Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Taxarea in transportul public din municipiul Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 27 Oct 2009 07:56:49    Titlul subiectului: 119028

Studentii Universitatii Petre Andrei din Iasi au reducere de 50% la transportul in comun incepand din acest an. (Fragment dintr-un articol de presa mai mare)
Flacara Iasului a scris:
Studentii Universitatii "Petre Andrei" (UPA) din Iasi vor beneficia, incepand cu acest an universitar, de reducere de 50% la transportul in comun si la cel pe caile ferate. Reducerile pentru tinerii care studiaza la universitatea privata au venit chiar din partea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii, care a introdus institutia de invatamant superior in programul de facilitati sociale pentru studenti.
"Incepand din acest an, studentii si masteranzii de pana in 26 de ani vor beneficia de reducere de 50% la transportul in comun si CFR. Tichetele pentru anul 2009 pentru CFR se vor acorda pana la sfarsitul lunii noiembrie. Este un lucru foarte important ca Ministerul Educatiei a introdus universitatea noastra in acest program de facilitati sociale. Acest lucru arata ca lucrurile merg spre bine la universitatea noastra, in ciuda actiunilor disperate ale fasciei de la «Cub»", a declarat ieri prof.univ.dr. Doru Tompea, rectorul UPA din Iasi....

http://www.flacarais.ro/cms/site/f_is/news/studentii_upa_din_iasi_au_reducere_de_50_la_transportul_in_comun_23071.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 09 Noi 2009 08:07:56    Titlul subiectului: 119749

Se reia licitatia ce vizeaza achizitionarea unui sistem de ticketing pentru autobuzele RATP.
Buna Ziua Iasi.ro a scris:
Pe data de 21 decembrie, municipalitatea ieseana reia licitatia ce vizeaza achizitionarea unui sistem de ticketing pentru echiparea autobuzelor din parcul Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Astfel, primaria pune la bataie suma de 6,4 milioane lei pentru echiparea mijloacelor de transport public. Mai exact, autobuzele vor avea un computer de bord, un panou de informare a calatorilor si un sistem automat de taxare. "Licitatia a fost reluata. Speram ca de aceasta data licitatia sa fie adjudecata. Firma cu cea mai buna oferta va semna contractul cu municipalitatea pentru echiparea mijloacelor de transport public", a precizat Andrei Trofor, purtatorul de cuvant al primariei. Achizitia reprezinta unul dintre obiectivele proiectului Archimedes in cadrul caruia municipalitatea ieseana este partenera. Valoarea proiectului este de 5,6 milioane Euro, din care 2 milioane Euro reprezinta contributia primariei. Ideea proiectului este de a atrage populatia sa foloseasca mai mult transportul public si mai putin masinile personale. Conform opiniei conducerii municipalitatii, aceasta alternativa ar conduce la fluidizarea traficului din oras si la reducerea poluarii. Proiectul va fi executat in termen de patru ani si va avea in vedere introducerea in transportul public a sistemului de ticketing pentru studenti si elevi, pentru a stimula folosirea transportului in comun. La orele de varf, cand aglomeratia va fi foarte mare, vor fi introduse autobuze speciale pentru elevi si studenti. Totodata, pe coridorul Civitas, adica pe traseul Rond Agronomie-Campus Tudor Vladimirescu, va fi dezvoltat sistemul de semaforizare a intersectiilor pe traseele de transport calatori, asa-numitul green light. Mai mult, se vor amenaja 15 km de piste pentru biciclisti pe coridorul Civitas. In ceea ce priveste persoanele cu dizabilitati, 10 microbuze vor avea acces pentru aceste persoane, iar 40 de statii imbarcare-debarcare vor fi modernizate. In cadrul proiectului participa si orasele Aalborg din Danemarca (liderul proiectului - n.r), Brighton din Marea Britanie, San Sebastian din Spania, Monza din Italia si Usti nad Labem din Cehia.

http://www.bzi.ro/Autobuzele-RATP-vor-fi-echipate-cu-sisteme-ticketing-A77776.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 09:14:59    Titlul subiectului: 119802

Abonamente RATP la pret redus si pentru studentii UMF
Ziarul de Iasi a scris:
Studentii medicinisti vor beneficia si ei de anbonamente RATP la pret redus. Reprezentantii RATP au afirmat ca, in cele din urma, a fost incheiat un acord si cu Universitatea de Medicina.
"Studentii isi vor putea achizitiona legitimatiile de calatorie de la facultati. Cu celelalte universitati, de Agronomie, Arte si Tehnica, am incheiat deja acorduri pentru abonamentele cu pret redus", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al regiei. Studentii de la universitatile "Al.I. Cuza" si Arte isi pot procura abonamente la pret redus in baza adeverintelor eliberate de facultati.
In cazul celorlalte institutii de invatamint universitar care colaboreaza cu RATP, tichetele de calatorie vor fi ridicate direct de la secretariate. Pentru un liber pe toate traseele deservite de RATP, studentii scot din buzunar doar 12,4 lei.
Reprezentantii regiei au precizat ca diferenta de pret este acoperita de catre municipalitate si universitati. Mai exact, primaria deconteaza pentru fiecare abonament acordat studentilor 18,6 lei, iar universitatile, cite 31 lei. In luna martie a acestui an, aproximativ 7.000 de studenti beneficiau de abonamente la pret redus.

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/abonamente-ratp-la-pret-redus-si-pentru-studentii-umf~ni5tpp
La RATP au apărut și compostoarele la mîna a doua
Evenimentul.ro a scris:
• avînd dimensiuni considerabile, acestea vor fi montate doar pe microbuzele Iveco
"Nimic nu se pierde, totul se transformă". Acesta pare a fi motoul după care se călăuzesc șefii RATP, care au luat decizia de a recondiționa compostoarele din tramvaiele second‑hand achiziționate în ultimii ani, pe care le vor monta pe microbuzele Iveco. Este vorba despre "cutiile galbene" pe care unii călători, în general cei proveniți din afara municipiului, încercau să le folosească pentru a‑și composta biletele. "Aparatele au fost adaptate în atelierul RATP. Sînt prevăzute cu o fantă, unde călătorul introduce biletul, apasă un buton, iar aparatul inscripționează ora la care a fost compostat biletul. La prima cursă, șoferul microbuzului setează compostorul, după care aparatul modifică singur, din cinci în cinci minute, ora care va fi printată pe bilete", ne‑a declarat Dorel Miron, electricianul care se ocupă de recondiționarea compostoarelor fabricate de firma AEG.
Dincolo de economiile pe care le RATP le face montînd aceste aparate (un compostor nou costă aproximativ 160 lei), este rezolvată și problema biletelor pasate între călători sau a celor revîndute de unii șoferi. "Am avut prea multe sesizări referitoare la biletele revîndute. Șoferii interogați nu recunosc acest lucru, susținînd că, de fapt, călătorii găsesc pe jos bilete. Fiind greu de demonstrat cine are dreptate, imprimarea orei pe bilete rezolvă această problemă. Un călător nu mai poate prezenta controlorilor un bilet compostat cu o oră în urmă, indiferent că l‑a procurat de la un alt pasager sau l‑a primit, contra cost, de la șofer", ne‑a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP.
În atelierele RATP au fost recondiționate 50 de compostoare, dintre care primele 20 vor fi montate în aceste zile.

http://www.evenimentul.ro/articol/la-ratp-au-aparut-si-compostoarele-la-mina-a-doua.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2009 08:07:03    Titlul subiectului: 119908

RATP a întocmit "topul blatiștilor"
Evenimentul.ro a scris:
Luna trecută, echipele de controlori au depistat în mijloacele de transport în comun peste 1.000 de călători frauduloși. În condițiile în care unele trasee de tramvai au fost anulate, iar pe altele s‑a circulat cu întreruperi generate de reabilitarea căii de rulare, numărul blatiștilor este destul de mare. De altfel, el este una dintre cauzele care au făcut ca veniturile lunare ale regiei să scadă cu 10 la sută comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Din statisticile reprezentanților RATP reiese că au fost întocmite cele mai multe procese-verbale pe traseul Rond Copou - Tudor Vladimirescu: 162. "Este cea mai aglomerată rută, poate și de aceea s‑au înregistrat cei mai mulți călători frauduloși. Poate că unii ar fi tentați să spună că e vorba mai ales de studenți. Mă feresc de această afirmație, întrucît nu reiese din procesele verbale întocmite de controlori", ne‑a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al regiei.
Alte 145 de procese-verbale au fost întocmite pe ruta Canta - Podu de Piatră - Țesătura, în timp ce traseul Moldova - Rond CUG ocupă locul trei în "topul blatiștilor", cu 108. Celelate amenzi au fost aplicate pe rutele Zimbru - Podu Roș (99), Tîrgu Cucu - Mase Plastice (20), Rond Țuțora - Țesătura (29), Gară - Tîrgu Cucu (102), Rond Dacia - Minerva (42), Flora - Baza 3 (39), Casa Sindicatelor - CUG (63), Tîrgu Cucu - Tătărași - Dancu (65), Blocuri Păcurari - Metro (33), Bucșinescu - Frigorifer - Bucium (76) și Rond CUG - Sat Ciurea (35). Amenda aplicată de controlorii RATP este de 100 lei, însă cel prins fără bilet poate achita 20 lei pe loc sau 50 lei în termen de 48 de ore de la întocmirea procesului verbal.

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-a-intocmit-topul-blatistilor.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 18 Noi 2009 08:44:57    Titlul subiectului: 120211

26 de blatiști la o singură cursă
Evenimentul.ro a scris:
În materie de călători frauduloși, Iașul tinde să bată toate recordurile. Ieri, controlorii RATP au găsit 26 de călători frauduloși într‑un singur mijloc de transport în comun. Grupul "organizat" de blatiști a fost depistat la ora 8,05, în tramvaiul cu numărul 453, care circula pe traseul 11, dinspre Baza 3 spre Tătărași. "Este vorba despre elevii mai multor licee din Zona industrială, cu vîrste cuprinse între 17 și 19 ani", ne‑a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP.
Doi tineri au plătit pe loc o amendă de 20 de lei, iar altor trei li s‑au întocmit procese-verbale după ce le-au prezentat controlorilor cărțile de identitate. "Ceilalți au fost transportați cu tramvaiul și debarcați în incinta depoului RATP, de unde au fost duși la biroul de controlori și identificați de către un polițist comunitar", a mai precizat dl Mihai.
Cum identificarea celor care nu aveau acte a durat aproximativ două ore, unul dintre tineri a venit cu o solicitare care i‑a amuzat pe reprezentanții RATP. "A cerut o scutire pe care să o prezinte la școală. I s‑a spus că poate prezenta procesul verbal de contravenție", ne‑a declarat Gabriel Popescu, șeful Serviciului Controlori din cadrul RATP, adăugînd că angajații regiei au mai depistat grupuri de călători frauduloși, însă niciodată nu a fost vorba de un număr atît de mare precum cel descoperit ieri.
Există însă și alte modalități prin care unii ieșeni încearcă să păcălească regia. Recent, controlorii RATP au descoperit un tînăr care avea un set de bilete folosite, dar de pe care ștersese cu clor cifrele imprimate de compostor. "Persoana respectivă a circulat numai cu autobuzele MAZ, unde se știe că există un alt tip de compostoare față de cele din tramvaie. După utilizarea celor zece bilete, le‑a spălat cu clor, cu intenția de a le mai folosi o dată. Angajații noștri au remarcat că biletele erau de o culoare mai deschisă, iar un chenar de pe grafica biletului dispăruse în întregime", ne‑a declarat Gabriel Popescu

http://www.evenimentul.ro/articol/26-de-blatisti-la-o-singura-cursa.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
astefanoaei dan



Data înscrierii: 15/Ian/2009
Ultima vizita: 31/Oct/2010
Mesaje: 29
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Dec 2009 22:07:46    Titlul subiectului: 121425

Sa va povestesc una tare,auzita zilele trecute,despre o inginerie financiara care pe mine m-a lasat "masca" (poate metoda este veche,poate este cunoscuta de cine trebuie).Cica sunt calatori fraudulosi prinsi in mijloacele de transport RATC, care in loc de plata amenzii, sunt coborati in statie si li se impune de catre controlori achizitionarea de seturi de bilete in valoare de 50% din cuantumul amenzii.Bilete care ulterior sunt valorificate de catre controlori catre rude,colegi,etc. la valori sub pretul lor.De castigat,castiga toata lumea,mai putin RATC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Dec 2009 22:30:51    Titlul subiectului: 121427

Seturi pe care controlorii de unde le-ar avea?!
"Traseul" oricarui bilet sau timbru de abonament este foarte usor de urmarit. Banuiesc ca persoanele respective nu au trecut pe la RATP sa semnaleze situatia prin care sustin ca au trecut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
astefanoaei dan



Data înscrierii: 15/Ian/2009
Ultima vizita: 31/Oct/2010
Mesaje: 29
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Dec 2009 22:44:31    Titlul subiectului: 121430

Seturile de bilete sunt achizitionate de la tonetele RATC si date controlorilor in locul amenzii.Persoanele prinse calatorind fraudulos scapa cu jumatate din banii cu care ar fi trebuit sa plateasca amenda,de ce ar veni sa faca plangere la RATC cand si ele castiga?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Dec 2009 22:56:45    Titlul subiectului: 121431

Intelesesem gresit. Evident, daca povestea e reala, inconstienta e de ambele parti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 20 Dec 2009 10:21:10    Titlul subiectului: 121475

Solutia este foarte simpla: abonamentele sa fie la preturi avantajoase.

E inacceptabil ca un abonament pt toate liniile din Iasi (93 Lei) sa fie mai scump decat un abonament pt toate liniile din Praga (550 coroane, adica 89 Lei) daca luam in considerare dimensiunea orasului (Praga e de 4-5 ori mai intinsa), calitatea serviciului (RATP nota 5, DPP nota 9), standardul de viata (slariul mediu in Praga e de cateva ori mai mare decat in Iasi)

Ia sa introduca RATP un abonament nominal (al carui tichet sa poata fi inlocuit cel putin o data in caz de pierdere sau deteriorare contra unei sume modice de 2 Lei), pt 90 de zile pe toate liniile, la 100 Lei. Eu cred ca vor castiga si calatorii, dar si regia de transport.



La situatia actuala, 93 de lei pt toate liniile reprezinta o talharie, la fel ca si cel de 60 de lei pt o singura linie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 15 Ian 2010 08:28:20    Titlul subiectului: 122302

Numărul beneficiarilor de abonamente RATP gratuite ar putea crește
Evenimentul.ro a scris:
Celor 35.371 de beneficiari de abonamente RATP gratuite li s-ar putea adăuga alte câteva sute, ba chiar mii, dacă parlamentarii aprobă proiectul de lege privind majorarea salariului minim în sectorul bugetar, de la 600 de lei la 705 lei. Acum, 25.445 de ieșeni care circulă gratuit cu mijloacele de transport în comun sunt pensionari. Cei mai mulți dintre ei au peste 65 de ani și primesc legitimațiile necondiționat, însă cei care nu au împlinit încă această vârstă beneficiază de abonamente numai dacă au pensii mai mici de 600 de lei lunar. „Anul trecut am avut vreo 400 de solicitări pentru abonamente gratuite de la pensionari care depășeau acel plafon maxim de 600 de lei. De aceea am și pus un anunț pe site-ul instituției referitor la această condiție. Dar dacă parlamentarii votează legea cu salariul minim de 705 lei la bugetari, atunci cu siguranță numărul beneficiarilor de legitimații RATP gratuite va crește”, a spus Daniel Ciobotariu, directorul adjunct al Direcției de Asistență Comunitară (DAC). (C.Negoiță)

http://www.evenimentul.ro/articol/numarul-beneficiarilor-de-abonamente-ratp-gratuite-ar-putea-creste.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 08:06:56    Titlul subiectului: 123106

Se va introduce un nou sistem de ticketing la RATP: trecem pe carduri
Buna Ziua Iasi.ro a scris:
● Edilii vor sa puna in aplicare un nou sistem modern pentru mijloacele de transport public ● Zeci de autobuze si tramvaie vor beneficia de un sistem de ticketing ● Iesenii vor folosi un card cu zece calatorii ● Proiectul ar trebui sa fie implementat pana pe data de 15 martie ● Exista o contestatie care trebuie solutionata ● "In prima faza se va merge pe sistemul vechi de compostare a biletelor plus sistemul nou care va functiona pe baza de card. Mai exact, iesenii vor putea cumpara un card cu zece calatorii. Functioneaza ca acele carduri pentru interfon. Pe viitor ne dorim numai pe carduri", a spus Coman
Primaria pregateste un nou sistem de calatorie pentru iesenii care folosesc mijloacele de transport apartinand Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Astfel, prin implementarea sistemului de ticketing, iesenii vor putea achizitiona un card cu zece calatorii, care poate fi folosit in autobuze sau tramvaie. In aceste conditii, edilii au adjudecat licitatia pentru punerea in executie a sistemului de ticketing. Licitatia a fost castigata de firma bucuresteana Radcom SRL, care a ofertat suma de 6,4 milioane lei. Au mai participat Centrul pentru Servicii de Radiocomunicatii SRL care a ofertat suma de 6,4 milioane lei si UTI Systems SA cu o oferta de 5,5 milioane lei. Prevederea bugetara a fost stabilita la nivelul sumei de 6,4 milioane lei. "Acest proiect presupune montarea unor panouri de informare in 50 de statii, urmand sa fie echipate 75 mijloace de transport, autobuze sau tramvaie. In prima faza se va merge pe sistemul vechi de compostare a biletelor plus sistemul nou care va functiona pe baza de card. Mai exact, iesenii vor putea cumpara un card cu zece calatorii. Functioneaza ca acele carduri pentru interfon. Pe viitor ne dorim numai pe carduri", a precizat Cosmin Coman, director Directia Programe si Servicii pentru Comunitate. Insa edilii inca nu pot semna contractul deoarece o firma a contestat caietul de sarcini. Chiar daca proiectul trebuie finalizat pana pe data de 15 martie, totul depinde de raspunsul pe care il va da Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Achizitia reprezinta unul dintre obiectivele proiectului Archimedes, in cadrul carui municipalitatea ieseana este partenera. In derulare, in cadrul aceluiasi proiect se afla si licitatia pentru realizarea pistei pentru biciclisti. La licitatie s-a prezentat Com Beton SA cu o oferta de 689,759 lei fara TVA, in conditiile in care municipalitatea a stabilit o prevedere bugetara de 805,837 lei fara TVA. La licitatie au mai participat Pavimente SRL cu o oferta de 752,0904 lei, CCF Campulung Moldovenesc SA cu 692,256 lei si Ted Construct SRL cu 745,869 lei. Edilii inca nu pot adjudeca licitatia deoarece sunt nelamuriti in ceea ce priveste continutul a doua oferte. La ultima raportare din cadrul proiectului Archimedes, municipalitatea a iesit prost din cauza ca s-au inregistrat intarzieri de aplicare. Valoarea proiectului este de 5,6 milioane euro, din care 2 milioane euro reprezinta contributia primariei. Ideea proiectului este de a atrage populatia sa foloseasca mai mult transportul public si mai putin masinile personale. Conform opiniei conducerii municipalitatii, aceasta alternativa ar conduce la fluidizarea traficului din oras si la reducerea poluarii. Proiectul are in vedere introducerea in transportul public a sistemului de ticketing pentru studenti si elevi, pentru a stimula folosirea transportului in comun. La orele de varf, cand aglomeratia va fi foarte mare, vor fi introduse autobuze speciale pentru elevi si studenti. Totodata, pe coridorul Civitas, adica pe traseul Rond Agronomie-Campus Tudor Vladimirescu, va fi dezvoltat sistemul de semaforizare a intersectiilor pe traseele de transport calatori, asa-numitul green light. In ceea ce priveste persoanele cu dizabilitati, 10 microbuze vor avea acces pentru aceste persoane, iar 40 de statii imbarcare-debarcare vor fi modernizate. In cadrul proiectului participa si orasele Aalborg din Danemarca (liderul proiectului - n.r), Brighton din Marea Britanie, San Sebastian din Spania, Monza din Italia si Usti nad Labem din Cehia

http://www.bzi.ro/Iesenii-vor-circula-doar-cu-cardul-A88945.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 07/Aug/2023
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 22:03:01    Titlul subiectului: 123168

Cîteva întrebări, de curiozitate și din cauză că nu îmi pot imagina cum s-ar rezolva aspectele astea:

1. Cum anume se va face contorizarea? Cardul va reține ceva date pe el, astfel încît să se considere "utilizat" la o anumită cursă? Sau va fi un sistem centralizat, care să comunice în timp real dacă un anumit număr de serie (un anumit card) a fost utilizat și de cîte ori?

2. Cum se va controla faptul că posesorul cardului l-a utilizat într-adevăr pentru călătorie? Activarea se face la intrarea în mijlocul de transport indiferent de locul unde este păstrat cardul, la purtător? Ce se întîmplă în atît de desele situații cînd un călător urcă în autobuz, nu reușește să intre prea departe din cauza aglomerației, iar la stația următoare este nevoit să coboare pentru a face loc la coborîre apoi să urce din nou? Va fi taxat de două ori?

3. Ce se va întîmpla cu abonamentele? Vor rămîne identice sau vor fi înlocuite cu carduri speciale cu, să zicem, 60 călătorii?

4. Oricît de "civilizat" ar fi să se utilizeze carduri, cît de eficient și ecologic este să se utilizeze materiale mult mai toxice decît niște bucățele de hîrtie (complet biodegradabilă) doar pentru a fi aruncate după ce devin inutilizabile? Există vreo intenție de reciclare ale cardurilor? Cheltuiala pe tehnologia cardurilor este oare eficientă, în condițiile în care deja costul unei călătorii este totuși destul de mare?

Poate-mi explică cineva în temă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 22:58:15    Titlul subiectului: 123173

Intregul sistem de urmarire si ticketing va fi coordonat de catre o unitate centrala, intre aceasta si computerul de bord al fiecarui vehicul fiind asigurata in permanenta comunicatia. CB va putea prelua date de la toate echipamentele sistemului, va permite stocarea diverselor date (inclusiv a celor legate de validare) si transmiterea lor catre unitatea centrala.

Validarea se va face prin apropierea cardului de validator. Va exista protectie pentru a impiedica validarea multipla neautorizata. Validatoarele vor permite utilizarea in paralel a biletelor.

Controlorii vor avea aparatura speciala pentru control, evident integrata in sistem.

Abonamentele sunt primele titluri de transport pretabile la noul sistem.

Vor exista si carduri personalizate, reincarcabile, va fi disponibila aplicatia "Portofel electronic", etc.

In principiu, sistemul va fi asemanator celor existente deja in Bucuresti si Timisoara. Pe cel din Timisoara il gasiti explicat pe larg pe forumul RATT. Deocamdata este mult prea devreme pentru date concrete privitoare la sistemul pe care il va implementa firma castigatoare. Ce am expus mai sus sunt cateva chestiuni (o foarte mica parte) pe care le dorim a fi integrate. Pe masura ce vom avansa cu instalarea si punerea in functiune, vom face o prezentare detaliata a modului de utilizare (partea care il priveste pe calator) pe forumul Civitas-Archimedes.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 03 Feb 2010 01:38:23    Titlul subiectului: 123180

Bravo! Sistemul pe card este eficient si curat. Cartelele se pastreaza practic toata viata. Desigur ca la inceput vor fi ceva probleme, dar cu timpul lucrurile intra in normal.
Deja in Bucuresti pot sa zic ca acel card activ e parte din viata orasului.

Referitor la dubla taxare: cel putin acolo unde am utilizat acest sistem, adica la Bucuresti sau la Londra, daca bifezi consecutiv pana in 5 minute esti anuntat ca ai bifat de 2 ori si poti vedea ca limita ta de credit e neschimbata.
Eu zic sa aveti incredere in aceste sisteme. Oricare ar fi fima care implementeaza sistemul, soft-urile si hard-urile folosite, merg in general pe acelasi principiu. Go card! Smile

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 27 Feb 2010 08:08:22    Titlul subiectului: 124119

Se doreste scumpirea biletelor pentru mijloacele de transport in comun RATP
Buna Ziua Iasi.ro a scris:
Un bilet cu o calatorie va costa 1,8 lei • Abonamentele nu se scumpesc • RATP spera sa creasca incasarile cu 600 mii lei • Persoanele prinse fara bilet in tramvaie sau autobuze vor trebui sa achite pe loc suma de 40 lei, fata de 20 lei cat se plateste momentan
Edilii au anuntat ca exista posibilitatea ca biletele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sa fie scumpite in perioada urmatoare. In acest sens a fost intocmit un proiect de hotarare de Consiliu Local ce va fi supus dezbaterii publice. Astfel, un bilet de calatorie va costa 1,8 lei, fata de 1,5 lei, cu doua calatorii 3,5 lei, fata de 2,5 lei, iar un set de zece bilete va costa 15 lei fata de 12 lei. Si amenzile vor fi majorate. Persoanele prinse fara bilet in tramvaie sau autobuze vor trebui sa achite pe loc suma de 40 lei, fata de 20 lei cat se plateste momentan. "Trebuie vazuta o varianta. Ori subventie, ori cresterea tarifului. Momentan isi prezinta intentia, urmand sa o discute in comisiile de specialitate. Vom vedea care este varianta cea mai buna, daca bugetul local va putea suporta aceste costuri, vom analiza", a spus primarul Nichita. Este destul de greu de abordat varianta scumpirii, in conditiile in care iesenii sunt destul de nemultumiti de calitatea transportului. "Am analizat cu maxima atentie acest proiect de hotarare. Abonamentele nu se scumpesc si se incearca atragerea calatorilor pentru folosirea acestor abonamente. Propunerea de majorare se datoreaza costurilor crescute la energie electrica, termica, apa, combustibil", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Prin aceasta majorare, sefii RATP spera sa obtina 600 mii lei in plus pe luna. In acest moment, din sase milioane de calatorii pe luna, 2,5 milioane inseamna bilete, 611 mii abonamente, 1,6 milioane gratuitati, iar restul abonamente pentru studenti sau elevi. Exista un abonament si pentru tripleti. Mai exact, exista o hotarare de Consiliu Local conform careia se acorda abonament tripletilor nascuti de o ieseanca.

http://www.bzi.ro/atentie-se-scumpesc-biletele-ratp-159952
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Feb 2010 09:44:48    Titlul subiectului: 124120

Iasul ajunge sa aiba printre cele mai scumpe bilete din tara, in conditiile in care regiunea e una saraca. Nu credeti ca raportat la conditiile oferite e putin cam mult?

Domnule radub cred ca ar trebui sa va ganditi la faptul ca unii calatori s-ar putea sa prefere o calatorie pe jos in loc sa dea 1 leu in plus pe un bilet dus-intors, si s-ar putea ca regia sa aiba de pierdut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rgv



Data înscrierii: 13/Mai/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2011
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Feb 2010 11:19:23    Titlul subiectului: 124121

Iasiul nu este deloc un oras sarac, dar, pe de alta parte, este un oras slab organizat si administrat.
Cu toate ca exista ceva eforturi materializate si bune intentii, din pacate, RATP-ul nu face exceptie de la aceasta regula (a slabelor competente manageriale), iar rezultatele se vad cat se poate de clar pe teren.

Ca un exemplu particular, am ramas extrem de neplacut surprins sa vad in Iasi autobuze cumparate noi, la preturi occidentale sau americane si in care circula in conditii de lumea a treia (fara incalzire, gata sa se dezmembreze). Cuvantul care caracterizeaza aceasta situatie: risipa.

Solutii exista, chiar in conditiile in care bugetul ramane acelasi, dar fara bune intentii, o scolarizare adecvata a celor din conducere si fara o viziune si obiective clare asupra activitatii respective, totul va ramane la acest nivel, de asa-zisa supravietuire!
Dar nu este nicio tragedie, in general Romania sufera la nivel de organizare si disciplina si degeaba ai oameni capabili si acceptabil pregatiti la nivel tehnic daca cei de la nivelul executiv sunt asa de modesti!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Feb 2010 17:53:29    Titlul subiectului: 124129

Din pacate, iesenii nu vor avea vreodata taria de a-si asuma uriasa lor parte de vina pentru situatia actuala. 11 ani de Simirad au adus lucrurile in punctul in care efectiv se cauta in fiecare moment solutii disperate. Din pacate, iesenii au primit cu bratele deschise un sistem bolnav din start, care nu putea duce decat la ceea ce a dus, in loc sa gandeasca in perspectiva. Anul 1997 a insemnat inceputul dezastrului fara cale de intoarcere, in conditiile in care existau in acel moment oamenii care doreau sa incerce solutii de dezvoltare, dar carora li s-a pus miseleste pumnul in gura.
Ar fi fost bine ca iesenii sa inteleaga la timpul potrivit aceste lucruri si sa dea o sansa transportului public sa mearga spre performanta. Din pacate, au ales varianta haosului si a iluzoriului confort de moment, uitand ca la greu le-a fost si le va fi alaturi tot injurata aia de regie si nu pristavii, prodanii si ce denumiri mai aveau acele putregaiuri.

Ce am spus mai sus vine din amaraciunea provocata de faptul ca romanul uita usor (ma refer la comentariile aparute in ziarele care au publicat azi articole referitoare la propunerea de majorare a tarifelor). Supararea e de inteles, numai ca, repet, multi ieseni trebuie sa mediteze macar putin si la ceea ce am spus mai sus. Din pacate, a trebuit ca totul sa fie reluat de la nivelul anului '97, insa in conditii socio-economice total diferite fata de ce era atunci. Haul asta urias nu mai poate fi acoperit cu nimic. Modernizarea se face abia acum, avand din pacate acest handicap teribil in spate (e o cruce pe care regia o duce zilnic in spate si asta va fi realitatea inca o perioada de-acum incolo).

Ideea e ca lucrurile sunt complicate si nu pot fi reduse sub nici o forma la ceea ce se exprima in comentariile la care am facut referire.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 03 Mar 2010 07:47:14    Titlul subiectului: 124229

Si Unistil va majora tarifele de calatorie, asta in cazul in care RATP va scumpi biletele de la 1 aprilie
Flacara Iasului a scris:
Conducerea SC Unistil SRL a anuntat ca va scumpi biletele de calatorie daca Regia Autonoma de Transport Public (RATP) va reusi sa majoreze tarifele.
Sefii RATP au propus ca pretul unui bilet cu o calatorie sa fie majorat de la 1,5 lei la 1,8 lei, iar al unui tichet cu 2 calatorii de la 2,5 lei la 3,5 lei. Deocamdata, proiectul privind majorarea pretului biletelor se afla in dezbatere publica si va trebui sa fie votat de consilierii locali.
"Conform contractului, noi trebuie sa practicam aceleasi tarife ca RATP. Daca ei vor scumpi pretul biletelor, acelasi lucru va trebui sa il facem si noi", a declarat Vasile Puscasu, patronul SC Unistil SRL.
Firma privata de transport public administreaza 4 trasee de autobuz si 2 de microbuz.

http://www.flacarais.ro/cms/site/f_is/news/si_biletele_unistil_se_vor_scumpi_daca_ratp_va_majora_tarifele_32300.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 03 Mar 2010 07:56:14    Titlul subiectului: 124230

Apropos de Unistil, citisem in pagina anterioara ca biletele sunt diferite la Unistil si RATP. Desi nu scrie explicit acolo am inteles dupa forma lor ca biletele Unistil se elibereaza cand te urci in autobuz si nu le cumperi de jos, corect? Daca da, sunt date de sofer sau exista taxator?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 04 Mar 2010 20:42:51    Titlul subiectului: 124274

Taxator. Biletele arata altfel acum (isi instalasera in autobuze compostoare de la Alien Concept Oradea, pentru hartie termica, insa in urma cu putin timp am observat ca taxatorul rupe biletul dupa ce-l scoate de la cotor).

Al doilea bilet e pe hartie termica.



Unistil2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.13 kb
 Vizualizat:  de 17602 ori

Unistil2.jpg



Unistil.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.85 kb
 Vizualizat:  de 17602 ori

Unistil.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 09 Mar 2010 07:31:13    Titlul subiectului: 124410

RATP a înmulțit controalele
Evenimentul.ro a scris:
Mijlocul de transport în comun este oprit între stații, călătorii frauduloși fiind debarcați și, ulterior, amendați
Veste proastă pentru cei care circulă cu mijloacele de transport în comun fără legitimație de călătorie: în ultima perioadă, RATP a intensificat controalele de tip filtru. O echipă formată din patru-cinci controlori însoțiți de un șef de tură și un inspector al Serviciului Exploatare oprește între stații mijloacele de transport, măsura demonstrându-și din plin eficiența. Astfel, în perioada 18-26 februarie, au fost depistați peste 800 de călători frauduloși, 263 fiind nevoiți să achite suprataxa de călătorie de 20 lei; alții 331 s-au ales cu procese verbale, în timp ce în cazul a 241 de ieșeni au fost întocmite rapoarte de contravenție. „Reintroducerea controlului de tip filtru se dorește a fi o măsură prin care încercăm să-i convingem pe călătorii frauduloși că este mai greu să se sustragă de la plata biletului de călătorie. Facem precizarea că echipa de control are libertatea de a-și alege și alte rute în afara celor stabilite inițial”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. (T.D.)

http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-a-inmultit-controalele.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 31 Mar 2010 07:09:23    Titlul subiectului: 125205

Război administrativ pe scumpirea biletelor RATP
Evenimentul.ro a scris:
Noul val de scumpiri a biletelor RATP a fost receptat cu critici de partea democrat-liberală a executivului Primăriei. Viceprimarul Gabriel Grigore a afirmat că o astfel de majorare nu este decât un atentat la bugetul ieșeanului care apelează la serviciile de transport ale RATP, iar accentul din partea municipalității pentru rentabilizarea regiei de transport ar trebui pus mai degrabă pe scăderea costurilor și nu pe scumpirea serviciilor
„Nu sunt de acord cu o majorare a tarifelor la RATP. Cred că se lucrează foarte puțin la scăderea costurilor, cum ar fi achiziția mai atentă a carburanților și se pune accent mai mare pe atragerea de bani de la cetățeni prin astfel de majorări a prețurilor. Eu, unul, mă voi abține de la a vota o astfel de scumpire”, a declarat viceprimarul Gabriel Grigore.

Costurile RATP, acoperite din vânzarea biletelor
La rândul său, primarul Gheorghe Nichita a motivat faptul că această scumpire este dată pe de o parte de majorările prețului la combustibil și electricitate, iar pe de altă parte, regia de transport ar trebui să își acopere costurile din activitatea de transport, astfel încât să fie reduse subvențiile acordate de municipalitate. „Oamenii ăștia nu au nici un căpătâi, chiar dacă sunt la guvernare. Viceprimarul Grigore ar trebui să fie mai constructiv și să ajute orașul. În ce privește regia de transport, aceasta începe ușor-ușor să se pună pe picioarele proprii, chiar dacă are datorii foarte mari, pe care le știe inclusiv premierul Boc. Mulți mi-au cerut chiar să aplic legea falimentului la regie pentru că altă soluție nu se întrevedea. Consider că prețul biletelor trebuie să acopere costurile RATP, deoarece regia nu poate să reziste doar din subvențiile pe care i le dă Primăria. Costurile trebuie să fie acoperite din activitatea de transport. Oricum, este o creștere ușoară, dată de mărirea prețului la carburanți și energie”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Abonamentul, cea mai ieftină variantă
Dacă propunerea șefilor RATP va primi girul consilierilor locali, Iașul va deveni unul dintre cele mai scumpe orașe în ceea ce privește prețul biletelor de transport. Potrivit site-ului http://bilete.tramclub.org, în acest moment există șapte localități unde valoarea unui bilet de călătorie depășește 1,5 lei. Este vorba de Baia Mare și Timișoara, unde cetățenii achită 1,6 pentru o călătorie, Bacău și Pitești, unde un bilet costă 1,7 lei, Cluj – 1,75 lei, Satu Mare - 1,8 lei, “campion” fiind municipiul RâmnicuVâlcea, cu 2 lei/călătorie. „Ordinul 272/2007 emis de Administrația Financiară prevede ca tarifele pentru serviciile de utilitate publică, deci inclusiv transportul public, să fie ajustate periodic cu indicele de creștere a prețului de consum. Tarifele actuale au fost puse în practică de la 1 ianuarie 2008, prin HCL 249/2007, având la bază o fundamentare făcută pentru perioada ianuarie - martie 2007. La acel moment însă, salariul minim pe economie era de 390 lei, crescând la 500 în 2008 și la 600 în prezent”, explică Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Oficialul regiei ieșene continuă: „Între timp, energia electrică s-a scumpit cu 35 la sută, cea termică - cu 31 la sută, motorina - cu 29 la sută, iar serviciul de apă și canalizare - cu 42 la sută. Evident, aceste creșteri influențează costurile de transport, indicele de majorare fiind de 119 la sută. Acestea sunt motivele pentru care RATP va solicita consilierilor locali aprobarea majorării tarifelor, de la 1,5 lei la 1,8 lei pentru o călătorie, respectiv de la 2,5 lei la 3,4 lei biletele cu două călătorii și de la 12 lei la 15 lei setul de 10 bilete”.
În eventualitatea în care consilierii locali vor accepta majorarea propusă de RATP, este de așteptat o „migrare” a ieșenilor spre zona abonamentelor. În ciuda faptului că și aici prețurile sunt superioare mediei pe țară, exemplul cel mai sugestiv fiind cel al abonamentului pe o linie (60 lei la RATP față de 46 lei la nivel național), călătoria pe bază de abonament va deveni mai convenabilă comparativ cu cea axată pe folosirea setului de 10 bilete, cel mai puțin costisitor produs al RATP.

http://www.evenimentul.ro/articol/razboi-administrativ-pe-scumpirea-biletelor-ratp.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 22 Apr 2010 07:05:31    Titlul subiectului: 126132

Biletele RATP, mai scumpe de la 1 mai
Buna Ziua Iasi.ro a scris:
Din momentul in care scumpirea va fi pusa in practica, utilizatorii serviciilor de transport public vor fi nevoiti sa treaca pe la casieriile regiei iesene pentru a plati diferenta de pret, urmand ca tichetul sa fie stampilat de catre un angajat al RATP Iasi
Biletele de calatorie pentru mijloacele de transport in comun se vor scumpi incepand din prima zi a lunii mai, dupa cum sustin reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi. Aprobata de alesii locali in ultima sedinta de consiliu, hotararea de a creste pretul unui tichet va fi pusa in practica in maximum doua saptamani. Din momentul in care scumpirea va intra in vigoare, utilizatorii serviciilor de transport public vor fi nevoiti sa treaca pe la casieriile regiei iesene pentru a plati diferenta de pret, respectiv 0,30 lei in cazul unui bilet cu o singura calatorie, urmand ca tichetul sa fie stampilat de catre un angajat al RATP Iasi. Noile bilete vor fi, prevazute cu o holograma, pentru ca falsificarea lor sa fie mult ingreunata. Reamintim faptul ca un bilet cu doua calatorii va fi cu un leu mai scump decat in prezent, un set de zece tichete va ajunge sa coste 15 lei, in loc de 12 lei, iar amenzile pentru calatorii fraudulosi se vor dubla, atingand valoarea de 40 lei.
Gaura din vistieria RATP Iasi, creata in perioada vacantei si a sarbatorilor pascale, pare sa fie acoperita, incasarile de pana acum depasind valoarea de cinci sute mii lei. Totusi, fata de aceeasi perioada a anului trecut, veniturile regiei de transport din vanzari sunt mult mai mici, in luna aprilie a anului 2009 fiind inregistrate sume de peste doua milioane lei. "De pe data de 12, incasarile au inceput sa creasca, multumita faptului ca vacanta s-a incheiat", a explicat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP Iasi.

http://www.bzi.ro/biletele-ratp-mai-scumpe-de-la-1-mai-166785
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Următoare
Pagina 2 din 12

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community