|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Mie 19 Sep 2007 15:29:22 Titlul subiectului: Despre intretinerea vehiculelor de transport in comun iesene |
82910 |
|
Adresez urmatoarea intrebare: din ce motiv aproape toate mijloacele RATP Iasi, atat inainte de 1980 cat si dupa aratau extrem de degradate iar intretinerea se facea pe sponci.
Mi se pare totusi absurd ca in conditiile in care din punct de vedere economic lucrurile stateau cat de cat acceptabil inainte de 1989 pentru activitatile economice din Iasi, multe dintre vehicule nu aveau parte de intretinere iar modernizarile sau RK-urile erau o mare gluma. Nu aveau bani de intretinere, chiar nu puteau face nimic pentru a avea un transport cat de cat decent?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 19 Sep 2007 16:46:23 Titlul subiectului: |
82911 |
|
Foarte simplu: inainte de 1985 parcul auto numara mai mult de 300 de vehicule. Din 1985 activitatea de transport cu autobuzele pe rutele interioare a incetat, greul cazand pe tramvaie, transportul cu troleibuzele fiind abia la inceput. De asemenea, parcul de tramvaie din acei ani nu avea cum sa fie suficient, investitii in vagoane noi nefiind facute dupa 1983, ceea ce a dus la degradarea vagoanelor existente. Finantarea era, in 1992 regia inca se zbatea sa mentina in circulatie vechile ITB-uri... Consider ca s-au facut eforturi supraomenesti pentru supravietuire. Faptul ca la inceputul anilor '90 s-a recurs la solutia aducerii de vagoane V2A si V3A de la Cluj si Oradea pentru a fi modificate si puse in circulatie la Iasi e expresia clara a luptei pentru supravietuire. Acelasi lucru este valabil si in privinta ideii de construire, la nivel local, a unor tramvaie bazate pe trucurile de ITB. S-a pus chiar problema reconditionarii vagoanelor vechi ITB, insa majoritatea trucurilor erau compromise. Fonduri? Extrem de putine.
Transportul cu autobuze pe trasee interioare a revenit la inceputul anilor '90, fiind achizitionate Ikarusuri 280 din Germania, insa si acestea au fost total insuficiente. Au fost repuse in circulatie toate autobuzele care se mai pastrasera dupa 1985.
Inceputul redresarii a fost la mijlocul anilor '90 cand au fost aduse autobuzele Saviem, continuandu-se apoi cu achizitia de vagoane SH din Germania. In 1996 s-a facut un RK masiv la vagoanele Timis inca apte de circulatie, aparand si un prototip de vagon Timis modernizat, proiectarea si executia facandu-se strict in cadrul regiei (instalatii electrice noi, regandite, sisteme de franare reproiectate, boghiuri noi, dupa un proiect propriu, brevetat, chiar si un nou aspect). S-a pus problema refacerii tuturor garniturilor Timis dupa modelul vagonului modernizat. Din pacate, o serie de accidente grave au pus capat investitiilor canalizate spre modernizarea acestor vagoane.
In prezent nu cred ca se poate spune ca vagoanele GT4 sunt neingrijite. Se are in vedere si interiorul acestora, avand angajat inclusiv personal pentru repararea tapiteriilor distruse de la scaune. S-a trecut si la schimbarea aspectului vagoanelor T4D si GT5.
In privinta RK-urilor, lipsa de fonduri si costurile mult mai mari comparativ cu cele ale aducerii de alte vagoane din Germania (pana acum cativa ani transportul era gratuit pana la granita Romaniei, fiind suportat de catre guvernele landurilor germane) a dus la incetarea efectuarii acestora dupa 1996. Chiar si asa, dupa cum ati putut constata in urma diverselor accidente cu urmari destul de grave asupra vagoanelor implicate, noi ne-am refacut tramvaiele, nu le-am trimis la casat, asa cum poate mai toata lumea se astepta. Iar in urma reparatiilor nu au rezultat monstruozitati, ci vagoane cu un aspect civilizat, primindu-se chiar si cereri de restaurare in urma publicarii de imagini cu lucrurile iesite din mainile celor care s-au ocupat de reparatii. Am prezentat si pe acest forum etapele reconstructiei a doua dintre vagoanele implicate in accidentul din 22 martie 2006, am publicat si imagini surprinse in timpul repararii celor doua vagoane grav avariate in accidentul de la inceputul lui 2007.
Cred ca avem un parc destul de bine ingrijit la ora actuala, comparativ cu alte orase din tara. In continuare finantarea e deficitara, iar datoriile uriase. Chiar va invit sa cititi pe forumurile germane parerile celor care au vizitat orasul pentru a vedea cu ochii lor sistemul de tramvaie din Iasi. De asemenea, din toate discutiile pe care le-am avut cu cei care ne-au vizitat depourile a reiesit faptul ca este de apreciat efortul facut pentru mentinerea vehiculelor in conditii bune.
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Mie 19 Sep 2007 21:35:14 Titlul subiectului: |
82919 |
|
Apreciez precizarile facute de dumneavoastra. Intr-adevar au fost mentinute multe vagoane de tramvai V56-58 ex-ITB si Timis-uri in circulatie. Chiar si asa am multe retineri privind scurtarea troleibuzelor articulate si rezultatele obtinute. Probabil ca s-a reusit prelungirea folosirii acestora, dar aspectul era foarte neingrijit iar multe reparatii indicau clar peticeli. Putine vehicule au avut un RK adevarat.
Tramvaiele au fost cat de cat mai intretinute, dar troleibuzele aratau foarte rau dupa doar cativa ani de folosire. Nu va contrazic, probabil fondurile au fost o mare problema dar posibil sa fi fost niste masuri de luat. Dar chiar si asa multor troleibuze scurtate nu au fost mentinute mult timp. Echiparea lor cu surse statice era o prima solutie pentru reducerea cheltuielilor de intretinere si fiabilizarea lor. Posibil sa fi fost si unele vagoane de tramvai care puteau sa beneficieze de o asemenea imbunatatire.
Pe de alta parte apreciez eforturile facute de Intreprinderea Nicolina in a adapta si a mentine parcul circulant de tramvaie prin acel model model de boghiu si alte realizari. Achizitia a 50 de autobuze, chiar si MAZ e mai mult decat laudabila si indica un efort real, dar sunt multe lucruri de facut pana sa apara un reviriment ferm al transportului public in Iasi.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 20 Sep 2007 09:00:55 Titlul subiectului: |
82932 |
|
Scurtarea troleibuzelor a fost tot o masura disperata, menita a reduce costurile de intretinere si exploatare, in conditiile in care sprijinul administratiei Simirad pentru ca transportul public din Iasi sa se desfasoare in bune conditii era ca si inexistent. Primaria nu si-a platit ani intregi datoriile catre RATC (denumirea regiei inainte de separarea transportului auto de cel electric) si nici catre RATEC (denumirea regiei - ramasa sa se ocupe doar de transportul electric - dupa separare), datorii provenite in special din reducerile si gratuitatile oferite diverselor categorii de beneficiari. Din nou, in disperare de cauza, s-a incercat convingerea primarului de a renunta la punerea in practica a ideii de separare, punandu-se problema scurtarilor si in cazul autobuzelor Ikarus 280. A fost scurtat unul singur, mai departe nu s-a mai mers pentru ca totul a fost in zadar. Separarea s-a facut, rezultatele fiind dezastruoase. Una dintre primele intentii ale noii administratii, in 2004, a fost reunirea celor doua forme de transport, insa procesul a durat extrem de mult, fiind finalizat in februarie 2007. Cu ce ne-am ales? 50 de microbuze si o alta suma uriasa reprezentand datorii ale SC Autobuzul SA, datorii care s-au adaugat celor pe care regia le avea deja. Administratia Nichita a inceput sa faca platile pentru gratuitati, insa nu si pentru cele provenind din timpul administratiei Simirad, pe care nu le recunoaste. Din cauza datoriilor foarte mari, regia a fost pusa in situatia de a nu putea plati facturile, trecand prin perioade in care in tonete si dispecerate se lucra la lumanare, in sediu si in hale nu era curent si se lucra pe generatoare, apa rece era oprita, caldura asemenea. Mai grav este ca au existat situatii in care distribuitorul de energie a oprit tensiunea la strada, vehiculele fiind imobilizate. Ultima intrerupere, cea mai grava, a fost la finele lui 2005, tramvaiele si troleibuzele fiind imobilizate mai mult de o jumatate de zi, in conditiile unei zile obisnuite de lucru si scoala. Efectele la nivelul unui oras de marimea Iasiului cred ca sunt usor de intuit. Acum lucrurile s-au mai schimbat, accentul fiind pus pe plata facturilor catre furnizori, insa se mentine problema neprimirii fondurilor restante de la primarie, de pe vremea administratiei Simirad. Daca ar fi facute platile, situatia regiei s-ar schimba mult in bine. Regia s-a vazut nevoita sa ceara in instanta plata datoriilor, procesul fiind in desfasurare.
Revenind la scurtari, acestea s-au facut incepand din 2002 pana in 2005 la troleibuze si una singura, in 2002, la autobuze. Au fost scurtate 8 troleibuze DAC 117 E[A] (fabricatie 1986-1987) si 6 troleibuze Rocar 217E (fabricatie 1993-1994), toate, cu o singura exceptie (un 117EA care a fost casat in 2005), circuland pana la suspendarea transportului cu troleibuze. In 2005 a mai inceput scurtarea unui 217E, insa procedura nu a fost finalizata, nefiind alocate fondurile necesare, retragerea completa a troleibuzelor fiind iminenta.
Deci, situatia a fost si este foarte complicata, pentru a trage concluziile corecte fiind necesara studierea atenta a evenimentelor prin care a trecut transportul din Iasi in timp.
Oricum, cred ca lucrurile se indreapta spre directia buna, investitiile care se fac si cele care vor fi facute in urmatorii ani dandu-ne speranta ca transportul de aici are sanse reale de redresare.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 20 Sep 2007 23:29:14 Titlul subiectului: |
82956 |
|
Tin sa-i dau dreptate lui Radu: deja se vad semne bune, mici dar bune, in ceea ce priveste aspectul exterior, deocamdata, al vagoanelor (in special al celor de la depoul Dacia). Am obeservat deja inlocuirea tapiterieii in vagoanele GT4 si m-a surprins placut noua "hainuta" al lui #362 (GT5). Si in Iasi, ca si in alte orase, regia de transport se confrunta cu lipsa fondurilor, ceea ce duce implicit la lipsa materialelor necesare intretinerii parcului circulant de vehicule de transport pe toate planurile. Asa ca, intradevar se fac eforturi pentru pastrarea lor in conditii bune de functionare si un aspect estetic cat mai placut. In ceea ce priveste aspectul estetic, si ma refer aici la aspectul interior, reiau ce am mai spus de cateva ori: asa-zisa civilizatie a calatorului roman face ca mijloacele de transport sa arate neingrijite, ca nu se trezeste conducatorul vehiculului sa taie ori sa mazgaleasca scaunele sau placajul lateral.
..............................................................................................................
Vagoanele Tatra si GT5 aratau foarte rau: de ceva timp au intrat si ele la un proces de infrumusetare exterioara. Ultimul iesit din vopsitorie este 201, care arata excelent!
Concluzia: vointa exista, dar nu sunt bani!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.68 kb |
Vizualizat: |
de 29935 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 27 Iun 2009 10:57:34 Titlul subiectului: |
112973 |
|
A da o schema de culoare comuna tuturor vechiculelor RATP este o initiativa posibila si probabila in viitor si luata in calcul de cei de la RATP? Radu, poate stii tu mai multe despre asta....maz-urile albastre, renault-urile verzi, van hool-galbene etc....idem la tramvaie....Stiu ca nu asta e prioritatea si ca evident costa multi bani, dar vreau doar sa stiu daca s-a luat in calcul fie si pentru in cativa ani chestia asta.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 27 Iun 2009 19:33:17 Titlul subiectului: |
112996 |
|
Va exista si asa ceva. La un moment dat.
|
|
Sus |
|
|
MIXIX
Data înscrierii: 03/Mar/2010 Ultima vizita: 03/Apr/2024 Mesaje: 83 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 17 Iun 2010 08:54:35 Titlul subiectului: |
128508 |
|
Am observat la GT4 101 - 108 ca au probleme cu iluminatul in salon. Ziua unele neoane se aprind cind pantogragul trece pe sub separatoare sau patinele de la macazuri. Cind iluminatul este aprins (seara, noaptea) se intimpla altceva: unele neoane (majoritatea) se sting cind tramvaiele trec prin aceleasi zone. Are cineva o explicatie?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 21:23:20 Titlul subiectului: |
130055 |
|
310 - RC la final
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.72 kb |
Vizualizat: |
de 27798 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Oct 2010 10:07:29 Titlul subiectului: temp |
135345 |
|
Acest mesaj are ca punct de plecare cele observate in ultimele zile la masinile aduse recent de SC Unistil SRL, insa il postez aici pentru ca are o arie de acoperire mai larga. Poate avem printre noi si vreun sofer cu preocupari de tipul celor de mai jos (Unistil, RATP, nu are importanta, pentru ca e la fel de valabil) care ne poate spune de ce un autobuz care a circulat ani de zile fara "imbunatatiri" estetice de tipul celor mioritice trebuie tapetat cu autocolant alb sau multicolor (in special la afisajul frontal si la geamul din stanga soferului). Sa nu mai zic de chestii gen sigla Mercedes extrasa de pe reclama unuia dintre autobuzele de mai sus si lipita sa nu zic cum la spate. Chiar nu pot intelege de ce chestii care conducatorilor acestor vehicule din Vest nu le-au lipsit acolo, alor nostri soferi si vatmani le lipsesc nevoie mare. E musai sa arate totul ca o uriasa tiganie?!
|
|
Sus |
|
|
S!lv!u
Data înscrierii: 05/Mai/2009 Ultima vizita: 21/Aug/2021 Mesaje: 4 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Oct 2010 12:31:03 Titlul subiectului: |
135348 |
|
Să nu uităm de faimoasele perdele 1 , 2
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 23 Oct 2010 13:12:07 Titlul subiectului: |
135349 |
|
Desi nici accesoriile respective nu isi au locul la geamurile vehiculelor, sa zicem ca exista o diferenta, inchidem putin ochii si le toleram (in multe cazuri sunt curate si ingrijite). Durerea cea mare vine mai ales cand privesti autocolantele lipite care si cum pe geamurile masinilor. Ma uitam la autobuzele Van Hool ca in perioada de inchiriere au fost nenorocite cu astfel de tampenii mai domol, insa dupa cumparare parca s-a spart teava cu autocolante. E absolut jenant. Daca problema provine din lipsa unui parasolar, se pot gasi solutii decente, nu astfel de porcarii.
Ca situatii care intrec orice masura si nu au legatura nici macar cu soarele:
http://iasi.stfp.net/DataI/A/6/51-43-Dv:1.jpg
http://iasi.stfp.net/DataI/A/6/54-30-Dv:2.jpg (aici cred ca e vorba chiar de vopsea)
M-am uitat la autobuzele de la care am plecat cu mesajul asta si am vazut ca au tot ce le trebuie pentru protectia soferului impotriva soarelui, deci motivul "tapetarii" este altul. Repet rugamintea adresata unui eventual sofer/vatman care citeste acest forum si care simte nevoia sa lipeasca pe geamuri si nu numai tot soiul de prostii, sa ne faca sa pricepem (decent, desigur) de ce e mai bine ca autobuzul/tramvaiul sa nu fie lasat cum a fost inainte de a-l prelua, dupa intrarea in parc.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 25 Noi 2010 21:24:20 Titlul subiectului: |
136762 |
|
Dupa cum probabil ca ati aflat din ziare, astazi a fost inaugurata, in depoul Dacia, hala in care a fost montata o masina de rectificat bandaje, obiectiv realizat prin intermediul Programului de Asistenta Financiara derulat de orasul Iasi impreuna cu Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) din cadrul Guvernului Confederatiei Elvetiene. Atat achizitia si modernizarea masinii (provenita de la societatea de transport public din Nürnberg, Germania) cat si lucrarile de constructie a halei au fost finantate de SECO.
Realizarea acestui obiectiv inseamna scurtarea perioadei de imobilizare a vagoanelor prin eliminarea unor etape consumatoare de timp si forta de munca.
Atasez cateva imagini, pentru a trece, dincolo de cuvinte, la partea practica:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.89 kb |
Vizualizat: |
de 27506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.8 kb |
Vizualizat: |
de 27506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.21 kb |
Vizualizat: |
de 27506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.8 kb |
Vizualizat: |
de 27506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
185.57 kb |
Vizualizat: |
de 27506 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.32 kb |
Vizualizat: |
de 27506 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Feb 2011 21:48:10 Titlul subiectului: |
140399 |
|
Vagonul 331 are o noua infatisare.
- foto 1: inainte de schimbare
- foto 2,3: in prezent
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.85 kb |
Vizualizat: |
de 27338 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.78 kb |
Vizualizat: |
de 27338 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.98 kb |
Vizualizat: |
de 27338 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 27 Feb 2011 23:04:32 Titlul subiectului: |
140523 |
|
143, proaspat iesit si el din RC si o revopsire totala, fotografiat astazi, printre turturii de pe strada Tatarasi:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.33 kb |
Vizualizat: |
de 27239 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mar 2011 00:52:07 Titlul subiectului: |
140879 |
|
Hala de rectificat bandaje din depoul Dacia, finalizata:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.06 kb |
Vizualizat: |
de 26985 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mar 2011 13:37:16 Titlul subiectului: Ieri la ei si azi la noi - Tramvaiele GT4 |
140905 |
|
Ati observat probabil in ultima vreme, ca majoritatea vagoanelor GT4 primesc decupaje in zona boghiurilor, asemenea lotului din Halle. Cine stie exact care este motivul acestor interventii, daca au rol functional, ori doar estetic? De remarcat este faptul ca pe tramvaiele de acest tip, apartinand depoului Dacia, au fost realizate decupaje subdimensionate celor ce tin de depoul de la gara.
Ca o observatie de final, consider ca au un aspect neglijent vagoanele partial decupate in zonele amintite, dar care au fost scoase la strada. Amintesc o parte dintre tramvaiele observate chiar in aceasta saptamana: 436 (decupat in dreptul boghiului din fata, caroseria fiind doar insemnata cu markerul in dreptul celui de-al doilea boghiu), 426, 109.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mar 2011 14:07:07 Titlul subiectului: |
140908 |
|
Modificarea se regaseste nu doar la vagoanele de la depoul din Dacia, ci si la cele de la Gara, pe masura ce sunt trimise in Dacia la masina de rectificat bandaje. Are legatura exclusiv cu operarea utilajului respectiv.
|
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mar 2011 14:21:26 Titlul subiectului: |
140911 |
|
Multumesc pentru raspuns. Ramane cu toate acestea intrebarea: de ce vagoanele care apartin depoului Dacia au acele decupaje mai mici decat cele de la gara? Aici probabil ca totul depinde de bunul gust al tinichigiilor...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mar 2011 20:30:02 Titlul subiectului: |
140935 |
|
Cateva exemple cu decupajele despre care s-a discutat mai sus:
- de la Sectia 3
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.3 kb |
Vizualizat: |
de 26980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.69 kb |
Vizualizat: |
de 26980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.1 kb |
Vizualizat: |
de 26980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.01 kb |
Vizualizat: |
de 26980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.28 kb |
Vizualizat: |
de 26980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.6 kb |
Vizualizat: |
de 26980 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mar 2011 20:34:35 Titlul subiectului: |
140937 |
|
- de la Sectia 2
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.9 kb |
Vizualizat: |
de 26979 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.9 kb |
Vizualizat: |
de 26979 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.44 kb |
Vizualizat: |
de 26979 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.05 kb |
Vizualizat: |
de 26979 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.08 kb |
Vizualizat: |
de 26979 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mar 2011 21:18:54 Titlul subiectului: |
140947 |
|
Atat timp cat se reduce discofortul din tramvaie este un pret mic de platit si daca nu ai sti despre ce este vorba ar trece neobservate acele mici decupaje.
Eu sincer le-am observat de ceva timp si am crezut ca depinde de data fabricarii vagonului sau de faptul ca a fost recent modernizat sau nu.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 09 Mar 2011 21:53:04 Titlul subiectului: |
140948 |
|
Cum a spus Silviu mai sus, a se avea in vedere ca vagoanele aduse din Halle au acele decupaje inca dinainte de modernizarea facuta in Germania (imediat dupa aducerea lor la Halle din Stuttgart).
Exemplu: http://www.strassenbahn-halle.de/fahrzeuge/gt4/seiten/874.php
(in prima imagine apare nemodernizat, imediat dupa aducerea din Stuttgart, si se observa ca decupajele exista deja).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 10 Oct 2011 23:38:25 Titlul subiectului: |
149478 |
|
Iesite din RC vopsite in totalitate: 332 (iesit de ceva vreme, dar il trecem si pe el in revista), 138 si 308:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.41 kb |
Vizualizat: |
de 26520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.49 kb |
Vizualizat: |
de 26520 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.25 kb |
Vizualizat: |
de 26520 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ionut
Data înscrierii: 29/Dec/2010 Ultima vizita: 26/Mar/2024 Mesaje: 22 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 19:38:43 Titlul subiectului: tramvaiele din iasi |
151358 |
|
Am o nelamurire si scuze daca am postat gresit mesajul. De ce pe timpul iernii aproape nici un tramvai nu are pornita instalatia de incalzire? ... M-am gandit initial ca ar fi stricata, dar am mers si cu un BE 8/8 (rosu) si e imposibil ca la el sa fie stricata; e vorba de economie ? Ssau tine de aprecierea fiecarui vatman daca trebuie pornita sau nu ? Vii de afara de la frig cu speranta ca te asezi pe scaun si te mai incalzesti...dar scaunele sunt reci ca gheata; eram in tramvai si imi ieseau aburi ca afara.
Si inca o faza: Eram in baza 3, vine un 11, opreste, urca toti din statie dar mai veneau si oameni din Carrefour si la semafor s-a facut verde pentru pietoni si in timp ce traversau, tramvaiul (avand rosu la semafor) porneste si opreste 30 de m mai in fata, in afara statiei asteptand verdele in loc sa astepte in statie si sa ia calatorii; este o totala lipsa de respect fata de calatori si pe deasupra o incalcare a regulilor de circulatie :a trecut pe rosu, se ia carnetul. DE CE ? Sau la vagoanele Be 4/4 parca, alea verzi cu remorca. De ce usile sunt inchise de vatman? eram pe scara si usa s-a inchis (si deasupra usii, inauntru scrie: nu stati pe trepte, usile se inchid automat cand treapta este eliberata-pe naiba) vatmanul nu e atent si m-a prins intre usi cu sacosi cu tot si au fost multe faze de acest gen. Asa ceva nu se poate intampla, nu se poate repara sistemul care redeschide usa cand treapta este apasata? Asa de greu poate fi? astea-s tramvaiele din iasi si vatmanii, dar nu toti ,ca mai sunt si vatmani cu bun simt,educati...daca ar fi toti asa ar merge altfel treaba.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|