Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Iul 2010 09:08:59    Titlul subiectului: In sfarsit ... 130219

Buna Ziua Iasi a scris:
Prefectura este de acord cu imprumutul de 50 milioane euro
Vineri, 16 Iulie 2010
Ciprian BOARU

Viceprimarul Gabriel Grigore a precizat ieri ca Institutia Prefectului a constatat legalitatea votului din Consiliul Local cu privire la accesarea unui imprumut de 50 milioane euro pentru proiectele de infrastructura. Edilul a vrut sa verifice daca proiectul de hotarare avea nevoie de votul a doua treimi dintre consilierii locali. S-a demonstrat intr-un final ca proiectul nu era de patrimoniu si avea nevoie doar de votul majoritati. Consilierii PD-L s-au abtinut de la vot. "Prefectura spune ca este legal. Inca nu a fost trimisa hartia in mod oficial. Eu am vazut-o. Am vrut sa vad daca hotararea este de patrimoniu. In aceste conditii, cei de la PSD si de la PNL sunt responsabilii acestui imprumut", a explicat viceprimarul pedelist. Primarul Gheorghe Nichita vrea sa imprumute inca 50 milioane euro pentru a derula diferite proiecte. Insa 30 milioane sunt pentru cofinantarea proiectelor europene, restul reprezentand o suma necesara pentru demararea sau finalizarea altor proiecte initiate de municipalitate. Mai precis, edilii vor sa sparga 20 milioane euro pe modernizarea liniei de tramvai Bucsinescu - CET - Calea Chisinaului, in linia de tramvai Bazar - Calea Chisinaului, in pasajul Hala Centrala, in finalizarea lucrarilor din Tatarasi si in managementul deseurilor. Insa 10 milioane euro ar trebui sa se duca doar pe o noua achizitie de autobuze RATP. Asta este solutia primarului, sa indatoreze generatii in momentul in care nici macar creditul Dexia in valoare de 200 milioane lei nu a fost achitat. Deocamdata edilii nu s-au inteles cu firma de consultanta VMB Partners SA cu privire la gasirea de fonduri.

http://www.bzi.ro/prefectura-este-de-acord-cu-imprumutul-de-50-milioane-euro-179213
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Iul 2010 07:29:16    Titlul subiectului: 130294

Citat:
"Crater imens la Spitalul Spiridon"
O groapa imensa din fata Ambulatoriului Spitalului Sf. Spiridon sta neastupata de mai multe saptamani din cauza nepasarii autoritatilor. Craterul a fost facut dupa ce un stalp apartinand Regiei Autonome de Transport Public a cedat. ... Angajatii Citadin SA, care ar fi trebuit sa asfalteze groapa, nu s-au apucat nici astazi de lucru. Motivul? Nu au primit comanda din partea RATP.
http://www.bzi.ro/crater-imens-la-spitalul-spiridon-179217
Citat:
Craterul de la Spiridon va fi acoperit
Craterul imens de pe trotuarul din fata ambulatoriului Spitalului Sfantul Spiridon va fi astupata de catre muncitorii Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Groapa fusese facuta tot de catre acestia, dupa ce au scos un stalp de pe domeniul public in urma cu cateva saptamani. "Pana la urma vom trimite o masina cu piatra sa astupe acea groapa. Au fost niste inadvertente vizavi de cine ar trebui sa faca lucrarea, intrucat stalpul apartine domeniului public. Pana la urma vom face noi reparatiile, dupa care vom face comanda la Citadin pentru asfaltare", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
http://www.bzi.ro/craterul-de-la-spiridon-va-fi-acoperit-179384
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 19 Iul 2010 06:12:05    Titlul subiectului: URTP 130362

Buna Ziua Iasi a scris:
Sefii RATP n-au cu cine sa schimbe legea transportului public
Luni, 19 Iulie 2010]
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor sa schimbe legea transportului public local, dar nu prea au cu cine. Propunerea facuta de catre acestia membrilor Uniunii Romane a Transportatorilor Public (URTP), pentru diminuarea valorii tarifului pentru copia conforma nu s-a bucurat de prea multa sustinere. "Deocamdata nu exista prea multa sustinere pentru aceasta propunere, dar noi speram ca vom elimina aceasta taxa. Este abuziv sa ceri anual 1.100 lei pentru un autobuz care efectueaza transport urban. Copia conforma poate sa ramana dar, pentru autobuzele care nu ies din oras, nu vedem utilitatea", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a adaugat ca la intalnirea membrilor URTP s-a luat in calcul si transformarea regiilor autonome de transport in societati comerciale. "Sefii Regiei de Transport din Bucuresti se pregatesc si ei sa se transforme in societate comerciala. Sunt dispusi sa ne ajute, dar trebuie sa vedem cum scapam de datoriile istorice. La ei este mai usor pentru ca nu au datorii", a spus Gherca. RATP Iasi trebuie sa achite nu mai putin de 100 milioane lei la bugetul de stat. Din cauza debitelor, Directia Generala a Finantelor Publice Judetene Iasi a pus sechestre asiguratorii pe mijloacele RATP si chiar pe sediile institutiei in vederea valorificarii acestora.


http://www.bzi.ro/sefii-ratp-n-au-cu-cine-sa-schimbe-legea-transportului-public-179566
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 19 Iul 2010 14:17:54    Titlul subiectului: 50 milioane euro 130381

Buna Ziua Iasi a scris:
Negocierile pentru imprumutul Primariei, suspendate
Luni, 19 Iulie 2010

Negocierile dintre reprezentantii municipalitatii iesene si firma de consultanta VMB Partners SA in ceea ce priveste accesarea unui imprumut de 50 milioane euro au fost suspendate. Edilii asteapta un raspuns de la Guvern legat de un proiect care ar avantaja autoritatile locale care vor sa faca imprumuturi. Edilii vor sa stie daca exista o solutie mai convenabila decat imprumutul prin banci.
http://www.bzi.ro/negocierile-pentru-imprumutul-primariei-suspendate-179644
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 20 Iul 2010 07:10:30    Titlul subiectului: Sa vedem ... 130408

Ziarul de Iasi a scris:
Fiscul a reusit sa vinda 22 de rable ale RATP
GABRIELA CURELARU


Finantele iesene au reusit sa scape de autobuzele RATP. Scoase pentru a treia oara la mezat, cele 22 de autobuze achizitionate de patru societati comerciale au avut preturile de pornire reduse cu 50%. Asupra bunurilor mobile a fost pus sechestru in contul unei datorii de aproximativ 103 milioane de lei pe care RATP o are catre bugetul de stat. „Pretul de pornire a licitatiei pentru trei autobuze a fost de 3.576 de lei, la doua autobuze 3.604 lei, iar la restul autobuzelor pretul de pornire a fost 3.719 lei. Sumele mentionate nu contin TVA. Bunurile au fost adjudecate de toti cei patru ofertanti care au fost in sala, suma finala a autobuzelor valorificate fiind de 120.525 de lei, pret ce contine si TVA", a spus Maria Taran, purtator de cuvint in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ). Astfel, firma Reciplast Group SRL din Iasi a achizitionat cinci autobuze, Soma SRL Bacau alte cinci autobuze, iar societatile Predemet SA Iasi si Compil Birlad au cumparat cite sase bucati fiecare. Pretul total de pornire a licitatiei a fost de 81.710 lei fara TVA. Datoriile RATP cresc de la o zi la alta, iar bunurile scoase la vinzare par sa fie vindute foarte greu. In luna mai, alte 33 de autobuze au fost vindute de catre DGFPJ, valorificarea avind loc abia dupa cinci licitatii. In urma acelei licitatii s-au incasat doar 185.000 de lei.


http://www.ziaruldeiasi.ro/economic/fiscul-a-reusit-sa-vinda-22-de-rable-ale-ratp~ni6hlf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 21 Iul 2010 06:39:40    Titlul subiectului: Inca putin... 130474

Buna Ziua Iasi a scris:
Austriecii vor sa continue restaurarea tramvaielor la Iasi
Miercuri, 21 Iulie 2010
Ion MUSET

Austriecii de la MT-Eisenbahnbedarf au incercat ieri sa remedieze relatiile cu Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Acestea s-au racit dupa ce austriecii au auzit ca regia ar urma sa intre in faliment, ceea ce ar periclita activitatea de restaurare a tramvaielor. Ieri, Alfred Fleissner, reprezentantul MT-Eisenbahnbedarf, de care apartine Muzeul tramvaielor din Mariazell, a venit in vizita la primarul Gheorghe Nichita si a solicitat prelungirea colaborarii cu RATP. Si asta desi sefii regiei au solicitat bani pentru serviciile de restaurare. Austriecii vor sa recompenseze aceasta activitate prin piese de schimb. Ultima propunere:o retea electrica de troleibuz nefolosita de austrieci. "Ei vor sa continuam colaborarea si ne-au propus in schimbul restaurarii o retea electrica de 15 kilometri. Aceasta a fost montata acum cinci ani in orasul austriac Innsbruck. Ulterior, autoritatile de acolo si-au dat seama ca nu fac fata transportului cu troleibuze si nu o mai folosesc. Noi am putea sa o folosim pentru reteaua de la tramvaie, dar valoarea acesteia nu acopera nici macar costurile de restaurare a unui tramvai, care se ridica la 50 mii euro. Vom cauta o formula avantajoasa pentru a continua colaborarea", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Pana acum, RATP a restaurat pentru austrieci zece tramvaie, pentru care a primit piese de schimb, sine, macaze, material de linie de alimentare aeriana si chiar troleibuze. Pe langa acestea, in curtea regiei mai sunt sase vagoane motor, an de constructie 1899-1928, precum si un vagon remorca din 1923, care urmeaza a fi restaurate. Austriecii mai au si un bonus de 100 mii euro oferit celor de la RATP. Daca cele doua parti nu vor ajunge la un numitor comun, atunci activitatea de restaurare a tramvaielor austriece ar putea fi mutata la Braila.

http://www.bzi.ro/austriecii-vor-sa-continue-restaurarea-tramvaielor-la-iasi-179901
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 21 Iul 2010 16:51:42    Titlul subiectului: Comisia Europeana 130504

Evenimentul a scris:
Audit european

Nelu Păunescu

Etapele de implementare ale proiectului Civitas au fost luate la puricat în cursul acestei săptămâni de reprezentanți ai Comisiei Europene, care au fost prezenți la Iași timp de două zile

„În cadrul auditului efectuat de Comisia Europeană pentru proiectul Civitas - Archimedes, s-au făcut verificări în teren pentru a se edifica asupra stadiului în care se găsește proiectul. Au fost verificate la fața locului pista pentru bicicliști, coridorul green – light, banda pentru transportul public, semafoarele pentru persoanele nevăzătoare și stația GPL din Tudor. Inspectorii europeni au fost foarte încântați de stadiul proiectului. Până în acest moment ne-am descurcat extraordinar cu implementarea acestui proiect, excepție făcând licitația pentru ticketing, dar aceasta este o problemă externă de voința noastră. În acest sens, am stabilit de comun acord să prelungim termenul până în luna martie 2011”, a declarat Cosmin Coman, directorul Direcției de Programe și Servicii pentru Comunitate din cadrul Primăriei.

Ultimul termen pentru implementarea sistemului de ticketing a fost stabilit pentru luna octombrie a acestui an. Din cauza celor nouă contestații care au atacat licitația pentru acest sistem, organizată pentru prima oară în iunie 2008, implementarea a fost blocată consecutiv. Valoarea acestui sistem, care implică dotarea mijloacelor de transport în comun cu compostoare automate de bilete, calculatoare de bord, GPS și automate de bilete, se ridică la suma de 3,5 milioane euro, fără TVA.

Întregul proiect Civitas urmează să se finalizeze în februarie 2012.




http://www.evenimentul.ro/articol/audit-european.html


Ultima modificare efectuată de către Cosmin Sandu la Joi 22 Iul 2010 04:51:11, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Iul 2010 04:36:21    Titlul subiectului: OUG 55 / 2010 130521

Buna Ziua Iasi a scris:
Noi masuri de austeritate in transportul public
Joi, 22 Iulie 2010
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public pregatesc sa aplice noi masuri de austeritate  Va fi redus consumul de carburanti si vor fi eliminate masinile de serviciu  Mai mult, sefii institutiei anunta si noi disponibilizari

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi se pregateste de noi masuri de austeritate. Sefii institutiei se grabesc sa reduca cheltuielile bugetare pentru a respecta OUG 55 / 2010. Conform acesteia, regiile autonome trebuie sa reduca cu 20% cheltuielile cu bunuri si servicii, altele decat cele pentru activitatile de productie, a cheltuielilor cu prestatiile externe, cheltuielilor de protocol, reclama si publicitate, programate pentru semestrul II 2010. Mai mult, plimbarile cu masinile de serviciu vor fi eliminate. "Chiar daca n-ar fi existat aceasta ordonanta, tot ar fi trebuit sa reducem cheltuielile. Deja am redus cheltuielile cu telefoanele. Vom taia de peste tot, dar in primul rand vom elimina masinile pentru deplasari. Fata de luna iunie am redus cheltuielile cu peste 5 miliarde lei", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a mai precizat ca vor continua si disponibilizarile din cadrul institutiei. Pana acum, sunt programati sa plece 80 angajati. "Vom, ajunge cu disponibilizarile la 120 oameni, astfel ca vom reduce organigrama la 1424 angajati. Si acum nu lucram cu toti oamenii, multi fiind in concedii medicale sau in somaj tehnic. Avem probleme cu asigurarea salariilor la angajati, iar reducerea cheltuielilor este iminenta. Am convocat Consiliul de Administratie la sfarsitul saptamanii pentru a aproba aceste masuri, precum si noul buget ajustat dupa prevederile OUG 55/2010. Dupa aceasta sedinta ne vom prezenta cu bugetul in plenul Consiliului Local", a completat Maricel Gherca. Din cauza crizei, angajatii RATP au ajuns sa-si ridice salariile cu intarzieri de peste o saptamana. In acelasi timp, RATP Iasi functioneaza in continuare fara un buget aprobat, consilierii locali respingand proiectia bugetara prezentata de catre sefii institutiei la ultima sedinta a Consiliului Local
.
http://www.bzi.ro/noi-masuri-de-austeritate-in-transportul-public-180035[/quote]________________________________________________________________
Evenimentul a scris:
Proiectele europene, verificate la locul facerii

Cele trei proiecte europene depuse pe Planul Operațional Regional (POR) la Agenția de Dezvoltare Nord Est (ADRNE) au făcut obiectul unei prime verificări în teren din partea reprezentanților Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului

„Doi experți independenți, angajați de Ministerul Dezvoltării, au venit să vadă zonele unde se vor implementa cele trei proiecte pe fonduri europene pe care le-am depus la ADRNE. Am reușit să lămurim toate neclaritățile legate de acestea, iar în termen de o lună va avea loc evaluarea finală a acestor proiecte. Urmează să mai avem o vizită de precontractare, iar apoi să semnăm contractul de finanțare”, a declarat Cosmin Coman, directorul Direcției de Programe și Servicii pentru Comunitate din cadrul Primăriei.

Municipalitatea ieșeană are depuse spre finanțare trei proiecte, în valoare totală de peste 62 de milioane de euro. Primul dintre acestea, Pasajul Octav Băncilă, este parte integrantă a planului de dezvoltare a axei de transport nord - sud a Iașului, ce urmează a fi implementat până în 2013, și atinge o valoare de 22 milioane de euro. Al doilea proiect, „Axa de dezvoltare est-vest”, vizează modernizarea infrastructurii stradale pe tronsonul Păcurari – Piața Eminescu – bdul Independenței - Elena Doamna și atinge o valoare de 20 milioane de euro. Ultimul proiect, „Dezvoltarea rețelei rutiere în zona culturală, istorică și turistică a municipiului Iași”, se ridică la aproximativ 20,3 milioane euro.
http://www.evenimentul.ro/articol/proiectele-europene-verificate-la-locul-facerii.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Iul 2010 06:11:04    Titlul subiectului: TESA RATP 130687

Buna Ziua Iasi a scris:
Directorul Gherca pierde un sfert din salariu
Sambata, 24 Iulie 2010
Ion MUSET


Maricel Gherca, seful Regiei Autonome de Transport Public, isi va diminua salariul cu 25%, pentru a respecta masurile de austeritate dispuse de Guvern  Acesta sustine ca trebuie sa procedeze astfel, deoarece si indemnizatiile viceprimarilor s-au diminuat corespunzator  Conform unei ordonante de urgenta emise in 2008, sefii de regii sunt remunerati cu echivalentul indemnizatiei de viceprimar  Salariile directorilor care conduc alte institutii subordonate Consiliului Local vor ramane la fel  Acestia se prevaleaza de faptul ca institutiile pe care le conduc au statut de societate comerciala

Seful Regiei Autonome de Transport Public (RATP), Maricel Gherca, este singurul director de institutie subordonata Consiliului Local, care va trebui sa-si diminueze salariul cu 25%, conform masurilor de austeritate stabilite la nivel national. In baza unei ordonante de urgenta emise in 2008, Maricel Gherca primeste o remuneratie care nu trebuie sa fie mai mare decat indemnizatia de viceprimar. Astfel, de la un salariu brut de 5400 lei, acesta va trebui sa ajunga la o remuneratie de 4010 lei. Asta inseamna un salariu net de aproximativ 2900 lei. Seful RATP a propus ieri membrilor Consiliului de Administratie, diminuarea salariului sau, o decizie in acest sens urmand a fi luata in urmatoarele saptamani. "Eu am propus incheierea unui act aditional pentru reducerea remuneratiei, asa cum se va diminua si indemnizatia de viceprimar, respectiv cu 25%. Pana pe 15 august, cand va trebui sa ridic avansul pe luna iulie, voi lua o decizie impreuna cu membrii Consiliului de Administratie. Conform legii si a noilor masuri de austeritate, directorii de institutii subordonate Consiliului Local si Judetean, trebuie sa-si ajusteze remuneratiile in functie de indemnizatia viceprimarilor, respectiv a vicepresedintilor de Consiliu Judetean", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a mai propus sa se diminueze si indemnizatiile lunare ale membrilor Consiliului de Administratie. "Conform unei ordonante de urgenta emise la sfarsitul anului 2008, membrii Consiliului de Administratie ridica o indemnizatie echivalenta cu 1% din salariul directorului de institutie. Cum salariul meu va scadea, se va impune si diminuarea acestor indemnizatii, mai mult simbolice. Astfel, in loc de 3,4 lei pe luna, fiecare membru va primi in jur de 2 lei", a mai spus Maricel Gherca.
Articol complet : http://www.bzi.ro/directorul-gherca-pierde-un-sfert-din-salariu-180380 ____________________________________________________________
Buna Ziua Iasi a scris:
Somaj tehnic in transportul public
Luni, 26 Iulie 2010
Ion MUSET

 Personalul TESA al Regiei Autonome de Transport Public ar putea fi trimis in somaj tehnic  Conducerea institutiei a propus ca acestia sa stea acasa in lunile august si septembrie  Sefii Regiei spera ca astfel vor reduce cheltuielile institutiei cu 140.000 lei pe luna  Sindicatele regiei au solicitat un ragaz de cateva zile pentru a discuta propunerera cu angajatii vizati pentru somajul tehnic

Peste 90 de angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) ar putea sa fie trimisi in somaj tehnic in lunile august si septembrie. Este vorba doar de personalul TESA, masura fiind propusa in sedinta de vineri a Consiliului de Administratie a regiei. Sefii institutiei sustin ca prin aceasta decizie vor face economii la bugetul institutiei, avand in vedere situatia financiara dificila in care se zbate RATP. Incasarile au scazut pe perioada verii, astfel ca acestea abia daca acopera salariile lunare ale celor 1422 de angajati. "Jumatate din personalul TESA ar urma sa plece in somaj tehnic in luna august, iar restul in septembrie. Este o masura inevitabila in conditiile in care avem mari dificultati financiare. Este posibil sa intram in somaj chiar si noi, reprezentantii conducerii RATP. Vom discuta propunerea si cu reprezentantii sindicatelor. Este o masura care ne-ar aduce economii de 140.000 lei pe luna", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Propunerea nu a picat deloc bine pentru sindicalistii institutiei. Acestia au solicitat un ragaz pentru a discuta solicitarea cu angajatii pe care ii reprezinta. "Nu stiam de aceasta propunere, chiar am fost luat prin surprindere la sedinta Consiliului de Administratie. Am cerut un ragaz pentru a vedea ce spun angajatii nostri despre acest lucru. Ne vom intalni luni, 26 iulie, sa vedem daca acceptam sau nu aceasta decizie. Oricum, conform contractului incheiat la nivel de ramura, angajatii care vor suplini munca celor care se vor afla in somaj tehnic, vor trebui sa primeasca minimum 25% din veniturile acestora", a declarat Vasile Sandu, liderul Sindicatului Liber al Salariatilor din cadrul RATP.
Tot in sedinta Consiliului de Administratie de vineri, membrii acestuia au aprobat noi masuri de austeritate, impuse prin OUG 55 din 24 iunie 2010. Conform actului normativ, "regiile autonome trebuie sa reduca cu 20% cheltuielile cu bunuri si servicii, altele decat cele pentru activitatile de productie, a cheltuielilor cu prestatiile externe, cheltuielilor de protocol, reclama si publicitate, programate pentru semestrul II 2010". Mai mult, plimbarile cu masinile de serviciu vor fi eliminate. "Am prezentat membrilor Consiliului de Administratie noile masuri de austeritate si au fost aprobate. Deja am facut si graficele pentru masinile de serviciu, care vor circula cu cote reduse de carburanti", a explicat Maricel Gherca.
Situatia financiara a RATP este una dificila, institutia mentinandu-si activitatea exclusiv din incasarile zilnice. Din cauza datoriilor de 100 de milioane lei la bugetul consolidat al statului, RATP are conturile blocate de catre Directia Generala a Finantelor Publice Judetene.
http://www.bzi.ro/somaj-tehnic-in-transportul-public-180531

Ultima modificare efectuată de către Cosmin Sandu la Lun 26 Iul 2010 12:35:27, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Iul 2010 06:39:56    Titlul subiectului: PMI 130688

Buna Ziua Iasi a scris:
Primaria face din nou lucrari pe dos
Luni, 26 Iulie 2010
Ciprian BOARU

Chiar daca municipalitatea a demarat o licitatie pentru realizarea unor lucrari de hidroizolatie la podul din Nicolae Iorga, edilii vin cu un proiect de hotarare prin care se doreste aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Insa, proiectul ce va fi discutat miercuri in sedinta de Consiliu Local, trebuia aprobat inainte de demararea licitatiei. Reprezentantii primariei nu considera asta o problema. Conform indicatorilor tehnico-economici lucrarea are o valoare de 85 mii lei fara TVA. "Ideea este ca se aproba separat partea de pod. Inainte a fost aprobat pentru partea de modernizare a liniei. Podul nu a fost bagat in nici o modernizare", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei. In luna iunie, municipalitatea a organizat o licitatie pentru realizarea lucrarilor de hidroizolatie la podul din Nicolae Iorga. La licitatie s-a prezentat Rexpod SRL in asociere cu Izo Construct Trader SRL cu o oferta financiara de 90 mii lei si cu o durata de executie de 20 zile. Prevederea bugetara a fost de 92,4 mii lei. Urmeaza ca in perioada urmatoare sa fie analizata oferta si functie de rezultat sa fie semnat contractul. Edilii vor sa finalizeze si lucrarile de reabilitare a pasajului Alexandru cel Bun incepute inca de acum doi ani. Mai este de parcurs o etapa finala ce se refera la realizarea rosturilor de dilatatie. Mai precis, ca la modelul liniilor de tramvai, pe suprafata podului va fi aplicat un material special, elastomer. In acest sens a fost organizata o licitatie. A participat tot Rexpod SRL din Iasi cu o oferta financiara de 196.214 lei fara TVA si cu un termen de executie de sapte zile. Municipalitatea a stabilit o prevedere bugetara de 218.487 lei fara TVA. Pentru ca lucrarile vizeaza aproximativ aceeasi zona, vor incepe simultan.

http://www.bzi.ro/primaria-face-din-nou-lucrari-pe-dos-180542
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 27 Iul 2010 06:45:53    Titlul subiectului: TESA RATP ---deznodamantul 130749

Buna Ziua Iasi a scris:
Angajatii din transportul public pleaca in somaj tehnic
Marti, 27 Iulie 2010
Ion MUSET

Cei 90 de angajati TESA ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au decis sa plece pana la urma in somaj tehnic. Dupa o serie de consultari cu liderii de sindicat, acestia au hotarat ca e mai bine sa li se reduca salariul timp de o luna cu 25%, decat sa nu-l mai primeasca deloc. "Noi am primit propunerea la sfarsitul saptamanii, iar astazi ne-am consultat cu angajatii. Am decis ca e mai bine sa plecam cate o luna in somaj tehnic, pentru ca alternativa este sa nu primim salariile. Am reimpartit sarcinile intre angajati, astfel ca jumatate dintre acestia vor pleca in somaj tehnic in luna august, iar restul in septembrie", a declarat Vasile Sandu, liderul Sindicatului Liber din cadrul RATP. Angajatii au cedat astfel presiunilor conducerii institutiei care a solicitat aplicarea acestei masuri pentru a reduce cheltuielile. "Credem ca este un act de solidaritate si de aceea vom pleca si noi in somaj tehnic. Pur si simplu nu exista alta solutie si ma bucur ca oamenii au inteles ca trebuie sa taiem din cheltuieli", a declarat Maricel Gherca, directorul unitatii. Prin trimiterea angajatilor TESA in somaj tehnic, in urmatoarele doua luni, unitatea va face economii de 280 mii lei.

http://www.bzi.ro/angajatii-din-transportul-public-pleaca-in-somaj-tehnic-180691

___________________________________________________________________________

Buna Ziua Iasi a scris:
Jumatate de secol de concediu
Marti, 27 Iulie 2010


Peste o jumatate de secol au stat in concediu medical angajatii celor mai importante institutii din oras, in prima jumatate a acestui an  Fie ca este vorba de cei din Primaria Iasi, Consiliul Judetean, Prefectura, institutii deconcentrate, regii sau societati comerciale subordonate Consiliului Local si celui Judetean, angajatii acestor structuri au abuzat practic de concediile medicale  Numai in primele 6 luni ale acestui an, acestia au reusit sa stea acasa 62 de ani!  In topul celor mai "bolnavi" angajati se situeaza cei ai Regiei Autonome de Transport Public, care au stat acasa nu mai putin de 19 ani, mai mult decat perioada petrecuta in concedii medicale de angajatii CET Iasi SA si cei ai SC Salubris SA

Mai bine de jumatate de secol au stat acasa angajatii celor mai importante institutii din Iasi, sub forma de concedii medicale. Perioada petrecuta acasa in primele 6 luni ale acestui an de catre angajatii Primariei, ai Consiliului Judetean, ai Prefecturii, ai institutiilor deconcentrate, ai regiilor sau societatilor comerciale subordonate Consiliului Local si celui Judetean, depaseste 62 de ani!
Cu siguranta, cei mai "bolnavi" in prima jumatate a acestui an au fost angajatii Regiei Autonome de Transport Public (RATP). In primele 5 luni ale anului, angajatii regiei au reusit sa stea in concediu medical nu mai putin de 7194 zile. Asta inseamna peste 19 ani, adica mai mult decat zilele de concediu medical solicitate de angajatii CET Iasi SA si Salubris la un loc. Cei mai multi angajati ai RATP si-au luat concediu pe motiv de boala in martie si aprilie. Atunci, au solicitat 1742 zile de concediu, respectiv 1544 zile in aprilie. Numarul solicitarilor a scazut insa drastic in luna mai, cand RATP si Fondul National de Sanatate au decontat 931 zile de concediu. "Solicitarile pentru cererile de concediu pe motiv de boala au scazut in luna mai si ca efect al acelei ordonante care infiinteaza asa-zisa politie a concediilor. Perioadele de concediu au fost acordate mai multor angajati. Unii au stat acasa si cate 30 zile, altii doar o zi, doua, in functie de ce boala sufera. Noi estimam ca numarul concediilor medicale va scadea, dar nu vreau sa cadem intr-o alta extrema. Nu ne dorim ca medicii, de frica acestor verificari cu Politia, sa nu mai ofere scutiri medicale, iar oamenii sa vina bolnavi la serviciu", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.
Recordul concediilor medicale de la RATP a fost stabilit in 2009. Atunci, angajatii RATP au stat acasa invocand diferite boli - 21.972 zile, adica peste 60 ani de concediu! "Majoritatea a solicitat zile libere in perioada verii. In 2009, in luna august, am inregistrat cel mai mare numar de zile petrecute in concediu medical de catre angajatii RATP, respectiv 2888 zile", a mai spus Mihai.


Articol complet : http://www.bzi.ro/jumatate-de-secol-de-concediu-180720
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 27 Iul 2010 14:23:35    Titlul subiectului: Autogara din Tudor Vladimirescu 130768

Buna Ziua Iasi a scris:
Edilii semneaza in aceasta saptamana contractul pentru proiectarea noii autogari
Marti, 27 Iulie 2010

Reprezentantii municipalitatii au anuntat astazi ca in aceasta saptamana va fi semnat contractul cu firma care si-a adjudecat licitatia privind realizarea proiectului tehnic la noua autogara din Tudor Vladimirescu. Asta dupa ce ieri a expirat termenul legal pentru depunerea contestatiilor. Relians Corp SRL in colaborare cu Search Corporation SRL a ofertat suma de 1.051.187 lei, cu o durata de executie de trei luni. Autogara va fi construita pe o suprafata de 4200 metri patrati. Sediul va avea parter plus etaj si vor fi amenajate opt peroane si o serie de spatii anexe.
http://www.bzi.ro/edilii-semneaza-in-aceasta-saptamana-contractul-pentru-proiectarea-noii-autogari-180809
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 28 Iul 2010 13:49:56    Titlul subiectului: Buget RATP aprobat 130827

Buna Ziua Iasi a scris:
RATP a contestat amenda primita pentru achizitii
Miercuri, 28 Iulie 2010
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au contestat amenda aplicata in urma cu doua saptamani de Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP). Institutia de control a amendat regia cu 34.000 lei, dupa ce inspectorii acesteia au verificat modul in care au fost achizitionate cele 20 de autobuze Van Hool A 500 de catre sefii regiei de la firma bulgareasca Shans Tour LTD. Sanctiunea a fost data dupa ce reprezentantii ANRMAP au constatat ca sefii RATP au folosit un cod CPV (vocabularul comun privind achizitiile) gresit, atunci cand au anuntat licitatia in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Mai mult, oficialii RATP se pare ca au subestimat suma prevazuta pentru inchirierea si ulterior achizitia celor 20 de autobuze. "Este adevarat ca in anuntul de licitatie am folosit un cod CPV, respectiv , iar in contractul incheiat cu partenerii bulgari am trecut autobuze fara sofer. Dar la momentul respectiv nu am gasit in SEAP un cod CPV echivalent inchirierii autobuzelor fara sofer. Cei de la ANRMAP ne-au spus ca am fi putut efectua achizitia trecand autobuzele la produse. Oricum, am contestat amenda si asteptam sa se stabileasca data procesului. Instanta ar trebui sa ia in considerare ca nu am facut acest lucru intentionat", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Controlul inspectorilor de la ANRMAP a fost demarat dupa o serie de sesizari ale Directiei Generale a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ). Inspectorii Fiscului au sesizat in acelasi timp si Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi, afirmand ca cele 20 de autobuze au fost inchiriate ilegal, intrucat plata pentru aceasta procedura s-ar fi facut in avans, respectiv inainte de receptionarea autobuzelor.
http://www.bzi.ro/ratp-a-contestat-amenda-primita-pentru-achizitii-180884
Buna Ziua Iasi a scris:
Bugetele institutiilor subordonate Primariei au fost aprobate
Miercuri, 28 Iulie 2010

In sedinta de astazi, consilierii locali au aprobat proiectele de hotarare referitoare la bugetele de venituri si cheltuieli pentru anul 2010 ale societatilor subordonate Primariei. Este vorba despre SC Termo-Service SA, RATP, Citadin SA, Tehnopilis SRL si CET SA. Bugetele au fost elaborate conform OUG 55/2010 privind rectificarea unor cheltuieli.
http://www.bzi.ro/bugetele-institutiilor-subordonate-primariei-au-fost-aprobate-180979
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 29 Iul 2010 14:45:39    Titlul subiectului: Autogara din Tudor Vladimirescu 130903

Evenimentul a scris:
Primăria pierde finanțarea pentru Autogară!


Ieri, firmele Eden Consulting SRL și EC-ITS BVBA, din Belgia, au contestat la Curtea de Apel București decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) în privința licitației pentru proiectarea Autogării Iași

Consecința acestei contestații va fi pierderea de către municipalitate a finanțării proiectului Autogării, în valoare de 20 milioane euro. „Pe ultima sută de metri a perioadei de contestații, această asociere dintre cele două firme, care nu a avut câștig de cauză la licitația pentru proiectarea Autogării, a contestat decizia CNSC la Curtea de Apel, nemulțumiți de decizia acestui organism. Acest proiect va fi amânat și, cel mai probabil, vom pierde și finanțarea de 20 de milioane de euro pentru acest an. Mai mult ca sigur că până în septembrie nu vom primi termen, pentru că e vacanță judecătorească”, a declarat Cosmin Coman, directorul Direcției de Programe și Servicii pentru Comunitate din cadrul Primărie.

Firma declarată câștigătoare, Relians Corp SRL, în asociere cu Search Corporation SRL, urma să semneze în cursul acestei săptămâni contractul pentru întocmirea proiectului tehnic pentru Autogara Iași, ce urmează să fie construită pe amplasamentul autobazei RATP din Tudor Vladimirescu.
.


http://www.evenimentul.ro/articol/primaria-pierde-finantarea-pentru-autogara.html

**** Sa vedem dispozitia data de CNSC (in atasament )

Sursa : http://www.cnsc.ro/index.php/ro/decizii/decizii2010



decizie_3568.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  decizie_3568.pdf
 Mărime fișier:  49.93 kb
 Descărcat:  de 291 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Iul 2010 07:17:04    Titlul subiectului: RATP 131003

Buna Ziua Iasi a scris:
RATP a ajuns la mila judecatorilor din cauza lui Nichita
Sambata, 31 Iulie 2010
Catalin BOACNA

 Din cauza ca lucrarile de reabilitate a caii de rulare pentru tramvaie nu s-au finalizat la timp, RATP a fost amendata pentru ca a prelungit contractul de inchiriere a autobuzelor aduse din Bulgaria

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) a ajuns la mila magistratilor de la Judecatoria Iasi dupa ce inspectorii de la Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) i-au amendat cu 70.000 lei pentru ca au prelungit cu inca trei luni contractul de inchiriere a autobuzelor de la Shans Tour LTD, o firma din Bulgaria. S-a ajuns la aceasta situatie dupa ce Primaria Municipiului Iasi nu a reusit sa finalizeze lucrarile de refacere a caii de rulare pentru tramvaie. Finalizarea lucrarilor s-a tot amanat, iar cei de la RATP au fost nevoiti sa prelungeasca de cateva ori contractul de inchiriere a autobuzelor de la firma din Bulgaria. Contractul initial prevedea inchirierea pentru sase luni a unor autobuze VanHool, fara sofer, cu posibilitatea de prelungire pentru inca trei luni. Numai ca, dupa prima prelungire a contractului a mai fost facuta inca una, fara a se mai respecta procedura achizitiei publice si astfel s-a ajuns la amenda de 70.000 lei contestata acum la instanta de judecata. "Singura solutie pe care am avut-o la indemana si pe care am aplicat-o, un motiv fortuit, a fost aceea a unui noi prelungiri a contractului cu inca trei luni, mai ales ca autobuzele VanHool erau deja in exploatarea noastra si trebuia sa identificam o solutie corecta si care poate sa fie pusa in aplicare cat mai repede", au sustinut reprezentantii RATP.
Controlul inspectorilor de la ANRMAP a fost demarat dupa o serie de sesizari ale Directiei Generale a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ). Inspectorii Fiscului au sesizat in acelasi timp si Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi, afirmand ca cele 20 de autobuze au fost inchiriate ilegal, intrucat plata pentru aceasta procedura s-ar fi facut in avans, respectiv inainte de receptionarea autobuzelor.


http://www.bzi.ro/ratp-a-ajuns-la-mila-judecatorilor-din-cauza-lui-nichita-181441
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Aug 2010 04:54:52    Titlul subiectului: Legea serviciilor de transport public local 92/2010 131056

Buna Ziua Iasi a scris:
Transportul local ar putea suferi schimbari
Luni, 02 August 2010
Ion MUSET

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) ar putea beneficia de o serie de facilitati daca legea serviciilor de transport public local 92/2010 va fi modificata. Propunerile de schimbare a acestei legi au fost lansate spre dezbatere publica. Reprezentantii RATP au fost convocati ieri la sediul Ministerului Administratiei si Internelor pentru a le discuta. "Oficialii ministerului ne-au prezentat vreo 20 de propuneri pentru modificarea acestei legi. Cele mai importante se refera la eliminarea obligativitatii pentru copia conforma la autobuzele de transport public. Reprezentantii MAI ne-au promis ca vor trece aceasta reglementare de la Autoritatea Rutiera Romana la Politie, caz in care acest act nu va mai fi necesar. Noi am solicitat sa ne fie eliminate si cotizatiile pe care suntem obligati sa le achitam catre Autoritatea Nationala de Reglementare a Serviciilor Comunitare. Pentru avizele date de catre aceasta institutie suntem obligati sa cotizam cu 0,1 la suta din veniturile totale ale institutiei, ceea ce este foarte mult", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Acesta a mai precizat ca, daca se va modifica legea, RATP va putea opera si pe o parte dintre traseele judetene. "Ne-au promis ca vor lasa programele judetene de transport pana in 2012, dupa care ne vor permite si noua sa operam pe raza localitatilor limitrofe municipiului. Important la aceasta prevedere este ca putem atrage fonduri europene pentru dezvoltarea transportului urban. Uniunea Europeana nu acorda fonduri decat daca esti constituit intr-o Asociatie de Dezvoltare Intercomunitara, iar asta implica si includerea Zonei Metropolitane", a mai spus Maricel Gherca. Urmatoarea intalnire cu reprezentanti MAI si cei ai sefilor de regii va avea loc pe 23 august.


http://www.bzi.ro/transportul-local-ar-putea-suferi-schimbari-181536


Ultima modificare efectuată de către Cosmin Sandu la Lun 02 Aug 2010 05:02:15, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Aug 2010 06:21:24    Titlul subiectului: RATP 131380

Evenimentul a scris:
Directorul RATP s-a „instruit” în Germania

Timp de două zile, directorul RATP, Maricel Ghercă, a participat în Germania la o prezentare de autobuze urbane realizată de cei de la ZF Group. „Evenimentul a avut loc în localitatea Friedrichshafen. Au prezentat autobuze diesel, dar care funcționează și pe baza unor acumulatori care folosesc principiul energiei solare. Au o autonomie deosebită. Problema ar fi că economia de combustibil care se realizează este anulată de costurile pe care le presupune întreținerea unui asemenea autobuz”, a spus directorul RATP. Acesta a precizat că nemții nu au oferit informații despre prețul unei astfel de „bijuterii”. „S-au ferit să avanseze un preț. Oricum nu dispunem de banii necesari achiziției de autobuze noi”, a mai precizat dl Ghercă
.


http://www.evenimentul.ro/articol/directorul-ratp-s-a-instruit-in-germania.html
__________________________________________________________________________________________________
Buna Ziua Iasi a scris:
Autobuzele RATP vor scapa de mizerie
Sambata, 07 August 2010
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) si-au dat seama, intr-un final, ca autobuzele cu care sunt nevoiti sa circule iesenii au nevoie urgenta de curatenie. Acestia vor dispune igienizarea mijloacelor de transport cel putin o data pe saptamana. Pentru aceasta "operatiune" delicata, acestia sunt dispusi sa cheme chiar si angajatii trimisi in somaj tehnic. "Am avut numeroase reclamatii, cum ca autobuzele sunt murdare in aceasta perioada. Este cald, este mult praf, iar acesta se depune. Desi noi spalam autobuzele in fiecare dimineata, atat la interior, cat si la exterior, este nevoie de o curatenie mult mai ampla. Vom chema o parte din oamenii trimisi in somaj tehnic, pentru a face igienizare a autobuzelor", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.


http://www.bzi.ro/autobuzele-ratp-vor-scapa-de-mizerie-182308
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Aug 2010 07:02:19    Titlul subiectului: RATP 131501

Buna Ziua Iasi a scris:
Regia de Transport vrea, in continuare, bani de la austrieci
Luni, 09 August 2010
Ion MUSET


Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a respins o noua oferta venita din partea austriecilor de la MT-Eisenbahnbedarf, care doresc ca institutia sa continue activitatea de restaurare a tramvaielor. Acestia solicita, in continuare, cel putin 50 mii euro pentru restaurarea fiecarui tramvai adus la Iasi. Austriecii, in schimb, vor sa plateasca aceste servicii cu o retea electrica de troleibuz, lunga de 15 kilometri. Reprezentantii RATP spun ca nu pot sa o foloseasca, iar valoarea acesteia este de doar 20 mii euro. O alta oferta propusa de austrieci a fost respinsa de catre sefii regiei. "Au venit, mai intai, cu aceasta retea electrica, cu care eu nu am ce sa fac. Ei spun ca valoreaza 20 mii euro, dar degeaba, pentru ca nu am unde sa o folosesc. Daca ne aduceau cauciucuri sau alte piese pentru tramvaie, atunci poate am fi continuat colaborarea. Ultima oferta a lor a fost cu niste autobuze pe gaz. Acestea nu sunt, insa, deloc fiabile in oras, pentru ca au un consum de peste 100 litri la suta de kilometri. In plus, motoarele pe gaz sunt si foarte greu de intretinut, mai ales in conditiile in care cele propuse de austrieci au stat pe dreapta peste 7 ani. In consecinta, conditiile raman aceleasi, respectiv sa ne plateasca cate 50 mii euro pentru fiecare tramvai restaurat", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Relatiile dintre austrieci si conducerea regiei s-au racit, dupa ce reprezentantii MT-Eisenbahnbedarf au auzit zvonuri ca regia ar urma sa fie falimentata, iar activitatea de restaurare a tramvaielor sa fie externalizata. Pana acum, RATP a restaurat pentru austrieci zece tramvaie, pentru care a primit piese de schimb, sine, macazuri, material de linie de alimentare aeriana si troleibuze. Pe langa acestea, in curtea regiei mai sunt 6 vagoane motor, an de constructie 1899 - 1928, precum si un vagon remorca, din 1923, care urmeaza a fi restaurate. Austriecii mai au si un bonus de 80 mii euro, oferit celor de la RATP, cu care se va mai restaura un ultim vagon. Daca cele doua parti nu vor ajunge la un numitor comun, atunci activitatea de restaurare a tramvaielor austriece ar putea fi mutata la Braila.


http://www.bzi.ro/regia-de-transport-vrea-in-continuare-bani-de-la-austrieci-182465

___________________________________________________________________________

Buna Ziua Iasi a scris:
Se infiinteaza doua societati comerciale in transportul local
Luni, 09 August 2010
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) se pregatesc sa scape de datoriile istorice, prin divizarea institutiei in cel putin doua societati comerciale. Acestia au luat deja legatura cu mai multi experti in lichidarea societatilor comerciale, pentru a vedea cum se poate face divizarea. Deocamdata, sunt luate in calcul doua variante, ambele urmand a lasa datoriile acumulate de RATP in mostenirea statului. "Am putea sa transformam RATP intr-o societate comerciala, pe care sa o divizam in alte doua entitati. Una ar urma sa ramana cu datoriile si ar urma calea falimentului, iar a doua va prelua obiectul de activitate. A doua varianta este mai grea si presupune transformarea directa a regiei in doua societati comerciale, care sa urmeze aceeasi reteta. Evident ca o parte dintre activitatile administrate acum de regie ar urma sa fie externalizate. Alte solutii nu prea avem", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a mai precizat ca societatea comerciala care va prelua obiectul de activitate de la regie va functiona, cel mai probabil, in baza unui contract de concesiune, incheiat cu Consiliul Local. "Trebuie sa gasim o formula prin care toate mijloacele de transport, garajele, sediile administrative, depourile si anexele sa fie administrate, pe viitor, de societatea comerciala. Cel mai probabil, se va putea face acest lucru printr-o concesionare directa, dar solutia vor trebui sa ne-o dea expertii", a mai spus Maricel Gherca. Practic, prin transformarea regiei in mai multe societati comerciale, sefii RATP vor incerca sa scape de mostenirea de peste 100 milioane lei, reprezentand datorii la bugetul consolidat al statului.


http://www.bzi.ro/se-infiinteaza-doua-societati-comerciale-in-transportul-local-182476
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Aug 2010 23:16:52    Titlul subiectului: Rentabilizare RATP 131567

Evenimentul a scris:
RATP și-a externalizat serviciul de evaluarea psihologică

În conformitate cu studiile efectuate de firmele de consultanță ETT și Getinsa și cu prevederile BERD, conducerea RATP a început să pună în aplicare măsurile referitoare la rentabilizarea regiei

Primul pas îl constituie externalizarea unor servicii prestate anterior de RATP, acțiune care va aduce economii la bugetul regiei. „Este vorba de evaluarea psihologică a angajaților RATP, sarcină care, de acum înainte, cade în responsabilitatea unui cabinet medical individual. Am avut trei oferte: două din partea unor cabinete individuale și una de la Spitalul CFR. Fiind vorba de o sumă mică, desemnarea câștigătoarei s-a făcut prin selecție de oferte. În final, s-a ajuns la suma de 4.000 lei pe care RATP o va plăti anual pentru evaluarea psihologică a șoferilor, vatmanilor și revizorilor, în general a persoanelor a căror activitate este legată de siguranța circulației”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Acesta a precizat că prin externalizarea serviciului, RATP va cheltui mai puțini bani. „Anterior, evaluarea psihologică era făcută în cadrul regiei, de către un specialist remunerat cu 2.100 lei. La această sumă se adăuga contribuția de 30 de sută pe care angajatorul o achita statului, precum și cheltuielile cu spațiul în care se derula această activitate, utilitățile și softul necesar unei astfel de evaluări” a mai precizat reprezentantul regiei. (T. Damaschin)

Conform normelor în vigoare, șoferii și vatmanii RATP trebuie să-și facă evaluarea psihologică o dată la trei ani în cazul persoanelor tinere, respectiv o dată la doi ani în cazul angajaților care se apropie de vârsta pensionării


http://www.evenimentul.ro/articol/ratp-si-a-externalizat-serviciul-de-evaluarea-psihologica.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Aug 2010 05:15:47    Titlul subiectului: RATP 131660

Buna Ziua Iasi a scris:
Zeci de pensionari din transportul public
Miercuri, 11 August 2010
Ion MUSET

Aproape 50 de angajati ai Regiei Autonome de Transport au solicitat sa se pensioneze, de la inceputul anului. Cei mai multi dintre acestia au solicitat pensionarea anticipata, in baza anilor de activitate. Este vorba de fosti impiegati de miscare, lacatusi, electricieni, soferi, vanzatori de bilete, controlori, sefi de formatie sau chiar sefi de sectie. Cele mai multe dosare au fost depuse in ultimele luni, pentru a nu intra sub incidenta ultimelor masuri aplicate de Guvern, respectiv cele referitoare la suspendarea pensionarilor anticipate. "In ultimele 3 luni, au fost depuse 18 dosare de pensionare anticipata. Cei mai multi s-au grabit sa-si depuna dosarele pentru a nu intra sub incidenta Legilor 118 si 119 pe 2010. Astfel, au fost foarte multe dosare depuse si acceptate, chiar daca persoanele respective nu aveau varsta necesara. Acestea s-au pensionat in baza numarului de ani lucrati in cadrul regiei. In total, sunt 48 dosare, din care 5 au fost depuse in mai, 8 in iunie si alte 5 in iulie", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Acesta a mai precizat ca, odata cu anuntarea masurilor de disponibilizare, tot mai multi angajati au ales fie sa se pensioneze anticipat, fie sa plece din transportul public local. Alti angajati ai institutiei au preferat sa-si suspende contractele de munca pentru o perioada determinata. In urma acestor modificari, organigrama RATP a fost redusa la 1.400 de angajati.


http://www.bzi.ro/zeci-de-pensionari-din-transportul-public-182834
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Aug 2010 21:17:57    Titlul subiectului: Licitatii ... licitatii 131871

Adevarul a scris:
Iașiul, în pericol să devină șantier permanent
Gabriela Toma
Vineri 13 aug 2010

Specialiștii de la Agenția de Dezvolatre Nord-Est (ADRNE) au atras atenția administrației ieșene că proiectele depuse în Planul Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creștere Iași (PIDPC) trebuie etapizate.

În caz contrar, municipiul se va transforma într-un șantier imens timp de patru ani din cauza multitudinii proiectelor depuse. „Am vorbit cu primarul și i-am spus că trebuie să etapizeze proiectele din PIDPC, altfel Iașiul va fi în șantier câțiva ani“, a spus Constantin Apostol, directorul ADRNE.

Doar patru proiecte evaluate

Din cele 37 de proiecte înaintate de edilii orașului pe Programul Operațional Regional, doar patru sunt în stadii avansate, iar restul sunt pe lista de rezervă.

„Cele patru proiecte au o valoare totală de 277 milioane de lei și sunt în evaluare tehnică și financiară“, a spus Georgeta Smâdu, coordonator Pol de Creștere Iași.

La jumătatea perioadei de implementare a programelor europene, specialiștii au tras un semnal de alarmă asupra blocajelor care pot apărea din cauza lipsei personalului și a imposibilității creditării.

„Un mare pericol este plecarea specialiștilor, gradul de îndatorare mare, defectele din sistemul bancar și, nu în ultimul rând, legea achizițiilor publice. Proiectele Iașiului sunt în întârziere din cauza contestațiilor la licitații“, a mai spus Apostol.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasiul-in_pericol_sa_devina_santier_permanent_0_316168878.html

__________________________________________________________________________

**** Off-topic : Este foarte interesant modul de gandire a directorului ADRNE , Constantin Apostol ... asadar sa nu se mai efectueze lucrari si sa nu se mai depuna proiecte deoarece se vor creea santiere ... totusi santierul e o conseciinta a unor investitii si din cate stiu ... " nu e fum fara foc " Smile ... Dar totusi nici "Roma nu a fost construita intr-o singura zi ." Smile asadar ceea ce nu s-a facut in 20 de ani nu se poate face la repezeala si intr-un timp scurt ... mai ales datorita legislatiei licitatiilor publice !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Aug 2010 05:38:00    Titlul subiectului: Cariera impresionanta... 132458

Buna Ziua Iasi a scris:
Beliti si cu banii luati
Miercuri, 25 August 2010
Ion MUSET

 Situatie tragi-comica la Regia Autonoma de Transport Public (RATP)  Conturi blocate si sute de mii de euro platite pentru produse care nu au ajuns niciodata la Regie  Sefii institutiei nu pot achita salariile celor 1.434 de angajati, din cauza ca au conturile blocate de o firma din Bucuresti  SC Unicomp SRL a obtinut executarea silita a conturilor regiei, printr-o hotarare definitiva si irevocabila, avand la baza o afacere derulata cu regia in anul 2000  Practic, firma trebuia sa livreze o serie de produse catre regie, iar sefii institutiei sa achite pentru acestea peste 200 mii euro  Produsele nu au mai ajuns in garajele RATP, dar firma a obtinut, prin hotarare judecatoreasca, plata celor peste 200 mii euro  Pana in prezent, din conturile institutiei au fost retrase deja 70 mii lei

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au fost prinsi intr-o afacere de tot rasul. Acestia platesc, acum, din cauza unui contract incheiat in 2000, intre o firma din Bucuresti si fosta conducere a Regiei. Recent, RATP s-a trezit cu conturile blocate, din cauza unei datorii de 200 mii euro, pe care o inregistreaza catre SC Unicomp SRL Bucuresti. Firma trebuia sa livreze o serie de produse catre regie, pe care nu le-a mai adus nici pana in ziua de astazi. In schimb, bucurestenii au obtinut, printr-o hotarare definitiva si irevocabila, plata celor peste 200 mii euro.
Istoria a inceput la sfarsitul anului 2000, cand reprezentantii de atunci ai municipalitatii si fostul sef al Regiei Autonome de Transport in Comun, Petru Garlea, au vrut sa monteze cinci centrale pe gaz la depourile si garajele din Tudor Vladimirescu. Acestia au initiat si o procedura de achizitie, iar contractul a fost negociat cu firma Unicomp SRL Bucuresti. Conform acestuia, firma se angaja sa furnizeze centralele pentru 122 mii euro. Alti 97 de mii euro urmau sa fie achitati de Regie, pentru montarea si punerea in functiune a acestora. Centralele urmau sa fie livrate la 15 zile dupa ce se efectua plata a minim 30 la suta din valoarea contractului. Banii, prevazuti de la bugetul local, nu au mai fost virati catre firma respectiva. La randul lor, nici reprezentantii firmei nu au mai adus centralele la Iasi. In schimb, acestia au actionat in judecata Regia si, dupa 7 ani de procese, au reusit sa goleasca conturile institutiei. Din aceasta cauza, RATP nu poate sa achite, acum, salariile angajatilor.

Articol complet
____________________________________________________________
Ziarul de Iasi a scris:
RATP reduce numarul directorilor
AUTOR: CRISTIAN ALBU

Fostul director general al regiei de transport, Neculai Abalasei, iese la pensie.

Acesta a declarat ca se pensioneaza incepind cu data de 1 septembrie. "Este adevarat ca voi iesi la pensie. Am ocupat mai multe functii de conducere de-a lungul timpului la regia de transport", a specificat Abalasei. Acesta a adaugat ca lucreaza la RATP din 1977. Intre anii 1980-1990 a fost sef de autobaza, iar apoi director tehnic, director de exploatare si director general. A fost seful deplin al regiei in perioada 2002-2005. A fost schimbat din functie de primarul Gheorghe Nichita in 2005, cind RATP s-a unit cu fosta societate "Autobuzul".

Maricel Gherca, directorul de la "Autobuzul", a preluat atunci friiele intregii unitati, iar Abalasei a fost trecut pe postul de director de exploatare.

Conducerea actuala a regiei a afirmat ca postul ocupat de Abalasei va fi desfiintat. "Avind in vedere si planul de restructurare si reducere a cheltuielilor, postul va fi desfiintat. Atributiile vor fi preluate de mine si de catre directorul tehnic, Cristi Stoica", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Avind o vechime de peste 25 de ani in munca, Abalasei va lua la plecare 3 salarii suplimentare.
Sursa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 06:10:17    Titlul subiectului: Motorina RATP Iasi 132574

Buna Ziua Iasi a scris:
RATP cumpara 3.000 tone de motorina
Sambata, 28 August 2010
Ion MUSET

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) poate sa atribuie o licitatie blocata mai bine de un an prin instantele de judecata. Este vorba de achizitia a 3.000 de tone de motorina, pentru aproximativ 15 milioane lei. Sefii institutiei sustin ca au primit o adresa din partea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP), care le da voie sa atribuie licitatia demarata inca de anul trecut. "Noi am trimis o adresa, prin care am solicitat lamuriri vizavi de aceasta achizitie. Cei de la ANRMAP ne-au transmis ca fie atribuim licitatia firmei care a castigat-o, fie o anulam. Noi vrem sa o atribuim si, de aceea, vom chema firma castigatoare la discutii la inceputul saptamanii viitoare. Trebuie sa vedem daca este de acord sa aduca motorina la pretul pe care l-a ofertat anul trecut. Pentru a o anula, trebuie sa invocam un motiv foarte bine argumentat", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Telenovela licitatiei a inceput pe 24 aprilie 2009, cand RATP a organizat o procedura pentru achizitia a cel putin 3.000 tone de motorina. Atunci au fost admise, initial, ofertele firmelor SC Rompetrol Downstream SRL, SC Inserco SRL, SC MIC Petrochim Industrie SRL si SC Tinmar IND SA. Ultima firma a fost eliminata pentru ca a depus prea tarziu documentatia pe site-ul Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Reprezentantii acesteia au contestat acest lucru si au depus doua sesizari la Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC). Si asta pentru ca oficialii RATP nu au trecut in documentatia tehnico-economica ora pana la care se puteau incarca ofertele in SEAP. Ulterior, CNSC a respins contestatiile ca fiind neintemeiate. In replica, reprezentantii Tinmar IND SA au dat in judecata RATP, CNSC, Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, precum si Centrul National de Management pentru Societatea Informationala. Procesul a ajuns la Curtea Constitutionala, care va trebui sa dea o decizie. La recursul judecat pe 26 iunie, la Curtea de Apel Iasi, reprezentantii SC Tinmar IND SA Bucuresti au invocat exceptia de neconstitutionalitate cu privire la unul dintre articolele de lege care reglementeaza organizarea licitatiilor sau alte probleme de natura comerciala. "Nu stiu ce se va intampla cu procesul, dar, din moment ce o autoritate care reglementeaza achizitiile publice ne spune ca putem semna contractul, vom face toate demersurile sa semnam intelegerea. In rest, instanta se va pronunta vizavi de pretentiile celor de la Tinmar IND", a mai spus Maricel Gherca.


Articol
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 28 Aug 2010 06:14:02    Titlul subiectului: Innsbruck 132575

Buna Ziua Iasi a scris:
Restaurarea tramvaielor se va face, in continuare, la Iasi
Sambata, 28 August 2010
Ion MUSET

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au purtat, ieri, o noua runda de negocieri cu austriecii de la MT-Eisenbahnbedarf, care doresc ca institutia sa continue activitatea de restaurare a tramvaielor. Acestia au cazut de acord ca regia sa restaureze, in continuare, tramvaiele vechi aflate la Iasi, iar in schimbul acestor lucrari, RATP sa primeasca piese de schimb. Mai mult, reprezentantii institutiei iesene vor trimite o echipa la Innsburck, pentru a dezafecta o linie electrica de tramvai. "Noi trebuie sa mai executam lucrari in valoare de 123 mii euro pentru austrieci. O parte din suma va fi redusa, pentru ca vom trimite sase oameni sa-i ajute sa dezafecteze acea retea. Am cazut de acord, totodata, sa luam o parte din piese pentru tramvaie, pe care le au cei de la Innsbruck. Poate si o parte din reteaua electrica", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.
Relatiile dintre austrieci si sefii regiei s-au racit dupa ce reprezentantii MT-Eisenbahnbedarf au auzit zvonuri ca regia ar urma sa fie falimentata, iar activitatea de restaurare a tramvaielor sa fie externalizata. Reprezentantii regiei au solicitat chiar ca austriecii sa achite 50 mii euro pentru fiecare tramvai restaurat la Iasi.
Pana acum, RATP a restaurat pentru austrieci 10 tramvaie, pentru care a primit piese de schimb, sine, macaze, material de linie de alimentare aeriana si chiar troleibuze. Pe langa acestea, in curtea regiei mai sunt sase vagoane motor, an de constructie 1899 - 1928, precum si un vagon remorca din 1923, care urmeaza a fi restaurate.


Sursa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Aug 2010 23:23:29    Titlul subiectului: Tătărași Sud 132694

Buna Ziua Iasi a scris:
RATP deschide un nou santier in Dancu

Ion MUSET
Marti, 31 August 2010

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) va deschide un nou santier la inceputul saptamanii viitoare. Acestia au in plan schimbarea unei portiuni de peste 30 de metri in zona Doi Baieti, pe tronsonul care face legatura spre Dancu. "Este o portiune de sina uzata, in fata pietei din Dancu, unde trebuie neaparat sa facem reparatii. Circulatia tramvaielor nu va fi intrerupta, iar cea auto se va desfasura normal. Lucrarile vor dura cel mult o saptamana", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Acesta a mai precizat ca a fost finalizata si lucrarea de la Tesatura, unde a fost schimbat un alt tronson de sina. Totusi, soferii vor trebui sa evite, in continuare, zona, din cauza ca liniile nu au fost asfaltate. Si asta din cauza problemelor cu care se confrunta cei de la Citadin SA, care nu au cum sa asfalteze zona, din lipsa de fonduri.


Articolul se gaseste aici!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 12 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community