Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre intretinerea vehiculelor de transport in comun iesene
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 19:45:35    Titlul subiectului: 151781

Bogdan, am experimentat la Paris uitatul ca fraierul dupa autobuz pentru ca nu am fluturat din mana. Poate a fost vina mea, poate e si vina societatii de transport, nu stiu, cert este ca undeva, fie si pe o bucata de bat infipt in pamant, aveam informatia necesara pentru a nu pati asta. Abia dupa ce am patit-o am observat, am zambit si mi-a trecut supararea de roman frustrat ca "nu a oprit magarul in statie, doar eram acolo, ce naiba". Este doar un exemplu de lucru care sta cu totul altfel decat in Romanica, daca doresti, iti mai spun multe din astea de prin diverse orase din Europa. Fiecare loc e cu filosofia sa de viata, si asta nu vine deloc in contradictie cu civilizatia.

Am prins din zbor si ironia fina din mesajul de mai sus. Asta e, tipic romanesc: datul cu bata in balta... Cred ca puteai sa te abtii.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi


Ultima modificare efectuată Radu Czech la Vin 06 Ian 2012 20:10:37, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 19:57:48    Titlul subiectului: 151782

In ce priveste transportul in comun noi nu suntem la aceleasi standarde cu celelalte orase din europa ca sa facem comparatie, nu inca. Ca infrastructura s-a facut destul de mult ( calea de rulare si acele trmvaie moderne aduse de la nemti ) dar mai sunt de realizat inca pe atat. Linia din zona industriala, dezastru, saracele tramvaie de la atata leganat intreaga carcasa se misca vizibil stanga dreapta (la unele tramvaie) ,apoi tesatura- bazar, tesatura - podul de piatra,tutora-mittalsteel, metalurgie mai ales curba ce duce spre doi baieti in conditiile in care la noi sunt preturile cele mai mari la km de sina,nush cum, asta se intampla si la km de autostrada si la orice licitatie de acest gen...ciudat...plus ca in iasi sunt cele mai mari preturi din tara la transportul in comun iar in alte orase , nu mai mari ca Iasi, sunt preturi mai mici si conditii mai bune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 20:02:04    Titlul subiectului: 151784

Eu din cate vad contestati ideea in sine, nu discutati aplicat pe Iasi. Cat despre comparatii, pacat ca bocim ca nu ne putem compara, in loc sa facem si ceva ca sa ne comparam. Iar asta nu depinde (doar) de RATP, ci de noi insine, cu totii.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 20:06:37    Titlul subiectului: 151785

Calatorilor ( unora ) le lipseste bunul simt sau educatia. Da ,nu e de vina numai RATP ci si cei din consiliul local sau cei care se ocupa cu distribuirea fondurilor,cei ce au "controlul" asupra lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 20:14:49    Titlul subiectului: 151786

Bunul simt al fiecaruia depinde de cu totul altceva, nu de CL, RATP, etc.
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 20:17:11    Titlul subiectului: 151787

Da,dar daca privim vina ca pe un intreg, calatorilor le revine o parte, RATP-ului o parte, CL o parte si asa mai departe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
thevlad15



Data înscrierii: 01/Iul/2010
Ultima vizita: 22/Aug/2019
Mesaje: 46
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 21:54:26    Titlul subiectului: 151789

radub a scris:
Bogdan, am experimentat la Paris uitatul ca fraierul dupa autobuz pentru ca nu am fluturat din mana.
La Paris, ca in mai toate orasele civilizate, e cu totul alta chestie. Mijloacele de transport nu sunt obligate sa opreasca in statie, ci opresc doar daca se apasa butonul pentru cuborare (din interior) sau daca cineva face cu mana. Asa e acolo. La noi nu e asa, deci vatmanul trebuie sa opreasca, orice-ar fi. Si oricine merge cu tramvaiul dupa ora 21.30 prin Tatarasi de exemplu, sau pe la Baza 3 stie ca aproape niciodata nu opreste in toate statiile. E ceva ce se intampla zilnic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 26/Feb/2019
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 22:20:39    Titlul subiectului: 151790

Radu, pe principiul „nevinovatul să arunce primul piatra” spun următoarele:
- nu m-am urcat niciodată/n-am călătorit niciodată fără bilet sau abonament valabil pe RATP;
- n-am oprit niciodată un tramvai/autobuz din mers ca să urc eu după ce a pornit deja din stație;
- n-am solicitat niciodată oprirea între stații;
- n-am jignit în viața mea pe controlorii sau conducătorii vehiculelor, chiar dacă aveau un comportament mai puțin elegant față de mine sau de alții.

De cînd conduc n-am încălcat niciodată regulile de circulație în raport cu mijloacele de transport în comun, am acordat întotdeauna prioritate chiar și cînd nu era cazul. Am mai scăpat printre dinți cîte o înjurătură cînd mi-era tăiată calea de vreun maxi-taxi sau chiar autobuz, complet ilegal, pe principiul „eu sînt mare și tare, n-o să se bage-n mine”, dar în afară de o frînă ceva mai intensă n-am făcut nici o manifestare exterioară.

Consider că partea mea din contractul social nescris/nesemnat dintre publicul călător, al cărui reprezentant sînt, și RATP a fost satisfăcută ireproșabil.

Așa că am dreptul să fiu critic, ironic, să am o părere proprie și să o pot exprima liber atunci cînd consider că e cazul sau că am ceva de zis.

Disciplina internă, pregătirea psihologică a personalului din RATP care ia contact direct cu publicul stă în responsabilitatea completă a regiei. Orice scăpare o învinovățește, pentru că nu a reușit, ca instituție, să impună o anumită disciplină și un anumit comportament angajaților ei. Asta e evident.

Aduceai exemplul cu pierderea autobuzului, în Franța, pentru că nu ai știut să faci cu mîna. Poate că acolo aceasta e regula, aceasta e obișnuința împămîntenită de ani și ani de zile, și poate e bine să fie așa (e evident că impunerea opririi în fiecare stație, chiar fără motiv, înseamnă consum suplimentar de energie, deci costuri mai mari). Însă obișnuința, la noi, este ca simpla prezență a unui călător în stație să fie suficient pentru ca tramvaiul sau autobuzul să oprească. Chiar dacă acel călător nu așteaptă chiar acel mijloc de transport. Și pentru că nu avem infrastructura necesară pentru ca vatmanul să încetinească lin și să accelereze lin, tramvaiul să meargă pe șine ca pe sticlă, iar oamenii din interior să nu aibă nevoie de a se ține strîns de bare, cazurile în care oamenii preferă să se ridice (cu greu, uneori) de pe scaune abia după ce mijlocul de transport s-a oprit vor fi deseori întîlnite în continuare.

Acestea sînt condițiile. Le acceptăm, adaptăm mentalitățile pentru ele, și încercăm să facem lucrurile cît mai bine pentru ca pasagerul să se simtă bine și să aibă o experiență plăcută la călătoria cu mijlocul de transport. Pentru că deși există un oarecare monopol pentru transportul în comun, unii oameni au suficiente resurse să renunțe a mai călători cu RATP tocmai datorită sentimentului de nemulțumire creat de condițiile care i se pun la dispoziție. Și prin asta RATP pierde.

Înțelege-mă, Radu, vreau ca RATP să prospere, dar asta nu se poate face decît dacă și RATP înțelege că trebuie să și atragă publicul călător, și altfel, nu numai prin bannere lipite pe mașini și declarații sforăitoare cu iz electoral al oficialilor orașului. Faptele contează, și mai ales asigurarea constantă a aceluiași standard. Orice excepție contează mult mai mult decît dacă restul de 99% din cazuri s-a respectat standardul.

Nu știu cum să mai zic ca să transmit mai clar mesajul că e necesar un efort din partea RATP care să conștientizeze pe fiecare angajat al regiei că publicul călător este suveran, este cel mai important lucru, și că trebuie să evite cu orice preț orice motiv de a-l supăra sau nemulțumi.

Nici călătorii nu sînt ireproșabili, dar trebuie pornit de la premiza că cel care se urcă în mijlocul de transport este nevinovat și tratat cu demnitate și respect. Dacă dovedește că e vandal, că e nepoliticos și deranjant, se schimbă complet foaia; dar niciodată nu trebuie apreciat din start că respectivul călător nu are dreptul la respect și tratament civilizat.

Poate acum e clar. Am pornit de departe, am asistat la discuțiile cu căldura în mijloacele de transport, și lipsa ei e pe jumătate condamnabilă, pe jumătate scuzabilă; am trecut prin neatenția și lipsa de respect a vatmanilor și prin faptul că mentalitatea locală asupra modului de a se desfășura transportul în comun e diferit de cea din alte părți și modurile de funcționare n-ar trebui transplantate orbește dintr-o parte în alta, dar peste tot am văzut o direcție pe care ar trebui acționat: responsabilizarea celor din RATP, educarea morală a lor (dacă pot să zic așa) pentru a înțelege că problemele salariale sau profesionale nu vor putea fi rezolvate cu o atitudine disprețuitoare și nepăsătoare la adresa celor care-s complet fără vină în raport cu acele probleme.

Scuze de lungimea post-ului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2012 22:37:35    Titlul subiectului: 151791

Daca vrei sa fii ironic la adresa RATP-ului, distractie placuta, problema e ca ai fost ironic la adresa mea (aici vorbesti cu mine, nu cu RATP-u'). De pomana...

"lipsa de respect a vatmanilor"... Generalizezi si e condamnabil.

La aia cu "publicul calator suveran" probabil ca faci diferenta intre "a fi in slujba comunitatii" si "sluga"... Multi n-o fac.

Mai sus spui, pe langa unele lucruri corecte, si multe altele total gresite. Permite-mi sa ma retrag din discutia asta, pentru ca, orice as spune, tot galeata cu rahat se va revarsa asupra-mi si nu mai am energia necesara pentru a raspunde. Eu spun ceva legat de caldura, tu parca nici nu ai sta sa treci prin filtrul gandirii ceea ce spun, o dai mai departe cu facutul de-a dracu' al regiei, al vatmanilor si Domnu' mai stie al cui. In regula, treaba e asa: RATP da dispozitie conducatorilor de vehicule sa dea drumul la caldura la peste x grade si sa o opreasca sub acea temperatura exterioara. Asa sunt crezut? Te mai si intrebi de ce exista acest conflict surd intre calatori si personalul de la strada. Citeste-te, vezi modul in care privesti tu la gramada pe toti din RATP si mira-te ca nu ti se zambeste! Vrajba porneste din lipsa de flexibilitate in a privi diverse chestiuni. Nu totul e alb sau negru, exista in orice nuante. Inainte de a va mai lua de dosul meu, sa va rasune in minte urmatoarele: folosesc aproape in exclusivitate pentru deplasare transportul public, deci sunt si calator, chiar mai mult decat o buna parte a celor care se exprima pe-aici, vad foarte bine ce e si ce nu e in regula (chiar mult mai mult decat pot vedea ochii "neformati") si stiu ce trebuie schimbat, insa stiu si care sunt realitatile care impiedica schimbarea batand din palme! Si le stiti si voi pe unele, dar, deh, daca aveti cal de bataie, de ce sa nu uzati de oportunitate...

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi


Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Sâm 07 Ian 2012 02:53:56, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Bogdan A.



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 26/Feb/2019
Mesaje: 70
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Ian 2012 01:44:08    Titlul subiectului: 151800

Radu, nu vreau să te alung din discuție. Putem discuta civilizat și ironiile, dacă sînt privite cu inimă ușoară, pot doar să condimenteze plăcut o discuție. Dar dacă te supără stilul ironic, iartă-mă. O să încerc să mă abțin pe viitor.

Hai să presupunem că 80% din mijloacele de transport au căldura pornită și 20% nu. Asta la un anumit moment dat.

Statistic, e mai probabil ca un anumit călător să prindă cam același raport între căldură/frig în mașini/tramvaie, dar probabilitatea de a nimeri (ghinion?) doar vehicule neîncălzite nu e chiar așa de mică încît să fie incredibilă.

Deci ceea ce reclama Ionut poate să se întîmple, fără a fi neapărat o regulă. Și foarte bine ai făcut cînd ai cerut date concrete, în felul ăsta ai fi avut posibilitatea să verifici și eventual să corectezi problema.

Din punctul ăsta de vedere, într-adevăr, greșesc cînd zic lucruri generalizînd. Unele mici exemple, necaracteristice, nu ar trebui să strice imaginea pe care mi-am format-o de multă vreme de regie care totuși își face treaba și care are totuși o atitudine cît de cît responsabilă față de călători.

Dar vezi că e foarte ușor să cazi într-o generalizare incorectă pentru cei care-și fac treaba. De aceea, dacă ții minte, am mai avut o discuție cînd cu panourile din sticlă din refugii care fuseseră vandalizate si tu, Radu, exprimîndu-ți disperarea că nu pot rezista lucruri pe stradă fără să fie victime ale idioților, generalizai punîndu-i pe toți cei din Iași în aceeași oală, spunînd (nu știu dacă chiar cu cuvintele astea) că nu merită ieșenii să aibă acele refugii. La fel s-a întîmplat cînd erai foarte înciudat pe șoferi, făcîndu-i covrigari și fiind foarte nemulțumit pe ei fără a fi foarte explicit că te refereai doar la cei care conduc de parcă ar fi strada lu' tac'su...

Îmi cer scuze că am căzut și eu în păcatul generalizării. Dar singurele aspecte pe care le văd și pe care le conștientizează oamenii obișnuiți în relație cu RATP-ul sînt calitatea mijloacelor de transport, periodicitatea lor și calitatea oamenilor care le conduc. Și dacă toți își fac datoria cum trebuie, singura răsplată a lor (a celor de la RATP) este că... nu sînt înjurați. Deși ar trebui încurajați, aplaudați sau măcar apreciați. În schimb, cum apare o uscătură sau un comportament generat de oboseală sau stress, amintirea neplăcerii rămîne vie în memoria oamenilor. Asta e, n-ai ce-i face, e normal și nu înseamnă neapărat că cineva generalizează dacă cere ca raportul de X/Y (unde X este numărul de cazuri în care cineva s-a comportat prost, si Y numărul de cazuri în care comportamentul angajatului RATP a fost ireproșabil) să tindă la zero... (X tinde la zero sau Y tinde la infinit) E de datoria oamenilor să semnaleze că mai există încă ceva de corectat. E de datoria RATP (al cărui reprezentant cu sau fără voie ești, pe acest forum) să confirme recepționarea observației și să încerce să dea măcar impresia că se vor lua ceva măsuri de corectare a situației.

Nu e chestie de slugărnicie. Cînd urc într-un taxi ca să mă duc undeva nu mă aștept ca taximetristul să mă ducă pînă în fața ușii la etajul 3... Știu că sînt limite pînă la care pot să cer un serviciu. La fel și taximetristul, cînd urc în mașina lui se așteaptă să mă abțin în a-i murdări bancheta sau a-l brusca verbal. E o convenție care ține mult de politețe și de bun simț. Eu exact asta încerc să cer din partea oamenilor din RATP: politețe și bun simț. Și recunosc oricînd că marea majoritate a lor au aceste două calități. Mai sînt și unii care mai au pînă acolo, și asupra lor trebuie lucrat. Atîta tot.

Mulțumesc de atenție și încă o dată scuze pentru poluarea topicului...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Ian 2012 23:35:18    Titlul subiectului: 151924

Radub, nu uzam de oportunitate ca sa te jignim sau cum ai zis tu mai sus. Defapt ne bucuram, eu cel putin, ca avem cu cine vorbi despre aceste probleme, intr-un mod civilizat. Nu se generaliza despre vatmani, am zis ca unii. Si eu folosesc des transportul in comun, in special tramvaiul. Deja cunosc vatmanii cu bun simt si raspundere si-i apreciez dar ii recunosc si pe cei carora le lipseste o parte din cele doua calitati enumerate mai sus. Uite un exemplu, cu detalii: 09.01.2012,vagon 120,traseul 3,ora 15:28: am urcat de la statia I.P.A si pana in Targu Cucu a mers cu maxim 30 km/h in conditiile in care nu era limitare de viteza pe traseu, nu era trafic care sa il incetineasca, tramvaiul mergea impecabil pe sinele noi dar vatmanul abia accelera de parca ar fi fost el pus sa tracteze tramvaiul. Am ajuns in Targu Cucu si dupa 5 minute am vazut alt tramvai 3 venind dupa acesta si apoi stai in statie pentru un 3, 20 de minute. Oare nu se poate respeta un orar? Nu zic la min:sec...dar nu sa treaca 2 tramvaie de acelasi numar in 10 minute si apoi stai 20 sa vina altul. Cum pot unii vatmani sa mearga normal, asta inseamnand sa accelereze repede dar constant, sa mentina cea mai buna viteza posibila pana la urmatoarea statie cand iarasi decelereaza repede si constant, se poate, tramvaiele sunt in stare - dar unii vatmani nu. Pentru ca platesti 1,9 lei pe un bilet cu o calatorie respectiv 3,7 pentru 2 calatorii si urcandu-te in acel mijloc te astepti sa ajungi undeva la o ora aproximativa si nu sa mearga acel mijloc ca si cum ar fi iesit la plimbare.
Radu nu trebuie sa te retragi din discutie, nu vrea nimeni asta,pana acum cred ca s-a vorbit civilizat, chiar daca a mai fost o usoara ironie poate, dar a fost din ambele parti, hai sa discutam normal pentru ca asa poate o sa ajunga si la urechile regiei si unele lucruri chiar se pot schimba, nu necesita deloc fonduri. Inca o chestie,tramvaiele merg repede sau incet dupa cheful unor vatmani. Intr-o zi, aici nu mai retin exact, d-l / d-na vatman a stat si a butonat telefonul timp de 3-4 statii,timp in care tramvaiul abia mergea... cu un 20 km/h aprox... hai 30...asta nu e lipsa de respect fata de calatori? Ce-o fi zis : eeeh las' ca nu se grabesc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Ian 2012 00:01:32    Titlul subiectului: 151925

Si ce anume doresti sa fac eu cu datele pe care le-ai dat aici, pe forum? Am spus destul de clar, cred: ai ceva de reclamat, te adresezi oficial institutiei care ti-a cauzat, se face ancheta, confruntare daca e nevoie, la sfarsit primesti un raspuns. Restul e cancan...
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2020
Mesaje: 137
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Ian 2012 14:29:28    Titlul subiectului: 151942

Viteza:
Rond Dancu - Doi Baieti 30 km/h, sina uzata
Doi Baieti - Dr.Savinii 40km/h
Dr.Savini - Piata Chirila 15km/h
Piata Chirila - Tg.Cucu 20km/h
Astea sant vitezele legale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Ian 2012 18:35:47    Titlul subiectului: 151947

Uite, sunt la Cluj si tocmai am vazut o situatie atipica, privind pe geam vreme de cca. 5 minute: 3 troleibuze la rand pe linia 4 in acest interval de timp scurt. Sa ma apuc sa dau de pamant cu RATUC, sa zic ca-s varza, ca totul e la voia intamplarii in regia de transport clujeana?! Lucrurile nu functioneaza asa, in general exista niste motive pentru mai toate nenorocirile pe care vi se pare ca le provoaca RATP, RATUC, RATT si tot neamul lor...
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2012 11:29:48    Titlul subiectului: 152601

MYSU a scris:
Viteza:
Rond Dancu - Doi Baieti 30 km/h, sina uzata
Doi Baieti - Dr.Savinii 40km/h
Dr.Savini - Piata Chirila 15km/h
Piata Chirila - Tg.Cucu 20km/h
Astea sant vitezele legale.
Oricum nu se tine cont de ele, vatmanii merg dupa cum e linia, eventualul trafic, conditii meteo sau cheful lor. Ca de exemplu zona industriala: unul merge cu 20-30km/h, dar altul merge cu 40-45km/h, ca avea viteza incat nu se mai balansa lateral foarte tare. Sau Dr. Savini - Piata Chirila am mers cu 40 km/h sau mai bine. Asta inseamna ca a incalcat limita de viteza? Sau Piata Chirila - Tg Cucu: era o doamna vatman si a coborit panta cu 40km/h si la fel din Padurii pana in Tg Cucu. Sau Doi baieti - Dr Savini, eram intr-un 11 si a mers cu 50 km/h. Asa si Doi Baieti - Phoenix: unul a mers cu 15 km/h si a stat numai cu mobilul in mana si altul care isi vedea numai de drum a mers cu 40 si nu a fost nicio problema, chiar se diminua balansul lateral. Iarasi , in Copou: BCU - Rond Triumf (si la urcare e restrictionata viteza la 30km/h) dar vatmanul a mers normal,40-50km/h. Deci treaba cu vitezele legale nu tine Mysu.
radub a scris:
Uite, sunt la Cluj si tocmai am vazut o situatie atipica, privind pe geam vreme de cca. 5 minute: 3 troleibuze la rand pe linia 4 in acest interval de timp scurt. Sa ma apuc sa dau de pamant cu RATUC, sa zic ca-s varza, ca totul e la voia intamplarii in regia de transport clujeana?! Lucrurile nu functioneaza asa, in general exista niste motive pentru mai toate nenorocirile pe care vi se pare ca le provoaca RATP, RATUC, RATT si tot neamul lor...
Radub, nu am dat de pamant cu RATP si nici nu am zis ca-s varza, am vrut sa afisez cateva aspecte care ar trebui imbunatatite iar daca trimit numai eu un mail la RATP sau telefonez sa fac sesizare nu o sa se faca nimic, o sa fiu crezut ca fiind un caz izolat de vreme ce nu s-au facut alte sesizari, oamenii nu zic nimic din proprie initiativa, dar daca te duci in centru sau intr-o zona aglomerata si ii intrebi ce cred despre RATP ai sa vezi ca oamenii vorbesc: ca singurele probleme ar fi pretul, conditiile din mijloacele de transport si timpul (la tramvaie).
Inteleg situatia expusa de tine de la CLuj, dar aia a fost intr-o zi,ori aici in Iasi, asta se intampla destul de des Radu (dar numai la tramvaie), eu am vazut in mai multe zile 2 tramvaie nr 3 la interval de 2 min si apoi urmatorul a venit dupa 15 min...adica, putina coordonare intre ei lipseste. Dar cred ca stiu de ce: Soferul de autobuz trebuie sa isi adapteze viteza la trafic, adica sa tina pasul cu ceilalti,nici f repede nu poate merge dar nici f incet pe cand la tramvaie ei au linia lor, merg cum vor, nu incurca pe nimeni,poate sa mearga si cu 10 km/h.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2012 12:24:54    Titlul subiectului: 152602

Fata de Minibus, Prodan, Fila Tur, Autovlad si restul anonimilor tot asa te razvrateai? Cum am spus de milioane de ori: cand semeni vant, culegi furtuna. Pretentiile din prezent sunt mult prea mari raportate la raul facut. Eu nu stiu daca ce spui tu mai sus e real sau nu, pentru ca nu ma ocup cu monitorizarea traficului si a personalului de la strada, insa ti-am spus ca verificari se fac in permanenta. Mai mult de atat nu e posibil, dar ar fi fost posibil daca nu semanai vant in perioada aia crunta (ma refer la metode precise de verificare si corectare a multor aspecte). Ti-am tot spus treburile astea, nu stiu de ce trebuie s-o luam mereu de la capat. MYSU ti-a spus si el o parte dintre reglementarile pe care e obligat sa le respecte el la strada, fiecare trebuie sa-si cunoasca atributiile de serviciu si sa se achite de ele corespunzator. Exista ore de instruire profesionala, tuturor le sunt aduse la cunostinta obligatiile pe care le au, toti sunt testati. Mai departe depinde de ei cum se achita de acestea. Repet, in conditiile actuale nu este posibil sa stai cu ochii pe sute de angajati simultan (dar, chiar si asa, situatia s-a imbunatatit in ultimul an, beneficiind de achizitiile facute, chiar daca sunt inca mult sub ce ar fi putut sa existe daca regia ar fi evoluat firesc in anii "aia" si nu ar fi fost adusa in pragul distrugerii).

Asadar si prin urmare: ce am avut de spus ti-am spus, chiar de mai multe ori. Daca intelegi mesajele mele, e bine, daca nu, asta e, eu nu tin musai sa iti schimb convingerile, ci doar sa te fac sa iei in calcul si alte aspecte, pe care cu siguranta nu le iei cand te cuprinde ura fata de o institutie sau alta. Obiectivi nu stiu daca putem fi cu adevarat in viata asta, dar sa baleiem intre extreme putem, incercand sa privim lucrurile din cat mai multe perspective.

_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 24/Iun/2012
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 01 Feb 2012 14:10:35    Titlul subiectului: k. 152617

Fata de Minibus, Prodan, Fila Tur si care or mai fi nu am cum sa ma razvratesc pentru ca nu am circulat niciodata cu mijloacele de transport ale acestora si nu stiu in ce conditii se desfasoara.
Nici eu nu stau sa monitorizez traficul sau personalul intentionat, dar circuland zilnic aproape, stand in tramvai, fara sa vreau sunt martor la tot ce se intampla.
Am inteles tot ce-ai spus mai sus, asa ca multumesc pentru discutia purtata in mod civilizat si pentru sfat.
Toate cele bune!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2012 18:43:54    Titlul subiectului: 152723

Cu RC proaspat finalizat: 324.


IMG_5466.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.55 kb
 Vizualizat:  de 12984 ori

IMG_5466.JPG



IMG_5467.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.37 kb
 Vizualizat:  de 12984 ori

IMG_5467.JPG



IMG_5468.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.02 kb
 Vizualizat:  de 12984 ori

IMG_5468.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2012 21:59:12    Titlul subiectului: 152736

^Chiar daca prefer schema de culori 'galben-neagru' mai mult sau mai putin tipica GT4-urilor, trebuie sa spun ca arata suficient de bine. Un lucru minus ar fi probabil niste detalii marunte precum numarul de vagon scris URIAS -apreciez ca asta nu s-a mai prea intamplat la Arad in ultima vreme iar numarul vagonului e scris elegant, marunt intr-un loc bine pozitionat precum deasupra barii vagonului in partea din fata/spate a acestuia, in locul unde GT4-urile initial au avut trecut numarul de parc si de ce oare a fost inlocuita bara din fata/spatele vagonului? La Arad, sunt cateva exceptii doar dar majoritatea inca au tamponul dintotdeauna. Dar cum spuneam si initial, felicitari pentru ca arata satisfacator de bine aceasta metoda de vopsire iar #324 asemenea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2012 22:07:57    Titlul subiectului: 153532

135 cu RC gata. Mai sta putin in depou sa-i fie montate echipamentele de supraveghere video.


IMG_5662.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.86 kb
 Vizualizat:  de 12551 ori

IMG_5662.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Mar 2012 20:38:11    Titlul subiectului: 153888

Mai vedem un RC finalizat, pentru a sti cum ies tramvaiele dintr-o astfel de reparatie, estetic vorbind: 336.


IMG_5882.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.05 kb
 Vizualizat:  de 12207 ori

IMG_5882.JPG



IMG_5889.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.2 kb
 Vizualizat:  de 12207 ori

IMG_5889.JPG



IMG_5890.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.61 kb
 Vizualizat:  de 12207 ori

IMG_5890.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
thevlad15



Data înscrierii: 01/Iul/2010
Ultima vizita: 22/Aug/2019
Mesaje: 46
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Mar 2012 10:56:41    Titlul subiectului: 153901

radub a scris:
135 cu RC gata. Mai sta putin in depou sa-i fie montate echipamentele de supraveghere video.
L-am vazut aseara prin oras. Asta inseamna ca avea deja montate echipamentele de supraveghere video?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Mar 2012 13:45:12    Titlul subiectului: 153906

Cred ca nu, ca era nevoie de el la strada si s-a amanat echiparea lui (necesita imobilizare suplimentara). S-a lucrat, in schimb, la altele (132, 121, 124, 128, 138 - cred ca astea-s toate cele echipate pana ieri).
_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Mai 2012 22:00:56    Titlul subiectului: 155521

RC finalizat (circula deja): 319.


IMG_7400.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.93 kb
 Vizualizat:  de 13163 ori

IMG_7400.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Ian/2020
Mesaje: 8003
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Mai 2012 22:01:53    Titlul subiectului: 155522

RC proaspat finalizat: 131.


IMG_7498.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.93 kb
 Vizualizat:  de 13161 ori

IMG_7498.JPG



IMG_7497.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.57 kb
 Vizualizat:  de 13161 ori

IMG_7497.JPG



_________________
Asociația Pasionaților de Transport Public "Tramclub Iași"
https://www.facebook.com/tramclubiasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community