Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze din Resita, anii '50 .. '60

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CARAȘ-SEVERIN
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 11:15:06    Titlul subiectului: 141854

Am promis că pot ajunge acolo unde amintirile stau ascunse, adică în arhivă . Tot ce am găsit, puteți vedea, legat de transportul din Reșița.
Sper să vă facă plăcere Very Happy

1956



Casa MuncitoreascĂŁ 1956.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  304.21 kb
 Vizualizat:  de 23166 ori

Casa MuncitoreascĂŁ 1956.jpg



Electrobuz Ziss 155-1956.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  289.69 kb
 Vizualizat:  de 23166 ori

Electrobuz Ziss 155-1956.jpg



StaĂŸia Muncitoresc -1956.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  298.82 kb
 Vizualizat:  de 23166 ori

StaĂŸia Muncitoresc -1956.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 11:16:10    Titlul subiectului: 141855

1958-1959


Statia Bradisor -1958-1959.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  305.27 kb
 Vizualizat:  de 23165 ori

Statia Bradisor -1958-1959.jpg



StaĂŸia BrĂŁdiÂșor -1958-1959.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  294.67 kb
 Vizualizat:  de 23165 ori

StaĂŸia BrĂŁdiÂșor -1958-1959.jpg



StaĂŸia Muncitoresc 1958-1959.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  317.94 kb
 Vizualizat:  de 23165 ori

StaĂŸia Muncitoresc 1958-1959.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 11:17:25    Titlul subiectului: 141856

1961


BocÂșa - 1961.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  231.83 kb
 Vizualizat:  de 23164 ori

BocÂșa - 1961.jpg



Garaj FĂąntĂąnilor -1961.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  248.75 kb
 Vizualizat:  de 23164 ori

Garaj FĂąntĂąnilor -1961.jpg



Parc -1961.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  218.26 kb
 Vizualizat:  de 23164 ori

Parc -1961.jpg



StaĂŸia BradiÂșor - 1961.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  239.66 kb
 Vizualizat:  de 23164 ori

StaĂŸia BradiÂșor - 1961.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 11:18:39    Titlul subiectului: 141858

1964


Atelier reparaĂŸii 1964.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  289.89 kb
 Vizualizat:  de 23162 ori

Atelier reparaĂŸii 1964.jpg



Atelier reparaĂŸii FĂąntĂąnilor1964.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  198.68 kb
 Vizualizat:  de 23162 ori

Atelier reparaĂŸii FĂąntĂąnilor1964.jpg



Garaj -1964.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  289.29 kb
 Vizualizat:  de 23162 ori

Garaj -1964.jpg



Garaj - 1964.1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  275.33 kb
 Vizualizat:  de 23162 ori

Garaj - 1964.1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Mar 2011 23:38:46    Titlul subiectului: 141885

1) Mă întreb ce marcă o fi autobuzul care apare în prima poză și în poza 9 ?(cea cu garajul). Pare a fi ceva sovietic
2) Văd că s-a încetățenit printre unele persoane denumirea incorectă Ziss. E Z.I.S. (З.И.С) = Zavod Imeni Stalin (Fabrica numită Stalin). După 1956 s-a numit Z.I.L. (Zavod Imenin Liha(t)cheva). Noi cunoaștem mai mult frigiderele "Z.I.L."
Diselectrobuzele erau "Z.I.S." 154, iar autobuzele 155. Un "Z.I.S."-155, care a fost car de televizune se află în garajul "Electrica" - garajul aflat în fosta Centrală Diesel-Electrică (C.D.E.) Filaret, de vis-a-vis de Muz. Tehnic "Dimitrie Leonida" din Parcul Carol (Libertății) din București. E într-o stare proastă și deocamdată nu mai au restauratori
Un Z.I.S./Z.I.L.-154 "în acțiune": http://www.youtube.com/watch?v=lCYPOZ8EKOQ
3) Ce prost arătau autobuzele în anii '50 Mr. Green Evil or Very Mad

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 112
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 03:54:45    Titlul subiectului: 141888

Superb!

Mii de multumiri! Poze exceptionale, de colectie, ce altfel s-ar fi pierdut, probabil, intr-un final.
Pacat ca lipseste o perioada destul de interesanta ('70-'99), dar ne bucuram enorm de aceste poze. Cel putin eu Very Happy.

_________________
Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 11:33:57    Titlul subiectului: 141900

mrM a scris:
1) Mă întreb ce marcă o fi autobuzul care apare în prima poză și în poza 9 ?(cea cu garajul). Pare a fi ceva sovietic.
Nu sunt un specialist în autobuze, nu am pe cine să mai întreb, pentru că probabil cei ce le-au condus, de mult nu mai sunt. Sad
mrM a scris:
2) Văd că s-a încetățenit printre unele persoane denumirea incorectă Ziss. E Z.I.S. (З.И.С) = Zavod Imeni Stalin (Fabrica numită Stalin). După 1956 s-a numit Z.I.L. (Zavod Imenin Liha(t)cheva). Noi cunoaștem mai mult frigiderele "Z.I.L."
Fotografia este datată 1956 , iar adnotarea de pe spatele ei era electrobuz Ziss 155, în necunoașterea mea am respectat-o.
mrM a scris:
Diselectrobuzele erau "Z.I.S." 154, iar autobuzele 155. Un "Z.I.S."-155, care a fost car de televizune se află în garajul "Electrica" - garajul aflat în fosta Centrală Diesel-Electrică (C.D.E.) Filaret, de vis-a-vis de Muz. Tehnic "Dimitrie Leonida" din Parcul Carol (Libertății) din București. E într-o stare proastă și deocamdată nu mai au restauratori.
Ar fi interesantă o discuție vis a vis de aceste autobuze.
mrM a scris:
Un Z.I.S./Z.I.L.-154 "în acțiune": http://www.youtube.com/watch?v=lCYPOZ8EKOQ
3) Ce prost arătau autobuzele în anii '50 Mr. Green Evil or Very Mad
Probabil față de germani , noi românii am reușit să ștergem orice urmă sovietică și asta pentru că așa-i românul, renunță la amintiri, chiar și tehnice doar pentru că fac parte dintr-o altă epocă; păcat !!
Cred că dacă acum mulți ani tehnica arăta foarte bine, acest fapt se datorează și oamenilor. Era un cult, o mândrie a șoferului ca mașina lui să fie îngrijită. Îmi amintesc că am avut un vecin, nea Vidrilă, era șofer pe o cisternă SR Bucegi. Vreau să vă spun că arăta țiplă, deși în față avea o plăcuță pe care scria numărul de kilometrii parcurși și nu puțini!
Șoferia nu însemna doar urcatul la volan.....
Very Happy
Ker0seN a scris:
Superb!
Mii de multumiri! Poze exceptionale, de colectie, ce altfel s-ar fi pierdut, probabil, intr-un final. Pacat ca lipseste o perioada destul de interesanta ('70-'99), dar ne bucuram enorm de aceste poze. Cel putin eu Very Happy.
Le ofer cu drag oricărui interesat , pentru arhiva personală . Când timpul îmi va permite am să încerc să văd dacă perioada despre care vorbești se mai găsește rătăcită pe undeva, mă refer la perioada autobuzelor trecute pe gaz, de care nici Reșița nu a scăpat.

Am făcut o ultimă verificare prin toate materialele existente, multe realizări imortalizate, dar nimic despre autobuzele din perioada '70-'89!

Am găsit un album excepțional despre construcția căii de rulare tramvai, dar din nefericire fotografiile sunt lipite, e muncă de chinez bătrân ... poate într-o zi....
Am mai descoperit ceva autobuze, sper să vă placă Very Happy

P.S. - despre ultimul autobuz înclin să cred că notarea din album este eronată, e vorba de un MAZ(MAЗ) .



1956 - 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  259.76 kb
 Vizualizat:  de 23089 ori

1956 - 1.jpg



1956 - 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  284.18 kb
 Vizualizat:  de 23089 ori

1956 - 2.jpg



1956 - 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  229.02 kb
 Vizualizat:  de 23089 ori

1956 - 3.jpg



1956 - 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  244.28 kb
 Vizualizat:  de 23089 ori

1956 - 4.jpg



1956 - Autobuz M.T.Z.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  290.31 kb
 Vizualizat:  de 23089 ori

1956 - Autobuz M.T.Z.jpg




Ultima modificare efectuată de către hunter buses la Mie 30 Mar 2011 20:08:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 112
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 18:06:36    Titlul subiectului: 141919

Ce faine sunt!

Mociurul vad ca era o zona importanta a orasului pe vremea aceea. Mi se pare mie sau in locul indicativului de traseu este intotdeauna scris numarul de parc? Mai observ ca pe vremea TV-urilor se afisa traseul si pe lateral, dar numarul de parc era tot in locul indicativului traseului Razz.

Care era statia "Bradisor"? Mai exista sub alt nume? Observati ca si pe vremea aceea soferii de autobuze "trageau" vehiculul mult mai aproape de bordura ca acum Very Happy.

Am vazut cum se chinuie batranii sa se urce de la nivelul carosabilului, de aia m-am gandit ca la noi nu se apropie prea mult de borduri, ca in alte orase, ba chiar uneori nici nu se mai baga in alveola, si nu doar cand nu pot intra din cauza masinilor parcate Razz.

Exceptionale poze, inca o data multumiri si ma bucur ca nu se vor pierde!
Cu perioada, chiar ma refeream pana in '99, nu doar '89, ca am avut exemplare diverse si in acea perioada. Dar intr-adevar '70-'89 ar fi cea mai interesanta. Probabil nu s-a update-uit arhiva pe vremea aia. Nu facea nimeni poze sau... cine stie? Question Crying or Very sad

P.S. In poza cu ultimul autobuz, #9, in dreapta lui, catre cer, se vede cumva un "semn zburator?" Smile)

_________________
Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 19:55:22    Titlul subiectului: 141927

Ker0seN a scris:
Ce faine sunt!

Mă bucur că vă fac o plăcere , că pot să ajung la surse .
Ker0seN a scris:
Mociurul vad ca era o zona importanta a orasului pe vremea aceea. Mi se pare mie sau in locul indicativului de traseu este intotdeauna scris numarul de parc? Mai observ ca pe vremea TV-urilor se afisa traseul si pe lateral, dar numarul de parc era tot in locul indicativului traseului Razz.

În 1956 , orașul se termina în zona Mociurului , dacă mă gândesc bine eu am mai prins acel cap de linie . Deservea zona turnătoriei UCMR , Aglomeratorul , I.C.M.M.R-ul .
Nu garantez că numărul de parc nu venea predefinit din fabricație . Sigur este că traseul era afișat în două locuri : în față dreapta , era un suport standard , un "U" dintr-un profil "U" din aluminiu în care se introducea plăcuța de traseu , și un același suport era la ușa din spate , în spatele scaunului postului taxatoarei .

Ker0seN a scris:
Care era statia "Bradisor"? Mai exista sub alt nume?

Razz Stația Brădișor a dispărut cred de ceva vreme . Era dispusă în Stavila , sau mai simplu explicat dacă veneai dinspre Baraj Secu la ieșirea din Lend după calea ferată faci la dreapta înspre oraș , nu ? exact în vîrful pantei era o stație , ce cred că de mult a fost și dispecerat . Era importantă pentru că deservea angajații ce lucrau la fabrica de șamotă și depozitul de fier vechi al CSR . Era foarte cocheta , gen sală de așteptare CFR , cu bănci lăcuite din fontă , și un punct alimentar micuț . Am găsit fotografii cu fostele stații de autobuz , acum...dar odată ne ocupăm și de ele .
Ker0seN a scris:
Observati ca si pe vremea aceea soferii de autobuze "trageau" vehiculul mult mai aproape de bordura ca acum Very Happy.
Am vazut cum se chinuie batranii sa se urce de la nivelul carosabilului, de aia m-am gandit ca la noi nu se apropie prea mult de borduri, ca in alte orase, ba chiar uneori nici nu se mai baga in alveola, si nu doar cand nu pot intra din cauza masinilor parcate Razz.

E adevărat că și autobuzele erau foarte înalte . Alveolele sunt o soluție românească , ba mai mult , mulți dintre cei ce le-au construit nu au înțeles care este utilitatea lor . Acțiuni gen "bordura" au un scop , altul decât optimizarea condițiilor de urcare/coborâre . Probabil soluția benzii de circulație a autobuzelor va rămâne încă multă vreme un vis , cu atât mai mult că sunt orașe care din cauza lățimii reduse a străzilor nu vor beneficia niciodată de un asemenea "gadget" .
Ker0seN a scris:
Exceptionale poze, inca o data multumiri si ma bucur ca nu se vor pierde!
Cu perioada, chiar ma refeream pana in '99, nu doar '89, ca am avut exemplare diverse si in acea perioada. Dar intr-adevar '70-'89 ar fi cea mai interesanta. Probabil nu s-a update-uit arhiva pe vremea aia. Nu facea nimeni poze sau... cine stie? Question Crying or Very sad

Nu s-a mai avut în vedere evidențierea în albumele realizărilor societății transportul , ci alte activități , gen construcția de locuințe , ateliere de producție ,etc . Cred că transportul pentru ei era considerat ca o activitate ce mergea fără probleme , exista o bună organizare , oameni instruiți ca în armată și un parc adecvat . Vorbeam cu un mai vechi inginer și-și amintea că înainte de 1989 , când Reșița avea ceva mai mult de 100.000 de locuitori , dimineața se ieșea cu 50 de autobuze ce circulau supra încărcate ...amintiri !!
Ker0seN a scris:
P.S. In poza cu ultimul autobuz, #9, in dreapta lui, catre cer, se vede cumva un "semn zburator?" Smile)

Da pare a fi un semn de interdicție gen banner , sau mai știi , poate e zmeu ....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 20:51:09    Titlul subiectului: 141936

Acel autobuz "M.T.Z." cred că e defapt "M.T.D. (Mao Tze-Dun)" (denumire dată în anii '50 Uzinelor "Vulcan" din București - acolo erau asamblate).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 112
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Mie 30 Mar 2011 20:54:26    Titlul subiectului: 141938

Am intrebat de statia "Bradisor" pentru ca din poze imi cam batea a ceva cunoscut. Mai exista si acum aceasta statie, dar e doar o cladire parasita pe dreapta drumului la care de fiecare data cand treceam pe acolo imi ziceam "Parca ar fi o statie, dar e prea mare si complicata pentru a fi fost de autobuz... oare ce o fost aici?" Very Happy. E pe partea stanga imediat dupa bucla tramvaiului din Stavila, nu?
_________________
Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 06:35:16    Titlul subiectului: 141952

mrM a scris:
Acel autobuz "M.T.Z." cred că e defapt "M.T.D. (Mao Tze-Dun)" (denumire dată în anii '50 Uzinelor "Vulcan" din București - acolo erau asamblate).
Nu pot decât să fiu de acord că e posibil . Privind atent autobuzul pare a avea un design specific chinezesc , păstrat în ani o perioadă destul de lungă neschimbat; mă refer la grila radiatorului. Mă bucur că vi-am dat motive de dezbatere Razz
Ker0seN a scris:
Am intrebat de statia "Bradisor" pentru ca din poze imi cam batea a ceva cunoscut. Mai exista si acum aceasta statie, dar e doar o cladire parasita pe dreapta drumului la care de fiecare data cand treceam pe acolo imi ziceam "Parca ar fi o statie, dar e prea mare si complicata pentru a fi fost de autobuz... oare ce o fost aici?" Very Happy. E pe partea stanga imediat dupa bucla tramvaiului din Stavila, nu?
Te-ai orientat "ezact". Am promis și mă voi ține de cuvânt, odată voi posta și stațiile de autobuz ale trecutului, atâtea câte sunt imortalizate. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Eminescu23



Data înscrierii: 25/Ian/2008
Ultima vizita: 22/Sep/2019
Mesaje: 38
Locație: Resita

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 07:31:30    Titlul subiectului: Statii 141953

Dacă mai știu eu bine stația "Brădișor" este pe strada Văliugului cum se urcă spre Secu - Văliug - Semenic.
Stația de care zici nu stiu sigur cum se numea, dar era sigur si prin 2005 - 2006 pentru că știu că opream cu autobuzul acolo pentru a prelua călătorii care lucrau în zona aceea cu hala care este lângă aceea statie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
hunter buses



Data înscrierii: 22/Mar/2011
Ultima vizita: 04/Iun/2012
Mesaje: 46
Locație: Resita

MesajTrimis: Joi 31 Mar 2011 09:01:08    Titlul subiectului: Re: Statii 141958

Eronat !! Stația se numea Brădișor, așa cum se numea și un punct de alimentație publică, birt, din apropiere.
Ne pierdem însă în amănunte absolut neesențiale scopului topicului. Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ker0seN



Data înscrierii: 22/Dec/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 112
Locație: Resita; Timisoara

MesajTrimis: Dum 29 Noi 2015 20:19:20    Titlul subiectului: 182668

Inca ma uit la pozele astea si ma bucur de ele. Ce s-a mai intamplat cu arhiva PRESCOMului? S-a pierdut, asa-i? Sad
_________________
Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 688
Locație: Buzau

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2023 00:14:32    Titlul subiectului: 215588

Ceva mai "recent".
Foto: Oswalt Ruzicska



FB_IMG_1675894384572.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.53 kb
 Vizualizat:  de 2146 ori

FB_IMG_1675894384572.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CARAȘ-SEVERIN Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community