Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole privind transportul local din Bacau
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BACĂU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 07 Feb 2008 18:11:44    Titlul subiectului: Stiri si articole privind transportul local din Bacau 88344

Cu cateva saptamani in urma intr-un ziar local se scria despre intentia Transport Public Bacau de a monta camere video in autobuze pentru a combate furturile din buzunare si vandalismul

Sursa: http://www.ziaruldebacau.ro/index.php?articol=25778
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 15 Feb 2008 13:16:22    Titlul subiectului: 88696

Cu ocazia zilei indragostitilor, Transport Public Bacau a pus la dispozitia tinerilor indragostiti un autobuz, care i-a transportat gratuit si in care s-au putut casatorii pentru o zi. Este al cincilea an consecutiv in care TP Bacau organizeaza acest eveniment.

http://www.desteptarea.ro/articol_12349.shtml

Si-au unit destinele in „Autobuzul dragostei“
15 Februarie 2008 || de Roxana Neagu

De Valentine’s Day, un autobuz ce apartine SC „Transport Public“ SA Bacau a imbracat haine de sarbatoare. Ornat cu balonase rosii si albe, inimioare colorate si mesaje de dragoste, “Autobuzul dragostei” a transportat gratuit pe parcursul intregii zile perechile indragostite, care au avut si ocazia sa se casatoreasca pentru o zi. Initiativa apartine societatii Transport Public in parteneriat cu Trustul Media Desteptarea, dar si profesorului Gabi Corodeanu, de la Colegiul “H. Coanda”. “Suntem la a cincea editie a «Autobuzului dragostei», a declarat acesta. Incercam sa oferim tinerilor o zi deosebita si posibilitatea sa se casatoreasca pentru o zi. Am organizat si o tombola ce va avea premii destul de interesante”. La usa din mijloc a fost pregatita „sala“ unde se oficiaza casatoriile, pe fundalul unei uriase inimi din baloane colorate. „Primarul“ sau ofiterul de stare civila a fost chiar Gabi Corodeanu. Au fost pregatite 100 de pseudo-certificate de casatorie, dovada palpabila a acestei curate si frumoase nebunii. Emotii, sentimente, un sarut furat, o imbratisare calda sau doar un simplu: “Te iubesc”. Acestea au fost atributele care au stat la baza acestei actiuni. Spre dezamagirea organizatorilor niciun cuplu in vârsta nu a dorit sa urce in „autobuzul dragostei“. Doar tineri, peste 60 de cupluri, cu vârste intre 16 si 29 de ani. Unii au citit despre eveniment in “Desteptarea”, altii au vazut autobuzul si l-au urmarit cu masinile câteva statii pâna când au reusit sa se sincronizeze si sa urce in el. Au fost insa si tineri s-au asezat in fata autobuzului pentru a-l face sa opreasca si sa-i ia in drumul iubirii. „Autobuzul dragostei“ a reusit sa surprinda, sa bucure, sa stârneasca râsete de fericire, sa transforme ziua de 14 februarie cu adevarat intr-o zi a dragostei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 19 Mar 2008 16:39:41    Titlul subiectului: 90326

In sfarsit se apropie finalul "razboiului" dintre primarul Bacaului si cei de la Transport Public

Primarul pierde razboiul cu SC Transport Public
Sirul tergiversarilor si al betelor in roate la adresa principalului agent de transport in comun din Bacau au inceput in momentul in care, desi traseul autobuzului 17 era concesionat, Stavarache a aprobat ca si cei de la AOTPP (Asociatia Operatorilor de Transport Public Privat) sa circule pe aceeasi ruta. Daunele calculate de Transport Public (TP) au ajuns la aproximativ 3 miliarde de lei vechi. Stresat de aceasta chestiune, primarul, prin introducerea unei actiuni legate de suprafetele de teren aflate in proprietatea Transport Public SA, a izbutit sa blocheze orice investitie pe terenul legal cumparat de TP. Tribunalul Bacau a decis ca actiunea lui Stavarache nu este justificata, si a respins apelul formulat de acesta impotriva sentintei judecatoresti prin care actiunea sa in constatare a fost considerata lipsita de fundament legal. Primarul se apropie vertiginos de momentul in care va trebui sa plateasca daunele substantiale cauzate societatii de transport.

Juristii primariei ignora contractele

In baza contractului de vânzare-cumparare incheiat intre Primaria Bacau si Asociatia Transport Public, concomitent cu actiunile societatii de transport a intrat in proprietatea celor de la TP si suprafata de 33.422 mp teren. Insa administratia Stavarache a considerat ca este mult mai bine sa se dea peste cap pentru a pune mâna pe un teren care a fost vândut cu acte in regula. Pe calea unei actiuni in constatare, autoritatile locale incearca sa-si creeze artificial un drept de proprietate asupra unui teren vândut cu respectarea prevederilor legale. Prima instanta care s-a ocupat de problema a decis ca, pe calea unei astfel de actiuni, nu poate fi constituit un drept de proprietate. Primaria a atacat aceasta decizie si s-a inceput un fel de razboi de uzura, din care au avut mult de pierdut cei de la TP care se vad in imposibilitate de a investi chiar si un singur leu pe terenul avut in proprietate, deoarece acesta a fost inregistrat, cu rapiditate, de catre primarie, ca fiind in litigiu. Dupa cum dispune legea, pe suprafetele aflate in aceasta situatie nu se poate construi nimic.
Dupa ce Judecatoria a decis ca actiunea in constatare a lui Stavarache nu este justificata, la aceeasi concluzie au ajuns si magistratii Tribunalului, care au judecat cazul. Conform instantei, apelul declarat de primarie este nejustificat, si in consecinta a fost respins. Conform declaratiei lui Gabriel Ionita, avocatul SC Transport Public SA, “aceasta decizie a Tribunalului este o dovada in plus a caracterului pur sicanator al actiunii, scopul fiind de a bloca acest imobil la cartea funciara.” Stavarache uita probabil ca, la finele acestui litigiu, vor fi calculate pagube substantiale, deoarece Transport Public nu a putut beneficia de dreptul legal de proprietate asupra terenului pe care il detine. Iar aceste prejudicii vor fi suportate din buzunarul celui ce se face responsabil de actiunile cauzatoare de pagube. Si anume primarul.
http://www.desteptarea.ro/articol_12862.shtml

Dar iata de la ce a inceput acest razboi:
Proces lui Sechelariu (III) / Razboi politic total pentru transportul public bacauan
A fost primar al Bacaului vreme de opt ani. Intre 1996 si 2004, numele lui Sechelariu era sinonim cu orasul pe care l-a condus. A intrat in afaceri chiar in 1990, când a infiintat compania Selena, prima societate comerciala nascuta dupa legislatia noua. In 1996, era bogat si urca in scaunul de primar. Dupa 8 ani in care si-a pus amprenta asupra orasului, Sechelariu a plecat din primarie fara sa fi trecut nici macar o data pe la casierie, sa-si ia leafa. La capatul celor doua mandate in care a condus orasul, firmele lui Sechelariu aveau credite de câteva milioane de euro la banci. Si nici un leu restanta la bugetul de stat. Sechelariu se mândreste ca n-are astfel de probleme. Si, totusi, a facut 45 de zile de arest. El si doi colaboratori de-ai sai. Li s-a pus tot Codul Penal in cap. Dupa aproape un an de ancheta, PNA a fost nevoit sa renunte la cele mai multe si mai importante din capetele de acuzare. De fapt, dosarul „Sechelariu“ a inceput cu Letea, General Proiect, Transport Public. Dar aceste capete au cazut, deoarece anchetatorii PNA n-au putut satisface un ordin politic de „linsare“ a incomodului „Seche“. Cotidianul DESTEPTAREA continua azi un serial de analiza a fenomenului „Sechelariu“, cu toate laturile sale: sociala, economica si politica.

Legea ar trebui sa fie suverana, indiferent cine este la putere. O situatie aproape iesita din comun se inregistreaza in sistemul de transport public din Bacau. Sunt aproape doi ani de când administratia locala, primarul municipiului Bacau ignora zeci de hotarari judecatoresti, care confera SC Transport Public SA dreptul de a folosi mijloacele de transport proprii pe traseele câstigate legal, prin licitatie, dar si prin contractul de concesiune, care consfinteste rezultatul licitatiei. Cu toate ca nu avea calitate si nici nu indeplinea conditiile legale, AOTPP s-a inscris la licitatie, insa, ca urmare a neindeplinirii tuturor conditiilor cerute de caietul de sarcini, a fost descalificata. Au urmat numeroase procese intentate de AOTPP, prin care se contesta valabilitatea HCL 391/2003, procesele verbale de licitatie, cât si contractul de concesiune. Cu toate ca, la diferite instante, procesele erau pe rol, AOTPP continua sa circule pe Traseul 17. Chiar daca pe perioada ianuarie -iunie 2004 a fost in vigoare o ordonanta presedentiala de suspendare a HCL 391, AOTPP a continuat sa circule pe traseul 17, adjudecat cu de la sine putere si cu acordul tacit al primarului Stavarache. Acelasi lucru se intampla si dupa 18 iunie 2004, când instanta din Suceava (acolo unde a cerut AOTPP sa se judece procesul de contestare a HCL 391) respinge cererea de anulare a HCL, emisa de Consiliul Local Bacau. Primarul municipiului Bacau, Romeo Stavarache, fara a lua in considerare recenta hotarare, invita cele doua entitati, Transport Public si AOTPP, in august 2004, sa semneze un Protocol care, in principal, stipula revenirea la situatia de dinaintea licitatiei. Aceasta interventie brutala a primarului a fost considerata de Transport Public un abuz, de aceea nu semneaza actul si contesta Protocolul in Contencios Administrativ.

Protocol desfiintat printr-o hotarâre judecatoreasca

In paralel, pe rolul instantei se mai judeca o cauza, care avea ca obiect obligatia CL de a respecta Contractul de Concesiune si obligatia primarului de a nu mai interveni in derularea acelui contract, el nefiind parte in contract. De asemenea, Transport Public Bacau face plângere impotriva primarului pentru a se stabili daca sunt intrunite elementele constitutive de abuz in serviciu si/sau neglijenta in serviciu. Procesul de anulare a Protocolului semnat de primar si AOTPP s-a judecat la Tribunalul Ploiesti, iar pe 9 septembrie 2005 se da pronuntarea. Protocolul este anulat, iar primarul Stavarache este obligat sa plateasca SC TP despagubiri de 2,8 miliarde de lei, suma stabilita de un expert al instantei ploiestene. Hotarârea este definitiva si executorie. Pentru ca totul sa fie clar, pe 10 octombrie Tribunalul Suceava se pronunta si stabileste valabilitatea HCL 391/2003, cea care consfintea rezultatele licitatiei si a Contactului de Concesiune din 2004. Cu toate ca justitia si-a spus cuvântul asupra legalitatii licitatiei si a Contractului de Concesiune, Primaria, CL si Prefectura nu sunt dispuse sa le puna in aplicare, AOTPP continuând sa circule pe unde vrea si pe traseele care ii aduc venituri cât mai mari, in detrimentul unei societati aflate in posesia unui drept câstigat legal. Am considerat necesar sa aducem in fata opiniei publice toate aceste aspecte, nu pentru a pleda cauza SCTP, ci, in principal, pentru a demonstra ca, in functie de interese, primarul municipiului Bacau isi pune gaj functia si persoana pentru a-si plati unele datorii din timpul campaniei electorale. Este de notorietate faptul ca, in 2004, toate autobuzele AOTPP au purtat afisele electorale ale lui Stavarache, PUR si Aliantei DA. Este de remarcat faptul ca nu instantele bacauane, recuzate de AOTPP, au emis aceste hotarâri, ci instante din alte judete.

In colimatorul PNA

SC TANSPORT PUBLIC a facut obiectul cercetarii PNA. De fapt, dosarul „Sechelariu“ a inceput cu Letea, General Proiect si Transport Public. La fel ca in cazul fabricii de hârtie, cercetarea societatii de transport nu a fost alteva decât o manevra menita sa-l „darâme“ pe Sechelariu si sa demonstreze cât de corupt este fostul primar. Odata cu alineatul 12, procurorii PNA iau in colimator alta societate din portofoliul familiei Sechelariu, SC Transport Public SA. Aici se afirma ca fostul primar detine 67 la suta din actiuni prin Adrian Grigore. S-ar putea pune o serie de intrebari, iar raspunsurile lor ar demonta din start orice suspiciune asupra unei eventuale ilegalitati. Numai ca procurorii nu au avut nici un interes sa spuna adevarul. O simpla cerere la Registrul Comertului ar fi clarificat lucrurile. Tot aici se insinueaza ca Sechelariu si-ar fi bagat in buzunar câte un miliard de lei lunar. Numai ca procurorii „uita“ ca este in vigoare o lege care obliga operatorii de transport public sa acorde abonamente subventionate pentru anumite categorii de persoane defavorizate, iar Consiliile Locale sa acopere aceste subventii. SC Transport Public primeste si acum lunar acesti bani de la Consiliul Local Bacau.
La paragraful 15, câteva rânduri mai incolo, procurorii isi dau masura valorii juridice. Fara nici o explicatie, la SC Transport Public SA nu mai este actionar majoritar Dumitru Sechelariu prin Adrian Grigore, ci este condusa, in fapt, de el, in conditiile in care actionar principal era mama acestuia, Agripina Sechelariu. Sa vezi si sa nu crezi. Se mai afirma ca „rezulta“ ca societatea a fost „favorizata in raport cu alte societati“. Afirmatia nu este sustinuta in nici un fel. Nu sunt numite societati in raport cu care ar fi fost favorizata. Nu se aduce nici o proba, nici macar un indiciu relevant. In acest caz au fost audiati directorul general al SC Transport Public SA, Neculai Sutu, presedintele CA, Liliana Boghitoiu, Ioan Butucaru, director in Primaria Bacau, si Ilie Birzu, George Bogatu, Vasile Dragusanu si Emil Pintilie, consilieri locali in perioada cercetata de PNA.
http://www.desteptarea.ro/articol_801.shtml

Legea lu’ Stavarache

Instantele sucevene au facut dreptate SC Transport Public Bacau

@ Asociatia Operatorilor de Transport Public Privat (AOTPP) a pierdut speranta ca va mai efectua curse legale pe traseul 17 @ Curtea de Apel Suceava a facut ordine si a stabilit ca AOTPP nu are dreptul sa circule pe traseul stabilit prin protocol cu primarul Stavarache, deoarece este in litera legii contractul de concesiune incheiat de Consiliul Local si SC Transport Public SA @ Curtea de Apel Suceava a respins ca nefondat recursul intentat de AOTPP Bacau @ Hotarârea este definitiva si irevocabila.

De fapt, AOTPP a devenit operator pe traseul 17 ca urmare a ,,generozitatii“ primarului Stavarache. Ajuns primar, edilul sef a incheiat un protocol cu societatile ce compun AOTPP si le-a permis acestora sa circule in municipiul Bacau. Din acel moment, alesul bacauanilor a incalcat mai multe norme legale ce se invecineaza primejdios cu o infractiune definita de Codul penal drept abuz in serviciu. In speta, conform Legii administratiei publice locale: 1. primarul executa hotarârile Consiliului Local si vegheaza la respectarea aplicarii acestor hotarâri; 2. serviciile publice, inclusiv cele de transport public se concesioneaza prin licitatie publica; 3. doar Consiliul local are dreptul de a concesiona serviciile publice.

Transport Public a câstigat
la toate instantele

Asa cum precizam mai inainte, Stavarache si-a impus vointa peste lege. In Bacau, transportul public fusese deja concesionat Societatii Transport Public S.A., când noul ales, in nemarginita sa generozitate, ca doar nu dadea de la el, a dat voie, cu semnatura, AOTPP sa circule pe un traseu deja concesionat. Dovada faptului ca primarele Bacaului se afla acum la mare inghesuiala e ca, desi AOTPP a atacat in instanta contractul de concesiune, procesul verbal de licitatie, hotarârea de Consiliu Local prin care a fost scos la licitatie serviciul de transport public, dar si hotarârea de constituire a comisiei de licitatie, toate aceste procese initiate de AOTPP au fost pierdute atât la fond dar si la recurs. Cu exceptia unui singur dosar, celelalte s-au judecat la alte instante din tara, pentru a nu exista suspiciuni.
Interesant e ca in aceste procese pierdute de AOTPP pârât era si Consiliul Local, consiliu aparat de juristii Primariei, care, practic, intrau in coliziune cu interesele lu’ dom’ primar, in ciuda evidentei, intr-un dispret incalificabil fata de instanta si lege. In Bacau primeaza LEGEA LU’ STAVARACHE. Lait-motivul invocat de dom’ primar e ca atâta vreme cât e un litigiu, instanta va hotari…. Cu alte cuvinte, sub acest pseudo-pretext, invocând multitudinea de procese, primarul incearca sa escamoteze violarea publica a legii. Mizând pe faptul ca nimeni nu are rabdarea si timpul sa analizeze ce impact au aceste procese asupra situatiei de fapt, primarul perpetueaza un abuz pe care, dupa acest mandat va trebui sa-l explice.
Aceste procese nu au si nu au avut niciodata o influenta asupra dreptului TRANSPORT PUBLIC. Drept nascut de un contract care intodeauna a fost valid, niciodata nu a fost suspendat, ba mai mult, a fost confirmat de instanta prin hotarâre irevocabila.
Daunele cerute de Transport Public sunt de ordinul miliardelor

Daca trepadusii din primarie il ametesc pe primarele Bacaului ca este nemarginit in imensa sa intelepciune, acesta ar trebui totusi sa se trezeasca. La Ploiesti se judeca un alt dosar in care cel lezat, TRANSPORT PUBLIC, solicita daune de mai multe miliarde de lei actualului primar. Când spunem primar ne referim la institutia publica.
In prima instanta, la Ploiesti, procesul a fost câstigat de TRANSPORT PUBLIC SA, solutia a fost casata motivata de faptul ca primarul Romeo Stavarache considera ca si AOTPP trebuie sa plateasca, ca nu doar de unul singur s-a plimbat prin Bacau cu autobuzele AOTPP, ci doar afisele electorale. Instanta de recurs a apreciat ca asa ar sta lucrurile si a trimis dosarul inapoi la rejudecare. Acum sa vezi lucru dracului ca se cearta intre ei care sa plateasca prejudiciu’. Da’ nu se stie daca nu e doar o cearta de fatada ca acu’ când cititi aceste rânduri AOTPP circulaaa haaa… si au terminat si procesele. Daunele aduse Transportului Public se aduna insa. Din impozitele cui vor fi platite?
Dupa alegerile locale viitoare vom afla.
http://www.desteptarea.ro/articol_2782.shtml
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 11 Aug 2008 06:26:35    Titlul subiectului: 96903

Conflict intre controlori si calatori intr-un autobuz
Observatorul de Bacau a scris:
Un incident mai putin obisnuit a tulburat vineri seara circulatia autobuzului 17 Transport Public Bacau. La orele 18, in zona Doctor Aroneanu, calatorii au intrat in conflict cu controlorii. Scandalul a izbucnit brusc, dupa ce controlorii au acuzat un tânar ca nu si-a validat biletul de calatorie si i-au cerut sa coboare din masina, in conditiile in care unul din cele doua aparate electronice de validare a biletelor nu era momentan functional. Comportamentul celor trei controlori li s-a parut nedrept mai multor persoane din autobuz, care, aduse deja la disperare de caldura insuportabila si de traficul infernal (mai ales in zona podului spre cartierul Serbanesti), au inceput sa urle la ei, sa-i injure si sa-i ameninte. Daca soferul nu ar fi parasit in graba statia cu pricina, obligându-i astfel pe controlori sa coboare, acestia ar fi fost cu siguranta luati la bataie.

http://www.observatordebacau.ro/2008/08/10/d-ale-bacauanilor-scandal-in-autobuz.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
valeryu



Data înscrierii: 30/Mar/2008
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 62
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 15 Aug 2008 22:41:41    Titlul subiectului: 97039

De multe ori acesti controlori se iau de oameni si chiar de copii; mi s-a intamplat sa vad asa ceva! Veneam dinspre FNC si autobuzul era aproape gol erau maxim 15 persoane in el; la Orizontul s-a urcat in autobuz un controlor, a trecut de 2 oameni care nu se stie daca aveau bilet si sa oprit la un copil de vreo 15 ani care nu avea, l-a dat jos la urmatoarea statie si apoi nu stiu ce s-a mai intamplat ....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 12 Ian 2009 19:14:51    Titlul subiectului: 104063

In cursul zilei de ieri Transport Public impreuna cu echipaje de la Politia Primariei Bacau si cu Controlorii TP Bacau au facut mai multe controale in autobuze pentru ai depista pe calatorii fara bilete. Pe langa calatorii prinsi fara bilete care au fost sanctionati cu amenda cuprinsa intre 100-300 RON si conducatorii autobuzelor, in care au fost depistati un numar mare de calatori care au zis controlorilor ca au dat bani la sofer fara eliberarea unui bilet, au fost sanctionati cu un anumit procent din salar (nu stiu exact cat) pe o anumita peroada de timp (o luna, doua sau trei). Asta dupa ce in ultimele luni Transport Public Bacau a inragistrat pierderi destul de mari in urma calatorilor blatisti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 16 Feb 2009 07:32:35    Titlul subiectului: 106164

Indragosteala studenteasca in autobuz
Desteptarea.ro a scris:
Sâmbata, 14 februarie, cu ocazia Zilei Indragostitilor, Liga Studenteasca a Universitatii din Bacau a circulat cu “Autobuzul Dragostei”. Intre orele 16.00 si 19.00, un autobuz al S.C. Transport Public S.A. a parcurs orasul pe traseele 18 si 22, oprind in fiecare statie si ori de câte ori a fost nevoie pentru a „imbarca” tinerii indragostiti iesiti la plimbare. Autobuzul a fost ornat de catre S.C. Grafit Invest si a reusit sa se transforme intr-un oficiu de stare civila mobil pentru aproximativ 150 de tineri indragostiti. Acestia au primit câte un certificat de casatorie valabil pentru o zi. In ultimul timp, Liga Studenteasca a Universitatii din Bacau a reusit sa desfasoare o serie de proiecte inedite destinate in exclusivitate studentilor din Bacau. Dupa cum a declarat presedintele Ligii, Vasile Marius Solomon, in viitorul apropiat se va derula un proiect in parteneriat cu 5 colegii din oras, intitulat “Liga Studentilor vine la tine in liceu”. Astfel, studentii isi doresc sa sa faca binecunoscut si, de ce nu, sa impunem moto-ul nostru “valori, implicare, afirmare” si in rândul viitorilor studenti.



liga-studenteasca-autobuzul-dragostei-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.91 kb
 Vizualizat:  de 34287 ori

liga-studenteasca-autobuzul-dragostei-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 28 Feb 2009 08:39:46    Titlul subiectului: 106874

Vin zile bune pentru navetisti: CJ ii va verifica la sange pe transportatori
Desteptarea.ro a scris:
Alesii judetului au decis ca, gata, transportatorii si-au facut destul de cap. Reclamatiile impotriva lor au curs gârla: intârzie, sar curse, ii agreseaza pe calatori. De mâine, CJ si ARR vor incepe verificarile. Si sanctionarile.
Consilierii judeteni au dezbatut, in sedinta de ieri, un proiect care corecteaza doua hotarâri mai vechi cu privire la modificarea traseelor judetene cuprinse in programul de transport public valabil pâna in 2011 si reactualizarea conditiilor de transport pe unele trasee, din acelasi program. Indreptarea erorilor era necesara deoarece Consiliul Judetean (CJ) a decis ca, de acum inainte, sa verifice cât se poate de sever modul in care transportatorii respecta traseele si orarul. “E vorba de greseala unui functionar, a declarat Silviu Bondor, consilier PD-L. Aceasta trebuie indreptata deoarece, in cazul in care noi sanctionam o firma de transport, administratorul ne poate da in judecata pe chestiuni de procedura”. Consilierii au aprobat in sedinta din 22 septembrie 2008 modificarea celor 16 trasee judetene, inclusiv a celor cu nr. 60 si 61. Anexa 2, cuprinzând “Programul de transport persoane prin servicii regulate in trafic judetean pentru perioada 1 iulie 2008 - 30 iunie 2011 reactualizat pe 22.09.2008”, a fost corect intocmita, având modificarile operate in toate cele 16 trasee, lucru care a fost omis in HCJ 111. Aceasta a fost publicata pe site-ul CJ si transmisa transportatorilor cu doua greseli: fara modificarile in graficul traseelor 60 si 61 si cu numerotarea gresita a articolului final (2 in loc de 3). Si in HCJ 15/2009 care a aprobat conditiile de transport pe traseele 51, 122 si 145, au aparut erori de redactare. La Anexa 1, in loc de “2 microbuze + rezerva” a aparut “1 autobuz + rezerva”. Silviu Dogaru, PNL, le-a reamintit consilierilor ca tocmai pe traseele 60 si 61 sunt foarte multe nereguli: “De la ora 18 nu mai circula niciun autobuz, niciun microbuz, iar cetatenii, care au abonament, sunt lasati sa astepte. Ar trebui ca CJ si ARR sa-i verifice. Uneori, trece câte o ora, chiar o ora si jumatate si nu apare nicio masina”. Dragos Benea, presedintele CJ, a precizat ca tocmai acesta e motivul pentru care se fac modificarile: “Vrem sa facem verificari in trafic si nu vrem sa ne lovim de o eroare”. CJ Bacau a primit foarte multe reclamatii impotriva transportatorilor de la populatie, dar si de la autoritati. Cetatenii acuza ca nu se respecta orarul, cel mai prost circulându-se seara si in week-end, si ca soferii se comporta necivilizat, ba chiar si mai grav, ca ii agreseaza verbal si fizic pe calatori. Proiectul de ieri, care corecteaza greselile din HCJ 112/2008 si 5/21009, a fost insotit de lista tuturor modificarilor, pe fiecare traseu in parte, asa incât sa nu permita interpretari si contestatii, si a fost aprobata de toti consilierii judeteni, indiferent de culoarea politica, fara obiectii, ceea ce inseamna ca transportatorii si-au pierdut „aparatorii“ din 2008 si ca ii asteapta zile grele. Ei vor fi nevoiti, in sfârsit, sa respecte programul si sa-i respecte pe calatori.

http://www.desteptarea.ro/vin-zile-bune-pentru-navetisti-cj-ii-va-verifica-la-sange-pe-transportatori.html
Tin sa mentionez ca multe dintre aceste trasee sunt operate cu microbuze iar in privinta traseelor 60 si 61 primul este operat cu autobuze iar al doilea de microbuze de diverse firme din judet sau nu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 01 Mar 2009 01:06:34    Titlul subiectului: 106933

Bun...deci pe traseul ăla sunt obligați la autobuz și acum o dau cotită că a fost greșit și trebuiau 2 dube. Totul în favoarea dubarilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 18 Mar 2009 17:10:58    Titlul subiectului: 108166

Autobuzele “Grup Atyc”, scoase de pe ruta Bacau - Balcescu
Ziarul de Bacau a scris:
Consilierii judeteni bacauani au decis suspendarea licentei de transport unei firme care asigura transportul public in judet. Societatea “Grup Atyc” SRL din Tirgoviste a fost scoasa de pe traseul Nicolae Balcescu - Bacau pentru ca nu respecta prevederile din contract. Serviciile prestate de firma erau de proasta calitate. Ea utiliza zilnic un numar insuficient de autobuze, doua in primele trei luni din contract si patru in urmatoarele patru luni, desi trebuia sa foloseasca sase autobuze. Cetatenii s-au plins si ei de conditii, de nerespectarea orarului, lipsa masinilor, lipsa biletelor fractionate, a abonamentelor lunare partiale sau pentru zile lucratoare si chiar de atitudinea soferilor fata de ei. Toate acestea au dus la scoaterea firmei de pe traseu. (Claudiu TANASESCU)

Problema cea mare e ca in locul autobuzelor vor ramane dubele care deservesc acelasi traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 11 Apr 2009 07:46:49    Titlul subiectului: 109306

Concurenta intre firmele private de transport judetean duce la violenta.
Observator de Bacau a scris:
“Moment zero” in transportul de persoane din judet: Talibanismul rutier marca Dragoliv, sub lupa autoritatilor
Transportatorii de persoane din judet au fost convocati de sefii administratiei bacauane la o discutie pe marginea “talibanismului” rutier practicat de firma Dragoliv, care apartine primarului comunei Sascut, Cristinel Bostan. Acestia s-au plâns prefectului si presedintelui CJ de valul de violente generate de angajatii acestei firme pe traseul Bacau - Sascut, lucru confirmat de comisarul Dorin Roman, seful Serviciului de Politie Rutiera (SPR). Prezent la discutiile de ieri, Bostan si-a aparat firma invinuind CJ ca a operat, peste noapte, modificari in graficul curselor. Cele doua parti au convenit o perioada de armistitiu de o luna, in care transportatorii si-au luat obligatia de a cauta o solutie pentru a ingropa definitiv conflictul.
La initiativa CJ si a Prefecturii, transportatorii de persoane care opereaza pe ruta Bacau - Sascut au fost convocati ieri la o discutie sub cupola Palatului Administrativ. Acestia s-au plâns in corpore de talibanismul rutier practicat de reprezentanti ai firmei Dragoliv, care apartine primarului comunei Sascut, Cristinel Bostan (PNL). Potrivit lor, angajatii firmei Dragoliv se dedau la violente soldate fie cu ranirea soferilor firmelor concurente, fie cu avarierea semnificativa a mijloacelor de transport. Starea ce pare a fi scapata de sub control a fost confirmata de comisarul Dorin Roman, seful SPR. Acesta a spus ca mai multi amgajati ai Dragoliv au savârsit acte cu caracter penal, dintre acestia remarcându-se doi adevarati tortionari rutieri: Dumitru Lascarache, respectiv Mihai Marcu, ambii cu câte doua dosare penale la activ. “Autoritatile au explicat aceste situatii cu acuratete si cu manusi. Mi-ar fi placut ca acesti doi domni de la Dragoliv sa fie prezenti la discutii. Initiativa autoritatilor mi se pare normala. Am avut deja o actiune pe E 85 si timp de o ora nu a trecut nicio masina a Dragolivului. Cred ca intelegeti de ce”, a explicat Roman.

Moment zero, ca la fotbal
Presedintele CJ a declarat ca violentele comise de angajatii Dragolivului nu mai sunt o noutate pentru nimeni si a apreciat ca pozitiva intâlnirea transportatorilor in jurul aceleiasi mese. “Acum alcatuim o echipa cu Prefectura. Pâna in decembrie 2008 am fost rupti in doua. Probleme cu transportatorii avem la nivelul intregului judet, insa ce se intâmpla pe acest traseu este fara precedent. Aceste acte de huliganism ne sunt cunoscute. Stiti cum e, nu iese fum fara foc”, a comentat Dragos Benea care a fost sustinut de prefectul Dorian Pocovnicu, acesta din urma remarcând ca “este nevoie de actiunea concertata a autoritatilor pentru a stinge conflictul aparut pe traseul catre Sascut”. Sefii administratiei au gasit de cuviinta sa invoce un “moment zero” al transportului de persoane judetean, amenintând cu retragerea licentelor in eventualitatea in care starea de beligeranta dintre firmele care fac transporturi pe ruta Bacau - Sascut nu va inceta. “Aceasta sa fie secunda zero, sa se plece de la zero si cine greseste sa plateasca. Exista un precedent - cel de la Nicolae Balcescu - când am aflat adevarul si am actionat ca atare. Baietii pleaca”, a spus Silviu Bondor, vicepresedinte al CJ.

Comisie de supraveghere
Autoritatile au decis sa constituie o comisie speciala care va avea ca scop supravegherea transportului de persoane pe ruta Bacau - Sascut. Aceasta va fi alcatuita din reprezentanti ai CJ, Prefectura, Autoritatea Rutiera Româna, respectiv SPR. Comisarul Roman a anuntat ca Lucian Brebu, comisar sef in cadrul SPR, va coordona activitatea de supraveghere a transportatorilor. Vor fi realizate informari care vor fi remise, ulterior, autoritatilor administrative. “Daca nu vom aplica legea ad litteram nu vom depasi aceasta stare de anormalitate in care se afla transportul de persoane pe ruta Bacau - Sascut. Va trebui sa facem actiuni zilnice, la orice ora posibila”, a propus Roman. Pus cu spatele la zid, Cristinel Bostan a aruncat pisica moarta in curtea CJ, invinuind institutia administrativa ca a modificat peste noapte graficul curselor, la solicitarea mai multor consilii locale. “Noi facem curse de mai bine de 5 ani pe acest traseu, dinainte de aparitia Dragoliv. Ei au intervenit prin fostul vicepresedinte Ionel Palar pentru suplimentarea curselor. De când au aparut pe traseu nu mai este liniste. A inceput acest scandal urias. Actele de vandalism dateaza din 2005. Ele nu sunt noi”, a replicat patronul unei firme de transport concurente.

Taieri de cauciucuri, parbrize sparte si amenintari cu moartea
Numerosi transportatori care opereaza pe ruta Bacau - Sascut s-au plâns in decursul timpului de metodele neortodoxe pe care le practica firma Dragoliv. Acestia au spus ca pe lânga furtul de calatori, meniul vandalismelor rutiere e completat de taieri de cauciucuri, spargeri de parbrize sau amenintari cu moartea la adresa soferilor firmelor concurente. In luna februarie, unul din reprezentantii unei astfel de firme s-a destainuit cotidianului OBSERVATOR de Bacau. Acesta a povestit ca ruta Bacau - Sascut seamana cu o jungla in care Dragoliv face legea, fara a da explicatii nimanui. Laurentiu Hazu si-a amintit ca pâna la acea data a depus la Politie peste 300 de plângeri in care a denuntat practicile penale ale Dragolivului, insa aceasta nu a luat nicio masura impotriva firmei in spatele careia se afla primarul de la Sascut. Regimului de teroare rutiera instituit de Dragoliv i-ar putea veni de hac initiativa de ieri a autoritatilor, insa - conform spuselor presedintelui CJ - sansele ca operatorii de transport sa se impace sunt infime. Acestia vor fi convocati in termen de o luna la noi discutii cu sefii administratiei bacauane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 07:03:15    Titlul subiectului: 110265

Calatorii sunt buni de plata, daca circula fara bilet: Controale severe in transportul public
Desteptarea.ro a scris:
Peste 30 de controlori verifica zilnic nu numai calatorii care circula cu mijloacele de transport
in comun, ci si pe soferii autobuzelor care iau bani de la pasageri fara sa le dea bilet. Cei mai multi calatori se feresc ca de foc sa fie prinsi pe picior gresit, mai ales ca sanctiunile sunt usturatoare.

Sistemul de autotaxare impus pe autobuzele SC Transport Public SA, inca din 2007, este aproape inutil la orele prânzului. Cu greu ne facem loc pe treptele autobuzului. Biletul este luat si dat din mâna in mâna, pâna la aparatul de compostare. Daca acolo este cineva amabil, atunci poti avea biletul in regula, in cazul unui control. Daca nu, risti! Ieri, in jurul orelor prânzului, pe traseul 18, intre Tic Tac si Piata Centrala, conducatorul unui autobuz si-a facut rost de un “ciubuc”. In mod discret, un tânar care a urcat „pe la sofer” i-a pasat acestuia o bancnota de 1 leu. „Controlul a trecut”, a avut grija sa-l informeze conducatorul auto pe calatorul darnic.

Pensionarii nu calca strâmb niciodata
Cazurile sunt rare, daca este sa luam in considerare declaratiile pasagerilor. „Eu imi iau intodeauna bilet. Nu circul foarte des, dar prefer sa fiu in regula, sa nu patesc vreo faza penibila, cu vreun controlor”, ne-a declarat Andrei S., student din Bacau. In ce-i priveste pe calatorii trecuti de 50 de ani, acestia privesc problema din punct de vedere moral. „Nu e corect, domnule, ca eu sa nu-mi iau bilet si altul sa-si ia. Sunt eu mai destept si am mai multe drepturi? Iar cazurile cu banii la sofer sunt rare, eu nu am mai vazut, ca si ei sunt controlati!”, ne-a spus Ovidiu Popovici.

Venit de la Podul Turcului, amendat in Bacau
In statia de la Policlinica Veche, un tata cu doi copii, dupa infatisare, boschetari, nu sunt lasati in autobuz. Soferul inchide usile chiar când familia in cauza dorea sa urce. Nimeni nu comenteaza! La Banca Comerciala peste 20 de bacauani asteapta autobuzul. Se deschid usile si printre calatori coboara controlorii la brat cu un domn, necajit dupa aparente, venit din Podul Turcului. „Am gresit, ce sa fac acum?”, se plânge omul. “Amenda este intre 1 si 3 milioane, dar puteti plati un bilet la pret majorat, suprataxa, de 15 lei. Aveti banii?”, ii spune nemilos controlorul.

30 de controlori verifica permanent biletele
Gheorghe Adam este controlor la SC Transport Public SA, si are indicativul C 35. Imediat aflam numarul celor care verifica corectitudinea pasagerilor si implicit numarul de amenzi. „Azi am intocmit doua procese verbale si au fost date bilete de suprataxa. Pentru elevi este 5 lei, iar pentru adulti 15 lei. Controalele sunt foarte dese. Pe traseele din Bacau sunt 30 de controlori si cinci echipe sunt pe autobuzele care trec intre Piata Sud si BCR”, ne-a spus Gheorghe Adam. Tot de la el am aflat ca soferul de autobuz care greseste se alege cu o penalizare de 10%. „E riscant si pentru ei sa primeasca bani. Nu cred ca accepta cineva sa-si riste locul de munca pentru 1 leu. Oricum, daca un calator ne spune ca a dat bani la sofer, noi il controlam, ii luam datele si tot il amendam”, ne-a mai spus Adam. Sanctiunile sunt reglementate prin Hotarâre de Consiliu Local. Cei sanctionati cu amenda, intre 100 si 300 de lei, pot plati jumatate din minim, in 48 de ore, la Directia Taxe si Impozite Locale.

Problema este ca sambata si duminica (mai ales dupa-amiaza) nu ai de unde sa cumperi bilete pentru ca toate casele de bilete sunt inchise, la fel si chioscurile de ziare, motiv pentru care multi calatori dau bani la sofer.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 10:23:48    Titlul subiectului: 110267

Intr-adevar, la orele pranzului autobuzele bacauane sunt arhipline, cu greu reusesti sa urci in ele, d-apoi sa mai mergi sa compostezi/validezi biletele. Am patit asta in timpul excursiei facuta la Bacau impreuna cu Dragos.

Consider ca la gradul de civilizatie din Romania, pentru diminuarea blatismului si eficientizarea transportului public, dar si pentru a preintampina situatii neplacute de genul celor relatate, cu calatori care nu pot ajunge sa valideze din cauza aglomeratiei, solutia cea mai potrivita este cea cu taxatoare, insa nu cu taxatoare "fixa", care sa stea in "ghereta" si sa mearga calatorul la ea, ci solutia cu taxatoare "mobila", adica umbla ea prin autobuz si cere de la obraz banii de bilete calatorilor.

Aceasta solutie este foarte practica, e aplicata cu succes la Buzau, unde estimez ca practic nu exista blatism, in sensul ca peste 99,9% dintre calatori fie platesc bilet, fie au o reducere sau gratuitate dovedita.

Stiu, e o solutie primitiva, dar eficace si perfect adaptata la civilizatia din Romania.

Mai are un avantaj major: prezenta acelor taxatoare "intimideaza" retarzii care ar avea in cap sa vandalizeze interiorul autobuzelor.

Nu intamplator tin sa atrag atentia ca in Buzau n-am vazut acele mazgalituri oribile, acele graffiti mizerabile, care au impanzit vehiculele in multe orase...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 11:45:23    Titlul subiectului: 110270

Si daca autobuzele sunt arhipline, taxatoarea cum mai circula prin autobuz? Very Happy In oricare din situatii, ori cu taxatoare ("fixa" ori "mobila"), ori cu autotaxare (validatoare de bilete), in caz de aglomeratie, tot nu reusesti sa-ti validezi calatoria... Poate daca ar face un sistem ca la metrou (sa nu poti sa urci in autobuz daca nu validezi cartela si nu dai bara peste cap) ar fi ceva, dar asta e deja prea mult (sa vezi o coada in statie la urcatul in autobuz si sa vezi inaintea ochilor, cand se deschid usile autobuzului, terminale cu bara si validator de cartela) Laughing Laughing
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 12:49:52    Titlul subiectului: 110271

Bine, solutia civilizata ar fi ca autobuzele sa circule incarcate in limite normale, civilizat, nu arhipline.

Totusi, cautand o solutie simpla si aplicabila pentru problema reala data, cred ca e oricum mai bine sa umble o taxatoare decat sa umble mai multi calatori care sa se imbulzeasca spre validatoare...

Plus ca s-ar evita situatiile astea confuze, cand nu poti discerne clar daca un calator chiar nu a ajuns la validator sau era blatist brevetat...

Asa, cu taxatoare, totul se rezuma la abilitatea si interesul taxatoarei de a incasa bani de la toti calatorii. Iar daca taxatorii ar fi si platiti functie de incasari, e posibil sa devina foarte interesati sa se miste "cu talent" pentru a colecta banii pe bilete... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 14:38:09    Titlul subiectului: 110276

Lumea trebuie sa ajunga la munca, la scoala, unde au nevoie, iar cu graficele autobuzelor in unele orase, grafice care lasa de dorit, imbulzeala din autobuze e aproape inevitabila. E aceeasi chestie ca si cu maxi-taxi.

Totul se rezuma la un grafic cu timpi de succedare rezonabil intre autobuze. Asta inseamna mai multe autobuze pe traseu etc., iar in orase cu trafic intens, orase mari, de tranzit, sau de exemplu in Bucuresti, autobuze mai multe inseamna "veselie" si mai mare in trafic, si mai multe autobuze blocate in trafic... Pana la urma se ajunge tot la aceeasi situatie: cand reusesc sa razbata din ambuteiaje, vin unele dupa altele, primul de obicei e aglomerat pana la refuz, iar al doilea e aproape gol, omul se urca tot in primul arhiplin, fiindca se grabeste si n-are de unde sa stie c-a fost blocaj si ca au sa vina unul dupa altul (fiecare cum a reusit sa scape cu hardughia de autobuz din intersectie), adio grafice si tot asa... Very Happy

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 30 Apr 2009 14:54:51    Titlul subiectului: 110277

Daca autobuzul este arhiplin, nici controlorii nu se mai urca. Eu am patit acest lucru. Imi luasem bilet si nu ajungeam la validator, nimeni nu a vrut sa il composteze, si am mers cu biletul nevalidat pana la destinatie, cu toate ca intr-o statie erau doi controlori si cand au vazut ce aglomerat este autobuzul au renuntat la control (mai sunt unii care se urca si stau pe loc pana la urmatoarea statie) Castigul a fost de partea mea ca am ramas cu un bilet bun Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 04 Iun 2009 16:14:38    Titlul subiectului: 111960

Dati jos din autobuz pentru ca au cerut bilet: Soferul-dictator
Desteptarea.ro a scris:
O asemenea reclamatie a fost facuta de catre un bacauan la adresa unui sofer de la SC Transport Bistrita (Autogara). Reclamantul sustine ca a fost sfatuit sa-si vada de treaba. Conducerea societatii de transport calatori promite sa ia masurile de rigoare.
Desi au platit „corect“ pentru a fi transportati intr-o localitate din apropierea Bacaului cu unul din autobuzele ce apartin de SC Transport Bistrita SA, trei bacauani nu au ajuns la destinatie pentru ca soferul mijlocului de transport, ofuscat de o cerinta normala, fireasca a lor, i-a lasat pe jos. „Duminica, 17 mai, eu, fiul meu si un nepot ne-am dus in statia de autobuz ca sa mergem pâna in Valea Seaca, din comuna Nicolae Balcescu, ne-a relatat Constantin Vrabie, Calea Republicii, bl.82. La ora 17.30 a venit autobuzul cu numarul BC-60-YTA. Am urcat toti trei, i-am intins soferului 10 lei, mi-a dat inapoi rest un leu, asa cum trebuia, dar nu si biletele. Când am vazut ca nu are nicio intentie sa imi inmâneze biletele, i le-am cerut eu. Deranjat de insistenta mea, soferul a refuzat sa ne mai ia in autobuz si ne-a dat jos pe toti trei“. Bacauanul sustine ca a sesizat cele semnalate redactiei noastre si societatii comerciale de care apartine mijlocul de transport si ca raspunsul primit nu a fost pe masura asteptarilor lui. „Initial, unul dintre sefii de la Autogara, la care am fost, mi-a spus ca mai are reclamatii de acest gen, dar la doua zile, când am revenit, culmea, m-a sfatuit sa-mi vad de treaba, deoarece soferul s-ar putea sa ma dea in judecata ca l-am stresat si am pus in pericol circulatia rutiera!“, conchide Constantin Vrabie.

Adevarul, undeva, la mijloc?
Toate cele relatate de catre Constantin Vrabie i-au fost aduse la cunostinta si administratorului unic al SC Transport Bistrita SA, Daniel Baicu. Dupa ce a intreprins cercetarile de rigoare, Daniel Baicu ne-a declarat: „Adevarul este undeva, la mijloc. Soferul sustine ca, la inceput, Constantin Vrabie a vrut sa-i dea o suma mai mica decât costau biletele. Pâna la urma a scos din buzunar 10 lei. Soferul mai afirma ca reclamantul a inceput cu amenintari, ca tinea in loc lumea care vroia sa urce si de aceea l-a dat jos din autobuz. Oricum, voi sta de vorba si cu martorii soferului, pentru a stabili daca este sau nu vinovat“. In cazul in care se confirma sesizarea, conducerea SC Transport Bistrita SA promite sa ia masurile care se impun.

Nu este un caz singular. Eu de fiecare data cand vin de la tara trebuie sa cer de la sofer bilet ca altfel nu imi da. Majoritatea soferilor nu elibereaza bilete calatorilor pe parcursul traseului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 05 Iun 2009 06:27:19    Titlul subiectului: 111996

Transport Public a investit milioane de euro pentru “Euro 4”
Desteptarea.ro a scris:
SC Transport Public SA are 57 de autobuze, dintre care 38 sunt “Euro 3”, iar diferenta, “Euro 2”. Mijloacele de transport au fost achizitionate in perioada 2003-2007. “A fost o investitie de milioane de euro pe care am facut-o pentru confortul calatorilor, pentru protejarea mediului si din motive de ordin economic”, a declarat Liliana Boghitoiu, presedinta Consiliului de administratie al societatii. Legislatia ii obliga pe agentii economici sa foloseasca mijloace de transport nepoluante sau adaptate nevoilor persoanelor cu handicap, dar termenul de aplicare nu e foarte apropiat: 2012. 19 din cele 57 de autobuze ale SC Transport Public sunt cu podea joasa, asa cum cer normativele UE. Cât priveste poluarea, acum se vorbeste despre masini “Euro 4” si “Euro 5”, care functioneaza cu combustibil ecologic. Societatea mai are doar 10 masini noneuro. “Intentionam ca in 2009 si 2010 sa le schimbam pe toate, arata presedinta Consiliului de administratie. Va fi destul de mare investitia pentru ca preturile au crescut. Un autobuz «Euro 4» costa intre 180.000 si 200.000 euro, iar perioada de amortizare e stabilita la sase ani”, mai spune Boghitoiu. (S.P.)

http://www.desteptarea.ro/transport-public-a-investit-milioane-de-euro-pentru-%E2%80%9Ceuro-4%E2%80%9D.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 07 Iun 2009 21:49:49    Titlul subiectului: 112138

Articolul de mai sus nu aduce practic nici o noutate si nici nu povesteste ceva ce se intampla in aceste zile; personal mi se pare mai mult a propaganda electorala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 08 Iun 2009 07:19:49    Titlul subiectului: 112154

Acelasi articol l-am gasit intr-un alt articol mai mare publicat in acelasi ziar, articol avand ca tema Ziua Mediului. Articol din 5 iunie 2009
Desteptarea.ro a scris:
Poluati de Ziua Mediului
Teoretic totul e bine. Aerul e curat, apa e potabila, masinile nu polueaza si nici putinele societati care mai functioneaza in aceasta perioada de criza. Numai ca, practic, lucrurile nu stau tocmai bine. Suntem intoxicati cu noxe, apa care curge la robinete are un gust oribil, spatiul verde este prea putin pentru a ne putea odihni plamânii si ochii. Suntem sau nu poluati?! Autoritatile spun ca nu! Dar noi simtim altceva.

Când nu-i tulbure, apa e potabila
Apa din reteaua orasului Bacau a fost diagnosticata de Directia de Sanatate Publica drept potabila. Analizele bacteriologice si cele chimice ies constant corespunzatoare parametrilor stabiliti prin lege. “La intrarea in Bacau, la primul consumator, asadar, apa este perfecta, ne-a declarat dr. Marin Bustuc, director adjunct al DSP. Problemele apar din cauza retelei de distributie, care este veche si degradata”. In ciuda faptului ca sesizarile consumatorilor nu lipsesc, DSP a amendat destul de rar Regia Autonoma de Gospodarie Comunala pentru calitatea apei. Chiar daca la robinet curge mâl, este suficient ca RAGC (acum Compania de Apa) sa instiinteze DSP despre fenomen pentru a scapa de sanctiune. Directorul adjunct al DSP spune ca apa din reteaua Bacaului are parametri buni “si poate fi consumata, mai ales daca se monteaza la consumator un filtru bun. Mai dubioasa este apa imbuteliata prin cine-stie-ce fabricute”. (D. Mincu)

CET vinde „aer curat”, dar polueaza cu cenusa
La CET Bacau, emisiile cu efect de sera, mai precis cele de CO2, sunt monitorizate. Furnizorul de agent termic bacauan a primit o cota de emisii. Daca depaseste plafonul, trebuie sa cumpere certificate de emisie de la alti agenti economici mai putin poluatori. Pâna acum, producatorul bacauan de energie electrica si termica nu a depasit cota de CO2. Dimpotriva, a reusit sa vânda aer curat. Investitia in grupul de cogenerare cu turbina cu gaze face parte din programul CET de reducere a poluarii. Grupul nu asigura insa necesarul de caldura pentru toti consumatorii deserviti de societate. Prin urmare, la CET se foloseste in continuare lignit pe post de combustibil. Daca investitiile nu vor continua, CET risca sa piarda in 2010 autorizatia integrata de mediu. Tot cu bani europeni ar trebui sa fie ecologizat si depozitul de cenusa si zgura al CET, aflat pe teritoriul comunei Letea Veche. Acesta este o sursa de poluare pentru toata zona. Cea mai mare furtuna de cenusa s-a abatut asupra Bacaului in vara lui 2007. CET are obligatia sa asigure un nivel de umiditate de siguranta pentru acest depozit, insa in unele veri, din cauza secetei, nu se reuseste. Pentru a proteja orasul, CET instaleaza parazapezi. Acestea sunt luate cu imprumut de la SNCFR si Drumurile Nationale. Din cauza vântului, de multe ori solutia este ineficienta. Irigarea constanta a depozitului ar costa in jur de 100.000 de lei/luna. (Doina Mincu)

„Respiram un aer mult mai curat“
Despre calitatea aerului din judet si din municipiul Bacau Agentia Judeteana de Protectie a Mediului (AJPM) vorbeste numai de bine. Si trebuie sa recunoastem ca, intr-adevar, in ultima vreme nu am mai simtit miros de amoniac. „Avem trei statii de monitorizare a calitatii aerului in Bacau si nu au mai fost depasiri ale concentratiei maxime admise de mult timp, afirma Maria Radulescu, loctiitor sef laborator. In Bacau nu se mai inregistreaza decât poluari accidentale, dar si din acestea au fost cu mult timp in urma“. Conform raportului AJPM, ultima poluare provocata de combinatul chimic Amurco a fost in 28.08.2008. Atunci masuratorile au relevat ca a fost o concentratie de amoniac de 0,248 mg/mc aer fata de 0,3, valoarea maxima admisa. Totusi, 0,248 mg au insemnat depasirea pragului de alerta. In consecinta, combinatul a fost sanctionat cu amenda in cuantum de 10.000 lei. Reprezentantii AJPM afirma ca de la sfârsitul lunii august 2008 nu a mai fost nicio poluare accidentala. „Este cert ca respiram un aer mult mai curat, mai spune Maria Radulescu. Daca ar fi si mai multa verdeata in Bacau, ar fi si mai bine“. (E.T.)

Soseaua de centura va „aerisi” Bacaul
Proiectul s-a nascut inainte de 2000, a fost infiat de Romeo Stavarache, actualul primar al Bacaului, si promovat cu mult sârg la intâlnirile cu ziaristii, dar din toamna 2008 nu prea se mai aude despre el. “Proiectul e finalizat, eu am facut modificarile necesare, dar trebuie finantat. Acum e la Ministerul Transporturilor, nu mai depinde de mine”, a afirmat primarul Romeo Stavarache. Dragos Benea, presedintele CJ Bacau, a dat asigurari ca tine foarte mult la soseaua de centura, mai mult, a declarat ca lucrarile “trebuie daca nu finalizate, macar demarate pâna in 2012”. In caz contrar, “putem considera, noi, toti cei din Consiliul Judetean, ca nu am facut nimic in acest mandat”. Si infiintarea Zonei Metropolitane ar ajuta la reducerea cantitatii de fum si praf pe care o inghite populatia. Proiectul prevede inchiderea depozitului de deseuri din Bacau si 18 localitati învecinate si constructia unui nou depozit care sa corespunda normelor UE de mediu. (S.P.)

Oazele de verdeata sunt cucerite de betoane
Multe dintre spatiile verzi din apropierea blocurilor au disparut. Desi suprafata de spatiu verde pe locuitor in orasul Bacau este de 17,92 mp - cam atât cât este si media nationala - lucrurile sunt departe de a sta foarte bine. „Zonele verzi dispar mai ales ca urmare a revendicarilor de teren aflate pe domeniul public. Incercam, permanent, sa compensam aceasta pierdere prin amenajari suplimentare“, spune Viorica Marcu, sefa Directiei Spatii Verzi. Situatia spatiilor verzi si a zonelor de agrement în zona urbana a judetului Bacau este urmatoarea: Onesti - 27,15 mp/locuitor, Moinesti - 24,88 mp/loc, Buhusi - 18,64 mp/loc., Comanesti - 10,76 mp/loc., Darmanesti - 84,53 mp/loc., Slanic Moldova - 12,35 mp/loc., Tg. Ocna - 16,33 mp/loc. (G. Pop)

O exceptie: Transport Public investeste milioane de euro in „Euro 4”
SC Transport Public SA are 57 de autobuze, dintre care 38 sunt “euro 3”, iar diferenta, “euro 2”. Mijloacele de transport au fost achizitionate in perioada 2003-2007. “A fost o investitie de milioane de euro pe care am facut-o pentru confortul calatorilor, pentru protejarea mediului si din motive de ordin economic”, a declarat Liliana Boghitoiu, presedinta Consiliului de administratie al societatii. Legislatia ii obliga pe agentii economici sa foloseasca mijloace de transport nepoluante sau adaptate nevoilor persoanelor cu handicap, dar termenul de aplicare nu e foarte apropiat: 2012. 19 din cele 57 de autobuze ale SC Transport Public sunt cu podea joasa, asa cum cer normativele UE. Cât priveste poluarea, acum se vorbeste despre masini “euro 4” si “euro 5”, care functioneaza cu combustibil ecologic. Societatea mai are doar 10 masini noneuro. “Intentionam ca in 2009 si 2010 sa le schimbam pe toate, arata presedinta Consiliului de administratie. Va fi destul de mare investitia pentru ca preturile au crescut. Un autobuz «euro 4» costa intre 180.000 si 200.000 euro, iar perioada de amortizare e stabilita la sase ani”, mai spune Boghitoiu.
(S.P.)

Probabil ca au scos in evidenta faptul Transport Public este singurul care investeste in parcul auto fiind obligati si de normele UE dar si pentru protejarea mediului. Nu vad de ce ar avea un mesaj electoral avand in vedere faptul ca pe parcursul campaniei pe unele autobuze erau lipite afise electorale pentru PD-L.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 26 Iun 2009 06:48:08    Titlul subiectului: 112902

Transport Public participa la o actiune de prevenire a consumului de droguri
Desteptarea.ro a scris:
NU” drogurilor, mesaj transmis in autobuzele Transport Public
Printr-un parteneriat inedit intre Centrul Regional de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Bacau si Transport Public Bacau, in aceste zile, in mijloacele de transport in comun calatorii vor primi materiale informative, respectiv pliante, brosuri, fly-ere, de la voluntarii antidrog care promoveaza sloganul “Drogurile iti controleaza viata? Viata ta, societatea ta. Spune NU drogurilor!”. In paralel, pe televizoarele montate in autobuzele societatii de transport vor fi difuzate spoturi audio-video cu aceleasi mesaje antidrog. Intreaga actiune este organizata cu ocazia Zilei Internationale impotriva Abuzului de Droguri si a Traficului ilicit, celebrata in fiecare an pe 26 iunie. In campanie au fost implicati si alti parteneri precum Inspectoratul de Politie al Judetului Bacau, Directia de Sanatate Publica, Grafit Invest Bacau, FSC si Primaria Bacau. Actiunea are ca scop constientizarea opiniei publice, a tinerilor în special, asupra pericolului pe care il reprezinta consumul de droguri. Pentru a deveni mai vizibile eforturile concentrate ale factorilor implicati, pâna pe 28 iunie se vor desfasura si alte activitati in cadrul programului “Invata sa ai grija de tine”, unde se vor derula întâlniri cu reprezentantii autoritatilor locale din Podul Turcului si Nicolae Balcescu, dar si mese rotunde de la care nu vor lipsi politistii, jandarmii, ofiterii de la Brigada de Combatere a Criminalitatii Organizate, de la Cmpartimentul de Analiza si Prevenirea Criminalitatii, Politia de Proximitate, Politia de Frontiera, Politia Primariei si Biroul Vamal Bacau. (R.N.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pvd2010



Data înscrierii: 09/Iun/2009
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 16
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 14:00:17    Titlul subiectului: Articol interesant 115777

Un articol de ziar ce anunta cearta între fostul și actualul primar al Bacăului. Nimic interesant până aici. Doar că în sursă se indică și cauza probabilă a mutării sediului Transport Public: ușor de ghicit, un nou centru comercial Mad adică bani!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 19:50:22    Titlul subiectului: 116364

Se pare ca scandalul dintre actualul si fostul primar al Bacaului, Romeo Stavarache, respectiv Dumitru Sechelariu nu este decat un scandal politic, dupa cum spune un cotidian local, scandal legat de terenul pe care isi desfasura activitatea SC Transport Public SA Bacau
Desteptarea.ro a scris:
In pragul campaniei electorale pentru alegerile prezidentiale, primarul Romeo Stavarache a decis sa reinventeze politic o falsa problema administrativa de interes local: cea a dreptului de proprietate asupra terenului pe care-si desfasoara activitatea SC Transport Public. Scandalul iscat in plenul sedintei de CL din 20 august, când fostul primar Dumitru Sechelariu l-a acuzat pe Stavarache ca-l santajeaza in mod repetat, e doar un pretext politic. Dupa modelul inaugurat la alegerile locale din vara lui 2008, primarul PNL se pregateste sa foloseasca din nou numele Sechelariu pe post de sperietoare electorala. Totul sub falsa impresie ca „terenurile Bacaului vor reveni la bacauani”.
Miza lui Stavarache bate la ochi: din postura de sef de campanie prezidentiala a lui Crin Antonescu, primarul bacauan isi joaca ultima sansa in interiorul PNL. Securea atârna deasupra capului sau. Sechelariu e victima, SC Transport Public pretextul. De câte ori va mai merge insa ulciorul la apa in privinta strategiilor electorale murdare puse in practica de Stavarache?

Joaca de-a renuntarea
Istoria „cazului” Transport Public (TP) este, totusi, simpla. In intervalul 1999 – 2002, Consiliul Local adopta o suita de hotarâri care pregatesc si, ulterior, consfintesc privatizarea TP. Circuitul documentelor administrative se finalizeaza cu insusirea de catre CL a privatizarii (in aprilie 2002), precum si cu Incheierea nr. 2302 pronuntata de Judecatoria Bacau la 10 februarie 2003, prin care se recunoaste – negru pe alb – dreptul de proprietate a TP asupra terenului de 3, 34 hectare pe care-si desfasoara activitatea.
Lucrurile iau o turnura neasteptata odata cu accederea in functia de primar a lui Romeo Stavarache. Din 2005, acesta incepe sa hartuiasca sistematic TP. In 2007, primarul introduce mai multe actiuni in instanta prin care revendica dreptul de proprietate a terenului, sub argumentul ca in procesul de privatizare a TP, terenul nu a fost luat in calcul. Ultima actiune inaintata instantei de Stavarache dateaza din ianuarie 2008. De aici, cazul ia o turnura spectaculoasa.

A stiut tot timpul de afacere
In a doua jumatate a anului 2008, un dezvoltator de marca din industria hypermarketurilor pune ochii pe terenul de la Transport Public in vederea construirii unui magazin. Aflând de litigiul in care se afla terenul, dezvoltatorul remite Primariei Bacau o serie de intrebari privitoare la statutul juridic al amplasamentului. Intr-un raspuns semnat de viceprimarul Dragos Luchian la 16 ianuarie 2009, municipalitatea il asigura pe dezvoltator de „toata disponibilitatea pentru rezolvarea problemelor cu care va confruntati”. In decurs de numai patru zile de la „fabricarea” raspunsului, primarul Romeo Stavarache decide sa renunte in mod expres la judecarea actiunii formulate impotriva TP in ianuarie 2008.
In lunile mai si iunie 2009, Primaria elibereaza doua certificare de urbanism prin care atesta ca regimul juridic al terenului de la TP este acela de „proprietate privata”. Investitia de câteva milioane de euro intr-un hypermarket care ar fi creat sute de locuri de munca parea a fi, de aici incolo, o simpla formalitate.
PUD-ul, scânteia care a reaprins fitilul. Insa n-a fost asa. La sedinta Consiliului Local din 30 iulie 2009, majoritatea liberala se suceste din nou si decide sa respinga Planul Urbanistic de Detaliu (PUD) destinat SC Transport Public. Prezenti la sedinta de CL, cei 10 consilieri liberali s-au pronuntat – in corpore –impotriva proiectului de hotarâre privind aprobarea PUD, desi in expunerea de motive, precum si in avizul de legalitate primarul Stavarache, respectiv secretarul Ovidiu Popovici avizasera favorabil propunerea.
Bataia de joc nu se opreste aici. Pe 31 iulie, la o zi de la sedinta CL, primarul Stavarache introduce o noua actiune in instanta privind revendicarea dreptului de proprietate asupra terenului de la Transport Public, dupa ce cu jumatate de an in urma abandonase demersul in justitie din proprie initiativa. Ulterior, Dumitru Sechelariu ia decizia de a participa la sedinta de CL din 20 august pentru a-si sustine cauza in fata alesilor locali. Evenimentul e transformat de consilierii liberali intr-o mascarada politica, acestia alegând sa paraseasca plenul la ordinul expres al lui Romeo Stavarache.

Controversa ticluita politic
Inca de la preluarea mandatului de primar, Romeo Stavarache le-a promis bacauanilor ca le va aduce pamânturile inapoi. Dupa 5 ani, din promisiunile edilului n-a mai ramas decât o zgura demagogica. Hartuirea sistematica a SC Transport Public, sub pretextul ca firma si-ar desfasura activitatea pe un teren ce nu-i apartine, e o manevra de intimidare cu bataie mai lunga. Argumentul municipalitatii, sustinut de secretarul Ovidiu Popovici, se cramponeaza de o nebuloasa Hotarâre de Guvern (HG) ce dateaza din 1991. „Moral, Transport Public are dreptate. Orice societate cu capital de stat care s-a privatizat avea dreptul sa-si introduca terenul in capitalul social. Transport Public nu a indeplinit aceasta conditie”, a sustinut Popovici. Celebra HG 834 a fost insa amendata de mai multe ori in decursul asa-zisei perioade de tranzitie, mai intâi de Ordonanta de Urgenta 88 din 1997.
In final, Legea 99 din 1999 (articol 322, alin. 3) consfintea faptul ca „certificatele de atestare a drepturilor de proprietate asupra terenurilor pot fi emise si ulterior privatizarii societatilor comerciale”. Mai mult, Legea 137 din 2002 prevede ca procedura de atestare a dreptului de proprietate „se adreseaza tuturor societatilor comerciale, indiferent de structura capitalului social (n. r. – de stat sau privat”). In mai 2009, Consiliul Judetean elibereaza catre Transport Public un certificat de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului. Hotarârea CJ e votata de 30 de consilieri din totalul de 37

http://www.desteptarea.ro/de-ce-s-a-retras-stavarache-din-procesul-cu-sc-transport-public.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 04 Sep 2009 06:49:11    Titlul subiectului: 116380

Certificatul de atestare a dreptului de proprietate al SC Transport Public e legal din spusele prefectului de Bacau
Desteptarea.ro a scris:
Dorian Pocovnicu a anuntat, ieri, ca Prefectura nu va ataca in contecios HCJ 77 privind eliberarea certificatului de atestare a dreptului de proprietate al SC Transport Public SA asupra terenului. El a mai declarat ca, timp de o luna, asupra Prefecturii s-au facut numeroase presiuni politice.
Consiliul Local (CL) Bacau a avut pe ordinea de zi, in doua sedinte succesive, un proiect cu privire la oportunitatea unei investitii pe care urmeaza sa o realizeze o cunoscuta companie europeana pe terenul SC Transport Public SA. Inainte de a lua o decizie, compania s-a consultat cu primarul Romeo Stavarache, iar acesta a dat asigurari nu are nimic impotriva acestui obiectiv, orice investitie fiind binevenita in Bacau. Beneficiul sta in banii atrasi la bugetul local sub forma de taxe si impozite si in locurile de munca nou create. Nu doar ca a incurajat investitorul, dar a si eliberat si avizele necesare construirii supermarketului. Brusc, Romeo Stavarache s-a razgândit si a revendicat terenul SC Transport Public, adresându-se instantei. In sedinta CL din august, primarul a adus in discutie certificatul de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului si a atacat HCJ 77, in loc sa supuna dezbaterii proiectul de pe ordinea de zi. Acest proiect avea ca obiect “oportunitatea” investitiei, nu dreptul de proprietate, asupra caruia se va pronunta instanta. La baza HCJ 77 a stat si acordul de vecinatate dat de Primaria Bacau. Ceea ce contesta primarul cu privire la HCJ 77 e dreptul CJ de a emite certificatul de atestare, or, conform legii, este atributul exclusiv al autoritatii judetene de a emite atestate atunci când e vorba de societatile de interes local, indiferent de localizarea acestora in judet. Municipalitatea nu are nicio competenta in emiterea certificatului de atestare a dreptului de proprietate in cazul SC Transport Public SA.

„S-au facut presiuni politice”
Deoarece a primit solicitari, dar si pentru ca HCJ 77/2009 a facut obiectul unor acuzatii, “timp de aproape o luna, Serviciul de verificare a legalitatii actelor si contencios administrativ a lasat totul la o parte si s-a ocupat de aceasta hotarâre pentru a putea da un raspuns“, arata Dorian Pocovnicu. Dupa ce au analizat toata documentatia care a stat la baza HCJ 77 din 15 mai 2009, juristii Prefecturii au ajuns la concluzia ca nu poate fi atacata in instanta de contecios deoarece “nu se intrunesc elementele constitutive”. In ultimele 30 de zile, Prefectura a primit solicitari din partea Primariei Bacau, a CJ si a SC Transport Public sa exprime un punct de vedere asupra conflictului dintre primarie si companie.
Drept raspuns, “ne-am adresat Primariei Bacau si am solicitat documentatiile care au stat la baza celor sase HCL din perioada 1997-2002 in vederea clarificarii situatiei juridice de la SC Transport Public SA, vânzarea de actiuni si aprobarea contractului de vânzare-cumparare”, a declarat Dorian Pocovnicu. Scopul? “Poate vor arunca o lumina asupra acestor aspecte”, caci numai instanta se poate pronunta “in privinta acestui litigiu”, a precizat prefectul Bacaului. Dorian Pocovnicu a mai declarat ca timp de o luna, cât au durat verificarile, “s-au exercitat presiuni anormale din punctul meu de vedere, in special din zona politica”, presiuni pe care nu le-a acceptat

ObservatordeBacau.ro a scris:
In ultima luna, toti angajatii Serviciului Legalitatea Actelor si Contencios Administrativ au dat prioritate analizarii legalitatii unor documente care vizeaza SC Transport Public. S-au exercitat presiuni politice asupra lor venite din exterior. Ca prefect nu am tolerat si nici nu voi tolera astfel de presiuni anormale la adresa angajatilor Institutiei Prefectului. Se pare ca am fost inteles deoarece in ultimele doua saptamâni angajatii Institutiei Prefectului au fost lasati sa lucreze in pace”, a declarat Constantin Dorian Pocovnicu, prefectul judetului Bacau.
Pe adresa Institutiei Prefectului au fost trmise trei solicitari din partea Primariei Municipiului Bacau, SC Transport Public SA respectiv, Consiliul Judetean Bacau. Municipalitatea le-a cerut juristilor de la Prefectura sa se pronunte cu privire la legalitatea a sase hotarâri de Consiliu Local adoptate in perioada 1999-2002. Prefectul Pocovnicu spune ca inca nu s-a dat un raspuns oficial solicitarii primate de la Primaria Bacau. “Le-am solicitat documentatia completa care a stat la baza emiterii celor sase hotarâri pentru a putea sa ne clarificam cu privire la unele aspecte juridice legate de SC Transport Public SA, de vânzarea unor actiuni, de contractul de vânzare-cumparare. Sunt aspecte care sunt si pe rolul instantei. Prefectura Bacau nu-si va depasi atributiunile legale in exprimarea unui punct de vedere. Instanta se va pronunta cu privire la actiunea introdusa de Primaria Bacau”, sustine prefectul Pocovnicu.

Hotarârea Consiliului Judetean nu va fi atacata de prefect in instanta
Pe 15 mai, consilierii judeteni au adoptat o hotarâre privind aprobarea eliberarii Certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului detinut de SC Transport Public SA Bacau. Cu cinci zile inainte, adica pe 10 mai, aceiasi consilieri judeteni votase un proiect de hotarâre de infiintare a unei comisii care sa analizeze cererea SC Transport Public SA. Comisia respectiva, din care au facut parte, printre altii arhitectul Dutu Stoinea si Ioan Ionita, fostul secretar general al judetului, au dat aviz favorabil solicitarii SC Transport Public SA. In baza acestui aviz s-a ajuns la proiectul de hotarâre privind eliberarea Certificatului de atestare. Acum, conform legii, Institutia Prefectului, prin serviciul de specialitate este obligata sa se pronunte cu privire la legalitatea hotarârii emise. “Hotarârea Consiliului Judetean nr.77 nu este atacata la instanta de contencios administrativ. In urma verificarii documentatiei si analizei efectuate nu s-a intrunit nici un element pentru a fi atacata in contencios-administrativ”, a declarat prefectul Constantin Dorian Pocovnicu.

Razboi murdar intre fostul si actualul primar
Prefectul de Bacau spune ca aceste sesizari au menirea de a naste noi discutii cu un puternic caracter politic in disputa dintre Romeo Stavarache si Dumitru Sechelariu. “In ultimele zile s-a tot discutat de acest subiect, s-a vorbit si de DNA, s-au facut si presiuni mediatice. Tin foarte mult ca Institutia Prefectului sa nu fie implicata in astfel de conflicte politice. Daca vor da dovada de maturitate, cei care au facut presiuni asupra angajatilor Prefecturii nu vor implica si institutia P in jocurile lor murdare. Cele sase hotarâri de Consiliu Local au fost emise in perioada 1999-2002 si au avut tot timpul sa se autosesizeze.. In plus, pe rolul instantei exista mai multe procese. Instanta trebuie sa se pronunte asupra actiunii intreprinse, a plângerii formulate”, mai spune prefectul Pocovnicu.

http://www.desteptarea.ro/%E2%80%9Ecertificatul%E2%80%9D-sc-transport-public-e-legal-prefectul-a-rezistat-presiunilor-politice.html
http://www.observatordebacau.ro/2009/09/04/in-razboiul-stavarache-sechelariu-juristii-prefecturii-bacau-au-fost-supusi-la-presiuni-politice.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BACĂU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community