Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole din presa locala despre Tursib
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
adryyan



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Noi/2015
Mesaje: 57
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 21 Ian 2008 21:12:11    Titlul subiectului: 87390

O alta stire negativa si reala aparuta in presa locala

ȘOFERII TURSIB, OBLIGAȚI SĂ ÎNCĂLZEASCĂ AUTOBUZELE

Sibienii au înghețat în autobuzele Tursib, din cauză că șoferii nu au pornit instalațiile de căldură.

Municipalitatea sibiană a fost asaltată în utlima periodă de mai multe reclamații venite din partea sibienilor care circulă cu mijloacele de transport în comun ale societății Tursib, aflată în subordinea Colnsiliului Local. Pe adresa primarului Klaus Johannis au venit reclamații legate de faptul că, deși administrația locală se laudă că a cumpărat 40 de autobuze noi în valoare de peste 5 milioane de euro, condițiile de călătorie lasă de dorit. Oamenii s-au plîns că îngheață de frig în troleibuzele și autobuzele Tursib-ului mai rău decît afară.

Johannis a cerut anchetă

Primarul Klaus Johannis a confirmat că el personal a comandat o anchetă internă, pentru a se verifica dacă aceste reclamații sunt unele reale. Conform acestuia, problema a fost rezolvată, șoferii fiind avertizați să pornească de fiecare dată căldura atunci cînd circulă pe traseele din oraș. "S-a adeverit că unii șoferi nu au pornit căldura în autobuze, dar am discutat cu cei de la Tursib și situația a fost remediată", a declarat Klaus Johannis.

Chiar și în aceste condiții, căldura din autobuze se face simțită prea puțin. Pensionarii sunt cei care simt cel mai tare frigul. "Acum e mai cald. De obicei merg duminica la cimitir și traverez tot orașul cu autobuzul. Cînd cobor, picioarele îmi sunt înghețate. Oricum, e mai bine decît deloc", a spus pensionarul Nicolae Crai.

Șoferii se apără

Pentru că au ieșit cei mai șifonați din tot această "urecheală", unii șoferi de pe autobuzele Tursib-ului au declarat, sub protecția anonimatului, că ei nu au nicio vină. Conform acestora, căldura a lipsit din cauza unui ordin "venit de sus" prin care li s-a cerut să facă economie de carburant și curent electric. "Păi dacă șeful spune că să nu dăm căldură prea tare sau chiar deloc, noi ce să facem? Nu am făcut nimic de capul nostru, că doar înghețăm și noi de frig, odată cu călătorii", a spus unul dintre șoferii de pe un autobuz al celor de la SC Tursib SA.


Sibianul http://www.sibianulonline.ro/articol/ziar/sibiu/online/18236/535/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 25 Ian 2008 20:54:20    Titlul subiectului: 87585

Ploaie de idei
Autor: Laura CATUNEANU

Municipalitatea se concentreaza tot mai mult pe programele cu finantare europeana.

Primele dezbateri pe tema Planului Integrat de Dezvoltare Urbana, in perioada 2007-2013, au avut loc miercuri, 23 ianuarie, la sediul Primariei. Reprezentanti ai SC Tursib SA, ai Agentiei de Mediu, ai Consiliului Judetean, dar si ai altor institutii, precum si consultanti din Germania, au adus in dezbatere noi idei de dezvoltare a orasului. Unele dintre ele, cum ar fi pistele pentru biciclisti, amenajarea riului Cibin sau sistemul de monitorizare a traficului au fost deja punctate in masterplanul de transport local, un proiect inclus in Planul Integrat de Dezvoltare (PID). Dincolo de necesitatile din trafic, prioritate au si proiectele sociale. Realizarea unui complex de servicii comunitare in cartierele cu grad de saracie crescuta, dar si amenajarea unui camin pentru batrini au fost si ele incluse pe lista de posibile proiecte ale PID. Spatiile de joaca pentru copii, vaduvite, pe alocuri, de constructiile sufocante de blocuri, nu au fost nici ele uitate. PID vizeaza obtinerea unei finantari din Fondul European de Dezvoltare Regionala.

Autobuze ecologice

Construirea unui centru cultural si a unui pavilion expozitional sint alte doua idei care au fost discutate in aceasta saptamina. La fel si achizitionarea de vehicule ecologice, idee mai veche, impusa deja de Uniunea Europeana. „Motoarele cu care sint echipate autobuzele indeplinesc norma antipoluare Euro 3. Nu cred ca acestea ar rezista sa functioneze prin oras pe baza de ulei de rapita, pentru ca nu au fost gindite in acest fel. Nu stiu daca chiar nu as distruge autobuzele. E bine ca exista masuri impotriva poluarii, dar ele trebuie gindite in ansamblu. Inclusiv preturile sau spatiul de depozitare. E o problema complexa", este de parere Adrian Popa, directorul Tursib. Deocamdata, troleibuzele ramin singurele mijloace de transport cu un grad scazut de poluare.

sursa:monitorul de sibiu

http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/news/ploaie_de_idei_31799.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 12 Feb 2008 00:52:43    Titlul subiectului: 88544

Este o stire despre Transira pe care am gasit o rasfoind presa locala.
Sursa www.sibiustandard.ro

Transira protesteaza taxei auto
SIBIU STANDARD : Sibiu - 12 Februarie 2008
PRESEDINTELE Asociatiei Transira din Medias cere ca autoritatile sa aplice in mod "corect" o taxa de mediu, pe care sa o directioneze catre bugetele locale pentru promovarea transportului electric in comun.

"Un factor important de poluare urbana este reprezentat de catre autobuzele si microbuzele aferente transportului local de persoane. Acesta este cu atat mai periculos, cu cat se produce fenomenul tunelului de poluare, extrem de nociv", sustine Silviu Sintea, presedintele Transira. Acesta considera ca investitiile majore in sisteme de transport in comun nepoluante, cum ar fi cele electrice, ar rezolva o parte din problemele de mediu.

"Nu poti afirma ca taxa de prima inmatriculare este o taxa de mediu, atata vreme cat nu ai investit foarte mult in reducerea acestui tip de poluare si nu ai constituit programe care sa fie finantate din fondurile provenind din aceasta taxa. Modul de taxare propus este unul neprofesionist, netinand cont de reperele tehnico�economice corecte. Suntem "impotriva" asa-numitei taxe de prima inmatriculare. Suntem "pentru" o taxa de mediu, aplicata corect, posesorilor de autovehicule. Fondurile sa fie directionate catre bugetele locale, cu destinatia clar stabilita, in a promova transportul in comun electric", mai arata Silviu Sintea. El mai arata ca, pana acum, reprezentantii Ministerului Mediului nu au raspuns propunerilor Asociatiei in ceea ce priveste transportul electric in comun. (R.M.)
http://www.sibiustandard.ro/5878/transira-protesteaza-taxei-auto.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adryyan



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Noi/2015
Mesaje: 57
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 12 Feb 2008 17:45:20    Titlul subiectului: 88553

Autobuzele aduse in Sibiu, de tip MAZ se afla intr-o stare efectiv jalnica. Nici macar nu au fost achitate, desi ele sunt bune de gunoi. Pacat, cel putin in Constanta aceasi autobuze MAZ, mai vechi cu un an fata de Sibiu se afla intr-o stare foarte buna, din pacate la Sibiu nu.

Articolul din Monitorul de Sibiu http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/news/plati_noi_pentru_autobuze_vechi_33062.html

Plati noi pentru autobuze vechi

Autor: Laura CATUNEANU
Data publicarii: 12/02/2008
In jur de 20 de autobuze aduse la Sibiu intre 2002 si 2004 nu au fost platite integral. Achizitiile facute de Tursib sint cuprinse in lista de investitii pe 2008 a Primariei.

Autobuzele sint pe traseu, dar vor fi in proprietatea noastra dupa ce vor fi achitate integral", afirma directorul Tursib
Directorului SC Tursib SA, Adrian Popa, a recunoscut ca autobuzele prevazute in planurile municipalitatii nu sint noi, ci au fost achizitionate in leasing in perioada 2002-2004. Mijloacele de transport apar in planurile de investitii, iar fondurile alocate de la bugetul local pentru plata leasing-ului ajung la 2,21 milioane de lei. Cu toate acestea, in lista de investitii a Primariei sint mentionate autobuze noi, nicidecum vechi. „Investitia e pentru plata celor aproximativ 20 de autobuze vechi. Dupa ce vor fi achitate integral, vor fi in proprietatea noastra. Autobuzele sint de mult timp pe traseu. Si cele 35 de autobuze noi, cumparate cu creditul extern, si ele sint pe traseu", a spus Adrian Popa. In aceeasi lista de investitii pentru anul 2008 este cuprinsa si suma de 200.000 de lei, pentru reabilitarea retelelor de troleibuze.

Preocupat de credite

Cresterea monedei europene in comparatie cu leul afecteaza atit ratele, cit si dobinzile la creditele contractate in euro de administratia locala. Desi nu a inceput sa plateasca ratele, directorul Tursib s-a aratat ingrijorat de situatia economica actuala, insa a dat asigurari ca exista solutii care sa fie in avantajul societatii. Fara a le numi. Cele 35 de autobuze noi au fost achizitionate, anul trecut, printr-un credit contractat de la BERD, in valoare de aproximativ cinci milioane de euro.

Transportul ecologic, o problema

Asociatia Transira pledeaza pentru introducerea transportului ecologic in comun si critica Tursib pentru lipsa orientarii spre troleibuze. „Municipalitatile din tarile europene fac eforturi deosebite pentru extinderea sau introducerea transportului electric, economic si nepoluant, cu troleibuze sau tramvaie. Motorul electric este complet nepoluant, iar procedeele de obtinere a energiei electrice diminueaza poluarea generala, mutind-o si in afara aglomerarilor urbane. Sint alocate fonduri importante pentru asemenea actiuni, insa aceste fonduri nu provin din impovararea populatiei, ci sint alocate de catre structurile administrative centrale si locale, pe baza unor planuri operationale pe termen mediu si lung. Nu acelasi lucru se intimpla la noi", arata Silviu Sintea, presedintele asociatiei, care a constatat ca Sibiul este unul din orasele care au „redus drastic" transportul pe baza de curent electric.

Impotriva taxei auto

Nici taxa de prima inmatriculare scapa de criticile asociatiei Transira. Sintea sustine ca, in aprilie 2007, i-a cerut ministrului Mediului si Dezvoltarii Durabile, Attila Korodi, sa introduca transportul electric, ca masura anti-poluare. „Ministrul nu a catadicsit sa raspunda, preocuparea acestuia pentru reducerea acestui tip de poluare fiind doar o tema falsificata, folosita pentru a imbraca in cuvinte o noua taxa. Nu poti afirma ca taxa de prima inmatriculare este o taxa de mediu, atita vreme cit nu ai investit foarte mult in reducerea acestui tip de poluare si nu ai constituit programe care sa fie finantate din fondurile provenind din aceasta taxa", considera Sintea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adryyan



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Noi/2015
Mesaje: 57
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 18 Feb 2008 01:02:39    Titlul subiectului: 88817

Controlati la buzunare
Autor: Margareta LUPU

Jandarmii sint chemati din nou sa faca ordine in mijloacele de transport in comun. Calatorii fara bilet, care refuza sa prezinte actul de identitate, vor fi supusi controalelor corporale sumare.
In prezent, circa 3.000 de calatori circula zilnic fara abonament sau bilet

Sibienii care obisnuiau sa „pacaleasca" SC Tursib, calatorind fara bilet, vor trebui sa renunte la aceasta practica. Societatea de transport in comun a reinnoit protocolul de colaborare pe care il avea cu Inspectoratul de Jandarmi al Judetului. Spera sa taie pofta celor circa 3.000 de calatori, care circula, zilnic, fara bilet, in mijloacele de transport in comun. Acestia nu mai pot spune, cind sint prinsi de controlori, „nu am buletinul...pe numele cui dai amenda?" In astfel de situatii, urmatoarea coborire va fi in fata Inspectoratului Judetean de Jandarmi Sibiu.

Legitimati „la sectie"

Jandarmii sint decisi sa faca ordine. „Noi am avut un protocol de colaborare cu societatea de transport in comun si anul trecut, insa acum a fost reinnoit acest protocol. O prima «serie» de calatori fraudulosi au fost adusi la sediul IJJ Sibiu la sfirsitul acestei saptamini (n.r. - saptamina trecuta). Jandarmii au efectuat controlul corporar sumar, deoarece inspectorii de trafic nu au atributii in acest sens, iar apoi reprezentantii Tursib au luat masurile legale in ceea ce-i priveste pe calatorii fraudulosi. De asemenea, noi am ajutat si la stabilirea identitatii persoanelor care nu aveau niciun act de identitate asupra lor", arata locotenentul Alexandru Costea, purtator de cuvint in cadrul IJJ Sibiu.

Protocol binevenit

Reprezentantii Tursib spun ca acest protocol cu Jandarmeria nu poate avea decit urmari benefice pentru firma, si ii va invata si pe sibieni sa se comporte civilizat si sa cumpere bilet. „Exista anumite lucruri pe care inspectorii de trafic nu le pot face. De exemplu, controlul corporar in cazul persoanelor care refuza sa prezinte actul de identitate. Aici intervin jandarmii. In plus, pe viitor intentionam sa organizam si alte actiuni, controale comune impreuna cu jandarmii, in mijloacele de transport. Prezenta unei uniforme in autobuz inspira mai multa autoritate. De asemenea, in cazul in care vom avea persoane turbulente, sau altfel de probleme in mijloacele noastre de transport, vom solicita interventia Jandarmeriei. Un protocol asemanator am incheiat si cu Politia Comunitara", explica Adrian Popa, directorul SC Tursib, care a tinut sa adauge ca amenda, in cazul persoanelor care calatoresc fraudulos este de 20 de lei.

Frauda in autobuz

Aproximativ 60.000 de sibieni calatoresc zilnic cu autobuzele si troleibuzele apartinind SC Tursib. Dintre acestia, 5% calatoresc fara bilet. 11 controlori de trafic verifica zilnic vehicolele. Societatea are pe traseu, in fiecare zi, 70 de autobuze si 10 troleibuze, insumind patru linii de troleu si 22 de linii de autobuz interne, adica in municipiu, si 6 linii de autobuz externe. Linia pe care inspectorii de trafic semnaleaza cele mai multe probleme, calatori fraudulosi si mizerie in autobuze, este T10.

http://monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/news/controlati_la_buzunare_33578.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 19 Feb 2008 02:00:40    Titlul subiectului: 88867

www.monitorulsb.ro

Suflu nou l Tramvaiele vor fi vopsite si repuse in functiune din primavara

Flota pentru turisti
Autor: Liliana NENCIU

Dupa ce a lansat in Sibiu „flota galbena", SC Tursib isi concentreaza atentia pe sectia transport electric. Batrinele tramvaie, dar si Marele Alb, vor trece pe la ateliere, pentru ca-n martie sa iasa pe traseu, in special pentru turisti.
Vagonul restaurant va intra primul la vopsit

Societatea Tursib si-a propus sa revitalizeze transportul nepoluant. Desi dateaza din 1950, tramvaiele inca mai functioneaza. Unele dintre ele au insa nevoie de cosmetizare. Din primavara, in tramvaiul ce face legatura intre Sibiu si Rasinari, se va juca din nou piesa „Un tramvai numit Popescu". Biletele vor putea fi procurate de la Agentia Teatrala, iar numarul maxim de locuri va fi de 30 de persoane. „Daca la inceput aceasta piesa a fost jucata doar de actorii din Bucuresti, acum o joaca si actorii sibieni. Doar doi au mai ramas din Bucuresti. Avem un contract incheiat cu cei de la teatru si vom stabili programul spectacolelor", spune Titel Banea, sef sectie transport electric din cadrul societatii Tursib.

Prinz in tramvai

Pentru cei care vor sa inchirieze tramvaiul sau pentru cei care vin la spectacol, Tursib vrea sa puna la dispozitie un vagon restaurant. Insa, pentru ca nu au ca obiect de activitate alimentatie publica, vor sa incheie contract cu o firma de catering. „Vrem sa oferim aceasta facilitate grupurilor organizate. Sa incheiem contract cu o firma de catering care sa aduca mincare si bautura. Cred ca ar fi ceva extraordinar, noi deja vrem sa ne apucam sa vopsim acest vagon restaurant, care a fost folosit pentru recuzita actorilor", explica Banea.

Straini fermecati

Cum era de asteptat, cei mai „tentati" sa inchirieze tramvaiul, contra sumei de 30 de euro, au fost strainii veniti anul trecut sa viziteze Capitala Culturala Europeana. Acestia au fost foarte incintati de frumusetile pe care le-au vazut pe traseu si au scris zeci de mesaje pe tot felul de site-uri. Au descris cu lux de amanunte chiar si spectacolul, incepind de la statia de imbarcare, cu toate opririle de pe drum in care actorii au avut reprezentantii, dar mai ales erau incintati de faptul ca a fost un spectacol bilingv: roman-englez sau francez sau german.

Marele Alb revine

Cind tocmai isi propusese sa-l duca la casat, directorul Turisb, Adrian Popa, a aflat ca troilebuzul de care vroia sa scape este unicat in Europa. S-a razgindit si a decis ca acesta sa fie reconditionat. „Este unul dintre piesele rare din Europa. Noi l-am numit Marele Alb. Este fabricat in 1960 si este un troleibuz cu doua motoare de tractiune, care-l face unic. Acesta nu va fi folosit in traseu, ci va avea un caracter istoric, turistic. Un alt lucru unic pe care-l are Sibiul este ecartamentul ingust, de 1 metru, pe cind celelalte mai moderne merg pe 1,40 metri. Avem si ceva probleme din cauza asta, mai ales ca sint sinele vechi si se mai intimpla accidente, deraieri. Trebuie sa reabilitam Podul Gociului neaparat", explica reprezentantul Tursib.

Titel Banea l sef sectie transport electric SC Tursib
„Cei care au inchiriat tramvaiul au fost in general turisti straini, fani ai tehnicii vechi, ai tramvaielor de epoca. Chiar am colaborat si cu o firma de turism din Bacau, prin intermediul careia am avut grurpuri de turisti care au venit special pentru tramvai"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adryyan



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Noi/2015
Mesaje: 57
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 27 Feb 2008 10:00:10    Titlul subiectului: 89194

La Tursib e un continuu du-te-vino. Șoferii pleacă nemulțumiți de proasta organizare și se întorc înapoi când dau de și mai greu în altă parte.

Tursib SA, societatea locală de transport în comun, are constant aceeașI problemă, plecarea șoferilor către alte firme. Salariile mai mari, condițiile de lucru mai bune, sau pur și nevoie de schimbare, determină principalii angajații ai Tursib să răspundă ofertelor venite din sectorul privat. O parte dintre ei se întorc după câteva luni cu coada între picioare, dezamăgiți și de ce au găsit în domeniul privat, dar problema rămâne.

Motivați permanent, dar degeaba
Și pentru conducerea Tursib rămâne o enigmă motivul plecării șoferilor, care sunt constant motivați financiar. În sprijinul oficialilor Tursib vin statisticile, care spun că în ultimii 2 ani și jumătate salariile angajaților au crescut cu 60%. "Probabil că se gândesc că la un privat câștigă mai mulțI bani ca la Tursib dar nu iau în calcul alte aspecte importante care îi fac mai apoi pe mulți dintre ei să regrete demisia. Chiar dacă diurna este mai mare, aceasta nu este trecută la contribuția pentru pensie, la fel cum nu sunt trecute nici alte bonusuri pe cartea de muncă. Dacă mai adaugi și faptul că la un privat ești nevoit să faci sute de kilometri în țară și străinătate, constați că cel mai bine ar fi să rămână aici. Dar unii asta își doresc și atunci n-avem ce să le facem. La Tursib nu pierd nimic și fiecare leuț se regăsește pe cartea de muncă. Ar trebui să se gândească și la asta'', spune Horațiu Sasu, șeful de personal al Tursib, și purtător de cuvânt al instituției.

Cine muncește, câștigă
Venitul unui șofer la Tursib este calculat în așa fel încât cine muncește și câștigă. Astfel, cu câteva ore suplimentare și 2 week-enduri lucrate pe lună se poate ajunge ușor la 1300-1400 de lei pe lună. Salariul de bază al unui șofer se învârte undeva la 900 de lei, la care încep să se adauge sporuri de condiții grele, 20%, spor de vechime, (cei până în trei ani vechime nu iau nimic), cei mai fideli ajungând și la 25%, și nu în ultimul rând tichetele de masă, unu pe zi lucrătoare conform legii. ''Le sunt plătite chiar și cele 20 de minute de dimineața când își pregătesc mașina, plus alte 10 minute care reprezintă încadrarea către capătul de linie, iar seara la fel, alte 30 de minute. Deci câștigă o oră pe zi doar așa'', explică Horațiu Sasu avantajele de a fi șofer la Tursib. Un conducător de autobuz lucrează în medie circa 9 ore pe zi. Reprezentatul Tursib spune că 20% dintre cei care pleacă la alte firme, se lecuiesc în maxim 2-3 luni și se întorc cu cerere de reangajare. Motivele eșecului la un privat sunt orele multe de condus, amenzile foarte mari care se dau dacă nu respecți raportul somn-condus, dar și problemele din vămi, sau cu pasagerii, atunci când conduci în străinătate. Neadaptații se întorc astfel întotdeauna de unde au plecat. Horațiu Sasu spune că migrarea periodică a forței de muncă din instituție nu depășește totuși limitele legale de 20%.

Șoferii acuză proasta organizare
Vasile Ciocan, șofer pe autobuzul 11, spune că nu neapărat salariul, care ar putea fi și el mai mare, este motivul pentru care se pleacă cu prima ocazie din Tursib, ci proasta organizare. ''Întotdeauna stai după piese atunci când se defectează ceva, îți zic să mai circuli așa o perioadă că merge, în concluzie trebuie să tragi de ei ca de morți pentru niște condiții care ar fi trebuit să ți le ofere fără alte discuții. Mașinile se mai defectează și ele și ne spun că trebuie să așteptăm până se strânge un camion de piese pentru a se face comanda'', spune șoferul nemulțumit, care conduce în jur de 10 ore pe zi. Și el este unul dintre cei care a plecat în 2005 de la Tursib, dar s-a întors pentru că n-a suportat distanța de familie. ''Am plecat la Carabulea, la Atlassib, dar n-am stat decât câteva sâptămâni. Soția era însărcinată și n-am putut să o las singură în momentele alea. Așa că m-am întors. N-am cerut niciodată să-mi dea un anumit traseu sau o anumită mașină", spune Vasile Ciocan. În acest moment instituția ar mai avea nevoie de aproximativ 7-8 șoferi, pentru care s-au dat deja anunțuri.

http://www.sibianulonline.ro/sibiu/soferii-nu-iubesc-tursib-2413588
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adryyan



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Noi/2015
Mesaje: 57
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 03 Apr 2008 23:17:16    Titlul subiectului: 91402

Tursib și DVB Dresda semnează un program de colaborare pentru dezvoltarea transportuli public. În timp ce Sibiul are doar câteva autobuze, în Dresda se circulă mai ales cu tramvaiul.

Societatea sibiană de transport în comun și cea germană au un program de twining (colaborare) pe care îl vor prezenta pe larg luni și marți, în cadrul unei conferințe cu participare internațională despre transportul public în contextul dezvoltării urbane.

Dresda, capitala provinciei saxone din Germania, are o complexă rețea de tramvaie, care este coloana vertebrală a transportului în comun din oraș. Primul tramvai a circulat în Dresda în anul 1872 și era tras de cai. În prezent, cele mai multe tramvaie circulă pe șine care sunt separate prin borduri de șosea, iar printre ele se sădește iarbă, pentru a reduce nivelul de zgomot. Puține rute au mai rămas astăzi pe șine amplasate direct pe drumurile pe care circulă și mașinile.

DVB are 13 rute de tramvai, care circulă pe o rețea de 200 de km, 24 de ore din 24.

Conferința în care cele două companii de transport în comn își vor prezenta parteneriatul reunește factori de decizie din acest domeniu, reprezentanți ai primăriilor din țară, operatori români de transport public, firme din domeniu și invitați din străinătate. Aceasta va avea loc în sala de consiliu a Primăriei Sibiu în zilele de 7 și 8 aprilie și se va bucura de participarea a 160 de delegați din Anglia, Austria, Belgia, Cehia, Germania, Irlanda, România, Rusia, Spania și Ungaria. Din România vor participa numeroși operatori de transport public, membri ai Uniunii Române de Transport Public, dar și 14 primari sau responsabili cu transportul public din cadrul primăriilor din țară. „Conferința este structurată pe 7 sesiuni în cadrul cărora se vor dezbate teme precum componența de mediu a transportului public, care are rolul de a diminua gradul de poluare prin reducerea numărului de autovehicule folosite, diminuarea volumului de trafic și îmbunătățirea condițiilor oferite călătorilor. Sesiunea 5 este dedicată în întregime Sibiului și va prezenta dezvoltarea acestui domeniu în orașul nostru, direcții de dezvoltare viitoare și programul de twining dintre SC Tursib SA și DVB Dresda”, a explicat, joi, primarul Klaus Johannis.
Sibianul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 07 Apr 2008 12:34:51    Titlul subiectului: 91598

Despre parteneriatul URTP - UITP care va conduce la afilierea Tursib si a altor 24 de operatori din tara la UITP:

http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/news/tursib_transportator_international_37379.html

Monitorul a scris:
SC Tursib SA, societate aflata in subordinea Consiliului Local Sibiu va deveni membru al Uniunii Internationale de Transport Public (UITP). Acordul de parteneriat intre Uniunea Romana de Transport Public (URTP) si UITP va fi semnat, la inceputul acestei saptamini, in Sibiu, in cadrul conferintei internationale „Transportul public in contextul dezvoltarii urbane durabile". Alaturi de SC Tursib SA, alti 24 de transportatori romani vor deveni membri ai organizatiei internationale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 08 Apr 2008 01:17:30    Titlul subiectului: 91633

sursa www.tribuna.ro

Tursib vrea linii Premier

Troleibuzul T2 și autobuzele A12 și A5 sunt primele linii Tursib care intră într-un proiect de modernizare, ca urmare a unei consultanțe pe care societatea sibiană a primit-o din partea societății de transport în comun din Dresda. Conform declarației directorului general Tursib, Adrian Popa, nemții ne-au sfătuit să fim realiști și să conștietizăm că nu vom putea modifica transportul în comun dintr-o dată. "Cei din Dresda ne-au spus: Faceți trei linii sau câte puteți, linii numite linii Premier care se vor moderniza și vor trece la standarde superioare, după care extrapolați acest sistem la alte linii", a declarat ieri Popa.

Liniile Premier sunt una din roadele parteneriatului dintre compania de transport în comun din Sibiu cu cea din Dresda. În cadrul programului dintre Tursib și DVB Dresda, societatea sibiană va beneficia de serviciile de consultanță ale firmei germane cu care lucrează și DVB. "În cadrul contractului, noi avem un discount, un bonus de consultanță", a spus directorul Tursib. Recomandările nemților se vor constitui în etape pe termen scurt, mediu și lung, conform reprezentantului Tursib.

Am intrat în rândul lumii

Prezentarea parteneriatului dintre Sibiu și Dresda va avea loc astăzi, în cadrul conferinței "Transportul public în contextul dezvoltării urbane durabile" ce se desfășoară la Sibiu. În cadrul evenimentului, Uniunea Română de Transport Public (URTP) a semnat un acord de parteneriat cu Uniunea Internațională de Transport Public (UITP). După ce ani de-a rândul, România a fost foarte slab reprezentată și nu a avut niciun membru în peste 70 de comitete UITP, 25 de reprezentanți URTP sunt de ieri membri cu drepturi depline ai UITP.

Mașini la comun

Prezent la Sibiu, secretarul general al UITP, Hans Rat, i-a atenționat pe români să urmeze tendințele statelor dezvoltate. "În acest moment toate țările au realizat importanța transportului în comun în detrimentul celui privat. Nicio țară nu este destul de bogată pentru a-și permite să se bazeze pe transportul privat", a declarat Rat. El a dat exemplul tinerilor din Occident care se asociază la cumpărarea unei mașini pe care o folosesc împreună. "Sună ciudat, dar tinerii susțin astfel transportul public în comun", a mai spus Hans Rat. El a mai dat exemplul SUA și cel al marilor țări exportatoare de petrol care se îndreaptă cu pași repezi spre înlocuirea transportului individual cu cel în comun.

Avem tarif social, nu tarif concret

Conform declarației lui Constantin Donea, președinte executiv URTP, tarifele transportului în comun din orașele țării este sub cel real. "Prețul practicat în țările dezvoltate este de 1,20 euro-2 euro pe călătorie. Doar atunci putem vorbi de un transport eficient, nu profitabil, iar eficient înseamnă că anul este încheiat cu deficit, dar acesta este acoperit de satisfacția clientului", susține Donea. "Tarifele se pot ține la un preț mai jos prin subvenții legale de la consiliile locale până când vom ajunge la un nivel suficient de dezvoltare a transportului public", a mai declarat președintele URTP.

Tabloul expus de reprezentanții URTP se potrivește ca o mănușă Tursibului care anul trecut a crescut gradul de îndatorare a orașului cu un împrumut BERD de 5 milioane de euro. Adrian Popa, directorul Tursib a declarat atunci că împrumutul a fost unul necesar în lipsa fondurilor nerambursabile pentru autobuze și că societatea sibiană va majora în continuare tarifele pentru a acoperi investițiile. Momentan, sibienii plătesc mai mult decât bucureștenii, adică 1,5 lei pe călătorie, față de 1,1 lei cât scot din buzunar locuitorii Capitalei.

Aruncăm la gunoi transportul "curat"

Contrar tendințelor transportului comun din țările dezvoltate, Sibiul optează în continuare pe autobuze, înlocuind transportul "curat" oferit de troleibuze și tramvaie. Situații similare s-au înregistrat în Brașov și la Constanța, unde linii de tramvai au fost retrase. "La Brașov, tramvaiul a fost înlocuit cu troleibuzul, tot un mijloc curat de transport, iar la Constanța, situația este cauzată de lipsa fondurilor. Imediat ce vor exista fonduri se va reveni cu modernizări la rețeaua de tramvai", a declarat Constantin Donea.

Conferința "Transportul public în contextul dezvoltării urbane durabile" va continua și astăzi și va prezenta situația transportului în comun din Sibiu, a Master Planului până în 2027 pentru orașul nostru și colaborării cu orașul Dresda. La eveniment participă 160 de delegați din zece țări, iar din România sunt prezenți reprezentanți ai celor mai importanți operatori de transport public și 16 primari și responsabili cu transportul public din cadrul primăriilor din țară. (O. T.)

Includerea rovinietei în costul combustibilului nu este o decizie cu care Uniunea Română de Transport Public este de acord. "Nu suntem consultați de Guvern în luarea unor astfel de decizii, dar vom face o notă referitor la această situație", a promis ieri Constantin Donea, președintele executiv al URTP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 16 Apr 2008 00:28:03    Titlul subiectului: 4906 92010

Modernizarea Tursib - planul unui plan
de Gigi Stancu | 15 aprilie 2008

Adrian Popa, directorul Tursib, spune că tehnologia prezentată săptămâna trecută la reunirea UITP și URTP este fabuloasă, dar nu poate fi implementată deocamdată la Sibiu.

Pentru modernizarea transportului local însă, regia a semnat un parteneriat cu compania saxonă DVB Dresda, care îi va ajuta să elaboreze un caiet de sarcini până la toamnă, din care să reiasă ce soluții cu adevărat realizabile se pot găsi. "Toată conferința a fost doar un moment de edificare pentru noi, de încercare. Aparutura pe care am văzut-o este extraordinară, dar nu poate fi implementată pe infrastructura noastră actuală. Vom face, până la toamnă, un proiect care să ne arate de la A la Z ce trebuie să facem pentru a aduce transportul sibian la un standard ridicat. Nu pot, de exemplu, să aduc plasme pentru informare, pentru că trebuie să le leg de un GPS, apoi GPS-ul să-l leg de altceva și tot așa. Vedem pe urmă de unde putem să luăm bani și să le punem în practică", a declarat Adrian Popa. Acesta s-a declarat mult mai interesat de cele trei linii premier pe care Tursib le va inaugura în luna mai. Este vorba mai exact de liniile aurobuzelor 12 și 15, dar și de linia pe care circulă troleul 2. Până la urmă, Sibiul a fost doar o bună gazdă a acestui eveniment important.
sursa www.sibianulonline.ro


PS puteti vedea din poza ca deja cosmetizarea MANurilor cu banda izolanta si stegulete + perdelute este doar o chestiune de timp! Pacat de ele



autobuz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.89 kb
 Vizualizat:  de 16988 ori

autobuz.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 17 Apr 2008 18:09:49    Titlul subiectului: 92115

Iata ce aflam, de data asta de pe siteul oficial al primariei Sibiu
www.sibiu.ro

Dezvoltarea transportului public – o prioritate a municipalității pentru anul 2008

Municipalitatea a decis să se implice mai activ în dezvoltarea și imbunătățirea imaginii transportului public local în Sibiu. Societatea SC Tursib SA funcționează în Sibiu din anul 1998, iar în ultimii doi ani a demarat o serie de proiecte cu scopul de a îmbunătăți dotarea tehnică a societății și de a oferi călătorilor condiții mai bune de călătorie.

„Dorim să ne implicăm mai activ în dezvoltarea acestui serviciu oferit sibienilor. Un sistem de transport public eficient înseamnă în primul rând o încurajare adresată cetățenilor de a folosi transportul în comun în defavoarea autovehiculelor personale, făcând astfel un prim pas pentru reducerea volumului de trafic și al gradului de poluare.” a declarat primarul Klaus Iohannis.

Îmbunătățirea imaginii societății de transport și a condițiilor de călătorie presupune modernizarea stațiilor, reconfigurarea sistemului de ticketing, dotarea cu mijloace de transport moderne și reconfigurarea traseelor în funcție de necesitățile călătorilor iar municipalitatea dorește o implicare activă și concretă în implementarea acestor măsuri. SC TURSIB a făcut un prim pas în această direcție, contractând serviciile unei firme de consultanță din Dresda, VCDB, firmă care a realizat o serie de studii preliminare. În urma acestor studii, VCDB a pus la dispoziția TURSIB o strategie de îmbunătățire a serviciilor oferite călătorilor care va consta în măsuri concrete care vor fi aplicate gradual.

În ceea ce privește facilitățile oferite de Primăria Sibiu în domeniul transportului public, municipalitatea, la inițiativa grupului de consilieri locali FDGR, va spune aprobării Consiliului Local un proiect privind modificarea sistemului de gratuități oferite pensionarilor. Dacă până în prezent gratuitatea pentru transportul public în comun era oferită doar pensionarilor peste 65 de ani, proiectul de hotărâre propune aplicarea acestei gratuități tuturor pensionarilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 18 Apr 2008 00:29:00    Titlul subiectului: 92159

De data aceasta mesajul primarului Johannis arata clar intentia acestuia de a termina transportul electric in Sibiu

Tursib-ul va fi taxiul pensionarilor, cu 0 lei pe km
de Dragos Popescu | 17 aprilie 2008

Primăria Sibiu vrea transport gratuit pentru toți pensionarii și anunță modernizări fără precedent la Tursib.

Cu mai puțin de două luni înaintea alegerilor locale din luna iunie, primarul Klaus Johannis anunță că în ședința din această lună a Consiliului Local, grupul de consilieri ai FDGR va propune un proiect prin care sistemul de gratuități oferite pensionarilor, pe mijloacele de transport în comun ale regiei locale Tursib, să fie modificat. Din luna mai toți pensionarii din Sibiu vor circula gratuit pe autobuzele și troleibuzele sibiene. „Dacă până în prezent gratuitatea era oferită doar pensionarilor cu vârsta de peste 65 de ani, pe viitor vom elimina această cerință de vârstă. Nu va fi un efort foarte mare prin eliminarea acestei reguli” a spus primarul Johannis.

Totodată pe viitor Tursib va cumpăra 25 de autobuze noi și va moderniya sistemul de taxare. Traseele liniilor actuale vor fi modificate sau suplimentate în funcție de necesitățile sibienilor, iar sistemele de taxare ale biletelor vor fi înlocuite cu cartele electronice, ca în marile metropole europene, precum Roma, Berlin sau Paris. „Sistemul de taxare va suferi o modernizare profundă în cel mult un an și jumătate și va fi unul ultramodern ca în marile orașe din țările Uniunii Europene. De asemenea vom mai cumpăra 25 de autobuze noi în următoarea perioadă. Urmează acum să identificăm modalitatea financiară pentru a reuși înoirea parcului auto” a mai spus Johannis. Primarul Sibiului a ținut să precizeze că aceste schimbări de la Tursib, nu vor aduce vreo majorare a prețurilor la bilete, ele urmând să rămână la fel ca și până acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 11 Iul 2008 21:05:26    Titlul subiectului: 95651

sursa www.tribuna.ro

Datorii noi pentru Tursib

de Oana TIMAR

Modernizările de care societatea sibiană de transport are nevoie vor crește gradul de îndatorare al orașului. În acest sens, primarul Klaus Johannis a recunoscut că a purtat discuții cu reprezentanții Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). "Directorul BERD pentru România s-a arătata foarte deschis la colaborare și se știe că această bancă oferă condiții avantajoase pentru comunitățile locale", a declarat Johannis. Proiectul ce se pregătește pentru reabilitarea și modernizarea sistemului de transport în comun din Sibiu nu este însă unul ieftin. "La BERD nu poți merge cu o cerere de împrumut de 2-3 milioane de euro, iar noi dorim să solicităm acești bani anul acesta sau anul viitor. Acum suntem abia în faza de concepere a proiectului cu care ne vom prezenta la BERD", a mai spus primarul.
În ambițiile locale pentru un transport în comun cât mai eficient și mai ecologic nu intră benzi speciale pentru Tursib. "Aceste delimitări pot fi gândite doar după finalizarea centurii, deși, atunci traficul nu va mai și așa o problemă, iar această investiție se va dovedi inutilă. Cu siguranță, centura va ușura traficul, iar mașinile Tursib cor circula mult mai bine", a explicat primarul Johannis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 25 Iul 2008 12:40:48    Titlul subiectului: Tramvaiul-restaurant în oferta Tursib 96231

Tramvaiul-restaurant în oferta Tursib

Turiștii au o nouă atracție în Sibiu, plimbarea cu tramvaiul restaurant. Recent amenajat, restaurantul pe șine plimbă turiștii pe ruta Sibiu – Rășinari și retur, cu mici halte pentru savurarea peisajului și bucatelor.

Tursib a reabilitat un vagon de tramvai și l-a transformat în restaurant, care circulă pe ruta Sibiu-Rășinari, special pentru grupuri de turiști, când există cerere. Ideea aparține șefului serviciului de transport electric din cadrul Tursib, care a inițiat acest proiect și a organizat până acum 14 excursii cu acest tramvai. “Am avut mai multe grupuri de turiști străini, care au plecat foarte încântați de plimbarea cu tramvaiul. Am avut cereri din Franța, Germania, și chiar Elveția, acolo unde tramvaiul este unul din principalele mijloace de transport în comun" a declarat Titel Banea, șef serviciu transport electric, Tursib. Tramvaiul-restaurant este amenajat primitor, cu măsuțe mochetă, mini-bar și toaletă, iar mâncarea este furnizată de o firmă de catering. Tursib vrea să transforme tramvaiul într-o atracție turistică. Aventura, adică plimbarea dus-întors de la Sibiu la Rășinari costă 280 de lei pentru un grup de maxim 24 de persoane, câte locuri are vagonul și durează aproximativ o oră. Pe viitor excursia va fi ofertată în pachetele turistice și de agențiile de turism.

www.sibianulonline.ro



103-0357.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.8 kb
 Vizualizat:  de 16299 ori

103-0357.jpg



103-0363.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.57 kb
 Vizualizat:  de 16299 ori

103-0363.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 25 Iul 2008 20:48:16    Titlul subiectului: 96242

Remarcabila initiativa si mai ales pretul rezonabil; 280 de lei impartit la un grup de 10 oameni ar fi 28 de lei iar la un grup de 20 doar 14 lei de om.

Remarc si dotarea cu 'toaleta' mentionata in articol; o fi insemnand doar o chiuveta de spalat pe maini sau si un WC? In acest ultim caz cred ca ar fi o premiera in Romania Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Vin 25 Iul 2008 22:01:40    Titlul subiectului: 96247

Unul din capetele vagonului este separat complet de salon cu un perete si o usa din lemn... am fost in vagon dar n-am deschis usa respectiva, s-ar putea sa fie totusi o toaleta completa inauntru. Spatiul este de marimea cabinei vatmanului, deci suficient. In celalalt capat se afla o chiuveta, dar e pentru ospatari, fiind de cealalta parte a barului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 01 Sep 2008 14:29:50    Titlul subiectului: 4t34t34 97646

Intr-un articol recent din Rondul a aparut urmatorul pasaj:

,,In curând, muzeul Brukental ar putea intra și în posesia unui troleibuz, unul din puținele exemplare atât de vechi din România și care stă uitat în curtea Tursib. Acesta se va încadra în muzeul locomotivelor pe care Brukenthal vrea să îl ia preia de la Ministerul Transporturilor și să îl dezvolte"
Este cumva vorba de Marele Alb?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 11 Sep 2008 00:15:01    Titlul subiectului: 98159

O altă față a Tursib-ului

25.08.2008

Ce fel de achiziții s-au făcut la Tursib, cum au fost modernizate stațiile, cum se prezintă noile autobuze, cât de eficient a devenit orarul, despre toate acestea, dar și multe altele, am stat de vorbă chiar cu directorul firmei, Adrian Popa:

Rep: Ce ne puteți spune despre traseele Premium?
A.P: Proiectul Premium a demarat la începutul lunii mai. Primele trei trasee au fost pentru autobuzul A5 și A12 și un traseu de troleibuz T2. Traseul A5 leagă cartierul Valea Aurie de Bulevardul Victoriei, Bulevardul Corneliu Coposu și Gara Sibiu. Traseul A12 leagă Piața Cibin, Gara Sibiu de cartierul Vasile Aaron. Un cartier intens populat și cu o cerere mare în acest domeniu este Zona Industrială Est a Sibiului, tocmai de aceea T2 face legătura între cartierul Hipodrom și cartierul Lazaret. Drumul troleibuzului T3 se modifică și va merge din Valea Aurie până în Gară.

Rep: Care sunt ultimele investiții făcute?
A.P: Am cumpărat, în 2004, 35 de autobuze cu ajutorul unui credit de 5 milioane de euro, pe care l-am solicitat Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Ca bonus, această instituție fi­nanciară ne-a dat 150.000 de euro, bani pe care i-am folosit în consultanța privind modernizarea transportului public în comun.

Rep.: Ce modernizări s-au efectuat până în acest moment?
A.P: Pe aceste rute, călătorii be­neficiază de câteva luni bune de mijloace de informare mult mai performante. Astfel, informarea călătorilor în mijloacele de transport se face prin intermediul u­nor afișaje electronice, prin niște monitoare instalate în unele mijloace de transport cu un sistem de informare verbală. Au fost montate, în stații, noi indicatoare, în care a fost încorporată sigla Tursib și culorile reprezentative ale companiei, galben și albastru. S-a început și montarea de panouri cu informațiile complete privind orarul de circulație a mijloacelor de transport, harta traseelor Tursib din municipiu, tarifele pentru biletele de călătorie precum și succesiunea stațiilor de pe respectivul traseu. Societatea intenționează, până la sfârșitul acestui an, să instaleze noi panouri informative în toate stațiile de pe traseele Premium.

Rep: Orarul a devenit mai eficient în ultima perioadă?
A.P: Proiectului Premium ne-a ajutat foarte mult și la acest capitol. Astfel, s-au introdus pe aceste trasee o serie de îmbunătățiri pentru un confort sporit al călătorilor și pentru o mai bună structurare a curselor care vor servi mai îndeaproape nevoilor sibienilor. Cea mai importantă măsură a fost cea referitoare la frecvența cu care circulă mijloacele de transport pe aceste trei trasee. Timpii de așteptare în stație s-au redus semnificativ. În cazul traseului A5, în intervalul 5.30 – 22, călătorii nu vor aștepta mai mult de 10 – 12 minute. Pe traseul A12 călătorii vor aștepta în stație doar 10 minute, iar în cazul troleibuzului T2, în intervalul 5.50 – 17.10 timpul de așteptare în stație este de 15 – 20 de minute.

Rep: Cu ce a venit Tursib-ul, în această vară, în întâmpinarea turiștilor?
A.P: Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor sibienilor, dar și cele ale turiștilor care vizitează orașul nostru, SC Tursib a introdus în mai o linie specială care face legătura între Gara Sibiu și Aeroportul Sibiu. Frecvența de circulație pe acest traseu a fost fixată în funcție de programul CFR de sosire a trenurilor și de programul de aterizare și decolare a avioanelor pe Aeroportul Internațional Sibiu.

Rep: Știu că ați colaborat cu o firmă de consultanță din străinătate. V-a ajutat acest lucru?
A.P: Tursib a făcut un prim pas în direcția modernizării transportului public în comun, contractând serviciile unei firme de consultanță din Dresda, VCDB, firmă care a realizat o serie de studii preliminare. În urma acestor studii, VCDB a pus la dispoziția Tursib o strategie de îm­bu­nătățire a serviciilor oferite călă­to­rilor care va consta în măsuri concrete care vor fi aplicate gra­dual.

Rep: Despre tramvaiul turistic Sibiu-Rășinari, ce ne puteți spune?
A.P: Tursib împreună cu municipa­litatea sibiană a pus la dispoziția tu­riș­tilor orașului nostru un tramvai turistic pentru a servi ca un mijloc plăcut de deplasare pe un traseu cu un peisaj natural deosebit: Sibiu - Pădurea Dumbrava – Grădina Zoologică – Muzeul Satului – Rășinari. În drum spre Rășinari, localitate importantă din punct de vedere cultural, tramvaiul traversează un pod de cale ferată, Podul Gociului, construit peste râu în anul 1950. În urma solicitărilor turiștilor, tramvaiul parcurge un traseu de 22 de kilometri dus-întors în aproximativ 30 de minute.

Rep: Se vor scumpi biletele în acest an? Care sunt categoriile de persoane care beneficiază de gratuitate?
A.P: Până la sfârșitul anului nu se vor mai scumpi biletele, iar de gratuitate au parte pensionarii la limita de vârstă, iar elevii de liceu și studenții au 50%, din prețul abonamentului.

Rep: Ce și-a propus Tursib-ul pentru viitor?
A.P: În viitor vrem să fluidizăm cât mai mult traficul, să venim în ajutorul sibienilor care merg cu transportul în comun și să punem la punct liniile de troleibuze. Din cauza dinamicii orașului, unele linii mai vechi nu mai sunt folosite de către pasageri, motiv pentru care trebuie să venim în întâmpinarea noilor nevoi ale sibienilor. Cele mai frecventate sunt T1 și T2. În intervalul 2009-2010 vrem să mai achiziționăm autobuze, tot pe același considerent. Și, de asemenea, vrem să începem să dezvoltăm transportul ecologic.

sursa: http://www.pulsulsibian.ro

Ca de obicei...Popa minte cu nerusinare!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Joi 11 Sep 2008 11:28:53    Titlul subiectului: 98163

Imi permit sa fac cateva comentarii pe marginea articolelor de mai sus:
1. Optimizarea traficului este o vrajeala pentru a scapa de o linie de troleibuz. Existau fonduri alocate de la bugetul local pentru reabilitarea retelei de troleibuz, bani cu care se putea reabilita un sens pe Teclu si se putea introduce celalalt sens de mers pe Abatorului (stalpi + console + fir + instalatie de injectie aeriana intre cele doua strazi - paralele, la mai putin de 100m una de cealalta). Acesti bani au fost redistribuiti inspre fondurile de achizitionare autobuze, deci anul asta nu se vor face lucrari la reteaua de troleibuz pentru ca nu mai sunt bani alocati. Aici Popa vrajeste publicul.
2. Sistemele de informare a calatorilor exista in BMCuri, MANuri si in doua MAZuri. Sistemul vocal functiona intr'un singur MAZ la comanda soferului... care numai grija lui nu o avea. Aici Popa nu minte, e doar opimist.
3. Din cauza dinamicii orașului, unele linii mai vechi (de troleibuz - nota mea) nu mai sunt folosite de către pasageri, motiv pentru care trebuie să venim în întâmpinarea noilor nevoi ale sibienilor. Cele mai frecventate sunt T1 și T2. În intervalul 2009-2010 vrem să mai achiziționăm autobuze, tot pe același considerent. Și, de asemenea, vrem să începem să dezvoltăm transportul ecologic. Legatura dintre partile subliniate cu rosu imi suna extrem de prost. Poate ca nu asta a vrut sa spuna, dar ma indoiesc. Cu albastru am subliniat ceva ce Mr. Popa spunea si in 2006 ca va face in 2007. A facut, prin desfiintarea lui T4 si T8, acum si T3.

Mie mi se pare ca acest personaj are apucaturi scripcareze (de Brasov) - daca viseaza la noapte ceva, se lauda prin presa cu ce va face pentru transport, apoi se razgandeste si revine la obiceiurile binecunoscute de cand se afla la volanul de MAZ al transportului sibian.

Cat despre troleibuzul ce va fi preluat de Muzeul Brukenthal, eu nu vad ce troleibuz ar putea fi decat chiar Marele alb, care este in curs de restaurare (facelift, partea tehnica e picata definitiv). Cu mai multe informatii incerc sa revin dupa 18 septembrie, cand voi fi in Sibiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 11 Sep 2008 23:13:24    Titlul subiectului: 98208

Ma tot intreb ce va intelege dl. Popa prin transport ecologic! Macar de s-ar referi la autobuze pe gas sau cele hybride! La altceva nu ma pot gandi!

COMUNICAT DE PRESĂ

Printr-un anunț sec dat publicității, conducerea Tursib SA Sibiu ne informează că “în urma analizării posibilităților de optimizare a traficului” traseul de troleibuze T3 se înlocuiește cu unul de autobuze cu nr. 51.
Precizăm că acțiunea Tursib SA Sibiu nu este legală. Pentru înființarea sau modificarea unui traseu sau a unei rute este nevoie de aprobarea Consiliului Local, conform Legii nr. 92 din 19 aprilie 2007, a serviciilor de transport public local, art. 4, alin. 1, lit. c. Vom cere Instituției Prefectului Județul Sibiu să ia măsurile necesare respectării legislației în vigoare de către Tursib SA, cerând reînființarea urgentă a traseului T3.
Desființarea traseului de troleibuz T3 face parte dintr-un program amplu de desființare a transportului electric sibian, regizat de către directorul general al Tursib SA. A fost desființat cel mai rentabil traseu de troleibuz, T4, la fel întâmplându-se și cu traseul de troleibuz T8, chiar dacă cetățenii nu au dorit acest lucru.
La finele anului 2007, Consiliul Local Sibiu a alocat fonduri pentru reabilitarea rețelei de contact troleibuze. Aceste fonduri puteau fi folosite pentru introducerea rețelei de troleibuz pe str. Abatorului, pentru ca troleibuzul T3 să nu circule pe sensul opus al străzii Nicolae Teclu. Aceste fonduri au fost disponibilizate (deci nu s-a dorit folosirea acestora) la propunerea Tursib SA, în luna august 2008.
Ne aducem aminte că în anul 2005 s-a introdus o rețea de troleibuz complet nouă pe str. General Magheru și în Piața Gării, pentru a fi dezafectată un an mai târziu! Fiind vorba de mijloace fixe aparținând domeniului public, era nevoie de o Hotărâre a proprietarului (Consiliul Local Sibiu), însoțită de o fundamentare temeinică.
În decursul ultimilor doi ani au apărut în presa sibiană o serie de articole referitoare la faptul că Tursib SA va investi în troleibuze. Realitatea ne dovedește contrariul.
Masterplanul pentru transport urban, întocmit de specialiști, trasează ca direcție de acțiune extinderea transportului electric cu troleibuze, ecologic și economic. Acest document, ce se găsește pe pagina noastră de internet, ne-a fost pus la dispoziție tocmai de către colectivul de redactare a acestuia, neprimindu-l de la Primăria Sibiu deși l-am solicitat de două ori, în scris.
Pe această cale informăm locuitorii municipiului Sibiu că vom elabora un program etapizat de dezvoltare a transportului cu troleibuze pe care îl vom supune dezbaterii publice. După parcurgerea acestor pași, vom demara o campanie de strângere de semnături pentru a putea iniția o Hotărâre de Consiliu local în vederea implementării proiectului nostru. Investițiile în transportul electric sunt finanțate integral prin fonduri europene, exemplul cel mai recent fiind cel al orașului polonez Gdynia (prin proiectul Tellus al Uniunii Europene, aceasta finanțează extinderea, până în anul 2013 cu 33 km a rețelei de troleibuz și înnoirea completă a parcului de vehicule electrice).
Decredibilizarea transportului public sibian este reperul actualei conduceri a SC Tursib SA Sibiu. Achiziționarea unor autobuze doar cu motor Euro 3, fără podea joasă prin împrumut rambursabil și dobândă, supradimensionarea necesarului de autobuze, înființarea unor trasee nerentabile (cel mai recent este cel cu nr. 201 Gară –Aeroport), modificarea și desființarea altora fără studii de trafic și de fezabilitate, programe de circulație defectuoase (sunt vehicule care se dublează pe trasee comune), sunt acțiuni pe care le cunoaștem deja. În alt registru, primarul Johannis s-a implicat personal în achiziționarea de troleibuze și introducerea de rețea electrică modernă cu componente Siemens.
Renunțarea la numirile politice și organizarea unui concurs pentru postul de manager al SC Tursib SA Sibiu sunt urgent necesare!

Ing. Silviu SÎNTEA,
Președintele Asociației TRANSIRA

sursa: www.tribuna.ro


Am sa citez cateva randuri dintr-un articol din Monitorul de Sibiu:

„Scantei" catre Tursib

Asociatia Transira acuza conducerea SC Tursib SA ca a desfiintat, ilegal, troleibuzul T3 si ca societatea sibiana vrea sa renunte la transportul electric in comun.

In replica, reprezentantii Tursib argumenteaza ca inlocuirea troleibuzelor cu autobuze fluidizeaza traficul .
In urma anuntului recent facut de Tursib, acela de inlocuire a troleibuzului T3 cu autobuzul 51, asociatia Transira a reactionat dur la adresa conducerii societatii sibiene de transport in comun si sustine ca actiunea Tursib nu este legala. „Pentru infiintarea sau modificarea unui traseu este necesara aprobarea Consiliului Local. Vom cere Institutiei Prefectului judetului Sibiu sa ia masurile necesare respectarii legislatiei in vigoare de catre SC Tursib SA. Desfiintarea traseului T3 face parte dintr-un amplu program de desfiintare a trasportului electric sibian, regizat de catre directorul general al SC Tursib SA", se arata intr-un comunicat semnat de Silviu Santea, presedintele asociatiei Transira. De altfel, acesta a adaugat ca si troleibuzele T4 si T8 au fost scoase din circulatie tot ilegal si fara acordul sibienilor. Santea a mai anuntat ca Transira va elabora un program etapizat de dezvoltare a trasportului cu troleibuze, pe care il va supune dezbaterii publice.

Autobuzele, mai eficiente in trafic

In nenumarate randuri, reprezentantii municipalitatii au afirmat ca se doreste inlocuirea troleibuzelor pe traseele foarte aglomerate, pentru fluidizarea traficului. Iar noile autobuze Euro4, foarte putin poluante, pot fi solutia in acest sens. „S-a dovedit in practica faptul ca folosirea autobuzelor in locul troleibuzelor fluidizeaza traficul in zonele cu un volum de trafic mai mare", arata si Cristian Pavel, directorul tehnic al Tursib. Asa este cazul lui T3, care incurca, mai ales pe strada Maramuresului, circulatia auto. Mai mult, Pavel a precizat ca traseul a fost si prelungit, pana la gara, odata cu trecerea la autobuzul 51, fiindca au disparut limitarile legate de reteaua electrica.

Este clar!Troleibuzele sibiene nu mai au mult de trait! Crying or Very sad Rolling Eyes Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Sep 2008 17:47:01    Titlul subiectului: 98225

Este o prostie ce s-a afirmat in legatura cu troleibuzele care incurca traficul. Principalii vinovati pentru traficul mare din principalele orase ale tarii sunt chiar automibilistii, datorita cresterii numarului de masini, in special a celor de mari dimensiuni (4x4). Daca mergeti in Bucuresti de exemplu o sa observati ca autobuzele nu se descurca mai bine in trafic decat troleibuzele.
Din pacate nu invatam din greselile vesticilor din anii '60, ci le repetam si noi.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Vin 12 Sep 2008 18:16:29    Titlul subiectului: 98227

Alte vrajeli ale tursibenilor: Desi panta este pronuntata, pe Maramuresului, pana acum maxim 2 ani, troleibuzele mergeau cu viteza buna. Doar ca a imbatranit reteaua intre timp si soferii de troleibuze erau nevoiti sa circule cu mai multa atentie. Troleibuzele pot urca acea panta cu viteza buna, la fel se intampla si cu panta de pe Sos. Alba Iulia, din Turnisor, de unde a disparut T8-ul din aceleasi motive (invocate de ei). Am o banuiala ca acest Cristian Pavel este de la sectia de transport autobuze, o sa aflu in scurt timp daca e asa sau nu... Ce era sa zica si el in acest caz? Evil or Very Mad

Autobuzele Euro 4, "foarte putin poluante", merg tot cu motorina. Oare domnul Pavel stie cat de putin poluante sunt troleibuzele? Dar cat mai costa litrul de motorina acum si cat va costa la anul?

Nu disperati, pretul petrolului va creste in continuare si va veni vremea cand cativa oameni (Mazare, Scripcaru, Johannis prin umbra sa Popa-Tursib si altii) se vor da cu capul de pereti, si dupa ce se va face gaura in perete vor dispune reintroducerea/extinderea transportului electric din orasele pe care le conduc (cu vioiosie precum un sofer de autobuz Evil or Very Mad )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 19 Sep 2008 00:00:53    Titlul subiectului: 98477

Noutăți de la TURSIB
SC TURSIB SA anunță onoratul public călător că până la terminarea lucrărilor la instalațiile de apă și canalizare și până la refacerea carosabilului în cartierul Gușterița, autobuzele de pe traseele 10 și 118 vor circula doar până la podul peste Cibin de pe Calea Gușteriței. Începând cu data de 22 septembrie, SC TURSIB SA pune la dispoziția elevilor care locuiesc în cartierul Gușterița, în zona Fabricii de cărămidă, un autobuz care îi va transporta până la Școala 20 (lângă Balanța) și înapoi. Plecările de la Fabrica de cărămidă vor fi la orele 7,30 și 11,30, iar plecările de la Școala 20 vor fi la orele 12,10 și 18,10. Itinerariul este: Fabrica de cărămidă - Tăbăcărie - str. Ștefan cel Mare - str. Henri Coandă - Școala 20 și retur.

astea DA noutati

sursa www.tribuna.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2008 13:20:01    Titlul subiectului: 98923

„Regina“ troleibuzelor


Filomita Lalau este singura soferita de troleibuz din Sibiu. Conduce trolee din anul 1985 si nu ar vrea sa faca nimic altceva in viata. De aproape 20 de ani lucreaza pe acelasi troleu cu sotul sau, cu care are patru copii. La aproape 55 de ani, femeia spune ca, in ciuda faptului ca se va pensiona curand, nu va renunta la condus.

Cel putin jumatate din populatia Sibiului o cunoaste si aproape toti sibienii au calatorit cu ea cel putin o data intr-un troleibuz condus de Filomita Lalau. Este unul dintre cei mai vechi soferi ai societatii de transport in comun din Sibiu si singura soferita de troleibuz. Conduce troleibuze din anul 1985 si spune ca nu ar vrea, nu ar sti si nici nu ar putea sa faca altceva. Se numeste Filomita Lalau si este femeia pe care o vedeti zilnic la volanul troleelor din oras. Pentru ea condusul este o pasiune, o placere si o relaxare, iar pasagerii din troleu simt acest lucru. Doamna conduce lin, relaxat si foarte prudent. Am „experimentat“ si noi sentimentul de a te afla intr-un troleu condus de un sofer caruia chiar ii pasa de pasageri.

Prima iubire

Filomita s-a nascut in judetul Valcea, insa a venit in Sibiu in anul 1969. „Am terminat opt clase, iar mama mea nu m-a lasat sa dau la scoala mai departe, ca sa nu plec de langa ea. Pe vremea aceea tatal meu lucra in Sibiu. Asa ca am plecat de acasa si am venit in Sibiu la tatal meu. Si nu am vrut sa mai plec de aici. M-am angajat apoi la ITS, cum se chema pe atunci. Am fost controloare, apoi taxatoare. Dar am vrut sa fiu sofer. Asta mi-a placut mie dintotdeauna. Si m-am prezentat la concurs. Aveam vreo 25 de contracandidati, dar am ocupat postul. Am dat examen din legislatie, mecanica, traseu...de toate. Nu regret nicio clipa. Asta era prin 1985. Aveam 31 de ani. Sunt soferita din 10 octombrie 1985. Pe atunci era destul de greu sa fii sofer, mai ales pentru o femeie. Era vremea cand noi reparam penele, munceam in toate schimburile...nu a fost usor. Dar mi-a placut“, povesteste, cu nostalgie, doamna Filomita.


A doua iubire

Datorita troleibuzelor s-au cunoscut si, poate, tot din acest motiv au ramas impreuna. Este povestea de dragoste dintre doamna Filomita si sotul ei, Ioan. Ea era deja soferita cand s-a angajat si viitorul ei sot la ITS. S-au placut, iar in 1987 s-au casatorit. Si a fost doar inceputul unei frumoase povesti, care continua. „Din anul 1989, eu si sotul meu lucram pe acelasi troleu. Acum, eu lucrez de dimineata, iar el de dupa-amiaza. Ni se schimba saptamanal traseele, dar mereu ramanem pe acelasi troleu. Ne intelegem bine si acasa, si la munca. Eu ii las masina curata, ordonata, la schimb, iar el mi-o lasa la fel pentru a doua zi“, povesteste femeia, despre barbatul alaturi de care si-a petrecut peste 20 de ani din viata si caruia i-a daruit patru copii.

Primul traseu

Doamna Filomita are 54 de ani si conduce troleele din Sibiu de 22 de ani. In toti acesti ani a transportat zeci, daca nu sute de mii de calatori. Cunoaste pe dinafara toate traseele, si ii stie pe majoritatea calatorilor. De cand lucreaza pe troleu nu a avut niciun accident si nici nu a avut probleme cu calatorii. „In general, merge totul bine. Se mai trezeste cate un pasager, cateodata, sa gaseasca nod in papura, dar nu il iau in seama. Imi vad de treaba mea. Si pana acum, de atatia ani, nu am avut probleme“, povesteste femeia. Acum lucreaza pe toate trasele de troleu, dar primul traseu pe care a iesit a fost T3. Au urmat T2 si T1. In toti acesti ani a continuat sa conduca doar troleu. De abia acum se gandeste sa isi faca si permis de conducere categoria D, care i-ar permite sa conduca si autobuze. Dar nu se prea grabeste. Inca nu are nici permisul de conducere categoria B.

Neajunsuri la volan

Oricat de mult i-ar placea sa conduca, doamna Filomita Lalau nu poate sa nu observe si partile negative ale acestei meserii. Pentru ea, nu sunt multe, dar una e chiar suparatoare. Soferii indisciplinati cu care are de-a face in trafic. „Traficul de acum e foarte aglomerat. Din ce in ce mai aglomerat. Si mai ai de-a face si cu soferi fara bun simt. Unii se baga, pur si simplu, altii iti taie calea......trebuie sa fii mereu atent si sa franezi brusc. Mie nu mi-e greu sa franez, dar stiu ca in spate am oameni, care se pot lovi si cad de pe scaune cand eu franez brusc. Sunt copii si batrani, care se pot lovi foarte usor. Dar unii soferi nu inteleg asta. Si chiar si unii pasageri se mai supara in astfel de situatii. Dar chiar nu am ce sa fac“, povesteste soferita.

Pasiune fara limite

Daca ar trebui sa o ia de la capat si sa-si aleaga o meserie, Filomita Lalau ar alege sa fie tot soferita de troleibuz. „Imi place prea mult ceea ce fac. As putea conduce troleul acesta zi si noapte. Nu ma plictisesc. Ma relaxeaza. Tot secretul e sa fii calm si relaxat, iar eu sunt. Trebuie doar sa ma incadrez in program si o fac, fara probleme. Ma gandesc mereu ca transport oameni si sunt responsabila pentru ei“, explica femeia. Anul viitor s-ar putea sa iasa la pensie, insa inca nu s-a hotarat ce sa faca. „Nu stiu...poate o sa ma pensionez...sau poate nu. Oricum, nu voi putea sa stau acasa. Trebuie sa fac ceva, chiar si daca ma voi pensiona. Si atunci de ce sa nu conduc trolee, daca asta imi place“, spune, zambind, soferita.

Apreciata si respectata

Soferita de troleibuz din Sibiu spune ca este respectata de toti colegii, fie ei mai vechi sau mai noi. Toti sar sa o ajute atunci cand are nevoie de ceva, sau cand are probleme. Asa a fost dintotdeauna. Pana si seful ei, Adrian Popa, directorul Tursib, are doar cuvinte de lauda la adresa ei. „Doamna Lalau este o femeie extraordinara. Eu, personal am incredere oarba in ea, ca sofer. Conduce extraordinar de prudent, dar bine. In plus este si un om de o mare valoare. Este unul dintre cei mai vechi soferi si singura femeie care a rezistat in acesata meserie. Am mai avut soferite, dar nu au rezistat mai multe de cateva zile sau cateva luni“, spune directorul Tursib.

sursa:www.monitorulsb.ro



deschidere_650.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.97 kb
 Vizualizat:  de 15803 ori

deschidere_650.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 2 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community