Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Festival si Electroputere (originale)
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mar 25 Oct 2005 09:28:13    Titlul subiectului: *Tramvaiele Festival și Electroputere (originale) 293

Am postat in album pozele cu boghiul de vagon Festival. Aceste vagoane, precum si cele EP au fost echipate cu astfel de boghiuri inainte de a fi adaptate pentru cele de V3A. Este un boghiu bimotor, cu frana pneumatica si suspensii primare si secundare pe arcuri.
Isi mai aminteste cineva de aceste vagoane inainte de modernizarea lor cu boghiuri de V3A?
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Oct 2005 10:16:23    Titlul subiectului: 298

Daca pozele sunt facute in dep.Victoria, sa inteleg ca s'a ales praful de vagonul Festival/EP care se vedea la intrare ?
Nu-mi amintesc vagoanele in circulatie. Tot ce stiu e din poze si din monografia nepublicata de RATB.
Stiu ca ITB a fabricat 37 vagoane motor, dar nu stiu cate remorci.
Vagonul 3037 a fost trimis ca model la Craiova si acolo au mai fabricat vreo 200 vagoane. Nu stiu daca 3037 s'a mai intors vreodata in Bucuresti si nici daca a circulat aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 14:37:28    Titlul subiectului: Tramvaie V51 (Festival) si EP - originale 3702

Tramvaie V51 (Festival) si EP - originale


V51()=L4-Dep.Dudesti(NE)195x.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.78 kb
 Vizualizat:  de 30674 ori

V51()=L4-Dep.Dudesti(NE)195x.jpg



ep_3256__v12_2361__l15-ptaunirii-froms_177.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.45 kb
 Vizualizat:  de 29719 ori

ep_3256__v12_2361__l15-ptaunirii-froms_177.jpg



ep_3xxx__v12_22xx__l15-ptaunirii_s__689.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.53 kb
 Vizualizat:  de 29719 ori

ep_3xxx__v12_22xx__l15-ptaunirii_s__689.jpg




Ultima modificare efectuată de către falizwim la Joi 15 Dec 2005 22:15:22, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 15:38:21    Titlul subiectului: 58404

Am scanat cateva poze. Iata un tramvai "Festival". Poate cineva sa ne faca o clasificare a tramvaielor tip Vxy, eventual exemplificata cu ceva poze, fiindca eu unul nu sunt lamurit nici acum care cum sunt.


RF_tramvai.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.05 kb
 Vizualizat:  de 27182 ori

RF_tramvai.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 14:13:31    Titlul subiectului: 21530

Boghiurile de EP vechi erau cele mai silentioase din acea vreme, ziceai ca mergi pe perna de aer, nici nu se auzea cand trecea prin macaze.
Singura buba a lor era ca prindeau miscare de ruliu la viteza mare, il stiu pe 24 cand venea de pe Gloriei cum se misca.
Nu stiu de ce le-au casat, ca mergeau foarte bine, nu ca V2A care au bazaitoarea aia in spate de-ti tremura dintii in gura.
De ce nu le-or schimba axele la generatoare nu stiu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 20:47:41    Titlul subiectului: 25280

Boghiu motor (descompletat) de EP (V(9)51) Shocked - scuze de calitatea pozelor, au fost făcute cu un aparat compact și n-am făcut încadrarea ca lumea Mad
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=124710
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=124712
Și ceva poze din București în care apar EP-uri și Festivaluri
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=60060&d=1128063824
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=59678&d=1127838845
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=90734&d=1142692190
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=90735&d=1142692247
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=90739&d=1142692676
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=59677&d=1127838834
Aia cu Bd. 6 Martie (Regina Elisabeta) e făcută prin 1957 (acum circulă multe, multe troleibuze pe acolo), cea cu "Patria" în 1958, iar restul (Romană și Universitate în 1960-61)
Uite un EP cu remorcă identică în București:
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=60060&d=1128063824
Poza datează de pe la 1955-56; pe acel bulevard ciruclă acum troleibuze; poza e făcută înainte de intersecția Bd. Regina Elisabeta cu Str. Ion Brezoianu.
Tramvaiele "Festival" se mai numeau și V-951, unde V-951 = vagoon 1951.
Denumirea de "Festival" li se trage de la Festivalul Tineretului care a avut loc în 1953 în București; ultimul "Festival" s-a fabricat în 1953, nu în 1954!!!
3037 a fost trimis în 1954 la Craiova.
EP-uri au fost în: București, Timișoara, Oradea și parcă Brăila.


Ultima modificare efectuată de către mrM la Mie 14 Iun 2006 20:59:34, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 17:55:15    Titlul subiectului: 25823

Cand a fost conceput acest model si intre ce ani s-a realizat productia de serie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 21:33:15    Titlul subiectului: 25848

Vagonul V51?? = Festival a fost fabricat din 1951 pana in 1954.
S'au produs 37 vagoane (3001-3037), ultimul fiind produs ca prototip cu unele imbunatatiri. Prototip era pentru ca a fost trimis la Craiova, unde a inceput fabricarea lor sub numele EP, primul vagon EP (3038) a iesit pe poarta fabricii din Craiova la 8 Ianuarie 1955.
In total se pare ca au fost fabricate 267 vagoane, din care 37 Festival si 230 EP, neincluzand aici cele pentru alte orase (Timisoara, Arad si Oradea). La Bucuresti ele au fost 3001-3270, dar se pare ca 3037 nu s'a mai intors la Bucuresti. Dupa ce a inceput modernizarea lor sub numele EP/V3A, au fost 172 vagoane motor + 93 remorci = 265 vagoane. Daca acest calcul este adevarat, inseamna ca restul de doua sunt cel care se pare ca a fost taiat prin 2000 in Depoul Victoria + 3037.
Dupa cum se observa dintr'o poza din Oradea si din altele ale caror linkuri au fost puse pe forum, se pare ca au existat remorci EP care semanau bine cu vagoanele motor (in partea din fata), unele avand insa si rezistentele si ce mai au vagoanele motor deasupra, ceea ce ma face sa cred ca de fapt ele sunt vagoane motor transformate, ceea ce justifica afirmatia de mai sus legata de EP/V3A.
O alta caracteristica a EP'urilor pentru vestul tarii este caseta de afisare a liniei, lunga si impartita in 2 de o caseta centrala mica pentru numarul liniei
Surse: Monografia RATB (pag. 113). De confirmat daca e aceeasi cu cartea lui Sterian (scuze, nu stiu numele exact si titlul).

Este posibil ca 3037 sa fi fost fabricat in 1954, in conditiile de mai sus, sau aceea sa fi fost data plecarii spre Craiova. Oricum EP in 1955 este data certa.
O alta caracteristica a EP'urilor din Timisoara este ca usile se deschideau spre interior, nu spre exterior.
EP'uri la Bucuresti.
3134
3170
3206
32xx
Unele poze au fost micsorate pentru incadrarea cat de cat in spatiul forumului, in unele cazuri pastrandu-se doar partea ce contine vagoanele EP, care reprezinta subiectul topicului.
Toate pozele sunt afisate cu permisiunea lui Sergabi28 si Transurb Galati, detinatorul pozelor originale. Pozele sunt realizate in mai 1973 de Hans Oerlemans si tatal lui.



EP_3134_Bucuresti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.73 kb
 Vizualizat:  de 29417 ori

EP_3134_Bucuresti.jpg



EP_3170_Bucuresti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.19 kb
 Vizualizat:  de 29416 ori

EP_3170_Bucuresti.jpg



EP_3206_Bucuresti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.8 kb
 Vizualizat:  de 29416 ori

EP_3206_Bucuresti.jpg



EP_32xx_Bucuresti.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.18 kb
 Vizualizat:  de 29416 ori

EP_32xx_Bucuresti.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 14:31:42    Titlul subiectului: 66447

Un EP de pe linia 24, se vede simbolul A de la autotaxare.
De la vagonul motor fusesera scosi incasatorii, erau doar la remorca.
Un EP pe linia lui 24, intrand pe bd. Bucurestii Noi.
Apoi un EP cu remorca



RF_ep.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.52 kb
 Vizualizat:  de 27042 ori

RF_ep.jpg



RF_ep24_174.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.92 kb
 Vizualizat:  de 26571 ori

RF_ep24_174.jpg



RF_ep24r_594.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.07 kb
 Vizualizat:  de 26564 ori

RF_ep24r_594.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
serban



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 29/Apr/2014
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 11:57:39    Titlul subiectului: 44632

iata o imagine a prototipului 3001, utilizat in vara anului 1977 ca vagon scoala.


3001_w_755.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.84 kb
 Vizualizat:  de 28461 ori

3001_w_755.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Feb 2007 10:36:23    Titlul subiectului: 75545

Linia 24 in 1980


ep24.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.2 kb
 Vizualizat:  de 28307 ori

ep24.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 14 Sep 2007 08:37:15    Titlul subiectului: Tramvaiele Festival și Electroputere (originale) 82730

. . .


090.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.37 kb
 Vizualizat:  de 27769 ori

090.jpg



090b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.17 kb
 Vizualizat:  de 27769 ori

090b.jpg



091.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.82 kb
 Vizualizat:  de 27769 ori

091.jpg



091b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  14.64 kb
 Vizualizat:  de 27769 ori

091b.jpg



097.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.46 kb
 Vizualizat:  de 27769 ori

097.jpg



097b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.01 kb
 Vizualizat:  de 27769 ori

097b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mar 18 Sep 2007 20:06:20    Titlul subiectului: 82894

Observ din aceste poze ca tramvaiele aveau lipsa semnalizatoarele si stopurile din spatele vagoanelor si nici firma nu exista in spatele vagonului. Acestea nu existau deloc sau erau vagoane care aveau aceste elemente? Pentru ca Ep-urile modernizate la Electroputere dupa anul 1974 aveau stopuri si semnalizatoare, chiar si firma pe spate, insa nu mai aveau arcurile acelea la boghiuri, parca sunt ca cele de la locomotive, ci alt tip de suspensie!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 09:39:55    Titlul subiectului: 82904

itb 139 a scris:
Observ din aceste poze ca tramvaiele aveau lipsa semnalizatoarele si stopurile din spatele vagoanelor si nici firma nu exista in spatele vagonului. Acestea nu existau deloc sau erau vagoane care aveau aceste elemente? Pentru ca Ep-urile modernizate la Electroputere dupa anul 1974 aveau stopuri si semnalizatoare, chiar si firma pe spate, insa nu mai aveau arcurile acelea la boghiuri, parca sunt ca cele de la locomotive, ci alt tip de suspensie!
Intr-adevar, la EP-urile modernizate s-a trecut la inlocuirea boghiurilor de provenienta feroviara la cele V3A. Cateva dntre schimbarile despre care stiu le voi mentiona mai jos.
Imbunatatiri:
-schimbarea formei caroseriei, indeosebi in fata, crescand vizibilitatea vatmanului, montarea lampilor stop, a casetei pentru numar
-fiabilizarea franei prin renuntarea la actionarea cu aer comprimat
-aparitia franei rezistive si cea a franei cu patina la sina.
-reducerea cheltuielilor de intretinere avand acelasi boghiu pentru majoritatea tramvaielor: cel de V3A.
Per total modernizarea nu a fost total reusita:
-podeaua a fost inaltata cu mult datorita boghiului diferit, vagonul a devenit relativ instabil putand deraia mai usor
-masa proprie a crescut usor si a aparut angrenajul V3A de la boghiu care mai face probleme (un motor la 2 osii)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 315
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 09:50:33    Titlul subiectului: 82906

Pana la mijlocul anilor '60 circulatia era foarte redusa si prezenta lampilor de semnalizare sau stop nu era obligatorie, mai ales ca regulamentul de circulatie nu era atat de incarcat ca acum (nici numerele de inmatriculare ale autovehiculelor nu erau standardizate, fiecare si le facea dupa cum avea chef si inspiratie). In schimb, dupa modernizare au disparut lampile de gabarit de pe acoperis (au ramas doar pe V56 si V58).

P.S. boghiurile originale de V951/EP nu erau de provenienta feroviara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 19 Sep 2007 19:52:28    Titlul subiectului: 82914

Daca nu erau de provenienta feroviara, atunci de unde s-au inspirat inginerii de la Electroputere in cazul boghiurilor? Si ce ati zice de un Ep modernizat de URAC in anul 2000? Cum credeti ca ar iesi sau de ce nu tot de Electroputere?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 20/Sep/2018
Mesaje: 315
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 20 Sep 2007 10:09:40    Titlul subiectului: 82933

E, daca spui de inspiratie, da, sunt de acord :), dar nu de provenienta.
Inginerii de la Electroputere s'au inspirat din documentatia trimisa de URAC, pentru ca prototipul a fost facut la Bucuresti (vezi tramvaiele V951/Festival) in 1951. Vagoanele fabricate la Bucuresti aveau usi glisante cu deschidere pneumatica, precum si sistemul de franare. Cupola acoperisului era mai inalta, boghiurile cu 10 cm mai lungi si rotile mai mari (80 cm, standardul ITB la vremea aceea) si alt tip de motoare. Pentru alte detalii poti consulta topicul Tramvaie/Vagoanele Festival si EP. Decizia mutarii productiei la Electroputere cred ca s'a luat din considerente de productivitate, URAC neavand utilaje adecvate sau suficiente pentru o asemenea sarcina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 30 Ian 2008 13:00:55    Titlul subiectului: 87937

Am pus aici pozele cu boghiul de EP. Vor urma și cele cu București în care apar tramvaie Festival/V951 și EP


Boghiu EP p1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.9 kb
 Vizualizat:  de 26729 ori

Boghiu EP p1.jpg



Boghiu EP 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.02 kb
 Vizualizat:  de 26729 ori

Boghiu EP 2.jpg



_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
serban



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 29/Apr/2014
Mesaje: 9
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 17 Iul 2008 08:37:27    Titlul subiectului: 95925

Caracteristici principale vagon motor EP modernozat la Atelierele ITB - anul 1965

- lungime intre cupla frontala si cea din spate 14.800+/- 30 mm
- lungimea intre peretii frontali ai cutiei 14.100 mm
- ampatament vagon 6010 mm
- ampatament boghiu 1800 mm
- latime 2294 mm
- inaltime 3220 mm (de la sina la acoperis, fara pantograf)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 16/Iun/2018
Mesaje: 58
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Feb 2009 20:15:10    Titlul subiectului: 106837

Pentru cei mai "ruginiti", care am apucat vremurile cand in Bucuresti singura bucata de linie incastrata in beton era in teste intre Piata Sudului si Brancoveanu, principala amintire este ca aceste tramvaie chiar aveau suspensii fata de restul parcului (care era pe foi).
Le-am apucat pe linia 12 si 12B
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Sâm 11 Apr 2009 20:59:11    Titlul subiectului: 109382

1. Vreau sa postez si eu o fotografie facuta la Piata Unirii, in care se vad 2 astfel de tramvaie EP. Imi cer scuze pentru calitatea pozei, dar pentru noi cei pasionati de tramvaie, are o valoare foarte mare. Poza este luata dintr-o carte intitulata simplu BUCURESTI si este scrisa de D-l Dan Berindei, carte aparuta la editura Meridiane in anul 1967, deci cu siguranta, fotografia este mult mai veche.
2. Universitate www.orasul.ro
3. Calea Grivitei
4. Piata Unirii



DSC07348.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  396.49 kb
 Vizualizat:  de 24046 ori

DSC07348.JPG



2-universitate.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.23 kb
 Vizualizat:  de 20372 ori

2-universitate.jpg



3-caleapercent20grivitei1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.15 kb
 Vizualizat:  de 20372 ori

3-caleapercent20grivitei1.jpg



4-piatapercent20uniriipercent.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.14 kb
 Vizualizat:  de 20372 ori

4-piatapercent20uniriipercent.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Apr 2009 20:41:51    Titlul subiectului: 109557

În prima poză din seria celor 3 apare o remorcă. Acea remorcă e cumva un ex-vagon motor? Shocked
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mar 14 Apr 2009 21:06:58    Titlul subiectului: 109564

mrM a scris:
În prima poză din seria celor 3 apare o remorcă. Acea remorcă e cumva un ex-vagon motor? Shocked
Asta este intrebarea care am vrut si eu sa o pun! Eu stiu ca aceste tramvaie aveau remorci ca la V56, si mai stiu ca aceste Festivaluri au circulat prima oara fara nici o remorca . Iata si o poza cu acest tip de tramvai vazut din spate


097_132[1].jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.46 kb
 Vizualizat:  de 22230 ori

097_132[1].jpg



_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2009 18:49:06    Titlul subiectului: 110589

Textul german al fotografiei exact asta spune: "din lipsa echipamentelor electrice, o parte dintre vagoanele-motor cu 4 axe livrate după 1954 au trebuit folosite ca remorci până în 1965. Aici [n.n.: în fotografie] vagonul-motor 3188 cu remorca 3252 la stația-terminus Lacul Tei a liniei 17."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 03 Dec 2009 13:40:53    Titlul subiectului: 120842

O pagina din "Modern Tramway" din 1975 in care apare o referinta extrem de interesanta, se spune ca "prototipul unui tramvai pe boghiuri - 3001 - a fost vazut in probe inca din 1952, dar productia de serie a inceput in 1954". Probabil ca se refera la V51-Festival.

Precizarea ulterioara, cum ca "pana in 1965 parcul cuprindea vehicule de la 3001 la 3260, cu unele dintre ultimele vagoane fiind livrate ca vagoane remorca, asteptandu-se totusi instalarea echipamentului electric" e bizara, ma intreb cat de credibila este. Rolling Eyes



Festival.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.49 kb
 Vizualizat:  de 21424 ori

Festival.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community