Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Microbuzele RATP si Autobuzul
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 18:42:14    Titlul subiectului: Microbuzele RATP si Autobuzul 4957

SC Autobuzul SA scoate la strada 50 de microbuze Iveco Daily 50 C13, cu usa laterala actionata automat. Initial, microbuzele au fost inchiriate, insa in 2004 s-a renuntat la intermediar si microbuzele au fost achizitionate in leasing, acum apartinand RATP Iasi, care le-a inchiriat catre Autobuzul (10 euro/microbuz/luna Smile).
In privinta microbuzelor particulare - Iveco, Mecedes, Renault (or mai fi si alte marci) mai mult sau mai putin noi. Aglomerate sunt, pentru ca scarnaviile astea au fortat Autobuzul sa iasa de pe traseele vechi (am mai scris pe celalalt forum si mi-e sila sa ma mai gandesc acum, ca-mi fac nervi degeaba), asa ca oamenii s-au trezit fara alternativa in unele zone.
In imagine #124 al RATP Iasi, exploatat de catre SC Autobuzul SA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Oct/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 19:08:13    Titlul subiectului: 4965

Pentru un oras cum e Iasul si fata de care am toata admiratia, desi nu am stat decat doua zile, microbuzele nu sunt o solutie optima. Dupa parerea mea, nu se incadreaza in specificul orasului. Nu stiu cum de nu a reactionat populatia impotriva jafurilor respective. Nu sunt adept al Mazului, dar, decat asemenea "insecte pe roti", mai bine MAZ. Sa nu crezi ca sunt adept al DAC-ului. Autobuzele respective aveau numeroase deficiente si, poate nu e rau ca le-au casat. Dar sa casezi Ikarusuri si sa aduci "insectele" respective e o atitudine care nu cadreaza cu statutul pe care il are Iasul. Daca asa se intampla in Constanta, nu ar fi fost asa penibil. Microbuzul din imagine arata de parca ar circula intr-un balci Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 19:18:04    Titlul subiectului: 4969

Mai rau e ca s-a procopsit RATP-ul cu ele pe cap si nu stiu pentru ce le va folosi. Sa nu mai vorbim ca acum are de platit rate de leasing atat pentru 50 de MAZ-uri, cat si pentru 50 de microbuze Iveco.
Din pacate, oamenii au mentalitati ciudate. Am asistat de nenumarate ori la situatii in care era preferat un microbuz plin pana la refuz, desi alaturi se afla un troleibuz sau un tramvai - in care era suficient loc - care circula pe aceeasi ruta. Ca sa nu mai spun ca, intrebata fiind de catre un reporter de la un post local de televiziune ce parere are despre noile autobuze, o cucoana sustinea ca investitia nu-si are sensul, pentru ca poporului tot cu microbuzul ii place sa circule (inclusiv 'mneaei).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2005 20:41:57    Titlul subiectului: 5324

Eu stau in Lunca Cetatuii, mai precis Blocuri Ciurea. Aici legea transportului o face tot o firma de "maxi-taxi",si a face yoga in fiecare zi cand ma duc la servici e o "placere". Avand in vedere mentaliatile tin sa mentionez faptul ca in vremea cand la Ciurea erau 2 trasee de autobuze 21 Gara-Ciurea si 9 P-ta Eminescu - Ciurea,asigurate de Ikarusuri si Rocaruri, lumea se inghesuia la incubatoare, pe cand in autobuz puteai merege linistit. De vreo 2-3 ani, cred, lumea se plange ca nu mai suporta acest transport si vor autobuzele inapoi. Traseul a fost licitat si nu se poate baga nimeni peste el...Deci, oamenii sunt nehotarati si inacapatanati, un factor determinant in "INVOLUTIA" transportului. Ce-ar fi sa punem tramvaie pana-n Ciurea? Smile)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 21:21:22    Titlul subiectului: 000000000 6835

Asa cum merge treaba in Romania, concurenta trage sfori in defavoarea regiei de transport. Cam asta se intampla la Iasi.
Sa dispara maxitaxi si sa apara firme serioase de transport care sa aiba trasee care sa nu se suprapuna cu ale regiei de transport.
Nu mi-a placut niciodata aceasta mizerie numita maxitaxi, cel putin dupa '93. Pana atunci am folosit in Bucuresti, pentru ca erau mai putin aglomerate decat troleibuzele si tramvaiele din zona in care mergeam cu el. Acel maxitaxi apartinea de firma care s'a desprins din ITB si avea microbuze IVECO noi, nu rable de marfa, cum am mai vazut la Iasi.
Nu sunt impotriva transportului privat, dar in nici un caz nu accept aceasta mizerie de acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 21:36:14    Titlul subiectului: 6842

Concurenta trebuie sa existe, insa ceea ce se intampla in Iasi nu se numeste asa. Operatorilor privati de maxi-taxi li s-a oferit posibilitatea de a participa la implementarea noului Plan de Transport, prin achizitionarea a 39 de autobuze care sa acopere anumite trasee (stabilite de comun acord). Asa cum era de asteptat, respectivii nu au achizitionat autobuze (motivele sunt usor de banuit). Prin Planul de Transport au fost stabilite 7 trasee de maxi-taxi in regim de cursa rapida, care sa asigure legaturi intre zone care nu permit introducerea transportului de medie/mare capacitate, cu opriri putine si fixe, distincte de cele ale transportului de medie/mare capacitate acolo unde exista mici suprapuneri (tocmai pentru a fi atins scopul unei curse rapide). Ar fi trebuit sa aiba loc o licitatie pentru concesionarea acestor trasee, insa nu a mai avut loc deoarece in prezent exista procese pe rol intre operatorii privati (carora le-au fost reziliate contractele de concesiune actuale, in urma a numeroase si grosolane incalcari ale contractelor) si municipalitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 21:41:44    Titlul subiectului: 6844

Deci, pe durata procesului aceste mizerii pot circula in continuare...
Primaria si Politia ar trebui sa organizeze filtre si sa opreasca toate maxitaxi care circula peste capacitate, sa le verifice toate actele si sa sanctioneze orice abatere. Dupa cateva opriri din acestea, calatorii vor renunta la ele, sau cel putin la acele ale firmelor vizate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
potra_zaina



Data înscrierii: 15/Dec/2005
Ultima vizita: 03/Feb/2006
Mesaje: 1
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 09:42:10    Titlul subiectului: 5000000000000 7115

Ce parere aveti despre microbuzele private (minibus)? Eu cred ca nu trebuie sa fie scoase de pe traseele din Iasi, ele mereu au fost la timpul potrivit si la locul potrivit.
Ce parere aveti despre traseul 121 (Dacia - Tatarasi), dar despre soferii de pe acest traseu?

_________________
MAI TIRZIU


Ultima modificare efectuată potra_zaina la Vin 16 Dec 2005 19:03:57, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 09:45:13    Titlul subiectului: 7117

Eu sunt de parere ca a venit timpul ca orasul Iasi sa aiba operatori seriosi de transport. Nu folosesc maxitaxi si nici nu vreau sa o fac, dar stiu de la persoane care il folosesc ce conditii mizerabile ofera maxitaxi in general.
Despre minibus nu am auzit nimic bun.
Sa participe la o licitatie corecta si pe urma mai vedem.
In privinta locului si timpului potrivit e normal sa fie asa. Acel loc si timp este inaintea mijloacelor de transport carora le fura calatorii.
Ce e aia maxitaxi 28, de exemplu, cand exista autobuz ? Sau porcaria aia de maxitaxi 114 sau cat e, din care se vede doar 11, adica tramvaiul ? Asta suna a piraterie.
P.S. minibus ma refeream la firma. Scuze ca n'am pus litera mare.
Au fortat Autobuzul sa iasa de pe unele trasee ?
Parerea mea este ca acesti indivizi nu fac legea intr'un oras, decat daca au complicitatea cuiva din primarie sau din interiorul regiilor.
Daca primaria doreste, poate "forta" acesti operatori sa respecte regulile sau sa dea faliment, si ar cam fi cazul sa o faca rapid.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 10:16:36    Titlul subiectului: 7120

Avand in vedere faptul ca in curand vor reintra troleibuzele pe traseul 44, ne este foarte clar cum se vor comporta soferii de pe 121 (traseu comun intre Piata Dacia si Pasaj Nicolina).
Ce parere avem despre firma mentionata? Microbuzele de pe 109 si 123 circula pe Bd. Carol I, desi nu au ce cauta pe acolo, iar cei de pe 109 continua sa afiseze ostentativ numarul 28 in geam. In statie la Universitate cine opreste in toate pozitiile posibile astfel incat sa blocheze accesul calatorilor la usile tramvaielor si troleibuzelor si plecarea troleibuzelor pe parcurs? Iar cand apar blocaje la RATP, pe cine vedem noi oare cutreierand orasul intr-o Dacie break alba inscriptionata cu numele firmei albastre cu alb pentru a impulsiona soferii sa faca un transport mult mai civilizat?
Ce parere avem despre maxi-taxi? Oare de ce RATEC a fost nevoita sa treaca in conservare traseul 44 de troleibuz? Sa-ti spun care e ruta adevarata a firmei care pirateaza de ani buni acest traseu? Sa-ti spun cum striga "dispecerul" (daca asa poate fi numit individul care sta la capat cu un clipboard in mana) la soferi in Copou sa plece mai repede ca pleaca troleibuzul? Sa-ti spun cum nu se elibereaza bilete? Sa-ti spun cum nu s-au eliberat niciodata abonamente desi s-a promis in nenumarate randuri acest lucru? Sa-ti spun cum patronii striga sus si tare ca traseele 19 si 30 au fost dintotdeauna ale lor (30 a fost infiintat in 1991 iar 19 in 1998, provenind din fostele 11 si 11b) si cum au fortat SC Autobuzul SA sa iasa de pe ele?
Tare as vrea sa stiu cum au ajuns table de afisaj cu numarul 28 de la SC Autobuzul SA in geamurile microbuzelor firmei mentionate...
Sa nu fie inteles gresit, eu unul sunt de acord ca trebuie sa existe concurenta in acest domeniu, insa actualii "concurenti" ne-au dovedit ani la rand care le sunt prioritatile. De fapt, nu prioritatile, ci scopurile.
Cum circula soferii de pe aceste vehicule? Incet atunci cand nu arde, astfel incat sa nu rateze nici un potential client ivit de dupa vreun copac, repede atunci cand e rost de depasit concurenta. Iar in statii se sta pana cand soferul hotaraste ca e multumit de numarul calatorilor care au urcat si poate pleca mai departe la vanatoare.
Cat priveste urletele care se aud in statii (sistemul audio-vox ultimul racnet de anuntare a traseului) ce sa mai spunem...


Ultima modificare efectuată Radu Czech la Joi 15 Dec 2005 11:11:39, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 10:34:55    Titlul subiectului: 7127

Concurenta inseamna licitatie de trasee. Daca alti operatori sunt mai buni, asta e altceva, dar pana acum n'au aparut operatori cu autobuze, midibuze sau troleibuze. Au aparut niste microbuze care nici noi nu par a fi.
Am vazut si in alte tari aceasta tendinta de migrare spre microbuz si midibuz, dar acolo nu indrazneau sa concureze regia de transport. Fiecare avea trasee delimitate. In metropole sufocate de masini, microbuzele si midibuzele sunt foarte bune, dar asta nu inseamna desfiintarea tramvaielor si troleibuzelor, asa cum se face in Romania. Aceste microbuze si midibuze trebuie sa corespunda unor standarde. Nu stiu ce standarde sunt in Romania, dar in alte tari microbuzele din Iasi nu primeau licenta pentru transport in comun.
Acest sistem de "anuntare" a traseului e practicat si in alte tari, dar care totusi au bunul simt sa nu se vrea "europene". Pe de alta parte nu-mi amintesc ca acolo sa fi vazut indicative la trasee si oricum imi era greu (adica putin sub imposibil) sa le citesc.
Dar acele microbuze erau noi si mai mult, erau cam de acelasi tip.
In fine, restul cred ca mai e pe forumul vechi la "Asia".
Poate nu as fi atat de impotriva maxitaxi daca nu din cauza lor s'a desfiintat linia de tramvai spre CUG.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2006 18:57:39    Titlul subiectului: 12155

Microbuzele Iveco ale RATP circula pe pantele din Copou (liniile 14 si 2Cool, Pacurari (liniile 20 si 46), Bucsinescu (panta de care aminteai ; linia 46), Palat (liniile 14 si 2Cool, Antibiotice (linia 20), Bucium (liniile 46 si - rar - 34), Repedea (linia 34 - rar), CUG 1 (linia 14), Pasaj Nicolina (liniile 14 si 2Cool, Pasaj Socola (liniile 46 si - rar - 34). La un moment dat au circulat si pe panta Vasile Lupu (la urcare), cat timp a functionat linia 47 (Copou-Tg. Cucu-Vasile Lupu-Tatarasi Sud, pe un sens, si Tatarasi Sud-Eternitate-Tg. Cucu-Copou, pe celalalt sens; ulterior traseul a fost prelungit pana la Pod Metalurgie; in cele din urma a fost desfiintat ca nerentabil). Toate traseele pe care circula cele 50 de microbuze Iveco contin portiuni in panta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Oct/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 01:34:40    Titlul subiectului: 111111111 12213

Din ceea ce am citit pe forum, se pare că există o mentalitate de a prefera microbuzul în locul autobuzului. Practic, dacă vine un Iveco plin și un MAZ gol, probabil că, o parte din cei prezenți în stație, se vor urca în Iveco.
Probabil că unul din motivele pentru care unii pasageri preferă duba în locul autobuzului este... capacitatea microbuzului de a se strecura în zonele aglomerate și, implicit, viteza medie mai ridicată. Pentru a vedea dacă am dreptate, ar trebui cronometrat timpul pe care îl face un autobuz pe linia 41, de la un capăt la altul și un microbuz 14, tot de la un capăt la altul. În legătură cu cele spuse de doamna respectivă, se vede reticiența publicului călător. Rămâne de văzut dacă este o reticiență față de nou în general sau față de autobuzele MAZ în mod special. Adevărul este că designul MAZ-ului 103 a păstrat ceva din agresivitatea fostelor vehicule sovietice. Din cauza formei pe care o are, autobuzul pare mai scurt și mai lat decât e în realitate. Dacă așezi un MAZ și un Solaris unul lângă altul, se vede diferența. Solaris are ceva delicat, e mult mai elegant. MAZ 103 este mai "bădăran", dar mai robust.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 10:57:30    Titlul subiectului: 12248

Preferinta nu era intre MAZ gol si microbuz, ci intre Ikarus gol si microbuz (ma referisem la incercarile de reactivare a unor trasee - 19, 29 - si de suplimentarile pe 28 - de 2 ori). Cu surprindere constat ca unii urca in continuare in microbuz chiar daca imediat ajunge in statie si un autobuz nou (in speta, MAZ). Din pacate, inca exista persoane care considera trecerea de la autobuz la maxi-taxi ca pe o evolutie... Intr-un material realizat de catre un post local de televiziune in momentul prezentarii primului lot de MAZ-uri o doamna spunea cu nonsalanta: "la ce bun ca au adus autobuzele astea, eu tot prefer maxi-taxi".
Exemple din aceeasi zi:
Statia Pd. Ros, pe sensul dinspre CUG spre Centru: microbuz 14 in statie, autobuz 41 pe pasaj. S-a urcat suficienta lume in microbuz (hai sa zicem ca aveau seturi de bilete Autobuzul).
Statia Bucegi (dinspre Tg. Cucu spre Spitalul Spiridon): microbuz 14 in statie, autobuz 41 la semafor. In microbuz suficienti calatori, iar din statie urca altii. Din nou, hai sa spunem ca aveau seturi de bilete Autobuzul, desi cel putin o persoana a dat bani la sofer, deci si-a luat bilet pe loc.
A nu se intelege ca MAZ-urile merg goale, nici vorba. Chiar eu am spus intr-un mesaj mai vechi ca singurul lucru bun care se observa pe linia 41, dupa inlocuirea troleibuzelor cu autobuze, este ca oamenii au inceput sa migreze de la operatorii privati la RATP. E doar ciudat faptul ca microbuzul este inca privit de unii ca un mijloc de transport ce ofera conditii net superioare fata de transportul de capacitate (mai curios este sa observi tendinta aceasta la persoane tinere).
Un alt exemplu: statia Universitate, pe sensul spre TV, microbuz al operatorilor privati si tramvai 8, ambele oprite in statie, ambele mergand spre Tudor. Este preferat, intr-o oarecare masura, microbuzul, desi conditiile din interiorul tramvaiului sunt satisfacatoare.
Legat de viteza de deplasare a microbuzelor: in general se circula incet (exceptia fiind situatia in care au de depasit concurenta), la vanatoare de clienti (in caz ca rasare vreun posibil calator de dupa vreun stalp sau copac, nu trebuie ratat), opresc de nenumarate ori intre statii, in statii stau exagerat de mult, pentru a aduna cat mai multi calatori. Repet, ma refer la microbuzele particulare, insa si la unii soferi de pe microbuzele Iveco.
Mai rau este ca unii calatori au migrat de la microbuze la MAZ-uri cu tot cu obiceiuri, astfel ca au aparut situatii in care cer soferului de autobuz sa opreasca intre statii. Sa nu mai vorbim ca pe ruta lui 30 (deservita de cca. 3 ani exclusiv de dube, sub numarul oficial 124) calatorii se dezobisnuisera sa composteze biletul, si, mai hazliu, dadeau banii si se indreptau spre scaun, fara sa astepte sa primeasca bilet (evident, soferii sau taxatorii le atrag atentia).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 11:52:35    Titlul subiectului: 12253

radub a scris:
... S-a urcat suficienta lume in microbuz (hai sa zicem ca aveau seturi de bilete Autobuzul).
...
...Din nou, hai sa spunem ca aveau seturi de bilete Autobuzul, desi cel putin o persoana a dat bani la sofer, deci si-a luat bilet pe loc.
Stai putin. Bilete de Autobuzul = microbuze RATP ex Autobuzul, nu ? Eu ma refeream la dubele mizerabile ale privatilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 12:19:43    Titlul subiectului: 12261

ManAndCat a scris:
Stai putin. Bilete de Autobuzul = microbuze RATP ex Autobuzul, nu ? Eu ma refeream la dubele mizerabile ale privatilor.
Aha, intelesesem gresit. Pe linia lui 41 oamenii au inceput sa abandoneze microbuzele particulare (mai au clienti, insa nu ca acum cateva luni). Dimineata inca se mai imbulzeste lumea la cele care ajung din CUG in Copou, din cauza insuficientei mijloacelor de transport de pe 41.
Pe 30 si 43 exista o problema: statiile de pe bd. Socola. Catre mijlocul anilor '90 statia din dreptul intrarii in SC Iasitex SA fusese mutata vis-a-vis de statia de la Casa Sindicatelor. De asemenea, in dreptul scolii nr. 14 fusese infiintata o statie. Dupa cativa ani s-a renuntat, revenindu-se la situatia de la inceputul anilor '90. Nu este deloc bine ca s-a renuntat, pentru ca foarte multi prefera acele statii care acum nu mai exista, cea din dreptul intrarii Iasitex fiind cam pustie. Astfel, regia pierde potentiali calatori pe traseele 30 si 43. Acelasi lucru se va intampla si dupa introducerea autobuzelor pe 46.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 10:38:56    Titlul subiectului: 01 14892

Fiecare troleibuz de pe 44 a circulat cu antemergator, sub forma de duba. Pentru a doua oara, firma care pirateaza traseul 44 si-a atins telul. Decizia era previzibila. E posibil ca la un moment dat sa reapara, insa cu autobuze sau microbuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 15:50:40    Titlul subiectului: 14919

Hai sa spunem lucrurilor pe nume: se evita solutia corecta si anume scaoterea operatorilor privati de maxi-taxi. S-au scos deja doua trasee electrice:
Arrow 41 inlocuit partial cu Maz-uri, care de altfel era probabil cel mai profitabil traseu de troleu.
Arrow 2 scos pentru a obliga oamenii sa urce in Mazuri.
Nici nu am cuvinte: prostie, incompetenta, politica, bataie de joc, interese ascunse...
Ei bine, asta meritam. Cand a fost ales, primarul Nechita era deja cunoscut ca om corupt. A se vedea casa lui de langa Liceul de Informatica si sediul RAJAC-ului (tot acolo, langa liceul Asachi), regie a carei sef a fost. Si din cate tin minte nu se mai terminau scandalurile de coruptie si delapidari etc etc etc.
Totusi, Nechita a fost ales. A investit in echipa Poli Iasi, ceea ce ii asigura simpatia iesenilor. Pardon, microbistilor. Pentru care se pun la dispozitie si autobuze speciale, sa stiti, cand este meci. Fotbalul este un sport care prosteste si ucide (a se vedea nenumaratele cazuri cand suporterii s-au omorat intre ei). Investirea in acest sport cand sunt alte prioritati mi se pare o crima.
Ma scuzati, am sarit un pic off-topic, dar ceea ce se intampla la Iasi este alarmant, si totusi nu face nimeni nimic. Pt ca asa ne place noua iesenilor sa traim se pare ca.
Asta meritam noi, iesenii: fotbal si dube. Ca altceva oricum nu mai este.
Cum sa inteleaga omul aflat in statie ca daca se urca in maxi-taxi ajuta la imbogatirea unui corupt din primarie, si daca se urca in tramvai/troleu/autobuz imbogateste propriul oras si in ultima instanta pe el insusi???? Nu. omul trebuie sa ajunga la servici.
Reabilitarea se face prin inlocuirea a 50 de trolee si 25 de tramvaie cu 50 de autobuze luate la supra-pret de zile mari. Oare banii pe mazuri au intrat in buzunarele acelorasi corupti din primarie care au si firmele de maxi-taxi?
Si noi credeam ca cele 50 de mazuri vor inlocui cele 50 de dube Iveco ale regiei... cum am fost asa de prosti nu-mi dau seama...

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 16:01:07    Titlul subiectului: 14920

Ca sa ma exprim intr'un limbaj cunoscut de Simirazi, prietenii stiu care din ei si de ce: prima lovitura sub centura data transportului in comun a modul in care s'au infiintat firmele de maxitaxi si au obtinut licente si apoi au concurat neloial transportul in comun. Apoi a fost desfiintarea liniei de tramvai spre CUG (atentie: troleibuzul a aparut dupa 5 ani de la desfiintarea tramvaiului pe acolo si dispare anul acesta).
Nichita este in cel mai fericit caz un om care nu se poate pune contra curentului si in cel mai rau caz un continuator al politicii simirade.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 18:34:10    Titlul subiectului: 14952

Imi pare rau ca trebuie sa aud de inca un traseu pierdut de tramvaie Sad . Pura incompetenta. Mai degraba MAZ-urile la trimiteau pe trasee exterioare (Lunca Cetatuii, Tomesti), dar nici aici nu cred ca aveau succes prea mare din cauza operatorilor maxi-taxi. Inlocuirea unui traseu de transport electric cu autobuze mi se pare o mare dobitocie. RUSINEEE!!! De ce s-au postat acele autocolante pe MAZ-uri: reabilitarea transportului iesean. Cum??? Prin inlocuirea transportului electric cu cel auto??? Credeam ca totusi se vor face miscari de calitate, dar se pare ca interesele domnesc in continuare si coruptia e in floare. Oare de ce traseul 30 care trebuia dus pana in Bucium a fost scurtat in favoarea "incubatoarelor"? Acum Tatrele mai pierd un traseu. Sa speram ca nu vom scrie si noi AMR "x" zile de tramvai in Iasi, ca de la troleibuze ne luam adio cat de curand.
RUSINE! RUSINE! RUSINE! RUSINE! RUSINE! Sad
--------------------------------------------------------------
Eh...manipularea in masa prin intermediul presei, care sa nu credem ca este curata si vrea adevarul, si prin intermediul unor autocolante lipite pe MAZ-uri si-a facut efectul. Oamenii au cazut in capacana, dar sa speram ca odata cu intarea in Uniunea Europeana vom scapa de aceste mizerabile "mijloace de transport". Poate, cine stie, vom asista la reabilitatrea liniei de tramvai si poate de troleibuz, ca sigur UE nu ne va lasa sa facem transport in comun cu dube de marfa transformate in microbuze de calatori, asta in nici un caz. Proiecte se pot face si se pot obtine fonduri, chiar si nerambursabile, pentru reabilitarea caii de rulare si a parcului de tramvaie. E adevarat ca cele nerambursabile sunt foarte greu de gasit dar organizarea unei licitatii ptr modernizare se poate face, nu numai pe plan national. Dar iarasi ne intoarcem la vechea problema: Ce comision va lua cutare si cutare ptr asta si daca ii convine? Tare as dori sa vad puse in aplicare unele proiecte de care am auzit ca au fost facute inainte de 89: tramvai pana in Tomesti, Mogosesti; troleibuz pana la Blocuri Ciurea, pe sub dealul Cetatuia. Dar asta cred ca vor putrezi in niste rafturi uitate in arhiva regiei. Inlocuirea transportului electric cu cel auto e cea mai mare prostie si magarie. In primul rand costurile de intretinere a parcului auto sunt mai mari decat cele ale transportului electric, combustibilul la fel. O investitie de calitatea in calea de rulare a tramvaielor si in retea va garanta functionarea acestora o perioada indelungata si in conditii foarte bune, scazand astfel costurile de intretinere, bani cu care s-ar putea moderniza parcul de tramvaie plus alte segmente de linie care sunt deja moarte (Podu Ros - CUG). O cale de rulare buna duce la o viteza de transport mai mare. In week-end-ul 28-29 ianuarie am fost la Bucuresti si m-am urcat intr-o Tatra pe traseul 35, ma rog era o dubla, si am avut surpriza sa ating 80 km/h pe linie schimbata de curand lucrata pe sistem CF la fel si reteaua. Adica acolo de ce se poate si la Iasi nu??? Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 18:50:49    Titlul subiectului: 111111111 14953

In functie de primarii alesi asa oras vom avea, din toate punctele de vedere, nu numai al transportului. Nu se fac controale la numarul de pasageri transportati cu porcariile alea de dube, ca sa nu zic de controale RAR la partea tehnica (usile nu se inchid bine, modificari ale sistemelor de inchidere a usilor). Ce fac domnii care se ocupa de astea??? Papic bun, cafeluta si burta-n sus, un Solitaire si apoi gata programul. Asa e peste tot! De grafic in cazul dubelor sa nu mai vorbim: in Podu Ros, statia spre Nicolina, "maxi-taxi-urile", indiferent de traseu, stau cateodata 2-3 minute pe ceas si oamenii tac inghesuiti in masini. E si vina calatorilor. Cand au autobuze vor maxi-taxi ca sunt mai rapide. Cand au maxi-taxi sunt nemultumiti ca opresc la fiecare 20-30 de metri, sunt supraaglomerate si vor autobuze, ca, vezi dom'le, sunt mai confortabile. Asta asa e, sunt mai confortabile, dar pana la urma tot autoritatile decid soarta transportului, si ne intoarcem iarasi la CORUPTIE.
Intrarea in Uniunea Europeana sa speram ca ne impune standarde pentru un transport cu adevarat civilizat si cat mai ecologic. Dar ce ne facem cu acei calatori care "nu vor intra in UE" si vor continua distrugerea mijloacelor de transport Question Question Question
MAZ-urile sunt un inceput bun spre un transport civilizat, dar inlocuirea tramvaielor cu aceste autobuze, a facut sa fie privite cu o oarecare ura. Sa speram ca vor veni vremuri mai bune pentru transportul public din toata tara! Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Oct/2018
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Vin 21 Apr 2006 12:01:00    Titlul subiectului: 21068

Evenimentul zilei
Strazile Iasiului, tixite de microbuze
21 Aprilie 2006
Suzana Chelaru
270 de maxi-taxiuri circula zilnic pe toate traseele municipiului.
Transportul in comun le scoate peri albi iesenilor. Aglomeratia si atitudinea ostila pe care o au uneori soferii il exaspereaza pana si pe cel mai echilibrat calator. In ciuda inconvenientelor, microbuzele maxi-taxi sunt o alternativa la autobuzele care se misca cu dificultate pe traseu.

Inghesuiala mare
Zeci de persoane grabite, care se uita din minut in minut la ceas, injura in gand de la sofer pana la seful de regie si primar. Asta e atmosfera in statiile de autobuz si maxi-taxi in fiecare dimineata.
Dupa minute bune de asteptare, cand crezi ca deja ori te-ai ales cu o penalizare de la sef, ori cu o absenta de la cursuri, apare, in sfarsit, in zare un mijloc de transport.
E un microbuz. Are o capacitate de 19 locuri, dar toate sunt deja ocupate. Peste 40 de persoane se ingramadesc spre usa, fiecare cu bancnota de 1 leu pregatita. "Mergeti mai in spate. Mai in spate, nu auziti? Ce stati in capul meu, aici?", striga soferul in timp ce lumea se uita mirata pentru ca "mai in spate" nu mai e loc nici sa arunci un ac.
"Da’, ce vrei, domnule, nu vezi ca e plin? Nu mai avem unde inainta. Si asa stam unul peste altul", ii da replica soferului o doamna bine, de varsta mijlocie. Se urca si ultimul calator, toata lumea face un efort si se inchide si usa. In sfarsit, porneste.
Doi studenti discuta intre ei: "Bai, eu daca am sa am vreodata bani nu imi iau o masina mica. Imi iau un maxi-taxi, scriu pe el Tudor-Copou si merg numai eu singur in el, ca sa imi scot parleala pentru toti anii
astia."
Din spate vine un miros crunt de branza, probabil din sacosa vreunui calator. Lumea stramba din nas, dar nimeni nu deschide geamul, "ca e curent".
Asa se face ca numeri in gand minutele pe care le mai ai pana la destinatie si iti juri ca, de-acum, te trezesti mai devreme, renunti la cafeaua de dimineata si mergi pe jos la serviciu.
Ne apropiem de o statie, soferul merge insa mai departe. Un calator striga nedumerit: "Domnule, da’ nu opresti? Nu vezi ca e statie?". "Pai, ce a zis cineva ca vrea sa coboare? Statiile se anunta din timp", ii da replica soferul in timp ce opreste masina bombanind.
Un singur calator isi face loc inauntru, intinzand soferului, parca jenat, o bancnota de o suta de lei noi. "Da-te, domnule, jos. Ce crezi ca eu am rest la un milion?!", ii tranteste soferul in fata.
Dupa o astfel de dimineata, situatia nu se schimba cu nimic nici dupa-amiaza, cand o iei de la capat. Aceleasi mirosuri, aceeasi aglomeratie si aceiasi soferi.
Autobuzele se blocheaza usor in trafic
Autoritatile cunosc situatia, dar nu fac mare lucru. Dau cateva amenzi care, pentru un operator privat, nu inseamna probabil nici profitul pe o zi. Municipalitatea a cumparat autobuze insa acestea sunt voluminoase si se blocheaza usor in trafic, adica ai toate sansele ca pe un singur traseu sa faci linistit mai bine de o ora.
In plus autobuzele noi nu sunt suficiente, astfel ca exista rute unde microbuzele private sunt singura varianta de a te deplasa.
Pe strazile Iasiului circula 220 de microbuze ale operatorilor privati si alte 50 ale regiei de transport public.
Autovehicule de capacitate medie
"Am vrut sa aprobam un proiect prin care celor ce incalca legea sa le fie confiscata masina, insa a fost respins ca neconstitutional", a declarat Andrei Trofor, purtator de cuvant al Primariei Iasi. Operatorii privati promit ca vor gasi solutii.
"Urmeaza ca, de anul viitor, sa introducem treptat in circulatie si microbuze de capacitate medie, adica de 30 de locuri pe scaune si 30 in picioare", a declarat Costel Pristavu, patronul companiei Mini-Bus, unul dintre operatorii privati din Iasi.

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 21 Apr 2006 15:46:15    Titlul subiectului: 21072

Autobuzele nu sunt suficiente pentru a asigura transportul, dupa scoaterea din circulatie a troleibuzelor, dar nu sunt asa de "voluminoase" incat sa incurce traficul. Traficul este blocat de masinile de maxi-taxi care opresc pe unde le apuca vremea, chiar si cand este verde la semafor, nu mai zic ca opresc si in unele statii de tramvai. MAZ-urile merg foarte bine si, sincer sa fiu, ajungi mai repede cu autobuzul din Copou in CUG 2, decat cu maxi-taxi CUG - Gara- Copou, si ai conditii de calatorie mult mai bune (adica mai vezi si in ce parte a orasului ai ajuns si nu tre sa urli ca sa opreasca sa cobori!!!). Din capat Dacia pana in Tatarasi N ajungi mai repede cu tramavaiul.
Maxi-taxi este cel mai oribil si lipsit de respect mijloc de transport existent la ora actuala Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 22 Apr 2006 09:58:05    Titlul subiectului: 21127

Se pare că ce se întâmplă în România e total opus a ceea ce se întâmplă în Occident... am vizitat ieri Salonicul și am rămas surprins... o groază de articulate!!!, iar pentru străzile înguste se folosesc midibuze Irisbus... în Grecia am văzut doar 2 dube transformate...aparțineau unui service auto... în rest, autobuze și autocare noi (și Mercedesuri și Manuri vechi dezmembrate Sad Sad ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Oct/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2006 23:32:39    Titlul subiectului: 66666666 21312

bercenicity a scris:
Evenimentul zilei
Strazile Iasiului, tixite de microbuze
. . . . . . . . . .

1. Dacă vă uitați la poză, lume care se înghesuie în incubatoare pare de condiție bună. În aceste condiții dubele vor mai triumfa
2. A doua problemă e capacitatea. Ziarista respectivă cred că supraestimează lățimea MAZ-ului (e vorba de o iluzie optică pe care am avut-o și eu; MAZ-ul pare mai lat decât e), dar dă de înțeles că nu sunt suficiente. Are sau nu dreptate ziarista? 100 de autobuze standard sunt suficiente.
3. O soluție utilizată cu succes de cei din occident este UTILIZAREA ARTICULATELOR PE ACELE TRASEE CARE NU INCLUD STRĂZI ÎNGUSTE. Articulatul merge, în unele cazuri, pe o bandă separată. În Iași există asemenea trasee? Ar putea fi aplicată soluția amintită mai sus, bineînțeles, după azvârlirea dubelor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community