Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 28 Iul 2009 07:45:55    Titlul subiectului: 114645

Lucrari lente in schimbarea liniilor de tramvai din cartierul Tatarasi.
ZiaruldeIasi a scris:
Santierul din Tatarasi, napadit de balarii
Pregatiti coasa, domnilor edili: prin santurile sapate pe santierul Themeli de pe strada Vasile Lupu, iarba e numai buna de cosit. La alte santiere deschise odata cu cel din Tatarasi, lucrarile au fost deja finalizate. Aici, lucrurile parca au intepenit, santierul pustiu tinind insa intors pe dos traficul rutier din zona. Pentru schimbarea sinelor de tramvai, Themeli foloseste de trei ori mai putini oameni decit alte firme. Si acestia par sa fie mereu in "pauza de masa".
Calvarul locuitorilor din Tatarasi pare sa nu aiba sfirsit. Lucrarile executate la sina de tramvai de firma greceasca Themeli merg in ritm de melc. In timp ce pe alte tronsoane lucrarile au fost chiar finalizate, in Tatarasi acestea par a sta pe loc. Nici admonestarile primite de la edilii locali nu au vreun efect asupra grecilor care sustin, culmea, ca lucrarile ar fi in termen.

"Nu este treaba voastra cum decurg lucrarile"
Cartierul Tatarasi arata ca dupa bombardament. Dupa ce firma Themeli a luat in primire amplasamentul si a scos liniile de tramvai, zona ramas aproape pustie. Pe santierul din Tatarasi a inceput sa creasca iarba. Lucrarile de modernizare a sinei de tramvai din zona avanseaza intr-un ritm lent, spre disperarea locuitorilor si a soferilor. Cu toate ca reprezentantii municipalitatii au luat atitudine fata de bataia de joc a firmei grecesti Themeli, acest lucru nu a schimbat cu nimic situatia. "Bine ca veniti acum si fotografiati, cind oamenii sint in pauza. Scrieti ce vreti, pentru ca, oricum, o faceti cum va dicteaza altii. Nu este treaba voastra cum decurg lucrarile. Noi sintem in termen",
i-a apostrofat pe reporterii "Ziarului de Iasi" Catalin Alexa, sef punct de lucru Iasi al firmei Themeli. Acesta a tinut sa precizeze ca termenul de finalizare a lucrarilor nu este nici pe departe 15 septembrie, dupa cum sustin autoritatile locale, ci, din contra, 30 octombrie. Afirmatiile lui Alexa sint insa contrazise de edilii locali, care au specificat ca termenul de finalizare a lucrarilor din Tatarasi este 15 septembrie, conform contractului incheiat cu aceasta firma. Mai mult, atit reprezentantii municipalitatii, cit si conducerea RATP au sanctionat verbal modul cum decurg lucrarile in Tatarasi. "Termenul este pina in septembrie. Daca ar vrea, ar putea termina si pina pe 15 august, numai sa munceasca. Lucreaza insa prost, cu muncitori si utilaje putine, si neprofesionist", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

De trei ori mai putini muncitori la Themeli decit la SCCF Moldova
Acesta a dat exemplu alte zone din oras, unde se executa lucrari de modernizare a caii de rulare si unde, pe anumite tronsoane, unele au fost chiar finalizate. De exemplu, pe Cuza Voda, se modernizeaza calea de rulare pe un tronson de 2,3 kilometri cale simpla, similar cu cel din Tatarasi, unde lucreaza Themeli. In prezent, pe Cuza Voda se monteaza si se sudeaza sina de tramvai. "Aici, lucrarile sint mai avansate decit in Tatarasi. Pe Cuza Voda, lucrarile au fost demarate pe 27 iunie. Intr-o luna de zile s-a facut cit s-a facut in Tatarasi in trei luni de zile", a mentionat Gherca. Un alt exemplu care arata in ce hal isi bat joc grecii de lucrarile din Tatarasi o reprezinta lucrarile de pe Nicolae Iorga. Acestea au fost demarate in aceeasi perioada cu cele din Tatarasi si sint finalizate de o luna de zile. Mai mult, pentru a demonstra stilul in care lucreaza firma Themeli, RATP a monitorizat lucrarile acestora. In timp ce SCCF Moldova avea pe santier 5 utilaje si 41 de muncitori, Themeli nu avea decit 2 utilaje si 15 muncitori.

Celelalte santiere RATP incep sa se inchida
Nici autoritatile locale nu sint multumite de stadiul lucrarilor executate de firma greceasca. "In Tatarasi se lucreaza, dar tot nu asa cum ar trebui. Ritmul lucrarilor lasa de dorit. Am vazut ca au lucrat si simbata, dar cred ca sint foarte prost organizati. Am vazut 30 de oameni insirati pe santier. Nu inteleg de ce nu lucreaza mai eficient", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. In Tatarasi, lucrarile pe tronsonul Nicorita - Doi Baieti, de 2,27 km cale simpla de rulare, au fost demarate in luna aprilie a acestui an. Pentru modernizarea sinei de tramvai din Tatarasi, municipalitatea trebuie sa plateasca aproximativ 15 milioane lei. Chirica a mai spus ca, pina la sfirsitul lunii viitoare, ar trebui ca lucrarile din zona Arcu - Cuza Voda sa se apropie de final. Astfel, peste o luna ar urma sa fie nevoie doar de turnarea asfaltului pentru liniile montate. "Se lucreaza si pe Muzicescu pe o distanta de aproximativ 60 de metri. Este necesar acest lucru pentru a finaliza intersectia cu strada Arcu. Si macazul de la intersectia strazilor Arcu si Garii a fost montat", a declarat Chirica. Santierul din Centru este gestionat de firma Martin Rose, care are semnat un contract de aproape 20 milioane euro pentru modernizarea liniilor de tramvai din municipiu.

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/santierul-din-tatarasi-napadit-de-balarii~ni5l20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 03 Aug 2009 14:03:51    Titlul subiectului: 114932

Nimeni nu este interesat de tramvaiele RATP
Buna ziua Iasi a scris:
Astazi este ultima zi in care cei interesati sa cumpere tramvaiele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, scoase la licitatie de Directia Generala a Finantelor Publice Judeteana, isi mai pot depune ofertele. Pana la aceasta ora, nimeni nu s-a aratat interesat de bunurile RATP. Este vorba despre 37 de tramvaie cu o valoare totala de 687.941. Fiecare tramvai are un pret de 18.593 lei.

http://www.bzi.ro/Nimeni-nu-este-interesat-de-tramvaiele-RATP-A63966.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 10 Aug 2009 13:23:24    Titlul subiectului: 115167

O parte dintre angajatii RATP au fost trimisi in somaj tehnic
Flacara Iasului a scris:
Mai multi angajati ai Regiei Autonome de Transport Public au fost trimisi in somaj tehnic pentru o luna. Acestia lucreaza la Sectia 3 si la depoul de la Gara. Masura a fost luata dupa ce tronsonul de tramvai Podu de Piatra - Gara a intrat in lucrari de modernizare.
35 de angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au fost trimisi in somaj tehnic pentru o luna, dupa ce s-au reintors din concedii, ca urmare a suspendarii rutelor de tramvai 3 si 6 cu ocazia initierii lucrarilor de refacere a liniilor pe tronsonul Gara - Podu de Piatra.
Astfel, activitatea Sectiei 3 a RATP s-a diminuat si prin inchiderea depoului de la Gara, motiv pentru care o parte din angajati au fost trimisi din nou in "concediu" fortat. "O parte dintre oamenii de la Sectia 3 au fost transferati la Depoul din Dacia, iar altii au fost trimisi in somaj tehnic. Sunt angajatii care si-au efectuat deja concediul, dar pentru o perioada scurta de timp nu au unde sa-si desfasoare activitatea. Ei vor primi doar 75% din salariu si vor pierde sporul de vechime sau cel pentru ore suplimentare. Numarul angajatilor aflati in aceasta situatie va creste, estimam noi, pana la 60 de persoane, pe masura ce acestia se intorc din concediu. Mai avem o parte dintre angajati carora le-am reprogramat perioada de odihna, de comun acord, in aceasta perioada", a declarat Adrian Mihai purtatorul de cuvant al RATP.
Acesta a mai precizat ca pana pe 15 septembrie va fi modernizat primul tronson din zona Garii, pentru a putea folosi din nou tramvaiele din depou.

S-a infiintat traseul 5 barat
Mai mult, reprezentantii RATP au decis sa infiinteze si o noua ruta de tramvai pe perioada lucrarilor. "Este vorba de traseul 5 barat, Dacia - Baza 3, care este o ruta mai scurta a traseului 5. Inainte de inceperea lucrarilor, noi foloseam opt tramvaie pe acest traseu. Acum am suplimentat numarul acestora pana la 10 vagoane. Patru dintre acestea merg numai pana in Baza 3, pentru ca distanta de aici si pana in Tutora nu este atat de solicitata", a mai spus Adrian Mihai.
Din cauza lucrarilor, reprezentantii RATP au prelungit pana in Podu de Piatra si traseul special de microbuz care circula pana acum pe itinerariul Gara - Targu Cucu. Astfel, calatorii din Dacia si Alexandru pot ajunge in Podu de Piatra cu tramvaiele de pe traseul numarul 5, iar de aici se pot deplasa cu microbuzele pana in centrul orasului. Abonamentele eliberate pe traseul 6 de tramvai sunt valabile si pe acest traseu de microbuz, la fel ca si biletele compostate in tramvaiele de pe ruta 5 sau 5 barat.

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/o_parte_dintre_angajatii_ratp_au_fost_trimisi_in_somaj_tehnic_17058.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 11 Aug 2009 09:26:49    Titlul subiectului: 115209

Un barbat a fost filmat de niste camere de supraveghere in timp ce fura niste traverse ale unei linii de tramvai.
Antena3.ro a scris:
Filmat în timp ce fura traversele unei linii de tramvai
Un ieșean va face ani grei de închisoare pentru nici 50 de lei. Bărbatul a furat câteva traverse de la o linie de tramvai în construcție - în total, 100 de kilograme de fier.
La un centru de colectare ar fi primit cam 50 de lei pe ele, dar nu a mai ajuns acolo, pentru că a avut ghinionul să fure dintr-o zonă supreavegheată de camerele video ale poliției comunitare.
Fiecare din traversele care susțin șinele de tramvai are o greutate de 25 de kilograme. Hoțul, însă, nu s-a dat în lături de la munca fizică și, convins că nu este observat de nimeni, a luat o traversă pe umăr și s-a făcut nevăzut. Nu pentru mult timp, însă, pentru că a revenit să ia alte trei traverse.
Hoțul surprins de camerele de supraveghere nu a mai apucat să valorifice prada în niciun fel. Bărbatul a fost reținut și dus la secție pentru a da explicații. Acum, bărbatul este cercetat în libertate sub acuzația de furt calificat.

http://www.antena3.ro/stiri/romania/filmat-in-timp-ce-fura-traversele-unei-linii-de-tramvai_77695.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 11:27:30    Titlul subiectului: 115513

http://www.evenimentul.ro/articol/ratpagubos.html

"Reabilitarea liniei de tramvai este o investiție imposibil de amortizat!
RATPăgubos

Prin "grija" autorităților locale, Iașul a devenit un imens șantier, mizeria și praful întîlnindu-se la tot pasul odată cu lucrările la calea de rulare a tramvaielor. Potrivit statisticilor, un ieșean din zece este nemulțumit de activitatea regiei de transport local, reproșurile axîndu‑se pe aglomerația din autobuze, prețurile mari la bilete, lipsa unor trasee și tramvaie învechite. Cîte dintre aceste aspecte se vor schimba în viitorul apropiat? Niciunul. Vor mai trece ani buni pînă cînd RATP își va putea permite achiziționarea unor tramvaie noi, costul unei singure bucăți fiind de două milioane de euro. Altfel spus, degeaba modernizăm infrastructura dacă nu există perspectiva înnoirii parcului de tramvaie care, iată, din 2005 a rămas la același nivel.

S-au casat rable, au fost cumpărate hîrburi

De altfel, situația existentă în urmă cu patru ani pare a fi fost vîrful de formă în care s‑a aflat transportul public ieșean: 10 trasee de tramvai, două de troleibuz, 12 rute de autobuz și 7 de maxi‑taxi. Investițiile regiei au vizat în principal transportul pe patru roți și mai puțin pe cel electric, tot în 2005 fiind achiziționate 50 de vehicule MAZ 103 fabricate la Minskii Avtomobilnîi Zavod (Belarus), dintre care 10 au înlocuit în luna noiembrie 2005 troleibuzele de pe traseul 41, urmate de cele de pe ruta 42. Un an mai tîrziu, cînd de altfel au fost demarate discuțiile cu BERD pentru obținerea finanțării necesare pentru reabilitarea a 16,4 km de cale simplă de tramvai, cele mai multe vagoane Tatra 4R au fost retrase din cauza uzurii accentuate (care genera numeroase defecțiuni) și a consumului ridicat de energie electrică. Ele au fost înlocuite de vagoane de tip ST7 și ST8.

Nici în 2007, an marcat de fuziunea dintre SC Autobuzul și RATP (1 februarie) și semnarea contractului Primărie-BERD (20 februarie), nu au fost mari schimbări în circulația tramvaielor, singura modificare reprezentînd‑o transformarea liniilor de tramvai 2 și 7 în trasee tip inel Canta - Gară - Podu de Piatră - Podu Roș - Baza 3 - Tudor Vladimirescu - Tîrgu Cucu - Canta. Cît privește achizițiile de tramvaie, aceeași poveste: din rațiuni financiare, au fost preferate 7 "hîrburi" de tip ST10 (fabricate în 1976 de Waggon Union Berlin) și alte 3 de tip ST 11 (realizate în 1982 de același producător). Un an mai tîrziu, 31 de tramvaie au fost aduse din Stuttgart, alte 7 din Darmstadt și 4 din Elveția (donație a Guvernului acestei țări). Firesc, ne întrebăm dacă este normal ca pe linii noi să circule aceleași vagoane învechite. Un ultim argument al faptului că transportul electric nu a reprezentat una dintre prioritățile regiei este că, pe 5 iulie 2005, RATP dispunea de 150 de tramvaie, iar pe 1 august 2009 numărul acestora era de 142 (dintre care 3 inactive).

La calcule, RATP stă bine!

Sigur că, parcurgînd datele furnizate de reprezentanții regiei, toate par bune și frumoase. "Numărul călătorilor a crescut progresiv: 72.738.608 în 2005, 82.170.516 în 2016, 96.199.840 în 2007 și 119.536.646 anul trecut. În prima jumătate a lui 2009, am transportat 68.055.374 călători, dintre care aproape 15.000.000 cu bilete și 53.000.000 cu abonamente și libere", se arată într‑un centralizator întocmit de ing. Vasile Tănasă, șeful Serviciului Exploatare. La fel de seci, cifrele despre veniturile regiei nu spun nimic, atît timp cît anul trecut regia a înregistrat pierderi de 3 milioane de euro în doar șase luni. Prin urmare, atît timp cît nu vor fi bani pentru aducerea de tramvaie noi, pe cine încălzește faptul că proiectul finanțat de BERD prevede implementarea unor soluții moderne? Sînt vizate cele de tipul fundațiilor formate din nisip anticapilar, peste care este așternut un strat de balast, piatră spartă și material granular sau al soluțiilor de izolare fonică și antivibrare.

Pînă și Berceanu a criticat proiectul

Nu au lipsit nici reproșurile referitoare la calitatea și costurile lucrărilor. Recent, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a declarat nemulțumit de faptul că șinele au fost amplasate prea sus, iar costurile pentru refacerea drumurilor vor fi mai mari. Despre sume uriașe au vorbit, la vremea respectivă, liberalii și democrații ieșeni, care au susținut că șefii Primăriei au dat "tunuri financiare" prin intermediul proiectelor de investiții în infrastructură. Liberalul Radu Botez spunea că reabilitarea a 4,5 kilometri de linie de tramvai în Tătărași este "o mînărie financiară, iar prețul Primăriei este de 15 ori mai mare decît cel normal".

Chiar și așa, directorul Maricel Ghercă susține că se impuneau astfel de lucrări: "Modernizarea infrastructurii va genera costuri de exploatare a tramvaielor mult mai mici. Pe o asemenea cale de rulare vor fi mai puține defecțiuni. În plus, unele tronsoane, cum ar fi Cuza Vodă - Filarmonică - Tîrgu Cucu, nu satisfăceau normele europene în privința rezistenței, a stabilității și a siguranței circulației".

Lucrările au înglobat fonduri de 19 milioane de euro, echivalentul a 53,2 milioane de bilete RATP (la prețul actual al biletelor, de 1,5 lei). Iar pentru a putea vorbi despre recuperarea investiției, banii din vînzarea tuturor acestor bilete ar trebui să se înscrie la capitolul profit. Numai că, după cum spuneam, profitul nu există la RATP, care își socotește pierderile în milioane de euro. Așa încît factura pentru reabilitarea liniilor de tramvai, scadentă în 2016, va fi aruncată în spatele ieșenilor, iar unitatea își va păstra supranumele de Regie Autonomă de Transport Păgubos!

Tudor Damaschin
"

Fara comentarii ...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Lun 17 Aug 2009 13:52:09, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 11:55:37    Titlul subiectului: 115514

Din nou un articol scris in lipsa de subiecte. Deh, nu da trenul zilnic peste microbuze, sa fericeasca hienele astea de "ziaristi". Asa ca repede la celalalt subiect - tramvaiele, de care nu mai incap ei pe strazi, in fuga spre cadavre.

M-a pufnit rasul vazand cum au rezolvat-o cu documentarea, preluand pasaje intregi scrise de subsemnatul in monografia RATP si mixandu-le dupa bunul plac. Rezultatul e un amalgam de aberatii si chestiuni scoase din context.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 13:35:59    Titlul subiectului: 115588

"RATP continua lucrarile de schimbare a unui tronson de cale de rulare in Podu Ros. Daca in urma cu aproximativ o saptamina s-au efectuat lucrarile pe sensul de mers spre zona Industriala, de aceasta data se schimba sina pe celalalt sens. Reprezentantii regiei au afirmat ca este vorba despre o portiune de cale de rulare uzata. Lucrarile au inceput aseara si este posibil sa fie finalizate astazi."

http://ziaruldeiasi.ro/local/lucrarile-ratp-din-podu-ros-se-vor-termina-azi~ni5mrn
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 12:45:41    Titlul subiectului: 115652

Catalin Ghita a scris:
http://www.evenimentul.ro/articol/ratpagubos.html

"Reabilitarea liniei de tramvai este o investiție imposibil de amortizat!
RATPăgubos
........
Tudor Damaschin
"

Fara comentarii ...

Am eu un comentariu: acest ziar a mai avut anul trecut un articol de acest gen, in care ziaristul a recomandat o calatorie Iasi - Bucuresti cu microbuzul in locul uneia cu trenul. Shocked

Edit: nu pot sa cred. Chiar in Evenimentul de azi, acest Tudor Damaschin recomanda iar microbuzul pt un drum pana la Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Condurache Florin



Data înscrierii: 23/Oct/2007
Ultima vizita: 07/Mai/2021
Mesaje: 250
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 07:34:47    Titlul subiectului: RATP va cumpara 13 tramvaie cu 250 euro bucata 116600

"RATP va cumpara 13 tramvaie cu 250 euro bucata

RATP mai cumpara un lot de tramvaie second-hand. Reprezentantii regiei au specificat ca este vorba despre un numar de 13 tramvaie GT4 si unul model GT8. Tramvaiele vor fi cumparate din Augsburg, Germania, la un pret modic, de doar 250 euro fiecare mijloc de transport.
"

http://ziaruldeiasi.ro/local/ratp-va-cumpara-13-tramvaie-cu-250-euro-bucata~ni5ojo
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 08:15:02    Titlul subiectului: 116601

Stiam de cele 13 GT4, se vorbeste despre ele si in topicul rezervat Augsburgului, cu ocazia retragerii lor din circulatie. Sunt si poze cu ele acolo. Dar un GT8? De el nu auzisem nimic pana acum. Radu, tu esti mai informat, vine si un GT8? Personal mi-ar placea, dar....
Pe de alta parte, pretul o fi el modic (si chiar este:p) dar transportul sigur nu e. In acelasi articol se mentioneaza un pret de pana la 11mii de euro per vagon pentru transport.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 08:45:56    Titlul subiectului: 116606

Da, este si un GT8 (detalii in curand). A fost propus in locul unui GT4 din oferta initiala, devenit indisponibil. Suplimentar, au fost oferite foarte multe piese de schimb.
Transportul este scump, insa astea sunt preturile. Este vorba despre operatiuni complexe (pana la incarcare si transportul efectiv sunt multe alte chestiuni pe care transportatorul trebuie sa le puna la punct).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 13 Sep 2009 07:09:32    Titlul subiectului: 116772

Scria cineva la topicul dedicat Augsburgului ca se despart inclusiv de tramvaiele GT8, probabil unul din cele prezentate acolo in poze va veni la Iasi. Sunt sanse sa vina mai multe, daca tot se despart de ele? Stiu ca oferta nu include decat unul acum, dar cate GT8 sunt scoase din circulatie in total si pot ele ajunge la Iasi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 13 Sep 2009 11:55:56    Titlul subiectului: 116777

Deocamdata se despart doar de unul dintre tramvaiele GT8. Restul vor mai circula cateva luni. Despre soarta lor dupa retragere, la momentul potrivit...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2009 11:53:22    Titlul subiectului: 116885

Circulatia mijloacelor de transport in comun a fost data peste cap ieri dimineata datorita inceperii noului an scolar ceea ce a dus la blocaje in trafic.
Ziarul de Iasi a scris:
Blocada nepasarii
Ieseni, pregatiti-va pentru a circula luni bune printr-un trafic care pare sa nu mai fi fost vreodata atit de aglomerat! . Inceperea scolii a scos la iveala in toata splendoarea nepasarea de peste vara a edililor. Lenea cu care s-a lucrat in ultimele luni pe unele santiere din oras scoate acum peri albi tuturor.
Ieri in Podu Ros - coada tocmai de la Catedrala Catolica din Nicolina. Tatarasi - "Am ramas blocat. Daca mergeam pe jos, faceam o afacere mai buna". Mijloace de transport in comun - "Stau de peste jumatate de ora si astept un autobuz". In ciuda haosului care a durat toata dimineata, Primaria spune ca "nu au fost probleme".
Prima zi de scoala a fost debutul si pentru un trafic infernal in municipiu, cu care probabil va trebui sa ne obisnuim. Arterele au fost supraaglomerate, iar la orele de virf s-a circulat, la propriu, in ritm de melc. Santierele deschise pentru modernizarea sinei de tramvai au sugrumat circulatia, dupa cum era si de asteptat. Nu doar soferii implicati in trafic au avut nevoie de nervi de fier, ci si calatorii care au circulat cu mijloacele de transport in comun. Strazile au fost impinzite de circa 70 de politisti care au incercat sa fluidizeze traficul. Incredibil: reprezentantii municipalitatii s-au aratat multumiti de modul cum s-a circulat in orasul Iasi.

"Se merge cu 1 km pe ora"
Claxoane, nervi, injuraturi si mult timp pierdut. Asa s-ar putea caracteriza traficul din prima zi de scoala. A devenit o obisnuinta ca la inceputul scolii, dar si a cursurilor universitare, traficul sa fie practic paralizat pe strazile principale. Fata de alte dati, blocajul rutier a fost "ajutat" si de santierele deschise in municipiu. Desi nu era o noutate ca se deschide anul scolar, edilii au stat mai mult cu miinile in sin in loc sa grabeasca finalizarea lucrarilor. In timp ce asta-vara se lucra in dorul lelii pe mai toate santierele, acum Primaria a incercat sa dreaga busuiocul si a fortat terminarea lucrarilor. Fara succes insa.
La orele diminetii, zona Nicolina - Podu Ros a fost aglomerata de numarul mare de autoturisme, dar si mijloace de transport in comun. Coada de masini se intindea din Podu Ros pina la Crucea lui Ferent. "Se circula ca la noi. Am plecat mai devreme de acasa, am cumparat flori pentru scoala de ieri, tocmai ca sa ma feresc de haosul din strada, dar degeaba. Se merge cu 1 kilometru pe ora. Nici nu ai de ce sa te mai enervezi. Astia sint conducatorii pe care i-am votat, si asta meritam", a declarat Alexandru Tehuleac, blocat in trafic la Biserica Catolica din Nicolina.
Unii soferi, mai grabiti, au iesit din coloana si au accelerat pe contrasens, profitind de faptul ca erau putine masini care veneau dinspre Podu Ros. Riscul de a fi sanctionati a fost mic, pentru ca politistii erau concentrati in marile intersectii.

RATP: Monitorizam traficul
Probleme similare au fost inregistrate si in Tatarasi, unde santierul deschis a pus la grea incercare nervii soferilor. Conducatorii auto s-au plins de faptul ca in intervalul orar 7-10 traficul a fost pur si simplu dat peste cap. "Am ramas blocat. Daca mergeam pe jos, faceam o afacere mai buna. Pe zi ce trece am impresia ca pe cei care ne conduc ii doare in fund de noi", a replicat nervos un sofer.
Tot de haos au avut parte si iesenii care au calatorit cu mijloacele de transport in comun. Desi de astazi reprezentantii RATP au anuntat ca la strada sint mai multe unitati de transport, acest lucru nu s-a vazut. Statiile au fost in permanenta pline de oameni, autobuzele si microbuzele nereusind sa faca fata numarului mare de calatori. "Circula de parca ne duc gratuit si noi nu dam bani pe bilete si abonamente. La banii astia ar trebui sa ne duca pe toti pe scaune, nu sa asteptam ca vitele in statie si sa vedem cum trece cite un microbuz care nici macar nu opreste in statie. Stau de peste jumatate de ora si astept un autobuz", a rabufnit Alexandrina P., care astepta in statia de la Spitalul de Recuperare.
Conducerea RATP a recunoscut ca s-a circulat mai greu, motivatia fiind si traficul aglomerat. "Am avut revizori de trafic in punctele importante. Toata saptamina vom avea oameni care vor monitoriza circulatia mijloacelor de transport. Am discutat cu soferii, dar si revizorii de trafic, sa anunte la dispecerat unde nu fac fata, pentru a fi introduse unitati suplimentare. Numai catre Copou am avut 72 de mijloace de transport", a afirmat Maricel Gherca, directorul RATP.
Gherca sustine ca in zilele urmatoare vor fi finalizate si lucrarile pe diferite santiere incepute. Astfel, pe Cuza Voda, Canta, Nicolae Iorga, Arcu mai sint de efectuat lucrarile de asfaltare si pe alocuri montat borduri. "Miercuri ar urma sa terminam pe Nicolae Iorga de asfaltat, iar pina vineri pe tronsonul Gara - Moara 1 Mai. Pe tronsonul Podul de Piatra - Gara urmeaza sa fie finalizate lucrarile la calea de rulare pina pe 3-4 octombrie. Se lucreaza in continuare si in Tatarasi", a mentionat conducerea RATP.

Primaria: "Nu am avut nici o problema"
Traficul haotic nu a dat insa dureri de cap edililor locali, care s-au aratat multumiti de modul cum s-a circulat. "Impreuna cu cei de la IPJ am avut politisti in fiecare intersectie nodala. In ceea ce priveste circulatia, nu am avut nici o problema si nu au fost strazi blocate. Pina vor veni si studentii, o sa fim atenti la trafic si sper sa nu apara alte probleme", Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.
Reprezentantii Politiei Rutiere au specificat ca au fost trimisi pe teren peste 70 de subofitei si ofiteri pentru dirijarea si fluidizarea traficului. Pentru a face fata avalansei de autovehicule, sefii Politiei au luat decizia de a aduce in municipiu si angajatii distribuiti in alte puncte, cum ar fi Drumul European 583.
Totodata, orasul a fost impartit pe mai multe zone, care a fost coordonata de catre un ofiter al Politiei Rutiere. "Pentru ziua de luni, am suspendat toate liberele pe care le aveau lucratorii Serviciului. Impreuna cu cei de la Politia Comunitara, au fost peste 70 de subofiteri si ofiteri pe teren. Actiunile de dirijare si fluidizare a traficului au inceput la 6 dimineata. Nu am avut sesizari nici prin 112 si nici prin dispeceratul Serviciului despre blocaje in trafic. Intr-adevar, pe unele artere si unele intersectii s-a circulat mai greu, dar nu s-au inregistrat blocaje", a declarat comisarul sef Mihai Pintilei, sef Serviciu Politie Rutiera Iasi.

Cind se vor finaliza santierele?
Tramvaiele ar putea circula in zona Canta incepind de saptamina viitoare. Cel putin asa sustin angajatii Primariei, care au anuntat ca liniile de tramvai instalate au trecut deja de primele probe. Singurul lucru care tine pe loc intrarea RATP in zona il reprezinta lucrarile de asfaltare pe banda dinspre Pacurari, efectuate de Compania de Drumuri Nationale "In Canta s-au facut primele probe pe linia de tramvai, care s-a comportat bine. Tramvaiele merg fara probleme, dar depindem de cei de la Drumuri Nationale, care intirzie cu asfaltarea. De saptamina viitoare sper totusi sa dam drumul la tramvaiul de pe traseul 7", a anuntat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.
Chiar daca pe strada Cuza Voda tramvaiele au inceput sa circule de la inceputul saptaminii, lucrarile in zona nu sint inca finalizate, atit Primaria, cit si constructorul contractat pentru montarea liniilor mai avind de lucru. "Firma Marin Rose va pune asfaltul, iar noi ne vom ocupa in continuare de refacerea trotuarelor. Primaria va pune bordurile si pavelele", a anuntat Chirica.
Reprezentantii municipalitatii s-au declarat nemultumiti de lucrarile din Tatarasi, firma Themeli care se ocupa de lucrari urmind a fi actionata in instanta pentru intirzierea lucrarilor cu mai bine de o luna si jumatate. "Nu respecta graficul de lucrari. Insista prin diverse chichite avocatesti ca sa isi justifice ineficienta. S-ar putea sa-i dam in judecata", a mai anuntat directorul tehnic al Primariei.

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/blocada-nepasarii~ni5p2o
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2009 21:04:44    Titlul subiectului: 116931

In Evenimentul de astazi apare un articol despre lucrarile de la Hala Centrala.
http://www.evenimentul.ro/articol/primaria-sapa-in-vistierie-pentru-pasajul-de-la-hala-centrala.html
Citat:

Municipalitatea va plăti în zilele următoare peste 5 milioane de lei firmei Conest, care s-a angajat că, pînă la sfîrșitul anului, va executa lucrările de fundație și infrastructură la pasajul Hala Centrală.

Intens discutat, pasajul are slabe șanse de a fi dat în folosință în luna octombrie a anului viitor, din cauza încetinelii cu care se lucrează, dar și a ruinelor descoperite care au necesitat lucrări ample de conservare. La ultima ședință, consilierii locali au aprobat suplimentarea cu 15 milioane de lei a sumelor alocate pentru pasaj. Deci, în afară de cele 5 milioane date firmei Conest, vor rămîne 10 milioane de lei pentru alte lucrări precum finalizarea structurii pasajului, hidroizolație pe esplanada Hala Centrală, finisaje. "Pentru aceste lucrări se va organiza și o licitație", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.

Un alt aspect legat de pasaj va rămîne nerezolvat, cel puțin un an-doi. Este vorba despre linia de tramvai de pe strada Anastasie panu, care a fost acoperită imediat cu asfalt. Chiar dacă se vor încheia lucrările la pasaj, circulația tramvaielor prin zonă nu va fi reluată. "Acest lucru se va întîmpla numai dacă Primăria va obține finanțare europeană pentru reînființarea liniei de tramvai care leagă Podu Roș de CUG II", a justificat măsura directorul tehnic al municipalității. (C.Negoiță)



Dupa cum am subliniat, ultima parte din material face referire si la linia de tramvai de pe Anastasie Panu.
Se pare ca nu vom vedea traseul 1/13 in forma consacrata prea curand!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2009 22:05:55    Titlul subiectului: 116935

Eu sunt optimist. Cred ca se va obtine finantare. In plus, reabilitarea intregii Sos. Nicolina e mai mult decat necesara (in ultimii 20 de ani nu stiu daca s-a facut mai mult decat carpeala cu plombe)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 15 Sep 2009 23:22:21    Titlul subiectului: 116942

In Romania sunt lasate monumente istorice sa se prabuseasca pentru a se putea vinde terenul de sub ele, iar in timpul acesta tramvaiele stau pentru ca un subsol de vama ("monument istoric") trebuie conservat!!, in loc sa fie daramat, iar in mod similar masinile (incluzand mijloacele de transport) se fac praf prin monumentul istoric (de asemenea monument de prostie) numit piatra cubica de pe bd. Aviatorilor - Piata Carol da gol - Arcul de Triumf (Bucuresti).
Bine ca rahatul cainelui cu care se plimba Cuza pe strasse era biodegradabil, altfel era si acum acolo, iar linia de tramvai il ocolea la mare distanta, sa nu tremure dela vibratii si sa se degradeze.
De fapt, ar fi tare bine pentru niste parveniti cu jeep sa nu mai mearga tramvaiul niciodata pe acolo, ca sa aiba ei loc sa-si bage tancurile mai usor in complexul lui Iulius Moll, numit Pallas.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2009 08:20:15    Titlul subiectului: 116950

Nu neg ca finantarea pentru linia din CUG ar fi un imbold capital pentru linia de pe Anastasie Panu, dar de ce existenta ei trebuie sa fie legata de aceasta lucrare? Doar pe acolo au mers 1 si 13 si n-aveau legatura cu CUG-ul. Si in plus, cred ca linia din zona e buna, avand in vedere lucrarile realizate in ultimii ani....Oricum, mai buna decat in alte parti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 21 Sep 2009 07:00:17    Titlul subiectului: 117243

Incep lucrarile la rondul din Podu de Piatra
Flacara Iasului a scris:
Primaria municipiului Iasi, impreuna cu Regia Autonoma de Transport Public (RATP) si constructorul german Martin Rose vor incepe de astazi lucrarile la rondul din Podu de Piatra.
Din cauza macazurilor si a incrucisarilor de la calea de rulare, lucrarea va fi deosebit de complexa si va dura cel putin o luna. Investitia va fi realizata cu fondurile alocate recent de catre municipalitate din creditul luat de la Dexia Kommunalkredit. Este vorba de 13,5 milioane lei, suma ce va fi utilizata pentru modernizarea liniilor de pe tronsonul Gara - Podu de Piatra. "Maine (astazi, n.r.) ne vom intalni cu reprezentantii constructorului si vom preda amplasamentul. Se va lucra intens pentru a finaliza aceste tronsoane, urmand sa se faca legaturile cu liniile de pe Bdul Nicolae Iorga si Strada Strapungerii Silvestru. Investitia este suportata de Consiliul Local, suma alocata reprezentand cofinantarea noastra la contractul cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD)", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.
Circulatia tramvaielor in aceasta zona nu va fi intrerupta, chiar daca liniile din rond vor fi schimbate. "Vom face o linie provizorie, pe langa cea existenta, care va uni Podu de Piatra cu Pasarela Alexandru. Intre cele doua poduri se va circula pe o singura linie, in ambele sensuri. Va fi un pic mai greu, dar nu vom intrerupe circulatia tramvaielor catre Alexandru si Dacia", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Lucrarile la liniile de tramvai au inceput in primavara anului 2008, investitiile avand drept scop reabilitarea tronsoanelor Targu Cucu - Cuza Voda - Vointa - Billa - Silvestru - Canta, precum si Gara - Podu de Piatra - Nicolae Iorga - Bazar. Pentru modernizarea liniilor de tramvai din aceste zone s-au cheltuit peste 20 de milioane de euro, din care 15 milioane de euro reprezinta un imprumut contractat de la BERD.

http://www.flacarais.ro/cms/site/f_is/news/incep_lucrarile_la_rondul_din_podu_de_piatra_20059.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2009 11:56:49    Titlul subiectului: 117348

Primaria scuteste firma Themeli de reabilitarea intersectiei Doi Baieti

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/primaria_scuteste_firma_themeli_de_reabilitarea_intersectiei_doi_baieti_20256.html

Citat:

Sefii Primariei iesene au anuntat ieri ca vor cere firmei grecesti Themeli sa renunte la o parte dintre lucrarile de modernizare a liniilor de tramvai din Tatarasi. Este vorba de intersectia dintre strazile Vasile Lupu si Aurel Vlaicu. Lucrarile de la Doi Baieti vor fi realizate, cel mai probabil, anul viitor, cand municipalitatea le va scoate din nou la licitatie.

"Deocamdata sunt doar niste discutii, intrucat nu ne-am asumat acest lucru in scris. Acolo este o intersectie complexa, cu multe aparate de cale, care necesita lucrari bine executate si la timp. Avand in vedere, insa, faptul ca Themeli a lucrat foarte greu la rondul din Tatarasi Nord, dand dovada de neseriozitate, preferam sa facem un nou proiect si sa scoatem acele lucrari la licitatie", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi.

Lucrarile de la Doi Baieti vor costa in jur de 1,6 milioane lei, suma care va fi scazuta din contractul incheiat cu Themeli. Grecii au castigat lucrarile din Tatarasi in vara anului 2008, angajandu-se sa refaca 4,14 kilometri de linie de tramvai pentru 17 milioane lei. Ulterior, municipalitatea a suplimentat contractul cu 5,3 milioane lei pentru o serie de lucrari suplimentare.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Vin 25 Sep 2009 06:38:43    Titlul subiectului: 117480

Unistil a pus ochii pe statia de carburanti a RATP din Tudor Vladimirescu
Flacara Iasului a scris:
SC Unistil SRL este pe cale sa cumpere statia de carburanti din Tudor Vladimirescu a "concurentei" sale, Regia Autonoma de Transport Public (RATP), in cadrul unei licitatii organizate astazi de catre Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului (DGFPJ) Iasi. Statia de carburant a fost scoasa la vanzare pentru suma de un milion de lei, fara TVA. Astazi ar trebui sa aiba loc cea de-a 11-a licitatie organizata de Fiscul iesean in vederea vanzarii statiei de carburanti, pretul solicitat initial fiind dublu fata de acum. Societatea de transport particulara este singura care s-a inscris la aceasta licitatie.
"Este singura societate care s-a inscris la aceasta licitatie. Vom vedea daca indeplineste conditiile si daca va da banii", a declarat Maria Taran, purtatorul de cuvant al DGFPJ Iasi.
Contactat telefonic, Vasile Puscasu, patronul SC Unistil SRL, a declarat ca achizitionarea statiei de carburanti din Tudor Vladimirescu a fost discutata de conducerea firmei, dar ca inca nu stie daca reprezentantii societatii s-au inscris la licitatie.
"Am fost plecat la Bucuresti si m-am intors astazi (ieri - n.r.), asa ca nu stiu daca cel pe care l-am lasat sa coordoneze situatia s-a inscris la licitatie. A fost vorba sa cumparam aceasta statie, dar nu stiu daca s-au inscris la licitatie", a declarat Vasile Puscasu, patronul SC Unistil SRL.
Statia de carburanti din Tudor Vladimirescu a fost scoasa la vanzare de catre Fiscul iesean in incercarea de a recupera o parte din cele 86 milioane lei pe care RATP le datoreaza statului.
SC Unistil SRL asigura 4 trasee de autobuz si 2 trasee de microbuz in Iasi. Mijloacele de transport ale firmei din Barlad circula prin Iasi alaturi de cele ale RATP inca de pe 1 septembrie 2006, in baza unui contract de concesionare.

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/unistil_a_pus_ochii_pe_statia_de_carburanti_a_ratp_din_tudor_vladimirescu_20431.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Sep 2009 12:22:49    Titlul subiectului: 117740

Un articol aparut azi pe site-ul iRealitatii despre modificarea programului scolilor din Iasi (banuiesc ca se face referire mai ales la zona Copoului) pentru a fluidiza traficul de pe strazile iesene. Avand in vedere ca nu merg zilnic in Iasi ii intreb pe cei de acolo daca ceea ce este scris in articol corespunde cu realitatea. De exemplu stiam ca in Copou mergeau 2 linii de tramvai. Tot pe site se gaseste si o poza cu un autobuz MAZ arhiplin, aflat vis-a-vis de Hotel Moldova, sensul spre Pod Ros. E drept ca pe acolo circula o data si tramvai, care probabil mai prelua din calatori.
Articolul se gaseste aici
Citat:
Școlile din Iași au modificat orarul elevilor pentru fluidizarea traficului pe șosele
Elevii din Iași nu mai încep cursurile la ora 8.00 dimineața. Orarul acestora a fost modificat de către Inspectoratul Școlar Județean Iași pentru a fluidiza traficul pe șosele.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Iași, Sabina Manea, a declarat pentru REALITATEA.NET că peste 70% de unități de învățământ au modificat deja programul elevilor care încep cursurile de la orele 7.30, 07.45, 08.15 sau 08.30.
Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean sau declarat că această măsură a fost luată din cauza traficului care este foarte aglomerat la prima oră. "Există o singură linie de tramvai care deservește opt școli și Universitatea, traficul este infernal în fiecare dimineață", a mai spus Sabina Manea.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Iași a explicat că decalarea orelor este o măsură binevenită și pentru elevii care pierdeau minute bune în stații pentru a prinde un loc în mijloacele de transport care veneau deja aglomerate cu studenți.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Sep 2009 14:28:03    Titlul subiectului: 117756

Citat:
De exemplu stiam ca in Copou mergeau 2 linii de tramvai
In vremurile bune in Copou mergeau 3 linii de tramvai; 1, 13 si 8.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 29 Sep 2009 20:50:16    Titlul subiectului: 117777

guest a scris:
Avand in vedere ca nu merg zilnic in Iasi ii intreb pe cei de acolo daca ceea ce este scris in articol corespunde cu realitatea.
Da, pot sa confirm si eu. O mare parte din licee si-au modificat orarul, mai precis au decalat inceputul programului. Motivul principal il reprezinta aglomeratia din unele mijloace de transport in comun la orele diminetii precum si traficul haotic din oras, ceea ce cauzeaza intarzieri semnificative ale elevilor la scoala.

Din pacate foarte multi cetateni prefera sa mearga cu masina personala la locul de munca, chiar daca petrec un timp destul de mare in blocajele din trafic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2023
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 30 Sep 2009 10:46:55    Titlul subiectului: 117800

Citat:
O mare provocare pentru echipa condusa de Nichita
Primaria are de cheltuit 131 milioane euro in cinci ani


[...]114 milioane euro sint fonduri nerambursabile. Banii reprezinta contravaloarea a 8 proiecte aprobate spre finantare prin Programul Operational Regional al Uniunii Europene. Pina in 2015, Iasul va deveni un santier. Cele mai importante proiecte: pasajul Octav Bancila, pasajul de la Fundatie, noua Autogara, modernizari si reabilitari de strazi, Centrul Tehnologic Regional sau extinderi si modernizari de camine de batrini.


Edilul a prezentat ieri si prioritatile, proiectele care vor intra primele in hora aprobarilor si avizelor necesare pentru demararea lucrarilor. Astfel, pina la sfirsitul acestui an urmeaza sa fie inaintate spre aprobare patru din cele opt proiecte. Primul va fi Axa de Dezvoltare Nord - Sud, care cuprinde si pasajul Octav Bancila.

Investitia totala este estimata la 85 milioane lei si are o durata de executie de 36 de luni. Viitoarea pasarela va avea insa doar doua benzi, cite una pentru fiecare sens de mers. Pe linga podul de peste calea ferata, proiectul prevede si modernizarea totala a mai multor strazi situate de o parte si de alta a liniilor de tren. Vor fi modernizate strazile Petru Poni, Toma Cozma, Tabacului, Stramosilor, Vitejilor, Musatini, Sarmisegetuza, Plaiesilor, Columnei, in total aproape zece kilometri de strazi. "Avem proiect tehnic, detalii de executie pentru aceasta investitie. Un alt proiect pe care vrem sa il depunem in luna octombrie este Axa Est - Vest, care cuprinde si traversarea subterana a intersectiei de la Fundatie", a adaugat Nichita.

Initial, proiectul prevedea doar modernizarea strazilor Pacurari, Independentei si Elena Doamna si era evaluat la peste 25 milioane lei. Realizarea pasajului subteran va adauga costuri de aproximativ 35 milioane lei. Tot pina la sfirsitul acestui an urmeaza sa fie trimis spre aprobare si proiectul "Dezvoltare retea rutiera in zona culturala, istorica si turistica a municipiului". "Aici vrem sa introducem si linia de tramvai din Copou, de la Triumf si pina la rond Agronomie", a precizat directorul tehnic al Primariei, Mihai Chirica.

Costurile estimate ale acestui proiect ajung astfel la aproximativ 85 milioane lei. Banii vor fi utilizati pentru modernizarea totala a 19 strazi, printre care: bulevardul Carol I, bulevardul Stefan cel Mare si Sfint, strada Palat, strada Sfintul Lazar, strada si soseaua Sararie.

Un alt proiect care urmeaza sa fie depus anul acesta este cel de reabilitare a principalei strazi din Nicolina - CUG. Investitiile sint estimate la 85 milioane lei. Proiectul cuprinde si refacerea liniilor de tramvai din Podu Ros si pina la capat CUG. Investitiile ar urma sa fie finalizate in trei ani.[...]


Articol aparut astazi in Ziarul de Iasi

Sa speram ca de data asta chiar se vor tine de cuvant.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 6 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community