Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul public din Municipiul Iasi - Generalitati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Sep/2020
Mesaje: 34
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 15:21:29    Titlul subiectului: 111910

Afirmatiile mele sunt facute din perspectiva unui om obisnuit. Mi-am exprimat o opinie bazata pe ceea ce se vede la ora actuala in oras, fara sa am informatii din interior. Sunt cu totul de acord ca Iasul este undeva inaintea altor orase in ceea ce priveste investitia in transportul electric(in special tramvai, troleibuzul nu prea are parte de atentie, si daca ar fi sa emit o presupunere, nici nu va avea mult timp de acum incolo). Ceea ce am vrut sa spun se refera strict la faptul ca lucrarile la liniile de tramvai sunt intarziate fata de termenele initiale iar troleibuzul a disparut total. Articolele de azi din presa, care spun ca se va incerca semnarea unui act aditional cu firma ce reabiliteaza liniile de tramvai pentru a se prevedea date finale pentru fiecare tronson in parte, ilustreaza perfect modul cum s-a negociat contractul initial de catre edili. Practic s-a lasat la discretia constructorului cand sa termine fiecare tronson in parte, ei putand sa le finalizeze pe toate odata la sfarsitul contractului. In acest fel, tot mai multe autobuze sunt necesare pentru a inlocui tramvaiele afectate de lucrari si sa nu uitam ca unii angajati din sectorul tramvaie au fost disponibilizati. Nu vreau sa mai intru in detalii cu privire la subiectul Tatarasi, faptele vorbesc de la sine.
In lumina parerilor exprimate mai sus, nu iti pui intrebarea logica: de ce?
De ce nu s-a incercat reabilitarea macar a unor trasee de troleibuz (ma refer la linia 44 in special - care ma priveste direct), ca doar se puteau cumpara masini noi (asa cum s-au cumparat autobuze)?
De ce lucrarile din Tatarasi stau pe loc?
De ce se intarzie lucrarile de la Hala Centrala?
De ce trebuie sa se traga tot timpul de constructor sa urgenteze treaba?
De ce, atunci cand s-a facut contractul, nu s-a luat in calcul reabilitarea unui intreg tronson de cale de rulare (ex. Nicolae Iorga - Calea Chisinaului sau Cuza Voda - Padurii - Piata Chrila)?
etc.
Am spus in mesajul anterior ca primaria si regia nu sustin transportul electric. Avand in minte afirmatia unui clasic in viata "Le-am spus sa lase costumele si cravata si sa isi puna cizmele de cauciuc ca au santiere in oras", trebuie sa nuantez afirmatia respectiva. Chiar daca unii angajati ai regiei se implica foarte mult in acest fenomen, hotararile importante se iau tot de catre conducerea municipiului.
Nu am vrut sa deranjez pe nimeni de pe acest forum cu ceea ce am spus (presupunand ca pe acest forum fiinteaza doar impatimiti ai fenomenului).
Ultima fraza din mesajul anterior trebuie tratata exact asa cum am numit-o si anume o vorba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 16:03:56    Titlul subiectului: 111914

Cum sa nu termine lucrarile la timp (defapt despre cine vorbesti, Themeli sau Martin Rose? ) ? Martin Rose a inceput si alte tronsoane si chiar ma bucura ca lucreaza foarte rapid si bine.
Daca vorbeai de tronsoane, e normal sa o imparti in parti mai mici pentru ca pe unde trec liniile sunt si intersectii mari cu un trafic ingreunat si se congestiona circulatia (putem lua ca exemplu linia intre Gara si Rond Canta, sa facut pana la 1 Mai unde este conexiunea cu soseaua Pacurari si dupa sa continuat, sa oprit linia pentru cativa metri si la intersectia cu Octav Bancila), plus celelalte tronsoane puse impreuna. Nu da vina pe RATP, cei de la strazi trebuiau sa se ocupe de construirea unei centuri de ocolire in special pentru camioane.

_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 16:28:19    Titlul subiectului: 111915

Raspunzand mesajului postat de jax:

Sa trecem peste faptul ca eu sunt din interior si sa discutam ca locuitori ai acestui oras...

Atat de lucrarile pe BERD, cat si de lucrarea din Tatarasi se ocupa firme care au castigat licitatii. Ei vin cu solutia tehnica, cu proiectarea, cu utilajele, cu oamenii si se achita de obligatiile contractuale. Regia si municipalitatea (ca beneficiari) nu pot decat sa "taxeze" firmele respective conform contractelor in cazul in care apar probleme (intarzieri, lucrari prost efectuate, etc.), mergandu-se pana la rezilierea contractelor. Rezilierea unui astfel de contract, insa, nu este deloc o joaca, date fiind consecintele (principalul efect: lucrarile ar fi cumplit de mult intarziate), astfel ca, mai cu rugaminti, mai cu amenintari, mai cu personal detasat, in final macar lucrarile pe BERD merg bine (ma refer la ritm). Problemele cu firma cealalta sunt, insa, mult mai grave.
Din pacate, ne aflam in Romania, tara in care pana si cele mai serioase firme de pe fata Pamantului pot fi compromise daca se lasa pe mana fortei de munca autohtone.

RATP nu are nimic de-a face cu lucrarile de la Hala (intrebarea mea era legata strict de regie).

De ce nu pana la Tesatura, Canta sau Padurii... Simplu: astea au fost fondurile, s-a asigurat existenta pe viitor a cat mai multor tronsoane (cred ca nu e cazul sa reamintesc cat de usor pot sa dispara chiar sisteme cu totul, daca asa vrea muschiul politic). In plus, dupa cum observi, reabilitarea nu se va opri la actualele lucrari BERD si Dexia, ci va continua (se fac proiecte, se gasesc surse de finantare).

Conducerea RATP este prezenta zilnic pe santiere. Cred ca admiti ca asta nu se poate face, insa, toata ziua, ca mai sunt si - multe - alte chestiuni de rezolvat de catre directorii unei institutii. [Sper ca aceste vorbe sunt interpretate in sensul in care le-am gandit si nu aiurea]

Troleibuzul 44... RATP a avut toata bunavointa in 2005 si a dorit sa reintroduca si sa pastreze troleibuzele pe acest traseu. Mai mult, a facut si lucrari pentru prelungirea traseului pana la CUG 2. Motivele pentru care nu s-a putut continua se stiu prea bine. Sa nu uitam, insa, un alt aspect: traseul (acoperit cu autobuze) a fost dus pana la urma pe Dacia-Alexandru la intoarcerea spre CUG. E evident de ce s-a mers pe solutia asta.

Pentru ca am avut o disputa cu un utilizator (putin cam intolerant si mult prea iritat de faptul ca lucrez unde lucrez), repet faptul ca nu apar interesele nimanui (cel mult imi apar propria munca si nu accept sa fie terfelita). Aici, pe forum, discutam (sigur, respectand regulamentul), nu e cazul sa gandim ca deranjam sau nu pe cineva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 18/Sep/2020
Mesaje: 34
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 17:38:57    Titlul subiectului: 111919

In nici un caz nu vreau sa am dispute personale pe forum. De asemenea nu am nicio problema legata de locul de munca al utilizatorilor de aici. Pur si simplu pentru mine nu conteaza acest lucru. Pana la proba contrarie, am incredere ca fiecare isi expune un punct de vedere sincer, fara a lua apararea cuiva, in special a clasei politice. Detest vehement aceste practici asa cum cred ca face multa lume care e nemultumita de situatia din Romania, cauzata in special de cei care ne conduc.
Privitor la firmele din afara care vin in Romania: nu numai ca sunt compromise (cu toate ca nu prea le pasa) dar se adapteaza perfect situatiei de la noi. A se vedea exemplul firmei americane care construieste (sau incearca) o autostrada pe meleagurile noastre.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 07 Iun 2009 10:40:43    Titlul subiectului: 112091

O mica recapitulare ca sa stim unde stam acum. S-a reabilitat portiunea de pe pasajul ACB ce vine in completarea liniei reabilitate de la rond Dacia pana la pasaj. S-a reabilitat strada Arcu, Bacinschi si parte din Silvestru pana la Gara si se lucreaza pe Strada Garii. De asemenea se lucreaza la portiunea Pd.Piatra-Pasaj Nicolina si la Gara-Canta. La finalizare vom avea o portiune Canta-Pasaj Nicolina-Dacia 75-80% reabilitata (lipseste portiunea de pe str.Silvestru, Gara-Pasaj ACB) care am citit ca se va ataca la anul dupa Cuza Voda. Si se lucreaza si in Tatarasi, la finalizare vom avea complet tronsonul Str.Tatarasi-Rond Tatarasi Sud.
Intrebarea mea este aceasta: ce portiuni de sina vor mai fi reabilitate din transele Berd si care este graficul (aproximativ) al lor si de asemenea cat de avansate sunt negocierile pentru extinderea imprumutului si reabilitarea tuturor acelor sectiuni din articolul publicat aici pe forum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 07 Iun 2009 23:16:09    Titlul subiectului: 112145

Toate cele 7 tronsoane BERD trebuie finalizate anul acesta. Nu exista nici o aprobare din partea BERD privind modificarea datei limita. Daca va fi cazul, se va sti la momentul respectiv.
Pasaj Nicolina-Tesatura, Golia-Hotel Europa si Cinci Drumuri-Nicorita sunt prioritare, astfel incat sa existe o continuitate a tronsoanelor reabilitate.

Pornind de la

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=2223&start=370

reiau discutia de mai sus, purtata cu jax, si completez ceea ce am tot spus legat de OUG 34 si efectele sale (vezi si cazul Themeli) cu vorbele utilizatorului smilex (nu e deloc intamplator faptul ca il citez):

smilex a scris:
Nu acuzati Primaria sau CTP-ul gratuit, nu sunt multe de facut in privinta asta. Municipalitatea nu este decat beneficiarul lucrarii castigate prin licitatie publica. Legea e stupida, obliga firmele cu capital de stat sa achizitioneze produsele si servicile cele mai ieftine. Practic, o firma "de stat" nu poate cumpara produsul unei firme de prestigiu. Legea achizitilor publice e o porcarie, ca si alte legi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 27 Iun 2009 11:48:02    Titlul subiectului: 112969

Si in ultimul numar din Curierul de Iasi apare informatia cum ca Primaria vrea sa obtina un credit sau prelungirea celui existent pentru tronsoanele spre Agronomie si spre CUG. Cat de adevarate sunt zvonurile astea? linie spre CUG? exista semnale din partea Primariei catre RATP sau viceversa, sau interes din partea tuturor ca aceste lucruri sa se si intample? Pana la urma, ar putea circula tramvaiul si pe bretelele pasarelei Nicolina, daca nu se mai doreste introducerea lui prin Podu Ros.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Iun 2009 20:25:15    Titlul subiectului: 112994

Da, pentru Pd. Ros - CUG si Triumf - Agronomie vor fi cautate surse de finantare. Nu sunt prinse pe suplimentarea ceruta de la BERD. E prematur sa discutam despre bretele. Toate la timpul lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 22 Aug 2009 14:24:41    Titlul subiectului: 115803

Dupa parerea mea, ar mai trebui imbunatatit site-ul RATP putin...sa fie informatiile la zi, parcul regiei updatat cu ultimele achizitii....sa fie mai occidental atat prin meniul pe care il are cat si prin informatiile pe care le ofera. Daca n-as fi din Iasi si m-ar interesa sa stiu cum si cu ce se circula in oras as cam fi putin derutat cand as ajunge in oras, mai ales in ce priveste traseele de tramvai. Cred ca intregi pasaje de pe forum, unde se explica una, alta pot fi puse cu ceva schimbari sau adaugiri pe site, si ar da o imagine mai buna si mai la zi a informatiilor. M-am mai uitat si pe site-urile celorlalte companii de transport din tara si cam toate sunt anoste si cuprind informatii ce nu sunt aduse la zi. Sa nu mai spun ca este o adevarata placere si izvor de informatii orice site al societatilor de transport din Occident. Face si asta parte din marketing....un site frumos, cu stiri la zi, poate cu poze...poate se va face ceva si in acest sens.

De la niste prieteni din Iasi aud ca pavelele recent montate in centru au inceput sa se sparga.....asa proasta sa fie calitatea lor? ca daca da, mai bine asfalt, decat pavele crapate la tot pasul....daca se mai si surpa atunci tabloul e complet:)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 23 Aug 2009 10:59:11    Titlul subiectului: 115874

Tavinho a scris:
aud ca pavelele recent montate in centru au inceput sa se sparga
In multe zone masinile au continuat sa parcheze pe trotuar si acesta este rezultatul. Dar am observat si pavele (nu in centru) in care au aparut gauri de parca cineva le-ar fi scobit cu o dalta.
Oricum, ca iesean, as fi preferat reabilitarea termica a blocurilor decat refacerea strazilor din cartiere (care oricum sunt folosite ca parcare) si a trotuarelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Aug 2009 11:20:57    Titlul subiectului: 115876

Trebuie facute si trotuarele si strazile, cu cap insa incat sa se protejeze investitia....niste stalpisori din aceia ar fi numai buni pentru centru si acolo unde nu sunt, sa se asfalteze. Altfel sunt bani aruncati pe fereastra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihail75



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2020
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 19:06:34    Titlul subiectului: 116360

Oamenii sunt din ce in ce mai suparati de starea transportului in comun din oras. Unii isi posteaza offurile pe bloguri: http://myiasi.blogspot.com/2009/09/iesenii-satui-de-transportul-in-comun.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rgv



Data înscrierii: 13/Mai/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2011
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 19:51:24    Titlul subiectului: 116362

Ignorand dorinta de a face publicitate unor bloguri, hai sa stam stramb (daca nu se poate altfel) si sa judecam drept: cum poti sa ai pretentia unui transport de calitate fara a se produce asa-zisul "deranj"?
Daca tot avem pretentii, atunci sa avem si rabdare. Dupa ce ca timp de 15 ani aproape ca nu s-a facut nimic (asa a fost contextul socio-politico-cultural autohton), iar acum, cand in sfarsit se face ceva, hai sa venim si sa criticam, ca la asta suntem buni, la politichie!
Sigur, in perioada asta se putea reorganiza mai bine transportul cu autobuze, se putea face in asa fel incat frecventa pe anumite trasee sa fie mai mare, dar atata s-a putut gandi si face, inutil sa mai vorbim vorbe.
Oricum, moment mai bun pentru lucrarile respective nu se putea gasi, iar atunci cand vorbim de beneficii pe urmatorii 30 ani, toate carcotelile sunt de prisos (exceptand, evident, cazurile in care acesti "deranjati" sunt de fapt in campanie electorala).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihail75



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Iun/2020
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Sep 2009 10:31:59    Titlul subiectului: 116384

Nu fac publicitate nici unui blog, pur si simplu am gasit si am transmis mai departe. M-a determinat si calatoria de alaltaieri cu un autobuz MAZ, care, la atit de putini ani vechime, scartaia din toate incheieturile. Si nu era numai din vina numeroaselor drumuri facute, ci si din cauza unei lipse de intretinere adecvate. Imaginea era jalnica, panourile pe care fusesera puse reclamale din interior erau pline de hartii rupte si atirnau, unul chiar prins cu o sfoara (!!). Putina grija si ordine nu ar strica. De miros nu mai spun nimic, aici sunt de vina si concitadinii nostri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Ian 2010 09:29:43    Titlul subiectului: 121902

Van Hool, Be8/8, mai multe Be4/4, ST11 - de azi, din nou pe trasee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 10 Iun 2010 21:55:24    Titlul subiectului: A venit vacanta ... ! 128216

In ultimele doua zile - si mai clar astazi 10 iunie 2010 - , se observa ca mare parte a elevilor ieseni au inceput sa intre in vacanta ... mijloacele de transport sunt mai "aerisite", traficul e mai fluent si se circula din ce in ce mai bine (de exemplu o "cursa" Podu Ros-Triumf se incadreaza in 13-15 min fata de aprox. 19 min intr-o zi normala de trafic) ... Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Sep/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 02 Iul 2010 10:28:09    Titlul subiectului: 129305

Fiti atenti ce intorsatura iau lucrurile, dupa ce "prostii" din Ciurea au fost pacaliti, asigurandu-li-se transport civilizat, cu autobuzele, pana au trecut alegerile si "alesii" s-au vazut pe "scaunele" lor, acum iata ca firma de dube castiga cica un proces si probabil autoritatile "nu vor avea ce face" si-i vor despagubi... si uite asa toata lumea-i multumita, "noi" ne-am vazut alesi, "voi" luati bani aiurea si ... toate bune...

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Consiliul_Judetean_Iasi_este_bun_de_plata_in_conflictul_de_la_Ciurea_0_290970957.html

"Consiliul Județean Iași este bun de plată în conflictul de la Ciurea

Cătălina Cocoloș

Vineri 2 iul 2010

Iași

Magistrații Tribunalului Iași au decis să anuleze hotărârea CJ (Arhivă)

Firma de transport SC Prodan Impex a câștigat ieri procesul cu șefii județului. Magistrații Tribunalului Iași au decis ca să anuleze hotărârea Consiliului Județean (CJ) prin care traseul Iași- Ciurea poate fi deservit de RATP. Instituța este obligată să plătească operatorului de transport privat și 32.427lei daune.

Sentința dată de judecători nu este însă definitivă, ci poate fi atacată de CJ.

Conflictul dintre șefii județului și SC Prodan Impex datează din anul 2008.

Atunci oamenii din comuna Ciurea au blocat șoseaua principală susținând că firma care efectua curse spre Iași practica tarife prea mari în comparație cu cele ale Regia Autonomă de Transport Public (RATP) Iași.

Astfel, CJ a dat o hotărâre prin care a dat dreptul regiei de transport să intervină cu mijloace de transport pe traseul Iași Ciurea. Astfel Prodan Impex a dat în judecată CJ și a cerut anularea hotărârii.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 13 Oct 2010 05:50:23    Titlul subiectului: Controale tip "Filtru" 134674

Buna Ziua Iasi a scris:
Controale mai dure in mijloacele de transport
Miercuri, 13 Octombrie 2010
Ion MUSET

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor intensifica controalele in mijloacele de transport in urmatoarea perioada. Si asta din cauza numarului mare de turisti aflati in aceasta perioada in oras. Astfel, echipajele de tip "Filtru" se vor afla in urmatoarele zile la strada. "Momentan, sunt cate doua echipaje pe tura, care verifica calatorii fraudulosi. Vom mentine echipele de control si in continuare, din cauza numarului mare de calatori care circula in aceasta perioada cu mijloacele noastre de transport", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Cei care circula fara bilet in mijloacele de transport public ale Regiei risca sa achite o suprataxa de calatorie in valoare de 40 lei.
Articol
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 12:57:48    Titlul subiectului: 134872

Un astfel de filtru am intalnit in 14 octombrie pe ambele sensuri cu 2 statii inainte de capatul de la Copou. Numai controlori tineri are orasul asta ??

Cat despre tarife nu sunt cam mari la ce conditi de transport ofera RATP calatorilor ??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 17 Oct 2010 12:04:54    Titlul subiectului: 134948

Preturile sunt mari, insa raportate la puterea de cumparare a majoritatii cetatenilor. Reflecta, totusi, realitatea, dpdv al costurilor, istoric, geografic, comportamental, samd.

Incepand din anii '90 si pana spre anul 2004 municipalitatea si-a batut joc de acest serviciu public, prin subfinantare, prin lipsa investitiilor, prin incurajarea concurentei neloiale. Din pacate (oricate apostrofari as primi dupa acest mesaj, e vorba de o realitate), cetatenii au avut contributia lor substantiala la acest dezastru, pentru ca, in loc sa preseze autoritatile sa investeasca in transportul public adevarat, de mare capacitate, au acceptat formele ilegale si inumane de transport aparute de prin 1997, amagindu-se cu asa-zisul confort descoperit la firmele de dube. "Confort" care, inevitabil, le-a iesit pe nas in final. Acum toti vor autobuze (noi, moderne, mari), insa uita ca in spate se casca un hau de care cu greu incercam sa scapam.
Despre comportamentul deviant al unora, care se rasfrange asupra vehiculelor si mobilierului stradal, nu are sens sa discutam suplimentar, efectele se vad cu ochiul liber.
Spuneam si de conditiile geografice, pentru ca nu trebuie uitat faptul ca vehiculele de transport public din Iasi bat zilnic o multime de strazi in panta, iar asta se reflecta substantial in costurile de exploatare. Sa nu mai vorbim despre conditiile din trafic, si ele generatoare de costuri suplimentare.

Incetul cu incetul ne vom moderniza, insa e un proces care va dura. Deocamdata am investit masiv in reabilitarea liniilor de tramvai (peste 20 de km in 3 ani nu e deloc putin lucru), vom continua cu reabilitarea infrastructurii, vor fi si vehicule noi, si tehnologie moderna in materie de ticketing, informare si urmarire a traficului. Insa, desigur, nu deodata, ci rand pe rand, in anii urmatori.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
thevlad15



Data înscrierii: 01/Iul/2010
Ultima vizita: 22/Aug/2019
Mesaje: 46
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 17 Oct 2010 23:45:11    Titlul subiectului: 134989

Spneti ca au fost realizati 20km de de linii de tramvai. Nu e putin lucru, intr-adevar. Dar banii astia au fost dati din fondurile regiei? Sau din creditul luat de municipalitate?

Cum poate demonstra regia ca poate face investitii durabile cand a cumparat 50 de autobuze noi care acum sunt un dezastru? Din acele 50 de autobuze la o parte, leasing-ul explira in anul 2012 si ele sunt vai de capul lor, zdragane, geamuri sparte si inlocuite cu ceva prin care abia se mai vede, usi care abia se mai inchid, etc. Ati circulat vreodata cu autobuzele mercedes citaro din bucuresti? Exista termen de comparatie? ( desi autobuzele sunt oarecum similare )

Deci ce a facut RATP? Prin ce a demonstrat RATP ca poate investi durabil?

Mentionez ca si statiile noi au fost facute din fonduri europene.

Din cate stiu, la imprumutul facut pentru cumpararea autobuzelor maz primaria a fost garant. Sunt curios cate rate a platit regia si cate primaria.

Deci, pana acum, ce a facut RATP cu banii?

RATP nu poate adopta modelul ( care aduce profit ) a UNISTIL? DE ce sa platesti 50 de controlori si 50 de cucoane ( si doi barbati ) la tonetele de bilete cand poti plati taxatori? Care ( dupa modelul UNISTIL ) fac transportul comun profitabil. Mentionez si ca UNISTIL are cele mai proate trasee si tot face profit in timp ce regia beneficiaza de transportul electric...

Imi cer scuze daca am fost oarecum offtopic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 18 Oct 2010 11:36:20    Titlul subiectului: 135011

1. Serviciul de transport public este, dupa cum ii spune numele, de utilitate publica. Peste tot in lumea civilizata municipalitatile investesc masiv in dezvoltarea serviciilor publice. Daca nu pentru dezvoltarea serviciilor publice, atunci pentru ce ar trebui municipalitatea sa cheltuie bani publici?

2. Vorbesti de fondurile regiei... Alea fiind? In regula, sa zicem ca vorbesti de banii alocati anual de la buget. Tramvaiele si autobuzele circula si se intretin cu aer? Sau vorbesti de incasari? Poti sa te gandesti si singur unde se duc astea.

3. Autobuzele MAZ in stare proasta (apropos, simpatic articolul ala cu MAZ-urile garate, pozate prin gard de "jurnalisti" si date drept "cruce", desi puteau fi vazute a doua zi circuland bine-mersi)... Oare de ce? Ai impresia ca 50 de Citaro ar fi aratat mai cu mot in conditiile (toate) din Iasi?

4. Imprumut pentru cumpararea autobuzelor MAZ?! Huh?! Deci... Leasingul pentru autobuzele MAZ ar fi urmat sa fie platit din incasarile regiei. Cum acest lucru este imposibil, ratele sunt platite de catre municipalitate (ma rog, ar mai fi ceva de spus aici, dar deja e alta poveste). Dar nu din vreun imprumut. Confunzi cu altceva si anume cu intentia actuala a municipalitatii de a utiliza bani dintr-un credit inclusiv pentru o investitie in alte 50 de autobuze noi.

5. Da, modulele din statii au fost facute cu fonduri europene. E ceva rau in asta?!

6. Mereu vad comparatia asta tip mere-pere cu Unistilul. Unistilul exploateaza un parc de vreo 40 de autobuze (atentie, nu toate circula in aceeasi zi). Punct.
Spui de taxatori la RATP. Ia sa vedem: la ora actuala RATP scoate la strada zilnic cca. 180 de vehicule; hai sa zicem ca avem taxatori-semiroboti si ii tinem 7 zile pe saptamana conectati in 2 ture, deci ne ies vreo 360; hai, totusi, sa-i transformam in oameni, care mai au si zile libere, se mai si imbolnavesc, etc; deci vreo 400 pe putin. Cred ca ai priceput. Bilete la soferi/vatmani? No way (trafic, mentalitati - extindem discutia, daca doresti).
Argumente pentru a demonta comparatia fara rost intre RATP si Unistil sunt nenumarate. S-o lasam deocamdata la nivelul asta simplist de abordare.

Ce a facut durabil RATP dupa 2004? In ciuda batutului cu pumnul in piept al unora, carora le cad gradele daca urca in tramvaie nemtesti folosite civilizat pana la aducerea la Iasi, RATP a reusit sa inlocuiasca aproape in totalitate parcul de tramvaie, achizitionand vehicule modernizate, in stare exceptionala, care la momentul descarcarii de pe platformele de cale ferata aratau ca noi. In momentul de fata depoul Dacia scoate la strada exclusiv vagoane modernizate, care vor face fata ani buni conditiilor din Iasi. Am urmarit ca vagoanele achizitionate sa fie, pe cat posibil, de aceleasi tipuri. Dupa cum stii, avem in parc peste 100 de tramvaie GT4, in marea lor majoritate modernizate. Ca si in cazul reabilitarii liniei, sa stii ca nici asta nu e putin lucru.
Deci, da, am investit durabil in transportul electric. In situatia in care se afla regia de transport din Iasi (daca tot apar comparatiile cu Timisoara, Cluj sau Arad, ganditi-va ce au in spate respectivele regii si ce are in spate regia din Iasi, pentru ca uitati mereu aspectul asta si este esential) s-au facut, totusi, aceste lucruri. Efectele se vad in primul rand in scaderea numarului intreruperilor la strada si a costurilor de intretinere.

Sa nu te superi ca ti-am raspuns ironic pe alocuri, insa nici nu pot accepta ca RATP sa fie pusa tot timpul la colt ca un amalgam de aspecte negative, ca acolo toti am fi o apa si-un pamant, "niste retardati" care nu mai stim cum sa ne batem joc de calatori zilnic. Nu, sa stii ca sunt, ca peste tot, oameni si oameni. Chiar si la control. Ideea e sa nu tratezi totul la galeata, ci sa incerci sa fii si obiectiv. Eu unul recunosc si aspectele - multe - la care RATP mai are de lucrat pentru a-si face o imagine buna, insa nu pot accepta sa fie facuta otova munca celor care chiar muncesc in regia aia.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
thevlad15



Data înscrierii: 01/Iul/2010
Ultima vizita: 22/Aug/2019
Mesaje: 46
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Oct 2010 23:38:32    Titlul subiectului: 135158

In legatura cu transportul electric sunt de acord cu tine (cu mentiunea ca as vrea sa vad Be8/8-urile noi la strada, in locul unor GT4 nemodernizate care si-au cam trait viata, dupa parerea mea).

Comparatia cu /unistil mie sincer mi se pare buna. In autobuzele unistil practic nu poti face "blat". Asta ii face sa faca profit. Cu altceva nu sunt mai breji, chiar deloc. RATP ar trebui sa iasa mult pe profit din transportul electric, si spun asta dintr-o deductie logica (tramvaie relativ moderne si aproape gratis, multi calatori, costuri de exploatare mici etc)

Cat despre autobuzele MAZ, eram sigur ca ma vei contrazice asa ca am analizat autobuzul in care am calatorit in seara asta. E vorba de autobuzul 39 (din cele 50) al carui leasing expira in data 07-2012. IN stanga usii din mijloc, in dreptul sticlei de acolo a aparut o bara (de genul celor de la usi) prinsa intr-un loc aiurea cu suruburi, indreptata cu ciocanul intr-o parte. N-am inteles ce cauta acolo, intr-un autobuz nou. Reclama din exterior e pusa parca intentionat exact la nivelul ochilor celor care stau pe scaune si creeaza o stare de claustrofobile. Manerele pentru iesirile de urgenta din partea de sus a autobuzlui sunt rupte, ciocanele pentru spart geamul in cazuri de urgenta lipsesc, 3 manere de la geamurile care se deschid lipsesc (din 5) si de la gropi geamurile se dechid singure. Si ma tem ca am nimerit un autobuz bun. De mizeria de nedescris din interior si resturile de afise ramase lipite n-are rost sa mai spun. O sa repet exercitiul si in zilele urmatoare. Stiu ca si oamenii sunt de vina, dar chestiile aste aintra in intretinerea autobuzelor.

Deci, RATP ce face cu banii? Plateste motorina (cateodata), curent electric, angajati si cam atat? Nu mai ramane nimic? Sunt convins ca nu mai e nicio regie intr-un oras de talia iasiului in halul in care e RATP.

Momentan eu m-as multumi sa se faca curat in autobuze si sa merg la facultate cu be8/8 rosii. Very Happy Atat pot sa sper...
Restul, afisaj electronic in statii, sa functioneze afisajul electronic la autobuzele vanhool, autobuze noi, linia verde sa devina linie verde si nu linie rosie cum de multe ori e acum, stisteme de ticketing ca in europa (fara cucoane, doar cu automat de bilete in autobuz) sunt vise....

Eu stiu ca tu nu ai nicio vina si iti multumesc ca imi raspunzi la mesaje.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Oct 2010 00:44:03    Titlul subiectului: 135162

Cu autobuzele MAZ nu te-am contrazis absolut deloc. Ti-am zis ca din diverse motive (fara a le exclude pe cele care tin de RATP) au ajuns fix cum ar fi ajuns si 50 de Citaro.

In privinta banilor, mai adauga la cele deja enumerate piese de schimb, utilitati si multe altele necesare care nu-mi vin in minte la ora asta.

Nu e nicidecum o consolare, insa situatia RATP nu e singulara (vorbim de regii de transport din orase comparabile). In plus, insa, RATP are o mare piatra de gat, generata de neplata pomenelor electorale de catre municipalitate pe vremea lui nea simi.

Vor iesi si Be 8/8 rosii, va iesi si GT8-ul. Afisaje electronice la autobuzele Van Hool nu stiu daca vei vedea, pentru ca afisajul e doar un dispozitiv... de afisare, ii mai trebuie si ceva care sa-i spuna ce sa afiseze. Costuri suplimentare, deci. Afisaje electronice in statii vor fi, numai sa fim lasati sa ducem la capat licitatia. Unda verde va fi si pentru autobuze (ceea ce stii ca s-a pus in functiune se refera doar la partea de gestionare a traficului, partea dedicata autobuzelor va fi efectiv functionala odata cu implementarea sistemului de monitorizare a vehiculelor, pentru ca va exista interdependenta). Sistemul de eliberare a legitimatiilor de calatorie va fi in genul celor din Bucuresti si Timisoara. Vor exista si modalitati automate de plata a calatoriei. Automate in vehicule nu vor fi, pentru ca investitia e prea mare. Autobuze noi vor fi doar daca vor exista fonduri pentru achizitionarea lor.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 20/Sep/2020
Mesaje: 906
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 25 Oct 2010 05:08:42    Titlul subiectului: Istoria tramvaiului iesean 135400

Un interesant articol despre istoria tramvaiului iesean /Sursa: Buna Ziua Iasi,25.10.2010:

Citat:
Cum au schimbat Carol I, Nichita si Simirad fata orasului

Ion MUSET

 Nescrisa, dar interesanta, istoria tramvaiului iesean razbate din cele cateva poze amplasate discret pe peretii Regiei

Putini mai sunt astazi cei care stiu ca iesenii obisnuiau odata sa circule cu tramvaiul pe Sararie sau de ce la Iasi nu au circulat celebrele tramvaie trase de cai. O istorie incarcata, plina de contre politice ale vremurilor de dinainte de 1900, dar si de reticenta autoritatilor fata de avantajele unui transport electric, poate fi gasita astazi doar la pasionatii din cadrul Regiei Autonome de Transport Public. Nescrisa, dar interesanta, istoria tramvaiului iesean razbate din cele cateva poze amplasate discret pe peretii Regiei. Astazi va vom prezenta cateva franturi mai putin cunoscute dintr-o istorie veche de 112 ani.

De ce n-a avut Iasul tramvai tras de cai

Aparitia tramvaielor cu cai, inca de la 1832, in New York, nu a fost un argument solid pentru autoritatile iesene de la acea vreme pentru a da unda verde unui astfel de transport public. Desi au primit numeroase oferte, inca la 1874, sefii primariei de atunci au refuzat sa implementeze un transport modern la acea vreme in municipiu. Si asta pentru simplul fapt ca nu era considerat eficient in conditiile unui oras colinar, asa cum este Iasul.
Abia in 1898, data oficiala de la care porneste istoria tramvaiului iesean, s-a dat unda verde pentru acest transport ecologic. Asa au intrat in scena germanii de la Allgemeine Elektrizitats-Gesellschaft (AEG) Berlin, care au castigat licitatia pentru concesionarea transportului electric. Mai mult, in 1898, regele Carol I a promulgat Legea 713 pentru concesionarea tramvaiului din Iasi catre firma nemteasca pentru o perioada de 40 de ani. Asa au aparut primii kilometri de cale de rulare, care faceau legatura intre Gara si Hala Centrala. Tot atunci au mai fost infiintate legaturile Pacurari – Hala, linia dintre Hala si Socola, respectiv Hala si Nicolina, linia spre Copou, precum si Gara – Abator. Dupa inaugurarea liniei Targu Cucu - Sararie - Copou in 1901, Iasul a ajuns sa aiba cei mai multi kilometri de tramvai dintre orasele care au implementat tramvaiul electric.

Cu tramvaiul prin razboaie

Dupa Primul Razboi Mondial, in Iasi circulau 35 de vagoane de calatori. Toate acestea erau trecute, insa, in administrarea statului, ca efect al razboiului. Reconstructia parcului de tramvaie s-a facut intre 1929 si 1938, cand au fost construite 14 vagoane dupa proiectele inginerilor Huhulea si Dorogan. Unele dintre acestea au circulat pana in 1960, fiind cunoscute ca "vagoanele de pe Sararie".
Al Doilea Razboi Mondial a fost, insa, devastator pentru tramvaiele iesene. "Bombardamentele din 1944 au provocat pagube importante depoului de tramvaie si caii de rulare. In urma distrugerii podului de peste Bahlui, din Podu Ros, circulatia tramvaielor in zonele Socola si Nicolina a fost complet intrerupta pana in 1946, cand a fost construit un nou pod. Perioada 1944 - 1950 a fost una deosebit de grea pentru transportul de calatori din Iasi. Abia in perioada 1950 - 1960 au fost luate o serie de masuri pentru ameliorarea situatiei si imbunatatirea conditiilor de transport", marturiseste Radu Czech, unul dintre pasionatii tramvaielor iesene.

Comunism, accidente si modificari de linii

Una dintre cele mai interesante perioade in dezvoltarea transportului electric iesean incepe dupa 1959. In plin avant comunist, la Iasi ajung primele tramvaie Timis. Acestea au dus "greul" transportului electric pana la aparitia tramvaielor Tatra, in 1977. In anii 1960, Iasul a devenit promotorul celor mai mari schimbari ale liniilor de tramvai. "In anul 1958 a fost desfiintat tronsonul de linie cuprins intre Podu Ros si bariera Nicolina. In aceeasi perioada a fost prelungita linia de pe Sararie, pe soseaua Stefan cel Mare, pana la Targusor Copou. In anii 1959 - 1960 a fost modificat traseul Padurii - Tatarasi, pentru inlaturarea curbei duble de la intersectia cu actualul bulevard Tudor Vladimirescu. Lucrarea de realizare a parcursului actual, intre strada Tatarasi si statia Padurii, a fost cauzata de numeroasele accidente care au avut loc in timp, in curba de la baza pantei", marturiseste Radu Czech. In aceasta perioada au disparut liniile de pe Alexandru Lapusneanu, Pacurari, Socola, dar si Sararie. Acest lucru a pus punct, la acea vreme (1977), unei istorii de peste 80 de ani. Au aparut, in schimb, liniile din zona industriala, ca efect al "avantului muncitoresc" dezvoltat aici in perioada comunista.
Realizarea zonei industriale din estul orasului impunea investitii pentru asigurarea transportului muncitorilor. In 1964 a fost data in exploatare linia intre Podu Ros si Baza 3, prelungita apoi pana la Fabrica de Ulei. In anul 1969 a fost desfiintata linia de tramvai de pe strada Socola. In anul 1977 a fost desfiintat traseul de pe strada Sararie, fiind retrase din circulatie si ultimele vagoane „tip Iasi”.
Tramvaiele Tatra au revolutionat transportul calatorilor in anii '70. In aceasta perioada a fost reconstruit depoul de la Gara, a fost amenajata linia de tramvai pe strada Vasile Lupu, dar si legaturile cu cartierele Alexandru cel Bun si Tatarasi Sud - Metalurgie. Au urmat apoi, in 1983, tronsoanele Elena Doamna – Bucsinescu – Mase Plastice si Gara – bariera Tigarete), apoi liniile Moara de Foc, Canta, Arcu, Pasaj Nicolina, Tesatura, CUG I si CUG II. Astfel, sfarsitul anilor ’80 surprinde tramvaiul iesean in perioada de maxima dezvoltare a retelei, fiind deservit un numar de 15 trasee. Criza combustibililor din acei ani a determinat utilizarea cu precadere a acestui tip de transport.

Epoca Simirad si Nichita

Revolutia din 1989 a surprins regia de transport intr-o grava criza financiara. S-a incercat refacerea parcului, prin reconstructia mai multor vagoane produse la Timisoara, dar in 1992 acestea au fost scoase din uz. Iesenii au circulat apoi cu vagoane cumparate de la regiile din Bucuresti, Oradea sau Cluj. In acelasi an, rondul de la Cinci Drumuri a fost desfiintat si reconstruit, mai sus, in Targu Cucu. In 1997, ca urmare a unui grav accident, a fost inchis tronsonul dintre Podu Ros si CUG II. In "epoca" fostului primar Constantin Simirad s-a inceput reabilitarea liniilor Triumf - Copou, amenajarea rondului Podu de Piatra sau a celor dintre Palat si Podu Ros. Liniile au fost inchise si acoperite cu asfalt de catre primarul Gheorghe Nichita, dupa extinderea lucrarilor de la pasajul Hala Centrala. In 2002 s-au facut lucrari de reabilitare si pe tronsonul Tatarasi Sud – Dancu, precum si in rondurile din Canta si Dancu. In acelasi an, terenul pe care era amplasat rondul din Tatarasi Sud a fost revendicat si retrocedat, tramvaiele nemaiputand intoarce in acest punct.
Dupa primul mandat, in care s-au modernizat liniile de tramvai dintre Pasajul Alexandru si Dacia, primarul Gheorghe Nichita decide sa indatoreze orasul cu 15 milioane euro pentru a moderniza 16,4 km de cale de rulare din mai multe zone ale orasului. Tot in "epoca" lui Nichita, au inceput si lucrarile de reabilitare a liniilor din Tatarasi, investitii nefinalizate nici pana in ziua de azi. Intarzierile in cadrul acestui proiect au depasit un an de zile.
Si parcul regiei a fost populat in ultimii ani cu tramvaie second-hand. Toate au fost aduse din Germania si Elvetia, la preturi simbolice, regiile similare din aceste tari renuntand la ele din cauza schimbarii ecartamentului liniilor.Astfel, din 1997 la Iasi au ajuns 189 de tramvaie de tip Tatra: GT4, GT5, ST7, ST 8, ST 10 si ST 11.

Multe dintre acestea au fost retrase din circulatie din cauza uzurii mari, dar si a consumului mare de energie electrica Question .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 2 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community