Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 28, 29, 30  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Scumpete



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 23/Feb/2015
Mesaje: 31
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Oct 2009 15:13:10    Titlul subiectului: Inchiderea circulatiei cu tramvaie pe Alexandru 118789

Se intrerupe circulatia tramvaielor pe traseul 5 incepand cu aceasta seara.
http://www.ziaruldeiasi.ro/local/se-va-suspenda-traseul-de-tramvai-5~ni5s7o
Citat:
Traseul de tramvai numarul 5 va fi suspendat citeva zile. Vagoanele nu vor mai circula din aceasta seara, traseul urmind a fi reluat cel tirziu saptamina viitoare.

"Este nevoie de aceasta intrerupere pentru a putea face legaturile intre sina nou montata in zona Podul de Piatra. Vrem sa terminam cit mai repede, dar va dura citeva zile. Probabil ca luni sau marti vom putea relua circulatia cu tramvaiele pe traseul numarul 5", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Tramvaiele vor fi inlocuite cu autobuze. O prima masura va fi suplimentarea numarului de mijloace de transport de pe traseul numarul 11. Apoi, in functie de solicitari, vor fi puse la dizpozitie autobuze si pentru alte legaturi cu zona Podul de Piatra.

Tramvaiele de pe traseul numarul 5 au circulat pe o linie provizorie in ultima perioada, de cind au inceput lucrarile de inlocuire a sinelor din rondul de la Podul de Piatra.

Cum la noi se lucreaza mai greu, mai mult ca sigur ca aceasta lucrare sa dureze mai mult de 3-4 zile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 15/Iul/2020
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Oct 2009 12:19:28    Titlul subiectului: 118813

Se suspenda total tramvaiele din Tatarasi

Citat:
Circulatia tramvaielor de pe traseele 7 si 13 va fi suspendata miine. In locul vagoanelor vor fi puse la dispozitie autobuze si microbuze. „Se va turna beton la rondul din zona Spitalului de Neurochirurgie. Apoi se va putea amenaja o trecere peste liniile de tramvai pentru autoturisme", a explicat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP. El a mai spus ca iesenii vor avea la dispozitie autobuzele de pe traseul 13. Simbata, acestea vor circula pe traseul Tatarasi Sud - Tatarasi Nord - Piata Chirila - Bas Ceaus - Tirgu Cucu - Copou. Traseul va fi deservit de sase autobuze. Alte opt mijloace de transport in comun vor fi distribuite pe traseul de microbuze Tatarasi Nord - Piata Chirila - Bas Ceaus - Tirgu Cucu - Vointa - Billa - Gara - Podul de Piatra. Circulatia cu tramvaie ar trebui sa fie reluata de duminica, 25 octombrie. Pina la sfirsitul lunii ar urma ca tramvaiele sa poata fi folosite si pe distanta dintre Tatarasi Nord si Tatarasi Sud.

Sursa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Mai/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2009 11:16:40    Titlul subiectului: 119130

Citat:
Circulatia tramvaielor prin Podu de Piatra va fi reluata abia luni
Initial, sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au anuntat ca vor termina lucrarile vineri, 30 octombrie. Numai ca circulatia tramvaielor 2 (Canta-Gara-Baza 3), 5 (Dacia-Tutora) si 6 (Dacia-Gara-Targu Cucu) va fi reluata de luni, 2 noiembrie. Pana atunci, transportul calatorilor va fi facut tot cu autobuzele de pe traseul 5.

In Tatarasi
"Daca reteaua ajunge pana vineri, atunci in 2 zile o montam si reluam circulatia. Din cauza ca partenerii greci au intarziat foarte mult lucrarile, am fost nevoiti sa intervenim noi si RATP pentru a finaliza lucrarile. In consecinta, firma «Themeli» va primi bani exclusiv pe ce a lucrat", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/circulatia_tramvaielor_prin_podu_de_piatra_va_fi_reluata_abia_luni_23285.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 34
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2009 12:08:05    Titlul subiectului: 119132

Citind articolul de mai sus am observat ca se vorbeste de traseul 2 Canta - Gara - Baza 3. Nu se va reveni totusi la inelul 2 / 7 ? Daca se da drumul circulatiei in Tatarasi, ce tramvai va circula intre Gara si Tudor Vladimirescu ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2009 12:42:53    Titlul subiectului: 119135

7 nu va ramane in Tatarasi. Acum circula pana acolo pentru legatura directa Gara-Piata Chirila-Tatarasi Nord, pana cand revine 3-ul la traseul normal.
Apropos, maine, dupa ora 9, se intrerupe circulatia tramvaielor intre Tg. Cucu si Tatarasi Nord, pentru a se turna beton in rond. Pe traseul 13 vor circula autobuze pana in Tatarasi Sud (via Piata Independentei-Tg. Cucu-Bas Ceaus), iar tramvaiele de pe 7 vor intoarce in Tg. Cucu. De asemenea, microbuzele de pe traseul cursa speciala Pd. de Piatra-Gara-Billa vor circula pana in Tatarasi Nord (via Tg. Cucu-Bas Ceaus).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 09:04:03    Titlul subiectului: 119383

Circulatia tramvaielor prin Podu de Piatra a fost reluata
FlacaraIasului a scris:
Regia Autonoma de Transport Public (RATP) a reluat ieri dimineata circulatia tramvaielor 2, 5 si 6, dupa ce lucarile la rondul din Podu de Piatra au fost finalizate. Astfel, tramvaiele de pe ruta 5 circula pe traseul Dacia - Podu de Piatra - Podu Ros - Tutora, iar cele de pe 6 asigura traseul Dacia - Gara - Targu Cucu. Tramvaiele de pe traseul 2 circula, insa, pe alta ruta decat cea obisnuita, anume Canta - Nicolae Iorga - Tesatura - Baza 3.
Ieri dimineata, insa, tramvaiele nu au putut circula pe traseul 2, iar asta din cauza unei masini parcate pe linii in zona Bazar. Calea de rulare a fost eliberata in jurul orei 8.00, cand masina Skoda Octavia a fost ridicata de catre Politia Rutiera si Directia de Servicii Publice Municipale.
"Au fost mici probleme, in special cu un sofer care si-a parcat masina pe linii. Probabil ca nu a stiut ca am dat drumul la circulatie. Chiar si asa, insa, parcarea pe linii este interzisa, conform reglementarilor Consiliului Local Municipal. Pe bulevardul Nicolae Iorga am repus in circulatie doar tramvaiul numarul 2, care merge pana la Baza 3. Traseul 11 va fi pus in circulatie odata cu finalizarea liniilor de tramvai din Tatarasi. Astazi (ieri - n.r.) a venit firul contact din Germania si ne-am apucat sa il montam, pentru a da in exploatare si rutele din aceasta zona", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Totusi, nici bine nu s-a reluat circulatia, ca RATP anunta o noua intrerupere. Astazi, intre orele 9.00 si 12.30, circulatia tramvaielor se va intrerupe din nou intre Podu de Piatra si Gara.
"Trebuie sa finalizam lucrarile de asfaltare de la depoul nostru de la Gara si pana in Podu de Piatra. Intreruperea va fi de cateva ore, urmand ca in acest interval sa asiguram transportul calatorilor cu microbuze", a mai spus Maricel Gherca.

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/circulatia_tramvaielor_prin_podu_de_piatra_a_fost_reluata_cu_emotii_23657.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 04 Noi 2009 10:23:59    Titlul subiectului: 119465

Se pare ca mai dureaza ceva timp pana cand circulatia tramvaielor va reveni la normal
Ziarul de Iasi a scris:
Noi intreruperi in circulatia tramvaielor
Iesenii nu se pot baza inca pe transportul cu tramvaiele. De la o zi la alta oficialii regiei de transport anunta noi modificari si restrictii in circulatia tramvaielor. Acestea sint inlocuite de autobuze sau microbuze.
"Mai este de lucrat la montarea masticului in citeva zone. Incercam sa lucram noaptea, dar dureaza foarte mult. De aceea, in urmatoarele trei sau patru zile, pe zona Canta tramvaiele vor circula doar la orele de virf. Dupa ora noua dimineata, de exemplu, nu vor mai circula, pentru a permite muncitorilor sa puna masticul", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
O alta masura vizeaza tronsonul de pe Cuza Voda. Si aici lucrarile merg foarte greu din cauza traficului. "Vom intrerupe circulatia tramvaielor pe Cuza Voda in zilele simbata si duminica, tot pentru mastic. Iesenii vor avea la dispozitie in jur de 15 autobuze, in functie de necesitati. Vor fi autobuze pe traseul Tirgu Cucu - Copou si de la Gara spre zona centrala", a afirmat Gherca. El a mai adaugat ca masticul are mai multe beneficii.
Astfel, pe de o parte materialul nu permite ca apa sa ajunga in zona liniilor, iar pe de alta parte asigura o legatura flexibila intre sina si asfalt. In zona liniilor cu mastic, partea carosabila de linga sina ar trebui sa reziste mai mult. Lucrarile de la liniile de tramvai sint realizate de firma Martin Rose si subcontractanti ai acestei societati.
Municipalitatea va plati in total in jur de 20 milioane euro pentru lucrari, din care 15 milioane euro reprezinta un imprumut de la BERD.

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/noi-intreruperi-in-circulatia-tramvaielor~ni5ta5
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 09 Noi 2009 09:10:12    Titlul subiectului: 119750

Tramvaiele vor circula din nou prin Tatarasi de la mijlocul saptamanii
Flacara Iasului.ro a scris:
Circulatia tramvaielor pe strada Cuza Voda a fost reluata cu o zi mai devreme decat programasera sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Rutele 3, 7 si 13 au fost suspendate in acest sfarsit de saptamana pentru turnarea masticului la calea de rulare a tramvaielor.
Cum ieri, probabil din cauza sarbatorii Sfintilor Arhangheli Mihail si Gavril, niciun muncitor de la compania Martin Rose (antreprenorul general al lucrarilor de reabilitare a liniilor de tramvai) nu lucra la linii, sefii RATP au decis sa reia circulatia tramvaielor 3 si 7.
"A fost vreme frumoasa, tramvaiele au fost oprite pentru a se putea turna masticul, dar echipele constructorului au lipsit de pe santier. Cum nu lucra nimeni, am decis sa reluam circulatia, iar masticul va fi turnat noaptea sau atunci cand isi va face timp constructorul. Nu este posibil ca noi sa intrerupem circulatia, iar ei sa nu profite de acest lucru si de temperaturile ridicate de afara. A fost o situatie neprevazuta si am fost nevoiti sa chemam vatmanii de acasa si sa-i urcam pe tramvaie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Acesta a mai precizat ca la mijlocul acestei saptamani circulatia tramvaielor va fi reluata si in Tatarasi.

http://www.flacarais.ro/cms/site/f_is/news/tramvaiele_vor_circula_din_nou_prin_tatarasi_de_la_mijlocul_saptamanii_24179.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 10:17:47    Titlul subiectului: 119803

Parcare cu plata in depoul RATP
Flacara Iasului.ro a scris:
Comisia de Circulatie a municipiului a decis sa amenajeze 2 parcari cu plata in zona Garii, pentru a interzice stationarea masinilor pe aceasta artera. Reprezentantii Primariei iesene au identificat un teren liber pe strada Arcu, langa sala "Vointa", precum si unul in incinta depoului Regiei Autonome de Transport Public (RATP).
"Am putea amenaja o parcare cu plata pe o suprafata nefolosita a depoului RATP, cu intrare prin strada Uzinei. Aici ar putea fi amenajate cateva zeci de locuri de parcare cu un tarif de un leu pe ora. La fel s-ar putea face si la sala «Vointa», unde exista o platforma amenajata pe domeniul public. Odata cu realizarea acestora, parcarea pe strada Garii ar putea fi interzisa, imbunatatindu-se astfel traficul in zona", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi.
Tot in cadrul ultimei sedinte a Comisiei de Circulatie, reprezentantii Primariei au decis supralargirea strazii Cucu, pe portiunea dintre strada Stihii si strada Elena Doamna. Aici vor fi create 6 locuri de parcare.
"Am decis sa crestem si numarul locurilor de stationare pentru taximetristi. In fata la Moldova Mall vor mai fi create 6 locuri, iar la Iullius Mall toti taximetristii vor trebui sa stationeze pe doua randuri in jurul rondului din parcare, fara a ocupa si bulevardul Chimiei. Pe bulevardele Dacia si Alexandru cel Bun vor fi delimitate marcaje pentru o serie de parcari longitudinale, in alte locuri decat in cele in care exista restrictii acum. Va fi creat un loc de parcare la fiecare 5 metri. De asemenea, alte parcari longitudinale vor fi amenajate pe bulevardul Primaverii", a mai spus Mihai Chirica.

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/primaria_transforma_depoul_ratp_in_parcare_cu_plata_24294.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 15/Iul/2020
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 14:49:25    Titlul subiectului: 119826

Astazi, primarul Gheorghe Nichita a raspuns online intrebarilor cititorilor Ziarului de Iasi. Iata una dintre intrebari si raspunsul aferent din partea primarului:

Citat:
07/11, 09:37, postat de adrian

buna ziua domnule primar, credeti ca cetatenii din zona cug nu v-au votat?cu siguranta ca da, dar dumneavoastra nu vreti sa fiti recunoscator fata de ei. cred ca este cam printre singura zona din iasi unde nu ati facut nimic soseaua este un dezastru, trotuarele la fel, in rest felicitari pentru tot ceea ce faceti cu siguranta in cel mult doi ani iasul va arata cu adevarat un oras european . nu va lasati batut si sa nu ne inselati asa cum a facut Simirad. a fugit dupa os. Noi cetatenii orasului iasi va ajutam daca trebuie sa scapam de el, aceasta persoana a ingropat Iasul de cand il stim noi. Mult succes. Hai PSD


Citat:
10/11, 13:08, postat de Gheorghe Nichita

Domnule Adrian, o parte din strazile zonei CUG au fost modernizate prin proiectele finantate din imprumutul DEXIA. Avem in lucru, in clipa de fata, un proiect de reabilitare a strazii si soselei Nicolina, din Podu ros si pana-n capatul CUG-ului, si de montare a liniei de tramvai CUG-Podu-Ros. Sper ca aceste lucrari sa fie incepute la finalul anului viitor si finaliate pana-n 2012. Acest termen depinde foarte mult de modul cum va face finantarea UE. Si eu imi doresc ca in 2012 orasul Iasi sa fie un oras cu adevarat european si proiectele pe care le-am lansat sa fie finalizate. De cand sunt primar nu am facut nicio referire negativa la adresa domnului Simirad, considerand ca un om in varsta, care si-a incheiat cariera de primar, sa nu fie criticat publicat. Sunt nevoit de situatia actuala sa amintesc iesenilor ca daca astazi suntem in stadiul in care suntem, vinovatul principal este domnul Simirad, care timp de 11 ani, sub pretextul ca nu indatoreaza orasul, nu a facut niciun fel de investitie importanta in oras, Iasul ramanand in acest sens in urma Timisoarei, Clujului, Constantei, Brasovului, Craiovei, Bacaului, Sibiului si a altora. Nu a accesat niciun fond european siu nu a lasat mostenire primariei niciun document in faza de documentatie scrisa, macar. Din acest motiv am pierdut primii trei ani si jumatate din mandatul trecut pentru a scrie proiecte, pentru a obtine avizele necesare, pt. a gasi finantarea acestora si, sigur, pentru a fi implementate. Sper ca in anii uratori sa pot recupera timpul pierdut in mandatele domnului Simirad. Din pacate dansul nici astazi nu constientizeaza cat rau a facut acestui oras. Va multumesc pentru incurajari si va doresc multa sanatate .



Astfel am primit si un termen in ceea ce priveste reabilitarea caii de rulare a tramvaielor pe tronsonul Podu-Ros - CUG.

Sursa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Mai/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 15:54:07    Titlul subiectului: 119832

Proiectul despre care dl. Nechita vorbeste mai sus e proiect cu finantare europeana destinat polului de crestere Iasi, deci daca va fi aprobat sigur se va face o treaba excelenta pentru ca va supervizat si de autoritatile din vest.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2009 11:10:11    Titlul subiectului: 119913

http://www.evenimentul.ro/articol/prizonierii-ecartamentului-metric.html
Un nou articol despre "problema" ecartamentului iesean, bineinteles cu greselile de rigoare (presupusa existenta a tramvaielor in Brasov si Constanta iar aparent in Timisoara circula deja tramvaie noi).

Evenimentul a scris:
Tramvaie mai late, încăpătoare și mult mai stabile. Eventual și noi. Este visul multor ieșeni, convinși de faptul că parcul de care dispune în acest moment RATP nu corespunde unui transport civilizat și eficient din punct de vedere economic.

Anul acesta, am asistat la cea mai amplă investiție a municipalității în domeniul transportului public. Reabilitarea șinelor de tramvai pe o distanță totală de aproximativ 30 de kilometri înghite 20 de milioane de euro, iar în aceste condiții se ridică o întrebare: oare nu se putea folosi momentul pentru a renunța la ecartamentul metric? De altfel, acesta este arătat de mulți cu degetul, drept principala cauză a faptului că regia operează cu vagoane second‑hand, aduse în majoritate din orașe unde transportul electric se face în prezent pe un ecartament de 1.435 milimetri. "Mă întreb de ce nu copiem modelul țărilor vestice, care au renunțat la ecartamentul metric. Cît timp îl vom păstra pe acesta, fiți siguri că nu vor fi aduse tramvaie noi. Pentru simplul fapt că nimeni nu mai fabrică tramvaie pentru o lățime între linii de un metru", susține inginerul Dan Pavel.

Reprezentanții RATP recunosc că, acum mai bine de un deceniu, s-a discutat despre trecerea la un ecartament lat. "Cunoaștem faptul că majoritatea orașelor din țară dispun de ecartamentul de 1.435 mm. De altfel, prin anii '95‑'96 se luase în discuție un astfel de proiect în Iași, la care s‑a renunțat din cauza costurilor foarte mari. În plus, modificarea tuturor liniilor s‑ar face în minim doi ani, perioadă în care ar trebui să renunțăm la transportul electric", ne‑a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al regiei.

Acesta susține că, dacă sînt bani, se pot cumpăra vagoane noi pentru ecartamentul metric. "Constructorii fac la comandă orice tip de tramvai, așa că, dacă am dispune de fonduri, nu ar fi o problemă să aduce vagoane noi", ne-a spus dl Mihai, adăugînd că unele străzi nu permit o asemenea soluție tehnică: "Vorbim despre o lărgire a căii de rulare de 80 de centimetri, la care se adaugă și distanța dintre benzi. La Iași sînt străzi care de‑abia au permis montarea actualei șine de tramvai".

Totuși, această soluție tehnică a fost implementată în alte orașe și dă rezultate excelente de ani buni. Doar Iașul, Sibiul și Aradul au rămas "prizonierii" ecartamentului metric, în vreme ce în Botoșani, Brașov, Brăila, București, Cluj, Constanța, Craiova, Galați, Oradea, Ploiești și Timișoara se circulă pe 1.435 de mm. Mai mult, municipalitățile din Timișoara și Oradea au adus tramvaie noi, în timp ce la Iași venirea unor tramvaie second‑hand modernizate în anul 2000 reprezintă o imensă realizare.

În condițiile în care, la nivelul municipalității, o eventuală trecere la ecartamentul lat nu este prevăzută în următorii 15 ani, nu este exclus să așteptăm cam tot atît pînă cînd ieșenii vor circula cu vagoane noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Mai/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2009 12:18:43    Titlul subiectului: 119914

In urma cu vreun an, cred, au fost aduse niste tramvaie foarte bune cu scaune captusite in verde, foarte comfortabile, cu un strat de "burete" (sau ce e ala) destul de gros. Si, probabil pentru ca aratau prea bine, scaunele au fost taiate, murdarite, tramvaiele deteriorate. Asa ca domnii ziaristi, inainte de a da indicatii, poate ar fi mai bine sa faca un studiu asupra nivelului de civilizatie al unor locuitori ai acestui oras pentru ca apoi sa isi dea cu parerea. In Timisoara lumea se comporta altfel, trateaza cu respect lucrurile de calitate si probabil acele tramvaie noi o sa reziste altfel in timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 12 Noi 2009 13:21:24    Titlul subiectului: 119918

Vaiiii cat de inculti pot fi jurnalistii din ziua de zi. Pai bine domnle T.D. (semnatarul articolului) in Brasov si Constanta avem linii de tramvai.........fantomatice pe care acum circula tramvaiele invizibile, ecartamentul fiind si el invizibil Laughing
Unde ii gaseste pe ziaristii astia, sunt varza, habar nu au sa se documenteze, numai in cautare de senzational. De fapt si din titlul articolului rezulta asta: "Prizonierii ecartamentului metric".
Hmmm, inseamna ca strainii sunt prosti, ca au orase cu ecartament metric.
Tramvai este (inca) si la Resita. Sau poate ziaristul T.D. stie ceva ce inca noi nu stim Laughing
Oricum jurnalistul e varza, de fapt majoritatea jurnalistilor tineri sunt vai de capul lor, numai buni de postul OTV.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 18 Noi 2009 09:43:17    Titlul subiectului: 120210

La Iasi a avut loc prezentarea a unui nou autobuz
Evenimentul.ro a scris:
După vizionarea organizată luna trecută de reprezentanții Iveco, ieri a fost rîndul ucrainenilor de la corporația Bogdan să le prezinte șefilor RATP două produse: autocarul turistic A401 și autobuzul urban A601. "Iașul este ultimul oraș de pe lista celor unde am organizat asemenea prezentări. Am început cu Timișoara și am continuat cu Tîrgu Jiu, București, Brașov și Piatra Neamț", ne‑a declarat Valentin Bojesku, reprezentantul pentru Europa de Est al firmei.
Este vorba despre un jucător relativ nou pe piața producătorilor de autobuze, care are însă avantajul de a‑și dezvolta afacerea deși ne aflăm în plină criză economică. "Cifra de afaceri a corporației Bogdan este de două miliarde de dolari. Anul acesta am investit peste 200 de milioane de dolari în modernizarea fabricii din Ucraina", a mai spus dl Bojesku.
A601 este o unitate de transport cu o lungime de 10,6 metri (3 uși), care poate transporta 100 de pasageri, cu o viteză maximă de 80 km/oră și un consum de 24 litri de motorină la 100 km. Dispune de cutie de viteză automată, aer condiționat, trapă pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități și prezintă avantajul unui preț mai mic în comparație cu ofertele altor producători: aproximativ 100.000 euro fără TVA, sumă care diferă în funcție de configurația solicitată de clienți.
Pînă în prezent, firma ucraineană nu a semnat contracte cu operatori români, însă și‑a comercializat produsele în Ungaria, Bulgaria (autocare), respectiv Polonia (autobuze). "Pînă la organizarea unei eventuale licitații, ar trebui să dispunem de finanțarea necesară, însă deocamdată nu a fost întocmit bugetul pentru 2010", ne-a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP. Chiar dacă va mai dura ceva timp pînă cînd reprezentanții municipalității vor considera oportună achiziția de autobuze noi, directorul RATP se gîndește să ceară părerea ieșenilor. "Mă gîndesc să punem pe pagina noastră de web toate ofertele primite, iar ieșenii să voteze autobuzul dorit, dotările sau cum să arate interiorul", a adăugat dl Ghercă. Ultima achiziție de autobuze noi datează din 2005, cînd, pentru 50 de MAZ-uri, municipalitatea a plătit prin leasing 10 milioane de euro.

http://www.evenimentul.ro/articol/se-pregatesc-sefii-ratp-de-achizitia-unor-autobuze-noi.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 25 Noi 2009 09:58:49    Titlul subiectului: 120545

Se vrea transformarea RATP in societate comerciala.
Buna Ziua Iasi.ro a scris:
● Pentru a rentabiliza RATP, consultantii spanioli vor sa o transforme in societate comerciala ● Aceasta masura poate fi aprobata doar de consilierii locali ● Datoriile catre stat ale regiei depasesc pragul de o suta de milioane lei
Ieri, la Sala Mare a primariei, reprezentantii municipalitati au dezbatut rapoartele finale cu privire la dezvoltarea transportului public. Astfel, firmele de consultanta spaniole ETT si Getinsa au prezentat o serie de solutii care ar conduce la rentabilizarea Regiei Autonome de Transport Public (RATP). In acest sens, consultantii au precizat ca cea mai importanta masura este de a transforma regia intr-o societate comerciala, un prim pas spre a atinge un varf de competitivitate. "A fost facuta o prezentare a firmelor de consultanta. In Romania nu s-a facut un plan de organizare a transportului public. In functie de decizia Consiliului Local vom sti daca vom pune in aplicare masurile oferite de consultanti. Printre masuri se numara restructurarea organizationala, externalizarea serviciilor, transformarea regiei in societate comerciala. Consultanta oferita este gratuita printr-un program oferit de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Mai exact, RATP urmeaza sa fie impartita in doua, urmand ca datoriile catre stat de peste 100 milioane lei sa ramana in evidenta regiei. In ultima faza, regia va fi desfiintata. Edilii cred ca toate aceste masuri vor putea fi implementate si anul viitor daca alesii locali isi vor da acordul. "Datoriile istorice au generat problemele inregistrate la regie. Daca noua societate comerciala pleaca cu aceasta piatra de moara nu se poate ridica. Aceasta societate poate dobandi bonitate fiscala si experienta in trei ani", a spus Dan Gheorghiade, reprezentant Metroul SA, firma care colaboreaza cu ETT. In aceste conditii, soarta RATP va fi decisa de alesii locali intr-o viitoare sedinta de Consiliu Local.

http://www.bzi.ro/RATP-va-fi-transformata-in-societate-comerciala-A80155.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 28 Noi 2009 09:51:10    Titlul subiectului: 120637

Cel de-al doisprezecelea vagon de epoca restaurat pleaca din depoul RATP
Buna Ziua Iasi.ro a scris:
● Cel de-al doisprezecelea vagon de epoca restaurat pleaca din depoul RATP ● Construit integral din lemn masiv, interiorul tramvaiului readuce atmosfera anilor 1900 pe sine
Cel de-al doisprezecelea vagon de epoca, restaurat in depourile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, este gata sa revina acasa. Construit in 1912 in orasul Graz din Austria, sub marca Johannweitzer, apartine primei serii de tramvaie care au circulat la inceputul secolului XX pe sinele din Viena. Restauratorul acestuia, Dorian Geba, a avut nevoie de aproape 20.000 de ore de munca pentru a-l readuce in forma initiala, patata in timp de rugina. Stilul in care a fost conceput vagonul este nouveau-art, componentele sale fiind fabricate din alpaca si bronz. Interiorul are un aspect inedit, scaunele, in totalitate din lemn de frasin, mahon, artar si stejar, dandu-i un aer veritabil de epoca. Este inchis complet, cu usi si geamuri frontale de sticla securizata, singura conditie moderna respectata. In rest, de la suporturile de sprijin pentru calatori si pana la zavoarele ferestrelor, totul a fost pastrat in original. Manerele, de care utilizatorii se puteau folosi in timpul mersului, sunt fabricate din piele naturala, iar deasupra fiecarei banchete exista un suport pentru bagajele de mana, confectionat in intregime din lemn. Inedite pentru un transport in comun sunt scrumierele din lateralul vagonului, special destinate fumatului in timpul unei calatorii in jurul orasului Viena. Controlorii, care stateau la cate un capat al tramvaiului, puteau comunica prin intermediul unei franghii de piele, care, daca era trasa, declansa un clopotel, aflat de o parte si de alta a vagonului. "Misiunea noastra e aceea de a le pastra parfumul de epoca acestor tramvaie, prin utilizarea de materiale si obiecte originale cu care erau echipate cand au intrat pe poarta depoului RATP. Munca este istovitoare, pentru ca ele vin sub forma de piese, nu exista ca si vagon compact. Suntem singurii din Uniunea Europeana care ne facem treaba cu utilaje provenite din anii 1900, originale si functionale. Dupa aproximativ 20.000 de ore de munca, tramvaiele arata ca si cum ar fi fost fabricate la inceputul secolului XX. Ma intereseaza sa obtin calitatea din vremea aceea", a spus Dorian Geba, restauratorul vagonului de tip K5. La fel de ciudata la prima vedere este si pozitia cuielor folosite in componenta scaunelor si montarea ferestrelor. Toate sunt aliniate vertical, ca o dovada a corectitudinii de care dau dovada austriecii, care au cerut restaurarea vagoanelor. Doua comisii se preocupa de verificarea muncii facute de catre echipa de ieseni, care an de an primeste ca sarcina refacerea istoriei de pe sine. In acest moment, opt vagoane de epoca isi asteapta randul pentru a fi readuse la viata, in depoul RATP Iasi.

http://www.bzi.ro/Tramvai-cu-parfum-de-epoca-A80657.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Grozea Cristian



Data înscrierii: 07/Feb/2009
Ultima vizita: 21/Sep/2020
Mesaje: 45
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 04 Dec 2009 18:47:19    Titlul subiectului: 120882

Cum va arata noua autogara a orasului
"Astazi, reprezentantii primariei se intalnesc cu reprezentantii firmei care au realizat un studiu de amplasament pentru viitoarea autogara ce va fi construita in zona Tudor Vladimirescu, in locul bazei RATP. Conform studiului de fezabilitate, o firma belgiana va trebui sa raspunda la toate intrebarile edililor privitoare la viitoarea constructie. "Miercuri (astazi-n.r.) vom avea o discutie cu firma belgiana. Vor prezenta stadiul lucrarilor de pana acum. Vor fi prezentate planse cu viitoarea autogara", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. Pentru realizarea studiului de fezabilitate, primaria a organizat o licitatie pe data de 15 iulie. In consecinta, firma belgiana EC - ITS BVBA in colaborare cu firma Eden Consulting and Engineering Romania, cu o oferta financiara de 475.204 lei, a castigat licitatia organizata de primarie. Studiul trebuie predat pana pe data de 15 decembrie. La licitatie a mai participat si firma spaniola TRN Ingineria Y Planificcacion de Infrastructuras cu o oferta financiara de 302.520 lei. In conditiile in care municipalitatea a stabilit o prevedere bugetara de 504.201 lei fara TVA, firmele ofertante s-au angajat sa realizeze studiul de fezabilitate in maxim 60 de zile de la semnarea contractului. Proiectul autogarii in valoare de 18,7 milioane Euro a fost inclus in Planul Integrat de Dezvoltare Polul de Crestere Iasi (PIDPC) intocmit in vederea accesarii de fonduri europene in valoare de 114 milioane Euro."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 09 Dec 2009 09:32:19    Titlul subiectului: 121026

S-a stabilit programul de circulatie al mijloacelor de transport in comun RATP pe perioada vacantei dar si de revelion.
Ziarul Buna Ziua Iasi a scris:
Graficul mijloacelor de transport in comun va fi modificat pentru perioada Sarbatorilor de Iarna. Astfel, de la inceputul saptamanii viitoare, numarul autobuzelor, al tramvaielor si al microbuzelor va fi redus cu 18 la suta. Pentru ca cei mai multi dintre ieseni vor fi liberi in prejma Craciunului si de Revelion, Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi va scoate la strada mai putine mijloace de transport. Graficul stabilit de conducerea regiei iesene va include mult mai putine tramvaie care, in mod normal, suplimenteaza orele de varf, si se va renunta la cateva ture la autobuze. Din cele 66, pe traseu vor functiona doar 40. Nu se va renunta, insa, la suplimentarile numarului vehiculelor din reteaua transportului in comun in perioada orelor de varf de pe traseele cele mai circulate, cum ar fi cel care leaga Piata Alexandru cel Bun de cartierul Copou, zona Garii de localitatea Dancu sau cartierul Copou de cartierul CUG. Tramvaiele vor circula in regim de 48 de ture, fata de 50, cum se intampla intr-o zi obisnuita din an. Autobuzele Unistil vor circula in numar total de 38, in loc de 47. In ultima zi din 2009, pe 31 decembrie, programul de circulatie a mijloacelor de transport in comun va fi pana la ora 21.30, iar pe 1 ianuarie 2010 circulatia se va relua incepand cu ora 12.30. Cei care verifica biletele nu vor lua vacanta, la Biroul de Controlori din cadrul RATP Iasi programul ramanand acelasi si de sarbatori. "Planificarea mijloacelor de transport va fi simplificata incepand de luni, 14 decembrie, si va fi reluata pe 4 ianuarie 2010. De Craciun si in prima zi a anului viitor vor circula in total 34 de autobuze, 40 de tramvaie si 22 de microbuze, plus cele de la Unistil", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP Iasi.

http://www.bzi.ro/Traficul-mijloacelor-de-transport-in-comun-de-sarbatori-A82192.html
Evenimentul.ro a scris:
In ultima zi a anului, autobuzele și tramvaiele RATP vor circula pînă la ora 21.30, urmînd ca a doua zi activitatea să fie reluată la ora 12.30. La fel vor proceda și reprezentanții firmei Unistil, care vor opera pe 31 decembrie pînă la ora 21, reluîndu‑și apoi activitatea pe 1 ianuarie, ora 12. (T.D.)

http://www.evenimentul.ro/articol/cum-se-va-circula-pe-31-decembrie.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 10 Dec 2009 09:31:09    Titlul subiectului: 121073

Alte 10 tramvaie pentru RATP Iasi
Flacara Iasului a scris:
Parcul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) se va imbogati cu inca 10 tramvaie second hand. Acestea vor fi aduse de la compania elvetiana Bernmobil, in cadrul programului "Donatie de tramvaie", derulat de RATP si Secretariatul de Stat pentru Relatii Economice (SECO) din cadrul Guvernului Elvetian.
Pe langa cele 10 vagoane de tip BE 8/8, regia beneficiaza si de o statie moderna de rectificat bandajele tramvaielor, donata tot de elvetieni.
"Statia va fi modificata, pentru a schimba sistemul de polizare a rotilor. Achizitia si modificarea acesteia fac parte din contractul de colaborare incheiat cu elvetienii. Cele 10 vagoane vor veni pe masura ce elvetienii isi vor schimba parcul de tramvaie din Berna. Vagoanele vor fi donate cu titlu gratuit, noi urmand sa suportam doar transportul acestora", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Contractul de colaborare dintre SECO si RATP a fost incheiat in 2003, cand la Iasi au fost livrate primele 6 tramvaie BE 4/4. Ulterior, in 2004, alte tramvaie au ajuns la Iasi, iar ultimele 4 vagoane elvetiene au fost livrate in 2008.

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/ratp_va_primi_inca_10_tramvaie_sh_din_elvetia_26779.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 8041
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 10 Dec 2009 11:19:59    Titlul subiectului: 121074

Le gasiti prezentate aici (click).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 20/Mai/2020
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 10 Dec 2009 12:07:50    Titlul subiectului: 121079

S-a luat vreodata in calcul echiparea scaunelor din aceste tramvaie cu un material textil?
Par respingatoare cand le vezi cu scaunele din lemn, par fabricate inainte de al 2lea razboi mondial...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 15/Iul/2020
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 10 Dec 2009 13:12:43    Titlul subiectului: 121083

Cred ca sunt mai potrivite asa pentru orasul Iasi. Daca s-ar tapita cu material textil s-ar face practic o "instigare la vandalizare", deci sunt bune asa cum sunt.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 22/Sep/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 14 Dec 2009 09:12:34    Titlul subiectului: 121220

Doua articole: unul despre punerea in functiune a macazurilor automate, altul despre lipsa sau refacerea unor refugii de tramvai care duc la ingreunarea urcatului in tramvaie
Flacara Iasului.ro a scris:
S-au pus in functiune primele macazuri automate pentru tramvaie
Regia Autonoma de Transport Public (RATP) a pus in functiune primele macazuri automate, amplasate pe cei 16,4 kilometri de cale de rulare modernizata.
Astfel, vatmanii vor avea posibilitatea sa schimbe din mers directia tramvaielor in intersectii, scurtand astfel timpii de transport. Macazurile automate functioneaza in zonele Canta, Gara, Targu Cucu, dar si in Podu de Piatra si Tatarasi Nord. "Este o premiera pentru transportul cu tramvaiul. Vatmanii nu vor mai trebui sa coboare din vagon sa schimbe directia, acest lucru urmand a fi facut automat, prin actionarea electrica a patinei tramvaiului. Intersectiile sunt delimitate cu semafoare speciale, care arata in ce directie este deschis macazul. Acestea au fost puse in functiune la sfarsitul acestei saptamani", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/s_au_pus_in_functiune_primele_macazuri_automate_pentru_tramvaie_27013.html
Evenimentul.ro a scris:
Urcatul în tramvai rămîne o problemă pentru ieșenii din Tătărași
În Tătărași s‑au făcut lucrări de mîntuială. Este părerea multor ieșeni, în special a vîrstnicilor, care reproșează regiei de transport local faptul că întîmpină dificultăți la urcarea în tramvaie din cauza înălțimii refugiilor pietonale. "Trebuie să mă ajute cineva ca să urc. Este o înălțime prea mare pînă la scară", susține un pensionar care aștepta ieri, în zona Dispecer, sosirea unui tramvai spre Centru. Din păcate, va mai dura ceva timp pînă cînd problema va fi rezolvată. "Firma care a executat lucrări nu a refăcut refugiile. Probabil o va face la primăvară. Am decis să amenajăm refugii provizorii (n.r. - platforme betonate la mică distanță de stațiile obișnuite), astfel încît publicul călător să poată urca sau coborî. La fel de adevărat, însă, este și faptul că sosirea simultană în stație a mai multor tramvaie face ca staționarea acestora să se producă în afara platformelor, așa încît se pot ivi probleme de natura celor pe care le‑ați relatat", ne‑a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP.
Șantierul Tătărași este singurul dintre cele deschise anul acesta de municipalitate care nu a fost închis. Vina aparține firmei elene Themeli, care nu a respectat termenele de finalizare a lucrărilor.

http://www.evenimentul.ro/articol/urcatul-in-tramvai-ramine-o-problema-pentru-iesenii-din-tatarasi.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 15/Iul/2020
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Dec 2009 13:13:13    Titlul subiectului: 121324

Citat:
Trafic de iarna: tramvai deraiat in centru, ambulante blocate in judet, avioane intirizate

Un tramvai a deraiat miercuri dimineata pe strada Arcu si a blocat circulatia in zona timp de mai mult timp. Din cauza ninsorii cazute in ultimele 24 de ore, masinile de ambulanta ajung greu la pacientii din judet.
Un tramvai 13 a deraiat in fata Colegiului National, cind a incercat sa urce pe Copou. Din Targu Cucu pina in Copou s-au format cozi de tramvaie, iar traficul auto a fost si el perturbat, scrie Ziua de Iasi.

Sursa
Are cineva detalii? Din ce motive au deraiat aceste tramvaie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 28, 29, 30  Următoare
Pagina 8 din 30

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community