Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul local din Târnăveni

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 16:05:22    Titlul subiectului: Transportul local din Târnăveni 11257

"Groparii Transportului Local
Transportul Local Târnăveni a fost vândut pe interese pesediste. Încă înainte de licitația oficială, SC TAR a adjudecat, cei drept, în cercuri restrânse, concesionarea transportului. Groparii Bicapa, Octavian Popa, Grigore Suciu, Ioan Micșa și Ovidiu Chindriș au dinamitat și Transportul Local. Pe bani mărunți. Firmele din localitate au fost pur și simplu eliminate, prin diverse șicane, astfel ca acestea să nu poată participa la așa-zisa licitație.
La ora actuală, transportul e un haos total, iar navetiștii care așteaptă și două ore în stație probabil că le mulțumesc din suflet groparilor pentru supliciile pe care, zilnic, trebuie să le suporte.
Săptămâna trecută, ZIARUL de Mureș a publicat un amplu material despre condițiile în care s-a făcut concesionarea Transportului Local, adjudecat, în condiții suspecte, de SC TAR SRL. În urma publicării articolului, am primit la redacție numeroase sesizări de la locuitorii din Târnăveni - și nu numai - prin care ne semnalau proasta funcționare a transportului local și bătaia de joc cu care sunt tratați.
Jocuri de culise
Înainte de a intra în pâine, vă prezentăm în câteva linii mari modul în care CL a scăpat de grija transportului local. Firma TAR, care a concesionat transportul local, se ocupă și de cel interjudețean. La cele două licitații care s-au făcut în cursul anului trecut, TAR nu și-a manifestat intenția de a concesiona transportul. În schimb, a fost singura societate care s-a prezentat la discuțiile directe. Toate demersurile au fost, de fapt, făcute de ochii lumii. Asta deoarece jocurile de culise au desemnat de la bun început firma care urma să concesioneze și să cumpere activele Transportului Local: SC TAR. Ceea ce tabăra pesedistă a uitat să menționeze este faptul că, de fapt, cei de la TAR nu s-au "sacrificat" prin achiziționarea celui mai problematic sector al SC Comunale și că, de fapt, au fost și firme locale care s-au arătat interesate de transport.
Astfel, încă înainte de licitația din iunie, în cadrul unei ședințe de Consiliu Local, s-a discutat o cerere a unor firme din Târnăveni care și-au manifestat interesul de transportul local. Sunt și au fost cel puțin trei firme locale care s-au arătat interesate și chiar dispuse să investească în transportul local: SC Maranata SRL, SC Vlad Trans SRL și SC MigaCom SRL. "Am depus o cerere încă în luna februarie 2004, pentru a avea unele linii de transport în Târnăveni. Apoi, în urma celor discutate în cadrul ședinței de CL și alte dezbateri am fost de acord să mă asociez cu o altă firmă din localitate, întrucât consilierii au spus că se va concesiona tot transportul local, cu tot cu active. M-am mai interesant, dar nu am primit un răspuns concret. Am auzit și de licitație, dar nu am putut participa, pentru că s-a impus clauza ca firma care dorește să participe la licitație trebuie să aibă o vechime de cinci ani, ori eu nu îndeplinesc această condiție. De asemenea, se spunea că activele nu se vor vinde sub opt miliarde de lei, iar plata trebuie să se facă în termen de 30 de zile, pe motiv că societatea "are datorii mari și trebuie să se achite cât mai repede. Aș fi putut investi acestă sumă, dar prima clauză nu îmi dădea dreptul să particip. Nu știu de ce țineau neapărat ca firmele să aibă vechime de cinci ani", a spus patronul de la SC Vlad SRL. Un alt patron al unei firme locale are aceeași poziție. "Aș fi putu să particip, dar am renunțat din diverse motive. Se auzeau prea multe și știam că nu are sens. Eram sigur că SC TAR nu avea cum să participe la licitație, mai ales din cauza datoriilor pe care le avea la bugetul de stat. Dacă eu aș fi vrut să particip și dacă aș fi avut datorii, sigur că nu m-ar fi lăsat. Bineînțeles că discuțiile directe sunt mai convenabile decât licitația. Eu vroiam să mă asociez cu o firmă din Olanda, așa aș fi putut și investi în transport, pentru a-l relansa. Cei de la Primărie nu au vrut să aprobe doar vânzarea unor linii, ci tot pachetul, cu active și trasee. Au făcut un monopol. Oricum au fost tot felul de zvonuri prin oraș, se știa de TAR. Dar având în vedere datoriile lor mari, nu aș fi crezut că vor reuși să cumpere transportul", a spus patronul de la SC Maranata SRL.
"Până când sunt eu primar, în Târnăveni nu o să circule maxi-taxiuri"
Într-adevăr, rapiditatea cu care patronul de la SC TAR a reușit să-și aranjeze atestarea fiscală și achitarea tuturor datoriilor la bugetul local și de stat este uimitoare. La data de 10 noiembrie 2004 are loc negocierea directă între comisia pesedistă și patronul TAR, Gheorghe Zahan. Acesta din urmă nu s-a prezentat, la acea dată, cu adeverința de la Finanțe care ar fi adeverit faptul că firma nu are datorii. Chiar și așa, comisia pesedistă îl acceptă ca viitor concesionar și îi dă patronului de la SC TAR un termen de două săptămâni să aducă adeverința. În mod miraculos, societatea își achită datoriile cu cinci zile înainte de termenul limită acordat de comisie (25 noiembrie 2004). Mai mult decât suspect. La fel de alambicat este și faptul că cei din comisia de evaluare au fost consilieri pesediști înrăiți: Grigore Suciu, Ioan Micșa, la care se adaugă Danil Stanciu (consilier PUNR, dar cu afinități neocomuniste), un delegat din partea finanțelor, Claudiu Roman, și secretarul Primăriei din Târnăveni, Ștefan Blănaru, sau mâna prelungită a primarului Popa. Acești consilieri prin gândirea lor unilaterală au pecetuit soarta transportului. Au tăiat și au spânzurat după bunul lor plac.
Dezastru la transport
Cei mai dezavantajați, din punct de vedere al transportului local, sunt locuitorii din Cuștelnic. În plus, având în vedere faptul că satul (devenit de ceva timp cartier limitrof al Târnăveniului) este situat destul de departe de centrul orașului și dincolo de podul Târnavei, autobuzele nu pot intra în acest cartier. Nici nu e de mirare faptul că 40 de angajați ai Bicapa și Gecsat, 20 de copii de la școala generală și 12 liceeni fie îngheață în stație de frig, fie sunt nevoiți să meargă pe jos pe o distanță deloc de neglijat. Asta pentru că noul proprietar al transportului local rămân în continuare nepăsători. Dar nu numai cei din Cuștelnic sunt dezavantajați. "Am stat marți seara mai bine de o oră și jumătate în stație, în timp ce șoferul stătea să repare autobuzul în fața Liceului de Chimie", a spus revoltat un locuitor. Asta deoarece, SC TAR nu are suficiente mașini pentru a avea grijă și de transportul local. Mai nou, patronul Gheorghe Zahan a luat două autobuze care făceau rute interjudețene pentru a se putea "îngriji" și de cel local. Doar că, conform cerințelor ARR, o firmă de transport în comun trebuie să aibă și mașini de rezervă, iar SC TAR nu-și permite acest lux. Cât despre traseele ilegale pe care ani de zile cei de la Comunale le efectuau zilnic, vă spunem doar că șoferii sunt fără atestare, iar liniile extinse până la Seuca-sat și Adămuș nu erau cu licențe.
Având în vedere aceste neajunsuri majore, probabil că locuitorii din Târnăveni apreciază votul de încredere, dar plin de interese al comisiei pesediste și a influențelor veșnicului primar Octavian Popa (fiind cunoscută și prietenia acestuia cu patronul SC TAR) în zilele friguroase de iarnă, când navetiștii și nu numai trebuie să suporte temperaturile scăzute și batjocura celor pe care, probabil că i-au votat.
Cristina CORNEA
"Au cumpărat caietul de sarcini trei firme, dar nu s-au prezentat la licitație. M-am uitat în caietul de sarcini, dar nu se preciza că firmele trebuie să aibă cinci ani vechime. Am vrut ca tot transportul să fie concesionat, iar activele au fost evaluate la peste opt miliarde și ceva", Ștefan Blănaru, secretar al municipiului Târnăveni
Data aparitiei: 2005-03-07
Chilipirul lui Popa
Vreți să știți cât a valorat pentru primarul din Târnăveni, Octavian Popa, transportul local? Ei, ce ziceți? În caz că nu ați ghicit, vă spunem noi: 5.000 de euro și un Revelion la Sovata. Dar nu singur, ci cu o parte din trupa pesedistă care a făcut parte din comisia de evaluare. Popa a chefuit până în zori cu consilierii Ioan Micșa și Grigore Suciu. O adevărată sindrofie, cu complimente din partea lui Zahan, adică patronul firmei care a primit la juma' de preț transportul din Târnăveni, TAR SA.
Transportul din Târnăveni, deriziunea de 5,5 miliarde
Transportul Local Târnăveni a fost vândut pe bani mărunți unei firme particulare, SC TAR SA, doar ca cei de la Consiliul Local să scape de grija acestuia. Deși s-au organizat trei licitații, la nici una din ele nu s-au prezentat firme interesate. Doar discuțiile directe au reușit să atragă atenția celor de la SC TAR SA, și condițiile mult mai facile. Noua conducere afirmă că situația precară a transportului este rezultatul nepăsării celor de la SC Comunale SA. Însă nici cei de la TAR nu intră în categoria firmelor care să acorde prea multe speranțe în privința îmbunătățirii transportului local. Mai ales că autobuzele pe care firma le deține sunt niște “jafuri” pe patru roți.
Cel mai problematic sector al SC Comunale SA, a fost, fără îndoială, transportul în comun. Autobuzele care circulă prin Târnăveni sunt vechi și nici nu rentează. În plus, posibilitățile de a achiziționa unele noi, din surse proprii, au fost, practic, nule, având în vedere situația economică lamentabilă a Comunalelor, mai ales că transportul
s-a numărat printre sectoarele cu cele mai mari pierderi. Conducerea societății explica starea în care a ajuns transportul ca fiind rezultat al situației economice precare a municipiului. “Târnăvenenii nu au locuri de muncă, mai ales de când s-a închis combinatul. Lumea nu mai circulă cu autobuzul. Preferă să meargă pe jos sau cu bicicleta. În plus, Târnăveniul nu este un oraș mare”, s-a justificat directorul de la SC Comunale SA, Ani Vasile. Deși pierderile înregistrate de transportul în comun se ridică, în medie, la 70 de milioane de lei/lună, CL nu s-a deranjat să acorde sume pentru modernizarea și rentabilizarea acestui serviciu. Nici nu e de mirare faptul că locuitorii din Târnăveni au început să opteze pentru mijloace alternative de transport, în timp ce autobuzele circulau fără călători, cu atât mai mult cu cât condițiile oferite erau frigul, mizeria și un orar în neconcordanță cu cerințele locuitorilor.
Ani - greșeala de management
Astfel, la data de 26 februarie 2004 CL hotărăște concesionarea și privatizarea prin vânzare de active a Serviciului Regulat de Transport Public de Călători, urmând ca în luna aprilie a aceluiași an să se aprobe studiul de oportunitate. Din comisia de evaluare au făcut parte membrii de bază ai PSD local: consilierii Ioan Micșa și Grigore Suciu, la care se adaugă Danil Stanciu (consilier PUNR), un delegat din partea finanțelor, Claudiu Roman, și secretarul Primăriei din Târnăveni, Ștefan Blănaru. “Înaintea aprobării studiului de oportunitate s-au făcut preoferte către SC TAR, SC Schuster și SC Siletina, dar nu am primit nici un răspuns. În iunie s-a organizat prima licitație, însă nu s-a prezentat nimeni. Așa că, potrivit prevederilor legii nr. 219/1998, s-a organizat a doua licitație, cu același rezultat. În această situație, conform HCL nr. 32/2004, se aprobă începerea procedurilor de vânzare directă a activelor și concesionarea Transportului Local. Comisia care s-a ocupat de această problemă a rămas în formula inițială. Am primit o singură ofertă, din partea SC TAR”, a declarat Ștefan Blănaru, secretarul CL și membru în comisia de evaluare. Interesant este momentul ales de cei de la SC TAR pentru a părea interesați de preluarea Transportului Local. Vânzarea directă are anumite facilități, mai ales la active. Dacă inițial prețul de vânzare a fost stabilit pentru 10 miliarde lei, prin vânzare directă s-a ajuns la numai 5,5 miliarde, deci cu mult mai puțin. Cu toate acestea, conducerea SC TAR afirmă că, “activele ne-au fost băgate pe gât. Aceasta a fost, însă, condiția impusă. Prețul a fost, oricum, mare. Prin achiziționarea Transportului Local prin vânzare directă nu am avut facilități. Voi avea cheltuieli”, s-a lamentat managerul SC TAR, Gheorghe Zahan. Situația în care se găsește transportul din Târnăveni poartă, în mare măsură, semnătura conducerii Comunalelor, precum și a nepăsării CL. “Comunale a fost o firmă mare, cu pierderi majore și cu o mentalitate proastă. Se făcea ce era mai ieftin și nu ce era mai bun”, a punctat managerul TAR. Cu toate că Zahan afirmă că, pentru el, acest târg nu a fost “avantajos”, totuși, preconizează să scoată profit în următoarele luni. Asta însă presupune în prealabil o investiție din partea firmei, iar acest lucru, este, cel puțin deocamdată, prea puțin probabil.
Autobuze, da’ de unde
În contractul de concesiune, pe lângă plata activelor de 5,5 miliarde de lei în următorii cinci ani, SC TAR mai este obligată să achiziționeze încă patru autobuze și un microbuz. Acum, dacă târnăvenenii visează la mijloace de transport noi, se înșeală. Asta deoarece managerul Gheorghe Zahan, afirmă cu nonșalanță că, “un autobuz nou, performant, cu consum redus și căldură, costă în jur de 300 de mii de euro. Ori, așa ceva…”
Deși SC TAR a preluat încă din noiembrie transportul local, autobuzele întârzie să apară. Iar apatia directorului de la SC Comunale nu anunță prea mari schimbări la capitolul transport. “SC TAR a plătit deja avansul, urmează să-și achite și ratele, eșalonate pe 15 ani. În fiecare lună trebuie să plătească, împreună cu dobânda, aproximativ 100 de milioane de lei. Deocamdată s-au ținut de promisiune”, a spus Ani Vasile, director SC Comunale SA.
Va rămâne Târnăveni fără transport local?
SC TAR s-a dovedit încă din “fașă” că nu este cea mai fericită alegere pentru concesionarea Transportului Local. Încă din stadiul discuțiilor privind vânzarea directă, datoriile societății către DGFP au fost un impediment peste care s-a trecut cu indulgență, doar pentru ca “cineva” să scape consiliul și Comunalele (aflate în subordinea CL) de această grijă. Astfel, dacă la negocierile comisiei cu firma TAR din data de 10 noiembrie 2004 aceasta din urmă nu s-a prezentat cu adeverința de la Finanțe care ar fi adeverit faptul că firma nu are datorii, în mod miraculos, societatea își achită datoriile cu cinci zile înainte de termenul limită acordat de comisie (25 noiembrie 2004). Este clar, deci, că SC TAR nu este cea mai bună alegere, iar eforturile financiare pe care le necesită transportul din Târnăveni depășește posibilitățile firmei.
Rămâne de văzut dacă cei de la SC TAR vor respecta contractul. Deocamdată, tot la stadiul de intenție se clasează și introducerea a trei linii noi pentru transportul în comun, precum și plătirea redevenței de 5 la sută din profit în următorii trei ani și, mai apoi, de 10 la sută. Asta în cazul în care va fi un profit și dacă cei de la SC TAR sunt susceptibili de un efort financiar considerabil, mai ales că de câțiva ani transportul în comun a fost o gaură neagră în bugetul local.
Cristina CORNEA
Firma TAR are în obiectul de activitate transportul de persoane intra și interjudețean. Despre condițiile pe care firma le oferă vă relatăm următoarele. SC TAR a pus la dispoziția muncitorilor, navetiștilor și elevilor o dubă (MS 22 TAR), care circulă pe ruta Târnăveni-Deleni, și un autobuz (MS 07 TAR), pe ruta Târnăveni-Băgaciu, ambele uzate fizic și moral, fără căldură și pline de găuri. Mai mulți cetățeni care sunt nevoiți să circule în asemenea condiții au depus sesizări la OJPC, dar încă nu au primit răspuns. Nu putem să nu ne întrebăm dacă acesta va fi și viitorul celor care vor alege transportul local.
"
______________________________________
Cei de la TAR Tirnaveni au pus laba si pe transportul local din Tirnaveni, dupa cum veti vedea si din articolele de mai jos aparute in Ziarul de Mures. Au adus citeva DAc-uri inmatriculate in judetul Neamt (!?), le-au reinmatriculat in Mures, si iata investitiile promise. De fapt sint niste rable neingrijite, deci si insalubre,
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
laurentiu_06



Data înscrierii: 09/Feb/2007
Ultima vizita: 09/Feb/2007
Mesaje: 1
Locație: Brasov; Tarnaveni

MesajTrimis: Vin 09 Feb 2007 22:14:49    Titlul subiectului: 70 75700

Autobuzele din Tarnaveni sunt operate de TAR, sunt DAC 112 si Saurer, cumparate de la Lupeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
managertransport



Data înscrierii: 29/Noi/2007
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 241
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 10 Aug 2008 19:54:59    Titlul subiectului: bvbn 96890

Am reusit sa fac si eu cateva poze cu autobuzele TAR S.A., Iveco Irisbus Arway, MAN, FBW, ultima poza de pe Transira.


Ms15APP.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.22 kb
 Vizualizat:  de 9750 ori

Ms15APP.jpg



B82NSV.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.24 kb
 Vizualizat:  de 9750 ori

B82NSV.jpg



B82NSZ.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.68 kb
 Vizualizat:  de 9750 ori

B82NSZ.jpg



B82NTD.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.42 kb
 Vizualizat:  de 9750 ori

B82NTD.jpg



MS12APP.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.99 kb
 Vizualizat:  de 9750 ori

MS12APP.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bus_andrei



Data înscrierii: 25/Mar/2008
Ultima vizita: 01/Mar/2011
Mesaje: 148
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 26 Mar 2009 21:47:51    Titlul subiectului: Tarnaveni 108560

Autobuze noi la Tarnaveni!
http://www.zi-de-zi.ro/detalii-articol/article/8eb762631c/42368/category.html?tx_ttnews%5Bswords%5D=autobuze

Sunt Irisbus Crossway sau Arway.
http://www.tirnaveni.ro/stiri/?p=1750
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2017
Mesaje: 381
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 28 Mar 2009 11:11:31    Titlul subiectului: 108644

Crossway LE (probabil Low Entrance), cum scrie si pe el daca te uiti atent la film. E un model interesant, nu l-am vazut niciodata, si nu apare nici pe situl producatorului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2017
Mesaje: 381
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Mar 01 Dec 2009 20:21:03    Titlul subiectului: 120754

Mai nou TAR-ul are si o pagina web destul de bine organizata, cu informatii despre programele de circulatie, tarife, parcul auto, etc.:
http://www.tar.ro/index.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Sep/2017
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 17 Mar 2011 12:50:58    Titlul subiectului: 141216

Autobuze TAR fotografiate in autogara TgMures si in fata garii din Tarnaveni in martie 2011:
1. B82NSP
2. B82NSV
3. B82NTA
4. B82NTB
5. B82NTD
6. B82NTJ



B 82 NSP 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.26 kb
 Vizualizat:  de 7111 ori

B 82 NSP   2.jpg



B 82 NSV 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.36 kb
 Vizualizat:  de 7110 ori

B 82 NSV   4.jpg



B 82 NTA 6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.75 kb
 Vizualizat:  de 7109 ori

B 82 NTA   6.jpg



B 82 NTB 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.65 kb
 Vizualizat:  de 7108 ori

B 82 NTB   2.jpg



B 82 NTD 7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.77 kb
 Vizualizat:  de 7107 ori

B 82 NTD   7.jpg



B 82 NTJ 7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.72 kb
 Vizualizat:  de 7106 ori

B 82 NTJ   7.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community