Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 04 Dec 2009 20:43:58 Titlul subiectului: |
120890 |
|
Este credibila, pentru ca in poze apar remorci care au numere tot cu 3xxx. In fotografii apar in mod similar remorci EP si la Oradea, care au cucuvea si forma din fata de vagon motor, dar nu au pantograf si nici cutii pe acoperis.
Problema este ca in poze apar vagoane cu numere mai mari de 3260.
Din 1976 pana in 1981 s'au realizat 172 vagoane motor si 80 remorci EP/V3A. Asta ar insemna 252 vagoane EP, iar cele ramase au mai circulat o perioada scurta.
Iata si vagonul 3268, dintr'o fotografie a lui Andrzej Brzozowski.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.86 kb |
Vizualizat: |
de 18061 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Mai 2010 09:41:10 Titlul subiectului: |
126602 |
|
Din Muncitorul I.T.B. din anii '50. Din păcate deocamdată nu găsesc caietul unde aveam notate anul și numărul de ziar în care au apărut articolele, dar când am să-l găsesc am să le pun.
Plus ceva date preluate din Monografia I.T.T. apărută în 1969
Mulțumesc Cătălin Ghiță (whitwolfcata) pt. scanări
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.11 kb |
Vizualizat: |
de 17523 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
246.83 kb |
Vizualizat: |
de 17523 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
361.3 kb |
Vizualizat: |
de 17523 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
187.37 kb |
Vizualizat: |
de 17523 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.44 kb |
Vizualizat: |
de 17397 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 07 Mai 2010 09:02:09 Titlul subiectului: |
126681 |
|
Merita atrasa atentia asupra unui aspect peste care poate altfel s-ar trece prea usor, desi este semnificativ.
Din articolul de mai sus rezulta ca tramvaiele Festival initiale erau cele pe care le-am mai gasit codificate si ca V-(1)951 si au avut numere de la #3001 la #3036; de la #3037 incolo incepe - sa-i zic asa - "Festival modernizat", codificat V-1953-54.
Intre ele erau diferente semnificative, e vorba de imbunatatirile despre care se vorbeste in articolul postat de mrM.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
alfacorse
Data înscrierii: 28/Mar/2009 Ultima vizita: 29/Apr/2024 Mesaje: 9 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Mai 2010 00:41:13 Titlul subiectului: Re |
126756 |
|
Pare miraculos dar in 1987 am intalnit pe linia lui 17 un astfel de tramvai, Electroputere, la mult timp dupa ce nu mai circula cred pe nici o linie. Era dumineca. Efectiv am ramas extrem de mirat, pe toate liniile care circulau pe Sos Giurgiului erau fie V3A fie Tatra.
Are cineva mai multe date?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Mai 2010 07:16:36 Titlul subiectului: |
126757 |
|
O intrebare : Nu tin minte nici un tramvai EP care sa fi avut frana reostatica. Intr-adevar cele 7 trepte ale franii reostatice erau prezente ( fizic ) pe cursorul de reglare a vitezei dar niciodata nu le-am vazut a fi folosite.
Iar din cele 12 viteze am impresia ( pot sa ma insel) ca nu toate erau viteze " normale " , ci numai doua, celalalte erau "de trecere". De asta sunt sigur - Tramvaiele V 56 aveau 8 trepte de viteza, dintre care doar 2 erau "normale" - 4 si 8 , celalalte trepte erau numai de trecere. Nu stiu ce se intampla daca se circula cu o astfel de treapta intermediara. Poate explica cineva.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Mai 2010 12:16:17 Titlul subiectului: Re: Re |
126768 |
|
Am citit în Monografia R.A.T.B. că ultimul "Festival" a fost masacrat în 1981.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
impy4ever
Data înscrierii: 29/Noi/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2021 Mesaje: 5 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Noi 2011 11:05:32 Titlul subiectului: V51+V51 în 1958? |
150628 |
|
E curioasă poza încărcată de d-l Costache Mihail, cea cu lumea care intră în tramvai la Universitate. Dat fiind că pe B-d Republicii (actual Regina Maria) încă circula tramvaiul, imaginea nu poate fi decât dinainte de primăvara lui 1958, când s-au desființat liniile care treceau pe aici pentru desongestionarea traficului și s-au pus în loc troleibuze. (De altfel, și Universitatea se termină cam abrupt în partea stângă a imaginii, încă neexistând corpul refăcut la începutul șaptezecilor, unde acum e Istoria.) Problema e că în loc de remorcă se vede un V51 în regulă (sau poate un așa-zis V53, e păstrată și cucuveaua inițială), deși din ce am citit inclusiv aici pe forum, treaba asta nu s-ar fi întâmplat decât după 1965 și mai precis cu EP-urile. Ce părere aveți?
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Noi 2011 13:15:39 Titlul subiectului: |
150629 |
|
Cei de la "Electroputere" au fabricat remorci care semănau cu vagoanele motor, doar că nu aveau motor (și probabil nici cabina vatmanului). Deci acela nu este un "EP" modificat de I.T.B., așa arăta el din fabrică.
Poza este din 1956-1957. În 1956 au fost introduse troleibuzele pe Axa Est-Vest, iar mai-iunie 1957 (nu 1958) au fost scoase tramvaiele din Str. Traian și Cișmigiu/Lic. "Gh. Lazăr"/Bd. Schitu Măgureanu. Pe Axa Est-Vest, între Bd. Schitu Măgureanu și P-ța Operei au mai circulat tramvaiele până în jurul datei de 3-5 mai 1958.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
impy4ever
Data înscrierii: 29/Noi/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2021 Mesaje: 5 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Noi 2011 14:28:10 Titlul subiectului: |
150632 |
|
Eu am citit că linia 14 a fost scoasă în 1958, 14 știu că venea pe la Ministerul Agriculturii, nu trecea după asta pe aici? Mă întreb chiar dacă nu e 14 și tramvaiul din imagine, dat fiind că a fost prima linie pe care a circulat V51.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Noi 2011 14:48:26 Titlul subiectului: |
150633 |
|
Pe linia 14 e tramvaiul din poză.
Dar scoatera liniei de tramvai pe Axa Est-Vest s-a făcut în 2 etape:
1) Mai sau iunie 1957 între Str. Traian și Bd. Scitu Măgureanu/Cișmigiu;
2) 3-4-5 mai 1958 între Bd. Schitu Măgureanu și P-ța Operei (Victor Babeș).
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mar 13 Dec 2011 22:47:35 Titlul subiectului: Re: V51+V51 în 1958? |
151013 |
|
impy4ever a scris: | Problema e că în loc de remorcă se vede un V51 în regulă (sau poate un așa-zis V53, e păstrată și cucuveaua inițială), deși din ce am citit inclusiv aici pe forum, treaba asta nu s-ar fi întâmplat decât după 1965 și mai precis cu EP-urile. Ce părere aveți?
|
Este o remorca originala ITB, Electroputere nu a fabricat vagoane cu usi glisante.
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Mie 14 Dec 2011 15:47:49 Titlul subiectului: EP |
151018 |
|
Citat: | Este o remorca originala ITB, Electroputere nu a fabricat vagoane cu usi glisante. | In imagine se vad doua garnituri EP, vagon motor + remorca, asa cum e mentionat si mai sus. Ulterior asa zisele remorci au fost echipate cu motoare si au devenit vagoane motor. In toata tara au fost livrate asemenea garnituri, cu usile exact ca in fotografie, ulterior peste tot usile au fost modificate.
|
|
Sus |
|
|
impy4ever
Data înscrierii: 29/Noi/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2021 Mesaje: 5 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Dec 2011 17:08:21 Titlul subiectului: Festival în 3DSMAX |
151020 |
|
Am început să lucrez în 3DSMAX la o machetă de tramvai Festival care vreau să arate cât mai mult ca cele 36 de vagoane produse de Atelierele Centrale, deci ca V51 sau cel mult ca așa-zisul V53, nu ca EP-urile. Evident că m-am lovit destul de repede de penuria de materiale din care pot deduce cote. De asta vă întreb și mulțumesc anticipat pentru răspunsuri:
1. Cunoașteți sau aveți imagini cu interiorul vagonului – altele decât poza foarte slabă care a fost postată aici pe forum, scanată dintr-un număr de „Muncitorul I.T.B.” din 1952?
2. Există fișe (oficiale sau nu) cu cote ale vagonului? sau schițe tehnice, fie ele și fără cote?
3. Există o bibliografie din care pot afla din ce materiale erau construite caroseria, mobilierul, plafonul etc.? Dacă geamurile au fost fixate cu benzi de cauciuc de la bun început, dacă se foloseau geamuri duble? ș.a.m.d.
Făcând calcule de perspectivă din pozele pe care le-am avut la dispoziție (în afară de cele de pe forum – ilustrate, albumul cu Bucureștiul de Aurel Bauh, din 1957, unde însă cele mai multe imagini sunt cu V09, V56 și EP, doar vreo două cu Festival), am observat că la caroserie, de pildă, cotele se schimbau destul de mult (la nivel de cm) de la o „generație” la alta (de exemplul, botul și fundul de EP sunt mai înguste decât cele de Festival), ceea ce mi-a dat nenumărate bătăi de cap și nici acum nu știu cât de aproape de realitate sunt cotele pe care deja le-am aplicat.
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Dec 2011 00:09:45 Titlul subiectului: Re: V51+V51 în 1958? |
151057 |
|
Acier a scris: | Este o remorca originala ITB, Electroputere nu a fabricat vagoane cu usi glisante. | Se vede clar din poza ca vagonul motor are numarul de parc 3100 deci este fabricat la EP, nu la URAC. Si are usi glisante. Asa-zisele remorci EP au fost de fapt vagoane motor livrate de catre EP la Bucuresti si Oradea fara echipamente de tractiune, ulterior remotorizate. La ITB au fost 106 astfel de vagoane, la Oradea nu stiu cate au fost.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
|