Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele din Resita
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CARAȘ-SEVERIN
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Lun 06 Iun 2011 10:01:14    Titlul subiectului: 144404

Atunci când "vocea poporului", legată de necesitatea menținerii sau nu a tramvaiului, se face prin niște așa zise sondaje de opinie via ziare electronice, unde evident "supărații" au posibilitatea democratică de a spune nu, funcție de simpatia pe care o au față de edili și ideile lor, treaba e simplă.
După ce nea "Gheorghe" care supărat pe guvernare își revarsă năduful pe tramvaiul ce ani de zile l-a dus și adus de la muncă, edilul iese și spune: vedeți e "vocea poporului"....
Nimeni în acești ani nu a făcut o campanie de conștientizare legată de avantajele transportului electric.
Este normal dacă la nivel de edili nimeni nu a citit nimic despre Cartea albă a transporturilor și Europa în care cu sau fără shengen, suntem.
Nu știu dacă cineva s-a gândit că va veni vremea decontului, când U.E va introduce acele taxe de poluare funcție de clasa de poluare a mijloacelor de transport din fiecare oraș. Ocaua va fi mai mare decât daraua, când vor trebui plătite taxele iar sumele vor fi recuperate tot din buzunarul reșițeanului.
Tramvaiul nu trebuie să fie un mobil al disputelor politice, nu trebuie să creeze motive de șantaj în adoptarea de HCL-uri . Ar fi normală o gândire consensuală bazată pe studii corecte și viabile. E mai greu ca un obscur profesor de fizică sau nu mai știu ce uns vremelnic ce are drept de vot ca membru al C.L și care a hotărât în intimitatea lui subiectivă că tramvaiul trebuie să dispară, ca vreodată să accepte altceva.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2019
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Sâm 27 Aug 2011 02:02:03    Titlul subiectului: ANUNTUL CU PRICINA 147938

Începând de sâmbătă 27.08.2011 tramvaiele din Reșița nu vor circula timp de o săptămână. Vor circula doar autobuze.
Nu stiu exact care este motivul pentru care se întamplă acest lucru dar voi incerca să aflu cat mai repede care motivul opririi atat de indelungate a tramvaielor


Mai jos am sa atasez fotografia anuntului care arată intreruperea circulației tramvaielor în municipiul REȘIȚA si care totodata inseamna trimiterea oamenilor (vatmanilor, electricienilor, mecanicilor) si tot ce inseamna personal de intretinere la tramvai acasa, in recuperari, concedii bagate fortat pe gat si chiar concedii fara plata.



DSCF0289.JPG
 Descriere:
ANUNȚUL CU PRICINA CARE ATESTA OPRIREA TRAMVAIELOR
 Mărime fișier:  1.35 MB
 Vizualizat:  de 27580 ori

DSCF0289.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2019
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Lun 29 Aug 2011 08:44:07    Titlul subiectului: Iata Si articolul cu pricina 147988

"Tramvaie comuniste au fost trase pe dreapta din cauza lucrărilor edilitare

29 august 2011

Autor: Oana Bejenariu

Reșița
Tramvaiele îi pun în dificultate pe călători din cauza nesiguranței

Vestea pare bună la prima vedere, însă partea proastă este că acestea vor fi repuse în circulație după ce se termină lucrările. După ce mijloacele de transport în comun le-au dat bătăi de cap reșițenilor toară vara, acum aceștia mai pot circula doar cu autobuzele.

Tramvaiele cumpărate cu un euro pentru reșițeni în urmă cu câteva mandate le-au asigurat călătorilor sauna gratuită pe parcursul acestei veri, dar și palpitații la inimă din cauza temperaturilor ridicate. Salvarea prin scoaterea lor din circulație vine pe final de sezon și este oferită de firma de electricitate.

„Se lucrează la înlocuirea cablurilor electrice, astfel că nu ne-am fi permis să le lăsăm în circulație și să punem în pericol viața călătorilor”, a spus Ionela Kovacs, director punct de lucru Ro-a-Tir, firma care a preluat în concesiune serviciul public de transport. Momentul este numai bun pentru revizia mijloacelor de transport în comun, astfel încât acestea să se mai „târască” pe linii câteva sezoane, deși sunt vechi. Călătorii sunt fericiți că au scăpat de tramvaiele comuniste.

Opinii împărțite

„Este bine că s-au scos, mai bine ar rămâne trase pe dreapta de tot sau Primăria să cumpere unele noi. Acestea cred că și-au depășit norma de funcționare”, a spus reșițeanul Andrei Mirea, de 27 de ani. De aceeași părere sunt și alți locuitori ai orașului, care s-au săturat să inspire mirosul urât și să aibă emoții că nu vor ajunge cu bine la destinație. „Din cauza căii de rulare, care este degradată, vatmanul a trebuit să oprească și am luat un taxi ca să ajung la timp la serviciu. În plus față de bilet, am mai dat banii și pe taxi. Mai bine le-ar scoate de tot”, a spus și Caius Sebin, de 24 de ani. Deși reșițenii s-ar simți mai bine fără vechiturile de pe șine, care încă sunt în patrimoniul Prescom, specialiștii în transport în comun explică faptul că soluțiile ar fi cu totul altele.

„Soluția nu este ca tramvaiele să fie scoase din circulație pentru că mijloacele de transport pe rețele electrice sunt cele mai verzi și sunt apreciate de Uniunea Europeană. Uniunea Națională a Transportatorilor Publici chiar recomandă administrațiilor publice locale să le păstreze”, a spus inginerul electro-mecanic Gheorghe Marchiș.

Acesta a explicat că Uniunea Europeană finanțează proiectele, însă este important ca cineva să le și scrie. „Cota de finanțare a autorității locale la fondurile atrase pe transportul în comun este de doar 2 la sută”, a adăugat Gheorge Marchiș. ;

Planuri futuriste

Municipalitatea ia în calcul ca variantă modernă de transport urban linia CFR, între Gara Reșița Sud și Reșița Nord. Deși optează pentru aceasta, Primăria a fost depen-dentă în acest caz de finalizarea Planului Urbanistic General, care oferă acum mai multe soluții, inclusiv referitoare la fluidizarea transportului în comun.
"

Sursa:
http://www.adevarul.ro/locale/resita/resita-tramvaie-vechji-reparatii-planuri-amenajari-infrastructura_0_544145800.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2019
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Vin 30 Sep 2011 16:50:30    Titlul subiectului: 149086

Astazi s-au facut disponibilizări in masă, adică tot personalul de întreținere de la sectorul TRAMVAIE A FOST DAȚ AFARĂ si au mai ramas doar 5 mecanici si 2 electricieni pentru intreținerea autobuzelor.
Ceea ce se spunea in presă că vor sa preia 7 garnituri de tramvaie a fost doar o abureală.
Păcat că oamenii au ajuns pe drumuri, cu rate la bănci, căci incepând cu data de 01.10.2011 s-a scumpit si pretul biletelor de la 1,5 lei la 2 lei si abonamentele s-au scumpit foarte mult.
MARE PĂCAT CA S-A DORIT FALIMENTAREA PRESCOM-ULUI.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Lun 03 Oct 2011 11:38:21    Titlul subiectului: 149171

Prețul biletului de călătorie nemulțumește călătorii
Ultimele măsuri luate de operatorul de transport public de călători a determinat conducerea primăriei Reșița să solicite o întâlnire cu factorii de decizie de la RO A TIR SPEDITION SRL, programată pentru data de marți, 4 octombrie.

Între altele, vor fi abordate aspectele legate de majorarea tarifului la bilete și abonamente, situația tramvaiului și a personalului care l-a deservit până în prezent.

Începând cu 1 octombrie, RO A TIR SPEDITION SRL a majorat prețul unei călătorii cu autobuzul cu 50 de bani, acesta fiind în prezent de 2 lei. În consecință, și abonamentele au fost majorate, ajungând în prezent la 15 lei pe săptămână și 60 de lei pe o lună, pe o singură linie, și la 90 de lei pe lună, pentru toate liniile. Din acest motiv, populația este profund nemulțumită.

Nemulțumiri există și în rândul vatmanilor și a celorlalte categorii profesionale care au deservit până acum tramvaiul reșițean. De mai mult timp există temeri că acesta va fi scos din circulație, iar angajații își vor pierde locurile de muncă.

Părțile vor face o analiză a situației nou create, urmând ca, împreună, să se ia cele mai bune decizii, după cum se arată într-un comunicat de presă al primăriei.

http://www.argument-cs.ro/content/pre%C5%A3ul-biletului-de-c%C4%83l%C4%83torie-nemul%C5%A3ume%C5%9Fte-c%C4%83l%C4%83torii

Simpatică zicala aceea ce se referă la tăiatul exponentelor bărbăției înainte de a le număra. Situația este cam de aceeași manieră, acum când parteneriatul public privat, are deja o formă. S-au înlocuit tramvaiele, care erau vechi, demodate, zgomotoase etc., cu niște fiare vechi mult mai periculoase pentru siguranța transportului de persoane. Este normal ca pierderea cauzată de consumul de carburant exagerat, ciclogramele ce trebuiesc respectate și fluxul tot mai mic de călători, să fie recuperată de undeva. Problema este că altă sursă decât călătorul nu există, așa că pe el și pe portofelul lui!!
Vine iarna, trebuiesc cauciucuri de sezon, pentru că "slicurile" din dotare....
Asta va însemna o altă cheltuială, când se va trage linie se va vedea că profitul nu există.
Soluția disponibilizărilor e o alternativă, cui îi pasă de faptul că au fost dați afară oameni care chiar știau ce înseamnă transportul?
Am așa o presimțire că mariajul ăsta ciudat, nu va avea o viață lungă, divorțul va fii destul de simplu, dar soluția după, destul de complicată Idea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2011 07:53:55    Titlul subiectului: 150649

Somaj pe linia de tramvai

În pofida promisiunilor oficiale, bătrâna și nereabilitata cale de rulare a tramvaielor produce șomeri
Căderea liberă a Prescom-ului și părerile împărțite legate despre cât de necesare și agreate sunt tramvaiele în peisajul urban al Reșiței, au atras o serie de discuții. În momentul în care administrația reșițeană a adus un nou operator pentru serviciul de transport, oficialitățile vorbeau despre un protocol de colaborare încheiat cu acesta, prin care firma se obliga să nu dea afară din oameni cel puțin șase luni.
Și totuși, unii dintre angajații vechiului Prescom, preluați de noul operator, au rămas pe drumuri pentru că li s-au încheiat contracte de muncă doar pe o perioadă de trei luni. Întrebată în legătură cu ce se va întâmpla cu oamenii care lucrează la tramvaie, Ionela Kovacs, directorul punctului de lucru din Reșița al societății de transport, a precizat că aceștia vor trece la taxat și la control, chiar și în condițiile introducerii noului sistem electronic de validare a călătoriilor.
Cifrele existente însă în evidența Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă din Caraș-Severin arată o realitate puțin diferită. Astfel, în 30 iunie, se înscria ca șomer un fost angajat al operatorului de transport, în 31 iulie, alți nouă, la 1 septembrie, un altul, iar la 30 septembrie, alți opt. Pentru ca acum, la acest sfârșit de noiembrie, în evidențele oficiale să fie înscriși 81 de foști angajați ai Prescom.
Mihai Stepanescu, primarul Reșiței, spune că într-adevăr a existat un protocol între municipalitate și operatorul de transport, care însă și-a încetat valabilitatea în momentul în care societatea a câștigat licitația pentru concesionarea serviciului. „Cei care au fost dați în șomaj au avut tot felul de abateri, dar am înțeles că au și făcut angajări. Aveau 152 de angajați, dar au rămas mai puțini, undeva la jumătate. Noi le-am oferit celor în cauză alternativa de a lucra la Serviciul de Gospodărire, dar până acum niciunul dintre ei n-a venit“, a precizat primarul.
Antoniu Mocanu


Sursa caon
http://www.caon.ro/somaj-pe-lina-de-tramvai/1020109
_____________________________________________________

În limita timpului încerc un comentariu legat de "noutatea" deciziei de a nu mai reactiva tramvaiele.
Vă povesteam odată că am avut o discuție personală cu un profesor al Facultății de Transporturi din Politehnica București, venit la Reșița pentru a se ocupa de un studiu comandat de către C.L , privind eficiența menținerii tramvaiului.
Am fost indignat de faptul că un specialist în domeniu era un oponent al transportului electric, înaintea unei discuții și argumentări tehnico economice.
Omul s-a simțit, și a declarat că este un mercenar, nu contează realitatea, ci banul, în consecință va trage concluziile comandate de către edil, adică că tramvaiul nu-și mai are rostul, neținând cont de studiile interne ale celor din Prescom S.A .
Mai apoi s-a revenit parțial la decizie, pentru că tocmai era o perioadă în care a existat o presiune firavă din partea unui ONG.
Primele semne legate de renunțarea definitivă la reactivarea tramvaiului, fără însă a spune un ”nu” direct ce putea produce din nou o posibilă luare de poziție, a constat în disponibilizarea inginerului care se ocupa de partea de alimentare, stații de redresare, omul care știa exact cam toate secretele acestei rețele electrice foarte complicate.
Pentru a ne numi capitala republicii Absurdistan, nu a contat investiția făcută în repunerea în funcțiune a S.R 1, pentru că foarte lejer se puteau menține în circulație cele 8 garnituri alimentate prin S.R 2, ba chiar mai mult s-au cumpărat de la Constanța și restul de celule și contactoare rezultate din dezafectările de acolo.
Pentru ca totul să fie și mai oblu, au fost cumpărate și plătite niște tronsoane de cale de rulare însemnând dale de beton și șină tip Oțelu Roșu, rezultate de la dezafectările din Oradea, evident rămase a fi montate.
Prescomul, cu toată situația sa financiară dificilă, a comandat și a inițiat montarea de bandaje noi atât la garniturile de Dortmund, cât și cele de Frankfurt.
Semnul cel din urmă și fără echivoc, l-a constituit faptul că în cadrul lucrărilor de reabilitare a căilor pietonale și a construcției pistei pentru biciclete, exista posibilitatea de a proceda la alinierea dalelor căii de rulare, lucru care nu s-a întâmplat, ba mai mult au fost încheiate asfaltările acestor tronsoane.
Din toate acestea rezultă mai mult decât clar, că tramvaiul rămâne o curiozitate pentru cei ce trec prin zona depourilor și privesc peste gard, pentru că regulile de securitate ale noului operator de transport sunt foarte stricte, totul pare a fi o mică feudă, nu există practic o transparență de comunicare, sau când ea există se face prin directorul punctului de lucru, un personaj lapidar, tupeist, înregimentat politic și fără nici cea mai mică instruire în domeniul transporturilor, în schimb o mare magiciană în organigrame dubioase și salarii diferențiate după căprării politice și nepotisme.
Toate cele de mai sus cred că sunt argumente valabile legate de soarta tramvaiului reșițean, deși mi-aș dori mai mult ca orice ca ele să fie contrazise de cursul evenimentelor.
Nu face subiectul acestui topic, dar în această dimineață am avut ocazia sa văd un articulat din lotul Olanda efectiv târându-se acompaniat de un nor de fum.
Nu știu, dar senzația mea este că aceste autobuze sunt ca și brichetele ce nu se pot reumple; se cam termină “gazul” și am curiozitatea cine va suporta reparațiile?
Sper că nu tot călătorul, pentru că scumpirea biletelor de călătorie cu 33%, ar fi trebuit să conțină și o proiecție a posibilelor reparații pe o perioadă destul de lungă, adică un RK la aproximativ 2 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2012 14:31:04    Titlul subiectului: 152463

Amintiri din luna aprilie a lui 2003: http://www.shugotram.jp/

Setul 1:



111.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.93 kb
 Vizualizat:  de 26736 ori

111.jpg



112.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.8 kb
 Vizualizat:  de 26736 ori

112.jpg



113.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.31 kb
 Vizualizat:  de 26736 ori

113.jpg



114.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.3 kb
 Vizualizat:  de 26736 ori

114.jpg



115.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.32 kb
 Vizualizat:  de 26736 ori

115.jpg



116.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.91 kb
 Vizualizat:  de 26736 ori

116.jpg



117.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.95 kb
 Vizualizat:  de 26736 ori

117.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2012 14:34:06    Titlul subiectului: 152464

Setul 2:


118.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.98 kb
 Vizualizat:  de 26578 ori

118.jpg



119.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.95 kb
 Vizualizat:  de 26578 ori

119.jpg



120.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.23 kb
 Vizualizat:  de 26578 ori

120.jpg



121.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.74 kb
 Vizualizat:  de 26578 ori

121.jpg



122.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.54 kb
 Vizualizat:  de 26578 ori

122.jpg



123.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.6 kb
 Vizualizat:  de 26578 ori

123.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 28 Ian 2012 14:35:22    Titlul subiectului: 152465

Ultimul set:


124.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.67 kb
 Vizualizat:  de 26577 ori

124.jpg



125.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64 kb
 Vizualizat:  de 26577 ori

125.jpg



126.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.43 kb
 Vizualizat:  de 26577 ori

126.jpg



127.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.22 kb
 Vizualizat:  de 26577 ori

127.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Sâm 11 Feb 2012 17:59:22    Titlul subiectului: 153015

Am primit informația, mai apoi confirmată, că în zona Poștei Vechi, marți a fost dat jos un tronson al liniei de contact a tramvaiului.
Îmi face impresia că valoarea cuprului din firul de contact a ajuns o ispită prin valoarea ei.
Încet, încet și neobservat, pe tronsoane mici, linia va dispărea complet, că doară nu e bunul unei urbii, ci a unor persoane, sau grup restrâns și votat de persoane...
Senzația mea că această linie de contact a ajuns ca o bucată de cârnați, atârnată în pod, la sat. Ori de câte ori ți-e foame, mai urci în pod, rupi o bucățică din el și-ți potolești foamea.
Probabil cuprul a ajuns un colac de salvare, ori de câte ori nu-s bani, pentru te miri ce la bugetul local, se mai vânde un km de linie și se mai cârpește ceva.
Nu ar fi nicio problemă dacă acest lucru ar fi transparent, nu suntem noi câinii care să păzească stâna de lupi sau poiata de vulpi, dar putem bănui că cine umblă cu așa un metal valoros, poate oricând proceda ca apicultorul cu mierea, adică din când în când să se lingă pe degete...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Vin 02 Mar 2012 20:37:47    Titlul subiectului: 153697

"A inceput sfârșitul tramvaiului reșițean, acesta a devenit deja o amintire- se pregateste un ,,tun” de aproape 400.000 de euro ?

redactia@infocs.ro

March 2nd 2012

Ceea ce pâna mai ieri se vorbea pe la colturi sau circula in oras sub forma de bârfa, iata ca incepe sa se contureze tot mai clar. Este vorba despre distrugerea tramvaiului din Resita, lucrare inaugurata in trei etape: la 23 august 1988 tronsonul Renk- Intim si mai apoi, 23 august 1989 când la ora 23:30 de minute, prima garnitura de tramvai pornita de la Renk a ajuns la Muncitoresc. Ultimul tronson, cel de la Muncitoresc la Marginea, a fost inaugurat dupa 1989 pe vremea primarului Mircea Popa.
Tramvaiul a mai fost oprit odata din luna august 1994 și pâna in luna fe¬bruarie 1995. Se lucra atunci cu opt garnituri fabricate la Timisoara, niste cutii de conserva mai exact, in care era frig, ploua si care abia se târau. Ba mai luau si foc. Tot la initiativa fostului edil Mircea Popa, in 1996, din partea municipalitatii orașului Dortmund, au fost primite ca donatie, șase garnituri de tramvai. Fiindca trebuiau inscrise in inventar cu o valoare, acestea aveau pretul simbolic de o marca germana bucata. In ultimii ani, S.C. PRESCOM a funcționat numai cu acestea, cu toate ca au fost fabricate in 1960 și ar fi trebuit de mult casate.
In loc sa caute soluții financiare pentru reabilitarea liniei de tramvai, pentru modernizare, pentru cumpararea altor garnituri, conducerea falimentarului PRESCOM a hotarât sa opreasca tramvaiul inca de anul trecut. Au urmat zvonurile ca acesta nu va mai porni in veci, si aseara am avut certitudinea ca asa este.
In jurul orei 23, pe pasajul de la Nera, o echipa a S.C. Prescom, desfacea din bride si taia de zor firul de contact din cupru. Totul sub ochiul atent al celui care a falimentat PRESCOMUL, fost viceprimar, directorul Gheorghe Marchis. In momentul in care echipa noastra de televiziune si reporterii au ajuns acolo, Marchis a urcat in masina si a ,,taiat-o” spre Govândar. Intrebati despre ce se executa acolo, un ,,sef de lucrare” al carui nume nu vi-l putem spune fiindca nu a vrut sa se prezinte, a incercat sa ne lamureasca despre faptul ca linia de alimentare reprezinta un pericol si ei o repara. Asa de bine au reparat-o incât mai bine de doi km din firul din cupru special, a si disparut deja. Intrebati despre aprobari sau hotarâri de consiliu local, oamenii au spus ca ei doar executa iar raspunsurile sunt la Gheorghe Marchis. Culmea tupeului: acesta s-a intors odata ,,la locul crimei” in speranta ca ziaristii au plecat, dar vazând lumina de la camera de filmat, fara sa tina cont ca este strigat si rugat sa opreasca pentru a vorbi cu ziaristii, si-a continuat drumul de aceasta data spre Muncitoresc.
Deci, ce intelegem noi de aici? In primul rând ca peste 70 de milioane de dolari americani, la puterea dolarului din 1989, sunt aruncate. Probabil ca se va obtine o suma din cei 18 km de cablu de cupru, va urma scoaterea liniei de rulare si vom vorbi la trecut si ,,a fost odata” tramvai la Resita.
Aceasta in conditia in care nicaieri in țari civilizate, tramvaiul nu a fost scos din uz – tocmai costurilor mici de functionare si mai ales, pentru ca nu polueaza. Unde mai pui ca UE da fonduri frumoase prin programele de reabilitare a infrastructurii tramvaielor, a se vedea cazul Timisoara. Au fost si câteva cazuri unde totusi s-a intâmplat si acest lucru iar edilii și-au dat seama ulterior de eroarea facuta.
Sa facem un mic calcul cam ce cantitate de cupru si de sina fabricata dintr-un otel inalt aliat, exista in acest moment pe strazile Resitei, fiindca de fapt, aceasta este miza acestui jaf. De fapt, linie ar fi mult mai multa fiindca in urma cu câtiva ani s-au cumparat kilometri de cale de rulare care ar trebui sa fie depozitata in curtea celor de la RoAtir.
Deci, firul de contact masoara in jur de 20 de km dus intors. In metrii, aceasta inseamna 20.000 de metri. In conditia in care un metru de fir de cupru cântareste cel putin doua kg, facând un calcul simplu reiese ca avem in jur de 40 de tone de cupru. Daca dati o cautare pe Google, o sa gasiti ca acest produs, ,,deseul” de cupru, se cumpara cu cel putin 15 lei, dar pretul ajunge si la 5 euro pe kilogram, in functie de cantitate si calitate. Deci, dintr-un foc ajungem la o valoare de 600.000 de lei noi. In euro, aceasta inseamna 139.534 de euro.
Mai departe calculati dumneavoastra fiindca am ajuns la calea de rulare, la sina. Luând cei aproape 10 km ai traseului si inmultind cu 4- numarul liniilor de tramvai, ajungem la 40 de km de linie ferata din otel inalt aliat. Un metru de cale ferata cântareste intre 35 si 50 de km, in functie de tip. Noi punem valoarea cea mai mica, 35 de kg. Deci, discutam deja despre 40.000 de metri ceea ce in kg inseamna 1.400.000 de kg de fier. Pretul unui kg fier vechi porneste de la 0.70 lei pe kilogram, deci avem in total 980.000 de lei noi ceea ce in euro inseamna 227.906 euro.
Si acum facem totalul:
227.906 + 139.534 face in total 367.440 euro, adica 1.579.995 de lei noi.
In editia de mâine va vom povesti si despre personajele implicate in aceasta afacere curat-murdara cu tramvaiul construit din banii resitenilor.
Am incercat sa obtinem o pozitie oficiala din parte celor de la RO-ATIR, proprietarul actual al liniei de tramvai, dar, cu toate ca am stat la poarta societatii mai bine de doua ore, gardianul de serviciu ne-a dat acelasi raspuns:,, nu este nimeni din conducere, sunt plecati pe la Primarie” aceasta cu toate ca noi stiam foarte bine ca si Marchis la fel ca si administratorul, Ionela Covaci, erau in birou si probabil ne pândea pe dupa perdele.
Ca afacerea sa para legala, colac peste pupaza, a aparut si o hârtie oficiala din partea unui Comitet Local de Urgenta. In aceasta se spune ca ca s-a ajuns la aceasta solutie ca urmare a numarului mare de incidente inregistrate, unele dintre ele soldate si cu pagube materiale. Numai ca, nimeni nu isi aminteste de aceste ,,multe incidente” si nici pagubiti nu am gasit. Este adevarat, au fost ceva incidente, dar acestea s-au petrecut din cauza camioanelor cu lemne sau altor autoutilaje care au agatat si rupt firul de alimentare. Culmea este ca acest Comitet Local de Urgenta s-a intrunit in 7 februarie, dar nimeni nu a dat vreo un comunicat in acest sens. Au trecut si zapezile, au trecut si gerurile si firul nu s-a rupt. In schimb, a fost taiat cu buna stiinta de catre cei ce ar fi trebuit sa intretina linia de tramvai. CE exemplu mai clar se poate da ca acesta este de fapt inceputul sfârsitului pentru tramvaiul resitean?
Nu de alta, dar in ultimii ani ni se pusese numele de Resita – comuna cu tramvai. Se pare ca il vom pierde si pe acesta putin câte putin, metru cu metru."



Furt-tramvai-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.91 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-1.jpg



Furt-tramvai-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.16 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-2.jpg



Furt-tramvai-3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.58 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-3.jpg



Furt-tramvai-4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.64 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-4.jpg



Furt-tramvai-5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.87 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-5.jpg



Furt-tramvai-6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.52 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-6.jpg



Furt-tramvai-7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.28 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-7.jpg



Furt-tramvai-8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.16 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-8.jpg



Furt-tramvai-9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.59 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-9.jpg



Furt-tramvai-10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.14 kb
 Vizualizat:  de 26334 ori

Furt-tramvai-10.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Mie 07 Mar 2012 18:22:39    Titlul subiectului: 153883

Și, totuși, cablul de cupru de la tramvaiul reșițean a fost furat!

6 martie 2012
De: MATEI MIRCIOANE

mmircioane@argument-cs.ro

Am semnalat într-un articol publicat în data de 3 martie, sub titlul „Un tramvai numit dorință – ultimul spectacol”, faptul că firul de cupru de la rețeaua de alimentare cu energie eelctrică a tramvaiului din Reșița a fost tăiat de lucrătorii de la Ro A Tir, societatea de transport public din municipiu, din zona Centrului de Transfuzii Sanguine, până aproape de stația de la Universalul Vechi.
Deci pe o lungime de peste un kilometru. În opinia noastră, această dezafectare a rețelei de alimentare înseamnă îngoparea definitivă a tramvaiului reșițean. În afară de acest aspect, lucrurile sunt mai complicate și se află aproape de paranormal.
După ultimele informații, chiar managerul de la SC Prescom Reșița, Gheorghe Marchiș, a sesizat de faptul că se fură cablul de cupru de la tramvai! În seara de 2 martie, alertat de faptul că se taie cablul, s-a deplasat la fața locului și a sunat poliția pe 112, ca să semnaleze furtul! Marchiș a recurs la această soluție, deoarece atât rețeaua de alimentare, cât și calea de rulare a tramvaiului se află în proprietatea societății Prescom SA (societate aflată în proces de faliment și condusă de Marchiș până la declararea falimentului). Poliția a venit și i-a chemat pe autorii furtului, respectiv pe șefii de la Ro A Tir, în frunte cu managerul Ionela Kovacs, să dea declarații. Conform spuselor lui Marchiș, Ionela Kovacs se dezvinovățește afirmând că oricum intenționa să preia în proprietate rețeaua de alimentare și a început să o demonteze pentru că punea în pericol circulația cu mașini mari (de altfel, personal am fost la fața locului și am văzut cum Ionela Kovacs conducea operațiunile de demontare a cablului și mi-a spus că acesta reprezintă un pericol, deoarece poate fi agățat de TIR-uri - n.a.). Ionela Kovacs i-ar fi declarat lui Marchiș că a semnat deja preluarea rețelei de alimentare și a căii de rulare, de la Prescom. Problema este că Prescom încă nu a semnat nicio predare, deoarece nici nu a primit o solicitare în acest sens. Deci, Ro A Tir a preluat ceva ce nu i-a fost predat. Gheorghe Marchiș recunoaște că intenția municipalității era să dea rețeaua (și calea de rulare) în proprietatea (sau în administrarea) Ro A Tir, dar predarea-primirea nu s-a realizat în documente, astfel că, în continuare, Prescom este responsabil de soarta cablurilor și a șinelor de tramvai. „Deci, este furt!” a spus Marchiș și a adăugat: „În plus, cei de la Ro A Tir nu au obținut nicio autorizare de la Primărie ca să demonteze rețeaua. În condițiile în care tramvaiul este un mijloc de transport ecologic, în Uniunea Europeană nici nu ai voie să demontezi o linie de tramvai fără aprobări speciale. O linie de tramvai este o sursă de certificate verzi. Dar, aceasta este altă poveste. Cert este că eu am semnalat la poliție un furt de cablu de cupru și toate datele asta indică, fiindcă cei de la Ro A Tir nu erau proprietarii cablului”.
Sigur că Gheorghe Marchiș, dacă ar dori să-i scoată basma curată pe cei de la conducerea Ro A Tir, ar putea să semneze, retroactiv (!), procesul verbal de predare a rețelei electrice, oricum, primirea este gata semnată. Poate că i se va sugera aceasta din partea factorilor politici. Dar asta ar însemna că Marchiș a dat o alarmă falsă la 112, reclamând un furt dintr-o proprietate care nu-i aparținea, o proprietate care, astfel, ar deveni a hoțului! În aceste condiții, pare că Marchiș ar trebui să plătească o amendă pentru alarmă falsă la 112! Încurcate sunt căile... tramavaiului! Rămâne de văzut care este poziția Primăriei Reșița în această problemă. Între timp, poate că și poliția așteaptă unele sugestii.


Tramvaiul a ajuns o luptă politică, acum în pragul alegerilor.
Madame directoarea de la Ro A Tir, nu are nici în clin și nici în mânecă cu transportul, cu atât mai puțin cu tramvaiele, dar e de perspectivă pentru transportator în probabilitatea câștigării alegerilor de către USL, ea fiind președinta femeilor pnl-ste.
Directorul Prescom, e de la putere, acum e preocupat de tramvai, deși atunci când acesta încă circula nu știa bine câte garnituri are active(l-am prins într-o emisiune a postului regional de radio și și-a dat cu stângul în dreptul).
Altfel personajul face gargară, iar cei care nu-l cunosc nu se prind că e gargară cu apă chioară.
E un foarte bun cunoscător al jocului cu aruncatul pisicii, oriunde decât în curtea lui. E atât de perfect încât mă tot întreb cum de a reușit să aducă în starea de faliment una dintre societățile foste emblematice ale orașului.
E clar că din cei doi niciunul nu e interesat de tramvai în sine, dar el e apanajul datului la picioare la ordinul liderilor lor de doctrine.

P.S-La Reșița șoselele sunt uscate de multă vreme, dar autobuzele pe exterior sunt la fel de slinoase.
Probabil că din calculele cu multe cifre, după virgulă, ale roatiriștilor apa e o cheltuială indirectă destul de mare, deci probabil vor spăla autobuzele de două ori pe an, în rest așteptăm ploile de primăvară și toamnă
Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2019
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2012 23:16:54    Titlul subiectului: filmulet 153961

Iata si filmuletul cu dezafectarea firului de cupru de la tramvai:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RFsgZbaiq-s
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
YoKoMy



Data înscrierii: 13/Feb/2010
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 157
Locație: Resita

MesajTrimis: Joi 06 Sep 2012 18:45:15    Titlul subiectului: 158726

Gata cu tramvaiele, s-au dus, marti am trecut cu masina pe langa depou si am vazut cum taiau tramvaiele...adios...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EVANdersar



Data înscrierii: 28/Mai/2011
Ultima vizita: 11/Dec/2023
Mesaje: 25
Locație: Resita

MesajTrimis: Dum 07 Oct 2012 20:01:55    Titlul subiectului: 159476

Da...tramvaiele sunt taiate. 2 tramvaie mai sunt intacte !


IMG_5819.JPG
 Descriere:
tramvaie taiate !
 Mărime fișier:  558.3 kb
 Vizualizat:  de 25252 ori

IMG_5819.JPG



IMG_5820.JPG
 Descriere:
tramvaie taiate !
 Mărime fișier:  393.23 kb
 Vizualizat:  de 25252 ori

IMG_5820.JPG



IMG_5823.JPG
 Descriere:
tramvaiele ramase !
 Mărime fișier:  504.44 kb
 Vizualizat:  de 25252 ori

IMG_5823.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 151
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 10 Oct 2012 15:09:37    Titlul subiectului: 159538

YoKoMy a scris:
Gata cu tramvaiele, s-au dus, marti am trecut cu masina pe langa depou si am vazut cum taiau tramvaiele...adios...

Sunt un vatman din Oradea si am avut de cateva ori ocazia sa ma aflu prin Resita. In urma cu cativa ani am facut o plimbare cu tramvaiul prin toata Resita, de la un capat la celalalt, curios fiind sa vad orasul din tramvai, sa vad cum merg tramvaiele acolo si cum se prezinta linia. Intr-adevar, nu am putut sa laud tramvaiele sau calitatea liniei, insa speram ca intr-o zi voi vedea cum si in Resita se investeste in transportul cu tramvaie. Acum insa sunt foarte frustrat sa vad cum se renunta la ceea ce avem vechi, in loc sa investim si sa imbunatatim. In luna septembrie a acestui an, m-am aflat iar in Resita si ma uitam dezamagit la liniile pe care candva am calatorit si eu cu tramvaiul. Am trecut pe langa depou si inca mai erau tramvaie intregi. Acum aflu ca se taie... Asta-i tara noastra, astia suntem noi... In loc sa vedem avantajele tramvaielor, renuntam rand pe rand la ele: Brasov, Constanta si acum Resita. Care oras urmeaza?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 10 Oct 2012 16:58:48    Titlul subiectului: 159542

Sibiu. Si apoi, Galati, daca municipalitatea de acolo nu se trezeste sa inceapa modernizarea serioasa a infrastructurii, inainte de a concluziona ca e prea tarziu (au alaturi un oras care a inteles ce era de inteles din lumea asta, ar trebui sa se inspire, macar, daca minte pentru altceva nu au). Dupa aceea, probabil ca se va putea spune despre celelalte retele de tramvai din tara ca sunt in siguranta.

Cat despre pacatosii de politicieni din Resita, astora ar trebui sa le crape obrazul de rusine. Ce au a le spune, acum, celor din Germania care i-au ajutat cu tramvaie, pentru a justifica faptul ca, in loc sa faca pe dracu-n patru sa gaseasca finantare pentru modernizarea infrastructurii tramvaiului si continuarea exploatarii acestui mijloc de transport public, au dat tramvaiul pe smenul propus, probabil, spre romaneasca imparteala cu firma dubioasa cu care au cazut la pace sa le dea resitenilor niste hodoroabe olandeze pe care sa le prezinte cu fast drept autobuze moderne si confortabile care inlocuiesc "nenorocitele" de tramvaie?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 10 Oct 2012 22:52:52    Titlul subiectului: 159552

Galatiul nu cedeaza - deocamdata!
_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 14 Oct 2012 20:27:26    Titlul subiectului: 159611

Vagonul 35 a iesit macar o singura data la strada dupa 31 mai 2011 sau a ajuns la fier vechi cu RC-ul tocmai facut?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EinarN



Data înscrierii: 30/Dec/2010
Ultima vizita: 25/Noi/2012
Mesaje: 8
Locație: Duisburg (Germania)

MesajTrimis: Sâm 24 Noi 2012 11:22:05    Titlul subiectului: 160632

E trist ce se întîmpla, dar daca stam sa ne gîndim, rentabilitatea tramvaiului resitean, dupa 1989 a devenit zero.

Înainte de 1989 cît mai functiona Combinatul Siderurgic, UCMR-ul, Bluming-ul, fabrica de motoare navale si anexele la maxim, populatia orasului facea naveta de la nord la sud, era OK si cît de cît rentabil dar acum, cînd toata industria resiteana e praf, s-a terminat si cu rentabilitatea tramvaiului si ca sa fim sinceri, Resita este un oras pur si simplu prea mic pt. a functiona tramvaiele în mod rentabil.

Înainte de 1989, lucrau la CSR aprox. 20.000 de oameni, la UCMR aprox. 16.000 de oameni. Acum daca mai sînt 1000 la CSR si vreo 600 la UCMR e mult. Pentru asta nu-ti trebuie tramvai. Pe astia îi rezolvi si cu ricsa.

Sînt calatori între Renk si Muncitoresc dar pîna sus la Stavila ... pauza.
Firma posesoare n-a fost în stare sa întretina tramvaiul nici cît se mai numea înca I.J.T.L. si sectia de tramvaie era sub patrimoniul lui Cernea si Florescu, darmite acum.

Eu am lucrat pe tramvaiele astea de la inaugurare si stiu ce dezastru era. Nu stia mîna stînga ce face mîna dreapta, se lucra numai cu improvizatii si cîrpaceli. Desastrul care exista acum se vede clar din pozele de mai sus. N-au fost în stare sa întretina tramvaiele TM 2 care erau noi darmite rablele astea casate nemtesti care pur si simplu au fost donate numai ca sa scape de ele sa nu plateasca taxele ecologice de casare. Era doar o întrebare de timp, pîna sa pice si astea.

Ca s-a ajuns la desfintare, nu ma mira.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Sep 2013 12:11:06    Titlul subiectului: 166856

La rugamintea unui cunoscut din Germania, care ar dori sa vina si pana la Resita in caz ca raspunsul e pozitiv, intreb utilizatorii din acest oras ai forumului daca mai exista in depou vreun tramvai si, daca da, care. Multumesc!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EVANdersar



Data înscrierii: 28/Mai/2011
Ultima vizita: 11/Dec/2023
Mesaje: 25
Locație: Resita

MesajTrimis: Joi 05 Sep 2013 17:08:34    Titlul subiectului: 166876

Imi pare rau, dar in depou NU mai e nici un tramvai, toate a fost casate si trimise la fier vechi !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
YoKoMy



Data înscrierii: 13/Feb/2010
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 157
Locație: Resita

MesajTrimis: Sâm 07 Sep 2013 16:37:42    Titlul subiectului: 166916

Si Timis-ul ala l-au taiat ? Inca mai era unul acum 2 ani, dar nu stiu ce s-a intamplat cu el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fl82



Data înscrierii: 18/Sep/2010
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 455
Locație: Husi (jud. VS)

MesajTrimis: Sâm 07 Sep 2013 16:41:54    Titlul subiectului: 166917

Sa nu uitam cine a avut initiativa introducerii tramvaielor in Resita: fostul prim-secretar Ioan Pavel! Numit in 1987 ca prim-secretar la judetul Vaslui a incercat sa aduca tramvaiul si la Vaslui , propunand construirea unei linii de tramvai care sa lege zona garii de zona industriala "Rediu"!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 112
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Mar 21 Ian 2014 18:40:08    Titlul subiectului: 170595

Tramvaiele au fost taiate, sinele din depou scoase. Acum depoul este impartit intre Ro-A-Tir (cu autobuze) si Brantner (firma de salubritate).

Tramvaiele si autobuzele ce au mai rezistat in ultimii ani mai exista doar in poze Sad.

@radub: In legatura cu #35, nu cred ca a iesit niciodata pe traseu dupa RK.

@YoKoMy: Si Timisul, tot...

_________________
Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CARAȘ-SEVERIN Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community