Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport ale RATC.
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 05 Noi 2005 11:41:54    Titlul subiectului: Traseele de transport ale RATC. 1119

Aici sunt niste amintiri din Constanta ... foarte frumoase (linia 100, troleibuze DAC, etc.)
http://www.przegubowiec.com/travel/200309/200309_grecja.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 6176
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 08 Noi 2005 12:04:51    Titlul subiectului: *Traseele de transport ale RATC. Propuneri. 1616

Linia 50 nu exista prin '95-'96. Nu cred ca poate fi vorba de "reinfiintarea" ei...
Linia 49, Poarta 1 - B.J.A.T.M. era o linie care deservea o intreprindere de constructii care era pe cale de falimentare inca de prin '95-'96. Oricum erau putini calatori in troleibuzele (foarte rare, numai un maniac avea rabdare sa le astepte...) de pe 49. De altfel, traseul liniei 49 de troleibuze (nu stiu daca e identic cu cel al liniei 49 actuale ), era comun cu cel al liniei 51 pe portiunea Poarta 1 - Inel 2, apoi urma o portiune scurta de-a lungul liniei de tramvai 102, apoi intra pe traseul liniilor 48 si 48b si se indrepta spre Palas. La un momend dat facea dreapta pe niste stradute laturalnice inguste, cu denumiri ciudate, gen "Strada Verde", daca-mi aduc aminte bine.
Deci nu cred ca poate fi vorba de reinfiintarea lui 49, care era mai mult o linie urbana construita in vederea preluarii traficului de muncitori.
Mai degraba vor reinfiinta linia 51 (cu troleibuze) care este o linie care deserveste o zona locuita mai aglomerata, cartierul Inel 2, care ar putea genera ceva calatori, tinand cont si de faptul ca este si un punct de transbordare catre alte mijloace de transport.
V-am mai spus eu ca troleibuzele liniilor 48 si 48b m-au "speriat" Shocked prin frecventa lor, veneau (sambta sau duminica) cam din 4 in 4 minute!!! Probabil ca au cam multe troleibuze pentru cele 2 trasee actuale, 48 si 48b, si s-au "gandit" sa le dea de lucru si ROCAR-urilor 212E, care au mai ramas si care cam somau...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adryyan



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Noi/2015
Mesaje: 57
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 14:42:55    Titlul subiectului: *Traseele de transport ale RATC 7679

Linii de troleibuz Constanta (1999):
40
Linia: Pescarie - Gara CFR
Traseu: Pescarie - Peco - Delfinariu - Dragoslavele - Dorobanti - Ion Ratiu - Turda - Spitalul Militar - Liceul Pedagogic - Unirii - Fantasio - Republica - Politie - Spitalul Municipal - Gara CFR
41
Linia: Mamaia - Gara CFR
Traseu: Mamaia - Pescarie - Peco - Delfinariu - Dragoslavele - Dorobanti - Ion Ratiu - Turda - Spitalul Militar - Liceul Pedagogic - Unirii - Fantasio - Republica - Politie - Spitalul Municipal - Gara CFR
42
Linia: Ciresica - Poarta 2
Traseu: Ciresica - Hortensiei - Brotacei - Tomis III - Dacia - Lic. 4 - Spital Judetean - Institut Proiectari - Sc. 13 - Mag. Tomis - Poarta 2
42B
Linia: Institut Proiectari - Poarta 1
Traseu: Institut Proiectari - Sc. 13 - Mag. Tomis - Poarta 2 - Poarta 1
43
Linia: Ciresica - Gara CFR
Traseu: Ciresica - Hortensiei - Brotacei - Tomis III - Dacia - Lic. 4 - Spital Judetean - Institut Proiectari - Liceul Pedagogic - Unirii - Fantasio - Republica - Politie - Spitalul Municipal - Gara CFR
44
Linia: C.L.44 - Poarta 1
Traseu: C.L.44 - Energia - Orizont - Institutul de Marina - Frunzelor - Rapsodia - Casa de Cultura - Sc. 13 - Mag. Tomis - Poarta 2 - Poarta 1
47
Linia: Mamaia - Pescarie
Traseu: Mamaia - Pescarie
48
Linia: C.L. Spital CFR - Poarta 2
Traseu: Spital CFR - Palas - I.P.M.C. - Complex Bratianu - Alba Iulia - Dispensar - Topolog - Salvare - Complex - Policlinica CFR - Policlinica II - Piata Grivitei - Mag. Tomis - Poarta 2
48B
Linia: C.L. Spital CFR - Autogara
Traseu: Spital CFR - Palas - I.P.M.C. - Complex Bratianu - Alba Iulia - Dispensar - Topolog - Salvare - Complex - Policlinica CFR - Policlinica II - Autogara
49
Linia: COMAT - Poarta 1
Traseu: COMAT - UJECOOP - Str. Verde - Alba Iulia - Dispensar - Eliberarii - Primaverii - Poporului - Casa de Cultura - I.G.Duca - Mag. Tomis - Poarta 2 - Poarta 1
51
Linia: Eliberarii - Poarta 1
Traseu: Eliberarii - Primaverii - Poporului - Casa de Cultura - I.G.Duca - Mag. Tomis - Poarta 2 - Poarta 1

Linii de tramvai 1999:
100
Linia: Sat Vacanta - Gara CFR
Traseu: Dobrogea - Suceava - Bulevard - Dacia - Trocadero - Casa de Cultura - Policlinica II - Gara CFR
101
Linia: Gara CFR - Depou A1
Traseu: Gara CFR - Complex Abator - Clinica Veterinara - Km 4-5 (EAC) - Caraiman - C.E.T. - Cumpenei - Comtext - Pan Dobrogea - SC Palas - Depou A1 - Malbera - Furnimob ARGUS
102
Linia: Faleza Nord - Depou A4
Traseu: Faleza Nord - Delfinariu - Parcul copiilor - Bulevard - Tomis III - Graniceri - Barbu Delavrancea - Institutul de Marina - Scoala 23 - Eliberarii - Dispensar - Cumpenei - Furnimob ARGUS - Malbera - Depou A4
103
Linia: Sat Vacanta - Depou A4
Traseu: Dobrogea - Suceava - Bulevard - Tomis III - Graniceri - Barbu Delavrancea - Institutul de Marina - Scoala 23 - Eliberarii - Dispensar - Cumpenei - Furnimob ARGUS - Malbera - Depou A4
104
Linia: Gara CFR - Poarta 6
Traseu: Gara CFR - Complex Abator - Clinica Veterinara - P.Cercel - Liceul de Marina - Scoala - Faleza Sud - Poarta 6
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 18:18:26    Titlul subiectului: fffffffffffff 7704

adrayan a scris:
Linii de troleibuz Constanta (1999):
47 Linia: Mamaia - Pescarie
Traseu: Mamaia - Pescarie
Statii in Mamaia liniile 23/23b/23E/41/47/50
Pescarie (intrare in Mamaia - Sud) - Perla - Neptun - Flora - Meldody - Casino - National (?) - Bucuresti (IAKI) - Rex - Dorna - Tabara Nord - Tabar Turist (iesire Mamaia - Nord).
La Pescarie si Perla nu ajung 23/23b/23E, vin dinspre Constanta la Perla
41/47/50 aveau capatul la Tabara Nord.
23b/23E avea/are capatul la Tabara Turist.
Actualul 41 are capatul la Tabara Turist.
23 continua (inainte sa il desfiinteze) sa mearga pana in Navodari si avea capatul comun cu 22 (parca).
Nu mai stiu care era prima IAKI sau Rex.. de cand s-a trecut la autobuze pe 41, s-a prelungit linia pana la iesirea din Mamaia, unde avea capatul 23b.
50 a circulat intre centru (Piata unirii) si Mamaia, comun cu 41.. si a fost desfiintat undeva la inceputul anilor 90
45 troleibuz mergea intre Tomis Nord si Patinoar (undeva in spatele Stadionului), mergand pe traseul de retragere al troleibuzelor spre garajul din zona Stadionului, dar nu l-am prins mergand.
46 troleibuz nu tin minte, dar a existat la un moment dat 46 autobuz, cand au reasfaltat intersectia Mihai Viteazu/Ferdinand (pe unde treceau liniile 40, 41, 42, 42b, 43, 44, 48, 49, 51) si avea traseul Gara - str Traian - Poarta 2 Port
A existat si o linie de tramvai 105 care avea un capat in zona depoului din vest si celalat capat in Satul de Vacanta (parca)... mergea paralel cu 102 si a avut o viata scurta
Acum s-a inrautatit traficul in Mamaia in sezonul estival f mult, mai ales in weekend dupa-amiaza si cand incepe sa ploua Laughing
adrayan a scris:
42B
Linia: Institut Proiectari - Poarta 1
Traseu: Institut Proiectari - Sc. 13 - Mag. Tomis - Poarta 2 - Poarta 1
Nu imi aduc aminte ca 42b sa fi avut capatul acolo, nici elemente de retea pt buclele de intoarcere nu am vazut... hmmm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Mai/2018
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 21:35:06    Titlul subiectului: thtrhtrhtr 7743

Legat de reintroducerea troleibuzelor pe linia 41, ar fi binevenite, cu condiția să fie de mare capacitate, altfel, la fluxul de călători care există vara pe linia 41, un troleibuz de 12 m nu face față. Cât privește linia 100, nu cred că e indicat să se reintroducă tramvaiul. Nu uitați că, în Constanța, majoritate tramvaielor sunt V3A și doar o mică parte sunt KT4D-uri. Când la un V3A se uzează boghiul 3, ferească Dumnezeu ce zgomot face Twisted Evil
Pe linia 100, tramvaiul nu e de dorit. Decât tramvai, mai bine autobuze. Zgomotul produs e prea mare, nemaivorbind de vibrații. Ruta respectivă ar putea fi deservită fără nici o problemă de troleibuze sau chiar de troleibuze dublu articulate, care, din punctul de vedere al numărului de pasageri, ar suplini V3A-urile.
În ceea ce privește linia 41, ideea este că trebuie să fie deservită de vehicule articulate cu roți orientabile pe axa C, indiferent dacă sunt troleibuze sau autobuze. Străzile pe care circulă sunt mai înguste și mai aglomerate. Poate n-ar fi rău dotarea liniei 41 cu autobuze Vanhool 300 AG. Acestea, pe lângă faptul că are roți orientabile pe axa C, are podea joasă pe toată lungimea, motorul găsindu-se într-un fel de sicriu situat în dreptul ușii a II-a.
Capacitatea unui V3A de felul celor din Constanța e de 300 de persoane. Într-adevăr, e o capacitate mare, pe care nu ar egala-o decât un autobuz sau troleibuz dublu-articulat. Aducerea unor astfel de vehicule nu pare realistă, având în vedere că politica multor regii din țară este de a înlătura vehiculele articulate existente. Deci, din acest punct de vedere, tramvaiul ar fi binevenit. Se pune,însă, problema zgomotului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Ian/2018
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 13:35:49    Titlul subiectului: 8001

Nu stiu ce aveti atita cu tramvaiele, de nu le vreti cu nici un chip pe linia 100; din cite stiu, linia 100 merge pe bulevarde largi, deci nu ar fi nici o problema, iar daca se reconstruieste linia, pe sistem nou, linie separata de traficul auto si cu prindere eleastica, cum s-a facut in Bucuresti, nu ar mai fi nici o problema; iar capacitatea de transport e clar mult mai mare la un tramvai; trebuie sa existe insa vointa sa se faca lucrurile cu cap, ca bani in mod sigur s-ar gasi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MiG29



Data înscrierii: 19/Dec/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2009
Mesaje: 2
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 14:24:56    Titlul subiectului: 8013

48barat nu mai circula.sincer nu e mare pierdere, deoarece nu prea multa lume il folosea, iar de la Policlinica CFR unde are statie 48-ul pana la Gara nu e mult de mers.
Nu stiu insa unde ati auzit voi ca mazare ar vrea sa reintroduca troleibuze. Pe 40 si 41 s-au demontat complet firele si in plus am un prieten care lucreaza la RATC si mi-a zis ca nu se aude nimic de lucrul asta.Si da, in Ct nu mai exista nici un troleibuz articulat, insa din cate stiu inca exista 212-urile insa nu stiu unde vor fi folosite in viitor. Am auzit insa o ecplicatie "interesanta" de la cel care se ocupa de retele, si anume de ce s-a renuntat pana la urma la trolibuze...toate liniile de trolibuz se intersectau la Fantasio (intersectia Ferdinand cu Mihai Viteazu) si in acel "punct nevralgic" reteaua cedea aproape zilnic...ma rog discutabila faza.
Cat despre tramvai, linia 100 nu cred ca e "moarta" deoarece cu o singura exceptie (cap de linie, Sat Vacanta), nu s-au scos sinele, desi Lapusneanu a fost asfaltat de vreo 2 ori de cand nu mai circula 100 ca tramvai.Insa linia e in stare jalnica.Ca si 102 de altfel.101 e oarecum acceptabila, insa V3A-C-urile au nevoie de o modernizare /RK rapida, deoarece in ritmul asta nu cred ca mai rezista un an...
Ideea e ca MAZ-urile nu sunt chiar asa varza.Sincer le prefer unor chestii second-hand.Iar alea 15 cu cutie automata si motorizare Mercedes sunt chiar reusite. Ca au luat locul tramvaielor e altceva...

_________________
En agan...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 19:13:09    Titlul subiectului: tttttttttt 8082

1. Troleele de pe 48 isi schimbau nr de linie la capatul de la CFR Palas in 48b si vice-versa... cred ca inca se mai practica asta (daca mai exista 48b)
2. troleele care aveau capatul la poarta 1 port puteau sa isi schimbe numarul liniilor oricum in domeniul 44/49/51.. asa ca daca un troleibuz cobora spre poarta 1 ca 44 putea sa urce inapoi ca 49 sau 51
3. 42b mergea doar dimineata si in anumiti ani si de Ziua Marinei toata ziua
4. La un moment dat, troleele 44/49/51 au avut traseul spre port un pic altfel, adica de la intersectia bd. Gh. Duca cu Tepes Voda (?) o lua pe Gh Duca, se intalnea cu 48 si aveau statie comuna P-ta Grivita, faceau stanga la bd. Ferdinand (48 facea dreapta) si oprea cu 40/41/43/48 la statia Republica si reveneau pe Mihai Viteazu la intersectia Mihai Viteazu/bd. Ferdinand impreauna cu 48... au circulat putin asa (intre doua veri, ca eu nu le-am prins asa)
5. Dupa ce 104 a fost dat in folosinta, autobuzul 2 a fost desfiintat, dar a reaparut la un moment dat (cred ca atunci cand au adus MAZ-urile) si au mers impreuna o perioada
6. Inainte sa fie prelungite pana in centru 2 si 5 aveau capatul la gara pe strada care da in poarta spre santierul naval Constanta.. cred totusi ca la un moment dat le-au mutat capatul de la gara de pe acea strada undeva mai aproape de gara...
7. 44 mergea la un moment dat (cand iesea din coiciu si mergea spre intreprinderea Energia) prin camp.. cool
8. La intersectia unde 42/43 veneau dinspre capatul de la Ciresica sa intre pe bd. Tomis era un semafor actionat de troleibuze... ca element de actionare era tot elementul care se foloseste pt actionarea macazurilor, doar ca in dreptul lui troleele nu accelerau, chiar parea ca trebuie sa mearga la ralanti in dreptul lui... mai e un semafor actionat de tramvaiul 102 (mai functioneaza ?) la intersectia cu bd. Mamaia
9. In unele veri nu a functionat troleibuzul 41... mergeau doar 40 si 47, iar calatorii erau obligati sa faca transbordarea la Pescarie... asta in incercarea de a descuraja blatistii (pentru a trece din Constanta in Mamaia pe linia 41 trebuiau compostate 2 calatorii)
10. Tot la diverse momente in timp (nu pot sa zic exact cand, eram prea mic, probabil la inceputul anilor 90), liniile 40/41/43 mergeau in sensul dinspre gara, de la intersectia bd. Ferdinand/str 1907 pe str. 1907 (care este acum sens unic in sens invers) si ieseau in bd. Mamaia... 43 o lua direct pe bd. Tomis, nu mai mergea pe Mircea cel Batran... am impresia ca inainte de aceasta deviere temporara l-am vazut ultima oara pe 50 Sad
11. Si mai inainte fata de momentul descris mai sus 40/41 nu mergeau direct de pe Mircea cel Batran pe bd Mamaia... mai mergeau cateva strazi (imi scapa acum numele exact), facea dreapta pe o straduta (ambele sensuri) si iesea in bd. Mamaia... cred ca inca se mai pot gasi stalpi cu mufe pt console pe ei pe acea straduta... atunci construiau blocurile noi din zona bd. Mamaia/str. Mircea cel Batran
12. 44/49/51 aveau sensul dinspre centru spre Casa de Cultura identic cu cel de intoarcere.. adica pe Mihai Viteazu, Tepes Voda (care acum este sens unic in sens invers), bd. I Gh Duca
13. Din ce am observat in Constanta liniile erau numerotate asa:
1-9 autobuze interne
10-19 autobuze la sud de Constanta (pana in Mangalia, unele nici nu ajungeau in Constanta, parca ceva gen 16)
20-29 autobuze la nord de Constanta
40-51 troleibuze
10x tramvaie
stie cineva daca au existat linii in Constanta in intervalul 30-39?
14. Orarul era respectat pe bune.. cel putin ora pt ultima cursa - f. importanta pt mine - vedeam cum stau troleibuzele la capat, cate unul pt fiecare linie, iar la ora H (pe atunci era 23.45, ulterior s-a modificat la 23.30 si apoi la 23.00) plecau toate... iar ora H era aceeasi indiferent de linie pt liniile interne (ce exceptiile de rigoare 42b/49) si de capat
15. Au existat 101 si 101b... 101b a devenit actualul 101, iar 101 mergea de la intersectia cu 102 pe traseul lui 102 in ambele sensuri pana la capatul de la depou.


Ultima modificare efectuată de către bercenicity la Lun 19 Dec 2005 19:37:57, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
MiG29



Data înscrierii: 19/Dec/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2009
Mesaje: 2
Locație: Constanta

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 19:36:01    Titlul subiectului: 8084

bercenicity a scris:
La intersectia unde 42/43 veneau dinspre capatul de la Ciresica sa intre pe bd. Tomis era un semafor actionat de troleibuze... ca element de actionare era tot elementul care se foloseste pt actionarea macazurilor, doar ca in dreptul lui troleele nu accelerau, chiar parea ca trebuie sa mearga la ralanti in dreptul lui... mai e un semafor actionat de tramvaiul 102 (mai functioneaza ?) la intersectia cu bd. Mamaia

Da, semaforul actionat de 42/43 era celebru, deoarece te puteai folosi usor de el ca sa te inscrii in trafic cand era aglomerat pe Tomis.(te bagai dupa troleu).
Semaforul actionat de 102 inca exista (la Delfinariu, Mamaia cu Soveja), e galben intermitent si rosu doar cand vine tramvaiul.
42b avea linia comuna cu 42 doar ca in loc sa intoarca la Poarta2 cobora pana la Poarta1 si intorcea acolo.

_________________
En agan...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 6176
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 09:12:17    Titlul subiectului: 8159

bercenicity a scris:
Din ce am observat in constanta liniile erau numerotate asa: . . . 10-19 autobuze la sud de Constanta
Eu am folosit din plin linia 16 pentru ca deservea comuna Pecineaga, unde locuia matusa mea. Linia era deservita la inceput de autobuze IK-4 vopsite galben-lemon, care mergeau foarte bine, in ciuda faptului ca erau super aglomerate din cauza taranilor care plecau si/sau veneau cu "produse" gen branza (yak, ce putoare...) la butoaie (!), cutii(!), putini(!)...
Ca sa va faceti o idee despre "geografia" locului: de la Constanta la Mangalia este un drum national modernizat care arata cumva cam ca o autostrada, avand 4+ benzi latime. Fostul ITC avea o linie directa, 12, care facea intregul traseu Constanta - Mangalia, 44 km Exclamation Apropo, mai stie cineva o linie de transport in comun mai lunga decat asta? Atentie, nu era linie a fostului "ITA", ci linie a ITC!!!!
Linia 12 avea un statut special la inceput, era o linie "rapida", imi aduc aminte vag ca textul de pe placuta cu numarul de linie era scris cu verde, intr-o faza, apoi dupa indicativul "12" mai aparuse si un "R", adica linia devenise 12R. Linia 12 era deservita de DAC-uri 117UD, care mai mereu erau pline de abia puteai sa te urci, erau vesnicii tigani care vindeau si pe ma-sa si pe ta-su, plus ciorditori, multi de aceeasi etnie...
Sa revenim. Ei, pe la jumatatea drumului dintre Constanta si Mangalia este o comuna, 23 August. De aici, pe partea dreapta cum mergi spre Mangalia, se despart 2 drumuri perpendiculare pe drumul Constanta-Mangalia, deci oarecum paralele intre ele (la inceput), situate cam la 200 de metri unul de altul in puctul de pornire...
Primul drum cum vii dinspre Constanta ducea la Mosneni, cel de-al doilea ducea la Pecineaga.
Acum revenim la 16. Am prins etapa cand 16-le mergea de la Pecineaga la Mosneni, trecand prin portiunea aceea de 200 de metri din 23 August, deci era un traseu in care autobuzele se invarteau pe undeva pe la 15 de km. de autobaza Mangalia...
Cred ca erau 2 autobuze IK-4 pe traseu pe vremea aia, porneau din ambele capete, unul spre altul. La inceput circulau cam din 30 in 30 de minute, apoi pe masura "inaintarii" spre socialism intervalul s-a marit la 60 minute, apoi, spre sfarsit ajunsesera sa fie 2 curse pe zi...
Mai prin anii '90 in locul liniei 16 Mosneni-Pecineaga au introdus 2 linii separate, 16 si 16B, legate la Mangalia astfel: 16 Mangalia - Pecineaga si 16B Mangalia - Mosneni deservite de DAC-uri 117UD.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 10:05:14    Titlul subiectului: 8166

Catalin Ghita a scris:
Fostul ITC avea o linie directa, 12, care facea intregul traseu Constanta - Mangalia, 44 km Exclamation Apropo, mai stie cineva o linie de transport in comun mai lunga decat asta? Atentie, nu era linie a fostului "ITA", ci linie a ITC!!!!
In ultima faza, 12 era deservit de DAC-uri 112 care, dincolo de Tuzla parca (de unde parca nu mai trecea decat printr-o localitate-doua pana in Mangalia, desi pana acolo sunt cca 20 km) mergeau cam goale (concurenta autocarelor, pe atunci nu prea erau dube) si scoteau un zgomot destul de mare (deh, erau autobuze urbane, iar pe DN39 prindeau ceva viteza), plus mirosul de motorina+fum de rigoare.
Ultima data (vara trecuta) parca mai era reteaua de contact pt retragerea troleibuzelor dinspre centru spre garajul de la INEL II (adica traseul antic al lui 51: Poarta 2 - INEL II)...
Apropo, inainte doar 42-ul ajungea la Poarta 1, si 44/49/51 intorceau la Poarta 2, dar la un moment dat s-a facut rocada.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Mai/2018
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 13:21:36    Titlul subiectului: 8189

Dar de linia 14 își mai aduce creva aminte? Inițial, era o singură linie, care avea traseul Neptun - Mangalia - Limanu - 2 Mai - Vama Veche - Frontieră. În 1989, odată cu deschiderea drumului care face legătura direct între Mangalia și 2 Mai, s-a înființat 14b, care ducea în Limanu. Linia era deservită fie de DAC 117 UD (cu cutie automată, cum era 32-CT-1669 sau cu cutie manuală, cum era 31-CT-8315, acesta din urmă având o goarnă cu sunet puternic), fie de DAC 112 UDM.
În 2001 circula inca troleibuzul 41. Cred că desființarea troleibuzelor a avut loc în anul 2002.
Liniile 45 și 50 se bifurcau de 40, 41 și 43 mult mai la nord de locul unde e făcută poza. Când veneai cu 41-le dinspre Mamaia, la scurt timp după ce intrai pe strada 1907, ajungeai la macaz.
După părerea mea, o măsură eficientă ar fi REÎNFIINȚAREA LINIEI 17, linie care, în 1990, încă mai exista: Constanța-Costinești. În momentul în care pe relația respectivă ar începe să circule autobuze, dubarii ar primi automat o lovitură de imagine serioasă.
Dacă vom sensibiliza opinia publică să nu se mai suie PESTE MĂSURĂ în dube (îi poate costa chiar și viața; gândiți-vă ce ar putea ieși în cazul unui accident pe ruta Constanța-Lazu-Agigea), nu va exista altă soluție și, atunci, vor circula și autobuze. Că autobuzele respective aparțin RATC Constanța (deci, ar avea linia 17) sau unor firme private, asta e altă problemă. Ideea este că introducerea autobuzelor (RATC sau particulare) ar îmbunătăți mult imaginea transportului constănțean.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Mai/2018
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2005 02:27:50    Titlul subiectului: Reinfiintarea traseelor de troleibuz in Constanta50 9207

Pentru linia 100 tramvaiul nu e o soluție viabilă, mai ales dacă e deservită de V3A-C. Face un zgomot infernal Twisted Evil Twisted Evil Evil or Very Mad Decât V3A-C, mai bine MAZ, cu toate deficiențele pe care le are. Cel puțin MAZ-ul nu transmite vibrațiile solului, cum face V3A-C-ul, mai ales dacă se uzează boghiul de sub al doilea burduf. În atenția lui Dragoș. Nu știu dacă ai remarcat că, pe lângă vuietele și zornăiturile caracteristice boghiului 3, mai apar, destul de des, uruieli și chiar cârâituri la boghiul 4, în special când intră în frână de motor. Poate că pentru tine, ca și călător, e mai interesant un V3A decât un MAZ, dar dacă ai locui pe Soveja sau Lăpușneanu nu cred că ai fi prea bucuros să îți treacă așa ceva sub geam. Poziția blocurilor este de așa natură încât zgomotul tramvaiului e amplificat. MAZ-ul, chiar dacă vibrează, torturează doar pasagerii, nu și pe cei aflați lângă el. V3A-ul la viteze mari parcă tună, mai ales că nu cred că sunt bani pentru refacerea liniei, care nu e într-o stare prea bună. SINGURA SOLUȚIE VIABILĂ PENTRU LINIA 100 E AUTOBUZUL BIARTICULAT sau, eventual, troleibuzul biarticulat. În felul acesta se suplinesc V3A-urile iar zgomotul scade. Atât Soveja cât și Lăpușneanu sunt suficient de late pentru a suporta vehicule biarticulate fără să îngreuneze prea mult traficul. Trebuie doar să existe bunăvoință din partea RATC să facă niște proiecte, pentru că atunci când e vorba de proiecte, banii nu sunt o problemă. Pur și simplu ar trebui ca RATC, RATB (și, din păcate, și RATUC) să-și revizuiască politica față de articulate, pentru că își au și ele rostul lor.
Chiar și dacă modetnizează linia, distanța dintre blocuri e numai "potrivită" pentru a amplifica sunetul. Într-adevăr, pe liniile 101 și chiar 102, nu e rău că sunt tramvaie, dar a le reintroduce pe 100, mi se pare o cheltuială inutilă. Gândește-te că ar trebui scoase șinele, puse altele în loc și, după aceea, aducerea unor V3A-M sau V3A-H. Rathgeber-urile și GT-urile nu cred că ar face față fluxului imens de călători, poate GT8.
Încă de anul trecut, parcul de tramvaie al Constanței era compus din:
-30 V3A nemodernizat (dar, cel puțin, o parte din ele nu mai au "țiuitoarea" de la ușa a V-a; cred că li s-a înlocuit convertizorul cu motor cu unul static)
-15 KT4D
Deci, dacă RATC "a dat gata" 45 de tramvaie, a făcut-o mai demult. Într-adevăr, o bună parte din V3A-uri sunt dispărute (nu am mai văzut, de exemplu, #117), dar casarea / vânzarea lor s-a făcut cel târziu în 2004.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 6176
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2005 14:09:11    Titlul subiectului: 9274

OAB a scris:
Și dacă le modernizează, distanța dintre blocuri e numai "potrivită" pentru a amplifica sunetul.
Bulevardele din Constanta, realizate in cea mai mare parte pe vremea lu' Ceausescu, au fost trasate ca niste drepte imense care traverseaza orasul, iar apoi pe marginile lor s-au "plantat" niste blocuri inalte, care conduc la senzatia de "tunel" fonic, practic sunetul nu are in ce sa fie amortizat si atenuat. Am fost cazat la Internatul Liceului nr.9 (ala de Educatie Fizica). Seara ne mai bagam si noi intr-o sala de "lectura" sa ne uitam la televizor, era ingrozitor zgomotul produs de V3A-C-urile care "tranzitatu" zona, le auzeam de la o statie departare. Iar cand ajungeau in dreptul caminului televizorul o lua razna, apareau niste bruiaje si niste "purici" incredibili
Constanta e un oras nou, relativ modern, in care circula niste tramvaie relativ moderne ca aspect. Din punctul asta V3A-C-urile se integreaza perfect in peisaj.
OAB a scris:
Introducerea tramvaiului a fost o ambiție a fostului regim iar tramvaiul nu se integrează specificului orașului; pare ceva străin. Într-adevăr, pe liniile 101 și chiar 102, nu e rău că sunt tramvaie, dar a le reintroduce pe 100, mi se pare o cheltuială inutilă. Gândește-te că ar trebui scoase șinele, puse altele în loc și, după aceea, aducerea unor V3A-M sau V3A-H.

Gresesti! Intensitatea traficului de calatori a impus introducerea unui mijloc de transport modern, rapid, de mare capacitate. Chiar si acum tramvaiul isi are locul lui in peisajul constantean. A, e adevarat ca liniile au fost construite in mare viteza, contra cronometru, si au iesit destul de prost. Nu trebuie uitat insa ca au fost construite acum aproape 20 de ani, tramvaiele au fost fabricate cam tot atunci, cam, prin anii '80 si inca folosind o tehnologie deja depasita la vremea aia... Si nici liniilor si nici tramvaielor nu le-au fost facute reparatiile majore inerente.
Dar o investitie in refacerea liniei 100 pe sistem "metrou usor" si modernizarea a 10-15 V3A-C-uri te-ar face sa-ti schimbi parerea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 6176
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 08 Feb 2006 10:00:48    Titlul subiectului: ccccccccccc 15239

In 1994-1995-1996, perioada in care am stat eu in Constanta, se lucra, e drept cu pasi de melc, la constructia/finalizarea liniei 104, careia i-au dat drumul abia dupa ce am plecat eu din Constanta, asadar dupa 1996. Problema este ca au bagat bani la greu intr-o linie care a functioat doar cativa ani si apoi a fost inchisa...
Llinia 104 era un fel de ramura a liniei 101. 101 si 104 parcurgeau un traseu comun de la gara pana la podul peste liniile de cale ferata Constanta-Mangalia. De aici linia 104 se ramifica si mergea paralel cu calea ferata pana in apropiere de Poarta 6 Port (cred ca-i ziceau, intr-adevar, si Faleza Sud).
Este interesanta si in acelasi timp complicata solutia pe care au ales-o pentru ramificatia de la acel pod, linia de pe sensul DUS (spre Poarta 6) face dreapta, face un mic ocol si apoi se inscrie pe sub pod intrand pe soseaua normala. La intoarcere, linia de pe soaseaua care vine dinspre Poarta 6 face dreapta si se reuneste cu linia 101. Parerea mea ca era mai simplu daca puneau ambele linii ale lui 104 pe aceeasi parte fata de podul ala, ar fi fost mai usor de construit si nici zona nu este atat de circulata incat sa justifice separarea stricta pe sensuri a liniilor...
1. Schita liniei 104.
2. Anul trecut linia era pe pozitie, la fel si reteaua de contact. Nu se intamplase situatia de pe linia lui 100 unde a ramas doar linia, reteaua fiind inlaturata.
Iata o poza din zona notata pe harta cu 1, in zona acelui pod unde se separa 101 de ex-104.
3. - 4. Iata o alta poza de pe parcursul liniei. Se vede ca linia de tramvai, mama ei de linie, era nerentabila, dar acum pe traseul ei merg MAZ-uri, pe linia 2 (modificata) cred. . . Evil or Very Mad ei, si alea sunt rentabile . . . Evil or Very Mad



harta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.05 kb
 Vizualizat:  de 23504 ori

harta.jpg



linii-0008_442.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.97 kb
 Vizualizat:  de 21759 ori

linii-0008_442.jpg



linii-0012_146.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.89 kb
 Vizualizat:  de 21759 ori

linii-0012_146.jpg



linii-0015_471.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.01 kb
 Vizualizat:  de 21759 ori

linii-0015_471.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 08 Feb 2006 23:51:40    Titlul subiectului: 15308

2-ul ajunge si in centru si la poarta 1, spre deosebire de 104 care mergea doar pana la gara... cred ca e mai convenabil pentru cei din zona 2-ul... (nu mai trebuie sa schimbe la gara cu troleibuzul ca sa ajunga in centru, plus inca o data pt poarta 1)
In ultimele lui zile, pe 104 mergeau si tramvaie si MAZ-uri... dupa aia s-a scos de tot...

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
hermann
Vizitator






MesajTrimis: Vin 17 Mar 2006 22:33:02    Titlul subiectului: 18630

Nu cred ca ar mai fi rentabila linia 17, avand in vedere ca sunt o gramada de dube si autocare care parcurg acest traseu, si acestia nu au nici un program, s-a umplut, a si plecat.
Sus
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Mai/2018
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 17 Mar 2006 23:42:20    Titlul subiectului: 18640

hermann a scris:
Nu cred ca ar mai fi rentabila linia 17, avand in vedere ca sunt o gramada de dube si autocare care parcurg acest traseu, si acestia nu au nici un program, s-a umplut, a si plecat.
Ce fel de autocare ai văzut pe traseul respectiv? Chiar sunt curios, pentru că, în Eforie Nord și la Constanța, vehiculele pe care le-am văzut deservind traseul fostei linii 17 a ITC erau doar DUBE. Practic, există o "repartizare". Astfel:
-fosta linie 12 e deservită mai ales de autobuze: (Scania 113, Roman 111, Ikarus 25x etc), dar pot fi întâlnite și dube pe relația respectivă
-fosta linie 11 are în dotare atât autobuze, cât și dube. Unele vehicule CIRCULĂ CU TĂBLIȚA PE CARE SCRIE NUMĂRUL 11 cu toate că linia nu mai aparține RATC de mult timp.
-fosta linie 17 e deservită mai ales de dube, toate supraaglomerate.
-mai există o linie: Eforie Nord-Eforie Sud, deservită tot de dube.
Pe relația Constanța-Mangalia e plin de autocare (multe din ele într-o stare avansată de uzură; Scaniile sunt pe ducă), dar pe relația Constanța-Costinești...DUBE Exclamation Exclamation Ei bine, acolo trebuie introduse autobuzele. E drept că la început vor fi goale, dar, treptat, lumea se va obișnui și va circula cu ele. Desigur, clienți fideli ai dubelor vor fi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2006 22:03:45    Titlul subiectului: Tramvaiele din Constanta 22153

O raritate, traseul 101 barat.


constanta%201.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.32 kb
 Vizualizat:  de 24735 ori

constanta%201.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Apr/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 08:18:53    Titlul subiectului: 22196

Initial existau 101 si 101b... dinspre gara ambele faceau stanga la intersectia cu 102, mergeau comun cu 102 pana la depou pe str. Industriilor... 101 intorcea in bucla de langa depou (asa cum face si 102 acum) si revenea pe traseul de ducere, iar 101b facea dreapta si mergea pe linie simpla prin zona industriala, descriind o mare bucla si reunindu-se cu 101 la intersectia sus-amintita...
Mai tarziu 101b a devenit 101, si 101 original bye-bye Smile
P.S. din cate imi aduc aminte, tramvaiele aveau un afisaj mai deosebit... literele erau din plastic negru si lipite pe caracteristica placa... la fel si semnul de barat era din plastic rosu lipit peste numar.

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
adryyan



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Noi/2015
Mesaje: 57
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2006 14:13:15    Titlul subiectului: 26203

Fosta linia 100 tramvai inlocuita cu autobuze MAZ103, o economisire ptr. primarie de 25 milioane euro:
"Tramvaiele de pe linia 100 au fost inlocuite cu autobuze noi.
Incepand din 5 mai 2004, a demarat actiunea de inlocuire a celor 12 tramvaie de pe linia 100 cu 15 autobuze moderne marca MAZ. Deservirea calatorilor pe ruta Gara - Sat Vacanta cu noile mijloace de transport a inceput pe data de 6 mai 2004. Primarul Constantei, Radu Mazare, doreste ca pe viitor sa inlocuiasca toate liniile de tramvaie cu autobuze MAZ, fapt ce ar determina economii importante la bugetul local.
Primaria Municipiului Constanta a luat aceasta decizie deoarece modernizarea caii de rulare si imbunatatirea parcului auto cu tramvaie ar fi costat municipalitatea aproximativ 25 de milioane de euro. Deasemenea, se doreste extinderea bulavardului Alexandru Lapusneanu astfel incat sa existe cate trei benzi de circulatie pe fiecare sens.
Radu Stefan MAZARE, primarul municipiului Constanta a declarat ca introducerea celor 15 autobuze MAZ va costa doar 3 milioane de euro, bani ce trebuie achitati in interval de sase ani.
Investitia este una de exceptie tinand cont de faptul ca aceste noi mijloace de transport achizitionate de municipalitate sunt echipate cu motoare Mercedes dotate cu euro 3, ceea ce inseamna ca nu polueaza mediul inconjurator. "

(sursa: Primaria Constanta)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Mai/2018
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 02 Iul 2006 00:43:25    Titlul subiectului: 26689

Citat:
Investitia este una de exceptie tinand cont de faptul ca aceste noi mijloace de transport achizitionate de municipalitate sunt echipate cu motoare Mercedes dotate cu euro 3, ceea ce inseamna ca nu polueaza mediul inconjurator. "
(sursa: Primaria Constanta)
1. Sunt și cu motoare Renault. În plus, MAZ-urile sunt civilizate, dar nu extraordinare, așa că nu consider că investiția primăriei Constanța a fost una de excepție.
2. Înlocuirea liniei de tramvai cu una de troleibuz ar fi împăcat atât capra, cât și varza:
-nu trebuia modernizată calea de rulare, ci doar trase niște fire
-nu ar fi avut loc nici un fel de poluare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Mai/2018
Mesaje: 142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Aug 2006 07:24:46    Titlul subiectului: 29724

Am confirmarea ca a existat (in vremurile bune) linia 103 : Depou - Sat Vacanta . Mai pe indelete ea mergea comun cu 101 pana la gara de acolo comun cu 100 pana la Satul de vacanta.
Confirmarea vine dintr-o harta veche pe care am gasit-o intr-un V3A-C.

_________________
We are just a small, lonely piece in the world of computers.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mai/2018
Mesaje: 6176
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 31 Aug 2006 09:04:03    Titlul subiectului: 32287

Cred că nu. 103 era un traseu zis de retragere, de la Depou mergea comun cu 102 pana la intersectia liniilor 100 cu 102 la Lacul Tabacariei, de unde vira stanga si intra pe linia 100 spre Satul de Vacanta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 01 Sep 2006 00:31:46    Titlul subiectului: 32369

Care hartă se regăsește și în cel puțin 1 Maz verde... interesant că pe acea hartă apare 103 pe ruta precizată de Celestin, însă 100 apare ca autobuz. Oare acel 103 a apărut după desființarea lui 100 pentru ca, pe moment, vatmanii respectivi să nu rămână fără obiectul muncii?
Totuși, prin stațiile lui 102 nu am găsit nicio urmă de 103.
Pe harta de care vorbesc eu, 100 apare deja ca autobuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 1 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community