Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole din presa locala despre Tursib
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 24 Mar 2009 16:44:36    Titlul subiectului: 108411

Autobuze mai rare

Sibienii care folosesc mijloacele de transport în comun trebuie să fie foarte atenți la noile orare de circulație începând cu data de 1 aprilie, pentru că anumite trasee vor fi parcurse mai rar de autobuze. Va fi modificat programul la autobuzele 2, 6, 51, 111, 112, 115, 116, 117 și 118 în zilele lucrătoare. Studiile efectuate au scos în evidență faptul că pe aceste trasee, în anumite intervale orare, numărul de călători este foarte redus. Tocmai de aceea, vor circula mai rar.
Modificări vor suferi și traseele 7 și 9 însă numai duminica. De asemenea, nu va mai circula T5, locul lui fiind deja luat de autobuzul 92. Înlocuirea troleibuzului cu autobuzul s-a făcut pentru evitarea circulației pe contrasens pe străzile Rahovei și Gheorghe Dima.
Dacă proiectul va avea votul majorității consilierilor, odată cu reducerea numărului de curse și a noului program de circulație propus de Tursib, se va ajunge la o reducere a parcursului lunar cu 7.800 de kilometri. Astfel, se vor reduce și consumul de carburant, dar și costurile de întreținere.

www.tribuna.ro



Iar incep astia de la Tursib cu minciunile lor!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 04 Apr 2009 00:49:05    Titlul subiectului: 109015

Din Sibiu Standard aflam

Tursib-ul se schimba din toamnaSIBIU STANDARD : Sibiu - 03 Aprilie 2009
Conducerea Primariei Sibiu a anuntat ca modificarile operate in sistemul Tursib vor fi de substanta.
Primarul Sibiului spune ca schimbarile vor duce la o "imbunatatire generala" a sistemului8 de transport public practicat de societatea publica Tursib. "Nu le pot numi in detaliu. Pana acum, insa, traseele Turisb au fost modificate in functie de evolutia cartierelor, fara a se schimba fondul strategiei. Astfel, au aparut pe unele trasee dublari sau triplari. Dorim o schema moderna de transport, care sa foloseasca la maxim resursele societatii", spune primarul Klaus Johannis. El prognozeaza ca aceste schimbari vor avea loc dupa ce societatea de consultanta din Dresda angajata de Tursib va finaliza o strategie de modificare a sistemului de transport local. Cu toate acestea, primarul avertizeaza ca autobuzele vor avea un orar sigur abia dupa finalizarea centurii ocolitoare. "Sistemul modern va deveni functional dupa terminarea centurii, cand nu vom mai avea ambuteiaje, iar Tursib va putea respecta tactul". Cea mai recenta masura luata de Tursib si aprobata de consilierii locali ai orasului a fost micsorarea numarului de curse de pe traseele a 11 autobuze. Reducerea a fost motivata prin lipsa calatorilor la anumite intervale orare, fapt ce ar face inutila mentinerea curselor.

de Traian Deleanu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 05 Mai 2009 15:02:28    Titlul subiectului: 110456

A trecut un an de la implementarea traseelor 'premium':

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/un-an-de-servicii-tursib-premium-pentru-sibieni-35556.html

tribuna a scris:
La 1 mai 2008 SC Tursib SA implementa proiectul „Premium”, cu sprijinul Primăriei Municipiului Sibiu și în urma activității de consultanță și parteneriat cu VCDB – Dresda.
Proiectul era (și este) menit să asigure creșterea calității serviciilor de transport public din municipiul Sibiu. Ca obiective au fost stabilite creșterea frecvenței pe anumite trasee, amenajarea stațiilor, informarea calatorilor, folosirea de echipament personalizat la conducătorii auto, îmbunătățirea legăturii cu beneficiarii serviciilor de transport în comun, modernizarea sistemului de vânzare a biletelor, îmbunătățirea bazei materiale și instruirea cu personalul care intră în contact direct cu publicul călător. Primele „semne” sunt vizibile deja, acum, calitatea transportului fiind, vizibil, îmbunătățită fată de anii trecuți. Evident că mai sunt multe de făcut, dar…


Articolul este mult mai lung dar destul de lipsit de informatii si scris intr-o maniera destul de propagandistica; dealtfel si comentariile cititorilor sunt destul de acide.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 16 Mai 2009 19:51:15    Titlul subiectului: 111027

Doua articole din editii consecutive ale ziarului Ghimpele de Sibiu:

Aparatele de aer condiționat, prea costisitoare pentru Tursib

http://www.ghimpeledesibiu.ro/wp/2009/05/14/aparatele-de-aer-conditionat-prea-costisitoare-pentru-tursib/

Ghimpele a scris:
Autobuzele din Sibiu nu au aparate de aer condiționat pentru că sunt prea scumpe și, în plus, acestea nu ar fi folosite decât cel mult două sau trei luni pe an. Aceasta este explicația dată de conducerea SC Tursib SA sibienilor care vor îndura temperaturile ridicate din mijloacele de transport în comun.Directorul societății, Adrian Popa spune că ia în calcul varianta introducerii aparatelor de aer condiționat, însă a ținut să arate că lucrurile nu sunt așa de simple. „Ne gândim la această variantă, dar trebuie găsită o soluție tehnică. Ar fi posibil să fie montate, dar ar fi și foarte costitistor. Gândiți-vă că un autobuz nou, echipat cu aer condiționat este cu 20 la sută mai scump decât unul fără aer condiționat. Când am achiziționat autobuzele noi nu ne-am gândit că vor veni vremuri atât de călduroase. Trebuie să ne gândim și la utilitatea unui astfel de aparat, pentru că va fi folosit pentru perioade scurte”, a explicat Adrian Popa, pentru Ghimpele de Sibiu. Potrivit directorului SC Tursib SA, în fiecare dimineață ies pe traseu aproximativ 73 de autobuze și zece troleibuze.


Profitul Tursib pe 2008, măcinat de creditul luat de la BERD

http://www.ghimpeledesibiu.ro/wp/2009/05/15/exclusiv-profitul-tursib-pe-2008-macinat-de-creditul-luat-de-la-berd/

Ghimpele a scris:
Pentru societatea sibiană de transport în comun, anul trecut a fost unul profitabil. SC Tursib SA a încheiat anul 2008 cu un profit brut de 204.433 lei noi, adică peste două miliarde de lei vechi. Datele au fost publicate într-o broșură realizată de angajați ai societății la începutul acestui an. Potrivit documentului, la sfârșitul anului trecut, SC Tursib SA a obținut un profit brut din exploatare în valoare 3.131.451 lei, diminuat însă de o pierdere brută de 2.927.018 lei. „În principal, pierderea este datorată dobânzilor și reevaluării creditului contractat de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. La data de 31 decembrie 2008, la momentul reevaluării creanțelor și datoriilor în valută, cursul euro a fost de 3,9852 lei, fapt ce a generat cheltuieli cu diferențe de curs valutar aferente creditului contractat, în sumă de 1.607.143 lei”, se arată în broșura SC Tursib SA.

Tursib, stabilă din punct de vedere financiar
Același document arată că Tursib are o stabilitate financiară ridicată, pe fondul creșterii din ultimii doi ani. „Firma dispune de autonomie financiară, ponderea capitalului propriu în capitalul permanent înregistrând creșteri de la an la an, de la o valoare apropiată de limita minimă admisă (50 la sută din capitalul minim permanent) în anul 2006 și urcând până la valori situate în jurul a 88 la sută. Rata datoriilor locale este în scădere de la un an la altul, ceea ce micșorează gradul de îndatorare al firmei”, se arată în broșura Tursib.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 23:24:39    Titlul subiectului: 115313

Mediul si-a dat avizul pentru transportul sibian.

Agentia Regionala de Protectie a Mediului a emis avizul de mediu pentru planul de modernizare a transportului urban in municipiul Sibiu.
Documentul de peste 300 de pagini ofera si "un cadru de dezvoltare a transportului public pentru urmatorii 20 de ani", pe langa masurile de imbunatatire a traficului in oras. Pe termen scurt, documentul propune investitii de aproximativ 173 de milioane de euro, pentru urmatorii 22 de ani, din fonduri nesubventionate. In ce priveste transportul public, masterplanul pentru traficul urban propune dezvoltarea unei noi autoritati cu competente la nivel regional - Autoritatea Transportului Public (ATP). Aceasta ar urma sa coreleze transportul interurban cu cel care efectueaza curse in afara orasului, astfel incat biletele pe aceste mijloace de transport sa fie integrate intr-un sistem unic. In plus, acelasi document face referire la construirea unui nou "traseu orbital de tramvai", care sa inconjoare zonele construite din Sibiu. "Acest proiect va garanta ramanerea transportului public ca o alternativa atractiva la deplasarea cu masina in Sibiu", se arata in masterplanul la care au colaborat specialisti in domeniu din Germania, Olanda si Marea Britanie. In fine, desi administratia locala a anuntat ca, in timp, traseele de troleibuze vor disparea, masterplanul avizat de Mediu include si propuneri pentru noi trasee de troleibuze. Traseul central ar trebui sa faca legatura intre Zona Industriala Vest, Spitalul Nou din Valea Aurie, Calea Dumbravii, bulevardul Coposu, Gara, Piata Cibin si Soseaua Alba Iulia. "Se propune o frecventa a serviciului de 10 minute. Acest traseu utilizeaza in mare parte infrastructura existenta pentru trolee", se arata in Masterplanul pentru transport urban. In fine, o alta propunere din acest document propune reabilitarea strazilor din cadrul unei "centuri interioare de nord", care include strazile Metalurgistilor, Raului, Malului si Cibinului, si imbunatatirea pavajului existent, pana in 2011. Masterplanul a fost realizat de WSP (Anglia), in colaborare cu NEA (Olanda) si cu Universitatea din Karlsruhe.


www.sibiustandard.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 22 Aug 2009 12:17:05    Titlul subiectului: 115799

Un articol din 1 Iulie 2009.

Calvar marca "Tursib"
Autor: Raluca NICOLAE
Data publicarii: 01/07/2009

Sibienii infrunta inghesuiala si mirosul insuportabil din mijloacele de transport in comun. Daca mai adaugam si temperaturile foarte ridicate, "reteta" disconfortului e garantata. Zilele acestea, e si mai anapoda. Daca nu e prea cald, ploua cu galeata in timp ce astepti in statie.

Atat caldura, cat si ploile din ultima vreme au provocat adevarate furtuni in randurile sibienilor care calatoresc cu mijloacele de transport in comun. Inghesuiala din autobuze, mirosul greu, precum si lipsa aerului conditionat „condimenteaza“ atmosfera incarcata din mijloacele de transport in comun. Sibienii care nu au alta modalitate de transport decat cea oferita de Tursib sunt nevoiti sa treaca zilnic prin acest chin. Temperatura din autobuz depaseste frecvent 30 de grade. Oamenii se plang de faptul ca aerul este irespirabil si ca reprezentantii companiei de transport in comun ar trebui sa ia masuri. „Circul zilnic cu autobuzul 12. Ceea ce vezi in acest autobuz este de nedescris. Ne calcam, pur si simplu, in picioare unul pe celalalt. Nu conteaza daca afara ploua sau sunt vreo 30 de grade. Autobuzul acesta este mereu aglomerat“, se plange sibianca Maria Toma.

Fara rezolvare

Cu toate ca au trecut mai bine de doi ani de cand Adrian Popa, directorul Tursib, a promis ca va achizitiona aer conditionat pentru rezolvarea problemei, acest lucru nu s-a intamplat. Intrebat de reporterul Monitorului de ce a facut promisiuni fara acoperire, Popa sustine ca autobuzele societatii pe care o conduce nu au structura necesara pentru amplasarea unor astfel de aparate in interiorul lor. „Am studiat sistemul, dar, pana acum, nu am reusit sa le procur. Autobuzele noastre nu sunt proiectate in asa fel incat sa iti dea posibilitatea sa montezi sistemul de aer conditionat. Nu stiu, deocamdata, cum voi rezolva aceasta problema“, recunoaste Popa.

Program de vara

Un alt aspect care ii nemultumeste pe sibieni la transportul in comun este faptul ca, pe anumite trasee, autobuzele si troleibuzele circula la intervale de zeci de minute. Asta mai ales pentru ca, pana la toamna, elevii si studentii sunt in vacanta, iar multi sibieni pleaca in concediu si nu prea mai folosesc mijloacele de transport in comun. „Sunt foarte suparata de faptul ca suntem luati de fraieri. Pentru ca locuim intr-un cartier marginas, isi bat joc de noi cum au ei chef. Programul autobuzelor este mai rau decat la tara“, acuza Ioana R., care locuieste in Gusterita si foloseste des autobuzul 10. Replica lui Popa este halucinanta: „Sincer, acela este cel mai infractional traseu. Acesta este unul din motivele pentru care autobuzele circula atat de rar. Dar voi incerca sa remediez si aceasta situatie“.

Adrian Popa l director general Tursib

„Nu m-am gandit la o alta metoda pentru transportul in comun in perioada verii. Aceasta este solutia pe care am gasit-o si anul trecut si tot pe asta o adoptam si acum. Nu stiu daca autobuzele circula atat de rar. O sa studiez problema si voi gasi o solutie“

www.monitoruldesibiu.ro


Popa nu mai stie cum sa acopere toate promisiunile facute...Pai aparatele trebuie achizitionate o data cu autobuzele..si sa fie low-floor.Eu cel putin prefer de suta de ori mai mult Mazurile decat Manurile acelea imense.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 22:51:17    Titlul subiectului: 116038

Vasile Cinăzan, șofer de troleibuz de două decenii


Vasile Cinăzan este șofer de troleibuz de douăzeci de ani, n-a condus niciun kilometru autobuze și speră ca transportul urban ecologic să nu fie scos.

Vasile Cinăzan nu poate conduce altceva în afara troleibuzelor.
Cămașă călcată la dungă și cravată atent înnodată. Bunătate pe chip și calmitate proverbială. Competent, profesionist, serios și disciplinat. Așa este Vasile Cinăzan, șofer de troleibuz la Tursib, un om care lucrează aici din 1989. „Șoferia este o pasiune veche, moștenită de la bunicul meu. El lucra la CAP pe tractor și mă lua și pe mine să conduc din brațele lui. Totuși, chiar dacă îmi plăceau mașinile încă de atunci, eu îmi doream să mă fac preot, voiam să țin slujbe într-o biserică. Dar în clasa a VIII-a, când mă gândeam că o să dau la seminar, s-a îmbolnăvit tatăl meu și eu am rămas capul familiei. Nu puteam pleca să fac școala de popi pentru că nu erau bani și trebuia să rămân acasă să am grijă de familie. Mi-a părut foarte rău că n-am putut să-mi împlinesc visul. Dar acum nu mai regret, să conduc troleibuze este cea mai frumoasă meserie pe care o puteam avea”, povestește Vasile Cinăzan.

Nu-i plac motoarele cu ardere internă
A făcut două decenii de activitate în transportul în comun și nici măcar o zi nu a condus autobuze. Și-a ales să facă școala de șoferi pentru troleibuze pentru că-i plăceau motoarele electrice și nu putea suporta mirosul motorinei. „Nici acum nu-mi plac autobuzele, mă afectează mirosul motorinei și gazele de la eșapament. N-aș putea să conduc autobuze. Troleibuzele sunt mai ecologice iar ceea ce fac eu este o muncă mai sănătoasă. Mi-a plăcut de la început această meserie și o îndrăgesc în continuare, mi-a intrat la suflet și o fac cu bucurie”, explică șoferul care se trezește zilnic la ora 03.45, niciodată cu deșteptător. „Vin cu drag la serviciu și nu mi-e greu să mă trezesc la 03.45 chiar dacă am stat la vreun meci cu o seară în urmă”, mai spune Vasile Cinăzan.

Troleibuzul, o a doua casă
A condus multe troleibuze și mereu i-a plăcut să lucreze singur pe o mașină, fără coleg. „Troleibuzul pe care-l conduc este a doua casă a mea. Și îmi place cum îl închid așa să-l deschid, să-l păstrez curat și îngrijit”, declară omul. Vasile este un om optimist care gândește pozitiv și consideră că micile dezavantaje ale meseriei lui nu-i pot face zilele nefericite. „Acum sunt mai multe mașini și, de multe ori, nu am cum să depășesc o mașină parcată neregulamentar, pentru că nu pot să mă îndepărtez mult de rețea. Dar am un sprijin și în călători, care mă susțin atunci când șoferul acelei mașini nu vrea să-și mute puțin autovehiculul”, continuă Vasile Cinăzan. În ultimul timp nopțile lui Vasile sunt agitate și visele tulburi, pentru că sunt discuții care susțin că transportul urban electric va fi scos din Sibiu. „Nici nu pot să dorm noaptea, cu gândul la asta. Meseria asta are un loc important în inima mea și acum simt că o să mă despart de asta. Și mă deranjează foarte mult. Oricum, pe autobuz n-o să fiu niciodată șofer”, dă asigurări Vasile Cinăzan.

Ce-i place
Este un familist convins și în tot ce face cei dragi sunt prima prioritate. „Îmi place să stau cu soția și copiii. Îmi iubesc foarte mult familia, n-aș putea trăi fără ei. Îmi place să mergem la munte și să evit aglomerația”, declară Vasile Cinăzan.

Ce nu-i place
”Nu-mi place aglomerația din oraș, mai ales că eu sunt toată ziua în trafic. Și mai sunt și șoferii, tot mai răi și intoleranți. Nu poți să-i zici unuia ceva, că imediat îi sare muștarul și îți dă și una”, precizează Vasile Cinăzat.

Întrebări și răspunsuri
A apus era troleibuzelor?
Asta n-am înțeles niciodată. În majoritatea țărilor europene se luptă pentru transportul electric, că este ecologic. Iar noi vrem să scoatem din Sibiu singurul mijloc de transport care nu poluează. Ar fi un afront pentru toți cetățenii orașului dacă ar retrage transportul electric.

Cum se vedea traficul acum zece ani de la volanul troleului?
Da, clar nu erau atâtea mașini, dar nici șoferii nu erau așa de irascibili. Toți participanții la trafic se respectau între ei, nu se înjurau. Acum mi-e și frică să-i cer unuia să-și mute puțin mașina să pot trece cu troleul. Un taximetrist m-a și lovit cu pumnul în față, încă mai am semnul.

www.adevaruldeseara.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 23:33:17    Titlul subiectului: 116376

TROLEIBUZELE DISPAR DIN 15 NOIEMBRIE 2009...Sad

Abonament unic și trasee noi la Tursib

Societatea de transport public în comun în colaborare cu Primăria Sibiu lucrează la implementarea noului plan de transport public în comun și introducerea conceptului de abonament unic.
O parte importantă a implementării noului plan este informarea publicului călător cu privire la modificările ce vor apare începând din 15 noiembrie 2009. Turisib va demara, după data de 15 septembrie, o campanie de comunicare susținută de Primăria Sibiu, a cărui scop este acela de a transmite informația cu privire la noile trasee Tursib și conceptului de abonament unic direct către pasageri. După data de 15 septembrie, vor fi amplasate în 20 de stații cu cel mai mare aflux de călători indicatoare de stație ce conțin noile trasee și programe de circulație. Până în data de 15 noiembrie 2009 noile indicatoare de stații vor fi barate cu roșu pentru a arăta că acestea nu au intrat încă în vigoare. De asemenea, tot după mijlocul lunii septembrie Tursib va pune în circulație un microbuz caravană ce va staționa în diverse puncte ale orașului. Microbuzul va fi special inscripționat cu însemnele acestei campanii, iar personalul calificat va oferi informații celor interesați. în cadrul campaniei vor fi distribuite pliante ce conțin informații privind noile trasee, descrierea utilității și avantajelor abonamentului unic și detalii privind tarifele.


WWW.turnulsfatului.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 01 Oct 2009 19:46:19    Titlul subiectului: 117857

Tursib-ul își promovează noul plan de transport în școli, licee și facultăți

Acțiunea de implementare a campaniei de promovare a noului plan de transport Tursib ce va intra în vigoare în data de 15 noiembrie se face și în unități de producție.

Din data de 5 octombrie reprezentanții Tursib vor prezenta noul plan de transport în școli generale și licee, prin intermediul unui dosar ce va conține descrierea noilor trasee, noile tarife pentru elevi și programele de circulație. Dosarul va rămâne la dispoziția unității de învățământ pentru a fi consultat de elevii interesați. Același dosar va fi prezentat și în facultățile sibiene și în principalele unități de producție din Sibiu pentru a informa astfel cât mai direct călătorii referitor la schimbările mari ce vor surveni în circulația mijloacelor de transport de la data amintită.

Pliante informative în toate cartierele

Caravana informativă „Noul Tursib” și-a început deja activitatea și a staționat în cartierul Valea Aurie, zona Shopping City Sibiu, Piața Teatrului, cartierul Vasile Aron, Piața Rahova, zona Compa, Gară, cartierul Turnișor și Terezian. Caravana va parcurge în continuare și alte locații din municipiu, cum ar fi: cartierul Gușterița, Țiglari, Bulevardul Mihai Viteazu. În paralel, reprezentanții societății de transport în comun distribuie pliante informative iar în principalele stații Tursib au fost montate plăcuțele cu noile trasee. În aceleași stații vor fi amplasate afișe ce vor conține harta traseelor și tarifele practicate. Chioșcurile de ziare vor fi folosite și acestea pentru informarea publicului, urmând să le fie aplicate colante ce vor conține informațiile utile.

Noul plan și în cutiile poștale

În perioada 24 – 25 octombrie sibienii vor primi în cutiile poștale pliante informative despre noul plan al traseelor și planul de tarifare. La începutul lunii noiembrie publicul călător va avea la dispoziție o broșură detaliată cu toate traseele și programele de circulație ce va putea fi achiziționată de la chioșcurile și agențiile Tursib.


sursa:http://www.oradesibiu.ro/2009/10/01/tursib-ul-isi-promoveaza-noul-plan-de-transport-in-scoli-licee-si-facultati/



autobuz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.79 kb
 Vizualizat:  de 35272 ori

autobuz.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 16:24:27    Titlul subiectului: 118664

"Adio, troleibuze! 14 noiembrie, ultima zi de circulație

14 noiembrie 2009 este ultima zi în care pe străzile orașului vor mai circula troleibuze.

Comisia tehnică din cadrul Tursib a înaintat administrației locale un raport a cărui concluzie este că utilizarea troleibuzelor este mult prea costisitoare. "Starea tehnică a parcului de troleibuze este precară datorită vechimii de peste 20 de ani și rulajul mare. Frecvența defecțiunilor este din ce în ce mai mare, din cauza lipsei pieselor de schimb care nu se mai produc nici în Elveția. Ca urmare a uzurii tehnice a troleibuzelor și rețelelor electrice aferente, viteza de deplasare este redusă", se arată în raportul respectiv. "În acest sens, ținând cont și de alte criterii tehnice de exploatare se propune înlocuirea transportului cu troleibuze cu cel cu autobuze". În același document realizat de reprezentanții Tursib sunt motivate și restul schimbărilor ce vor avea loc în cadrul transportului local. Astfel, de la 15 noiembrie, în Sibiu va fi introdus abonamentul unic, nominal și valabil pe toate liniile al cărui preț este de 50 de lei, față de 42 de lei cât costă acum un abonament nominal, pe o linie, valabil timp de o lună. "Tariful pe bilet rămâne neschimbat, respectiv 1,5 lei. Prețul abonamentului pe ruta Sibiu - Rășinari va fi modificat de la 60 la 80 de lei, dar va putea fi utilizat pe toate mijloacele Tursib din municipiul Sibiu". Abonamentul nenominalizat valabil pe toate liniile va fi redus de la 160 de lei, la 100 de lei pentru o lună. Înlocuirea troleibuzelor cu autobuze înseamnă și achiziționarea de noi mașini. "SC Tursib SA intenționează extinderea contractului de împrumut încheiat cu BERD cu suma de două milioane de euro în vederea achiziționării de noi autobuze". Acest nou credit nu va mai fi garantat de administrația locală.

http://www.turnulsfatului.ro/865/adio-troleibuze-14-noiembrie-ultima-zi-de-circula%C5%A3ie.html"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 21 Oct 2009 11:29:12    Titlul subiectului: 118732

Nu inteleg de ce Tursib nu poate face un proiect pentru fonduri europene destinate transportului electric. Cam rusinos ce se intampla pentru un oras condus de un neamt, desi acesta, dupa management, pare mai curand un Balkan inside®
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Mie 21 Oct 2009 21:03:19    Titlul subiectului: 118759

Trix a scris:
Nu inteleg de ce Tursib nu poate face un proiect pentru fonduri europene destinate transportului electric.
Pentru ca urmatorul pas va fi o privatizare dedicata unui baiat destept care a zis "vreau Tursib-ul dar fara troleibuze". Dupa ce si'a exprimat aceasta dorinta, imediat a fost instalata actuala conducere a Tursib, in frunte cu un fost angajat al acelui baiat destept. Mai evident nici nu poate fi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 13:11:24    Titlul subiectului: 118916

Cei de la Tursib vor avea in curand si un numar gratuit pentru informatii:

http://www.ronduldesibiu.ro/eveniment/Tursib-ul-call-center/

Rondul de Sibiu a scris:
Pentru o cât mai bună informare a sibienilor cu privire la noile trasee Tursib care vor intra în vigoare din data de 15 noiembrie, Tursib pune la dispoziția cetățenilor un „call center”, la numărul de telefon 0800 800 586. Acesta va funcționa din 1 noiembrie, de luni până vineri, între orele 7 și 22.

La acest număr de telefon, publicul poate afla informații cu privire la traseele pe care le pot folosi pentru a ajunge la locul de muncă, la școală sau în zonele de cumpărături. De asemenea, vor putea afla informații despre noul sistem de tarifare ce va fi introdus începând din data de 15 noiembrie, anume abonamentul unic.

Pe lângă aceasta, Tursibul continuă campania de informare în oraș. Cetățenii pot afla informații cu privire la noile trasee Tursib din afișele amplasate în oraș, prin intermediul plăcuțelor amplasate în stații, prin pliantele distribuite de reprezentanții societății, prin intermediul site-ului www.tursib.ro sau prin caravana „Noul Tursib” care staționează în diverse puncte din oraș.


http://www.adevarul.ro/articole/sibiu-call-center-la-tursib-la-0800800586.html

Adevarul a scris:
Din 15 noiembrie, călătorii Tursib vor trebui să se obișnuiască cu noile trasee stabilite prin programul de modernizare pus la punct împreună cu consultantul străin VCDB Dresda. Reconfigurarea rutelor Tursib a fost decisă de Primărie în urma analizei studiului de trafic realizat la sfârșitul anului trecut, la care au răspuns 9000 de călători ai Tursib. Printre concluziile studiului se numără și aceea că jumătate dintre traseele Tursib au o rentabilitate scăzută. Din noiembrie în Sibiu vor exista trei trasee principale și șapte trasee secundare ce vor face legătura între cartierele orașului și zonele centrale. Pe lângă acestea vor circula curse regulate care leagă orașul de zonele industriale.

De la începutul lunii, caravana “Noul Tursib” a bătut toate cartierele orașului fiind împărțiți fluturași în stații, cu date despre noile trasee și abonamentele unice care vor fi introduse de la mijlocul lunii noiembrie. Sibienii pot afla informații despre noile trasee Tursib și din afișele amplasate în oraș sau prin intermediul plăcuțelor amplasate în stații. Singurul traseu care nu suferă modificări este traseul autobuzului 5.

Campania va continua și în următoarele săptămâni și în plus, de la 1 noiembrie va fi funcțională și o line telefonică gratuită. Oricine va suna la numărul 0800800586 între orele 7 și 22 va putea solicita informații despre orice traseu nou Tursib și ce linii să folosească pentru a ajunge la școală sau la serviciu. Operatoarele callcenter-ului vor oferi și informații despre noile abonamente unice de 50 de lei, cu care se va putea circula pe toate traseele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 26 Oct 2009 14:02:58    Titlul subiectului: 118989

"Adio, troleibuze, bun venit un nou credit BERD!

Fără nicio discuție mai amplă în spațiul public, consilierii locali ai Sibiului au aprobat solicitarea Tursib de a renunța la utilizarea troleibuzelor.

Urmarea imediată a acestei decizii - parcul auto are nevoie de alte zece autobuze. Pentru care, evident, mai e nevoie de un împrumut de două milioane de la BERD. De unde au mai fost împrumutate cinci milioane de euro, pentru achiziționarea, în 2007, a 35 de noi autobuze BMC și MAN.

Două milioane de euro va mai împrumuta Tursib, societatea de transport în comun din Sibiu, de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Scopul: cumpărarea a încă zece autobuze, diesel Euro5, fiecare cu o capacitate de aproximativ 100 de persoane.
Creditul, negarantat de municipalitate, va impune, însă, societății de transport din Sibiu o serie întreagă de interdicții.
Creditul cu o dobândă de 4,25% pe an, indexabilă în unele situații invocate de Bancă, va fi rambursat în 33 de rate trimestriale egale (sau pe cât posibil egale). Prima rată va fi plătită pe 20 iunie 2011, iar ultima ar urma să fie achitată în 20 iunie 2019. Tursib va trebui să plătească anual un comision de angajament de 0,5% pe an din suma din credit care nu a fost trasă sau anulată.
Până atunci, potrivit contractului care urmează să fie semnat între Tursib și BERD, cele zece autobuze vor fi constituite garanție de prim rang în favoarea băncii. Tot prin actul ce va fi semnat între directorul Tursib, Adrian Popa, și reprezentanții BERD, societatea sibiană se angajează ca pe perioada creditului să nu înființeze nicio filială și să nu contracteze alte credite, "investiții sau depozite (cu excepția depozitelor din cursul normal al activității la bănci reputate)". În plus, prin același contract de credit Tursib susține că "nu va vinde, transfera, închiria și nu va dispune în niciun alt mod de totalitatea bunurilor sale sau de o parte importantă din acestea și nu se va angaja și nu va permite să aibă loc nicio fuziune, consolidare sau reorganizare". Creditul ce urmează a fi accesat de Tursib urmează altora: unul de la BCR în valoare de 1,4 milioane de lei și unul accesat de Municipalitate, în valoare de zece milioane de euro.

648.000 de lei pentru mediu

Tursib s-a angajat în fața BERD să respecte și un plan de acțiune în domeniul mediului înconjurător. Cea mai costisitoare măsură este modernizarea stației de spălare, aproximativ 300.000 de lei, cu scopul de a "elimina la maximum reziduurile petroliere care ajung în sol prin sistemul public de canalizare". Alți 123.000 de lei sunt prevăzuți pentru achiziționarea a 40 de dispozitive "super tech fuel saver", care au rolul de a reduce cu până la 75% emisiile poluante ale autovehiculelor, precum și reducerea consumului de carburanți. Înlocuirea celor două pompe de carburanți ale Tursib are alocate 100.000 de lei, iar pentru reproiectarea sistemului de ventilație, 60.000 de lei. Pentru refacerea suprafeței betonate din curtea Tursib urmează să fie cheltuiți 50.000 de lei, iar pentru refacerea zonei verzi, 5.000 de lei.

Comisioane și alte cheltuieli

Tursibul va trebui să plătească cel mult 15.000 de euro pentru "pregătirea, verificarea, negocierea, semnarea, înregistrarea și legalizarea" contractului de credit.
În plus, "împrumutatul (adică Tursib) va plăti Băncii, în termen de 30 de zile lucrătoare, de la data transmiterii facturii pentru toate cheltuielile suplimentare, inclusiv costurile de călătorie, onorariile și cheltuielile specialiștilor în domeniul mediului și ale consultanților Băncii, efectuate de Bancă în legătură cu vizitele locațiilor, considerate necesare de către Bancă pentru monitorizarea implementării Proiectului și a performanețelor de mediu".


De ce autobuze MAN?

Tursib intenționează să cumpere autobuze MAN din cinci motive. Primul ține de hala de service amenajată după standardele firmei respective, iar al doilea este legat de personalul specializat de MAN. "În perioada de garanție și post garanție, autobuzele MAN s-au dovedit fiabile și rezistente, înregistrând puține defecțiuni în exploatare și acelea având un caracter neesențial. În activitatea de aprovizionare cu materiale și piese de schimb MAN s-au creat deja surse de livrare avantajoase, depozitul central al reprezentanței fiind amenajat la Sibiu", arată directorul Tursib, Adrian Popa, într-un document adresat consilierilor locali ai Sibiului. În fine, potrivit lui Popa, "călătorii sunt mulțumiți de condițiile confortabile oferite de autobuzele de această marcă, având un aspect interior și exterior plăcut". Din cele 88 de autobuze ale Tursib, 28 sunt marca MAN, fabricate în 2007. Alte 40 sunt MAZ din 2002 - 2004, șapte sunt BMC din 2007, iar 13 sunt autobuze noneuro, de diferite mărci, fabricate între 1971 și 1994.


Popa: troleibuzele nu sunt bune pentru Sibiu

La o conferință internațională ce a avut loc la Ploiești în primăvara acestui an, toate orașele prezente au susținut ideea unui transport urban cât mai inofensiv pentru mediu. Reprezentanții companiei de transport public din Solingen, Germania, au prezentat chiar și o statistică referitoare la costurile transportului public cu autobuze versus troleibuze, document din care rezultă că utilizarea troleibuzelor este mai ieftină. În cadrul respectivei conferințe, directorul Tursib, Adrian Popa, a prezentat un studiu cu titlul "Dezavantajele troleibuzului în orașul Sibiu". Din cele 20 de pagini ale prezentării realizate de Adrian Popa, singurele referiri la troleibuze sunt legate de "limitarea vitezei troleibuzelor datorită concepției rețelei de contact", respectiv de constatarea că există în parcul auto "autobuze și troleibuze depășite tehnic și moral". Ca mic detaliu, pentru 2008 și 2009, Tursib a cumpărat motorină de la Petrom în valoare de peste 11,23 milioane de lei.



Costuri comparative în utilizarea troleibuzelor și a autobuzelor

Costuri pe kilometru Troleibuze Autobuze

Cheltuieli de operare 0,24 0,62
Costuri de întreținere 0,36 0,37
Cheltuieli de capital 0,22 0,15
Costuri de achiziție 0,82 1,14
Cheltuieli cu infrastructura 0,72 0,45

Total 1,54 1,58

Notă: sumele sunt exprimate în euro
Sursa: SWS, compania de transport local din Solingen
"

http://www.turnulsfatului.ro/918/adio-troleibuze-bun-venit-un-nou-credit-berd.html



918.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  207.83 kb
 Vizualizat:  de 34999 ori

918.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 25 Noi 2009 09:16:09    Titlul subiectului: 120550

Primele zile cu 'Noul Tursib':

http://www.sibiu100.ro/index.php?page=articol&id=1200&sursa=articole&titlu=Primele%20zile%20cu%20noul%20program%20Tursib

Sibiu 100% a scris:
Din 15 noiembrie, călătorii care au avut drum cu autobuzul în Sibiu au avut o surpriză: înlocuirea troleibuzelor cu autobuze, schim­barea numerelor la unele autobuze și schimbarea timpului de așteptare între curse. Cel mai greu le-a fost celor mai în vârstă, care deși au aflat de noile schimbări ale Tursib prin intermediul broșurii oferite de firma de transport sau prin campania de informare dusă de aceasta, nu puțini au fost oamenii care s-au urcat în alt autobuz, decât în cel care trebuia să-i ducă la destinație. Așa au venit nervii și neplăcerile. ,,Acum am venit de la spital. Duminică am așteptat autobuzul 2 și nu a venit. A trebuit să iau taxiul să ajung unde vroiam. Din 10 în 10 minute ar fi cel mai bine să circule. Este nevoie. Eu locuiesc pe Mihai Viteazu și acolo chiar e necesar să vină des. Se adună multă lume în stație", a spus Elisabeta Maria Pal.
În acest sens, troleibuzul T2 a fost înlocuit cu autobuzul 12 și circulă la interval de 20 de minute, autobuzul 5 a rămas același și circulă din 10 în 10 minute la orele de vârf, autobuzul 12 este acum autobuzul cu numărul 2 și circulă cu o frecvență de 10 minute. "Sunt mulțumit de modul în care circulă autobuzele. Aștept autobuzul 2. Nu știu cum vine, cred că din 15 în 15 minute", zice Dorin Brăileanu, un alt călător care așteaptă în stație. Greu nu o să le fie pensionarilor, ci persoanelor care lucrează. "Fiind pensionară nu contează dacă mai stau un pic în stație. Spre Ștrand merg și am și alte legături care duc acolo, în afară de 17", adaugă Maria Buharu.
Un grup de femei adunate în stație vorbeau întocmai de proiectul "Noul Tursib".
"Au zăpăcit oamenii cu schimbările lor. Sunt oameni bătrâni care nu citesc, nu se uită pe listă. Și se suie în 12 în loc de 2", explică Cornelia Oancea. Oamenii au fost de părere că era mai bine să se păstreze aceleași numere la autobuze. "Trebuia să lase aceleași numere. Și eu m-am dus cu 12 în loc de 2. Și m-a dus la dracul în praznic", completează Maria Mărginean, buimăcită.
În același timp a apărut și un inspector de trafic de la Tursib, care supraveghea zona din stația Parcul Tineretului și informa călătorii când era cazul. "Oamenii s-au acomodat. Până se învață e mai greu", răspunde Mircea Pandea. Tot acesta ne-a asigurat că la Sibiu nu se pune problema sancționării pensionarilor, aceștia circulând în continuare gratuit cu mijloacele de transport în comun. "Controlorii" Tursib dau amenzi în medie în valoare de 30 de milioane lei vechi pe lună, pe inspector de trafic, plus amenzile celor care nu plătesc pe loc. Cu cei până în 14 ani agenții sunt mai puțin exigenți, dar în rest recunosc că sunt destul de drastici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 09 Dec 2009 11:21:00    Titlul subiectului: 121038

Tot reactii la 'Noul Tursib':

http://www.monitorulsb.ro/cms/site/m_sb/news/sibienii_nemultumiti_de_noul_tursib_78096.html

Monitorul de Sibiu a scris:
Noul Tursib nu este pe placul sibienilor. Din pacate, calatorii resimt lipsa vechilor circuite, mai ales ca in noua grila nu se mai regasesc autobuzele cu care sibienii s-au obisnuit. Astfel ca, pe langa retragerea din circulatie a troleibuzelor, traseele multor autobuze au fost modificate sau combinate. Singurul avantaj este ca, pretul platit de calatorii sibieni este mai mic.

Drumurile sibienilor prin oras au devenit un adevarat calvar de cand Tursib si-a schimbat traseele, si a scos din circulatie troleibuzele. Traseele actuale combina, practic, traseele vechilor autobuze. In plus, marile magazine Real si Promenada au renuntat la microbzele puse la dispozitie de firma Tursib. Abonamentele sunt eliberate pentru toate linile indiferent de perioada valabilitatii acestora. Incepand cu 15 noiembrie, autobuzele nu mai au, decat cu putine exceptii, vechile trasee. Si acestea sunt doar cateva din schimbarile pe care Noul Tursib le-a adus si care nu prea sunt pe placul sibienilor.

Trasee modificate

Acum, autobuzul 1 circula pe fostul traseu al autobuzului 17. Pleaca de la Cimitir inspre statia finala Obor, fara sa mai treaca pe la gara, asa cum erau calatorii obisnuiti. De pe fostul traseu 2 acesta preia strazile Rusciorului, Str. Lunga si Calea Surii Mari. Noul traseu A2 ajunge la gara, plecand de pe bulevardul Vasile Milea si de aici are acelasi traseu cu fostul A12 pana la Piata Cibin. La intoarcere acesta ia vechiul traseu la dus al lui A12, de la Piata Cibin pana la IRMES - Poliflex. Traseul autobuzului 5 ramane neschimbat, iar celelalte trasee de la 6 la 9 nu se mai regasesc in circuit. Traseele acestora au fost combinate cu traseele autobuzelor A10-A18 dupa cum urmeaza: autobuzul 10 a luat locul autobuzului 8, doar ca acesta de pe Calea Gusteritei opreste pe strada Podului in continuarea acesteia, ocolind zona strazilor Herny Coanda, Otelarilor, si Macaralei pe care mergea vechiul A8. La intoarcere are aproximativ acelasi traseu ca si la dus. Autobuzul 11 pastreaza vechiul traseu, in schimb noul A12 este cel care la intors pleaca din cartierul Lazaret, trecand pe strazile mai sus amintite. Autobuzul 13 ia locul lui T1 cu acelasi traseu neschimbat Gara - Muzeul Satului, doar ca noul A13 are statia finala la gara si nu in sensul giratoriu (Abatorului) iar A14 ia locul vechiului A91 in mare cu acelasi traseu. A15 pe acelasi traseu ia locul lui A41 cu statia finala la XXL.

Pensionarii se plang

O imbunatatire radicala aduc noile abonamente, care din 15 noiembrie sunt emise automat pe toate traseele, fara a se mai elibera pe una sau doua linii. Abonamentele pentru studenti si elevi se vand la jumatate din pretul unui abonament intreg. O angajata a firmei TAKATA si-a exprimat nemultumirea legata de o zona neacoperita de traseele profesionale din cartierul Tiglari precum si de aglomeratia din aceste autobuze, la orele diminetii. Pe de alta parte, doamna Margareta, angajata la SIMEA, s-a aratat multumita pe deplin atat de noile abonamente cat si de sistemul de legaturi pentru cei care sunt nevoiti sa circule cu autobuze pe mai multe linii. Nici sibienii de rand nu s-au acomodat cu noile trasee ale curselor Tursib. Cursele autobuzelor care nu isi mai respecta traseul la dus sau la intors ii intriga pe sibieni, in special pe calatorii de varsta a treia „nu se mai stie unde sa te urci si unde sa te dai jos", a precizat o pensionara din Sibiu.

Johannis indeamna la rabdare

Primarul Sibiului, Klaus Johannis a marturisit ca sibienii vor trebui sa se obisnuiasca sa schimbe mai multe autobuze pana ajung la locul de munca. Aceasta, deoarece traseele actuale nu vor fi modificate cel putin cateva luni de acum incolo. „Sibienii sunt obisnuiti sa mearga tot orasul cu un singur autobuz, dar acum vor trebui sa schimbe mai multe autobuze pana ajung la destinatie. Am discutat cu cei din conducerea Tursib, care au propus aceasta schimbare de trasee si de ore, pe care am aprobat-o. Deocamdata, deci, nu se pot schimba traseele. Vom mai astepta cateva luni, pana vom vedea exact daca sibienii se acomodeaza sau nu cu noile trasee", a declarat primarul Johannis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Dec 2009 15:32:07    Titlul subiectului: 121061

Nu inteleg un lucru. Care este rationamnetul, in loc sa mearga cu un autobuz pana la destinatie calatorii vor trebui sa schimbe mai multe autobuze ? Adica ce progres este in asta ? Ca sa ajungi din punctul A in punctul B va trebui sa platesti mai mult. Chiar nu inteleg acest rationament al auturitatilor locale din Sibiu.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 09 Dec 2009 16:00:37    Titlul subiectului: 121063

Se zice ca s-ar plati mai putin pentru o cursa... Cica...

Acum eu incerc sa gandesc ca "primarele care este". Au subtiat traseele ca sa-si poata permite ieftinirea abonamentelor si inlesnirea eliberarii abonamentelor pe toate liniile si, totodata, sa reduca cheltuielile cu combustibilul. Au scos troleibuzul iarasi ca sa reduca din cheltuielile de exploatare a regiei de transport. Cica autobuzele sunt mai usor de intretinut si exploatat. Dar motorina o fi mai ieftina? Nu costa si aia bani? Bine, si curentul pentru troleibuze costa dar se zice ca e mai ieftin un transport electric decat unul clasic. Bine, si termocentralele halesc combustibili fosili si polueaza, dar iarasi se zice ca e mai bine sa produci curent intr-o termocentrala decat sa imprastii fum in orase si sa afumi concetatenii... Ma rog, se zice... Cine aude... Parere personala (oare?): motorina merge furata, curentul din firele de pe catenarele troleibuzelor nu prea...

Revenind la topic, concluzia este ca, din perspectiva calatorului, dai aceiasi bani pentru ca inainte plateai "mult" dar nu schimbai 1001 trasee, iar acum platesti "putin" dar schimbi 1001 trasee pana la destinatie... Practic se compenseaza. "Avantaje"? Nu stii in ce sa te urci si unde sa te dai jos, oras pe cale de a se innegri, intrand in randul oraselor gri, din cauza poluarii, troleibuze desfiintate. Oare stie cineva cata vreme va mai rezista Rasinariul?

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 09 Dec 2009 18:00:34    Titlul subiectului: 121067

S-au facut numai tampenii. 1 circula la orele de varf din 10 in 10 minute...si este mai plin decat pana acum (mai ales cand se merge la Viile Sibiului).
Traseul 12 servit de 3 autobuze la orele de varf, la fel, este extraordinar de plin. De abia se pot inchide usile!

Concluzia: Este o adevarata aventura sa circuli cu oricare dintre trasee la orele de varf si nu numai!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 10 Dec 2009 03:42:50    Titlul subiectului: 121072

Da, este un proiect ce nu poate fi aplicat la un oras ca Sibiul. Ideea de a schimba traseele nu ar fi o problema in Germania sau Austria dar nu intr un oras care nu are centura si are un trafic f. greu dar totodata o lipsa acuta de banda speciala pt transportul in comun (lucru de care sesizam si l ceream ca o solutie optima pt circulatia troleibuzelor pe strazile cu sens unic). Apoi aceste trasee sunt facute chiar la repezeala un traseu precum 17 neavand vreun sens, dar poate un traseu a fostul 10 dar cu prezenta fostului 8 fiind mult mai adecvat. Apoi acel 12 fiind vechiul T2 nu-l poti prelungi cu inca un km dar reducand numarul masinilor pe traseu. Traseul 15 este iarasi aiurea. Comaseaza vechiile trasee 41 si 42 (cu deviere pe str. Balea) cu anexa acelei placutze puse in fata care indica directia in care se deplaseaza, astfel incat cei din mall sa stie daca autobuzul o ia spre Valea Aurie sau spre gara. Traseul 18 este de asemenea neterminat precum 17-le de care aminteam, in schimb 15, 12 foarte lungi. dupa ce locuitorii dein Resita cereau in urma cu 2 ani ca traseul 10 sa intre si pe la ei pe la poarta, acum nu s-a mai gandit nimeni la un traseu care sa aiba capat de linie acolo (sa zicem actualul 18 si tot era mai bine decat asa). In plus nu inteleg acest nou Tursib cu brosuri de proasta calitate, cu aceleasi trasee care nu depasesc maxim 40min cele mai lungi, cu autobuze care nu se mai leaga la statiile comune, cu un site de toata jena care nu a schimbat designul vechi ba mai mult, aminteste printr o poza veche de principalul mijloc de transport al Sibiului, tramvaiul, in prezent ca si inexistent, si cu o harta oribila neactualizata! Jenant!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 22 Dec 2009 15:09:12    Titlul subiectului: 121573

Un articol cam gol de continut despre cum isi da silinta Tusib sa faca lucrurile cum trebuie:

http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/noul-tursib-un-an-2010-mai-bun-pentru-calatori-45249.html

Tribuna a scris:
Societatea de transport public din Sibiu, TURSIB SA, mulțumește onoratului public călător pentru încrederea arătată în acest an. Transportul public este mereu în evoluție, urmând dinamica orașului.
Față de propunerile deja primite de către societatea noastră, conducerea Tursib dorește ca și în 2010 să fie aproape de sibienii care folosesc transportul public și va încerca în continuare să răspundă cât mai bine nevoilor călătorilor.
În 2010 vor sosi încă 10 autobuze moderne, care vor contribui la rândul lor la creșterea confortului pe rutele de transport public din Sibiu. De asemenea, s-au achiziționat încă 6 seturi de panouri de afișaj electronic, care vor ajuta la creșterea mobilității mijloacelor de transport, în avantajul publicului călător.

Acum, la sfârșitul anului, SC TURSIB SA urează sibienilor un Crăciun fericit și LA MULȚI ANI!

Interesante sunt in schimb comentariile cititorilor care urmeaza; marea majoritatea contin cuvinte precum 'dezastru', 'dezamagire', 'incompetenta', 'circulam ca animalele', 'jale'... merita citite!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 11 Ian 2010 10:05:22    Titlul subiectului: 122150

Inghesuiala dimineata la Valea Aurie:

http://www.oradesibiu.ro/2010/01/11/noul-tursib-transporta-sardele-din-valea-aurie/

Ora de Sibiu a scris:
Noul Tursib transportă sardele din Valea Aurie

După două luni de la implementare, noul concept de transport urban vine la pachet cu înghesuiala. De când elevii au început școala, zeci de călători nu mai încap în autobuzul de pe linia 5, dimineață între 7.30 și 7.50.

Deși circulă din zece în zece minute, dimineață după 7, autobuzul 5 nu face față la numărul mare de călători de pe traseu. Oricât de mult s-ar înghesui oamenii, în final mulți trebuie să renunțe și să mai stea o tură sau chiar două, dacă e vorba de autobuzele de la 7.30-7.40, când pleacă elevii la școală. Situația a apărut după lansarea noului plan de transpiort, pentru că înainte, la 7.30, când era vârful de trafic, plecau două autobuze din Valea Aurie la aceeași oră.

Adevarul e ca 10 minute la ora de varf pentru un traseu principal e mai mult decat jenant, chiar si pentru un autobuz articulat; din harta se vede ca linia 5 e singura care leaga cartierul Valea Aurie cu centrul orasului, neexistand alte variante.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
bogdan17



Data înscrierii: 09/Iul/2008
Ultima vizita: 04/Dec/2015
Mesaje: 235
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 18 Ian 2010 16:04:24    Titlul subiectului: 122467

Un articol scris de mine si trimis celor de la Turnul Sfatului...sper ca nu am gresit undeva dar cei de la Tursib merita sa fie criticati!

"Tursib-Poluare si nepasare!
autor: Bogdan

De cateva saptamani incoace asistam la ceea ce numesc unii ,,Noul Tursib,,!Daca privim in detaliu reactiile si parerile calatorilor,si nu numai, putem spune ca este un esec total.

Traseele autobuzelor au fost scurtate,mai putine masini pe trasee,cei de la Tursib uitand sa spuna ca se circula la 20 de minute in orele de varf,in rest chiar si la 30-40 de minute pe anumite trasee.Chiar si traseele principale circula la 13-15 minute in afara orelor de varf.S-a conceput acest proiect fara ca macar sibienii sa fie intrebati ce vor de fapt,iesind ceea ce putem vedea la ora actuala.Din pacate putem observa autobuze care transporta sardele in orele de varf,cuvinte de batjocura adresate celor de la Tursib,acestia fara nicio rusine continua sa ghideze transportul in comun spre prabusirea lui. Dar poate aceste lucruri nu sunt atat de importante ca si scoaterea troleibuzelor din Sibiu.Daca analizam situatia totul a inceput in 2007 cand a fost scos traseul de troleibuz T8 pe motiv ca nu este rentabil.Apoi a urmat cel mai profitabil traseu de troleibuz T4,si asta, doar pentru ca pe o strada s-a instituit sens unic.Au urmat mai apoi traseele de troleibuz T7,T6,T3,T5 si mai la urma T1 si T2.A fost un plan bine pus la cale,care a sfarsit anul trecut in 15 Noiembrie. Directorul Tursib,de fiecare data a promis lucruri si nu a fost in stare sa se tina de cuvant.A promis ca va mai tine troleibuzele inca 3 ani de acum incolo,a promis ca va achizitiona autobuze si troleibuze cu aer conditionat,dar aceste lucruri nu s-au materializat nici pana in acest moment. Poate ca nu multi sibieni stiu acest lucru,dar anul trecut acest director a participat la Ploiesti,unde s-a organizat o conferinta despre transportul electric.Sibiul a avut tema:,,Dezavantajele troleibuzului in Sibiu,,.In acel moment acea lucrare a starnit foarte multe comentarii si care se contraziceau cu temele oraselor cu o anumita istorie in domeniul troleibuzului si tramvaiului(Cluj-Napoca,Bucuresti chiar si Salzburg din Austria).Directorul Tursib a facut referire la costurile de exploatare fara sa tina seama de pretul curentului electric,si de mantenenta unor troleibuze noi,care ar fi consumat cu mult mai putina energie! Totodata,am fi putut reface toata reteaua de troleibuze cu elemente de mare viteza aici incluzand macaze cu telecomanda,incrucisari peste care troleibuzul ar fi putut trece cu 50 km/h fara sa opreasca si sa sara captatorii, plus achizitionarea de trolee noi cu ajutorul Uniunii Europene,contributia Sibiului fiind de doar 2%,restul de 98% fiind suportat de UE. In 2007,revenind la autobuze s-au cumparat 28 de vechicule,marca MAN din Turcia.Insa,acestea nu tin cont de reglementarile Uniunii Europene,conform carora 2/3 din podeaua autobuzului trebuie sa fie joasa.Insa,autobuzele au 100% podea ridicata,creand probleme persoanelor cu handicap in ciuda acelui dispozitiv montat la usa 2,persoanelor in varsta,timpul de urcare si coborare fiind mult mai mare.De asemenea s-au cumparat doar 3 autobuze articulate,mult prea putin pentru Sibiu. Oare cand o sa putem fi mandri de Tursib?Oare cand o sa putem circula cu niste autobuze perfomante cu podea joasa si articulate mai ales pe traseele principale fara sa fim nevoiti sa ne inghesuim?Cand oare sa sa vedem troleibuze din nou in Sibiu,si sa aratam lumii ca ne pasa de mediul inconjurator? Sunt niste intrebari care nu au raspuns,dar poate ca la conducerea Tursib ar trebui sa vina o echipa tanara cu alte mentalitati fata de un transport curat si eficient.Atunci poate o sa circulam la nivelul tarilor din Vest!"


Sursa:http://www.turnulsfatului.ro/1833/tursib-poluare-si-nepasare.html
______________________________________________________________________________

M-am hotarat sa scriu un al doilea articol,si din fericire mi-a fost publicat!
"Tursib-Incompetenta la extrem!

autor: Bogdan Avram

M-am hotarat sa scriu al doilea articol dat fiind faptul ca ar mai fi multe de zis despre Tursib.

De multe ori ne intrebam de ce nu putem atinge un nivel inalt in ceea ce priveste transportul public.In Sibiu putem gasi raspunsul imediat:rea vointa este tot ceea ce trebuie spus. Troleibuzele au circulat timp de aproape 26 de ani in Sibiu,fiind mandria acestui oras superb,alaturi de faimosul tramvai care leaga Sibiul de Rasinari.Nu cred ca exista un om care sa nu fi auzit de aceasta linie de tramvai,renumita in toata Europa.Din cate se poate vedea si aceasta linie este cam abandonata,nu i se mai acorda atentia de alta data. Pacat ca din 2005,de cand a venit la conducere actuala echipa ,am mers in regres in loc sa mergem spre progres in ceea ce priveste transportul in comun.S-au casat o multime de troleibuze si tramvaie din care se putea pastra macar un exemplar pentru un muzeu,care trebuia sa nu lipseasca din peisaj.Daca imi amintesc bine acum 1-2 ani ,,directorul,, Popa a promis ca se vor repara tramvaiele,inclusiv faimosul troleibuz din toata Europa denumit :"Marele Alb".Au fost doar vorbe in vant care au menit doar spre publicitate.Se puteau pastra troleibuze,inclusiv romanesti de tip DAC care au circulat o data in acest oras pentru a face cunoscuta si copiilor ce se vor naste in anii urmatori ce a fost in Sibiu.Ne puteam mandri cu vechicule din Elvetia care puteau sa mai ,,traiasca,,daca ar fi existat un om cu suflet mare caruia sa ii fi pasat de un transport electric. Puteam gasi macar 3 zile pe an in care sa fi avut o comemorare a transportului electric si numeroase festivitati.Vi-l amintiti pe directorul firmei de transport public din Salzburg,cand a venit in Sibiu sa puna in valoare si sa il convinga pe Primarul Iohannis ca Sibiul detine un sistem unic in Europa?Degeaba...Trebuie sa vina altii sa ne convinga de ceea ce avem... Sper sa nu se supere dar am sa scriu aici cateva din cuvintele lui Radu Coica,si ii multumesc pe aceasta cale,de ce Sibiul este unic in Europa atunci cand vorbim de troleibuze si tramvaie! ,,Din ciclul "CE AM AVUT SI CE AM PIERDUT" daca ar fi sa facem o evaluare trebuie luat in calcul faptul ca suntem primul oras din Romania care a avut troleibuz (Omnibuzul). Sibiul a fost orasul care avea "sub acelasi acoperis" atat autobuze cat si troleibuze si tramvaie. Am fost orasul cu cea mai lunga retea de troleibuz la numarul de locuitori, am fost orasul care a introdus pentru prima data in Romania retea "Kummler Matter". Am fost orasul care avea aproape toate sistemele de prindere de retea folosite in Romania (izolatori, element curba dublu sau simplu,etc.) dar si singurul din tara cu macaze atipice. Am fost printre primele orase din tara care am avut DAC 117E si nici un Roman(exceptand ungatorul brasovean) sau TV! Am fost primul oras care a avut troleibuze de origine straina(1990- marele alb si apoi cele 4 FBWuri) dar si printre primele care au schimbat alimentarea din 820 in 600V. Totodata am fost printre primele orase care au trecut din 2004 doar la troleibuze scurte si am fost primul oras care am introdus semnificativul "T" la traseu! Am fost al 6. oras din Romania cu un astfel de sistem si am avut in anii de glorie peste 3 soferite, ultima fiind Filomita (inca din 1985)! Am avut printre cele mai longevive troleibuze (219 adus in anul 1992 si care a activat pana in acest an(17 ani de Romania dupa alti 37 de ani de Elvetia). Am fost singurul judet cu 2 orase cu sistem de troleibuz!,, Sper sa citeasca cineva acest articol si sa ia masuri..pentru ca am fost prea mult inselati de niste vorbe aruncate in vant!Eu unul sper la vremuri mai bune... "

http://www.turnulsfatului.ro/1863/tursib-incompetenta-la-extrem.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 08 Feb 2010 11:51:26    Titlul subiectului: 123395

Tursib vrea sa scape de niste autoturisme (daca am inteles eu bine) prin programul Rabla:

http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Sibiu-_Tursib_vrea_sa_scape_de_rablele_din_garaj_0_203379967.html

Adevarul a scris:
Societatea locală de transport în comun, Tursib SA, vrea să participe la programul Rabla, care va începe din 20 februarie, pentru a scăpa de câteva autoturisme vechi din parcul auto și a cumpăra o autoutilitară de intervenție.

„Avem câteva vechituri și vrem să le dăm, să mai pune ceva și să luăm o autoutilitară nouă. De doi ani stau pe dreapta, de ce să nu profităm de ocazie" a precizat directorul Tursib, Adrian Popa. Este primul an în care în program sunt admise și persoanele juridice, dar fără nicio datorie la stat și primul an în care rablele duce la casat în schimbul unor vouchere, dealerii acceptand ca avans maxim trei astfel de tichete.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Mar 09 Feb 2010 21:00:49    Titlul subiectului: 123456

De fapt sunt autobuze. Multe dintre ele deja descompuse, dar pastrate in depou de anul trecut tocmai pentru a le da prin programul Rabla.

Intrebare: Utilitara pentru ce? Interventii la reteaua de troleibuz? Mira-m-as!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 4 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community