximativ E-V (adevarata axa E-V este acum M3). Culmea este ca mutarea capatului vechii M3 de la Pantelimon la D2 poate fi un lucru bun, ea faciliteaza construirea unei linii circulare adevarate. Repet, nu am inteles ratiunea spargerii inelarei in 2 linii separate, nu facea decat sa introduca artificial un alt nod la GdN. Parerea mea este ca trebuie sa existe cat mai putine noduri oricum nu la o statie distanta precum se pare ca vor fi Eroilor, Izvor si Unirii. De aceea cred ca ar trebui studiata serios varianta ca M4 sa ajunga la Eroilor in loc de Izvor.
Revenind la actuala M1 nu stiu vreun alt exemplu in lume unde o linie care nu se vrea linie circulara ajunge in acelasi loc de unde a plecat. Pentru M1 cap de linie la Crangasi si inelara D2-Gdn-Crangasi-Lujerului-Pta Sudului-D3 nu mai trebuie facuta nicio modificare la Crangasi.
Nu este obligatoriu ca M1 sa ajunga la GdN asa cum a vrut neaparat Ceausescu (in plan se vede ca la inceput nu era asa). Sa speram ca peste cativa ani va exista o legatura mai buna GdN-Centru prin M4, chiar daca M4 nu ajunge la Unirii. Oricum de la Unirii la GdN majoritatea prefera acum M2 si schimbare la PV decat direct cu M1.
Pe acea harta sunt trecute ambele variante ale liniei spre Otopeni, si cea cu plecare din M4, si cea cu plecare din PV pe sub Mihalache. Sa vedem care va fi lozul castigator. Oricum este interesanta acea plecare din M4 in zona pod Constanta. O fi fost in proiectul initial ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Aug 2009 16:57:32    Titlul subiectului: 115408

Stalpii de la Gara pot fi modificati ( pe raspunderea mea). Evident ca trebuie recalculata structura de rezistenta si redimensionati stalpii care vor ramane, dar in principiu se poate face modificarea. Dar nu vad de ce atata graba, si Inelara si M 1 pot coabita pana la Dristor II fara nici o problema. Cu conditia sa functioneze intr - adevar ATP - ul. La Lujerului se poate construi statia de pe Inelara, cu conditia opririi circulatiei in pasaj pentru cel putin 18 luni. Altfel nu este posibil. Statia se poate face sub rampa de acces in pasaj si sub M 3. Peste M 3 nu este posibil. Si sub pasaj este posibil de construit, tehnic se poate realiza inca un etaj pe sub actualul pasaj. Se poate. E mai greu evident ca la Victoriei, dar se poate. Metoda este "sapi 1 metru si faci fundatie. Sapi un metru si faci fundatie, si tot asa pana se termina cei aproximativ 200 metri. Oricum M Inelara va fi categoric pe sub M 3. Peste nu are loc. M 1 nu are cum sa intoarca la Crangasi cu o singura linie disponibila. Pentru M 1 mai trebuie construita cel putin inca o linie. Iar aceasta nu poate sa fie decat in spatele liniei de la peronul mare. Daca am timp voi face si o schema. Dar M 1 cap de linie cu o singura linie este aproape imposibil.
M 4 nu era in proiectul initial, deci nici plecarea spre Otopeni nu putea sa fie proiectata initial. Intebarea este alta, poate s-a proiectat un ciot la apeduct in timpul construirii lui M 4 pe timpul Lui Ceausescu, nu acuma. E o ipoteza interesanta. Voi reveni asa cum cred ca ar trebui sa arate Crangasi cu 4 linii in ipoteza ca linia Petrache Poenaru - Crangasi de pe M 1 sa fie statie terminus pentru M 1
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Aug 2009 18:12:21    Titlul subiectului: 115409

andrei11 a scris:
M 1 nu are cum sa intoarca la Crangasi cu o singura linie disponibila.

Nu vad de ce nu s-ar putea.Este un fel de D2 sau LdC cu o singura linie. Debarca pasagerii si pleaca inapoi. M3 nu a functionat aproape 10 ani cu o singura linie la Eroilor? Bine, plecarea se facea de la alta linie, dar asta mai mult a incurcat decat a ajutat. Si M3 ar fi functionat si mai bine daca erau in stare sa monteze un macaz astfel incat sa se plece de la peronul central inapoi spre Politehnica si sa se schimbe linia la Eroilor (nu tocmai in triaj la Politehnica, asa cum au mai incercat). Ori acest macaz exista la Crangasi.
La NG nu se folosea un singur peron cand era cap de linie acolo? M4 nu functioneaza cu o singura linie la GdN2? M3 nu foloseste o singura linie la LdC ? A doua linie in ambele statii este blocata de cate o garnitura.
Nu este situatia ideala, dar daca ar mai exista un peron la Crangasi nu ar fi folosit decat ca rezerva, ca loc de stationare.
Noul peron de pe partea cu Lacul Morii cui ar trebui sa apartina ? Inelarei sau M1?
Evident ca la GdN se pot face orice modificari, dar asta ar insemna oprirea circulatiei pe M1 .
La Lujerului inelara ar putea fi deasupra lui M3 paralela cu pasajul. Cu o singura conditie...sa fie loc loc pentru un tunel dublu intre pasaj si blocul in curba cu Mega Image. Si cred ca nu prea este.
Este foarte interesant de ce nu au construit si statia de metrou a inelarei atunci cand au facut pasajul Lujerului. Din ce vedem in planuri inelara trebuia sa treaca acolo inca de la inceput. Oare se renuntase complet la idee ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 1787
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 16 Aug 2009 15:42:31    Titlul subiectului: 115470

Diferenta intre M 1 care ar avea cap de linie la Crangasi si fosta M 3 - Militari sau fosta naveta A.S. - NG 2 sau M 4 este extrem de mare. Acele navete sunt pe un traseu extrem de scurt unde erorile de timpi sunt infimi. In plus fiecare naveta beneficiaza de maxim 3 metrouri, care nu au unde sa se incurce pe distanta a doua statii. Poata in Militari erau mai mult de 3 metrouri, poate 4, oricum nu mai mult de 5 metrouri.
Ori M 1 este destul de lunga si poate sa acumuleze destule intarzieri, de aceea daca ar avea cap de linie la Crangasi ar trebui sa aiba obligatoriu 2 linii pentru a putea sa - si regleze timpii
Dar cel mai bine ar fi ca M 1 sa aiba cap de linie la Gara. O sa aiba loc o modificare a structurii de rezistenta, dar asta este, se poate face. Rebrusmentul acolo se poate face fara a fi afectata circulatia pe linie curenta, deci cele 2 linii ale statiei sunt suficiente. Nu vad unde ar fi deranjul



Statia Crangasi.jpg
 Descriere:
Statia CRANGASI cu 4 linii, cu M 1 cap de linie
 Mărime fișier:  49.4 kb
 Vizualizat:  de 18103 ori

Statia  Crangasi.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 16 Aug 2009 20:01:27    Titlul subiectului: 115484

Intr-adevar implica cel mai putin deranj. Insa stii care este marele neajuns al acestei solutii ? Nu faciliteaza schimbul de calatori intre M1 si inelara. De obicei cand faci o statie de intersectie la acelasi nivel trebuie sa favorizezi cel putin un flux de calatori (de obicei cel mai important). Aici nu este favorizat niciun flux, toti trebuie sa schimbe linia (urca scari si coboara scari).
Si mai este un lucru. Mergi pe ideea pe care merg si eu ca inelara trebuie sa-si continue drumul spre D2 si M1 sa aiba capat la Crangasi. Insa daca se alege cealalta varianta ca M1 sa mearga mai departe si inelara sa aiba capat acolo, asa cum apare in planuri ?
Cu M1 deservit de un singur peron nu vad problema daca acumuleaza intarzieri, ci daca vine prea repede Very Happy , pentru ca are are peronul ocupat, dar oricum plecarea ar dura mai putin ca M3 la Eroilor pentru ca nu mai schimba linia si nu mai sta dupa alte trenuri sa se coreleze la plecare. Pentru intarzieri exista la o statie distanta depoul Ciurel unde ar putea astepta rezervele.
Solutia ca GdN sa fie in acelasi timp statie terminus pentru o magistrala si statie de tranzit pentru alta mi se pare un pic fortata. Hai ca la dus se mai regleaza timpii si succesiunea la Crangasi, dar la intors ce faci pana se face rebrusmentul la GdN ? Este cam acelasi lucru cu situatia in care inelara ar avea capt la Crangasi, ar sosi la peronul nefolosit si ar trebui sa schimbe linia si sa treaca la ultimul peron pentru a pleca spre Dr Taberei. Diferenta majora ar fi ca macar inelara are la Crangasi un peron unde poate sa stationeze, pe cand la GdN cu 2 peroane nu exista acest avantaj.
Mai degraba as vedea la GdN inca o statie in remiza unde M1 sa fie independenta de inelara, dar ramane problema stalpilor din curba spre Victoriei care impiedica plecarea si nu cred ca cineva are asa de putina minte sa opreasca circulatia pe M1 vreo 2 ani si sa schimbe structura de rezistenta. Deci dupa parerea mea solutia cu capat la GdN cade.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Oct/2017
Mesaje: 759
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Dum 06 Sep 2009 21:12:52    Titlul subiectului: 116491

Hartile de la intrarile in statiile de metrou au inceput sa fie actualizate. Au inceput sa apara in unele statii harti noi ale retelei de metrou, impreuna cu noile denumiri, pe tablourile de afisare informativa, aflate la gurile de intrare in statie. Mai jos, o imagine realizata la statia de metrou Gara de Nord, gura de la intrarea de pe Grivitei colt cu Gh. Duca, la fostul Hotel Dunarea. Scuzati calitatea imaginii, am incercat sa prins in cadru intregul panou. Smile


Harta Metrou noua.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  232.99 kb
 Vizualizat:  de 17747 ori

Harta Metrou noua.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 3 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community